Polkupyörän maalaus ruiskulla

Tuomas

En ole ennen maalannut ruiskulla. Tarkoitus olisi nyt maalata vanha polkupyörä uuteen kesäkuosiin.

Hommaa varten pitää ostaa kompressori ja ruisku, sekä asiaankuuluvat maalit.

Osaisiko kukaan sanoa mikä olisi minimivarustus, jolla saa kelvollista jälkeä (kompuran tehot, minkälainen maaliruisku, minkätyyppisiä maaleja kannattaa käyttää?)

Riittääkö esim. bilteman kuvaston 80Eur kompressori mitenkään tähän hommaan, vai pitääkö laitteessa olla enemmän tehoja?

5

2673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaari

      Eikö olisi yksinkertaisempaa käyttää spreymaaleja? Niitä saa valmiinakin kymmeniä eri värejä ja sekotettuna aivan mitä haluaa. Maalaustekniikkahan on kummassakin sama. Ohuita herroksia, jottei valu. Voit aivan hyvin maalata speryllä 'märkää märälle' eli kun saat tietyn värin maalauskierroksen tehtyä, voit aloittaa heti uuden kierroksen, koska maali ehtii siinä kuivahtaa niin, ettei uusi kerros valu. Jos kuivatat välillä, monet maalilaadut vaativat usean päivän välin ennen uuden kerroksen ruiskutusta.

      Maalaatpa spreyllä tai paineruiskulla, pitää kunnolla puhdistaa ja karhentaa vanha pinta. Vanhaa maalia ei tarvitse poistaa. Jos käytät useita värejä, pitää peiteteipata kunnolla. Ruosteen päälle ei kannata maalia laittaa.

      Noista ruiskuvälineistä en tiedä juuri mitään. Luulen, että paine kyllä riittää, mutta itse ruisku on sitten eri juttu, suutintyypit, yläimu vai alaimu, maalin ohennusaste jne?

      • Tuomas

        Spraymaalit olisivat varmastikin yksinkertaisempi vaihtoehto. Ei tarvitsisi sekoitella maaleja ja miettiä kompuroiden ruiskujen hommaamista. Olen lukenut että spraymaaleilla saa kelvollista jälkeä, vaikkakin
        ne ovat usein jossain määrin liiallisesti ohennettuja.

        Minua ei kuitenkaan pieni lisätyö / tai lisäkustannukset haittaa. Itse asiassa pidän maalaamista mielenkiintoisena projektina ja ruiskumaalauksella on mahdollista päästä parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen (se on sitten toinen juttu pääsenkö minä ;)

        Kiitoksia kuitenkin ideasta ja neuvoista.


      • kuule
        Tuomas kirjoitti:

        Spraymaalit olisivat varmastikin yksinkertaisempi vaihtoehto. Ei tarvitsisi sekoitella maaleja ja miettiä kompuroiden ruiskujen hommaamista. Olen lukenut että spraymaaleilla saa kelvollista jälkeä, vaikkakin
        ne ovat usein jossain määrin liiallisesti ohennettuja.

        Minua ei kuitenkaan pieni lisätyö / tai lisäkustannukset haittaa. Itse asiassa pidän maalaamista mielenkiintoisena projektina ja ruiskumaalauksella on mahdollista päästä parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen (se on sitten toinen juttu pääsenkö minä ;)

        Kiitoksia kuitenkin ideasta ja neuvoista.

        epäilet noiden valmiiden spray-maalien laatua,joka on kyllä vaihtelevaa,niin tiedätkös että automaaleja myyvät firmat sekoittavat niitä noihin pulloihinkin.
        Saa erikoisvärejä ym.ja koska on autoihin tarkoitettuja,kestävät varmasti.
        Jotkut maalaavat noita pyöriä,kypäröitä ja muuta pienempää kynäruiskulla joka ei tarvi todellakaan suurta kompressooritehoa,se vois olla vaihtoehto.


    • nikkari.poika

      Sellaisia maaliruiskuja mihin ei tarvitse kompressoria ollenkaan. Sellaiset toimii sähköllä ja niillä tulee hyvä pinnan laatu. Tälläinen on serkulla ja käyttää traktorin osien maalaukseen yms. työkoneisiin. Näytti näppärältä peliltä.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe