mies vastustaa..

pai

onko muilla vastaavia kokemuksia...itse ihan varma abortista, mutta mies kiristää,haukkuu uhkailee, koska haluaa lapsen.

Meillä päävastuu minulla;rahat,eläminen,työ...ja mies ottaa lungisti; työtön,dokaa...ja vaatii lasta.

nyt olen jo väsynyt ja en halua lasta, ja kuulen olevani murhaaja...ym.päätös ei helppo minullekkaan, mutta ainoa oikea.

44

2862

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

      Itse laittaisin miehen ehdottomasti vaihtoon ja lapsen suhteen tekisin niin, miltä minusta vastaavanlaisessa tilanteessa tuntuisi...

    • äippä3

      pidit lapsen tai et.

    • läksynsä oppinut

      vastaavanlainen tilanne ja tein abortin, enkä kadu. En olisi halunnut olla kiinni lapsen takia juopossa luuserimiehessä loppuelämääni. Mies olisi kyllä halunnut lapsen. Kadun vain sitä, että yleensä aloitin suhteen miehen kanssa, josta ei olisi ollut isäksi. Kyllä elämä opettaa...

    • minä

      tee niinkuin sydämmesi sanoo!!älä tee niin kuin miehesi sydän sanoo!! sun pitää nyt ajatella omilla aivoilla ei miehesi..sanoisin että palaisit loppuun jos sun pitäisi huolehtia dokaava miehesi ja lapsesi..unohda se mies jos hän ei ymmärrä sinua..silloin se ei ole "se oikea" jos miehesi tuntisi sinut se haluaisi että sinulla elämä luistaa..tiedän päätös on vaikea..eikä sitä kannate ajatella että se olisi murhaamista..tavallaanhan se on kuin katumuspilleri(silloinkihan on jo alkanut uusi ihminen kehittyä..silloinhan sekin olisi murha)älä nyt mieti mitä muut sanovat!teet niinkuin tällä hetkellä parhaaksi näet. ilmoittele mihin päädyit!
      jaksamisia ja iloista kesää

    • isälle

      Keskustele miehesi kanssa siitä, että hän hoitaisi / pitäisi lapsen, kun hänellä tuntuu aikaa ja halua olevan.

      Ei lapsi ole syyllinen stresssiin tai aikuisten välisiin sotkuihin.

      • pai

        oletko TOSISSASI????
        että synnyttäisin lapsen juopolle,työttömälle ja jatkaisin itse niinkuin mitään ei olisi tapahtunut?

        uskomatonta että sinunlaisiasi löytyy!!! : ///

        miehellä yksi lapsi huostaanotettu, joten mietippä uudestaan!!!!


      • ______________
        pai kirjoitti:

        oletko TOSISSASI????
        että synnyttäisin lapsen juopolle,työttömälle ja jatkaisin itse niinkuin mitään ei olisi tapahtunut?

        uskomatonta että sinunlaisiasi löytyy!!! : ///

        miehellä yksi lapsi huostaanotettu, joten mietippä uudestaan!!!!

        ja lopeta tuo miettiminen.


      • elämälle
        pai kirjoitti:

        oletko TOSISSASI????
        että synnyttäisin lapsen juopolle,työttömälle ja jatkaisin itse niinkuin mitään ei olisi tapahtunut?

        uskomatonta että sinunlaisiasi löytyy!!! : ///

        miehellä yksi lapsi huostaanotettu, joten mietippä uudestaan!!!!

        Kun tyyliäsi katselen, niin tulee sääli miestäsi. Olet päässyt itseäsi parempaan seuraan.

        Huomaa nyt kuitenkin, että lapsi on jo olemassa. Jos hieman kynenet astumaan ulos itsekeskeisyydestäsi, havaitset, että kyse on lapsesta ja hänen elämästään. Et synnytä lasta juopolle tai työttömälle etkä edes ensisijassa itsellesi. Synnytät lapsen hänen omaa elämäänsä ja hänen lastensa elämää varten.

        Anna lapsen elää. Anna hänet jollekin, joka häntä kykenee rakastamaan. Jo työtön ja juoppo on parempi hoitaja kuin kuoleman sirppi.


      • ...itsemurhaa...
        elämälle kirjoitti:

        Kun tyyliäsi katselen, niin tulee sääli miestäsi. Olet päässyt itseäsi parempaan seuraan.

        Huomaa nyt kuitenkin, että lapsi on jo olemassa. Jos hieman kynenet astumaan ulos itsekeskeisyydestäsi, havaitset, että kyse on lapsesta ja hänen elämästään. Et synnytä lasta juopolle tai työttömälle etkä edes ensisijassa itsellesi. Synnytät lapsen hänen omaa elämäänsä ja hänen lastensa elämää varten.

        Anna lapsen elää. Anna hänet jollekin, joka häntä kykenee rakastamaan. Jo työtön ja juoppo on parempi hoitaja kuin kuoleman sirppi.

        ...hautova tai sen tehnyt alkoholistin kasvatti, onkaan kanssasi täysin eri mieltä!?!


      • uskis...
        elämälle kirjoitti:

        Kun tyyliäsi katselen, niin tulee sääli miestäsi. Olet päässyt itseäsi parempaan seuraan.

        Huomaa nyt kuitenkin, että lapsi on jo olemassa. Jos hieman kynenet astumaan ulos itsekeskeisyydestäsi, havaitset, että kyse on lapsesta ja hänen elämästään. Et synnytä lasta juopolle tai työttömälle etkä edes ensisijassa itsellesi. Synnytät lapsen hänen omaa elämäänsä ja hänen lastensa elämää varten.

        Anna lapsen elää. Anna hänet jollekin, joka häntä kykenee rakastamaan. Jo työtön ja juoppo on parempi hoitaja kuin kuoleman sirppi.

        Voi kuule "lapsi elämälle"... HERÄÄ TODELLISUUTEEN.

        Alkkiksen lapsena voin sanoa sen, etten olisi limamöykkynä, alkiona enkä edes aikuisiässä vastustanut ollenkaan, jos äitini olisi abortoinut minut. HUOM! En edes nytkään vastustaisi sitä omalla kohdallani, sen verran paskaa oon saanut kokea ja tulen kokemaan jatkossakin. Monta asiaa voin muuttaa - ja muutankin - mut arvet pysyy minussa ja tulee hyvin pitkälle ohjaamaan miten suhtaudun muihin ihmisiin jne. Jokainen elämä kun ei ole elämisen arvoinen, vaikka niin haluaisit luulla, uskoa ja vängätä.

        Joten pidä ihmeessäs se turpas kiinni, ennen kuin tulet jakelemaan totuuksias taas. Kiitos.


      • sanotkaan?
        uskis... kirjoitti:

        Voi kuule "lapsi elämälle"... HERÄÄ TODELLISUUTEEN.

        Alkkiksen lapsena voin sanoa sen, etten olisi limamöykkynä, alkiona enkä edes aikuisiässä vastustanut ollenkaan, jos äitini olisi abortoinut minut. HUOM! En edes nytkään vastustaisi sitä omalla kohdallani, sen verran paskaa oon saanut kokea ja tulen kokemaan jatkossakin. Monta asiaa voin muuttaa - ja muutankin - mut arvet pysyy minussa ja tulee hyvin pitkälle ohjaamaan miten suhtaudun muihin ihmisiin jne. Jokainen elämä kun ei ole elämisen arvoinen, vaikka niin haluaisit luulla, uskoa ja vängätä.

        Joten pidä ihmeessäs se turpas kiinni, ennen kuin tulet jakelemaan totuuksias taas. Kiitos.

        Arpia on varmaan syntynyt. Nehän näkyvät tekstissäsi.

        Huomatkaa nyt viimein, että KYSE EI OLE TEISTÄ EIKÄ KOKEMUKSISTANNE, KYSE ON AIVAN ERI IHMISESTÄ - TÄSTÄ LAPSESTA. Tämä lapsi saattaa elää aivan erityisen ja arvokkaan elämän. Mistä voisitte edes kuvitella, miikä on tämän lapsen elämän laatu ja arvo?

        Katkeratkaan kokemukset EIVÄT ANNA OIKEUTTA VAATIA TOISEN IHMISEN ELÄMÄN ESTÄMISTÄ JA LOPETTAMISTA.

        On kauheän näköistä tekstiä, kun elämäänsä kyllästyneet änkyrät käyttävät aikaansa ja energiaansa saadakseen viattoman lapsen sairaalajätteen sekaan. Hävetkää!!!!!!!!!!!


      • minä
        elämälle kirjoitti:

        Kun tyyliäsi katselen, niin tulee sääli miestäsi. Olet päässyt itseäsi parempaan seuraan.

        Huomaa nyt kuitenkin, että lapsi on jo olemassa. Jos hieman kynenet astumaan ulos itsekeskeisyydestäsi, havaitset, että kyse on lapsesta ja hänen elämästään. Et synnytä lasta juopolle tai työttömälle etkä edes ensisijassa itsellesi. Synnytät lapsen hänen omaa elämäänsä ja hänen lastensa elämää varten.

        Anna lapsen elää. Anna hänet jollekin, joka häntä kykenee rakastamaan. Jo työtön ja juoppo on parempi hoitaja kuin kuoleman sirppi.

        niin..pitäisikö sinusta lapsia pukata maailmaan sillä tavalla ettei ollenkaan ajattele mitä ne joutuvat kokemaan!!
        elikkäs kannatat sitä et pääasia et lapsi syntyy..entä jos ei yksinkertaisesti ole varaa elättää lasta?
        sinustako olisi oikein synnyttää lapsi maailmaan ja antaa sen kitua..nälkäisenä,ilman vaatteita yms..
        hoh hoijaa..herää ei lasta elätetä pelkällä rakkaudella!!eikä elämä ole niin ruusuista kuin kuvittelet
        ..
        eiköhän teijän abortin vastustajien kannattaisi mennä vaikka toiselle "palstalle" selittelemään nuita hommianne..

        eikö täällä saa ikinä jutella rauhassa?
        ainako olette kimpussa?


      • ruusuja
        minä kirjoitti:

        niin..pitäisikö sinusta lapsia pukata maailmaan sillä tavalla ettei ollenkaan ajattele mitä ne joutuvat kokemaan!!
        elikkäs kannatat sitä et pääasia et lapsi syntyy..entä jos ei yksinkertaisesti ole varaa elättää lasta?
        sinustako olisi oikein synnyttää lapsi maailmaan ja antaa sen kitua..nälkäisenä,ilman vaatteita yms..
        hoh hoijaa..herää ei lasta elätetä pelkällä rakkaudella!!eikä elämä ole niin ruusuista kuin kuvittelet
        ..
        eiköhän teijän abortin vastustajien kannattaisi mennä vaikka toiselle "palstalle" selittelemään nuita hommianne..

        eikö täällä saa ikinä jutella rauhassa?
        ainako olette kimpussa?

        Mistä sinä tiedät, mitä lapset tulevat kokemaan? Taitaa olla myös niin, että et halua edes ajatella mitä lapset tulisivat kokemaan.

        Vai että nälkäisenä ja ilman vaatteita....:)))))

        Suomi on rikkaampi kuin koskaan. Toimeentuloa ja pavleuita ja turvaa riittä kaikille. Lapsia on synnytetty ja kasvatettu todella vaikeissa oloissa, jotka nyt onneksi ovat historiaa. Katso siis mahdollisuuksia ja lopeta tuo älytön surkeilu.

        Jos hankit hieman elämänkokemusta, huomaat, että rakkaus on tärkeitä. Lapsi tuo leivän tullessaan. Äitienpäivänä lapsi tuo sinulle ruusunkin.


      • ...itse...
        sanotkaan? kirjoitti:

        Arpia on varmaan syntynyt. Nehän näkyvät tekstissäsi.

        Huomatkaa nyt viimein, että KYSE EI OLE TEISTÄ EIKÄ KOKEMUKSISTANNE, KYSE ON AIVAN ERI IHMISESTÄ - TÄSTÄ LAPSESTA. Tämä lapsi saattaa elää aivan erityisen ja arvokkaan elämän. Mistä voisitte edes kuvitella, miikä on tämän lapsen elämän laatu ja arvo?

        Katkeratkaan kokemukset EIVÄT ANNA OIKEUTTA VAATIA TOISEN IHMISEN ELÄMÄN ESTÄMISTÄ JA LOPETTAMISTA.

        On kauheän näköistä tekstiä, kun elämäänsä kyllästyneet änkyrät käyttävät aikaansa ja energiaansa saadakseen viattoman lapsen sairaalajätteen sekaan. Hävetkää!!!!!!!!!!!

        ...uskonnollisuuttasi, etkä toisi sitä esiin. (tuon lukeminen saa jo nolostumaan puolestasi...) Mikäli muutkaan eivät saa tuoda esiin omaan käsitystään elämästä.

        Eikö TÄMÄN lapsen kohdalla ollut kyse juuri siitä, että ehdotit äidin tekevän lapsen ja antavan sen alkoholistin kasvatettavaksi... Miettisit vähän mitä sanot. Niin, eihän sillä elämän laadulla ole merkitystä, kun vaan määrää saadaan lisää!!! Jumalalle lisää karitsoja!!!


      • laatu
        ...itse... kirjoitti:

        ...uskonnollisuuttasi, etkä toisi sitä esiin. (tuon lukeminen saa jo nolostumaan puolestasi...) Mikäli muutkaan eivät saa tuoda esiin omaan käsitystään elämästä.

        Eikö TÄMÄN lapsen kohdalla ollut kyse juuri siitä, että ehdotit äidin tekevän lapsen ja antavan sen alkoholistin kasvatettavaksi... Miettisit vähän mitä sanot. Niin, eihän sillä elämän laadulla ole merkitystä, kun vaan määrää saadaan lisää!!! Jumalalle lisää karitsoja!!!

        Eikö sinulla todellakaan ole mitään älykästä sanomista? Olet todella säälittävä, kun sinulta ei irtoa ajatusta eikä käsitteitä ajatuksillesi - jos sellaisia sekavuuden takana on.

        Sekoitat tekstiini asioita, joita siinä ei ole ja puhut asian vierestä.

        Etkö kykene (vai halua) katsoa asiaa lapsen tai elämän kannalta? Tekeekö liian kipeää? Jos tekee, tai et kykene selkeään ajatteluun, niin älä tyrkytä muille murhanhimoasi.

        Onhan selvää, että lapsen elämän laatu adoptiossa tai jopa alkoholistin hoidossa verrattomasti korkeapi kuin hengettömänä roska-astiassa. Jos olet tästä eri mieltä, kerro, miten kuolleen elämän laatu on parempi kuin elävän?


      • pai
        pai kirjoitti:

        oletko TOSISSASI????
        että synnyttäisin lapsen juopolle,työttömälle ja jatkaisin itse niinkuin mitään ei olisi tapahtunut?

        uskomatonta että sinunlaisiasi löytyy!!! : ///

        miehellä yksi lapsi huostaanotettu, joten mietippä uudestaan!!!!

        jeesustelijat voivat täällä yrittää aiheuttaa ahdistusta kommenteillaan ihan vapaasti.
        Tiedän omat syyni, ja uskokaa tai älkää;ei niin mustavalkoisia kuin mitä kirjoittaen esiin saa.

        lapsella on oikeus hyvään elämään oman äidin ja isän kanssa, en ikinä voisi synnyttää lasta vain antaakseni vieraalle.tiedän kokemuksesta senkin olevan ikuinen taakka lapselle.

        itsellä yksi lapsi, ja taloudellisista huolista huolimatta, ainokaiselleni pystyn vielä hyvää elämää ja rutkasti rakkautta antamaan.

        olen sitä mieltä että pidän parhainta mahdollista huolta jo siitä pikkuisesta jonka olen maailmaan saattanut, ja en tieten tahtoen itseäni tilaan saata jossa väsyn ja ,masennun niin että olisi riski menettää kaksi lasta kun ei yksinkertaisesti jaksa.

        tyytyväinen olen päätökseeni, ja oletin palstan tarkoituksen olevan saavan mielipiteitä vastaavassa tilanteessa olevilta; ns.vertaistukea.

        en tiennyt että suuri osa täällä on päivän ilokseen toisille lisää taakkaa luovia säälittäviä sekopäitä.Voi sääli niitä alle 20v jotka ovat muutenkin jo murusina tälläisen murheen keksellä, ja saavat täältä tälläistä palautetta...

        samaa mieltä siitä että tuollaisille elostelijoille oma palsta törkeyksille.

        Onneksi teillä hienot periaatteet tehdä lapsi lapsen perään luukulle...lähinnä säälittävää, ja ei mikään ylpeyden aihe myöskään jälkeläisillenne.

        kyllä lapsia pitäisi tehdä juuri sen verran kun mitä omasta kukkarosta irtoaa, eikä sillä että "kyllä valtio maksaa.." ??

        äitiysloma eri asia, mutta kyllä perheen pitää omillaan pärjätä, käydä töissä ja olla ylpeä että kantaa itse omalla käytöksellään hyvän mallin lapsilleen. Lapsi oppii näkemästään...

        hyvää jatkoa, ja minut teidän kirjoituksenne vain vakuuttivat että oikea päätös tehtiin.

        hauskaa kesää kaikille.

        t.pai


      • minä
        pai kirjoitti:

        jeesustelijat voivat täällä yrittää aiheuttaa ahdistusta kommenteillaan ihan vapaasti.
        Tiedän omat syyni, ja uskokaa tai älkää;ei niin mustavalkoisia kuin mitä kirjoittaen esiin saa.

        lapsella on oikeus hyvään elämään oman äidin ja isän kanssa, en ikinä voisi synnyttää lasta vain antaakseni vieraalle.tiedän kokemuksesta senkin olevan ikuinen taakka lapselle.

        itsellä yksi lapsi, ja taloudellisista huolista huolimatta, ainokaiselleni pystyn vielä hyvää elämää ja rutkasti rakkautta antamaan.

        olen sitä mieltä että pidän parhainta mahdollista huolta jo siitä pikkuisesta jonka olen maailmaan saattanut, ja en tieten tahtoen itseäni tilaan saata jossa väsyn ja ,masennun niin että olisi riski menettää kaksi lasta kun ei yksinkertaisesti jaksa.

        tyytyväinen olen päätökseeni, ja oletin palstan tarkoituksen olevan saavan mielipiteitä vastaavassa tilanteessa olevilta; ns.vertaistukea.

        en tiennyt että suuri osa täällä on päivän ilokseen toisille lisää taakkaa luovia säälittäviä sekopäitä.Voi sääli niitä alle 20v jotka ovat muutenkin jo murusina tälläisen murheen keksellä, ja saavat täältä tälläistä palautetta...

        samaa mieltä siitä että tuollaisille elostelijoille oma palsta törkeyksille.

        Onneksi teillä hienot periaatteet tehdä lapsi lapsen perään luukulle...lähinnä säälittävää, ja ei mikään ylpeyden aihe myöskään jälkeläisillenne.

        kyllä lapsia pitäisi tehdä juuri sen verran kun mitä omasta kukkarosta irtoaa, eikä sillä että "kyllä valtio maksaa.." ??

        äitiysloma eri asia, mutta kyllä perheen pitää omillaan pärjätä, käydä töissä ja olla ylpeä että kantaa itse omalla käytöksellään hyvän mallin lapsilleen. Lapsi oppii näkemästään...

        hyvää jatkoa, ja minut teidän kirjoituksenne vain vakuuttivat että oikea päätös tehtiin.

        hauskaa kesää kaikille.

        t.pai

        mihin päätökseen tulit?
        onnea sinulle ja sinun lapsellesi!!
        eläkää kesä "täysin rinnoin" ja pitäkää hauskaa!!


      • pai
        minä kirjoitti:

        mihin päätökseen tulit?
        onnea sinulle ja sinun lapsellesi!!
        eläkää kesä "täysin rinnoin" ja pitäkää hauskaa!!

        pidän huolta täysin rinnoin nykyisestäni, ja sinkkuna.toimenpideaika varattu.

        ja varma olo asian oikeudesta.
        Kiitos, ja hyvää kesää kaikille! : )


      • uskis?
        sanotkaan? kirjoitti:

        Arpia on varmaan syntynyt. Nehän näkyvät tekstissäsi.

        Huomatkaa nyt viimein, että KYSE EI OLE TEISTÄ EIKÄ KOKEMUKSISTANNE, KYSE ON AIVAN ERI IHMISESTÄ - TÄSTÄ LAPSESTA. Tämä lapsi saattaa elää aivan erityisen ja arvokkaan elämän. Mistä voisitte edes kuvitella, miikä on tämän lapsen elämän laatu ja arvo?

        Katkeratkaan kokemukset EIVÄT ANNA OIKEUTTA VAATIA TOISEN IHMISEN ELÄMÄN ESTÄMISTÄ JA LOPETTAMISTA.

        On kauheän näköistä tekstiä, kun elämäänsä kyllästyneet änkyrät käyttävät aikaansa ja energiaansa saadakseen viattoman lapsen sairaalajätteen sekaan. Hävetkää!!!!!!!!!!!

        Joten kuka sinä olet tuomitsemaan heitä, jotka tekevät palveluksen niille lapsille jotka jäävät syntymättä minun kokemaani helvettiin? Helvettiin johon en olisi toivonut syntyväni? Olisin voinut paljon paremmin kuolleena, niin olisi ollut arvokkaampi kuin ennen ja nyt.

        Suomeen syntyy vuosittain satoja minunlaisia lapsia, jotka tulevat ajattelemaan juuri samalla tavalla. Jos voisivat sikiönä puhua, he huutaisivat ja vaatisivat armoa.

        Se, että yksi noista 500sta lapsista mahdollisesti elää todella antoisan elämän, ei todellakaan tarkoita sitä että kaikkia muita pitäisi pukata maailmaan. Ja miksi ei keskitytä jo syntyneiden elämänlaatuun ennemmin kuin että vaahdotaan jostain limamöykyistä?

        Ja miksi tähän jo turhankin rasittuneeseen maailmaan pitäisi syntyä yhtään enemmän ihmisiä? Sekin on mulle suuri arvoitus...

        Kysyit meiltä muilta, että miten voimme kuvitella mikä on tuommosen lapsen elämän laatu ja arvo... No, jos vanhempi on lapsi ja keskenkasvuinen henkisesti, niin se antaa jo aika hyvät todennäköisyydet lapsen elämän suuntaan.

        Eikä sulle mikään anna oikeutta puuttua muiden asioihin, ja sun mustavalkoiseen raamattuun pohjautuvan huuhaa-elämänkatsomuksen tuuputtamiseen. Elä tässä elämässä, elä realismissa. Ihmisiä syntyy ja kuolee muutenkin, laatu sen ratkaisee, ei määrä. Laatuun päästään vaan keskittymällä jo syntyneisiin.

        Jos jonku tulisi hävetä, niin se on sun. PISTE.


      • tarkennusta...
        ruusuja kirjoitti:

        Mistä sinä tiedät, mitä lapset tulevat kokemaan? Taitaa olla myös niin, että et halua edes ajatella mitä lapset tulisivat kokemaan.

        Vai että nälkäisenä ja ilman vaatteita....:)))))

        Suomi on rikkaampi kuin koskaan. Toimeentuloa ja pavleuita ja turvaa riittä kaikille. Lapsia on synnytetty ja kasvatettu todella vaikeissa oloissa, jotka nyt onneksi ovat historiaa. Katso siis mahdollisuuksia ja lopeta tuo älytön surkeilu.

        Jos hankit hieman elämänkokemusta, huomaat, että rakkaus on tärkeitä. Lapsi tuo leivän tullessaan. Äitienpäivänä lapsi tuo sinulle ruusunkin.

        "Lapsi tuo leivän tullessaan." Kerro?


      • kannanotto here :)
        pai kirjoitti:

        pidän huolta täysin rinnoin nykyisestäni, ja sinkkuna.toimenpideaika varattu.

        ja varma olo asian oikeudesta.
        Kiitos, ja hyvää kesää kaikille! : )

        Päätöksesi on sitä oikeeta rakkautta ja osoitat sillä miten todellakin välität nykyisestä lapsestasi. Uusi tulokas vaan ei sovi tilanteeseen. Helpointa, haitallisinta ja itsekkäintä olisi synnyttää lapsi tuohon tilanteeseen. Usko pois, on monta jolle abortti on vaikea pala mutta ymmärtävät, tukevat ja kannustavat sua kun olet kerran asian miettiny noin tarkasti. Tsemppiä vaan sulle. Ja älä kuuntele noita "uskiksia". Jokaista uskontoa kohti kun löytyy vastauskontonsa ja eri uskontokuntia, jotka kaikki sanovat eri juttuja ja joilla on eri sanomat. Voimia vaan elämääsi ja aurinkoista ja ihanaa kesää!


      • Poison
        ruusuja kirjoitti:

        Mistä sinä tiedät, mitä lapset tulevat kokemaan? Taitaa olla myös niin, että et halua edes ajatella mitä lapset tulisivat kokemaan.

        Vai että nälkäisenä ja ilman vaatteita....:)))))

        Suomi on rikkaampi kuin koskaan. Toimeentuloa ja pavleuita ja turvaa riittä kaikille. Lapsia on synnytetty ja kasvatettu todella vaikeissa oloissa, jotka nyt onneksi ovat historiaa. Katso siis mahdollisuuksia ja lopeta tuo älytön surkeilu.

        Jos hankit hieman elämänkokemusta, huomaat, että rakkaus on tärkeitä. Lapsi tuo leivän tullessaan. Äitienpäivänä lapsi tuo sinulle ruusunkin.

        Sinä se tässä et näemmä halua edes ajatella mitä lapset joutuvat kokemaan. Miksi synnyttää tänne lapsi, joka joutuisi vain kärsimään? Joskus on ihan hyvä ajatella kannalta "haluaisinko minä tuossa tilanteessa syntyä tänne", empatiaa katsos. Miksi synnyttää toinen ihminen tilanteeseen johon ei itse olisi halunnut ollenkaan syntyä? Törkeää.

        Joskus abortti on merkki välittämisestä.


      • ...se....
        laatu kirjoitti:

        Eikö sinulla todellakaan ole mitään älykästä sanomista? Olet todella säälittävä, kun sinulta ei irtoa ajatusta eikä käsitteitä ajatuksillesi - jos sellaisia sekavuuden takana on.

        Sekoitat tekstiini asioita, joita siinä ei ole ja puhut asian vierestä.

        Etkö kykene (vai halua) katsoa asiaa lapsen tai elämän kannalta? Tekeekö liian kipeää? Jos tekee, tai et kykene selkeään ajatteluun, niin älä tyrkytä muille murhanhimoasi.

        Onhan selvää, että lapsen elämän laatu adoptiossa tai jopa alkoholistin hoidossa verrattomasti korkeapi kuin hengettömänä roska-astiassa. Jos olet tästä eri mieltä, kerro, miten kuolleen elämän laatu on parempi kuin elävän?

        ...uskovaisen ihmisen pitäisi tietää, että ihmisiä odottaa paratiisi kuoleman jälkeen?


      • ajattelua
        ...se.... kirjoitti:

        ...uskovaisen ihmisen pitäisi tietää, että ihmisiä odottaa paratiisi kuoleman jälkeen?

        Et kykene vastaamaan kysymykseeni, vaikka tyrkytät lapsien surmaamista.

        Kovin olet varma asiastasi, kun olet toimittamassa lapsia paratiisiin.

        Olet tyypillinen abortin asianajaja; mielipiteet ja leimaaminen ovat vahvoja, joskin ne ovat sekavia ja ristiriitaisia.

        Keskustelu on mahdotonta, sillä ei sinulla ole siihen edellytyksiä.


      • apua
        uskis? kirjoitti:

        Joten kuka sinä olet tuomitsemaan heitä, jotka tekevät palveluksen niille lapsille jotka jäävät syntymättä minun kokemaani helvettiin? Helvettiin johon en olisi toivonut syntyväni? Olisin voinut paljon paremmin kuolleena, niin olisi ollut arvokkaampi kuin ennen ja nyt.

        Suomeen syntyy vuosittain satoja minunlaisia lapsia, jotka tulevat ajattelemaan juuri samalla tavalla. Jos voisivat sikiönä puhua, he huutaisivat ja vaatisivat armoa.

        Se, että yksi noista 500sta lapsista mahdollisesti elää todella antoisan elämän, ei todellakaan tarkoita sitä että kaikkia muita pitäisi pukata maailmaan. Ja miksi ei keskitytä jo syntyneiden elämänlaatuun ennemmin kuin että vaahdotaan jostain limamöykyistä?

        Ja miksi tähän jo turhankin rasittuneeseen maailmaan pitäisi syntyä yhtään enemmän ihmisiä? Sekin on mulle suuri arvoitus...

        Kysyit meiltä muilta, että miten voimme kuvitella mikä on tuommosen lapsen elämän laatu ja arvo... No, jos vanhempi on lapsi ja keskenkasvuinen henkisesti, niin se antaa jo aika hyvät todennäköisyydet lapsen elämän suuntaan.

        Eikä sulle mikään anna oikeutta puuttua muiden asioihin, ja sun mustavalkoiseen raamattuun pohjautuvan huuhaa-elämänkatsomuksen tuuputtamiseen. Elä tässä elämässä, elä realismissa. Ihmisiä syntyy ja kuolee muutenkin, laatu sen ratkaisee, ei määrä. Laatuun päästään vaan keskittymällä jo syntyneisiin.

        Jos jonku tulisi hävetä, niin se on sun. PISTE.

        Olet taas todistanut omaa kurjuuttasi. Ei onnettomista kokemuksistasi voi tehtä mainitsemiasia yleistyksiä. Se on yksinkertaisesti järjetöntä.

        Et saata ymmärtää, ettei onnettomuudestasi seruaa oikeutta viattomien surmaamiseen. Ei pahasta olostasi voi johtaa kehotusta muiden elämän estämiseen.

        Olet hoidon tarpeessa. Paranna elämäsi laataua ja hakeudu terapiaan.


      • ...diagnooseissasi....
        ajattelua kirjoitti:

        Et kykene vastaamaan kysymykseeni, vaikka tyrkytät lapsien surmaamista.

        Kovin olet varma asiastasi, kun olet toimittamassa lapsia paratiisiin.

        Olet tyypillinen abortin asianajaja; mielipiteet ja leimaaminen ovat vahvoja, joskin ne ovat sekavia ja ristiriitaisia.

        Keskustelu on mahdotonta, sillä ei sinulla ole siihen edellytyksiä.

        ..., sillä luulet etten osaa järkevää keskustelua.

        Mielestäni jos toinen puhuu uskonnonasioista, perustelee elämänfilosofiaansa uskonnolla, siitä on järkevyys kaukana. Tosiaankin, minä perustan ajatteluni realiteetteihin, en uskomuksiin.

        Sinä edelleenkin väitit, että elämä on parempaa kuin kuolema. Muista viesteistäsi sain kuvan, että olet uskonnollinen. Kristinuskon perusajatuksia on, että elämä jatkuu kuolemana jälkeen. Sinä siis väität aika ristiriitaista. Mielestäsi maan päällinen helvetti on edellytys sille, että pääset iänkaikkiseen elämään? Synnitön, viaton lapsi ei voi voida paremmin, mikäli on päässyt rajan taa jo ennen maanpäällisen vaelluksensa kärsimistä?

        Niin, kuten huomaat uskonnon asioista juttelemalla ei saa millään järkevän oloista tekstiä...

        Nyt tässä se sinun perus syntisi yhä edelleen on se, että sinä toivot aloittajan synnyttävän lapsen alkoholistille kasvatettavaksi. Mikään uskonnollisuus ei voi olla tuollaisen aivotuksen selittelynä. Kokeile joskus elää alkoholistin kanssa vaikka parisuhteessa, sellaisen lapseksi tuskin enää pääset. Kerro äärettömän fiksuja ajatuksiasi vasta sen jälkeen, kun olet nähnyt toisen kyvyn kantaa huolen itsestään ja miettinyt voisiko sille antaa huollettavaksi vielä jonkun toisenkin.

        Minä sanon sinulle; tee lapsi. Anna se kasvatettavaksi ensimmäiselle puistikemistille, jonka tapaat, tai muuten sairaalle ihmiselle. Tee itse ensin se mitä neuvot muita tekemään, näytä siis esimerkkiä!

        En kykene vastaamaan kysymyksiisi? Olenko murhan himoinen; en. Jos minulla ei ole edellytyksiä keskustella, se johtuu tälläisissä asioissa vahvasta omasta kokemuksesta, sellaisen kokemisesta, josta on jäänyt niin syvät haavat, etteivät ne arpeudu, tälläiset keskustelut saavat puolustuslinjalle, ne ripottelevat suolaa haavoihin. Keskustele kanssani maailmantaloudesta, keskustele kanssani lääketieteestä tai biologiasta, voin kertoa silloin sinulle, ettei sinulla ole edellytyksiä keskustella kanssani. Minusta ei tullut alkoholistia, vaikka hyvät edellytykset olisikin...

        Nyky yhteiskunnassa uskonnon arvostus on niin alhaista, että yleisesti voidaan pitää, että uskonnollisesti asioihin vetoavat ihmiset, eivät ole keskiverto keskustelijoita. Mikäli aloittaja tai minä haluan keskustella normaalin ihmisen kanssa (normaali= tilastollinen keskiverto), niin emme halua kuulla uskonnollisia juttuja, mikä tekee sinusta kykenettömän normaaliin keskusteluun? Sinulla ei ole siihen edellytyksiä, kuten minulla ei ole edellytyksiä antaa minkään tasoista sympatiaa ajattelulle, että kukaan lapsi ikinä joutuisi elämään alkoholisti perheessä.


      • ...joihin....
        laatu kirjoitti:

        Eikö sinulla todellakaan ole mitään älykästä sanomista? Olet todella säälittävä, kun sinulta ei irtoa ajatusta eikä käsitteitä ajatuksillesi - jos sellaisia sekavuuden takana on.

        Sekoitat tekstiini asioita, joita siinä ei ole ja puhut asian vierestä.

        Etkö kykene (vai halua) katsoa asiaa lapsen tai elämän kannalta? Tekeekö liian kipeää? Jos tekee, tai et kykene selkeään ajatteluun, niin älä tyrkytä muille murhanhimoasi.

        Onhan selvää, että lapsen elämän laatu adoptiossa tai jopa alkoholistin hoidossa verrattomasti korkeapi kuin hengettömänä roska-astiassa. Jos olet tästä eri mieltä, kerro, miten kuolleen elämän laatu on parempi kuin elävän?

        ...en osaa mielestäsi vastata, sillä en omaa edellytyksiä, ymmärtää tekstiä... Ajatella sellaista voi tapahtua, tyhmyyttä, kun joutuu kasvamaan huonoissa oloissa. Niin, anteeksi, sinun mielestäsi siis saa kasvaa, ja varmasti pitäisi vielä kiitollinenkin olla.

        Eikö sinulla todellakaan ole mitään älykästä sanomista? Ei. Mielestäni, jos uskonto on mukana kuvioissa ei keskustelu ole mitenkään älykästä.

        Totetat: olet säälittävä. Ei ole kysymys, mutta vastaan kuitenkin; näkisitpä miten alhaalla itse olet minun silmissäni, säälittävä on kovin mieto ilmaisu...

        Etkö kykene tai halua katsoa lapsen tai elämän kannalta? Kun kasvattajana on alkoholisti tai jokin muu sairas, en HALUA katsoa lapsen tai elämän kannalta. Olen KYENNYT kuitenkin (pakotettuna) tekemään sitä koko elämäni, pienempänä enemmän lapsen kannaltakin. Tekeekö liian kipeää? No tottakai. En voi kenellekään toivoa samanlaista elämää kuin itselläni alkumetrit ovat olleet. Muuten kykenen selkeään ajatteluunkin.

        En tyrkytä muillekaan murhanhimoani. Nyt sinulla jo vähän sekoaa. Se onko abortti murha on mielipide asia, eikä muuksi muutu, ajattelusi on sekavaa, valheellista, mikäli kuvittelet sen olevan jokin elämän totuus.

        Miten kuolleen elämän laatu on parempaa kuin elävän? siihen vastasinkin, sinun näkökulmalstasi katsoen. Elämän jälkeen on paratiisi... Minun näkökulmastani taas aborttiasiassa ei voida puhua mistään jo olemassa olevasta, joka kärsisi siitä, että elämä päättyy. Jo elävät ja tuntevat aivan taatusti haluavat pitää elämästään kiinni. Jos eivät, sekin on heidän oma valintansa. Monet itsemurhaan päätyneet voivat varmasti sinullekin kertoa miksi heidän mielestään kuolema oli parempi vaihtoehto, tapaathan heitä taivaassa. Minä en voi sitä sinulle kertoa, sillä koskaan en ole vakavissani kuolemaa ajatellut. Kaipa se johtuu kaikesta omasta elämästä ja ajtuksista, siitä mitä pitää tärkeimpänä, pääseekö yli kriiseistään. Itse arvostan tärkeämmäksi tulevan kuin menneen, joten en tiedä miksi kuolema olisi kivempi.


      • minä..
        pai kirjoitti:

        pidän huolta täysin rinnoin nykyisestäni, ja sinkkuna.toimenpideaika varattu.

        ja varma olo asian oikeudesta.
        Kiitos, ja hyvää kesää kaikille! : )

        oletko käynyt jo toimenpiteessä?
        millainen olo sulla on nytten? onko asiat helpottanut? mulla oma aika lähestyy..ja on jotenkin niin "haikea" olo ku pitää tehdä tän kautta keskeytys(siis kun joutuu tavallaan itse keskeyttään),ku se ei ite sieltä tule..=(


      • 1977
        laatu kirjoitti:

        Eikö sinulla todellakaan ole mitään älykästä sanomista? Olet todella säälittävä, kun sinulta ei irtoa ajatusta eikä käsitteitä ajatuksillesi - jos sellaisia sekavuuden takana on.

        Sekoitat tekstiini asioita, joita siinä ei ole ja puhut asian vierestä.

        Etkö kykene (vai halua) katsoa asiaa lapsen tai elämän kannalta? Tekeekö liian kipeää? Jos tekee, tai et kykene selkeään ajatteluun, niin älä tyrkytä muille murhanhimoasi.

        Onhan selvää, että lapsen elämän laatu adoptiossa tai jopa alkoholistin hoidossa verrattomasti korkeapi kuin hengettömänä roska-astiassa. Jos olet tästä eri mieltä, kerro, miten kuolleen elämän laatu on parempi kuin elävän?

        - On arvioitu, että joka kymmeneen prosenttiin kaikista lapsien poliklinikka käynneistä syynä on pahoinpitely vammat. Lisäksi on mahdotonta tietää onko esim. kiehuva vesi kaatunut lapsen päälle vahingossa. (Sajama 2001)

        - Stakesin kehittämispäällikkö Sirpa Taskisen mukaan suomessa lapsiin kohdistuu enemmän väkivaltaa kuin muissa Euroopan maissa.

        - Suomessa kuolee aikuisen käden kautta keskimäärin noin yksi lapsi per kuukausi. (Sajama 2001)

        -Isät syyllistyvät lasten tappoon useammin kuin äidit, kuitenkin aivan pienen vauvan surmaa useammin äiti (raskauden jälkeinen masennus). (Juntunen 1998)

        - Isä- tai isäpuoli - tytär välinen insesti on yleisin insestin muoto. Noin 4% tytöistä on kokemusta. 86% insestiin syyllistyneistä miehistä on ollut alkoholin vaikutuksen alaisia. Kokemukset ovat aiheuttaneet tytöille erittäin suuria traumoja. (Sariola 1990)

        - Suomessa viranomaisten tietoon tulee noin 500 lapsen seksuaalista hyväksikäyttö epäilystä vuosittain. (Sariola 1990)

        SUURIN OSA (noin 90%)VÄKIVALLAN TEOISTA SUOMESSA TEHDÄÄN HUMALASSA!!!

        Ei alkoholistia ja lasta samaan perheeseen, kiitos!

        (Sariola; Lasten suojelun keskusliiton julkaisu 85, Lasten väkivalta ja seksuaalikokemukset, Kotona koettu väkivalta ja seksuaalikokemukset aikuisen kanssa. Tutkimus suomalaisen peruskoulun 9- luokkalaisista vuonna 1988, Lasten suojelun keskusliitto, Helsinki 1990.

        Sajama; Tietoa saatava jo peruskoulutuksessa; Lasten pahoinpitelyyn uskallettava puuttua, Super-lehti 9/2000

        Juntunen; Psyykkinen sairaus tai kypsymättömyys taustalla; Äiti surmaa lapsensa umpikujassa, Super-lehti 2/1998)


      • 1977
        1977 kirjoitti:

        - On arvioitu, että joka kymmeneen prosenttiin kaikista lapsien poliklinikka käynneistä syynä on pahoinpitely vammat. Lisäksi on mahdotonta tietää onko esim. kiehuva vesi kaatunut lapsen päälle vahingossa. (Sajama 2001)

        - Stakesin kehittämispäällikkö Sirpa Taskisen mukaan suomessa lapsiin kohdistuu enemmän väkivaltaa kuin muissa Euroopan maissa.

        - Suomessa kuolee aikuisen käden kautta keskimäärin noin yksi lapsi per kuukausi. (Sajama 2001)

        -Isät syyllistyvät lasten tappoon useammin kuin äidit, kuitenkin aivan pienen vauvan surmaa useammin äiti (raskauden jälkeinen masennus). (Juntunen 1998)

        - Isä- tai isäpuoli - tytär välinen insesti on yleisin insestin muoto. Noin 4% tytöistä on kokemusta. 86% insestiin syyllistyneistä miehistä on ollut alkoholin vaikutuksen alaisia. Kokemukset ovat aiheuttaneet tytöille erittäin suuria traumoja. (Sariola 1990)

        - Suomessa viranomaisten tietoon tulee noin 500 lapsen seksuaalista hyväksikäyttö epäilystä vuosittain. (Sariola 1990)

        SUURIN OSA (noin 90%)VÄKIVALLAN TEOISTA SUOMESSA TEHDÄÄN HUMALASSA!!!

        Ei alkoholistia ja lasta samaan perheeseen, kiitos!

        (Sariola; Lasten suojelun keskusliiton julkaisu 85, Lasten väkivalta ja seksuaalikokemukset, Kotona koettu väkivalta ja seksuaalikokemukset aikuisen kanssa. Tutkimus suomalaisen peruskoulun 9- luokkalaisista vuonna 1988, Lasten suojelun keskusliitto, Helsinki 1990.

        Sajama; Tietoa saatava jo peruskoulutuksessa; Lasten pahoinpitelyyn uskallettava puuttua, Super-lehti 9/2000

        Juntunen; Psyykkinen sairaus tai kypsymättömyys taustalla; Äiti surmaa lapsensa umpikujassa, Super-lehti 2/1998)

        Väkivallan tekoja ei siis tehdä noin 90% ttia humalassa, vaan päihteiden vaikutuksen alaisena.


      • ???????
        1977 kirjoitti:

        - On arvioitu, että joka kymmeneen prosenttiin kaikista lapsien poliklinikka käynneistä syynä on pahoinpitely vammat. Lisäksi on mahdotonta tietää onko esim. kiehuva vesi kaatunut lapsen päälle vahingossa. (Sajama 2001)

        - Stakesin kehittämispäällikkö Sirpa Taskisen mukaan suomessa lapsiin kohdistuu enemmän väkivaltaa kuin muissa Euroopan maissa.

        - Suomessa kuolee aikuisen käden kautta keskimäärin noin yksi lapsi per kuukausi. (Sajama 2001)

        -Isät syyllistyvät lasten tappoon useammin kuin äidit, kuitenkin aivan pienen vauvan surmaa useammin äiti (raskauden jälkeinen masennus). (Juntunen 1998)

        - Isä- tai isäpuoli - tytär välinen insesti on yleisin insestin muoto. Noin 4% tytöistä on kokemusta. 86% insestiin syyllistyneistä miehistä on ollut alkoholin vaikutuksen alaisia. Kokemukset ovat aiheuttaneet tytöille erittäin suuria traumoja. (Sariola 1990)

        - Suomessa viranomaisten tietoon tulee noin 500 lapsen seksuaalista hyväksikäyttö epäilystä vuosittain. (Sariola 1990)

        SUURIN OSA (noin 90%)VÄKIVALLAN TEOISTA SUOMESSA TEHDÄÄN HUMALASSA!!!

        Ei alkoholistia ja lasta samaan perheeseen, kiitos!

        (Sariola; Lasten suojelun keskusliiton julkaisu 85, Lasten väkivalta ja seksuaalikokemukset, Kotona koettu väkivalta ja seksuaalikokemukset aikuisen kanssa. Tutkimus suomalaisen peruskoulun 9- luokkalaisista vuonna 1988, Lasten suojelun keskusliitto, Helsinki 1990.

        Sajama; Tietoa saatava jo peruskoulutuksessa; Lasten pahoinpitelyyn uskallettava puuttua, Super-lehti 9/2000

        Juntunen; Psyykkinen sairaus tai kypsymättömyys taustalla; Äiti surmaa lapsensa umpikujassa, Super-lehti 2/1998)

        Mitä ihmettä todistelet? Kysymys ja väite kuuluu:
        elävän ihmisen elämän laatu on parempi kuin kuolleen. Näin on kaikissa olosuhteissa.

        "...Suomessa kuolee aikuisen käden kautta keskimäärin noin yksi lapsi per kuukausi. (Sajama 2001)"

        Suomessa kuolee n 30 lasta päivittäin aborttiin. Tämä tapahtuu terveydenhuollon käden kautta, mutta tahto on viimekädessä äidin. Luku on n. 1000 kertainen raskauden lopun jälkeen surmattuihin lapsiin verraten.


        "-Isät syyllistyvät lasten tappoon useammin kuin äidit, kuitenkin aivan pienen vauvan surmaa useammin äiti (raskauden jälkeinen masennus). (Juntunen 1998)"

        Äidit voivat yksin päättää kantamansa lapsen elämästä tai surmaamisesta abortissa. Valitettavasti miehellä eikä lapsella ole asiassa oikeussuojaa.

        "- Isä- tai isäpuoli - tytär välinen insesti on yleisin insestin muoto. Noin 4% tytöistä on kokemusta. 86% insestiin syyllistyneistä miehistä on ollut alkoholin vaikutuksen alaisia. Kokemukset ovat aiheuttaneet tytöille erittäin suuria traumoja. (Sariola 1990)"

        Ikävä juttu, että 4% tytöistä joutuu hyväksikäytetyksi ja että äijät ovat usein kännissä. Vielä ikävämpi juttu on että 100% abortoiduista ei joudu isäpuolen vaan joutuu kuoleman syleilyyn. Jälkimmäisestä ei ole paluuta.

        "Ei alkoholistia ja lasta samaan perheeseen, kiitos!"

        Miten abortoijalla voisikaan olla perhe?

        Jos olet sama henkilö joka kirjoitti aikaisemmat entistä sekavammat vastaukset, niin sanon - lukijoiden vuoksi - että uskonnosta olet puhunut vain sinä. Et saata erottaa kristillistä tunnustusta ja yleistä etiikkaa toisistaan. Kysymyksesi ja vastauksesi itsesi kanssa ovat harhaisia, sillä teet vääriä oletuksia keskustelun sisällöstä (eli et ymmärrä). Se mitä sinä ja minä uskomme tai luulemme ei tietyisti ole yleisesti merkittävää. Asian tekee vaaralliseksi se, että NÄHTÄVÄSTI ABORTIN TEKIJÄT EIVÄT USEINKAAN KYKENE AJATTELEMAAN SELKEÄSTI VAAN OVAT ERILAISTEN VÄÄRINKÄSITYSTEN JA HARHOJEN VALLASSA. Edes selväjärkinen keskustelu ei useinkaan ole mahdollista.

        Kaikella ystävyydellä, olet valitettavine traumoinesi esimerkki sekavuudesta, josta et saa itsekään tolkkua. Silti puolustelet julkisuudessa lasten abortointia. Vain siksi vastaan tällaisiin viesteihin.

        Aborttikeskustelussa koettuja hulluuden huipentumia on kehottaa keskusteluihin itsemurhan tehneiden kanssa tai väittää kuolleen elämän laatua elävän ihmisen elämänlaatua paremmaksi. Tällaisia puhuvat ihmiset ovat ilmeisesti oikeustoimikelpoisia ja voivat joka tapauksessa päättää lapsensa abortoinnista. Onko kaikki kohdallaan?


      • 1977
        ??????? kirjoitti:

        Mitä ihmettä todistelet? Kysymys ja väite kuuluu:
        elävän ihmisen elämän laatu on parempi kuin kuolleen. Näin on kaikissa olosuhteissa.

        "...Suomessa kuolee aikuisen käden kautta keskimäärin noin yksi lapsi per kuukausi. (Sajama 2001)"

        Suomessa kuolee n 30 lasta päivittäin aborttiin. Tämä tapahtuu terveydenhuollon käden kautta, mutta tahto on viimekädessä äidin. Luku on n. 1000 kertainen raskauden lopun jälkeen surmattuihin lapsiin verraten.


        "-Isät syyllistyvät lasten tappoon useammin kuin äidit, kuitenkin aivan pienen vauvan surmaa useammin äiti (raskauden jälkeinen masennus). (Juntunen 1998)"

        Äidit voivat yksin päättää kantamansa lapsen elämästä tai surmaamisesta abortissa. Valitettavasti miehellä eikä lapsella ole asiassa oikeussuojaa.

        "- Isä- tai isäpuoli - tytär välinen insesti on yleisin insestin muoto. Noin 4% tytöistä on kokemusta. 86% insestiin syyllistyneistä miehistä on ollut alkoholin vaikutuksen alaisia. Kokemukset ovat aiheuttaneet tytöille erittäin suuria traumoja. (Sariola 1990)"

        Ikävä juttu, että 4% tytöistä joutuu hyväksikäytetyksi ja että äijät ovat usein kännissä. Vielä ikävämpi juttu on että 100% abortoiduista ei joudu isäpuolen vaan joutuu kuoleman syleilyyn. Jälkimmäisestä ei ole paluuta.

        "Ei alkoholistia ja lasta samaan perheeseen, kiitos!"

        Miten abortoijalla voisikaan olla perhe?

        Jos olet sama henkilö joka kirjoitti aikaisemmat entistä sekavammat vastaukset, niin sanon - lukijoiden vuoksi - että uskonnosta olet puhunut vain sinä. Et saata erottaa kristillistä tunnustusta ja yleistä etiikkaa toisistaan. Kysymyksesi ja vastauksesi itsesi kanssa ovat harhaisia, sillä teet vääriä oletuksia keskustelun sisällöstä (eli et ymmärrä). Se mitä sinä ja minä uskomme tai luulemme ei tietyisti ole yleisesti merkittävää. Asian tekee vaaralliseksi se, että NÄHTÄVÄSTI ABORTIN TEKIJÄT EIVÄT USEINKAAN KYKENE AJATTELEMAAN SELKEÄSTI VAAN OVAT ERILAISTEN VÄÄRINKÄSITYSTEN JA HARHOJEN VALLASSA. Edes selväjärkinen keskustelu ei useinkaan ole mahdollista.

        Kaikella ystävyydellä, olet valitettavine traumoinesi esimerkki sekavuudesta, josta et saa itsekään tolkkua. Silti puolustelet julkisuudessa lasten abortointia. Vain siksi vastaan tällaisiin viesteihin.

        Aborttikeskustelussa koettuja hulluuden huipentumia on kehottaa keskusteluihin itsemurhan tehneiden kanssa tai väittää kuolleen elämän laatua elävän ihmisen elämänlaatua paremmaksi. Tällaisia puhuvat ihmiset ovat ilmeisesti oikeustoimikelpoisia ja voivat joka tapauksessa päättää lapsensa abortoinnista. Onko kaikki kohdallaan?

        Nyt meni oudoksi....

        Väkivaltatilastot siis vain siksi, että kirjoittaja yhdistäisi, sen että alkoholi ja lapsen kasvatus eivät kuulu yhteen. (Suomessa alkoholin käyttö on yleistä, siksi myös lapsiin kohdistuu enemmän väkivaltaa...) Alkoholi lisää mahdollista väkivallan uhkaa perheissä, niin lapsia kuin puolisoakin kohtaan.

        Minä en todella osannut arvata kysymystäsi, mikä oli päässäsi, vaan annoin tilasto tietoa siihen, onko lapsen paikka elää alkoholistin kanssa. En todella ole kanssasi samaa mieltä abortin tuomittavuudesta, eikä mielestäni siitä ole myöskään mitään syytä riidellä, sillä se asia on täysin henkilökohtainen päätös ja kuten tiedät mielipide asioista on hedelmätöntä keskustella.

        Kuitenkin jään innolla odottamaan sinun vastaustasi ja tilastojasi ja asiantuntijoiden lainaus kommenttejasi, mitkä voit esittää takaisin, sen väitteen tueksi, että lapsen on hyvä elää alkoholisti perheessä, joten on ihan suositeltavaakin tehdä lapsi ja antaa se alkoholistille yksinhuollettavaksi.


        Ps: on hauskaa jos mielestäsi kanssakeskustelijasi ei ymmärrä keskustelun sisältöä. Eikö hän tee sitä sisältöä? ymmärtää varmasti siis varsin hyvin ainakin puolet viesteistä... Muuten minä en osaa hänen puolestaan vastata.


    • Jätä mies!!!

      Älä tapa rakasta lastasi mutta jätä miehesi koska uhkailee sinua. Murhaaja olet jos teet abortin mutta jatkat miehesi kanssa. Pidä puolesi ja ihan kiusallasi jätä miehesi väitä tehneesi abortti äläkä kerro lapsestasi.

      • jokupas

        jaa-a..onkohan sulla ollu huono päivä tänään??
        joka paikkaan olet käyny kirjoittamassa abortti murha hommia!!
        otahan järki käteen välissä ja pidä omat mielipiteet tietonasi äläkä tule tänne pällistelemään jos sulla ei ole muuta tekemistä kuin haukkua muuta..


    • Jyrikki

      Suomessa on niin monia aborttia vastustavia..eiköhän tästä kannattaisi tehdä vetoomus abortin kieltämiseksi Suomessa? Vastustajat saadaan mukaan kampanjointiin hankkimaan lisää kannatusta puolelleen..

      • HulluksiOnMennyt

        Minäkin todella suosittelen abortin vastustajille juuri tuota toimintatapaa. Sillä tavalla sitten realisoituu se Suomen kansan mielipide, koska se ei kerran varma ole. Kansalaisaloite kehiin vain.


      • moneskohankerta
        HulluksiOnMennyt kirjoitti:

        Minäkin todella suosittelen abortin vastustajille juuri tuota toimintatapaa. Sillä tavalla sitten realisoituu se Suomen kansan mielipide, koska se ei kerran varma ole. Kansalaisaloite kehiin vain.

        Joko "unohtu" taas ettei niistä oo paskankaan hyötyä niin kauan kun ne alotteet mitätöidään aina viimestään jonkun pikku lainsäätäjäryhmän väärien tyyppien toimesta?
        Monessako ketjussa tätäkin on jo käsitelty ja aina vaan tarjoilet samaa jankkkausta uudestaan muualle...


      • HulluksiOnMennyt
        moneskohankerta kirjoitti:

        Joko "unohtu" taas ettei niistä oo paskankaan hyötyä niin kauan kun ne alotteet mitätöidään aina viimestään jonkun pikku lainsäätäjäryhmän väärien tyyppien toimesta?
        Monessako ketjussa tätäkin on jo käsitelty ja aina vaan tarjoilet samaa jankkkausta uudestaan muualle...

        Ehei... Jos Suomen kansasta löytyy nopeasti satoja tuhansia allekirjoittaneita lakialoitteelle, päättäjät eivät voi tuosta vain sitä ohittaa. Jos heitä ei löydy - ja sehän sinun ongelmasi ja väistelysi syy juuri on - peli on selvä. Enemmistö ei ole aiheen tiimoilta niin kinnostunut, että kokisi tarpeelliseksi sen vuoksi julistaa.

        Tee lakialoite. Suolla niitä tulemaan vaikka joka päivä. Kirjoittele Hesarin mielipidepalstalle. Pidä blogeja. Perusta kansanliike. Huuda turuilla ja toreilla. Toimi. Sitten näet, onko mielipitteellesi kannatusta vaiko ei. Täällä ajatuksesi eivät ainakaan näytä kovin kummoisia innon kiljahduksia aikaan saavan. Kanavasi on ilmiselvästi väärä. Jankutat lähinnä minun kanssani kahdestaan päivästä toiseen. Muita on läsnä hyvin vähän.


      • voivoikuule
        HulluksiOnMennyt kirjoitti:

        Ehei... Jos Suomen kansasta löytyy nopeasti satoja tuhansia allekirjoittaneita lakialoitteelle, päättäjät eivät voi tuosta vain sitä ohittaa. Jos heitä ei löydy - ja sehän sinun ongelmasi ja väistelysi syy juuri on - peli on selvä. Enemmistö ei ole aiheen tiimoilta niin kinnostunut, että kokisi tarpeelliseksi sen vuoksi julistaa.

        Tee lakialoite. Suolla niitä tulemaan vaikka joka päivä. Kirjoittele Hesarin mielipidepalstalle. Pidä blogeja. Perusta kansanliike. Huuda turuilla ja toreilla. Toimi. Sitten näet, onko mielipitteellesi kannatusta vaiko ei. Täällä ajatuksesi eivät ainakaan näytä kovin kummoisia innon kiljahduksia aikaan saavan. Kanavasi on ilmiselvästi väärä. Jankutat lähinnä minun kanssani kahdestaan päivästä toiseen. Muita on läsnä hyvin vähän.

        "päättäjät eivät voi tuosta vain sitä ohittaa."

        kun kyllä ne nyt vaan voi. Muuten toki todistat jos ei, ja miksei vois?
        Kaikki muuthan on "ohitettu" homoliittorummutusta lukuunottamatta.

        "Enemmistö ei ole aiheen tiimoilta niin kinnostunut, että kokisi tarpeelliseksi sen vuoksi julistaa. "

        Mutta kun se sama enemmistö saattas lähtee vaaliuurnille jos kerrankin se kansanäänestys uskallettas järjestää. Puhumattakaan löytyskö kiihkofemakoiden ääriliikevähemmistöö kummempaa vastustusta lain tiukennukselle (tuskin).

        Mielipiteitä voi lukea paljonkin pitkin nettiä, siis muualta(kin) kun täältä muutaman aborttitraumapotilaan terapiatunkiolta. Siellä vastaanotto on "yllättäen" ihan toinen kun täällä innottomien kiljahteluareenalla.

        "Jankutat lähinnä minun kanssani kahdestaan päivästä toiseen."

        Niin? Pitäskö olla jankuttamatta? Voit lopettaa koska tahansa.


      • Kiitosta.kaikilta
        voivoikuule kirjoitti:

        "päättäjät eivät voi tuosta vain sitä ohittaa."

        kun kyllä ne nyt vaan voi. Muuten toki todistat jos ei, ja miksei vois?
        Kaikki muuthan on "ohitettu" homoliittorummutusta lukuunottamatta.

        "Enemmistö ei ole aiheen tiimoilta niin kinnostunut, että kokisi tarpeelliseksi sen vuoksi julistaa. "

        Mutta kun se sama enemmistö saattas lähtee vaaliuurnille jos kerrankin se kansanäänestys uskallettas järjestää. Puhumattakaan löytyskö kiihkofemakoiden ääriliikevähemmistöö kummempaa vastustusta lain tiukennukselle (tuskin).

        Mielipiteitä voi lukea paljonkin pitkin nettiä, siis muualta(kin) kun täältä muutaman aborttitraumapotilaan terapiatunkiolta. Siellä vastaanotto on "yllättäen" ihan toinen kun täällä innottomien kiljahteluareenalla.

        "Jankutat lähinnä minun kanssani kahdestaan päivästä toiseen."

        Niin? Pitäskö olla jankuttamatta? Voit lopettaa koska tahansa.

        Mistä löytyis paikka jos ihan normaalisti ilman kiihkoiluu keskustellaan abortista? täällä se ei ainakaan oo. Sä muuten oot onnistunu ajamaan täältä pois monta ihmistä jotka ennen ajatteli sun kans samoin. Kun ne luki sun juttuja ne ymmärsi kuitenkin miten typeriä oli olleet. Kiitosta siis vaan.


      • kylkylXD
        Kiitosta.kaikilta kirjoitti:

        Mistä löytyis paikka jos ihan normaalisti ilman kiihkoiluu keskustellaan abortista? täällä se ei ainakaan oo. Sä muuten oot onnistunu ajamaan täältä pois monta ihmistä jotka ennen ajatteli sun kans samoin. Kun ne luki sun juttuja ne ymmärsi kuitenkin miten typeriä oli olleet. Kiitosta siis vaan.

        "Sä muuten oot onnistunu ajamaan täältä pois monta ihmistä"

        "Väärää" mieltä olevien vikahan se ihan pelkästään on eikä suosijakiihkoissa mitään vikaa IKINÄ!!!! :DDDD noinhan sä tietenkin haluaisit, mutta eihän täällä sun mukaan oo koskaan ollukaan juuri muita vastustajia joidenkin 1-2 lisäks? Mutta ainahan sitä unlmoida saa, jos helpottaa...
        Kiitos ittelles vaan kun omakin sakkis joutuu häpeen sua ja haperrat sitä pro-abortionistien jo muutenkin heikkoo uskottavuutta :)


      • ohhohXD

        Vaihtuks multinikillä taas persoona? Monesko tänään sekoilemassa? ;DDD


      • Tyhmäkö.olet
        ohhohXD kirjoitti:

        Vaihtuks multinikillä taas persoona? Monesko tänään sekoilemassa? ;DDD

        Onkos sulla joku vakinikki?


      • kelläsullamitäsekoilet
        Tyhmäkö.olet kirjoitti:

        Onkos sulla joku vakinikki?

        Muut ei edes yritäkään esittää useita vakinikkejä, toisin kun sinä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2693
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1452
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1208
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe