Viisumihaastattelu?

-z-

Eli haluaisin tietoa viisumihaastattelusta, johon USA:han lähtevät joutuvat. Kieli on oletettavasti englanti, mutta mitä ne siellä sitten kysyvät, kauanko kestää jne?

Kiitos! :)

12

4996

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olin pari viikkoa sitten

      Olin pari viikkoa sitten usan suurlähetystössä viisumihaastattelussa.. Oon menossa kesäks jenkkeihin pariks kuukaudeks töihin ja uskoisin, että viisumihaastattelu on aika samanlainen sullakin! Turvajärjestelyt on suomalaiseen tyyliin tottuneelle uskomattoman tarkat.. Konsulaattiin sai ottaa mukaan vain viisumihakupaprut, laukut ym piti jättää säilöön. Sit piti mennä metallinpaljastimen läpi ja turvamies saattoi jokaisen yksitellen pihan poikki haastatteluun.. Ekaks paperit vietiin suomenkieliselle virkailijalle, sit odotettiin hetki, että päästiin englanninkielisen virkailijan haastatteluun. Ne kyllä kysy, että puhunko englantia (ihan kuin oisin menossa sinne töihin kielitaidottomana :), joillekin jotka ei puhunu englantia, ne järkkäs tulkin.. Ihan basic-enkulla siellä pärjää, virkailija kyseli vähän, että mitä teet suomessa, mitä meinaat tehä jenkeissä, mihin siellä meet ja loppuun toivotti vielä hyvää reissua! Muísta muuten ottaa virallinen usan viisumikuva (5x5 cm), yhellä naisella ennen mua oli tavallinen passikuva, eikä se kelvannut.. Ja sitten palautuskuori täytyy ottaa mukaan myös.. Mulla kesti koko homma reilu puol tuntia muistaakseni, kuulemma jos joskus iltapäivällä menee, niin aikataulut voi olla paljonkin myöhässä..

      No, tulipas selitystä.. Ei siis kumminkaan mikään ihmeellisempi juttu.. Mulla tuli passi ja viisumi postissa jo seuraavana päivänä!

      Hauskaa Au pair -vuotta :)

      • viisumi?

        Haluaisin kans lähtee kesäks USA:an, mutta toi lupien hankkiminen tuntuu niin monimutkaiselta.. paljonko siis toi viisumi maksaa? meneeks sen ja lentolippujen lisäks muita maksuja? Ja missä toi haastattelu siis tehdään? Sori, oon vähän pihalla. :D


      • -z-
        viisumi? kirjoitti:

        Haluaisin kans lähtee kesäks USA:an, mutta toi lupien hankkiminen tuntuu niin monimutkaiselta.. paljonko siis toi viisumi maksaa? meneeks sen ja lentolippujen lisäks muita maksuja? Ja missä toi haastattelu siis tehdään? Sori, oon vähän pihalla. :D

        Et kerro mitä menisit USA:han tekemään (au pairin hommia?), en tiedä miten siis eroaa... Mä olen siis au pairiksi lähdössä, viisumi tulee maksamaan n. 90 euroa, haastattelu on Helsingissä. Ja lentolippujahan ei USA:han järjestön kautta lähtevä auppari joudu maksamaan, takuusumman (mulla 455 euroa) kylläkin.

        Jep, saattoi tulla täysin vääriä vastauksia, jos lähdet muihin töihin USA:han :)


      • minäkin :)
        -z- kirjoitti:

        Et kerro mitä menisit USA:han tekemään (au pairin hommia?), en tiedä miten siis eroaa... Mä olen siis au pairiksi lähdössä, viisumi tulee maksamaan n. 90 euroa, haastattelu on Helsingissä. Ja lentolippujahan ei USA:han järjestön kautta lähtevä auppari joudu maksamaan, takuusumman (mulla 455 euroa) kylläkin.

        Jep, saattoi tulla täysin vääriä vastauksia, jos lähdet muihin töihin USA:han :)

        Juu au pairiksi USA:n oisin halunnu, kun siellä on niin paljon kesäpaikkoja tarjolla.. Järjestön kautta liian myöhäistä enää yrittää, ja yksityisesti taitaa olla laitonta? Miksiköhän esim. greataupairissa on niin paljon yksityisiä kesäpaikkoja au paireille, jos se on kerran laitonta? Vai voisinko lähtee yksityisesti 3kk turistiviisumilla? Missä osoitteessa ois (mieluiten suomenkielistä) tietoa näistä viisumijutuista?


      • helsinki...
        minäkin :) kirjoitti:

        Juu au pairiksi USA:n oisin halunnu, kun siellä on niin paljon kesäpaikkoja tarjolla.. Järjestön kautta liian myöhäistä enää yrittää, ja yksityisesti taitaa olla laitonta? Miksiköhän esim. greataupairissa on niin paljon yksityisiä kesäpaikkoja au paireille, jos se on kerran laitonta? Vai voisinko lähtee yksityisesti 3kk turistiviisumilla? Missä osoitteessa ois (mieluiten suomenkielistä) tietoa näistä viisumijutuista?

        onko noita haastatteluja vaan helsingissä?


      • -z-
        minäkin :) kirjoitti:

        Juu au pairiksi USA:n oisin halunnu, kun siellä on niin paljon kesäpaikkoja tarjolla.. Järjestön kautta liian myöhäistä enää yrittää, ja yksityisesti taitaa olla laitonta? Miksiköhän esim. greataupairissa on niin paljon yksityisiä kesäpaikkoja au paireille, jos se on kerran laitonta? Vai voisinko lähtee yksityisesti 3kk turistiviisumilla? Missä osoitteessa ois (mieluiten suomenkielistä) tietoa näistä viisumijutuista?

        Jos aiot olla vain 3 kk, USA:han pääsee ilman viisumia. Siellä saa oleskella siis juuri tuon 3 kk ilman viisumia (siis koskee ainakin lomailijoita, työntekijöistä en tiedä, mutta eihän kenenkään tarvitse tietää mitä siellä teet?). Ei kai se yksityisesti au pairiksi lähtö laitonta ole, jos vaan on kaikki paperit kunnossa... Suomenkielisestä sivustosta en tiedä, mutta www.usembassy.fi -osoitteesta löytyy englannin kielellä ainakin jotain!


      • -z-
        helsinki... kirjoitti:

        onko noita haastatteluja vaan helsingissä?

        ...sinulle joka kysyit onko Helsinki ainoa haastattelupaikka: kyllä vain, siellä sijaitsee USA:n Suomen suurlähetystö, jossa kaikki viisumin hakijat haastatellaan.


      • olin pari viikkoa sitten
        -z- kirjoitti:

        Et kerro mitä menisit USA:han tekemään (au pairin hommia?), en tiedä miten siis eroaa... Mä olen siis au pairiksi lähdössä, viisumi tulee maksamaan n. 90 euroa, haastattelu on Helsingissä. Ja lentolippujahan ei USA:han järjestön kautta lähtevä auppari joudu maksamaan, takuusumman (mulla 455 euroa) kylläkin.

        Jep, saattoi tulla täysin vääriä vastauksia, jos lähdet muihin töihin USA:han :)

        Oon menossa CCUSA:n (tai suomessa Allianssin nuorisovaihto toimii niiden välittäjänä) kautta leiritöihin Jenkkeihin.. Hakupaprut on tosiaan sulla varmaan jonkin verran erilaiset kuin mulla, mutta haastattelu nyt varmaan on aina saman kaavan mukaan.. Mulla viisumi maksoi 80 € (tää alhaisempi hinta johtuu varmaan lyhyemmästä viisumin voimassaoloajasta). Jos järjestön kautta oot menossa, oot varmaan sieltä saanut tarkat ohjeet eikä viisumin hakuprosessin pitäis tuottaa mitään ongelmia (ellei sulla sit oo mitään epäilyttäviä taustoja :)..


      • -z-

        Kiitos vastauksesta!! Toi valokuvavinkki oli ainaki tosi hyvä... täytyy muistaa sitten ku meen sinne ite!

        Oikein hyvää kesätyökesää!! :)


      • laura

        Moikka

        Aikamoiset järjestelyt kyllä on, kun USA:han lähtee. Onko kellään tietoa mikä on USA:n suurlähetystön osoite?


      • -z-
        laura kirjoitti:

        Moikka

        Aikamoiset järjestelyt kyllä on, kun USA:han lähtee. Onko kellään tietoa mikä on USA:n suurlähetystön osoite?

        Tässäpä tämä, ole hyvä! ;) Ja järjestelyitä kyllä riittää!! Mutta on se sen arvoista!

        Embassy of the United States of America
        Itäinen Puistotie 14 B
        00140 Helsinki
        Finland


    • Anonyymi

      Kävin postissa että ostaisin sellaisen palautus kirjekuoren. Sanoivat että se on lopetettu , en ymärtänyt. Mistä saa sellaisen kirjekuoren missä ne lähettää sen passin kotiin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1720
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1339
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1229
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1143
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1085
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1056
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1033
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    Aihe