utethra syndrooma

kipeä

Onko kellään muulla diagnosoitu urethra syndroomaa eli kivuliasta virtsaputkea? Oireita ovat kivut virtsaputkessa ja välillä lisääntynyt vessahätä, virtsan karkailua ei onneksi (ainakaan vielä) esiinny. minulla on myös hermostunut rakko, mutta uskon että se helpottaisi, jos kivut lakkaisivat kokonaan ja voisin luottaa siiheen että pystyn pidättämään. Olen kokeillut detrusitol sr. lääkitystä ja monia kipulääkkeitä, virtsaputkeen on myös tehty laajennusleikkaus, mutta kivut jatkuvat.

Ottaisin kiitollisena vastaan kaikki vastaavat kokemukset ja neuvot, mitä hoitoa voisi seuraavaksi kokeilla.

24

25368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarja

      mulla sama dignoosi jo 15 vuotta, ja suoraan sanoen paskamainen vika!
      Mulla kylmä tekee pahaa, varsinkin jos jalat kylmettyy vrt. villahousut kesälläkin :)
      Olutta ei voi juoda(onneks se on pahaa, ei harmita), särky alkaa heti...
      Mä olen oppinut elämään "vikani" kans tosiaan välttelemällä kaikkia mallasjuomia, kylmettymistä jne. Lääkkeenä mulla on TARIVID, se on ainoa joka auttaa. Ja pahimmissa tapauksissa, kun ei asetu tähystys/laajennus. Se on tehty tällä hetkellä neljä kertaa. Onko sut oikein leikattu vai laajennettu niillä laajennustikuilla?
      Lääkäri viimeks lohduttikin että mä olen päässyt vähällä koska joillakin se tehdään kerran kuussa!!!! Ei kiva...
      Omia kotikonsteja on myös lämpötyyny selkään tai vatsan päälle, villasukat jalkaan ja akupisteiden painelu jalkapohjista!! Ihan ehdoton juttu. Sillon kun rakko on tosi kipee se painelu sattuu kans mut samalla huomaa että se auttaa. Meillä joko mies joutuu painelemaan tai sitten ihan minä itse...
      Ai niin oireista..., mulla yleensä rakko ja virtsaputki särkee ja samalla koko alaselkä. Osaa olla aika inhottavaa :(

      Nyt täytyykin koputtaa puuta koska pitkän aikaa ollut ihan oireeton!
      Toivottavasti löydät itsellesi sopivan keinon ja paljon tsemppiä!

      • kipeä

        Laajennus on tehty kerran semmosella tikulla, nukutuksessa. Tähystys tehtiin aiemmin ( paikallis puudutuksella, koski ihan pirusti ja kirveli sen jälkeen monta päivää)ja todettiin, että kyseessä ei ole interstitielli kystiitti, koska rakossa ei näkynyt semmosia pumpulimaisia purkaumia. Mulle lääkäri sano, että laajennuksen voi toistaa puolen vuoden välein, useammin jos tekee saattaa ruveta virtsa karkaamaan.

        Kuinka pitkiä oireettomia kausia sulla yleensä on? ja kuinka paljon kipuja? Minua tämä ahdistaa kamalasti, kun ikänä ei tiedä millon rupee koskemaan, ja on ikävä, jos on jossain missä ei pääse selälleen makaamaan ja aina tarvittaessa vessaan.


      • kipeä

        Tuo lääke näyttäs olevan antibiotti. Näkyykö sulla sitten virtsanäytteessä bakteereja? Mulla ei nimittäin oo, joskus yksi puna- tai valkosolu, mutta ei bakteerikasvua, joten tuo tuskin auttaa :(


      • tarja
        kipeä kirjoitti:

        Tuo lääke näyttäs olevan antibiotti. Näkyykö sulla sitten virtsanäytteessä bakteereja? Mulla ei nimittäin oo, joskus yksi puna- tai valkosolu, mutta ei bakteerikasvua, joten tuo tuskin auttaa :(

        Tarivid on vahva antibiootti ja sitä noi reseptiä uusivat lääkärit; yleensä terv.kesk. ihmettelevät! Mutta se on urologin määräämä lääke ja tosiaan ainoa mikä auttaa.Inhottavaa vaan aina yrittää selittää että miksi sitä aika ajoin syön vaikka pöpöjä ei virtsassa ole. Ja laajennukset on tehty joka kerta paikallispuudutuksella niillä tikuilla. Kipua on n. viikko operaation jälkeen.Sen kestää kun tietää että taas on pitkään parempi.

        Oireettomat kaudet vaihtelee. Talvella on pahempaa(kylmää) silloin voi olla koko ajan jotain pientä. Sitten kun on hyvä kausi voi mennä vaikka yli puolikin vuotta ilman mitään ja silloin alkaa jo itsekin ihmettelemään että mitäs nyt... Itse koen pärjääväni aina vaan paremmin kun olen oppinut vaivaani hoitamaan.Alussa oli yhtä helvettiä jatkuvan säryn ja kirvelyn kanssa

        Mites sulla kaikki alkoi?


      • tarja
        kipeä kirjoitti:

        Tuo lääke näyttäs olevan antibiotti. Näkyykö sulla sitten virtsanäytteessä bakteereja? Mulla ei nimittäin oo, joskus yksi puna- tai valkosolu, mutta ei bakteerikasvua, joten tuo tuskin auttaa :(

        kivut on pahimillaan sellaisia että tuntee selvästi kun rakko ja rakonkaula särkee koko ajan, kova jomotus.Joskus olen yrittänyt jollekin sitä selittää mutta ei kukaan usko että rakko voi särkeä!! Mies alkaa pikkuhiljaa uskoa... Alaselkä menee ihan jumiin ja särkee. ainoastaan makuulla on hyvä olla. Istuminen on pahasta, töissä joskus joudun istumaan pitempään. Tuntuu että särkylääkkeetkään ei auta, joten enää en niitä syö.
        Ai niin vielä lisäys tuohon oireettomuuteen. Kun olin raskaana, pelkäsin että miten käy. silloin oikeastaan oli pisin kausi kun olin oireeton. Varalle sain lääkkeen joka oli DURACEF(nyt muistui nimikin mieleen :)), antibiootti sekin. Ja toisessa raskaudessa kävi samoin.
        En nyt tarkoita että täytyisi vauvoja alkaa hankkimaan(oletan että olet tyttö/nainen) vaivoja helpottaakseen, tuli vain asia mieleeni että miten minun kävi :)


      • kipeä
        tarja kirjoitti:

        Tarivid on vahva antibiootti ja sitä noi reseptiä uusivat lääkärit; yleensä terv.kesk. ihmettelevät! Mutta se on urologin määräämä lääke ja tosiaan ainoa mikä auttaa.Inhottavaa vaan aina yrittää selittää että miksi sitä aika ajoin syön vaikka pöpöjä ei virtsassa ole. Ja laajennukset on tehty joka kerta paikallispuudutuksella niillä tikuilla. Kipua on n. viikko operaation jälkeen.Sen kestää kun tietää että taas on pitkään parempi.

        Oireettomat kaudet vaihtelee. Talvella on pahempaa(kylmää) silloin voi olla koko ajan jotain pientä. Sitten kun on hyvä kausi voi mennä vaikka yli puolikin vuotta ilman mitään ja silloin alkaa jo itsekin ihmettelemään että mitäs nyt... Itse koen pärjääväni aina vaan paremmin kun olen oppinut vaivaani hoitamaan.Alussa oli yhtä helvettiä jatkuvan säryn ja kirvelyn kanssa

        Mites sulla kaikki alkoi?

        Mulla on olla ajoittain kirvelyä pissatessa ja kirvelyn aiheuttamaa pissahätää niin kauan kuin muistan. Usein ihan pienenä ainakin silloin kun olin kipeenä muuten. Mutta sitä sattu ehkä pari kertaa vuodessa ja kipu katosi, kun oli juonu tarpeeks ja käyny parin tunnin sisällä n. 10 kertaa pissalla.

        Viime syksynä sairastin virtsatie infektion, jonka parantumisen jälkeen alko jatkuvat kovat kivut virtsateissä. Lähes joka päivä koski, aina aamulla kirveli pissaaminen. Lähinnä mulla kirvelee virtsaputkea ja tuntuu ihan, kun joku piikki liikkuis siellä. Rakko on myös usein arka ja siihen rupee koskemaan sen täyttyessä. kivut on vähentyny aika paljon ja harventunut, mutta mutta... nyt iski taas vt-infektio ja pelkään että se taas jotenkin vaurioittaa ja kipu jää päälle. Infektiot on mulla tosi rajuja, jouduin käymään pissalla parin minuutin välein ennen kun panakod niminen kipu lääke helpotti kipua sen verran että pääsin lähtemään lääkäriin.

        Ompa tosi kummallista että sulle on tehty laajennus vaan paikallispuudutuksilla, mulla vaihtoehdot oli selkäydin puudutus tai nukutus. Paikallis puudutus oli tähystyksessä, mutta se koski niin kovasti että en ikinä enää moiseen suostu.


      • tarja
        kipeä kirjoitti:

        Mulla on olla ajoittain kirvelyä pissatessa ja kirvelyn aiheuttamaa pissahätää niin kauan kuin muistan. Usein ihan pienenä ainakin silloin kun olin kipeenä muuten. Mutta sitä sattu ehkä pari kertaa vuodessa ja kipu katosi, kun oli juonu tarpeeks ja käyny parin tunnin sisällä n. 10 kertaa pissalla.

        Viime syksynä sairastin virtsatie infektion, jonka parantumisen jälkeen alko jatkuvat kovat kivut virtsateissä. Lähes joka päivä koski, aina aamulla kirveli pissaaminen. Lähinnä mulla kirvelee virtsaputkea ja tuntuu ihan, kun joku piikki liikkuis siellä. Rakko on myös usein arka ja siihen rupee koskemaan sen täyttyessä. kivut on vähentyny aika paljon ja harventunut, mutta mutta... nyt iski taas vt-infektio ja pelkään että se taas jotenkin vaurioittaa ja kipu jää päälle. Infektiot on mulla tosi rajuja, jouduin käymään pissalla parin minuutin välein ennen kun panakod niminen kipu lääke helpotti kipua sen verran että pääsin lähtemään lääkäriin.

        Ompa tosi kummallista että sulle on tehty laajennus vaan paikallispuudutuksilla, mulla vaihtoehdot oli selkäydin puudutus tai nukutus. Paikallis puudutus oli tähystyksessä, mutta se koski niin kovasti että en ikinä enää moiseen suostu.

        Viimeks lekuri kyllä sano että seuraavaks tähystys tehdään nukutuksessa. Mun kipukynnys ei sit enää riitä kun joudutaan käyttämään isompia putkia. Viimeks kestin hammasta purren sen viimesen tikun...


      • kivulias kirsti

        Olipa helpottavaa saada tietää, että tässäkin viheliäisessä vaivassa löytyy kohtalotovereita.
        3 vuotta ramppasin lääkäristä toiseen, kun oli olevinaan jatkuva vessahätä, alamahaa ja selkää jomotti niin, että vesi valui silmistä. Kävin kymmeniä kertoja antamassa pissanäytteen ja se oli aina puhdasta. Alkoi jo tuntua korvien välissä koko rumba. Keväällä sain sitten viimein vihdoin urologilla käytyäni dagnoosin: urethra syndroma. Virtsaputki dilatoitiin, ts. väljennettiin puikoilla, mutta eipä ainakaan yhdestä kerrasta ole ollut mitään apua, vaan vaiva uusii vähän väliä muutaman normaalin viikon jälkeen. Onko jollain tietoa, pitäisikö laajennus tehdä monta kertaa, että se mahdollisesti auttaisi. Elämä tuntuu melkoisen rajoitetulta, kun suurimman osan ajasta olet kuin vankina kotonasi, ei voi lähteä harrastuksiin, ei kyläilemään, eikä minkäänlaisille matkoille ainaisen vessassa ramppaamisen vuoksi eikä se jatkuva kipukaan kovin mieltä ylentävää ole. Töissä on vain pakko pystyä käymään näinä kitumiskuukausinakin.


      • Krist-iina

        Tiivistettynä omat oireeni:
        - Päivittäin, iltapainotteisesti, viiltävää aaltoilevaa tai jatkuvaa kipua virtsaputkessa, ei rakossa asti.
        - Kipu pahenee jos on rakko täynnä, virtsaamisen jälkeen kuitenkin usein pahenee.
        - Virtsaaminen ei satu.
        - Toisinaan iskee hyvin pahat vti-oireet, joista ei kuitenkaan löydy bakteeria. Jatkuva polttava viiltävä pistävä kipu virtsaputken suulla. Jatkuva virtsaamisen tarve. Vaivat katoavat kuitenkin noin neljässä tunnissa kokonaan. Kuumavesipullo häpyhuulia vasten auttaa.

        Sain monen mutkan ja tuskallisen kuukauden jälkeen diagnoosiksi uretra syndrooma (jonka olin jo diagnosoinut itselleni aikoja sitten, mutta lääkärit eivät olleet kuulletkaan..) Minulle on tehty nyt kuukauden ajan kerran viikossa tuo laajennus puikoilla, vain pelkällä puudutusgeelillä virtsaputken suulla. Olin kauhuissani kun sain operaatiopäivänä tietää, että se tehdään ilman paikallispuudutusta, nukutusta tai spinaalipuudutusta. Sattui se eka kerta tosi paljon, puristin hoitajan käden tunnottomaksi ja itkin silmät päästäni hysteerisesti, mutta seuraavat kerrat olivat jo ihan helppoja. Ensimmäisen kerran kipu johtui jännityksestä ja siitä, että virtsasta löytyi bakteeri, eli virtsaputki oli jo muutenkin arkana. Lääkäri myös oli nuori, eikä hänellä ollut kovin paljoa kokemusta toimenpiteestä, joten puolessa välissä han kutsui toisen lääkärin jatkamaan.

        Koputan puuta ja sanon, että nyt neljän hoitokerran jälkeen (viimeisestä kerrasta kohta viikko) kivut ovat alkaneet helpottamaan.

        Yhdyn muiden kommentteihin siitä, että tämä oireyhtymä on hyvin tuntematon lääkäreiden keskuudessa, myös urologien. Syy ehkä siinä, että varsinaista lääkehoitoa vaivaan ei ole, joten tutkimuksille ei löydy rahoittajia.

        Voimia kaikille vaivasta kärsiville! Älkää luovuttako, uusia hoitomuotoja ja ihmelääkkeitä (kuten jonkun mainitsemat omenat ja viinirypäleet) löytyy varmasti! :) Olen lukenut, että lääkäri Jorma Paavonen on ainoita lääkäreitä suomessa, joka on tämän alan ekspertti. Toimii Helsingissä HUS:lla ja Mehiläisellä.

        (vanha keskustelu, mutta lisäsin kommentin, jos siitä olisi jollekulle apua tuskansa kanssa!)


      • Emeliitti

        KIITOS! Itsellä aivan samat ohjeet, terkka antoi infoa tästä vaivasta vuoden päivät hoitajilla ja lääkäreillä rampattuani, nyt tuli lähete gynelle. Muutama päivä sitten oli tuskallinen ilta, mut nyt on ollut pari niin hyvää päivää, että ajatus kivuliaasta virtsaputken sohimisesta ahdistaa - varsinkin jos tähän tosiaan ei ole varsinaista hoitoa... No, katsellaan mitä tapahtuu. Mutta kiitos!


      • krist-iina
        Krist-iina kirjoitti:

        Tiivistettynä omat oireeni:
        - Päivittäin, iltapainotteisesti, viiltävää aaltoilevaa tai jatkuvaa kipua virtsaputkessa, ei rakossa asti.
        - Kipu pahenee jos on rakko täynnä, virtsaamisen jälkeen kuitenkin usein pahenee.
        - Virtsaaminen ei satu.
        - Toisinaan iskee hyvin pahat vti-oireet, joista ei kuitenkaan löydy bakteeria. Jatkuva polttava viiltävä pistävä kipu virtsaputken suulla. Jatkuva virtsaamisen tarve. Vaivat katoavat kuitenkin noin neljässä tunnissa kokonaan. Kuumavesipullo häpyhuulia vasten auttaa.

        Sain monen mutkan ja tuskallisen kuukauden jälkeen diagnoosiksi uretra syndrooma (jonka olin jo diagnosoinut itselleni aikoja sitten, mutta lääkärit eivät olleet kuulletkaan..) Minulle on tehty nyt kuukauden ajan kerran viikossa tuo laajennus puikoilla, vain pelkällä puudutusgeelillä virtsaputken suulla. Olin kauhuissani kun sain operaatiopäivänä tietää, että se tehdään ilman paikallispuudutusta, nukutusta tai spinaalipuudutusta. Sattui se eka kerta tosi paljon, puristin hoitajan käden tunnottomaksi ja itkin silmät päästäni hysteerisesti, mutta seuraavat kerrat olivat jo ihan helppoja. Ensimmäisen kerran kipu johtui jännityksestä ja siitä, että virtsasta löytyi bakteeri, eli virtsaputki oli jo muutenkin arkana. Lääkäri myös oli nuori, eikä hänellä ollut kovin paljoa kokemusta toimenpiteestä, joten puolessa välissä han kutsui toisen lääkärin jatkamaan.

        Koputan puuta ja sanon, että nyt neljän hoitokerran jälkeen (viimeisestä kerrasta kohta viikko) kivut ovat alkaneet helpottamaan.

        Yhdyn muiden kommentteihin siitä, että tämä oireyhtymä on hyvin tuntematon lääkäreiden keskuudessa, myös urologien. Syy ehkä siinä, että varsinaista lääkehoitoa vaivaan ei ole, joten tutkimuksille ei löydy rahoittajia.

        Voimia kaikille vaivasta kärsiville! Älkää luovuttako, uusia hoitomuotoja ja ihmelääkkeitä (kuten jonkun mainitsemat omenat ja viinirypäleet) löytyy varmasti! :) Olen lukenut, että lääkäri Jorma Paavonen on ainoita lääkäreitä suomessa, joka on tämän alan ekspertti. Toimii Helsingissä HUS:lla ja Mehiläisellä.

        (vanha keskustelu, mutta lisäsin kommentin, jos siitä olisi jollekulle apua tuskansa kanssa!)

        Olen löytänyt ratkaisun kipuihin: kasvipohjainen ruokavalio! Vaivani alkoivat, kun treenasin paljon salilla ja mätin kamalat määrät maitorahkaa, jugurttia ja raejuustoa. Olin siis tyhmä ja lankesin median syöttämään mielikuvaan maitoproteiinin "terveellisyydestä." Olen vuoden verran opiskellut hyvin paljon kasvipohjaisesto ruokavaliosta (en tykkää käyttää sanaa vegaani, koska se aiheuttaa ihmisissä suoranaista vihaa..) ja osannut yhdistää virtsavaivani eläinproteiinin aiheuttamaan jatkuvaan tulehdustilaan kehossa, varsinkin limakalvoilla. Varsinkin lehmänmaidossa oleva proteiini (kaseiini) ja sen muut ainesosat aiheuttavat tulehduksia limakalvoille ja limakalvojen paksuuntumista. Valitettavasti länsimainen lääketiede on nimenomaan LÄÄKEtiedettä, eikä keskity ruokavalion vaikutuksiin lähes ollenkaan. Kuinka monelle teistä vaivasta kärsiville lääkärit ovat puhuneet ruokavaliosta? Tainut jäädä siihen karpalomehun suosittelemisen tasolle..

        Minä suosittelen teitä kaikkia tästä kamalasta kivusta kärsiville kokeilemaan kasvipohjaista ruokavaliota. En tietenkään ole varma, että auttaako kaikkia, mutta suosittelen kokeilemaan. (Ehdoton vegaani ei tarvitse olla, on tutkittu, että jos eläinperäisten tuotteiden määrä pysyy alle 5 prosentissa koko ruokavalioon nähden, niin haittaa ei synny.)

        Jos kasvisruokavalio epäilyttää, niin helpoin ja kevyin tapa vakuuttua on katsoa muutama dokkari netflixistä: Forks over Knives, What The Health ja Food Choices :) Noilla pääsee alkuun ja sitten voi lukea tieteellisiä julkaisuja.


    • jess

      Olen vähän epätietoinen, mutta mitä tuo kivulias virtsaputki tarkoittaa? Särkeekö virtsaputkea koko ajan vai esim. virtsaamisen jälkeen? Mitä muita oireita? Olen huomannut, että virtsaputkeani särkee joskus virtsaamisen jälkeen.

      • tarja

        Kivulias virtsaputki siis särkee,jomottaa,sattuu,kirvelee... kaikkea mahdollista.Mulla särkee useimmiten aina kun vika on pahimmillaan ja joskus on vaan veskis käynnin jälkeen. Se vaihtelee.
        Joskus täytyy juosta veskis useemmin. ja voin sanoa että joskus tekis mieli tahdä pissalakko! Tosi veemäistä...


    • tuohon

      myös krooninen virtsatien tulehdus,sekä häpyluun särky? Jos näin on niin minullakin taitaa olla kyseinen oireyhtymä

      • sara

        Mulla vaiva jatkunut muutaman vuoden, nykyään 1-2 kk välein. Haittaa jo elämää. Tutkimukset vaan pelottaa, mutta kai se on pakko mennä, kun jo todettiin, että kyse ei ole bakteeritulehduksesta. Mitähän se sitten voisi olla? Ihan tavalliset vtt-oireet, antibiootit auttaa yleensä, mutta ei viitsis joka kuukausi syödä.


      • tarja
        sara kirjoitti:

        Mulla vaiva jatkunut muutaman vuoden, nykyään 1-2 kk välein. Haittaa jo elämää. Tutkimukset vaan pelottaa, mutta kai se on pakko mennä, kun jo todettiin, että kyse ei ole bakteeritulehduksesta. Mitähän se sitten voisi olla? Ihan tavalliset vtt-oireet, antibiootit auttaa yleensä, mutta ei viitsis joka kuukausi syödä.

        Mene ihmeessä tutkimuksiin! Tähystys ei niitä mukavempia mutta sit ainakin saavat selville missä vika,Rakenne?, kestää n. 15 min jos puudutuksella ja jännittämättä niin kaikki sujuu ok. Tiedän mistä puhun. :) Ja voisit kysyä pidempää estolääkitystä, vois auttaa... Ja mene ihmeessä urologille!! Ne kyllä tietää. Rohkeesti vaan, turha kärsiä


    • pikkumyy1974

      Mulla oli hirveät kivut 3 vuotta päivittäin 24h, kuin joku olisi koko ajan iskenyt puukolla rakon suulle. Ja vessassa ravasin yöt ja päivät 10-30 min. välein. Syytä ei löydetty ja ei tulehdusta. Sattumalta huomasin että kun söin tummia viinirypäleitä ja vihreitä/keltasia omenoita, kivut hävis. (pitää syödä paljon päivittäin)
      Kyse ei ole vitamiineista, vaan ehkä antioksidanteista, flavonoideista, tms.. viinirypäleiden ja omenan kuorissa jotain ainetta.. Ravintoainetaulukot nähtävissä finelin sivulla. Kumpa tietäisi mikä aine auttaa, vois etsiä tabletin, tän hirveän mättämisen sijaan. Mut onneksi apu löytyi, vahingossa kyllä ja ilman lääkäreitä!!

      • Headache In The Pelvis

        Myös kirjasta "Headache in the pelvis" voi löytyä vastaus, vaikka keskittyy pääosin miehen eturauhastulehduksen ympärille. Tuttavani kärsi tämän ketjun käsittelemistä oireisa monta vuotta saldona kymmeniä teorioita, antibioottikuureja, tutkimuksia ja yksi tähystys, josta seurasi ongelmia hetkeksi aikaa. Vika oli kuitenkin lantiopohjan lihanksissa, joiden kireyden helpotettua rektaaliteitse tehtävällä hieronnalla vika helpotti kuukaudessa ja reilu vuoden päästä oli 99% parempi. Kirjaa saa Amazonista ja ehkä tilaamalla Akateemisesta.


      • kipujaaaaaaa

        Voisitko mitenkään määritellä kuinka paljon söit niitä about 4 omenaa päivässä ja nipun viinirypäleitä?
        Oletko muuten varma että et syönyt myös jotain muuta samaanaikaan ihan näin varmuuden vuoksi, minulla on ollut tämä sama kipuoire n 6 kk ja on hirveätä. Kokeilen metodianne ja kiitos ideasta toivottavasti toimii : ))


      • Kovat kivut
        kipujaaaaaaa kirjoitti:

        Voisitko mitenkään määritellä kuinka paljon söit niitä about 4 omenaa päivässä ja nipun viinirypäleitä?
        Oletko muuten varma että et syönyt myös jotain muuta samaanaikaan ihan näin varmuuden vuoksi, minulla on ollut tämä sama kipuoire n 6 kk ja on hirveätä. Kokeilen metodianne ja kiitos ideasta toivottavasti toimii : ))

        Olin tänään urologilla ja minulla todettiin (tai epäiltiin) kyseinen virtsaputkioireyhtymä. Tähystys on ensi maanantaina. Hiukan alkoi pelottaa ko. toimenpide, vaikka se on minulle tehtykin joskus 25 vuotta sitten. Nyt olen vähän alle 50-vuotias. Toivottavasti saan vaivaan nyt apua. Kipuja on ollut 2,5 kuukautta jatkuvasti. Kivut ovat kirvelyä, jomotusta, terävää kipua alapäässä ym. Ihmettelen syvästi, miksi terveyskeskuslääkärit eivät tiedä tästä oireyhtymästä yhtään mitään! Myöskään käynti gynekologilla ei tuonnut asiaan mitään selvyyttä! Onko lääkärien koulutuksessa jokin paha aukko?? Tämä vaivahan ei vaikuta ollenkaan harvinaiselta, kun olen lukenut näitä sairaskertomuksia keskustelupalstoilta.
        MInua kiinnostaa, tehdäänkö virstaputken laajennuksia julkisin varoin vai pitääkö minun mennä niihin yksityisesti? Tähystyksen joudun maksamaan omasta pussista, koska julkisella puolella olisin päässyt tähystykseen n. 6 kuukauden päästä! Ei paljon naurata tämä julkisen terveydenhoidon tila.


      • kivulias 57v
        Kovat kivut kirjoitti:

        Olin tänään urologilla ja minulla todettiin (tai epäiltiin) kyseinen virtsaputkioireyhtymä. Tähystys on ensi maanantaina. Hiukan alkoi pelottaa ko. toimenpide, vaikka se on minulle tehtykin joskus 25 vuotta sitten. Nyt olen vähän alle 50-vuotias. Toivottavasti saan vaivaan nyt apua. Kipuja on ollut 2,5 kuukautta jatkuvasti. Kivut ovat kirvelyä, jomotusta, terävää kipua alapäässä ym. Ihmettelen syvästi, miksi terveyskeskuslääkärit eivät tiedä tästä oireyhtymästä yhtään mitään! Myöskään käynti gynekologilla ei tuonnut asiaan mitään selvyyttä! Onko lääkärien koulutuksessa jokin paha aukko?? Tämä vaivahan ei vaikuta ollenkaan harvinaiselta, kun olen lukenut näitä sairaskertomuksia keskustelupalstoilta.
        MInua kiinnostaa, tehdäänkö virstaputken laajennuksia julkisin varoin vai pitääkö minun mennä niihin yksityisesti? Tähystyksen joudun maksamaan omasta pussista, koska julkisella puolella olisin päässyt tähystykseen n. 6 kuukauden päästä! Ei paljon naurata tämä julkisen terveydenhoidon tila.

        Olen myös kärsinyt samoista kivuista kauan.Mikään kipulääke ei auta, eikä työterv.lääk.määräämät
        antibiootit.Kysyisin kohtalotovereilta, miten saatte öisin nukuttua kivuilta?Sain nukahtamislääkettä,
        mutta en haluaisi jäädä "koukkuun".Urologilta sain viime keväänä kuukauden antibioottikuurin,eipä
        ollut apua.Kesä meni ilman oireita,mutta nyt ollut kuukauden pahana.Varmaan pakko mennä urologille
        jos pääsis tarkempiin tutkimuksiin.


      • KIPUILEVA
        Kovat kivut kirjoitti:

        Olin tänään urologilla ja minulla todettiin (tai epäiltiin) kyseinen virtsaputkioireyhtymä. Tähystys on ensi maanantaina. Hiukan alkoi pelottaa ko. toimenpide, vaikka se on minulle tehtykin joskus 25 vuotta sitten. Nyt olen vähän alle 50-vuotias. Toivottavasti saan vaivaan nyt apua. Kipuja on ollut 2,5 kuukautta jatkuvasti. Kivut ovat kirvelyä, jomotusta, terävää kipua alapäässä ym. Ihmettelen syvästi, miksi terveyskeskuslääkärit eivät tiedä tästä oireyhtymästä yhtään mitään! Myöskään käynti gynekologilla ei tuonnut asiaan mitään selvyyttä! Onko lääkärien koulutuksessa jokin paha aukko?? Tämä vaivahan ei vaikuta ollenkaan harvinaiselta, kun olen lukenut näitä sairaskertomuksia keskustelupalstoilta.
        MInua kiinnostaa, tehdäänkö virstaputken laajennuksia julkisin varoin vai pitääkö minun mennä niihin yksityisesti? Tähystyksen joudun maksamaan omasta pussista, koska julkisella puolella olisin päässyt tähystykseen n. 6 kuukauden päästä! Ei paljon naurata tämä julkisen terveydenhoidon tila.

        Olen samoista oireista kärsivä,kysyisin saitko apua tähystyksestä?Oliko kivulias toimenpide?
        Mitä lääkitystä?


      • hepaiss

        Oiskos tuo Kalium?myös ehkä Karotenoidit?Noita näyttäis runsaasti olevan molemmissa noissa.Mutta siis tuo kalium on ainakin mainittu jo kertaalleen helpoittavana tekijänä mahdollisesti uretha syndroomaan.Samoin magnesium oksidi,ruokasooda,kalsium karbonaatti tai sitraatti.Ja siis kalium bikarbonaatti sekä kalium sitraatti. http://www.urethralsyndrome.ca/


    • browser223

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1535
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1107
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1006
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      674
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe