Erikoisia nimiä?

Piiulainen

Kertokaa, minkälaisiin erikoisiin nimiin olette törmänneet omassa tuttavapiirissänne? Mikä on erikoisin tietämänne nimi?

249

78834

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Annika

      Suvussa on mm. Selene ja Katrin. Työkaverini (mies) nimi on Aalto. Yksi tutuntuttu antoi tyttövauvalleen niemeksi Sahrami ja toinen kaukainen tuttu nimesi kuulemma vauvansa Delfinaksi.

      • Anonyymi

        Ruotsissa on yli 5000 naista nimellä Katrin, joten ei ole mikään erikoinen nimi


    • äiti

      Meijän koulussa oli yks Tiiu.
      Suvussa taas (asumme ulkomailla) Alix (tyttö), Jannis (poika), Sanji (=Santschi; tyttö), kaverin tyttö on Anisa (isä palestiinalainen). Siinähän niitä!

      • Musta kissa

        Lasten vanhoja kavereita tai tutun tuttuja ovat olleet muun muassa Tanju, Lyydianna ja Liljaana. Entisen työkaverin nimi oli Jarmila. Ja joskus muinoin olin koulukaverini nimi oli Tiila.


      • ingalina

        Olen lapsena tuntenut yhden Tiiun.

        Samantapainen nimi on Tii ja joskus julkisuudessa on ollut Tii Heilimö.


      • Erikoinen nimi
        Musta kissa kirjoitti:

        Lasten vanhoja kavereita tai tutun tuttuja ovat olleet muun muassa Tanju, Lyydianna ja Liljaana. Entisen työkaverin nimi oli Jarmila. Ja joskus muinoin olin koulukaverini nimi oli Tiila.

        Olipa hassua löytää oma nimi erikoisista nimistä... En mä itseäni niin erikoisena pidä eikä kavereistanikaan enää kukaan. Kaikki muistaa kerrasta kun sanoo nimensä, eipä tarvi olla Ville Virtanen tuhansien muiden joukossa.


      • gdhsg
        ingalina kirjoitti:

        Olen lapsena tuntenut yhden Tiiun.

        Samantapainen nimi on Tii ja joskus julkisuudessa on ollut Tii Heilimö.

        Minusta Tiiu on tavallinen nimi. Vähän niin kuin Tiia, Miia ja niin eteenpäin. Tiiu on hyvin kaunis nimi.


      • ja myöskin
        gdhsg kirjoitti:

        Minusta Tiiu on tavallinen nimi. Vähän niin kuin Tiia, Miia ja niin eteenpäin. Tiiu on hyvin kaunis nimi.

        adetta ja adette :)


      • tiiiiu
        gdhsg kirjoitti:

        Minusta Tiiu on tavallinen nimi. Vähän niin kuin Tiia, Miia ja niin eteenpäin. Tiiu on hyvin kaunis nimi.

        moi oon tiiu. :) mut ei kannata antaa sitä nimeks ku mulla ei oo nimipäivää. ;


      • Anonyymi
        Erikoinen nimi kirjoitti:

        Olipa hassua löytää oma nimi erikoisista nimistä... En mä itseäni niin erikoisena pidä eikä kavereistanikaan enää kukaan. Kaikki muistaa kerrasta kun sanoo nimensä, eipä tarvi olla Ville Virtanen tuhansien muiden joukossa.

        Joku kirjoitti että Katrin olisi jotenkin erikoinen nimi, ehkä suomalaiselle se on sitä, mutta se on ruotsalainen nimi, ja Ruotsissa on monta naista nimeltä Katrin , suomen käännös siitä on Katri. Joten monella lapsella on erikoisia nimiä jotka ovat vieraista maista ei se mielestäni mitenkään erikoista ole.
        Mutta niitä ihan tavallisia nimiä sitten viljellään niin että samassa luokassa voi olla kolme ihmistä joilla on sama nimi. Joten ovat nämä uudet nimet hyvin tervetulleita .


      • Anonyymi
        gdhsg kirjoitti:

        Minusta Tiiu on tavallinen nimi. Vähän niin kuin Tiia, Miia ja niin eteenpäin. Tiiu on hyvin kaunis nimi.

        Tiiu on virolainen nimi.


    • klaara

      Olen tavannutesimerkiksi Kuutin ja Sassan (kyllä, kirjoitusasu Sassa).Eipä nyt muistu muita, vaikka olen kyllä aika erikoisiin törmännytkin.

    • Mamo-c

      Soija ja Teini. Kumpikin naisia. Luin kuolinilmoituksista ihan hiljattain.

    • ......

      Miua,Eivor(i),Helge,Saba,

      • Anonyymi

        Rivot on ruotsalainen nimi ja Ruotsissa on yli 13 000 tuhatta naista sillä nimellä, siis ei mitenkään erikoinen nimi sinänsä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rivot on ruotsalainen nimi ja Ruotsissa on yli 13 000 tuhatta naista sillä nimellä, siis ei mitenkään erikoinen nimi sinänsä

        Siis Eivor nimestä oli kyse, kännykkä muutti sanan toiseksi


    • Laladi

      No tuossa oli jokunen vuosi sitten hesarin syntyneissä: Manne Paavo(tai paavo manne, en ole täysin varma) sekä Piu Maire :P Ja suomessahan on myös Pau-nimisiä miehiä :)

      • galoe

        suomalaiset Paut ovat puoliksi katalaaneja? Pau katalaaniksi = Pablo espanjaksi.

        Erikoisimmat:
        Ei suomalaisen sukulaisen pojat, jo aikuisia, ovat Gueton ja Paris.
        Ensimmäinen nimi tulee muinaisesta guanche-prinssistä ja tuo Parishan oli troijalainen...

        Miltäs kuulostaisi Hupalupu pojalle tai Mateguanchyre tytölle?
        Guanchet olivat Kanarian saarten alkuasukkaita.


    • yx..

      Aarni

      • MISSY ELLIOT

        Yksi erikoisimmista on Havina.
        Ja hänellä on täysin suomalaiset vanhemmat.


      • muumimamma
        MISSY ELLIOT kirjoitti:

        Yksi erikoisimmista on Havina.
        Ja hänellä on täysin suomalaiset vanhemmat.

        Erikoisia tytön nimiä: Anfisa, Anisja ja Filonilla


      • lehdethavisevat
        MISSY ELLIOT kirjoitti:

        Yksi erikoisimmista on Havina.
        Ja hänellä on täysin suomalaiset vanhemmat.

        Ihmekös tuo, että on suomalaiset vanhemmat, kun nimi on kaunis suomenkielinen sana!


      • Anonyymi
        lehdethavisevat kirjoitti:

        Ihmekös tuo, että on suomalaiset vanhemmat, kun nimi on kaunis suomenkielinen sana!

        Monet laittavat lapselle nimen jossa on jokin asia tai tapahtuma heidän yhteinen asia
        Mutta kun tytön nimi Suomessa on esim Natalie ta Jennifer niin kukaan ei osaa lausu niitä nimiä oikein, vaan ne menee ihan kamalaksi nimiksi kun lausutaan väärin. Siksi olisi hyvä ottaa selville jos antaa vieraan maan nimen että se osataan lausua oikein.


    • Muj

      Mairead (lausuttuna kuullosta "Mareid"), tytön nimi. Uskoisin että Irlantilaista perää.

    • Laikku

      Stella Closetta (!!)(siskon tutavan lapsi
      Pi ja My (kaksostytöt suvussa)
      Dante, Memima ja Adonika (vanhan koulukaverin lapset)

      • Dini

        Closetta on kauhea. Kas kun ei klosetti...


    • äippä3

      On tyttö Avila. Edellä mainittu Eivor on hyvin yleinen muissa pohjoismaissa. Mairead on irlantilainen nimi, kuten kirjoittaja epäili.

    • Minä

      Mun tytön toinen nimi on Nia, Neonillaa kans sillon aikanaan harkitsin. Kivoja nimiä eikä kovin yleisiä!!

      • eiole

        Meen tyttökoiran nimi on Nia. =)


    • harvoin

      näkyneitä nimiä:
      Hildur...tyttö
      Teiri...poika
      Santero....poika
      Kauri...poika
      Aspasia...tyttö
      Jouki...poika
      Piipa...tyttö
      Ante...poika
      Janno....poika
      Nansi...tyttö
      Leeza....tyttö
      Miri....tyttö
      Timali....tyttö
      Amaranta...tyttö
      Memesa....tyttö
      Kiba...tyttö
      Kinga...tyttö? (unkarilainen nimi)
      Heevi....tyttö
      Tatja...tyttö
      Sameli/Sammeli....poika
      Solmu...poika
      Maula...poika?
      Niisa...tyttö
      Inna-Pirjetta...tyttö

      • Vauvakuumeilija

        Itse olen pojalle miettinyt toiseksi nimeksi tuota Antea... On lyhennys erään sukulaisen nimestä...


      • .....

        Tuo Amarantahan on hahmo Sadan vuoden yksinäisyydessä. Ihan hyvä nimi.


      • Jottao

        No ohhoh toi vika on aika outo


    • kekkuli

      Rogel. Oli pitänyt olla Roger, mutta pappi kirjoitti väärin ja sitähän ei tietysti muka voinut korjata...

      • Anonyymi

        Minkälainen pappi sekin oli ,minä olisin kyllä vaatinut korjattavaksi


    • eaola

      tekla,meimi,jaarli
      eemos,aamos,keimo,pauno,osku,seidi,vendla.laimi

      • Pandora

        molemmat täysin suomalaisia


      • mie

        No ei mun mielestä Aamos oo yhtään erikoinen, ku mun pikkuveli, serkku, koulukaveri, ja yks ketä oli koulus siaisena, ni on Aamos nimisii :)


    • outo juttu

      nimeksi?

      • Svenska

        Peik on ihan yleinen nimi ainakin Ruotsissa ja kyllä sitä näkee suomenruotsalaistenkin keskuudessa.


      • Anonyymi
        Svenska kirjoitti:

        Peik on ihan yleinen nimi ainakin Ruotsissa ja kyllä sitä näkee suomenruotsalaistenkin keskuudessa.

        Ei muuten ole Peik mikään ykeinen nimi Ruotsissa sillä ainoastaan 17 miestä on sillä nimellä varustettu Ruotsissa , ja alle 10 naista niin että kun maassa on kymmenen miljoonaa ihmistä niin on todella harvinainen nimi


    • yön tyttö

      familia
      ester
      saini
      aini
      aina
      ooge
      anjuska
      annuli
      maare

    • pilkku

      linne
      laimi
      loviisi
      ylermi
      tutteli

      • Emeliina

        Tämän päivän Hesarissa oli haastateltu paperilakon tiimoilta kuusankoskelaisperhettä, jossa lasten nimet olivat Reni-Petrus, Arna-Miila ja Jaro-Matias.


      • perhetuttu
        Emeliina kirjoitti:

        Tämän päivän Hesarissa oli haastateltu paperilakon tiimoilta kuusankoskelaisperhettä, jossa lasten nimet olivat Reni-Petrus, Arna-Miila ja Jaro-Matias.

        Tämän perheen kuopuksen nimi on Roni-Petrus - EI Reni-Petrus.


      • nimi!
        perhetuttu kirjoitti:

        Tämän perheen kuopuksen nimi on Roni-Petrus - EI Reni-Petrus.

        Roni-Petrus. Mielestäni hieno nimi! :)

        Edellä mainitut, mitä lueskelin koko palstaa alhaalta ylös ja ylhäältä alas, ovat aivan hirvetä.


      • nimellinen...
        nimi! kirjoitti:

        Roni-Petrus. Mielestäni hieno nimi! :)

        Edellä mainitut, mitä lueskelin koko palstaa alhaalta ylös ja ylhäältä alas, ovat aivan hirvetä.

        Suomessa ei ole ainoatakaan Roni-Petrus -nimistä ihmistä. Yksi Reni-Petrus sen sijaan löytyy.


      • Ilianna
        Emeliina kirjoitti:

        Tämän päivän Hesarissa oli haastateltu paperilakon tiimoilta kuusankoskelaisperhettä, jossa lasten nimet olivat Reni-Petrus, Arna-Miila ja Jaro-Matias.

        Ekaks haluaisin näin blondina kysyä, onko Arna-Miila tyttö vai poika? Karmeeta..
        Ystäväni serkut, siskokset, ovat Varenka Oliivi Villa, Maruska Mustikka Hilla ja Unna Nilla Nektariina. Että näin.


      • nimestäjä
        Ilianna kirjoitti:

        Ekaks haluaisin näin blondina kysyä, onko Arna-Miila tyttö vai poika? Karmeeta..
        Ystäväni serkut, siskokset, ovat Varenka Oliivi Villa, Maruska Mustikka Hilla ja Unna Nilla Nektariina. Että näin.

        Mielenkiintoinen yhteensattuma nimien suhteen.

        Minä nimittäin tiedän perheen, jossa on lähes saman nimiset tytöt kuin ystäväsi serkut ovat. Siinä mielessä mielenkiintoista, että nimethän ovat aika epätavallisia ja on todella kummallinen sattuma, että kaksi perhettä on valinnut lapsilleen miltei samoja nimiyhdistelmiä.

        Tietämässäni perheessä on myös Varenka, jolla on samat toinen ja kolmas nimi, mutta eri järjestyksessä. Toinen mainitsemasi nimi on myös miltei sama; ensimmäisessä ja kolmannessa nimessä vain kirjaimen ero. Samoin kolmannessa mainitsemassasi sisarussarjan nimessä on tietämääni sisarussarjaan vain kirjaimen ero kahdessa nimessä. Tietämässäni perheessä on myös enemmän lapsia. Että näin.


      • perhetuttu
        nimellinen... kirjoitti:

        Suomessa ei ole ainoatakaan Roni-Petrus -nimistä ihmistä. Yksi Reni-Petrus sen sijaan löytyy.

        Aivan oikein. Reni-Petrus on pojan nimi.Olen kuullut sen väärin.


      • perhetuttu
        Ilianna kirjoitti:

        Ekaks haluaisin näin blondina kysyä, onko Arna-Miila tyttö vai poika? Karmeeta..
        Ystäväni serkut, siskokset, ovat Varenka Oliivi Villa, Maruska Mustikka Hilla ja Unna Nilla Nektariina. Että näin.

        Arna-Miila on tyttö.


      • Anonyymi
        Ilianna kirjoitti:

        Ekaks haluaisin näin blondina kysyä, onko Arna-Miila tyttö vai poika? Karmeeta..
        Ystäväni serkut, siskokset, ovat Varenka Oliivi Villa, Maruska Mustikka Hilla ja Unna Nilla Nektariina. Että näin.

        Villa tarkoittaa taloa ruotsiksi . Olipa erikoisia nimiä, josta en pitänyt yhdestäkään


    • Täti

      Vuosien varrelta on mieleeni jäänyt mm.sanomalehtien kastetut-palstalta:Pomeliina,Vilpertiina,Doudou-Daniel,Folix,Juju,Jupiter,Abe,Iia,Delfine.

    • +++

      tuli mieleen JADE AMANDA AFRODITE..tuttava piiristä...

    • ?!!?

      Liekki

    • .............

      Lyly, Viola, Karim,

      • ihmettelen...

        Violahan on aivan normaali nimi! Suomesta löytyy melkein 8000 viola nimistä naista ja muutama mieskin. Sama asia kuin sanoisin että, Sanni, Jasmin tai Milla olisivat erikoisia nimiä.


      • :)!!!!!

        Yksi noista on mun nimeni ja olen kantanut sitä jo 17 vuotta. Ei se nyt niin outo ole, kehujakin olen siitä saanut!


      • viOlaaaaaaa
        ihmettelen... kirjoitti:

        Violahan on aivan normaali nimi! Suomesta löytyy melkein 8000 viola nimistä naista ja muutama mieskin. Sama asia kuin sanoisin että, Sanni, Jasmin tai Milla olisivat erikoisia nimiä.

        Minusta Viola on myös erikoinen nimi tunnen vain yhden Violan ja se on erikoinen...


    • joitakin

      Aikuinen sukulaiseni on Senta Vallikki (ja molemmat siis etunimiä).

      Suvussa on myös ollut kaksikin Jouki-nimistä poikaa.

      Meiltä löytyy myös monta tyttöä, joiden nimi on Arnevi.

      Suvusta löytyy myös yksi Totti.

      • schumacher

        on ihan normaali saksalainen nimi. Esim. takavuosien kuuluisuus Senta Berger, näyttelijä.
        Ja Totin tunnen minäkin...


      • ....
        schumacher kirjoitti:

        on ihan normaali saksalainen nimi. Esim. takavuosien kuuluisuus Senta Berger, näyttelijä.
        Ja Totin tunnen minäkin...

        totte on ruotsinkielinen nimi, tiedän yhden toten


      • Suomessa
        schumacher kirjoitti:

        on ihan normaali saksalainen nimi. Esim. takavuosien kuuluisuus Senta Berger, näyttelijä.
        Ja Totin tunnen minäkin...

        Suomessa Senta on kohtuullisen harvinainen nimi, heitä näyttää olevan 26 eikä tällä vuosituhannella ole syntynyt yhtään uutta Sentaa :)

        Totti-miehiäkin on paljon enemmän.


      • Nimi :D
        Suomessa kirjoitti:

        Suomessa Senta on kohtuullisen harvinainen nimi, heitä näyttää olevan 26 eikä tällä vuosituhannella ole syntynyt yhtään uutta Sentaa :)

        Totti-miehiäkin on paljon enemmän.

        Sontakin on nimi, mutta norjalainen :D


    • hipsu

      ovat mielestäni erikoisia nimiä täysin suomalaissyntyperää olevilla henkilöillä:

      Alyssa
      Kiara
      Livia
      Piita
      Ainu
      Aleksia
      Celia
      Dalila
      Emila
      Janetta

      Jirko
      Jerri
      Ebbe
      Edi
      Jero
      Karlo
      Kirmo
      Miku
      Nemo
      Tami

      • Orvokki Elmeriina

        Mä tapasin tänään sisarukset, joiden nimet oli Minta ja Siina! Siinan vielä ymmärrän, mutta Minta oli ihan uutta. Yllätyksekseni Mintojakin on Suomessa useampia väestörekisterin tietojen mukaan.


    • ...

      äitini mummo oli silppa ja papan nimi leimo, en ole muissa yhteyksissä törmänyt nimiin vaikka äitini väittää, että leimo olisi ihan tunnettu nimi

    • nimiä...

      tytöillä esim.
      aivi
      anilla
      dina
      eliaana
      leona
      hannia
      priska

      pojilla esim.
      arimo
      josias
      mauro (taitaa olla italialainen?)
      nika

    • kaino-vieno

      löytyvät tuttavapiiristäni tai jonkun tutun sukulaiselta, kaikki ihan suomalaisia.. osa on toisena nimenä

      Aape, Apollon, Usva, Isla, Fabian, Ellestiina, Louna, Seela, Noomi, Miila, Sammeli.. Nyt just ei tuu muita mieleen. Osa noista on mielestäni tosi nättejä!

    • löytyy

      Vimme
      Sepeteus
      Tommo
      Siira
      Unelma
      Anelma
      Ruusa
      Hintriikka(Hinriikka)
      Hely
      Esaias
      Hemmi
      Hemmo
      Helky
      Klaudia
      Aatos
      Vasili
      Kuu
      Säde
      Rieti

      • aimitä?

        Kaisla on aika erikoinen nimi...


      • rubentia

        En tunne henk. koht. mutta tiedän nimeltä. Rieti siis etunimi ja Ryysy oletettavasti sukunimi. Voi toki olla taiteilijanimikin...


      • ryysyläinen
        rubentia kirjoitti:

        En tunne henk. koht. mutta tiedän nimeltä. Rieti siis etunimi ja Ryysy oletettavasti sukunimi. Voi toki olla taiteilijanimikin...

        on juuri noin, oli koulussa samaan aikaan. ei taiteilija nimi


      • Hirppunen
        ryysyläinen kirjoitti:

        on juuri noin, oli koulussa samaan aikaan. ei taiteilija nimi

        surullista. olisivat vanhemmat voineet vähän miettiä, millaisen kuvan tuollaisen nimen kantajasta saa. itselleni ainakin tulee mieleen 1800-luvun pikkuinen, laiha ja likainen, ryysyinen huutolaispoika. Ei siis millään pahalla nimen kantajaa kohtaan. Voi olla oikein mukava henkilö, ei siinä mitään. Ja voihan se olla että nimen kantaja pitää nimestään, mutta itse en voisi kuvitella edes harkitsevani tuollaista nimihirviötä lapselleni. Yhtä surullinen viritelmä kuin Pentti Hirvonen, Pekka Kammonen (meilläpäin pemmonen = pehmoinen) tai Miina Kenttä, pahempia oikeastaan enää Ukko-Mies tai Mies-Kunto.


      • TÄH?!
        rubentia kirjoitti:

        En tunne henk. koht. mutta tiedän nimeltä. Rieti siis etunimi ja Ryysy oletettavasti sukunimi. Voi toki olla taiteilijanimikin...

        Eihän nyt kellään voi tommosta nimee olla? Siis aikuistenoikeesti?? :D


    • -ihaa-

      No en tiiä onko kovin yleisiä mutta tiedän tytön jonka nimi on Saaga. Samoin Eriika, Sina, Kerttuli, Helinä... Ei nyt hirveen yleisiä, mutta on niitä jonkin verran.

      • Anonyymi

        Saga on suomeksi käännettynä Satu , ja sahoja on Ruotsissa 18 452 , joten ei mikään harvinainen nimi sinänsä .Saaga kahdella iilllä on heitä 1393 Suomessa ja yhdellä iillä 4600 henkilöä se lausutaan siis samalla tavalla oli yksintai kaksi iitä, siis pitkällä vokaalilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saga on suomeksi käännettynä Satu , ja sahoja on Ruotsissa 18 452 , joten ei mikään harvinainen nimi sinänsä .Saaga kahdella iilllä on heitä 1393 Suomessa ja yhdellä iillä 4600 henkilöä se lausutaan siis samalla tavalla oli yksintai kaksi iitä, siis pitkällä vokaalilla

        Saga muuttui kännykässä sahaksi niin että korjaan


    • sanz

      vuosien varrella olen törmännyt moniinkin, tässä muutama: Eero Manne, Tinna, Dino. lisäksi mielestäni ovat kummallisia gunilla, helge ja göran, vaikka ruotsinkielisiä ns. normaaleja nimiä ovatkin ;D

      • sanz

        tuostapa unohtui vielä Stig. oudon ja samalla kivan kuuloinen nimi, tunsin yhden stigin, häntä sanottiin stiguks, hauskalta kuulosti :) stigu sitä stigu tätä.


      • eerikaaaa
        sanz kirjoitti:

        tuostapa unohtui vielä Stig. oudon ja samalla kivan kuuloinen nimi, tunsin yhden stigin, häntä sanottiin stiguks, hauskalta kuulosti :) stigu sitä stigu tätä.

        Oudoin minkä olen kuullut on Jessamin. Kaiken lisäksi aivan järkky.

        Ja Saagahan on aivan normaali nimi, ei yhtään erikoinen mielestäni?


      • mkek

        Hhaa tiedänpä gunillan, helgen(jo kylläkin edesmennyt) ja göranin. kaikki ovat ruotsinkielisiä. ei ne minusta mitenkään erikoisia nimiä ole.


      • olen kuullut
        mkek kirjoitti:

        Hhaa tiedänpä gunillan, helgen(jo kylläkin edesmennyt) ja göranin. kaikki ovat ruotsinkielisiä. ei ne minusta mitenkään erikoisia nimiä ole.

        Tuttavan tytön toinen nimi on Pomeliina(!). Muita harvinaisempia joita mm. suvussa on ovat esim. Sargit, Matleena ja Mataleena jotka kaikki ovat vanhoja nimiä


      • Futaaja
        olen kuullut kirjoitti:

        Tuttavan tytön toinen nimi on Pomeliina(!). Muita harvinaisempia joita mm. suvussa on ovat esim. Sargit, Matleena ja Mataleena jotka kaikki ovat vanhoja nimiä

        mä tunnen yhen kenen nimi on Tiiu-Karissa


      • Virn
        Futaaja kirjoitti:

        mä tunnen yhen kenen nimi on Tiiu-Karissa

        Suloinen nimi ja kuinka ihana. Nimi sointuu ihanasti korvissakin. K voisi vaihtaa C´ksi vaikkei se siitä paljoa muuttuisi ääntäessä. Tiiu-Karissa_Omaperäinen nimi.


    • niunu

      Itse olen törmännyt suomalaisiin mieshenkilöihin nimeltä Dari, Neemi, Kirtan, Martin, Miko, William, Douglas sekä (veljekset Pyry ja) Myrsky.
      Suomalaisesta nimikalenterista löytyy sellaisiakin ihania erikoisuuksia poikalasten nimiksi kuin Arhippa, Jousia, Ano ja Hemminki.
      Lukioaikana erään koulumme oppilaan sukuun syntyi kaivinkonekuljettajan vaimolle poika. Poika sai nimekseen Kai-Veli (lapsiparka).
      Olen lehtiä lukiessani törmännyt aikoinaan myös keski-ikäiseen mieheen nimeltä Varma Kosto.

      Naispuolelta olen törmännyt nimiin Ninja, Soja, Kaneli, Kaarna, Isa, Ira (latinaksi viha) ja Piltti (keski-ikäinen nainen). Nimi Pörhö on tullut myös vastaan tällaisia ketjuja aiemmin selatessani.

      Ex-poikaystävän serkkujen nimet olivat Kesuke, Yosuke, Daisuke ja Naomi, tosin heillä olikin toinen vanhempi japanilainen.

      Nimet ovat hyvin kulttuurisidonnaisia. Esimerkiksi Kiinassa Soi Fong eli Tuuli on täysin kelpo nimi poikalapselle, mutta Suomessa ei tulisi kuuloonkaan nimetä poikaa Tuuleksi. Minusta Tuuli on loppujen lopuksi aika maskuliininen sana.

      • Kaarna

        Mun SUKUNIMI on Kaarna. En kyllä ois uskonu et son myös etunimi...?


    • nimiä...

      hedda,opri,milee

      • Täällä Päin

        Pappi nimeltä Piltti on kastanut siskontyttären...


      • joiden nimet ovat

        Opri ja Oleksi. Heidän pikkuveljensä on Nuutti.

        Olen kuullut pojan nimen Kenske (aivan suomalaisia molemmat vanhemmat).

        Tuuli -nimen vastine pojalle on Viima (tiedänkin n. 10-vuotiaan Viiman, jonka siskot ovat Tuisku ja Tuuli).

        Erään kirkon vanha kappalainen on kuulemma nimetlään Aarre Armas Kotivalo ( sukunimi).


    • bnjrbgoae8n

      Yhden sen nimisen tytön tunnen. Erikoinen nimi mun mielestä.

    • tätä nimeä

      Himmu tyttö on erikoinen mielestäni. Kuulemma Hilma piti antaa nimeksi, mutta se lyhentyi hellittelynimi Himmuksi ennen kastetilaisuutta ja sitten ei hennottu kastaa enää muuksi, kuin Himmuksi..mutta voi olla, että tyttö itse myöhemmin ajattelisi, että voi vanhemmat, miksei sitä Hilmaa voinut laittaa...

    • ...

      Kaverin pikkusisko sai nimekseen Harliina Siigriid. Erkoinen mutta nätti nimi. =)

    • niuuuuuu

      en tiedä kuinka erikoisia, mutta ei nämä nyt tavanomaisia ole:
      Disa, Pomeliina, Verna, Roo, Jermu, Totti, Esku

      • ämiiaa

        Anniinna, Pinjaminna, Vilmiina...


      • ... :(
        ämiiaa kirjoitti:

        Anniinna, Pinjaminna, Vilmiina...

        ... Anninna, Pinjaminna...
        Huoh :D


    • Kitty HURRAA!!!

      Moiiii!

      • XDDX

        Hoo... Luulenpa että Kitty HURRAA!!!:n nimi on valhetta. Luulen että sen on kirjottanu joku pikkunen kakara. Sanon vaan että toi nimi oli kyll aika hauska( mä ainakin repesin XD). Ois mullaki yks nimi nimittäin: Päiviö, Aatto ja Salomon. Tuttava piiriss on tollasii kuultu. Tervee: XDDX P.S: Toi ei oo valhetta, niin kuin Kitty HURRAA!!!:lla vois kuvitella.


      • pulle nah
        XDDX kirjoitti:

        Hoo... Luulenpa että Kitty HURRAA!!!:n nimi on valhetta. Luulen että sen on kirjottanu joku pikkunen kakara. Sanon vaan että toi nimi oli kyll aika hauska( mä ainakin repesin XD). Ois mullaki yks nimi nimittäin: Päiviö, Aatto ja Salomon. Tuttava piiriss on tollasii kuultu. Tervee: XDDX P.S: Toi ei oo valhetta, niin kuin Kitty HURRAA!!!:lla vois kuvitella.

        siskokset viva ja sera

        ariel

        anissa

        alda

        aasa

        hinni

        akvaliina

        laine (tyttö)

        nicoletta


      • erikoisia
        pulle nah kirjoitti:

        siskokset viva ja sera

        ariel

        anissa

        alda

        aasa

        hinni

        akvaliina

        laine (tyttö)

        nicoletta

        Mianda

        Hilturi

        Hiltu

        Karpo

        Menda

        Leanda

        Tuulevi


    • jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj

      en tiedä onko erikoinen mutta meidän tyttö on vanda

      • xerttu

        tytöllä on siis Vantaan kaupungin ruotsinkielinen nimi etunimenään. Onko seuraava lapsi Helsingfors vai Esbo?


      • diiiiu
        xerttu kirjoitti:

        tytöllä on siis Vantaan kaupungin ruotsinkielinen nimi etunimenään. Onko seuraava lapsi Helsingfors vai Esbo?

        Vanda on myös melkoisen kaunis orkidea-lajike! :))


      • Anonyymi

        Minun lapsenlapsi on myöskin Vanda isänsä mummon perintönä


    • ökstyplököti

      Tii-Mari, Arjo, Jermu, Jerko, Pepita, Satuli... Siinäpä muutamia

      • ohhohh

        Kuka selväjärkinen antaa lapselleen nimen Jermu? olen järkyttynyt


    • F-F-Falling

      -Peitsa
      -Pieta
      -Tania
      -Reittu
      -Hilari

    • muutama

      erikoisempi nimi

      Priska, Inna, Sirena (sukulais tyttöjä)
      Teivo, Tiitus (sukulais poikia)

    • oudompi, oudoin

      Tiedän vanhan miehen, jonka nimi oli Kaiju.

      Vastíkään luin lehdestä haastattelun, jossa perheen tytön nimioli Hattiina. (taitaa olla ainoa sen niminen?)

      Kuolinilmoituksissa olen törmännyt nimeen Ihanelma, ja aika outo nimi suomalaisella naisella on myös Sulamit.

    • tämäkin--

      Anna-Bella Bella-Donna.

      Tällainen oli pari viikkoa sitten paikallislehdessä kastetuissa.

      • sonja.fi

        sonja.vankila.sonja.kiinni


    • Hassu ja kiva

      Tunsin kerran tytön, Tinran, nimi on hassu mutta kiva.

    • appelsiinikki

      Tällaisia olen tavannut:
      Sipuliina
      Kamomilla
      Uljas
      Safira
      Tilma...

      Kaikki suomalaisia.

    • anteeksi pyytäen

      Pakko sanoa myös, että suurin osa edellä mainituista erikoisista, on sitten myös erikoisen kamalia mielestäni.

      Tuttavissa perinteistä poikkeavia ovat Tyco, Adrian ( varmaan ruotsin kielisillä alueilla kenties yleisempi?), Kare, Venni, Elmiina, Lillemor, Vaula, Priscilla, Serafiima ja Pihka.

      • Anonyymi

        Pitäisi kai ajatella kun antaa lapselle nimen että osaa sen myöskin lausua oikein.
        Yhdestä tutulla tyttö nimeltä Natalie ja kuulostaa ihan hirveältä kun tytön äiti sen lausui väärin.


    • Tinttis-68

      Sain viidennen tyttären viime marraskuussa ja koska aikanaan olen lähtenyt sille linjalle, että kaikilla tytöillä nimi alkaa J-kirjaimella, niin ymmärrettävästi nimet rupeaa loppumaan kesken... Viidennestä tuli Jessina Jasmiina. Jonkun mielestä varmaan ruma nimi, mutta neiti itsessään kuin nukke.

    • -ko?

      Selina, Aletta, Joeliina, Miili, Hinni,
      Salima, Heljä, Hilve, Tiuku,

      Vienari, Malakias, Jermu, Kauri,
      Vinski, Nisse, Pietu, Juhannus,
      Launo, Rieti, Kuuno

    • vaikkavaikka

      Käpy ja Rae. Tyttöjen nimiä molemmat.

    • ehkäpä

      Pienten sukulaislasten nimiä:

      Nani,Ksenja,Selina,Pessi,Klenda(tuttavan lapsi)

      Laimi, Laine,Nelma,Tekla,Uljas,Vilpas,Ell`Fiina,
      Maini,Ruusa,Adeliina.Nuo kaikki vanhoja sukulais-
      ten nimiä.

    • tänään

      naisen nimeltä Muru. Tuntui vähän oudolta puhutella häntä etunimellä :D

    • topi ..39--

      Kyllähän noita erikoisia nimiä on vastaan tullut. Päältä päin ei aina teitäisi, onko kyseessä mies vai nainen. tässä joukko niitä:

      Aahto (m)
      Alja (n.)
      Breo (m.)
      Bigu (m.)
      Corna (n.)
      Dautu (n.)
      Erveli (n.)
      Fili (m.)
      Gormeni (n.)
      Holtti (n.)
      Ilkku (m.)
      Jauro (m.)
      Kumppo (m.)
      Leuko (m.)
      Minnera (n)
      Nalkko (m.)
      Olsta (n.)
      Pumpero (m.)
      Räykkä (n.)
      Selsta (n.)
      Tulkkura (m)
      Ulhka (n.)
      Vulkku (n.)
      Ylökki (n)
      Ärmäkkä (n.)
      Ölttö (m.)

    • yyyyyyyyyyyyyyy

      erikoisimpia mihin olen törmännyt: Tiila, erliina, miona, Enja, Binta, menna, rimma, charliina, Intia, Feb. Nämä siis tyttöjä.

      Pojista taas kumu, riky, mitja, melvin, elton, kivi.....

    • kissus

      Tämän kaltaiset keskustelut, joissa kukin tuo esille omasta mielestään erikoisia nimiä, olisivat varmasti antoisampia, jos keskusteltaisiin vain Suomessa esiintyvistä nimistä.

      • ~~sunrise~~

        mun kaverin siskon nimi on Cilla ja yhen tuttavan nimi on Jade.


      • Anonyymi

        Ihan niin, mutta moni suomalainen antaa myös lapsilleen vieraskielisiä nimiä ja silloin niitä esiintyy Suomessa. Joten pieneksi jäisi ne oudot nimet jos ainoastaan suomalaisia nimiä haettaisiin.
        Itselläni suomalainen nimi josta en ole koskaan tykännyt enpä saanut nimeäni itse valita , sen verran kuitenkin harvinainen ettei koskaan koulussa ollut saman nimistä , vaikka ei siis sinänsä ole harvinainen sillä onhan niitä saman nimisiä tullut kohdattua elämän aikana muualla


      • Anonyymi
        ~~sunrise~~ kirjoitti:

        mun kaverin siskon nimi on Cilla ja yhen tuttavan nimi on Jade.

        Yleensä Ruotsissa on Cilla lyhennys Ceciliasta , kaikki Csciliat jotka tunnen ovat saaneet lempi nimen cilla


    • Roosa

      Asarja, Miisael, Sera ja Eston. Veljeksiä ja täysin suomalaisia kaikki. Myös toiset ja kolmannet nimet ovat yhtä erikoisia.

      • mamma09

        Kuulee nykyään.. Tytön nimistä yksi järkyttävimmistä, jopa kohtuu yleinen tänä päivänä, on Oona. Vaikea ymmärtää miten joku voi moisen nimihirviön antaa pienelle tyttölapselle. Toivottavasti ko. lapset pysyttelevät ikänsä suomen rajojen sisäpuolella, sillä tämä taitaa olla ainoa maa, jossa ko sana edes ymmärretään nimeksi... Muita erikoisia mitä olen kuullut; Muru, Indi, Tutteli ja sitten erikoiset ulkomaalaiset (jopa hienostuneet sellaiset) etunimet yhdistettynä tiettyihin suomalaisiin sukunimiin esim. , Hyyryläinen, Möttönen, Pykäläinen.. Hyvä olisi miettiä etu- ja sukunimen jonkinlaista yhteensopivuutta.


      • Oonan äiti
        mamma09 kirjoitti:

        Kuulee nykyään.. Tytön nimistä yksi järkyttävimmistä, jopa kohtuu yleinen tänä päivänä, on Oona. Vaikea ymmärtää miten joku voi moisen nimihirviön antaa pienelle tyttölapselle. Toivottavasti ko. lapset pysyttelevät ikänsä suomen rajojen sisäpuolella, sillä tämä taitaa olla ainoa maa, jossa ko sana edes ymmärretään nimeksi... Muita erikoisia mitä olen kuullut; Muru, Indi, Tutteli ja sitten erikoiset ulkomaalaiset (jopa hienostuneet sellaiset) etunimet yhdistettynä tiettyihin suomalaisiin sukunimiin esim. , Hyyryläinen, Möttönen, Pykäläinen.. Hyvä olisi miettiä etu- ja sukunimen jonkinlaista yhteensopivuutta.

        Oonan ei ole suomalainen keksintö vaan kelttiläistä ja irlantilaista alkuperää. Oona kirjoitetaan myös Oonagh

        Chaplinen vaimo oli Oona. Nimen merkitys on "one and only girl" joka pitää meidän perheessämme paikkansa.


      • Oona Ihanainen
        mamma09 kirjoitti:

        Kuulee nykyään.. Tytön nimistä yksi järkyttävimmistä, jopa kohtuu yleinen tänä päivänä, on Oona. Vaikea ymmärtää miten joku voi moisen nimihirviön antaa pienelle tyttölapselle. Toivottavasti ko. lapset pysyttelevät ikänsä suomen rajojen sisäpuolella, sillä tämä taitaa olla ainoa maa, jossa ko sana edes ymmärretään nimeksi... Muita erikoisia mitä olen kuullut; Muru, Indi, Tutteli ja sitten erikoiset ulkomaalaiset (jopa hienostuneet sellaiset) etunimet yhdistettynä tiettyihin suomalaisiin sukunimiin esim. , Hyyryläinen, Möttönen, Pykäläinen.. Hyvä olisi miettiä etu- ja sukunimen jonkinlaista yhteensopivuutta.

        Onkohan tää täti koskaan poistunut Suomen, taikka edes oman kotipaikkakuntansa rajojen ulkopuolelle. Ihana äitini antoi mulle aikoinaan ihanan nimen, Oona, jota ei kukaan koskaan ole kummastellut, kehuja on tullut kyllä. Ja ulkomailla ymmärretään varsin hyvin, nimi kun on varsin yleinen ainakin Keski-Euroopassa. Aikaisempikin mainitsi, että nimi on peräisin Irlannista, jostain luin, että alun perin nimi on lähtöisin intiaaneilta ja ollut muodossa Una. Aku Ankassakin on muuten se kivikaudelta kotoisin oleva Una-ankka. :D Ja siis englanninkielisten suussa nimi äännetään juuri Una.. Jonkun lähteen mukaan Oona on eräs muoto Agneksesta, ja tarkoittaa puhdasta.

        Järkyttävä on nyt viimenen adjektiivi mitä nimestä käyttäisin. Tietenkin on mielipidekysymys mikä kenenkin korvaan kuulostaa nätiltä.


    • HuhHuhHuu

      Terina ja koulussa sitten oli Tärinä.

      • kissus

        Missä maassa tällainen tapaus?

        Tarkoitan siis sitä, että miksi sanoivat koulussa Terinaa Tärinäksi? Suomessahan tuollainen voisi olla mahdollista sanan "tärinä" merkityksen vuoksi, mutta ei muualla kovinkaan "hauskuuttava".

        Edelleen perään sitä, että keskustelu olisi mielekkäämpää, jos toisimme esiin nimiä, joita on käytössä Suomessa. Maailmallahan on vaikka mitä meille erikoisia nimiä ja niiden luetteleminen tällaisessa keskustelussa on jokseenkin puuduttavaa...


      • Naapurin kissa
        kissus kirjoitti:

        Missä maassa tällainen tapaus?

        Tarkoitan siis sitä, että miksi sanoivat koulussa Terinaa Tärinäksi? Suomessahan tuollainen voisi olla mahdollista sanan "tärinä" merkityksen vuoksi, mutta ei muualla kovinkaan "hauskuuttava".

        Edelleen perään sitä, että keskustelu olisi mielekkäämpää, jos toisimme esiin nimiä, joita on käytössä Suomessa. Maailmallahan on vaikka mitä meille erikoisia nimiä ja niiden luetteleminen tällaisessa keskustelussa on jokseenkin puuduttavaa...

        "Edelleen perään sitä, että keskustelu olisi mielekkäämpää, jos toisimme esiin nimiä, joita on käytössä Suomessa. Maailmallahan on vaikka mitä meille erikoisia nimiä ja niiden luetteleminen tällaisessa keskustelussa on jokseenkin puuduttavaa..."

        No kaameintahan on se että näitä on Suomessa.

        Oonan vieraus selittyy sillä, että lainasanoja lukuun ottamatta suomen kielessä ei ole oo-alkuisia sanoja.

        Onneksi olen Heikki Ilmari.


    • huomioitava

      Tytön nimet:
      Pierina, Oodi, Opri,
      Anna-Bella Bella-Donna (=yhden tytön eka ja toka nimi)

      Pojan nimet:
      Mano, Dari, Indi

    • Oonan äiti

      nimi taitaa olla Kelpo-Eemeli
      Sitten on iso perhe, joiden lapsilla on Disney-hahmojen nimet Jafar, Koda, Aladin, Ariel... jne.

      Sitten tulee mieleen sisarukset (tytöt) Jata, Jena ja Jana.
      Naiset Soma, Bambi ja Barbi kaikki keski-ikäisiä vähemmän hoikkia ja somia.
      Muistan myös nimikokonaisuuden Dolly Partonen (vrt. Dolly Parton) sekä Pyry Petteri Patteri, jossa Patteri on sukunimi.

    • debra

      tunnen yhden orkkurin. KUKA ANTAA LAPSELLE NIMEKSI ORKKULI. kysynpä vaan.
      itse olen debra ja meitä ei suomessa ole kamalasti mutta muualla päin maailmaa ihan yleinen nimi

      • kissus

        Tunnet maamme ainoan Orkkulin. Vieläköhän olette väleissä, koska nyt hän tietää, että pidät hänen nimeään kamalana ja arvostelet vielä hänen vanhempiaankin nimivalinnan takia. Orkkuli tuskin tuntee kovinkaan montaa Debraa, joita maassamme on tällä hetkellä 15, joten hänen on helppo poimia tuttavapiiristään se, joka noin kirjoittelee.

        Vai oletko kertonut Orkkulillekin mielipiteesi hänen nimestään ja vanhemmistaan? Kuinka Orkkuli reagoi?


      • justwondering
        kissus kirjoitti:

        Tunnet maamme ainoan Orkkulin. Vieläköhän olette väleissä, koska nyt hän tietää, että pidät hänen nimeään kamalana ja arvostelet vielä hänen vanhempiaankin nimivalinnan takia. Orkkuli tuskin tuntee kovinkaan montaa Debraa, joita maassamme on tällä hetkellä 15, joten hänen on helppo poimia tuttavapiiristään se, joka noin kirjoittelee.

        Vai oletko kertonut Orkkulillekin mielipiteesi hänen nimestään ja vanhemmistaan? Kuinka Orkkuli reagoi?

        Ehkäpä Orkkuli on nimestään saanut kuulla jo turtumukseen asti...
        Lieneekö sama perhe, jossa siskokset Orkkuli ja Kerttuli, kuullut olen vaikken tunnekaan.


    • mitä olen kuullut

      ovat ehdottomasti veljekset Kenske ja Luka

      • xerttu

        Kenske on kyllä järkyin nimi, jonka olen kuullut. Uniikkinimi näytti olevan.


      • asiasta tietoinen

        Näiden poikien äiti on näyttelijä ja muutenkin "taiteellinen".


      • se taiteellinen
        asiasta tietoinen kirjoitti:

        Näiden poikien äiti on näyttelijä ja muutenkin "taiteellinen".

        Hei!
        Kiinnostava keskustelu :) Ei nimi miestä pahenna, jos ei mies nimeä. Eli eiköhän sitä pysty onnellisena elämään hyvinkin erilaisten nimien omistajana.
        Kauhistelun sijaan varmaan olisi mielekkäämpää pohtia mistä mikäkin nimi on peräisin. Meillä on esim. perheessä, ihan lähipiirissä ja elossa olevassa sukupolvessa hyvinkin "erikoisia" nimiä, vaikkapa Otteliaana, Kerkko, Aake, Kiureli, Joona, Sampsa, Joonatan, Aapeli, Usva, Tiitus, Tuukka jne. Oma ensimmäinen nimeni on Tiiu. Kynnys uniikimman oloisen nimen valintaan rakkaalle lapselle ei siis ollut mitenkään valtava kynnys.
        Väestörekisteristä ei löydy muita Kenskejä siitä syystä, että kirjoitusasu saattaa olla erilainen tai kansalaisuus ei ole Suomen. Meille tuo kaunis nimi tuli tuttavaperheen kautta ja ihastuin siihen heti.
        En kulje ympäriinsä kertomassa muille, etten pidä heidän nimistään, eikä sellaista ole meillekään kukaan sanonut, päinvastaista sen sijaan olen kuullut paljonkin. :)
        Itse en tykkää siitä, että kaunis mutta liian pitkä ja/tai tavallinen nimi väännetään rumaksi lempinimeksi. Vaikkapa Elinasta tulee Ellu ja Valtterista Vallu. Ei-niin-tavallisten nimien vääntelyyn ei ole syytä, etenkään jos ne eivät ole liian pitkiä.
        Ihanaa, että on uusia ihania nimiä ja vanhoja kauniita nimiä! :)


    • sadea

      Denice Disa-Dora Fiona ******nen. Voi apua....

    • matkan varrelta

      Miili, Siina, Pii, Roo, Tinja, Totte, Kiona, Tähtitalvikki, Lee, Hiski, Caius, Arnikki
      nyt heti alkuun tuli mieleen.
      Siihen ovatko nimet kauniita vai ei en kommentoinut, mutta erikoisia kylläkin.

      • mamma90

        kato sivu www.etunimet.net eiköhän löydy :)


      • aniisse
        mamma90 kirjoitti:

        kato sivu www.etunimet.net eiköhän löydy :)

        Carine
        Eeri
        Kiti
        Mariet
        Marlo
        Reeti


    • rnfosjdlfnjhuifo

      Kaksi erikoista tulee mieleen:

      Arje - poika
      Paiju - tyttö

    • harvinainen

      Erikoisia tai ainakin harvinaisia tytön nimiä esimerkiksi
      Tetti
      Anfiisa
      Vilinä
      Matja
      Tatja
      Katjusa

      Itse olen aikojen saatossa tuntenut myös kaksi Tiiua, vaikka ei kovin yleinen nimi taida olla sekään.

      • aika erikoinen

        Pepperiina


      • Filein

        veljeni aikoinaan kätilöi maailmaan eräskin Tetti :)


      • DagnyAnn

        Eikö Raakel Lignellin vanhin tytär ole Poujou?


      • Sirlein

        Voi kamala, miehen isä haluaa että annamme pikku tytöllemme nimeksi:

        Mia Maniska

        siis mitä ihmettä???? Maniskaa ei ainakaan löydy vtr:stä, ja sen ainoa merkitys on käsittääkseni mandoliini???


      • shhhhhhs
        Sirlein kirjoitti:

        Voi kamala, miehen isä haluaa että annamme pikku tytöllemme nimeksi:

        Mia Maniska

        siis mitä ihmettä???? Maniskaa ei ainakaan löydy vtr:stä, ja sen ainoa merkitys on käsittääkseni mandoliini???

        Ansuliina
        Sipuliina
        Petriina
        Anvi
        Kuura
        Minerva
        Kanerva


    • Uniikkia etsimässä

      Ehkä hassuinta tässä ketjussa on se, että niin moni kokee jonkun nimen tosi erikoiseksi, vaikkei se itselle ole sitä.... No toki täältä kyllä löytyy oikeastikin erikoisia... Tosin joskus se "erikoisuus" häviää juuri silloin, kun saa tietää nimen alkuperän (esim. ulkomaiset nimet tai niiden suomalaiset muunnokset)...

    • goddamnohlord

      mun nimi ainakin on Karma. joku taisi mainita Vandan, ite oon kuullut myös Vendan suomenkielisenä nimenä, ja tykkään kovasti.

    • Uggeliini

      Liini. Mielestäni aika söpö.

    • mie9

      Iisko

    • k

      Mielenkiintoisia nimiä joihin ite oon törmänny;
      Pojat:Seeti, Sameli, Kivi Aleksis, Myrsky, Kuura
      Tytöt:Sistinja, Anisa, Selinda, Veela

      • Manga-fani99

        en tiiä kuinka vanhoja nää on mut täs on jotain en tiiä onko erikoisia :D ( eri maista?? )

        adele
        adonika
        miu
        yleisii japanilaisii...
        akira
        baku
        hideaki
        hiroshi
        jin
        jiro
        kazuki
        masato
        naoko
        natsu
        riku
        ronin
        shiro
        takumi
        tomi
        waku
        yoti

        tyttöjen nimii... japanilaisii...

        aki
        ayaka
        benika
        etsumi
        fumiko
        haru
        hatsu
        hina
        kameko
        leiko
        machi
        misaki
        mitsu
        nanko
        natsu
        nori
        ryoko
        shina

        siin ne mit mä tiiän ekat kolme on hyyvin vanhoja luokka kamuja ja sit noist ekoist japanilais et ne on poikien nimii :D toivottavasti ees jollekkin apuu : /


      • Naapurin kissa

        Kuinkahan moni haluaisi olla Sade tai Kevät tai Myrsky jos itse pääsisi valitsemaan?

        Pikku Jättiläisen vuoden 1937 painos luettelee nimipäivät mm sellaisille kuin Alku, Arpia (arpoja = tietäjä), Hymy, Kyynel, Ponteva, Raikas, Sävele, Sävy, Vaalimo, Vallikki.

        Olen leikitellyt ajatuksella että olisin voinut antaa lapsilleni nimet harrastusalojeni mukaan (kuten 1800-luvun lopulla tehtiin ns paremmissa perheissä): Leo, Wolf, Ulf, Ylva, Björn, Ursula... Sini, Bruno, Melania...


      • Naapurin kissa
        Naapurin kissa kirjoitti:

        Kuinkahan moni haluaisi olla Sade tai Kevät tai Myrsky jos itse pääsisi valitsemaan?

        Pikku Jättiläisen vuoden 1937 painos luettelee nimipäivät mm sellaisille kuin Alku, Arpia (arpoja = tietäjä), Hymy, Kyynel, Ponteva, Raikas, Sävele, Sävy, Vaalimo, Vallikki.

        Olen leikitellyt ajatuksella että olisin voinut antaa lapsilleni nimet harrastusalojeni mukaan (kuten 1800-luvun lopulla tehtiin ns paremmissa perheissä): Leo, Wolf, Ulf, Ylva, Björn, Ursula... Sini, Bruno, Melania...

        Ennustin aikanaan että Leijonakuninkaan tytär Kiara ja Teho-osaston sympaattinen tohtori Luka Kovac saavat suomalaisia kaimoja. Enkä ollut väärässä.

        Onneksi nuo kaksi sentään sopivat suomalaisenkin suuhun. Mutta kauhulla odotan sitä päivää jolloin saan Hesarista lukea suomalaisvanhempien pojasta jolle on annettu nimeksi Kieran.


      • qwertyuioppp
        Naapurin kissa kirjoitti:

        Ennustin aikanaan että Leijonakuninkaan tytär Kiara ja Teho-osaston sympaattinen tohtori Luka Kovac saavat suomalaisia kaimoja. Enkä ollut väärässä.

        Onneksi nuo kaksi sentään sopivat suomalaisenkin suuhun. Mutta kauhulla odotan sitä päivää jolloin saan Hesarista lukea suomalaisvanhempien pojasta jolle on annettu nimeksi Kieran.

        Tunnen erään Paijun (!) Järkyttävä nimi!!!
        Tunnen myös: Teklan, Ilmin, Fridan, vaikkeivät kovin erikoisia olekaan.


      • Anonyymi

        Itse en laittaisi mitään näistä nimistä lapselleni


      • Anonyymi
        Naapurin kissa kirjoitti:

        Kuinkahan moni haluaisi olla Sade tai Kevät tai Myrsky jos itse pääsisi valitsemaan?

        Pikku Jättiläisen vuoden 1937 painos luettelee nimipäivät mm sellaisille kuin Alku, Arpia (arpoja = tietäjä), Hymy, Kyynel, Ponteva, Raikas, Sävele, Sävy, Vaalimo, Vallikki.

        Olen leikitellyt ajatuksella että olisin voinut antaa lapsilleni nimet harrastusalojeni mukaan (kuten 1800-luvun lopulla tehtiin ns paremmissa perheissä): Leo, Wolf, Ulf, Ylva, Björn, Ursula... Sini, Bruno, Melania...

        Ihan totta, tunnen muutamia jotka ovat muuttaneet itse nimensä kun vanhempien tavoite oli ollut ainoastaa että lapsella olisi erikoinen nimi, joka sitten osoittautui muilla kielillä ihan kummalliseksi
        Mutta olen nähnyt sukunimen joka oli Paska , ja siinä naurua riitti suomalaiselle. Mutta hän jonka sukunimi se oli , oli vierasmaalinen joten se ei hänen mielessään ollut mitenkään rumaa. Kuvittelin ihmisten ilmeitä kun tämä ihminen joutui esittelemään itsensä , muistaakseni oli Jugoslaavilainen en muista varmaksi


    • Omppu.

      Törmäsin vasta nimiin Annoona ja Pomeliina. Ei hassummat nimet, Annoona on ihan kauniskin, sehän on Afrikkalainen hedelmäkasvi.

    • ==============

      Elle, Eemi, Eeki, Menna, Madina ja Vilinna. Onko niin harvinaisia,mutta mukavia nimiä kaikki minun mielestäni.

    • Taiah

      ..tyttö kastettu Hertta Lumi-Kirsikaksi.
      Minerva on myöskin mielestäni aika hauska.
      Oma poikani on Ilias, en tiedä onko niin erikoinen mutta kirjoitusasu eroaa (Ilyas, Iljas, Ilyes).
      Juny on myöskin eräs ystäväni tytär.

    • PP.

      TYTÖILLE= Vanessa, Jadessa, Veronica, Victoria, Emily, Ellen, Helen, Sinja, Sofia, Ellinoora,
      Anastasia, Rosalyn, Jasme, Katarine.............


      POJILLE= Alex, Aaron, Oscar, Miikael, Miiro, Sebastian, Daniel, Marcus, Jonatan,........

    • HeviMutsi

      ovat Manoa ja Jamna (molemmat vanhemmat ihan suomalaisia). kaverin tytär on Ennika

    • ..

      Mimmi
      Titta
      .............................. On muitakin, mutta en paljasta etten paljastu ;D

      • Miks ees kirjoitit tänne, pelkuri?


    • makunsa kullakin

      Pipariina, Hattiina,
      Pepperiina, Pierina,
      Bella-Donna

    • Joko vaa

      Onhan niitä monia outoja nimiä tullut vastaan. Tunnen muutamia joilla hieman harvinaisempi nimi, tässä muutama Tara, Sina, Luka, Minne, Bruno, Wertti, Touko, Valto, Saimi, Janetta, Visa, Jussinpoika, Bertta, Unna, Elisabet, Feelix, Maija-Sisko, Mimosa, Miila, Maijastiina, Mikke, Mariette, Niina-Maria, Pirita, Pipsa, Jade-Julia, Elissa, Viveka, Nelly, Sesilia, Claudia, Jose-Jasmir... siinä oli vähän enemmänkin sellasia nimiä joita ei tule joka päivä vastaan, osa todella nätteje:)

      • Saimi, Niina-Maria, Pirita, Maijastiina, Elisabet, Pipsa ja Claudia eivät oo todellakaa erikoisii, osa näistä ovat jopa allakassa !!!!!!!!!!!1111


    • ehdotus

      Miten ois Vivica?(:

    • nimiä :)

      mona
      satu
      kaneli
      kaarina
      melissa
      lila
      lilja-kaisa
      adalmiina
      josefina
      lissu
      mirabella
      mirella
      tinka
      tuiti
      YMS.....

      • Onhan näitä

        Viime vuonna paikallislehdessä oli kastettu
        Jemina Jamina Jade-Sandra ( TAVALLINEN suomalainen sukunimi).

        Vuonna 2009 kastettiin
        Anna-Bella Bella-Donna (saman tytön nimet siis nämäkin).

        Juhannus on myös melko harvinainen nimi, ja ainakin yksi mies on vaihtanut oman ristimänimensä Juhannukseksi.

        Yksi mies on Pulla (ottanut sen viralliseksi nimekseen aikuisena).

        Myös Herkku on miehen nimenä - liekö tämäkin vasta vuosien saatossa vaihdettu viralliseksi nimeksi.

        Lenita Airiston ensimmäinen nimi on Hymmi.


      • hehe

        Heh, kiva löytää oma nimi tästä listasta ! :)


    • nnnnö

      Tyttöjä/Naisia:

      Ruusa, Selina, Tekla, Silene, Opri, Sigri, Mariet, Erna, Alvina, Kaisli, Villiina, Vilina, Meira, Miu, Nemi, Niini, Mesi, Menni, Usva, Valo, Aurinko, Jessi, Osmi, Milena, Emiliana, Nana, Ani, Auri, Kiti, Kea, Suvipilvi, Piela, Millamaari, Catri, Ieva, Retriikka, Elana, Mirkku, Venny, Jertta, Eeri, Sera, Susa, Jennika, Ruuti, Lillimari, Sikke, Sirja, Senna, Maisu, Carine, Emina, Reea, Katju, Irine, Miira, Marke, Hanski, Eliise, Eepu, Cindy, Hilppa, Tuisku, Iira, Atlas, Tarita

      Poikia/Miehiä:
      Tahvo, Arlo, Arho, Malakias, Kuura, Jussa, Miiko, Miso, Reettu, Milo, Oliwer, Jaani, Jura, Samppa, Penjami, Vellu, Niila, Make, Jyry, Rudi, Ruune, Pietar, Japi, Jape, Jamppa, Pessi

    • Pöjlä olen ..

      Itse olen törmännyt seuraaviin erikoisuuksiin:

      Kotivalo
      Kirja
      Luumu
      Aita
      Viini
      Muna
      Kalju

    • nimiiiiiiiääääääää

      Oma nimi on Tuuli ei mitenkään erityisen erikoinen, aika yleinen nykyään suomessa, mutta ei kuitenkaan mikään Sara
      Tässä jotain erikoisia joihin olen itse törmännyt:
      Mandy, Delfi-Maria, Karin, Taika ja Nuppu :)
      Mielestäni kaikki tosi kivoja

    • eeeeeeeeöl

      Paju, Opri, Oodi, Afroditi, Sesilia, Fransiina, Rilla, Renja ovat kaikki tuttujani :)

    • KAHVIPAKETTI

      ei oo miteen outo. vaan kaunis. ystäväni nimi on lumikki. kyllä vain. lumikki. se on hänen oikea, aito etunimensä ♥ minusta lumikki on kaunis. hänen pikkusiskojensa nimet ovat : Merikukka, Kirsikka & Roosa. :---)

    • KuppiKaakaota

      kaverin lapsi on Myrsky, kuulin ensin väärin ja luulin että Myrkky..
      toisella kaverilla taas tyttäret Senja ja Säde .. että kyllä näitä outoja nimiä riittää !

    • Marbusja

      Miehen siskon nimi on Mimosa ja miehen kaverin sisko on Milma

    • heeeeimooooi998

      Melissa, Patrick ja Antonio... :)

      Minun nimeni on Melissa, ja veljieni nimet on Patrick ja Antonio . Tara nimi on kiva, mutta se muistuttaa koiran nimeä, koska niin monet koirat ovat Tara nimisiä... :D En sitten tiedä onko se erikoinen... Tässä vähän näitä mun mielestä erikoisia nimiä:

      Melissa
      Patrick
      Antonio
      Janika/Janica
      Tara
      Jenica

      Ei kai niitä muita ole... :D

    • ...

      Anri ja Merita

      • mummeli

        Miltäs kuulostaa Ritja tytön nimenä.


      • Vassi, Mirella & Iia
        mummeli kirjoitti:

        Miltäs kuulostaa Ritja tytön nimenä.

        taikka Mirikli ja Vassi. KYLLÄ , tyttöjen nimiä molemmat.

        Mustalaisilla on erikoiset nimet, niin ja lappalaisilla.
        Lisäksi: Sunna, Mirette, Milaja, Soraja, Marietta, Nana, Aava, Neeta, Miita, Miri, Sira, Solja, Serita, Sanniina, Emmiina, Anina, Mariina, Almira, Alinda, Seita, Unni...

        Kaikki tyttöjen nimiä. Itelläki toisena nimenä joka erikoinen, mutta se on ruma ja ei löydy tästä listassa.


    • Itse olen törmännyt tällaisiin erikoisiin nimiin (kaikki nämä siis tytön nimiä):

      Uura-Liina
      Tinjaana
      Sanniina
      Teela
      Helpi
      Hildur
      Salama
      Iinu
      Mimma
      Meira
      Nuppukukka
      Soja
      Unelma
      Ani
      Pippa
      Pietariina
      Liana
      Vadelma
      Kirsikka
      Pii

    • -ada-

      Pojan nimiä Henry-Paavali, Leimu, Ramses, Keimo.
      Tytön nimiä Tekla, Kaarna, Omena, Pipari.Usva.

    • -äiti-

      Lasteni nimet ovat Luca (poika), Hello (tyttö) ja Rain (tyttö). Omasta mielestäni nättejä nimiä kaikki ja omalla tavallaan myös erikoisia. (:

      • SanrioKiti

        Joo mun tytön nimi on Hello Kitty.


    • Yossu

      Itse tiedän Jermun, Adelinan, Helkyn, Beedan, Nooken, Chatarinan ja suvussa on Brooke, Siira ym.
      Mielestäni kauniita erikoisia tytön nimiä ovat Kiida, Minea ja Selina, jotka haluaisin ehkä omille lapsilleni :)

      • -ada-

        btw

        Kiida-nimeä on annettu 2000-2009 välillä alle viidelle tytölle. Tänä vuonna alle 5 tyttöä ja alle 5 poikaa on saanut tämän nimen.

        Minea-nimisiä tyttöjä on nimetty 1854 hlö, Selina-nimisiä on sama määrä. Mineaksi kutsutaan 2000-luvulla syntynyttä alle viittä poikaakin!


    • :)

      Kaverin siskon nimi on Minja Adalmiina joka on mielestäni aivan ihana nimi.

      • Nimana

        No, ihana ja ihana, mutta ei se kyllä mielestäni mitenkään erikoinen ole...


    • makuasioista ei..

      kaverin lapset ovat Justus ja Sinna, aivan mielettömän kauniit nimet mielestäni!

    • Caroline-

      Ei hirveän erikoisia, mutta laitan silti teille tuettavaksi:

      Tuttavapiiristäni löytyy nämä nimet:

      Igra -F
      Nuttama -M
      Immu -M
      Aida -F
      Åsa -F
      Anki -F
      Hoang -M
      Jamiila -F
      Tii -F

      ---
      muita tuttuja:

      Dima -M
      Ava -F
      Cláudia -F
      Esther -F
      Glendale -F
      Ade -M
      Haili -M
      Fatima -F
      Caius -M
      Milko -M

      • Caroline-

        Unohtui tuttava listasta :

        Sina -F
        Siina -F
        Sinna -F
        Milo -M


    • Seedliquidlion

      Mun lapsen (täyttää 9 kk ens kuussa) nimi on Zberm Ayellona.

    • minäpä.

      Sirke = tytön nimi. Mun nimi. Ei oo tullu yhtäkää samannimistä ihmistä vielä vastaan! Ja ylpeä olen, sanottepa mitä vaan! :)

    • Siismitä?!

      Eräässä koillissanomien numerossa, oli kastetut palstalla semmoinen nimi kuin Typy-Kyllikki. :D Voin olla varma että tyttöä kiusataan koulussa nimensä vuoksi. Makustelkaapa ääneen nimeä Typy-Kyllikki. Ja voi olla että tyttö kärsii siitä jatkossa itsekkin. On joillakin vanhemmilla kyllä erikoinen nimimaku! Itse en oman tyttäreni nimeksi tuota laittaisi!

    • =)

      Itsellä on tuttavien lapsilla nimet Janna, Milo. Minttu.

    • Meerika

      Jouki, tyttö ja Jehki, poika.

      • Anonyymi

        Serkkuini oli Jouki ja hän oli poika


    • mama19

      Jenny
      Nelly
      Caroline

      • Vermilion

        noihan tosi tavallisia !


    • omanimi Oona

      Mun nimi on Oona ja siinä ei oo mitään outoa monet on sanonu et on söpö nimi ja ulkomailla sanovat onnaksi ja se on vaan kivaa :)

      tiedän myös tyttöjä joiden nimet on:Eleviina,Andrijana,Viiva,Miiu,Marina.Lila ja kaksos tytöt lahja ja ruusu ja Leone

      poikia: Eemi,Elex,Vaner,

      (osalla ei ole täysin suomalaiset perheet)

    • 11+20

      Tutun tutun tyttö on Evita Lemonia. Sittikseksi sitä kutsutaan, ainakin selän takana...
      Yksi tuttu pikkutyttö on etunimeltään Tiera.

      Itsekään en ymmärrä näitä Daniel Virtasia, jos tosiaan on ihan suomalaiset vanhemmat. En myöskään antaisi lapselle aivan lässyä nimeä, kun niistä vauvoista tulee joskus aikuisia.

      Lähipiiristä löytyy myös Kai Eric, jolle on naureskeltu. Kun on ihan suomalainen niin Kai Erik, tai vaihtoehtoisesti ruotsalainen kirjoitusasu Kaj Eric kumpaankin nimeen olisi vähemmän nolo.

    • piritta445

      Tuttavapiiristä löytyy poika nimeltä Ronaldo Romeo jonka toinen vanhempi Suomen etelänaapurista ja toinen vissiin Turkista (mutta eivät siis brasilialaisia kuitenkaan)

      Eräässä toisessa tuttavaperhessä on puolestaan nimiä Orion, Antares ja pikkuvauva Arcturus. Tähti/tähdistöteema heillä ymmärtääkseni kulkenut suvussa. Lasten nimet ovat tuttujen kesken suomalaisittain Antti ja Arttu.

    • kalmistonkulku

      hautakivistä olen lukenut nimet Matroona, Hillu, Kaukomieli, Vietti.

    • KAUNIS NIMI

      Nana. Tytölle (:

    • hiirulainen

      ottiilia on mielestäni aika erikoinen ;)

    • Näin meilpäin:)

      Hautausmaalla luin miehen toisena nimenä nimen Joulu!!!!!! ja joo hän oli kylläkin syntynyt joulupäivänä:)

      • Anonyymi

        Rauni on paha nimi. Raunioilla on hyvä olla 😁😁😁😁


    • sellasta

      Lähipiiristä löytyy Louna, Seela, Tilma, Mandy, Kalla, Niilas, Neo, Noel, Emeliina, Ea, Ihanelma, Serina, Voitto, Liivia, Amor ja Tahti tulee tutun vauvasta

    • Täs ois...

      Täs ois Tosi erikoisia,olen keksiny osan itse:
      -Zeira/Zira (tytölle)
      -Saraina (tytölle)
      -Artemis (pojalle)
      -Sairana (tytölle)
      -Leneda (tytölle)
      -Nora (tytölle)
      -Corin (tytölle)
      -Chantal (jommalle kummallle)
      -Seile/Seileen (tytölle)
      -Gauhara (tytölle)
      -Markorius (pojalle)
      Siinä niitä olikin, toivottavsti kelpaa...:)

    • riskala

      Sukulaistyttö on nimeltänsä Noona. Mielestäni aika jännä nimi tytölle:)

    • MATUKKAMATLEENA

      Erikoisia nimiä..

      M: Milo, Miki, Rati, Aari, Karim, Elam, en tiedä kunka kirjoitetaan,
      mutta lausuttiin kuitenkin "Muudi", Rasben, Niki..

      F: Tii, Tiu, Nalin, Fatima[Fatma], Rosbin, Rhona, Kaire, Shilla, Sheidi, Elinne

      • MATUKKAMATLEENA

        sisaruksia ovat: Milo ja Miki. Karim, "Muudi" ja Fatima. Rosbin, Elam ja Nalin. Rasben, Rhona ja Kaire.

        Elinnen sisaruksien nimet ovat liian saman kaltaisia.

        Linnea
        Elinne
        Alinna

        Alinnan unohdin äsken listasta.


    • (:

      Kitte,Sere & Sivi ovat minusta melko harvinaisia nimiä. (en tiedä/tunne kun vai yhden Kite,Seren & Sivin)

    • ei Sorella, Syrena.

      Täällä taisi olla joku viesti missä oli
      Syrena
      Sylvia
      Sorella
      Sofia.
      Sofia ja Sylvia nyt ovt siedettävät, mutta Syrena tai Sorella hyi!

    • mooi2

      Kaikenlaisia nimiä on esimerkiksi Viviana on todella ihastuttava nimi :-)
      On myös erilaisempia nimiä kuten Myy Mai Ja Mei.
      Tässä vielä tyttöjen nimiä jonkun verran.
      Tiia
      Alise
      Nea/Neea
      Glaara
      Otteliaana/Otti
      Inka
      Saanatuulia
      Leisi
      Henna
      Hanne
      Jessika

      :--)

      • saamaristi

        Oot ihan tosissas, että Nea, Tiia, Henna, Inka ja Hanne on jotenkin erikoisia nimiä!? Missä pullossa sä oot kasvanu?


    • tuttujenhuttu

      Anne-Maj
      Nilla
      Iiti
      Ringa
      Nanne
      Arna
      Rilla
      Junnu
      Nannu
      Neukku
      Janella

    • srthyr6du

      Jiko

    • janne ja tale

      Minta
      Kaneli
      Chiqi Lee
      Kullikki
      Sonnikki
      Pertti-Anneli
      Keijo-Leena
      Pirkko-Pekka

      Ihania nimiä

      • Anonyymi

        Nuo kolme viimeistä eivät ole mahdollisia. Suomessa on kielletty antamasta pojan nimeä tytölle ja tytön nimeä pojalle. Ihmettelen, jos joku viranomainen on ne hyväksynyt...


    • aika erikoisia on

      Veini,Hebra ja Nevena on aika erikoisia

      • RRRRRRR..

        Itsellä vastaan tullut esim:

        Tutteli
        Naimi
        Tiara
        Noomi


    • Nokinäätä

      Kummallisia nimiotuksia on tullu vastaan lähinnä tyttölapsilla.
      Gizelle Suometar, Paapi, Pirki..

    • Vappu Munkki

      kastetuissa oli kerran Iida Usva Marlene mikä on kyllä karmea kokonaisuus . kivat nimet, mutta kun ei sovi samaan rimpsuun!
      ja samassa kaupungissa valtakunnallista paheksuntaa herättänyt Upu Lupu Tupu...
      mikä ihme Savolaisia vaivaa?!

    • juubajaabadiibadaaba

      nia ja miko on hauskoja nimiä !

    • Heitäkin löytyy

      Angeli
      Emmeli
      Nonna

    • joQvaa-

      Nanne
      Niku
      Iiti
      Viiri
      Maaru
      Tii
      Junnu
      Nilla
      Rilla

    • eräspävain

      Jerco (poika) on tullut vastaan...

    • Qmmallista

      Pira
      Nilla
      Tii
      Tiiru
      Maaru
      Viiri


      Teri
      Junnu
      Solmu

    • hämmästynyt

      Raparperi, Muna, Kalja ,Olvi ja sitte vielä HOMO ja ORKKULI. Ja nimi yhdistelmiä: Tuliotso ja PITSILIINA.

      • Anonyymi

        Lieppo ja Kati.


    • muutenvaan

      Oletkohan koskaan kuullut nimestä Weera? Niitäkään ei ole kovin paljoa.Tunnen yhden.

      • Anonyymi

        Ihan perus. Tunnen monta.


    • 12345677

      Tiiru

    • fghfghfgh

      Niili, Neptunus ja Netta.

      Neptunus vie koko erikoisuus potin (joskin se oli sen pojan toinen nimi).

    • hiipivä tiikeri

      täs tosi erikoisii!!!!

      gidela
      katrine
      josegina
      darega
      herie
      mangerea
      gioba
      mei
      karoel
      belina
      jaga
      jemoona
      amanga

    • sellasianimiämeillä

      Meillä on suvussa Uni ja Lumi

    • Anonyymi

      Mitäpä se muille kuuluu toisten lasten nimet. Mun lapsen nimi ei kuulu kellekään. Enkä ole juurikaan tekemisissä edes suvun kanssa.

    • Anonyymi

      Kaverini nimi on Vinski ja toisen kaverini nimi on jamiel

    • Anonyymi

      No mun on Miiu😅

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      304
      3381
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      52
      1361
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      158
      1053
    Aihe