Miksi jenkkiauto aiheuttaa kateellisuutta ?

HiiHOO

niin miksi jenkkiauto aiheuttaa kateellisuutta kanssa autoilioissa ? oli kyseessä sitten uusi tai vanha.

En kaipaa tänne mitään jenkki ukkojen v8 voimanpuolesta puhujii tai että amerikkalaiset on ainoita oikeita autoja tms. paskaa.

En kaipaa myöskään mitään bensankulutukseen liittyviä herjoja tai muuten autonharrastajiin liittyviä kommenteja tms. paskaa.

Miksi sinä kadehdit jenkkiautoa ?

Itse luulisin monella olevan syynä se ettei ole itsellä olevan mahdollisuutta tai uskallusta hankkia ko. autoa?

203

19533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paremmalla ajava

      aiheuta kateutta jenkkiautot! On ne niin surkeita! Olen ajanut ja kauhistunut - mokomia löllyviä malmikasoja. Tehoa kyllä löytyy, kokoa, kulutusta ja painoa, mutta ajo-ominaisuudet loistavat poissaolollaan, useista jarrutkin.
      Kyllä on paha harhaluulo, että mokomia joku muka kadehtisi. Jos kuitenkin harhoissasi haluat elää, niin omapa on häpeäsi.

      • ChryslerV8

        "Tehoa kyllä löytyy, kokoa, kulutusta ja painoa, mutta ajo-ominaisuudet loistavat poissaolollaan, useista jarrutkin."


        Mitä vittua!?!?!?!?
        Mitä jenkkiä olet ajanut? 97% ajamieni jenkkien ajo-ominaisuudet on ollut niin mahtavia, että niille ei pärjää uudet Auditkaan. 500-sarjan Mersu on ollu tähän asti lähimpänä totuutta. Ja jarrut on yleensä vähän liiankin tehokkaat, tottumattomat saa nenänsä kipeiksi.

        Toki jos pitää vm.-86 Opel Corsan ajo-ominaisuuksia parhaina niin sitten tuo jenkki ei varmaankaan lämmitä mieltä.


      • ChryslerV8
        ChryslerV8 kirjoitti:

        "Tehoa kyllä löytyy, kokoa, kulutusta ja painoa, mutta ajo-ominaisuudet loistavat poissaolollaan, useista jarrutkin."


        Mitä vittua!?!?!?!?
        Mitä jenkkiä olet ajanut? 97% ajamieni jenkkien ajo-ominaisuudet on ollut niin mahtavia, että niille ei pärjää uudet Auditkaan. 500-sarjan Mersu on ollu tähän asti lähimpänä totuutta. Ja jarrut on yleensä vähän liiankin tehokkaat, tottumattomat saa nenänsä kipeiksi.

        Toki jos pitää vm.-86 Opel Corsan ajo-ominaisuuksia parhaina niin sitten tuo jenkki ei varmaankaan lämmitä mieltä.

        ...korjaan E-sarjan mersu....


      • Nuu-6

        Pienestä ne on toisten onni kiinni. Oli senkin Seat-kuskin päivä pelastettu, kun pääsi viikonloppuna pikkutiellä vihdoin ja viimein isosta bensasyöpöstä ohi, ei satasen vauhti riittänyt. Kaverin kiire kyllä loppui het sen jälkeen, liekö ottanut sen verran koville "kova" kyyti.

        Mutta mikäs hätä mulla aurinkoisessa kesäsäässä luu pihalla, reibanit silmillä, kraka kaulassa ja juhlatuulella...naatiskellaan.

        Tällaisia esimerkkejä riittää melkein jokaiselle pidemmälle reissulle. Syyt em. ajotyyliin saa jokainen päätellä omassa mielessään.


      • AlanMies

        ...näkyy läpi tosta kirjoitus tyylistä. Tosi asiallista.

        Ajo-ominaisuudet on maku asia. Enemmän tykkään ajaa "löllyvällä" kapea rattisella ja antiikki-ikäisellä jenkilläni, kuin "eurooppalaisella ohjauksella" ja paksulla ratilla varustetulla "haitek" käyttöautollani. Molemmissa on silti puolensa, eikä makuasioista kannata mielestäni edes kiistellä.

        Ei jenkkiautot välttämättä kateutta aiheuta. Lähinnä juuri tällaista pikkupoikien uhoa ja asenteellisuutta tämä on...


      • hinta myos vaikuttaa
        AlanMies kirjoitti:

        ...näkyy läpi tosta kirjoitus tyylistä. Tosi asiallista.

        Ajo-ominaisuudet on maku asia. Enemmän tykkään ajaa "löllyvällä" kapea rattisella ja antiikki-ikäisellä jenkilläni, kuin "eurooppalaisella ohjauksella" ja paksulla ratilla varustetulla "haitek" käyttöautollani. Molemmissa on silti puolensa, eikä makuasioista kannata mielestäni edes kiistellä.

        Ei jenkkiautot välttämättä kateutta aiheuta. Lähinnä juuri tällaista pikkupoikien uhoa ja asenteellisuutta tämä on...

        Molemmissa puolensa joo - kunnollisen euron tai japsin hinnalla saa n 5 saman luokan jenkkia joten rebi siit.

        Suomessa jollain mummo-chevroletilla on jotain ylimaaraista hohtoa aivan kuin Amerikassa on jollain VW Jettalla jonka kaikki siella haluavat. Trailer park jengi sitten paatyvat ajamaan noilla chevroleteilla ja pontiaceilla.


      • AlanMies
        hinta myos vaikuttaa kirjoitti:

        Molemmissa puolensa joo - kunnollisen euron tai japsin hinnalla saa n 5 saman luokan jenkkia joten rebi siit.

        Suomessa jollain mummo-chevroletilla on jotain ylimaaraista hohtoa aivan kuin Amerikassa on jollain VW Jettalla jonka kaikki siella haluavat. Trailer park jengi sitten paatyvat ajamaan noilla chevroleteilla ja pontiaceilla.

        Vaikka kohtalaisen koulutettu ihminen olenkin, niin en oikein ymmärtänyt, että oletko puolesta vai vastaan.

        Vai vihaatko autoja yleensä...?


      • toive.ranta

        taidat tosiaankin olla kateelinen meille jenkki harrastajille. et ole kuiteskaan kui kokeillu ajaa. mutt näissä on SITÄ jotain mitä euro ja japski paskoista puuttuu eli MUNAAA . olen itse ajanut useammalla kuin yhdellä jenkillä on ollu vanhaa ja uutta. ja se että ne syö bensaa kulkeeko oma kuppis sitten vain hajulla, mulla on ns. käyttö autona 1,2 l fiat brava ja kulutus siinä 7-8 l sadalle se on paljon tuollaiselle koneelle .
        mun chevy kulkee kun ajaa autokohtaista 80 km/h nopeutta ja kone 4,3 Efi V6 8litraa sadalle jos tellää 100 km/h silloinkin vain 10 l/100km. ja tehoo on puolet enemmän kuin viiatissa. kun nää V koneet on matalaviritteisiä ei näitä tarttee talla pojajassa rääkätä niiku tav.autoja. ja tästä 80 lätkästä mikä on takana se on mukavaa ajonopeutta siinä nauttii ajamisesta ja kuunnella V-koneen kehräystä, vielä laittaa gruise controllin päälle ei tarviikui istua ja ohjata ja siihen ilmastointi puhaltaa viileetä. löytyyko saman ikäisistä teini coroloista samat varustukset vm.90, gruise,ilmastointi ,ABS-jarrut,sähkölasit,keskuslukitus yms... tuskin löytyy. ja kun vanilla ajaa jossa on kelt.80:n lätkä takana. VAIN KÖYHILLÄ ON KIIRE :) menkää ohi niin seuraavalla pelti poliisilla vilahtaa salama :)


      • naatitaan.

        Kylläpä on kateellisen vuodatusta! Voi, voi!


      • Gruise-män
        toive.ranta kirjoitti:

        taidat tosiaankin olla kateelinen meille jenkki harrastajille. et ole kuiteskaan kui kokeillu ajaa. mutt näissä on SITÄ jotain mitä euro ja japski paskoista puuttuu eli MUNAAA . olen itse ajanut useammalla kuin yhdellä jenkillä on ollu vanhaa ja uutta. ja se että ne syö bensaa kulkeeko oma kuppis sitten vain hajulla, mulla on ns. käyttö autona 1,2 l fiat brava ja kulutus siinä 7-8 l sadalle se on paljon tuollaiselle koneelle .
        mun chevy kulkee kun ajaa autokohtaista 80 km/h nopeutta ja kone 4,3 Efi V6 8litraa sadalle jos tellää 100 km/h silloinkin vain 10 l/100km. ja tehoo on puolet enemmän kuin viiatissa. kun nää V koneet on matalaviritteisiä ei näitä tarttee talla pojajassa rääkätä niiku tav.autoja. ja tästä 80 lätkästä mikä on takana se on mukavaa ajonopeutta siinä nauttii ajamisesta ja kuunnella V-koneen kehräystä, vielä laittaa gruise controllin päälle ei tarviikui istua ja ohjata ja siihen ilmastointi puhaltaa viileetä. löytyyko saman ikäisistä teini coroloista samat varustukset vm.90, gruise,ilmastointi ,ABS-jarrut,sähkölasit,keskuslukitus yms... tuskin löytyy. ja kun vanilla ajaa jossa on kelt.80:n lätkä takana. VAIN KÖYHILLÄ ON KIIRE :) menkää ohi niin seuraavalla pelti poliisilla vilahtaa salama :)

        Mikä vitun Gruise? Dom Gruise, vai, se kuulu näyttelijä siitä Tob Cun-lentokoneleffasta?


      • mamu?
        Gruise-män kirjoitti:

        Mikä vitun Gruise? Dom Gruise, vai, se kuulu näyttelijä siitä Tob Cun-lentokoneleffasta?

        Et sitten keksinyt mitään järkevää juttua "jenkkikateudesta", koska piti vääntää juttu kirjoitusvirheisiin?
        Normaali suomalainen kyllä ymmärtää tekstistä mistä laitteesta on kysymys, mutta taidat ollakin mamu.


      • vouhotusta

        Mitä ihmettä tavallinen ajaja tekee niillä erinomaisilla ajo-ominaisuuksilla Suomen rajoituksilla? Sekö on niin ihanaa, että kivikova jousitus korostaa miten huonopintaiset tiet Suomessa on? Hyvä ohjaustuntuma toki olisi kiva, mutta eipä sitä ole useimmissa euro/japsiautoissakaan.


      • toive.ranta kirjoitti:

        taidat tosiaankin olla kateelinen meille jenkki harrastajille. et ole kuiteskaan kui kokeillu ajaa. mutt näissä on SITÄ jotain mitä euro ja japski paskoista puuttuu eli MUNAAA . olen itse ajanut useammalla kuin yhdellä jenkillä on ollu vanhaa ja uutta. ja se että ne syö bensaa kulkeeko oma kuppis sitten vain hajulla, mulla on ns. käyttö autona 1,2 l fiat brava ja kulutus siinä 7-8 l sadalle se on paljon tuollaiselle koneelle .
        mun chevy kulkee kun ajaa autokohtaista 80 km/h nopeutta ja kone 4,3 Efi V6 8litraa sadalle jos tellää 100 km/h silloinkin vain 10 l/100km. ja tehoo on puolet enemmän kuin viiatissa. kun nää V koneet on matalaviritteisiä ei näitä tarttee talla pojajassa rääkätä niiku tav.autoja. ja tästä 80 lätkästä mikä on takana se on mukavaa ajonopeutta siinä nauttii ajamisesta ja kuunnella V-koneen kehräystä, vielä laittaa gruise controllin päälle ei tarviikui istua ja ohjata ja siihen ilmastointi puhaltaa viileetä. löytyyko saman ikäisistä teini coroloista samat varustukset vm.90, gruise,ilmastointi ,ABS-jarrut,sähkölasit,keskuslukitus yms... tuskin löytyy. ja kun vanilla ajaa jossa on kelt.80:n lätkä takana. VAIN KÖYHILLÄ ON KIIRE :) menkää ohi niin seuraavalla pelti poliisilla vilahtaa salama :)

        ilmastoinnit ja cruiset olivat lisävarusteita jenkeissäkin.

        Gruise-mänille kerrottakoon että se kuulu näyttelijä oli Cruise. Sarkasmikin vaatii taitoa.


      • Laydymdx
        hamppi.vontapuli kirjoitti:

        ilmastoinnit ja cruiset olivat lisävarusteita jenkeissäkin.

        Gruise-mänille kerrottakoon että se kuulu näyttelijä oli Cruise. Sarkasmikin vaatii taitoa.

        Jos ite ajelis autolla joskus ni jenkillä ja vm 1964 valiantilla ja 1969 mustangilla ja 1970 camarolla kortin kera ja sitte camaro 1975-79 malleilla


      • Cruisler
        ChryslerV8 kirjoitti:

        "Tehoa kyllä löytyy, kokoa, kulutusta ja painoa, mutta ajo-ominaisuudet loistavat poissaolollaan, useista jarrutkin."


        Mitä vittua!?!?!?!?
        Mitä jenkkiä olet ajanut? 97% ajamieni jenkkien ajo-ominaisuudet on ollut niin mahtavia, että niille ei pärjää uudet Auditkaan. 500-sarjan Mersu on ollu tähän asti lähimpänä totuutta. Ja jarrut on yleensä vähän liiankin tehokkaat, tottumattomat saa nenänsä kipeiksi.

        Toki jos pitää vm.-86 Opel Corsan ajo-ominaisuuksia parhaina niin sitten tuo jenkki ei varmaankaan lämmitä mieltä.

        Jes! Chrysler se olla pitää! minä omistan 2


      • 15+16

        Hei, unohdit mainita jenkkiauton surkeat valot!. Sen olisin allekirjoittanut, mutta muuten teksituotantosi päihittää lannoutuskoneen.


      • Vanimies
        toive.ranta kirjoitti:

        taidat tosiaankin olla kateelinen meille jenkki harrastajille. et ole kuiteskaan kui kokeillu ajaa. mutt näissä on SITÄ jotain mitä euro ja japski paskoista puuttuu eli MUNAAA . olen itse ajanut useammalla kuin yhdellä jenkillä on ollu vanhaa ja uutta. ja se että ne syö bensaa kulkeeko oma kuppis sitten vain hajulla, mulla on ns. käyttö autona 1,2 l fiat brava ja kulutus siinä 7-8 l sadalle se on paljon tuollaiselle koneelle .
        mun chevy kulkee kun ajaa autokohtaista 80 km/h nopeutta ja kone 4,3 Efi V6 8litraa sadalle jos tellää 100 km/h silloinkin vain 10 l/100km. ja tehoo on puolet enemmän kuin viiatissa. kun nää V koneet on matalaviritteisiä ei näitä tarttee talla pojajassa rääkätä niiku tav.autoja. ja tästä 80 lätkästä mikä on takana se on mukavaa ajonopeutta siinä nauttii ajamisesta ja kuunnella V-koneen kehräystä, vielä laittaa gruise controllin päälle ei tarviikui istua ja ohjata ja siihen ilmastointi puhaltaa viileetä. löytyyko saman ikäisistä teini coroloista samat varustukset vm.90, gruise,ilmastointi ,ABS-jarrut,sähkölasit,keskuslukitus yms... tuskin löytyy. ja kun vanilla ajaa jossa on kelt.80:n lätkä takana. VAIN KÖYHILLÄ ON KIIRE :) menkää ohi niin seuraavalla pelti poliisilla vilahtaa salama :)

        tuo oli hyvin sanottu!


      • Simca1
        Cruisler kirjoitti:

        Jes! Chrysler se olla pitää! minä omistan 2

        Onko tuo Chysler se auto missä on Simcan merkit venttiilikopissa?


      • ;) ;) ;)
        Simca1 kirjoitti:

        Onko tuo Chysler se auto missä on Simcan merkit venttiilikopissa?

        Oletpa tietämätön. Omassissani lukee ihan vaan Chrysler ja siinä konepellin alla kaiverrus "MOPAR"


      • Anonyymi

        Jarruja ja ohjausta voi parantaa ja mulle ainakin jenkit on hienoja kovaäänistä tehokkaita autoja... Kyllä ne 70vuode muskelit nappaa vaikka ei oo ikää edes ajokorttiin...on vaan kalliita


    • säälittää

      Jos joku on mennyt erehdyksissään Jenkkilullan ostamaan .
      Niin ja tiedä niistä tehoistakaan .Perkeleellinen ääni lähtee, mut mitään ei tapahdu ..

      • leidi

        Erehdyksiähän voi sattua, kelle jenkkilulla kelpaa ja kelle taas ei.
        Niin ja niistä tehoista. Hyvin se lähtee jenkkilaiva kiihtyyn, kun tallaa painaa, lähtee perkeleellinen ääni, taakse jää kahden rekan sekä kolmen henkilöauton letka. Siinä sai toyota versot räpsytellä valoja.
        Ja vielä enempi vituttaa se, että ratin takana sattuu olemaan nainen...aijai..


      • S60 Miesnainen

        Eikun ne mölisevät suurkulutteiset vekottimet on volvoja


    • Itsekkin olen

      ajatellut. Moni jaksaa innostua lapsellisuuteen asti perustelemaan jenkkiautojen kaikenpuolista tarpeettomuutta ja huonoutta jne. Silti ne säilyttävät arvonsa hyvin, näkyvät mainoksissa ja elokuvissa, ovat puheenaiheina. Ilman että itse jenkkiautoharrastaja pistää tikkua ristiin koko asiaan, laittaa vaan kaiket illat autoaan, joskus käy ajelemassa.

      Kai ne ovat hedelmällisyyden ja onnistumisen vertauskuvia...

      • oli aikoinaan viisaita

        ostivat 70-luvun alussa 1. bensakriisin aikaan pilahintaisia jenkkimuskeliautoja ja laivasivat ne atlantin tälle puolelle. ( esim. HEMI Mopar-koneisia 2dht-malleja ). Jenkit myivät hätäpäissään ensimmäiselle ostajalle, joka suostui jotain niistä maksamaan.
        Nyt samoista autoista, jos vain alkup. kunnossa ( jota suurelta osin ovat ) maksetaan satojatuhansia dollareita. Sama juttu 50-luvunlopun avojenkeillä. Hinta senkun noussut.
        Ei kannata suomalaistenkaan hätäpäissään autojansa myydä. Odotellaan vielä muutama vuosi, nautitaan autoistamme, ja myydään sitten takaisin jenkeille tai japanilaisille ym. rahamiehille.
        Mikään ei tosin kiellä pitämästä niitä ja nauttimasta uljakkaasta kyydistä vuosikymmenestä toiseen. Ja riisikippokuskeille riittää kadehdittavaa... LOL !


      • Darra

        Edellinen sano aika hyvin :)

        En enää ole kateellinen kun on oma rassi :D

        Enkä kyllä ollu kateellinen sillonkaan sopivampi kuvaus olisi että haaveilin niistä ja ihailin niitä(ja edelleen).

        Elämä on valintoja ja mä valitsin harraste peliksi jenkin ja tyytyväinen olen :D

        Ja aina jotkut paassa miten sontia jenkit on,ei muuta kun menkää sitten pojat nöyryyttä niitä malmikasoja ratapäivillä elkääkä täällä mesoko ;)sehän on selvä että vakio kunnossa niiden jarrut eikä alustat ole niin hyviä mitä tän päivän autoissa on mutta onhan ne muskelit aikas vanhoja että ei ihme ja kaasareitakin on ihan turha verrata ruiskuihin mutta silti ne autotallissa/ladossa kyhätyt vanhat malmikasat kyykyttää näitä tänpäivän kovimpiakin hi-tech autoja.....ja kulutus no eihän sitä voimaa pelkällä ilmalla tehdä sen tietää pienkoneiset turbo miehet myös ja moottoripyörät/kelkat ja muut sellaset "turhat" vehkeet vie myös himona besaa mutta kukaan ei kettuile niistä, ihmejuttu ja minä ainakin ostan bensaa ihan mielellään siihe omaan rohjoon kun se ajaminen nyt vaan on niin kivaa...jotkut varmaan ryyppäis nuokin rahat tai tuhlais ne jotenkin muuten onhan se raha jotenkin tuhlattava ja bensan ja jenkkiauton muodossa se raha on paljon kivempi kuin paperina...eikö? :D

        Tolla kateelinen sanalla ei varmaan saa hirveesti posiitiivistä keskustelua aikaan.


      • Darra
        Darra kirjoitti:

        Edellinen sano aika hyvin :)

        En enää ole kateellinen kun on oma rassi :D

        Enkä kyllä ollu kateellinen sillonkaan sopivampi kuvaus olisi että haaveilin niistä ja ihailin niitä(ja edelleen).

        Elämä on valintoja ja mä valitsin harraste peliksi jenkin ja tyytyväinen olen :D

        Ja aina jotkut paassa miten sontia jenkit on,ei muuta kun menkää sitten pojat nöyryyttä niitä malmikasoja ratapäivillä elkääkä täällä mesoko ;)sehän on selvä että vakio kunnossa niiden jarrut eikä alustat ole niin hyviä mitä tän päivän autoissa on mutta onhan ne muskelit aikas vanhoja että ei ihme ja kaasareitakin on ihan turha verrata ruiskuihin mutta silti ne autotallissa/ladossa kyhätyt vanhat malmikasat kyykyttää näitä tänpäivän kovimpiakin hi-tech autoja.....ja kulutus no eihän sitä voimaa pelkällä ilmalla tehdä sen tietää pienkoneiset turbo miehet myös ja moottoripyörät/kelkat ja muut sellaset "turhat" vehkeet vie myös himona besaa mutta kukaan ei kettuile niistä, ihmejuttu ja minä ainakin ostan bensaa ihan mielellään siihe omaan rohjoon kun se ajaminen nyt vaan on niin kivaa...jotkut varmaan ryyppäis nuokin rahat tai tuhlais ne jotenkin muuten onhan se raha jotenkin tuhlattava ja bensan ja jenkkiauton muodossa se raha on paljon kivempi kuin paperina...eikö? :D

        Tolla kateelinen sanalla ei varmaan saa hirveesti posiitiivistä keskustelua aikaan.

        Aha joku kerkes väliin, no 2 mua ennen puhunutta puhuu asiaa.


    • Pena

      Oletko varma että kyseessä on kateus eikä sääli.

      Aika vaikea on mennä kadehtimaan Chrysler-kuskia. Sillä pääsee tilaston TOP 10:een, nimittäin vikatilaston.

      • Darra

        kröhöm ehkä se ei harrastakkaan uusia crysyjä...kaikkia kun ei uudetautot kiinnosta(kuten minua).

        Ja mistä luit "vikalistat" jostain TM:ästä...eiku meinaan että jotkut ihmiset jotka ei oikeesti tiedä autoista juuri mitään ni lukee sitä lehteä ku raamattua ja kattoo telkkarista puskurin tila-auto vertailua.

        Ja kai se sääli on sitten molemminpuolista....naurattaa kun aikamies on ostanu uuden auton ja se auto on joku ford ka tai nissan micra tai joku uusista tilahirviöistä jotka näyttää aakvaariolta tai puhelinkopilta no kaikki ei tietysti ole kiinnostunut suorityskyvystä tai ulkonäöstä niitä kiinnostaa polttoaineen kulutus ja että mahtuuko se kakaralauma ja hapannaama akka kyytiin :D

        Ja sitten noi tulee aukoo päätä jenkki miehille että kyllä on teidän autot paskoja(raukat jotka on tuhlannut elämänsä akkojen pikkuautoilla ajamiseen jotka eivät ole kokeneet kireen V8 rajähtävää käyntiinlähtöä joka saa aina hymyilemään ja adrenaalin virtaamaan ja sitä ihanaa tyhjäkäynnin jytkettä ja sitä brutaalia ääntä ja tunnettä kun antaa koneelle happea kunnolla ja adrenaliini virtaa se on sellanen fiilis että se pitää kokea, että ne on jääny paljosta paitsi.

        Ja FAKTAHAN on että jenkkki moottoriset on edelleen nopeimpia autoja tällä planeetalla vaikka niissä onkin suurimmaks osaks kaasarit ja työntötangot, mutta eihän nuo corolla jyyrät ja avensis MATTI V:eet tiedä sitä ku ei TM:ssä sitä kerrota.


      • jepjep
        Darra kirjoitti:

        kröhöm ehkä se ei harrastakkaan uusia crysyjä...kaikkia kun ei uudetautot kiinnosta(kuten minua).

        Ja mistä luit "vikalistat" jostain TM:ästä...eiku meinaan että jotkut ihmiset jotka ei oikeesti tiedä autoista juuri mitään ni lukee sitä lehteä ku raamattua ja kattoo telkkarista puskurin tila-auto vertailua.

        Ja kai se sääli on sitten molemminpuolista....naurattaa kun aikamies on ostanu uuden auton ja se auto on joku ford ka tai nissan micra tai joku uusista tilahirviöistä jotka näyttää aakvaariolta tai puhelinkopilta no kaikki ei tietysti ole kiinnostunut suorityskyvystä tai ulkonäöstä niitä kiinnostaa polttoaineen kulutus ja että mahtuuko se kakaralauma ja hapannaama akka kyytiin :D

        Ja sitten noi tulee aukoo päätä jenkki miehille että kyllä on teidän autot paskoja(raukat jotka on tuhlannut elämänsä akkojen pikkuautoilla ajamiseen jotka eivät ole kokeneet kireen V8 rajähtävää käyntiinlähtöä joka saa aina hymyilemään ja adrenaalin virtaamaan ja sitä ihanaa tyhjäkäynnin jytkettä ja sitä brutaalia ääntä ja tunnettä kun antaa koneelle happea kunnolla ja adrenaliini virtaa se on sellanen fiilis että se pitää kokea, että ne on jääny paljosta paitsi.

        Ja FAKTAHAN on että jenkkki moottoriset on edelleen nopeimpia autoja tällä planeetalla vaikka niissä onkin suurimmaks osaks kaasarit ja työntötangot, mutta eihän nuo corolla jyyrät ja avensis MATTI V:eet tiedä sitä ku ei TM:ssä sitä kerrota.

        jenkkikasilla ajaminen on taloudellisempaa kuin tyyningvatkaimella
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=571&posting=22000000008813995


      • tietäisi vähääkään

      • Joo
        tietäisi vähääkään kirjoitti:

        autoista, ei julkistaisi minkäänsortin kommenttia, jossa vanhoja jenkkejä väheksytään.

        Täyttä asiaa joka sana mitä darra ja nää edelliset heput on sanonu. Nää tyypit jotka on ajanu vaan akkojen autoilla ei ees tiedä mistä puhuu ja mistä ovat jääny paitsi. Tai sit ne on vaan akkamaisia. Ottais asioista selvää niin tietäisvät. Ja nää vikatilastot, eipä niissä oo ollu -70 tai -60 luvun jenkkejä. Ei ollu niissä jatkuvasti tietokonevikoja niinku jossain uudessa rellussa. ;)


      • Chevy rules
        Darra kirjoitti:

        kröhöm ehkä se ei harrastakkaan uusia crysyjä...kaikkia kun ei uudetautot kiinnosta(kuten minua).

        Ja mistä luit "vikalistat" jostain TM:ästä...eiku meinaan että jotkut ihmiset jotka ei oikeesti tiedä autoista juuri mitään ni lukee sitä lehteä ku raamattua ja kattoo telkkarista puskurin tila-auto vertailua.

        Ja kai se sääli on sitten molemminpuolista....naurattaa kun aikamies on ostanu uuden auton ja se auto on joku ford ka tai nissan micra tai joku uusista tilahirviöistä jotka näyttää aakvaariolta tai puhelinkopilta no kaikki ei tietysti ole kiinnostunut suorityskyvystä tai ulkonäöstä niitä kiinnostaa polttoaineen kulutus ja että mahtuuko se kakaralauma ja hapannaama akka kyytiin :D

        Ja sitten noi tulee aukoo päätä jenkki miehille että kyllä on teidän autot paskoja(raukat jotka on tuhlannut elämänsä akkojen pikkuautoilla ajamiseen jotka eivät ole kokeneet kireen V8 rajähtävää käyntiinlähtöä joka saa aina hymyilemään ja adrenaalin virtaamaan ja sitä ihanaa tyhjäkäynnin jytkettä ja sitä brutaalia ääntä ja tunnettä kun antaa koneelle happea kunnolla ja adrenaliini virtaa se on sellanen fiilis että se pitää kokea, että ne on jääny paljosta paitsi.

        Ja FAKTAHAN on että jenkkki moottoriset on edelleen nopeimpia autoja tällä planeetalla vaikka niissä onkin suurimmaks osaks kaasarit ja työntötangot, mutta eihän nuo corolla jyyrät ja avensis MATTI V:eet tiedä sitä ku ei TM:ssä sitä kerrota.

        Se oli joskus ihan ok lehti mutta nykyään sen sisältö on jotain Pahkasian ja Menaisten välimaastosta.Mulla on Chevy Lumina ja piruuttaan luin TM-koeajon että mitä siitä sanotaan.Ja tulihan se vanha ennakkoluulo sieltä rivien välistä esille.

        Esimerkittäin kun Lumpassa on se tavaraverkko peräluukussa niin se herätti testaajissa huvittuneisuutta "vanhanaikaisuudellaan". Jos samainen verkko olis ollu jossain Skoudassa tahi Toijotassa niin se olisi ollut "hieno innovaatio" tai "mainio varuste".


      • Itsellinen.
        Chevy rules kirjoitti:

        Se oli joskus ihan ok lehti mutta nykyään sen sisältö on jotain Pahkasian ja Menaisten välimaastosta.Mulla on Chevy Lumina ja piruuttaan luin TM-koeajon että mitä siitä sanotaan.Ja tulihan se vanha ennakkoluulo sieltä rivien välistä esille.

        Esimerkittäin kun Lumpassa on se tavaraverkko peräluukussa niin se herätti testaajissa huvittuneisuutta "vanhanaikaisuudellaan". Jos samainen verkko olis ollu jossain Skoudassa tahi Toijotassa niin se olisi ollut "hieno innovaatio" tai "mainio varuste".

        "Se oli joskus ihan ok lehti"
        Koska joskus? 60-luvulta lähtien testit ovat olleet lähinnä sellaisia kuin testin maksaja haluaa, vanhemmista en tiedä.
        Monet testit ovatkin lähinnä toimittajien omia mielipiteitä, joita nimittävät testeiksi. "Testaajat" taitavat olla entisiä iltapäivälehtien toimittajia.


      • köyhät kadehtiin
        Chevy rules kirjoitti:

        Se oli joskus ihan ok lehti mutta nykyään sen sisältö on jotain Pahkasian ja Menaisten välimaastosta.Mulla on Chevy Lumina ja piruuttaan luin TM-koeajon että mitä siitä sanotaan.Ja tulihan se vanha ennakkoluulo sieltä rivien välistä esille.

        Esimerkittäin kun Lumpassa on se tavaraverkko peräluukussa niin se herätti testaajissa huvittuneisuutta "vanhanaikaisuudellaan". Jos samainen verkko olis ollu jossain Skoudassa tahi Toijotassa niin se olisi ollut "hieno innovaatio" tai "mainio varuste".

        niinpä.aikoinaan urheiluauto testissä itkettiin kun firebirdissä ei ollu lukittavaa korkkia,mutta sivuuttaen kerrottiin airbagistä jota muissa testin autoissa ei ollut. kumpikohan on tärkeämpi, tai helpompi vaihtaa jälkeenpäin? japsi/eurossa kun on 2l niin se on iso kone mut jos jenkissä on 4l niin "ai se on niin pieni " kuuluu heti. jos se isompi niin heti käydään poraa se on "bensarosvo"


    • mielestä

      siksi, että lähes jokaisen pojan ja miksei miehenkin unelma on jenkkiauto, jossa on voimaa, lähtee syvän matalaa ääntä, on massivisuutta, voiman tuntoa, kiiltävää kromia tai hurjia lieskoja, mukavaaja leppoisaa cruisailua, varusteita, joista ei aikaisemmin ja ei aina vieläkään voi muissa autoissa uneksiakaan.

      Minäkin sain jenkki unelmani kokea, kun pojalla oli jättifarmari, eikä vain mikä tahansa, vaan heppoja oli paljon paljon tavanomaista enemmän. Ääni oli tosi miehekäs mitä nyt voi tulla 3" tuplaputkista.

      Täytyy sanoa, että 80 km/h rajoitus riitti minulle , eikä tarvinnut näyttää mitään, sillä huomasin, että massivisesta painosta riippumatta kiihtyvyys oli hurjaa tarvittaessa.

      Ajo-ominaisuudet ja matkustusmukavuus oli parasta mitä olen kokenut. Auto kulki päätiellä omaa kaistaa suoraan kuin juna ja rattiin ei olisi tarvinnut koskea kuin mutkissa. Auton ketteryys yllätti eurooppalaisiin tottuneen. Renkaathan kääntyivät lähes poikittain. Kellon tikitys kuului häiritsevimpänä äänenä tyhjäkäynnillä, ja konehan kävi lähes tyhjäkäynnillä matka-ajossa. Paitsi kaasuttaessa takaa kantautui muhkea jyly kuin lentokoneen lähtökiihdytyksessä. Jarrut toimivat kevyesti hipaisemalla ja pysähtyvyys oli huippuluokkaa.

      Yli 20 vuotta vanha auto oli lähes ruosteeton. Mistään ei ollut pelti puhki. Alusta ja runko todella hienossa kunnossa. Tilaa oli vaikka orkesterikamoille perässä. Varaosat todella halpoja, mutta vikoja ei näyttänyt esiintyvän.

      Ja aina voi näyttää toisille, että meikäpojalla sitä on varaa pistää palamaan bensaa 15 -30 litraa/100km. No,leikki sikseen; minulla sille olisi käyttöä harrasteautona ja ajonautinnon tyydyttäjänä kerran pari viikossa. Muutoin kyllä ajan mielellään Mersu TD:llä työmatka-ajot alle 5 l/100km.

    • anna ostaa

      jenkkifarmaria, vaikka kuinka haluaisin.
      Tässä syy johon törmää tuon tuostakin.
      Siksi olen kateellinen.

      • pyykkölä

        Vaihda vaimoa ja osta v8.Älä ole hiiri:)tai sitten vaan ostat ja ilmoitat että ostit ja katsot mitä tapahtuu;)


      • Vihreäpaholainen

        Naisautoilijana en ajaisi muulla autolla enää kun Jenkillä, ja talviautona Buicin farkku ja sitä parempaa talviautoa saa hakea, todella hyvä ajaa ja turvallinen.


      • mattius.karvinen
        pyykkölä kirjoitti:

        Vaihda vaimoa ja osta v8.Älä ole hiiri:)tai sitten vaan ostat ja ilmoitat että ostit ja katsot mitä tapahtuu;)

        Terve,

        osta sellainen auto itsellesi jonka tahdot ja sano vaimollesi: Onhan sinullakin sellainen aviomies minkä itse tahdoit, nyt sait miehen lisäksi vielä sellaisen autonkin jota miehesi tahtoi - Sinäkin olet minulle tärkeä!

        Kyseessä on kehäpäätelmä, jonka ratkaisuun menee rakkaalta vaimoltasi luultavasti yhtä kauan kuin sinulta uuteen autoosi kyllästymiseen. Siunausta liittoonne!


    • cabron

      Erilaisuus viehätti minua. Kun on katsellut 25v japanilaisia ja saksalaisia, ei ollut vaikeaa tehdä päätöstä ensimmäisestä autosta... Jos kaverilla on latinotyttö kainalossa, kyllä siinä oma kulta hetken liian tavalliselta tuntuu.

      Syy kateuteen on se että harmittaa kun on itse niin saamaton että katoaa massaan. Erilainen ei silti välttämättä ole parempi.

      • Quicks1lver

        vaan se että suurin osa jenkki coupeista näyttää 3 kertaa hienommalta ku riisikipot ja hakaristiwagonit yhteensä, itte tässä säästelen rahaa ja saksasta halpa jenkki hakuses kesän lopulla


    • Paha setä

      Kunnon panomiehillä on kunnolliset kullinjatkeet, ja sekös kaikkia finninaamaisia äidin pikku mussukoita vituttaa... "Koolla ei ole merkitystä" on pienimunaisten sanonta.

      • V8rules

        Ei se koko ratkaise, vaan se miten sitä käyttää!


    • DeuceC

      Suurin osa itseään jenkkiautoilijoiksi tituleeraavista ajavat melko säälittävillä 80-90-luvun virityksillä jotka vain sattuvat olemaan ameriikassa valmistettuja. Nämä "kateelliset" näkevät siis tilanteen todellisen surkuhupaisuuden.

      Nämä usein laumasieluiset örveltävät torttutukat yrittävät samaistua "lauluautoineen" todellisten helmien omistajiin pilaten samalla koko harrastajakunnan maineen mattimeikäläisten silmissä.

    • Muut ajaa tojotalla

      Pistää naurattamaan kun kuulee joltain pulkkakuskeilta kuinka he vihaavat jenkkiautoja eikä niissä ole mitään järkeä jonkun sporttijenkin nähdessään.
      Kuitenkin sieltä taustalta paistaa usein ajatus: "saatana kun mäkin tajuaisin jotain autojen päälle ja rohkeaisin ostaa tollaisen".
      Löytyyhän niitä jenkkejäkin jotka ovat rumia kuin piru ja laiskojakin osa mutta kyllä suurin osa erottuu edukseen tuolta japsieurorumilusten seasta.

      Itse autoharrastajana arvostan tehokkaita ja komeita pirssejä merkistä riippumatta.

      Todellakin ne marisijat ja vittuilijat ovat yleensä niitä munattomia toimistohinttejä joille ainoa tarkoitus elämässä tuntuu olevan rahan kerääminen ja elämästä mahdollisimman "normaalisti" suoriutuminen.

      Kyllä siinä alkaa suupielet nykimään korviin kun ohi lipuu saatanallinen sportti jylhän röplötyksen säestämänä puhumattakaan jos omasta pihasta löytyy sellainen! ;)

    • jenkin omistaja jo 9vuotta

      kuules olen tehnyt autoasentajan hommia 15 vuotta ja maalarin 8 vuotta. nyt mulla on letukka ajossa jo 9 vuotta. ja kokemuksest tiedän että sun viestis oli täysin aiheeton. et taida tietää autoista tuon taivaallista? ja huomioi että suomessa jenkit ovat enemmänkin harrastelioille eikä aivokääpiöille.

      • E.hiiri

        Mulla on Chrysler300C HEMI 5,7 ja vm 2007. 57tkm takana eikä normi huoltojen lisäksi ylimääräisiä reissuja pajalle.

        Todella nautinnollinen auto, erityisesti mua miellyttää riittävä voima ja kiva ulkonäkö. kauneus on katsojan silmissä.

        All in all. Toiset ajaa Corollalla toiset jenkillä.Kuka mistäkin tykkää :)


      • Automies.

        Oikein ymmärrä tuota sinun kommenttiasi? Eikös tuo aloittaja HiiHOO juuri kysellyt, miksi Jenkki aiheuttaa kateellisutta kanssa-autoilijoissa? Mikä aloittajan aiheessa on sellaista, että väität, että ei tiedä autoista mitään? Miten hän tuo esiin tietämättömyytensä?
        Itse olen aloittajan kanssa samaa mieltä siitä, että Jenkkiauto, on sitten uusi tai vanha, aiheuttaa hyvin monissa ihmisissä kateutta. Syitä on varmaan monia ja yksi syy on esim. se, että Jenkkiä pidetään "prameana herrojen" autona.
        Tuulipukukansa on tosin ihan yleisesti kade ja on hyvin mielellään ns. "sorrettu duunari".


    • oolraitti

      Jenkki on jenkki vaikka voissa paistaisi. Itsekkin omistan chevrolet astron (jenkki vai ei), mutta silti aiheuttaa kateutta joissain ja joissain jopa inhoa.

      Mutta ihan yleisjärjellä ajatellen, kyllä itsellä komea jenkki herättää kateuden, kuin joku bemarin "korisarjahelvetti", osa on tottakai komeita kans, mutta ei herätä kateutta kuitenkaan.

      Miten tuota muuten kommentoimaan.. JENKKI ON AINA VAIN JENKKI.

    • mattius.karvinen

      Terve,

      olen saanut opetella ajamaan aasialaisilla autoilla, sekä omistaa alkuun pelkästään niitä, parasta oli liikkumisen vapaus edullisesti, nuorekkaasti ja anonyymisti... silloin joskus 80-luvulla.

      Ostin aikoinaan ensimmäisen takaveto-saksalais-ameriikkalaiseni, jonka jälkeen aloin jotenkin väheksyä aasialaisautojen "sieluttomuutta" (tai shintolaisuutta?).

      Opeteltuani korjaamaan eur-amerikkalaisten autojen vikaista tekniikkaa takavuosina, ostin ensimmäisen (järjestyksessä n. 15:sta) Autoni. Sekin toki oli väheksytty kaikissa "piireissä", koska edullisen Amerikkalaisen maineessa ollut 6-Aspen oli jo kateutensa "niittänyt" takseissa ym.

      Sitten autoni pitenivät ja saivat V-80-lätkän peräänsä... Kiva niillä oli ajella, kun oli toisinaan varaa ostaa muutama litra ylimääräistä bensaa tyttöystäväni kanssa. Kateutta ja vihaa riitti lähimmäisissämme niin Suomessa kuin Norjassakin; mm. Ruotsalaiset olivat maltillisempia.

      Nykyisin jo n. 40 autoa- ja viisi moottoripyörää omistaneena uskovana totean: Eivät vaatteet miestä tee, vaan miehen sydän.

      JK. Automaattinen E-Mersu oli hyvä auto, mutta ei ollut varaa ajaa vähän niin suurilla diesel- ym-veroilla, joten taas seisoo (huollossa syntynyt vaurio) parkkiruudussa entinen edustusauto Washingtonista.

      Iloa ajoon kaikille!

    • Kateuttako?

      "Maaseudun" omakotialueilla noin yleisesti naapurit tervehtivät toisiaan... kauempaakin heilauttavat kättään, niin myös minun kaikki naapurini tervehtivät.
      Tänään olin ajamassa fullsize-coupea ulos tallista, naapurin, yli 70v pariskunta oli myös menossa ulkona olevaan autoonsa, mutta yllätys, molemmat pitivät kasvonsa niin tiukasti pois käännettyinä, että tervehdykseni ei heille näkynyt.
      Mistähän lienevät "loukkaantuneet", vai eivätkö kenties huomanneet ... kuulleet minua ... nähneet 30 metrin etäisyydellä olevaa lähes kuusimetristä autoa?

    • ,

      Ei se mitään kateutta ole jos satun kattomaan kun joku ajaa wanhalla cadillä.
      Minä lähinnä nauran noille, lähinnä niitten kuskeille. Kaikilla pitää olla se helvetin elvis tyylinen letti ja pulisongit. Sen lisäks se etelävaltion lippu on tungettava aina johonkin.

      • ....................

        ja taas pelkkää yleistämistä. ei kaikkilla oo rasvaletttiä ja kaikki ei kuuntele billyä. miltäs ne tuning härpäkkeen kuskit yleensä näyttää ?? jos ei ho..ilta niin


    • jklösdfaföjklsd

      Jos näen hienon rakennetun auton, oli se jenkki, japsi tai euro niin kadehdin sitä että sen omistajalla on aikaa ja paikka laittaa autoaan. Minulla ei niitä tällä hetkellä ole, harrastusautoni makaa yhdessä hallissa, mutta ei ole paikkaa missä sen laittaisi kuntoon eikä oikein aikaakaan.

    • weecasi rulez

      en osaa sanoa mitään tuosta kateellisuudesta, mutta itselläni kiinnostus jenkkiautoihin on luultavimmin lähtöisin elokuvista.ja tietysti siitä, että ne ovat näyttäviä.

      huvittaa kovasti tuo,kuinka jenkkikuskit näillä palstoilla sättivät meitä corollakuskeja.minä ainakin mielelläni kerron kaikille, että autoni on tuunaamaton '93 corolla 1.6 sedan, ajettu 277 000 km, mutta ehdottomasti fanitan jenkkiautoja! sekä uusia että vanhoja.

      lempparijenkkejäni ovat '61-'66 cadillacit, sekä uudemmista esim. chevyvan '98> ja dodge ram pickup '94-'02.kaikista suurin lempparini on kuitenkin chevy tahoe 2001-2002.siinä on erittäin hyvännäköinen ja mehukkaasti muotoiltu auto.pidän myös autosta nimeltään chevy blazer S10,vähänkuin tahoe pienoiskoossa.

      töissäkin(en ole toimistohintti vaan tehdastyöläinen) kun olen välillä puhunut amerikkalaisista autoista, niin parinkin jätkän kommentti on ollut jotain "jenkit on ihan kauheita!"

      että jeps.

    • Mercur.

      mutta tässä viikolla, kun olin lähdössä cruising'iin, niin nousin autosta ulos laittaakseni tallin oven kiinni, niin muutama naapurin immeinen piti kokousta siellä pihassaan, niin yksi rouva huusi minulle, "katsellaan kateellisina". Enpäs huomannut kysyä, miksi kateellisina.

      • yks värkkääjä

        Tässä maassa tuntuu erilaisuus olevan joka asiassa pahasta.
        Kaikilla pitäsi olla aerodynaaminen saippuakotelo autona, joka on feministien hyväksymä kulkine.

        Itseäni huvittaa kun työkaverit vaihtaa velalla uutta Audia pihaan ja ite ajan vanhalla diisseli Toledolla
        joka on riittänyt aivan loistavasti käyttöautoksi.
        Tallissa pikkuhiljaa valmistuu 67 Mustang kesäautoksi, siihen sijoitetulla rahalla olisin tietysti voinut ostaa
        uuden käyttökinnerin kuten muutkin.
        Uusi auto, jonka arvo romahtaa liikkeestä ulos ajettaessa ei vain ollut mieleiseni vaihtoehto.
        Vanhat autot tuntuu oikealta autolta, ei ole tietokonetta joka asiaa hoitamassa, kaikkea ei ole vaimennettu
        tunnottomaksi. Se on se karun kulkineen omanlaisensa fiilis..


      • do it
        yks värkkääjä kirjoitti:

        Tässä maassa tuntuu erilaisuus olevan joka asiassa pahasta.
        Kaikilla pitäsi olla aerodynaaminen saippuakotelo autona, joka on feministien hyväksymä kulkine.

        Itseäni huvittaa kun työkaverit vaihtaa velalla uutta Audia pihaan ja ite ajan vanhalla diisseli Toledolla
        joka on riittänyt aivan loistavasti käyttöautoksi.
        Tallissa pikkuhiljaa valmistuu 67 Mustang kesäautoksi, siihen sijoitetulla rahalla olisin tietysti voinut ostaa
        uuden käyttökinnerin kuten muutkin.
        Uusi auto, jonka arvo romahtaa liikkeestä ulos ajettaessa ei vain ollut mieleiseni vaihtoehto.
        Vanhat autot tuntuu oikealta autolta, ei ole tietokonetta joka asiaa hoitamassa, kaikkea ei ole vaimennettu
        tunnottomaksi. Se on se karun kulkineen omanlaisensa fiilis..

        niitä duunareita,jotka joutuvat ostamaan velaksi kaikkea.mutta sitten on myös ihmisiä,jotka voivat ostaa rahalla hyvän käyttöauton ja harrastepeliksi muskelipaatin ja muutaman harrastepelin.

        kyllä jenkeissä fiilistä on.mutta en jaksaisi ajella perhereissuja esim. chargerilla,koska matkan voi tehdä mukavammin,taloudellisemmin ja nauttien kevyestä ja helposta ajamisesta,lasten katsellessa samalla piirrettyjä dvd näytöistä.charger on minusta nostalgia peli,jolla voi käydä kaveriporukan kanssa esim.ruotsissa,mutta käyttikselläni tehdään matkaa kun haluaa toimintavarmuutta ja nopeutta reissuun.

        ja ei,en omista audia,vaan muun saksalaisen laatuauton ja tämän lisäksi pari mopar klassikkoa 60-luvulta ja yhden surkean rodi projektin.en ymmärrä kateutta,koska jokaiselle on kortit jaettu ja jokaisella on mahdollisuus voittaa,tehdä elämästään sellaisen kuin haluaa.siksi en usko,että amerikan autot herättävät kateutta,muuta kuin toivottomissa yksilöissä.


      • Nautiskelija.
        do it kirjoitti:

        niitä duunareita,jotka joutuvat ostamaan velaksi kaikkea.mutta sitten on myös ihmisiä,jotka voivat ostaa rahalla hyvän käyttöauton ja harrastepeliksi muskelipaatin ja muutaman harrastepelin.

        kyllä jenkeissä fiilistä on.mutta en jaksaisi ajella perhereissuja esim. chargerilla,koska matkan voi tehdä mukavammin,taloudellisemmin ja nauttien kevyestä ja helposta ajamisesta,lasten katsellessa samalla piirrettyjä dvd näytöistä.charger on minusta nostalgia peli,jolla voi käydä kaveriporukan kanssa esim.ruotsissa,mutta käyttikselläni tehdään matkaa kun haluaa toimintavarmuutta ja nopeutta reissuun.

        ja ei,en omista audia,vaan muun saksalaisen laatuauton ja tämän lisäksi pari mopar klassikkoa 60-luvulta ja yhden surkean rodi projektin.en ymmärrä kateutta,koska jokaiselle on kortit jaettu ja jokaisella on mahdollisuus voittaa,tehdä elämästään sellaisen kuin haluaa.siksi en usko,että amerikan autot herättävät kateutta,muuta kuin toivottomissa yksilöissä.

        "mutta en jaksaisi ajella perhereissuja esim. chargerilla"
        Valmistaahan jenkit loistoautojakin, joilla saa hieman tyylikkäämpää kyytiä, kuin jollakin euroräpistimellä.


      • Köyhä.
        do it kirjoitti:

        niitä duunareita,jotka joutuvat ostamaan velaksi kaikkea.mutta sitten on myös ihmisiä,jotka voivat ostaa rahalla hyvän käyttöauton ja harrastepeliksi muskelipaatin ja muutaman harrastepelin.

        kyllä jenkeissä fiilistä on.mutta en jaksaisi ajella perhereissuja esim. chargerilla,koska matkan voi tehdä mukavammin,taloudellisemmin ja nauttien kevyestä ja helposta ajamisesta,lasten katsellessa samalla piirrettyjä dvd näytöistä.charger on minusta nostalgia peli,jolla voi käydä kaveriporukan kanssa esim.ruotsissa,mutta käyttikselläni tehdään matkaa kun haluaa toimintavarmuutta ja nopeutta reissuun.

        ja ei,en omista audia,vaan muun saksalaisen laatuauton ja tämän lisäksi pari mopar klassikkoa 60-luvulta ja yhden surkean rodi projektin.en ymmärrä kateutta,koska jokaiselle on kortit jaettu ja jokaisella on mahdollisuus voittaa,tehdä elämästään sellaisen kuin haluaa.siksi en usko,että amerikan autot herättävät kateutta,muuta kuin toivottomissa yksilöissä.

        No ei se chargeri ole alunperinkään suunniteltu ja valmistettu miksikään reissuautoksi, puhumattakaan perheautoksi. Ei ollut omana aikakautenakaan erikoisen suosittu, vaikka olikin halpa.


    • pain :S

      kadehdin koska itselläni ei tule ikinä olemaan varaa omaan ^^. saan silti ihastella jenkkejä lähes päivittäin. Upeat rungot ja moottorin murina

      • U.S.A.

        Älä kadehdi! Katsele jenkkejä, ja tule ihmeessä juttusille jos näet jossain parkissa. Sitten jonain päivävä ostat ihan iki oman :)


    • 5235245

      "Kateellinen" voisin olla ehkä korkeintaa jostain klassikko muskelista... 60-luvun jälkeen USA.sta ei ole tullut yhtään hyvää autoa.

    • Chevy Van

      Amerikkalaisen auton väheksyjät ovat aina löytynnet niiden joukosta, joille se on tavoittamaton unelma.

      • korpi kylässä

        Huvitti suuresti kun ostimme naapurini kanssa autot melkein yhtä aikaa. Naapuri hankki suht. uuden mersun ja ite ostin 2500 euroo maksavan farmari jenkin. Muut naapurit ovat huomioineet jenkin oston ja uteliaita katsojia ja koe-ajajia on riittäny kyllästymiseen asti, mutta naapurin mese kuski ei enää tervehdi meikää kun tulee vastaan. (On aina suuttunu kun vaihdan jenkkii),AJATELLA ETTÄ HÄN AJAA KYMMENEN KERTAA KALLIIMMALLA PIRSSILLÄ JA ON MUN HALVALLE JENKILLE KADE, VAI SUUTTUKO HÄN KUN USA-AUTO VEI HUOMION, EIKÄ MESE.


      • camV8
        korpi kylässä kirjoitti:

        Huvitti suuresti kun ostimme naapurini kanssa autot melkein yhtä aikaa. Naapuri hankki suht. uuden mersun ja ite ostin 2500 euroo maksavan farmari jenkin. Muut naapurit ovat huomioineet jenkin oston ja uteliaita katsojia ja koe-ajajia on riittäny kyllästymiseen asti, mutta naapurin mese kuski ei enää tervehdi meikää kun tulee vastaan. (On aina suuttunu kun vaihdan jenkkii),AJATELLA ETTÄ HÄN AJAA KYMMENEN KERTAA KALLIIMMALLA PIRSSILLÄ JA ON MUN HALVALLE JENKILLE KADE, VAI SUUTTUKO HÄN KUN USA-AUTO VEI HUOMION, EIKÄ MESE.

        Hah!
        Ihan sama juttu meikäläisellä!
        Naapuri osti uudehkon bemarin isohkolla koneella tais olla ihan 3.jotain litranen
        ja on hilkettä ym blingbling 20" vannetta, MUTTA kun naapureita kiinnostaa enempi
        meikäläisen 383cid vm86 Camaro. Että Villeä vituttaa kun naapurit kyselee että onkos
        tuossa V8 moottori niinkuin mun Camarossa :) Näkee naamasta kun ottaa sappeen...
        No, jokkainen tyylillään. Mie ajan camarolla ja Ville bimmerillä.


    • 1.6 Terra

      vanhat ja hienosti entisöidyt autot (merkkiin katsomatta) ovat upea näky katukuvassa. Niihin on uponnut lukuisa määrä työtunteja ja muita resursseja.

      Hillitty cruisailu hienoilla autoilla on kelpo harrastus - toisin kuin madalletulla karvanoppa BMW:llä sudittelu.

      1978 ruosteinen Dodge Aspen tai raiskattu 1982 Firebird eivät aiheuta minkäänlaista kateutta. Eikä 2004 Chrysler Neon tai 2010 Dodge Caliber nostata sekään sen kummepia tuntemuksia.

      • ...............

        "1978 ruosteinen Dodge Aspen tai raiskattu 1982 Firebird eivät aiheuta minkäänlaista kateutta. Eikä 2004 Chrysler Neon tai 2010 Dodge Caliber nostata sekään sen kummepia tuntemuksia."

        Ei välttämättä herätä kateutta. Mutta uteliaisuutta kylläkin. Kokeilepa ajaa vaikkapa marketin parkkipaikalle Aspen sellaiseen väliin jossa on molemmin puolin uutta bemaria ja mersua. Sitten lapsiperhe ostoskärryineen menee ohi. Mitä autoa lapset osoittelevat sormella? No voin kertoa että vastaus ei ole bemari.


      • rinkulamies

        Omistan uudehkon taloudellisella ja tehokkaalla dieselillä varustetun "olympia-ooppelin," joka kuuluu ns. premium-luokkaan. Kallis auto, joka aiheuttaa kateuttakin.

        Tosin paljon edellistä enemmän huomiota ja kommentteja aiheuttaa myös omistamani yli 40v. vanha kasin koneella varustettu letukka. Välillä on suorastaan huvittavaa miten tuo vetoaa tunteisiin, toisin kuin kallis "muoviautoni." Kyse on varmasti kateudesta lähes poikkeuksetta. Letukkaani on verrattu ties mihinkä Bugatti Veyroniin ja Skyline GT/R:ään. Oliskohan vähän eri pelit kyseessä?

        Väittäkööt että ovat rumia, laiskoja, epätaloudellisia ja kamalia ajaa! Ei vois vähempää kiinnostaa! Rakastan vanhaa letukkaani. Arvatkaa kummanko auton ratissa nautin? Veikkaan, että rinkulamobiili on paalikoneessa, kun letukalla vielä ajetaan. On ne niin hienoja autoja! Jenkit nimittäin! :)


      • <<
        rinkulamies kirjoitti:

        Omistan uudehkon taloudellisella ja tehokkaalla dieselillä varustetun "olympia-ooppelin," joka kuuluu ns. premium-luokkaan. Kallis auto, joka aiheuttaa kateuttakin.

        Tosin paljon edellistä enemmän huomiota ja kommentteja aiheuttaa myös omistamani yli 40v. vanha kasin koneella varustettu letukka. Välillä on suorastaan huvittavaa miten tuo vetoaa tunteisiin, toisin kuin kallis "muoviautoni." Kyse on varmasti kateudesta lähes poikkeuksetta. Letukkaani on verrattu ties mihinkä Bugatti Veyroniin ja Skyline GT/R:ään. Oliskohan vähän eri pelit kyseessä?

        Väittäkööt että ovat rumia, laiskoja, epätaloudellisia ja kamalia ajaa! Ei vois vähempää kiinnostaa! Rakastan vanhaa letukkaani. Arvatkaa kummanko auton ratissa nautin? Veikkaan, että rinkulamobiili on paalikoneessa, kun letukalla vielä ajetaan. On ne niin hienoja autoja! Jenkit nimittäin! :)

        sopii suomen talveen ja helppo korjata verrattuna Ladaan 2101-2108 mallit


    • dON´T TELL MAMA

      aMERIKKALAISTA VAALEANPUNAISTA "JENKKIRAUTAA", KÄVI KERRAN KERTOMASTA LEHTIUUTISISTA EX. bOYFRENDINI...mIKHAEN SEX-MACHINE KUOLLUT AIDSII, KÄYTTIIN KERRAN KATSOMASSA NÄYTÖSTÄ iSO-rOOBERTINKADULLLA...NAISILLLE APLODEJA, ENEMMÄNKIN MIEHET LÄPYTTÄÄÄ APLODEJA KO. MIEHELLE?

    • kateutta.

      Tiedä kateuden syntyjä syviä, mutta se saattaa olla todellista ja vakavaa, vaikka siitä usein lasketaan leikkiä. Kateus voi johtaa mm. puhetaidon/kirjoitustaidon menettämiseen, siis aivotoiminnan häiriintymiseen, ns. sekoamiseen ja se taas ei ole mikään huumorijuttu.
      Kateutta kannattaa välttää mahdollisimman paljon, että säästyisi mielenterveysongelmilta. Jos naapurin tai kavereiden jenkki aiheuttaa kateutta, niin kannattaa hankkia itselleenkin Auto, saattaa jatkaa elämääsi useilla vuosilla, jopa vuosikymmenillä.

    • pp

      en tiedä, mutta uteliaisuutta ne ainakin herättää ja osittain monet tuntuvat pitävän jenkkejä kalliina autoina ja tuntuu etteivät osaa yhdistää että 10000e työnnettynä eurokinderiin sillä saisi aika hienon jenkin.
      Paras jenkkini takavetoisista on ollut ajaa vanha ex-diesel cutlas. Vanit ja farkut ahdistavia kokonaisuuksia ja katumusta herättäviä ostoksia olleet, mutta kaiholla muistelen vielä fairlanea mistä naapuri sanoi ettei tarvitse herätyskelloa kun emäntä lähti aina puolikuudelta töihin ja putken päät oli talojen väliin päin. Muut naapurit kyllä pälyilivät oudosti tuohon aikaan ja olivat varmasti onnellisia auton vaihdosta. Itse pidän autolla ajoa ja tykkäämistä makuasiana ja itse tykkään eniten nissaneista 70-94 poikkeuksena maxima ja nämä ovat saaneet jenkki harrastukseni hiipumaan. Poikaani kyllä on purrut jenkki kärpänen hän himoitsee sporttimalleja nyt vanin ja sedan capricen kokemuksensa jälkeen. Tällä hetkellä joutuu tyytymään vekkuliin v6 töidensä takia.

    • The Pretender

      Itse ainakin kadehdin, sillä jenkeissä on jotain luonnetta. Ei sitä saa ostamalla uutta ja kiiltävää mersua tai bemaria. Unelmoinkin, että vielä joskus saisi 2.autoksi jenkin, vaikkakin se saattaa teettää aluksi hieman enemmän työtä ennen kuin oppii jipot, mutta siihen asti on ajeltava Seatilla :)

    • mopar_

      drifting was a term used by Americans when a car when't sideways and using throttle to control the car way before the Japanese had cars that actually could spin their tires. ja mistäköhän se johtuu. toisaalta en kyllä tiedä kovinkaan montaa american auto harrastajaa jolla ei itsellään ole käyttö autona "riiskulhoa" tai vastaavaa pikkuautoa. lyhyesti ja ytimekkäästi sanottuna. jos haluat pitää hauskaa. osta jenkki jos haluat päästä halvalla osta ooppeli. T: mopar or no car.

    • harmittaako?

      Varmasti sen takia amerikanauto aiheuttaa kateutta kun on isokokoisempi kuin kanssa-autoilijoiden ajamat kipot. Olen välin huomannut esim. viereisellä kaistalla mersumiehia autoineen pää punoittaen mulkoilevan kun näkevät isompikokoisen auton mitä heillä itsellään on, selvästi huomaa että äijä on täydessä kiukussa ja kaasuttaa nopeaan pois kun ei kärsi katsella.
      Tarkoitan täysikokoista amerikkalaista autoa, en mitään energiansäästömalleja.

    • harrastus maksaa

      joo samaan olen minäkin törmännyt useasti.vaikka omat jenkkini ovat halpoja autoja niin silti parin kaljan jälkeen alkaa paikallisessa itku kuulua. onko se juuri siinä kun niillä ajo on niin kallista kovan kulutuksen,vakuutuksien,bensan hinnan takia. toinen ikuinen kateuden aike on etelän lomat...

    • 5+11

      Luulet ihan oikein, turhaan kyselet. kirjoitit ihan oikean tyhjentävän vastauksen itse.
      Viimeinen kappale avauksessasi sen kertoo.

      Autokateushan nyt on ihan mitätöntä. Ajattele, jos naapurin miehellä on kaunis flirttaileva emäntä, jolla hyvät rinnat ja perse. Oma muijasi on vittuileva tynnyri. Siinä on syytä olla ihan oikeasti kateellinen. Et edes huomaisi, vaikka naapurin äijällä on pihassa pestynä Dodge Challenger 426 '70.

    • Hirvonen.P

      Kommarit kaddehtii, koska heillä ei ole. Minun vanha Plymouth Barracuda 340 1969. Entä VW 1300 S Kupla vuodelta 73. Mitä kadehtimista siinä on? Varmaan taas vihreät? Päivittäiset ajot hoidan bussilla tai taxilla .Autotallissa odottaa ufoalus. Porsche, ilmajäähdytteinen. Joskus se on valmis ja kilpiin. Sitten taas tulee kademieltä muilta.

    • __jope__

      Kyllä kaikki jaksaa aina haukkua kuinka amerikan autot on perseestä ja paskoja, "ei tosta amerikanpaskasta oo mihinkää" jne. Kovasti kuitenkin tulee ihailevia katseita ja paljon käy uteliaita kyselemässä meikäläisen autosta. Mulla on siis ford f350 super duty, 7.3 powerstroke diesel vähän korotettu ja hyvällä maulla laiteltu. Siinä on vielä se jännä juttu että ne haukkujat on yleensä mersu, audi tai bimmerimiehiä. Muilla merkeillä ajavilta kuulee lähes poikkeuksetta kehuja komiasta autosta! Mutta ah sitä tunnetta kun lipuu voortilla jonkun audin viereen valoihin ja näkee kuinka siellä audissa silmät muljahtelee mun auton suuntaan!

    • Itse olen 19 vuotias ja löytyy vm.89 firebird tallista. Siinä on vaan semmonen fillis kun ajelee jenkillä, mitä en ole esim kavereitten turbo autoista saanut. Ei tarvitse huudattaa konetta että liikkuisi johonki vaan menee matalilla kieroksilla hyvin eteen päin. Moni on kysynyt kun autossa on 5.0l V-8 moottori että, paljonko tuo syö bensaa olen vastannut että: Kaiken minkä laittaa. Itse en katso että syökö se 10L vai 15L/100km kun kesällä ajelen vain jenkillä. Talvella on sitten 1.6l seat ibiza ajossa.

      Kiinnostus jenkkeihin alkoin faijan kautta. Hänellä on aina ollut jenkki kesä-autona ja pienenä kun pääsi V-8 moottorisen auton kyytiin, niin se oli mahtavaa kuunneltavaa.

      Tälläkin hetkellä löytyy faijalta vm. 80 Pontiac trans-am tallista. Käyttöautona on volvo V-70.

      • talvella

        Ei noilla talvella pystykään ajamaan, hajoavat heti jos yrittääkin ajaa.


      • nsvfgdncb
        talvella kirjoitti:

        Ei noilla talvella pystykään ajamaan, hajoavat heti jos yrittääkin ajaa.

        Ai miten niin ei pysty ajamaan talvella jenkillä?? Tunnen yhden kaverin joka on ajanut useemman talven 426 hemi chargerilla!


      • talviauto
        nsvfgdncb kirjoitti:

        Ai miten niin ei pysty ajamaan talvella jenkillä?? Tunnen yhden kaverin joka on ajanut useemman talven 426 hemi chargerilla!

        Sitten varmaan osaat kertoa, millä paikkakunnalla ja minkä niminen kaveri tämmöistä harjoittaa. Varmaan ainoa maailmassa.


      • Caprice 83
        talviauto kirjoitti:

        Sitten varmaan osaat kertoa, millä paikkakunnalla ja minkä niminen kaveri tämmöistä harjoittaa. Varmaan ainoa maailmassa.

        "Varmaan ainoa maailmassa."

        Omalla Capricellani edellinen omistaja ajoi 15v kesät talvet, autoa ei ollut koskaan ruostesuojattu. On osina ja hitsattavaa muutamassa kohdassa tuon maantiesuolankin takia.


      • Mustis8
        talvella kirjoitti:

        Ei noilla talvella pystykään ajamaan, hajoavat heti jos yrittääkin ajaa.

        Paljastit juuri tietämättömyytesi.


      • Mustis8
        talvella kirjoitti:

        Ei noilla talvella pystykään ajamaan, hajoavat heti jos yrittääkin ajaa.

        Edellinen oli tarkoitettu "talvella" nimimerkin alla kirjoittaneelle " asiantuntijalle"


    • -83 Fleetwood nyt toinen talvi minulla ajossa, edellinen omistaja ajeli Oulussa edellisen talven...

    • mopot

      joo just oli puhe tästä että jenkki kuskit luulee että niitä ihanoidaan,,,multa ne saa säälipisteitä jenki kuskit luulee että just heitä katotaan mutta moni säälii heitä kattokaa vaikka nettiautosta paljonko maksaa joku jenkkfarmari ,,,

      • Mustis8

        Kattokaa samalla mitä maksaa vastaavan ikäinen euro tai japsi farmari...


    • kadekehä

      Suomessa kadehditaan mitä vaan, mikä on epätyypillistä ja epätavallista. Joko kadehditaan sitä, että toisella on hienompi tai jos ei olla varmoja, että mikä naapurin auto on laatujaan, kadehditaan varmuuden vuoksi, jos se kuitenkin sattuisi olemaan hienompi. Ja oma auto on paras, senhän todistaa markkinajohtajuus Suomessa. Satatuhatta suomalaista ei voi olla väärässä.

    • voivoivoiv..43565678

      Ja se ikuinen polttoaineen kulutuksen pällistely ihmetyttää...
      mielummin ajaa 5.0 litrasella kasilla olevalla oikean kokoisella autolla ,joka vie 15 litraa satasella.Kun jollain saatanan kirpulla jossa on litranen kone ja kulutus 12litraa satasella!

    • Number_nine

      Ketjun aloittaja on joku finninenäinen teini-pissis. Tosiasiassa jenkit eivät ainakaan minussa aiheuta kateutta vaan lähinnä - sääliä! Tämä siksi, että ajo-ominaisuudet ovat ajamissani olleet huonompia kuin vanhoissa venäläisissä autoissa. Laatu on mitä on, itseasiassa nykyajan jenkkituote on melkein sama kuin Neuvostoliiton aikana tehdyt tuotteen eivät vaan kestä laadultaan. Myönnän kyllä, että jonkinlaista gloriaa on vielä -60lv jenkkiautoissa..., mutta kysessä on haavekuva ajasta. Silloiset autot olivat ajoominaisuuksilta vielä huonompia kuin nykyjenkit,

      Nykyajan jenkit ovat menneet ohi tehoissa ohi -60lv muskeliautoista. Niin se maailma muuttuu.

      • hyviä autoja

        Oletko huomannut miten paljon vanhoja jenkkejä näkee vielä liikenteessä, jos vertaat vaikka saman ikäisiin euro tai japanilaisiin, 50-70 luvun autoihin. Kyllä laatu on korkeaa kun näin kauan pysyvät hengissä, ovat teräslevystä tehtyjä autoja toisin kun japanilaiset tinapaperista tehdyt himmelit. Ajo-ominaisuus on kaikissa autoissa erilainen ja kaikkeen ihmiset tottuvat, toiset jopa pieneen palkkaan.


    • yesterday´s chevrole

      chevy antaa niin hinoa kyytiä ei edes mese, audi tai volkkari pärjää niille
      NEW CAR PLASTIC CAR ja uusissa autoissa on noi pikku mopon muovi koneet ei kunnon ääniä suhina vain kun itse ajan iso lohko chevyllä on ajo tuntuma aivan muuta ja kone jymisee mukavasti ja penkit kuin sohvat ja sitte kruise päälle sitte menoks
      the heartbeat of america yesterday`s chevrolet

      • kruiskis

        Älyttömän hyvin kertoilit. Ei pisteen pistettä, eikä näkynyt pilkkujakaan. Kruisaile vaan lisää.


    • joojoomutta

      Taaaaas niitä maku asioita....Tuskin kyseiset autot mitään kateellisuutta aiheuttaa,mutta toki on mahdollista että joku voi niitä pitää hienoina autoina tai ns.classikoina...toisten autojen kadehtimisesta ei kärsi kuin mielen vikaiset.Tietty voi masentaa jos esim. varallisuus ei riitä johonkin kalliiseen autoon josta tykkäis, mutta ei pidä puhua kateudesta vaan ehkä ihailusta ja haaveilusta. : ) Ja monelle on vanha amerikkalainen auto ehkä enemmän fiilistelyauto kuin mikään henki ja elämä...Ja jos sattuu että kyseiset autot ärsyttää niin voi aina katsoa muualle ja nauttia oman autonsa hyvästä kyydistä ja pysyä kaukana jenkeistä.. : )

    • Caprice 83

      Veikkaan, että esim. monet 50-60-luvun jenkkiautot aiheuttavat kateutta, koska niissä on niin rohkea tyyli. Sanotaan muotoilu, ääni, yleinen tunnelma jne. Monissa vanhoissa jenkeissä on myös ylellistä loistoa.

      • vai loistoa

        Vai ylellistä loistoa, Hehheh, sitä Capriksessasi on vai?

        Ei todellakaan herätä mitään kateellisuutta. Korkeintaan tunne teitä kohtaan on siellä säälin puolella.
        Nauratti viikonlopulla järjestetty kruisailutapahtuma erään itä-suomalaisen pikkukaupungin kaduilla.
        Voi hitto niitä "autoja" yhdellekin oli konepellille istuutettu joku saakelin paise/ämpäri tms. Helvetinmoinen jytinä vaan kuului, kun se nokka maassa luuhasi eteenpäin muiden "jenkkien" seassa.
        Mahtoi olla mynä suorana kuskilla :D
        Ja ns. avoautot oli oma lukunsa, kelin puolesta olisin pitänyt katon ylhäällä, mutta kun on avokki, niin ajetaan nuppi paljaana vaikka talvella.
        Jäljet on kylläkin näkyvissä.


    • 11

      Onhan ne vaan helvetin upeita

    • NAURATTAA

      Ajelen Chevy Alerolla ja vaikka autossani ei ole kasia, niin fiilis ja tyyli on aitoa jenkkiä. Naapurin bimmeri ja mese kuskit, kymmenen kertaa kalliimmissa koslissaan ovat kateellisia mun Chevylle. Hauskaa on katella kun korjauttavat romujaan kokoajan korjaamolla ja meikäläinen vaan ajelee huolettomia kilometrejä.

      • aatami opel

        Ei nuissa nykyjenkeissä ole mitään tyyliä, jotain aleroakin kun katsoo tulee mieleen joku kälynen ooppeli.


    • emmämitäätierä

      Jenkkiautoissa on tyyliä, siksi niitä kadehditaan.

      • Jussi.

        On niissä tyyliä, mutta ennen kaikkea erinomainen ajomukavuus ja käytännöllisyys.
        Eikös suomalainen viherkommunisti ole kade kaikelle hyvälle ja kauniille?


      • tyyliä
        Jussi. kirjoitti:

        On niissä tyyliä, mutta ennen kaikkea erinomainen ajomukavuus ja käytännöllisyys.
        Eikös suomalainen viherkommunisti ole kade kaikelle hyvälle ja kauniille?

        Jotain tyyliä oli 60-70 luvun jenkeissä, mutta tämänpäivän jenkkiautoissa ei ole enää mitään tyyliä. Tämän päivän todellinen tyyli ja luotettavuus on saksalaisautoissa, siksi näetkin niitä todella paljon liikenteessä.


    • jenkillä-79

      50-60-70-luvun jenkkejä ei saa enään ostettua uutena kaupasta vaikka oliskin fyffeä. Tuommoisen liikkeellä pitäminen vaatii muutakin, kuin paksua rahapussia vaan myös kädentaitoja. Nykypäivän lippalakkipäinen amis biimerikuski lapioi lasikuitua kylkeen ja tilaa netistä pulttaa kiinni palikoita iso stereot. Vanhat jenkit ei ole tarkoitettu kädettömille.

    • Jepps45

      Kateutta? Niihin romuihin. Jotkut luulee olevan hienoa, kun ajaa vanhalla ruostesella jenkkiromulla, ja sanovat V8, Pellejä.

    • edselit jees

      itse entisöin parhaillaan siis about uuden veroiseksi 58 edseliä !!

      Siinä vasta on persoonallisen näköinen auto :O)

      hauskinta on tällä ajaa, ja katsoa muiden ihmisten ilmeitä !

      yleensä iloisia ilmeitä, VTF .mikä ihme sieltä tulee ilmeitä, ja tyypillisimmät on tojota ihmisen lasittuneet epätoivoiset ilmeet..

      voi niitä ihmis poloisia.. sääliksi käy.

    • monta tullu ja menny

      itse ostan jenkin aina kesäksi ne on vaan sen verran hyviä reissu rekiä et ei paremmasta väliä,ennemmin sitä vanissa nukkuu kun jossain pienessä auton kopperossa tai teltassa.joka kerta olen saman rahan tai jopa enemmän saanut kun olen jenkin pois myyny,toisin on käynyt monen eurooppalaisen ja japskin kanssa.hinta auton ja kulutuksen puolesta on rikkaalle halpa ja köyhälle ihan saman hintanen.

    • Uusisijoittaja80

      Pontiac Trans am vuosimallia 1977. Konepellissä mahtava siipiä levittelevä tarrakotka ja pellin läpi tulevassa ilmanottoskuupissa lukee 6.6 litre.

      Kovasti se huomiota aiheuttaa meidän rivarin parkissa. Ei se kateutta voi olla, koska naapureiden uudet audit ja mersut maksavat ainakin puolet enemmän. Tosin tämä lelu on jo arvonalennukset nähnyt ja nousussa ollaan.

      Tai sitten se kateus aiheutuu siitä, että yli puolet halvemmassa autossa on moninkerroin enemmän "cojonessia". Ja kun vielä omistajakin pitää autoaan pihan äijänä, niin totta kai se hermostuttaa.

      Amerikassa päiväunet on aina saatu sarjatuotantoon ja sitä kautta tavallisen bensa-aseman duunarin ulottuville. Jenkkikasin kasin louskutus ja jytinä vaan on niin....

      ...jotain mitä eurooppalaisista autoista ei löydy.

    • Driver.

      Sehän se usein hämää rahvasta, kun ei tiedetä hyväkuntoisen 10 - 20 vuotta vanhan jenkin ikää, kuvitellaan, että se on yhtä arvokas kuin oma, juuri kaupasta tuotu "audi".
      Köyhälle kansalle tuo auton arvo on se tärkein mittari.:D

    • agados express

      on se ihan huvittavaa tuollainen kateus kalvaa ja "kyrsii", kyllä noit isot f250 ja 350 foortit ja gemssut ja chevyt worktruckit erottuu jostain fiiat ducatoista, ja on pahuksen hyviä ajaa, ja sitten omassa luokassaan 60-70 luvun jenkit, itse tykkään jostain 2d ht malleista, kyllä siinä on parasta se, kun kevät tulee ja pääsee "cruisaileen " kartsalle, !

    • Cadillac CDV

      muistan vieläkin tapauksen , 20 vuoden takaa. Olin käynyt jenkeissä ja ostin '63 Cadilllac Coupe DeVille ( 2-ovinen ).. Eräs, mutkan kautta oleva "tuttava", SD/kommunistipuolueen kannattaja, tuolloin 50 ikäinen nainen, sanoi, että "ei tuollaisella autolla pitäisi ajella, jos ei ole omaa osake-asuntoa"..

      Onhan jenkeissäkin ollut tapana että talo on "mörskä" mutta pihassa hieno auto.



      Repesin nauruun. Nyt on osakekkin ja edelleen , vielä tuo siipiniekka jenkki tallissa.

    • GM.

      Vaimo oli lähdössä työpaikalta kotiin, kun eräs mummu köpötteli keppinsä kanssa ohi ja ohimennessään sanoi niinkuin itselleen, muuta kuitenkin kuuluvasti, että vaimoni hyvin sen kuuli: "millainen mies pitää olla, että saa tuollaisen auton".

      Parikymmentä vuotta vanha Buicki.:D

    • Omakin ois kiva

      Muutama vuosi sitten ajelin ystäväni avo-Cadilla. Heti, kun pysähdyin oli porukkaa kyselemässä, kehumassa ja kyytiinkin olisi ollut halukkaita. Paras kommentti tuli n.8-vuotiaalta pojalta joka huusi " v*tun ruma p*ska auto ".

    • KOMMARIT

      Kun mulla on ollut jenkkejä, niin aina joku alkaa nillittämään ja sättimään kateellisuuksissaan. Nyt mulla on Lumina ja kun muuta eivät keksi, niin sanovat että mikäs korean jenkki se on, tai tulit sitte euro jenkillä, tai eikös ole varaa ajaa kasilla, tai ei varmaan lähe käyntiin. Voi v.ttu että on kommunistisen kasvatuksen saamaa porukkaa. Kun viimeks ostin tään halvan Luminan niin työkaverit möllöttivät muutaman päivän niinkuin olisivat menettäneet puhekykynsä ja vasta sitten alkoi armoton itkeminen mun jenkistä. Vaan kun joku töissä ostaa jonkun Corollan tai vastaavan, niin sitä kehutaan ja onnitellaan ostajaa. Kerran kun taas nillittivät autostani, niin valehtelin että taidan hankkia jenkeistä entistä prameemman auton, Lincoln Town Carin ja vieläpä 04 mallia, niin voi sitä itkemistä ja nillitystä, eivät varmaan toivu enää ikinä siitä traumasta.

    • SAMA TÄÄLLÄ

      Kylläpä kuulostaa tutulta noi edellisen kirjoittamat asiat. Mullakin on jenkki ja työpaikalla saa kuulla naljailua, miten mulla muka on varaa pitää jenkkiä ja mitä minä muka esitän sellaisella munan jatkeella. Kun ensimmäistä kertaa hankin jenkkiauton, jotkut kaverit lopettivat kaveruus-suhteen siihen, mitä muuta se on kuin kateellisuuden osoitus. Minun autoani myös naarmutettiin työpaikan parkkiksella, varmaan just niitä "kateellisia kommunisteja".

    • Jeknkeillä mennään

      Minkä vuoksi tälläkin palstalla on kaiken näköisiä vittuilijoita, annnetaisi itse kunkin harrastaa mitä haluaa. Itse olen pitänyt käyttöautona 17 vuotta -80 Oldsmobilea. Pojalla nyt Chevy van G30 joka sekin on käyttöautona, halpa ajaa kun on kuorma-auto , ei diesel veroa, käyttömaksu 85,00 euroa vuodessa. Ollaan molemmat oltu ainakin tähän asti tyytyväisiä näihin, katsotaan tulevaisuudessa millä ajetaan.

    • juyi

      van se jytisöö kasi

      • romu-jussit

        Ei käy kateeksi noiden romu-jussien vanhat autot.
        Tietysti ihmetellään, miksi tuokin tuollaisella rotiskolla ajaa.
        He haluavat huomiota itselleen auton lisäksi poikkeuksellisen ulkonäön vuoksi, ihme partoineen ja pulisonkeineen.
        Autonsa on rämisevä ja pitää kovaa melua.
        Kummaa porukkaa nuo romu-jussit.
        Ei käy yhtään kateeksi.


      • onaboy
        romu-jussit kirjoitti:

        Ei käy kateeksi noiden romu-jussien vanhat autot.
        Tietysti ihmetellään, miksi tuokin tuollaisella rotiskolla ajaa.
        He haluavat huomiota itselleen auton lisäksi poikkeuksellisen ulkonäön vuoksi, ihme partoineen ja pulisonkeineen.
        Autonsa on rämisevä ja pitää kovaa melua.
        Kummaa porukkaa nuo romu-jussit.
        Ei käy yhtään kateeksi.

        kyse ei ole huomion hakemisesta vaan kyse on siitä että elää elämänsä niinkuin haluaa, monkin haaveilee siitä jenkistä mutta ei ikinä elämässää uskalla ostaa kun pelkää liikaa sit mitä muut ajattelee siitä...


    • PIRKKA PELLET

      VAI EI KÄY KATEEKSI, NILLITTÄJÄT.

    • MONEYLESS URPO

      Mulla on varaa vaan vanhaan autonrämään ja pakko sanoo että oon hitsin kateellinen noille Jenkki harrastajille. Olishan se tietysti mukava ajella jollain hienolla Jenkillä, jos ois vaan sitä tuohta tarpeeksi. Mutta nyt pakko vaan unelmoida ja toivoa että joskus olis vakinaista työtä ja talouskin paranisi, niin pääsisi joskus toteuttamaan unelmiaan.

    • 9+3

      Kyllä näistä jenkkiautoista tämä premium luokan Chevrolet Cruze on paras!

    • Boss302

      Ulkonako, teho; tylsilla autoilla ajavat ihmiset haluaisivat muidenkin ajavan samanlaisilla kotteroilla. Mika siina, kukin omalla tyylillaan, mutta pitaisivat tyhmat kommentit omana tietonaan.

      • perunalaatikko

        taannoin kylän baarin oven edustalla joku vanhempi nainen humalassa rähjäs "korjatkaa ny ***kele se pakoputki" kun lotko jytäs tyhjäkäyntii siinä vieressä. hienoja autoja, miehekkäillä äänillä!


      • Pannukakku.
        perunalaatikko kirjoitti:

        taannoin kylän baarin oven edustalla joku vanhempi nainen humalassa rähjäs "korjatkaa ny ***kele se pakoputki" kun lotko jytäs tyhjäkäyntii siinä vieressä. hienoja autoja, miehekkäillä äänillä!

        Taannoin kylän baarin edustalla seisoi vanhempi nainen humalassa jalat leveellä, syöden nakkejaan, kun takaa oli tulossa jenkkifarkku. Ämmä ei kuullut, eikä nähnyt mitään, kun jenkki hivuttautui pikkuhiljaa lähemmäksi ja vielä lähemmäksi, kunnes farkun puskuri kosketti naisen sääriä ... ! Voi helvata mikä mekkala nousi, kun friidu selvis shokistaan. :D Jäi epäselväksi, mitä hän kuvitteli ensimmäiseksi, kuka ja mikä niitä sääriä siveli.


    • Amerikkaa

      En tiedä muusta mutta itse ajelen vm-01 Chrysler sebring: llä ja olen ollut tyytyväinen. Se on hyvä talviauto, käynnistyy ilman roikanpäässä olemista ja ilman tallissa pitoa suoraan hangesta kovillakin pakkasilla ja lämpenee nopeasti. Se on kesää talvea hyvä pitkänmatkan auto. Matka soljuu kruisaillen. Ilmastointi kesällä viilentää tunnelmaa. Sillä ohitustilanteet ovat turvallisia koska menet lentäen ohi, onhan se automaatti,v kutonen ja 2.7 litrainen. Ei se bensaa erityisen paljon ryystä. Annan anteeksi sen mitä se ottaa. Vielä se kerää katseita maantiellä vaikka onkin vanhempi. Kateuteen en usko, saahan noita. Eivät enää maksa paljon.

    • Kyllä aiheuttaa

      Itse tilasin tuontifirman kautta käytetyn 2010 Fordin Expedition -SUV maasturin ja kyllä aiheuttaa kateutta jo ennen kuin on edes pihassa.

      Työkaverit tuntuvat muuttuvan pikkuhiljaa sinisiksi kun niille valaisee autohankettaan. Kummaa on; ajavat nimittäin itse osa kalliimmillakin autoilla, omanihan on arvoltaan varsin siedettävä vaikka näyttävä jenkkivaunu onkin...

    • ainasama

      Jos sulla on isompi terassi, telkkari tai kompostori kuin naapurilla niin siitä pitää olla kateellinen. Jos sun hiusmalli poikkeaa valtavirrasta tai et ole kiinnostunut facabookista niin olet vähintäänkin epäilyttävä henkilö

      Jos sulla menee niin hyvin että voit valita kulkuneuvosi oman mielen mukaan niin olet ansainnut naapurien kateuden. Sulla menee hyvin!

    • huoh,5

      aika vaikea uskoa että 12v.sitten meksikossa tehty ritsa kerää muutä kun sääli tuijotusta...

    • Kateus

      Ei kyllä nuo 95-05 syslerit sun muut mitään kateutta tms kerää, lähinnä sääliä.

      Mutta vanhat vehkeet, 40-80luvun jenkit. Jotkut saattaa kadehtia, jotkut nauraa, jotkut vihata. Sitten on sellaisia jotka tykkäisi itsekin harrastaa vanhaa amerikanrautaa. Ei vaan riitä uskallus ostaa (peukalo keskellä sitä jotain remonttihommissa, bensaa palaa hui kamala ja kolmas: ei vaimo anna lupaa/ei riitä lompakon paksuus).

      Ja siitä se paskamylly vasta alkaakin kun ei voi itse ostaa sitä samanlaista romuläjää autotalliin kun mikä naapurin penalla on. Sitten revitetään jotain vitun 200hp pemaria kylällä.

      Sama pätee oli se auto jenkki tai vaikka 70luvun laiteltu escortti/corolla/carina etc.

    • irkku

      uskon että "jenkittömät" ei ole kateellisia, eivät vain ymmärrä että autoilu voi olla elämäntapa, tai pitkäaikanen haave kuten mulla. en tosiakaan omaa paksua pörssiä eikä mies ei ollu jenkin laittoa vastaan. ajattelin että nyt osu se minun auto kohilleen ja olis ollu sääli päästää käsistä. auto ei ole vain auto mulle, se on myös yksi ison haaven toteutuminen ja eräänlainen saavutus elämässä. rämiseehän nuo lotjakkeet ja vie tilaa, ja köyhyn entisestään, paniikki iskee jo nyt ko en tiä mihin auton laitan talveksi ja kestääkö suunniteltuja reissuja yms. miksi pitäis olla kade tästä...? ja muuten, oon tosiaan onnellinen rämisevästä, kolisevasta ja pahalta haisevasta jenkistäni ja mustista käsistäni ko saan upottaa käet moottoritilaan. :)

      • jenkit heikkoja?

        Mihin laitan auton talveksi? Mikset aja sillä? Eikö jenkki kestä talvea?
        Veneet nostetaan talveksi talviteloille, mutta auton kuuluu kestää ajoa talvellakin.


      • Uno?
        jenkit heikkoja? kirjoitti:

        Mihin laitan auton talveksi? Mikset aja sillä? Eikö jenkki kestä talvea?
        Veneet nostetaan talveksi talviteloille, mutta auton kuuluu kestää ajoa talvellakin.

        Onpa tyhmä kysymys.

        Onhan niitä jenkkejä talvikäytössä vaikka kuinka paljon, katsele ympärilles pahvi.

        Jos taas tarkoitat museoajoneuvoikäisiä jenkkejä, niin samalla tavalla vanhat eurot ovat pois suolaliikenteestä ... tosi harvoin tulee vastaan 50-lukuinen mersu tai 30-lukuinen Opel ....60 - 70-lukujen brittejä tai swenskejä myös erittäin harvoin syksyn loskaliikenteessä.

        .


      • voivitunvittu.....
        jenkit heikkoja? kirjoitti:

        Mihin laitan auton talveksi? Mikset aja sillä? Eikö jenkki kestä talvea?
        Veneet nostetaan talveksi talviteloille, mutta auton kuuluu kestää ajoa talvellakin.

        eihän kaikki aja polkupyörälläkään talvella, jotka kesällä sillä ajaa. Ihan oma valinta koko talvella ajelu. Helevetti näitä urpoja !


      • irkku
        jenkit heikkoja? kirjoitti:

        Mihin laitan auton talveksi? Mikset aja sillä? Eikö jenkki kestä talvea?
        Veneet nostetaan talveksi talviteloille, mutta auton kuuluu kestää ajoa talvellakin.

        helou.
        kysyit miksen aja talvella jenkillä.... koska ajan työn puolesta paljon ja siihen minulla on työauto. en halua ajaa talvella muutenkaan, se on kesäharrastus ja mukavampa ajella lomalla kun ei ole kiirettä ja saa nautiskella. enkä sitä paitsi ymmärrä miksi tätä pitäis edes puolustella. sanopa vain että solet hiukan tyhmä tai aivan liian nuori käsittämään mitään niin hienoa asiaa kuin oma harrastus. :)


    • mölytmahaanpoika

      En kyllä minäkään jenkkiä ostaessa tienny, että minun pitäisi siistikuintoinen yksilö uittaa tuolla suolapaskassa talvella ja vaan sen takia, että voisi todistella kanssa autoilijoille, että kyllä tämäkin kestää.

      • leikkikalujako?

        Onko jenkeissä aina puutteellinen ruostesuojaus, vai puuttuuko se kokonaan?
        Tämä tule aina mieleen kun jenkeillä ei voi ajaa talvella.
        Jenkit ovat kovia ruostumaan talvikäytön aikana, olen nähnyt monta rapeaksi ruostunutta jenkkiä joita ei ollut koskaan massattu.

        Toinen kummallisuus on jenkin museoiminen, tämäkin rajoittaa ajoa, ei saa ajaa kuin tietyn määrän päiviä vuodessa liikkuvalla museolla.

        Tulee vaan mieleen etteivät jenkit ole ollenkaan ajettaviksi tarkoitettuja autoja.


      • noo justjuu..
        leikkikalujako? kirjoitti:

        Onko jenkeissä aina puutteellinen ruostesuojaus, vai puuttuuko se kokonaan?
        Tämä tule aina mieleen kun jenkeillä ei voi ajaa talvella.
        Jenkit ovat kovia ruostumaan talvikäytön aikana, olen nähnyt monta rapeaksi ruostunutta jenkkiä joita ei ollut koskaan massattu.

        Toinen kummallisuus on jenkin museoiminen, tämäkin rajoittaa ajoa, ei saa ajaa kuin tietyn määrän päiviä vuodessa liikkuvalla museolla.

        Tulee vaan mieleen etteivät jenkit ole ollenkaan ajettaviksi tarkoitettuja autoja.

        No missäs autossa sinun mielestä on tehtaan jäljiltä joku ruostesuojausta tehty. Kyllä kun liikenteessä seuraa niin mersuissa ja fordeissa ei ainakaan toimi mikään suojaus... parivuotta liikeenteessä ja joka paikka kukkii.


    • Jo iso poika.

      Jenkkiauto aiheuttaa suunnatonta kateutta bimmerinulikoissa ja viherkommareissa, vai mikä muu voisi olla motiivina, että örvellys alkaa heti, kun jenkistä on kysymys?

      Nämä örveltäjät ovat ilmeisesti niitä isättömiä, yksinhuoltajaäitien kasvattamia heikkolahjaisia häirikkönulikoita.

      • huonoja ovat

        Mistä syystä jenkkiautoilijat ovat pienen pieni vähemmistö maassamme?
        Pakko niiden on olla huonoja autoja, ei ole muuta selitystä.


      • tyhmyys kaunistaa...
        huonoja ovat kirjoitti:

        Mistä syystä jenkkiautoilijat ovat pienen pieni vähemmistö maassamme?
        Pakko niiden on olla huonoja autoja, ei ole muuta selitystä.

        Kyllä se on ihan se persaukisuus joka tuossa näkyy. Suomessa on niin älytön vero tuollaisiin autoihin, että varmasti jää ostamatta, niin uudet kuin vanhatkin.

        Katsotaan aikaa eteenpäin ,niin nähdään on nuo koko kansan Kia riiot muuta kun pihakoristeena vikoineen.


      • euro
        huonoja ovat kirjoitti:

        Mistä syystä jenkkiautoilijat ovat pienen pieni vähemmistö maassamme?
        Pakko niiden on olla huonoja autoja, ei ole muuta selitystä.

        Huonoi ovat ku jopparitkin niitä karttaa,eikä liioin takseissakaan niit näy..


    • hähää

      Kuka ostaa idioottilennon idioottithaimaahan, kuka huolto-osia ja bensaa mukavaan jenkkiauto -perheenjäseneen....ja kyydit taatusti paremmat...

    • Kaikki autot hyviä

      Kyllä jos joku noituu että Musta 2011 vuoden chevrolet camaro isolla v8-moottorilla on ruma ja hidas ni silloin on sokea,

      • Jenkkiauto

        Ja se V8 pärjää alle kympillä sadalle bensaa.400 hevosvoimaa.Ulkonäkö autossa toista luokkaa.Siitä ei tarvinne ees puhua.Ja papua piisaa moottorissa.


    • terve menoa

      Voi voi, tänään se taas kävi toteen kun taakseni ilmestyi uljas skodahemmo jonka oli pakko ohittaa juuri vahattu jenkkini. Toimenpide täysin turha ja jopa piittaamaton muusta liikenteestä.
      Ei pysty ymmärtämään. Siinä se sit meni edelläni kymmeniä kilometrejä. Kyllä näitä riittää joka sormelle kun suvessa liikkuu, kai niillä on joku alemmuuskompleksi ( ymmärtäähän sen ).

    • ei ole ahdasta

      Kyllähän tämänkin viestiketjun suosio kertoo siitä isosta tossun- ja ties minkä alla lymyilevästä joukkiosta jossa päiväunet liittyvät omaan jenkki-autoon.
      Ja se ainoa surkea kommentti aina huoltsikalla: paljo tää vie bensaa, ihan kun se olis ainoa asia autonpidossa joka maksaa. Siinähän ahtavat perhettään johonkin munankeittimeen, oma valinta. Hymyillään taas kun tankataan.

    • lähisairaanhoitaja
    • jaska jokunen

      ai että naurattaa lukea näitä :) osa selkeästi harrastajia, osa toimisto työntekijöitä jotka haaveilee näistä peleistä ja loput kateellisia paskahousuja...
      omasta pihasta löytyy miltein 50 vuotta vanha avojenkki, käyttö-autona suburban, paketti-autona mb sprinter niin ja 2kpl 4x4 toyotaa ei se merkki mielestäni tuo kateutta tai se valmistusmaa, toiset ihmiset vain ovat kaikesta mitä toisella on tietenkin kateellisia, miksi? no tietenkin siksi että me olemme suomalaisia!!! jos joku kirjanoppinut tätä lukiessaan löysi (todennäköisesti löysikin) kirjoitusvirheen niin kerro ihmeessä jos se saa sinut iloisemmaksi, katsos minä en ole kirjanoppinut tai kouluja käynyt olen se kaveri joka meni peruskoulusta ammattikouluun toteamaan tyhmyyteni lopetin sen kesken ja aloitin työt :) ja kyllä mulla menee vitun hyvin! nyt on ikää just 30vee ja autoja löytyy sekä moottoripyöriä ja mikä parasta kaikki on omaa niiden rekisteriotteessa lukee oma nimi:)

      mutta jos nyt muistellaan mitä aiheen aloittaja kirjoitti tuolla ylhäällä...
      tässä teksti muistutukseksi

      En kaipaa tänne mitään jenkki ukkojen v8 voimanpuolesta puhujii tai että amerikkalaiset on ainoita oikeita autoja tms. ******.

      En kaipaa myöskään mitään bensankulutukseen liittyviä herjoja tai muuten autonharrastajiin liittyviä kommenteja tms. ******.

      Miksi sinä kadehdit jenkkiautoa ?

    • apunavaiapina

      Hyvä Jaska!! Samaa mieltä!!

      Nämä palstat on joidenkin pakkomielle purkaa pahaa oloaan, eikä aina liity mitenkään itse asiaan. En koskaan ole ymmärtänyt sitä, miksi toisen ihmisen henkilökohtainen omaisuus voi aiheuttaa niin paljon mielenhäiriötä toisen ihmisen päässä. Sekaisinhan ihminen on jos noin paljon toisen auto häiritsee.

      Mikä ajatus sekin on, että aina pitäisi kaikkien ajaa uusilla euroautoilla. Minkä ihmeen takia? Jos kerta jenkillä tykkää ajella niin mikä siinä on se ongelma?

      En minäkään mene kaupanpihalla olevan Kian kuskia haukkumaan, että mitäs tuollaisella ajelet. Mitä v.ittua se mulle kuuluu! Kyllä itsellekin voisin sellaisen ostaa jos kiinnostaisi ajaa sellaisella, mutta kun ei kiinnosta. Mä ajan tolla 25vuotta vanhalla jenkillä ja olen itse tyytyväinen ja se riittää mulle.

    • 351c

      Moi Hiihoo. Muinoin ministerit oli kateita, jos rahvaalla oli jenkki eli yhtä iso auto kuin heillä. Siksi jenkkiä verotettiin rankasti :-D

    • exhot

      Koppavaa kovin koppavaa... suorastaan haiskahtaa sisäsiittoiselle porukallenämä jenkki/ varsinkin hot rod harrastajat,autoja myydään vain "alan harrastajille" HÄH...eikö tavallisten pulliaisten raha kelpaa!

      • kummaa sakkia

        Mitä järkeä on säilyttää jotain jenkkiautoa talven tallissa, mitä hienoa siinä on?
        Autot on tehty käytettäviksi.
        Mitä jenkkiautoilija tekee talvella? Onko hän vain sisällä ja katsoo televisiota kun ei voi ajaa autollaan.


      • Cadillac-kuski
        kummaa sakkia kirjoitti:

        Mitä järkeä on säilyttää jotain jenkkiautoa talven tallissa, mitä hienoa siinä on?
        Autot on tehty käytettäviksi.
        Mitä jenkkiautoilija tekee talvella? Onko hän vain sisällä ja katsoo televisiota kun ei voi ajaa autollaan.

        nimimerkille "kummaa sakkia" laittamaan kysymykseen ...."Mitä järkeä on säilyttää jotain jenkkiautoa talven tallissa, mitä hienoa siinä on?"

        Siinäpä sinulle miettimistä ! Miksi ei näillä autoilla pääsääntöisesti ajeta talvella.
        Hiihdätkö "murtomaahiihtoa" kesällä pururadalla ja talvella ajelet polkuypyörällä, kesärenkain ?
        Lisää mietittävää sinulle: Miksi purjehtijat eivät käytä veneitään talvella, täällä Pohjolassa ? Miten iso osa autoilijoista "peukuttaa" suolan käyttöä Suomen teillä talviaikaan ? Saattaa olla aika pieni vähemmistö. Onko harrasteautoon saatavissa Motonetistä uusia kromiosia ym. korjausosia, jos sattuu vaikkapa kolari ?
        "Mitä jenkkiautoilija tekee talvella? Onko hän vain sisällä ja katsoo televisiota kun ei voi ajaa autollaan. "

        Itse istuskelen aika usein tallilla ( oma yksityinen talli ) ja puuhastelen kaikenlaista harrastukseen liittyvää. Talli hienompi sisustukseltaan kuin monella kotona...Mieli lepää ja saa hermot lepuutettua työviikon paineista. Muitakin harrasteita löytyy ( jopa urheilullisia ) mutta mitäpä niitä tähän listaamaan...


      • chevyboy
        kummaa sakkia kirjoitti:

        Mitä järkeä on säilyttää jotain jenkkiautoa talven tallissa, mitä hienoa siinä on?
        Autot on tehty käytettäviksi.
        Mitä jenkkiautoilija tekee talvella? Onko hän vain sisällä ja katsoo televisiota kun ei voi ajaa autollaan.

        "Onko hän vain sisällä ja katsoo televisiota kun ei voi ajaa autollaan."

        Telkkaria en ole omistanut enään viiteen vuoteen, mutta kyllä minä ainakin 78vm Chevyllä olen ajellut kolme talvea ja kesää. Tänä talvena en enään aio ajaa sillä. Kyse ei ole voimisesta vaan haluamisesta.


    • Vastaus kysymykseen

      Cadillac Escalade

    • pohdiskelija.....

      Hummer on joidenkin esson seppojen keskuudessa hyvä esimerkki:

      Puhutaan muunmuassa "höhö eihän ne paljoo maksa enää!" kun itse ollaan tultu pihaan 1000 euron mazdalla, eikä olisi ikinä varaa laittaa edes muutamaa tonnia lisää autoon. Bensaankaan heillä ei olisi varaa.
      Monellako noista olisi oikeasti varaa ostaa hummeri? Ei kenelläkään.

      Jotkut haukkuvat rumaksi. Ju*****auta, voiko äijämäisempää ja uskottavampaa ja hienompaa autoa ollakkaan? Räyhäkkään näköinen MAASTURI jonka rinnalla qashgait ja kiiat kalpenee. Mokomat kiia-maastureilla ajavat köyhimykset, eihän ne maksa uutenakaan juuri enempää kuin sama paino romurautaa ja halppis muovia?
      Ei Arskakaan turhaan ajele hummereilla.
      Hissukka hiirulaisille on omat autonsa, vai pitäisikö sanoa kauppakassinsa. Kyllä auton täytyy näyttää se että omistajalla on munaa ja asennetta.
      Täällä kateellisten ja köyhien maassa jokaisen täytyisi varmaan ajaa corollalla tuulipuku päällä. Sori vaan, kaikki ei ole luusereita.

      • toteamus

        Varmaan "pohdiskelija on itse köyhä jos ajaa vanhalla hummerilla, autolla jota ei edes enää valmisteta.
        Ja köyhtyy jatkuvasti lisää tankatessaan monsteriaan.
        Kauneus on katsojan silmässä, omasta mielestäni hummer on rumin auto minkä olen nähnyt.


      • pohdiskelija........
        toteamus kirjoitti:

        Varmaan "pohdiskelija on itse köyhä jos ajaa vanhalla hummerilla, autolla jota ei edes enää valmisteta.
        Ja köyhtyy jatkuvasti lisää tankatessaan monsteriaan.
        Kauneus on katsojan silmässä, omasta mielestäni hummer on rumin auto minkä olen nähnyt.

        Köyhä vai ei, en sitten tiedä miksi niin moni suomalainen, ja varsinkin teistä haukkujista, ajaa muutaman tonnin, ehkä hyvällä lykyllä 8 tonnin autolla? Jollain vaatimattomalla mitäänsanomattomalla toyotalla? Ja moottori tottakai pieni ja vähäpäästöinen?

        Ei valmisteta ei, koska ei ole markkinoita eikä kiinnostusta, koska teidän kateellisten ja vähävaraisten painostus ja niskaan hengitys on niin suuri. Eihän kukaan saa ajaa komeammalla ja kalliimmalla autolla kuin sinä? Kaikki kiva on kielletty?

        Kyllä, Hummeri on monsteri. Pidän tuosta "monsteri" sanasta. Ehkä siksi koska olen MIES.
        Rumuudesta en menisi sanomaan, ei se kaunis ole vaan häijy, ronski ja asenteellinen, kuten kunnon monsterin kuuluukin. Ja on se melko arvokkaankin näköinen.
        Sinun mielipidettäsi kauneudesta tai rumuudesta ei kuitenkaan kysytä, koska kuinka ihmeessä voitaisiin olettaa että viininpunaisella (että vaimo tykkää) toyota corollalla ajava "mies" tietäisi mitään oikeista autoista?

        Onhan tuolla liikenteessä toki kalliimpiakin autoja, lähinnä mersuja, audeja ja bemareita, mutta ne ovatkin lähinnä töiden edustusautoja. Vasta kun halutaan pitää hauskaa ja ajella räyhäkkäästi komealla monsterilla, rikkaiden leluilla, haetaan tallista hummeri.
        Ne joilla on varaa ajaa ja omistaa hummeri, omistavat sitten tarpeen vaatiessa kyllä kakkosautonkin sukuloimiseen ja perheen kuljetukseen. Ja eihän naisetkaan tykkää kuin kaksipaikkaisista punaisista urheiluautoista.


      • Driver.
        toteamus kirjoitti:

        Varmaan "pohdiskelija on itse köyhä jos ajaa vanhalla hummerilla, autolla jota ei edes enää valmisteta.
        Ja köyhtyy jatkuvasti lisää tankatessaan monsteriaan.
        Kauneus on katsojan silmässä, omasta mielestäni hummer on rumin auto minkä olen nähnyt.

        Pikkunulikka 5v. :D


      • toyota
        pohdiskelija........ kirjoitti:

        Köyhä vai ei, en sitten tiedä miksi niin moni suomalainen, ja varsinkin teistä haukkujista, ajaa muutaman tonnin, ehkä hyvällä lykyllä 8 tonnin autolla? Jollain vaatimattomalla mitäänsanomattomalla toyotalla? Ja moottori tottakai pieni ja vähäpäästöinen?

        Ei valmisteta ei, koska ei ole markkinoita eikä kiinnostusta, koska teidän kateellisten ja vähävaraisten painostus ja niskaan hengitys on niin suuri. Eihän kukaan saa ajaa komeammalla ja kalliimmalla autolla kuin sinä? Kaikki kiva on kielletty?

        Kyllä, Hummeri on monsteri. Pidän tuosta "monsteri" sanasta. Ehkä siksi koska olen MIES.
        Rumuudesta en menisi sanomaan, ei se kaunis ole vaan häijy, ronski ja asenteellinen, kuten kunnon monsterin kuuluukin. Ja on se melko arvokkaankin näköinen.
        Sinun mielipidettäsi kauneudesta tai rumuudesta ei kuitenkaan kysytä, koska kuinka ihmeessä voitaisiin olettaa että viininpunaisella (että vaimo tykkää) toyota corollalla ajava "mies" tietäisi mitään oikeista autoista?

        Onhan tuolla liikenteessä toki kalliimpiakin autoja, lähinnä mersuja, audeja ja bemareita, mutta ne ovatkin lähinnä töiden edustusautoja. Vasta kun halutaan pitää hauskaa ja ajella räyhäkkäästi komealla monsterilla, rikkaiden leluilla, haetaan tallista hummeri.
        Ne joilla on varaa ajaa ja omistaa hummeri, omistavat sitten tarpeen vaatiessa kyllä kakkosautonkin sukuloimiseen ja perheen kuljetukseen. Ja eihän naisetkaan tykkää kuin kaksipaikkaisista punaisista urheiluautoista.

        Toyota edustaakin moottoriltaan alan huipputekniikkaa, ei tarvita enää vanhanaikaista suuritilavuuksista moottoria kun pienestä tilavuudesta saadan samat tehot ja vieläpä vähemmällä kulutuksella.
        Jenkit eivät pysy kehityksessä mukana kaikessa vanhoillisuudessaan.


      • 7+11
        toyota kirjoitti:

        Toyota edustaakin moottoriltaan alan huipputekniikkaa, ei tarvita enää vanhanaikaista suuritilavuuksista moottoria kun pienestä tilavuudesta saadan samat tehot ja vieläpä vähemmällä kulutuksella.
        Jenkit eivät pysy kehityksessä mukana kaikessa vanhoillisuudessaan.

        toyota ei edusta yhtään mitään huipputekniikkaa minkään suhteen, kaikkien viimeisimmäksi moottorin. huippuratkaisut ja kehityksen kärki on aina tulleet muilta valmistajilta, toyota lähinnä kopioi muilta ja luottaa tasapaksuun toimivaksi tiedettyyn tekniikkaan johon afrikan musta mies tai tavallinen suomalainen tuulipuvun kuluttaja uskaltaa luottaa.

        jenkit eivät ole enää kehityksen kärjessä, sehän on totta sillä ne keksi jo 50-luvulla kaiken mistä tojota-mies haaveili 2000-luvulle asti. automaattivaihteisto, ilmastointi ynnä muut mukavuusvarusteet olivat arkipäivää jenkeissä jo silloin kun tojotalla vasta tehtiin (muilta kopioituja) ompelukoneita ja jotain epämääräisiä auton näköisiä häkkyröitä jotka nekin toki oli enimmäkseen kopiotu briteiltä, jenkeiltä ja ehkä eurooppalaisiltakin.

        t.vanhanaikainen suuritilavuuksinen chevy-mies


      • heh heh
        7+11 kirjoitti:

        toyota ei edusta yhtään mitään huipputekniikkaa minkään suhteen, kaikkien viimeisimmäksi moottorin. huippuratkaisut ja kehityksen kärki on aina tulleet muilta valmistajilta, toyota lähinnä kopioi muilta ja luottaa tasapaksuun toimivaksi tiedettyyn tekniikkaan johon afrikan musta mies tai tavallinen suomalainen tuulipuvun kuluttaja uskaltaa luottaa.

        jenkit eivät ole enää kehityksen kärjessä, sehän on totta sillä ne keksi jo 50-luvulla kaiken mistä tojota-mies haaveili 2000-luvulle asti. automaattivaihteisto, ilmastointi ynnä muut mukavuusvarusteet olivat arkipäivää jenkeissä jo silloin kun tojotalla vasta tehtiin (muilta kopioituja) ompelukoneita ja jotain epämääräisiä auton näköisiä häkkyröitä jotka nekin toki oli enimmäkseen kopiotu briteiltä, jenkeiltä ja ehkä eurooppalaisiltakin.

        t.vanhanaikainen suuritilavuuksinen chevy-mies

        Chevyn huipputekniikka tulee koreasta, joka sekin kopioitu japanista.


      • heheheheh1
        heh heh kirjoitti:

        Chevyn huipputekniikka tulee koreasta, joka sekin kopioitu japanista.

        korean chevyt on opeleita, pelle.


      • ooppeleita, heh
        heheheheh1 kirjoitti:

        korean chevyt on opeleita, pelle.

        heh, vielä paskempia, hoh hoh hoo.


      • tojotassaeisojota
        ooppeleita, heh kirjoitti:

        heh, vielä paskempia, hoh hoh hoo.

        menehän nyt jo katsomaan tarviiko sitä tojotan helmaa taas hitsata vai tuliko takaiskarit hattuhyllystä sisälle. no tosin se on ihan sama onko ne siellä kiinni vai ei, kun ajo-ominaisuudet oli uutenakin sitä luokkaa että rattia saa punoa jatkuvasti suorallakin tiellä ja meteli nastarenkailla halkaisee pään jo kaupunkinopeuksilla.

        ota tojota niin ei muna sojota.


      • Koreaa on
        heheheheh1 kirjoitti:

        korean chevyt on opeleita, pelle.

        Daewoota ne on.


      • ajo-ominaisuus?
        tojotassaeisojota kirjoitti:

        menehän nyt jo katsomaan tarviiko sitä tojotan helmaa taas hitsata vai tuliko takaiskarit hattuhyllystä sisälle. no tosin se on ihan sama onko ne siellä kiinni vai ei, kun ajo-ominaisuudet oli uutenakin sitä luokkaa että rattia saa punoa jatkuvasti suorallakin tiellä ja meteli nastarenkailla halkaisee pään jo kaupunkinopeuksilla.

        ota tojota niin ei muna sojota.

        Kyllä ne jenkkien ajo-ominaisuudet tiedetään, autoa ajetaan tähtäämällä, ohjauspyörä on niin iso että sillä ohjaisi vaikka suomen joutsenta ja kierroksia ratissa on 5-6 laidasta laitaan. Tästä tulee sanontakin: "rattia saa pyörittää kuin letukassa".


      • V8 thunder
        ajo-ominaisuus? kirjoitti:

        Kyllä ne jenkkien ajo-ominaisuudet tiedetään, autoa ajetaan tähtäämällä, ohjauspyörä on niin iso että sillä ohjaisi vaikka suomen joutsenta ja kierroksia ratissa on 5-6 laidasta laitaan. Tästä tulee sanontakin: "rattia saa pyörittää kuin letukassa".

        monellako jenkillä olet ajanut? loppuun ajettua entistä taksi-rambleria ei sitten lasketa.

        noi horinat jenkkien huonoista ajo-ominaisuuksista on juuri sitä kateellisten esson baarin huru-ukkojen höpinää.

        käypä ajamassa vaikka kunnossa olevaa 60-luvun cadillaccia tai vastaavaa, niin senjälkeen et enää edes kuse entisen ritsasi päälle.


      • jenkkipöhköt
        V8 thunder kirjoitti:

        monellako jenkillä olet ajanut? loppuun ajettua entistä taksi-rambleria ei sitten lasketa.

        noi horinat jenkkien huonoista ajo-ominaisuuksista on juuri sitä kateellisten esson baarin huru-ukkojen höpinää.

        käypä ajamassa vaikka kunnossa olevaa 60-luvun cadillaccia tai vastaavaa, niin senjälkeen et enää edes kuse entisen ritsasi päälle.

        Rambler on jenkkiauto siinä missä muutkin.
        Tässä nähdään jenkkiharrastajien pöljyys, ollaan olevinaan leuhkoja ajaessa jollain kaksiovisella autolla vanhalla jenkillä eikä edes tervehditä neliovisella autolla ajavia.
        Samoja jenkkipaskoja ne ovat ovien lukumäärästä ja mallista riippumatta.


    • kateutta vai muuta?

      Taitaapa olla niin, että kun jollain on massasta poikkeava auto, niin se herättää aina ihmetystä.
      Kaverillakin on Fiat Multiplan ja kovasti ihmiset innostuvat kyselemään ja kehumaan, vaikka rehellisyyden nimissä ei kait ole rumempaa ja onnettomanpaa autoa olemassakaan.

    • Junttien harrastus.

      Ei kannata ihmetellä, ei sellaista ole edes olemassa kuin jenkkikateus.
      Katsopa Jenkkien omistajia -suurin osa heistä on lippispäisiä juntteja.
      Oletko koskaan nähnyt menestynyttä ihmistä Jenkkiauton ratissa, jolle on täytynyt olla kateellinen?

      katsopa vaikka Teemu Selännettä: Mies on menestynyt, tykkää jenkeistä eikä hänelle tarvitse olla kateellinen.
      Toista on se porukka täällä Suåmessa. (suomenruotsalaiset ovat pahimpia jenkkien omistajia, varsinkin pohjanmaalta kotoisin olevat).

      Entien minua ärsyttää se, että jenkkejä harrastavat juntit. Oletko koskaan nähnyt saksanautojen harrastajaa Lederhosenit jalassa tai Citroen-harrastajaa kantamassa punaviinipulloa ja patonkia kainalossa?

      Toista se on kun harrastaa jenkkejä.(suomenruotsalaisittan varsinkin) Heti pitää pilata koko genre akkaa myöten kuuntelemalla rokettirollia ja polkadot-mekoilla ja muulla fiftarimeiningillä.

      Minä en edes kehtaisi harrastaa jenkkejä, mutta haluaisin jenkkiauton omaksi ilokseni.

      • Driver.

        Kirjoituksestasi tunnistan itseni, olen luonnevikainen. En ole koskaan nähnyt Citroen-harrastajaa, saati kantamassa jotain viinipulloja tai jotain ihmeen "patonkia".

        http://20.fi/11362


      • bonjour!
        Driver. kirjoitti:

        Kirjoituksestasi tunnistan itseni, olen luonnevikainen. En ole koskaan nähnyt Citroen-harrastajaa, saati kantamassa jotain viinipulloja tai jotain ihmeen "patonkia".

        http://20.fi/11362

        miksi tuo patonki-sana on muuten lainausmerkeissä?


    • Bonjour!

      Älä kuitenkaan unohda, että haluaisin itsekin jenkin, mutta en halua, että minut sekoitaan johonkin ryhmään juntteja ja muita sisäänpäinkääntyneitä alan "aitoja harrastajia".

      Jokaisella automerkillä on varmasti harrastajansa, mutta jenkkiporukassa ikävä kyllä on tätä naurettavaa rompetorijunttia.

    • Mavys

      Omistan 2 kpl usa autoja toinen kesäkiesinä pick up käyttiksenä en ole ikinä pukeutunut teddy tyyliin ei ole meikäläisen juttu eikä voisi vähempää kiinnostaa se tyyli kaikista automerkki harrastajista varmaan löytyy kyllä omat stereotypia harrastajia jos oikein etsii.

    • Torttu-nelari

      Jenkkiharrastajista näkee ne ärsyttävimmät puolet heti ja niitä on paljon. muissa autoharrastajissa ei esiinnyt tätä sisäänpäin kääntyneisyyttä

      • heldorado

        sisäänpäin kääntyneisyyttä?? täh. onko bmw-kuskitkin sitten sisäänpäin kääntyneitä kun ne ajaa vaan bemarilla. ja mersu-kuskit? honda-miehet?


    • TÄÄ ON TOTTAAAAAAAH

      Vain kuulemma bemmari kuskit haluavat olla toistensa sisällä, sitähän tarkoitatte tolla " sisäänpäin " hommelilla.

    • Don_Cruise

      Jenkkiautolla saa p1llu@. Ikään ja ulkonäköön katsomatta.
      Ne tietää, jotka sellaisella ajaa.
      Ne eivät tiedä, jotka eivät sellaisella ole ajaneet.

      Pienimun@isetkin yrittävät kerta toisensa jälkeen vakuutella, että koolla ei ole väliä, vaan sillä kuinka sitä käyttää. Niinhän sitä luulisi... Hohohoo!

    • Lampaita kaikki

      Ihmiset jotka tekevät tai hankkivat mitä lystäävät, välittämättä muiden mielipiteistä, aiheuttavat AINA kateutta! Ei ole muut syytä olemassa.

    • ollaan ihmisiksi

      Kateus kavuhduttaa mut mustasukkaisuus murhaa!

    • LayneShackley
    • Flathead

      En ole huomannut että aiheuttaisivat kateutta. Itsellä on ollut 12 lähinnä 50-60-luvun jenkkiä. Pari vuotta sitten myin viimeisen kärryn pois ja ostin tavallisen käyttiksen. En ole katunut! Rahaa on riittänyt matkusteluun ja juopotteluunkin, toisin kun ennen. Onhan niillä mukava ajella, mutta on sitä elämässä muutakin.

    • vm 59

      Itse juuri eilen totesin, vaikka vanha ukko alan itsekin olemaan ja ajelin cevy vanilla vanhalla niin kyllä joka ikinen kuiva kaula kenotti hampaat irvessä ohitse ja mitä hienompi audi tai benari niin sitä kehnompi varustelu taso. Jarrut ei pelaa tullaan puskuriin ja mikä kummallisinta niin ei vilkutkaan , ohi vaan sieraimet levällään ilma mitään siirtymä merkin antoja puoleen tai toiseen kaistan vaihtoa. Pellit meinataan vain reuhtoa atostani liki ohituksissa ja yleensä joku älyvapaa kuski mutkissa mieluiten ja jopa liki mäen harjanteita. Kyllä se on vanha ja korskea peli muttei sitä tarvitse niin liki tunkea katsomaan, ajetaan parkkiin jos on asiaa. Wttä junttimaasturit ja saksanseisojat(äly) ovat pahin uhka teillämme ja kuten joku sanoikin että mikäs piru käskee öky porsseja hommailla tänne kun ei tie eikä lakiolosuteet salli k....späistä ajamista teillämme? Itse ihailen kaikkia vanhoja autoja oli se lada tai gadillac enkä pahaa ajattele, mutta noi urpot jotka esittävät tiellä vaarantaen muidenkin turvallisuuden ottavat päähän, harmi sillä varmaan hekin suurimmalta osaltaan ovat ok porukkaa. Pilaavat vain jotkut mädät hedelmät koko korillisen.No ehkä se ei liity kateuteen, mutta sanoinpahan nyt kuitenkin.

      • Sedan de Ville

        Paina juntti kaasua, äläkä matele tientukkona!


      • vm59
        Sedan de Ville kirjoitti:

        Paina juntti kaasua, äläkä matele tientukkona!

        Painan töttöröletti sinua nokkaan kuule, ei tuollaisen testopellen takia sakkoja viitsi ottaa, töötötteleppäs aivan rauhassa setanillasi. Et taida tajuta mitä tarkoitaa 80 tarra siinä takakulmalla? Ja tollaisia urpoja päästetään auton rattiin!


      • Sedan de Ville
        vm59 kirjoitti:

        Painan töttöröletti sinua nokkaan kuule, ei tuollaisen testopellen takia sakkoja viitsi ottaa, töötötteleppäs aivan rauhassa setanillasi. Et taida tajuta mitä tarkoitaa 80 tarra siinä takakulmalla? Ja tollaisia urpoja päästetään auton rattiin!

        Tervetuloa kokeilemaan. Koska ja missä vaan! Ps..Lettiä ei valitettavasti enää ole, eikä se tötteröllä ole koskaan ollutkaan.


    • k.allonen .

      jenkkiauto ei aiheuta kateellisuutta. sinä vain kuvittelet.se on psykosomaattista.

      nykyään lääketiede on kehittynyt. eli sinulla on mahdollisuuksia parantua.

      • aaltonen.

        Hyvä,just näin. Jenkkiautoilijat näkevät harhoja.


      • kateus

        Minä ajan pyöreälamppu- ladalla enkä ole kateellinen vaikka joku tulisi vastaan 1968 luvun dodge chargerilla ja kiiltävän mustan maalipinnan kans.Olisin kiitollinen että jollakin ihmisellä on euroja ostaa noin eri hieno auto.


    • polkula

      EI TARVII KUN PARINTONNIN JENKKIPIRSSI ALLE NIIN 50 TONNIN MERSUKUSKI ON JO NILLITTÄMÄSSÄ KATEELLISENA. SELLAISTA SE JENKIN OMISTAMINEN ON, SAA OLLA KOKOAJAN KATEELLISTEN PÖRRÄÄJIEN KOHTEENA.

      • Anonyymi

        Tämä on kyllä totta. Jenkkiautot herättää kateellisuutta niin s**tanasti, vaikka olisi kuinka halpa.
        Tämän lisäksi kun jossain menee "tavallisella" käyttöautolla niin kaikkien päät kääntyilevät. Eiväthän ne päät kääntyilisi, jos ei ole hienoa ja hyvää autoa näköpiirissä.
        Enhän minäkään käännä päätäni joka Toyotalle ja Mersulle jotka tulee vastaan.


    • vanhat autot

      Kummalista väittelyä autoista.Ruostesuojaus ja säännölinen huolto pitää auton kun auton liikenteessä.Sama mitä merkkiä se on.Varaosien puute se pistää monet autot vuosiksi halliin varsinkin vanhoihin autoihin vedoten.Uuden auton ostaja ei tätä sivua ymmärrä eikä museo-autoja.

    • masi nisti

      35 vuoden kokemuksella sekä amerikkalaisista ja venäläisistä autoista voin sanoa, että ne ovat samanlaisia. Amerikkalaiset pistävät sen paskan vain nätimpään pakettiin.

    • gonearethetimes

      Eivät todellakaan aiheuta nykyään kateutta.

      • Suomi vuonna 2014

        Räkänokka amikset on yleensä ensimmäisinä itkemässä jenkkiautojen kulutuksesta, tosin ne yrittää päteä kaikista muistakin vehkeistä.


    • mersu valepuvus

      Mahtaako nuo olla nykyaikana muotia ennee, Detroit on konkurssissa jo.

    • Anonyymi

      Koko aiheuttaa kateutta. Mersumieskin luulee ajavansa isolla autolla, mutta kun viereen ajaakin paljon mersua isompi jenkkiauto, siinä mersukuskin pää alkaa punoittamaan, selvästi huomaa vitutuksen ja kateuden kun mersu ei olekaan se isoin auto.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1074
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      897
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe