Cheerleading!

-Vintage

En ole huomannut ketään cheerleadereita täällä, joten tänne kommenttia lajista... :D

94

8325

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfdsfdsfsdfsfsd

      No onko cheerleading muka joku extreme-laji??? "siis apua, mun meikit leviii......."

      • Akrobatiaa ym.

        Selvitä itsellesi mitä laji on! kaikkea muuta kuin pyllynpyöritystä.


      • miliame
        Akrobatiaa ym. kirjoitti:

        Selvitä itsellesi mitä laji on! kaikkea muuta kuin pyllynpyöritystä.

        on täällä kyllä aikamoisia dorkia liikkeellä! siis cheerleading TODELLAKIN on aika extreme laji, osa on saanut siitä vain väärän kuvan ja tulee tänne haukkumaan tietämättä asiasta hevonpyllyäkään!!!!!!!!!!!!!!!


      • che

        ilman muuta cheerleading on extream laji! ootsä koskaan nähnyt cheer kisoja? siis kilpa cheerleadingiä? me tehdään 3 kerroksisia pyramideja, voltti heittoja,birdeja,acroa mm..
        eli seuraavan kerran ku sä näät cheer kisojen ilmoituksen mee kattomaan, sä huomaat mitä tää on!


      • aaaarg

        et voi olla tosissas.... cheerleading ei todellakaan oo mitään pyllyn ja huiskojen pyörittelyä... EI. Se on tosi vaativa laji. Koita ettii jotai kunnollist tietoo asiast enne ku tuut pätee.


      • Kiipeilijä

        Aivan samaa mieltä :D


      • mävaatääl

        Cheerleading on oikeest iha sairaan rankkaa. Me tehä treeneis jatkuvasti voimia ja meitä painostetaa tosi paljon, et kehityttäis. Ja niille jotka viellä luulee, että kaikki cheerleaderit on jtn suosittuja meikki hirmu pissiksii nii mä en osaa edes laittaa eyelineria ja kasvoin juosten soilla ja rapakoissa kahden veljen kaa..


      • mauuuuu

        tämä on aika myöhään nyt mutta nyt vuonna 2016 cheerleading on hyväksytty olympia lajiksi


      • htrgfb
        mauuuuu kirjoitti:

        tämä on aika myöhään nyt mutta nyt vuonna 2016 cheerleading on hyväksytty olympia lajiksi

        Ja tämä tarkoittaa sen extreme-statuksen kannalta mitä?

        Yhtäkään oikeaa extreme-lajia ei ole ikinä hyväksytty olympialajiksi. Jotain rajatapauksia löytyy, mutta ei yhtään rehellistä.


      • Anonyymi

        Isäs ei ollu extreme ku sua teki vitun ihmispaska


      • Anonyymi
        aaaarg kirjoitti:

        et voi olla tosissas.... cheerleading ei todellakaan oo mitään pyllyn ja huiskojen pyörittelyä... EI. Se on tosi vaativa laji. Koita ettii jotai kunnollist tietoo asiast enne ku tuut pätee.

        Pakko sanoo et se pyllynpyöritys ois ollu parempi..


      • Anonyymi
        Akrobatiaa ym. kirjoitti:

        Selvitä itsellesi mitä laji on! kaikkea muuta kuin pyllynpyöritystä.

        Mitä hemmetin pyllynpyöritystä!?
        Tommonen sais sit heti loppua ei mitään järkeä että tommosta sanotaan.
        Ja cheerleading on todellakin EXTREME URHEILULAJI
        Meiltä löytyy fysiikka treenejä, akrobatia treenejä ja stuntti treenejä.


    • miliame

      siis perustaa tällainen keskustelu, tälläista olen itsekkin tänne kaipaillut mutta toivotaan että tänne eksyy vähän enemmän porukkaa ja muitakin kuin haukkujia :)

    • enni

      Etsiskelin tässä juuri itsekin keskustelua cheerleadingista. (taivaan kiitos en löytänyt sitä jääkiekko-osastosta!) :P
      Kesän aikana olisi tarkoitus kasvattaa peruskuntoa ja kehittyä akrobatiassa. Mites teillä muilla? :]

      • Riikka

        Cheerleading - EXTREMEÄ?

        no ei ole :D :D

        ei kukaan oo väittänyt, että se on vaan pyllynpyöritystä, mutta vertaa sitä esim. benjihyppyihin ja laskuvarjourheiluun, kumpi on enemmän extremeä?

        Taitaa olla teij'n tyttöjen tommonen wannabe-extreme-urheilijajuttu, koska muuta ette harrasta.

        Akrobatia ei oo extremeä..


        -xtreme-urheilija


      • öh?
        Riikka kirjoitti:

        Cheerleading - EXTREMEÄ?

        no ei ole :D :D

        ei kukaan oo väittänyt, että se on vaan pyllynpyöritystä, mutta vertaa sitä esim. benjihyppyihin ja laskuvarjourheiluun, kumpi on enemmän extremeä?

        Taitaa olla teij'n tyttöjen tommonen wannabe-extreme-urheilijajuttu, koska muuta ette harrasta.

        Akrobatia ei oo extremeä..


        -xtreme-urheilija

        voipi olla ettei nii kauheen EXTREMEä ole, mutta eipä täällä ole oikeen muutakaan osiota tälle ole. ja laji on kuitenkin aika vaarallinen, stuntit varsinkin :P ja jännittävä. miksi tarvitsisi edes verrata? oletko muuten ikinä kokeillut cheerleadingia? :O


      • kataaa
        Riikka kirjoitti:

        Cheerleading - EXTREMEÄ?

        no ei ole :D :D

        ei kukaan oo väittänyt, että se on vaan pyllynpyöritystä, mutta vertaa sitä esim. benjihyppyihin ja laskuvarjourheiluun, kumpi on enemmän extremeä?

        Taitaa olla teij'n tyttöjen tommonen wannabe-extreme-urheilijajuttu, koska muuta ette harrasta.

        Akrobatia ei oo extremeä..


        -xtreme-urheilija

        cheerleading lasketaan vakuutusyhtiöissä ym yhtä vaaralliseksi lajiksi kuin esim juuri laskuvarjohypyt ja vuoristokiipeily.. kysyppä vaikka itse!


      • cheer<333
        Riikka kirjoitti:

        Cheerleading - EXTREMEÄ?

        no ei ole :D :D

        ei kukaan oo väittänyt, että se on vaan pyllynpyöritystä, mutta vertaa sitä esim. benjihyppyihin ja laskuvarjourheiluun, kumpi on enemmän extremeä?

        Taitaa olla teij'n tyttöjen tommonen wannabe-extreme-urheilijajuttu, koska muuta ette harrasta.

        Akrobatia ei oo extremeä..


        -xtreme-urheilija

        Tuuppa kuule ite heittämää esim. monta metriä lentäviä basketteja!Ootko ikinä ees nähny kunnon KILPA cheerleadingia?Turussa 1.12 SM-karsintakisat turkuhallilla klo. 14, sinne vaa kattomaa liput 5 euroa!Ei oo kuule nii helppoo ku luulet!!Ärsyttää tollaset ketä mollaa lajii vaik ei ees tiiä mitä se on, ei siel vaa vähä heiluta huiskien kaa ja huudeta jotai tyhmää..!!


      • Leps
        Riikka kirjoitti:

        Cheerleading - EXTREMEÄ?

        no ei ole :D :D

        ei kukaan oo väittänyt, että se on vaan pyllynpyöritystä, mutta vertaa sitä esim. benjihyppyihin ja laskuvarjourheiluun, kumpi on enemmän extremeä?

        Taitaa olla teij'n tyttöjen tommonen wannabe-extreme-urheilijajuttu, koska muuta ette harrasta.

        Akrobatia ei oo extremeä..


        -xtreme-urheilija

        Riikka,sinä joka et tiedä mitään tästä lajista niin älä myös puhu siitä äläkä myös tule tälläiselle palstalle haukkumaan tätä lajia!
        Kokeillaanko niin että meneppäs kokeilemaan vaikka tätä harrastusta itse niin näet että ITSE ET KESTÄISI SIELLÄ YLHÄÄLLÄ ESIM VAIN YHDELLÄ JALALLA EDES VIITTÄ SEKUNTTIA!! On se kyllä vittu kun tänne tullaan hyvää lajia haukkumaan!


      • 543g5r4g
        kataaa kirjoitti:

        cheerleading lasketaan vakuutusyhtiöissä ym yhtä vaaralliseksi lajiksi kuin esim juuri laskuvarjohypyt ja vuoristokiipeily.. kysyppä vaikka itse!

        Ja tämähän perustuu vain laskennallisiin vakuutuskorvausmääriin.
        Jos löydät esimerkiksi lajin, jossa keskimäärin joka toinen harrastaja murtaa ranteensa, se kuuluu vakuutusyhtiöiden mukaan vieläkin kovempaan luokkaan, mutta ei se silti välttämättä ole extreme-laji.

        Vakuutusyhtiöiden "vaarallisuus"arviot perustuvat kor vattaviin vammoihin ja siinä arviossa pieni, usein sattuva vamma on "vaarallinen".

        Omalla vakuutusyhtiölläni "ilmailulajien" kanssa (sis. esim. laskuvarjohypyn) samassa luokassa on mm. jalkapallo, koripallo, paini, kaikki kamppailulajit ja lumilautailu. Ovatko ne kaikki siis extreme-lajeja? Sen sijaan kiipeilylajit kuuluvat pykälää alempaan luokkaan, vaikka monesta kiipeilyn lajista voidaan hyvinkin puhua extremenä.
        Ymmärrätkö?

        Cheerleadingia ei muuten ole koko taulukossa, mutta voimistelu kuuluu tähän alempaan luokkaan kiipeilyn kanssa.


      • 543g5r4g
        543g5r4g kirjoitti:

        Ja tämähän perustuu vain laskennallisiin vakuutuskorvausmääriin.
        Jos löydät esimerkiksi lajin, jossa keskimäärin joka toinen harrastaja murtaa ranteensa, se kuuluu vakuutusyhtiöiden mukaan vieläkin kovempaan luokkaan, mutta ei se silti välttämättä ole extreme-laji.

        Vakuutusyhtiöiden "vaarallisuus"arviot perustuvat kor vattaviin vammoihin ja siinä arviossa pieni, usein sattuva vamma on "vaarallinen".

        Omalla vakuutusyhtiölläni "ilmailulajien" kanssa (sis. esim. laskuvarjohypyn) samassa luokassa on mm. jalkapallo, koripallo, paini, kaikki kamppailulajit ja lumilautailu. Ovatko ne kaikki siis extreme-lajeja? Sen sijaan kiipeilylajit kuuluvat pykälää alempaan luokkaan, vaikka monesta kiipeilyn lajista voidaan hyvinkin puhua extremenä.
        Ymmärrätkö?

        Cheerleadingia ei muuten ole koko taulukossa, mutta voimistelu kuuluu tähän alempaan luokkaan kiipeilyn kanssa.

        Voitte cheerleaderit peukuttaa alaspäin niin paljon kun haluatte, mutta tosiasiat pysyvät tosiasioina.

        Se, että cheerleadingissa tehdään näyttäviä temppuja, ja pieniä loukkaantumisia sattuu melko usein, ei tee siitä yleisesti ottaen mitään hurjaa extreme-lajia, vain vaativan voimistelulajin. Ja sellaisena se nousee tietysti vakuutusyhtiöiden listalla korkeammalle.

        Vuoristokiipeilyyn ja laskuvarjohyppäämiseen sitä ei voi verrata samana päivänäkään.


      • Urheilia
        Riikka kirjoitti:

        Cheerleading - EXTREMEÄ?

        no ei ole :D :D

        ei kukaan oo väittänyt, että se on vaan pyllynpyöritystä, mutta vertaa sitä esim. benjihyppyihin ja laskuvarjourheiluun, kumpi on enemmän extremeä?

        Taitaa olla teij'n tyttöjen tommonen wannabe-extreme-urheilijajuttu, koska muuta ette harrasta.

        Akrobatia ei oo extremeä..


        -xtreme-urheilija

        Kerranki täältä löytyy joku fiksukin tulkaa kuules pikku cheepparit kokeilemaan joskus oikeaa urheilua


      • Urheilia
        kataaa kirjoitti:

        cheerleading lasketaan vakuutusyhtiöissä ym yhtä vaaralliseksi lajiksi kuin esim juuri laskuvarjohypyt ja vuoristokiipeily.. kysyppä vaikka itse!

        Niin lasketaan myös Golf


      • mävaatääl
        Riikka kirjoitti:

        Cheerleading - EXTREMEÄ?

        no ei ole :D :D

        ei kukaan oo väittänyt, että se on vaan pyllynpyöritystä, mutta vertaa sitä esim. benjihyppyihin ja laskuvarjourheiluun, kumpi on enemmän extremeä?

        Taitaa olla teij'n tyttöjen tommonen wannabe-extreme-urheilijajuttu, koska muuta ette harrasta.

        Akrobatia ei oo extremeä..


        -xtreme-urheilija

        Cheer ei välttist oo sun mieles extremee, eikä siinä tuukkaan kamalaa vaaran kuvaa ku sitä kattoo. Mut ootko ikinä nähny ku jotkut cheerleaderit treenaa? Ootko ikinä nähny mite lihaksikkait kilpailevat cheerleaderit on? Mä saan joka treeneissä vakituisesti turpiin ku nappaan niitä tyttöjä, joita me heitetää. Ja muuten, cheer ei oo vaan tytöille. Oikeestaa miehet sen keksi.


      • arghhhhh
        Riikka kirjoitti:

        Cheerleading - EXTREMEÄ?

        no ei ole :D :D

        ei kukaan oo väittänyt, että se on vaan pyllynpyöritystä, mutta vertaa sitä esim. benjihyppyihin ja laskuvarjourheiluun, kumpi on enemmän extremeä?

        Taitaa olla teij'n tyttöjen tommonen wannabe-extreme-urheilijajuttu, koska muuta ette harrasta.

        Akrobatia ei oo extremeä..


        -xtreme-urheilija

        eikö se sitte ole extremeä että 2h treenejä 5 kertaa viikossa pelkkää kehonhallintaa ja seuraava viikko toisten nostamistä suorille käsille ja sieltä poniistamista heittoihin, ja sitte vielä päälle ponnistusvoiman harjoittamista hyppyihin joissa jalkojen ois tarkotus yltää yli vaaka tason ? joo benjihyppy jne. on aika extremeä, mutta tehäänkö sitä henkihieveriin lihas ja -nivelvammoilla ? Cheer on miesten kehittämä laji. ei naisten jotka vaan heiluttelee huiskia lätkämatseissa. kilpa-cheerleading on ihan eri asia. me cheerleaderit heitellää toisiamme ja saadaa siitä musteklmia. ja jos kiinni oton mokaa, joko se heittäjä tai heitettävä voi joutua sairaalaan(kyllä kokemusta on) tai pahimmassa tapauksessa kuolla. cheerleaderit ei oo mitää heikkoja. joissai treeneissä jopa voidaa pitää 2h kntoo ja painojen nostamista. joo cheeristä ei saa extremeä kattomalla videoista, sillä videoissa tekevät on harjotell monia vuosia. tule sitte kokeilemaan cheeriä ja pariks viikoks ja sano sitte :)


      • 5rgevfd
        arghhhhh kirjoitti:

        eikö se sitte ole extremeä että 2h treenejä 5 kertaa viikossa pelkkää kehonhallintaa ja seuraava viikko toisten nostamistä suorille käsille ja sieltä poniistamista heittoihin, ja sitte vielä päälle ponnistusvoiman harjoittamista hyppyihin joissa jalkojen ois tarkotus yltää yli vaaka tason ? joo benjihyppy jne. on aika extremeä, mutta tehäänkö sitä henkihieveriin lihas ja -nivelvammoilla ? Cheer on miesten kehittämä laji. ei naisten jotka vaan heiluttelee huiskia lätkämatseissa. kilpa-cheerleading on ihan eri asia. me cheerleaderit heitellää toisiamme ja saadaa siitä musteklmia. ja jos kiinni oton mokaa, joko se heittäjä tai heitettävä voi joutua sairaalaan(kyllä kokemusta on) tai pahimmassa tapauksessa kuolla. cheerleaderit ei oo mitää heikkoja. joissai treeneissä jopa voidaa pitää 2h kntoo ja painojen nostamista. joo cheeristä ei saa extremeä kattomalla videoista, sillä videoissa tekevät on harjotell monia vuosia. tule sitte kokeilemaan cheeriä ja pariks viikoks ja sano sitte :)

        Ei. Ei se ole extremeä siinä merkityksessä, kuin mitä sanalla extreme extreme-lajin kohdalla tarkoittaa. Paremman puutteessa voimme lainata Wikipediaa:

        "Extreme-urheilu tai ääriurheilu on fyysisesti erittäin vaativa tai vaarallinen liikuntamuoto, jossa ihmisen terveys tai henki ovat vaarassa, kuten vuorikiipeily tai base-hyppy."

        Ei, vaativa voimistelu ei edelleenkään ole extreme-laji, harjoiteltiin sitä kuinka tosissaan tahansa, eikä sellainen ole mikään muukaan urheilulaji pelkästään sillä meriitillä, että se on hyvin fyysinen, tai että harjoittaja harjoittelee sitä vakavissaan ja korkein tavoittein.


      • Anonyymi
        kataaa kirjoitti:

        cheerleading lasketaan vakuutusyhtiöissä ym yhtä vaaralliseksi lajiksi kuin esim juuri laskuvarjohypyt ja vuoristokiipeily.. kysyppä vaikka itse!

        Haista paska


      • Anonyymi
        Riikka kirjoitti:

        Cheerleading - EXTREMEÄ?

        no ei ole :D :D

        ei kukaan oo väittänyt, että se on vaan pyllynpyöritystä, mutta vertaa sitä esim. benjihyppyihin ja laskuvarjourheiluun, kumpi on enemmän extremeä?

        Taitaa olla teij'n tyttöjen tommonen wannabe-extreme-urheilijajuttu, koska muuta ette harrasta.

        Akrobatia ei oo extremeä..


        -xtreme-urheilija

        Oletkos itse muka extreme urheilija? Ja miten niin vaan tyttöjen? Kuule mun iskä on saanut sm pronssia cheerleadingissa. Tiedän monta tapausta missä stuntissa on kuollut ihmisiä koska heitä ei otettu stuntista kiinni kun kaatuivat. Tuleppas itse kokeilemaan cheerleadingiä jos väität että ei ole extremeä. Toivottavasti sen jälkeen tiedät mikä on extreme laji.


    • cheer19

      Hei! Olisiko innokkaita harrastajia tai jo ehkä entisiä harrastajia joita kiinnostaisi perustaa senioriharrastejoukkue pääkaupunki seudulle? Ihan harraste mielessä treenaamaan vaikka kerrankin vkossa.

      • Leps

        Tosi hyvä ehdotussulla on mielessä, olisin voinut osallistua,mutta asun aika kaukana :)


      • sellanevaa

        oli hyvä idea mut asun liian kaukana:(


    • ann_a95

      Eli mä oon tälläne 15v tyttö, ja showtanssia harrastan. Mua on pitkän aikaa kiinnostanu toi cheerleading, ja mun seurassaki sitä olis, mutta oonko mä liian vanha sitä alkaa enää harrastaa ? (: en oo ikinä ees kokeillu lajia, paitsi joskus jossain leirillä, ihan vähän aikaa.
      Laji kuitenki kiinnostais mua, ja se näyttää tosi hienolta, kertokaa mulle, mitä teen ! :D

      • s...s

        Tottakai voit, seniori joukkueeseen vaan! jopa 40 on mahdollisuuksia harrastaa cheerleadingia!:)


    • cat-mej

      En opi koskaa varmaa koskaa flikkii!tuun aina päälleni tai hartioilleni alas kun koitan trampoliinilla.Oon nyt harjotellu sitä pari kuukautta.

      AUTTAKAA!!!
      mitä teen väärin?;((

      • kpkppk635654

        sä kerkee vielä alotaa! mut sitten kun oo vanhempi on vähemmän mahdolisuuksia


    • kokoko5656456

      Cheerliider on vääristynyt kuvakulma elokuvissa ei se ole mitää pissiksiä ja pukuja ja meikkejän ja hauskanpitoa voidaan pitää kisoissa! treenissä kaikki otetaan vakavasti...ja kaikkissa videoissa on otettu helpoja kohtia ei se ole yhtä helpoa kun miltä näytää

    • te cheerin haukkujat

      Miksi ihmeessä tulette tänne haukkumaan lajia? Ette selvästikkään tiedä MITÄÄN cheerleadingista. Cheerleading todellakin on rankka, vaativa ja vaarallinen urheilulaji, etenkin stunteissa, kun nousijoita heitellään ilmaan. Ette näköjään tiedä, että suomella on cheerleadingin paristuntin maailmanmestaruus. Ja te jotka väitätte että cheerleading ei ole urheilua, tiedoksenne vain että cheer on maailman vaarallisempien urheilulajien joukossa.

      http://www.youtube.com/watch?v=lUnHn67oGfc

      Katsokaa ja tehkää perässä (;

      t. Kilpacheerleader

    • cheerfanhki

      Cheerin voi aloittaa myös aikuisena ja harrastaa vaikka vain kerran viikossa. Ainakin funky teamissa ja golden spiritissä.
      Cheerleading on ihana harrastus ja joillekin elämäntapa. Sitä ei tarvitse hehkuttaa keskustelukanavilla kun lisenssin ostaneita oli Suomessa viimekin vuonna jo n. 4000 ja luku kasvaa

    • cheerilikkkaaa

      alan cheerleaderin kohta ja mietin ku venyttelen joka ilta ni täytyykö siinä olla ihan super notkee? ku en pää se spagaattii enkä saa jalkaa nostettu niinku sillee ylös ja otetuu siitä kädellä kiinni.. eli voinko olla cheerleader silti? :o

      • cheerinharrastaja

        Cherissä ei välttämättä tarvitse olla hirveän notkea pienestä notkeudesta on toki hyötyä. Yleensä myös treeneissä venytellään :)


    • cheerfact2011

      Voit olla cheerleader, koska se on laji joka sopii monelle. Harrastuksen nimi on cheerleading joten voit kertoa, että harrastat cheerleadingiä jos kerrot lajistasi.

      Cheerleadingissä vain nousijat / yläihmiset tekevät venyvyysliikkeitä stunteissa. Tyttöjen joukkueissa on n. 5-6 nousijaa ja n. 25 nostajaa eli kaikkien ei tarvitse venyä.

      Yleinen venyvyys kyllä auttaa hyppyihin, mutta aloittaessa ei tarvitse osata mitään koska kaikki harjoitellaan treeneissä.

      Onnea harkkoihin, valitsit hienon ja monipuolisen lajin itsellesi.

      • cheer99

        alan mäki myös cheerleadingiä harrastaa ja mietin samaa kun cheerilikkkaaa.
        kun mä en pääse spagaattia enkä spiraalia enkä saa nostettuu jalkaa naama etee (saan nostettuu silti johonki asti) et voinko olla silti cheerleader?? olen rakastunu lajiin ja pelkään etten täytä "lajin vaatimuksia" (notkeutta, voimaa ja akrobatiaa).. :/
        aloitan cheerin joskus tammikuussa :) vanyttelen kylää joka ilta ja pyrin pitämään fyysisen kunnon yllä!

        kun moni sanoo myös että on pakko osata spagaatti (siis vähintään!!) kun menee joukkoeeseen.. ja ne sanoo myös että harkoissa ei opeteta mtn temppuja et harjotellaan vaa stuntteja..

        ja jos joku vielä jaksaa vastata että minkä nimisiä niitä kaikkia temppuja ja liikkeitä oikeen on? :D ja millasia ne on

        - tuleva cheerleader


      • cheerleader!!
        cheer99 kirjoitti:

        alan mäki myös cheerleadingiä harrastaa ja mietin samaa kun cheerilikkkaaa.
        kun mä en pääse spagaattia enkä spiraalia enkä saa nostettuu jalkaa naama etee (saan nostettuu silti johonki asti) et voinko olla silti cheerleader?? olen rakastunu lajiin ja pelkään etten täytä "lajin vaatimuksia" (notkeutta, voimaa ja akrobatiaa).. :/
        aloitan cheerin joskus tammikuussa :) vanyttelen kylää joka ilta ja pyrin pitämään fyysisen kunnon yllä!

        kun moni sanoo myös että on pakko osata spagaatti (siis vähintään!!) kun menee joukkoeeseen.. ja ne sanoo myös että harkoissa ei opeteta mtn temppuja et harjotellaan vaa stuntteja..

        ja jos joku vielä jaksaa vastata että minkä nimisiä niitä kaikkia temppuja ja liikkeitä oikeen on? :D ja millasia ne on

        - tuleva cheerleader

        sulle on kerrottu aikalailla vääriä tietoja!:D kun alotin, en pystyny ees istuu suorassa tai tekemään kuperkeikkaa suoraan! olin myös käsivoimiltani tosi heikko myös:D siinähä harrastaessa kehittyy :)!


      • cheerinharrastaja
        cheer99 kirjoitti:

        alan mäki myös cheerleadingiä harrastaa ja mietin samaa kun cheerilikkkaaa.
        kun mä en pääse spagaattia enkä spiraalia enkä saa nostettuu jalkaa naama etee (saan nostettuu silti johonki asti) et voinko olla silti cheerleader?? olen rakastunu lajiin ja pelkään etten täytä "lajin vaatimuksia" (notkeutta, voimaa ja akrobatiaa).. :/
        aloitan cheerin joskus tammikuussa :) vanyttelen kylää joka ilta ja pyrin pitämään fyysisen kunnon yllä!

        kun moni sanoo myös että on pakko osata spagaatti (siis vähintään!!) kun menee joukkoeeseen.. ja ne sanoo myös että harkoissa ei opeteta mtn temppuja et harjotellaan vaa stuntteja..

        ja jos joku vielä jaksaa vastata että minkä nimisiä niitä kaikkia temppuja ja liikkeitä oikeen on? :D ja millasia ne on

        - tuleva cheerleader

        meidän treeneissä opetellaan kaikkia cheerin osa alueita, joten aluksi ei tarvitse olla venyvä tai osata mitään temppuja.n kyllä se voima, notkeus ja taito tulee treenattaessa.
        :)


    • osaan taas selittä

      Eipä tämä cheer kyllä mitään kovin extremeä ole, mutta ei tosiaan kyllä juu no pullonpyöritystä! Kilpa cheerleading on oikeasti rankkaa, oikeastaan kokoaika tälleen ns. tietämättömille suomennettuna juoksua, pomppimista, ihmisten nostelua ym. n 2.5 minuuttia. Vaikka se ei ehkä kuulosta kaksi ja puoli minuuttia kovin rankalta, mutta onhan se rankkaa.
      Ärsyttää että cheeristä, kuten myös muutamistakin muista lajeista on niin harhakuvaa, että luullaan sen olevan jotain pelkästään minihameissa heilumista avonaisissa paidoissa, pakko lisätä että toi avonainen paitahan on niiin väärin, puvuissa on ainakin yleensä poolo kaulus:DD
      Mutta miettikääpä, onhan monet muut lajit, joista ei kuitenkaan elä harha kuvia, niin voi myös olla paljon vähempi rankkaa, niinkuin monet lajit ovatkin... Osaan taas vaihteeksi selittaa:D

    • pitkula

      oon alottamas cheerin ja miätin ku oon 175cm pitkä että oonko liian pitkä sinne ja haluisin olla nousia mut onks se mahollista?

      • cheerleader!!

        luultavasti susta tehdään näin alkuun takis tai pohja, luultavasti takis. (takana tukee stunttia ja on mukana nostamisessa). mutta jos taktiikkasi on hyvä, voit mennä karsintoihin kauden jälkeen, ja yrittää karsia nousijana. jos ei tärppää, yritä vaikka viis kertaa putkeen! ei kannata luovuttaa. mutta koska olen tehny pohjaa ja nousijaa, voin kokemuksesta sanoa, että nousijana ei ole pohjaa kivempaa! pohjana on yllättävän kivaa :)!


    • cheerleading girl

      siis itse olen ceerleaderi!! ja ei haittaa vaikka et saisi jalkaa naaman eteen, siellä sitä harjotellaan! oikeastaan nousiaksi pääsevät aika lyhyet tytöt tai pojat, myös hoikimmasta päästä olevat tytöt/pojat pääsevät usein ylös. laji on todella kiva joten kannattaa aloittaa epäröimättä!

    • pitkula

      no ei kyllä ole kiva olla sielle kun jos kaikki tulee aina sun etees ja muutenki vihaan pituutta enkä tunne yhtään poikaa tai tyttöö joka ois mua pitenpi... joten ei oo kiva olla tälläne hujoppi et tuu ikinä saamaan poikaystävää kun en lyhyitä halua -.-

      poikkesin aiheesta mutta ihan sama :)

    • iknowalot

      cheer99 missä seurassa aloitat? nimitykset riippuu siitä missä kaupungissa tai seurassa aloitat?

    • (;!

      Mun mielestä tää on ihan naurettavaa oikeesti ? mä itse harratsan cheeriii (; niin kulle mä tiedän että se on ihan saatanan vaarallista mieti et sut heitetään 5m !!! oikeesti ja sua ei oteta kunnolla kiinni niin sä voit kuolla siihen ja muutenkin kaikki nuo mitä ihmiset tekee stuntteja ja jne ne ovat hyvin vaarallisia !!! et ennen kun tuut sanomaan tänne ja haukkumaan lajia niin kokeileppa itse sitä (: sitten tiedät ja cheerleading on maailman yksi vaarallisimmista lajeista ja tiedoksi että ne jotka nousee ja nostaa niin ne saa sen näyttämään helpolta teille jotka ette ymmärää taitoa (;; et sry nyt vaan mutta servaa itteess muualla (;; !

      • Cheeppari<3

        Mää oon ihan samaa mieltä sun kanssas se on ihan sika vaarallista ja harrastan itekki cheerii ja se on vaarallista!!:) Et joo kokeilkaa ennen ku väitätte mitää!!!!;)):DD


    • Cheeppari<3

      Mää oon cheerleaderi;)

    • voiteitanoloja

      pistetää kroppaamme äärimmäisii rajoihi, se on extremeä

    • ilovecheer

      vitun ärsyttävää et kun noi kaikis jenkkileffois cheerit on niit 'ilkeitä tyttöjä' ja sellasii kauheita snobeja ! ihmiset menkää kattoo niitä kisoja tai ees kattokaa youtubesta videoita nii näätte että se on urheilua ja yrittäkää tehä sama perässä ;) taitaa olla sairaalareissu edessä...

    • Cheeppari =)

      Siis cheerleading on kaikkea muuta ku mitä sää oikee luulet! Se ei todellakaan oo mitää perän pyöritystä!! Se on kunnon urheilulaji! Ootko ees koskaan nähny? Siis muuten ku jostaki youtubesta jotain intialaisen "cheerleadingii" ite oon harrastanu 1 luokasta asti ja harrastan vieläkin! Oon ollu pohjana etiksenä spotterina ja tosi pitkään nousijana ja niinku jotku jo sanoki että on kolme kerroksisia stuntteja ja muita vastaavia haastavia stuntteja kuten lippe... Eli nousija on pohjien suorien käsien päällä toinen jalka koukussa eli "kukko" ja muuta sellasta että ei oo todellakaan pitään PERÄN PYÖRITYSTÄ! Puhumattakaan muute niistä akrobatia liikeistä, että ei oo mitää ihan helppoja! >=)
      Ps.. Olipas pitkä teksti.. Ja kaikki jotka miettii uutta harrastusta nii rohkasen alottamaan cheerin!

    • nimimerkki on pakoll

      Muutama vuosi sitten tuli telkkarista jenkkien tekemä ohjelma jossa oli aiheena cheerleading. ohjelman mukaan lajia ei edes lasketa urheiluksi vaan se on esittävää taidetta!!

    • Cheeppari 00

      Moi mäki harrastan cheerii ;)) se on tosi kiva laji !!! Oon nousija ja on se laji aika vaarallinen ku tälläki hetkel käsi sioiltaa ja nilkka venähtäny :D mul on neljlt tänää treenit ja mern kattoo niit :D

    • lovetan98
    • 3dewt6gb

      Ihanasti kaikkien näiden cheerleadingin puolustajien ja sen vaarallisuutta ja extreme-luonnetta puolustelevien kommentit ovat täynnä erilaisia hymiöitä (joista osa ihan päin persettä käytettyjä), teinikieltä, surkeaa kielioppia, "huutamista" ja käsittämättömän pitkiä huutomerkkien ketjuja ikään kuin niillä jotenkin voisi saada vakuuttavuutta tekstille, josta paistaa nuori ikä ja kokemattomuus, sekä näkemyksen puute siitä mikä on vaativaa voimistelua tuhansine kotimaisine harrastajineen ja mikä on oikeasti harvojen harrastamaa marginaalista extreme-lajia.

      Katsotaan ymmärsivätkö nämä lapset noin monimutkaisen virkkeen.

      • Anonyymi

        Ootko sä sit joku kuningatar


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ootko sä sit joku kuningatar

        Miehistä harvoin tehdään kuningattaria...


    • pelokasCheer

      Ite oon aatellu alkaa harrastaa cheerii mut mua pelottaa et mä teen kokoajan jotain väärin :D

      • cheerharrastaja

        ei tarvii pelätä ollenkaan sillä treeneissä opetellaan kaikki mitä pitää osata.


    • nobody2

      taas tällänen keskustelu missä vaan väitellään... mutta tosi asia on se että cheerleader on oikeasti rankka urheilu laji. kokemusta on! ite harrastan tälläkin hetkellä. tänään harkat. mutta joo ei todellakaan mitään perän pyöritystä! kaikki jotka väittää, että chherleader ei ole edes kunnon harrastus menkööt kokeilemaan tai suksikoon kuuseen! olen puhunu! olen cheerleader ja iloinen siitä.

      =)

      • jhy5tg4rf3ew

        Aika harva kiistää sen vaavivamman cheerleadingin asemaa kovana urheiluna. Useampi (aiheesta) kiistää sen kuulumisen extreme-lajien alle.

        Olen puhunut. Olen kahden extreme-lajin harrastaja ja iloinen siitä.


    • ---

      Hei, urehilulajit ei jakaudu extreme - lajeihin ja pyllynpyörityksiin.
      Voi olla jotain siitä välistäkin. En harrasta cheerleadingia, mut uskon et on vaativaa ja vaarallista. Mut ei se kyllä extreme - laji oo. Kuulostaa siltä että on vaan tarve sanoa jotain tyyliin "Hei mää oonki rohkee harrastan oikeen EXTREME - LAJIA." no okei ei nyt ihan mut jotain sinnepäin xD mut kuitenkin kuulostaa siltä ku ois vaan tarve väittää että harrastaa extreme - lajia, koska extreme on kovaa.

      • Cheerleader

        hei tämä on aika myöhäinen viesti mutta jos joku eksyy vielä tälle palstalle niin laitan tämän. eli alotin 13v cheerin eli olen harrastanut 3kk. että kyllä vielä vanhempana voi aloittaa.Olen siis nousija ja oppisin lootukset , lootuskopit , pikku libet , stretsit ja tollasia en ole vielä mikään mestari mutta mitä ny voi oppia 3kk. oppisin myös flikin ja tuollaiset.Se riippuu vain omasta itsestään että jaksaako yrittää vai ei.No suoraan sanottuna cheer on urheilua mutta ei kovin rankkaa ainakaan minun joukkueessani.Mutta kyllä kovatasoisissa joukkueissa on rankkaa.Mutta käyn lenkeillä ja teen lihaskuntoa kotona.


    • pullamössös

      Eipä taideta cheerleadausta extremeen laskea, ei edes varsinaista voimistelua vaikka voimistelu(t) on lajissaan äärimmäisin liikkumismuoto. Lentopallo taitaa olla vahinkotilastoissa vaarallisin laji, mutta ei sekään ole extremeä.

    • Cheerleader

      En nyt kyllä lentopalloa menisi vaarallisimmaksi sanomaan.. en usko että pallon lyömisessä kukaan voi kuolla tai halvaantua. Toista on jos tiput 15 metrin matkan ja pamahdat pää edellä puulattiaan.

      • jhlonlkj

        Jos tippuu 15metristä puulattiaan niin on rakennustyömaalla eikä missään hyppelytapahtumassa : )


      • refdre

        Juu, jos tosissaan noissa cheerleading-hommissa heitellään ihmisiä 5-6 kuuden kerroksen korkeuteen, niin hattua nostan... on siinä kopinottamista. Ja ilmeisesti ulkolaji, kun harva palloiluhallikaan ainakaan sisätiloiltaan ulottuu hädintuskin puoleen tuosta.


      • Anonyymi
        jhlonlkj kirjoitti:

        Jos tippuu 15metristä puulattiaan niin on rakennustyömaalla eikä missään hyppelytapahtumassa : )

        Ne o vissii raksa naisii


    • Sennucheerleader

      https://youtu.be/1Fopxu4W8aA

      Siitä vaan yrittämään, te kaikki riikat ja pekat täällä valittamassa siitä, kuinka laji on vain perseenpyöritystä jne. muuta jenkkileffatyylistä huorailua. En lähtisi vertaamaan mihinkään benjihyppyihin jne. lajin harrastajana tiedän kuinka paljon voimaa ja kehonhallintaa cheerleadingiin oikeasti tarvitaan.

      • trgfdvxb

        Yleensä kannattaa lukea koko ketju ennen omaa kontribuutiota. Ei täällä ole kielletty cheerleadingin asemaa urheilulajina ja vaativana voimisteluna. Extreme-aiheinen keskustelupalsta vain on väärä.


    • Anonyymi

      Cheerleading ei tasan ole urheilua.

      • Anonyymi

        perustelut?


      • Anonyymi

        Totta puhut


    • Anonyymi

      Cheerleader on paras harrastus

    • Anonyymi

      Nii Riikka pidä turpa vaa kiinni

    • Anonyymi

      Ne jotka väittää et cheerleader on jotain perseen pyörittämistä nii pitäkää vaa turpa kiinni jos ette ees harrasta sitä

    • Anonyymi

      Cheerleading on iha tyhmää juttu

    • Anonyymi

      Cheerleader kilpailut on parhaat

      • Anonyymi

        Cheerliitinki on aivan turha laji


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Cheerliitinki on aivan turha laji

        Totta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Cheerliitinki on aivan turha laji

        juu aivan perseestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Cheerliitinki on aivan turha laji

        oon harrastanu sitä 5vuotta ja se on vaan perseestä ja kaikki ketä sitä harrastaa on perseestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Cheerliitinki on aivan turha laji

        ja PCA varsinki iha perseestä


    • Anonyymi

      Väärä ketju

    • Anonyymi

      Cheerleading. Minusta se on maailman paras harrastus. Mutta, sain tänään tietää, että en päässyt jo pitkään tavoittelemaani joukkoeeseen. Hakijoita oli yli 50 ja joukkoeeseen pääsi n. 28 henkeä. Siskoni ei myöskään päässyt, mutta moni kaverini pääsi. En tiedä mikä minussa on vikana, olen varmaam liian "heikko" takariksi kun muut takarit isokokoisempia hieman ja varmaan vahvempiakin.. Nyt, kyyneleiden ja vihan valtaamana kirjoitan tätä viestiä, joten en tiedä, mitä tästäkin tulee. Vielä siihen, että olisin liian heikko takariksi, niin olen vissiin liian läski ja pitkä taas nousijaksi ja se on se toinen asia cheerissä mitä haluisin tehdä. Cheer on kivaa, mutta nää alkukarsinnat on ihan kauheita. Sua huonompia pääsee joukkoeeseen, mutta sinä et. Itsekkin olen koko kesäloman stressannut, että mitä jos tätä ja mitä jos sitä. Joukkooeeseen pääsi todella taitavia cheeppareita jotka ovat minun hyviä kavereitani ja toinen niistä painaa esim 27kg ja hän on nousija. Enkö olisi voinut päästä joukkoeeseen hänen takarikseen. (tiedoksi, että karsinnoissa nostin varmaan itseänikin painavampaa ihmistä joten ei ihme, ettei vaan voimat riittännyt. No, mutta karsin nyt nousijaksi toiseen joukkoeeseen (tuohon joukkoeeseen mihin en päässyt niin karsin siis takariksi koska se on mini joukkoe mutta se toinen mihin karsin, on junnu joten siellä voisin ehkä tehdä nousijaa) ja vielä kolmanteen joukkoeeseen siskoni kamssa<33

      Tohon teidän keskusteluun että ei cheer minusta ihan extremestä mene, ainakaan lasten kikpailujoukkoeiden taso. Se on rankkaa ja todellakin urheilua. Mutta rakastan lajia silti.

    • Anonyymi

      Mä oon cheerleader ja oon hämeenlinna cheer teamissä ja joukkue on salamat

    • Anonyymi

      Cheer👸🏼👸🏼

    • Anonyymi

      Cheerleading on todellakin hyvä ja vaikea laji. Itse harrastan ja todella haastavaa. Tehdään heittoja jossa ihminen lentää monta metriä korkealle ja pitää saada kiinni.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2774
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      517
      2614
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1825
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      31
      1729
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1703
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1649
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1242
    8. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1072
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1057
    10. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      64
      1050
    Aihe