Muurahaisten häätäminen sokkelista

eltk

Tietääkö kukaan millä saa muurahaiset pois sokkelin alta, hienoa jos olisi keino saada lopullisesti. Olen laittanut Raidia, mutta ne hakee uuden reitin, ja kantaa hiekat pois sokkelin alta. Olisin kiitollinen neuvosta.

31

42679

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Murkku

      Yllättävän hyvä keino on kiehuva vesi, sitä muutama kattilallinen sokkeliin niin murkut häipyy...

    • Ostappa karkeaa merisuolaa säkki ja kylvä sitä muurahaisten tielle. Suola kosteuttaa maan eivätkä muurahaiset sellaisessa viihdy.

      Mitään haju-tai muita haittoja ei pitäisi olla eikä toimenpide ole kalliskaan.

      Eiköhän merisuolaa ole pienemmissäkin erissä, että voit kokeilla.

      Säkeittäin suolaa saanee vain maaseutujen myymälöistä.

      Kerrothan tuloksesta!

      • Kokenut

        Suola syövyttää betonia, älä siis suolaa sokkelin vierestä, vaikka kauemmaksi suolaa voikin laittaa..

        Laita neilikkaa, valkopippuria tai cayennepippuria sokkelin ympärille, muurahaiskarkoitetta kuitenkin myös, sillä ne kuljettavat sitä pesäänsä ja sekin häviää kun lisää muurahaisia ei pistävien mausteiden takia enää paikalle ilmaannu.

        Pippureita kokeillut ja hyväksi havainnut.

        Jos löydät pesän, kiehuva vesi on siihen paras, nopein ja tehokkain hävityskeino, katsele sieltä ympäristöltä, nurmikosta niitä pieniä pesiä ja hävitä kaikki.

        Noita kikkoja käyttänyt ja muurahaisilta rauhan saava, hieman joskus suolannutkin ja suolauksen kiroja korjannut naisimmeinen.
        Kokemuksesta viisastuu, suolatessakin.


    • saara.dma

      Kävin puutarhakaupassa ja otin sieltä ilmaisen kasvinsuojelulehtisen, jossa oli myös kattava selostus erilaisten muurahaisten hävittämistavoista. Mainitsen tässä nyt vain Muurahais-Baitioin, jota saa ostaa ainakin puutarhaosastoilta.

      Muurahaiset voivat olla jopa vahingollisia puurakenteille, esim. juuri hevosmuurahaiset. Että kannattaa kyllä torjua.

    • eltk

      Nyt on pippuri purkit jonossa lähtemässä "tainnuttamaan" murkkuja. Keitän ison kattilallisen kuumaa vettä, ja "rojautan" sen murkuille, Haen kaikki pesät ja vihan vimmoissani tuhoan ne kaikki. Tämä oli hienoa neuvoa, eikä taatusti vahingoita muita kuin murkkuja.

      • Lokari69

        Menkää apteekiin ja ontakaa Borak'sia.
        Sitten sekoitatte hienoa sokeria ja Boraksia noin ½ ja ½ sirottelette sitä 2kertaa viikossa niin kyllä muurahaiset kuolee.
        Sateeen sattuessa useimmin.
        Halpa ja varma konsti.
        Eikä ole vaarallinen kotieläimille.
        Minä olen ainakin saanut monta muurahais pesää häviämääm näin.
        Terv: Lokari69.


      • eltk
        Lokari69 kirjoitti:

        Menkää apteekiin ja ontakaa Borak'sia.
        Sitten sekoitatte hienoa sokeria ja Boraksia noin ½ ja ½ sirottelette sitä 2kertaa viikossa niin kyllä muurahaiset kuolee.
        Sateeen sattuessa useimmin.
        Halpa ja varma konsti.
        Eikä ole vaarallinen kotieläimille.
        Minä olen ainakin saanut monta muurahais pesää häviämääm näin.
        Terv: Lokari69.

        No nyt tuli hyvä neuvo lisää, jos yksi ei tehoa toinen voi tehota. Murkuille tulee pian päivät luetuiksi. Kiitos Lokari neuvosta.


      • Muurahaisista eroon
        Lokari69 kirjoitti:

        Menkää apteekiin ja ontakaa Borak'sia.
        Sitten sekoitatte hienoa sokeria ja Boraksia noin ½ ja ½ sirottelette sitä 2kertaa viikossa niin kyllä muurahaiset kuolee.
        Sateeen sattuessa useimmin.
        Halpa ja varma konsti.
        Eikä ole vaarallinen kotieläimille.
        Minä olen ainakin saanut monta muurahais pesää häviämääm näin.
        Terv: Lokari69.

        Onko Borak´s sama kuin Borax? Mitä aineita se sisältää, kun ei oikein apteekissa tiedetty moisesta? Voiko ainetta myös käyttää sisällä?


      • farmaseutti
        Muurahaisista eroon kirjoitti:

        Onko Borak´s sama kuin Borax? Mitä aineita se sisältää, kun ei oikein apteekissa tiedetty moisesta? Voiko ainetta myös käyttää sisällä?

        Saa apteekista mutta varaudu kertomaan mihin tarkoitukseen aiot sitä käyttää. Muurahaiskarkotteena toimii hyvin esim. sokerin kanssa sekoitettuna. Voidaan käyttää myös puuvillapaitojen tärkkäykseen yhdessä riisitärkin kanssa.
        Tärkkäysohje http://www.warthog.fi/vuosi2005/kulttuurivinkit/vinkki24-2005.html


    • Reetta

      Minulla on pääskysongelma, murkut kun ei pääse näin ylös parvekkeelle.

      Asun ylimmässä kerroksessa ja katon alle tekevät joka kesä pääskyt pesiä, ne lentelevät sinne tänne, yleensä lentävät päin lasia, pökertyvät, eivät osaa kohota suoraan ylös tarvitsevat ilmeisesti suoran kiitoradan.

      Tänäkin aamuna jouduin heittämään parvekkeen lattialta 3 pääskyä ilmojen teille. nyt viikon aikana tämä on ollut joka aamuinen homma. Siistiä vielä jätökset pois.

      Pitääkö odottaa kunnes pesimäkausi on ohitse? Kyllä tässä pääsky rakkaus on koetuksella!

      • Lokari69

        Liika puhtaat lasit, päääskyset ei nää , siksi törmäävät.
        Verho ikkunaan auttaa.
        Terv: Lokari69.


      • eltk

        Ompa meillä ongelmia eläinten kanssa. Yhdellä yhtä ja toisella toista. Niin mukava kun on pääskyjäkin seurata, niin liika on liikaa, on se kamalaa linnuillekin. Etkö voisi liimata lasin sisäpuolelle jotain kiiltävää, tai laittaa ylhäältä roikkumaan jotain, olen nähnyt paljonkin cd- levyjä omakoti talojen yläkerran ikkunoissa. Ne kiiltää kun heiluu. Sinä voisit laittaa pari levyä roikkumaan parvekkeelle. Älä nyt ihmeessä hermostu lintuihin. Ter. eltk


      • annuli1
        eltk kirjoitti:

        Ompa meillä ongelmia eläinten kanssa. Yhdellä yhtä ja toisella toista. Niin mukava kun on pääskyjäkin seurata, niin liika on liikaa, on se kamalaa linnuillekin. Etkö voisi liimata lasin sisäpuolelle jotain kiiltävää, tai laittaa ylhäältä roikkumaan jotain, olen nähnyt paljonkin cd- levyjä omakoti talojen yläkerran ikkunoissa. Ne kiiltää kun heiluu. Sinä voisit laittaa pari levyä roikkumaan parvekkeelle. Älä nyt ihmeessä hermostu lintuihin. Ter. eltk

        CD- levy auttaa, yö-,ja varhaisaamu aikaan. Jopa niin hyvin etteivät uskalla niiden välkkyessä mennä pesille lainkaan, joten poistan ne heti herättyäni. Onhan niiden lentoja ja piipityksiä somaa katsella ja ajatella:
        "Mitä on ihmisen elämä,
        parhainpina aikoinansa;
        Luojan armo, linnun maito,
        pääskyn piiskutus pihalla,
        lähimmäisen lämmin syli."


      • eltk
        annuli1 kirjoitti:

        CD- levy auttaa, yö-,ja varhaisaamu aikaan. Jopa niin hyvin etteivät uskalla niiden välkkyessä mennä pesille lainkaan, joten poistan ne heti herättyäni. Onhan niiden lentoja ja piipityksiä somaa katsella ja ajatella:
        "Mitä on ihmisen elämä,
        parhainpina aikoinansa;
        Luojan armo, linnun maito,
        pääskyn piiskutus pihalla,
        lähimmäisen lämmin syli."

        Onpas kiva kun halusit kokeilla, ja hienoa että se auttoi, näin voit vastaisuudessakin tehdä. Lintu paratkin säästyy onnettomuuksilta.Oli siinä lopussa tosi ihana toteamus ja kauniskin. Näin sitä pitää. Hyvää kesän jatkoa.


    • eltk

      Tein kaiken voitavani, annoin makean syötin ensin Baitionia, levitin muurahais myrkkyä joka kulkeutuu pesään asti, levitin sokkelin ympärille pippuria. Kuumaa vettä en voinut heittää kun en löytänyt pesää. suolaa olin varannut, jos olisi pesä löytynyt, olisin antanut ensin kuuman kylvyn, sitten suola annoksen päälle. Eilen oli jo hiljaista sokkelin ympärillä, mutta vähän kauempana näin niitä liikkuvan. Yritin vakoilla mihin ne suuntaavat,mutta en onnistunut. Täytyy nyt jatkaa seurantaa, onko uusittava.

      • Kokenut

        nurmikolta. Kun vähän sohaiset, näet kuinka muurahaiset ovat jo munineetkin pesäänsä.

        Kun löydät pesän, vie sitä kuumaa vettä, niin tein itse eilen, tuhosin monta pesää, kukkapenkissä, nurmikolla...jne.

        Älä sitä suolaa kovin paljon kylvä, se todella haurastuttaa betonia.

        Toivotaan että murkut katoavat meiltä molemmilta tänäkin kesänä.
        Yksi hyvä keino on Täystuho, kuin ennen muinoin..


      • edelliseen
        Kokenut kirjoitti:

        nurmikolta. Kun vähän sohaiset, näet kuinka muurahaiset ovat jo munineetkin pesäänsä.

        Kun löydät pesän, vie sitä kuumaa vettä, niin tein itse eilen, tuhosin monta pesää, kukkapenkissä, nurmikolla...jne.

        Älä sitä suolaa kovin paljon kylvä, se todella haurastuttaa betonia.

        Toivotaan että murkut katoavat meiltä molemmilta tänäkin kesänä.
        Yksi hyvä keino on Täystuho, kuin ennen muinoin..

        Niin, muurahaiset suojelevat kirvoja...
        Jos pihalla on kukkia joissa kirvat viihtyvät, on taatusti kirvoja ja jossain lähellä pienten murkkujen pesiä... kirvoille mäntysuopavettä...


      • eltk
        Kokenut kirjoitti:

        nurmikolta. Kun vähän sohaiset, näet kuinka muurahaiset ovat jo munineetkin pesäänsä.

        Kun löydät pesän, vie sitä kuumaa vettä, niin tein itse eilen, tuhosin monta pesää, kukkapenkissä, nurmikolla...jne.

        Älä sitä suolaa kovin paljon kylvä, se todella haurastuttaa betonia.

        Toivotaan että murkut katoavat meiltä molemmilta tänäkin kesänä.
        Yksi hyvä keino on Täystuho, kuin ennen muinoin..

        Kiitoksia vinkeistä, otan "onkeeni" ja lähden keppini kanssa hakemaan pesiä. Se oli tärkeää tietoa. Mitä tulee suolan käyttöön, en aiokkaan käyttää sokkelin vieressä. Kyllä on kiva saada hyödyllistä tietoa. Toivotaan toisillemme onnea tuhotyössä.


      • oma konsti ja vähän toistenkin
        eltk kirjoitti:

        Kiitoksia vinkeistä, otan "onkeeni" ja lähden keppini kanssa hakemaan pesiä. Se oli tärkeää tietoa. Mitä tulee suolan käyttöön, en aiokkaan käyttää sokkelin vieressä. Kyllä on kiva saada hyödyllistä tietoa. Toivotaan toisillemme onnea tuhotyössä.

        Muurahaiset saa pois sirottelemalla kanelia,
        se on varma keino,aina kun ne tekee uuden reitin niin sirottele kanelia pussista.
        Se on vaaraton kotieläimille ja ihmisille,mutta muurahaiset inhoo sitä kuin ruttoo.
        ja hyvä tuoksuista ihmisille.
        Sitä laitan jos muurahaisia tulee.
        ja hyvin on tepsinyt.


      • eltk
        oma konsti ja vähän toistenkin kirjoitti:

        Muurahaiset saa pois sirottelemalla kanelia,
        se on varma keino,aina kun ne tekee uuden reitin niin sirottele kanelia pussista.
        Se on vaaraton kotieläimille ja ihmisille,mutta muurahaiset inhoo sitä kuin ruttoo.
        ja hyvä tuoksuista ihmisille.
        Sitä laitan jos muurahaisia tulee.
        ja hyvin on tepsinyt.

        Nyt tuli jälleen yksi erillainen karkoitus päätös. Kanelilla mutta tuleeko ne sateen jälkeen heti uudelleeen muurahaiset?Se on kyllä turvallinen temppu. Pitää kokeilla sitäkin, kiitos neuvosta.


      • Anu.
        eltk kirjoitti:

        Nyt tuli jälleen yksi erillainen karkoitus päätös. Kanelilla mutta tuleeko ne sateen jälkeen heti uudelleeen muurahaiset?Se on kyllä turvallinen temppu. Pitää kokeilla sitäkin, kiitos neuvosta.

        Sitä kanelijuttua minäkin käytän ja on hyvin tepsinyt,on todella vaaratonta,mutta muurahaiset kaikkoavat,laitoin sen tänne jo viimekeväänäkin tiedoksi kun kyseltiin millä saa muurahaiset karkoitettua.Ja oli hyvin tehonnut,kiitoksia sain sen jälkeen.Hyvä oli mieleni kun olin saanut autettua myrkyttömästi.


      • Leny
        Anu. kirjoitti:

        Sitä kanelijuttua minäkin käytän ja on hyvin tepsinyt,on todella vaaratonta,mutta muurahaiset kaikkoavat,laitoin sen tänne jo viimekeväänäkin tiedoksi kun kyseltiin millä saa muurahaiset karkoitettua.Ja oli hyvin tehonnut,kiitoksia sain sen jälkeen.Hyvä oli mieleni kun olin saanut autettua myrkyttömästi.

        Tuli mieleen, kun lueskelin tätä aihetta, että minulla on iso nippu kanelitankoja, jotka miniä ja poika toivat tuliaisiksi Egyptistä. En minä niitä tarvitse. Joutaisivat muurahaisten karkoitteiksi. Mahtaisivatko tepsiä tankomuodossa?


      • muks
        oma konsti ja vähän toistenkin kirjoitti:

        Muurahaiset saa pois sirottelemalla kanelia,
        se on varma keino,aina kun ne tekee uuden reitin niin sirottele kanelia pussista.
        Se on vaaraton kotieläimille ja ihmisille,mutta muurahaiset inhoo sitä kuin ruttoo.
        ja hyvä tuoksuista ihmisille.
        Sitä laitan jos muurahaisia tulee.
        ja hyvin on tepsinyt.

        Toimiiko kaneli kaikenlaisille muurahaisille? Parveke joutui pienten mustien ötököiden hyökkäyksen kohteeksi. Asunto on toisessa kerroksessa, luhtitalossa jossa on yhtenäinen puuaidoilla eristetty parveke. En tiedä missä niillä on pesä, kulkureittejä on vaikea nähdä kalusteiden ja kukkaruukkujen vuoksi. Suolaa en uskalla laittaa, hajoaa vielä koko rakennelma...


      • nNick
        oma konsti ja vähän toistenkin kirjoitti:

        Muurahaiset saa pois sirottelemalla kanelia,
        se on varma keino,aina kun ne tekee uuden reitin niin sirottele kanelia pussista.
        Se on vaaraton kotieläimille ja ihmisille,mutta muurahaiset inhoo sitä kuin ruttoo.
        ja hyvä tuoksuista ihmisille.
        Sitä laitan jos muurahaisia tulee.
        ja hyvin on tepsinyt.

        . Oli parin kuukauden ongelma. Häippäsivät alle viikossa kanelin sirottelemisesta. Nyt niitä ei ole näkynyt enää kuukausiin.


      • pilvi*
        nNick kirjoitti:

        . Oli parin kuukauden ongelma. Häippäsivät alle viikossa kanelin sirottelemisesta. Nyt niitä ei ole näkynyt enää kuukausiin.

        meillä on rivitalossamme 4 asunnon yhtiö, jossa muurahaiset maaliskuussa ilmaantuvat vesipisteiden ympärille saunaan ja pesuhuoneeseen, missä on lattialämpö. Maaperässä ne asustavat kai hiekkamaa, ovat asuneet jo ennen alueen rakentamista. Tuo kanelin siroitteleminen lattiakaivojen ympärille on kokeilemisen arvoista.

        Tähän saakka olen ennen mökille lähtöä siroitellut sinne muurahaismyrkkyä, mutta en pidä siitä oikein suljetussa tilassa, missä tuuletus tapahtuu venttiilin ja räppänän kautta.

        Tuoksuuhan kaneli vielä hyvällekin! Pihalaattojen välissä olen nähnyt niiden pari kulkureittiä, tungenpa sinne parit kanelitangot, kastuessaan sateella luovuttavat aromejaan:D25


      • tulta !
        nNick kirjoitti:

        . Oli parin kuukauden ongelma. Häippäsivät alle viikossa kanelin sirottelemisesta. Nyt niitä ei ole näkynyt enää kuukausiin.

        Ripottele suolaa persereikääsi ja käy lattiale ilman kalsareita odottelee, kun murkut tulee syömään niin kävele oven suuhun ja pieraise reippaasti niin murkut kuolee tässä pakkasessa.


      • ????---?
        tulta ! kirjoitti:

        Ripottele suolaa persereikääsi ja käy lattiale ilman kalsareita odottelee, kun murkut tulee syömään niin kävele oven suuhun ja pieraise reippaasti niin murkut kuolee tässä pakkasessa.

        tulta se kaasu ,sä oot senkokenu, osasit hyvin neuvvoo. mites pääsit ylös.....?


    • eltk

      Enään ei tarvi kärsiä murkuista, on monta konstia häätää ne pois. Tämä kanelinkin käyttö, on uskominen kun niin moni kertoo käyttäneensä. Kokeilla täytyy,halpa ja vaaraton kun on. Kyllä varmaan kaneli tanko käy yhtä hyvin ja voihan sen pilkkoa, että hajut pääsee valloilleen.

    • eltk

      Hiljaista on, murkut pääsi murkkujen taivaaseen. Vai meniköhän naapuriin? Ja jo ajattelen että, jos luoja suo ja elän ensikesään, onko uusi murkkujen sukupolvi taas kiusaamasa minua. Jos niin , sitten aloitetaan jälleen kisailu, elämästä ja kuolemasta. Loppu hyvin kaikki hyvin.

      • Kuulin tuossa kerran kun remontti-reiska sanoi teeveessä että sokkelin kun valelee tervalla niin murkut pysyy poissa tönöstä.
        itse ajattelin kokeilla koska rakennan juuri uutta taloa enkä noita murkkuja sinne halua! onko kellään tietoa/huhuja tervasta?
        Äitini tuhosi murkkupesän tonttinsa nurkalta kahvinporoilla......pisti talteen joka aamu keitetyn kahvin jälkeen suodatinpussillisen poroja ja kävi tuiskasemassa ne pesään....kierrätystä eli uusiokäyttöä ja pesä on tyhjä.


    • Laureliini87

      Moikka!

      Itse ostin muurahaiskarkoitteen markkinoilta Puumalasta,

      Myyjä oli EHKT Oy heillä ei ole verkkokauppaa mutta lupasivat lähettää lisää kun vain soittaa 0400273663.

      Tosi hyvin on toiminut! Meillä karkoitti myös etanat! Tosi helppo käyttää ja riittoisa!
      Olemme uskaltaneet tätä käyttää koska on myrkytön, meillä kun on lapsi ja koiria.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      5005
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1265
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      741
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe