PAMEX

Pettynyt asiakas

Mistäkö jutun aloittaisi...no autoni kävi PAMEX AD autokorjaamossa huollossa 17.06.2005 jonka yhteydessä tehtiin mm. JARRUJEN KORJAUS HUOLTOTYÖ. No kului kaksi kuukautta ja jarrut eivät enää toimineetkaan niin kuin piti ja ne jäi laahaamaan takaa. Asiasta olin yhteydessä firmaan ja sieltä sanottiin, että: "Tottakai on takuu huollolle." ja niinpä sain ajan seuraavalle päivälle joka kuulosti varsin hyvältä. Auto kävi firmassa tarkastuksessa jossa todettiin: "Auton jarrujen jumiutuminen johtuu käsijarruvaijerista, koska siitä on suojakumit rikki." No tämä kerrottiin siinä vaiheessa kun auto haettiin pois eikä edes tarjottu mahdollisuutta korjata sitä samalla kun ajoneuvossa oli todettu ("vika"). Eli edelleen ajoneuvolla jossa oli vikaa liikenteeseen. Tästä suivaantuneena tilasin toiseen huoltoon ajan jossa vaihdettiin käsijarru vaijeri joka oli kuulemma syy jarrujen jumiutumiseen. No eihän siinä, mutta kun se vika ei todellakaan ollut siinä vaijerissa vaan vioittunessa jarrukengässä eli ajoneuvo on edelleen korjaamatta, koska ei se käsijarruvaijeri asiaan vaikuttanut mitenkään. No asiasta taas yhteys PAMEXIN toimitusjohtajaan, että mites nyt toimitaan kun se on edellisenä päivänä teillä ("tarkastettu") ja vika todettiin olevan jarruvaijerissa jossa se ei ollut. Taas tulikivenkatkuisen puhelun jälkeen jossa tulistui niin minä kuin toimitusjohtajakin (toimitusjohtaja kyllä pyysi hermostumistaan anteeksi...se oli positiivista) ja toisen huoltoyrityksen asiantuntemuksen ansiosta asiaan tuli järki edes puoleen tiehen ja asia korvataan minulle joka on vähintä mitä olin edes odottanut.
Mutta kysyn vaan ammattitaidon sekä asiakas palvelun perään jota ei kyseinen firma PAMEX todellakaan toteuttanut ainakaan minun tapauksessani ja väitän jos asiakkaana olisi ollut ei niin vaativa ("vaikea asiakas") olisi jäänyt hommat asiakkaan piikkiin.
Olkaa tarkkana autojen huoltojen suhteen, että asiat tulee tehtyä KUNNOLLA.

45

13508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Female

      Oikeassa olet siinä, että tarkkana täytyy olla.
      En tiedä kuka tunari sinulle teki työt, mutta tj kuulosti asialliselta.
      Loppu hyvin, kaikki hyvin.

      Ps: Kuulostaa samalta kuin omat autoseikkailut, aina pitää vaikeimman kautta saada haluttu tulos. Ensimmäisellä kerralla ei oikein natsaa. Käyn varmaan väärissä paikoissa. Olisiko vinkkejä...?

      • Marko__

        Kertokaa toki reilusti autokorjaamojen nimet ja hyvät ja huonot kokemuksenne niistä, niin muutkin osaavat ainakin olemaan varuillaan, mikäli jostain paikasta on huonoa laatua tai palvelua saanut.

        Omaa autoani olen huollattanut enemmän kotipuolessa, joten täkäläisistä autohuolloista ei juurikaan ole kokemuksia ja niitä mielelläni itsekin kuulisin.

        Suomen Auto- ja Dieselasennuksella Ratakadulla olen autoani kerran käyttänyt huollossa ja siellä palvelu oli varsin hyvää ja työ laadukasta ja vapaa aika löytyi kiireiseen korjaukseen muutaman päivän jonotuksella. Hinta oli keskitasoa.


    • sitte

      korjatkaa ite autonne niin ei tarvi mussuttaa.. mutta jos ette sitä osaa tehdä niin ostakaa tuliterät autot ja käyttäkää merkkihuollossa....

      • ???

        Ai, tarkoitus ei ole korjata autoja autokorjaamoilla, vaan sitten "oikeilla" merkkiliikkeillä...?
        Hmm, mitä virkaa sitten..


      • nissanisti
        ??? kirjoitti:

        Ai, tarkoitus ei ole korjata autoja autokorjaamoilla, vaan sitten "oikeilla" merkkiliikkeillä...?
        Hmm, mitä virkaa sitten..

        Ns merkkikorjaamoilla on tarvikkeille taivaalliset hinnat. Öljy neljä kertaa markethinta, suodattimet sikahintaa. Jos lasinpesusäiliöön lisäävät nestettä, niin samalla rahalla saa marketista pesuainetta auton iäksi. Voi jäädä myös joku vaikeasti vaihdettava sisäilmasuodatin vaihtamatta.
        Mainonta kyllä toimii ja odotustilan kahvimatti.


    • PCB

      Mulla on hiukka huonoja kokemuksia siitä toisesta AD-huollosta... Kun kävin hakemassa autoni niin korjaaja vaan sanoi, että "tunnin se teki siinä töitä" (vai tekikö?); ihmettelen tosi ylimalkaista laskustusta, mm. käytettyjä varaoisa (muistaakseni jotain öljyä) ei laskutettu erikseen. Sinänsä palvelu oli ihan OK.

      No, varsinainen vika uusi taas runsaan kuukauden päästä, mutta oli paikassa, jota ei ko. huollon puitteissa edes voitu löytää.

      Mieluiten käytän auton huollossa, jossa työstä laskutetaan minuuttien tarkkuudella ja kaikki käytetyt varaosat on eritelty.

      • tepzuneiti

        En enää vie autoani AD-korjaamolle... kaupungin itäpuolella olevalla AD-korjaamolla työstä ei todellakaan laskutettu minuutin tarkkuudella ja korjaamon työntekijä vihjaili, että hän vois tulla opettamaan mua joku ilta, miten autoa korjataan. Hyi helvetti. Kaiken lisäksi tämä sankari laski tarjouksen korjaustyöstä: tarjous oli reilut 400 euroa enemmän ja siihen olisi mennyt neljä tuntia enemmän kuin toisessa paikassa, jossa homman sitten teetin.

        Aika monestakin paikasta on paskoja kokemuksia. Varsinkin naisena asioidessa saa usein ylimalkaista kohtelua. Ainoa hyvä tähän asti on ollut Autokorjaamo Heiskamo Jukolankadulla (HUOM! Täällä saa mainita firmojen nimiä) Ei tartte enää muualle viedä. Varaosia löytyy silloinkin, kun Pamexit sun muut käskee vain viedä merkkihuoltoon (kyseessä ei ole mikään perustoyota).


      • kanta-asiakas
        tepzuneiti kirjoitti:

        En enää vie autoani AD-korjaamolle... kaupungin itäpuolella olevalla AD-korjaamolla työstä ei todellakaan laskutettu minuutin tarkkuudella ja korjaamon työntekijä vihjaili, että hän vois tulla opettamaan mua joku ilta, miten autoa korjataan. Hyi helvetti. Kaiken lisäksi tämä sankari laski tarjouksen korjaustyöstä: tarjous oli reilut 400 euroa enemmän ja siihen olisi mennyt neljä tuntia enemmän kuin toisessa paikassa, jossa homman sitten teetin.

        Aika monestakin paikasta on paskoja kokemuksia. Varsinkin naisena asioidessa saa usein ylimalkaista kohtelua. Ainoa hyvä tähän asti on ollut Autokorjaamo Heiskamo Jukolankadulla (HUOM! Täällä saa mainita firmojen nimiä) Ei tartte enää muualle viedä. Varaosia löytyy silloinkin, kun Pamexit sun muut käskee vain viedä merkkihuoltoon (kyseessä ei ole mikään perustoyota).

        Liukkonen Lauritsalan pikahuollossa on pätevä jätkä. Siellä olen asioinut vuosia, eikä ole ollut valittamista.
        Pamexilla kävi niin, että vein auton huoltoon ja ajelin appiukon autolla sen päivää. Kurvailin ratakatua ja kas, kas, siellähän sen on meikäläinen velaksi ostettu auto mäkkärin autokaistalla muonaa hakemassa. Eikun samantien pamexiin ja kysymään, että meinaako ne laskuttaa koeajosta myös sen ajan jonka se jätkä istuu tuolla mäkkärin jonossa. Kitkerin sanakääntein ilmaisin aikomukseni pesettää auton sisätilat pamexin laskuun, mikäli rasvanäppi tiputtaa majoneesit penkille. Ei kuulemma tapahdu moista, koeajo on lyhyt ja nopea. Eikun Mentulaa hihasta, että tuu ite kattomaan, siellähän se oli auto edelleen parin auton päässä nakkikopin ikkunasta. Töitä oli laskutettu kaksi tuntia, tunnista sitten lopulta maksoin.


      • Pettynyt asiakas
        kanta-asiakas kirjoitti:

        Liukkonen Lauritsalan pikahuollossa on pätevä jätkä. Siellä olen asioinut vuosia, eikä ole ollut valittamista.
        Pamexilla kävi niin, että vein auton huoltoon ja ajelin appiukon autolla sen päivää. Kurvailin ratakatua ja kas, kas, siellähän sen on meikäläinen velaksi ostettu auto mäkkärin autokaistalla muonaa hakemassa. Eikun samantien pamexiin ja kysymään, että meinaako ne laskuttaa koeajosta myös sen ajan jonka se jätkä istuu tuolla mäkkärin jonossa. Kitkerin sanakääntein ilmaisin aikomukseni pesettää auton sisätilat pamexin laskuun, mikäli rasvanäppi tiputtaa majoneesit penkille. Ei kuulemma tapahdu moista, koeajo on lyhyt ja nopea. Eikun Mentulaa hihasta, että tuu ite kattomaan, siellähän se oli auto edelleen parin auton päässä nakkikopin ikkunasta. Töitä oli laskutettu kaksi tuntia, tunnista sitten lopulta maksoin.

        Eli näitä kokemuksia lukiessani olen entistä vakuuttuneempi PAMEXIN ei asiakas lähtöisestä toiminnasta ja kiitokset muillekin kokemuksensa jakaneille ehkä entisille asiakkaille.


    • Erkki Huolto

      Itselläni samoja kokemuksia muutaman vuoden takaa pariin otteeseen. Silloin päätin, että käytän autoni ainoastaan merkkihuollossa. Merkkihuolto on kalliimpi mutta toistaiseksi on saatu hommat kerralla kuntoon. Pamexin jäljiltä kun piti auto kuitenkin käyttää muualla jossa sitten pamexin huollot korjattiin.

      • Aina

        Kyllä merkkihuollotkin yrittää vedättää töissään ja tässä muutama esimerkki paikkoja nyt mainitsematta.
        Auto määräaikaishuoltoon jossa ohjelman mukaan vaihdettava tulpat, suodattimet...no kun huollon jälkeen tarkastettu asia ja niitäpä ei ollut sittenkään vaihdettu, mutta lasku kyllä oli sama.
        Auton jakopään hihnan vaihto määräaikana. Vaihdettu ja auto kasaan. Mutta autoa hakiessa sanotaan "homma joudutaan tekemään uudestaan, koska siellä vuotaa myös vesipumppu" jota ei tietenkään ollu vaihdettu kun hihna oli pois paikaltaan ja taas auto toistamiseen pajalle josta yritettiin ottaa uusi hihnan vaihto hinta.
        Uudessa autossa talvella koko ajan jarrut takaa jumissa. Huoltopäällikkö käski kaataa asiakkaan kuumaa vettä jarruille...näinhän vika korjaantuu?
        Ja näitähän riittää eikä nämä ole kaikki minun kokemuksia vaan mitä olen tässä matkan varrella kuullut.


      • XYZ
        Aina kirjoitti:

        Kyllä merkkihuollotkin yrittää vedättää töissään ja tässä muutama esimerkki paikkoja nyt mainitsematta.
        Auto määräaikaishuoltoon jossa ohjelman mukaan vaihdettava tulpat, suodattimet...no kun huollon jälkeen tarkastettu asia ja niitäpä ei ollut sittenkään vaihdettu, mutta lasku kyllä oli sama.
        Auton jakopään hihnan vaihto määräaikana. Vaihdettu ja auto kasaan. Mutta autoa hakiessa sanotaan "homma joudutaan tekemään uudestaan, koska siellä vuotaa myös vesipumppu" jota ei tietenkään ollu vaihdettu kun hihna oli pois paikaltaan ja taas auto toistamiseen pajalle josta yritettiin ottaa uusi hihnan vaihto hinta.
        Uudessa autossa talvella koko ajan jarrut takaa jumissa. Huoltopäällikkö käski kaataa asiakkaan kuumaa vettä jarruille...näinhän vika korjaantuu?
        Ja näitähän riittää eikä nämä ole kaikki minun kokemuksia vaan mitä olen tässä matkan varrella kuullut.

        No kerro nyt ne liikkeen nimetkin, tuommoisesta juttujen kerronnasta ole mitään hyötyä, enemmänkin päinvastoin, kunnollisetkin huoltamot menettävät siinä sivussa maineensa muiden mukana ja kun eivät saa kiitosta, niin pahimmassa tapauksessa vähät välittävät maineensa ylläpitämisestä..

        Ja ei tuo merkkikorjaamojen vedätys mitään uutta ole, Mikkelissäkin Karikon Autotalossa oli vuosi pari sitten eräs tuttuni autoaan huollattanut ja autoon oli muistaakseni vaihdettu osia tai korjattu turhaan ja olikohan laskutettukin valohoidosta ja näiden perusteella kun hän oli valittanut, niin suhtautuminen oli ollut varsin nuivaa, virheensä kyllä joutuivat lopulta pitkin hampain myöntämään.


      • Aina
        XYZ kirjoitti:

        No kerro nyt ne liikkeen nimetkin, tuommoisesta juttujen kerronnasta ole mitään hyötyä, enemmänkin päinvastoin, kunnollisetkin huoltamot menettävät siinä sivussa maineensa muiden mukana ja kun eivät saa kiitosta, niin pahimmassa tapauksessa vähät välittävät maineensa ylläpitämisestä..

        Ja ei tuo merkkikorjaamojen vedätys mitään uutta ole, Mikkelissäkin Karikon Autotalossa oli vuosi pari sitten eräs tuttuni autoaan huollattanut ja autoon oli muistaakseni vaihdettu osia tai korjattu turhaan ja olikohan laskutettukin valohoidosta ja näiden perusteella kun hän oli valittanut, niin suhtautuminen oli ollut varsin nuivaa, virheensä kyllä joutuivat lopulta pitkin hampain myöntämään.

        1. Opel Imatra
        2. Delta-auto LPR
        3. Autokilta Imatra
        Siinä ne mistä edellisessä kirjoittelin.


    • automies2

      ihan loistava palvelu ja muutenkin työ on laadukasta eikä hinnat päätä huimaa.

    • tyytymätön

      Näin kertoi toveri jota lainaan:

      Meille ostettiin Jeep, jossa kuudessa öljykohteessa 5 väärin täytetty, kone ja ohjaustehostin liikaa öljyä, lootassa 0,5l liikaa, perässä liikaa ja jakolaatikossa melkein puoli litraa liian vähän. Eikä ollut öljyvuotoja nähtävissä. Tulppien kärkiväli pitäisi olla 0.9mm, oli reilu 1.5mm ja edellisestä huollosta 6000km. Jostain syystä päätin tehdä huollot itse tästä eteenpäin. Myyjä muisti kyllä kehua miten auto on aina huollettu merkkiliikkeessä.

      Ja toinen
      Joo,käytin -91 voyagerin ns. isohuollossa. Siinä pitäisi autossa paikat tulla kuntoon.Vaan tuliko....valohoitoa ja öljyt parillasadalla erkillä...mitään järjellistä ei ole tehty. Etsitään vain isompia jarruremppaehdotuksia jne... Se niistä huoltokaavioista.
      "kyllä se tulee takaisin kun auto alkaa nykimään" vaan ei enää tule.
      Aiemmin uuden auton takuuajan huollot samanlaisia. Kävi jopa ilmi että autoa oli käytetty metsässä koeajossa....oli näes maasturi. Risuja löytyi jopa penkin alta ja takaa..syylärinestettä lattialla jne..
      Jatkoa valohoitoon...huomasin aiemmin uuden auton kanssa että takuuhuolto sisälsi vain öljynvaihdon alarajalle ja tulpat. Huoltokaaviota ei seurattu. Laitoin ennen "huoltoa" lakkaa paikkoihin jotka pitäisi avata ja ehjiä olivat siis ei avattu.Alustan nivelet, nipat ym. ilman rasvaa. Kyllä se sitten parin vuoden päästä leviää ja taas on töitä miehillä.
      Nykyisen vanhemman auton huollossa ei edes virranjakajaan puututtu.
      Tehtaan antamaa huoltokaaviota ei ollut seurattu. Se on todella kattava. Vähintään puolet listasta tekemättä!

      • tyytymätön

        lappeenranta.ripatti/jeep/chrysler/nissan


      • tyytymätön

        varaosista. maksaa tietysti maltaita. voisi olettaa saavansa palvelua siihen hintaan...vaan ei.
        kun halusin alkuperäiset tulpanjohdot chrysleriini, tulikin mutkia matkaan. maailman eniten myyty tila-auto ja eioota. sitten tilattiin. tuli väärät piuhat. huomasin sen kotona kesken remonttia.

        takaisin ripatille. väittivät vastaan. esitin piuhat pöydälle ja verrattiin alkuperäisiin.
        oli ne väärät ja asiakas oikeassa.

        ja piuhoja oli liikaakin. suuttuivat minulle. olin kokoajan asiallinen.

        tilattiin uudet. menivät helsinkiin. tein taas turhan matkan.

        lopulta ne tulivat.vaadin asennettavaksi heti paikalla. en puuttunut niihin enää itse.

        ovat väärässä ja suuttuvat asiakkaalle joka on oikeassa.


    • Henkka

      Olen kyllä Mentulan toimintaan ollut tyytyväinen kun vertaa näihin muihin suhareihin Lappeenrannassa. Mies osaa hommansa ja on reilu jos kiista tilanteita syntyy.Lauritsalan pöljälle muistaakseen Nalli nimeltään ei kannata viedä autoaan, on kuulemma mulkero kusettaja.

    • ***

      Moneenkaan paikkaan ei saa huoltotyötä mennä seuraamaan joka olisi kyllä asiakkaan etu, koska näin vältyttäisiin "valohoito" työltä sekä siltä jotta asiakkaan autoon tehtävät huollot tulisi tehtyä eikä laskutettaisiin olemattomista töistä. Siis onhan niitä paikkoja jossa voi seurata mitä autoon tehdään, mutta näin voisi olla joka paikassa.

      • kahvitarjoilu

        monessa paikassa tarjotaan asiakkaalle kahvit sillä aikaa kun auto on "huollossa". Harmittahan se asentajaa jos asiakas katsoo avataanko ne jarrut vai annetaanko vain paineilmaa.
        Toisaalta eipä se ole itsekään kiva tehdä duunia jos joku kyttää olan yli.


      • jussi jaakoppi
        kahvitarjoilu kirjoitti:

        monessa paikassa tarjotaan asiakkaalle kahvit sillä aikaa kun auto on "huollossa". Harmittahan se asentajaa jos asiakas katsoo avataanko ne jarrut vai annetaanko vain paineilmaa.
        Toisaalta eipä se ole itsekään kiva tehdä duunia jos joku kyttää olan yli.

        jopa auton huoltokin saattaa vaatia keskittymistä, työhön on vaikea keskittyä jos olan takana hengittää joku niskaan saati antaa vinkkejä tai kyselee tyhmiä.
        Tuskin leipomossakaan asiakas vahtii laitetaanko hänen tilaamaan kakkuun dronningholmin hilloa vai ehtaa mansikkaa.
        "Tarkkuuta" vaativissa hommissa ei kai kukaan toivo erehtymisiä. Jäiköhän se mutteri kiristämättä? mitenköhän se sokka? jne...
        Asiakas yms. ylimääräiset henkilöt aiheuttavat kyseisiä herpaantumisia.
        Pysykää vaan asiakkaat siellä kahvikupin ääressä ja yrittäkää luottaa siihen että asentajat tekevät parhaansa ja homma tulee kuntoon. Joskus se ei ikävä kyllä riitä ja hommat tökkii. Tekniikka on ihmeellistä ja jokainen autokin on yksilö.


      • Se voi olla
        jussi jaakoppi kirjoitti:

        jopa auton huoltokin saattaa vaatia keskittymistä, työhön on vaikea keskittyä jos olan takana hengittää joku niskaan saati antaa vinkkejä tai kyselee tyhmiä.
        Tuskin leipomossakaan asiakas vahtii laitetaanko hänen tilaamaan kakkuun dronningholmin hilloa vai ehtaa mansikkaa.
        "Tarkkuuta" vaativissa hommissa ei kai kukaan toivo erehtymisiä. Jäiköhän se mutteri kiristämättä? mitenköhän se sokka? jne...
        Asiakas yms. ylimääräiset henkilöt aiheuttavat kyseisiä herpaantumisia.
        Pysykää vaan asiakkaat siellä kahvikupin ääressä ja yrittäkää luottaa siihen että asentajat tekevät parhaansa ja homma tulee kuntoon. Joskus se ei ikävä kyllä riitä ja hommat tökkii. Tekniikka on ihmeellistä ja jokainen autokin on yksilö.

        Ihan hyvä puolustus puhe, mutta luottamus on tällaisten "tarinoiden" jälkeen kovilla ja asiat on pitkälti tosi kertomuksia kokemuksista huolloista uskoisin näin. Itse ainakin haluan seuraavalla kerralla nähdä mitä sille autolle todellisuudessa tehdään niin on sitten helpompi reklamoida yritystä jossa auto oli huollossa jos joku ei mennyt niinkuin piti, koska jos et ole nähnyt asioita niin niiden selvittely vie pikkuisen enemmän aikaa sitten kun siihen tarvetta on.


    • kokemuksia

      AS huolto:
      Öljynvaihdon yhteydessä piti vaihtaa myös vaihteiston öljyt, mikä jäi tekemättä.
      Asiasta huomautettuani auto otettiin samantien uudelleen sisään ja öljyt vaihdettiin maksutta. Ja tämä ilman mitään suurempaa vääntöä, josta iso .

      Tiedä sitten mitä "öljyä" sinne laitettiin, koska pakkasella koneen ollessa kylmä sai vaihteet vääntää päälle kaksinkäsin voimalla(ennen vaihtoa meni päälle ihan hyvin)...


      Ripatti(Nissan):
      Startin vaihto. Erittäin edullinen/Nopea ja ajan sain seuraavaksi päiväksi, joista todella iso !!

      Miinusta siintä että yksi startin pultti oli unohtunut kiristää. Moottorin maajohto tulee juuri tämän pultin kannan alle, ja mukavana yllätyksenä Lahti-Kouvola motarilla maajohto sitten irtoaa.


      Auto-Kilta(Volvo):
      Joku anturin liitin oli hapettunut, joka puhdistettiin ja uusi vastaava tilattiin hyllyyn varalle jos vanha ei kauaa toimisi. Hyvä palvelu ja sain huollon ajaksi jopa laina-auton alle:)
      Kallista, mutta laadukasta.


      Nämä kaikki eri autoilla ja parin-kolmen vuoden ajalta.

      • Hiu

        Kyllä itekin oon vieny autoni Suomen auto ja diesel asennukseen. Pari kertaa pamexilla riitti mulle. Tuntimäärät olivat epämääräisiä ja aina käskettiin mennä työn ajaksi pois. Jotain muutakin sähläystä oli. Dieselasennus on ollut kaikinpuolin avoin ja muutenkin reilu meininki.


    • Sekin

      Autojen huoltoyrityksillä on myös kytköksiä toisiinsa esim. jos vaikka PAMEX ei kerkeä hommia hoitamaan vie se autosi toiseen yritykseen laiteltavaksi jne. jne. Eli aina ei voi olla varma missä autosi lopulta huolletaan jos huolletaan.

      • jussi jaakoppi

        tuollaisesta en ole koskaan kuullut, kertoisitko edes yhden esimerkin tuollaisesta. Eihän kukaan ota kontolleen toisen tekemisiä, se tekee jonka leima on huoltokirjassa. Tuo on kukkupuhetta, erikoistyökaluja yms. mittalaitteita saatetaan käyttää hyväksi toisesta firmasta, mutta työ tehdään siellä mihin auto on viety.


      • Sekin
        jussi jaakoppi kirjoitti:

        tuollaisesta en ole koskaan kuullut, kertoisitko edes yhden esimerkin tuollaisesta. Eihän kukaan ota kontolleen toisen tekemisiä, se tekee jonka leima on huoltokirjassa. Tuo on kukkupuhetta, erikoistyökaluja yms. mittalaitteita saatetaan käyttää hyväksi toisesta firmasta, mutta työ tehdään siellä mihin auto on viety.

        Mutta enpä voi asiaa liiemmin kommentoida tai antaa esimerkkejä, koska asia johtaa sitten siihen et minut tunnistaa.
        Mutta näin on asia ja se on varma!


      • jussi jaakoppi
        Sekin kirjoitti:

        Mutta enpä voi asiaa liiemmin kommentoida tai antaa esimerkkejä, koska asia johtaa sitten siihen et minut tunnistaa.
        Mutta näin on asia ja se on varma!

        eli se on käynyt vain sinulle? koska sinut voidaan heti tunnistaa, ok.
        Kuulostaa vaan niin uskomattomalta, toisaalta eihän nämä ole uskon asioita.


    • Kautta merkin & huollon

      http://modeemi.fi/pipermail/saabisti/2002-June/002219.html
      Tossa muutama kokemus SAAB:sta jotka poimin noin 2 sekunnin googletuksella ja näitä huolto pulmia riittää pitkin maan ja yrityksen vaikkakin hyviä pajoja on varmasti paljon kun vaan niistä sen oikean löytäisi.
      Lauritsalan pikahuolto on kokemuksieni mukaan luotettava paikka ja erittäin asikas lähtöinen.

    • Yökyöpeli
      • llkwj

        Jokunen vuosi sitten kysyin huoltoaikaa (olikohan venttiilien säätöön) niin reilu 2 viikon päähän olisi mahtunut.

        Että on siinä meillä PIKAhuolto :)


    • Palauttaja

      Yleinen fakta on, että positiivinen palaute ei kanna lähimainkaan niin kauas kuin NEGATIIVINEN.

    • Lehtori

      Asiakaspalvelu on yhdyssana!

      • niin...

        Eihän täällä voisi keskustella monikaan, jos viestit pitäisi kirjoittaa täydellisesti. Löydän montakin yhdyssanavirhettä keskusteluista. On ihan hyvä, jos kirjoittaa kieliopillisesti oikein, koska helpottaahan se luettavuutta, mutta koitetaan keskittyä olennaiseen.


      • stringking

        Huollon vastaanotossa ukot makaa tuoleilla kädet seläntakana ja huokailevat. Selviin ja asiallisiin kysymyksiin ei saa vastausta kuin "puristamalla" . Suosittelen hieman räväkämpää otetta sinne tiskin taakse koska asiakaspalvelu alalla se on aika oleellinen asia.

        Auto-Killan huolloista ei viitsi edes kommentoida mitään, hinta on korkea ja puolet tekemättä, eikä siellä muutenkaan ihan kaikki viat selviä.


      • tom

        Lehtorit alkööt sekaantuko tekniikkaan.


    • En tiedä tilannetta tarkemmin, enkä tunne tapausta. Mutta tulipa vaan mieleen lausahdus "Tekevälle sattuu". Joskus joku "kaaos" voi olla muutaman pienen tapahtuman yhteensä aiheuttama suma, joka valitettavasti voi myös asiakkaan eteen tupsahtaa tuollaisessa tilanteessa. Joskus vaan on näin.

      En menisi itse huonoksi paikkaa haukkumaan yhden kokemuksen perusteella, varsinkin kun itse käytän omaa/omiani autoja Pamexilla nykyisin. Olen saanut aina hyvää palvelua ja nopeasti. Itseasiassa olen saanut vara-autoa käyttööni, jopa niin etten itse sitä edes kerinnyt kysyä. Joskus tämä "kyseisen paikan toimitusjohtaja vai miksi häntä nimitit" on itse soittanut perään, jos joku asia on jäänyt vähän epämääräiseksi ja antanut neuvoja auton huoltoon liittyen asioissa, joita en ole edes kysellyt.

      Olen Pamexin lisäksi käyttänyt myös Suomen Diesel- ja autoasennusta vai mikä se on ja sieltäkin olen saanut hyvää palvelua, mutta myös vahinkoja on joskus sattunut (niinkuin sinulla Pamexillakin). Itseasiassa käytin jossain vaiheessa myös merkkihuoltoa (Auto-Kilta) ja sielläkin jopa on joskus ollut epämääräisiä tilanteita, vaikka laadun mielestäni kuuluisi olla kalliimmassa, merkkihuollossa huippua sekä työssä että palvelussa.

      Hymyä ja hyvää mieltä sinulle!

      • Pettynyt asiakas

        No sattuu sattuu, mutta miksi ei asiaa voi tehdä kunnolla kun se autoni sinne kerta tarkastettavaksi meni? Eikä arpoa vikaa autoon jota ei edes ollut? Se että sattuu vahinkoja ymmärrän, mutta en vastuun kiertoa sillä verukkeella jotta asiaa ei edes tarkasteta kunnolla.
        Itse tarkastin käsijarruvaijerit niiden irroituksen jälkeen eikä ne todellakaan olleet jumissa ja tämän tajusin ilman ammatillista koulutusta.
        Ja asia on saanut riittävästi julkisuutta täällä enkä enää aio kommentoida koko juttua, koska homma on nyt kunnossa.


    • Erkkienerkki

      AD varaosaliike ei myöskään kovin suuria kiitoksia ansaitse, pätemättömät myyjät käyvät jopa kinaamaan asiakkaan kanssa. Eikö kumminkin pitäisi myydä tuotteet asiakkaan toivomuksen mukaan eikä varaosaluettelon.

    • VCB

      Käytin autoani siellä huollossa tyhjäkäyntiongelmien vuoksi. Vikaa ne ei siel löytäny, mut maksoihan se silti. Työtilauksen teksiin vaan muutettiin tarkastus, alkuperäisen vian korjauksen tilalle. No ei siinä vielä kaikki. Lähtiessä siellä sanottiin, että autoon pitää kyllä ennen katsastusta vaihtaa jarrupalat ja alatukivarreen helat, ei noil mee läpi. Käytin sit autoani vauhti-vaunussa katsastustarkastuksessa. Siel ei löydetty jarruista, eikä muualtakaan mitään vikaa ja katsatuksesta meni läpi kerralla. Pientä rahastuksen makua. Ei tarvi mennä enää siihen firmaan..

    • Tarkkanaollaan

      Pameksissa olen saanut asiallista palvelua ja hinta taso aijemmin mm Volvon huollossa, on ollut jopa 20 prossaa halvempi ja varaosissa verrattuna Auto Kiltaan, jopa yli puolet edullisempi . Nyt käytän erästä merkki korjaamoa, kun on uusi auto sieltä ostettu ja siinä on 3 vuoden takuu , ja siinä eräitä etuja kun käyttää heidän huoltoaan . On huoletonta kun voi luottaa huoltoon ja hinta tasoon ,jota kyllä kannattaa aina vertailla ja sopia etu käteen sopia mitä tehdään ja mitä maksaa.

      • naarettavaa

        Taitaa olla lopun alkua kun pitää pajan omistajan kirjoitella tänne 10 vuotta vanhaan tarinaan "kehuja". Naurettavan läpinäkyvä tarina vaikka yrittää hämätä "erästä merkki korjaamoa".


      • Tarkuutta

        Vai mitä, kertoi vaan totuuden omalta osaltaan , kun tuli asia esille uuden auton oston myötä, eli jokaisella voi olla erikokemus , jospa katsoisit näkemystä omadta peilistä, ja miettisit mitä kirjoita .
        Minulla ei ole mitään tekemistä ao korjaamo omistuksesa ,ihan vaan 50vuotta ollut Lappeenrantalaisten auto huolto liikkeiden asiakkaana , joten se siitä ,kin olrn omistanut 15 autoa , joutuu tekemisiin ao yrityksien kanssa .
        Joten poika mieti mitä kirjoittelet. Pidä vaan naurut mahassasi!


    • Vaimitä

      Totuus ei pala tulessakaan.

    • seurajyystäjä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1545
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1374
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1277
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1156
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe