Kuukautiset=raskaana?

tyrmistynyt

Olen nuori nainen, meillä ei ole vielä mieheni kanssa lapsia, mutta olemme jättäneet ehkäisyn pois, että jos olisi vauva joskus tullakseen...

No, minulle tapahtui kummallinen juttu... Vähän aikaa viimeisen ovulaation jälkeen minulle alkoi vähitellen ilmaantua monenlaisia oireita. Ensimmäinen oli kova väsymys, sen jälkeen tulivat öklöttävä olo, (toisena päivänä enemmän, toisena vähemmän) ja sitten rintojen turpoaminen. Toisin sanoen, minulla on tavallisesti hyvin pienet rinnat, joten muutos eli rintojen turpoaminen oli helposti havaittavissa miehenikin mielestä! Ja ne olivat myös välillä hiukan kipeät.

Lopulta aloin olla vakuuttunut, että nämä oireet viittaisivat raskauteen. Ne tuntuivat vaan jotenkin niin selviltä... No, tämän viikon alku olikin sitten suurta odotusta, kun oletettujen kuukautisten oli määrä alkaa, jos siis alkaisivat. Mutta yllätys ja tyrmistys oli suuri, kun muutama päivä sitten illalla huomasin, että kuukautiset ovatkin alkaneet!! Minulle tuli olo, että minua oli "huijattu". Kuukautisten alkaminen kun kertoi, että en sitten voi ollakaan raskaana...

Ja nyt koitan löytää edes jotain järjen hiventä, siihen, että miten on mahdollista, että minulle tulivat tuollaiset oireet, (jotka mielestäni aika hyvin viittaisivat raskausoireisiin)? Vai oliko se jokin valeraskaus? Tai kenties sain jonkun ennenaikaisen "huomaamattoman" keskenmenon, niin että kaikki on kerennyt valua jo kohdusta kuukautisten mukana pois.... Olen vaan niin tyrmistynyt,ei muuta.

Onko kellekään ikinä sattunut mitään vastaavaa?? Eikös kuukautisten alkaminen ole kuitenkin ilmiselvä merkki siitä, että ei voi olla raskaana? Niin minulle on ainakin opetettu ja en voi muuta kuin luottaa siihen.

162

181959

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuleva mami=)

      Anteeksi kun vastaan noin pitkään näin lyhyesti, mutta kyllä mun mielestä kuukautiset voivat tulla vaikka olisikin raskaana tai sitten ne oireet olivat vain kuukautisoireita. Seuraa onko kuukautisvuotosi normaalia pienenpää tai sellaista (tai kestää vähemmän aikaa). Ei kuukautiset yleensä normaalina tule, jos on raskaana vaan kyllä sinä pieni ero on. Mene sitten vaikka testiin kun on veren tulo loppunut=) En osaa muuta neuvoa antaa.Itselläni on 14 1 raskausviikko meneillään ja minulla ei kuulunut kuukautisia ollenkaan.

      • minä vaan

        Minäkin olen samassa jamassa kuin sinä. Tänään huomasin ruskeaa vuotoa ja uskoin jo olevani seitsemännellä viikolla. Pitäis kait mennä testiin, että tämä epätietoisuus loppuisi. Pahoinvointia on ollut ja väsymystä.


      • anni

        minun on pakko kysyä sinulta yhtä asiaa...mitkä olivat raskautesi oireet? en ole varma olenko raskaana,mutta tämän laisisa oireita on ollut:pahoinvointia,erilaisten hajujen ällötystä,rinnat normaalia aremmat...ym. mutta silti munulla oli viimeiset kuukautiset...(jotka normaalisti kestävät n.5vrk,olivat nyt n. 3vrk.) PITÄISIKÖ MINUN OSTAA RASKAUSTESTI??????


      • äippä2
        anni kirjoitti:

        minun on pakko kysyä sinulta yhtä asiaa...mitkä olivat raskautesi oireet? en ole varma olenko raskaana,mutta tämän laisisa oireita on ollut:pahoinvointia,erilaisten hajujen ällötystä,rinnat normaalia aremmat...ym. mutta silti munulla oli viimeiset kuukautiset...(jotka normaalisti kestävät n.5vrk,olivat nyt n. 3vrk.) PITÄISIKÖ MINUN OSTAA RASKAUSTESTI??????

        kyllä on mahdollista olla kuukautiset raskauden aikana. ainakin ensimmäisellä/ensimmäisillä kuukausilla.

        itselle kävi samoin, olin kamalan väsynyt, aamupahoinvoinnit olivat ja kuten edellisillä raskauksilla en siedä kahvin hajua tai tulisia ruokia ne tulevat suoraan ylös.
        no siinä miehen kanssa mietittiin et kyl se nyt raskaus on, mutta alkoikin menkkojen tapaiset ja olin tyrmistynyt että näin pahastiko vielä erehdyn raskauden oireista. kävin sitten testin tekemässä ja plussaa se näytti. :) eikun viestinaloittajalle vain että testiä tekemään :)


      • Nainen28_
        äippä2 kirjoitti:

        kyllä on mahdollista olla kuukautiset raskauden aikana. ainakin ensimmäisellä/ensimmäisillä kuukausilla.

        itselle kävi samoin, olin kamalan väsynyt, aamupahoinvoinnit olivat ja kuten edellisillä raskauksilla en siedä kahvin hajua tai tulisia ruokia ne tulevat suoraan ylös.
        no siinä miehen kanssa mietittiin et kyl se nyt raskaus on, mutta alkoikin menkkojen tapaiset ja olin tyrmistynyt että näin pahastiko vielä erehdyn raskauden oireista. kävin sitten testin tekemässä ja plussaa se näytti. :) eikun viestinaloittajalle vain että testiä tekemään :)

        Mulla on aika lääkärille tiistaina, terveydenhoitajan kanssa puhuin jo, mutta hän olisi sitä mieltä että tuskin olen raskaana. Taidan käydä testin ostamassa ennen aikaa jo.


      • IdaElisabeth
        äippä2 kirjoitti:

        kyllä on mahdollista olla kuukautiset raskauden aikana. ainakin ensimmäisellä/ensimmäisillä kuukausilla.

        itselle kävi samoin, olin kamalan väsynyt, aamupahoinvoinnit olivat ja kuten edellisillä raskauksilla en siedä kahvin hajua tai tulisia ruokia ne tulevat suoraan ylös.
        no siinä miehen kanssa mietittiin et kyl se nyt raskaus on, mutta alkoikin menkkojen tapaiset ja olin tyrmistynyt että näin pahastiko vielä erehdyn raskauden oireista. kävin sitten testin tekemässä ja plussaa se näytti. :) eikun viestinaloittajalle vain että testiä tekemään :)

        Moikka.
        Lueskelin täs näitä tein keskusteluja siinä toivossa et saisin vastauksen miu kysymykseen. Elikkä kuukautiset oli myöhässä 2,5 viikkoa ja sitten tänään aamulla ne alkoi, mutta kivut on normaalia kovemmat. Ennen kuukautisten alkua olo oli lokakuusta asti erilainen. Rinnat turposivat ja aristivat ja pahoinvointia oli aamulla heti herätessä ja illalla nukkumaan käydessä. Myös mahaan nipisteli aina kun teki äkkinäisen liikkeen ja ravasin vessassa entistä enemmän. Oireet eivät ole vieläkään hävinnyt vaikka tänään menkat alkoivatkin. Olenko raskaana vai? Ihmetyttää vaan kun oli ne menkatkin 2,5 viikkoo myöhässä ja kaikki nuo oireet. Olen vähän pettynyt kun alkoi.


      • Ruskatiti
        IdaElisabeth kirjoitti:

        Moikka.
        Lueskelin täs näitä tein keskusteluja siinä toivossa et saisin vastauksen miu kysymykseen. Elikkä kuukautiset oli myöhässä 2,5 viikkoa ja sitten tänään aamulla ne alkoi, mutta kivut on normaalia kovemmat. Ennen kuukautisten alkua olo oli lokakuusta asti erilainen. Rinnat turposivat ja aristivat ja pahoinvointia oli aamulla heti herätessä ja illalla nukkumaan käydessä. Myös mahaan nipisteli aina kun teki äkkinäisen liikkeen ja ravasin vessassa entistä enemmän. Oireet eivät ole vieläkään hävinnyt vaikka tänään menkat alkoivatkin. Olenko raskaana vai? Ihmetyttää vaan kun oli ne menkatkin 2,5 viikkoo myöhässä ja kaikki nuo oireet. Olen vähän pettynyt kun alkoi.

        Kuulostaa siltä, että sait keskenmenon


      • susu1986_

        Ajattelin kertoo "oman tarinani" tänne kun lueskelin tätä saadakseni vastausta mieltä polttavaan kysymykseen eli voiko kuukautisista huolimatta olla raskaana.
        Oireina vko sitten alkoi päänsärky,vatsakipu,vessassa ramppaamine yms..."normaalit raskausoireet". Tein sitten testin ja se näytti negaa mutta kuukautiset ei vät silloin olleet edes myöhässä. No, kuukautiset alkoivat siten 2-3 pv myöhässä (kierto aina säännöllinen; 28pv) ja ovat olleet vähän ihmeelliset. Yleensä verta tulee ja se on kovin punaista,mutta nyt se on rusehtavaa ja niukkaa,kestänyt kumminkin normaalit 3pv. Tänään alkoi sitten yökötys ja pahoinvointi. Ajattelin että se johtuu siitä etten ole syönyt mutta olo jatkui vaikka söinkin.
        Eli siis tämän ketjun ansiosta voin elättää toiveita vielä mahdollisesta raskaudesta ja taidankin varata ensi viikolla ajan tk:een varmistamaan asia...Kerron täällä jos oireet ovat pitäneet paikkansa :)


      • amanda..
        anni kirjoitti:

        minun on pakko kysyä sinulta yhtä asiaa...mitkä olivat raskautesi oireet? en ole varma olenko raskaana,mutta tämän laisisa oireita on ollut:pahoinvointia,erilaisten hajujen ällötystä,rinnat normaalia aremmat...ym. mutta silti munulla oli viimeiset kuukautiset...(jotka normaalisti kestävät n.5vrk,olivat nyt n. 3vrk.) PITÄISIKÖ MINUN OSTAA RASKAUSTESTI??????

        Olen vasta 16-vuotias, ja 21. pvä suojaamattomassa yhdynnässä. - Ja kyllä, tiedän kuinka typerää. Joka tapauksessa, nyt on muutaman päivän ajan ollut närästystä sekä pistelyä ja turvotusta alavatsassa. Tänään olin huokaista helpotuksesta kun tunsin tutun kauhean kivun alaselässäni, tosin noin viikon etuajassa - menkat. Mutta vuotoa tuli muutama tippa, toisin kuin yleensä. Testin tekemiseenhän pitäisi vielä odottaa viikko, mutta voivatko nämä olla jo raskauden oireita?


      • jokussss
        anni kirjoitti:

        minun on pakko kysyä sinulta yhtä asiaa...mitkä olivat raskautesi oireet? en ole varma olenko raskaana,mutta tämän laisisa oireita on ollut:pahoinvointia,erilaisten hajujen ällötystä,rinnat normaalia aremmat...ym. mutta silti munulla oli viimeiset kuukautiset...(jotka normaalisti kestävät n.5vrk,olivat nyt n. 3vrk.) PITÄISIKÖ MINUN OSTAA RASKAUSTESTI??????

        Kyllä se varmaan kannattaa raskaustesti ostaa jokaisen joka raskautta epäilee niin saa nopeamman vastauksen asiaan...minullakin tässä älytön väsymys ja yökötys tullut hassuinta kyllä on se ettei oikein ruokamaistu vaikka luulisi tässä tilassa maistuvan o.o joten tänään menen ostamaan testin ja sitten ihmittelen uudestaan asiaa


      • hei
        IdaElisabeth kirjoitti:

        Moikka.
        Lueskelin täs näitä tein keskusteluja siinä toivossa et saisin vastauksen miu kysymykseen. Elikkä kuukautiset oli myöhässä 2,5 viikkoa ja sitten tänään aamulla ne alkoi, mutta kivut on normaalia kovemmat. Ennen kuukautisten alkua olo oli lokakuusta asti erilainen. Rinnat turposivat ja aristivat ja pahoinvointia oli aamulla heti herätessä ja illalla nukkumaan käydessä. Myös mahaan nipisteli aina kun teki äkkinäisen liikkeen ja ravasin vessassa entistä enemmän. Oireet eivät ole vieläkään hävinnyt vaikka tänään menkat alkoivatkin. Olenko raskaana vai? Ihmetyttää vaan kun oli ne menkatkin 2,5 viikkoo myöhässä ja kaikki nuo oireet. Olen vähän pettynyt kun alkoi.

        mulla kesti edelliset menkat 2 päivää,ja vuoto oli niukkaa ja tummaa.nyt tässä kuussa otin viime viikolla sunnuntaina viimeisen e pillerin mut menkat eivät ole alkaneet.epäilen että olen raskaana?


      • Alkoi
        Nainen28_ kirjoitti:

        Mulla on aika lääkärille tiistaina, terveydenhoitajan kanssa puhuin jo, mutta hän olisi sitä mieltä että tuskin olen raskaana. Taidan käydä testin ostamassa ennen aikaa jo.

        Mulla alkoi tänään kuukautiset tänään, Olenko raskaana?


    • elena

      Raskauden kolmen ensimmäisen kuukauden aikana voi tulla verta ja sitä tuleekin 33 % raskaana olevista. Ihan alussa kun tekee testin ja huomaa olevansa raskaana, saattaa juuri silloin tulla vähäistä vuotoa. Se on yleensä alkion kiinnittymisen aiheuttaa ns. implantaatiovuotoa. Alkiohan joutuu "poraamaan" reiän kohdun seinään, jotta se pystyy luomaan veriyhteyden äitiin.
      Minulla itselläni tuli juuri tätä vuotoa pieni määrä silloin kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa.

      Sitten minulla tuli tämänkin jälkeen vuotoa neljään eri otteeseen, joka kerralla kylläkin vuoto kesti vain n. tunnin. Nämä vuodot tulivat viikoilla 6 - 8. Lääkäri tsekkasi tilanteen ultralla ja kaikki oli hyvin. Kuulemma näillä viikoilla istukka kehittyy huimaa vauhtia ja se saattaa välillä lirauttaa verta hieman tai joillakin se saattaa vuotaa kuin seula ja silti kaikki on ihan hyvin.

      Ja sitten on vielä niitä ihmisiä, joilla tulee esim. kolmet kuukautiset raskauden alussa. Ne saattavat olla hieman normaalia niukemmat, joillakin kyllä ihan yhtä runsaat kuin normaalistikin.

      Eli ei kannata vielä heittää toivoa pois. Onnea nyt kovasti ja toivotaan että kaikki on hyvin!

      • vauvaa haaveileva

        Ihmetten suuresti "vuotoani " (Olemme yrittäneet raskautta n. 4kk ) ja nyt outoa pientä tihruttelua,välillä näkyy pissan mukana ja yleensä vai pyyhittäessä punaruskeaa vuotoa ja hyvin pientä ! Mitä tämä on kestänyt 5 päivää ja menkkojen alkuun vielä aikaa n.3 päivää( ja säännölliset menkat olleet) oisko stressinpoikasta vai toivoa esim. kiinnittymisvuodosta vai mistäkö ? Välillä maha outo ehkä kipeä ja alaaselkä välillä särkee..


    • minä vaan

      Helpotuksen huokaus, se ruskea "kalvoinen" vuoto sitten loppui. Nyt väsyttää ja viluttaa ja pissattaa. Mutta huomenna menen kyllä jo neuvolaan. . . kiitti Elena vastauksestasi. Se lohdutti ainakin minua, että kaikki taitaa olla sittenkin hyvin. Mutta mitä sinulle "tyrmistynyt" kuuluu, oletko saanut varmuutta asiaasi?

    • nainen 25

      siis ei voi olla totta!!! mulle on just käyny ihan samalla tavalla!!!! just on menkat loppumassa ja ne oli viitisen päivää myöhässä ja mulla ei todellakaa ole koskaan ollu menkat myöhässä. kerkesin tekee jo muutaman testinki mutta miinusta näytti. kaveri, joka sai just vauvan, kerto kokemuksesta että ne testit ei todellakaa aina näytä totuutta. hän teki 4 testiä ennen ku testi näytti positiivisen tuloksen.

      eihän kaikilla näytä kotitestit ollenkaa ku vasta verikokeessa käy ilmi että odottaa.

      mulla on ollu oireet ihan samat. voit lukea ne täältä samasta paikasta nim. "iloinen" ja "nainen 25". menkat oli ihan ihmeelliset; ei alkanu sillai pikkuhiljaa niinku yleensä alkaa. yhtäkkiä vaan verta tuli ja samalla tavalla loppu kans ku seinään. en tiiä mikä on homman nimi????? kertokaa ihmiset!!! normaalista mulla kestää menkat 5 päivää ja nyt reilu 3 päivää.

      eihän sekään ole mahdotonta että olis menkat koko raskauden ajan. harvinaistahan se on kyllä! ei vaan tee enää mieli tehdä testiä enää ku tuntuu että näin tarpeeks miinusta.

      siis aivan mahtavaa ku en ole ainoa tän asian kanssa!!! on tuntunu niin yksinäiseltä. ja tuntee ittensä jotenki typeräks ku on TODELLAKIN huijattu olo!!! mä olen kans miettiny että voikohan ihmiselläki olla valeraskauksia....??

      me ei olla tekemällä tehty lasta mutta pillerit on jätetty pois pari kk:tta sitten. mutta ei se todellakaa olis haitannu vaikka oliski jo tullu! en ole vielä yhtään lasta tehnyt tähän maailmaan ja ikää on jo 25. taitaa alkaa olemaa jo kaikilla muilla kavereilla perhettä vaikka usea niistä on jopa mua nuorempia... toisaalta ihan hyvä ettei ole liian nuorena alkanu lapsia tekemään!!

      mutta eiköhän se tästä :))) hyvää kesän alkua!!! ja tsemppiä!!!!!!

      • Eana

        Ihan samanlaista kuin sulla nainen25. Ja on tosiaan ihana lukea, et muillakin samoja kokemuksia. Oltiin yhdynnässä ilman ehkäisyä miehen kans, olen niin toivonut meille toista lasta. Ja tää sattu sopivasti kierron puolessa välissä. Mun kierto on ollut tosi säännöllinen, 28 päivää ja aina aamulla alkanut kellontarkasti. Nyt kun piti menkat alkaa, niin ei alkanut ja oli tosi ihmeellinen olo. Olin ihan varma, että oon raskaana. Tuli seuraava päivä, ja seuraava.. ei menkkoja. Tein jo toista testiä perjantaina, ja sekin näytti negatiivista. Sitte viis päivää myöhässä ne menkat alkoi ja olin tosi surullinen ja pettynyt.. Olin niin varma, että olen raskaana. Nää menkat on ollu tosi oudot, erilaiset mitä aiemmin. Yleensä kestänyt se 5 päivää ja nyt neljäntenä päivänä vuoto jo melkein loppu. Yhtä runsaat on silti ollu... MIetin vaan, että lähtikö se munasolu aluksi kehittymään, mut ei sitten kiinnittynytkään ja tuli nyt ulos? En jaksa uskoa, että oisin raskaana, vaikka tietysti sitä toivoisin... Mut sitä vaan tekee itselleen pahan mielen, jos elättelee turhia toiveita :(


    • Niinpä

      Tekisi mieleni vähän yleisemminkin ottaa kantaa tähän asiaan. En oikein jaksa ymmärtää sitä, että kun oikein kovasti vauvaa toivotaan, aletaan "kytätä" raskausoireita jo heti "sopivana" (ainakin kuvitellusti) ajankohtana tapahtuneen yhdynnän jälkeen, kun se vauvakuume on niin kova. Ja silloin ihan taatusti tulee juuri niitä oireita, joiden on lukenut kuuluvan alkuraskauteen. Ja oireet tulevat ihan vain psyykkisistä syistä, kun niin VARMA on siitä, että nyt SE tapahtui. Ihminen on silleen rakennettu, että ruumis kyllä antaa sitä, mitä mieli oikein kovasti (vaikka alitajuisestikin) tahtoo. Ja kun kuukautiset sitten alkavat, tulee pettymys. Järkevintä olisi unohtaa koko vouhotus ja alkaa kuunnella itseään vasta sitten, kun kuukautiset ovat jääneet pois. Jos raskaus on toivottu, silloinkin voi ihan hyvin odotella muutamia viikkoja ennen testejä. Vain jos aikoo päätyä aborttiin, kannattaa kiiruhtaa nopeampaan testaukseen.

      Kyllä se yhdeksän kuukautta on tarpeeksi pitkä aika, vaikka sen varmistumista odottaisikin muutamia viikkoja.

      • olisi kiva

        tietää onko raskaana senkin takia, pitääkö lopettaa tupakanpoltto ja alkoholinkäyttö tyystin..


      • pöksis
        olisi kiva kirjoitti:

        tietää onko raskaana senkin takia, pitääkö lopettaa tupakanpoltto ja alkoholinkäyttö tyystin..

        ehkä kannattaisi lopettaa alkoholi ja tupakka samalla kun lopettaa ehkäisyn...


      • Mies 81_
        pöksis kirjoitti:

        ehkä kannattaisi lopettaa alkoholi ja tupakka samalla kun lopettaa ehkäisyn...

        No ehkä naiset haluaa elää ns. ""normaalisti" ennen raskaaksi tuloa! Mun mielestä ihan ymmärrettävää. On kuitenkin monia pariskuntia, jotka joutuu odottamaan raskaaksi tuloa jopa vuoden. Mun mielestä siinä ajassa täytyy voida elää ihan normaalia elämää :p Eri asia tietenkin sitten jos sattuu olemaan valmiiks vaikka absolutisti.


      • menninkäinen1234

        What? Siis eikö sulla ole oikeeta asiaa tänne?Ketään ei kiinnosta tollainen mielipide, että voi odotella muutamia viikkoja ja että saisi oireita, joista olisi lukenut. Ja jos sitä lasta oikeasti haluaa, niin kyl se tiedon odotteleminen on todella vaikeeta. Muille odottaville sellinen tieto, että "menkkoja" voi tulla raskauden aikana. Itselläni tuli ensimmäisen kanssa 4 kk ja olivat aivan samanlaisia kuin ennenkin. Nyt toinen, viikot 4 ilmeisesti, niin tuli vuotoa, joka ei ollut normaalia 4 päivää myöhässä ja 3 päivän ajan. eikä viel heti silloinkaan testi näyttänyt plussaa, vasta n.2 päivää vuodon lakattua. Toivotaan, että teilläkin samoin.


    • Neiti

      Mullakin on ollut samanlaista. Oireita on, mutta kuukautiset tulevat suht normaalisti, PAITSI että ne ovat nykyään aina 2 vkoa myöhässä tai enemmän. Kaiken järjen mukaan en voi olla raskaana (en kylläkään ole pillereitä syönyt vaan ehkäisy on hoidettu kumilla) mutta vatsa kasvaa, väsyttää ja pahaolokin on . Ja niin, tää ei johdu mistäöän "vauvakuume, kyttään koko ajan oireita"-ajatuksesta en edes vielä olisi valmis lasta saamaan. Ehkä tämä on sitten vain hormoonien sekoilua??

      • Laulis2

        Onko e-pillereiden teho aivan 100%?
        Olin yhdynnässä n.2viikkoa sitten, ja viikko sen jälkeen alkoi mielestäni aivan normaalit menkat. Nyt mieleeni on vaan tullut että voisin olla raskaana. Ramppaan vessassa lähes tunnin välein vaikka en ole mitään juonutkaan, ja minulla on koko ajan nälkä. Olen käyttänyt e-pillereitä säännöllisesti puolen vuoden ajan. Mutta kumia ei käytetty tällä kertaa. Vai voisiko oireet johtua vaan stressistä, että luulisin olevani raskaana?


      • äippä2
        Laulis2 kirjoitti:

        Onko e-pillereiden teho aivan 100%?
        Olin yhdynnässä n.2viikkoa sitten, ja viikko sen jälkeen alkoi mielestäni aivan normaalit menkat. Nyt mieleeni on vaan tullut että voisin olla raskaana. Ramppaan vessassa lähes tunnin välein vaikka en ole mitään juonutkaan, ja minulla on koko ajan nälkä. Olen käyttänyt e-pillereitä säännöllisesti puolen vuoden ajan. Mutta kumia ei käytetty tällä kertaa. Vai voisiko oireet johtua vaan stressistä, että luulisin olevani raskaana?

        e-pillereiden tehosta ei voi koskaan olla 100% varma, on kyllä e-pilleritkin pettänyt. mutta se on aika harvinaista.
        mutta kannattaahan sitä testit tehdä niin saa itselle mielenrauhan :) mutta uskoisin että stressistä johtuisi :)


      • niin vaikeaa
        äippä2 kirjoitti:

        e-pillereiden tehosta ei voi koskaan olla 100% varma, on kyllä e-pilleritkin pettänyt. mutta se on aika harvinaista.
        mutta kannattaahan sitä testit tehdä niin saa itselle mielenrauhan :) mutta uskoisin että stressistä johtuisi :)

        mennä ostamaan se testi? Mä en usko että johtuu stressistä..


      • menninkäinen1234
        Laulis2 kirjoitti:

        Onko e-pillereiden teho aivan 100%?
        Olin yhdynnässä n.2viikkoa sitten, ja viikko sen jälkeen alkoi mielestäni aivan normaalit menkat. Nyt mieleeni on vaan tullut että voisin olla raskaana. Ramppaan vessassa lähes tunnin välein vaikka en ole mitään juonutkaan, ja minulla on koko ajan nälkä. Olen käyttänyt e-pillereitä säännöllisesti puolen vuoden ajan. Mutta kumia ei käytetty tällä kertaa. Vai voisiko oireet johtua vaan stressistä, että luulisin olevani raskaana?

        Ei pillerit todellakaan ole 100%, itse olen Yasmin nimisiä syödessä tullut raskaaksi ja nyt 2-v poika oli ihana yllätys. Pillereiden teho 97% luokkaa. Sulla on Laulis2 sukupuolitauti, siihen viittaa.


      • Juupa juupa
        menninkäinen1234 kirjoitti:

        Ei pillerit todellakaan ole 100%, itse olen Yasmin nimisiä syödessä tullut raskaaksi ja nyt 2-v poika oli ihana yllätys. Pillereiden teho 97% luokkaa. Sulla on Laulis2 sukupuolitauti, siihen viittaa.

        Mistä lähtien nälkä on ollut sukupuolitaudin oire? :D


      • Kiinnostunut
        Juupa juupa kirjoitti:

        Mistä lähtien nälkä on ollut sukupuolitaudin oire? :D

        Tihentynyt virtsaamisen tarve on yleinen sukupuolitaudin oire. Toisaalta myös virtsatietulehduksen oire. Alkuraskaudesta ei käsittääkseni vielä tarvitse vessassa ravata jatkuvasti, vaan vasta sitten, kun kasvava sikiö alkaa painaa rakkoa. Nälkä voi olla tietyn kierronvaiheen oireena ja osua vaan samaan aikaan muiden oireiden kanssa. Tämä on nyt kyllä vastaus tosi vanhaan viestiin, joten eiköhän asia liene jo selvinnyt :D


      • asdgfghjk
        Kiinnostunut kirjoitti:

        Tihentynyt virtsaamisen tarve on yleinen sukupuolitaudin oire. Toisaalta myös virtsatietulehduksen oire. Alkuraskaudesta ei käsittääkseni vielä tarvitse vessassa ravata jatkuvasti, vaan vasta sitten, kun kasvava sikiö alkaa painaa rakkoa. Nälkä voi olla tietyn kierronvaiheen oireena ja osua vaan samaan aikaan muiden oireiden kanssa. Tämä on nyt kyllä vastaus tosi vanhaan viestiin, joten eiköhän asia liene jo selvinnyt :D

        kyllä mulla vaan alko se kusella ravaaminen jo viikko ennen plussan tuloa tikkuun. enkä siis mitenkään "tiennyt tai tehnyt" lasta joten ei ollut edes mielen tepposia se....


      • Näin kävi itselle
        Kiinnostunut kirjoitti:

        Tihentynyt virtsaamisen tarve on yleinen sukupuolitaudin oire. Toisaalta myös virtsatietulehduksen oire. Alkuraskaudesta ei käsittääkseni vielä tarvitse vessassa ravata jatkuvasti, vaan vasta sitten, kun kasvava sikiö alkaa painaa rakkoa. Nälkä voi olla tietyn kierronvaiheen oireena ja osua vaan samaan aikaan muiden oireiden kanssa. Tämä on nyt kyllä vastaus tosi vanhaan viestiin, joten eiköhän asia liene jo selvinnyt :D

        Itse kävin ostamassa raskaustestin ihan vaan sen takia kun juoksin vähän väliä vessassa (30 min - 1h välein), menkat oli 2 pv myöhässä silloin ja plussaa näytti. Nyt rv 23 4. Joten ihan hyvin alkuraskaudessa voi olla tihentynyt virtsaamistarve. Eli ei se sulje pois raskautta.


      • kiinnostunut3
        Kiinnostunut kirjoitti:

        Tihentynyt virtsaamisen tarve on yleinen sukupuolitaudin oire. Toisaalta myös virtsatietulehduksen oire. Alkuraskaudesta ei käsittääkseni vielä tarvitse vessassa ravata jatkuvasti, vaan vasta sitten, kun kasvava sikiö alkaa painaa rakkoa. Nälkä voi olla tietyn kierronvaiheen oireena ja osua vaan samaan aikaan muiden oireiden kanssa. Tämä on nyt kyllä vastaus tosi vanhaan viestiin, joten eiköhän asia liene jo selvinnyt :D

        itselläni on kaksi lasta ja molemmilla kerroilla virtsaamisen tarve on lisääntynyt jo ekoilta viikoilta! :)


    • Nainen28_

      Olen käyttänyt pillereitä tammikuuhun asti ja helmikuussa siirryin ehkäisyrenkaaseen. Tämän vuoden puolella ei ole ollut ns. normaaleja menkkoja. Pientä vuotoa vaan tauoilla.
      Nyt viimeksi tauon aikana vähäinen vuoto parina päivänä oli ruskeaa ja sitten ei mitään. Alavatsassa tuntuu samanlaista kipua kuin menkkakivut, siis yhä edelleen.
      Ei todellakaan olla poikaystävän kanssa suunniteltu lasten hankkimista, hän on tälllä hetkellä ulkomailla töissä ja vain käy suomessa.
      Onkohan kyseessä vaan kuitenkin joku hormoonihäiriö??

      • Raskaanako?

        Ihan sama juttu itselläni, jota ihmettelen. On mielestäni kyllä mahdollista että voi olla raskaana. Yleensä vuodan kuukautisten aikana kuin seula 7 päivää mutta nyt on ollut ihan mitätöntä vuotoa kahden kuukauden sisällä kaksi kertaa, vuotoa jota tuskin huomaa pari päivää. Rinnat eivät ole kipeät mutta mielialan vaihteluita ja pahoinvointia kylläkin sekä alavatsan turvotusta. Inhottavaa olla epävarma, sillä olen aina ajatellut että olen hedelmätön, sillä en ole koskaan käyttänyt ehkäisyä edellisten miesystävien kanssa ja uuden miesystävänkään kanssa ei olla minkäänlaista ehkäisyä otettu käyttöön ja hän haluaa joka päivä...että sillälailla...ehkä en sitten olekkaan hedelmätön vaan vika on ollut muussa. Raskaana siis ilmeisesti?


      • Rosej_
        Raskaanako? kirjoitti:

        Ihan sama juttu itselläni, jota ihmettelen. On mielestäni kyllä mahdollista että voi olla raskaana. Yleensä vuodan kuukautisten aikana kuin seula 7 päivää mutta nyt on ollut ihan mitätöntä vuotoa kahden kuukauden sisällä kaksi kertaa, vuotoa jota tuskin huomaa pari päivää. Rinnat eivät ole kipeät mutta mielialan vaihteluita ja pahoinvointia kylläkin sekä alavatsan turvotusta. Inhottavaa olla epävarma, sillä olen aina ajatellut että olen hedelmätön, sillä en ole koskaan käyttänyt ehkäisyä edellisten miesystävien kanssa ja uuden miesystävänkään kanssa ei olla minkäänlaista ehkäisyä otettu käyttöön ja hän haluaa joka päivä...että sillälailla...ehkä en sitten olekkaan hedelmätön vaan vika on ollut muussa. Raskaana siis ilmeisesti?

        nyt on 4viikkoa siitä kun hommailin erään miehen kanssa ja nyt 2 ja 3 viikolla on alkanut ihan älytön yökytys ja huimaus älytön huono olo lähes koko ajan aamulla aina herään ja niin älytön nälkä on että ei voi sanoin kuvailla! välillä tuntuu että oksettaa mutta en ole vielä oksentanut x) ja kauhea tuskan hiki välillä tulee X) onko nämä raskaus oireita??!! minulla tosin oli pieni muotoiset kuukautiset mutta eivät olleet sellaiset kun normaalisti että melkein tulee kaikki sisus kalut ulos verta kyllä tuli jonkun verran mutta ei niin kuin normaalisti :/ ja ne alkoivat 3päivää myöhässä :/ ja maha on sellainen löllähtänyt ja turvonnut vieläkin... vaikka kuukautiset loppui aikoja sitten tavallisesti se on vaan kuukautisten ajan turvonnut mutta nyt on vielä edelleen samassa jamassa että onko tämä vale raskautta vai mitä minulla on sitä ollut ennenkin X)


      • 9+6
        Rosej_ kirjoitti:

        nyt on 4viikkoa siitä kun hommailin erään miehen kanssa ja nyt 2 ja 3 viikolla on alkanut ihan älytön yökytys ja huimaus älytön huono olo lähes koko ajan aamulla aina herään ja niin älytön nälkä on että ei voi sanoin kuvailla! välillä tuntuu että oksettaa mutta en ole vielä oksentanut x) ja kauhea tuskan hiki välillä tulee X) onko nämä raskaus oireita??!! minulla tosin oli pieni muotoiset kuukautiset mutta eivät olleet sellaiset kun normaalisti että melkein tulee kaikki sisus kalut ulos verta kyllä tuli jonkun verran mutta ei niin kuin normaalisti :/ ja ne alkoivat 3päivää myöhässä :/ ja maha on sellainen löllähtänyt ja turvonnut vieläkin... vaikka kuukautiset loppui aikoja sitten tavallisesti se on vaan kuukautisten ajan turvonnut mutta nyt on vielä edelleen samassa jamassa että onko tämä vale raskautta vai mitä minulla on sitä ollut ennenkin X)

        melkein voisi sanoa et olisit,kannattaa mennä tekemään testi=) ite käytin pillereitä (n.7v) ja unohdin yhden viikonlopun ajaksi ottaa ne ja tässä tulso..tein testin ihan vaan ku kaveri kehotti ja ajatuksena että negatiivinehan se on mutta toisin kävi...tuli jopa yhdet "menkat" siihen väliin ja nyt tosiaa vkoja 9 ja eka ultra tulossa...


      • Jinttu
        9+6 kirjoitti:

        melkein voisi sanoa et olisit,kannattaa mennä tekemään testi=) ite käytin pillereitä (n.7v) ja unohdin yhden viikonlopun ajaksi ottaa ne ja tässä tulso..tein testin ihan vaan ku kaveri kehotti ja ajatuksena että negatiivinehan se on mutta toisin kävi...tuli jopa yhdet "menkat" siihen väliin ja nyt tosiaa vkoja 9 ja eka ultra tulossa...

        Sanokaapas mulle, mitä tää nyt sit on... Kuukautiset alkoivat eilen ja kipuja on ollut kyllä ihan reippaasti. Olen joutunut särkylääkettäkin ottamaan. Vuotoa on sillai, että joutuu sidettä käyttämään, mutta ei yhtä paljon kuin yleensä. Mulla meni kierron 16.-25. päivinä elämäni ensimmäistä kertaa Terolut-kuuri vahvistamaan keltarauhastuotantoa, koska raskaus ei ole alkanut aiemmin ja ovulaatio tulee "liian myöhään". Huomenna pitäis aloittaa eka kertaa clomifen, mutta koska sitä ei saa aloittaa, jos on raskaana sikiölle aiheutuvista mahdollisista vammoista johtuen, päätin tehdä raskaustestin varmistaakseni etten ole raskaana. Olen tehnyt testin eilen ja tänään ja molempiin testeihin on ilmestynyt vaalea viiva, jonka mukaan olisin siis raskaana! Koska on viikonloppu, en pääse asiaa varmistamaan terppakeskukseen, mutta ihmetyttää tää kaikki. Voinkohan olla raskaana vai onko kyseessä jokin virhe? Raskaustestit olivat RFSU:n ja niiden varmuus pitäisi olla 99.9%. Uskallankohan aloittaa clomifenia lainkaan? Itse olen sillä kannalla, että en, ennen kuin asiasta on varmuus, mutta tuo aloituspäivä olisi tosiaan huomenna sunnuntaina ja asiaanhan saa varmuutta vasta maanantaina. Kertokaa omia mielipiteitänne, kiitos! Ja ennen kaikkea kertokaa, jos teillä on ollut vastaavaa!


      • nti_23
        Jinttu kirjoitti:

        Sanokaapas mulle, mitä tää nyt sit on... Kuukautiset alkoivat eilen ja kipuja on ollut kyllä ihan reippaasti. Olen joutunut särkylääkettäkin ottamaan. Vuotoa on sillai, että joutuu sidettä käyttämään, mutta ei yhtä paljon kuin yleensä. Mulla meni kierron 16.-25. päivinä elämäni ensimmäistä kertaa Terolut-kuuri vahvistamaan keltarauhastuotantoa, koska raskaus ei ole alkanut aiemmin ja ovulaatio tulee "liian myöhään". Huomenna pitäis aloittaa eka kertaa clomifen, mutta koska sitä ei saa aloittaa, jos on raskaana sikiölle aiheutuvista mahdollisista vammoista johtuen, päätin tehdä raskaustestin varmistaakseni etten ole raskaana. Olen tehnyt testin eilen ja tänään ja molempiin testeihin on ilmestynyt vaalea viiva, jonka mukaan olisin siis raskaana! Koska on viikonloppu, en pääse asiaa varmistamaan terppakeskukseen, mutta ihmetyttää tää kaikki. Voinkohan olla raskaana vai onko kyseessä jokin virhe? Raskaustestit olivat RFSU:n ja niiden varmuus pitäisi olla 99.9%. Uskallankohan aloittaa clomifenia lainkaan? Itse olen sillä kannalla, että en, ennen kuin asiasta on varmuus, mutta tuo aloituspäivä olisi tosiaan huomenna sunnuntaina ja asiaanhan saa varmuutta vasta maanantaina. Kertokaa omia mielipiteitänne, kiitos! Ja ennen kaikkea kertokaa, jos teillä on ollut vastaavaa!

        Syön pillereitä. Unohdin viime liuskan kohdalla aloittaa ne ajallaan ja jouduin odottamaan "omat menkat", jotka alkoivatkin n. viikkoa/kahta myöhässä (normaalia). Ne olivat kuitenkin tosi niukat ja kestivät vain vähän aikaa. Aloin uuden liuskan pillereitä heti ensimmäisenä vuotopäivänä (niin kuin kuuluukin, jos alottaa pillereitä), ja vuotoa jatkui tiputtelevana liuskan loppuun asti. Nyt odottelen seuraavia kuukautisia, jotka pitäisi normaalin pillerirytmin mukaan tulla kolmen päivän päästä, mutta minulla on jatkuvasti sitä ruskeaa tiputteluvuotoa. En epäilisi mitään kummallista, koska olenhan sekoillut pillereiden kanssa ja varmasti se aiheuttaa kaiken tämän oudon jutun ..mutta minulle on ilmaantunut nyt myös aamupahoinvointia. Joinakin aamuina se on tosi voimakasta ja oksettaa. Toisina aamuina, kun olen illalla huolehtinut runsaasta iltapalasta, pahoinvointia ei ole ollut niin paljon. En uskalla aloittaa seuraavaa pilleriliuskaa. Voisinko mitenkään olla raskaana, kun olen kerta syönyt pilleritäkin jo viime "menkkojen" jälkeen?


      • nti_23
        nti_23 kirjoitti:

        Syön pillereitä. Unohdin viime liuskan kohdalla aloittaa ne ajallaan ja jouduin odottamaan "omat menkat", jotka alkoivatkin n. viikkoa/kahta myöhässä (normaalia). Ne olivat kuitenkin tosi niukat ja kestivät vain vähän aikaa. Aloin uuden liuskan pillereitä heti ensimmäisenä vuotopäivänä (niin kuin kuuluukin, jos alottaa pillereitä), ja vuotoa jatkui tiputtelevana liuskan loppuun asti. Nyt odottelen seuraavia kuukautisia, jotka pitäisi normaalin pillerirytmin mukaan tulla kolmen päivän päästä, mutta minulla on jatkuvasti sitä ruskeaa tiputteluvuotoa. En epäilisi mitään kummallista, koska olenhan sekoillut pillereiden kanssa ja varmasti se aiheuttaa kaiken tämän oudon jutun ..mutta minulle on ilmaantunut nyt myös aamupahoinvointia. Joinakin aamuina se on tosi voimakasta ja oksettaa. Toisina aamuina, kun olen illalla huolehtinut runsaasta iltapalasta, pahoinvointia ei ole ollut niin paljon. En uskalla aloittaa seuraavaa pilleriliuskaa. Voisinko mitenkään olla raskaana, kun olen kerta syönyt pilleritäkin jo viime "menkkojen" jälkeen?

        Tein aamulla testin, miinusta näytti. Mutta pahoinvointia on edelleen.


      • mymmeli-79

        Moi! Itselläni ehkäisyrenkaan käytön aloitettuani kuukautiset niukkenivat huomattavasti ja toisinaan en vuoda lainkaan. Muut oireet kyllä tulevat ja rinnat ovat turvoksissa sekä alavastaan koskee. Lääkäri sanoi sen olevan täysin normaalia ja sanoi, että toisilla kuukautiset jäävät pois renkaan myötä useamman kerran. :) Sen lisäksi Nuvaring saattaa aiheuttaa rusehtavaa ja niukkaa tiputteluvuotoa.


    • suosittelen

      suosittelen tekemään raskaus-testin! minullekkin kävi niin, mutta sitten kuukautiset loppuivat aikanaan.. nyt minulla on 2 vuotias lapsi, ja itse olen 27 vuotias. kun tein viimein testin, olin aivan onnesta mykkä. Mutta aina on mahdollisuus valeraskauteen.:(

      • _tietämätön_

        Olin suojaamattomassa yhdynnässä noin viikko sitten. Seuraavana päivänä alkoivat kuukautiset, niinkuin pitikin. Vuoto on ollut normaalia ja kestänyt nyt viisi vuorokautta. Yleensä kuukautiseni kestävät 4-5vrk, eli ovat nyt normaalin pituisetkin.
        Ei tullut mieleenkään, että raskauden aikana voisi olla vuotoa. Mitä mieltä olette, voisinko olla raskaana?


      • gingo
        _tietämätön_ kirjoitti:

        Olin suojaamattomassa yhdynnässä noin viikko sitten. Seuraavana päivänä alkoivat kuukautiset, niinkuin pitikin. Vuoto on ollut normaalia ja kestänyt nyt viisi vuorokautta. Yleensä kuukautiseni kestävät 4-5vrk, eli ovat nyt normaalin pituisetkin.
        Ei tullut mieleenkään, että raskauden aikana voisi olla vuotoa. Mitä mieltä olette, voisinko olla raskaana?

        Mulla samanlainen "ongelma"..
        Pahoinvointia ollu, pientä päänsärkyä sekä rintojen kipuilua ja mielialan vaihtelua.
        Kuukautiset melkein 2 viikkoa myöhässä, tein testin maanantaina ja miinusta näytti. Tänään alkoi kuukautiset. Täytyy odottaa vuodon loppumista ja uusia testi ja käydä neuvolassa mikäli oireet vielä jatkuvat.


      • Neyuai
        gingo kirjoitti:

        Mulla samanlainen "ongelma"..
        Pahoinvointia ollu, pientä päänsärkyä sekä rintojen kipuilua ja mielialan vaihtelua.
        Kuukautiset melkein 2 viikkoa myöhässä, tein testin maanantaina ja miinusta näytti. Tänään alkoi kuukautiset. Täytyy odottaa vuodon loppumista ja uusia testi ja käydä neuvolassa mikäli oireet vielä jatkuvat.

        Samantapaista on täälläkin.. Noin kuukausi sitten alkoi pahoinvointi ja eri ruokien ja juomien inho vaikka ennen on niistä pitänyt, ja vatsa vähän paisunut jo ja suuria mielialanvaihteluita.
        Menkat olivat viikon myöhässä, mutta nyt on näyttäneet normaaleilta.
        Voiko todella kuukautiset tulla monestikin normaalisti vaikka on raskaana?
        Mahd. raskauden alkamisajankohdasta minulla on yli kk. Tein yhden kotitestin joka näytti miinusta, vuodon jälkeen teen toisen. Kannattaako käydä vielä varalta TK:ssa vaikka miinusta näyttäisi? Raskaus ei olisi kyllä toivottu..


      • tiedän yhden
        Neyuai kirjoitti:

        Samantapaista on täälläkin.. Noin kuukausi sitten alkoi pahoinvointi ja eri ruokien ja juomien inho vaikka ennen on niistä pitänyt, ja vatsa vähän paisunut jo ja suuria mielialanvaihteluita.
        Menkat olivat viikon myöhässä, mutta nyt on näyttäneet normaaleilta.
        Voiko todella kuukautiset tulla monestikin normaalisti vaikka on raskaana?
        Mahd. raskauden alkamisajankohdasta minulla on yli kk. Tein yhden kotitestin joka näytti miinusta, vuodon jälkeen teen toisen. Kannattaako käydä vielä varalta TK:ssa vaikka miinusta näyttäisi? Raskaus ei olisi kyllä toivottu..

        Tutullani oli kolmet kuukautiset ennen kun tiesi olevansa raskaana... olivat olleet vain hieman niukemmat kuin yleensä...


    • höpsö

      Näyttää siltä, että tosi monia tämä sama aihe mietityttää ja ihmetyttää. Minäkin olen 34v. elämäni aikana lukenut vastaavia ketjuja muutamaan kertaan. Ja nyt taas. Kun oireet on muka niin selkeät. Joka kerta aiemmin hälytys on osoittautunut vääräksi. Tällä kertaa en vain ollut odottanut ja toivonut raskautta, kun lasta ei ole mieheni kanssa oltu "tekemässä". Mahdollista se kyllä olisi, kun ei oltu käytetty yhdellä kertaa ehkäisyä. Sitten kun alkoi ilmestyä yllättäen selkeitä oireita niin olin aivan VARMA, että olen raskaana. Oireet oli tosiaan ihan selkeitä ja erilaisia kuin koskaan ennen. Ja kuten teillä muillakin, kuukautiset alkoi nyt, muutaman päivän myöhässä. Tosiaan tuo "huijattu" olo kuvaa hyvin tunnetta! Oisko siinä kuitenkin ollut joku alitajuinen toive lapsesta, joka teki niin selvät oireet? Vai tosi aikainen keskenmeno?

      Ihan näin tilastointi-mielessä (jotta näkisi, kuinka yleistä väärä hälytys oikein sitten on ja kuinka usein kyse on kuitenkin raskaudesta...?) olisi kiva kuulla teiltä tähän ketjuun kirjoittaneilta, että oliko joku sitten OIKEESTI RASKAANA?

      Siinä vaan taitaa käydä aina inhimillisellä tavalla niin, että viestiketju unohtuu, kun asia ei enää vaivaa ja mietitytä....:(

      • raskaana 5+5

        Itse käytin eri e-pillereitä ja rengasta sekä lopuksi minipillereitä noin 9 vuoden ajan, jota ennen kierto oli sitä sun tätä. Joskus normaali 28-30 päivää joskus meni jopa puoli vuotta ennen kuin menkat ilmestyivät. No kuten ehkä arvata saattaa tuosta laajasta ehkäisy repertuaarista niin oli ehkäisymenetelmien kanssa ongelmia ja loppujen lopuksi kyllästyin täysin hormonien kanssa leikkimiseen mm. painon nousun takia (kuparikierukka ei ollut meillä mahdollinen vaihtoehto). Päätimme mieheni kanssa, että no sitten yritetään pärjäillä kondomilla.. no se ei sitten napannutkaan oikein kummankaan mielestä ja tuli jotenkin niin "teini" olo :) joten päätimme luopua siitäkin sitten ja pelata "hyvin luotettavalla ehkäisymenetelmällä eli keskeytetyllä yhdynnällä" =) Meillä oli tosin pohjalla sellainen ukaasi gyneltä minun takiani, että lasten teko ei sitten tule olemaan helppoa hommaa ja tarvitaan luultavasti ulkopuolista apua... Noh loppujen lopuksi aateltiin sitten että aivan sama... lapsia halutaan kuitenkin jossain vaiheessa ja mitään syytä ei ole miksei niitä nyt saisi tulla.... Ja olen ajatellut että kun ongelmia on jo valmiiksi hedelmällisyyden kanssa niin jos aletaan oikein lasta joskus tekemään sitä ei varmasti tule...

        No ensimmäisiä kuukautisia odoteltiin sitten puoli vuotta ja testejä kului... Ennen kuukautisten alkua rinnat turposi aivan valtaviksi ja kipeytyi aivan sairaasti ja näppyjä tuli naamaan niin jotta...olin aivan varma, että olen raskaana.. pari viikkoa kesti tätä, sitten alkoi menkat... Seuraavat menkat tuli sitten noin 40 pv päästä ja taas sama juttu pari viikkoa ennen menkkoja rinnat tuskasen kipeät ja turvonneet ja näppyjä naama täysi...

        No nyt sitten viime viikolla oli paha olo parina aamuna mitä ollut myös esim. pillereidenkin käytön aikana ei siis mitään uutta ja ihmeellistä... näppyjä alkoi tulla muutamia naamaan ja sitten vihdoin hieman rinnat alkoivat aristaa... Todettiin miehen kanssa, että sieltä ne mankat ovat taas tulossa, normaali kierron mukaan (28 pv) olisi menkat olleet myöhässä 10 pv... tein sitten testin, koska oli juhlintaa tiedossa vkl.

        Suunnilleen testien tekoon kyllästyneenä ja laskiessa, että paljonkohan näihinkin on rahaa palanut... tein testin ja jätin sen pöydälle ja kävin suihkussa... sitten takaisin ja katsoin ensin että ei mitään...kuten arvelinkin... ja sitten nostin tikun lähemmäs... ei hitsi... siinähän on niin haalea viiva että hyvä että näkyy... ja sit tk:hon tarkistukseen, kun en uskonut ja sieltä sitten varmistus että plussaa näyttää... Eli nyt sitten ollaan oikeasti raskaana ja rinnat taas aivaan sairaan kipeet ja naama kukkii... :) Itsellä en usko että noi aiemmat oireet olisivat olleet nk.psyykkisiä, koska en odottanut / toivonut olevani raskaana, asenne oli että katsotaan miten meitin käy... kumpikin vaihtoehto kelpaa ja luonto saa päättää tärppääkö...

        Eli ollaan sitten tässä arvuuteltu, että onko vaan hormonitoiminnan riemuja nämä oireet vai onko molemmissa tapauksissa minulla ennen tätä varmaa raskautta ollut tilanne, että olisin ollut raskaana, mutta oli spontaani keskenmeno.. Koska sitten taas ennen hormonivalmisteiden käyttöä ei mulla mitään tollaisia oireita ollut ennen menkkoja... vaan sairaat kivut... Miten lie sitten hormoneilla tässä olen sekoittanut elimistöäni.. Toisaalta kun niitä testejä on tosiaan muutama tullut tehtyä niin yksikään ei koskaan aiemmin ole näyttänyt edes sitä haaleaa viivaa.... Ja testejä siis on tehty vaan sen takia, ettei sitten omalla toiminnallaan aiheuta vahinkoa... ei niinkään että kyttäisi että joko nyt...

        Mutta nyt siis onnellisesti vaikka yllättyneenä raskaana viikolla kuusi ;) tai viisi... mistä tätä tietää kun kierrot on mitä on.. Ja kun eri raskauden kehitys sivuja olen lueskellut niin rintojen turvotus, kipu, pahoinvointi ja nk. menkkakivut ovat siis raskauden ensi oireita... Mutta kaipa ne sitten voivat olla menkka oireitakin... mene ja tiedä... olis kiva tietää jonkun lääkärin näkemys asiasta.


      • Tervetuloa raskaus
        raskaana 5+5 kirjoitti:

        Itse käytin eri e-pillereitä ja rengasta sekä lopuksi minipillereitä noin 9 vuoden ajan, jota ennen kierto oli sitä sun tätä. Joskus normaali 28-30 päivää joskus meni jopa puoli vuotta ennen kuin menkat ilmestyivät. No kuten ehkä arvata saattaa tuosta laajasta ehkäisy repertuaarista niin oli ehkäisymenetelmien kanssa ongelmia ja loppujen lopuksi kyllästyin täysin hormonien kanssa leikkimiseen mm. painon nousun takia (kuparikierukka ei ollut meillä mahdollinen vaihtoehto). Päätimme mieheni kanssa, että no sitten yritetään pärjäillä kondomilla.. no se ei sitten napannutkaan oikein kummankaan mielestä ja tuli jotenkin niin "teini" olo :) joten päätimme luopua siitäkin sitten ja pelata "hyvin luotettavalla ehkäisymenetelmällä eli keskeytetyllä yhdynnällä" =) Meillä oli tosin pohjalla sellainen ukaasi gyneltä minun takiani, että lasten teko ei sitten tule olemaan helppoa hommaa ja tarvitaan luultavasti ulkopuolista apua... Noh loppujen lopuksi aateltiin sitten että aivan sama... lapsia halutaan kuitenkin jossain vaiheessa ja mitään syytä ei ole miksei niitä nyt saisi tulla.... Ja olen ajatellut että kun ongelmia on jo valmiiksi hedelmällisyyden kanssa niin jos aletaan oikein lasta joskus tekemään sitä ei varmasti tule...

        No ensimmäisiä kuukautisia odoteltiin sitten puoli vuotta ja testejä kului... Ennen kuukautisten alkua rinnat turposi aivan valtaviksi ja kipeytyi aivan sairaasti ja näppyjä tuli naamaan niin jotta...olin aivan varma, että olen raskaana.. pari viikkoa kesti tätä, sitten alkoi menkat... Seuraavat menkat tuli sitten noin 40 pv päästä ja taas sama juttu pari viikkoa ennen menkkoja rinnat tuskasen kipeät ja turvonneet ja näppyjä naama täysi...

        No nyt sitten viime viikolla oli paha olo parina aamuna mitä ollut myös esim. pillereidenkin käytön aikana ei siis mitään uutta ja ihmeellistä... näppyjä alkoi tulla muutamia naamaan ja sitten vihdoin hieman rinnat alkoivat aristaa... Todettiin miehen kanssa, että sieltä ne mankat ovat taas tulossa, normaali kierron mukaan (28 pv) olisi menkat olleet myöhässä 10 pv... tein sitten testin, koska oli juhlintaa tiedossa vkl.

        Suunnilleen testien tekoon kyllästyneenä ja laskiessa, että paljonkohan näihinkin on rahaa palanut... tein testin ja jätin sen pöydälle ja kävin suihkussa... sitten takaisin ja katsoin ensin että ei mitään...kuten arvelinkin... ja sitten nostin tikun lähemmäs... ei hitsi... siinähän on niin haalea viiva että hyvä että näkyy... ja sit tk:hon tarkistukseen, kun en uskonut ja sieltä sitten varmistus että plussaa näyttää... Eli nyt sitten ollaan oikeasti raskaana ja rinnat taas aivaan sairaan kipeet ja naama kukkii... :) Itsellä en usko että noi aiemmat oireet olisivat olleet nk.psyykkisiä, koska en odottanut / toivonut olevani raskaana, asenne oli että katsotaan miten meitin käy... kumpikin vaihtoehto kelpaa ja luonto saa päättää tärppääkö...

        Eli ollaan sitten tässä arvuuteltu, että onko vaan hormonitoiminnan riemuja nämä oireet vai onko molemmissa tapauksissa minulla ennen tätä varmaa raskautta ollut tilanne, että olisin ollut raskaana, mutta oli spontaani keskenmeno.. Koska sitten taas ennen hormonivalmisteiden käyttöä ei mulla mitään tollaisia oireita ollut ennen menkkoja... vaan sairaat kivut... Miten lie sitten hormoneilla tässä olen sekoittanut elimistöäni.. Toisaalta kun niitä testejä on tosiaan muutama tullut tehtyä niin yksikään ei koskaan aiemmin ole näyttänyt edes sitä haaleaa viivaa.... Ja testejä siis on tehty vaan sen takia, ettei sitten omalla toiminnallaan aiheuta vahinkoa... ei niinkään että kyttäisi että joko nyt...

        Mutta nyt siis onnellisesti vaikka yllättyneenä raskaana viikolla kuusi ;) tai viisi... mistä tätä tietää kun kierrot on mitä on.. Ja kun eri raskauden kehitys sivuja olen lueskellut niin rintojen turvotus, kipu, pahoinvointi ja nk. menkkakivut ovat siis raskauden ensi oireita... Mutta kaipa ne sitten voivat olla menkka oireitakin... mene ja tiedä... olis kiva tietää jonkun lääkärin näkemys asiasta.

        Noista oireista vielä. Mulla oli pillereiden lopettamisen jälkeen aina selkeä kaava menkkaoireissa, vaikka itse menkat tulivatkin epäsäännöllisesti. 5-3 päivää ennen menkkojen alkua alkoi naama kukkia ja rinnat oli tosi kipeät, erityisesti nännit. Tuntui myös, että noina päivinä hiki haisi enemmän kuin muulloin ja itkuraivarit tuli pienemmästäkin asiasta. Joskus on vaikea ymmärtää niitä kehon normaaleja viestejä kuukautiskierron aikana, kun on pitkään käyttänyt jotain hormonivalmistetta raskauden ehkäisyyn. Minut yllätti myös se, että seksihaluni kasvoi suunnattomasti pillereiden lopettamisen jälkeen. En koskaan ollut ehkäisyä käyttäessäni kokenut että se vaikuttaisi jotenkin halukkuuteeni.


    • pohdiskelevaaa

      voiko kuukautiset tulla ihan normaalina (yhtä runsaana kuin aiemmin) ja olla silti raskaana?

    • Mummeli821
      • sassuli85

        Isoäitini on synnyttänyt 7 lasta. Kaikissa tullut kuukautiset ekat 3kk, yhdessä koko raskausajan ihan normaalisti. Eli voipi tulla!


      • nanna89-
        sassuli85 kirjoitti:

        Isoäitini on synnyttänyt 7 lasta. Kaikissa tullut kuukautiset ekat 3kk, yhdessä koko raskausajan ihan normaalisti. Eli voipi tulla!

        Minulla alkoi tossa viime viikolla menkat myöhässä öö kolme päivää ja kesti vain kaksi päivää maha ollut jo koko viikonlopun kipeä ja nyt on vaan entistä kipeämmäksi mennyt voiko olla että minun toivottu lapseni oisi saannut alun siinä vaikuvittelenko vaan :)


      • oooooooooooooooooooooooooooooooo
        nanna89- kirjoitti:

        Minulla alkoi tossa viime viikolla menkat myöhässä öö kolme päivää ja kesti vain kaksi päivää maha ollut jo koko viikonlopun kipeä ja nyt on vaan entistä kipeämmäksi mennyt voiko olla että minun toivottu lapseni oisi saannut alun siinä vaikuvittelenko vaan :)

        se selviää, ei muuten


    • Pikkumymmeli:)

      Milloin lopetit ehkäisyn? Hormonaalisen ehkäsyn jälkeen "luomumenkat" tuntuu aivan erilaiselta kuin ehkäisynaikaiset tyhjennysvuodot. Itelläni menkkakivut on ihan kauheita, rinnat turpoo varmaan (vähän liioitellusti) kaksinkertasiksi, on kauhea pahoinvointi, varsinkin jos en syö koko ajan jotain pientä, vatsa on sekasin ja löysä, huimaa, väsyttää, yms yms....

      Mutta sittenpä tein tässä viikko sitten positiivisen raskaustestin, ja kauinka ollakaan, nämä ilmeisesti raskausoireet ovat aivan samanlaisia kuin menkkakivut, mutta sitä verta ei vain tule. Musta tuntuu että meitä kaikkia huijataan :D

      Ite lopetin hormonaalisen ehkäsyn joku vuosi sitten ja tähän asti ollaan käytetty kondomia, että jos lopetit vasta vähän aikaa sitten, niin eiköhän se pian tärppää. Keho vaan tarvii vissiin aikaa palautua :)

      • nanna89-

        Joo siis noin kuukausi sitten lopetin syönnin ja maha on ihan ihmeellinen yleensä mulla on todella vähän maha kipuja paitsi sillon just kun menkat on alkamass amut tänäänkin on koko päivän mahaan koskenut ja ollut sellanen ihan outo olo pitää siis ilmeisesti uskaltautua tekemään raskaus testi :)


    • jatkuu..

      Jaa-a, tämä neiti varmaan joutuu tekemään raskaustestin, vaikka menkat oli ja loppui jo. Ei nuo jo ennen menkkoja olleet oireet nimittäin ole hävinneet mihinkään. Rinnat on kipeät, mahaa nipistelee, närästää ja nyt alkoi ihan kamala pahoinvointikin. Pahoin pelkään kylläkin että olin raskaana mutta meni kesken. On tää naisen kroppa kyllä melkoinen, hermothan tällasen kans menee..

    • Kristina_86

      Kirjoitanpa minäkin!

      Käytämme poikakaverini kanssa kumia ehkäisynä ja usein niin, et aloitetaan ilman, mutta sitten kuitenkin joka kerta käytetään (lapsi ei olisi katastrofi, mutta varsinaisesti ei lasta vielä hankita). Vuosi sitten lopetin hormonaalisen ehkäisyn, ei se vaan ollut mun juttu: mieliala muutokset, haluttomuus jne. Viime kuussa menkat on alkanut 3 päivää myöhässä, ennen sitä jo aloin miettiä, oliskohan mahdollista, että olen raskaana, kun menkat on yleensä säännölliset. No sittenhan menkat oli ohan niitä perusmenkkoja, ei mitään erikoista huomannut. Nyt sama juttu, vuoto on alkanut 2 päivää myöhässä (vähän niinkun olis siirtynyt kahdella päivällä eteenpäin). Siis en ole raskaana! Mut mitä ihmettä on ollut tänä aamuna, olin koiran kanssa kävelyllä ja yhtäkkiä rupes yököttää ja tuli todella paha olo. Menin istumaan ja viiden minuutin päästä kaikki oli taas hyvin ja edelleen kaikki hyvin, en ole kipeänä, eikä muuta. (ei mulle tuollaista ennen tapahtunut). Tiedän, että moni ihmettelee, miksi edes ajattelen mahdollista raskautta, kun menkat tulee normaalisti. Tän aamuista pahoinvointia kummastelin vaan! Toinen asia, että käyn viimeisten viikkojen aikana melkein joka yö vessassa, ennen ei ollut sellaista tarvetta.
      Onko kelle sattunut moista, tosta vain?!?!

      • Kuinkas mahtaa käydäkkään

        Näyttää saaneen alkunsa tämä tarina jo muutama vuosi sitten mutta mukava nähdä, että ihan hiljattainkin on joku asiaa vielä käynyt täällä pohtimassa:) Kirjoitanpa siis minäkin omat mietintöni...
        Muutama kuukausi sitten jätin pillerit pois noin 10 vuoden käytön jälkeen. Hetken jaksoimme muuta ehkäisyä käyttää mutta sitten todettiin, että eihän sen väliä vaikka perheeseen tulisi muitakin jäseniä. Itse asiassa kuvittelin, että yrityksessä menee varmasti pitkästä pillerihistoriastakin johtuen tosi kauan aikaa eikä erityisiä "paineita" asian suhteen ollut (eikä ole). Sen verran leväperäinen olen, ettei minulla ole edes tarkasti tiedossa viimeiset kuukautiseni mutta, koska alkoi tuntua, että niistä on kulunut jo erityisen kauan ostin uteliaisuuttani testin, jonka pari päivää sitten tein. Pari viivaa siihen testiin ilmestyi, joskin toinen oli todella haalea. Päivän ehdin "totutella" ajatukseen, että kyllä perhe nyt saattaa tosiaan kasvaa. Sitten alkoivat kuukautiset mutta aika niukkana ja kieltämättä olo on hieman pettynyt... Jos en testiä olisi ehtinyt tehdä en nyt millään tavalla kuvittelisi olevani raskaana. Mutta tekemäni testi ja nämä kertomukset täällä kyllä sen verran mietityttävät, että ehkäpä kokeilen ensi viikolla uudelleen:) Koetan muistaa kertoa sitten muillekkin miettijöille miten kävi!!


      • ehkä, ehkä ei
        Kuinkas mahtaa käydäkkään kirjoitti:

        Näyttää saaneen alkunsa tämä tarina jo muutama vuosi sitten mutta mukava nähdä, että ihan hiljattainkin on joku asiaa vielä käynyt täällä pohtimassa:) Kirjoitanpa siis minäkin omat mietintöni...
        Muutama kuukausi sitten jätin pillerit pois noin 10 vuoden käytön jälkeen. Hetken jaksoimme muuta ehkäisyä käyttää mutta sitten todettiin, että eihän sen väliä vaikka perheeseen tulisi muitakin jäseniä. Itse asiassa kuvittelin, että yrityksessä menee varmasti pitkästä pillerihistoriastakin johtuen tosi kauan aikaa eikä erityisiä "paineita" asian suhteen ollut (eikä ole). Sen verran leväperäinen olen, ettei minulla ole edes tarkasti tiedossa viimeiset kuukautiseni mutta, koska alkoi tuntua, että niistä on kulunut jo erityisen kauan ostin uteliaisuuttani testin, jonka pari päivää sitten tein. Pari viivaa siihen testiin ilmestyi, joskin toinen oli todella haalea. Päivän ehdin "totutella" ajatukseen, että kyllä perhe nyt saattaa tosiaan kasvaa. Sitten alkoivat kuukautiset mutta aika niukkana ja kieltämättä olo on hieman pettynyt... Jos en testiä olisi ehtinyt tehdä en nyt millään tavalla kuvittelisi olevani raskaana. Mutta tekemäni testi ja nämä kertomukset täällä kyllä sen verran mietityttävät, että ehkäpä kokeilen ensi viikolla uudelleen:) Koetan muistaa kertoa sitten muillekkin miettijöille miten kävi!!

        Olen tässä nyt pari päivää kärsinyt oudoista tuntemuksista. Kuukautiset alkoivat n. viikko sitten, ja yli kuukauden myöhässä, se nyt ei sinänsä ole mitään uutta minun kohdalla.. Reilusti ennen kuukautisten alkua kärsin kovista mielialan vaihteluista, itkusta nauruun ja päinvastoin. Menneenä maanantaina (kuukautiset olivat vielä) kärsin äkillisestä huimauskohtauksesta. Kuukautiset eivät kestäneet niin kauaa kuin yleensä, ja vain yhtenä päivänä vuoto oli todella runsasta. Ennen kuukautisten loppua alkoi se vessassa ramppaaminen, tunnin aikana jopa kahdesti. Mahassa on ollut outo olo koko viikon, tunne on kuin menkkakivuista - lievennetyistä - kärsisi.

        Lasta olen halunnut jo pitkään, ei vain ole oikein elämäntilanne antanut periksi, ja nyt vielä vähemmän, minut nimittäin vasta irtisanottiin työstäni, eikä puolisollakaan välttämättä kauaa ole työpaikkaa.

        Odottelen vielä maanantaihin näiden oireiden kanssa, josko vielä jatkuvat, niin sitten on jo syytä hakea testi. On vain todella epätoivoinen olo, koska jos olen raskaana, aborttia en antaisi itselleni koskaan anteeksi, mutta elämäntilanne ei todellakaan ole paras mahdollinen lasta ajatellen.


      • ehkä, ehkä ei
        ehkä, ehkä ei kirjoitti:

        Olen tässä nyt pari päivää kärsinyt oudoista tuntemuksista. Kuukautiset alkoivat n. viikko sitten, ja yli kuukauden myöhässä, se nyt ei sinänsä ole mitään uutta minun kohdalla.. Reilusti ennen kuukautisten alkua kärsin kovista mielialan vaihteluista, itkusta nauruun ja päinvastoin. Menneenä maanantaina (kuukautiset olivat vielä) kärsin äkillisestä huimauskohtauksesta. Kuukautiset eivät kestäneet niin kauaa kuin yleensä, ja vain yhtenä päivänä vuoto oli todella runsasta. Ennen kuukautisten loppua alkoi se vessassa ramppaaminen, tunnin aikana jopa kahdesti. Mahassa on ollut outo olo koko viikon, tunne on kuin menkkakivuista - lievennetyistä - kärsisi.

        Lasta olen halunnut jo pitkään, ei vain ole oikein elämäntilanne antanut periksi, ja nyt vielä vähemmän, minut nimittäin vasta irtisanottiin työstäni, eikä puolisollakaan välttämättä kauaa ole työpaikkaa.

        Odottelen vielä maanantaihin näiden oireiden kanssa, josko vielä jatkuvat, niin sitten on jo syytä hakea testi. On vain todella epätoivoinen olo, koska jos olen raskaana, aborttia en antaisi itselleni koskaan anteeksi, mutta elämäntilanne ei todellakaan ole paras mahdollinen lasta ajatellen.

        En pystynyt odottamaan maanantaihin, oli eilen pakko hakea se testi.. Ja miinustahan se näytti, joten oireet ovat nyt jotain muuta..


      • Näin kävi tällä kertaa!!
        Kuinkas mahtaa käydäkkään kirjoitti:

        Näyttää saaneen alkunsa tämä tarina jo muutama vuosi sitten mutta mukava nähdä, että ihan hiljattainkin on joku asiaa vielä käynyt täällä pohtimassa:) Kirjoitanpa siis minäkin omat mietintöni...
        Muutama kuukausi sitten jätin pillerit pois noin 10 vuoden käytön jälkeen. Hetken jaksoimme muuta ehkäisyä käyttää mutta sitten todettiin, että eihän sen väliä vaikka perheeseen tulisi muitakin jäseniä. Itse asiassa kuvittelin, että yrityksessä menee varmasti pitkästä pillerihistoriastakin johtuen tosi kauan aikaa eikä erityisiä "paineita" asian suhteen ollut (eikä ole). Sen verran leväperäinen olen, ettei minulla ole edes tarkasti tiedossa viimeiset kuukautiseni mutta, koska alkoi tuntua, että niistä on kulunut jo erityisen kauan ostin uteliaisuuttani testin, jonka pari päivää sitten tein. Pari viivaa siihen testiin ilmestyi, joskin toinen oli todella haalea. Päivän ehdin "totutella" ajatukseen, että kyllä perhe nyt saattaa tosiaan kasvaa. Sitten alkoivat kuukautiset mutta aika niukkana ja kieltämättä olo on hieman pettynyt... Jos en testiä olisi ehtinyt tehdä en nyt millään tavalla kuvittelisi olevani raskaana. Mutta tekemäni testi ja nämä kertomukset täällä kyllä sen verran mietityttävät, että ehkäpä kokeilen ensi viikolla uudelleen:) Koetan muistaa kertoa sitten muillekkin miettijöille miten kävi!!

        Kummasti meinasi asia unohtua, kun päivät kuluvat. Kirjoitan nyt kuitenkin vielä "jatko-osankin" kertomukseen, jos siitä olisi jolle kulle muulle apua. Noin viikko sitten ehdin siis juuri tehdä raskaustestin pari päivää myöhässä olevien kuukautisten vuoksi, kun kuukautiseni alkoivat. Raskaustesti oli tuolloin "hennosti" positiivinen mutta ainakin äitiysneuvolassa kertoivat, että ovat todella luotettavia nuo testit. Aluksi vuoto oli vähäistä mutta seuraavana päivänä jo lisääntyi reilusti. Kivut olivat kuitenkin poikkeavan voimakkaat. Eilen, kun vuoto suurimmaksi osaksi loppui tein neuvolan tädin neuvosta uuden testin. Minun kohdallani se oli nyt negatiivinen. Ei ollut tämän kaverin aika kasvaa vauvaksi saakka. Neuvolassa kyllä sanoivat, että olisi se testi voinut olla edelleen positiivinen vuodosta huolimatta.


    • ??

      parikin kuukautta raskauden alkamisen jälkeen voi viele tulla muka kuukautiset, tosin vaan niukat. En tiedä kuinka yleistä, mutta mahdollista joka tapauksessa. :)

      • Zante

        Mulle tuli kohdunulkoinen raskaus viime tammikuussa ja tuli kuukautisetkin. Olinhan raskaana, tosin alkio oli väärässä paikassa. Oli aivan samoja oireita kuin normaalissakin raskaudessa - rinnat kasvoi ja kipeytyi, aamupahoinvointia, närästystä. Silloin emme vielä yrittäneet lasta joten kohdunulkoinen ei ollut suuri järkytys. Nyt on ollut parin kuukauden ajan outoa vatsakipua, kuin kuukautiset alkais, mutta hyvin lievänä. Onko muilla kokemuksia? Nyt odottelen seuraavia kuukautisia tällä viikolla, rinnat on toosi kipeenä, mut eivät mitenkään turvonneet tms.


      • aaaaaaagggg
        Zante kirjoitti:

        Mulle tuli kohdunulkoinen raskaus viime tammikuussa ja tuli kuukautisetkin. Olinhan raskaana, tosin alkio oli väärässä paikassa. Oli aivan samoja oireita kuin normaalissakin raskaudessa - rinnat kasvoi ja kipeytyi, aamupahoinvointia, närästystä. Silloin emme vielä yrittäneet lasta joten kohdunulkoinen ei ollut suuri järkytys. Nyt on ollut parin kuukauden ajan outoa vatsakipua, kuin kuukautiset alkais, mutta hyvin lievänä. Onko muilla kokemuksia? Nyt odottelen seuraavia kuukautisia tällä viikolla, rinnat on toosi kipeenä, mut eivät mitenkään turvonneet tms.

        olleet kolmet valemenkat jokaisen raskauden (3) alussa.


      • Gimuli
        aaaaaaagggg kirjoitti:

        olleet kolmet valemenkat jokaisen raskauden (3) alussa.

        Voi tätä "luomisen" tuskaa ja toki iloakin. Yritämme nyt ensimmäistä kertaa raskautta mieheni kanssa ja todella ensimmäinen yrityskiertokin on nyt sitten takanapäin. kierto mulla n 27 pv ja tänään on se 27. pv. Eilen alkoi hyvin niukasti vuoto, ja löin heti hanskat tiskiin ja ajattelin, että menkathan ne alko, mutta sitten vuoto illaksi ja yöksi taas loppui, mikä on ihan outoa mun menkoille. Yleensä kun ne on alkanu ni ne sit kans on todella alkaneet. No tänäänkin on sidettä tarvinnut, mutta vuoto on ollut poikkeuksellisen niukkaa. Pieniä menkkamaisia nipistelyjä on tuntunut, mutta ei mitään siihen verrattuna mitä voi alkavan endometrioosin diagnoosin saaneella kuvitella (jossain vaiheessa menkkoja olen kontannut lattialla).

        Tein varmuudeksi tänään oikein clearbluen digi testin (jonka pitäs olla tosi herkkä)ja negaa näytti. Voiko olla että oisin kuitenkin raskaana?! Nämä menkat nyt todella ihmetyttää tai mitkä nyt sitten ovatkaan.. ? Puoli v olen jo ollut ilman pill. ja hyvin säännöllinen 26-28 kierto mulla on ollut. Eli siksi tää nyt ihmetyttää. PItäiskö tehä vielä loppuviikosta testi jos nämä menkat todella jäävät niukoiksi?! Kertokaa kokemuksia... Kiitos
        Toive ajattelua, mutta oisi se niin ihana asia, jos vaikka tuo vuoto oiskin sitä kiinnittymisvuotoa... mutta missä vaiheessa testi oisi sitten mahdollisesti plussa?! tänään menkkojen mukaan pitäs olla 3 6.

        ps. tiedän että hätiköin, mutta on tää vaan niin jännää ja outoa


    • endom

      Itse karsin samoista oireista...juoksin laakareilla...kokeissa...ilman vastauksia, ja koska tiesin karsivani endometrioosista, oli vaan tyydyttava faktaan, etta endometrioosissa tallaistenkin ongelmien kanssa oainitaan jatkuvasti

    • mitä lie

      homma täällä.kolmisen viikkoo ollu ihme oireita.alaselkä/alavatsa kipua (selässä semmosta poltteen tuntua ja vatsassa lähinnä nivusten kohalla semmosta viiltelyä),etova olo,ruoka ei maistu vaikka maha murisee ja ilmi selvästi nälkä (koko ajan),vessassa saa ravata koko ajan (pissittää vähän väliä),väsy,vilu ja välillä hiki,hengästyttää,päätä särkee,jano,nenä aivan tukossa mutta hajuaisti kuitenkin toimii(vähän liiankin hyvin),kahvi etoo vaikka olen ennen ollu kahvin suurkuluttaja:) enkä toivo mitenkään erikoisemmin olevani raskaana joten tuskin kuvittelen oireet siinä toivossa.menkat oli 10 päivää myöhässä,kunnes tänä aamuna alko ihan kirkkaan punasta tulemaan(yleensä alkaa ruskee tuhnuvuoto eka ennen menkkoja),testi negatiivinen (tein varalta kuitenkin kun luulin olevani raskaana oireitten perusteella).ja eilen illalla pisti hartioihin kovasti,josta mietin että olisko ollu kohdun ulkoinen raskaus mahdollisesti joka nyt sit päätty luonnolisella tavalla.muuten samat oireet kun esikkoa odottaessa paitsi että sillon oli järkyn kipeet rinnat.

      • Anonda

        Mulla sama homma: raskauden oireita; menkat myöhässä 10 pv. Sitten tein testin, se näytti negatiivista ja menkat alkoivat saman tien. Ehkä ne oli suht normaalit. Mulla on nyt 10 kk tyttö, jota imetän vieläkin. Ekat kuukautiset tuli syyskuun puolivälissä. Suojaamaton yhdyntä siitä tasan kaksi viikkoa myöhemmin.

        Onko kellään siitä kokemusta, että jos imettää vielä, niin rinnat eivät reagoisisi samalla tavalla alkavaan raskauteen kuin esim. edellisessä raskaudessa. Silloin nimittäin rinnat selvästi kasvoivat ja olivat arat. Nyt näitä oireita ei ole: muuten aika samat oireet kuin viimeksi. Nyt olisi 9 raskausviikkoa aluillaan.... ehkä teen uuden testin huomenna. Ei erityisesti olla tekemässä toista lasta, mentaliteetilla; saa tulla, jos on tullakseen =). Palainen palstalle


    • ninnu_88

      Minuakin vaivaa suuri epätietous, kun ei tiedä, ollako vai eikö olla. Olin 27.9 yhdynnässä ja 3.10 piti alkaa menkat. No, kun syön e-pillereitä, niin en pitänyt tuona ajankohtana tyhjennysviikkoa, vaan söin toisen liuskan putkeen. 10.10 alkoi niukka ruskea vuoto, jota kesti 8 päivää. Tässä aloin jo laskemaan päiviä ja tulin siihen tulokseen, että olimme touhuilleet juuri ovulaatiopäivänä. Mahaa nippaili menkkamaisesti ja mahakin turposi, että tiesin aika varmasti olevani raskaana. Myös mielialat vaihtelivat usein, väsytti kovasti ja ei tehnyt mieli ruokaa lainkaan. Varsinkaan hamppareita, karkkia, sipsiä, suklaata, yhhyh. 19.10 kärsin hyvin voimakkaasta kivusta mahan ja alaselän seudulla. En kiinnittänyt kipuun mitään ylimääräistä huomiota, mutta kun menin käymään vessassa, niin haaraosa oli täysin veressä sekä mukana oli myös parin sentin pituinen hyytymä. Ajattelin, että olin raskaana, mutta kesken meni ja surin kovasti. Ja suren edelleen. Siitä asti on tullut niukkaa vuotoa, jota yleensä tulee sellasen 1-10päivää keskenmenon jälkeen. Tänään olisi menossa 9 päivä ja kun en aloittanut uutta liuskaa lauantaina 24.10, niin eilen olisi alkanut menkat ja vuotokin on ehkä vähän runsaampaa kuin mitä tuon km:n jälkeen on tullut. Mahan koko tuossa navan alapuolella on silti pysynyt samana, jos ei vähän kasvanukin, joten voinko teidän mielestä kuitenkin olla raskaana? Testiä on turha tehdä, kun km jälkeen testi näyttää vielä kolmen viikon päästä plussaa. Mietin vain, kauanko maha on turvonnut, ennen kuin se laskee km:n jälkeen. Eilen tein testin, joka näytti todella haaleaa miinusta, vaikka muut testit ovat olleet tummia. Täytyypä varmaan tk:ssa käydä, jos maha ei tästä "menkkojen" jälkeen ala tasoittumaan..

      • äiskä...

        ei noin alussa kasva...
        Olet syönyt kaksi liuskaa putkeen ja siitä tulee omat sivuvaikutuksensa.


      • Ninnu_88
        äiskä... kirjoitti:

        ei noin alussa kasva...
        Olet syönyt kaksi liuskaa putkeen ja siitä tulee omat sivuvaikutuksensa.

        Olen syönyt pillereitä kolmisen vuotta ja yleensä kolme liuskaa putkeen, eikä ennen ole ollut tällaisia oireita.


    • -------

      oliko hormonaalinen? Nekin voi tehdä noita oireita. Se on sama kuin aloittasit pillerit tms eli kroppa käy läpi hormonimuutoksia.

      Ite kun lopetin Nuvaringin reilun vuoden käytön jälkeen niin tissit oli tosi kipeet, turvonneet ja olin aivan varma, että olen raskaana. Ym. oireita. En ollut raskaana.

      • Ninnu_88

        Olen siis syönyt pillereitä kolmisen vuotta ja juuri viimeksi kaksi liuskaa, yleensä kolme. Ja yhä jatkan syömistä, eikä ennen ole moisia oireita tullut. Mutta mietin vain, että oliko se sittenkään keskenmeno, mikä tuli silloin. Mutta katsellaan..


      • hmm....
        Ninnu_88 kirjoitti:

        Olen siis syönyt pillereitä kolmisen vuotta ja juuri viimeksi kaksi liuskaa, yleensä kolme. Ja yhä jatkan syömistä, eikä ennen ole moisia oireita tullut. Mutta mietin vain, että oliko se sittenkään keskenmeno, mikä tuli silloin. Mutta katsellaan..

        aiemmin ole tullut mitään tarkoita sitä ettei jatkossa voisi tulla...


      • Ninnu_88
        hmm.... kirjoitti:

        aiemmin ole tullut mitään tarkoita sitä ettei jatkossa voisi tulla...

        Ei niin, mutta hyvin osaavat moiset oireet ajoittaa. Suolistoperäistä tämä turvotus tuskin on ja seuraava epäilys alamahan kasvulle voikin sitten olla joku kasvain tai joku muu raskautta ikävempi. Mutta täytyypä odotella vielä hetki ja sitten tk puhumaan.


      • mietityttää
        Ninnu_88 kirjoitti:

        Ei niin, mutta hyvin osaavat moiset oireet ajoittaa. Suolistoperäistä tämä turvotus tuskin on ja seuraava epäilys alamahan kasvulle voikin sitten olla joku kasvain tai joku muu raskautta ikävempi. Mutta täytyypä odotella vielä hetki ja sitten tk puhumaan.

        Itseäni mietityttää myös olisiko täälläkin testauksen paikka.

        Olen syönyt pillereitä reilun vuoden ja aina samalla systeemillä 2 liuskaa putkeen jonka jälkeen väliviikko jne. Normaalisti siitä ei ole tullut minkäänlaisia oireita.
        Nyt kuitenkin viikkoa ennen liuskojen jälkeistä taukoa alkoi niukka vuoto, huomattavasti niukempi kuin normaalit menkat, mutta kesti kuitenkin n. 5 päivää. Lämpö on ollut koholla nyt viimeisen viikon jatkuvasti, kertaakaan ei ole mennyt alle 37, vaan kestää siellä 37,2-37,6 välimaastossa. Alavatsaa nipistelee molemmin puolin ja välillä tuntuu nivusissa asti, myös alaselkä tuntuu ajoittain vähän kipeältä. Rinnat eivät ole älyttömän hellät, mutta pienetkin kolahdukset (joita ei normaalisti suunnilleen edes huomaa) tuntuu jollain tapaa (tai mahallaan makaaminen oikeassa asennossa).
        Verikokeessakin käyty lämpöilyn takia, tulehdusarvot ja leukosyytit testaamassa, mutta tuloksissa ei mitään poikkeamia. Tästä syystä epäilyt raskaudesta..

        Onko kenellekään tullut eteen samantyyppisiä tilanteita ja miten käynyt?
        Mietin vaan että pitääkö tässä lähipäivinä lähteä testiostoksille vai uskaltaisinko jättää epäilyt sikseen.


      • ihmettelijä tyttönen
        mietityttää kirjoitti:

        Itseäni mietityttää myös olisiko täälläkin testauksen paikka.

        Olen syönyt pillereitä reilun vuoden ja aina samalla systeemillä 2 liuskaa putkeen jonka jälkeen väliviikko jne. Normaalisti siitä ei ole tullut minkäänlaisia oireita.
        Nyt kuitenkin viikkoa ennen liuskojen jälkeistä taukoa alkoi niukka vuoto, huomattavasti niukempi kuin normaalit menkat, mutta kesti kuitenkin n. 5 päivää. Lämpö on ollut koholla nyt viimeisen viikon jatkuvasti, kertaakaan ei ole mennyt alle 37, vaan kestää siellä 37,2-37,6 välimaastossa. Alavatsaa nipistelee molemmin puolin ja välillä tuntuu nivusissa asti, myös alaselkä tuntuu ajoittain vähän kipeältä. Rinnat eivät ole älyttömän hellät, mutta pienetkin kolahdukset (joita ei normaalisti suunnilleen edes huomaa) tuntuu jollain tapaa (tai mahallaan makaaminen oikeassa asennossa).
        Verikokeessakin käyty lämpöilyn takia, tulehdusarvot ja leukosyytit testaamassa, mutta tuloksissa ei mitään poikkeamia. Tästä syystä epäilyt raskaudesta..

        Onko kenellekään tullut eteen samantyyppisiä tilanteita ja miten käynyt?
        Mietin vaan että pitääkö tässä lähipäivinä lähteä testiostoksille vai uskaltaisinko jättää epäilyt sikseen.

        hei.. minulla on nyt sellanen päätä vaivaava pulma. Miulla oli viimeset kuukautiset tossa kaks viikkoa sitten. Syön pillereitä. Ihmettelin kuukautisten aikaan että kun vuoto on niin niukkaa ja rusehtavaa. Normaalisti todella runsastakin. Nyt sitten minulla on viimeisten viiden päivän ajan ollut rusehtavaa tiputtelua ja alavatsaa on nippaillut ja isännän mielestä minulla tekee koko ajan mieli jotain. Mutta kun minä syön pillereitä. Onko siis mielestänne mahdollista, että olisin raskaana?


      • pullenah
        ihmettelijä tyttönen kirjoitti:

        hei.. minulla on nyt sellanen päätä vaivaava pulma. Miulla oli viimeset kuukautiset tossa kaks viikkoa sitten. Syön pillereitä. Ihmettelin kuukautisten aikaan että kun vuoto on niin niukkaa ja rusehtavaa. Normaalisti todella runsastakin. Nyt sitten minulla on viimeisten viiden päivän ajan ollut rusehtavaa tiputtelua ja alavatsaa on nippaillut ja isännän mielestä minulla tekee koko ajan mieli jotain. Mutta kun minä syön pillereitä. Onko siis mielestänne mahdollista, että olisin raskaana?

        Lueskelin tässä tätä ketjua ja itselläni on seuraavia asioita jotka mietityttävät.. onkohan muilla ollut tälläisiä?? Eli olemme tietoisesti jättäneet ehkäisyn pois ja minulla kuukautiset myöhässä 2 viikkkoa. Olen tehnyt jo kaksi testiä, mutta negaa näyttää.. Joitain raskausoireita on ollut, nyt kuukautiset alkoivat, mutta tulee vaan ruskeaa vuotoa. Ovat kestäneet nyt 5 päivää. ja normaalit menkat 3-4 päivää. Onko täällä ihmisiä joilla testi on näyttänyt positiivista vasta myöhään? Olisin nyt itse noin 6 viikolla raskaana jos olen raskautunut.


      • ...
        pullenah kirjoitti:

        Lueskelin tässä tätä ketjua ja itselläni on seuraavia asioita jotka mietityttävät.. onkohan muilla ollut tälläisiä?? Eli olemme tietoisesti jättäneet ehkäisyn pois ja minulla kuukautiset myöhässä 2 viikkkoa. Olen tehnyt jo kaksi testiä, mutta negaa näyttää.. Joitain raskausoireita on ollut, nyt kuukautiset alkoivat, mutta tulee vaan ruskeaa vuotoa. Ovat kestäneet nyt 5 päivää. ja normaalit menkat 3-4 päivää. Onko täällä ihmisiä joilla testi on näyttänyt positiivista vasta myöhään? Olisin nyt itse noin 6 viikolla raskaana jos olen raskautunut.

        itse olen lueskellut näitä keskusteluja, koska itselläni on myös samoja oireita. jos olen raskaana olen 4 vk. olin kk syömättä pillereitä (olivat loppu) sitten sain uudet ja aloitin ne heti enkä odottanut menkkoja.. silloin kun menkkojen olisi norm. pitänyt tulla olin yhdynnässä ilman muita ehkäisyjä. sitten siitä lähtien 4vk on ollut nipistelyä ja nälkä. Nyt aloitin tauon 4 päivää sitten ja tänään huomasin ruskeaa pientä vuotoa. ainiin.. tein apteekin testin viikko sitten ja negatiivinen selvä viiva. ei ole varaa mennä lääkäriin.


      • ihmettä odottava
        ... kirjoitti:

        itse olen lueskellut näitä keskusteluja, koska itselläni on myös samoja oireita. jos olen raskaana olen 4 vk. olin kk syömättä pillereitä (olivat loppu) sitten sain uudet ja aloitin ne heti enkä odottanut menkkoja.. silloin kun menkkojen olisi norm. pitänyt tulla olin yhdynnässä ilman muita ehkäisyjä. sitten siitä lähtien 4vk on ollut nipistelyä ja nälkä. Nyt aloitin tauon 4 päivää sitten ja tänään huomasin ruskeaa pientä vuotoa. ainiin.. tein apteekin testin viikko sitten ja negatiivinen selvä viiva. ei ole varaa mennä lääkäriin.

        Hei

        Minulla on aiemmassa raskaudessani pientä vuotoa alussa, harmi, etten muista millä viikoilla ja kauanko sitä oli. Ainakin kahdesti sitä oli ja tiesin jo silloin olevani raskaana eli olin testin tehnyt. Mutta ei se merkinnyt mitään, raskaus jatkui täysin normaalisti eikä vuotoa enää tullut.

        Nyt on sitten tilanne, että raskausoireet on, menkat 4 päivää myöhässä ja vuoto alkoi. Mutta kun en muista, oliko se aiempi vuoto vain jotain ihan pientä vai miten. Rukoilen ja toivon, että tässä on samalla tavalla kuin viimeksi, vuoto loppuu pian ja raskaus jatkuu normaalisti!


      • ihmeitä odottava
        ihmettä odottava kirjoitti:

        Hei

        Minulla on aiemmassa raskaudessani pientä vuotoa alussa, harmi, etten muista millä viikoilla ja kauanko sitä oli. Ainakin kahdesti sitä oli ja tiesin jo silloin olevani raskaana eli olin testin tehnyt. Mutta ei se merkinnyt mitään, raskaus jatkui täysin normaalisti eikä vuotoa enää tullut.

        Nyt on sitten tilanne, että raskausoireet on, menkat 4 päivää myöhässä ja vuoto alkoi. Mutta kun en muista, oliko se aiempi vuoto vain jotain ihan pientä vai miten. Rukoilen ja toivon, että tässä on samalla tavalla kuin viimeksi, vuoto loppuu pian ja raskaus jatkuu normaalisti!

        Vuooa on tänäänkin, miten jaksan uskoa olevani raskaana, kun kaksi päivää vuotoaa. Viime raskaudessa ei vuotanut kahta päivää eikä edes kokonaista päivää.


      • :s
        ihmeitä odottava kirjoitti:

        Vuooa on tänäänkin, miten jaksan uskoa olevani raskaana, kun kaksi päivää vuotoaa. Viime raskaudessa ei vuotanut kahta päivää eikä edes kokonaista päivää.

        oon 17 ja paniikissa. olin n. 2 kk sitten suojaamattomassa yhdynnässä, kaksi kertaa(ns. kännisekoiluja) ja nytten ollut kolmen viikon ajan ''kuumetta'', lämpö siinä 37,2-37,8 välissä, selkä kipeenä, pahoinvointia on, rinnat arkana ja silti kuukautiset. Pissittää koko ajan ja tekee hirveesti mieli kaikkia herkkuja, muttei siltikään pysty mtn syömään, kahvin haju oksettaa yms. Olisikohan testin paikka? Aborttia en pystyisi tekemään.


      • OnnellinenNuoriÄiti
        :s kirjoitti:

        oon 17 ja paniikissa. olin n. 2 kk sitten suojaamattomassa yhdynnässä, kaksi kertaa(ns. kännisekoiluja) ja nytten ollut kolmen viikon ajan ''kuumetta'', lämpö siinä 37,2-37,8 välissä, selkä kipeenä, pahoinvointia on, rinnat arkana ja silti kuukautiset. Pissittää koko ajan ja tekee hirveesti mieli kaikkia herkkuja, muttei siltikään pysty mtn syömään, kahvin haju oksettaa yms. Olisikohan testin paikka? Aborttia en pystyisi tekemään.

        Suosittelen testin tekemistä.
        Samoja oireita tulee myös jos mietit liikaa raskautta eli ns.valeraskaus.


    • nuori nainen

      Mulla kävi huono mäihä, kumi puhkes. otin jälkiehkäsypillerin 72tunnin sisällä. Pelottaa silti että oon raskaana. menkat pitäisi alkaa loppukuusta mutta entä jos ei? ei tähän elämäntilanteeseen voi lasta tulla. varsinki ku oon ruvennu just seurustelee ja isä ehdokas ei tiiä asiasta.

      • OnnellinenNuoriÄiti

        Jälkiehkäsy toimii yleensä tosi tehokkaasti, mutta yksikään ehkäsykeino ei ole100% niinkuin ei tämäkään.
        Jos eivät kuukautiset ala niin odota vielä muutama pv.
        joillain jälkiehkäsy aloittaa vuodon aikaisemmin kuin odotettuna kk päivänä ja joillain myöhemmin odotettuna kk päivänä.
        Jos kuitenkin käy ilmi että olet raskaana, niin älä tee mitään hätiköityjä päätöksiä.
        Raskaus on iso asia, niinkuin myös vastuu lapsesta.
        Jos olet raskaana keskustele asiasta kumppanisi kanssa ja mietitte yhdessä mikä on järkevin vaihtoehtoa.
        Koskaan ei mielestäni saa kumppanillee jättää kertomatta raskaudesta voihan hän olla innoissaankin.
        Jos kuitenkin olet raskaana ja vastaus on tiukka ei, ota heti yhteys omaan trv.asemaan niin saat neuvolasta ajan jossa hoidat ja pohdit asian vielä moneen kertaan.
        TSEMPPIÄ :)


      • surppu87
        OnnellinenNuoriÄiti kirjoitti:

        Jälkiehkäsy toimii yleensä tosi tehokkaasti, mutta yksikään ehkäsykeino ei ole100% niinkuin ei tämäkään.
        Jos eivät kuukautiset ala niin odota vielä muutama pv.
        joillain jälkiehkäsy aloittaa vuodon aikaisemmin kuin odotettuna kk päivänä ja joillain myöhemmin odotettuna kk päivänä.
        Jos kuitenkin käy ilmi että olet raskaana, niin älä tee mitään hätiköityjä päätöksiä.
        Raskaus on iso asia, niinkuin myös vastuu lapsesta.
        Jos olet raskaana keskustele asiasta kumppanisi kanssa ja mietitte yhdessä mikä on järkevin vaihtoehtoa.
        Koskaan ei mielestäni saa kumppanillee jättää kertomatta raskaudesta voihan hän olla innoissaankin.
        Jos kuitenkin olet raskaana ja vastaus on tiukka ei, ota heti yhteys omaan trv.asemaan niin saat neuvolasta ajan jossa hoidat ja pohdit asian vielä moneen kertaan.
        TSEMPPIÄ :)

        Tässä muiden juttuja lueskeltuani ajattelin nyt kertoa omanikin. Elikkäs, aloitin joulukuussa syömään ekaa kertaa pillereitä ja ohjeessa luki että ensimmäinen pilleri otettava vuodon ensimmäisenä päivänä tai 2-3 päivän päästä alkamisesta. No, valitsin sitten alkamispäivän, jolloin vuotoa tuli aamulla todella vähä ja loppui jo ennenkö kerkesin ottaa pillerin... no söin kuitenkin pillereitä melkein sen 3 liuskaa, mutta jouduin lopettaamaan, koska pillerit eivät sopineet minulle yhtään!! Sain kaikki mahdolliset sivuvaikutukset mitä vain pystyi saada :( Niinpä lopetin ne, mutta kuukautisia ei alkanut kuulua... Viikon myöhässä ne kuitenkin alkoivat, mutta olivat todella kummalliset!! Tosi niukat ja vuoto oli vain ruskeaa ja kesti n. 3 päivää. Tein kuitenkin varalta testin, joka näytti negaa :( (mutta kusin kyllä koko testin, että tiedä sitte..?) no, sen jälkeen unohdin koko raskauden. (Harrastimme kyllä silloin juuri ovulaation aikaan seksiä...) Nyt viime viikolla tuli 2 päivän ajan pari tuntia päivässä hyvin niukkaa ruskeaa vuotoa taas ja sitten loppui. Nyt tässä vain mietin että onko mahdollista että olisin raskaana? Vai onko tämä vain pillereiden aiheuttamaa..? Lapsi olisi kyllä tervetullut! Ei olla hankkimalla hankittu, mutta saa tulla jos on tullakseen :) Kierto on yleensä ollut vähä epäsäännöllinen mutta suurinpiirtein on ollu 30 päivää ja vuotoa on aina kestäny melkeimpä se 5-7 päivää. Nyt kun asia on taas palannut mieleen niin lueskelin sitte netistä oireita ja kyllähän niitä löytyy.. Esim. nännin pihoihin on alkanut tulla kauheasti valkoisia pieniä näppyjä... Niitä kuulemma tulee? Päänsärkyä ja huimaustaki on ollu jo viikon verran.. Jos olisin raskaana, olisin nyt raskausviikolla 10 :) Taidampa kipasta ens viikolla apteekkiin ja tehä raskaustestin :)


      • ...................
        surppu87 kirjoitti:

        Tässä muiden juttuja lueskeltuani ajattelin nyt kertoa omanikin. Elikkäs, aloitin joulukuussa syömään ekaa kertaa pillereitä ja ohjeessa luki että ensimmäinen pilleri otettava vuodon ensimmäisenä päivänä tai 2-3 päivän päästä alkamisesta. No, valitsin sitten alkamispäivän, jolloin vuotoa tuli aamulla todella vähä ja loppui jo ennenkö kerkesin ottaa pillerin... no söin kuitenkin pillereitä melkein sen 3 liuskaa, mutta jouduin lopettaamaan, koska pillerit eivät sopineet minulle yhtään!! Sain kaikki mahdolliset sivuvaikutukset mitä vain pystyi saada :( Niinpä lopetin ne, mutta kuukautisia ei alkanut kuulua... Viikon myöhässä ne kuitenkin alkoivat, mutta olivat todella kummalliset!! Tosi niukat ja vuoto oli vain ruskeaa ja kesti n. 3 päivää. Tein kuitenkin varalta testin, joka näytti negaa :( (mutta kusin kyllä koko testin, että tiedä sitte..?) no, sen jälkeen unohdin koko raskauden. (Harrastimme kyllä silloin juuri ovulaation aikaan seksiä...) Nyt viime viikolla tuli 2 päivän ajan pari tuntia päivässä hyvin niukkaa ruskeaa vuotoa taas ja sitten loppui. Nyt tässä vain mietin että onko mahdollista että olisin raskaana? Vai onko tämä vain pillereiden aiheuttamaa..? Lapsi olisi kyllä tervetullut! Ei olla hankkimalla hankittu, mutta saa tulla jos on tullakseen :) Kierto on yleensä ollut vähä epäsäännöllinen mutta suurinpiirtein on ollu 30 päivää ja vuotoa on aina kestäny melkeimpä se 5-7 päivää. Nyt kun asia on taas palannut mieleen niin lueskelin sitte netistä oireita ja kyllähän niitä löytyy.. Esim. nännin pihoihin on alkanut tulla kauheasti valkoisia pieniä näppyjä... Niitä kuulemma tulee? Päänsärkyä ja huimaustaki on ollu jo viikon verran.. Jos olisin raskaana, olisin nyt raskausviikolla 10 :) Taidampa kipasta ens viikolla apteekkiin ja tehä raskaustestin :)

        hormonaalisen ehkäisyn niin saattaa kestää kuukausia ennen kuin kehon oma hormonitoiminta palautuu, eli taitaa olla pillerien lopetuksesta johtuvaa.
        Mistä sait tuon rv 10:n? Jos kerran joulukuussa vasta ALOITIT pillerit ja kuitenkin 3 laattaa söit? Ja nyt on vasta helmikuu.
        En ymmärrä mistä olet laskenut tuon 10 rv?

        Milloin otit viimeisen pillerin?


      • surppu87
        ................... kirjoitti:

        hormonaalisen ehkäisyn niin saattaa kestää kuukausia ennen kuin kehon oma hormonitoiminta palautuu, eli taitaa olla pillerien lopetuksesta johtuvaa.
        Mistä sait tuon rv 10:n? Jos kerran joulukuussa vasta ALOITIT pillerit ja kuitenkin 3 laattaa söit? Ja nyt on vasta helmikuu.
        En ymmärrä mistä olet laskenut tuon 10 rv?

        Milloin otit viimeisen pillerin?

        Tein netissä raskauslaskurin testin ja siihen kun laittaa milloin alkanut kuukautiset (siis silloin joulukuussa), niin se kertoo että olisin rv 10. Ihtekki epäilly että johtuu varmaan pillereistä tämä...


      • armi84

        Tässä lueskeltuani halusin kirjottaa oman juttuni. Olemme ollet 7 kk ilman pillereitä. Toiveissa vauva. Kolmena viime kertana kuukautiset ovat alkaneet todella kivuliaasti, mutta nyt viime kk alussa ei tullut kipuja. Nyt on kulunut viikko kuukautisten loppumisesta, mahassa (alapäässä) on alkanut tuntumaan vihlontaa/nipistelyä. Yhdyntäkin tuntui jotenkin oudolta (erillaiselta). Ovulaatiokin on vasta ensi viikolla. Mietin tässä että voisinko olla raskaana. Tuntuu jotenkin niin turhauttavalta tehdä raskaus testi. Kuitenkin negatiivistä näyttää.


      • Heipula
        armi84 kirjoitti:

        Tässä lueskeltuani halusin kirjottaa oman juttuni. Olemme ollet 7 kk ilman pillereitä. Toiveissa vauva. Kolmena viime kertana kuukautiset ovat alkaneet todella kivuliaasti, mutta nyt viime kk alussa ei tullut kipuja. Nyt on kulunut viikko kuukautisten loppumisesta, mahassa (alapäässä) on alkanut tuntumaan vihlontaa/nipistelyä. Yhdyntäkin tuntui jotenkin oudolta (erillaiselta). Ovulaatiokin on vasta ensi viikolla. Mietin tässä että voisinko olla raskaana. Tuntuu jotenkin niin turhauttavalta tehdä raskaus testi. Kuitenkin negatiivistä näyttää.

        Vähän samoja fiiliksiä kuin teillä muillakin: menossa (normaalin) kp 26/30, ja kuukautiset poikkeuksellisesti neljättä päivää jo menossa. Kuitenkin heti ovulaation jälkeen alkoivat todella voimakkaat raskautumisoireet: rintojen ja alaselän kipeys, ihon kukkiminen (todella poikkeavan runsas), vatsan turvotus, ilmavaivat, etova olo, vessassa ramppaamine, jne. Sairastin pahaa influenssaa viikon tässä juuri ennen menkkojen alkua ja kuumettakin oli vaihdellen, mutta sen verran, että yhdistin yli viikon etuajassa alkaviin menkkoihin automaattisesti keskenmenon. Vuoto on ollut veristä, mutta nyt neljättä päivää kohti vähentynet niin, että päivä näyttäisi olevan viimeinen. Menkat on aina kestäneet väh 5 pvää.

        Meninpä edelleen jatkuvien outojen vatsa-, selkä- ja pissatusoireiden innoittaman penkaamaan kaappeja, koska muistelin, että neljä vuotta sitten tekemäni raskaudenkeskeytyksen rv- ja menkkapäivissä oli jotain outoa. Ja muistin oikein: mulla oli silloinkin menkat, vaikka olin raskaana. Sen vuoksi lekurikin määritteli ensin rv:t väärin, ja ne korjattiin vasta keskeytysultrassa, kun alkion mitta olikin huomattavasti suurempi.

        Mietinkin, että voisiko nyt olla kyse samanlaisesta tilanteesta. Eli vaikka jokainen raskaus on erilainen, niin voisiko esim. näissä alkuraskauden menkoissa olla jotain yksilöllisiä (ei raskauskohtaisia) eroja?

        Ajattelin tehdä testin ensi viikolla, ellen selkeästi koe menkka/raskausoireiden loppuneen.


      • c-h-r
        Heipula kirjoitti:

        Vähän samoja fiiliksiä kuin teillä muillakin: menossa (normaalin) kp 26/30, ja kuukautiset poikkeuksellisesti neljättä päivää jo menossa. Kuitenkin heti ovulaation jälkeen alkoivat todella voimakkaat raskautumisoireet: rintojen ja alaselän kipeys, ihon kukkiminen (todella poikkeavan runsas), vatsan turvotus, ilmavaivat, etova olo, vessassa ramppaamine, jne. Sairastin pahaa influenssaa viikon tässä juuri ennen menkkojen alkua ja kuumettakin oli vaihdellen, mutta sen verran, että yhdistin yli viikon etuajassa alkaviin menkkoihin automaattisesti keskenmenon. Vuoto on ollut veristä, mutta nyt neljättä päivää kohti vähentynet niin, että päivä näyttäisi olevan viimeinen. Menkat on aina kestäneet väh 5 pvää.

        Meninpä edelleen jatkuvien outojen vatsa-, selkä- ja pissatusoireiden innoittaman penkaamaan kaappeja, koska muistelin, että neljä vuotta sitten tekemäni raskaudenkeskeytyksen rv- ja menkkapäivissä oli jotain outoa. Ja muistin oikein: mulla oli silloinkin menkat, vaikka olin raskaana. Sen vuoksi lekurikin määritteli ensin rv:t väärin, ja ne korjattiin vasta keskeytysultrassa, kun alkion mitta olikin huomattavasti suurempi.

        Mietinkin, että voisiko nyt olla kyse samanlaisesta tilanteesta. Eli vaikka jokainen raskaus on erilainen, niin voisiko esim. näissä alkuraskauden menkoissa olla jotain yksilöllisiä (ei raskauskohtaisia) eroja?

        Ajattelin tehdä testin ensi viikolla, ellen selkeästi koe menkka/raskausoireiden loppuneen.

        Harrastin seksiä ilman ehkäisyä alussa( päivä oli sama jolloin oli ovulaatio). Nytten on ollut paljon raskauteen viittaavia oireita mutta testi näytti negatiivista( en tehnyt aamuvirtsasta niinkuin kai ohjeistetaan) ja menkat alkoivat pari päivää myöhässä. Niukemmat ja lyhyemmät kuin ylensä ja paljon kovempia vaivoja...Olisiko raskaus siis mahdollinen?


      • 1+1
        c-h-r kirjoitti:

        Harrastin seksiä ilman ehkäisyä alussa( päivä oli sama jolloin oli ovulaatio). Nytten on ollut paljon raskauteen viittaavia oireita mutta testi näytti negatiivista( en tehnyt aamuvirtsasta niinkuin kai ohjeistetaan) ja menkat alkoivat pari päivää myöhässä. Niukemmat ja lyhyemmät kuin ylensä ja paljon kovempia vaivoja...Olisiko raskaus siis mahdollinen?

        testi, ei täällä ole kellään kristallipalloa. Ja aamuvirtsasta.


      • c-h-r
        1+1 kirjoitti:

        testi, ei täällä ole kellään kristallipalloa. Ja aamuvirtsasta.

        kiitän vastauksesta...olen tällä hetkellä tosi murheellinen joten mun on viel pakko kysyy että mitä sinä luulet raskaudestani?


      • ?!?
        c-h-r kirjoitti:

        kiitän vastauksesta...olen tällä hetkellä tosi murheellinen joten mun on viel pakko kysyy että mitä sinä luulet raskaudestani?

        Mä oon kyllä nyt aivan pihalla oman kehoni toiminnasta..
        pillerit lopetin 08/2007 sen jälkeen todella epäsäännölliset kuukautiset 31pvä-75pvä
        lääkäri määräsi terolutteja kuukautishäiriöihin kp14-24
        nyt kolmas satsi menossa

        ensimmäiset kuukautiset alko kp 31 (siis ensimmäisen satsin jälkeen)
        toiset kuukautiset alkoi kp 26
        ja nyt oudot kolmannet alko kp 18 ja tiputtelu ennen tuota alkoi kp 12

        rinnat ovat olleet kipeät toisista kuukautisista asti, välillä jopa niin kipeät että käveleminen tuskasta. nipistelyä vatsassa ja napa ollut arka. koko ajan nälkä. huimausta, väsymystä. vessassa ravaamista
        toivoisin kyllä kovasti olevani raskaana mutta en oikein usko siihen kun nuo kuukautiset alkoivat ja vieläpä liian aikaisin....
        mitä ihmettä?!?


    • pelokas90

      Hei. Itse epäilin myös olevani raskaana. Ja tein raskaustestin, mikä näytti positiivista. Pariinkin otteeseen. Olin onnellinen ja myös pelokas uutisesta, että olen raskaana. Tällä hetkellä pitäis olla kutakuinkin rv 5 6 ja minulla alkoi menkkojen tapainen verenvuoto. Tavallisia kuukautiskipuja minulla ei ole ollut, mutta vuoto on ollut sen verran runsasta, että sidettä on pitänyt käyttää. Pelkään todella paljon keskenmenoa! Toivoisin, että tää olis vain normaalia verenvuotoa alkuraskauden aikana. Mietinkin, että onko jollain tietoa, milloin olisi luotettavaa tehdä uusi raskaustesti ja selvittää olenko vielä raskaana?

      • 7+4

        Oikeastaan ainoa luotettava testi on ultraäänellä katsominen. Kohdunulkoinen raskaus ja tuulimuna voivat nimittäin näyttää tavallisessa testissä plussaa, koska keho tuottaa samaa hcg-hormonia, kuin ns. oikeassa raskaudessa. Suositteleen neuvola-aikaa, jossa terkkari tekee ensin pissatestin ja mahdollisesti veritestin ja voi antaa lähetteen gynelle ultraan.


      • pettynyt85

        heippa, laskujeni mukaan olisin rv 5. menkkojen alkuun olisi vielä muutamia päiviä ja yleensä on vielä myöhässä. mutta tänää herätessä olikin menkat alkaneet.. vuoto oli runsasta ja ihan kirkkaan punaista.nyt tosin vuoto niukempaa aamuisesta.
        olin ihan varma tuosta raskaudesta kun oireita on kuitenkin ollut: väsymys, turvotus, pahoinvointi, alavatsan nippailu, rinnat arat, mielihalun vaihtelut, vessassa ramppaaminen useammin.

        onko mahdotonta toivoa että tällä vuodolla ei olisi mitään merkitystä että siellä masussa saattaisi olla jotain tuosta vuodosta huolimatta ? tämä olisi ollut meidän ensimmäinen raskaus mieheni kanssa.


    • Muumeli097

      Itselläni on hiukan samantapainen tilanne myös. : S Viime viikolla pillerit loppui kesken , mutta kun minun piti aloittaa sitten uusi paketti , menkat alkoivat - viikon etuajassa. Mutta vuoto kesti vain vajaat 2 päivää , ihmettelin et mitäs tämä tällainen on , kun vuoto oli pikemminkin punertavan ruskeaa kuin kunnon vuotoa . Kaiken lisäksi , joka ikinen kuukausi minulla on menkkakivut - vaan ei tällä kertaa. En huomannut mitään. Vuoto oli sitäpaitsi todella vähäistä , nyt ei ole tullut ollenkaan (vessassa käydessä eikä muutenkaan) , eilen tuli vähän mutta loppui sitten siihen.
      Muita oireita ei ole ollut , kuin sellainen "juiliminen" mahassa , joskus vähän kovaakin , tuntuu siltä että sisuskalut heittäisivät voltteja. : S Viikon päästä tosiaan pitäisi menkat alkaa.. ja raskaus on mahdollinen . Kai sitä testiä sitten tekemään jos ei menkat ala ... onko kenelläkään muulla ollut samanlaista ??

      • ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄäh

        aikuiset ihmiset kysyy netissä muilta ovatko raskaana!?! Kukas sen TÄÄLLÄ voi tietää? eHKÄ KANNATTAA ODOTTAA JA TEHÄ TESTI!!? Ei täällä kukaan raskaushormonejanne pysty mittaamaan :D Älytöntä. Jos kovasti haluaa lasta, näemmä sitä muuttuu aikuisesta ihan pikku tenava,....


    • christina---

      Näil palstoil saattaa olla monii joil on käyny just noin nii ku sulle mut eiks
      kannattais vaa ostaa se testi tai tehä lääkäris??
      saispahan ainaki 100 % varmuuden että onko vai ei.
      ja eiks kohtutulehdus aiheutua samanlaisii oireita ku raskaana olessa? tai niin ainaki oon monesti kuullu

    • auttakaa!!

      Elikkäs, minulla on ollut kuukautiset normaaliin aikaan, mutta voiko siis tulla raskaaksi, vaikka onkin ollut menkat?!

    • kummastelia

      olin paripäivää sitten sängyssa poikakaverini kanssa ja emmekä käyttäneet ehkäisyä . Onko mahdollista ,että olisin kohta paksuna vaikka menkat alkoivat ?

    • ilmaveiviiii

      Kävi näin: Kuukautiseni loppuivat ja seuraavina 6 päivänä (kierron 7-13 päivinä) harrastin seksiä poikaystäväni kanssa ilman ehkäisyä....ja ovulaationhan piti sitten olla niinä seuraavina päivinä...tunsin kyllä alavatsa kipua kierron 16 päivänä eli yhdyntöjen jälkeen 3päivää samaan aikaan ovulaatio. Sitten myös kierron 24päivänä eli viikko ensimmäisistä alavatsakivuista.. Mutta kuukautiseni alkoivat 2 päivää etuajassa.

      Olisko siis mahdollista että olisin raskaana? Joku voisi antaa villejä veikkauksia. meinaan kyllä tehdä testin kunhan kuukautiset loppuvat.

    • Nuorityttö

      Mulla olisi sellanen juttu että, lopetin e-pillereiden käytön n. kuukausi sitten, ja sen jälkeen mulla tuli ihan normaalit kuukautiset. Nyt mulla on menkat melkein viikon myöhässä, ja koko vatsassa sellasta turvotusta ja jos sitä painelee nii on sellasta pientä pistelyy ja sattuuki vähän... poikaystäväni kanssa käytimme ehkäisyä, mutta kun miettii näitä oireita, jos kondoomi olisi mennyt rikki? Voisinko olla raskaana? Kävin tänään labrassa ottamassa testin, koska haluan siitä varman vastauksen. Mutta en jaksa odottaa 4 päivää...

      Onko kellään ollut vastaavaa? Mutta ei ole ollut raskaana?

    • 32+2

      En oikeastaan tiedä liittyykö tämä nyt varsinaisesti näihin muihin viesteihin, mutta mä olen nyt rvkolla 32, ja muistan kun mulla tuli 8 viikkoa sitten parin päivän ajan rusehtavaa vuotoa (jossa oli seassa myös hieman verta).
      Tottakai säikähdin ja menin nopeasti lääkärilleni.
      Hän kumminkin sanoi kaiken olevan hyvin.

      Eli luulisin että voi olla raskaana vaikka menkat tulisikin..

      Itselläni siis ei tullut minkäänlaista vuotoa raskauteni alussa, vaan silloin 8 vkoa sitten oli ensimmäinen kerta ja sen takia pelästyinkin.

      Mutta kaikki siis on mulla hyvin ja pieni prinssi kasvaa päivä päivältä mun
      ja mieheni kovasti odottaessa :)

    • samassa jamassa??

      olin tässä päälle kuukauden ulkomailla mieheni luonna. siellä ilmeni juuri näitä oireita. maha turvoksissa ja nipistelyä, rintoja aristi, tiety hajut ja maut alko kuvottamaan, hajuaisti oli paljo tarkempi, kuukautiset alko liian aikasin, pahoinvointia. nyt kun tässä tän viikon maanantaina kotiuduin kuukautiset alko taas liian aikasin ja oli kummalliset. ylä ja ala mahaa nipisti ja tuntu jonkinlaista painetta. yleensä joudun syömään särkylääkkeitä ku niin kipet, mut nyt peräti kestin ne ilman lääkkeitä. tässä lähipäivinä pitäs hakea hepatiitti rokotteen toinen osio mutta en uskalla vielä mennä ottamaan sitä ku kuulin että sitä ei kannata ottaa jos on raskaana. en ole tehnyt testiä vielä. pitäisikö???

    • 13+15

      Googlettakaa kemiallinen raskaus. Se selittää monesti sen asian, että oireet on ja testikin plussaa, mutta menkat alkaa silti. Tavallaan varhainen keskenmeno.

    • auttakaa..

      hei, minun on pakko kysyä että voiko kuukautiset tulla esim ennenkuin näkyy tulos raskaustestissä, esim yhdynnästä 3 päivää, minulla tulee verta ja ruskee mönjää vähä nipistelee vatsaa ja väsyttää , ainiin ja piti vielä kysyä että voiko siitä tulla raskaaksi jos saa siemennestettä vai vähäsen ? kiitos, ja niin nämä asia ei oikein liittyny kyseiseen aiheseen mutta olen epätietoinen :/

    • Luulosairautta

      Mulla olis tällainen tilanne, että rinnoista tulee maidon näköistä eritettä, siis tippasee, ei tule runsaasti, maito rauhaset turvoksissa nännien ympäriltä. Omietuisia liikkeitä tuntuu mahassa ( olen ennenkin ollut raskaana ja tiedän miltä lapsen liikkeet tuntuvat vatsassa ) Kuukautiset tullu, mutta epänormaalisti, Maha turvoksissa, paino noussut 2kk aikana n 5kg, testit näyttää negaa kuitenkin. Niin ja edellisessä raskaudessa mulla närästi koko raskauden, mut raskauden jälkeen katosi, ja nyt se on tullut jälleen? Raskaus oireita en niin kummemmin ole pistänyt merkille, väsymys on ollut ja olen käynyt katsomassa veri arvot ja oli todella hyvät, ettei siitä ainakaan johdu ja vessassa ravaan useasti, mutta se on mulle muutenkin normaalia. Mutta nämä liikeet mahassa, painon nousu ja nämä rinnat. Kellään kokemuksia?

      Rustaan tätä mun viestiä ny joka paikkaan, ku haluan tähän vastauksen. En ole enään mikää teini jne, mutta arveluttaahan nämä asiat aina vaikka ei olisikaan ekaa kertaa tällaisia oireita ym

    • luulosairainen

      mulla on kanssa ongelma. Kuvottava olo, väsymys, närästys, janottaa, virtsaamisen tarve lisääntynyt. mutta menkkani alkoivat ja raskaustesti näyttää negat. Teinkö testin liian aikaisin?

    • i.v

      Huokaus.. olenko turhissa haaveissa?
      Jätin ehkäisyn pois raskaaksi tulemisen toivossa. Ensimmäinen suojaamaton yhdyntä heti seuraavana päivänä.
      Edelliset kuukautiset olivat "epänormaalit", alkoivat n. viikon odotettua aikaisemmin ja kestivät n 2 vko. (Välivuoto ja norm. vuoto heti perään?)
      Joka tapauksessa, tämä ennen pillereiden pois jättämistä...

      Seuraavat kuukautiset alkoivat heti seuraavana päivänä ensimmäisen suojaamattoman yhdynnän jälkeen, ne alkoivat ja kestivät sen mitä normaalistikin (ennen edeltäviä). Noh, edelleenkin ilman ehkäisyä näistä eteen päin.

      Nyt kun nämä seuraavat olisivat PITÄNEET alkaa, olivatkin viikon myöhässä. Tietysti heti hihkuin innosta että nyt "osui ja upposi", mutta tänään viikon kuluttua alkoikin ne kirotut kuukautiset. Joten onko raskaus mahdollinen? Tein testin n. 3 vkoa ensimmäisen suojaamattoman yhdynnän jälkeen joka näytti negatiivista. (Toden näköisesti edes HGG-hormonia ei olisi ollut tarpeeksi, uuden testin aijon tehdä tällä viikolla.)

      "Oireita" on ollut pieniä... Nälkä, tavallista useammin pissattanut, paleltanut, alavatsakipuja (jo ennen kuukautisten odotettua alkamispäivää) kuten pistelya ja vihlontaa. Vuodon laadusta en osaa sen enempää epäillä mitään, sekin on usein niin vaihtelevaa onko ruskeaa vai punaista :D

      Joka tapauksessa, mitä ihmiset tuumitte tästä? Mielipiteitä, vinkkejä?
      Ja kertokaa, onko raskaustestin tekeminen suositeltavaa ilman että on kuukautiset, häiritsevätkö ne jotenkin testin tulosta tms?

      Kiitos ja kumarrus mikäli jaksatte lukea ja vastata.

    • paljon lapsia <3

      mulla neljä lasta ja viides mini masussa ja joka kk tämän uuden vauvan kanssa tulee pienet niukat "menkat" ja se punasenruskeaa, en ole saannut keskenmenoa kaikki hyvin maha asukilla olen käynnyt lääkärissä ja neuvolassa ja kaik vallan mainiosti :D mun elimistö nyt tekee näin ja en voi sille mitään, olen silti hyvin onnellinen pikkusesta joka matkassa pysyy kaikesta huolimatta :) kaikki naiset jotka haluavat raskaaksi huoli ja ressaamata niin tärppää varmasti teilläkin, me teimme miniä yli vuoden ja päätimme että nyt unohetaan tekeminen ja lähettii reissuun ja kah raskaana olin kun menkat oli viikon myöhässä ja mulla ei mitään oireita ollu, ei vaan menkat ei alkanu joten tein huvikseen testin. odotelkaa rauhassa menkkojen myöhästymistä, nii ette ennen aikasesti rupee aattelemaan oireita. eikös niin..

      • i.v

        Näinpä se taitaa olla. .. itsekkin tuossa tuumailin että ehkä tässä on vaan touhotettu liikaa sen asian kanssa. Keho rupeaa jo "valehtelemaan" :P
        Nimittäin kaksi testiä jo takana ja molemmat negaa. Eiköhän se sitten selviä kun on aika :D


    • Maalaismimmi -86

      Samanlaista tilannetta minäkin ihmettelen kuin moni on aikaisemminkin kertonut. Edellinen kierto oli 41 pvää ja menkat oli oudot. Raskaustestit negatiivisia. Nytpä ei sitten näy koko kuukautisia ja jos nyt alkais kierto olisi 51 pvää. Joskus 1,5 vk tehty testi näytti negatiivista. Jospa se lekurilla selviäis mihin mä kuukautiseni taas kadotin. Vai olisiko selvännäkijöitä tarjolla! ;)

    • i.v

      Osaatteko muuten kertoa, onko e-pillereiden käytön lopettamisella ja raskaaksi tulemisen mahdollisuudella jotain yhteyttä? Siis kun lopetan e-pillerit, onko sillä merkitystä, syökö levyn loppuun ja odottaako ensimmäisiä kuukautisia, vai voiko ne lopettaa ihan koska vaan ilman, että sillä olisi vaikutusta raskaaksi tulemiselle? Ja mikä olisi paras aika yrittää raskautta?

    • Ruuuuuuuusu

      Jotkut e-pillerithän estää ovulaation kokonaan, joten voi mennä aikaa, että kroppa palautuu.

      Joskus pillereiden lopettaminen voi esimerkiksi tauottaa menkat kokonaan, se on kuitenkin vahva aine ja sen lopettaminen aiheuttaa paljon muutoksia.

      Mulla kun lopetin pillerit ei tullut kuukautisia yli puoleen vuoteen vaikka niitä odoteltiin kunnolla ja kovasti. Joskus tuli 1-3 pvän tiputteluja.

      Loppujen lopuksi menkat käynnistettiin keltarauhashormonilla ja sen jälkeen ovat toimineet normaalisti.

      Olen itse elänyt ilman ehkäisyä nyt yli vuoden ja siltikään en ole paksuna. Oireita on tullut usein ja olen ollut hämilläni, mutta en stressaa. Ostan testin vasta kun oikeasti on niin kamala olo, ettei sille voi mitään.

      Pillereiden lopettaminen muuten saattaa aiheuttaa myös muutoksia kropassa. Mulla lähti ainakin pari kiloa pois ja tissit pieneni sekä naamaan tuli finnejä. Mun pillereiden oireisiin kuuluikin parit lisäkilot, turvonneet tissit sekä finnitön naama.

    • odottajat.

      Kemialliseksi raskaudeksi sanotaan sellaista joka monesti jää jopa huomaamatta, sillä se menee kesken niin nopeasti että vuotoa usein luullaan normaaliksi kuukautisvuodoksi.


      "Ostan testin vasta kun oikeasti on niin kamala olo, ettei sille voi mitään." Ja tämä on surkea logiikka koska keskimäärin vain noin puolella odottajista esiintyy ylipäätään pahoinvointia. n. 1/3:lla ei ole alkuraskaudessa mitään tunnistettavia oireita.

    • minä

      hei halusin kysyä teistä mulla on noi menkkat aina säännölinen
      mutta nyt on 6 päivää myöhästyy pitäisikö osta testi vai mitä onko teillä
      kokemuksia
      kiitos

      • i.v

        Ei tarvitse huolestua.
        Jokaisella naisella on erilainen kuukautiskierto ja joillain se on säännöllinen, joillain taas hyvin epäsäännöllinen. Joillain voi tulla pitkä väli, ettei kuukautisia näy eikä kuulukkaan ilman mitään biologista syytä. (Esim. runsas painon lasku voi tietysti aiheuttaa tuommoista..)
        Tietyissä ikäryhmissä tuo ilmiö on normaalia, että kuukautiset ovat epäsäännölliset ja jättävät tulematta ajallaan... joten ei syytä huoleen. Mutta koskaanhan ei ole kiellettyä käydä lääkärillä varmistamassa asia, jos kuukautiset ovat pitkään poissa ja mahdollisuus raskauteen on olemassa. Odottelet vaan nyt ihan rauhassa ja katsot sitten mikä on parhaaksi.


      • ............

        Jos menkat on aina säännölliset ja nyt myöhässä niin testin ostoon vaan heti :)


    • Nti-83

      Itselläni jo kolmannessa kuukaudessa täysin valekuukautisista täydestä menevät.. Aina ennen siitä asti kun aikanaan alkoivat ensimmäisen kerran niin olen lähes kellon tarkkaan voinut sanoa mitä tapahtuu milloinkin.. Sen jälkeen kun raskaus on ollut mahdollinen, ovat kuukautiset olleet todella lyhyet, omituiset ja niukat. Välillä todella kipeä alavatsa ja välillä ei lainkaan.. Välillä ryöpsähtää veritulva ja kohta loppuu moneksi tunniksi..

      Raskaus olisi alkanut varsin mahdottomista merkeistä sillä edelliset kuukautiset olivat juuri loppuneet, se oli ensimmäinen kerta koskaan kun homma on loppuun saakka mennyt ilman ehkäisyä jnejne.. Ja vieläpä nämä kuukautisetkin joka kuukausi.. Kuitenkin tästä jonkin ajan päästä tuli moneksi viikoksi jos minkälaista raskausoiretta.. Lähes kaikki kuitenkin katosivat. Nyt myöhemmin alan epäillä jo omaa mielenterveyttäni, tekeekö se minulle tepposet kun tuntuu että vatsa alkaa kasvaa, häpyluun yläpuolella ei ole enää niin selvää kuoppaa kuin ennen, olen laiha, mutta vatsan kohdalla on paljon paljon turvotusta iltaisin ja jonkinverran jo heti aamusta.. Rinnatkaan eivät tunnu mahtuvan enää samoihin kuppeihin kuin ennen :/

      Että sen lisäksi, että tämä (kuviteltu?) raskaus olisi lähtenyt ensimmäisestä suojaamattomasta kerrasta, heti kuukautisten loputtua, raskausoireet olisivat lähes kaikki kadonneet jnejne.. olisi vielä "valemenkatkin" tuntuu jo mielenterveyden vastaiselta.. kuvittelenko todella..

    • minä

      kiitoksia teille kaikkille tänään tuli vähä vuotoa mutta en tiedä

      vielä pitäisikö osta testi vai se on menkkat en kyllä tiedä mitä tehdä

    • i.v

      "Jos menkat on aina säännölliset ja nyt myöhässä niin testin ostoon vaan heti :) "

      Mikä on kenenkin käsitys siitä että jokin asia on AINA ollut ja sen tulee AINA olla... niinhän minäkin sanoin kun kolmisen vuotta oli menkat ihan säännölliset ja sitten ne olikin yhtäkkiä viikon myöhässä :D "Nehän on aina olleet..." kyllä lääkäri hörähti että "nii-in... sellaista se voi olla tuossa iässä"

    • Kissa1983

      Sama tilanne täällä.

      Kuukautiset myöhässä.. olo aivan kauhea, joko olen tulossa pahasti kipeäksi tai sit jotain muuta.. Oireet lievä pahoinvointi, mieletön väsymys, paleleminen ja kauhea nälkä ja himo kaikkeenn..

      Harrastin keskeytettyä yhdyntää useamman kerran viime aikoina, mutta lasken viimeisen kerran 27.11 riskiksi koska silloin mies osittain ehti laueta sisääni.. menkkojen piti alkaa 5 päivää sitten.. mutta niitä ei vain ole kuulunut. Ajattelin ostaa testin jos niitä ei kuulu tällä viikolla. Ne ovat olleet joskus epäsäännölliset, mutta siitäkin on vuosi aikaa ...

      Tämä olisi ensimmäinen minulle joten en osaa arvioida että onko oireet nyt oikeesti raskausoireita vai ei.

      Pelkäämpä pahoin että innostuin liian aikaisin.. sillä mitä olen lukenut noita keskusteluja niin raskausoireet alkavast vasta viikoilla 5-7.. ja yhdynnästä on vain alle kaksi viikkoa aikaa

    • minävainn

      Heippa! On nyt ihan pakko kirjottaa tänne ja toivon et joku vastais. Oon 17-vuotias tyttö ja olin ensimmäisen kerran yhdynnässä noin kuukausi sitten. Käytettiin kondomia eikä se mennyt missään vaiheessa rikki, tarkistin sen vielä yhdynnän jälkeen koska halusin olla varma, että kumi on pysynyt ehjänä. Kuukautiset on tullut normaalisti yhdynnän jälkeen mutta silti mua pelottaa et oisin raskaana.. Mull on ollu päänsärkyy nyt kaksi viikkoa putkeen, mutta mulla on ollu noin pitkiä päänsärky jaksoja kyllä ennen yhdyntääkin. En uskalla äitille puhua kun se luulee etten oo vielä harrastanu seksiä. Mietin, että voiko ihan terveydenhoitajalle puhua tästä vai pitääkö mennä jollekin muulle lääkärille? Voinko tässä tilanteessa olla raskaana? Mitä mieltä ootte? Kiitos jos joku vastaa :)

    • i.v

      Kaiken logiikan mukaan et voi olla raskaana :DD Mikäli olet vain kerran harrastanut seksiä ja sekin on ollut täysin suojattua toimintaa... Ja päänsärkysi ei ole mikään merkki sellaisesta, mikäli olet itsekin todennut sen olevan sinulle tavanomaista kärsiä päänsärky "jaksoista".
      Tietenkin jos on jotakin, mitä et viestissäsi kerro ja todella epäilet oikeasti olevasi raskaana niin tottakai ainahan sinun kannattaa mennä terkkarilla käymään... ihan mielenrauhan saamiseksi. :) Mutta tuossa tilanteessa käynti tulee olemaan vain ajan haaskausta.

    • toiveikas

      hei olen itse 25 v ja mieheni reilu 20 vuotta vanhempi...mutta haluamme lapsen...olemme keskustelleet monenlaisita mahdollisuuksista onko siittiöt eläviä voiko jokin muu olla vialla...nyt kuitenkin olemme 5kuukautta ahkerasti yrittäneet mutta ei vielä tulosta...nyt alkoi hyvin niukka vaaleanruskea vuoto ihan pisaroina.kuukautisten pitäisi alkaa 4-5pvä.masun turvotusta ollut ja rinnat turvoksissa ja pahaa oloa...yksi kesken meno on jokusen vuoden takaa joka keskeytyi kolmannella kuulla :(

    • Pian kahden äiti

      No mulla tuli kahdet menkat, vaikka olin raskaana. Meinasin lentää penkiltä, kun tein testin "menkkojen" aikana. Nyt rv 10 5.

    • epatietoinen123

      lopetin pillereiden syönnin (cerazette) reilu viikko sitten kahden vuoden käytön jälkeen (mitä ennen lähes 10 vuoden mercilon, minulet pillereiden historia), ja kärsin nyt kolmatta päivää pahoinvoinnista, kuvotuksesta, hömpästä olosta, löysästä vatsasta ja vatsan kuplimisesta sekä nipistelyistä. olo on nyt jo huomattavasti parempi kuin 3 päivää sitten , jolloin oksensin pariin otteeseen enkä kahteen päivään pystynyt syömään lähestulkoon mitään. hajut ja herkut vaan ällöttää ja vielä tänä aamuna uloste oli löysää ja kellertävää. Onko kenelläkään ollut näin paljon sivuvaikutuksia pillereiden lopetttamisen jälkeen vai onkohan kyseessä jotain muuta? raskaustestinkin kävin jo ostamassa ja negaa näytti.

      Kunnon menkkoja en ole nähnyt koko cerazette historian aikana, enkä siis niiden lopettamisen jälkeen ja aikaisemminkin ne on ollut hyvin kivuttomat ja niukahkot. Olemme poikaystäväni kanssa harrastaneet suojaamatonta seksiä nyt muutaman kerran viimeisen pillerin syömisen jälkeen mutta miten nopeasti tämä nyt edes voisi näkyä raskaustestissä kun olenhan vasta viikon ollut pillereittä?

    • Alan ammattilainen;D

      Hyvät ihmiset, jos ette ole varmoja raskaudesta ja mietitte testiä, niin eikö se ole sama tehdä kaiken varalta ihan missä vaiheessa tahansa kuukautta, jos on raskauteen viittaavia oireita. Siinä ei mitään menetä.:)

      Itse tein testin, kun olin yhtäkkiä tavallista väsyneempi ja minulla oli vain sellainen tunne, että olen raskaana. Menkat olivat olleet koko ajan ihan normaalit.

      Aina on mahdollista tulla raskaaksi, jos ehkäisyä ei käytetä tai jos se pettää... :)

    • amelia-92

      heippa !
      toivoisin todella saavani vastauksen viestiini.. harrastin seksiä n. puoltoista kuukautta sitten poikaystäväni kanssa, käytimme kyllä kortsua mutta se hajosi ja lopetimme heti huomattuamme kortsun hajonneen, eli poikaystäväni ei tullut sisääni. jostain syystä kuitenkin minulla on n. viikon verran ollut todella huono olo joka päivä, ei pelkästään aamulla. vatsaani sattuu välillä hiukan. olen lähes koko ajan väsynyt.. virtsauksen tarve on lisääntynyt ja tekisi koko ajan mieli syödä. en toivoisi olevani raskaana mutta vähitellen pelkään olevani raskaana. kuukautiset tulivat melkein normaaliin aikaan mutta olivat erittäin niukat ja kestivät vain muutaman päivän (normaalisti n.5vrk). eilen tuli sellaista rusehtavaa vuotoa muutama tippa. mistä oireeni voivat johtua? kyse ei voi olla siitä että luulisin olevani raskaana ja kuvittelisin oireet..
      auttakaa !

    • äitiskä

      hei amelia 92 !

      Helpoin tapa varmistua raskaudesta on ostaa testi. Itsekkin aikonani koin saman kondomin pettämisen ja viikon kuukautisten pois jäännistä testi näytti positiivista. Olen nykyään onnellinen äiti.

      Muillekin vuotojen mietiskelijöille - niukka vuoto kuuluu suuren osan raskaana olevan oireisiin. Harmiksi vuoto voi joskus merkitä tuulimunaa tai keskenmenoa. Hyvin moni nainen saa keskenmenon huomaamattaan kun runsaat ja kivuliaat menkat alkavat pari viikkoa myöhässä.

    • apua nopsaa

      Hei!
      Pidätte minua varmaan ihan tyhmänä kun kysyn tällaista, mutta jos harrastaa seksiä, ja kuukautiset ovat alkaneet, mutta eivät ole tällä hetkellä, Jolloin harrastaa seksiä?

      • ihq

        emt


    • mo

      ...

    • apua nopsaa

      niiiiiiiiiiiiiiin......... vastatkaaaaaaa!!!!!

    • Kummissaan

      Kysäisempä täälläkin omaa kohtaloani, vaikka näyttää että ketju on aivan kuollut jo kun aloitettu vuosia sitten.

      N. 1vk sitten alkoi pahoinvointi, joka johtuu lähinnä kahvista. Yleisimmin se tulee ihan ylös asti, ja tätä ei ole kyllä ennen ollut. Suojaamatonta seksiä harrastettiin kuukautisten juuri loputtua. Lämpöni on n. asteen korkeampi kuin normaalisti, päätä särkee, vatsaa nipistelee välillä. Kuitenkin eilettäin kuukautiset alkoivat, mutta oireet eivät ole samat kuin yleensä kuukautisten aikaan. Rinnat ovat huomattavasti vähemmän kipeät kuin yleensä ja alaselkä ei juili. Väsymystä mulla on myös muiden oireiden lisäksi ollut jonnin verran. Pelkään että tämä kaikki johtuu vain pelkstä raskauden toiveesta, mutta kävin kuitenkin testin ostamassa.

      Kysymys lähinnä nyt kuuluukin, tulisiko minun odottaa vuodon loppumiseen ennen kuin voin tehdä testin, vai voinko tehdä sen jo vuodon aikana?

    • idiootti sekoilija!

      Hei! Mun on nyt hieman pakko kysya kun pikkasen huolestuttaa ja painaa taa asia. En ole Suomessa talla hetkella ja ajattelin silti hoitaa testit sun muut vasta Suomessa kuukauden paasta kun sinne palaan takaisin jos tarvetta on. Olen nimittain lahes 100% varma siita, etta suojaamatonta seksia harrastin viikko sitten (alkaa ikina harrastako seksia liian kannissa, niin ei tarvitse murehtia mistaan jalkeen pain...). Menkat alkoivat maanantaina, pari paivaa oikeastaan myohassa. Mita nyt oireita olen katsonut, niin jarjeton turvotus ja narastaminen on kylla mita viikon aikana ja nyt viimeisten paivien aikana ilmennyt, aika pahoinakin.

      Juu tiedan, ne menkat alkoivat, mutta suojaamatonta seksia se kylla myos oli, joten onko ajatuksia tai mielipiteita? Vuoto lahes normaalia kuitenkin. Voinko olla mahdollisesti raskaana, vaikka hedelmoityksesta olisi kulunut se viikko?

    • Vauhtipallo

      Hei! Menkat olivat yli kaksi viikkoa myöhässä, mutta alkoivat eilen. Alavatsa ei kuitenkaan ole yhtään kipeä (kuten normaalisti menkkojen aikana) mutta rinnat ovat todella kipeät. Vuoto on todella runsasta kirkasta verta. Ei hyytymiä ollenkaan. Voiko keskenmeno olla kivuton?

    • hämmentynyt.

      Moikka.. Mä oon ollut kans vähän ihmeissäni tilanteestani, koska jätimme kihlattuni kanssa ehkäisyn pois jo muutamia kuukausia sitten. Ajatuksenamme on hankkia lapsi.. Minulle tuli raskauteen viittaavia oireita.. Kuukautiseni oli myöhässä noin kuukauden.. Olin jo vakuuttunut asiasta, mutta testejä olin tehnyt kaksi toinen oli nega ja toinen plussa. Seuraavana päivänä yhdynnän jälkeen tuli pientä vuotoa mikä oli ruskeanpunaista... Voiko silti olla vielä mahdollista, että olisin raskaana?
      olen tyrmistynyt :o

    • tietämätön...

      hei ,minulla alkoi 10 päivää sitten menkat ja ne kestivät 3 päivää . tänään kymmenen päivää menkoista alkoi pieni ruskea/verinen vuoto..mistähän moinen saattaisi johtua ? t. tietämätön

    • hhhhmmh

      olen 16 vuotias ja minulla on semmosia oireita että olisin raskaana, esim. pahoinvointia, ei tee mieli ruokaa, vessassa ravaamista, väsymystä, päänsärkyä, alavatsa -ja selkäkipuja .. mutta kuitenki tätä on jatkunut jo pitkään ja minulla on ollut tässä välissä kuukautiset mutta makasin ilman suojausta silloinkin..
      vaikka oli ne kuukautiset niin voinko olla raskaana ?

    • raskaanako?

      Minullakin on ollut raskauden oireita mutta silti on tullut nyt kahden viikon aikana kaksi kertaa kuukautiset. Mitä tehdä?

      • raskaanako93?

        Itse olen 19v ja just eronnu avopuolisosta. Mulla on kierto ollu epäsäännöllinen aina mut nyt jotenki tuli etu ajassa mut vaan 3 päivää.. Ensin oli ihmeellistä kun tuli vaan pari punaruskeaa tippaa jotka näky vaan pyyhittäessä eikä siteessä mtn ja loppu kun seinään. Sit tänään alko runsaasti mut ei vieläkään yhtä runsaasti ku ennen. Yritettiin vauvaa kaks kuukautta kunnes erottiin. Nyt on viikon ollu maha hiukan sekasin tai on kipristelly mut muista oireita ei juurikaan oo ollu. Tissit vaan hiukan suurentunu. Huomenna tekemään testi että näkee saako siskon tyttö serkun vai ei :)


    • ihmeellsitä

      Hei!
      Pakko oli nyt alkaa kirjotteleen ja kyseleen että onko teillä ollut kellään tälläisiä oireita kun olette olleet raskaana. Väsymystä ja äklöäoloa , mutta kuukautiset silti alkoivat ja ovat todellakin erinlaiset.. Kovaa mahakipua, alaselän jomotusta, oksentelua ja huonoaoloa, mitä ei aikaisemmin kuukautisten aikana ole ollut..

    • kiikko

      Mä taas mietin sitä, voiko se vaikuttaa ehkäsytehoon jotenkin, kun säilyttää nuvaringejä huoneenlämmössä (n 23 astetta..) ???

    • good mom

      Heii! Mulla tuli kuukautiset viikon myöhässä, mutta vuoto kesti kuitenki vain 4 päivää vaikka yleensä mulla kestää kuukautiset paljon pidempään! Mulla oli ollu myös raskausoireita, ja tein kaksi raskaustestiä heti sen jälkeen kun kuukautiset loppui, mutta kummatkin näytti negaa... voinkohan silti olla raskaana?:o mulla on nimittäin ollut hieman päänsärkyä varsinkin illalla ja lämpö vieläki hieman kohollaan ja se pistää ihmetyttään kun yleensä tällasta ei ole!

    • Ihmeitä

      Ystävät hyvät! Oltiin yritetty lasta tasan vuosi. Menkkojen piti alkaa, ei näkynyt joten tein testin seuraavana aamuna ja testi negatiivinen, menkat alkoivat kolme päivää myöhässä ja olivat normaalit. Yhtenä iltana alkoi äkillinen alavatsakipu ja tuli outo tunne raskaudesta, tein testin ja kappas vain, positiivinen.

    • Sinuna ostaisin nyt ihan ensiksii raskaustestin mikä luultavammin tuo tilanteeseen selvyyttä. On tutkittu sitä että raskauden aikana voi tulla kuukautiset alussa. Se ei ole mikään suoranainen ilmiö siihen että et olekkaan raskaana.

      Ystävälläni tuli kahdet kuukautiset raskauden aikana jonka takia hän ei uskonut olevansa raskaana vaikka huomauttelimme kasvaneista rinnoista =)

      On tosin näitäkin tapauksia joille tulevat raskauden oireet mm. rintojen turpoaminen ja kivut váikka kyseessä pelkästään normaalit kuukautiset.

      Menehän nyt hakemaan se testi niin saat mielen rauhan asian tiimoilta.

      • heipä hei

        Heippa! Oon 16 v. Tyttö ja harrastin suojattua yhdyntää. Kondoomi pistettiin vasta puolivälissä touhuja ja olen erityäin vainoharhainen siitä, että voisiko olla mahdollista että nämä "touhutipat" voisivat aiheuttaa raskauden ? Tiedän että mahdollisuus on pieni, mutta aloin ajattelemaan asiaa sen jälkeen kyn kuukautisvuoto oli huomattavasti erillaista ja pahoinvointia on ollut todella paljon sekä rinnat turpoavat tiuhaan tahtiin! Ymmärrän myös että kuuluu murrosikään tuo tissien kasvu mutta silti epäilen.. Oisiko syytä ostaa raskaustesti ?


    • 33+2

      Totta kai on syytä tehdä raskaustesti. Ja eipä tuo yhdyntä ole ollut suojattu, sanan varsinaisessa merkityksessä jos ilman kondomia ollaan oltu, vaikka vain hetken. Ja tuo vuodon erilaisuus, sekin voi viitata raskauteen, lienet kuullut ns. valemenkoista?

      Jatkossa sitten kondomi alusta saakka käyttöön!

    • raskaanako??

      entäs tää just ennen ovista harrastettiin sex :) mies tietty latas kaikki `sinne` 14.2 ystispäivänä ja mulla alko menkat eilen mutta tod...niukat ei meinaa mitään tulla ei ole koskaan tällästä ollut! ja vuoto on rusehtavaa liman tyyppistä..viluttaakin ja olen ollut nuhassa 2päivää..välillä ihme mielitekojakin ollut ..

    • 31+1

      No tee raskaustesti, sillä se selviää.

    • help needed

      Olin 10.3 eli 3 pvää sitten suojaamattomassa yhdynnässä, kun lidlin kumi meni rikki jossain vaiheessa touhuja, Eli tuskin ei kauaa ja kumppanini ei ehtinyt tulla minuun sitä ennen sillä huomasimme kumin rikkoutumisen.Yhdyntä ei siis kestänyt kauaa. En päässyt hakemaan jälkiehkäisyä, joten nyt olen todella huolissani, olenko raskaana. Menkat olisi pitäneet alkaa tänään, mutta eivät ole olleet hirveän säännölliset koskaan. Eli odotanko nyt 10 päivää ja teen testin jos menkkoja ei ilmeenny? Tänään alkoi mahakipu mikä saattaisi liittyä menkkoihin, eli testi menkkojen jälkeen, olisiko tämä varmin asia varmistaa raskaus asia?

    • Raskaanako

      Itsekkin mietin, että kannattaako minun ostaa vielä raskaustesti. Siitä on nyt vähän alle kuukausi, kun heräsin yöllä mahakipuun ja huonoon oloon. Ensiksi ajattelin, että minulla oli vain nälkä. Syömisen jälkeen olo ei kuitenkaan helpottanut. Myöhemmin päivällä tuli kuumetta. Kerroin asiasta miehelleni ja hän kysyi, ettenkö vain olisi raskaana. Jos olen raskaana, niin kyseessä on ensimmäinen raskauteni, enkä sen takia tajunnut itse oireita. Minulla ei kuitenkaan muulloin ruukaa olla koskaan maha kipeä. Kuume laski seuraavaksi päiväksi, mutta huono olo vielä jatkui sen päivän. Mahakipukin lakkasi muutaman päivän jälkeen. Viikon päästä oireiden alettua, minun piti alkaa käydä jatkuvasti vessassa. Myöhemmin myös nännit tulivat kipeiksi. Oireet ovat vähentyneet ja raskaustesti oli tarkoitus ostaa viikon päästä, eli kuukausi oireiden alkamisen jälkeen. Nyt kuitenkin ovat alkaneet ns. kuukautiset. Luin jo aiemmin netistä, että kyseisiä "kuukautisia" kyllä saattaa tulla vielä kolmas-neljäsosalla naisista kolme kuukautta raskauden alkamisen jälkeenkin. Mietinkin, että kannattaako odottaa vielä kuukausi vai ostaa testi heti.

    • hämmentynyt99

      Moikka. Tää ketju ei vaikuta olevan erityisen aktiivinen enää mutta...
      Mietin tässä, että voiko menkat muuttua neitsyyden menettämisen jälkeen? Heinäkuussa siis menetin neitsyyteni poikaystävälleni, jonka jälkeen mulla oli normaalit menkat. Normaali kierto on 28 päivää, näin ollut jo muutaman vuoden. Elokuussa mulla alkoi menkat päivän myöhässä, kestivät 3 päivää, 2ekaa päivää kunnon vuotoa ja kolmas päivä "tuhruttelua". Normaalisti 3 päivää kunnon vuotoa ja neljännen päivän alussa vuotoa saattaa tulla reilusti mutta loppupäivä "tuhruvuotoa". Elokuisia menkkoja edelsi myös 8 päivää kestänyt menkkamainen kipu, mulla on aina ollut kovat menkkakivut, mutta ne alkavat aina vasta ekana vuotopäivänä. Syyskuussa menkat alkoivat päivän etuajassa "tuhrutteluvuodolla", samana päivänä alkoi kumminkin vuoto olemaan runsaampaa. Runsasta vuotoa kesti 1,5/2 päivää ja kolmas päivä oli taas "tuhruvuotoa" joka loppu ns. Kesken päivää jolloin oletin että menkat loppu siihen mutta seuraavana päivänä tuli vielä vähän " tuhruvuotoa".

      Aloin syyskuussa googletella että miksi yhtäkkiä tulee menkkamaisia kipuja ennen menkkoja kun ikinä niin ei ole ollut. Vastaan tuli monia vastauksia. Huomasin että se voi olla raskauden oire. Tietty siitä tuli pientä jännitystä jos näin olisi päässyt käymään. Lukemani mukaan jopa alkuraskaudessa voi olla "menkat", mutta usein niukempana. Tämän lisäksi mulla on ollut pahoinvointia/huono olo syyttä, päänsärkyä, vatsassa "paineentunne" vai miten sitä kuvailis, oli vähän turvonnut olo, nännit oli erittäin kipeät syyskuun alkupuolella pari-kolme viikkoa (ei koskaan ole ollut), nyt on rinnat olleet kipeät (ei nännit) 18.9 saakka,närästystä jota en muista että olis ennen ollut, välillä olen ollut herkempi kuin mitä yleensä olen. Mitähän vielä..
      Jotenkin mietin koko ajan tuota raskaus vaihtoehtoa, vaikka oli nuo menkatkin.. ollaan aina käytetty kondomia mikä ei ole kertaakaan mennyt rikki ja mielestäni pysynyt aina paikoillaan.. Täytynee odotella seuraavia menkkoja, jos ne sieltä tulis😄

    • hämmentynyt99

      Ainiin, ja iltaisin ravaan vessassa n.45 min välein ja iltaisin myös nenä on tukkoinen 😅

    • Anonyymi

      Minulla alkoi kuukautiset 2 päivää aikaisemmin ja rinnat turvoksissa ja nipistelyä nystyrät ja olen tehnyt raskaus testin 3 kertaa tulos on toinen viiva on himmeä ja toinen on kirkas sairaanhoitaja laittoi käymään verikokeissa että varmistetaan sillä olenko raskaana tulos on negatiivinen ja sitten vielä myöhemmin kävin virtsa näyte kokeen viemässä laboratorio se tulos on negatiivinen ja silti on ollut kaikki alku raskauden oireet, olen vähän pettynyt kun on kuukautiset alkanut 2 päivää etuajassa ja ei ole mitään hajua vuodessa sairaanhoitaja pyyti ottaa särkylääkettä ja seurata vointia ja että tuleeko vuodon aikana hyytymiä ja soittaa uudestaan terveys keskukseen sairaanhoitajalle

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Olimme mieheni kanssa noin 3 vuotta yhdynnöissä ilman ehkäisyä. Sitten kuukautiseni jäi pois. Siihen maailman aikaan ei ollut vielä kotitestejä. Menin lääkäriin todettiin raskaus. Noin kuukauden kuluttua alkoi kuukautiset. Minua tutkittiin naisteklinikalla. Tehtiin ultraäänikin vaikka se ei ollut yleistä siihen aikaan. Ei nähty mitään vikaa sikiössä. Monta lääkäriä mietti yhdessä mitä pitäsi tehdä. Aika oli taas lääkäriin ja kuukautiseni loppuivatkin. Lapsi syntyi ihan normaali aikaisena eikä ollut mitään vikaa.

    • Anonyymi

      Itsellä kans niukka erittäin verenvuoto muutama haalea viiru verta siteessä ja paperiin ei tule yhtään verta. Mikä on kun on kummat alku menkat kaikki muu. On ollut säännöllisesti ja jopa kellon lyömään on tullut menkat.

    • Anonyymi

      Mullakin noi samat oireet ja mulla on kuitwnkin kuukautiset

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1699
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1584
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1458
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1435
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1298
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1217
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe