Valikko

Erikoisia nimiä?

Kertokaa, minkälaisiin erikoisiin nimiin olette törmänneet omassa tuttavapiirissänne? Mikä on erikoisin tietämänne nimi?

Tämä keskustelu on suljettu
Ilmianna
Jaa

224 Vastausta

Suvussa on mm. Selene ja Katrin. Työkaverini (mies) nimi on Aalto. Yksi tutuntuttu antoi tyttövauvalleen niemeksi Sahrami ja toinen kaukainen tuttu nimesi kuulemma vauvansa Delfinaksi.

Ilmianna
Jaa

Meijän koulussa oli yks Tiiu.

Suvussa taas (asumme ulkomailla) Alix (tyttö), Jannis (poika), Sanji (=Santschi; tyttö), kaverin tyttö on Anisa (isä palestiinalainen). Siinähän niitä!

Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:

Lasten vanhoja kavereita tai tutun tuttuja ovat olleet muun muassa Tanju, Lyydianna ja Liljaana. Entisen työkaverin nimi oli Jarmila. Ja joskus muinoin olin koulukaverini nimi oli Tiila.

Ilmianna
Jaa

Olen lapsena tuntenut yhden Tiiun.

Samantapainen nimi on Tii ja joskus julkisuudessa on ollut Tii Heilimö.

Ilmianna
Jaa

Musta kissa kirjoitti:

Lasten vanhoja kavereita tai tutun tuttuja ovat olleet muun muassa Tanju, Lyydianna ja Liljaana. Entisen työkaverin nimi oli Jarmila. Ja joskus muinoin olin koulukaverini nimi oli Tiila.

Show more

Olipa hassua löytää oma nimi erikoisista nimistä... En mä itseäni niin erikoisena pidä eikä kavereistanikaan enää kukaan. Kaikki muistaa kerrasta kun sanoo nimensä, eipä tarvi olla Ville Virtanen tuhansien muiden joukossa.

Ilmianna
Jaa

ingalina kirjoitti:

Olen lapsena tuntenut yhden Tiiun.

Samantapainen nimi on Tii ja joskus julkisuudessa on ollut Tii Heilimö.

Show more

Minusta Tiiu on tavallinen nimi. Vähän niin kuin Tiia, Miia ja niin eteenpäin. Tiiu on hyvin kaunis nimi.

Ilmianna
Jaa

gdhsg kirjoitti:

Minusta Tiiu on tavallinen nimi. Vähän niin kuin Tiia, Miia ja niin eteenpäin. Tiiu on hyvin kaunis nimi.

Show more

adetta ja adette :)

Ilmianna
Jaa

gdhsg kirjoitti:

Show more

moi oon tiiu. :) mut ei kannata antaa sitä nimeks ku mulla ei oo nimipäivää. ;

Ilmianna
Jaa

Olen tavannutesimerkiksi Kuutin ja Sassan (kyllä, kirjoitusasu Sassa).Eipä nyt muistu muita, vaikka olen kyllä aika erikoisiin törmännytkin.

Ilmianna
Jaa

Soija ja Teini. Kumpikin naisia. Luin kuolinilmoituksista ihan hiljattain.

Ilmianna
Jaa

Miua,Eivor(i),Helge,Saba,

Ilmianna
Jaa

No tuossa oli jokunen vuosi sitten hesarin syntyneissä: Manne Paavo(tai paavo manne, en ole täysin varma) sekä Piu Maire :P Ja suomessahan on myös Pau-nimisiä miehiä :)

Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

suomalaiset Paut ovat puoliksi katalaaneja? Pau katalaaniksi = Pablo espanjaksi.

Erikoisimmat:

Ei suomalaisen sukulaisen pojat, jo aikuisia, ovat Gueton ja Paris.

Ensimmäinen nimi tulee muinaisesta guanche-prinssistä ja tuo Parishan oli troijalainen...

Miltäs kuulostaisi Hupalupu pojalle tai Mateguanchyre tytölle?

Guanchet olivat Kanarian saarten alkuasukkaita.

Ilmianna
Jaa

Aarni

Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:

Yksi erikoisimmista on Havina.

Ja hänellä on täysin suomalaiset vanhemmat.

Ilmianna
Jaa

MISSY ELLIOT kirjoitti:

Show more

Erikoisia tytön nimiä: Anfisa, Anisja ja Filonilla

Ilmianna
Jaa

MISSY ELLIOT kirjoitti:

Show more

Ihmekös tuo, että on suomalaiset vanhemmat, kun nimi on kaunis suomenkielinen sana!

Ilmianna
Jaa

Mairead (lausuttuna kuullosta "Mareid"), tytön nimi. Uskoisin että Irlantilaista perää.

Ilmianna
Jaa

Stella Closetta (!!)(siskon tutavan lapsi

Pi ja My (kaksostytöt suvussa)

Dante, Memima ja Adonika (vanhan koulukaverin lapset)

Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

Closetta on kauhea. Kas kun ei klosetti...

Ilmianna
Jaa

On tyttö Avila. Edellä mainittu Eivor on hyvin yleinen muissa pohjoismaissa. Mairead on irlantilainen nimi, kuten kirjoittaja epäili.

Ilmianna
Jaa

Mun tytön toinen nimi on Nia, Neonillaa kans sillon aikanaan harkitsin. Kivoja nimiä eikä kovin yleisiä!!

Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

Meen tyttökoiran nimi on Nia. =)

Ilmianna
Jaa

näkyneitä nimiä:

Hildur...tyttö

Teiri...poika

Santero....poika

Kauri...poika

Aspasia...tyttö

Jouki...poika

Piipa...tyttö

Ante...poika

Janno....poika

Nansi...tyttö

Leeza....tyttö

Miri....tyttö

Timali....tyttö

Amaranta...tyttö

Memesa....tyttö

Kiba...tyttö

Kinga...tyttö? (unkarilainen nimi)

Heevi....tyttö

Tatja...tyttö

Sameli/Sammeli....poika

Solmu...poika

Maula...poika?

Niisa...tyttö

Inna-Pirjetta...tyttö

Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:

Itse olen pojalle miettinyt toiseksi nimeksi tuota Antea... On lyhennys erään sukulaisen nimestä...

Ilmianna
Jaa

Tuo Amarantahan on hahmo Sadan vuoden yksinäisyydessä. Ihan hyvä nimi.

Ilmianna
Jaa

No ohhoh toi vika on aika outo

Ilmianna
Jaa

Rogel. Oli pitänyt olla Roger, mutta pappi kirjoitti väärin ja sitähän ei tietysti muka voinut korjata...

Ilmianna
Jaa

tekla,meimi,jaarli

eemos,aamos,keimo,pauno,osku,seidi,vendla.laimi

Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:

molemmat täysin suomalaisia

Ilmianna
Jaa

No ei mun mielestä Aamos oo yhtään erikoinen, ku mun pikkuveli, serkku, koulukaveri, ja yks ketä oli koulus siaisena, ni on Aamos nimisii :)

Ilmianna
Jaa

nimeksi?

Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

Peik on ihan yleinen nimi ainakin Ruotsissa ja kyllä sitä näkee suomenruotsalaistenkin keskuudessa.

Ilmianna
Jaa

familia

ester

saini

aini

aina

ooge

anjuska

annuli

maare

Ilmianna
Jaa

linne

laimi

loviisi

ylermi

tutteli

Ilmianna
Jaa
8 VASTAUSTA:

Tämän päivän Hesarissa oli haastateltu paperilakon tiimoilta kuusankoskelaisperhettä, jossa lasten nimet olivat Reni-Petrus, Arna-Miila ja Jaro-Matias.

Ilmianna
Jaa

Emeliina kirjoitti:

Tämän päivän Hesarissa oli haastateltu paperilakon tiimoilta kuusankoskelaisperhettä, jossa lasten nimet olivat Reni-Petrus, Arna-Miila ja Jaro-Matias.

Show more

Tämän perheen kuopuksen nimi on Roni-Petrus - EI Reni-Petrus.

Ilmianna
Jaa

perhetuttu kirjoitti:

Tämän perheen kuopuksen nimi on Roni-Petrus - EI Reni-Petrus.

Show more

Roni-Petrus. Mielestäni hieno nimi! :)

Edellä mainitut, mitä lueskelin koko palstaa alhaalta ylös ja ylhäältä alas, ovat aivan hirvetä.

Ilmianna
Jaa

nimi! kirjoitti:

Roni-Petrus. Mielestäni hieno nimi! :)

Edellä mainitut, mitä lueskelin koko palstaa alhaalta ylös ja ylhäältä alas, ovat aivan hirvetä.

Show more

Suomessa ei ole ainoatakaan Roni-Petrus -nimistä ihmistä. Yksi Reni-Petrus sen sijaan löytyy.

Ilmianna
Jaa

Emeliina kirjoitti:

Show more

Ekaks haluaisin näin blondina kysyä, onko Arna-Miila tyttö vai poika? Karmeeta..

Ystäväni serkut, siskokset, ovat Varenka Oliivi Villa, Maruska Mustikka Hilla ja Unna Nilla Nektariina. Että näin.

Ilmianna
Jaa

Ilianna kirjoitti:

Ekaks haluaisin näin blondina kysyä, onko Arna-Miila tyttö vai poika? Karmeeta..

Ystäväni serkut, siskokset, ovat Varenka Oliivi Villa, Maruska Mustikka Hilla ja Unna Nilla Nektariina. Että näin.

Show more

Mielenkiintoinen yhteensattuma nimien suhteen.

Minä nimittäin tiedän perheen, jossa on lähes saman nimiset tytöt kuin ystäväsi serkut ovat. Siinä mielessä mielenkiintoista, että nimethän ovat aika epätavallisia ja on todella kummallinen sattuma, että kaksi perhettä on valinnut lapsilleen miltei samoja nimiyhdistelmiä.

Tietämässäni perheessä on myös Varenka, jolla on samat toinen ja kolmas nimi, mutta eri järjestyksessä. Toinen mainitsemasi nimi on myös miltei sama; ensimmäisessä ja kolmannessa nimessä vain kirjaimen ero. Samoin kolmannessa mainitsemassasi sisarussarjan nimessä on tietämääni sisarussarjaan vain kirjaimen ero kahdessa nimessä. Tietämässäni perheessä on myös enemmän lapsia. Että näin.

Ilmianna
Jaa

nimellinen... kirjoitti:

Suomessa ei ole ainoatakaan Roni-Petrus -nimistä ihmistä. Yksi Reni-Petrus sen sijaan löytyy.

Show more

Aivan oikein. Reni-Petrus on pojan nimi.Olen kuullut sen väärin.

Ilmianna
Jaa

Ilianna kirjoitti:

Show more

Arna-Miila on tyttö.

Ilmianna
Jaa

Vuosien varrelta on mieleeni jäänyt mm.sanomalehtien kastetut-palstalta:Pomeliina,Vilpertiina,Doudou-Daniel,Folix,Juju,Jupiter,Abe,Iia,Delfine.

Ilmianna
Jaa

tuli mieleen JADE AMANDA AFRODITE..tuttava piiristä...

Ilmianna
Jaa

Liekki

Ilmianna
Jaa

Lyly, Viola, Karim,

Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:

Violahan on aivan normaali nimi! Suomesta löytyy melkein 8000 viola nimistä naista ja muutama mieskin. Sama asia kuin sanoisin että, Sanni, Jasmin tai Milla olisivat erikoisia nimiä.

Ilmianna
Jaa

Yksi noista on mun nimeni ja olen kantanut sitä jo 17 vuotta. Ei se nyt niin outo ole, kehujakin olen siitä saanut!

Ilmianna
Jaa

ihmettelen... kirjoitti:

Violahan on aivan normaali nimi! Suomesta löytyy melkein 8000 viola nimistä naista ja muutama mieskin. Sama asia kuin sanoisin että, Sanni, Jasmin tai Milla olisivat erikoisia nimiä.

Show more

Minusta Viola on myös erikoinen nimi tunnen vain yhden Violan ja se on erikoinen...

Ilmianna
Jaa

Aikuinen sukulaiseni on Senta Vallikki (ja molemmat siis etunimiä).

Suvussa on myös ollut kaksikin Jouki-nimistä poikaa.

Meiltä löytyy myös monta tyttöä, joiden nimi on Arnevi.

Suvusta löytyy myös yksi Totti.

Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:

on ihan normaali saksalainen nimi. Esim. takavuosien kuuluisuus Senta Berger, näyttelijä.

Ja Totin tunnen minäkin...

Ilmianna
Jaa

schumacher kirjoitti:

on ihan normaali saksalainen nimi. Esim. takavuosien kuuluisuus Senta Berger, näyttelijä.

Show more

totte on ruotsinkielinen nimi, tiedän yhden toten

Ilmianna
Jaa

schumacher kirjoitti:

Show more

Suomessa Senta on kohtuullisen harvinainen nimi, heitä näyttää olevan 26 eikä tällä vuosituhannella ole syntynyt yhtään uutta Sentaa :)

Totti-miehiäkin on paljon enemmän.

Ilmianna
Jaa

Suomessa kirjoitti:

Suomessa Senta on kohtuullisen harvinainen nimi, heitä näyttää olevan 26 eikä tällä vuosituhannella ole syntynyt yhtään uutta Sentaa :)

Totti-miehiäkin on paljon enemmän.

Show more

Sontakin on nimi, mutta norjalainen :D

Ilmianna
Jaa

ovat mielestäni erikoisia nimiä täysin suomalaissyntyperää olevilla henkilöillä:

Alyssa

Kiara

Livia

Piita

Ainu

Aleksia

Celia

Dalila

Emila

Janetta

Jirko

Jerri

Ebbe

Edi

Jero

Karlo

Kirmo

Miku

Nemo

Tami

Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

Mä tapasin tänään sisarukset, joiden nimet oli Minta ja Siina! Siinan vielä ymmärrän, mutta Minta oli ihan uutta. Yllätyksekseni Mintojakin on Suomessa useampia väestörekisterin tietojen mukaan.

Ilmianna
Jaa

äitini mummo oli silppa ja papan nimi leimo, en ole muissa yhteyksissä törmänyt nimiin vaikka äitini väittää, että leimo olisi ihan tunnettu nimi

Ilmianna
Jaa

tytöillä esim.

aivi

anilla

dina

eliaana

leona

hannia

priska

pojilla esim.

arimo

josias

mauro (taitaa olla italialainen?)

nika

Ilmianna
Jaa

löytyvät tuttavapiiristäni tai jonkun tutun sukulaiselta, kaikki ihan suomalaisia.. osa on toisena nimenä

Aape, Apollon, Usva, Isla, Fabian, Ellestiina, Louna, Seela, Noomi, Miila, Sammeli.. Nyt just ei tuu muita mieleen. Osa noista on mielestäni tosi nättejä!

Ilmianna
Jaa

Vimme

Sepeteus

Tommo

Siira

Unelma

Anelma

Ruusa

Hintriikka(Hinriikka)

Hely

Esaias

Hemmi

Hemmo

Helky

Klaudia

Aatos

Vasili

Kuu

Säde

Rieti

Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:

Kaisla on aika erikoinen nimi...

Ilmianna
Jaa

En tunne henk. koht. mutta tiedän nimeltä. Rieti siis etunimi ja Ryysy oletettavasti sukunimi. Voi toki olla taiteilijanimikin...

Ilmianna
Jaa

rubentia kirjoitti:

En tunne henk. koht. mutta tiedän nimeltä. Rieti siis etunimi ja Ryysy oletettavasti sukunimi. Voi toki olla taiteilijanimikin...

Show more

on juuri noin, oli koulussa samaan aikaan. ei taiteilija nimi

Ilmianna
Jaa

ryysyläinen kirjoitti:

on juuri noin, oli koulussa samaan aikaan. ei taiteilija nimi

Show more

surullista. olisivat vanhemmat voineet vähän miettiä, millaisen kuvan tuollaisen nimen kantajasta saa. itselleni ainakin tulee mieleen 1800-luvun pikkuinen, laiha ja likainen, ryysyinen huutolaispoika. Ei siis millään pahalla nimen kantajaa kohtaan. Voi olla oikein mukava henkilö, ei siinä mitään. Ja voihan se olla että nimen kantaja pitää nimestään, mutta itse en voisi kuvitella edes harkitsevani tuollaista nimihirviötä lapselleni. Yhtä surullinen viritelmä kuin Pentti Hirvonen, Pekka Kammonen (meilläpäin pemmonen = pehmoinen) tai Miina Kenttä, pahempia oikeastaan enää Ukko-Mies tai Mies-Kunto.

Ilmianna
Jaa

rubentia kirjoitti:

Show more

Eihän nyt kellään voi tommosta nimee olla? Siis aikuistenoikeesti?? :D

Ilmianna
Jaa

No en tiiä onko kovin yleisiä mutta tiedän tytön jonka nimi on Saaga. Samoin Eriika, Sina, Kerttuli, Helinä... Ei nyt hirveen yleisiä, mutta on niitä jonkin verran.

Ilmianna
Jaa

vuosien varrella olen törmännyt moniinkin, tässä muutama: Eero Manne, Tinna, Dino. lisäksi mielestäni ovat kummallisia gunilla, helge ja göran, vaikka ruotsinkielisiä ns. normaaleja nimiä ovatkin ;D

Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:

tuostapa unohtui vielä Stig. oudon ja samalla kivan kuuloinen nimi, tunsin yhden stigin, häntä sanottiin stiguks, hauskalta kuulosti :) stigu sitä stigu tätä.

Ilmianna
Jaa

sanz kirjoitti:

tuostapa unohtui vielä Stig. oudon ja samalla kivan kuuloinen nimi, tunsin yhden stigin, häntä sanottiin stiguks, hauskalta kuulosti :) stigu sitä stigu tätä.

Show more

Oudoin minkä olen kuullut on Jessamin. Kaiken lisäksi aivan järkky.

Ja Saagahan on aivan normaali nimi, ei yhtään erikoinen mielestäni?

Ilmianna
Jaa

Hhaa tiedänpä gunillan, helgen(jo kylläkin edesmennyt) ja göranin. kaikki ovat ruotsinkielisiä. ei ne minusta mitenkään erikoisia nimiä ole.

Ilmianna
Jaa

mkek kirjoitti:

Hhaa tiedänpä gunillan, helgen(jo kylläkin edesmennyt) ja göranin. kaikki ovat ruotsinkielisiä. ei ne minusta mitenkään erikoisia nimiä ole.

Show more

Tuttavan tytön toinen nimi on Pomeliina(!). Muita harvinaisempia joita mm. suvussa on ovat esim. Sargit, Matleena ja Mataleena jotka kaikki ovat vanhoja nimiä

Ilmianna
Jaa

olen kuullut kirjoitti:

Tuttavan tytön toinen nimi on Pomeliina(!). Muita harvinaisempia joita mm. suvussa on ovat esim. Sargit, Matleena ja Mataleena jotka kaikki ovat vanhoja nimiä

Show more

mä tunnen yhen kenen nimi on Tiiu-Karissa

Ilmianna
Jaa

Futaaja kirjoitti:

mä tunnen yhen kenen nimi on Tiiu-Karissa

Show more

Suloinen nimi ja kuinka ihana. Nimi sointuu ihanasti korvissakin. K voisi vaihtaa C´ksi vaikkei se siitä paljoa muuttuisi ääntäessä. Tiiu-Karissa_Omaperäinen nimi.

Ilmianna
Jaa

Itse olen törmännyt suomalaisiin mieshenkilöihin nimeltä Dari, Neemi, Kirtan, Martin, Miko, William, Douglas sekä (veljekset Pyry ja) Myrsky.

Suomalaisesta nimikalenterista löytyy sellaisiakin ihania erikoisuuksia poikalasten nimiksi kuin Arhippa, Jousia, Ano ja Hemminki.

Lukioaikana erään koulumme oppilaan sukuun syntyi kaivinkonekuljettajan vaimolle poika. Poika sai nimekseen Kai-Veli (lapsiparka).

Olen lehtiä lukiessani törmännyt aikoinaan myös keski-ikäiseen mieheen nimeltä Varma Kosto.

Naispuolelta olen törmännyt nimiin Ninja, Soja, Kaneli, Kaarna, Isa, Ira (latinaksi viha) ja Piltti (keski-ikäinen nainen). Nimi Pörhö on tullut myös vastaan tällaisia ketjuja aiemmin selatessani.

Ex-poikaystävän serkkujen nimet olivat Kesuke, Yosuke, Daisuke ja Naomi, tosin heillä olikin toinen vanhempi japanilainen.

Nimet ovat hyvin kulttuurisidonnaisia. Esimerkiksi Kiinassa Soi Fong eli Tuuli on täysin kelpo nimi poikalapselle, mutta Suomessa ei tulisi kuuloonkaan nimetä poikaa Tuuleksi. Minusta Tuuli on loppujen lopuksi aika maskuliininen sana.

Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

Mun SUKUNIMI on Kaarna. En kyllä ois uskonu et son myös etunimi...?

Ilmianna
Jaa

hedda,opri,milee

Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:

Pappi nimeltä Piltti on kastanut siskontyttären...

Ilmianna
Jaa

Opri ja Oleksi. Heidän pikkuveljensä on Nuutti.

Olen kuullut pojan nimen Kenske (aivan suomalaisia molemmat vanhemmat).

Tuuli -nimen vastine pojalle on Viima (tiedänkin n. 10-vuotiaan Viiman, jonka siskot ovat Tuisku ja Tuuli).

Erään kirkon vanha kappalainen on kuulemma nimetlään Aarre Armas Kotivalo (+ sukunimi).

Ilmianna
Jaa

Yhden sen nimisen tytön tunnen. Erikoinen nimi mun mielestä.

Ilmianna
Jaa

Himmu tyttö on erikoinen mielestäni. Kuulemma Hilma piti antaa nimeksi, mutta se lyhentyi hellittelynimi Himmuksi ennen kastetilaisuutta ja sitten ei hennottu kastaa enää muuksi, kuin Himmuksi..mutta voi olla, että tyttö itse myöhemmin ajattelisi, että voi vanhemmat, miksei sitä Hilmaa voinut laittaa...

Ilmianna
Jaa

Kaverin pikkusisko sai nimekseen Harliina Siigriid. Erkoinen mutta nätti nimi. =)

Ilmianna
Jaa

en tiedä kuinka erikoisia, mutta ei nämä nyt tavanomaisia ole:

Disa, Pomeliina, Verna, Roo, Jermu, Totti, Esku

Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:

Anniinna, Pinjaminna, Vilmiina...

Ilmianna
Jaa

ämiiaa kirjoitti:

Anniinna, Pinjaminna, Vilmiina...

Show more

... Anninna, Pinjaminna...

Huoh :D

Ilmianna
Jaa

Moiiii!

Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:

Hoo... Luulenpa että Kitty HURRAA!!!:n nimi on valhetta. Luulen että sen on kirjottanu joku pikkunen kakara. Sanon vaan että toi nimi oli kyll aika hauska( mä ainakin repesin XD). Ois mullaki yks nimi nimittäin: Päiviö, Aatto ja Salomon. Tuttava piiriss on tollasii kuultu.

Tervee: XDDX

P.S: Toi ei oo valhetta, niin kuin Kitty HURRAA!!!:lla vois kuvitella.

Ilmianna
Jaa

XDDX kirjoitti:

Hoo... Luulenpa että Kitty HURRAA!!!:n nimi on valhetta. Luulen että sen on kirjottanu joku pikkunen kakara. Sanon vaan että toi nimi oli kyll aika hauska( mä ainakin repesin XD). Ois mullaki yks nimi nimittäin: Päiviö, Aatto ja Salomon. Tuttava piiriss on tollasii kuultu.

Tervee: XDDX

P.S: Toi ei oo valhetta, niin kuin Kitty HURRAA!!!:lla vois kuvitella.

Show more

siskokset viva ja sera

ariel

anissa

alda

aasa

hinni

akvaliina

laine (tyttö)

nicoletta

Ilmianna
Jaa

pulle nah kirjoitti:

siskokset viva ja sera

ariel

anissa

alda

aasa

hinni

akvaliina

laine (tyttö)

nicoletta

Show more

Mianda

Hilturi

Hiltu

Karpo

Menda

Leanda

Tuulevi

Ilmianna
Jaa

en tiedä onko erikoinen mutta meidän tyttö on vanda

Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:

tytöllä on siis Vantaan kaupungin ruotsinkielinen nimi etunimenään. Onko seuraava lapsi Helsingfors vai Esbo?

Ilmianna
Jaa

xerttu kirjoitti:

tytöllä on siis Vantaan kaupungin ruotsinkielinen nimi etunimenään. Onko seuraava lapsi Helsingfors vai Esbo?

Show more

Vanda on myös melkoisen kaunis orkidea-lajike! :))

Ilmianna
Jaa

Tii-Mari, Arjo, Jermu, Jerko, Pepita, Satuli... Siinäpä muutamia

Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

Kuka selväjärkinen antaa lapselleen nimen Jermu? olen järkyttynyt

Ilmianna
Jaa

-Peitsa

-Pieta

-Tania

-Reittu

-Hilari

Ilmianna
Jaa

erikoisempi nimi

Priska, Inna, Sirena (sukulais tyttöjä)

Teivo, Tiitus (sukulais poikia)

Ilmianna
Jaa

Tiedän vanhan miehen, jonka nimi oli Kaiju.

Vastíkään luin lehdestä haastattelun, jossa perheen tytön nimioli Hattiina. (taitaa olla ainoa sen niminen?)

Kuolinilmoituksissa olen törmännyt nimeen Ihanelma, ja aika outo nimi suomalaisella naisella on myös Sulamit.

Ilmianna
Jaa

Anna-Bella Bella-Donna.

Tällainen oli pari viikkoa sitten paikallislehdessä kastetuissa.

Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

sonja.vankila.sonja.kiinni

Ilmianna
Jaa

Tunsin kerran tytön, Tinran, nimi on hassu mutta kiva.

Ilmianna
Jaa

Tällaisia olen tavannut:

Sipuliina

Kamomilla

Uljas

Safira

Tilma...

Kaikki suomalaisia.

Ilmianna
Jaa

Pakko sanoa myös, että suurin osa edellä mainituista erikoisista, on sitten myös erikoisen kamalia mielestäni.

Tuttavissa perinteistä poikkeavia ovat Tyco, Adrian ( varmaan ruotsin kielisillä alueilla kenties yleisempi?), Kare, Venni, Elmiina, Lillemor, Vaula, Priscilla, Serafiima ja Pihka.

Ilmianna
Jaa

Sain viidennen tyttären viime marraskuussa ja koska aikanaan olen lähtenyt sille linjalle, että kaikilla tytöillä nimi alkaa J-kirjaimella, niin ymmärrettävästi nimet rupeaa loppumaan kesken... Viidennestä tuli Jessina Jasmiina. Jonkun mielestä varmaan ruma nimi, mutta neiti itsessään kuin nukke.

Ilmianna
Jaa

Selina, Aletta, Joeliina, Miili, Hinni,

Salima, Heljä, Hilve, Tiuku,

Vienari, Malakias, Jermu, Kauri,

Vinski, Nisse, Pietu, Juhannus,

Launo, Rieti, Kuuno

Ilmianna
Jaa

Käpy ja Rae. Tyttöjen nimiä molemmat.

Ilmianna
Jaa

Pienten sukulaislasten nimiä:

Nani,Ksenja,Selina,Pessi,Klenda(tuttavan lapsi)

Laimi, Laine,Nelma,Tekla,Uljas,Vilpas,Ell`Fiina,

Maini,Ruusa,Adeliina.Nuo kaikki vanhoja sukulais-

ten nimiä.

Ilmianna
Jaa

naisen nimeltä Muru. Tuntui vähän oudolta puhutella häntä etunimellä :D

Ilmianna
Jaa

Kyllähän noita erikoisia nimiä on vastaan tullut. Päältä päin ei aina teitäisi, onko kyseessä mies vai nainen. tässä joukko niitä:

Aahto (m)

Alja (n.)

Breo (m.)

Bigu (m.)

Corna (n.)

Dautu (n.)

Erveli (n.)

Fili (m.)

Gormeni (n.)

Holtti (n.)

Ilkku (m.)

Jauro (m.)

Kumppo (m.)

Leuko (m.)

Minnera (n)

Nalkko (m.)

Olsta (n.)

Pumpero (m.)

Räykkä (n.)

Selsta (n.)

Tulkkura (m)

Ulhka (n.)

Vulkku (n.)

Ylökki (n)

Ärmäkkä (n.)

Ölttö (m.)

Ilmianna
Jaa

erikoisimpia mihin olen törmännyt: Tiila, erliina, miona, Enja, Binta, menna, rimma, charliina, Intia, Feb. Nämä siis tyttöjä.

Pojista taas kumu, riky, mitja, melvin, elton, kivi.....

Ilmianna
Jaa

Tämän kaltaiset keskustelut, joissa kukin tuo esille omasta mielestään erikoisia nimiä, olisivat varmasti antoisampia, jos keskusteltaisiin vain Suomessa esiintyvistä nimistä.

Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

mun kaverin siskon nimi on Cilla ja yhen tuttavan nimi on Jade.

Ilmianna
Jaa

Asarja, Miisael, Sera ja Eston. Veljeksiä ja täysin suomalaisia kaikki. Myös toiset ja kolmannet nimet ovat yhtä erikoisia.

Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:

Kuulee nykyään.. Tytön nimistä yksi järkyttävimmistä, jopa kohtuu yleinen tänä päivänä, on Oona. Vaikea ymmärtää miten joku voi moisen nimihirviön antaa pienelle tyttölapselle. Toivottavasti ko. lapset pysyttelevät ikänsä suomen rajojen sisäpuolella, sillä tämä taitaa olla ainoa maa, jossa ko sana edes ymmärretään nimeksi... Muita erikoisia mitä olen kuullut; Muru, Indi, Tutteli ja sitten erikoiset ulkomaalaiset (jopa hienostuneet sellaiset) etunimet yhdistettynä tiettyihin suomalaisiin sukunimiin esim. , Hyyryläinen, Möttönen, Pykäläinen.. Hyvä olisi miettiä etu- ja sukunimen jonkinlaista yhteensopivuutta.

Ilmianna
Jaa

mamma09 kirjoitti:

Kuulee nykyään.. Tytön nimistä yksi järkyttävimmistä, jopa kohtuu yleinen tänä päivänä, on Oona. Vaikea ymmärtää miten joku voi moisen nimihirviön antaa pienelle tyttölapselle. Toivottavasti ko. lapset pysyttelevät ikänsä suomen rajojen sisäpuolella, sillä tämä taitaa olla ainoa maa, jossa ko sana edes ymmärretään nimeksi... Muita erikoisia mitä olen kuullut; Muru, Indi, Tutteli ja sitten erikoiset ulkomaalaiset (jopa hienostuneet sellaiset) etunimet yhdistettynä tiettyihin suomalaisiin sukunimiin esim. , Hyyryläinen, Möttönen, Pykäläinen.. Hyvä olisi miettiä etu- ja sukunimen jonkinlaista yhteensopivuutta.

Show more

Oonan ei ole suomalainen keksintö vaan kelttiläistä ja irlantilaista alkuperää. Oona kirjoitetaan myös Oonagh

Chaplinen vaimo oli Oona. Nimen merkitys on "one and only girl" joka pitää meidän perheessämme paikkansa.

Ilmianna
Jaa

mamma09 kirjoitti:

Show more

Onkohan tää täti koskaan poistunut Suomen, taikka edes oman kotipaikkakuntansa rajojen ulkopuolelle. Ihana äitini antoi mulle aikoinaan ihanan nimen, Oona, jota ei kukaan koskaan ole kummastellut, kehuja on tullut kyllä. Ja ulkomailla ymmärretään varsin hyvin, nimi kun on varsin yleinen ainakin Keski-Euroopassa. Aikaisempikin mainitsi, että nimi on peräisin Irlannista, jostain luin, että alun perin nimi on lähtöisin intiaaneilta ja ollut muodossa Una. Aku Ankassakin on muuten se kivikaudelta kotoisin oleva Una-ankka. :D Ja siis englanninkielisten suussa nimi äännetään juuri Una.. Jonkun lähteen mukaan Oona on eräs muoto Agneksesta, ja tarkoittaa puhdasta.

Järkyttävä on nyt viimenen adjektiivi mitä nimestä käyttäisin. Tietenkin on mielipidekysymys mikä kenenkin korvaan kuulostaa nätiltä.

Ilmianna
Jaa

Terina ja koulussa sitten oli Tärinä.

Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:

Missä maassa tällainen tapaus?

Tarkoitan siis sitä, että miksi sanoivat koulussa Terinaa Tärinäksi? Suomessahan tuollainen voisi olla mahdollista sanan "tärinä" merkityksen vuoksi, mutta ei muualla kovinkaan "hauskuuttava".

Edelleen perään sitä, että keskustelu olisi mielekkäämpää, jos toisimme esiin nimiä, joita on käytössä Suomessa. Maailmallahan on vaikka mitä meille erikoisia nimiä ja niiden luetteleminen tällaisessa keskustelussa on jokseenkin puuduttavaa...

Ilmianna
Jaa

kissus kirjoitti:

Missä maassa tällainen tapaus?

Tarkoitan siis sitä, että miksi sanoivat koulussa Terinaa Tärinäksi? Suomessahan tuollainen voisi olla mahdollista sanan "tärinä" merkityksen vuoksi, mutta ei muualla kovinkaan "hauskuuttava".

Edelleen perään sitä, että keskustelu olisi mielekkäämpää, jos toisimme esiin nimiä, joita on käytössä Suomessa. Maailmallahan on vaikka mitä meille erikoisia nimiä ja niiden luetteleminen tällaisessa keskustelussa on jokseenkin puuduttavaa...

Show more

"Edelleen perään sitä, että keskustelu olisi mielekkäämpää, jos toisimme esiin nimiä, joita on käytössä Suomessa. Maailmallahan on vaikka mitä meille erikoisia nimiä ja niiden luetteleminen tällaisessa keskustelussa on jokseenkin puuduttavaa..."

No kaameintahan on se että näitä on Suomessa.

Oonan vieraus selittyy sillä, että lainasanoja lukuun ottamatta suomen kielessä ei ole oo-alkuisia sanoja.

Onneksi olen Heikki Ilmari.

Ilmianna
Jaa

Tytön nimet:

Pierina, Oodi, Opri,

Anna-Bella Bella-Donna (=yhden tytön eka ja toka nimi)

Pojan nimet:

Mano, Dari, Indi

Ilmianna
Jaa

nimi taitaa olla Kelpo-Eemeli

Sitten on iso perhe, joiden lapsilla on Disney-hahmojen nimet Jafar, Koda, Aladin, Ariel... jne.

Sitten tulee mieleen sisarukset (tytöt) Jata, Jena ja Jana.

Naiset Soma, Bambi ja Barbi kaikki keski-ikäisiä vähemmän hoikkia ja somia.

Muistan myös nimikokonaisuuden Dolly Partonen (vrt. Dolly Parton) sekä Pyry Petteri Patteri, jossa Patteri on sukunimi.

Ilmianna
Jaa

tunnen yhden orkkurin. KUKA ANTAA LAPSELLE NIMEKSI ORKKULI. kysynpä vaan.

itse olen debra ja meitä ei suomessa ole kamalasti mutta muualla päin maailmaa ihan yleinen nimi

Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:

Tunnet maamme ainoan Orkkulin. Vieläköhän olette väleissä, koska nyt hän tietää, että pidät hänen nimeään kamalana ja arvostelet vielä hänen vanhempiaankin nimivalinnan takia. Orkkuli tuskin tuntee kovinkaan montaa Debraa, joita maassamme on tällä hetkellä 15, joten hänen on helppo poimia tuttavapiiristään se, joka noin kirjoittelee.

Vai oletko kertonut Orkkulillekin mielipiteesi hänen nimestään ja vanhemmistaan? Kuinka Orkkuli reagoi?

Ilmianna
Jaa

kissus kirjoitti:

Tunnet maamme ainoan Orkkulin. Vieläköhän olette väleissä, koska nyt hän tietää, että pidät hänen nimeään kamalana ja arvostelet vielä hänen vanhempiaankin nimivalinnan takia. Orkkuli tuskin tuntee kovinkaan montaa Debraa, joita maassamme on tällä hetkellä 15, joten hänen on helppo poimia tuttavapiiristään se, joka noin kirjoittelee.

Vai oletko kertonut Orkkulillekin mielipiteesi hänen nimestään ja vanhemmistaan? Kuinka Orkkuli reagoi?

Show more

Ehkäpä Orkkuli on nimestään saanut kuulla jo turtumukseen asti...

Lieneekö sama perhe, jossa siskokset Orkkuli ja Kerttuli, kuullut olen vaikken tunnekaan.

Ilmianna
Jaa

ovat ehdottomasti veljekset Kenske ja Luka

Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:

Kenske on kyllä järkyin nimi, jonka olen kuullut. Uniikkinimi näytti olevan.

Ilmianna
Jaa

Näiden poikien äiti on näyttelijä ja muutenkin "taiteellinen".

Ilmianna
Jaa

asiasta tietoinen kirjoitti:

Näiden poikien äiti on näyttelijä ja muutenkin "taiteellinen".

Show more

Hei!

Kiinnostava keskustelu :) Ei nimi miestä pahenna, jos ei mies nimeä. Eli eiköhän sitä pysty onnellisena elämään hyvinkin erilaisten nimien omistajana.

Kauhistelun sijaan varmaan olisi mielekkäämpää pohtia mistä mikäkin nimi on peräisin. Meillä on esim. perheessä, ihan lähipiirissä ja elossa olevassa sukupolvessa hyvinkin "erikoisia" nimiä, vaikkapa Otteliaana, Kerkko, Aake, Kiureli, Joona, Sampsa, Joonatan, Aapeli, Usva, Tiitus, Tuukka jne. Oma ensimmäinen nimeni on Tiiu. Kynnys uniikimman oloisen nimen valintaan rakkaalle lapselle ei siis ollut mitenkään valtava kynnys.

Väestörekisteristä ei löydy muita Kenskejä siitä syystä, että kirjoitusasu saattaa olla erilainen tai kansalaisuus ei ole Suomen. Meille tuo kaunis nimi tuli tuttavaperheen kautta ja ihastuin siihen heti.

En kulje ympäriinsä kertomassa muille, etten pidä heidän nimistään, eikä sellaista ole meillekään kukaan sanonut, päinvastaista sen sijaan olen kuullut paljonkin. :)

Itse en tykkää siitä, että kaunis mutta liian pitkä ja/tai tavallinen nimi väännetään rumaksi lempinimeksi. Vaikkapa Elinasta tulee Ellu ja Valtterista Vallu. Ei-niin-tavallisten nimien vääntelyyn ei ole syytä, etenkään jos ne eivät ole liian pitkiä.

Ihanaa, että on uusia ihania nimiä ja vanhoja kauniita nimiä! :)

Ilmianna
Jaa

Denice Disa-Dora Fiona ******nen. Voi apua....

Ilmianna
Jaa

Miili, Siina, Pii, Roo, Tinja, Totte, Kiona, Tähtitalvikki, Lee, Hiski, Caius, Arnikki

nyt heti alkuun tuli mieleen.

Siihen ovatko nimet kauniita vai ei en kommentoinut, mutta erikoisia kylläkin.

Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:

kato sivu www.etunimet.net eiköhän löydy :)

Ilmianna
Jaa

mamma90 kirjoitti:

kato sivu www.etunimet.net eiköhän löydy :)

Show more

Carine

Eeri

Kiti

Mariet

Marlo

Reeti

Ilmianna
Jaa

Kaksi erikoista tulee mieleen:

Arje - poika

Paiju - tyttö

Ilmianna
Jaa

Erikoisia tai ainakin harvinaisia tytön nimiä esimerkiksi

Tetti

Anfiisa

Vilinä

Matja

Tatja

Katjusa

Itse olen aikojen saatossa tuntenut myös kaksi Tiiua, vaikka ei kovin yleinen nimi taida olla sekään.

Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:

Pepperiina

Ilmianna
Jaa

veljeni aikoinaan kätilöi maailmaan eräskin Tetti :)

Ilmianna
Jaa

Eikö Raakel Lignellin vanhin tytär ole Poujou?

Ilmianna
Jaa

Voi kamala, miehen isä haluaa että annamme pikku tytöllemme nimeksi:

Mia Maniska

siis mitä ihmettä???? Maniskaa ei ainakaan löydy vtr:stä, ja sen ainoa merkitys on käsittääkseni mandoliini???

Ilmianna
Jaa

Sirlein kirjoitti:

Voi kamala, miehen isä haluaa että annamme pikku tytöllemme nimeksi:

Mia Maniska

siis mitä ihmettä???? Maniskaa ei ainakaan löydy vtr:stä, ja sen ainoa merkitys on käsittääkseni mandoliini???

Show more

Ansuliina

Sipuliina

Petriina

Anvi

Kuura

Minerva

Kanerva

Ilmianna
Jaa

Ehkä hassuinta tässä ketjussa on se, että niin moni kokee jonkun nimen tosi erikoiseksi, vaikkei se itselle ole sitä.... No toki täältä kyllä löytyy oikeastikin erikoisia... Tosin joskus se "erikoisuus" häviää juuri silloin, kun saa tietää nimen alkuperän (esim. ulkomaiset nimet tai niiden suomalaiset muunnokset)...

Ilmianna
Jaa

mun nimi ainakin on Karma. joku taisi mainita Vandan, ite oon kuullut myös Vendan suomenkielisenä nimenä, ja tykkään kovasti.

Ilmianna
Jaa

Liini. Mielestäni aika söpö.

Ilmianna
Jaa

Iisko

Ilmianna
Jaa

Mielenkiintoisia nimiä joihin ite oon törmänny;

Pojat:Seeti, Sameli, Kivi Aleksis, Myrsky, Kuura

Tytöt:Sistinja, Anisa, Selinda, Veela

Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:

en tiiä kuinka vanhoja nää on mut täs on jotain en tiiä onko erikoisia :D ( eri maista?? )

adele

adonika

miu

yleisii japanilaisii...

akira

baku

hideaki

hiroshi

jin

jiro

kazuki

masato

naoko

natsu

riku

ronin

shiro

takumi

tomi

waku

yoti

tyttöjen nimii... japanilaisii...

aki

ayaka

benika

etsumi

fumiko

haru

hatsu

hina

kameko

leiko

machi

misaki

mitsu

nanko

natsu

nori

ryoko

shina

siin ne mit mä tiiän ekat kolme on hyyvin vanhoja luokka kamuja ja sit noist ekoist japanilais et ne on poikien nimii :D toivottavasti ees jollekkin apuu : /

Ilmianna
Jaa

Kuinkahan moni haluaisi olla Sade tai Kevät tai Myrsky jos itse pääsisi valitsemaan?

Pikku Jättiläisen vuoden 1937 painos luettelee nimipäivät mm sellaisille kuin Alku, Arpia (arpoja = tietäjä), Hymy, Kyynel, Ponteva, Raikas, Sävele, Sävy, Vaalimo, Vallikki.

Olen leikitellyt ajatuksella että olisin voinut antaa lapsilleni nimet harrastusalojeni mukaan (kuten 1800-luvun lopulla tehtiin ns paremmissa perheissä): Leo, Wolf, Ulf, Ylva, Björn, Ursula... Sini, Bruno, Melania...

Ilmianna
Jaa

Naapurin kissa kirjoitti:

Kuinkahan moni haluaisi olla Sade tai Kevät tai Myrsky jos itse pääsisi valitsemaan?

Pikku Jättiläisen vuoden 1937 painos luettelee nimipäivät mm sellaisille kuin Alku, Arpia (arpoja = tietäjä), Hymy, Kyynel, Ponteva, Raikas, Sävele, Sävy, Vaalimo, Vallikki.

Olen leikitellyt ajatuksella että olisin voinut antaa lapsilleni nimet harrastusalojeni mukaan (kuten 1800-luvun lopulla tehtiin ns paremmissa perheissä): Leo, Wolf, Ulf, Ylva, Björn, Ursula... Sini, Bruno, Melania...

Show more

Ennustin aikanaan että Leijonakuninkaan tytär Kiara ja Teho-osaston sympaattinen tohtori Luka Kovac saavat suomalaisia kaimoja. Enkä ollut väärässä.

Onneksi nuo kaksi sentään sopivat suomalaisenkin suuhun. Mutta kauhulla odotan sitä päivää jolloin saan Hesarista lukea suomalaisvanhempien pojasta jolle on annettu nimeksi Kieran.

Ilmianna
Jaa

Naapurin kissa kirjoitti:

Ennustin aikanaan että Leijonakuninkaan tytär Kiara ja Teho-osaston sympaattinen tohtori Luka Kovac saavat suomalaisia kaimoja. Enkä ollut väärässä.

Onneksi nuo kaksi sentään sopivat suomalaisenkin suuhun. Mutta kauhulla odotan sitä päivää jolloin saan Hesarista lukea suomalaisvanhempien pojasta jolle on annettu nimeksi Kieran.

Show more

Tunnen erään Paijun (!) Järkyttävä nimi!!!

Tunnen myös: Teklan, Ilmin, Fridan, vaikkeivät kovin erikoisia olekaan.

Ilmianna
Jaa

Törmäsin vasta nimiin Annoona ja Pomeliina. Ei hassummat nimet, Annoona on ihan kauniskin, sehän on Afrikkalainen hedelmäkasvi.

Ilmianna
Jaa

Elle, Eemi, Eeki, Menna, Madina ja Vilinna. Onko niin harvinaisia,mutta mukavia nimiä kaikki minun mielestäni.

Ilmianna
Jaa

..tyttö kastettu Hertta Lumi-Kirsikaksi.

Minerva on myöskin mielestäni aika hauska.

Oma poikani on Ilias, en tiedä onko niin erikoinen mutta kirjoitusasu eroaa (Ilyas, Iljas, Ilyes).

Juny on myöskin eräs ystäväni tytär.

Ilmianna
Jaa

TYTÖILLE= Vanessa, Jadessa, Veronica, Victoria, Emily, Ellen, Helen, Sinja, Sofia, Ellinoora,

Anastasia, Rosalyn, Jasme, Katarine.............

POJILLE= Alex, Aaron, Oscar, Miikael, Miiro, Sebastian, Daniel, Marcus, Jonatan,........

Ilmianna
Jaa

ovat Manoa ja Jamna (molemmat vanhemmat ihan suomalaisia). kaverin tytär on Ennika

Ilmianna
Jaa

Mimmi

Titta

.............................. On muitakin, mutta en paljasta etten paljastu ;D

Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

Miks ees kirjoitit tänne, pelkuri?

Ilmianna
Jaa

Pipariina, Hattiina,

Pepperiina, Pierina,

Bella-Donna

Ilmianna
Jaa

Onhan niitä monia outoja nimiä tullut vastaan. Tunnen muutamia joilla hieman harvinaisempi nimi, tässä muutama Tara, Sina, Luka, Minne, Bruno, Wertti, Touko, Valto, Saimi, Janetta, Visa, Jussinpoika, Bertta, Unna, Elisabet, Feelix, Maija-Sisko, Mimosa, Miila, Maijastiina, Mikke, Mariette, Niina-Maria, Pirita, Pipsa, Jade-Julia, Elissa, Viveka, Nelly, Sesilia, Claudia, Jose-Jasmir... siinä oli vähän enemmänkin sellasia nimiä joita ei tule joka päivä vastaan, osa todella nätteje:)

Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

Saimi, Niina-Maria, Pirita, Maijastiina, Elisabet, Pipsa ja Claudia eivät oo todellakaa erikoisii, osa näistä ovat jopa allakassa !!!!!!!!!!!1111

Ilmianna
Jaa

Miten ois Vivica?(:

Ilmianna
Jaa

mona

satu

kaneli

kaarina

melissa

lila

lilja-kaisa

adalmiina

josefina

lissu

mirabella

mirella

tinka

tuiti

YMS.....

Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:

Viime vuonna paikallislehdessä oli kastettu

Jemina Jamina Jade-Sandra (+ TAVALLINEN suomalainen sukunimi).

Vuonna 2009 kastettiin

Anna-Bella Bella-Donna (saman tytön nimet siis nämäkin).

Juhannus on myös melko harvinainen nimi, ja ainakin yksi mies on vaihtanut oman ristimänimensä Juhannukseksi.

Yksi mies on Pulla (ottanut sen viralliseksi nimekseen aikuisena).

Myös Herkku on miehen nimenä - liekö tämäkin vasta vuosien saatossa vaihdettu viralliseksi nimeksi.

Lenita Airiston ensimmäinen nimi on Hymmi.

Ilmianna
Jaa

Heh, kiva löytää oma nimi tästä listasta ! :)

Ilmianna
Jaa

Tyttöjä/Naisia:

Ruusa, Selina, Tekla, Silene, Opri, Sigri, Mariet, Erna, Alvina, Kaisli, Villiina, Vilina, Meira, Miu, Nemi, Niini, Mesi, Menni, Usva, Valo, Aurinko, Jessi, Osmi, Milena, Emiliana, Nana, Ani, Auri, Kiti, Kea, Suvipilvi, Piela, Millamaari, Catri, Ieva, Retriikka, Elana, Mirkku, Venny, Jertta, Eeri, Sera, Susa, Jennika, Ruuti, Lillimari, Sikke, Sirja, Senna, Maisu, Carine, Emina, Reea, Katju, Irine, Miira, Marke, Hanski, Eliise, Eepu, Cindy, Hilppa, Tuisku, Iira, Atlas, Tarita

Poikia/Miehiä:

Tahvo, Arlo, Arho, Malakias, Kuura, Jussa, Miiko, Miso, Reettu, Milo, Oliwer, Jaani, Jura, Samppa, Penjami, Vellu, Niila, Make, Jyry, Rudi, Ruune, Pietar, Japi, Jape, Jamppa, Pessi

Ilmianna
Jaa

Itse olen törmännyt seuraaviin erikoisuuksiin:

Kotivalo

Kirja

Luumu

Aita

Viini

Muna

Kalju

Ilmianna
Jaa

Oma nimi on Tuuli ei mitenkään erityisen erikoinen, aika yleinen nykyään suomessa, mutta ei kuitenkaan mikään Sara

Tässä jotain erikoisia joihin olen itse törmännyt:

Mandy, Delfi-Maria, Karin, Taika ja Nuppu :)

Mielestäni kaikki tosi kivoja

Ilmianna
Jaa

Paju, Opri, Oodi, Afroditi, Sesilia, Fransiina, Rilla, Renja ovat kaikki tuttujani :)

Ilmianna
Jaa

ei oo miteen outo. vaan kaunis. ystäväni nimi on lumikki. kyllä vain. lumikki. se on hänen oikea, aito etunimensä ♥ minusta lumikki on kaunis. hänen pikkusiskojensa nimet ovat : Merikukka, Kirsikka & Roosa. :---)

Ilmianna
Jaa

kaverin lapsi on Myrsky, kuulin ensin väärin ja luulin että Myrkky..

toisella kaverilla taas tyttäret Senja ja Säde .. että kyllä näitä outoja nimiä riittää !

Ilmianna
Jaa

Miehen siskon nimi on Mimosa ja miehen kaverin sisko on Milma

Ilmianna
Jaa

Melissa, Patrick ja Antonio... :)

Minun nimeni on Melissa, ja veljieni nimet on Patrick ja Antonio . Tara nimi on kiva, mutta se muistuttaa koiran nimeä, koska niin monet koirat ovat Tara nimisiä... :D En sitten tiedä onko se erikoinen... Tässä vähän näitä mun mielestä erikoisia nimiä:

Melissa

Patrick

Antonio

Janika/Janica

Tara

Jenica

Ei kai niitä muita ole... :D

Ilmianna
Jaa

Anri ja Merita

Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:

Miltäs kuulostaa Ritja tytön nimenä.

Ilmianna
Jaa

mummeli kirjoitti:

Miltäs kuulostaa Ritja tytön nimenä.

Show more

taikka Mirikli ja Vassi. KYLLÄ , tyttöjen nimiä molemmat.

Mustalaisilla on erikoiset nimet, niin ja lappalaisilla.

Lisäksi: Sunna, Mirette, Milaja, Soraja, Marietta, Nana, Aava, Neeta, Miita, Miri, Sira, Solja, Serita, Sanniina, Emmiina, Anina, Mariina, Almira, Alinda, Seita, Unni...

Kaikki tyttöjen nimiä. Itelläki toisena nimenä joka erikoinen, mutta se on ruma ja ei löydy tästä listassa.

Ilmianna
Jaa

Itse olen törmännyt tällaisiin erikoisiin nimiin (kaikki nämä siis tytön nimiä):

Uura-Liina

Tinjaana

Sanniina

Teela

Helpi

Hildur

Salama

Iinu

Mimma

Meira

Nuppukukka

Soja

Unelma

Ani

Pippa

Pietariina

Liana

Vadelma

Kirsikka

Pii

Ilmianna
Jaa

Pojan nimiä Henry-Paavali, Leimu, Ramses, Keimo.

Tytön nimiä Tekla, Kaarna, Omena, Pipari.Usva.

Ilmianna
Jaa

Lasteni nimet ovat Luca (poika), Hello (tyttö) ja Rain (tyttö). Omasta mielestäni nättejä nimiä kaikki ja omalla tavallaan myös erikoisia. (:

Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

Joo mun tytön nimi on Hello Kitty.

Ilmianna
Jaa

Itse tiedän Jermun, Adelinan, Helkyn, Beedan, Nooken, Chatarinan ja suvussa on Brooke, Siira ym.

Mielestäni kauniita erikoisia tytön nimiä ovat Kiida, Minea ja Selina, jotka haluaisin ehkä omille lapsilleni :)

Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

btw

Kiida-nimeä on annettu 2000-2009 välillä alle viidelle tytölle. Tänä vuonna alle 5 tyttöä ja alle 5 poikaa on saanut tämän nimen.

Minea-nimisiä tyttöjä on nimetty 1854 hlö, Selina-nimisiä on sama määrä. Mineaksi kutsutaan 2000-luvulla syntynyttä alle viittä poikaakin!

Ilmianna
Jaa

Kaverin siskon nimi on Minja Adalmiina joka on mielestäni aivan ihana nimi.

Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

No, ihana ja ihana, mutta ei se kyllä mielestäni mitenkään erikoinen ole...

Ilmianna
Jaa

kaverin lapset ovat Justus ja Sinna, aivan mielettömän kauniit nimet mielestäni!

Ilmianna
Jaa

Ei hirveän erikoisia, mutta laitan silti teille tuettavaksi:

Tuttavapiiristäni löytyy nämä nimet:

Igra -F

Nuttama -M

Immu -M

Aida -F

Åsa -F

Anki -F

Hoang -M

Jamiila -F

Tii -F

---

muita tuttuja:

Dima -M

Ava -F

Cláudia -F

Esther -F

Glendale -F

Ade -M

Haili -M

Fatima -F

Caius -M

Milko -M

Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

Unohtui tuttava listasta :

Sina -F

Siina -F

Sinna -F

Milo -M

Ilmianna
Jaa

Mun lapsen (täyttää 9 kk ens kuussa) nimi on Zberm Ayellona.

Ilmianna
Jaa

Sirke = tytön nimi. Mun nimi. Ei oo tullu yhtäkää samannimistä ihmistä vielä vastaan! Ja ylpeä olen, sanottepa mitä vaan! :)

Ilmianna
Jaa

Eräässä koillissanomien numerossa, oli kastetut palstalla semmoinen nimi kuin Typy-Kyllikki. :D Voin olla varma että tyttöä kiusataan koulussa nimensä vuoksi. Makustelkaapa ääneen nimeä Typy-Kyllikki. Ja voi olla että tyttö kärsii siitä jatkossa itsekkin. On joillakin vanhemmilla kyllä erikoinen nimimaku! Itse en oman tyttäreni nimeksi tuota laittaisi!

Ilmianna
Jaa

Itsellä on tuttavien lapsilla nimet Janna, Milo. Minttu.

Ilmianna
Jaa

Jouki, tyttö ja Jehki, poika.

Ilmianna
Jaa

Jenny

Nelly

Caroline

Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

noihan tosi tavallisia !

Ilmianna
Jaa

Mun nimi on Oona ja siinä ei oo mitään outoa monet on sanonu et on söpö nimi ja ulkomailla sanovat onnaksi ja se on vaan kivaa :)

tiedän myös tyttöjä joiden nimet on:Eleviina,Andrijana,Viiva,Miiu,Marina.Lila ja kaksos tytöt lahja ja ruusu ja Leone

poikia: Eemi,Elex,Vaner,

(osalla ei ole täysin suomalaiset perheet)

Ilmianna
Jaa

Tutun tutun tyttö on Evita Lemonia. Sittikseksi sitä kutsutaan, ainakin selän takana...

Yksi tuttu pikkutyttö on etunimeltään Tiera.

Itsekään en ymmärrä näitä Daniel Virtasia, jos tosiaan on ihan suomalaiset vanhemmat. En myöskään antaisi lapselle aivan lässyä nimeä, kun niistä vauvoista tulee joskus aikuisia.

Lähipiiristä löytyy myös Kai Eric, jolle on naureskeltu. Kun on ihan suomalainen niin Kai Erik, tai vaihtoehtoisesti ruotsalainen kirjoitusasu Kaj Eric kumpaankin nimeen olisi vähemmän nolo.

Ilmianna
Jaa

Tuttavapiiristä löytyy poika nimeltä Ronaldo Romeo jonka toinen vanhempi Suomen etelänaapurista ja toinen vissiin Turkista (mutta eivät siis brasilialaisia kuitenkaan)

Eräässä toisessa tuttavaperhessä on puolestaan nimiä Orion, Antares ja pikkuvauva Arcturus. Tähti/tähdistöteema heillä ymmärtääkseni kulkenut suvussa. Lasten nimet ovat tuttujen kesken suomalaisittain Antti ja Arttu.

Ilmianna
Jaa

hautakivistä olen lukenut nimet Matroona, Hillu, Kaukomieli, Vietti.

Ilmianna
Jaa

Nana. Tytölle (:

Ilmianna
Jaa

ottiilia on mielestäni aika erikoinen ;)

Ilmianna
Jaa

Hautausmaalla luin miehen toisena nimenä nimen Joulu!!!!!! ja joo hän oli kylläkin syntynyt joulupäivänä:)

Ilmianna
Jaa

Lähipiiristä löytyy Louna, Seela, Tilma, Mandy, Kalla, Niilas, Neo, Noel, Emeliina, Ea, Ihanelma, Serina, Voitto, Liivia, Amor ja Tahti tulee tutun vauvasta

Ilmianna
Jaa

Täs ois Tosi erikoisia,olen keksiny osan itse:

-Zeira/Zira (tytölle)

-Saraina (tytölle)

-Artemis (pojalle)

-Sairana (tytölle)

-Leneda (tytölle)

-Nora (tytölle)

-Corin (tytölle)

-Chantal (jommalle kummallle)

-Seile/Seileen (tytölle)

-Gauhara (tytölle)

-Markorius (pojalle)

Siinä niitä olikin, toivottavsti kelpaa...:)

Ilmianna
Jaa

Sukulaistyttö on nimeltänsä Noona. Mielestäni aika jännä nimi tytölle:)

Ilmianna
Jaa

Erikoisia nimiä..

M: Milo, Miki, Rati, Aari, Karim, Elam, en tiedä kunka kirjoitetaan,

mutta lausuttiin kuitenkin "Muudi", Rasben, Niki..

F: Tii, Tiu, Nalin, Fatima[Fatma], Rosbin, Rhona, Kaire, Shilla, Sheidi, Elinne

Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

sisaruksia ovat: Milo ja Miki. Karim, "Muudi" ja Fatima. Rosbin, Elam ja Nalin. Rasben, Rhona ja Kaire.

Elinnen sisaruksien nimet ovat liian saman kaltaisia.

Linnea

Elinne

Alinna

Alinnan unohdin äsken listasta.

Ilmianna
Jaa

Kitte,Sere & Sivi ovat minusta melko harvinaisia nimiä. (en tiedä/tunne kun vai yhden Kite,Seren & Sivin)

Ilmianna
Jaa

Täällä taisi olla joku viesti missä oli

Syrena

Sylvia

Sorella

Sofia.

Sofia ja Sylvia nyt ovt siedettävät, mutta Syrena tai Sorella hyi!

Ilmianna
Jaa

Kaikenlaisia nimiä on esimerkiksi Viviana on todella ihastuttava nimi :-)

On myös erilaisempia nimiä kuten Myy Mai Ja Mei.

Tässä vielä tyttöjen nimiä jonkun verran.

Tiia

Alise

Nea/Neea

Glaara

Otteliaana/Otti

Inka

Saanatuulia

Leisi

Henna

Hanne

Jessika

:--)

Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

Oot ihan tosissas, että Nea, Tiia, Henna, Inka ja Hanne on jotenkin erikoisia nimiä!? Missä pullossa sä oot kasvanu?

Ilmianna
Jaa

Anne-Maj

Nilla

Iiti

Ringa

Nanne

Arna

Rilla

Junnu

Nannu

Neukku

Janella

Ilmianna
Jaa

Jiko

Ilmianna
Jaa

Minta

Kaneli

Chiqi Lee

Kullikki

Sonnikki

Pertti-Anneli

Keijo-Leena

Pirkko-Pekka

Ihania nimiä

Ilmianna
Jaa

Veini,Hebra ja Nevena on aika erikoisia

Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

Itsellä vastaan tullut esim:

Tutteli

Naimi

Tiara

Noomi

Ilmianna
Jaa

Kummallisia nimiotuksia on tullu vastaan lähinnä tyttölapsilla.

Gizelle Suometar, Paapi, Pirki..

Ilmianna
Jaa

kastetuissa oli kerran Iida Usva Marlene mikä on kyllä karmea kokonaisuus . kivat nimet, mutta kun ei sovi samaan rimpsuun!

ja samassa kaupungissa valtakunnallista paheksuntaa herättänyt Upu Lupu Tupu...

mikä ihme Savolaisia vaivaa?!

Ilmianna
Jaa

nia ja miko on hauskoja nimiä !

Ilmianna
Jaa

Angeli

Emmeli

Nonna

Ilmianna
Jaa

Nanne

Niku

Iiti

Viiri

Maaru

Tii

Junnu

Nilla

Rilla

Ilmianna
Jaa

Jerco (poika) on tullut vastaan...

Ilmianna
Jaa

Pira

Nilla

Tii

Tiiru

Maaru

Viiri

Teri

Junnu

Solmu

Ilmianna
Jaa

Raparperi, Muna, Kalja ,Olvi ja sitte vielä HOMO ja ORKKULI. Ja nimi yhdistelmiä: Tuliotso ja PITSILIINA.

Ilmianna
Jaa

Oletkohan koskaan kuullut nimestä Weera? Niitäkään ei ole kovin paljoa.Tunnen yhden.

Ilmianna
Jaa

Tiiru

Ilmianna
Jaa

Niili, Neptunus ja Netta.

Neptunus vie koko erikoisuus potin (joskin se oli sen pojan toinen nimi).

Ilmianna
Jaa

täs tosi erikoisii!!!!

gidela

katrine

josegina

darega

herie

mangerea

gioba

mei

karoel

belina

jaga

jemoona

amanga

Ilmianna
Jaa

Meillä on suvussa Uni ja Lumi

Ilmianna
Jaa

Tämä keskustelu on suljettu

Voit yhä lukea viestiketjua, tykätä kommenteista ja ilmiantaa asiattomuuksia. Halutessasi voit aloittaa uuden keskustelun samasta aiheesta.

Aloita uusi keskustelu