lihottaako porkkana?

apua

hei kysyisin lihottaako porkkana oikeasti vaikka siinä on niin vähän energiaa. Olen näin kesällä syönyt välillä kilonkin porkkanaa päivässä ja nyt pelottaa että alan lihomaan vaikka energiaa olen laskennallisesti saanut vain 1200 kcal päivässä.

21

13077

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasviksilla et liho

      On ihan käsittämätöntä, miten varoitetaan kasvisten ja hedelmien sisältämästä sokerimäärästä. Tosiasia on kuitenkin se, että yksikään ihminen ei lihota itseään kuitupitoisella ravinnolla, koska se tulee paskanmukana ulos. Kaikki näkyvä sokeri ja rasva on niitä, millä jengi ittensä lihottaa. Ne kun ei ulostaudu niin nopeasti, kuin kuidut.

    • porkkana

      paljon sokeria. Kannattaa syödä porkkanat raakana, mutta tämän varmaan jo tiesitkin.

      • Porkkana

        Mistä se sokeri keittämisen aikana porkkanaan tulee???

        (Ja pitäisiköhän rekisteröidä vihdoin tämä nimimerkki?)


    • Porkkana

      Syö kilo porkkanaa ja olet kilon lihavampi.

      • ainavähänvihreää

        Kunnes paskannat sen kilon porkkanaa ulos ja olet kilon verran kevyempi.

        Tosiasiassa syödessäsi porkkanaa vaikka kuinka paljon et todellakaan tule lihoamaan - ihosi väri tosin voi muuttua kellertävämmäksi porkkanan sisältämän karoteenin takia, mutta ei huolta - sekin menee ohi vähentäen porkkanansyöntiä vähäksi aikaan eikä edes maksasi ole siitä moksiskaan.

        Paras lisuke muussin ja pihvin oheen ovat keitetyt porkkanat herneiden kera voisulalla ja suolalla maustettuna.


      • herkuttelija

        syö kroisantteja joka päivä n.35 kappaletta niin LAIHDUT takuulla.


    • Hilla

      Kilo porkkanaa ei lihota (kaloreita yht 280) mutta porkkanassa on A-vitamiinia (esiastetta, mut kuitenkin) ja se on myrkyllistä liikaa nautittuna. En sit tiedä mikä määrä vaikuttaa, mutta kilo porkkanoita päivässä kuulostaa jo paljolta. Miksi et syö monipuolisesti myös muita kasviksia/hedelmiä. Syö vaikka toinen puolikilo kurkkua (kcal 10/100g) niin et ainakaan liho.1200 kalorilla et varmasti liho, se on määrä jota laihduttajille suositellaan. Oletkohan oikeasti edes laihdutuksen tarpeessa?

      • fdhhfhdfhfh

        Beetakaroteenista ei voi saada yliannosta A-vitamiinia. A-vitamiinin yliannostuksen saa vain syömällä A-vitamiinia liikaa. Toisin sanoen beetakaroteenista muuttuu vain päivittäinen tarve A-vitamiiniksi. Jos samalla välttää rasvan syöntiä, kuten anoreetikot tekevät, kärsii todennäköisesti A-vitamiinin puutteesta. Sama on mahdollista vegaanille, joka ei huolehdi monipuolisesta ravitsemuksesta. Itse syön nyt A-vitamiinitippoja oltuani parikymmentä vuotta vegaani. Koetan tankata A-vitamiinivarastoja täyteen.


    • bunny

      Porkkanassa ei ole a-vitamiinia vaan nimenomaan sen esiastetta! Porkkanan liikasyönnissä ei ole muuta vaaraa kuin ihon muuttuminen kellertäväksi....huoh :/

    • mummokki

      Ei lihota porkkana ,kirjoittaa 60v-mummi.Juuri äsken söin itsetehtyä porkkanalaatikkoa (ei riisiä mukana) 350g ja valkosipulia murskasin joukkoon.Ensikerralla laitan chiliä joukkoon.....vielä on pakasteessa joululta myös lanttulaatikoita sekä porkkanalaatikoita.
      Ensi Joulun alla taas kokkailen uudet laaatikot vuodeksi.
      Painoni on pysynyt koko aikuisikäni 45-48 kg enkä harrasta liikuntaa.

      Suosittelen kasviksia noin keitettynä ja paistettuna....lempeetä syötävää ja tulisuutta niihin voi vaihdella maustein...myös ruohosipuli ja normi keltasipulikin sopii

    • bvbvcbvcnvn

      Oikeasti porkkana on makeaa. Sota-aikana siitä tehtiin makeisia makeutusaineen kanssa. Normaali ihminen tuskin porkanasta diabetestä saa. Ainoastaan hullu tai anoreetikko syö kilokaupalla porkkanoita. Jos ne syö raakana, kuluvat hampaat, ja iso osa ravintoaineista jää imeytymättä. Missähän vaiheessa ihmiset oppivat, että laihduttaja tarvitsee myös proteiineja? Anoreetikot tuntuvat syövän lähinnä hiilihydraatteja.

      • Herrbertti

        Popsi porkkanaa, hampaita se VAHVISTAA, ei kuluta. Ei lihota porkkana, mut kantsii kyl muutakin syödä.


      • haretäälläkin
        Herrbertti kirjoitti:

        Popsi porkkanaa, hampaita se VAHVISTAA, ei kuluta. Ei lihota porkkana, mut kantsii kyl muutakin syödä.

        Ja kannattaa pestä ja kuoria porkkana hyvin ennen nauttimista.


      • äter

        Hammaslääkärissäkin mulle suositeltiin porkkanaa naposteltavaksi omenoiden sijaan, kun ruukaan usein esim. lukiessa tai läksyjä tehdessä napostella jotain. Omenan sisältämästä haposta hampaisiini sain vain reiänalkuja. Porkkana - etenkin raaka porkkana - taas on vain hyväksi hampaille. Sen pureskelussa sylkirauhaset tuottavat sylkeä, joka muodostaa suojaavan kerroksen hampaille. Porkkana ei myöskään ole hapan kuten omena, joten niitä voi myös napostella turvallisemmin mielin.


    • haima

      Miten keho oireilee mahdollista A-vitamiinin puutettaan. Mikä on siis hälytyskeino luonnolla tässä tilanteessa?

    • Porkkana-lihottaa

      No ei se porkkana yksin lihota, mutta jos syöt jotain rasvaa siinä mukana niin yhdessä lihottavat. Porkkana tekee myös ihonväriin muutosta, kaikki varoittaa siitä, mutta missään tutkimuksissa kymmenien vuosie aikana ei ole löydetty mitään haittaa, liiasta porkkanasta.

      lääkäritkin syö porkkanaa kun lähtevät aurinkolomalle.


      Siinä mielessä kasviksetkin/porkkana lihottavat, kun niitä syödään enemmän ja vatsa tulee suuremmaksi, sitten syödään kaloripitoisempaa suurempi määrä, se lihottaa.

    • juuresta

      Kaikki lihottaa mikä menee yli perus energian tarpeen olipa se vaikka porkkana. Tai läskiä kermalla.
      Itse käytän paljon punajuurta koska siitä saa myös rautaa
      .Perunaa aniharvoin, paitsi nykyinen suosikki peruna -porkkana laatikko savukyljellä ja lihaliemeen tehtynä. Yhtä paljon perunaa ja porkkanaa viipaloituna kerroksittain väleihin savulihaa ja sipulia , keitä laakerinlehteä lihaliemessä ja kaaada päälle ja uuniin.
      Tämän vuoden joulukakut tein porkkanan sijaan punajuuresta ja päälle tuorejuustokuorrute.
      Sululaiset kehui ! Ja ihanan jouluinen väri.

      • pitäislaihtua

        JO vain, näin se on, liika on liikaa. Kiitos hyvästä ohjeesta, taidanpas jo tänään koittaa. Punajuurikeittokin on hyvää, mausteena timjamia!


    • norsu

      kaikki ruoka lihottaa jos syö enemmän kuin kulttaa.

    • Mummo100v

      Entiiiiävarmaa ei ehkä joo en tiiä edelleen ja vatsa sekaisin ja antibioottikuuri alkaa vaihtamaan paikkaa missä on koiran kanssa reissaaminen tai siis tiedoksenne of software on tulossa tänään leijonan luola Kanada tai siis tiedoksenne of software on

    • kysyäpitää

      tykkään.jee.porkkanaa purru jo 99v.laihduttaa pitäs.jee.no matohan ei siit pidä,mut pitää kysyä saako syödä porkkanaa,vielä.etten lihos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2536
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1411
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      67
      1402
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1121
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe