syylät pois

Tikru

Kertokaas millä saa jalkapohjista pois syylät? Ovat olleet siellä jo kauan, mutta eivät ole aiheuttaneet vaivaa. Nyt yksi on suoraan päkiän kohdalla ja aiheuttaa kipua kävellessä. Saako apteekista jotain lääkettä vai pitääkö laseroida tms?

136

133835

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kivulias

      hei!uskoisin että minullakin on syylä jalassa,en ole varma kun koskaan aiemmin ei ole ollut!?siinä on valkoinen pieni ympyrä,ensin kutitti kovasti ja nyt on kipeä kun kävelee!joku neuvoi laittamaan sipulirenkaan siihen,eli kokeilen nyt sitä.onko syylä tuollainen?hoitovinkkejä!!??

      • 1234

        Minulla oli syylä jalkapohjassa useamman vuoden, kunnes kokeilin Wartnerin syylänjäädytyshoitoa (nimenomaan jalkasyyliin). Olin alkuun vähän epäileväinen, sillä olin useampi vuosi sitten käynyt terveyskeskuksessa muutaman kerran jäädytyshoidossa ilman tuloksia. Sitä paitsi tuote oli melko kallis ja epäilin sen lupauksia siitä, että se poistaisi syylän yhdellä hoitokerralla. No eihän se poistanutkaan. Mutta neljän hoitokerran jälkeen syylä oli poissa! Voin kyllä suositella!


      • Pelihalli 8D

        Olisikohan punkki purema? Liekö päässyt ihosi sisään?


      • Tikruttelija
        Pelihalli 8D kirjoitti:

        Olisikohan punkki purema? Liekö päässyt ihosi sisään?

        Kysyin syylistä enkä mistään luteista.


      • rtg88
        1234 kirjoitti:

        Minulla oli syylä jalkapohjassa useamman vuoden, kunnes kokeilin Wartnerin syylänjäädytyshoitoa (nimenomaan jalkasyyliin). Olin alkuun vähän epäileväinen, sillä olin useampi vuosi sitten käynyt terveyskeskuksessa muutaman kerran jäädytyshoidossa ilman tuloksia. Sitä paitsi tuote oli melko kallis ja epäilin sen lupauksia siitä, että se poistaisi syylän yhdellä hoitokerralla. No eihän se poistanutkaan. Mutta neljän hoitokerran jälkeen syylä oli poissa! Voin kyllä suositella!

        Jalkapohjasta lähti syylä 4 x Wartner-käsittelyllä kuukauden aikana ja välillä ilmastointiteippiä päälle. 2 viikon jälkeen syylä muuttui tummemmaksi ja 4 viikon kuluttua sen reuna alkoi irrota. Otin pinseteillä reunasta kiinni ja irroitin koko syylän. Jäljelle jäi aivan kuin porattu 1,5 mm ja halkaisijaltaa 2 mm oleva reikä. Syylä lähti siis juurineen.



      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Sain syylät pois jalkapohjista liottamalla jalkoja vadissa, jossa oli lämmintä vettä n. 3 cm ja n. saman verran väliviinaetikkaa. Liotin jalkoja 10 min useana päivänä ja annoin kuivua.
        Jalanpohjat meni ihan ryppyisiksi kerran vähän raspasin päkiöitä ja kantapäähän laitoin vähän voidetta.
        Huomasin yllätyksekseni, että syylät ja kovettumat olivat kadonneet ja ihan pehmeät olivat jalkapohjat.
        Ehkä pari viikkoa hoidin näin en muista . Hoidin näin syyhypunkkia ja ilokseni huomasin, että hoitui muutkin vaivat. Suosittelen ei maksa paljoa halvin väliviinaetikka 10 % maksoi 1.65 e 1,5 litran pullo. Smarket


    • oli

      aikanaan syylä kämmenessä. Laitoin siihen aamuisin sylkeä ennenkun olin syönyt tai juonut mitään, ja häipyi aika nopeasti. Kysy syylänpoistoa terveyskeskuksesta, siellä ne saa nopeasti ja vaivattomasti pois.

    • kivulias

      onko syylä valkoinen pyöreä muutaman millimetrin kokoinen ympyrä?

      • Tikru

        Just sellainen se on. Kipeä astuttaessa jos on hankalassa paikassa.


      • Silmäluomessa.

        Silmäluomessa on syylä n.8mm leveä.
        Haittaa kun on silmäluomen reunassa ja tulee näkökenttään.
        Mitähän hoito(poisto)keinoja voisi yrittää käyttää ettei silmälle ole vaaraksi?

        Missähän kyseisen syylän poisto voisi hoitua?

        Erittäin paljon käytetty keino Ilmastointiteippi
        olisi tässä tapauksessa hiukka epäkosmeettinen.


      • Silmäluomessa.

        Voiko Wartneria käytää näin lähellä silmämunaa ette silmä vahingoitu onko koemuksia Wartnerista? Miten on vaikuttanut?


      • jeahh112
        Silmäluomessa. kirjoitti:

        Voiko Wartneria käytää näin lähellä silmämunaa ette silmä vahingoitu onko koemuksia Wartnerista? Miten on vaikuttanut?

        En usko että kanattaa, voit kokeilla mut on kyllä kivuliasta :S. Uskoisin näin, mutta itselläni on 4 syylää kädessä, ja kokeilin tätä kahteen kertaan, mutta ei se ole auttanut. nyt kokeilen tätä Ilmastointiteippikonstia, ja toivotaan että auttas. Ei sun kyllä varmaan kannata käyttää ilmastointiteippiä sormessa ja hioda sitä :DD. No mut epäilen et sun kantsis mennä lääkäriin tai apteekkiin kyselemään :)


      • Kokeillut itsekkiin
        Silmäluomessa. kirjoitti:

        Voiko Wartneria käytää näin lähellä silmämunaa ette silmä vahingoitu onko koemuksia Wartnerista? Miten on vaikuttanut?

        Wartner oli tehokas kun poistin sillä syylää päkiästä. Pari kolme kertaa piti laittaa mutta sitten hävisi kokonaan. En tiedä onko se haitaksi silmälle kun on kumminkin jäädyttä syylän. Tuntuu kumminkin aika pahasti jalassa! kehotan käymään jossain terveys asemalla.


      • 9+7
        jeahh112 kirjoitti:

        En usko että kanattaa, voit kokeilla mut on kyllä kivuliasta :S. Uskoisin näin, mutta itselläni on 4 syylää kädessä, ja kokeilin tätä kahteen kertaan, mutta ei se ole auttanut. nyt kokeilen tätä Ilmastointiteippikonstia, ja toivotaan että auttas. Ei sun kyllä varmaan kannata käyttää ilmastointiteippiä sormessa ja hioda sitä :DD. No mut epäilen et sun kantsis mennä lääkäriin tai apteekkiin kyselemään :)

        Ennen wanhaa syyliä häädettiin kynsilakalla. Sama periaate tukahduttaa syylä.


      • Silmäluomessa. kirjoitti:

        Silmäluomessa on syylä n.8mm leveä.
        Haittaa kun on silmäluomen reunassa ja tulee näkökenttään.
        Mitähän hoito(poisto)keinoja voisi yrittää käyttää ettei silmälle ole vaaraksi?

        Missähän kyseisen syylän poisto voisi hoitua?

        Erittäin paljon käytetty keino Ilmastointiteippi
        olisi tässä tapauksessa hiukka epäkosmeettinen.

        silmäluomessa, nimimerkille: syylät ilmestyvät usein vain käsiin ja jalkoihin, eivät kasvoihin. joten voit olla varma, etttei se ole syylä.


      • Luomisyylä
        teetee123 kirjoitti:

        silmäluomessa, nimimerkille: syylät ilmestyvät usein vain käsiin ja jalkoihin, eivät kasvoihin. joten voit olla varma, etttei se ole syylä.

        Kannattais ottaa selvää ennenkuin kirjoittelee, silmäluomissakin voi kiasvaa syyliä, että silleen.....


    • syylärimies

      Kymmenvuotinen taistelu varvassyylää vastaan onnistuneesti loppusuoralla.

      Liekö tämä nopeasti kasvava kovettuma eri juttu kuin syylä.
      Yhdessä ne ovat aiheuttaneet paljon kipua ontumiseen asti.
      Sitä on kirurgisesti poistettu, poltettu sähköneulaalla ja hoidettu
      kovettuma/syylälaastarilla. Nopeasti vaiva on uusinut entiselleen.

      Nyt on halpa, hyvä ja minulla ainoa toimiva keino.
      Kovettuma/syylä raspataan kuiva ihokerros pois.
      Laitetaan apteekin VERRUXIN syylänpoisto nestettä ohjeen mukaan minilastalla
      syylän päälle.

      Leikataan tavallisesta metrilaastarista sopivan leveä siivu.
      Nyt siivuun sivellään VERRUKSIA ja liimataan päälle. Myös apteekki tavarana myytävällä M-3 kuituteipillä teipataan laastari vahvasti kii.

      Paketti voi avaamatta päiviäkin. Sekä kovettunut nahka, myös mahdollinen syylä kuolee
      hapenpuutteeseen.
      Hygienia syistä kääre on vaidettava, hoidettava paikka pestävä, raspattava ja uudet myrkyt...

      Hoito saattaa kestää jopa kuukausia. Hoidettavaa paikkaa saattaa kirvellä.
      Sen kestää kun vuosia vaivannut piinan aiheuttaja on vihdoin alakynnessä.

      • kivulias

        kysyn edelleen:minkä näköinen on syylä tai sen alku???!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • kisu

        ilmastointiteipillä olen saanut syylät/känsät jaloista pois.pidetään 2 viikkoa syylän/känsän päällä ainoastaan suihkussa teippi pois se tukehduttaa ja häipyy varmasti,kokeiltu on 2 lapsella nyt on ihan terveet jalkapohjat.


      • syylärimies
        kisu kirjoitti:

        ilmastointiteipillä olen saanut syylät/känsät jaloista pois.pidetään 2 viikkoa syylän/känsän päällä ainoastaan suihkussa teippi pois se tukehduttaa ja häipyy varmasti,kokeiltu on 2 lapsella nyt on ihan terveet jalkapohjat.

        On varmaan hyvä. Se kestää ja tukahduttaa syylät jalkapohjista.
        Niille ei saa antaa happea/elinmahdollisuutta.


      • mä vaan
        syylärimies kirjoitti:

        On varmaan hyvä. Se kestää ja tukahduttaa syylät jalkapohjista.
        Niille ei saa antaa happea/elinmahdollisuutta.

        joo olen kuullut myös tosta ilmastointiteipistä, mutta miten saatte sen pysymään jalkapohjassa, ei ainakaan poikani jalassa pysy ennen kun vedän teippiä koko jalan ympäri. meillä siinä vaikeuksia. onko muilla vastaavia tai ehkä vinkkejä?

        ystävälläni on ollut polvessa syylä monta vuotta. hän on sen erilaisilla välineillä repinyt sen kokonaan irti jo pari kertaa. vertaa vuotanut paljon, mutta hetken päästä taas uusiutunut.


      • Miu
        kisu kirjoitti:

        ilmastointiteipillä olen saanut syylät/känsät jaloista pois.pidetään 2 viikkoa syylän/känsän päällä ainoastaan suihkussa teippi pois se tukehduttaa ja häipyy varmasti,kokeiltu on 2 lapsella nyt on ihan terveet jalkapohjat.

        Minulla on ontelosyylä kyynerpäässä (onneksi vain yksi) ja se on kivulias.Olen pitänyt siinä kauan ilmastointiteippi laastari yhdistelmää,mutta atooppinen ihoni ei pidä siitä ;( Mitä tehdä?!


      • Daaadaadaa
        syylärimies kirjoitti:

        On varmaan hyvä. Se kestää ja tukahduttaa syylät jalkapohjista.
        Niille ei saa antaa happea/elinmahdollisuutta.

        Elikkä, kyllä se tukahduttaa, mutta miten se muka pysyisi jalkapohjassa jos kävelet. Ei ainakaan minulla ole pysynyt


      • ..
        kisu kirjoitti:

        ilmastointiteipillä olen saanut syylät/känsät jaloista pois.pidetään 2 viikkoa syylän/känsän päällä ainoastaan suihkussa teippi pois se tukehduttaa ja häipyy varmasti,kokeiltu on 2 lapsella nyt on ihan terveet jalkapohjat.

        toimiiko ihan varmasti tuo ilmastointiteippi? kuulostaa aika ihmeen vaivattomalta ratkasulta


      • ..
        syylärimies kirjoitti:

        On varmaan hyvä. Se kestää ja tukahduttaa syylät jalkapohjista.
        Niille ei saa antaa happea/elinmahdollisuutta.

        lähteekö syylät vaan sillä että ne ei saa happea?


      • ..
        mä vaan kirjoitti:

        joo olen kuullut myös tosta ilmastointiteipistä, mutta miten saatte sen pysymään jalkapohjassa, ei ainakaan poikani jalassa pysy ennen kun vedän teippiä koko jalan ympäri. meillä siinä vaikeuksia. onko muilla vastaavia tai ehkä vinkkejä?

        ystävälläni on ollut polvessa syylä monta vuotta. hän on sen erilaisilla välineillä repinyt sen kokonaan irti jo pari kertaa. vertaa vuotanut paljon, mutta hetken päästä taas uusiutunut.

        jalkapohjassa helpompi olisi kai kynsilakka...4


      • Järkeä saa käyttää
        kivulias kirjoitti:

        kysyn edelleen:minkä näköinen on syylä tai sen alku???!!!!!!!!!!!!!!!!!

        www.google.fi / kuvahaku / syylä. Jo rupee tulemaan kuvia minkä näköisiä ovat


      • ploplo

        Olen käyttänyt 3 kertaa Wartneria yhteen syylään jalkapohjassa ja nyt syylä on muuttunut ruskehtavaksi. Taidan kokeilla kombohoitoa: Wartnerin jälkeen ilmastointiteippi päälle.


    • syyläneste

      Itse sain poikani jalkapohjissa olevat syylät pois
      Vocca syylänesteellä. Ennen nukkumaan menoa pyyhin syylänesteellä syylät ja annoin nesteen kuivua jalkoihin. Lähteneet ovat.

      • ..

        kuinka kauan siinä meni? viikko?kuukausi?vuosi?


    • ...ainakin minulla

      Luontaistuotekaupasta löytyvä Remasan. Minulta ja veljeltäni syylät hävisi tämän käytön myötä.

      • kokeilla

        Minulla myös tämä tuote tehosi sataprosenttisesti. Olin vuosien ajan kokeillut kaikenlaisia lääkärien määräämiä apteekintuotteita, joista oli vain vaivaa. Tämän luontaistuotekuurin söin n. 5 vuotta sitten ja sen jälkeen ei ole ollut ainuttakaan syylää, eikä kuulemma niitä pitäisi enää koskaan tullakaan. Remasania saa esim. ison ruokakaupan luontaistuotehyllystä.


      • ..

        onko millainen aine?


      • gsr
        kokeilla kirjoitti:

        Minulla myös tämä tuote tehosi sataprosenttisesti. Olin vuosien ajan kokeillut kaikenlaisia lääkärien määräämiä apteekintuotteita, joista oli vain vaivaa. Tämän luontaistuotekuurin söin n. 5 vuotta sitten ja sen jälkeen ei ole ollut ainuttakaan syylää, eikä kuulemma niitä pitäisi enää koskaan tullakaan. Remasania saa esim. ison ruokakaupan luontaistuotehyllystä.

        kuinka pitkä kuuri?


    • häviää

      Minä olen omalla kohdalla huomannut, että paras tapa poistaa syylät vieläpä nopeasti on laittaa niihin kynsilakkaa. Tavoitteena hoidossa on kai vain saada syylä hapettomaan tilaan niin se ei elä. Olen levittänyt lakkaa kerran päivässä tai silloin kuin huomaan, että entinen lakka on irronnut. Minusta kynsilakka on yksinkertaisesti ollut tehokkainta, en ole kokenut, että apteekin syylänpoistoaine auttaisi yhtä tehokkaasti. Viimeksi pieni syylä lähti viikossa.

      • Norppa

        Täytyypä kokeilla tuota kynsilakkavinkkiä... Toivottavasti toimii!

        Itse olen kokeillut:
        Remasan-kapseleita -> ei vaikutusta,
        Teatree-öljyä -> ei vaikutusta,
        kynsiviilalla hiomista ja kynsisaksilla ohentamista -> eivät ole hävinneet,
        ja apteekin jäädytyshoitoa, mutta sekään ei auttanut.

        Viimeisimpänä olen testannut ilmastointiteippiä kahden viikon ajan. Sormen syylä on jo lähestulkoon hävinnyt, mutta en usko ennenkuin se on ihan kokonaan poissa :)


      • fruittarii

        On muute iha pakko koittaa tota kynsilakka juttuu. onneks oli kaapis väritöntä kynsilakkaa :D


      • ..

        toimiiko kaikenkokoisiin syyliin?


    • työlästä

      Itse taistelin syyliä vastaan reilusti yli puoli vuotta, ennen kuin hävisivät.

      Ostin apteekista salisyylihappoliuosta, jota sivelin syylien päälle, kun olin ensin liottanut jalkoja lämpimässä vedessä muutaman minuutin. Lisäksi rapsutin syyliä mekaanisesti silloin tällöin. Toistin liotuksen ja sivelyn päivittäin yli puolen vuoden ajan. Jalkapohjat olivat hoidon takia todella kipeät ja vuosivat välillä vertakin.

      Oli kyllä niin ikävä, rampauttava ja työläs tapa, että en suosittele kenellekään, vaikka se oli lääkäri, joka tuollaiset ohjeet minulle antoi.

    • lsa

      Lääkäri neuvoi hiomaan syylää pois vähitellen. Sain hoitoon pienen (n. 2 cm) kirurgisen veitsen, jolla vähitellen pääsin syvemmälle jalan ihoon. Lääkari sanoi, että kun pääsee niin syvälle, että tulee vähän verta syylä häviää, mahdollisesti veren vaikutuksesta. Jalassa oli vähän aikaa iso kuoppa mutta syylä myös hävisi.

      • immuunipuolustus

        tuhoaa syylän, joka on virustauti.


      • Norppa
        immuunipuolustus kirjoitti:

        tuhoaa syylän, joka on virustauti.

        Niinhän sitä sanotaan että häviävät ajan kanssa, mutta esimerkiksi minulla on vanhimmat olleet jo lähemmäs kymmenen vuotta (jalkapohjissa, niitä en ole edes yrittänyt hoitaa) eikä tietoakaan häviämisestä.

        Uudemmat käsissä olevat ovat nekin vaivanneet jo useamman vuoden, joten on aika kiusallinen vaiva tämäkin..


      • wwwwwwwf
        immuunipuolustus kirjoitti:

        tuhoaa syylän, joka on virustauti.

        Immuunipuolustus tepsii syylään noin puolella ihmisistä.


      • Halow

        Milläs niitä syyliä voi hioa? Voisiko joku vastata tähän kysymykseen?


      • syylällinen
        Halow kirjoitti:

        Milläs niitä syyliä voi hioa? Voisiko joku vastata tähän kysymykseen?

        Ihan vaikka hiekkapaperilla jos et muuta löydä. :)
        Itsellä aika pitkään vaivannu syylä jalkapohjassa.. senverran karski olen että terävällä puukolla olen 1-2mm paksuudelta vuollu pois kovaa kerrosta. Samahan se millä sen kovettuman saa pois.. kunhan saa.


    • on kyllä

      syylät!
      itsellänikin on ollut jo about 5-10 vuotta syyliä, olen antanut olla, jotta lähtisivät muka itsestään. alussa käytin apteekin niitä aineita, mutta ei mitään vaikutusta. Minulla onneksi syylät jalkoissa.

      pitääpä alkaa käyttämään tuota ilmaistointiteippi juttua. On vain sen verran monta syylää, että oisi jo kiva päästä eroon!

      • ..

        mullakin ovat olleet jo kohta 5 vuotta ja ittestään muka piti lähteä... leviää vaan...


      • saattaa auttaa
        .. kirjoitti:

        mullakin ovat olleet jo kohta 5 vuotta ja ittestään muka piti lähteä... leviää vaan...

        ittelle ilmaantui kerran syylä etusormeen ja sitten ongen koukku teki haavan etusormeen ja siihen tuli toinen syylä sitten tuli haavoja muihinkin sormiin ja niihin tuli syylä.Silloin tajusin miten ne leviää. Kun kädessä on yksi syylä niin se kasvattaa uusia aina haava kohtiin. Syylien leviämisen voi estää luultavasti repimällä haavan rupi pois sillä se on ilmeisesti syylän sydän. Minä estin tuolla tavalla ainakin viisi syylää.Laitoin myös aamusylkeä syylin ja syylät katosivat pois.


    • tipi

      syylät pois jäädyttämällä tk:ssa, kivutonta on ja nopeaa...

      • pire

        Minulle kerrottiin että vain Meilahdessa on tälläiset laitteet korva,nenä ja kurkkutautien polilla Terveyskeskuksissa ei ole tälläisiä laitteita käytössä,jotenka lääkäriltä lähete Meikkuun vain(riippuen tietysti missä päin asustelet mutta näin täällä Hesassa)


      • herra sandaali
        pire kirjoitti:

        Minulle kerrottiin että vain Meilahdessa on tälläiset laitteet korva,nenä ja kurkkutautien polilla Terveyskeskuksissa ei ole tälläisiä laitteita käytössä,jotenka lääkäriltä lähete Meikkuun vain(riippuen tietysti missä päin asustelet mutta näin täällä Hesassa)

        Lähetteet tulevat kyseeseen vain, jos syylä hankalassa paikassa (esim. jalkapohja), ja tämän takia aiheutuu kipua päivittäisissä toimissa. Eikä niitä ole sitkeistä yrityksistä huolimatta saatu hoidettu perusterveydenhuollossa. Ajatusmalli "lähete vaan sinne ja tänne" kannattaa unohtaa.


      • KIPUHERKKÄ

        Kertokaa kokemuksianne syylien jäädytyksestä, sattuuko kuinka paljon jne...? Itselläni jalan päkiässä todella kivulias ja syvällä oleva syylä jota hoidettu jo vaikka millä. Repullinen mennyt särkylääkkeitä, että pystyy edes kävelemään. Särky hirveä jos ei syö särkylääkkeitä. Ilmastointiteippiäkin kokeilin, mutta se irtosi jatkuvasti ja luovutin. Kävin taas lääkärissä tk:ssa ja lääkäri kirjoitti reseptillä liosta jolla nyt yritetään, jos ei tepsi lääkäri lupasi lähetteen jäädytykseen. Pelottaa vaan jos se on oikein kivuliasta????


      • polttaminen oli pahempi
        KIPUHERKKÄ kirjoitti:

        Kertokaa kokemuksianne syylien jäädytyksestä, sattuuko kuinka paljon jne...? Itselläni jalan päkiässä todella kivulias ja syvällä oleva syylä jota hoidettu jo vaikka millä. Repullinen mennyt särkylääkkeitä, että pystyy edes kävelemään. Särky hirveä jos ei syö särkylääkkeitä. Ilmastointiteippiäkin kokeilin, mutta se irtosi jatkuvasti ja luovutin. Kävin taas lääkärissä tk:ssa ja lääkäri kirjoitti reseptillä liosta jolla nyt yritetään, jos ei tepsi lääkäri lupasi lähetteen jäädytykseen. Pelottaa vaan jos se on oikein kivuliasta????

        Ensin koitettiin polttaa, mutta se oli mulle kauheaa ja SE KÄRY! Hyi sanonko mikä! Itkinkin, mutta lähinnä inhosta.

        Sen jälkeen jäädyttäminen oli ihanaa. Lääkäri sanoi, että pyytää lopettamaan, kun sattuu liikaa. Minua ei kuitenkaan kertaakaan sattunut niin paljon, että olisi lopettaa pitänyt. Silloin lääkäri sai rauhassa tappaa syylät ihan perusteellisesti pohjia myöten, kun ei lopeta kesken.

        Kaksikohan kertaa se mulle tehtiin. Ensin tuntui, ettei se vaikuttanut lainkaan, mutta jonkun ajan päästä ne vain yksin kertaisesti katosivat savuna ilmaan. Ei mitään enää.

        En tavinnut puudutusta enkä särkylääkkeitä jälkikäteen tai mitään. Jäädyttäminen ainakin oli minun juttuni. Helppo homma.


      • KIPUHERKKÄ
        polttaminen oli pahempi kirjoitti:

        Ensin koitettiin polttaa, mutta se oli mulle kauheaa ja SE KÄRY! Hyi sanonko mikä! Itkinkin, mutta lähinnä inhosta.

        Sen jälkeen jäädyttäminen oli ihanaa. Lääkäri sanoi, että pyytää lopettamaan, kun sattuu liikaa. Minua ei kuitenkaan kertaakaan sattunut niin paljon, että olisi lopettaa pitänyt. Silloin lääkäri sai rauhassa tappaa syylät ihan perusteellisesti pohjia myöten, kun ei lopeta kesken.

        Kaksikohan kertaa se mulle tehtiin. Ensin tuntui, ettei se vaikuttanut lainkaan, mutta jonkun ajan päästä ne vain yksin kertaisesti katosivat savuna ilmaan. Ei mitään enää.

        En tavinnut puudutusta enkä särkylääkkeitä jälkikäteen tai mitään. Jäädyttäminen ainakin oli minun juttuni. Helppo homma.

        Sain syylän pois sillä lioksella, jota lääkäri määräsi (reseptillä eri aineita jotka sekoitettiin apteekissa ja sitä laitettiin syylään kaksi kertaa viikossa), aikaa kului ja hoitaa täytyi säännööllisesti mutta se kannatti. Sain lääkäriltä sellaisen "kirugin-veitsen" pienen erittäin terävän veitsen jolla pikkuhiljaa vuoltiin syylää ja ympärillä olevaa kovettumaa pois. Nyt onnellisena kohti kesää...


      • vaan sulaminen
        polttaminen oli pahempi kirjoitti:

        Ensin koitettiin polttaa, mutta se oli mulle kauheaa ja SE KÄRY! Hyi sanonko mikä! Itkinkin, mutta lähinnä inhosta.

        Sen jälkeen jäädyttäminen oli ihanaa. Lääkäri sanoi, että pyytää lopettamaan, kun sattuu liikaa. Minua ei kuitenkaan kertaakaan sattunut niin paljon, että olisi lopettaa pitänyt. Silloin lääkäri sai rauhassa tappaa syylät ihan perusteellisesti pohjia myöten, kun ei lopeta kesken.

        Kaksikohan kertaa se mulle tehtiin. Ensin tuntui, ettei se vaikuttanut lainkaan, mutta jonkun ajan päästä ne vain yksin kertaisesti katosivat savuna ilmaan. Ei mitään enää.

        En tavinnut puudutusta enkä särkylääkkeitä jälkikäteen tai mitään. Jäädyttäminen ainakin oli minun juttuni. Helppo homma.

        Syylä ohennetaan ensin veitsellä ohueksi. Siten syylä jäätyy paremmin läpi asti kun siihen sumutetaan typpeä. Se vähän sattuu kun jäätynyt syylä sitten sulaa. Ihotautilääkäri hoitaa homman rutiinilla.


      • Jirppa
        polttaminen oli pahempi kirjoitti:

        Ensin koitettiin polttaa, mutta se oli mulle kauheaa ja SE KÄRY! Hyi sanonko mikä! Itkinkin, mutta lähinnä inhosta.

        Sen jälkeen jäädyttäminen oli ihanaa. Lääkäri sanoi, että pyytää lopettamaan, kun sattuu liikaa. Minua ei kuitenkaan kertaakaan sattunut niin paljon, että olisi lopettaa pitänyt. Silloin lääkäri sai rauhassa tappaa syylät ihan perusteellisesti pohjia myöten, kun ei lopeta kesken.

        Kaksikohan kertaa se mulle tehtiin. Ensin tuntui, ettei se vaikuttanut lainkaan, mutta jonkun ajan päästä ne vain yksin kertaisesti katosivat savuna ilmaan. Ei mitään enää.

        En tavinnut puudutusta enkä särkylääkkeitä jälkikäteen tai mitään. Jäädyttäminen ainakin oli minun juttuni. Helppo homma.

        Sattuuko syylien poisto terveyskeskuksessa esim jos ne jäädyttää tai polttaa ?


      • Ei pysty käveleen
        Jirppa kirjoitti:

        Sattuuko syylien poisto terveyskeskuksessa esim jos ne jäädyttää tai polttaa ?

        Kävin perjantaina lääkärillä, jäädytti jalkapohjasta noin 2cm halkaisijaltaan olevan alueen missä oli neljä syylää.. Haittasivat hiukan kävelemistä. Jäädytys ei mitään miellyttävää ollut mutta ei nyt mitenkään paha homma. Nyt sunnuntaina jalkapohjassa on noin 6-7mm korkea, noin 25mm halkaisijaltaan oleva musta rakkula, joka on aivan tautisen kipeä. Jalkaa täytyy pitää kokoajan ylhäällä koska seisoessa tai normaalisti istuen verenpaine tuntuu lisäävän kipua paljon. Rakkula näyttää ihan verirakkulalta mutta mitään ei tullu pois kun sitä neulalla koitettiin puhkaista. Perjantai-ilta oli pahin, jalka tuntui aivan siltä niinkuin olisi ollu liekki jalkapohjan alla. Nyt yritän etsiä ohjeita että pitääkö tuota rakkulaa alkaa repimään itse pois vai antaako olla vaan.


      • Juu-u122
        KIPUHERKKÄ kirjoitti:

        Kertokaa kokemuksianne syylien jäädytyksestä, sattuuko kuinka paljon jne...? Itselläni jalan päkiässä todella kivulias ja syvällä oleva syylä jota hoidettu jo vaikka millä. Repullinen mennyt särkylääkkeitä, että pystyy edes kävelemään. Särky hirveä jos ei syö särkylääkkeitä. Ilmastointiteippiäkin kokeilin, mutta se irtosi jatkuvasti ja luovutin. Kävin taas lääkärissä tk:ssa ja lääkäri kirjoitti reseptillä liosta jolla nyt yritetään, jos ei tepsi lääkäri lupasi lähetteen jäädytykseen. Pelottaa vaan jos se on oikein kivuliasta????

        Ei se ole, vähän nipistää hetken, mutta ei se niin kivuliasta ole, itse kokeilin kahteen kertaan, mutta ei tepsinyt


      • Minä78
        Ei pysty käveleen kirjoitti:

        Kävin perjantaina lääkärillä, jäädytti jalkapohjasta noin 2cm halkaisijaltaan olevan alueen missä oli neljä syylää.. Haittasivat hiukan kävelemistä. Jäädytys ei mitään miellyttävää ollut mutta ei nyt mitenkään paha homma. Nyt sunnuntaina jalkapohjassa on noin 6-7mm korkea, noin 25mm halkaisijaltaan oleva musta rakkula, joka on aivan tautisen kipeä. Jalkaa täytyy pitää kokoajan ylhäällä koska seisoessa tai normaalisti istuen verenpaine tuntuu lisäävän kipua paljon. Rakkula näyttää ihan verirakkulalta mutta mitään ei tullu pois kun sitä neulalla koitettiin puhkaista. Perjantai-ilta oli pahin, jalka tuntui aivan siltä niinkuin olisi ollu liekki jalkapohjan alla. Nyt yritän etsiä ohjeita että pitääkö tuota rakkulaa alkaa repimään itse pois vai antaako olla vaan.

        Jalkapohjissa oli yhteensä melkein kymmenessä kohdassa syyliä (ukkovarpaassa erittäin kipeä reilun sentin megasyylä joka oli yhdistynyt useammasta), käsissä saman verran mutta pienempiä. Kaivoivat ja polttivat terveyskeskuksessa ja sanoivat että 80% paranee heti. Ja kaspat, yksikään ei parantunut, ei yksikään. Operaation jälkeen kipuja oli "riittävästi" eikä pariin päivään pystynyt käveleen kunnolla. Ja tosiaan kaikki tulivat takaisin.

        Sen jälkeen kokeiltiin jäädytystä. Kaikki paitsi pari paranivat ja ne parikin lähtivät jonkun ajan päästä itsekseen. Operaatio oli nopeampi eikä sen jälkeen ollut läheskään niin paljon kipuja.

        Kokeilin kotikonsteja vaikka mitä sitä ennen ja mm. mekaaninen poistaminen terävällä veitsellä tai hiomapaperilla ei auttanu, levisivät vain enemmän. Lisäksi verentulo oli sellaista että saattoi vuotaa tunnin eikä siinä auttanut mikään muu kuin odottelu. Jostain kummasta syystä niistä kohdin ei vain veri hyytynyt vaikka teki mitä.

        Kerpele, jostain yleisestä saunasta sain taas noita syyliä (tarttuivat sitten sitäkautta sormeen) ja menen kyllä suoraan apteekkiin hakemaan jäädytyshoitopaketin ennenkuin leviävät lisää.

        Taikka biltemaan jäähdytyssuihketta ja vanutuppoja... :)


      • ..
        polttaminen oli pahempi kirjoitti:

        Ensin koitettiin polttaa, mutta se oli mulle kauheaa ja SE KÄRY! Hyi sanonko mikä! Itkinkin, mutta lähinnä inhosta.

        Sen jälkeen jäädyttäminen oli ihanaa. Lääkäri sanoi, että pyytää lopettamaan, kun sattuu liikaa. Minua ei kuitenkaan kertaakaan sattunut niin paljon, että olisi lopettaa pitänyt. Silloin lääkäri sai rauhassa tappaa syylät ihan perusteellisesti pohjia myöten, kun ei lopeta kesken.

        Kaksikohan kertaa se mulle tehtiin. Ensin tuntui, ettei se vaikuttanut lainkaan, mutta jonkun ajan päästä ne vain yksin kertaisesti katosivat savuna ilmaan. Ei mitään enää.

        En tavinnut puudutusta enkä särkylääkkeitä jälkikäteen tai mitään. Jäädyttäminen ainakin oli minun juttuni. Helppo homma.

        kuinka paljon jäädytys maksaa?


      • Muita keinoja käyttööm
        Ei pysty käveleen kirjoitti:

        Kävin perjantaina lääkärillä, jäädytti jalkapohjasta noin 2cm halkaisijaltaan olevan alueen missä oli neljä syylää.. Haittasivat hiukan kävelemistä. Jäädytys ei mitään miellyttävää ollut mutta ei nyt mitenkään paha homma. Nyt sunnuntaina jalkapohjassa on noin 6-7mm korkea, noin 25mm halkaisijaltaan oleva musta rakkula, joka on aivan tautisen kipeä. Jalkaa täytyy pitää kokoajan ylhäällä koska seisoessa tai normaalisti istuen verenpaine tuntuu lisäävän kipua paljon. Rakkula näyttää ihan verirakkulalta mutta mitään ei tullu pois kun sitä neulalla koitettiin puhkaista. Perjantai-ilta oli pahin, jalka tuntui aivan siltä niinkuin olisi ollu liekki jalkapohjan alla. Nyt yritän etsiä ohjeita että pitääkö tuota rakkulaa alkaa repimään itse pois vai antaako olla vaan.

        Viime kesäkuussa jäädytettiin jalkapohjasta syylät, kuten ylläolevasta postista voi lukea, miellyttävää se ei ollut. Nyt vaiva uusiutui , melko tarkkaan vuosi meni ilman ongelmia. Toista kertaa en jäädytykseen mene joten alkaa kynsilakkailu ja laastarointi, tms itselläkin. Jäädytyksen jälkeen jalkapohjan syylät tuntuivat häipyvän ja samalla ilmeisesti oma kroppakin hiukan laittoi syylille kampoihin kun pieni syylä häipyi kädestäkin itsellään, nyt talven aikana tuli käteen pari syylää ja hetken päästä alkoi jalkapohjakin taas vaivata.


      • webdy

        Urheilukaupoissa myydään myös kylmäspraytä jolla saa myös ihon jäähdytettyä.


    • TeeSe

      Hanki kylmäsprayta, joka on tarkoitettu elektronisten laitteiden korjaukseen. Elektroniikka ja tietokonekaupat myyvät sitä 10-15€ hintaan.

      Kylmäspray on n. -55C eli älä koskaan sumuta sprayta suoraan iholle, vaan käytä jotain imukykyistä palaa esim. vaahtomuovi tai topsypuikko, jolla käsittelet syylän.

      Katkaise topsypuikon toinen vanupää pois ja sumuta onton varren sisään kylmäsprayta. Paina topsyn pumpulipää syylää vasten ja odota kunnes syylä on jäätynyt. Syylän koosta riippuen se vaatii 10-40 sekunnin käsittelyn.

    • horse-power

      Tämä on pieni neuvo,jos liikut paljon uimahallissa,pukuhuoneissa tai missään muussa vastaavassa niin suosittelenb pitämään jotain veden kestäviä tossuja.Syylät tarttuvat yleisistä suihkuista,pukuhuoneista ym..Liikunta tunnillakin olisi hyvä käyttää sisäpelikenkiä tai muita tossuja ;)

      • [Niisku]

        Nyt kannattaa lukea, jos haluaa saada syylät pois!
        Minulla oli monta vuotta jalkapohjissa syyliä, (verruca vulgaris)valkoisia sellasia. Sitten kun monen konstin kokeilijana, tuloksetta menin ihotautilääkärille, joka neuvoi minua käymään apteekissa, ostamassa Compeed-rakkolaastareita. En uskonut että ne auttaisivat, olinhan jo kokeillut jäädytystäkin. No, mutta käytön jälkeen syylät katosivat kui taikaiskusta! Eli, jos käytät niitä, lämmitä ensin laastari käsissäs, sitten laita se syylän päälle (ensin varmista, että alue on puhdas ja kuiva) ja lämmitä vielä hetki. Laastari alkaa irrota muutaman päivän jälkeen, jolloin ota laastari pois ja laita tilalle uusi. Käytä laastaria jatkuvasti. Joudut ehkä käyttämään laastaria useamman viikon, mutta usko tai älä, se on sen arvoista! Toivon että joku sai tästä nyt apuja! ;) :D
        -Niisku


      • kirppu]]
        [Niisku] kirjoitti:

        Nyt kannattaa lukea, jos haluaa saada syylät pois!
        Minulla oli monta vuotta jalkapohjissa syyliä, (verruca vulgaris)valkoisia sellasia. Sitten kun monen konstin kokeilijana, tuloksetta menin ihotautilääkärille, joka neuvoi minua käymään apteekissa, ostamassa Compeed-rakkolaastareita. En uskonut että ne auttaisivat, olinhan jo kokeillut jäädytystäkin. No, mutta käytön jälkeen syylät katosivat kui taikaiskusta! Eli, jos käytät niitä, lämmitä ensin laastari käsissäs, sitten laita se syylän päälle (ensin varmista, että alue on puhdas ja kuiva) ja lämmitä vielä hetki. Laastari alkaa irrota muutaman päivän jälkeen, jolloin ota laastari pois ja laita tilalle uusi. Käytä laastaria jatkuvasti. Joudut ehkä käyttämään laastaria useamman viikon, mutta usko tai älä, se on sen arvoista! Toivon että joku sai tästä nyt apuja! ;) :D
        -Niisku

        Onko kenelläkään sellaisia ihonvärisiä pieniä pallukoita käsissä, jaloissa tai muualla? En tarkoita nyt ontelosyyliä. Kenelläkään kokemuksia tai vinkkejä pois saamiseen?


      • toimiii
        kirppu]] kirjoitti:

        Onko kenelläkään sellaisia ihonvärisiä pieniä pallukoita käsissä, jaloissa tai muualla? En tarkoita nyt ontelosyyliä. Kenelläkään kokemuksia tai vinkkejä pois saamiseen?

        pikaliimalla lähtee syylät pois kivuttomasti. peittää vain syylän liimalla ja antaa olla niin kauan kuin liima siinä kestää. sama idea tässäkin että estetään syylää saamasta happea.


      • [[kirppu
        toimiii kirjoitti:

        pikaliimalla lähtee syylät pois kivuttomasti. peittää vain syylän liimalla ja antaa olla niin kauan kuin liima siinä kestää. sama idea tässäkin että estetään syylää saamasta happea.

        Kiitos, täytyypi kokeilla! :)


      • nyt...
        [[kirppu kirjoitti:

        Kiitos, täytyypi kokeilla! :)

        ihmiset olko niin hulluja että laitatte pikaliimaa syyliin!!!!!!!


      • ???
        nyt... kirjoitti:

        ihmiset olko niin hulluja että laitatte pikaliimaa syyliin!!!!!!!

        minkä takia ei voi pikaliimaa käyttää?


      • fruittarii
        ??? kirjoitti:

        minkä takia ei voi pikaliimaa käyttää?

        Miksi syylään ei voisi laittaa pikaliimaa? Se voisi vaikka auttaa! :)


      • kunhankyselen
        [Niisku] kirjoitti:

        Nyt kannattaa lukea, jos haluaa saada syylät pois!
        Minulla oli monta vuotta jalkapohjissa syyliä, (verruca vulgaris)valkoisia sellasia. Sitten kun monen konstin kokeilijana, tuloksetta menin ihotautilääkärille, joka neuvoi minua käymään apteekissa, ostamassa Compeed-rakkolaastareita. En uskonut että ne auttaisivat, olinhan jo kokeillut jäädytystäkin. No, mutta käytön jälkeen syylät katosivat kui taikaiskusta! Eli, jos käytät niitä, lämmitä ensin laastari käsissäs, sitten laita se syylän päälle (ensin varmista, että alue on puhdas ja kuiva) ja lämmitä vielä hetki. Laastari alkaa irrota muutaman päivän jälkeen, jolloin ota laastari pois ja laita tilalle uusi. Käytä laastaria jatkuvasti. Joudut ehkä käyttämään laastaria useamman viikon, mutta usko tai älä, se on sen arvoista! Toivon että joku sai tästä nyt apuja! ;) :D
        -Niisku

        Olisiko tuossa rakkolaastarikonstissa sama idea kuin ilmastointiteipissä? Siis se ettei syylä saa happea tai jotain.


      • itse kokeillut
        fruittarii kirjoitti:

        Miksi syylään ei voisi laittaa pikaliimaa? Se voisi vaikka auttaa! :)

        Huomasin muuten just, et yks pikaliima haisee aivan samalle ku yks syylänpoistoaine jota mulle pistettiin pienenä. :O muutenki saman väristä ja näköstä..Ettei ne vaan myy pikaliimaa syylänpoistoaineena, eri nimel vaan :/ hmm...juttu haiskahtaa :D


    • pikaliimaa

      laitoin pikaliimaa syyliin, kun sain täältä vinkkiä. vuosia ovat jalkapohjat olleet syyliä täynnä, toivottavasti auttaa.

    • tietämätön otus

      saako syyliä itse kaivella ulos?
      itse olen tehnyt niin aina ja se on auttanut.
      mulle aina sanotaan että: älä hyvä ihminen kaivele niitä syyliäs!:
      PS . otan kynsileikkurit ja hakan neulan sitten kaivelen niin kauan kuin hermot antaa/jokapaiikka veressä.=)

      • >>>

        Oletko hullu?? Olen kuullut jostain että syylät tarttuvat verestä. Älkää nytten niitä itse kaivatko pois! =O


      • antoi luvan
        >>> kirjoitti:

        Oletko hullu?? Olen kuullut jostain että syylät tarttuvat verestä. Älkää nytten niitä itse kaivatko pois! =O

        kaivella syylää, niin paljon kuin sielu sietää ja ei satu. :)


    • liimat tai kynsilakat

      eli laitoin siis päivittäin tosi tujua pikaliimaa / kynsilakkaa syyliin, mutta ei kyllä auttanut sitten yhtään. muutaman viikon jaksoin kunnes liima loppui. oli aika vaikeaa kun liiman kuivuttua se tavallaan kuoriutui irti, monesti sai laittaa muutamankin kerran sen liimakerroksen samana päivänä. ilmastointiteippi ei pysynyt jalassani paria minuuttia kauempaa. muita keinoja? täytyy kai mennä apteekkiin ja kokeilla niitä jotain syyläliuoksia.

      • heba

        mua auttoi tosi pahoihin ja syviin syyliin veruxin geeli apteekista =)tekee semmosen kuoren kuivuttua ja muutaman kerran päivässä laitetaan, muutama viikko ja pitkää pinnaa=)=)


      • Syylätarhuri...
        heba kirjoitti:

        mua auttoi tosi pahoihin ja syviin syyliin veruxin geeli apteekista =)tekee semmosen kuoren kuivuttua ja muutaman kerran päivässä laitetaan, muutama viikko ja pitkää pinnaa=)=)

        Kaivelu puukolla on tutuilla toiminut. Kunhan pitää talouspaperia siinä verta varten, ehkä myös laastari, pesee kätensä ja VEITSENSÄ. Kerran tällä tutulla tulehtui se syylä koska hänen käyttämänsä teräase oli tyyliin ruosteessa tms. En nyt muista.
        Jos aina ensin lioittaa jalkoja (mikä syy päivittäiseen jalkakylpyyn läksyjä tehdessä!) ennen kaivelua niin se kudos on pehmeämpää ja kaivaminen tehokkaampaa. Ainakin se tuntuu siltä.

        Paljain jaloin kävellessä lähti ensimmäinen syyläni. Kävelin kuumalla asvaltilla ja astuin ilmeisesti juuri syylän kokoisen kolon kohdalle ja kun otin seuraavan askeleen jäi syylä sille tielleen...

        Ilmastointiteippi ei pysy, varsinkaan jos käyttää sukkia... Miten kukaan saa sitä pysymään hikoavassa jalkapohjassa???? Mutta, Wikipediasta lähtien joka paikassa kehutaan tätä menetelmää. Siis MITEN?

        Nyt kokeilen tuota kynsilakkaa ja liimaa. Käyn heti ostamassa uuden liimapakkauksen ja lisää kynsilakkaa, ettei lopu kesken hoidon! Käytän siis eri aineitta eri jalkaan. Kerron miten meni jos toimii...

        Viilailu ja syylänpoistoaineet auttoivat joihinkin syyliini.

        Laastareissa on vähän sama ongelma kuin jesseteipissä(ilmst.teippi) eli jalassa ei pysy varsinkaan kun liikkuu.
        Mutta rakkolaastari (siis se hieno kallis ja lämmitettävä) pysyy kyllä todella hyvin ja on jotenkin mukavakin... Ainakin kun syylä on ollut kipeänä pahassa paikassa jo vuosia. :)
        Sääli, että syylä ongelmani on niin suuri lukuinen(nyt 13)etteivät ole varat riittäneet hoitojaksoa loppuun saattaa.. Voisi kyllä kokeilla vasempaan isovarpaaseeni.

        Jostain olen lukenut myös syylän tökkimisen tulitikulla (palavalla) pari kertaa päivässä parin viikon ajan aiheuttavan ärsykkeen ja siten immuunireaktion ja syylän poistumisen. Hoitojakso tämän suhteen keskeytyi kun tuli leiri, eikä ollut tikkuja tai kärsivällisyyttä. Mutta se ei sattunut paljoa ja oli rentouttavaa :)

        Jäädytystä en ole kokeillut, kauan sen toteutukseen menee?

        Toiset syylät häviävät itsekseen eikä niille tarvitse tehdä niin mitään...
        Tossut tai jalkineet yleisissä paikoissa on hyvä ehkäisykeino (ja leviyksenesto-), niin myös jalkojen pesu :)


    • kaks jalassa

      Mulla on ollu pari syylää toisen päkiän kohalla ainakin 15v. Suuremman halkaisija on noin 5mm. Pari kertaa ne on poltettu mutta ovat aina tulleet muutaman vuoden kuluttua uudestaan samaan paikkaan. Ite polttaminen ei satu, mutta se puuduttaminen... voi hyvä luoja! Ilmastointiteipin tai sähköteipin otin käyttöön siinä vaiheessa kun rupes kävellessä sattuun. Kaks vuotta teippasin ja kyllähän syylä pieneni niin että ei sattunu enää, mutta on se vielä varmaan 3mm. Nyt oon laittanu Voccaa kohta jo puol vuotta. Pienentää sekin, mutta HIITAAASTI. Varsinkin kun en muista joka ilta sitä laittaa. Pitää ottaa vaikka toi kysilakka seuraavaks käyttöön kun sitä ei ehkä tartte muistaa lisätä joka päivä.

      • että näin

        Ei muuta ku pikakolvi seinään ja syylät saa kyytiä!


      • ..

        mulla vocca muutti syylät mustiksi/ruskeiksi ja oikeasti kuivutti niinkuin pullossa lukikin. mutta ei syylät kadonneet vaan se syylä kuivui ja irtosi ja sitten alkoi kasvaa ihon alta uudestaan...


    • Itsellä auttanut

      Helpoin konsti syylien poistoon on kerran kostuttaa syylä pisaralla polttoöljyä tai dieseliä ja syylä lähtee pois. Niin pieni pisara ulkoisesti ei ole terveydelle haitallista.
      aikaisemmin kokeilin myös ilmastointi teippiä syylän päälle toimi myös mutta on aika ikävää olla pari päivää teipit sormessa.
      Aivan ensimmäiseksi lapsena kokeiltiin kryohoitoa syyliin ja en suosittele kenellekkään aivan sairaan kivuliasta ja seurauksena samanlaiset kuin palovammat (isot vesikellot) ja ikuiset arvet.

    • syyliä vastaan

      taistelen jalkapohjan syyliä vastaan eikä tähän mennessä mikään ole toiminut. nyt kuitenkin on menossa semmonen kokeilu, että laitetaan kunnon kerros kynsilakkaa, annetaan kuivua ja sit semmosta teippilaastaria päälle. eli siis vähän niinku ilmastointiteippiä, mutta sitä laastarimateriaalia. sitä saa ostettua "rullassa" josta saksilla voi leikata sopivan kokosen palan. ja laastarihan on suunniteltu pysymään iholla, eli tuo pysyy kyllä paremmin kuin ilmastointiteippi. tähän mennessä vaikutaa lupaavammalta kuin mikään aikaisemmin kokeilemani, pitää tulla tänne raportoimaan kunhan oon vähän kauemmin käyttänyt..

      • jv

        Saapas nähdä.. reilu kymmemen vuotta meni ettei syyliä enää näkynyt mutta nyt tuli etusormeen päähän kynnen viereen halkeama, jota ensin kokeilin pysäyttää. taikinakoneesta veivi ja päätä kuumennettiin minitoholla punarajaan asti ja tällä poltto. kipiää kävi ja hetken helpotus mutta kun paloi vain se nahka päältä.

        No nappasin sitten työpaikalta kylmäspray pullon ja menin konttoriin ja ajattelin että katotaa prkl..

        ravotin nahat syylän ympäriltä syrjään ja pullosta suihkautus ilmaan varovasti ja näin ollen putken päästä tulee sopivasti tippa jonka "pudotin" syylään, tätä sitten toistetaan X määrä kertaa jotta varmasti syyläraukka paleltuu, saa olla vain varovainen ettei suihki muualle sormeen, tulee paleltuma varmasti.

        Kerron miten kokeilu etenee :D


    • syylä etc

      Mulla oli kerran nuorena jalkapohjassa iso syylä.

      Kaivelin sitä muutamana iltana nuppineulalla kunnes se vain yksinkertaisesti irtosi.

      Ei kipua, ei verta, ei mitään.

      Eikä ole uusiutunut.

    • osterivinokaskapseli

      minulla nämä osterivinokaskapseli on auttanut aivan täydellisesti kun olin paketin syönyt loppuun unohdin syylät viikoks ja sitten piti katsoa kun muistin niin ei ainuttakaan syylää näkynyt en tiedä vaikuttaako kaikilla mutta minuun ne ainakin vaikuttii..............

      • Arrgghh

        Minulla on ollut känsiä/syyliä jalkapohjassa melkein 10 vuotta.. Silloin alussa niitä tuli 3kpl.. ja niitä koitettiin monta kertaa jäädyttää tk:ssa sellaisella syylään painettavalla jutulla.. Sain myös pienen veitsen jolla kaivaa niitä.. ja känsälaastaria kokeiltiin.. ei auttanut.. Sitten kokeiltiin sitä sprayjäädytystä, 2 känsää lähti, yksi jäi.. siitä ne ovat sitten levinneet taas. Jalkapohjassa on nyt päälle 16 känsää..! Suurin osa tosin ihan pieniä, jotka suurenevat kokoajan.. No nyt otin uudestaan asiakseni hankkiutua niistä eroon ja kokeilin ensin Verruxinia.. ei auttanut.. Sitten menin uudestaan sprayjäädytykseen yksityislääkärille siinä toivossa että ne lähtevät niinkuin viimekskin.. ja voin sanoa että kyllä se aika kivuliasta on, mutta sen kestää. Jäädytyksen jälkeen tuntui kuin olisi tulen päällä kävellyt.. Aristus jatkui n. 5 päivää ja neljään känsään tuli sinipunainen rakkula joka tyhjeni parin viikon kuluttua ja sitten leikkasin ne irti :D Nyt ne neljä känsää ovat pienentyneet.. mutta saa nähdä lähtevätkö kokonaan pois.. Aika kallista lystiä oli.. peräti 70e.. Vielä olisi päälle 10 joista pitäisi jollain muulla konstilla päästä eroon.. No nyt alotin sitten osterivinokaskapselit ja olen syönyt niitä kohta yhden paketin.. Toivottavasti lähtevät! Mutta sitten huomasin tässä muutama päivä sitten että minulle on tullut 3 syylää käsiin! Ei ole ikinä ennen ollut.. ja osterivinokkaanhan pitäisi niitä ehkäistä.. mut jostain kumman syystä niitä tuli nyt lisää.. käsiinkin! Alkaa kohta hermot mennä!!!! Seuraavaks laitan niihin kynsilakkaa :D TAI pikaliimaa! :D Näköjään eri ihmisillä toimii eri jutut.. Minulla ei näköjään mikään.. ne on sitten niin sitkeitä!


      • tepsi
        Arrgghh kirjoitti:

        Minulla on ollut känsiä/syyliä jalkapohjassa melkein 10 vuotta.. Silloin alussa niitä tuli 3kpl.. ja niitä koitettiin monta kertaa jäädyttää tk:ssa sellaisella syylään painettavalla jutulla.. Sain myös pienen veitsen jolla kaivaa niitä.. ja känsälaastaria kokeiltiin.. ei auttanut.. Sitten kokeiltiin sitä sprayjäädytystä, 2 känsää lähti, yksi jäi.. siitä ne ovat sitten levinneet taas. Jalkapohjassa on nyt päälle 16 känsää..! Suurin osa tosin ihan pieniä, jotka suurenevat kokoajan.. No nyt otin uudestaan asiakseni hankkiutua niistä eroon ja kokeilin ensin Verruxinia.. ei auttanut.. Sitten menin uudestaan sprayjäädytykseen yksityislääkärille siinä toivossa että ne lähtevät niinkuin viimekskin.. ja voin sanoa että kyllä se aika kivuliasta on, mutta sen kestää. Jäädytyksen jälkeen tuntui kuin olisi tulen päällä kävellyt.. Aristus jatkui n. 5 päivää ja neljään känsään tuli sinipunainen rakkula joka tyhjeni parin viikon kuluttua ja sitten leikkasin ne irti :D Nyt ne neljä känsää ovat pienentyneet.. mutta saa nähdä lähtevätkö kokonaan pois.. Aika kallista lystiä oli.. peräti 70e.. Vielä olisi päälle 10 joista pitäisi jollain muulla konstilla päästä eroon.. No nyt alotin sitten osterivinokaskapselit ja olen syönyt niitä kohta yhden paketin.. Toivottavasti lähtevät! Mutta sitten huomasin tässä muutama päivä sitten että minulle on tullut 3 syylää käsiin! Ei ole ikinä ennen ollut.. ja osterivinokkaanhan pitäisi niitä ehkäistä.. mut jostain kumman syystä niitä tuli nyt lisää.. käsiinkin! Alkaa kohta hermot mennä!!!! Seuraavaks laitan niihin kynsilakkaa :D TAI pikaliimaa! :D Näköjään eri ihmisillä toimii eri jutut.. Minulla ei näköjään mikään.. ne on sitten niin sitkeitä!

        puuntuhka vedellä kun kastelee syyliä muutamana päivänä niin häipyy syylät.kädessäni olevat syylät lähtivät sillä keinon pois.mehiläisvaha voiteella sain jalkapohjasyylät pois.muutaman kerran voitelin noin 2viikon ajan.


      • Farfi
        tepsi kirjoitti:

        puuntuhka vedellä kun kastelee syyliä muutamana päivänä niin häipyy syylät.kädessäni olevat syylät lähtivät sillä keinon pois.mehiläisvaha voiteella sain jalkapohjasyylät pois.muutaman kerran voitelin noin 2viikon ajan.

        Tänään kävin terv keskuksessa poltattamassa. aivoivat jollain ihme kauhalla pois. kamalat 3mm syvät haavat nyt jalkapohjassa verinahkaan asti. Pitää nilkuttaa. Aika näyttää lähtikö vai uusiutuuko. Varmaan kivat montut jää jalkapohjiin vuosiksi. Mutta miel monttu kuin syylä!
        Mitkään muut konstit edellä eivät tepsineet. laastarit ja jeesusteipit eivät pysy kun jalat hikoavat paljon. Varmaan muutkaan aineet eivät siksi tehonneet. Osterivinokas ei auttanut myös ei verruxin ei jäädytys.
        Tämä poltto on saman näköinen kuin olisi kirveellä kaivetty ulos!


    • RousGuuu.....

      Esim: ilmastointiteipillä voi poistaa syyliä leikkaat ilmastointiteipistä reilusti sit teippii sitte laitat sen tiukasti sen syylän ympärille annat sen olla 5 päivää sitten kun se on ollu 5 päivää niin laitat sen kuumaan veteen 10-15 minuutiks sitte hiot sitä (illalla) et laita yöks siihen mitään vaan laitat sitten aamulla uuden teipin ja annat sen taas olla 5 päivää. ja niin edespäin.....

      • VirosänkyAskosta

        Mulla tuli törkeästi syylä sängyn ritiläpohjan laudoista: tikku meni peukalon kämmenpuolelle. Sain tikun pois, mutta palkkana oli syylä. Sänky oli uusi.

        En tajua, miten syylä tuli tikusta ihossa. Olen leikkonut sitä kynsileikkurilla ihan vereksi asti. Kun menen syvälle, ihan pohjalla on millin kokoinen reikä, josta paistaa verekäs iho. En ole siitä kaapinut syvemmälle. Mutta syylä kasvaa vain aina uudelleen.


      • syyläkäs
        VirosänkyAskosta kirjoitti:

        Mulla tuli törkeästi syylä sängyn ritiläpohjan laudoista: tikku meni peukalon kämmenpuolelle. Sain tikun pois, mutta palkkana oli syylä. Sänky oli uusi.

        En tajua, miten syylä tuli tikusta ihossa. Olen leikkonut sitä kynsileikkurilla ihan vereksi asti. Kun menen syvälle, ihan pohjalla on millin kokoinen reikä, josta paistaa verekäs iho. En ole siitä kaapinut syvemmälle. Mutta syylä kasvaa vain aina uudelleen.

        Syyläviruksia on joka puolella. Se tikku mahdollisti viruksen tartunnan, itse virus on tullut jostain muualta.

        Itselläni on jalkapohjassa syylä. Astuin terävään ja virus pääsi tarttumaan haavaan... Käytännössä noita saa joka puolelta lähes yhtä helposti kuin jalkasienen.. riittää, että iho olla on virus ja virus pääsee esim. haavasta sisään. Tarkkaa tarttumistapaa ei tunneta, mutta rikkonainen iho varmasti avittaa.

        Jalkapohjassa ollut viimeiset 5-10 vuotta. nyt 1,5kk hoidettu verruxinilla, ei vain katoa.


    • Muppe-

      Lapsillani on ollut paljonkin syyliä ja jokaikinen kerta olen saanut ne pois tämän rakkaan jeesusteipin avulla. Idea on se, että syylä peitetään teipillä. Teippi pidetään jalassa parisen päivää. Joskus yhden päivän "hoito" on riittänyt ja joskus taas on jouduttu pitämään sen kokoviikon. Kokeilkaas!

    • kokeilin

      Itselläni on monta syylää jalkapohjassa, ja apteekissa tarjottiin Veruxinia. Se on sellasta geeliä, joka kuorii ihoa. Olen käyttänyt sitä jo reilun kuukauden ja pieniä muutoksia tapahtui, mutta nyt kyllästyin ja otin pienet sakset ja leikkasin syyläni irti. Nyt laitoin päälle geeliä jotta tulisi uusi iho. Saa nähdä miten käy.

    • qwertyuii

      Äitini osti apteekista sellaista syylänpoistoainetta. Se oli helppo käyttöinen ja syylät lähtivät pois. Aineen nimeä en muista, mutta se jäädytti syylät. Aineen käytön jälkeen ei ole syyliä näkynyt, joten käyppä apteekista kysäsemässä mikä tehoaa syyliin !

      • MUSTIKKA`

        saisinko mitenkään kivuttomasti syyliä pois ennen koulun alkua, menen ylä-asteelle ja en halua muitten näkevän syyliäni!

        en halua myöskään kaivella niitä.

        verruxinii oon kokeillu mut aina häslään jotain ja se kuori irtoaa heti, vaikka pitäisinkin hetken ilman että tekisin mitään,
        kouluni alkaa 10.8

        :s


      • Syylimys
        MUSTIKKA` kirjoitti:

        saisinko mitenkään kivuttomasti syyliä pois ennen koulun alkua, menen ylä-asteelle ja en halua muitten näkevän syyliäni!

        en halua myöskään kaivella niitä.

        verruxinii oon kokeillu mut aina häslään jotain ja se kuori irtoaa heti, vaikka pitäisinkin hetken ilman että tekisin mitään,
        kouluni alkaa 10.8

        :s

        Mulla on ollut syylä jalassa jo 10 vuotta ja monet keinot käyty läpi. Aina on ollut joku hoito meneillään, kunnes viime syksynä turhauduin ja annoin niiden vaan olla. No, ne kasvoivat ja voivat hyvin, tuli sitten viisi lisää. Silloin kauan sitten käytin pari vuotta jeesusteippiä, ei poistanut kokonaan. (Toisissa jesareissa on muuten parempi liima kuin toisissa.) Vuoden kävin jäädytettävänä joka toinen viikko, mutta ilmeisesti syyläni kasvoivat samaa vauhtia takaisin. Kerran viikossa -tahdilla ne pienenivät sentään mutta ei riittänyt rahat loppuun asti. Verruxin teki kuopan jalkaan mutta sisukkaat syyläni eivät nujertuneet. Verruxin jeesusteippi-yhdistelmä oli mielenkiintoinen, välillä jalkaan tuli voimakasta polttavaa kipua kesken treenien - ei kiitos. Nyt olen vaan niin kyllästynyt niihin rumiluksiin että en luovuta ennenkuin ne ovat pois, keinolla millä hyvänsä. Seuraavaksi kokeilen varmaan tuota compeed-laastaria, jos se tosiaan pysyy paikallaan paremmin kuin jeesusteippi. Se salisyyli (vai mikäseoli) kuulostaa kanssa mielenkiintoiselta. Jos ne ei auta, menen lääkärille. "Ongelmani" on erittäin aktiivinen liikuntaharrastus, jonka takia tarvitsen jalkojani ja teipit ei meinaa pysyä. En myöskään halua leikkauksia tai mitään mikä voi aiheuttaa arpikudosta.


      • pussissa
        Syylimys kirjoitti:

        Mulla on ollut syylä jalassa jo 10 vuotta ja monet keinot käyty läpi. Aina on ollut joku hoito meneillään, kunnes viime syksynä turhauduin ja annoin niiden vaan olla. No, ne kasvoivat ja voivat hyvin, tuli sitten viisi lisää. Silloin kauan sitten käytin pari vuotta jeesusteippiä, ei poistanut kokonaan. (Toisissa jesareissa on muuten parempi liima kuin toisissa.) Vuoden kävin jäädytettävänä joka toinen viikko, mutta ilmeisesti syyläni kasvoivat samaa vauhtia takaisin. Kerran viikossa -tahdilla ne pienenivät sentään mutta ei riittänyt rahat loppuun asti. Verruxin teki kuopan jalkaan mutta sisukkaat syyläni eivät nujertuneet. Verruxin jeesusteippi-yhdistelmä oli mielenkiintoinen, välillä jalkaan tuli voimakasta polttavaa kipua kesken treenien - ei kiitos. Nyt olen vaan niin kyllästynyt niihin rumiluksiin että en luovuta ennenkuin ne ovat pois, keinolla millä hyvänsä. Seuraavaksi kokeilen varmaan tuota compeed-laastaria, jos se tosiaan pysyy paikallaan paremmin kuin jeesusteippi. Se salisyyli (vai mikäseoli) kuulostaa kanssa mielenkiintoiselta. Jos ne ei auta, menen lääkärille. "Ongelmani" on erittäin aktiivinen liikuntaharrastus, jonka takia tarvitsen jalkojani ja teipit ei meinaa pysyä. En myöskään halua leikkauksia tai mitään mikä voi aiheuttaa arpikudosta.

        Mä laiton ruokaöljyä ja käsidesiä suolaa pussiin ja jalka pussiin ja teipillä nilkasta kiini ennen nukkumaan menoa.. noin 2vko päästä koko jalasta lehti kauniisti nahka kerros.. kovettumat lähtee kans ohenemaan


      • Veitsi on ainoa apu
        pussissa kirjoitti:

        Mä laiton ruokaöljyä ja käsidesiä suolaa pussiin ja jalka pussiin ja teipillä nilkasta kiini ennen nukkumaan menoa.. noin 2vko päästä koko jalasta lehti kauniisti nahka kerros.. kovettumat lähtee kans ohenemaan

        Mutta ei tuolla konstilla mikään syylä häviä. Syylän juuret ovat syvällä. Pussihoito yhtä tyhjän kanssa; oli sitten täydet tai tyhjät.


      • villasukat in
        Veitsi on ainoa apu kirjoitti:

        Mutta ei tuolla konstilla mikään syylä häviä. Syylän juuret ovat syvällä. Pussihoito yhtä tyhjän kanssa; oli sitten täydet tai tyhjät.

        toiseen ketjuun kirjoitin jalkapohjan känsän poistamisesta mutta en löydä sitä.

        Eli tässä vinkkiä ja lähtenyt usealta pois. Kyseessä tosiaan känsä jolla on juuret, eli sydän keskellä. Kun vuolee känsää pois juuri jää ja känsä taas kasvaa on kipeä.

        Veljeni oli menossa kirurgiseen toimenpiteeseen ko känsien vuoksi mutta kun oli alkanut pitää villasukkia känsät hävisivät ennen operaatiota. Tämä tapahtui 70-luvulla.

        Itselle tuli samaiset känsät ja lähtivät pois villasukilla. Tuli uudelleen ja muutama vuosi sitten ja taas muistin, että entäs villasukat. Ja toimi! Pitää pitää villasukkia paljaissa jaloissa mahdollisimman paljon.


      • plää
        villasukat in kirjoitti:

        toiseen ketjuun kirjoitin jalkapohjan känsän poistamisesta mutta en löydä sitä.

        Eli tässä vinkkiä ja lähtenyt usealta pois. Kyseessä tosiaan känsä jolla on juuret, eli sydän keskellä. Kun vuolee känsää pois juuri jää ja känsä taas kasvaa on kipeä.

        Veljeni oli menossa kirurgiseen toimenpiteeseen ko känsien vuoksi mutta kun oli alkanut pitää villasukkia känsät hävisivät ennen operaatiota. Tämä tapahtui 70-luvulla.

        Itselle tuli samaiset känsät ja lähtivät pois villasukilla. Tuli uudelleen ja muutama vuosi sitten ja taas muistin, että entäs villasukat. Ja toimi! Pitää pitää villasukkia paljaissa jaloissa mahdollisimman paljon.

        Tuon villasukkahomman juju on varmaankin se, että jalat ei hikoile niin helposti kun villasukka kuitenkin hengittää paremmin, kuin normaali sukka. Mutta sinänsä en ymmärrä tuota, kun sanotaan, että syylän ei juuri saisi antaa saada happea.

        No, mutta asiaan. Eli etsin tämän ketjun siksi, että minulla on tullut jalkapohjiin monien vuosien tauon jälkeen syyliä. Joskus pienenä niitä oli sormissa ja jaloissa ja jäädytettiin. (Minusta se oli todella kivuliasta, mutta syylät kyllä lähtivät). Nyt ei ole moneen vuoteen ollut, mutta jostain olen nyt ilmeisesti niitä sitten saanut.

        Tuon syylänhän aiheuttaa jokin virus, joka on elimistössä. Nyt se on varmaan tullut minulle takaisin.

        Muistan, että joskus käytin syyliin verruxin-geeliä, joten ostin sitä ja laitoin jalkapohjiin. Sitten kaivelin :D En tiedä saisiko niin tehdä, mutta syylät tuntuivat lähtevän (paitsi yksi, mutta laitan siihen ehkä lisää geeliä).. Nyt kuitenkin ongelmana on se, että verruxin oli jalkapohjassa jotenkin levinnyt isommalle alueelle, kuin syylä ja nahkaa lähti muualtakin jalkapohjasta. Nyt on jalat tosi kipeät kävellessä ja jostain syystä niitä myös kutittaa.. En tiedä tulehtuiko syylät jotenkin kaivelusta... Eivät kyllä näytä tulehtuneilta.

        Jokatapauksessa inhottava vaiva.. Kynsilakka-konsti kuulostaa järkevältä, sillä se varmaan pysyisi myös pienemmällä alueella, kuin tuollaiset helposti valuvat geelit, jotka eivät kuivu nopeasti. Myös apteekista saatava jäädytyslääke, kuulostaa hienolta, mutta on ilmeisesti kallista..


      • plää
        plää kirjoitti:

        Tuon villasukkahomman juju on varmaankin se, että jalat ei hikoile niin helposti kun villasukka kuitenkin hengittää paremmin, kuin normaali sukka. Mutta sinänsä en ymmärrä tuota, kun sanotaan, että syylän ei juuri saisi antaa saada happea.

        No, mutta asiaan. Eli etsin tämän ketjun siksi, että minulla on tullut jalkapohjiin monien vuosien tauon jälkeen syyliä. Joskus pienenä niitä oli sormissa ja jaloissa ja jäädytettiin. (Minusta se oli todella kivuliasta, mutta syylät kyllä lähtivät). Nyt ei ole moneen vuoteen ollut, mutta jostain olen nyt ilmeisesti niitä sitten saanut.

        Tuon syylänhän aiheuttaa jokin virus, joka on elimistössä. Nyt se on varmaan tullut minulle takaisin.

        Muistan, että joskus käytin syyliin verruxin-geeliä, joten ostin sitä ja laitoin jalkapohjiin. Sitten kaivelin :D En tiedä saisiko niin tehdä, mutta syylät tuntuivat lähtevän (paitsi yksi, mutta laitan siihen ehkä lisää geeliä).. Nyt kuitenkin ongelmana on se, että verruxin oli jalkapohjassa jotenkin levinnyt isommalle alueelle, kuin syylä ja nahkaa lähti muualtakin jalkapohjasta. Nyt on jalat tosi kipeät kävellessä ja jostain syystä niitä myös kutittaa.. En tiedä tulehtuiko syylät jotenkin kaivelusta... Eivät kyllä näytä tulehtuneilta.

        Jokatapauksessa inhottava vaiva.. Kynsilakka-konsti kuulostaa järkevältä, sillä se varmaan pysyisi myös pienemmällä alueella, kuin tuollaiset helposti valuvat geelit, jotka eivät kuivu nopeasti. Myös apteekista saatava jäädytyslääke, kuulostaa hienolta, mutta on ilmeisesti kallista..

        Ostin eilen tuota Remasan osterivinokaslääkettä, josta tuolla ylempänä oli puhetta. Ajattelin, että jos nämä syylät saisi pois jotenkin muuten, kuin kaivamalla, kun ei se mitään niin mukavaa puuhaa ole. Remasan maksoi perus ruokakaupassa jotain 17€, että aika hintavaa, ainakin minusta, mutta ostin silti.

        Ilmeisesti tämä lääke toimii niin, että se pukkaa kaiken tuon viruksen ulos elimistöstä. Nimittäin tuo yksi syylä, joka jäi jalkapohjaan kaivelun jälkeen näyttää nyt siltä, niin kuin ne syylän juuret olisi tulleet enemmän pintaan. En kuitenkaan tehnyt sille vielä mitään. Lisäksi minulle on ilmestynyt kutiseviä hyttysen piston näköisiä näppylöitä muutama ylemmäs jalkoihin. Yhdestä lähti tänä aamuna raapiessa (en raapinut tahallaan, vaan ihan vaistomaisesti vahingossa) semmoinen ihan minimaalisen pieni musta juttu. Sen jälkeen kutina lakkasi. Luulisin, että tuokin musta juttu oli jonkinmoinen pieni syylän juuri.

        Eli siis aika ällöttävää, mutta ehkä tämä toimii paremmin, kuin että laittaa jotain lääkettä syylän päälle ulkoisesti. Jos virus on kuitenkin sisälläpäin. En tiedä.. Raportoin myöhemmin lisää, mikäli jotakuta saattaisi kiinnostaa tämän lääkkeen toiminta..


      • Happo1
        plää kirjoitti:

        Tuon villasukkahomman juju on varmaankin se, että jalat ei hikoile niin helposti kun villasukka kuitenkin hengittää paremmin, kuin normaali sukka. Mutta sinänsä en ymmärrä tuota, kun sanotaan, että syylän ei juuri saisi antaa saada happea.

        No, mutta asiaan. Eli etsin tämän ketjun siksi, että minulla on tullut jalkapohjiin monien vuosien tauon jälkeen syyliä. Joskus pienenä niitä oli sormissa ja jaloissa ja jäädytettiin. (Minusta se oli todella kivuliasta, mutta syylät kyllä lähtivät). Nyt ei ole moneen vuoteen ollut, mutta jostain olen nyt ilmeisesti niitä sitten saanut.

        Tuon syylänhän aiheuttaa jokin virus, joka on elimistössä. Nyt se on varmaan tullut minulle takaisin.

        Muistan, että joskus käytin syyliin verruxin-geeliä, joten ostin sitä ja laitoin jalkapohjiin. Sitten kaivelin :D En tiedä saisiko niin tehdä, mutta syylät tuntuivat lähtevän (paitsi yksi, mutta laitan siihen ehkä lisää geeliä).. Nyt kuitenkin ongelmana on se, että verruxin oli jalkapohjassa jotenkin levinnyt isommalle alueelle, kuin syylä ja nahkaa lähti muualtakin jalkapohjasta. Nyt on jalat tosi kipeät kävellessä ja jostain syystä niitä myös kutittaa.. En tiedä tulehtuiko syylät jotenkin kaivelusta... Eivät kyllä näytä tulehtuneilta.

        Jokatapauksessa inhottava vaiva.. Kynsilakka-konsti kuulostaa järkevältä, sillä se varmaan pysyisi myös pienemmällä alueella, kuin tuollaiset helposti valuvat geelit, jotka eivät kuivu nopeasti. Myös apteekista saatava jäädytyslääke, kuulostaa hienolta, mutta on ilmeisesti kallista..

        Siitä jäädytyksestä tuskin on mitään iloa. Siis todella huonotehoista.


    • Syylätön

      Laitoin ainetta nimeltä Verruxin (saa apteekista) syylään päälle, aine oli ollut muutaman päivän otin pois, osa syylistä tuli mukana mutta kiinni jääneet syylät olivat mustia kuin hiili joten kaivoin puukolla pois... Nyt päällä terve normaali iho eikä mitään merkkejä syylistä, yhteensä oli 6 kpl.

      Verruxin syövyttää ihoa ja syylät kuolee hapenpuutteeseen.

      • ........

        Kannattaa kokeilla sellaista syylänpoistoainetta kuin Vårtfri, aika uusi tuote, toimii todella hyvin! Sitä voi ostaa ainakin luontaistuotekaupoista, mutta myydään myös joissain apteekeissa. Itsellä lähti 2-3 kuukauden käytön jälkeen kaikki syylät. Syyliä minulla oli ollut jaloissa jo lähemmäs kymmenen vuotta ja mikään muu keino ei ole aikaisemmin toiminut. Olen kokeillut kaikkea mahdollista, ilmastointiteippiä, verruxinia, tea tree öljyä, muita liuoksia, osterivinokasta, jäädyttämistä, salisyylihappolaastareita yms, mutta mikään ei ole auttanut. Vårtfritä on helppo käyttää, tarvitsee laittaa vain kerran viikossa, ja syylät alkavat vähitellen kuivua ja sen jälkeen niitä kannattaa alkaa kaivella/leikellä pois, vähitellen syylät häviävät kokonaan. Seuraavasta linkistä voi lukea tuotteesta lisää: http://www.vartfri.se/?versionID=155


      • shade
        ........ kirjoitti:

        Kannattaa kokeilla sellaista syylänpoistoainetta kuin Vårtfri, aika uusi tuote, toimii todella hyvin! Sitä voi ostaa ainakin luontaistuotekaupoista, mutta myydään myös joissain apteekeissa. Itsellä lähti 2-3 kuukauden käytön jälkeen kaikki syylät. Syyliä minulla oli ollut jaloissa jo lähemmäs kymmenen vuotta ja mikään muu keino ei ole aikaisemmin toiminut. Olen kokeillut kaikkea mahdollista, ilmastointiteippiä, verruxinia, tea tree öljyä, muita liuoksia, osterivinokasta, jäädyttämistä, salisyylihappolaastareita yms, mutta mikään ei ole auttanut. Vårtfritä on helppo käyttää, tarvitsee laittaa vain kerran viikossa, ja syylät alkavat vähitellen kuivua ja sen jälkeen niitä kannattaa alkaa kaivella/leikellä pois, vähitellen syylät häviävät kokonaan. Seuraavasta linkistä voi lukea tuotteesta lisää: http://www.vartfri.se/?versionID=155

        Minä löysin avun salisyylihappolaastareista joissa on keskellä sitä happoa pyöreä alue, syylä tämän kohdan alle, pari päivää laastari kiinni ja tämän jälkeen poista kuollutta ihoa, 10v vaivanneet syylät lähtivät tällä jossain reilussa viikossa.


      • Sulatus
        shade kirjoitti:

        Minä löysin avun salisyylihappolaastareista joissa on keskellä sitä happoa pyöreä alue, syylä tämän kohdan alle, pari päivää laastari kiinni ja tämän jälkeen poista kuollutta ihoa, 10v vaivanneet syylät lähtivät tällä jossain reilussa viikossa.

        Vartfri aine perustuu muurahaishappoon.Entäpä suolahappo tai mieto rikkihappo ?


      • plää
        ........ kirjoitti:

        Kannattaa kokeilla sellaista syylänpoistoainetta kuin Vårtfri, aika uusi tuote, toimii todella hyvin! Sitä voi ostaa ainakin luontaistuotekaupoista, mutta myydään myös joissain apteekeissa. Itsellä lähti 2-3 kuukauden käytön jälkeen kaikki syylät. Syyliä minulla oli ollut jaloissa jo lähemmäs kymmenen vuotta ja mikään muu keino ei ole aikaisemmin toiminut. Olen kokeillut kaikkea mahdollista, ilmastointiteippiä, verruxinia, tea tree öljyä, muita liuoksia, osterivinokasta, jäädyttämistä, salisyylihappolaastareita yms, mutta mikään ei ole auttanut. Vårtfritä on helppo käyttää, tarvitsee laittaa vain kerran viikossa, ja syylät alkavat vähitellen kuivua ja sen jälkeen niitä kannattaa alkaa kaivella/leikellä pois, vähitellen syylät häviävät kokonaan. Seuraavasta linkistä voi lukea tuotteesta lisää: http://www.vartfri.se/?versionID=155

        Kauan siinä kesti, mutta lopulta syylät lähtivät pois.

        Osterivinokas ei tosiaan auttanutkaan yhtään mitään

        Kävin täällä jossain vaiheessa viimeisien viestieni jälkeen ja huomasin tuon vårtfri viestin. Ostin ainetta, vaikka se maksoikin paljon ja nyt ovat kaikki syylät poissa.

        Aine on todella helppokäyttöistä. Kerran viikossa sitä laitetaan ihan vähän pumpulipuikolla syylän päälle. Mitään ei tarvinut kaivella. Syylät lähtivät kuin itsestään. Mitä enemmän syyliä ja mitä kauemmin ne ovat olleet, sitä kauemmin niiden poistuminen kestää, mutta silti homma oli todella vaivaton.

        Suosittelen :)


      • Happo1
        Sulatus kirjoitti:

        Vartfri aine perustuu muurahaishappoon.Entäpä suolahappo tai mieto rikkihappo ?

        Ihan sama. Yleisimmät syylät eivät kestä happoja vaan hajoavat. Pientä määrää rikkohappoa on todellakin käytetty 50 vuotta sitten syylän häätöön.

        WC:n puhdistusaine tekee saman tempun nykypäivänä.

        Happo saa syylän hajoamaan ja nousemaan ylös muutamassa viikossa.


    • syylissä on eroa

      Syyliä on erilaisia. Osterivinokas (luontaistuote, kapseli tai öljy) auttaa vain ontelosyyliin (keskellä pieni kuoppa, kantsii googlata kuva). Ontelosyyliä esiintyy huomattavasti useammin lapsilla kuin aikuisilla. Pesiytyvät kymmeninä tai jopa satoina yksilöinä etenkin taipeisiin, mutta myös muualle. Näitä voi yrittää myös puhkaista (samalla tavalla kuin vesikelloja, eli neula ihon suuntaisesti).

      Summa summarum: tavallisiin syyliin ei osterivinokasta kannata kokeilla.

    • varvassyylä

      Mulla on varpaassa 2 syylää, syylän alku ja päkiässä syylän alku. Luin noita juttuja ja mulla on nyt kynsilakat kuivumassa varpaissa :D huomenna varmaa laitan uuestaa ja siihe päälle vielä ilmastointiteippiä nii eiköhän ala syyliltä happi loppua ! Sattuuuu ...

    • MINÄTÄLLÄ

      syylän saa pois kun joka ilt6a ottaa omaa sylkyä puhtaaseen käteen ja hieroo pikkasen siihen syylään. vanha keksintö ja toimii ainaki mulla :D

    • syyläkuningatar

      jos ei halua koittaa noita ehkä 'vaarallisia' keinoja niin mulla on ainakin ihan perus etikka toiminut :) yön ajaksi etikkaa pumpuliin, pumpuli syylän päälle ja teipillä kiinni ! aamulla syylä saattaa olla hieman koholla ja arka, mutta helpottuu sitten päivän aikana. joutuu varmaan vähän aikaa tätä hoitoa tekemään, mutta pitäis tehota !!

    • Syyyylä

      Itse olen kokeillut jäädytystä. Lääkäri poisti veitsellä tai jollain muulla välineellä kovaa kudosta pois syylän päältä ja jäädytti kaikki syyläni. Mielestäni oli yhtä tuskaa kun se oli -200 asteista. Lopputulos oli ettei se tehonnut!!!! olin kokeillut kaikkea ilmastointiteipistä tuohon jäädytykseen.

      Sain jostain kuulla että kun on huono vastustuskyky syyliä tulee herkemmin. Aloin juoda actimelia (juotava jugurtti) jonka sanotaan parantavan vastustuskykyä ja ihme monen vuoden jälkeisen kärsimyksen jälkeen ne alkoivat pienentyä ja hävisivät kokonaan. Eivätkä ole tulleet takaisin!

      Suosittelen :)

    • 18

      Vellit humpuukia. Olen nyppinyt virkkuukoukulla, sillä pieninumeroisella kaikki syylät kerralla pois. Eikä ole uusineet ainakaan samaan paikkaan.

      Kerta rutina jne.

    • visvasyylätön

      Visvasyylään olen kokeillut jeesusteippiä. Pitkäksi aikaa häviää sillä.

    • ilmastointiteipillä

      Ilmastointiteipillä lähtee helposti ja vaivattomasti sekä pysyvästi!

      • APUA!!!

        Täytyykö ilmastointiteippiä pitää vain öisin vai koko ajan ?? Kuinka kauan tälläinen hoito kestää ??


    • Syyyyläät

      Minulla on kauheasti syyliä jaloissa että käsissä :( Kokeltu on kaikki maailan kotikonstit mutta ei tuloksia :( Ja syyläthän voi siis tulla käsiin,jalkoihin,mahaan,naamaan.jne....

    • mirziziziziziiziziz

      miten saisin syylät pois jalkapohjastani?

    • KAAMEETA !!

      Jalkapohjasta lähtee vain leikkaamalla. On muuten melko mukava tunne se puudutuspiikki kun se rutisee sinne jalkapohjan lihan sisään. Silloinhan ei vielä ole puudutusta sen tunnetta poistamaan. Mieluummin pidän muutaman syylän jalkapohjassa kuin menen uudestaan siihen puudutussouviin toista kertaa.

    • :(( surullinen...

      MOi!!! toimiiko tuo kynsilakkahoito???? oon 13v....XD


      mutt en viitti mennä minnekkäää apteekkii ostaa jotai lääkkeit...

    • Varma ja ilmainen syylänpoistokonsti on kun laitat syylään aamu sylkeä, heti herättyäsi, kokeilin tätä aikanaan itse ja se tehosi aika pian

    • kuksii2

      Entäs jos herää jo aikaisemmin kuselle vaikka?

    • dsfg

      itselläni on ollut kohta 2 vuotta kaksi syylää varpaassa... ne eivät ole kivuliaita, mutta vähän kyllä alkaa jo tympimään! aionkin nyt kokeilla tuota kynsilakkaa jos se toimisi

    • Kalium?

      Itselleni tehosi säärissä olleisiin litteisiin syyliin voikukan varresta saatava maitiaisneste. Jätin sen iholle ja muutamassa päivässä syylät kuoriutuivat helposti irti. Syylät tulivat tosin heti takaisin (ja voikukkaa-aika ehti mennä ohi), mutta ehkäpä useampi yritys peräkkäin olisi voinut tepsiä. Haittapuolena on ikävän kipeät ruvet ja joidenkin mukaan voikukka voi aiheuttaa allergiaa...
      Voikukan varsissa on netistä lukemani mukaan kaliumia, joka saattaisi ehkä olla vaikuttava aine. Todella montaa muutakin kotikonstia olen kokeillut, mutta tämä oli tehokkain - suurimmalla osalla testaamistani konsteista ei ollut minun tapauksessani mitään vaikutusta.

      Pysyvimmät ja täysin kivuttomat tulokset olen saanut aloitettuani Pascoe -kivennäisainekuurin, joka tasapainottaa väitetysti elimistön ph-tasapainoa. Ostin jauhetta luontaistuotekaupasta. (Tässä jauheesskin on muuten kaliumia.) Itse suosittelen jauhetta niille, joilla on ihonmyötäisiä litteitä syyliä. :)

    • faktat kuntoon

      *Facepalm* , taas on niin perkeleen asiantuntijaa liikenteessä humpuukihoitoineen.

      Empiirisesti tutkittua tietoa on:
      - ilmastointiteippi EI toimi, vaikutus on lumehoidon tasoa
      - kynsilakka EI toimi
      - sylki EI toimi
      - etikka EI toimi

      Se miksi jotkut väittävät kyseisten kikkojen toimivan on se, että elimistön oma immuunipuolustus yleensä tuhoaa syylät ihan ilman mitään kikkailuitakin.
      Jos niin kuitenkaan ei käy , ainoa keino on fyysisesti poistaa syylä, eli papilloomaviruksen saastuttama kudos. Tämän voi tehdä hapolla, polttamalla tai yleisesti jäädyttämällä.

    • Sinde-Salailla

      Yleisin vastaus: "Mä oon yrittänyt levittää syyliä."
      Onhan se niin, että se on lapselle mielekästä, tekemistä itsen ja kehon kanssa.
      Onhan se niin, että lapselle on mielekästä, toimia vapaa-aikanansa kehonsa parissa.
      Onhan se niin, että lapselle on tarjottava mahdollisuutta, sellaiseen tekemiseen.
      Onhan se niin, että lapsen on hyvä saada hoitaa itseään terveeksi, pelotta.
      Onhan se niin, että lapsi muodostaa onnistumisen elämyksiä, kehosta ja terveydestä.
      Onhan se niin, että lapsi tarvitsee omaa aikaa, vapauden elämyksen, terveyteen.

      Syylän poisto-lääke on Verruxin.
      - Olen todella tyytyväinen tähän syylä-lääkkeeseen.
      Minulla on ollut elämäni aikana yksi syylä.
      - Sen sijaan siihen on syylä-hoito.

    • Jobbari

      Tere!Jalkapojan syyläksi epäilemääni hoidettuani huomasin että ,5 v jäljestä on 2-3 kertaa isompi laikku,vaikuttaa mädälle lihalle!Saan nyppiä,välillä hioa,ei parane jalkapohja,jossa aluperin ollut pullon pohjan tekemä reikä!Kuvia olisi kyllä hoidetun laikun suurenemisesta,mihinkähän valittais asiasta,en oikein tiedä,meneekö jalka ,v,1970,rikottuun viina pullon pohjaan astumisen takia,jota syyläksi muuten luulin?Olin Ruotsissa,sillon eikä tuo kommunikaatio siellä ollut vielä juuri silloin oikein kunnossa,terveydenhoidon eikä muittenkaan Ruotsalaisten kans,asia jäi kokonaan selvittämättä,unohdin kun sanottiin vaan ,se on inttesen nuukaa,onhan tämä vain Ruotsi!Kylläkin jalkaan sattui kävellessä mutta päätin hakea sellasia hommia joissa ei tartte ollenkaan kävellä hallia päästä,päähän kuten Ruotsissa ravasin,töissänI,,SAAB-SCANIA,Personbil fabrik,or,1970,tvoan,job,den samma,fabric,1972-73,Olihan tossa,vieressä jotain harmaita kohtia,mutta ne hävisi,vissiin kokonaan itsetään otin siis WARTNER,JÄÄDYTYS EETTERIÄ,tuohon,liekö liian kova aine?

    • Harrastelijadr

      Puukko on paras apu.

    • Anonyymi

      Vatiin 2 cm vettä ja saman verran väkiviinaetikkaa sellaista tavallista kaupasta.

      Liota jalkapohjia n. 10 min useana päivänä vadissa ja puhtaat sukat jalkaan .

      Ja ne vaan häviää itsestään ei tarvita muuta .
      Helppo ja halpa konsti, jonka sattumalta tein ihan muun asian vuoksi. 👍👍👍👍👍

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2451
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1759
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1200
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe