Praia da Rocha

Lomaa odotellessa

Onko kukaan käynyt Praia da Rochassa? Onko siellä mitään oikeata nähtävää vai onko paikka vain ihan silkka turistikohde? Onko hintataso kallis? Onko jollain neuvoja mitä siellä kannattaisi ehdottomasti tehdä/nähdä.

5

2687

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • krisse

      Olen käynyt parikin kertaa. Itse Praia da Rocha on kylläkin turistipaikka.
      Riippuu minkälaista nähtävyyttä etsii. Itse vuokrasimme auton ja kävimme aika isossa ostoskeskuksessa (nimeä en muista) ja vesipuistoissa. Ihan kiva paikka ja hintataso on aika suomen luokkaa.
      Markkinoilla käytiin myös. Ne olivat aika erikoiset.

    • Håkan

      Mieti vähän. Olet menossa turistimatkalle turistikohteeseen. Paikassa on pitkähkö hiekkaranta, jota huuhtelee kylmä Atlantti.
      Hotellit ovat etupäässä korkeita ja rannan lähellä oleva katu on täynnä puoteja ja ravintoloita. Ei mitään Luxus-paikkoja.
      Muutaman kilometrin päässä (menee kävellenkin) on kylä, koka on turistipaikka, jossa syödään sardiineja, joita paistetaan samassa paikassa kaikille ravintoloille. Sijainti maksaa.
      Mopoilijat pörräävät koko yön ympäriinsä, joten tärkein väline on korvatulpat.
      Mitä ajattelit oikasti nähdä rantalomakohteessa?

    • kalle

      Praia da Rocha on turistikohde, jossa on aivan mahtava ranta-alue, joka on puhdas hiekaltaan ja vedestään (toisin kuin monet Välimeren rannat). Kohteessa on lukuisia hotelleja, joista ainakin Presidente on rauhallisella alueella.
      Jos haluaa katsella muutakin kuin rantaelämää, niin vierailu läheisen Portimaon keskustaan on suositeltavaa. Prai da Rochasta voi kätevästi käydä myös muissa Algarven kaupungeissa kuten Lagos, Albufeira, Vilamoura ja Faro. Matkat sujuvat edullisesti bussilla.

    • portugali fani

      Yksi mukava tapa tutustua Algarveen on juna.

      Rochasta pääsee näppärästi bussilla Portimon rautatieasemalle, ja siitä vaan hyppää junaan.

      Suosittelisin ainakin käymään Faro:ssa, vaikka matka suhteeellisen pitkä (noin 1,5 tuntia), niin se menee nopeasti maisemia ikkunoista katsellessa. Junat on myös hyvin edullisia!

      Laitan sulle linkit, joista voit tulostaa aikataulut.

      Lännestä Itään (jos esim. menette Portimoosta Faroon)
      http://www.cp.pt/horarios/horarios_pdf/pdf/Lagos-V.R.S.Ant_REG.PDF

      Ja paluu matka Idästä Länteenpäin
      http://www.cp.pt/horarios/horarios_pdf/pdf/V.R.S.Ant-Lagos_REG.pdf

      Hauskaa Matkaa!

    • ****

      Moikkis:)

      Oltiin elokuussa Praiassa 2 viikkoa ja siellä oli ihan hirmuisen ihanaa!Olimme Presidente hotellissa, joka oli oikein hyvä hotelli. Huoneet olivat siistit, henkilökunta mukavaa ja ravintolassa oli iltaisin esiintyjiä. Oikeastaan muuta huonoa ei ollut kuin aika pieni allasalue (kun oli paljon ihmisiä).

      Kallioiset rannat ovat jo nähtävyys sinänsä!Kävimme vesipuistossa, jonne pääsi helposti bussilla. Olimme myös kahtena päivänä Geographic Algarve nimisen firman järjestämillä retkillä, niille kannattaa lähteä! Silloin näkee kyllä muutakin kuin rantaa!

      Retkiä voi kysellä hotellista. Päivän reissun hinta oli noin 50 euroa (sisältyy hyvä ateria) Firman jeeppi tulee hakemaan hotellilta aamulla ja takaisin tultiin muistaakseni joskus 17 maissa. Eka retki oli luonnonpuistoon; mahtavia maisemia ja nähtävyyksiä. Toinen reissu oli vuorille, joka myös loistava reissu. Kuskit ovat myös todella mukavia!! Kävimme myös sardiinifestivaaleilla, mutta nehän on elokuussa.

      Hinnat tosiaan suomen luokkaa, paitsi ravintolassa syöminen on kyllä halvempaa. Myös alkoholi ja tupakka maksavat vähemmän kuin täällä.

      Mutta suosittelen paikkaa. Meillä ainakin oli ikimuistoiset 2 viikkoa :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      275
      2929
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1528
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1260
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1067
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe