Karvanlähtö/kalju läntti

sensored

Juu, onkos muiden kaneilla kova karvanlähtö meneillään? Meillä ainakin, kestänyt jo kuukauden ainakin!! Karvatuppoja pitkin lattioita, täytyy jatkuvasti harjata ja harjata ja harjata, mistä ihmeestä sitä irtokarvaa oikein riittääkään!

No, äskenpä tuossa taas harjasin leijonaharjaspoitsuamme ja rupesin siinä sitten ohimennen nyppimäänkin niitä karvoja, kun huomasin että alla näyttää kasvavan jo uutta sänkeä ja näin ollen nämä "vanhat" karvat olivatkin miltei irtonaisia... Kunnes huomasin, että pupulla on n. kahden peukalonpään kokoinen kalju läntti takaselässä, siis ihan vaalea nahka näkyy, eikä karvoja ollenkaan. Kamalan näköinen! Ajattelin vain, että toivottavasti minä en nyppinyt sitä kaljua esiin, kun ei niitä karvoja edes tarvinnut väkisin riuhtoa, kun ne jäivät ihan käteen! Kyllä siihen uusi karva kasvaa, mutta onko teidän kaneilla näkynyt kaljuja länttejä ja ei kai tuo ole vaarallista?

22

6928

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hermanni75

      Joo. Ikävä kyllä. Kuulun samaan porukkaan...

      Virallinen kevätkarvanlähtö kerkes just rauhottumaan, kun iski nää helteet ja varsinkin poitsulta lähti karvaa ihan sikana (nyt onneks rauhottumaan päin).

      Mä jo ajattelin, että siitä tulee "kalju". On aika eksoottisen näköinen tyyppi, kun pohjavilla loistaa toisista kohdista ja toisissa kohdissa taas normaali karva.

      Meilläkin karvat lähti ihan hellästi nyppimällä. Toki täytyy olla varovainen, koska kanin nahka on erittäin ohut.

      Tuolla on hyvä kuvaesimerkki...

      http://www.puput.net/keskustelu/index.php?topic=23175.0

      • kAnINIiNi

        moi!Mun kanilta lähtee myös karvaa.Mul on kaks kaniii:me oltii kerran meijän mökiol meil oli kummatkii kanit mukan se toinen kani joka oli tyttö alko tekee pesää ja sitte repii silt toiselt kanilt kaarvaa.Mun huoneen laittial ja häkissä on kauheestib karvsaa


    • charol

      mä luulen että kanillasi saattaa olla jokin allergia,joka ilmenee just tolla karvanlähdöllä.en ole kuitenkaan varma asiasta,saattaa olla että sillä voi olla joitakin punkkeja tai muita öttiäisiä turkissaan,ja raapii niitä sitten.voi olla myös että siltä lähtee vain "talviturkki"pois.kantsii kuitenki käydä näyttämässä eläinlääkärillä,tai jotain :)

      • sensored

        Kyllä mä luulen, että tuo karvanlähtö johtuu nyt ihan pelkästään näistä jumalattomista helteistä. Meillä on täällä sisälläkin jumalattoman kuuma ja sen vuoksi pupu tykkääkin vilvoitella wc:n lattialla, jossa viileät laatat.

        "Punkkeja tai muita öttiäisiä"... enpä usko, kanimme on sisäkani ja käy hyvin harvoin hihnan kanssa ulkoilemassa. Punkkeja ja muita öttiäisiä meillä tuskin (ja toivottavasti!) sisällä on... =)

        "Talviturkki" pupultamme lähti jo keväällä, jolloin kaneilla on normaali karvanlähtö.


      • charol
        sensored kirjoitti:

        Kyllä mä luulen, että tuo karvanlähtö johtuu nyt ihan pelkästään näistä jumalattomista helteistä. Meillä on täällä sisälläkin jumalattoman kuuma ja sen vuoksi pupu tykkääkin vilvoitella wc:n lattialla, jossa viileät laatat.

        "Punkkeja tai muita öttiäisiä"... enpä usko, kanimme on sisäkani ja käy hyvin harvoin hihnan kanssa ulkoilemassa. Punkkeja ja muita öttiäisiä meillä tuskin (ja toivottavasti!) sisällä on... =)

        "Talviturkki" pupultamme lähti jo keväällä, jolloin kaneilla on normaali karvanlähtö.

        no...se olikin vaan mun oletus ja mun mielipide! mä vaan nyt aattelin kirjottaa mun mielipiteen asiasta.ja mistä mä voisin tietää onko se sisäkani vai ei?joten mainitsin ne"öttiäiset"kuitenkin.yritin vaan auttaa,mut omapa on kanis!ja mitä sä neuvoo kysyt jos itse kerta arvailet et se karvan lähtö johtuu kuumuudesta!tuskin kumminkaan...vie se sit sinne eläinlääkärille,sehän sen parhaiten tietää.toivottavasti se karvanlähtö loppuu kohta :)


      • sensored
        charol kirjoitti:

        no...se olikin vaan mun oletus ja mun mielipide! mä vaan nyt aattelin kirjottaa mun mielipiteen asiasta.ja mistä mä voisin tietää onko se sisäkani vai ei?joten mainitsin ne"öttiäiset"kuitenkin.yritin vaan auttaa,mut omapa on kanis!ja mitä sä neuvoo kysyt jos itse kerta arvailet et se karvan lähtö johtuu kuumuudesta!tuskin kumminkaan...vie se sit sinne eläinlääkärille,sehän sen parhaiten tietää.toivottavasti se karvanlähtö loppuu kohta :)

        Enhän mä tuossa alkuperäisessä tekstissäni edes kysynyt, että mistä se karvanlähtö mahtaa johtua, vaan ihmettelin noita kaljuja länttejä.

        Ja ymmärsin, että halusit auttaa ja kertoa oman näkemyksesi...


      • charol
        sensored kirjoitti:

        Enhän mä tuossa alkuperäisessä tekstissäni edes kysynyt, että mistä se karvanlähtö mahtaa johtua, vaan ihmettelin noita kaljuja länttejä.

        Ja ymmärsin, että halusit auttaa ja kertoa oman näkemyksesi...

        joo sori,mä taisin mennä sekaisin noissa....


      • Herttatherabbit

        Mun kanilla on 5cm kaljukohta jossa on hilsettä myös ja se on vasta 4v se on ihan kalju kohta


    • Nupsu

      jooh, meidän pupsulla on kans yks kohta jos ei oo ollenkaan karvaa. Siis sitä ei oo kasvanu pitkiin aikoihin, mut muuten se on ihan terve pikkuinen pupuliini

    • booberella

      minun kanillani on sama juttu eli juuri sellainen karvaton kohta niskassa tai pikemminkin yläselässä. mahtaakohan se johtua stressistä ? pelkään että se johtuu siitä.

    • ..................

      Meillä on kanilla myös kalju kohta kuonossa.Vaaleaa ihoa näkyy.Ja minäkin pelkäisin sen stressistä tai ravinnon puuttesta?

    • fghjs

      ^Kanisi on varmasti vain lyönyt kuononsa johonkin,:)

      • karolla

        minun pupulla myös lähtenyt karvoja niin että kalju kohta jalassa. Toivottavasti ei ole vaarallista...


      • Zedä

        Nyt on ainakin ihan normaali karvanlähtöaika :) Kannattaa kyllä vähän katsella ihoa että se on hyvän näköinen eikä ole esim. rupia. Ja jos ei karvanlähtö mene ohi niin sitten miettiä muita mahdollisuuksia. Meillä ei onneksi vielä vaihdu karva!


      • Anonyymi

        Moikka mulla 4v pupu sillä on lähtenyt takaronkilta ka
        Rvat pois ja etu jalois
        Ta muuten virkee kaveri mitä avuksi


    • kani tyttö

      mun kani on pihalla kesällä ja talvella sisällä ja joka kesä aina kun se laitetaan ulos niin parin viikon päästä alkaa niskasta näkyä kalju läntti ja siinä vähän niin kuin rupeja. voisiko olla että itikka syönyt?

    • kanittaja3

      Hei
      minulla on 2 kääpiökania ja huomasin et toisella on päässä kuonon kohalla kalju läntti.
      Apua en tiedä mitä tehdä onko se normaalia vai kaavaako siihen enää karva.

      • puputyttö22

        Samoin!!😕


    • puputyttö22

      Olin ihan paniikissa kun nypin hellästi meidän ranskalupalta päästä karvoja ja pieni pikkurillin pään kokoinen kaljuläntti tuli esiin. Siirrettiin noin kuukausi sitten ulko häkkiin, voisiko johtua siitä? Onko teillä tietoa mistä se johtuu? Jos on niin kertokaa!!
      Tarvitseeko minun viedä se eläinlääkärille?
      Onko normaalia? Ei kai vain vaarallista?!

    • Anonyymi

      Nää keskustelut käytiin jo ennen mun syntymää mutta itellä on Leijona harjas /kääpiö risteytys uros ja sillä on käyny nyt kahdesti tälleen se täyttää ens viikolla vuoden ja
      Tänään Alko kauhee ka
      Rvasato sama tapahtuu kesän loppupuolella toivottavasti normaalia

    • Anonyymi

      no siis tänään ilallal mä alotin poistaan mun kanilta karvaa ei voimalla sellian että se vaan jäi käteen. niin sitten huomasin että silt niinkun lähtee erittäin paljon karvaa enemmän kun ennen aikasemmin. sitten mä niinku katoin sitä kohtaa ja huomasin ett se oli niinku kalju just sieltä hännän läheltä ja sitten mulle tuli paniikki, että onks se vaarallista sille kainille. mtehemmin ä niinku googlasin että mitä pitää tehdä niin siellä luki et pitäis käydä näyttää lääkärille. mä silloin jo stressanuin. myöhemmin löysin näit kommentei ja luin niitä ja ne helpotti mun mieltä. Nyt mä vaan toivon että ne kasvaa takas!!!

    • Anonyymi

      Mies kaniko?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      101
      1497
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1064
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      976
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      877
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      822
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      654
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe