Gerberan hoito

inni

Sain hiljattain gerberan joka oli ruukussa (ei siis maljakkoon laitettava). Ongelma on kuitenkin se, etten osaa yhtään hoitaa kukkaa. Kuinkaa usein sitä pitäisi kastella? Sen tiedän ettei se siedä kylmää. Mikä olisi paras paikka gerberalle? Haluaisin kukan pysyvän kauan elossa, sillä kukalla on paljon tunnearvoa.

11

17497

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • netistä löytynyt

      Gerbera vaatii kotona valoisan kasvupaikan. Liiallista kastelua tulee
      välttää, multa saa kuivahtaa kastelujen välillä.

      Kukkavarsi kasvaa pituutta koko kukan kehityksen ajan. Kun kukan
      terälehdet vanhentuvat poista kukka varsineen, jolloin uudet kukat valtaavat tilan.

      Hyvissä oloissa gerbera voi kukkia myöhemmin uudelleen. Keskikesällä sen voi laittaa myös ulos, jossa se multavassa kasvualustassa voi kukkia uudelleen.

    • anelmas

      Minä laitoin kerran ulos laatikkoon, ja gerberani teki ennätyskukat ja kukki lähes koko kesän. Suosittelen!

    • anni

      Itsekin painiskelen tämän gerpera-ongelman kanssa en todellakaan tiedä... miten saisin sen hoidettua. Antakaa vinkkejä!!!

    • nuoriska

      heippis

    • rusettikaktus

      kukka on valoisassa paikassa ikkunan alla ja pidän mullan kosteana. Kuihtuneet kukat kannattaa leikata pois, samoin nuutuneet lehdet! Ostaessani kukkia oli 3, mutta ne kuihtuivat nopeasti, kenties ympäristövaihdon takia. Nyt nuppuja on tulossa 5, joten ei kannata heti lyödä hanskoja tiskiin!

      • kiteytetty tieto l

    • kukka ystävä

      ruukku gerberaa kastellaan kerralla paljon ja annetaan mullan kuivahtaa kasteluiden välillä.Lannoitetaan joka viikko
      t:kukka ystävä

    • Tärkeäkukka

      Kukka on minulle todella tärkeä sillä sain sen vaariltani, onno mahdollista että kukka säilyy talven yli?
      Oisi mukava jos joku vastaisi, arvostaisin sitä todella paljon

      • valokuvassa

        "Tavallisesti kasvi heitetään pois kukinnan jälkeen, mutta voit yrittää kasvattaa sitä myös monivuotisena. Silloin se tarvitsee talvella valoisan ja viileän, noin 10-14 asteisen paikan. Anna sille lepoaikana silloin tällöin vähän vettä. Istuta kasvi uudelleen keväällä sen aloittaessa kasvuaan ja lisää vähitellen kastelua. Kun kasvu on päässyt vauhtiin, voit siirtää kasvin lämpimämpään ja aloittaa normaalin kastelun. Huoneenlämmössä gerbera kukkii vain muutaman kuukauden, mutta ulkona, esimerkiksi parvekkeella, koko kesän."
        http://www.kukkatalo.fi/tuotteet/ruukkugerbera

        Minulla kuollut viimeistään talvella huoneenlämmössä.


    • Anonyymi

      Sain. Gerberan ystävän päivänä siinä oli yksi pinkin värinen kukka,kukka kesti pitkään kun se vanheni olin kukan poikki ja laitoin Gerberan vähän isompaan ruukkuun nyt siinä on kasvamassa kaksi uutta kukan vartta pidän valoisassa paikassa mutta en suoraan aurinkossa👍👍

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      250
      2369
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1784
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      165
      1497
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      328
      1483
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1045
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      79
      889
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      785
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      175
      766
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      203
      702
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      700
    Aihe