MB 180C bensa/manuaali/1997 koetut viat:
itselläni oli juuri 180C-97 eikä yhtäkään alla www linkissä luetellun listan vioista ilmennyt missään vaiheessa, ainoat viat 4 vuoden aikana olivat lähinnä että toinen penkinlämmitin hajosi itsestään (ei sulake), sekä maali että tuulilasi tuntuivat erityisen aroilta kivenhakkaamille, valopolttimoita tuli vaihdettua useamman kerran eteen (4-5 kertaa) ja akku piti vaihtaa pidemmän seisonnan jälkeen, keskikonsolin valot (lämmitin) paloivat lähinnä satunnaisesti pätkien, joskus infrapuna käynnistys meni outoon jumi tilaan jonka nollautumista piti odottaa sekuntikaupalla ennen uutta yritystä. Siinä ne mieleenpainuneimmat. Jäi vähän sellainen pikkuautomainen fiilis autosta vaikka mukava kyyti oli kaikin puolin, ajo-ominaisuudet varsinkin 160km/h hujakoilla ja ylöspäin oli kiikkerön tuntuinen, vaatisi jäykemmän alustan.
Tavaratila täysi nolla, tiedoksi että jos autoon asentaa lasten turvaistuimen taakse keskelle niin sen jälkeen muuten tyhjään koko autoon EI MAHDU 4 KPL talvirenkaita vaan KORKEINTAAN 2 kerralla, uskomatonta! Oma arvosana 4v kokonaisuudesta 8.5, auton ulkonäköön olin erittäin tyytyväinen, metallihopea aluvanteilla ja komea!
MB 180C -97 - omat kokemukseni
10
1522
Vastaukset
- KP
C 180.
- napero
Kehutko vai moititko C180 W202:ta? Ainakin minulle jää epäselvä kuva tarinastasi.
Porrasperäisen matkatavaratilaan kyllä sopii aivan mainiosti kolme talvi- tai kolme kesärengasta. Saat kotitehtäväksi keksiä ratkaisun ”probleemaan”.
Mitä alempana mainitussa linkissä olevassa vikalistassa on kerrottu, niin viat sopivat vallan mainiosti yhteen omien kokemuksieni ja havaintojeni kanssa W202:sta.
Jos sinun on pitänyt uusia ajovalopolttimot useammin kuin kerran vuodessa, niin se viittaa liian suureen latausjännitteeseen ja samansuuntainen ajatus syntyy myös akun ennenaikaisesta tuhoutumisesta.
C180 on ominaisuuksiltaan mainion mukava auto ajettavaksi, mutta ennen auton ostoa kannattaa (aina) selvittää oma kuljetustarve, niin sitten ei tarvitse jälkeenpäin kiukutella töppäilyään.- 180C 1997
kerroin omakohtaisen kokemukseni 4 vuoden ajalta, oliko enemmän porkkanaa vai muuta jääköön sinulle kotitehtäväksi..
..niin ja se minun kotitehtäväni, vararenkaan kun laskee mukaan niin tosiaan jopa 3 sopii..
Sanoisin että reilusti enemmän porkkanaa jäi käteen kuitenkin matkan varrella eli aion palata takaisin samaan merkkiin kunhan oikea aika taas koittaa.. - isompi napero
kuten nimimerkkisi perusteella isi ja äiti varmaankin voisivat sinullekin valaista niin joskus vaan on niin elämässä että syntyy myös isille ja äidille haikaralinnun tuomana lapsia ja vasta tällöin auto osoittautuukin pieneksi kasvaneelle perheelle. tällöin tietysti on oikea ajankohta tosiaan selvittää oma uusi kuljetustarve ja vaihtaa isompaan, mistään kiukuttelusta ei varmaankaan voida puhua.
- napero
isompi napero kirjoitti:
kuten nimimerkkisi perusteella isi ja äiti varmaankin voisivat sinullekin valaista niin joskus vaan on niin elämässä että syntyy myös isille ja äidille haikaralinnun tuomana lapsia ja vasta tällöin auto osoittautuukin pieneksi kasvaneelle perheelle. tällöin tietysti on oikea ajankohta tosiaan selvittää oma uusi kuljetustarve ja vaihtaa isompaan, mistään kiukuttelusta ei varmaankaan voida puhua.
Minua ihmetyttää tällä palstalla esiintyvä isojen ajoneuvomallien ylistys. Morkataan esim. C180:sta pikkuautoksi, vaikka se edustaa suorituskyvyltään ja kooltaan keskikokoisten autojen parhaimmistoa. Aivan kuin olisi pallo hukassa, eikä muisteta – tai ei tunneta – auton kehityshistoriaa.
Luettuani kommenttisi tuli mieleen kokemukseni eksoottisimmasta ajamastani todellisesta pikkuautosta. Ajassa täytyy siirtyä taaksepäin vuoteen 1964 jolloin työskentelin Zürichissä Sveitsissä ja työkaverillani sveitsiläisellä Ralfilla oli ajoneuvona Fiat Topolono. Malli oli jotain 40..50-luvun vaihteen tuotannosta. Autossa oli kaksi istumapaikkaa, vararengas roikkui ulkopuolella takana, keulalla sätkytti 4-sylinterinen 500 cm^3 n. 15 hv kehittävä bensakone. Autossa ei ollut edes bensapumppua vaan säiliö oli moottorin yläpuolella ja sijaitsi matkustamon ja moottorin välissä. Ajaessa mahdollinen kolaritilanne tuntui mieltä ahdistavalta. Topolino oli aikanaan italialaisen lentokonesuunnittelun lahja autoteollisuudelle.
Paljon on kehityksessä tapahtunut ja ymmärtääkseen nykyaikaa tulee pitää historia mielessä.
Lueskelin tämän palstan juttuja ja minulle syntyi mielikuva siitä, että useilla kirjoittajilla on voimakas tarve korostaa ”omaa suuruuttaan”, ja nimimerkiksi on valittu jotain joka viittaa - tai johdattaa ajatukset - suurellisuuteen. Kun tunnen kokeneeni ja nähneeni maailmaa aivan riittävästi, niin ajattelin toimia päinvastoin ja valitsin nimimerkiksi ”naperon”. Nimimerkissä on ollut sekin hyvä puoli, että sitä on feikattu niukanlaisesti.
Anonyymipalstalla nimimerkki hämää ja tekee sen lähes aina. - napero
napero kirjoitti:
Minua ihmetyttää tällä palstalla esiintyvä isojen ajoneuvomallien ylistys. Morkataan esim. C180:sta pikkuautoksi, vaikka se edustaa suorituskyvyltään ja kooltaan keskikokoisten autojen parhaimmistoa. Aivan kuin olisi pallo hukassa, eikä muisteta – tai ei tunneta – auton kehityshistoriaa.
Luettuani kommenttisi tuli mieleen kokemukseni eksoottisimmasta ajamastani todellisesta pikkuautosta. Ajassa täytyy siirtyä taaksepäin vuoteen 1964 jolloin työskentelin Zürichissä Sveitsissä ja työkaverillani sveitsiläisellä Ralfilla oli ajoneuvona Fiat Topolono. Malli oli jotain 40..50-luvun vaihteen tuotannosta. Autossa oli kaksi istumapaikkaa, vararengas roikkui ulkopuolella takana, keulalla sätkytti 4-sylinterinen 500 cm^3 n. 15 hv kehittävä bensakone. Autossa ei ollut edes bensapumppua vaan säiliö oli moottorin yläpuolella ja sijaitsi matkustamon ja moottorin välissä. Ajaessa mahdollinen kolaritilanne tuntui mieltä ahdistavalta. Topolino oli aikanaan italialaisen lentokonesuunnittelun lahja autoteollisuudelle.
Paljon on kehityksessä tapahtunut ja ymmärtääkseen nykyaikaa tulee pitää historia mielessä.
Lueskelin tämän palstan juttuja ja minulle syntyi mielikuva siitä, että useilla kirjoittajilla on voimakas tarve korostaa ”omaa suuruuttaan”, ja nimimerkiksi on valittu jotain joka viittaa - tai johdattaa ajatukset - suurellisuuteen. Kun tunnen kokeneeni ja nähneeni maailmaa aivan riittävästi, niin ajattelin toimia päinvastoin ja valitsin nimimerkiksi ”naperon”. Nimimerkissä on ollut sekin hyvä puoli, että sitä on feikattu niukanlaisesti.
Anonyymipalstalla nimimerkki hämää ja tekee sen lähes aina.Lilliputin nimi on tietysti Fiat Topolino.
Tekstissä nimi oli lukihäiriöisen sekoilua.
- C180T
fiiliksiä kaikenlaisia, oman farkkuni (-98)alakerta tuntuu todella hyvältä mutkissa ja maantiellä jopa 180km/h vauhdissa joten en yhdy mainitsemaasi pikkuautomaisuuteen millään taholla, oletan että olet pitänyt rengasasiat kunnossa kuten myös iskunvaimentimetkin jotka omassani 108K ajetussa ovat erinomaiset.
Perä vaihdettiin takuuna kun kuulemma tiivisteet eivät kestäneet pakkasia ja ököt vuotivat ulos ja lautaspyörä vaurioitui, takajarrulevyt vaihdettiin 100K, ilmastointilaitteen höyrystyksen sensori samoihin aikoihin.
Lamppuja menee keskimäärin 2-3/vuosi muttei koskaan sama lamppu, aina joku parkki, jarru, taka tai muu. Faijalla on C220D ja kyllä sinne on aina mahtunut kolme rengasta takakonttiin kerralla ja yksi laitettu muoveissa takap.lattialle, faijan autolla ajettu nyt 300K eikä ajossa erota kumpi on uudempi muuten kuin automaatin toiminnasta.(Vanha nykäisee vaihtaessaan hieman voimakkaammin)
Joten minulla kai on sitten se tiistai auto. - Pippi
Hei!
Itselläni on vuoden 1994 mallinen C180 Esprit.
Kokemukset ovat olleet 15000 km jälkeen tosi hyvät. Kone saisi olla suurempi, mutta sen valinta
on omasta kukkarosta kiinni. Olin toki positiivisempi sen kykyyn ensimmäisen koeajon jälkeen kuin mitä olin aiemmin. Autosta palaa jokin ajovalo joka kuukauden välein, ainoa vika
puolentoista vuoden käytön jälkeen. Autolla on
ajettu 100.000 km.
Väri on aito keltainen joka ei löydy vakiovärikartasta vuodelta 1994. Autoja on toki
useampia Suomessa mutta ei tule vastaan joka
parkkipaikalla. On muuten päänkääntäjä!!!
Esprit malli on kuulemma Sport mallin jälkeen paras maantiellä. Matala ja jäykkä. Onko muilla
samanlaisia kokemuksia? Vaihdoin juuri alle
17 tuumaiset seitsemän puolaiset 225/45 renkaat.
Ääni lisääntyi hieman ja kiihtyvyys heikkeni myös
hieman, muuten tosi hyvä.
Hyvää kesän jatkoa kaikille. - hanskiv1
c 180 on varmastikin hyvä mutta ei pärjää vanhalle 190 e
- hanskiv2
mb 190 e ihan ok
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1501596Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin671586En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311292Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä661286- 421105
- 172948
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik100890Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60744Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja42677Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke155656