Pation rakennus

Esko

Hei!

Mökkimessuilla käytyäni syttyi idea hieman suuremman puupation raketamisesta.. onko jollakin tiedossa ammattitaitoista kirvesmiestä pk-seudulla? sekä tietenkin jos tiedätte hyviä linkkejä valmiisiin rakennettuihin kohteisiin ottaisin mielelläni vastaan.

14

6650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puutarhuri_hki

      Itse rakensin kesän alussa puupation ja tilasin koko työn puutavaroineen Patiopojilta. www.patiopojat.net

      työn jälki oli hyvä ja he auttoivat pation suunnittelussa sekä puumateriaalin valinnassa.

      Heidän internetsivuilla on myös terassiesite, jossa on runsaasti erilaisia vaihtoehtoja.

      • Teppo

        Varmaan vuonna 2005 saattoi Patiopojat toimiakin hyvin - tänä kesänä teetimme heillä pihan ja terassin ja kyllä oli hankalaa! Vieläkään ei ole valmista ja jälki on surkeaa, vaikka lupaukset ja esitteet oli mahtavat! En suosittele kyseistä virmaa kellekään.


      • jussi623
        Teppo kirjoitti:

        Varmaan vuonna 2005 saattoi Patiopojat toimiakin hyvin - tänä kesänä teetimme heillä pihan ja terassin ja kyllä oli hankalaa! Vieläkään ei ole valmista ja jälki on surkeaa, vaikka lupaukset ja esitteet oli mahtavat! En suosittele kyseistä virmaa kellekään.

        Meilläkin Patiopoikien urakka on venynyt, aloitettiin heinäkuussa ja työt ovat vieläkin kesken. Saas nähdä miten saan hommat hoidettua ja pihan käyttökuntoon.


      • opq
        jussi623 kirjoitti:

        Meilläkin Patiopoikien urakka on venynyt, aloitettiin heinäkuussa ja työt ovat vieläkin kesken. Saas nähdä miten saan hommat hoidettua ja pihan käyttökuntoon.

        Sama täällä, kesken on ja tuskin tulee valmiiksi.


      • jussi623
        opq kirjoitti:

        Sama täällä, kesken on ja tuskin tulee valmiiksi.

        Viherrakentajat ry on antanut kirjallisen huomautuksen Patiopojille. Toivottavasti saavat asiansa kuntoon.


      • huiputettu
        jussi623 kirjoitti:

        Viherrakentajat ry on antanut kirjallisen huomautuksen Patiopojille. Toivottavasti saavat asiansa kuntoon.

        Toivon, ettei kukaan enää mene Patiopoikien ansaan. Esitteet on hienoja, mutta siinä kaikki.
        Valehtelua, ei vastata puheluihin yms.
        Jollei itse aktiivisesti hoida asioita eteenpäin,
        mitään ei tapahdu. Osaavat he kuitenkin laskuttaa
        olemattomasta työstä. Eli halvemmaksi ja nopeammaksi tulee, jos jättää Patiopojat välistä ja hoitaa itse asiat.


      • huiputettu 2
        huiputettu kirjoitti:

        Toivon, ettei kukaan enää mene Patiopoikien ansaan. Esitteet on hienoja, mutta siinä kaikki.
        Valehtelua, ei vastata puheluihin yms.
        Jollei itse aktiivisesti hoida asioita eteenpäin,
        mitään ei tapahdu. Osaavat he kuitenkin laskuttaa
        olemattomasta työstä. Eli halvemmaksi ja nopeammaksi tulee, jos jättää Patiopojat välistä ja hoitaa itse asiat.

        Montakohan meitä on ?


      • voi mikä p---ka

        Joo, meillekin patiopojat tekivät tarjouksen, jossa sanottiin, että kustannukset on arvioitu yläkanttiin - varmasti loppusumma jäisi pienemmäksikin...lopputulos oli, että meidän piti maksaa liki kaksinkertainen maksu kustannusarvioon nähden - "oli niin vaikea arvioida menekkiä ja työn määrää, tulivat niin paljon suuremmiksi loppujen lopuksi". Eli täysin ammattitaidotonta tarjouksen tekeminenkin. Alihankitut työntekijät tekivät hyvän työn, mutta kun olisi älynnyt haalia ne itse jostain! Koko systeemi täysi susi Patiopojilla!


      • patjapoika
        voi mikä p---ka kirjoitti:

        Joo, meillekin patiopojat tekivät tarjouksen, jossa sanottiin, että kustannukset on arvioitu yläkanttiin - varmasti loppusumma jäisi pienemmäksikin...lopputulos oli, että meidän piti maksaa liki kaksinkertainen maksu kustannusarvioon nähden - "oli niin vaikea arvioida menekkiä ja työn määrää, tulivat niin paljon suuremmiksi loppujen lopuksi". Eli täysin ammattitaidotonta tarjouksen tekeminenkin. Alihankitut työntekijät tekivät hyvän työn, mutta kun olisi älynnyt haalia ne itse jostain! Koko systeemi täysi susi Patiopojilla!

        mitä alihankkijoita?
        jos ei yhtä pihaa yksin pysty urakoimaan,
        tuskin kannattaa moista firmaa tilata.


      • hui-h
        voi mikä p---ka kirjoitti:

        Joo, meillekin patiopojat tekivät tarjouksen, jossa sanottiin, että kustannukset on arvioitu yläkanttiin - varmasti loppusumma jäisi pienemmäksikin...lopputulos oli, että meidän piti maksaa liki kaksinkertainen maksu kustannusarvioon nähden - "oli niin vaikea arvioida menekkiä ja työn määrää, tulivat niin paljon suuremmiksi loppujen lopuksi". Eli täysin ammattitaidotonta tarjouksen tekeminenkin. Alihankitut työntekijät tekivät hyvän työn, mutta kun olisi älynnyt haalia ne itse jostain! Koko systeemi täysi susi Patiopojilla!

        Taidan ollakin ihan onnellisessa asemassa. Yritin viime kesänä saada Patiopoikia tekemään tarjousta terassista. Pallottelivat henkilöltä toiselle ja lupasivat soittaa, mutteivät koskaan soittaneet, vaikka itse soittelin perään ja kyselin. Aina oli joku selitys. Luettuani tämän ketjun, olen onnellinen, etteivät koskaan vastanneet. Enkä kyllä kysele enää tänä kesänä perään.


      • itse tehden
        hui-h kirjoitti:

        Taidan ollakin ihan onnellisessa asemassa. Yritin viime kesänä saada Patiopoikia tekemään tarjousta terassista. Pallottelivat henkilöltä toiselle ja lupasivat soittaa, mutteivät koskaan soittaneet, vaikka itse soittelin perään ja kyselin. Aina oli joku selitys. Luettuani tämän ketjun, olen onnellinen, etteivät koskaan vastanneet. Enkä kyllä kysele enää tänä kesänä perään.

        Patiopojat on erotettu alanliitosta. Taitaa olla tarina loppu. Jos ei osaa tehdä itse, niin kannattaa valita luotettava tekijä: useamman vuoden toiminut, referenssit kunnossa, yhteiskunnalliset velvoitteet hoidettu jne. Hyvät firmat kertovet referenssejä nettisivuillaan ja kertovat tarkat osoitteet joissa voi käydä vastaavaa työtä katsomassa.

        Tarjoukseen liittyen: Kyllä tarjous on sitova! Ylimääräistä ei tarvitse maksaa. Jos kyseessä on hinta-arvio siitä voi poiketa 15%.


      • jepsust
        voi mikä p---ka kirjoitti:

        Joo, meillekin patiopojat tekivät tarjouksen, jossa sanottiin, että kustannukset on arvioitu yläkanttiin - varmasti loppusumma jäisi pienemmäksikin...lopputulos oli, että meidän piti maksaa liki kaksinkertainen maksu kustannusarvioon nähden - "oli niin vaikea arvioida menekkiä ja työn määrää, tulivat niin paljon suuremmiksi loppujen lopuksi". Eli täysin ammattitaidotonta tarjouksen tekeminenkin. Alihankitut työntekijät tekivät hyvän työn, mutta kun olisi älynnyt haalia ne itse jostain! Koko systeemi täysi susi Patiopojilla!

        Kyllä tarjous on paperi joka on 110% sitova. Jos kyseessä oli hinta-arvio voi siitä poiketa 15%.
        Jos annetaan yläkantti eli hintarajatarjous voi työ tulla halvemmaksi muttei kalliimmaksi. Ihan vaan vinkkinä muillekin ettei tarvitse maksella liikaa. Kuluttajasuojalaki on aika yksiselitteinen tässä maksamis asiassa.


      • tyydyväinen
        jepsust kirjoitti:

        Kyllä tarjous on paperi joka on 110% sitova. Jos kyseessä oli hinta-arvio voi siitä poiketa 15%.
        Jos annetaan yläkantti eli hintarajatarjous voi työ tulla halvemmaksi muttei kalliimmaksi. Ihan vaan vinkkinä muillekin ettei tarvitse maksella liikaa. Kuluttajasuojalaki on aika yksiselitteinen tässä maksamis asiassa.

        .. ja homma toimii kuin unelma. Pari päivää aloituksesta ja kaikki on paketissa. Joten jos jollain on ongelmia, niin kannattaa sieltäpäin (www.jamar.fi) kysellä.


    • myös tyytyväinen

      Voin erittäin mielelläni yhtyä tuohon, eli, Jamarin pojat teki meillekkin terassin. Ei uskoisi jollei itse näkisi, mut kyllä homma vaan toimi kaikelta osin mukavasti!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4964
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3257
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1395
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1235
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      71
      929
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe