Uskis ja Tuning harrastus

haluaisin tietää

Olen uskovainen 20 vuotias mies.
Haluaisin kysyä, onko uskovaisen sopiva harrastaa auto tuningia?

Jos ette tiedä, mitä auto tuningilla tarkoitetaan,

Se on autojen virittelemistä, ulkonäön kohentamista jne.
Tuningissa näkyvimpiä ovat Auton madallukset, Ylisuuret vanteet, spoilerit, korin muokkaukset jne.

Autoon voi laittaa myös HiFi järjestelmiä ja tehoputkia, erilaisia neoneita ja ledejä yms.

Itseäni kiinnostais laittaa omaa golfiani, mutta haluaisin tietää, onko tuning harrastus yleensä uskovaiselle sopivaa. Pidättekö Tuning harrastusta turhamaisena, vai voiko uskovainen hyvällä omalla tunnolla harrastaa sitä.

Kysyn, koska olen epätietoinen, ja kovasti kiinnostunut tuningista.

16

469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toki

      Tietenkin ihmisellä saa harrastuksia olla.

    • Mattiaaro

      Parempiakin harrastuksia on, kuten katuevankeliointi, seurakunnan työmuodot jne..
      On hyvä käyttää vapaa-aika terveellisiin harrastuksiin.
      Itselläni menee vapaa-ajat Jeesuksesta kertomiseen.

      Kerron joko täällä Jeesuksesta, tai sitten kaduilla.
      Jakelen lappuja, joita olen omalla koneellani tehnyt. Lapuissa lukee isolla: Kyllä kannattaa uskoa Jeesus!!
      Ja pienemmällä tekstillä selityksen, minkä takia kannattaa.
      Jeesus haluaa, että pelastuisitte!!!

      Niin, ja jos välttämättä haluat harrastaa tuningia, niin laita autosi kristillisessä mielessä!
      Tässä muutamia vinkkejä:
      Korista auto ristin kuvioin. Voit vaikka laittaa ristin, ankkurin ja sydämen kuvan siihen.

      Tekstit kylkeen: Jeesus pelastaa, tai Jesus peoples tms.. Kyllä sä keksit varmaan parhaat tekstit!

      Tee autosta niin näyttävän näköinen, että jo se kääntää katseita puoleensa, ja näkevät nuo tekstit. Taustapeiliin voit laittaa roikkumaan vaikka hopean värisen ristin.

      Spoileriin, levikkeisiin jne, voit myös sisällyttää kristillistä sanomaa.

      Ja kunnon äänijärjestelmä ja kaupungille gospelia huudattamaan. Tämä on kans yksi tapa tehdä evankelioimistyötä!!

      • Nasse

        laittaa pari SEEMOS tarraakin


      • Valle

        Mattiaaro, you're sick!!! Get sum fucking help!!!


      • kaverihan

        on ihan mielettömän hauska, harvoin saa nauraa täällä näin makeasti :))


      • Mattiaaro
        kaverihan kirjoitti:

        on ihan mielettömän hauska, harvoin saa nauraa täällä näin makeasti :))

        se ei tunne tiettyjä muotoja.
        Evankelioimistyön ei tarvitse välttämättä olla sitä lappusten jakamista kadulla.

        Ihan tosimielessä halusin neuvoa Tuning harrastajaa, miten hän voisi harrastuksessaan yhdistää evankelioimisen.
        Paikallisella helluntaiseurakunnalla oli hyvä tapa tehdä evankelioimistyötä. Heillä oli käytössä linja-auto, jossa luki Jeesus on Herra!

        Sillä he tekivät retkiä eripuolille Suomea vieden Jumalan sanaa nälkäisille Suomalaisille.
        Suomalaisilla on hengellisyyden nälkä!
        Olen sen kokenut mm. lappuja jakaessa, sillä todella useat ihmiset ottavat antamani laput.

        Eräs kaverini on yhdistänyt rullaluistelun ja evankelioimisen. Hänellä on luistellessaan päällä heijastin liivi, jossa lukee takana "Jesus Loves You" ja edessä "Jesus saves!".

        Myös moottoripyörä harrastuksen voi yhdistää evankelioimiseen =Prätkäkirkot, Jeesus marssit jne!

        Evankelioimistyössä vain mielikuvitus on rajana.
        Pitäisi itsekin kokeilla muita tapoja.
        Miettikää uskovaiset, olisko hyvä idea jakaa torilla ilmaisia kaasuilmapalloja joissa lukee "Jeesus rakastaa sinua" tms.
        Lapsethan ottavat mielellään kaasuilmapalloja.
        Taidan kokeilla tuota tapaa!!


    • Pieni uskovainen

      Jos haluat "tuningoida" autosi, niin tee se kristillisellä mielellä.
      Ei välttämättä kannata liikaa korostaa kristillisyyttä siinä autossa.
      Laita joku huomaamaton tarra johonkin upean yksityiskohdan päälle.
      Teksiksi vaikka: löydä tie!
      ja eriin kohtaan: Jeesus on tie!

      Tässä mun vinkkini, ja se saattaa toimia uskomattomiin!

    • jepjep

      Tuning on merkki tyhmyydestä. Tiedän useita tunaajia jotka ovat kaikki poikkeuksetta amispellejä, paskasti koulutettuja, sivistymättömiä, tyhmiä, reppanoita ja yleensä vielä uskovaisia. Ja minkälaista tunaus saakaan aikaan. Voi voi kun taso on lähes poikkeuksetta ala-asteelaisen aikaansaannosta vastaavaa. Kökköjä värejä, törkeitä spoilereita mitkä korkeintaan heikentävät ajo-ominaisuuksia. Noh, toisaalta yhteiskunna pohjasakallakin pitää olla jotain kivaa tekemistä että tuntevat olonsa hyväksi.

      • Tuunaja

        Mun autossa on kuitenkin ajo-ominaisuudet parantunut rutkasti, kun olen laittanut sitä.
        En ole amispelle, vaan ihan johtotehtävissä toimiva hemmo.
        Autossani oleva laskusarja parantaa asfaltilla ajamista ja spoileri vakauttaa menoa kummasti, kun vauhtia on toista sataa.
        Tiedän mistä puhun. Autoni oli ennen laittamista todella huono ajettavuudeltaan.
        Nyt auto ei kallistele yhtään, ja vauhtikaan ei tunnu missään.
        Ulkonäkökin on minulle tärkeä asia, joten autossani on myös "turhuutta", kuten ylöspäin aukeavat ovet, pohjassa neonit, sekä spinner vanteet.
        Tämä on ihan kiva harrastus, muttei kaikkien tarvitse tätä harrastaa.
        Niin, ja olen uskovainen!


    • rahankäyttö

      Katteleppa TV7 taivaskanavaa ja niitä suomalaisia ja ulkomaisia julistajia siellä:

      ovat pukeutuneet viimeisen päälle kalliisti ja laittaneet itsensä kampaamoissa niin viimeisen päälle ja suomalaisilla erityisesti on kultaiset rolexit ranteessa (se pariskunta, jossa mies puhuu huonoa suomea) ja niin viimeisen päälle turahamaisia keikareita ja ulkonäön palvojia, ettei tosikaan.
      Jos ne on oikeesti uskovaisia, niin kai sinäkin voit laittaa autosi mihin kuntoon tahansa. Ei se sen kummempaa ole kuin ostaa kuteensa viimeisen päälle kallilla, laittaa viimeisen äälle kalliit korut ja rolexit.

    • johannes19

      Aivan varmasti voi uskovainenkin harrastaa tuningia ilman, että pitäisi omantunnon soimata. Kunhan et kohentele sitten autosi ulkonäköä pedon merkeillä, sillä se olisi vakavahkossa ristiriidassa uskovaisuutesi kanssa! Monet ovat tuon virheen tehneet. Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.

    • Tuninggii

      Tuning sopii uskovaiselle. Itselläni lukee auton molemmissa kyljissä, että kannattaa uskoa Jeesus omaksi Herraksi. Autoni kääntää todella päät!

    • kysynpävaan

      You tubesta voi katsoa Pontus J. Back

    • peräänajaja

      Se kala auton perseessä ei ole sovelias.

      • pysytäänasiassa

        Onko autossasi perse?? Miten se autoon on joutunut?


    • 12___13

      "Haluaisin kysyä, onko uskovaisen sopiva harrastaa auto tuningia?"

      Ihan ok, kunhan et sen vuoksi hylkää Jumalaa.

      Kaikki on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi; kaikki on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita.
      Ensimmäinen kirje korinttilaisille 6:12

      "Kaikki on luvallista", mutta ei kaikki ole hyödyksi; "kaikki on luvallista", mutta ei kaikki rakenna.
      Ensimmäinen kirje korinttilaisille 10:23

      Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
      Joh. 14:15

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5088
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3337
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1010
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe