Keltarauhashormonin vajaatoiminta

Kaisu

Moi!
Tahtoisin tietää, että kuinka keltarauhashormonin vajaa toiminta todetaan? Ja mitkä ovat sen oireet?
Paraneeko se lääkityksellä? voiko uusia?
Minulle määrättiin n. vuosi sitten Orgametril-merkkiset lääkkeet keltarauhashormonin vajaa- toimintaan, lääkäri joka ne määräsi, ei tehnyt minkäänlaisia kokeita eikä tutkimuksia. Olin silloin lääkärissä keuhkoputkentulehduksen takia ja mainitsin samalla, kun minulla oli 2 edellisen kierron aikana kp 14-15/29 tullut hieman verta yhdynnän jälkeen/aikana ja välillä nipisteli vatsaa. Itse kuvittelin että saattaisi olla ovulaatiokipuja, mutta lääkärin mielestä se oli keltarauhashormonin vajaatoimintaa (ja siis totesi sen vaan sen perusteelle mitä häneltä kysyin tuosta vuodosta).Söin kuurin loppuun, mutta aina välillä, keskellä kiertoa saattaa vieläkin tulla hieman veristä vuotoa, se ei kestä kuin hetken.
Mutta kertokaa te viisaammat ja jotka tiedätte tuosta vajaatoiminnasta enemmän! Kannattaisiko varata lääkäriltä aikaa tai kannattaisiko huolestua?

4

2318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........................

      verikokeella. Keskellä kiertoa tuleva pieni vuoto on varmastikin ovulaatiovuotoa.

    • kokenut

      Ajattelin itse mennä kokeisiin, kun olen kärsinyt keskenmenoista. Viime kuussa minulla oli myös verenvuotoa oviksen aikoihin.
      Verenvuoto yhdynnän jälkeen voi johtua myös hoitamattomasta klamydiasta.

      • ei verikoetta

        Kummallista, mulle lääkäri määräsi Terolutia, keltarauhashormonia, eikä otettu mitään verikokeita. Onko lääkäri toiminut väärin?


      • Kaisu

        on näyttäny negaa, siis klmydian osalta! ikinä ei oo ollu sukupuolitautia, testejä on otettu muutama, toistuvien virtsatulehdusten takia, joten siitä ei ainakaan ole kyse...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      87
      3654
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      577
      3425
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3279
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      50
      2141
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2061
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1918
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1895
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      152
      1599
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1341
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1322
    Aihe