Onko Rover Auto?

Tyyris Tyllerö

Nuo 90-luvun loppupuolen 200, 400 ja 600 sarjan Roverit näyttäisivät edullisilta ja Ah, niin tyylikkäiltä autoilta, mutta miksi niitä on niin vähän missään liikenteessä, ja jos niitä näkee myynnissä, niin hinta on todella alhainen.

Miksi niin? Onko Rover joku halpisauto ja huono laadultaan? Kertokaa jos on kokemuksia.

32

32959

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Roveristi

      Alhainen hinta johtuu varmasti osittain ainakin siitä, kun Roverin tehdas on suljettu, eikä niitä tällä hetkellä tehdä.

      Varaosista ja huolloista ei ole hätää, niitä saa ja niitä huolletaan. E-Suomessa on muutamia liikkeitä jotka ovat ko. maan merkkeihin erikoistuneet ja tietävät pirssit kuin omat taskunsa. Samat firmat myös myyvät varaosia.

      Mutta tosin, ei noi 200:ten hinnat niin alhaisia ole, poislukien tietysti pari kappaletta joiden hinta on ollut alta kuuden tonnin, toinen oli Tamperelaisessa autoliikkeessä, toinen Tervajokelaisessa. Tamperelainen 200:nen oli tuotu Ranskasta, joten siinä yksi syy miksi sen hinta on alhainen.

      Rover 400:ten hinnat pyörivät kutakuinkin samassa kastissa kuin 200:ten. Mutta samallalailla on samanikäisten Pösöjen hinnat, pienempi, oliko se nyt 306 vai mikä, maksaa saman kuin pykälää suurempi 400 -sarjalainen.

      Rover 600:ten hinnat on vielä kohtuu korkeat, pyynnit ovat lähestulkoon järjestään yli 15t€, poislukien taas muutamat poikkeukset.

      Itse omistin 200:sen noin 1.5 vuotta jonka juuri muutama päivä sitten vaihdoin 400:seen jossa on 2 litrainen moottori. Eipä valittamista ollut kummassakaan, 200:nen oli tosi hyvä ajettava pikkuautoksi, halvat vakuutukset ja yleensä ylläpito halpaa. 400:nen oli vielä parempi, tietysti, ja 2 litraisen moottorin voimalla se jaksaa mennä ihan mukavasti :) 400:nen on Ruotsin katsastustilastoissa huipulla hylkäämisprosentillaan 0,0.

      600:nen on mukava varustelutasoltaan ja voimaltaan. Vakiona autossa on ilmastointi, nahkasisustus, 4x s.lasit, kauko k.lukko häly, s.kattoluukku, s.peilit, abs luistonesto, 2x turvatyyny, jalopuut, s.antenni, jne. 200hv ei tietysti tänäpäivänä ole 2 litraisesta turbosta voima eikä mikään, mutta tiedossa on 600:nen, josta on suht helposti irrotettu 245hv.

      • Ei japsia

        Eikös nuo pikkurooverit ole niitä hondaklooneja, vähän lisätty Roverin ulkonäköä hämäykseksi. Jos japseihin on ihastunut, niin siitä vaan. R75 on täyttä brittitavaraa, johon on lisätty bmw:ltä kunnon lisämausteet.


      • Roveristi
        Ei japsia kirjoitti:

        Eikös nuo pikkurooverit ole niitä hondaklooneja, vähän lisätty Roverin ulkonäköä hämäykseksi. Jos japseihin on ihastunut, niin siitä vaan. R75 on täyttä brittitavaraa, johon on lisätty bmw:ltä kunnon lisämausteet.

        Homma menee kutakuinkin lyhkäisyydessään näin: Rover 200:nen on Roverin omaa tuotantoa, vaikkakin jossainpäin Hondan osat kummittelee, esimerkkinä nyt etujarrupalat ja jarrukengät ja viikset ohjaamossa. Mutta hyvin pitkälle tuohon se jää. Moottori ja laatikko on Roveria.

        Rover 400:nen on ainut, jossa on eniten Hondaa. Sisustassa, ulkokuoressa ja alustassa. Tosin moottori ja vaihteisto on Roverilta kokonaan.

        Rover 600:ssa on myös jossain päin alustaa samaa osaa kuin Hondassa, mutta ei niin paljoa kuin 400:ssa.

        Ja BMW:ltä sanottakoon, että eipä sieltä ole tullut kuin yksi erittäin suuri muutos, joka osoittautui käytännössä täydeksi sudeksi: pikkumoottoreiden (1.4, 1.6 ja 1.8) kannentiivisteen ohjaritapit muutettiin teräksisestä muoviseksi kustannusten alas saamiseksi. Onneksi eivät näppejään laittaneet K sarjan 2 litraiseen ja 2 litraiseen turboon... Tietystihän noi muoviset tapit kuluvat ja se saa kannentiivisteen elämään, joka hoitamattomana hajottaa moottorin.

        Rover 25, 45 sarjoissa ko. ongelma on jo korjattu, teräs on tullut mukaan kuvioihin, ja nämä mallithan tulivat pian sen jälkeen kun BMW möi merkin pois.

        Mutta mutta, eikös tänäpäivänä ole monilla muilla merkeillä sama juttu, esimerkkinä uusi Volvo V40/V50, Ford Focusko se oli ja Mazda 3, ole yhdella samalla alustalla. Jos jollakulla on noi automerkit malleittain paremmassa muistissa, korjatkoon.

        Mitäpä tuosta voimme sitten sanoa, Roverilla ja Hondalla samoja osia? Entä sitten, sehän on nykyaikaa, joka Roverilla ja Hondalla on ollut jo jonkun aikaa.


      • Tyyris Tyllerö
        Roveristi kirjoitti:

        Homma menee kutakuinkin lyhkäisyydessään näin: Rover 200:nen on Roverin omaa tuotantoa, vaikkakin jossainpäin Hondan osat kummittelee, esimerkkinä nyt etujarrupalat ja jarrukengät ja viikset ohjaamossa. Mutta hyvin pitkälle tuohon se jää. Moottori ja laatikko on Roveria.

        Rover 400:nen on ainut, jossa on eniten Hondaa. Sisustassa, ulkokuoressa ja alustassa. Tosin moottori ja vaihteisto on Roverilta kokonaan.

        Rover 600:ssa on myös jossain päin alustaa samaa osaa kuin Hondassa, mutta ei niin paljoa kuin 400:ssa.

        Ja BMW:ltä sanottakoon, että eipä sieltä ole tullut kuin yksi erittäin suuri muutos, joka osoittautui käytännössä täydeksi sudeksi: pikkumoottoreiden (1.4, 1.6 ja 1.8) kannentiivisteen ohjaritapit muutettiin teräksisestä muoviseksi kustannusten alas saamiseksi. Onneksi eivät näppejään laittaneet K sarjan 2 litraiseen ja 2 litraiseen turboon... Tietystihän noi muoviset tapit kuluvat ja se saa kannentiivisteen elämään, joka hoitamattomana hajottaa moottorin.

        Rover 25, 45 sarjoissa ko. ongelma on jo korjattu, teräs on tullut mukaan kuvioihin, ja nämä mallithan tulivat pian sen jälkeen kun BMW möi merkin pois.

        Mutta mutta, eikös tänäpäivänä ole monilla muilla merkeillä sama juttu, esimerkkinä uusi Volvo V40/V50, Ford Focusko se oli ja Mazda 3, ole yhdella samalla alustalla. Jos jollakulla on noi automerkit malleittain paremmassa muistissa, korjatkoon.

        Mitäpä tuosta voimme sitten sanoa, Roverilla ja Hondalla samoja osia? Entä sitten, sehän on nykyaikaa, joka Roverilla ja Hondalla on ollut jo jonkun aikaa.

        Eli mitä malleja ja vuosimalleja sitten on joissa tuo tuommoinen moottorin suunnitteluvirhe esiintyy? Että tietäisin edes vähän mitä kannattaa vältellä.


      • Roveristi
        Tyyris Tyllerö kirjoitti:

        Eli mitä malleja ja vuosimalleja sitten on joissa tuo tuommoinen moottorin suunnitteluvirhe esiintyy? Että tietäisin edes vähän mitä kannattaa vältellä.

        Probleema käsittää Roverin mallit 200 - 400 moottoreilla 1.4, 1.6 ja 1.8 joka on Rover 75:ssa sekä Rover 200 Vi:ssä. Rover 400:nen 2-litraisella ja Rover 600:nen 2-litrainen turbo on autoja joissa tuota vikaa ei ole.

        Tuo kannentiiviste probleema aikoinaan korjattiin joihinkin autoihin takuun alaisena ja joihinkin jatketulla takuulla. Osaan autoista on omistajan itsensä pitänyt se vaihtaa, niinkuin se kävi itselleni 200:ssa, tosin myynyt autoliike maksoi remontista puolet.

        Huoltokirjan kun käy läpi, tai ottaa edelliset omistajat selville ja kysyy heiltä onko kyseinen remontti joskus tehty, sitten ei ole hätäpäivää.


      • Roveristi
        Tyyris Tyllerö kirjoitti:

        Eli mitä malleja ja vuosimalleja sitten on joissa tuo tuommoinen moottorin suunnitteluvirhe esiintyy? Että tietäisin edes vähän mitä kannattaa vältellä.

        Ja unohtui tietysti tuossa kertoakkin, Rover 25:nen ja 45:nen ja niiden 1.4 ja 1.6 moottorit on sitten jo niitä, joissa tämä pemarin aikainen vika on korjattu.


      • Ei japsia
        Roveristi kirjoitti:

        Homma menee kutakuinkin lyhkäisyydessään näin: Rover 200:nen on Roverin omaa tuotantoa, vaikkakin jossainpäin Hondan osat kummittelee, esimerkkinä nyt etujarrupalat ja jarrukengät ja viikset ohjaamossa. Mutta hyvin pitkälle tuohon se jää. Moottori ja laatikko on Roveria.

        Rover 400:nen on ainut, jossa on eniten Hondaa. Sisustassa, ulkokuoressa ja alustassa. Tosin moottori ja vaihteisto on Roverilta kokonaan.

        Rover 600:ssa on myös jossain päin alustaa samaa osaa kuin Hondassa, mutta ei niin paljoa kuin 400:ssa.

        Ja BMW:ltä sanottakoon, että eipä sieltä ole tullut kuin yksi erittäin suuri muutos, joka osoittautui käytännössä täydeksi sudeksi: pikkumoottoreiden (1.4, 1.6 ja 1.8) kannentiivisteen ohjaritapit muutettiin teräksisestä muoviseksi kustannusten alas saamiseksi. Onneksi eivät näppejään laittaneet K sarjan 2 litraiseen ja 2 litraiseen turboon... Tietystihän noi muoviset tapit kuluvat ja se saa kannentiivisteen elämään, joka hoitamattomana hajottaa moottorin.

        Rover 25, 45 sarjoissa ko. ongelma on jo korjattu, teräs on tullut mukaan kuvioihin, ja nämä mallithan tulivat pian sen jälkeen kun BMW möi merkin pois.

        Mutta mutta, eikös tänäpäivänä ole monilla muilla merkeillä sama juttu, esimerkkinä uusi Volvo V40/V50, Ford Focusko se oli ja Mazda 3, ole yhdella samalla alustalla. Jos jollakulla on noi automerkit malleittain paremmassa muistissa, korjatkoon.

        Mitäpä tuosta voimme sitten sanoa, Roverilla ja Hondalla samoja osia? Entä sitten, sehän on nykyaikaa, joka Roverilla ja Hondalla on ollut jo jonkun aikaa.

        Tässä ”Roveristille” hieman esimerkkejä BMW:n osuudesta 75:n kehittämiseen, eikä tässä varmaankaan ole kaikkea, kyse ei suinkaan ollut vain joistain muovitapeista. (Toki on myönnettävä, että muuten yhteistyö ei ollut pidemmän päälle onnistunutta, mutta saatiinhan aikaan R75). Kannattaisi tutustua Roverin historiaan.
        - The 75 was originally designed with major input from BMW, when the German company
        owned Rover.
        - When BMW began to exert their influence on programme, it became clear that they possessed clear ideas as to how the car would ride and handle.
        - The Rover 75 rides on Macpherson struts with an anti-roll bar and L-shaped lower arms in front, while the back wheels are kept on track by an unusual version of BMW’s Z-axle, which was of course designed for rear-wheel drive but seems to work just as well in this application
        - Unlike most cars in this class, the 75 majors on quietness and refinement rather than sportiness and dynamism, and it has some of the best ride quality this class has to offer. In fact, its road isolation could happily grace a far more expensive car, while the action of the pedals, steering and switchgear verify BMW's involvement in this car's development because they have a quality feel not unlike other cars from the German carmaker.
        - Its anti-theft systems are a leftover from BMW's development of the car, and are among the best around.
        - With a stiffer hull, the handling of the car would be more accurate because there would be less of the negative effects of body flex to add to the equation. It was a policy that had served BMW extremely well in the past and would prove to have the same benefits for Rover – especially given the fact that the Rover 75 emerged even stiffer than its in-house rival.
        - However, one happy benefit of the increased development budget was the fact that the R75 was a remarkably well-tested car prior to its launch.
        - It is true to say that the excellence of the R75 has been down to two factors: Rover’s ability to develop a world-beating front-driven executive car, and BMW’s money with which to finance the programme. Without either one of these, the car would not have emerged as the excellent car that it is.
        - The 75 has proved itself dependable and reliable, thanks largely to BMW's input while it was being engineered.

        Ja tässä tietoa Honda-aikakaudesta:
        In the 1980s, the slimmed down BL used the Rover badge on a range of cars co-developed with Honda. The first Honda-sourced model, released in 1984 was the Rover 200, which, like the Triumph Acclaim that it replaced, was based on the Honda Ballade. (Similarly, in Australia, the Honda Quint and Integra were badged as the Rover Quintet and 416i.) In 1986, the SD1 was replaced by the Rover 800, based on the Honda Legend. By this time Austin Rover had moved to a one-marque strategy and renamed itself simply "Rover Group". The Austin Maestro and Montego, now badged as Rovers (though the word 'Rover' never actually appeared on the badging, just a version of the Viking badge), were replaced by the Rover 400 and Rover 600, based on Honda's Concerto and Accord. This was to prove to be the turn-around point for the company, steadily rebuilding its image to the point where once again Rovers were seen as upmarket alternatives to Fords and Vauxhalls. The 1994 takeover by BMW saw the development of the Rover 75, before the infamous de-merger in 2000.


      • Roveristi
        Ei japsia kirjoitti:

        Tässä ”Roveristille” hieman esimerkkejä BMW:n osuudesta 75:n kehittämiseen, eikä tässä varmaankaan ole kaikkea, kyse ei suinkaan ollut vain joistain muovitapeista. (Toki on myönnettävä, että muuten yhteistyö ei ollut pidemmän päälle onnistunutta, mutta saatiinhan aikaan R75). Kannattaisi tutustua Roverin historiaan.
        - The 75 was originally designed with major input from BMW, when the German company
        owned Rover.
        - When BMW began to exert their influence on programme, it became clear that they possessed clear ideas as to how the car would ride and handle.
        - The Rover 75 rides on Macpherson struts with an anti-roll bar and L-shaped lower arms in front, while the back wheels are kept on track by an unusual version of BMW’s Z-axle, which was of course designed for rear-wheel drive but seems to work just as well in this application
        - Unlike most cars in this class, the 75 majors on quietness and refinement rather than sportiness and dynamism, and it has some of the best ride quality this class has to offer. In fact, its road isolation could happily grace a far more expensive car, while the action of the pedals, steering and switchgear verify BMW's involvement in this car's development because they have a quality feel not unlike other cars from the German carmaker.
        - Its anti-theft systems are a leftover from BMW's development of the car, and are among the best around.
        - With a stiffer hull, the handling of the car would be more accurate because there would be less of the negative effects of body flex to add to the equation. It was a policy that had served BMW extremely well in the past and would prove to have the same benefits for Rover – especially given the fact that the Rover 75 emerged even stiffer than its in-house rival.
        - However, one happy benefit of the increased development budget was the fact that the R75 was a remarkably well-tested car prior to its launch.
        - It is true to say that the excellence of the R75 has been down to two factors: Rover’s ability to develop a world-beating front-driven executive car, and BMW’s money with which to finance the programme. Without either one of these, the car would not have emerged as the excellent car that it is.
        - The 75 has proved itself dependable and reliable, thanks largely to BMW's input while it was being engineered.

        Ja tässä tietoa Honda-aikakaudesta:
        In the 1980s, the slimmed down BL used the Rover badge on a range of cars co-developed with Honda. The first Honda-sourced model, released in 1984 was the Rover 200, which, like the Triumph Acclaim that it replaced, was based on the Honda Ballade. (Similarly, in Australia, the Honda Quint and Integra were badged as the Rover Quintet and 416i.) In 1986, the SD1 was replaced by the Rover 800, based on the Honda Legend. By this time Austin Rover had moved to a one-marque strategy and renamed itself simply "Rover Group". The Austin Maestro and Montego, now badged as Rovers (though the word 'Rover' never actually appeared on the badging, just a version of the Viking badge), were replaced by the Rover 400 and Rover 600, based on Honda's Concerto and Accord. This was to prove to be the turn-around point for the company, steadily rebuilding its image to the point where once again Rovers were seen as upmarket alternatives to Fords and Vauxhalls. The 1994 takeover by BMW saw the development of the Rover 75, before the infamous de-merger in 2000.

        Tuohan nyt on ollut päivänselvää siitä asti kun 75:nen tuli, pemarin rahoilla tehty ja suunniteltu, ja taka-aksilahan on suoraan pemarilta. Ja kysehän oli alkuperäisesti näistä 2 4 ja 6 sataa sarjalaisista... 75:nen on kyllä hyvä ajaa, ja hiljainen.

        Hauskaa kun on vain se, kun pemarin säännöstelyistä johtunut suunnitteluvirhe leimataan hetimiten Roverin omaksi viaksi... onhan 75:ssa ollut dieselin kanssa ongelmia, ja 75:sen dieselihän on pemarilta. Onpa vain tullut puheessa "Roverin dieseli" vastaan monella.

        Ja tuo viimeisin copy-paste, siinä on asiaa -80 ja -90 -luvun vaihteeseen asti, jolloin Rover-Honda yhteistyö on ollut voimakkaimmillaan, jolloin autot ovat olleet pitkälti samoja. Rover 200:lla ja 400:lla oli sama pohjalevy Honda Civicin kanssa, 600:lla Accordin ja 800:lla Legendin. Samaan aikaan Hondia tehtiin Roverin tehtailla Euroopan markkinoille. Honda yhteistyöhän juontaa Roverin historiassa 70 -luvun loppuun saakka. Mutta tänäänhän on tosi monella autolla yksi ja sama pohjalevy.

        Kysehän olikin nimenomaan -90 luvun lopusta, jolloin on ollut ihan eri kuviot pelissä. "Uusi" Rover 200:nen marraskuussa -95 joka oli ensimmäinen Roverin omaa tekoa ja suunnittelua 20 vuoteen. Tätä "uutta" Rover 200:sta (R3) alettiin suunnitella jo kesällä -91, ja julkaistiin marraskuussa -95. 200:sta aluksi aiottiin tehdä Rover 100:nen, mutta suunnitelma muutettiin ja otettiin käyttöön pykälää suurempi mallimerkintä.

        Ja eipä noita -90 luvun lopun 200:sia, 400:ia tai 600:ia tarvi kun verrata esimerkiksi oven kiinni menemisellä samanikäiseen Hondaan, tai yleensä japanilaisiin, on siinä selvä ero: ei Roverissa pärise pelti kun ovi menee kiinni.

        Ja noi Roverin 1.x moottorit on vakionakin kokoonsa nähden aika tehokkaita: melkein 10 vuotta vanhasta 200:sen 1.4:sta otetaan 103hv, kun Audilta tai Opelilta on 1.6:sta tasan 100hv.


      • ei japsia
        Roveristi kirjoitti:

        Tuohan nyt on ollut päivänselvää siitä asti kun 75:nen tuli, pemarin rahoilla tehty ja suunniteltu, ja taka-aksilahan on suoraan pemarilta. Ja kysehän oli alkuperäisesti näistä 2 4 ja 6 sataa sarjalaisista... 75:nen on kyllä hyvä ajaa, ja hiljainen.

        Hauskaa kun on vain se, kun pemarin säännöstelyistä johtunut suunnitteluvirhe leimataan hetimiten Roverin omaksi viaksi... onhan 75:ssa ollut dieselin kanssa ongelmia, ja 75:sen dieselihän on pemarilta. Onpa vain tullut puheessa "Roverin dieseli" vastaan monella.

        Ja tuo viimeisin copy-paste, siinä on asiaa -80 ja -90 -luvun vaihteeseen asti, jolloin Rover-Honda yhteistyö on ollut voimakkaimmillaan, jolloin autot ovat olleet pitkälti samoja. Rover 200:lla ja 400:lla oli sama pohjalevy Honda Civicin kanssa, 600:lla Accordin ja 800:lla Legendin. Samaan aikaan Hondia tehtiin Roverin tehtailla Euroopan markkinoille. Honda yhteistyöhän juontaa Roverin historiassa 70 -luvun loppuun saakka. Mutta tänäänhän on tosi monella autolla yksi ja sama pohjalevy.

        Kysehän olikin nimenomaan -90 luvun lopusta, jolloin on ollut ihan eri kuviot pelissä. "Uusi" Rover 200:nen marraskuussa -95 joka oli ensimmäinen Roverin omaa tekoa ja suunnittelua 20 vuoteen. Tätä "uutta" Rover 200:sta (R3) alettiin suunnitella jo kesällä -91, ja julkaistiin marraskuussa -95. 200:sta aluksi aiottiin tehdä Rover 100:nen, mutta suunnitelma muutettiin ja otettiin käyttöön pykälää suurempi mallimerkintä.

        Ja eipä noita -90 luvun lopun 200:sia, 400:ia tai 600:ia tarvi kun verrata esimerkiksi oven kiinni menemisellä samanikäiseen Hondaan, tai yleensä japanilaisiin, on siinä selvä ero: ei Roverissa pärise pelti kun ovi menee kiinni.

        Ja noi Roverin 1.x moottorit on vakionakin kokoonsa nähden aika tehokkaita: melkein 10 vuotta vanhasta 200:sen 1.4:sta otetaan 103hv, kun Audilta tai Opelilta on 1.6:sta tasan 100hv.

        Kiitos "Roveristille" asiallisesta vastauksesta, vaikka taisit hieman provosoitua. Halusin vain sanoa, kun totesit: "Ja BMW:ltä sanottakoon, että eipä sieltä ole tullut kuin yksi erittäin suuri muutos, joka osoittautui käytännössä täydeksi sudeksi: pikkumoottoreiden (1.4, 1.6 ja 1.8) kannentiivisteen ohjaritapit..." , että ei sitten kannata vähätellä heidän osuuttaan, vaikka asia olisikin päivänselvää sinulle. Joillekin lukijoille se ei ehkä ole ja näin tulet antaneeksi väärän kuvan auton kehitystyöstä ja BMW:n osuudesta siihen. Sitten jos ja kun itse vaihdat pikkuroovereista 75:seen taitaa ääni vaihtua kellossa. Happamia...


    • vuosi

      sitten . Kattelin veholla vaihtoautoja ja jäi mieleen kun siellä oli myynnissä 200:n.
      Hintaa en muista mutta oli halpa ,korilla oli ajettu 58tkm ja moottorilla 0km. en ostanut.

      • Reino

        Kävin tänään Lepaalla britit kohtaa meetingissä ja siellä oli noita kaikkia edellä mainittuja Rovereita paljon muuta hieno Brittiläistä autotuotantoa.
        Itse iskin silmäni Roverin 75 "farkkuun" ja täytyy sanoa että on tosi juhlallisen näköinen auto,innostus is´ki ko malliin samoin tein-kokemuksia?


    • sd1

      Ainut kunnon ja viimeinen rooveri oli sd1. Takaveto ja kaikki herkut. Sen jälkeen pilattiin rooverin maine etuvedolla ja hondan koneella.

      Terveisin SD1 vanden plassin onnellinen omistaja..

      • autoilija

        rover 75 on tehty ihan roverin omalla tehtaalla roverin koneella,ja on makee auto.


      • se,oikea,on,p6,3500


    • Rousku

      Ostin tollasen 200:n vuonna 99 ja jouduin siitä nyt luopumaan, kun meni lunastukseen.
      Oli kyllä kaikkinensa upea auto, eikä sitä kovin paljoa tarttenut pajalla käyttää.

      • laro-63

        Olipas rohkaisevaa lukea viestisi, olen nimittäin kiinnostunut 200 roverista -99, olen etsinyt tietoa kyseisestä ajokista ja osto päätös on nyt tehty.


    • sd 1nen

      Lukekaapa vaikka rooveri palstoja että viimenen kunnon rooveri oli sd1.. Siitä ei pääse mihinkään. Ja soittakaa vaikka alan harrastelijoille. Sd1 on auto. Ja nuo etuvetoset on vaan käyttöautoja. Ei luokitella minun piireissä autoksi. Varmasti hyviä autoja, mutta silti. Rooveri oli vielä rooveri kun sd1 sen tuotanto loppui, sen jälkeen tuli honda..

      • yrjö

        Makuasioitahan nämä tietenkin ovat. Varmasti sd1 on hieno auto, siitä ei ole epäilystäkään. Olet oikeassa, Honda pilasi pitkäksi aikaa Roverin maineen ja se vaikuttaa vieläkin ja näkyykin näissä pikkurovereissa. Mutta olethan aitona roveristina tietoinen, että 75:ssä ei ole enää tippaakaan Hondaa, vain aitoa brittityyliä ja parasta englantilaista perinnettä lisättynä ripauksella saksalaista tekniikkaa. Ja eikö nämä isommat MG:t ole 75:sia hieman erilaisissa vaatteissa eikä niitäkään moittia voi.


    • Rover 75

      No itse omistan kyllä Roverin ja en voi sanoa etta Toyota olis auto sen vieressa. Niin vaan liikenteessä, kun on vahan kalliimpi ylläpito ja helkarin kallis uutena. Oma autoni on Rover 75 vm 2000, ja olen tosi tyytyvainen noin 4 vuoden ajalta omistuksestani..Rover on erittain tyylikas ja siisti auto. Rover on myös Kuninkaallinen suku merkki ( Britania )

    • late65

      moi vaan kaikille
      jos ja kun kannentiiviste palaa niin vaihdetaanko vaan uusi tiiviste vai tuleeko holkit uudet ja onko ne sitten metalliset vai vieläkin muoviset!!
      olen ajatellut ostaa tytölleni 400:n roverin -98
      jolla on aj.224000 km

      • 70tkm vaihdon jälkeen

        Ei ole muovia


    • hp81

      Kyllä Rover on auto...
      itselläni on 200 rover -98 211tkm ajettu ja mitään vikaa ei ole ollut... Mitä nyt kulutus osia on joutunut vaihtaa (jarrupalat ja levyt)... Osat on sut edullisia.... Suosittelen joka haluaa pienen mutta pirteän auton...

      • aito britti

        Niin, olen omistanut tämän seitenvitosen jo seitsemisen vuotta. Minkäänlaista vikaa ei ole ollut, ei ruostetta eikä teknistä ongelmaa. Hyvät ihmiset, jos haluatte kunnollisen ja kestävän auton, hankkikaa tällainen R75. Hinnat ovat kohtuullisia. Voi verrata ihan hyvin Jaguarin S-typeen, mutta on mielestäni tämä Rover pikkuisen hienostuneempi kulkupeli. Ei ihan joka kulmalla tule vastaavaa vastaan. Ja on todella kaikilla "herkuilla" mitä autoihin on saatavissa. Tosin uutena maksoikin 53.700 euroa. Eli ei mikään ihan halpa kärry. Kulussa tiellä lähes äänetön, ei kuulu rahinaa ja tuulen vinguntaa mistään. Oma Rover 75 Con. on säilynyt ihan uuden veroisessa kunnossa, vaikka matkaa on taitettu jo 150 tkm. Ei retkota penkit, nahat hyvässä kuosissa, matot aivan uuden veroisessa kunnossa. Materiaalit on kyllä tässä autossa todella laadukkaita, esim nahka, jota käytetään tässä autossa runsaasti, on laadukasta ja tukevaa. Integroitu viihdelaitteisto on Alpinen rakentama, CD-boxeineen. Ohjaamo on sisätutkalla varustettu, joten pitkäkyntiset pysyy loitolla. Sähkövikoja ei ole esiintynyt ensimmäistäkään, vaikka autossa on nykyvaatimuksen mukaiset sähkölaitteet. Olen ollut HYVIN tyytyväinen autooni. Ja väri on tietysti se ainoa oikea, eli tumman metallin vihreä. Englanninvihreä!! Olisi mukava lukea muidenkin kokemuksia R75:ta.


      • turtti
        aito britti kirjoitti:

        Niin, olen omistanut tämän seitenvitosen jo seitsemisen vuotta. Minkäänlaista vikaa ei ole ollut, ei ruostetta eikä teknistä ongelmaa. Hyvät ihmiset, jos haluatte kunnollisen ja kestävän auton, hankkikaa tällainen R75. Hinnat ovat kohtuullisia. Voi verrata ihan hyvin Jaguarin S-typeen, mutta on mielestäni tämä Rover pikkuisen hienostuneempi kulkupeli. Ei ihan joka kulmalla tule vastaavaa vastaan. Ja on todella kaikilla "herkuilla" mitä autoihin on saatavissa. Tosin uutena maksoikin 53.700 euroa. Eli ei mikään ihan halpa kärry. Kulussa tiellä lähes äänetön, ei kuulu rahinaa ja tuulen vinguntaa mistään. Oma Rover 75 Con. on säilynyt ihan uuden veroisessa kunnossa, vaikka matkaa on taitettu jo 150 tkm. Ei retkota penkit, nahat hyvässä kuosissa, matot aivan uuden veroisessa kunnossa. Materiaalit on kyllä tässä autossa todella laadukkaita, esim nahka, jota käytetään tässä autossa runsaasti, on laadukasta ja tukevaa. Integroitu viihdelaitteisto on Alpinen rakentama, CD-boxeineen. Ohjaamo on sisätutkalla varustettu, joten pitkäkyntiset pysyy loitolla. Sähkövikoja ei ole esiintynyt ensimmäistäkään, vaikka autossa on nykyvaatimuksen mukaiset sähkölaitteet. Olen ollut HYVIN tyytyväinen autooni. Ja väri on tietysti se ainoa oikea, eli tumman metallin vihreä. Englanninvihreä!! Olisi mukava lukea muidenkin kokemuksia R75:ta.

        ostin tossa rover 600 turbo vehkeen ja nyt huomattiin että kytkin rupee luistaa heti kun 0,5 ahdot? ja muutenki kytkin irrottaa ihan ylhäältä vasta joten onkohan kytkin vetämässä viimisiään?


      • Rover
        turtti kirjoitti:

        ostin tossa rover 600 turbo vehkeen ja nyt huomattiin että kytkin rupee luistaa heti kun 0,5 ahdot? ja muutenki kytkin irrottaa ihan ylhäältä vasta joten onkohan kytkin vetämässä viimisiään?

        Moro,

        siltähän tuo vaikuttaa, että kytkin luistaisi. Helpoin kokeilla nopeus n.20km/h jonka jälkeen iso vaihde 4 tai 5, kierokset ylös ja kytkin ylös... jos kytkin loppu niin kierokset jäävät huutamaan ja jos ok niin nykii ja sammuu eli --> ei jaksa vetää isolla vaihteella. Tällä testaamisella saat myös poltettua ehjän kytkimen joten
        rauhallisesti ja tuntumalla


      • rover 600
        Rover kirjoitti:

        Moro,

        siltähän tuo vaikuttaa, että kytkin luistaisi. Helpoin kokeilla nopeus n.20km/h jonka jälkeen iso vaihde 4 tai 5, kierokset ylös ja kytkin ylös... jos kytkin loppu niin kierokset jäävät huutamaan ja jos ok niin nykii ja sammuu eli --> ei jaksa vetää isolla vaihteella. Tällä testaamisella saat myös poltettua ehjän kytkimen joten
        rauhallisesti ja tuntumalla

        hei.
        mahtaiskoha jostain löytyy ehjää takakonttia rover 600 ?


      • rover 600 t 99
        Rover kirjoitti:

        Moro,

        siltähän tuo vaikuttaa, että kytkin luistaisi. Helpoin kokeilla nopeus n.20km/h jonka jälkeen iso vaihde 4 tai 5, kierokset ylös ja kytkin ylös... jos kytkin loppu niin kierokset jäävät huutamaan ja jos ok niin nykii ja sammuu eli --> ei jaksa vetää isolla vaihteella. Tällä testaamisella saat myös poltettua ehjän kytkimen joten
        rauhallisesti ja tuntumalla

        Moi

        Mistä löytyy Rover 600 Turbo vm 99, kytkinlevy tai koko paketti ????


      • rover 600TI 230hv
        rover 600 t 99 kirjoitti:

        Moi

        Mistä löytyy Rover 600 Turbo vm 99, kytkinlevy tai koko paketti ????

        itellä vaihtu kytkin (siis koko paketti) ad huollossa olihan se kallis mut on toimitun hyvin ei kannata rupee tekemään ite kun joutuu koko koneen irrottaa ett saa kytkimen esiin sama vika kun accordissa


      • roveristi
        rover 600TI 230hv kirjoitti:

        itellä vaihtu kytkin (siis koko paketti) ad huollossa olihan se kallis mut on toimitun hyvin ei kannata rupee tekemään ite kun joutuu koko koneen irrottaa ett saa kytkimen esiin sama vika kun accordissa

        Hyvinhän tuo onnistuu pelkän laatikon irroittamisella. Ei mikään mahdoton homma itsekään tehtäväksi.


    • v6

      Onkos kokemuksia tuosta V6-koneesta, jota on ainakin 75-malleissa?

      • ♥♥♥♥♥♥♥♥]

        Sd1 ois upeaa omistaa


    • Anonyymi

      SD1 JA 2000 TC OVAT ENGLANTILAISTA LUXUSTA JOS EI YLÄLUOKAN TYYLIÄ

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2531
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe