Juhannuksen "uhrit"

Toom

Media vuodattaa krokotiilinkyyneleitään juhannuksen aikaan menehtyvillä suomalaisilla. Mutta jos kesän kalenterista rajataan mikä tahansa kolmen päivän jakso, niin aina sattuu liikennekuolemia, hukkumisia ja tapaturmia yhteensä vähintään muutaman tapauksen verran. Jostain syystä juhannuskuolemat ovat dramaattisempi juttu kuin arkipäivän haaverit.

10

3274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tympiintynyt nainen

      tätä juhannuskulttuuria koko ajan. Media toitottaa vuosi vuoden jälkeen samoja mantrojaan, jotta perinne varmasti säilyy.

      Media kyselee miten aiot viettää juhannusta?
      Mitä syöt, mitä juot?

      Miksi sitä kysellään?

      Media ohjaa ihmisiä samoihin juhannustapoihin toitottamalla siitä, mitkä jonot on maanteillä, kun KAIKKI LÄHTEVÄT JONNEKIN. Näin jo media itse kertoo, että paikalleen jääminen on perinteistä poikkeavaa. Luodaan mielikuvia siitä, että LÄHTEMINEN on juhannukseen kuuluva tosiasiallinen välttämättömyys. Lähteminen tarkoittaa silloin KULUTUSTA ja KULUTUS lisää rahavirtoja. Näin ohjaillaan tietoisesti RAHAN LIIKKUMISTA.

      Median voimalla liikutetaan kansaa ja rahaa.

      Paikallaan pysyminen ei lisää kulutusta, joten median voimallahan lisätään juuri sitä. Lähde siis jonnekin, niin lisäät kulutusta. Kulutus lisääntyy yksilön tasolla mutta myös yhteiskunnan tasolla, sillä yhteiskunta maksaa juhannussekoiluista verorahoillaan kovan hinnan.

      Yhteiskunnan tehtäväksi jää juhannuksen vietosta aiheutuvat kulut, joita ovat hukkumiset, hukkuneiden etsinnät, sairaanhoito ym. kulut,
      joten media voisi ohjata ihmisiä järkevämpiinkin tapoihin viettää juhannusta, kuin painottaa LÄHTEMISEN kautta aina tätä samaa.

      PYSYKÖÖT TYHMÄT JOSKUS PAIKOILLAAN, niin säästyy suuremmilta KULUMISILTA kaikki!

      • Jussi

        Eiköhän se ole jokaisen oma asia miten juhannuksensa viettää. Uskomatonta valitusta kulutusjuhlasta.Eikö Suomen suvea kuulukkin juhlistaa edes kerran kesässä ?...Vietä oma juhannuksesi miten parhaaksi katsot ja pidä mölyt mahassasi.Juhannus on parhaimmillaan mukava juhla ystävien kesken.Kuin myös tuntemattomien. Se että 13-v.poika on ajanut kuolonkolarin ei varmaankaan ole juhannukseen liittyvä varsinaisesti vaan olisi voinut tapahtua milloin tahansa.Elämä on kovaa ja tasan ei käy onnen lahjat.Kukaan ei meistä ole täällä ikuisuutta kuten tiedämme ja toisela lähtö on nuorempana kuin toisella.Ehkäpä kyseinen tapaus on opetukseksi muille nuorille, jotta ymmärtäisivät että virheistä maksetaan emmekä ole mitään yli-ihmisiä.Jokaisella on vain yksi elämä, joten kannattaisi miettiä ,ennen kuin on liian myöhäistä , miten sen elämänsä käyttää. Terveisiä kaverinsa menettäneelle; aika parantaa haavat,vaikkei se nyt siltä tunnukkaan.Etsi itsellesi henkilö jonka kanssa voit jutella tunteistasi.Älä mieti yksin, hae apua.


      • tympiintynyt nainen
        Jussi kirjoitti:

        Eiköhän se ole jokaisen oma asia miten juhannuksensa viettää. Uskomatonta valitusta kulutusjuhlasta.Eikö Suomen suvea kuulukkin juhlistaa edes kerran kesässä ?...Vietä oma juhannuksesi miten parhaaksi katsot ja pidä mölyt mahassasi.Juhannus on parhaimmillaan mukava juhla ystävien kesken.Kuin myös tuntemattomien. Se että 13-v.poika on ajanut kuolonkolarin ei varmaankaan ole juhannukseen liittyvä varsinaisesti vaan olisi voinut tapahtua milloin tahansa.Elämä on kovaa ja tasan ei käy onnen lahjat.Kukaan ei meistä ole täällä ikuisuutta kuten tiedämme ja toisela lähtö on nuorempana kuin toisella.Ehkäpä kyseinen tapaus on opetukseksi muille nuorille, jotta ymmärtäisivät että virheistä maksetaan emmekä ole mitään yli-ihmisiä.Jokaisella on vain yksi elämä, joten kannattaisi miettiä ,ennen kuin on liian myöhäistä , miten sen elämänsä käyttää. Terveisiä kaverinsa menettäneelle; aika parantaa haavat,vaikkei se nyt siltä tunnukkaan.Etsi itsellesi henkilö jonka kanssa voit jutella tunteistasi.Älä mieti yksin, hae apua.

        sattunut mitään sellaista, että tarvitsisin apua.

        Jokainen viettäköön juhannuksensa MYÖS järkeä käyttäen, mikäli sitä on olemassa. En valita kulutusjuhlasta vaan siitä, mistä juuri kirjoitit itse.

        >> Eikö Suomen suvea kuulukkin juhlistaa edes kerran kesässä ? >>


        KUKA SANOO ETTÄ KUULUU JUHLISTAA?


        Tuo on juuri sitä, mitä yritän sanoa. Kuuluuko juhannusta juhlistaa? Jos kuuluu, niin kenen käskystä. Jos kuuluu, niin kuinka?

        Onko alkoholi ja sen hillitön käyttö Suomessa järkevä tapa? Onko lähteminen ja lähtemisestä kirjoittaminen lehdissä juuri se viesti, että lähtekää, lähtekää, menkää liikenteeseen, ruuhkiin, jonoihin, vesille heilumaan ja hukkukaa hölmöyksissänne. Kun kaikki lähtevät, niin lähtemisen takia myös riskit kasvavat joka puolella.

        Yleistän tämän julmasti, mutta LÄHTEMINEN ja LIIKKUMINEN ovat juuri se malli, joka kuuluu kulutusjuhliin ja kulutuksen takia myös lähteminen on monelle viimeinen lähtö.

        Vanhemmat kun juuri näyttävät lapsilleen kuluttamisen ja lähtemisen mallin, joten kyllä jokaisen tulee voida puhua ja kirjoittaa tästäkin asiasta. Ja varsinkin miettiä myös tätä. Ehkä joskus ihan paikallaan pysyminen voi olla lomaa, ja juhannuksen ruuhkissa lomalla olon tunne on monella todella kateissa.

        Matkanteko on osa lomaa, ja siitä monikaan ei nauti. Juhannus on monille stressaava kokemus ja seuraamukset monille rajuja. Alkoholin käytön ja riitojen, tappelujen ym. seurauksia puidaan mediassa nyt juhannuksen jälkeen.

        Asenne pitäisi muuttua paljon, jotta juhannuksesta löydetään ne iloiset puolet ilman LÄHTEMISIÄ ja hulluja sekoiluja kännissä.


    • mä vaan

      Mun kaveri kuoli juhannuksena!!!!!!!!!!!!!!! SE OLI 13 -VUOTTA JA VARASTIN JONKU AUTON JA AJOO METTÄHÄN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mä en voi elää ilman sitä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mä oon aiva sekaasin! TURHA KOKO JUHANNUS!!!!!!!MÄ VIHAAN KAIKKIA! MÄ EN HALUA ELÄÄ!

      • mä vaan

        ja mun kamu oli juonu vielä!


      • Kiki

        Auttaa kummasti tuohon elämän haluttomuuteen, sitä kaks desii kurkusta alas niin poistuu ongelmat


      • Kiki kirjoitti:

        Auttaa kummasti tuohon elämän haluttomuuteen, sitä kaks desii kurkusta alas niin poistuu ongelmat

        onko tuo ihan viisasta nyt sanoa noin mitä kirjoitit?? ajattelepa sellasia ihmisiä jotka todellakin ovat menettäneet jonkun rakkaan ihmisen,se ei todellakaan ole sellasille mikään helppo tilanne ja ne jotka menettävät jonkun ihmisen tarvitsevat tukea, ei mitään helvetin yllytyksiä että tee sillä tavallla niin pääset varmasti omasta hengestäs.
        Ajattelepa se voi tapahtua ihan sullekin että menetät jonkun rakkaan ihmisen, viimeistään silloin joudut varmasti ajattelemaan että mille se tuntuu.


      • Kyllä sinä tulet pääsemään tuonkin tapauksen yli, usko pois, vaikka se tuntuukin tällä hetkellä tosi vaikealle, onko tuosta tapauksesta kauvankin aikaa? jos tuntuu oikein pahalle niin aina on ammatti auttajia ja heidän puoleensa kannattaa aina kääntyä.
        Minulle voit lähettää s-postia jos halua purkaa tunteitasi, osoitteen löydät mun profiilista.
        Kyllä se aurinko vielä sinunkin elämääsi paistaa vaikka se nyt tuntuukin sille että millään ei ole mitään väliä.


      • photo

        etelä-pohjanmaalta?
        jos on niin tiedän henkilön...


      • Riikk@

        Koita jaksaa,multa kuoli paras ja lähes ainut ystävä auto-onnettomuudessa,se kyl oli vaan menny humalaisten kyytiin...Mä oon vieläkin melkein vuoden suremisen jälkeen hajalla,mut kyl se aika parantaa haavat.Suosittelen muistamaan ystävääsi lämmöllä ja aina ikävän tullessa ajatella niitä kaikkia hyviä hetkiä jotka kerkesitte kokea ennen hänen kuolemaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1679
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1554
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1444
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1425
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1343
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1288
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    8. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1140
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    Aihe