Museorekisteröidyt autot ?

60 -luku.

Olen suunnitellut museorekisteröidyn auton ostamista ja olisin kiitollinen, jos joku täällä voisi vastata kysymyksiini. 1). Olen kuullut, että museorekisteriin yli 25 -vuotias auto saadaan vasta, kun se on tehdasuutta vastaavassa kunnossa. Pitääkö tämä paikkansa, siis että museoauto olisi esim. moottorinsa kuluneisuuden tai ruosteettomuutensa puolesta kuin uusi? 2). Onko museokatsastus tarkempi kuin tavallinen? 3). Museoautolla on lupa ajaa vain tietty määrä päiviä vuodessa. Kuinka tuota kontrolloidaan, ja onko tietoa, että sellaisia autoja mahdollisesti olisi ympärivuotisessa käytössä? 4). Millä tavalla museoauto voidaan laillisesti ottaa jokapäiväiseen käyttöön, ja ovatko liikennevakuutus ja kasko sen jälkeen kalliimmat kuin uudemmilla autoilla? Kiitän vastauksista jo etukäteen.

7

1272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • goldies

      1)Kunto joko erittäin hyvä alkuperäinen, tai sitten uusiksi tehty hihnalta valmistunutta vastaava
      2)Aivan varmasti
      3)30 päivää, ja usko pois naapurisi pitää siitä huolen
      4)rekisteröimällä se normaaliksi ajoneuvoksi ja maksamalla normi vakuutus ym.maksut

      MUSEOAUTO EI OLE KÄYTTÖAUTO!!

      • 60 -luku.

        Ymmärrän wanhojen autojen ystävän älähdyksen siitä, ettei museorekisteröity auto ole tarkoitettu jokapäiväiseen ajoon, se on varmasti rakkaudesta autoihin syntynyt vastaus. Tarkkaan ottaen tarkoitukseni ei olekaan ajaa oston jälkeen museorekisteröidyllä, vaan nimenomaan katsastuttaa se arkikäyttöön. Olen näet huomannut ostettuani lukuisia 5 - 7 vuotta vanhoja autoja, että ne ovat heikosti kestäviä, joten josko olisi vanhassa vara parempi. Mutta alan miehille on kai rikos sekin, että poistaa auton museorekisteristä, vai?


      • Goldies
        60 -luku. kirjoitti:

        Ymmärrän wanhojen autojen ystävän älähdyksen siitä, ettei museorekisteröity auto ole tarkoitettu jokapäiväiseen ajoon, se on varmasti rakkaudesta autoihin syntynyt vastaus. Tarkkaan ottaen tarkoitukseni ei olekaan ajaa oston jälkeen museorekisteröidyllä, vaan nimenomaan katsastuttaa se arkikäyttöön. Olen näet huomannut ostettuani lukuisia 5 - 7 vuotta vanhoja autoja, että ne ovat heikosti kestäviä, joten josko olisi vanhassa vara parempi. Mutta alan miehille on kai rikos sekin, että poistaa auton museorekisteristä, vai?

        oteta moisista:)
        Itsekin katsastan 35-vuotiaan harrastepelini normaalisti, koska ajelen sillä kesät..


      • Toni

        Museorekisteröidyt autot ovat muuten paljon kalliimpia ja vaikeampia saada kuin ihan tavallisesti rekisteröidyt samanikäiset.

        Itsellänikin on '66 Volga ihan normaalissa rekisterissä, johtuen kylläkin siitä että on vielä työtä museokilpiin.. :)

        --
        http://www.gaz21.net


      • Teme
        Toni kirjoitti:

        Museorekisteröidyt autot ovat muuten paljon kalliimpia ja vaikeampia saada kuin ihan tavallisesti rekisteröidyt samanikäiset.

        Itsellänikin on '66 Volga ihan normaalissa rekisterissä, johtuen kylläkin siitä että on vielä työtä museokilpiin.. :)

        --
        http://www.gaz21.net

        Mistä voisin hankkia Volgan, mielellään 70-luvulta? Mitähän sellainen maksaisi?


      • Toni
        Teme kirjoitti:

        Mistä voisin hankkia Volgan, mielellään 70-luvulta? Mitähän sellainen maksaisi?

        1970 oli viimeinen vuosi kun tuota vanhempaa gaz-21 mallia valmistettiin, sen korvasi gaz-24 mitä sitten valmistettiin 90-lukuun asti. sellaisia on silloin tällöin kyllä tarjolla keltaisessa pörssissä tms. ja korjaaminen sekä varaosien saanti lienee helppoa kun itsekkin ole tuohon vanhempaan malliin todella hienosti osia löytänyt.

        hintaan varmastikkin vaikuttaa kunto joka voi olla tosi laaja, eli on niitä ihan "projekteja" ja sitten ihan viimeisen päälle laitettuja.. itse maksoin tuosta "projektista" 2500mk vuosi sitten. tietystikkin uudemman mallin arvostus on heikompaa joten sitä saattaa saada halvemmalla..


      • Jussi
        60 -luku. kirjoitti:

        Ymmärrän wanhojen autojen ystävän älähdyksen siitä, ettei museorekisteröity auto ole tarkoitettu jokapäiväiseen ajoon, se on varmasti rakkaudesta autoihin syntynyt vastaus. Tarkkaan ottaen tarkoitukseni ei olekaan ajaa oston jälkeen museorekisteröidyllä, vaan nimenomaan katsastuttaa se arkikäyttöön. Olen näet huomannut ostettuani lukuisia 5 - 7 vuotta vanhoja autoja, että ne ovat heikosti kestäviä, joten josko olisi vanhassa vara parempi. Mutta alan miehille on kai rikos sekin, että poistaa auton museorekisteristä, vai?

        Terve!
        mulla olis myytävänä Vauxhall Victor 101 SUPER vuodelta 1965! Auto maalautettiin viime talvena ja on erittäin hyvässä kunnossa. Tarkoituksena olisi museokatsastaa auto, mutta on toki myynnissä jos vaikka kiinnostas?! Oli viimeksi ajossa juhannuksena ja edellisenä viikonloppuna kokoontumisajossa virroilla.

        soitele jos kiinnostaa 0400-709324 Jussi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3700
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      209
      1813
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1384
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      151
      1270
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      165
      913
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      883
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      870
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      850
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      49
      830
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      829
    Aihe