valaistuneet naiset

gaborone

http://www.share.fi/kysymykset/main.php#anchor22

"K: Onko Mestareista kukaan naisen kehossa?
BC: Sen aika ei ole vielä. Kaikki Mestarit ottavat miehen kehon viimeisessä inkarnaatiossaan ja siihen on olemassa tietyt energeettiset syyt. Mestari on kokonaan sieluunsa sulautunut henkilö. Sielun tasolla ei ole olemassa mitään sukupuolta - siis miehiä tai naisia. On vain energian polaarisuus, positiivinen ja negatiivinen varaus, jotka ovat saman energian ilmenemismuotoja. Mestarit ovat saattaneet nämä täydelliseen tasapainoon, joten tietyllä tavalla He eivät ole kumpaakaan, miehiä taikka naisia. He ottavat miehen kehon sen energiaominaisuuksien vuoksi. Hengen ja materian välinen suhde planeetalla on tällä hetkellä sellainen, että Mestareiden on ankkuroitava tänne tuon energian positiivinen aspekti tasapainottaakseen sen materiassa ilmenevä negatiivinen muoto. Noin 350 - 400 vuoden kuluttua tämä tulee muuttumaan. Kyseessä on hidas prosessi, jossa materian ja hengen välinen suhde, kuten me asian ilmaisemme, muuttuu siinä määrin, että Mestarit voivat ottaa naisen olomuodon, minkä He silloin tulevat tekemään."


Tuossa mainittiin, että kaikki on viimeisessä inkarnaatiossaan miehiä (siis tällä ajalla). Miten sitten jotkut naiset on valaistuneita? Jos nainen valaistuu, niin joutuuko se silti syntymään vielä yhdesti pelkästään jotta se ois viimeisessä inkartaaniossaan mies?

Ja sitten päinvastoin kun aika muuttuu?

Eli esim. Äiti Amma ja Äiti Meera joutuu vieläkin syntymään uudelleen vaikka ne on valaistuneet jo?

Hare Krishna!

26

3413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaisnava

      Krishna sanoo aivan selvästi Gitassa, että naiset ja miehet voivat yhtä lailla mennä Hänen luokseen. Ja kun joku on sinne mennyt, Hänen ei tarvitse palata.

      Minun käsittääkseni aito guru on jo Hänen luonaan mutta toistaiseksi vielä hengissä.

      Täytyy paremmalla ajalla tutustua tuohon linkittämääsi sivustoon...

      • gaborone

        Luulisin että Mestareilla sitten tarkoitettiin eri aikakausien Mestareita: niinkuin kalojen ajalla Jeesus ja nyt Maitreya.......

        Hare Krishna!


    • Nuusku

      Jopas oli uskomatonta hölynpölyä.

    • Bhaga

      Nainen voi toki valaistua samalla tavalla kuin mies. Sanoohan Krishna itse Gitassa niin. Ei tuota Maitreyaa kannata ottaa niin vakavasti. Millä perusteella hän on valaistunut ja pystyykö hän perustelemaan nuo lausunnot sastrojen lausunnoilla?

      Hare Krishna!

      • gaborone

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000220&posting=22000000008680463

        Lue toi..

        En mä millään hetkellä itsekään uskonut, että naiset ei voisi valaistua.. Enkä usko ikinä, vaikka niin väittäisi itse Krishna.. Vasta ehkä sitten jos Radha väittäisi myös....

        Mua loukkasi toi, ettei Maitreyaa kannata ottaa vakavasti. Ehdottomasti otan hänet vakavasti! Hänen tulostaan on puhuttu niin paljon ja koska uusi Vapahtaja pitäisi olla jo maailmassa ja Oshokin eli sen vuoksi.... Varmasti oikea Vapahtaja tulisi jo esiin ja kertoisi meille, ettei Maitreya ole oikea henkilö, jos hän ei olisi. Eikai Messias antaisi meidän elää siinä valheessa, että Maitreya on Kristus? Sori, kun sanon välillä Kristus, välillä Messias, välillä Vapahtaja... Aika sekavaa..

        Pitääkö valaistuminenkin jotenkin perustella? Eikä hän ole hindu, tai mikään muukaan käsittääkseni...

        Se, mitä sivuilta kopioin, ei ollut Maitreyan tekstiä vaan sivujen tekijän/tekijöiden tai jonkun sellaisen........

        Sitä paitsi, olet varmaan itsekin joskus ihmetellyt, miksi astrologisten aikakausien Mestarit ovat miehiä? Aika omituista, vai mitä? Nyt on sillekkin selitys ja mun mielestäni ihan hyväkin...



        Hare Krishna!


      • Bhaga
        gaborone kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000220&posting=22000000008680463

        Lue toi..

        En mä millään hetkellä itsekään uskonut, että naiset ei voisi valaistua.. Enkä usko ikinä, vaikka niin väittäisi itse Krishna.. Vasta ehkä sitten jos Radha väittäisi myös....

        Mua loukkasi toi, ettei Maitreyaa kannata ottaa vakavasti. Ehdottomasti otan hänet vakavasti! Hänen tulostaan on puhuttu niin paljon ja koska uusi Vapahtaja pitäisi olla jo maailmassa ja Oshokin eli sen vuoksi.... Varmasti oikea Vapahtaja tulisi jo esiin ja kertoisi meille, ettei Maitreya ole oikea henkilö, jos hän ei olisi. Eikai Messias antaisi meidän elää siinä valheessa, että Maitreya on Kristus? Sori, kun sanon välillä Kristus, välillä Messias, välillä Vapahtaja... Aika sekavaa..

        Pitääkö valaistuminenkin jotenkin perustella? Eikä hän ole hindu, tai mikään muukaan käsittääkseni...

        Se, mitä sivuilta kopioin, ei ollut Maitreyan tekstiä vaan sivujen tekijän/tekijöiden tai jonkun sellaisen........

        Sitä paitsi, olet varmaan itsekin joskus ihmetellyt, miksi astrologisten aikakausien Mestarit ovat miehiä? Aika omituista, vai mitä? Nyt on sillekkin selitys ja mun mielestäni ihan hyväkin...



        Hare Krishna!

        Kuka tahansa voi tietysti väittää olevansa valaistunut, mutta tottakai henkilön pitää täyttää valaistuneen henkilön tuntomerkit, jotta hänet voidaan hyväksyä valaistuneeksi. Muussa tapauksessa vain asiaan perehtymättömät ihmiset hyväksyvät hänet valaistuneeksi. Täyttääkö Maitreya siis todella nuo tuntomerkit, vai onko hän vain jonkun idiootin luoma huuhaa-ilmiö? Tämä kysymys olisi tärkeää kysyä näin ensi alkuun.

        Voit nyt tietysti ajatella Maitreyaa profeettana/guruna, mutta mikä tekee hänestä tuollaisen absoluuttisen auktoriteetin? Mitä sellaista hän opettaa, joka tekee hänestä kaiken oivaltaneen vapautetun pyhimyksen? Niin kauan kuin hän opettaa vain jostain ruoan jakamisesta, en todellakaan pidä häntä sen enempää vapautettuna kuin jotain Unisefin työntekijää. Kyseessä voi olla jopa vaarallinen Sahaja-yogan perustajan kaltainen huijari, jonka todistin huijariksi alla olevassa linkissä:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000006&posting=22000000005171829

        Hare Krishna!


      • .....
        Bhaga kirjoitti:

        Kuka tahansa voi tietysti väittää olevansa valaistunut, mutta tottakai henkilön pitää täyttää valaistuneen henkilön tuntomerkit, jotta hänet voidaan hyväksyä valaistuneeksi. Muussa tapauksessa vain asiaan perehtymättömät ihmiset hyväksyvät hänet valaistuneeksi. Täyttääkö Maitreya siis todella nuo tuntomerkit, vai onko hän vain jonkun idiootin luoma huuhaa-ilmiö? Tämä kysymys olisi tärkeää kysyä näin ensi alkuun.

        Voit nyt tietysti ajatella Maitreyaa profeettana/guruna, mutta mikä tekee hänestä tuollaisen absoluuttisen auktoriteetin? Mitä sellaista hän opettaa, joka tekee hänestä kaiken oivaltaneen vapautetun pyhimyksen? Niin kauan kuin hän opettaa vain jostain ruoan jakamisesta, en todellakaan pidä häntä sen enempää vapautettuna kuin jotain Unisefin työntekijää. Kyseessä voi olla jopa vaarallinen Sahaja-yogan perustajan kaltainen huijari, jonka todistin huijariksi alla olevassa linkissä:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000006&posting=22000000005171829

        Hare Krishna!

        Etenkin jos itse olisin nainen, tuota olisi hankala hyväksyä.. Muistakaa että Krishna kirjoitukset ovat tehty ihmisten käsin. Aina on näkökulma eroja.


      • gaborone
        Bhaga kirjoitti:

        Kuka tahansa voi tietysti väittää olevansa valaistunut, mutta tottakai henkilön pitää täyttää valaistuneen henkilön tuntomerkit, jotta hänet voidaan hyväksyä valaistuneeksi. Muussa tapauksessa vain asiaan perehtymättömät ihmiset hyväksyvät hänet valaistuneeksi. Täyttääkö Maitreya siis todella nuo tuntomerkit, vai onko hän vain jonkun idiootin luoma huuhaa-ilmiö? Tämä kysymys olisi tärkeää kysyä näin ensi alkuun.

        Voit nyt tietysti ajatella Maitreyaa profeettana/guruna, mutta mikä tekee hänestä tuollaisen absoluuttisen auktoriteetin? Mitä sellaista hän opettaa, joka tekee hänestä kaiken oivaltaneen vapautetun pyhimyksen? Niin kauan kuin hän opettaa vain jostain ruoan jakamisesta, en todellakaan pidä häntä sen enempää vapautettuna kuin jotain Unisefin työntekijää. Kyseessä voi olla jopa vaarallinen Sahaja-yogan perustajan kaltainen huijari, jonka todistin huijariksi alla olevassa linkissä:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000006&posting=22000000005171829

        Hare Krishna!

        Suosittelen lukemaan sieltä antamaltani sivustolta Maitreyan viestejä.... Ne on sitten hänen omia sanoja... Ja sano, mikäli jotain epäilyttävää löydät.

        Mutta yhäkään en ymmärrä, että jos hän ei olekaan uusi Kristus, niin miksi oikea Mestari ei näyttäydy ihmiskunnalle ja kerro kuka on kukakin (ja todista sitä jollain tavalla)?

        Hare Krishna!


      • Madhava
        gaborone kirjoitti:

        Suosittelen lukemaan sieltä antamaltani sivustolta Maitreyan viestejä.... Ne on sitten hänen omia sanoja... Ja sano, mikäli jotain epäilyttävää löydät.

        Mutta yhäkään en ymmärrä, että jos hän ei olekaan uusi Kristus, niin miksi oikea Mestari ei näyttäydy ihmiskunnalle ja kerro kuka on kukakin (ja todista sitä jollain tavalla)?

        Hare Krishna!

        ### Mutta yhäkään en ymmärrä, että jos hän ei olekaan uusi Kristus, niin miksi oikea Mestari ei näyttäydy ihmiskunnalle ja kerro kuka on kukakin (ja todista sitä jollain tavalla)? ###

        Tämä ei tosiaan ole mitenkään ainutlaatuista.

        Yhtä hyvin voisit kysyä, miksei Vishnu tai Krishna ole näyttäytynyt ihmiskunnalle ja julistanut, että ne tuhannet tämän avataroiksi julistautuneet eivät avataroja olekaan. Ja olettaa, että koska näin ei ole tapahtunut, niin nämä varmastikin ovat kaikki avataroja.

        Kerrotaanhan Raamatussakin siitä, kuinka lopun aikoina tulee monia vääriä profeettoja valon sanansaattajiksi pukeutuneina. Eikä ihmetellä, jotta miksei oikea profeetta kerro missä kaappi seisoo.

        * * *

        Jos nyt ihan käytännönläheisesti asiaa tutkitaan, niin valtaosa ihmiskunnasta ei ottane vakavasti henkilöä, joka itseään profeetaksi julistaa, saati sitten väärien profeettojen kumoajaksi, siksi oikeaksi profeetaksi.


      • Kempiläinen
        Madhava kirjoitti:

        ### Mutta yhäkään en ymmärrä, että jos hän ei olekaan uusi Kristus, niin miksi oikea Mestari ei näyttäydy ihmiskunnalle ja kerro kuka on kukakin (ja todista sitä jollain tavalla)? ###

        Tämä ei tosiaan ole mitenkään ainutlaatuista.

        Yhtä hyvin voisit kysyä, miksei Vishnu tai Krishna ole näyttäytynyt ihmiskunnalle ja julistanut, että ne tuhannet tämän avataroiksi julistautuneet eivät avataroja olekaan. Ja olettaa, että koska näin ei ole tapahtunut, niin nämä varmastikin ovat kaikki avataroja.

        Kerrotaanhan Raamatussakin siitä, kuinka lopun aikoina tulee monia vääriä profeettoja valon sanansaattajiksi pukeutuneina. Eikä ihmetellä, jotta miksei oikea profeetta kerro missä kaappi seisoo.

        * * *

        Jos nyt ihan käytännönläheisesti asiaa tutkitaan, niin valtaosa ihmiskunnasta ei ottane vakavasti henkilöä, joka itseään profeetaksi julistaa, saati sitten väärien profeettojen kumoajaksi, siksi oikeaksi profeetaksi.

        Minkälaisen painoarvon Hindut antavat Raamatulle? Itse tietysti kristittynä uskon siihen ja etenkin Uuden testamentin kirjoituksiin. Ehkä poikkean useimmista kristityistä siinä, että arvostan muidenkin uskontojen pyhiä kirjoituksia - esim. Bhagavad Gitaa olen jo alusta hieman tutkinut, ja sen viisaus oli minulle hyvin positiivinen yllätys.

        Nykyisessä hinduismissa minua viehättää eniten pyrkimys täydelliseen väkivallattomuuteen. Sen kun vielä kristitytkin oivaltaisivat... Onhan buddhalaisillakin sama pyrkimys, mutta buddhalaisuuden ateistiset suuntaukset ovat minusta niin kuin aurinkokunta ilman aurinkoa. Krishna sen sijaan näyttää olevan melko lähellä omaa käsitystäni taivaallisesta Isä Jumalasta, joka on kuitenkin meitä lähellä ja jota voi lähestyä hiljaisessa rukouksessa oman sisimpänsä kautta.

        Syy siihen, että en pysty uskomaan ketään uudelleen inkarnoituneeksi Kristukseksi löytyy Matteuksen evankeliumista. Jos uskoisin, joutuisin pitämään joko Jeesusta tai evankeliumin kirjoittajaa valehtelijana:

        23. Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        25. Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        26. Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
        27. Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus. (Matteus 24)

        Muslimit tosin väittävät kristittyjen väärentäneen Raamatun, mutta tutkittuani kahta varhaista kreikankielistä UT:n versiota olen sitä mieltä, että kääntäjät ovat kyllä parhaansa mukaan yrittäneet säilyttää alkuperäisen merkityksen muuttumattomana. Se taas, että monet kristityt ymmärtävät Raamattua huonosti ja jotkut tulkitsevat sitä kirjaimellisesti 'päin helvettiä' on taas toinen juttu...


      • gaborone
        Madhava kirjoitti:

        ### Mutta yhäkään en ymmärrä, että jos hän ei olekaan uusi Kristus, niin miksi oikea Mestari ei näyttäydy ihmiskunnalle ja kerro kuka on kukakin (ja todista sitä jollain tavalla)? ###

        Tämä ei tosiaan ole mitenkään ainutlaatuista.

        Yhtä hyvin voisit kysyä, miksei Vishnu tai Krishna ole näyttäytynyt ihmiskunnalle ja julistanut, että ne tuhannet tämän avataroiksi julistautuneet eivät avataroja olekaan. Ja olettaa, että koska näin ei ole tapahtunut, niin nämä varmastikin ovat kaikki avataroja.

        Kerrotaanhan Raamatussakin siitä, kuinka lopun aikoina tulee monia vääriä profeettoja valon sanansaattajiksi pukeutuneina. Eikä ihmetellä, jotta miksei oikea profeetta kerro missä kaappi seisoo.

        * * *

        Jos nyt ihan käytännönläheisesti asiaa tutkitaan, niin valtaosa ihmiskunnasta ei ottane vakavasti henkilöä, joka itseään profeetaksi julistaa, saati sitten väärien profeettojen kumoajaksi, siksi oikeaksi profeetaksi.

        Joka tapauksessa valaistuneet on kertoneet meille että Hän on tullut. Eikä muita ole näkynyt..

        Hyvä on, hyvä on. Mä en ota ketään muuta gurua kuin itse Jumalan (en edes Krishnana tai Radhana vaan koko Jumalana), niin te olette tyytyväisiä. Sitten kukaan ei voi valittaa, että mulla olisi väärä guru.. Vaikka kyllä joku valittaa silti..

        Hare Krishna


      • Madhava
        gaborone kirjoitti:

        Joka tapauksessa valaistuneet on kertoneet meille että Hän on tullut. Eikä muita ole näkynyt..

        Hyvä on, hyvä on. Mä en ota ketään muuta gurua kuin itse Jumalan (en edes Krishnana tai Radhana vaan koko Jumalana), niin te olette tyytyväisiä. Sitten kukaan ei voi valittaa, että mulla olisi väärä guru.. Vaikka kyllä joku valittaa silti..

        Hare Krishna

        ### Joka tapauksessa valaistuneet on kertoneet meille että Hän on tullut. Eikä muita ole näkynyt.. ###

        Valaistuneet? Hmm, keitä he ovat?

        Ja tosiaan, kyllä noita avataroja ja maailman valoja on ollut käsittääkseni ihan tuutin täydeltä.


      • /spot
        Madhava kirjoitti:

        ### Joka tapauksessa valaistuneet on kertoneet meille että Hän on tullut. Eikä muita ole näkynyt.. ###

        Valaistuneet? Hmm, keitä he ovat?

        Ja tosiaan, kyllä noita avataroja ja maailman valoja on ollut käsittääkseni ihan tuutin täydeltä.

        Krishna, yksi kyseenalainen uskomus.
        Kun uskoo vahvasti johonkin asiaan se alkaa vaikuttamaankin todelliselta, oli se sitten puujumala tai mikä tahansa. Ihmisen mieli on kuitenkin sellainen että se todistelee kaikenlaista itselleen vakuuttuakseen ja tietysti puoltaa näkökulmiaan. Ihmiset uskomuksineen, on harvinaista ettei ihmiset vahvasti puolla omia toisista uskomuksista poikkeavia uskomuksia ja pidä niitä uskomuksia totuutena. Itseään kannattaa kyseenalaistaa, Krishna- uskomusta kannattaa kyseenalaistaa, ihmisten kirjoituksia kannattaa kyseenalaistaa.


      • gaborone
        Madhava kirjoitti:

        ### Joka tapauksessa valaistuneet on kertoneet meille että Hän on tullut. Eikä muita ole näkynyt.. ###

        Valaistuneet? Hmm, keitä he ovat?

        Ja tosiaan, kyllä noita avataroja ja maailman valoja on ollut käsittääkseni ihan tuutin täydeltä.

        Olen ainakin kuullut Äiti Meeran puhuvan jotain Hänestä... Sitten monet muut henkiset opettajat, enemmän tai vähemmän valaistuneet.. En mä osaa sanoa nimiä..... Luulisin että vähemmän valaistuneita kuitenkin..

        Lopetetaan jo tästä aiheesta väittely.. Vaikka niin, että sinä voitit.

        Hare Krishna


      • Bhaga
        /spot kirjoitti:

        Krishna, yksi kyseenalainen uskomus.
        Kun uskoo vahvasti johonkin asiaan se alkaa vaikuttamaankin todelliselta, oli se sitten puujumala tai mikä tahansa. Ihmisen mieli on kuitenkin sellainen että se todistelee kaikenlaista itselleen vakuuttuakseen ja tietysti puoltaa näkökulmiaan. Ihmiset uskomuksineen, on harvinaista ettei ihmiset vahvasti puolla omia toisista uskomuksista poikkeavia uskomuksia ja pidä niitä uskomuksia totuutena. Itseään kannattaa kyseenalaistaa, Krishna- uskomusta kannattaa kyseenalaistaa, ihmisten kirjoituksia kannattaa kyseenalaistaa.

        Ehkä kannattaisi myös kyseenalaistaa tieteellinen maailmankuva, joka perustuu kuitenkin vain karkeaan aistihavaintoon, sekä myös uskomus että veedat ovat alunperin ihmisten kirjoittamia.


      • Bhaga
        ..... kirjoitti:

        Etenkin jos itse olisin nainen, tuota olisi hankala hyväksyä.. Muistakaa että Krishna kirjoitukset ovat tehty ihmisten käsin. Aina on näkökulma eroja.

        Mistä tiedät, että Krishna-kirjoitukset on alunperin kirjoittanut ihminen? Olitko katsomassa kun veedat kirjoitettiin tai lausuttiin ensimmäisen kerran?


      • Madhava
        gaborone kirjoitti:

        Olen ainakin kuullut Äiti Meeran puhuvan jotain Hänestä... Sitten monet muut henkiset opettajat, enemmän tai vähemmän valaistuneet.. En mä osaa sanoa nimiä..... Luulisin että vähemmän valaistuneita kuitenkin..

        Lopetetaan jo tästä aiheesta väittely.. Vaikka niin, että sinä voitit.

        Hare Krishna

        Kuten sanottua, niin Maitreya ei suinkaan ole ainutkertainen avatar.

        http://www.sahajacult.com/

        Tuo ylläoleva kyllä meni suoraan listan kärkeen.


      • Bhaga

      • Vilkaise:
        Kempiläinen kirjoitti:

        Minkälaisen painoarvon Hindut antavat Raamatulle? Itse tietysti kristittynä uskon siihen ja etenkin Uuden testamentin kirjoituksiin. Ehkä poikkean useimmista kristityistä siinä, että arvostan muidenkin uskontojen pyhiä kirjoituksia - esim. Bhagavad Gitaa olen jo alusta hieman tutkinut, ja sen viisaus oli minulle hyvin positiivinen yllätys.

        Nykyisessä hinduismissa minua viehättää eniten pyrkimys täydelliseen väkivallattomuuteen. Sen kun vielä kristitytkin oivaltaisivat... Onhan buddhalaisillakin sama pyrkimys, mutta buddhalaisuuden ateistiset suuntaukset ovat minusta niin kuin aurinkokunta ilman aurinkoa. Krishna sen sijaan näyttää olevan melko lähellä omaa käsitystäni taivaallisesta Isä Jumalasta, joka on kuitenkin meitä lähellä ja jota voi lähestyä hiljaisessa rukouksessa oman sisimpänsä kautta.

        Syy siihen, että en pysty uskomaan ketään uudelleen inkarnoituneeksi Kristukseksi löytyy Matteuksen evankeliumista. Jos uskoisin, joutuisin pitämään joko Jeesusta tai evankeliumin kirjoittajaa valehtelijana:

        23. Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        25. Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        26. Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
        27. Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus. (Matteus 24)

        Muslimit tosin väittävät kristittyjen väärentäneen Raamatun, mutta tutkittuani kahta varhaista kreikankielistä UT:n versiota olen sitä mieltä, että kääntäjät ovat kyllä parhaansa mukaan yrittäneet säilyttää alkuperäisen merkityksen muuttumattomana. Se taas, että monet kristityt ymmärtävät Raamattua huonosti ja jotkut tulkitsevat sitä kirjaimellisesti 'päin helvettiä' on taas toinen juttu...

        "esim. Bhagavad Gitaa olen jo alusta hieman tutkinut, ja sen viisaus oli minulle hyvin positiivinen yllätys."

        Tässä eräiden Hindujen näkemystä ainakin Jeesuksesta, ole hyvä:

        http://www.harekrishnatemple.com/bhakta/chapter27.html

        Ja tässä Sinulle joka olet tutkinut Bhagavad-Gitaa, tutustu siihen minkälainen Jumala itse asiassa on. Tuossa on lueteltu pitkä lista Jumalan ominaisuuksia:

        http://nectarofdevotion.com/21/en


    • Neiti X

      Hei,

      oma henkinen opettajani kertoi meille hänen oppilailleen, että ensimmäinen nainen joka on valaistunut oli Ananda Moyi Ma. Hän syntyi 1800-luvulla. Eli pitää paikkansa, että me naiset olemme pahasti jäljessä henkisessä elämässä miehiin verrattuna. Mutta nyt kun "putki" on auki niin mikä meitä naisia estää kilvoittelemasta miesten kanssa.

      Itse ajattelen, että on Jumalan tahto syntyykö valaistunut henkilö uudelleen maanpäälle. Asia riippuu siitä, mitä kokemuksia kyseisen henkilön sielu haluaa käydä läpi.

      • Valaistuneita!

        Taisit unohtaa Marian joka eli n. 2000 vuotta sitten. Eikö henkilö joka oli Jeesuksen palvelija hänen läsnäollessaan ole valaistunut?

        Entä Pyhä Birgitta joka syntyi vuonna 1303, oliko hän vain katolisen kirkon valhepropagandaa??

        Sitten on kuningatar Kunti, joka eli monta tuhatta vuotta sitten, Krishnan itsensä ollessa maan päällä. Tutustu viimeksimainittuun, saat hyvän mallin omalle elämällesi. Tässä kuningatar Kuntin opetukset, koko kirja englanninkielelle käännettynä sanskritista:

        http://vedabase.net/tqk/


      • Joogi MahaBhagavan
        Valaistuneita! kirjoitti:

        Taisit unohtaa Marian joka eli n. 2000 vuotta sitten. Eikö henkilö joka oli Jeesuksen palvelija hänen läsnäollessaan ole valaistunut?

        Entä Pyhä Birgitta joka syntyi vuonna 1303, oliko hän vain katolisen kirkon valhepropagandaa??

        Sitten on kuningatar Kunti, joka eli monta tuhatta vuotta sitten, Krishnan itsensä ollessa maan päällä. Tutustu viimeksimainittuun, saat hyvän mallin omalle elämällesi. Tässä kuningatar Kuntin opetukset, koko kirja englanninkielelle käännettynä sanskritista:

        http://vedabase.net/tqk/

        Huomautan että maailmassa on yhtä valaistunutta miestä kohden moninkertaisesti valaistuneita naisia. Naisethan selvästi ovat yleensä miehiä kiltempiä joten he myös rakastavat jumalaa enemmän ja valaistuvat!!! Loogista?


      • ohjelmoimaton
        Joogi MahaBhagavan kirjoitti:

        Huomautan että maailmassa on yhtä valaistunutta miestä kohden moninkertaisesti valaistuneita naisia. Naisethan selvästi ovat yleensä miehiä kiltempiä joten he myös rakastavat jumalaa enemmän ja valaistuvat!!! Loogista?

        ei valaistuminen liity mitenkään siihen, että jos joku on kiltimpi ja rakastaa jumalaa enemmän, niin on helpompi valaistua.. valaistuminen on totuuden oivaltamista, ja siihen ei tarvita edes minkäänlaisia "henkisiä apuvälineitä". se vain tapahtuu, kun sen aika on, ja se ei ole mikään autuuden tila, tai jumalaksi muuttuminen... valaistunut ei myöskään luule, että kukaan on toisen yläpuolella, ei kumarra auktoriteetttia, vaan tiedostaa, että kaikki on yhtä suurta kokonaisuutta, ja me olemme vain sen pieniä osia. koko maailmankatsomus menee uusiksi, jäljelle jää vain tyhjyys. ja siitä sitten voi jatkaa elämää, roolipeliä, ja sanonpahan vaan että se on erittäin haastavaa. nimimerkilä; kokenut


      • Eräs vaan.
        ohjelmoimaton kirjoitti:

        ei valaistuminen liity mitenkään siihen, että jos joku on kiltimpi ja rakastaa jumalaa enemmän, niin on helpompi valaistua.. valaistuminen on totuuden oivaltamista, ja siihen ei tarvita edes minkäänlaisia "henkisiä apuvälineitä". se vain tapahtuu, kun sen aika on, ja se ei ole mikään autuuden tila, tai jumalaksi muuttuminen... valaistunut ei myöskään luule, että kukaan on toisen yläpuolella, ei kumarra auktoriteetttia, vaan tiedostaa, että kaikki on yhtä suurta kokonaisuutta, ja me olemme vain sen pieniä osia. koko maailmankatsomus menee uusiksi, jäljelle jää vain tyhjyys. ja siitä sitten voi jatkaa elämää, roolipeliä, ja sanonpahan vaan että se on erittäin haastavaa. nimimerkilä; kokenut

        "ja se ei ole mikään autuuden tila"

        Kyllä se on.


      • krstl
        Valaistuneita! kirjoitti:

        Taisit unohtaa Marian joka eli n. 2000 vuotta sitten. Eikö henkilö joka oli Jeesuksen palvelija hänen läsnäollessaan ole valaistunut?

        Entä Pyhä Birgitta joka syntyi vuonna 1303, oliko hän vain katolisen kirkon valhepropagandaa??

        Sitten on kuningatar Kunti, joka eli monta tuhatta vuotta sitten, Krishnan itsensä ollessa maan päällä. Tutustu viimeksimainittuun, saat hyvän mallin omalle elämällesi. Tässä kuningatar Kuntin opetukset, koko kirja englanninkielelle käännettynä sanskritista:

        http://vedabase.net/tqk/

        Rabia Basri (noin 717-801)
        http://en.wikipedia.org/wiki/Rabia_Basri

        Teresa Avilalainen eli Avilan Pyhä Teresa (1515-1582)
        http://en.wikipedia.org/wiki/Teresa_of_Ávila

        Anandamayi Ma (1896-1982)
        http://www.anandamayi.org/

        Peace Pilgrim (1908-1981)
        http://www.peacepilgrim.org/

        Mata Amritanandamayi (1953-)


        Ja varmasti monia muita sekä lisäksi niitä, joista maailma ei tule koskaan kuulemaankaan.


    • Valaistunut mies

      Nainen on silloin valaistunut kun hän on täysin oivaltanut että hänen paikkansa on keittiössä. Kun hän on keittiössä, hän ei enää tiedosta pelkästään että "olen nainen joka on keittiössä" vaan hän ikäänkuin on kollektiivisella tasolla tärkeä osa sitä keittiötä(toisinsanoen hän on se keittiö)
      Näin ollen hän ei enää mieti miksi hänen paikkansa on keittiössä, eikä hän enää mieti miksi hän tekee voileivän miehelleen, tai ottaa suihin kun mies näin haluaa.

      Hän on ymmärtänyt että hänen tehtävänsä alempiarvoisena henkiolentona on palvella miestä ja tyydyttää tämän tarpeet.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe