Kautta Historian kaunein Missi ?

EllenAina

65

40805

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • efegt

      eppä ole säkään sitten kovin kaunista naista edes nähnyt... tuohan on ihan tavallinen toi pohtamo. mut niinhän ne missit yleensäkkin on. harvoin missit on oikeesti kauniita.

      • sivullinen2

        JA kukas sitten on kaunis?


      • Anna

        Eli tavalliset naiset eivät ole kauniita?


      • on todella kaunis
        sivullinen2 kirjoitti:

        JA kukas sitten on kaunis?

        Eikä edes halua missiksi.


      • efegt
        Anna kirjoitti:

        Eli tavalliset naiset eivät ole kauniita?

        Ei kaikki naiset ole kauniita. Todellakaan. Omasta mielestäni 1/10 on "hyvännäköinen" ja ehkä 1/20 on kaunis. Joka toinen on sellainen "perus" eli tavallinen, ei hyvännäköinen. Loput on rumia. Ehkä se on mulla aika korkeella tuo rima, mutta joillakin se on todella alhaalla.


      • missiläinen
        Anna kirjoitti:

        Eli tavalliset naiset eivät ole kauniita?

        suomessa on paljon kauniita naisia, eikä ne kaikkein kauneimmat osallistu missikisoihin.
        Ja TODELLA HARVOIN se kaunein edes voittaa! Ihme juttu kun pitäisi kaunein valita, aina valitaan joku toinen.


      • Missihullu
        missiläinen kirjoitti:

        suomessa on paljon kauniita naisia, eikä ne kaikkein kauneimmat osallistu missikisoihin.
        Ja TODELLA HARVOIN se kaunein edes voittaa! Ihme juttu kun pitäisi kaunein valita, aina valitaan joku toinen.

        Aika usein Miss Suomeksi valittu on jäänyt jonkun perintöprinsessansa tai jonkun muun finalistin varjoon. Se, kuka on 'kaunein' on aina subjektiivinen käsite - kauneus on katsojan silmässä, yksi yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä ym. latteuksia... - mutta joskus on kyllä todella täytynyt ihmetellä tuomariston valintoja. Ei niinkään välttämättä ulkonäön takia, vaan enemmänkin siksi, että valitaan henkilö, joka jo tyyppinä on sellainen, että ei takuulla tule menestymään kv. kisoissa esimerkiksi. Eipä Suomi niissä olekaan viime vuosina pahemmin jyrännyt. Ei kyllä finalisteissakaan minusta viimeiseen runsaaseen 10 vuoteen ole ollut oikein suurta potentiaalia, voittajan valinta on usein tuntunut enemmän "pienimmän pahan" kuin parhaan valitsemiselta... En nyt jaksa alkaa analysoida kovin tarkasti (tänään säästytte pitkiltä vuodatuksiltani, heh) mutta sitten vuoden 1993 minusta finalisteissa ei ole juuri ollut kehumista. Tuo on viimeinen vuosi, jolloin (näin äkkiseltään muisteltuna) oli useampiakin hyviä ehdokkaita, sen jälkeen on yleensä ollut vain yksi tai kaksi. (Minun mielestäni. Saa esittää vastalauseita ihan vapautuneesti!)


      • blackmagictiger
        Missihullu kirjoitti:

        Aika usein Miss Suomeksi valittu on jäänyt jonkun perintöprinsessansa tai jonkun muun finalistin varjoon. Se, kuka on 'kaunein' on aina subjektiivinen käsite - kauneus on katsojan silmässä, yksi yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä ym. latteuksia... - mutta joskus on kyllä todella täytynyt ihmetellä tuomariston valintoja. Ei niinkään välttämättä ulkonäön takia, vaan enemmänkin siksi, että valitaan henkilö, joka jo tyyppinä on sellainen, että ei takuulla tule menestymään kv. kisoissa esimerkiksi. Eipä Suomi niissä olekaan viime vuosina pahemmin jyrännyt. Ei kyllä finalisteissakaan minusta viimeiseen runsaaseen 10 vuoteen ole ollut oikein suurta potentiaalia, voittajan valinta on usein tuntunut enemmän "pienimmän pahan" kuin parhaan valitsemiselta... En nyt jaksa alkaa analysoida kovin tarkasti (tänään säästytte pitkiltä vuodatuksiltani, heh) mutta sitten vuoden 1993 minusta finalisteissa ei ole juuri ollut kehumista. Tuo on viimeinen vuosi, jolloin (näin äkkiseltään muisteltuna) oli useampiakin hyviä ehdokkaita, sen jälkeen on yleensä ollut vain yksi tai kaksi. (Minun mielestäni. Saa esittää vastalauseita ihan vapautuneesti!)

        1960 - l virpi miettinen.leena brusin.3 muuta
        1970- l ursula rainio.pirjo laitila.maj-len erikson.raija stark.johanna raunio.anne pohtamo.Suvi Lukkarinen.ARMI AAVIKKO.SEIJA PAAKKOLA.1980-L OUTI TANHUANPÄÄ.


      • blackmagictiger
        blackmagictiger kirjoitti:

        1960 - l virpi miettinen.leena brusin.3 muuta
        1970- l ursula rainio.pirjo laitila.maj-len erikson.raija stark.johanna raunio.anne pohtamo.Suvi Lukkarinen.ARMI AAVIKKO.SEIJA PAAKKOLA.1980-L OUTI TANHUANPÄÄ.

        1982 SARI ASPHOLM
        1983 NINA REKOLA
        1984 ANNA-LIISA TILUS < LIITTYY MEIKÄLÄISEENKIN
        1985 MARIA KINNUNEN
        1986 TUULA POLVI
        1987 OUTI TANHUANPÄÄ


      • blackmagictiger
        blackmagictiger kirjoitti:

        1982 SARI ASPHOLM
        1983 NINA REKOLA
        1984 ANNA-LIISA TILUS < LIITTYY MEIKÄLÄISEENKIN
        1985 MARIA KINNUNEN
        1986 TUULA POLVI
        1987 OUTI TANHUANPÄÄ

        1988 Tiina vierto
        1989 äsä lövdahl
        1990 en muista kuka
        1991 en muista kuka
        1992 emilia söderman < rauli raitasen vaimo
        1993 tarja smura
        1994 heli pirhonen
        1995 joku
        1996 lola odusoga
        1997 karitA TUOMOLA
        1998 JOKU
        1999 JONNA KAUPPILA
        2000 SUVI MIINALA
        2001 WILLMAN
        2002 BROMAN JANETTE < JOKA MUISTUTTI EX-KOULUKAVERIANI NIIN PERKELEESTI
        2003 ANNA STRÖMBERG OLI NÄTTI
        2004 KRISTA JÄRVINEN SEKSIKÄS KUIN MIKÄ


      • Mä vaan
        blackmagictiger kirjoitti:

        1988 Tiina vierto
        1989 äsä lövdahl
        1990 en muista kuka
        1991 en muista kuka
        1992 emilia söderman < rauli raitasen vaimo
        1993 tarja smura
        1994 heli pirhonen
        1995 joku
        1996 lola odusoga
        1997 karitA TUOMOLA
        1998 JOKU
        1999 JONNA KAUPPILA
        2000 SUVI MIINALA
        2001 WILLMAN
        2002 BROMAN JANETTE < JOKA MUISTUTTI EX-KOULUKAVERIANI NIIN PERKELEESTI
        2003 ANNA STRÖMBERG OLI NÄTTI
        2004 KRISTA JÄRVINEN SEKSIKÄS KUIN MIKÄ

        88 Nina Björ..(?)
        89 Åsa Lövdahl
        90 Tiina Vierto
        91 Tanja Vienonen
        92 Kirsi ? (?)
        93 Tarja Smura
        94 Henna Meriläinen (??)
        95 Heli Pirhonen
        96 Lola Odusoga
        97 Karita Tuomola
        98 Jonna Kauppila
        99 Vanessa Forsman
        2000 Suvi Miinala

        Kaikkein suurimpia ihmetyksiä ovat olleet seuraavat valinnat: Outi Tanhuanpää, Marja Kinnunen,Henna Meriläinen ja Kirsi (kukalie)

        Parhaimpia Tanja Vienonen (aivan ykkönen viimesen 15 vuoden ajalta), Nina Björn..., Tuula Polvi ja tietenkin Anna-Liisa Tilus. Ja tietenkin mun kaikkien aikojen suosikki Leena Brusiin MS vm 68


      • Miroque
        Mä vaan kirjoitti:

        88 Nina Björ..(?)
        89 Åsa Lövdahl
        90 Tiina Vierto
        91 Tanja Vienonen
        92 Kirsi ? (?)
        93 Tarja Smura
        94 Henna Meriläinen (??)
        95 Heli Pirhonen
        96 Lola Odusoga
        97 Karita Tuomola
        98 Jonna Kauppila
        99 Vanessa Forsman
        2000 Suvi Miinala

        Kaikkein suurimpia ihmetyksiä ovat olleet seuraavat valinnat: Outi Tanhuanpää, Marja Kinnunen,Henna Meriläinen ja Kirsi (kukalie)

        Parhaimpia Tanja Vienonen (aivan ykkönen viimesen 15 vuoden ajalta), Nina Björn..., Tuula Polvi ja tietenkin Anna-Liisa Tilus. Ja tietenkin mun kaikkien aikojen suosikki Leena Brusiin MS vm 68

        Henna Meriläinen ja Jonna Kauppila olivat aikoinaan aivan liian aliarvostettuja missejä.

        Marja Kinnunen oli kansainvälisen tason missi mutta ei valitettavasti osannut kilpailla. Olisi ollut vientiä maailmallakin mm. Pariisissa mutta hän ei lähtenyt.

        1960-luvulla oli monta todella kovan tason kaunotarta. 1962 aulikki Järvinen, 1965 virpi miettinen, 1966 satu östring, 1967 edesmennyt Ritva lehto, 1968 leena brusiin, 1969 harriet eriksson. Kaikki nämä Miss Universum -kilpailun kärkisijoilla!!!!!


      • NÄIN ON
        sivullinen2 kirjoitti:

        JA kukas sitten on kaunis?

        MARJA LIISA TILUS!


      • SAMAINEN
        NÄIN ON kirjoitti:

        MARJA LIISA TILUS!

        ...SIIS ANNA-LIISA TILUS, ANTEEKSI KÖMMHDYKSENI


      • Stadista.
        sivullinen2 kirjoitti:

        JA kukas sitten on kaunis?

        Vain Lola

        On pärjänny nyky misseistä, eikä ihme.


      • Uros.
        sivullinen2 kirjoitti:

        JA kukas sitten on kaunis?

        kukako on kaunein missi?

        Ehdottomasti Lola Odusoga, kattelin sen kuvia googlen kuvahaulla, ei vertaista ole Suomessa.


      • Lola fani.
        Mä vaan kirjoitti:

        88 Nina Björ..(?)
        89 Åsa Lövdahl
        90 Tiina Vierto
        91 Tanja Vienonen
        92 Kirsi ? (?)
        93 Tarja Smura
        94 Henna Meriläinen (??)
        95 Heli Pirhonen
        96 Lola Odusoga
        97 Karita Tuomola
        98 Jonna Kauppila
        99 Vanessa Forsman
        2000 Suvi Miinala

        Kaikkein suurimpia ihmetyksiä ovat olleet seuraavat valinnat: Outi Tanhuanpää, Marja Kinnunen,Henna Meriläinen ja Kirsi (kukalie)

        Parhaimpia Tanja Vienonen (aivan ykkönen viimesen 15 vuoden ajalta), Nina Björn..., Tuula Polvi ja tietenkin Anna-Liisa Tilus. Ja tietenkin mun kaikkien aikojen suosikki Leena Brusiin MS vm 68

        Voi v***u, mitä huuhkajia. L.Odusoga on poikkeus. Pohtamo on aika tavis.

        Armi Kuusela Lolan jälkeen toiseksi kaunein.


    • Missihullu

      En halua puuttua siihen, mikä on kauniin ihmisen (miehen tai naisen) määritelmä. Kauneushan on aina katsojan silmässä, eikä makuasioista voi kuin kiistellä. Missikisoihin eivät suinkaan kaikki kauniit naiset osallistu, mutta tämän otsikon alla olikin tarkoitus keskustella niistä, jotka ovat osallistuneet. Paljon kauniita naisia siis jää tämän keskustelun ulkopuolelle, mutta perustakaamme heidän kunniakseen omat otsikot.

      Mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen, joudun toteamaan, etten osaa vastata. Olen seurannut vain ja ainoastaan Suomen missejä, ensisijaisesti 1980-luvun alkupuolelta, mutta kuitenkin vain suomalaisia, en muita. En siis voi aivan vastata esitettyyn kysymykseen, mutta vastaan kuten se olisi esitetty "historian kaunein Suomen missi".

      "Maailmankaikkeuden" eli Universumin kauneimpia meillä on ollut kaksi, Armi ja Anne. Anne on kyllä yksi ikiaikaisia suosikkejani, ja jo missivuonnaan todella kaunis (toisin kuin monet, jotka ovat puhjenneet kukkaan vasta myöhemmin).

      Moni muukin on pärjännyt lähelle voittoa, Universumin kolmanneksi kauneimpia ovat olleet esimerkiksi Pirjo Laitila 1971, Johanna Raunio 1974, Lola Odusoga 1996. Tuula Polvi selvisi viidenneksi vuonna 1986, Ritva Lehto neljänneksi -67. Katkerasti kakkoseksi jäivät Satu Östring 1966 ja Virpi Miettinen v. 1965. Muitakin varmaan olisi, mutten jaksa kaivella historian hämäriä tämän kauemmas.

      "Maailman" kauneimpia (Miss World) meillä ei ole tainnut olla yhtään (korjatkaa jos olen väärässä), mutta Sari Aspholm pääsi lähelle, kakkonen v. 1982.

      Miss Eurooppia on ollut ainakin Ester Toivonen 30-luvulla ja Riitta Väisänen 1975. Mm. Johanna Raunio ja Virpi Miettinen ovat olleet lähellä voittoa.

      Se kuitenkin kv. kisoista. Oma suosikkini, vaikkei edes Miss Suomi eikä mikään Miss Universe, on kuitenkin ollut (kuten olen muissakin otsikoissa täällä kirjoittanut) Rita Strömmer, vuoden 1992 finalisti ja lehdistön ihannetyttö. Hän oli minusta todella luonnollisella ja raikkaalla tavalla kaunis, ja on myös missivuotensa jälkeen osoittanut kannuksensa - eikä suinkaan minään jääkiekkoilijan kanasena, vaan ihan omilla ansioillaan.

      (Tässäkin suhteessa varmasti mielipiteitä on monia, eikö muka missi saisi mennä urheilijan kanssa naimisiin jne. Toki saa, kukin naikoon sen jota rakastaa, mutta itse arvostan enemmän julkisuudessa olemista omilla kuin aviomiehen ansioilla. Korostan siis, että edellä mainitulla kirjoitan vain niistä, jotka keikkuvat lehtiotsikoissa kertomassa miten sen urheilijamiehen kanssa menee. Ne jotka, ovat lehdissä omilla ansioillaan - ja heitähän on monia muitakin kuin Strömmer - tai ne jotka ovat valinneet lööpittömän yksityiselämän omasta tai miehen ammatista piittaamatta, eivät sisälly tähän kommenttiin.)

      • peppi

        Suomesta on tullu yksi Miss Maailma. Hän on Marita Lindahl. Vuosikymmen taisi olla 1950. Tarkkaa vuotta en muista.

        Minun mielestäni kauneimpia Miss Suomia ovat Anna-Liisa Tilus ja Armi Aavikko (ennen alkoholisoitumistaan).


      • Missihullu
        peppi kirjoitti:

        Suomesta on tullu yksi Miss Maailma. Hän on Marita Lindahl. Vuosikymmen taisi olla 1950. Tarkkaa vuotta en muista.

        Minun mielestäni kauneimpia Miss Suomia ovat Anna-Liisa Tilus ja Armi Aavikko (ennen alkoholisoitumistaan).

        Kiitos muistutuksesta! Marita Lindahl todella voitti Miss Maailma -kisat vuonna 1957 (Miss Suomen tittelin lisäksi tietysti).

        Samalla unohtui minulta myös yksi Miss Eurooppa, Inga-Britt Söderberg 1955.

        Lisää korjauksia ja muutoinkin asiallista missikeskustelua odottaen :)


      • blackmagictiger
        peppi kirjoitti:

        Suomesta on tullu yksi Miss Maailma. Hän on Marita Lindahl. Vuosikymmen taisi olla 1950. Tarkkaa vuotta en muista.

        Minun mielestäni kauneimpia Miss Suomia ovat Anna-Liisa Tilus ja Armi Aavikko (ennen alkoholisoitumistaan).

        JANETTE BROMAN
        NINA SEVELIUS
        ANNA STRÖMBERG
        MARITA LINDAHL
        NINNI LAAKSONEN
        HANNA EK
        MIIA LAKKISTO KISAAJISTA JA SITTEN TIETYSTI KAROLIINA YLÄJOKI JOKA ON TODELLA KAUNIS..VUOSIEN 1982-1984 MISSEISTÄ SANOISIN < ETTÄ 1982 SARI ASPHOLM.1983 NINA SEVELIUS.1984 ANNA-LIISA TILUS JOKA HOITI MUA PIEEMPÄNÄ.SITTEN 1985-1987 < 1985 MARJA KINNUNEN.1986 TUULA POLVI.1987 OUTI TANHUANPÄÄ.1962-2006 < 1962 MARJA-LIISA STÄHLBERG
        1963 EN MUISTA KUKA.1964 SIRPA SUOSMAA.1965 VIRPI MIETTINEN.1966 SATU ÖSTRING.1967 RITVA LEHTO JONKA ELÄMÄ PÄÄTTYI LIIAN VARHAIN.1968 LEENA BRUSIN < UPEA MISSI 1969 HARRIET ERIKSONN < JEES
        1970 URSULA RAINIO < IDOLINI < JA UNELMAVAIMO LOOK A LIKE EHDOKKAISTA NUMERO 4.1971 PIRJO LAITILA
        1972 MAJ-LEN ERIKSSON
        1973 RAIJA STARK
        1974 JOHANNA SALATUT ELÄMÄT RAUNIO < KAUNOTAR
        1975 ANNE POHTAMO < UPEA NAINEN
        1976 SUVI LUKKARINEN < SÖÖTTI
        1977 ARMI < JOKA POISTUI KESKUUDESTAMME LIAN AIKAISIN
        1978 SEIJA PAAKKOLA < WHO
        1979 PÄIVI UITTO < JEPS
        1980 TIEDÄN TIEDÄN
        1981 MERJA VARVIKKO
        1982 SARI ASPHOLM < UPEA KUVA 1980-LUVULTA
        1983 NINA SEVELIUS < JEPS..
        1984 ANNA-LIISA TILUS < ON HOITANU MUA PIENENÄ
        1985 MARJA KINNUNEN < SENSUELLI
        1986 TUULA POLVI < MITÄ PUUHAA NYKYÄÄN
        1987 OUTI TANHUANPÄÄ AUSTRALIAN LIKKA
        1988 NINA BJÖRNSTRÖM < HOHHOIJAA
        1989 ÄSÄ LÖVDAHL < YESS
        1990 TIINA VIERTO < NIMI ON TUTTU
        1991 TANJA SAARELA < EI VOI OLLA TOTTA
        1992 KIRSI SYRJÄNEN < TUTTU
        1993 TARJA SMURA < MINNE KATOSIT
        1994 HENNA MERILÄINEN < YESS
        1995 HELI PIRHONEN < OK
        1996 LOLA < UPEA MISSI
        1997 KARITA T < MUN SUOSIKKI
        1998 JONNA K < HYVIN MENNEE
        1999 VANESSA F < KURRIN MUIJA
        2000 SUVI M - TIILIKAINEN < OLEN TÁVANNU
        JA JUTELLU
        2001 HEIDI W < NÄTTI
        2002 JANETTE B < TOIT MIELEENI ENTISEN KOULUKAVERIN
        2003 ANNA S < SÖÖTTI
        2004 MIRA S < SAIN SULTA NIMMARIN
        2005 HANNA E < JEES
        2006 NINNI L < IHAN JEES
        JANETTE BROMANIIN MÄ IHASTUIN 17.5 V TALVELLA 2002


    • Ukkeli

      Minun suosikkini on Karita Tuomola. Tumma nainen, jolla on sellaiset vähän lapsekkaan suloiset kasvot on tehnyt minuun aina vaikutuksen. Karita tosin puhkesi kunnolla kukkaan vasta missivuotensa jälkeen.

      • laulaja

        ne missejä mutta kyllä tarja smura ja petra von hellens ja täytyy sanoo että pohtamo on yksi suomen kauneimpia naisia vieläkin vaikka on jo varmaan 50 vuotis.ennen vanhaan missit oli kauneempia kun nyt, ei silloin laitettu kilo kaupalla meikkiä niin kun nykyään laitetaan kun mennään kisoihin.


      • itse kaunis

        ja ei se puhu kuin syömistään ja juomisistaan ja siitä kuinka kovasti hän liikkuu.
        Jokainen voi lukea rivien välistä, että hänellä on oma ulkonäkö noussut hattuun, ja siitä on tullut pakkomielle.

        Niin paljon kuin tämä nainen panostaa ulkonäköönsä ja näkee vaivaa, eikä ton paremmalta näytä, niin eipä ole kummoinen tapaus!

        Naisessa täytyy löytyä naiseutta!


      • Ukkeli
        itse kaunis kirjoitti:

        ja ei se puhu kuin syömistään ja juomisistaan ja siitä kuinka kovasti hän liikkuu.
        Jokainen voi lukea rivien välistä, että hänellä on oma ulkonäkö noussut hattuun, ja siitä on tullut pakkomielle.

        Niin paljon kuin tämä nainen panostaa ulkonäköönsä ja näkee vaivaa, eikä ton paremmalta näytä, niin eipä ole kummoinen tapaus!

        Naisessa täytyy löytyä naiseutta!

        Keskustelin Karitan kanssa eräässä tapahtumassa, jossa hän oli jonkinlaisena pr-emäntänä. Ei hän kyllä silloin vaikuttanut yhtään kylmältä ja kovalta. Päinvastoin. Ettei vain mielipiteesi perustuisi lehtijuttuihin ja huhuihin?


      • Ukkeli
        laulaja kirjoitti:

        ne missejä mutta kyllä tarja smura ja petra von hellens ja täytyy sanoo että pohtamo on yksi suomen kauneimpia naisia vieläkin vaikka on jo varmaan 50 vuotis.ennen vanhaan missit oli kauneempia kun nyt, ei silloin laitettu kilo kaupalla meikkiä niin kun nykyään laitetaan kun mennään kisoihin.

        Tarja Smura on valittu Miss Suomeksi vuonna 1993 ja Petra von Hellens oli Henna Meriläisen 1. perintöprinsessa vuonna 1994. Tarja Smura muistutti ainakin missiaikoinaan valtavasti Anne Pohtamoa. Kauniita naisia kaikki, mutta omaa silmääni miellyttävät enemmän tummemmat.


      • Lola O.
        itse kaunis kirjoitti:

        ja ei se puhu kuin syömistään ja juomisistaan ja siitä kuinka kovasti hän liikkuu.
        Jokainen voi lukea rivien välistä, että hänellä on oma ulkonäkö noussut hattuun, ja siitä on tullut pakkomielle.

        Niin paljon kuin tämä nainen panostaa ulkonäköönsä ja näkee vaivaa, eikä ton paremmalta näytä, niin eipä ole kummoinen tapaus!

        Naisessa täytyy löytyä naiseutta!

        Kauan sitten oli helpompi menestyä kansainvälisissä kisoissa ku nykyään. Siksi arvostan Lolan Miss Universum kolmos sijan kaikkien aikojen parhaaksi Suomalaiseksi missi saavutukseksi.


    • salmiakki

      Nina Rekola ja Tuula Polvi ovat olleet mielestäni kauneimpia missejä. Maarit Salomäki oli myös suloinen.

      • blackmagictiger

        OLI AIKA HYVÄ


      • senttipentti

        Nina Rekola (nykyisin Nina Sevelius) on minun oma kummitätini:)
        jotta kiitosta vain:P


      • blackmagictiger
        blackmagictiger kirjoitti:

        OLI AIKA HYVÄ

        1962 KAARINA LESKINEN


      • blackmagictiger
        senttipentti kirjoitti:

        Nina Rekola (nykyisin Nina Sevelius) on minun oma kummitätini:)
        jotta kiitosta vain:P

        anneli björkling on todella kaunis


      • blackmagictiger
        blackmagictiger kirjoitti:

        1962 KAARINA LESKINEN

        1.OUTI TANHUANPÄÄ
        2.LEENA BRUSLIN
        3.MIRA SALO


      • blackmagictiger
        blackmagictiger kirjoitti:

        1962 KAARINA LESKINEN

        NINA REKOLAN NÄKÖINEN KAUPANKASSA OIS KIVA TUTTUNA.1984 ANNA-LIISA TILUS < ÄÄRETTÖMÄN KAUNIS MISSI.


      • blackmagictiger
        senttipentti kirjoitti:

        Nina Rekola (nykyisin Nina Sevelius) on minun oma kummitätini:)
        jotta kiitosta vain:P

        OUTI TANHUANPÄÄ
        ANNE POHTAMO
        JA RUOTSALAISISTA YVONNE RYDING


      • KAIKKI VAALEAT

        JA SITTEN NINA REKOLA.SUVI MIINALA JA JOHANNA RAUNIO...JOKA LÄMMITTÄÄ MUA...


    • Ufi

      on ylivoimaisesti kaunein tapaamani missi. Aivan uskomaton pakkaus. Herkkyys tuo lisäpointteja.
      Riitta Väisänen oli silloin muinoin ennen täynnä tiettynlaista karismaa. Hyvä vieläkin.
      Johanna Raunio myös hätkähdyttää vieläkin, Anna-Liisa Tilus, onhan näitä kun alkaa muistelemaan.
      Karita Tuomola on erittäin kaunis mutta on kylmä ja kova nainen.

      Elinalla on vankka ulostyöntyvä leuka muuten kelpo yksilö.
      Vanessa ei ei ei ei ! Käykkänokkainen ja ääni kuin parhaalla viskisiepolla.
      Tarja Smura oli loistava,upea nainen kertakaikkiaan myös.

      • velihyvä

        missiksi valittiin Heli Pirhonen sinä vuonna


      • missi

        ja carmen ei ollu kovin kauaa perintöprinsessanakaan, kun sai kenkää alastonkuvien vuoksi


      • kansainvälisillä
        missi kirjoitti:

        ja carmen ei ollu kovin kauaa perintöprinsessanakaan, kun sai kenkää alastonkuvien vuoksi

        jos olis päässy edustamaan ulkomaille. Harmi et oli tiukkapiposia einoja ja muita vanhoja pappoja määräämässä. Carmen oli kyl enempi esillä kun oikea miss suomi. oikea missi oli mitätön harmaa hiiruliini


      • lola rulettaa
        kansainvälisillä kirjoitti:

        jos olis päässy edustamaan ulkomaille. Harmi et oli tiukkapiposia einoja ja muita vanhoja pappoja määräämässä. Carmen oli kyl enempi esillä kun oikea miss suomi. oikea missi oli mitätön harmaa hiiruliini

        kun ei ollut, niin et voi tietää olisko pärjänny miten.

        Lola on paras kautta aikojen


      • aika hiiri

        Karota T on hiirimäinen ei leukaa eikä ylähuulta.

        Hän vaan stailaa itsestään hyvännäköistä. Olkapäätkin lähtevät leuan alta lähinnä.


      • oli oikeasti KAUNIS!

        Armi oli ainoa oikeasti ja aidosti KAUNIS,näämuut ovat lähinnä vasta söpöjä jos sitäkään.


      • Kamalaa....
        aika hiiri kirjoitti:

        Karota T on hiirimäinen ei leukaa eikä ylähuulta.

        Hän vaan stailaa itsestään hyvännäköistä. Olkapäätkin lähtevät leuan alta lähinnä.

        Karita on todella kamala...
        mua aina naurattaa jutut, että "Karita on kaunein missi ja pälä pälä..."
        Se on mun mielestä aika kummallisen näköinen...aina sama ilme..ja huuleton.
        Ois kiva kuulla Karitan ihailijoilta et mikä Karitassa on hyvää?


      • Peppiliini
        oli oikeasti KAUNIS! kirjoitti:

        Armi oli ainoa oikeasti ja aidosti KAUNIS,näämuut ovat lähinnä vasta söpöjä jos sitäkään.

        Aivan!
        Silloin misseillä ei ollut paljoa meikkiä...olivat luonnonkauniita..eivät tikkulaihoja, vaan aitoja.


      • Karitan ihailija
        Kamalaa.... kirjoitti:

        Karita on todella kamala...
        mua aina naurattaa jutut, että "Karita on kaunein missi ja pälä pälä..."
        Se on mun mielestä aika kummallisen näköinen...aina sama ilme..ja huuleton.
        Ois kiva kuulla Karitan ihailijoilta et mikä Karitassa on hyvää?

        Karita nyt vaan on yksinkertaisesti helvetin kaunis nainen. Jokaisella on oma käsityksensä kauneudesta ja Karita on monen mielestä ylitse muiden. Joku toinen taas tykkää väkäleukaisesta elovenatytöstä ja on mielipiteineen ihan yhtä oikeassa (tai väärässä). Ihmettelen kyllä tuota huuleton-kommenttia. Jotkut turvonneen näköiset töröttimetkö niiden pitäisi olla?

        Halusit kuulla mikä Karitassa on hyvää. No kasvot tietenkin ja erityisesti silmät. Kulmakarvatkin ovat oikean muotoiset. Vastakohtana sellaiset korkean kaaren tekevät noita-akka-kulmat ovat aivan hirveät.


      • blackmagictiger
        Peppiliini kirjoitti:

        Aivan!
        Silloin misseillä ei ollut paljoa meikkiä...olivat luonnonkauniita..eivät tikkulaihoja, vaan aitoja.

        kirjan mukaan nina sevelius os rekola on naimisissa juristi johan seveliuksen k


    • karin

      kaunein ihminen on Sari Aspholm.

    • sdfmsnfmsd

      Joo toi Pohtamon Anne on mun kummitäti ! :D

    • Juiceboy827

      Mun mielestä paras Miss Suomi on Anna Strömberg.

    • BeSt<3

      Anne Pohtamo on PaRaS !

    • Anniiiiiiii

      Johanna Raunio,Satu Östring,Virpi Miettinen,Sirpa Suosmaa,Onhan noita muitakin ei nyt jaksa ajatella.Ei misseistä Maria Lund

    • Paija & Uija

      Öööö,
      kauneimmat Miss Suomet:
      - Seija Paakkola
      - Päivi Uitto

    • jkhgkljgk

      Maailmankaikkeuden tai edes Maa-planeetan kaunein missi ei varmasti ole suomalainen.

      Piste.

    • jk

      anne pohtamo

      • Leo.

        Lola ei ole ehkä helpoin luonne, eikä käyttäydy kuin sovinnaiset tusina missit, mutta hakkaa heidät kaikki fyysisesti ja henkisesti.


    • matiashh
      • lahdenjake

        Et voi olla tosissas ! Selluliittia ja naamakin on mitä on :D


    • SÖPÖ24

      ANNE

    • kaklooni

      Suomen kaikkien aikojen kaunein missi oli Satu Ostring.

    • mun suosikki

      Ylivoimaisesi kaunein on ollut LOLA

      • Samaa mieltä

        Lola.


    • rastignac

      Anne Pohtamo päihittäisi jokaisen nykymissin, Samoin Virpi Miettinen. Ja Marita Lindahl. Toi etelä-Amerikkalainen & aasialainen tuote ei ole mistään kotoisin. Joka helkkarin slummi on täynnä tota samaa.

    • fani.

      Mistä saatas uusi Lola, että pärjättäs.

    • Dolph

      Anja Hatakka. Siinä oli joka pojan unelma !

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe