isotretiooni

lemon

saako isotretiooni [en nyt ole aivan varma kirjoitetaanko nuin, mutta kuitenkin.] kuurin kesällä? ihotautilääkärini sanoi viimeksi syksyllä, että auringossa oloa tulisi välttää kuurin aikana, ja sen käyttöä tulisi välttää kesäaikaan, mutta naama alkaa olla siinä kunnossa, että olisikohan sitä mahdollista saada kesällä? onko kokemuksia?

7

542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lemon

      eli juu siis ei mikään isotretiooni vaan isotretinoiini:D

    • roatyttö

      itse aloitin isotretinoin-kuurin touko-kesäkuun vaihteessa,6kk olisi tarkoitus kestää...

      Lääkäri ei maininnut auringosta mitään,mutta itse olin ottanut asiasta selvää,mutta ei ole vaikuttanut mitenkään.
      Työni puolesta olen joutunut olemaan ulkona päivittäin useita tunteja,ja itseasiassa olen ruskettunut paremmin ;)
      Toivottavasti ei tule mitään maksaläiskiä parin vuoden päästä kun sellaisiakin tarinoita olen kuullut...

      Rohkeasti vaan sinne lääkäriin!

      • lemon

        Kiva kuulla, pitää siis varata aika ihotautilääkärille. Ei tosin huvittais niitä myrkkyjä kauheasti syödä enää, kun 4 kuuria geelejä takana, ja olen vasta 14-vuotias. Mutta ei kai se muukaan auta, kun näillä kuureilla sen parhaan tuloksen saa,, mun kohdalla ainakin.

        Mitä lääkettä muuten käytät? Nimestä päätellen roaa?


      • roatyttö
        lemon kirjoitti:

        Kiva kuulla, pitää siis varata aika ihotautilääkärille. Ei tosin huvittais niitä myrkkyjä kauheasti syödä enää, kun 4 kuuria geelejä takana, ja olen vasta 14-vuotias. Mutta ei kai se muukaan auta, kun näillä kuureilla sen parhaan tuloksen saa,, mun kohdalla ainakin.

        Mitä lääkettä muuten käytät? Nimestä päätellen roaa?

        jep,roaa syön,toivottavasti alkaa pian auttaa.
        Tuntuu että parin ekan viikon jälkeen iho parani ja kuivui huomattavasti ja luulin jo ettei pahenemisvaihetta tulekaan,mutta nyt 8vko jälkeen on leuassa monta kipeetä pattia ja kymmeniä valkopäitä... :(
        Kärsivällisyyttä tosiaan tarvitaan,toivon että näistä pääsis,mulla ikää jo 22.


      • lemon
        roatyttö kirjoitti:

        jep,roaa syön,toivottavasti alkaa pian auttaa.
        Tuntuu että parin ekan viikon jälkeen iho parani ja kuivui huomattavasti ja luulin jo ettei pahenemisvaihetta tulekaan,mutta nyt 8vko jälkeen on leuassa monta kipeetä pattia ja kymmeniä valkopäitä... :(
        Kärsivällisyyttä tosiaan tarvitaan,toivon että näistä pääsis,mulla ikää jo 22.

        niin tarvitaan. mullakin taitaa olla aika pitkäaikanen ongelma tämä, toivotaan vaan, että joskus hellittää. aina kestää sen kuurin ajan jonkun puol vuotta kuurin loppumisen jälkeen iho hyvässä kunnossa, sitten tulee taas takasin. tää kierre jatkunu jo monta vuotta. :\


    • en suosittele

      Elikkä en oikein suosittele, itsellä oli keväällä kuuri, ja kun tuli lämpimät kesäpäivät ja paljon aurinkoo niin iho kuivui ihan liikaa! käteen tuli semmosia kuivuneita kohtia, näytti ihottumalta. Mutta tietenkin ne lähti pois, kun otin taukoa lääkkestä ja aurinko auttoi ihoa kasvoissakin semmoseksi, että se on nyt parempi kuin ennen! Että oma suositus olisi että aloitat sen vaikka elokuun lopulla, taikka joskus syksyllä.

      • lemon

        ..käydä ihotautilääkärin kanssa juttelemassa asiasta, mitä mieltä se on. tosin ei taida enää pahemmin aurinko paistella, eikä se niin ongelma olis pysyä mahd. paljon poissa auringosta. mieluummin saan tämän ihon kuntoon.

        onko ruokavaliolla vaikutusta akneen? yritän itse ainakin syödä mahdollisimman terveellisesti, juoda paljon vettä jne.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe