pissat housuun yöllä

hämmentynyt

Viime yönä mulle kävi niin että meni pissat housuun. En nähnyt mitään semmosta unta että ois pitänyt mennä vessaan ym. Aivan outo juttu mulle ei ole koskaan ennen käynyt niin (tietenkin joskus pienenä) Nyt hirvittää että alkaako tuota tapahtuun useamminkin. Join eilen kyllä tavallista enemmän vettä. Kaksi tenavaa on ja joskus saattaa päivisin lirahtaa housuun jos aivastaa ym. Mutta tuo ihmetyttää että yöllä tulee housuun eikä herää niinku normaalisti kamalaan pissahätään. Onko muilla vastaavaa tapahtunut?

29

32486

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3 muksua

      Mulla tuli kans jokunen vuosi takaperin pissat yöllä housuun, ihan yks´kaks vaan, enkä nähnyt mitään vessaunia. Nykyään pissa karkailee ponnistaessa ja yskiessä ja kun on pissahätä en uskalla nauraa ollenkaan, kun takuuvarmasti lirahtaa... Kuitenkin lantionpohjanlihakset on tutkittu ja jotenkin mitattu eikä heikentymää ole kuin vähän ja sen heikentymän ei pitäisi aiheuttaa näin isoja pulmia. Mun on myös vaikea pidätellä pissaa, eli kun vessahätä iskee, on pöntön oltava lähellä. Noh, mulla epäillään MS-tautia tällä hetkellä ja pissajutut voi olla osa sitä, mut se ei suinkaan tarkoita että sullakin olis MS-tauti. Varaa aika lääkärille tai vaikka ehkäisy-ja perhesuunnitteluneuvolaan, sieltä se vyyhti alkaa selvitä. Tsemppiä sulle!

      • 40V

        Sattuu ihan turhan usein että pisst tulee yöllä housuun. parikin drinkkiä riittää että on varmasti märkänä. Onneksi riittää että laitan vaipat silloin ylle, niin nukun hyvin. Mulla on myös päivällä ongelmia, ettei kerkeä ajoissa vessaan tai kiireessä kastuu.
        Mitään vikaa ei ole todettu, vaikka olenkin sinnikkäästi lääkäreitä vaivanut, pitää vain elää tämän kanssa. Lapsia ei ole.


      • noname
        40V kirjoitti:

        Sattuu ihan turhan usein että pisst tulee yöllä housuun. parikin drinkkiä riittää että on varmasti märkänä. Onneksi riittää että laitan vaipat silloin ylle, niin nukun hyvin. Mulla on myös päivällä ongelmia, ettei kerkeä ajoissa vessaan tai kiireessä kastuu.
        Mitään vikaa ei ole todettu, vaikka olenkin sinnikkäästi lääkäreitä vaivanut, pitää vain elää tämän kanssa. Lapsia ei ole.

        Olin poikaystäväni kanssa ulkona ja me joimme ison lasin pepsiä... tunnin päästä olimme jo kävelemässä kaupungilla, ja pissa hätä oli jo tullut suureksi. Odotimme bussia, ja kerroin hänelle että voisi tulla housuun milloin hyvänsä. Hän sanoi että yritä pidätellä vain, mutta pidättely teki kipeää. Sitten en enää voinut pidätellä, ja nousin seisomaan. Nr tulivat housuun, mutta se tuntui itse asiassa ihan hyvältä, kun lahkeista valui... kävelimme loppumatkan metsässä


      • pissa typy
        noname kirjoitti:

        Olin poikaystäväni kanssa ulkona ja me joimme ison lasin pepsiä... tunnin päästä olimme jo kävelemässä kaupungilla, ja pissa hätä oli jo tullut suureksi. Odotimme bussia, ja kerroin hänelle että voisi tulla housuun milloin hyvänsä. Hän sanoi että yritä pidätellä vain, mutta pidättely teki kipeää. Sitten en enää voinut pidätellä, ja nousin seisomaan. Nr tulivat housuun, mutta se tuntui itse asiassa ihan hyvältä, kun lahkeista valui... kävelimme loppumatkan metsässä

        mitä poka ystäväsi sanoi?? oletko sen jälkeen pissaillut housuun


    • ..Tero..

      Mulla käy samoin ajoittain, ja jos on oikein kova pissahätä päivälläkin niin pidättely on vaikeaa ja saattaa tulla housuihin. Täytyy aina käydä ajoissa vessassa, muuten ei ole mitään tiputteluongelmia tms.
      Nykyisin olen ostanut Tenan kouruvaippoja jos olen vanhemmillani, hotellissa tai muuten vieraassa paikassa yötä, olisi aika noloa kastella jonkun sänky.
      Kotona minulla on patjan alla suoja, vahinko sattuu noin 3-4 kertaa kk.
      Nyt olen seurustellut jonkinaikaa ja se on aika vakavaa, mutta miten ihmeessä minä kehtaan/voin kertoa ongelmastani. Hävettää ihan älyttömästi yökastelu ja vaipat.

    • mä vaan 17

      Pissaa tulee joskus n.7 kertaa kuukaudessa housuun.eli pikku lurahduksia.Noin 2 kertaa kunnolla,mutta ei aina.Yöllä laitan itelleni semmosen "yövaipan" ettei säky kastu.Kukaan tuttu ei tiedä tästä.

      • muori vaan

        Käytän hormonipuikkoja kaksi,kolme kertaa viikossa.
        Ne kiinteyttävät kohdun lihaksia ja kohtu ei nii
        paina virtsarakkoa.


      • maturo
        muori vaan kirjoitti:

        Käytän hormonipuikkoja kaksi,kolme kertaa viikossa.
        Ne kiinteyttävät kohdun lihaksia ja kohtu ei nii
        paina virtsarakkoa.

        mulla tehty korotus,elikä laitettu verkko.10 vuotta toimi mut taas on alkanut tihuttaa,puikkoojakin käytän .En tiedä mitä seuraavaksi.Rajoittaa aika paljon elämää.


    • poika 91

      Minullakin käy joskus saman lailla mutta en ole viitsinyt lääkärillä käydä.Itse pidän vaippoja niin ei sekään häiritse.

    • Entinen pissaliisa

      VAGIFEM-emätinpuikot. Minulla oli vuosikausia yöllistä ja joskus päivälläkin tapahtuvaa virtsankarkailua. Ostin apteekista reseptivapaita Ovestin-emätinpuikkoja ja käytin niitä silloin tällöin. Oireet lievenivät, mutta kuitenkin jatkuivat. Kuinka tulinkaan maininneeksi lääkärille vastaanottokäynnin yhteydessä (minulla on 2-tyypin diabetes) mm. emättimen limakalvojen kuivumisesta ja yhdyntävaikeuksista. Hän kirjoitti minulle noita Vagifem-emätinpuikkoja. Käytin niitä ohjeen mukaan. Kun olin muutaman kerran niitä käyttänyt, virtsankarkailut loppuivat. Karkailu johtuu kuulema osin tuosta limakalvojen kuivumisesta. Myös vatsalihasliikkeet ehkäisevät karkailua.
      Helpotuksentunne on suuri. Kannattaa kokeilla.

    • kusethousuunonjees

      Kyllä tämän aivan normaalia. Sinun täytyy mennä tapaamaan aineenvaihdunta eksperttilääkäriä!

    • Hädissä

      Minulle on tullut noin 1kk sitten sellainen vaiva, että. päivän mittaan noin 3-7 kertaa ja yölläkin 2-3 kertaa kesken unien, mutta päivisin poikkeuksetta kaikenlaisen ravinnon , kuten lounas, kahvi ja mikä vaan samantyyppinen ravinto laukaisee käytännössä heti ja nopeasti virtsaamistarpeen ja virtsaamisen alkua ei ole mahdollista lykätä yhtään eikä pidätellä virtsaa tulee juuri niin paljon, että sen havaitsee hyvin sekä hajusta että silmillä -tosi noloa ja runsaasti rajoittavaa töissä ym, joten alan olla vaarallisen epätoivoinen.

      Mikä ihmeelliseltä virtsankarkailu syntyy VAIN jos olen pitkälläni lepäämässä päivällä sängyssä TAI jos ISTUN jonkin kulkuneuvon kyydissä, auto, juna, lentokone ...

      Voiko joku auttaa?

    • jortsukkajori

      No se nyt on akkojen alapää semmonen että AINA sieltä jotain vuotaa paitti sillon kun naija pitäs sillon on kuivaa kuin Saharassa!
      Naikaa useemmin niin loppuu kivut rakostakin ja pissatus,ainakin mun emännällä loppunu kaikki turha vuoto sun muu kun olla rynkytetty rajusti että mahakin kipeenä.
      Siellä kun vaan tasapersein istuu telkun eessä ja voivottelee nii nei ihme kun housuun tulee!

    • Anonyymi

      No oltiin kesäleirillä. Ja olen 15v lyhyt tyttö ja parhaimman näköinen eli kaikki pojat katsovat minua . Yks yö, en jaksanut käydä illalla vessassa.
      Siinä samassa huoneessa nukkui minä, 2 kaveriani ja 3 poikaa. Luotin itseeni etten pissaa housuun yöllä. Aamulla toinen kaverista tuli herettämään minua ja sanoi "sulla on pissat tullut housuun" ja sit hätkähin ja sanoin että " eii" ja pojat hymyilivät ja kummatkin kaveritkin hymyilivät ja minä punaisena siinä hymyilen. Nousen siitä sängystä ylös ja katson huosujani ja sänkyäni.
      Ja vaihdan housut ja kaverit ja pojat ovat auttaneet vaihtamaan lakanat. He lupasivat olla kertomatta kellekään.
      Pussasin jokaista poikaa poskelle ja halasin kavereitani. yks niistä poijista on minun poikaystävä tällä hetkellä.

    • Anonyymi

      Minulla lirahtaa todella usein öisin esimerkiksi juuri eilen olin käynyt vessassa ennenkuin menin nukkumaan ja aamulla heräsin siihen että sänky oli märkä:( ja aina kun nauran niin voi lirahataa mutta ei kyllä ihan aina mutta kumminkin usein.

    • Anonyymi

      Mulla kävi eilen niin et ku olin yksin kotona ja katoin netflixiä ja mulle tuli kauhee pissa hätä ja ku siis mullaha tulee päivisin välil pissat housuu nii käytän vaippaa mut olin sit tietystikki unohtanu vaipan nii juoksin hirveel kiireel vessaan mut en ehtiny ja housut kastu no sit mä laitoin sen jälkee sen vaipan.

    • Anonyymi

      Joo itelläkin välillä lirahtelee sänkyyn vanhemmat on sanonu et voisin alkaa käyttää vaippaa mut en oikee tiiä, pitäis varmaan alkaa käyttää niitä koska en haluu et joka aamu sänky on märkä

      • Anonyymi

        vanhemmat ei varmaan tykkää että patja haisee pissalle.Kun patjoja ei pestä joka viikko.


    • Anonyymi

      Legenda kertoo, että hän kuseksii vieläkin housuun🤣😂🤣😂🤣😂🤣

    • Anonyymi

      Aika löysät alapäät on nykynaisilla kun kuseksivat housuun milloin missäkin.

      • Anonyymi

        Niin tuntuu olevan mutta ei mikään ihme kun löhöävät vaan,eikä se jumpallakaan käyminen kaikkea onnea tuo jos alkaa lihakset liikaa kiristymään niin sekin aiheuttaa karkailua jos alapää on kuin rautakanki eikä enää kunnolla taivu edes pöntölle.
        Ihan normaali elämienn on se joka terveeenä pitää,likkuu syö ja nukkuu oikeassa suhteessa.kaikessa liika on liikaa


      • Anonyymi

        Ehkä väärin haritettu kun noin toispuoleisesti keltaa ja vettä puoltaa.


    • Anonyymi

      siis mullaha on yökastelu vaiva ja olin kerra siskol viikon yötä noh tietenki heti ekan päivän kastelen siskon sohvan (nukuin siis sohvalla) ja sisko alko epäilee (sehä ei siis tiiä et mul on yökastelu vaiva) noh se anto asian olla mut kahtena toisena yönä sama juttu tapahtu taas ja sit sisko jo ties et mul vois olla yökastelu vaiva ja sit se meni kauppaa ja osti mulle vaippoja noh sanoin sille sit tietenki etten tartte mut se vastas ”ei kun nyt sä käytät niitä loppu viikon” ja vastasin ”no okei kai sit pitää totella” ja sit tuli ilta ja laitoin vaipan päälle ja yön aikaa olin tehny siihe tarpeet ja aamul sisko vaihto sen ku en ite halunnu.

    • Anonyymi

      on normaalia koska mulla tapahtuu
      joka yönä

    • Anonyymi

      oon 11vuotias tyttö ja aina kesäsin mun pitää käyttää vaippoja koska juon kesällä niin paljon että öisin alkaa pissattamaan ja sit ku nään vessaunia nii hupskeikkaa ku housut onki jo märät joten oon alkanut käyttämään vaippaa öisin ja joskus myös päivisin ku välillä on sellasia päiviä että on pissahätä puolen tunnin välein mut päivisin ku käytän vaippaa nii inhottaa kyl ku sen huomaa housuista ku housut pullottaa

    • Anonyymi

      Sellainen juttu on kyllä iästä huolimatta sattunut monelle , ei sen tarvitse johtaa siihen että se jatkuisi . Mutta jos jatkuu niin mene lääkäriin niin saat asianmukaista apua

      • Anonyymi

        Niinpä


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      74
      3374
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      562
      3190
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      2762
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2062
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      313
      1864
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1855
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1795
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      136
      1442
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1261
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1248
    Aihe