Kuoroja Helsingissä

aikoinaan laulanut

moi,

onko missään hyvää linkkiä helsingin kuoroista? itse en ole löytänyt..

saa myös kertoilla suoraan kyseisistä kuoroista. itse olen kiinnostunut enemmänkin viihdekuoroista, mutta olen silti kaikkiruokainen päälle 20 vee nuori aikuinen. eli elkää ihan mitään pelkkiä yli 50-vee miesten kuoroja ehdotelko.

mitenkäs sitten nuo kuorokausien alkamiset. itse saavun pk-seudulle vasta elokuun lopulla. onko kaikki try outit jo menny kenties.. kiitos kaikille vastanneille :)

27

15752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiina1962

      Hei!
      Minä ainakin aikanaan löysin kuoroni (Discantus) Sulasolin sivujen kautta. Siis www.sulasol.fi -sivut. Siellä on naiskuoroliiton, mieskuoroliiton, nuorten kuoroliiton ym. alaiset kuorot. Listassa on koko Suomi, mutta etsivä löytää.. Ja jos kuorolla on omat sivut yhteystietoineen, löytyy sekin tätä kautta.
      Toivottavasti löydät sen oman kuorosi!

      • pro

        Vinkkasin jo tuossa aiemmin että kannattaa käydä kuoromessuilla. Tänä vuonna ne järjestetään 24.9. Helsingin konservatoriossa Ruoholahdessa. Siellä voi tutustua kuorotarjontaan. Myös tuo Art Goes kapakan kuorokierros antaa tilaisuuden vakoilla millainen meininki eri kuoroissa on.


      • niinpä niin :)
        pro kirjoitti:

        Vinkkasin jo tuossa aiemmin että kannattaa käydä kuoromessuilla. Tänä vuonna ne järjestetään 24.9. Helsingin konservatoriossa Ruoholahdessa. Siellä voi tutustua kuorotarjontaan. Myös tuo Art Goes kapakan kuorokierros antaa tilaisuuden vakoilla millainen meininki eri kuoroissa on.

        toisto on ihan hyvä kaikessa niin oppii :)

        toi linkkijuttu pitää tsekata niin kuin myös ne messut jos mahdollista


      • |itta
        pro kirjoitti:

        Vinkkasin jo tuossa aiemmin että kannattaa käydä kuoromessuilla. Tänä vuonna ne järjestetään 24.9. Helsingin konservatoriossa Ruoholahdessa. Siellä voi tutustua kuorotarjontaan. Myös tuo Art Goes kapakan kuorokierros antaa tilaisuuden vakoilla millainen meininki eri kuoroissa on.

        Konservatoriolla toimii kuoroja 6-> galanten ellit 6-12, Galante 12-16, All4Voices 17v. ->...


    • http://www.sulasol.fi/kuorosuomi/kuorot.htm

      Tämä on sikäli paras käytettävissä oleva lista (siitäkin huolimatta, että siellä on tarjolla muuallakin, kuin pk-seudulla kotiaan pitäviä köörejä), että tänne pääsevät kaikki, jotka ovat yhteystietonsa lähettäneet. Siis myös ei-sulasolilaiset.
      Messut ovat tänä vuonna jäsenvärväyksen kannalta heikompaan aikaan, kuin ennen, mutta nyt siellä kuultavat kuorot lienevät kuitenkin vähemmän kesäterässä, kuin elokuussa.

    • hanski

      Kuorot ottavat mielellään laulukauden alussa laulajia, mutta kokeneille laulajalle ja varsinkin mieslaulajalle löytyy laulukaudellakin tilaa ja koelauluaikoja.
      Omassa kuorossani ( Kilven Kuoro ) laulajia otetaan jo 13.8. karaoken merkeissa Karaoke Barissa Anna K:ssa ja viimeinen järjestetty tavallinen koelaulu on 23.8.

      Tuohon ikäkysymykseen toteaisin että kun kuoro tai pienlauluryhmä soi hyvin ja laulua tuotetaan oikealla äänenmuodostuksella, on aivan sama minkä ikäisillä äänihuulilla laulua tuotetaan.

      Mutta toki ymmärrän että kuorosta on löydyttävä saman ikäistä lauluseuraa kun kuoro on muutakin kuin laulamista.

      • ketjun aloittanut

        pahoittelen, oli tuon ikä jutun kanssa aihetta väärinymmärryksiin.

        eli tarkoitin sitä juuri siltä kantilta, että ei ole antoisaa olla ainoa parikymppinen joukossa, jossa kaikki muut ovat vanhempia. (meinaan kokenut olen ja siinä on todella ulkopuolinen fiilis). sellaiset sekalaiset ikä/sukupuoliryhmittymät kyllä käy joissa koko porukalla hyvä henki :)

        kesätöissäkin sen aina huomaa, että muiden kesätyöläisten kanssa juttu luistaa parhaiten ja eipä niillä itseään kypsemmilläkään ole meille taaperoille oikein mitään sanottavaa (tosin monia kymmeniä hengenheimolaisia löytyy vanhemmistakin tyypeistä :) eiköhän tässä nyt tullut jo tarpeeksi tai liikaakin


      • pro

        ... vaarantaa ihmissuhteesi ;) Viitaten edellisen kirjoittajan kommenttiin: "Mutta toki ymmärrän että kuorosta on löydyttävä saman ikäistä lauluseuraa kun kuoro on muutakin kuin laulamista."

        Minna Lindgren on kirjoittanut mahtavan pakinan kuorolaulusta ja siinä esitellään salaliittoteoria, jonka mukaan nuorten aikuisten sekakuorot ovat oikeasti pelkkiä parituslaitoksia ;)


      • pro kirjoitti:

        ... vaarantaa ihmissuhteesi ;) Viitaten edellisen kirjoittajan kommenttiin: "Mutta toki ymmärrän että kuorosta on löydyttävä saman ikäistä lauluseuraa kun kuoro on muutakin kuin laulamista."

        Minna Lindgren on kirjoittanut mahtavan pakinan kuorolaulusta ja siinä esitellään salaliittoteoria, jonka mukaan nuorten aikuisten sekakuorot ovat oikeasti pelkkiä parituslaitoksia ;)

        Nuorten aikuisten sekakuorojen tärkein funktiohan onkin juuri toimia parinmuodostusyksikköinä ja entisten suhteiden hajottajina. Heterogeenisemmällä ikäjakaumalla varustetussa kuorossa tämä riski on pienempi.
        Tietysti pitää muistaa, että kaikki oman kuoron sopraanot ja altot ovat aivan ihania ja kaikkien kanssa pitää haluta tehdä juuri sitä, mitä varten kuoroon kuulutaan...eli sosiaalista hauskanpitoa ja yhteismusisointia. Omasta kuormasta ei pidä syödä, varsinkaan välipaloja, sitä varten on olemassa muitakin kuoroja...


    • Kumpulan kuoro

      Heips,

      Oletko jo löytänyt viihdekuoron itsellesi?
      Olen perustanut 10 vuotta sitten kuoron joka kulkee nimellä Kumpulan kuoro, olemme 4-ääninen sekakuoro,joka on alusta asti laulanut kaikkea mikä huvittaa. Enimmäkseen kevyttä musiikkia.
      Meidän ikähaitari on 20 v. - n. 60 v. Laulamme kuorossa laulamisen ilosta emme siis kuoroile toisena työnä, eli esiinnymme normaalisti melko harvoin. Pääasia on pitää hauskaa yhdessä laulaen. Meitä jäseniä on tällä hetkellä yli 45 kpl, aktiivisia heistä hiukan yli 30 kpl. Otappa yhteyttä jos kiinnostuit, meillä ei vieläkään toistaiseksi ole edes koelaulua. Olemme muutenkin monessa suhteessa piristävä poikkeus Stadin kuoroissa. Ehtisit vielä hyvin mukaan!

      • 8888kanerva

        Heips vaan! Olen kohta 32 vuotta täyttävä tyttönen. Asustan Herttoniemen rannassa. Olen kuulunut Niemikotisäätiön laulajiin aikaisemmin. Olisin kiinnostunut sekakuorosta. Olen hyvä laulaja omasta mielestäni. En viihdy mielen terveys ongelmaisten parissa enää. Isoäitini on laulun opettaja ammatiltaan ja hänen kanssaan olen myöskin laulanut. Jos uteliaisuutenne heräsi... Niin olisin kiinnostunut jatkamaan laulamistani. Kaikkea hyvää!!! Terveisin Onerva Niinimäki
        sähköpostiosoite: [email protected].


      • Kilvenkuorolainen
        8888kanerva kirjoitti:

        Heips vaan! Olen kohta 32 vuotta täyttävä tyttönen. Asustan Herttoniemen rannassa. Olen kuulunut Niemikotisäätiön laulajiin aikaisemmin. Olisin kiinnostunut sekakuorosta. Olen hyvä laulaja omasta mielestäni. En viihdy mielen terveys ongelmaisten parissa enää. Isoäitini on laulun opettaja ammatiltaan ja hänen kanssaan olen myöskin laulanut. Jos uteliaisuutenne heräsi... Niin olisin kiinnostunut jatkamaan laulamistani. Kaikkea hyvää!!! Terveisin Onerva Niinimäki
        sähköpostiosoite: [email protected].

        Kilven kuoro ottaa tällä hetkellä vain matalia alttoja ja korkeita sopraanoita. Ja mieslaulajia otamme rajoituksetta. Meitä on nyt noin 60 laulajaa ja harjoittelemme tiistaisin Alppilassa.
        Kuoron ohjelmassa on vuosittain joku kuorokilpailu , joulukonsertit Uspenskin katedraalissa ja nyt lähdemme laululeirille lokakuussa Tallinnnaan. Kuoro oli viime vuonna kilpailemassa Kreikassa, tänä vuonna Tampereella ja nyt pyrimme Corkiin Irlantiin.
        Kuorossamme toimii pienlauluyhtyeitä, ihana naisoktetti, kvintetti joka on voittanut Sekakuoroliiton kilpailut kahdesti ja muita mies- ja sekakokoonpanoja eri kokoonpanoilla.
        lisätietoja kilvenkuoro.fi


      • hopo47

        Hei!

        Luin kuorostanne tältä sivulta ja olisin kiinnostunut .Olen opiskellut musiikkiluokat 3-9 sekä laulanut Kuopion ooppera ja oratoriokuorossa.Olisi kiva jos ottaisit yhteyttä!
        t Pirjo [email protected] 040-7324494


    • Arjen laulu

      Arjen laulu on pitkään toiminut, helsinkiläinen sekakuoro. Nuorimmat jäsenet meillä ovat kolmikymppisiä, joten sovit oikein hyvin porukkaan. Laulukoetta ei tarvitse jännittää, koska sellaista ei järjestä. En väitä, että olisimme kovin ammattitaitoinen, kovan luokan kuoro, mutta meillä on erittäin hyvä laulupedagogi ja opimme paljon uutta. Ei haittaa, jos et osaa laulaa nuoteista. Laita meiliä osoitteeseen [email protected], niin saat tietää harjoitusajan ja -paikan.

      • Tohon

        Kuka johtaa kuka pedagogi?


      • Kiinnostunut86

        Olen 23-vuotias nainen ja kiinnostunut laulamisesta. Kokemusta ei valitettavasti löydy kuin omaksi iloksi laulamisesta, mutta nuotteja luen jotenkuten (olen oppinut soittamaan pianoa nuoteista ilman opastusta). Kuorolaulu siis kiehtoo ja kiinnostaa ja kovasti haluaisin mukaan, mutta mietityttää vain onko se mahdollista, kun musiikillista taustaa en omaa? Omasta mielestäni laulan ihan hyvin, mutta taidan olla aika jäävi sanomaan siihen mitään. Eli olisko Helsingin alueella kuoro, joka mahdollisesti ottaisi kokemattomampiakin laulajia? :)


      • SH
        Kiinnostunut86 kirjoitti:

        Olen 23-vuotias nainen ja kiinnostunut laulamisesta. Kokemusta ei valitettavasti löydy kuin omaksi iloksi laulamisesta, mutta nuotteja luen jotenkuten (olen oppinut soittamaan pianoa nuoteista ilman opastusta). Kuorolaulu siis kiehtoo ja kiinnostaa ja kovasti haluaisin mukaan, mutta mietityttää vain onko se mahdollista, kun musiikillista taustaa en omaa? Omasta mielestäni laulan ihan hyvin, mutta taidan olla aika jäävi sanomaan siihen mitään. Eli olisko Helsingin alueella kuoro, joka mahdollisesti ottaisi kokemattomampiakin laulajia? :)

        Olisin myös kiinnostunut kuoroon liittymisestä ja olen 25-vuotias nainen. Nuotteja en osaa juurikaan lukea, joten siitä vähäisestä taidosta ei hyötyä liene. Kiinnostunut86, perustetaan sitten duo jos mikään kuoro ei meitä huoli :D


      • SUSKI

        joo kiinnostas liityy kuoroon helsingin alueelt ite asun vuosaaares halusin uuden harrastuksen karaokes oon joskus laulannu mut ku oon jättänny ravintolasistumisen ni kiinnostas olla mukana jossain kuorolaulus.missäpäin te käytte harjotelemas?ja MILLOIN?T:SUSKI


    • Nestorex

      Hei! Tämä keskusteluketju on jo pari vuotta ollut hiljainen, mutta uusia laulajia Arjen lauluun otetaan edelleen. Johtajana on musiikkipedagogi Päivi Hirvonen. Tsekatkaapa Kalliolan kansalaisopiston musiikkiosaston kurssit, ja heti syksyllä mukaan!

    • Mies Liity KYL:iin!

      Myös Kauppakorkeakoulun Ylioppilaskunnan Laulajat on oiva vaihtoehto miehille. Ohjelmisto on monipuolinen ja huumoria ei toiminnasta puutu - kuorossa on tosi hyvä yhteishenki, mutta laatutaso pidetään korkeana. Tästä kertoo parin arvostetun kansainvälisen kilpailun voitot parina viime vuotena.

      http://www.kyl.fi/liittyminen

    • Sirpa12365

      Kallion suunnalta kuoro hakusessa. Asun kirkon vieressä. Mitä mieltä Kallion kantaattikuorosta?

    • Innokaslaulaja

      Minäkin etsin Helsingistä kuoroa jossa olisi tilaa nuorelle naiselle , mutta netistä ei oikein löydy sopivia. Lisäksi monet kuorot ottavat nyt vain miehiä riveihinsä.
      Olen aloittelija ja toivoisin löytäväni rennon kuoron Helsingistä, jossa olisi iloinen tunnelma ja sopivasti naurua. Hieman ehkä myös arastelen koelauluja.
      Osaako kukaan vinkata kivaa kuoroa Helsingistä, jonne mahtuisi mukaan tällainen laulaja 8:n kouluarvosanalla. :)

    • arja4567

      kaikki kanttorit ottaa suurituloiset tai jos on rikkaasta perheestä heti hallitukseen ja joka paikkaan. laulutaidolla ei ole väliä. se on naurettavaa, kertoo kyllä kanttorin arvomaailmasta. Kalliosta oon kuullu samaa että linja on se et suositaan hyväosaisia.

    • Saajakaa

      Tosi on et noin se menee. Vanhoja sorsitaan ja saa fudut Kalliosta. en suosittele kellekään, pljon on pettyneitä joita kantori kohdellut väärin perustein. Snobbarien kuorosa ei ole hyvä olla. Parhaita laulajii ei oteta ollenkaan jos naama ei miellytä. Kallion kantori on oikea diktaattori joka luulee olevansa jotain. Ehkä joku sen palauttais man pinnalle.

    • Mari_an

      Hei! Täälläkin vasta Helsinkiin muuttanut nuorehko neito kaipaisi kuoroharrastusta mutta ei tunnu mistään löytyvän sopivaa. Olen laulanut ennenkin kuorossa ja osaan laulaa nuotilleen. Olisi ihana löytää joku omantyylinen hyvä sekakuoro esim. Onko ehdotuksia?

    • Laulaja

      Minkäkin etsin kuoroa pääkaupunkiseudulta. Enemmän popkuoron kaltaista kuin kirkkokuoroa. Osaisiko joku vinkata? Olen nuorekas reilu nelikymppinen nainen.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2536
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1411
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      67
      1402
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1121
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe