Museorekisteröidyt autot ?

Olen suunnitellut museorekisteröidyn auton ostamista ja olisin kiitollinen, jos joku täällä voisi vastata kysymyksiini. 1). Olen kuullut, että museorekisteriin yli 25 -vuotias auto saadaan vasta, kun se on tehdasuutta vastaavassa kunnossa. Pitääkö tämä paikkansa, siis että museoauto olisi esim. moottorinsa kuluneisuuden tai ruosteettomuutensa puolesta kuin uusi? 2). Onko museokatsastus tarkempi kuin tavallinen? 3). Museoautolla on lupa ajaa vain tietty määrä päiviä vuodessa. Kuinka tuota kontrolloidaan, ja onko tietoa, että sellaisia autoja mahdollisesti olisi ympärivuotisessa käytössä? 4). Millä tavalla museoauto voidaan laillisesti ottaa jokapäiväiseen käyttöön, ja ovatko liikennevakuutus ja kasko sen jälkeen kalliimmat kuin uudemmilla autoilla? Kiitän vastauksista jo etukäteen.
Ilmianna
Jaa

7 Vastausta


1)Kunto joko erittäin hyvä alkuperäinen, tai sitten uusiksi tehty hihnalta valmistunutta vastaava
2)Aivan varmasti
3)30 päivää, ja usko pois naapurisi pitää siitä huolen
4)rekisteröimällä se normaaliksi ajoneuvoksi ja maksamalla normi vakuutus ym.maksut

MUSEOAUTO EI OLE KÄYTTÖAUTO!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
Ymmärrän wanhojen autojen ystävän älähdyksen siitä, ettei museorekisteröity auto ole tarkoitettu jokapäiväiseen ajoon, se on varmasti rakkaudesta autoihin syntynyt vastaus. Tarkkaan ottaen tarkoitukseni ei olekaan ajaa oston jälkeen museorekisteröidyllä, vaan nimenomaan katsastuttaa se arkikäyttöön. Olen näet huomannut ostettuani lukuisia 5 - 7 vuotta vanhoja autoja, että ne ovat heikosti kestäviä, joten josko olisi vanhassa vara parempi. Mutta alan miehille on kai rikos sekin, että poistaa auton museorekisteristä, vai?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
60 -luku. kirjoitti:
Ymmärrän wanhojen autojen ystävän älähdyksen siitä, ettei museorekisteröity auto ole tarkoitettu jokapäiväiseen ajoon, se on varmasti rakkaudesta autoihin syntynyt vastaus. Tarkkaan ottaen tarkoitukseni ei olekaan ajaa oston jälkeen museorekisteröidyllä, vaan nimenomaan katsastuttaa se arkikäyttöön. Olen näet huomannut ostettuani lukuisia 5 - 7 vuotta vanhoja autoja, että ne ovat heikosti kestäviä, joten josko olisi vanhassa vara parempi. Mutta alan miehille on kai rikos sekin, että poistaa auton museorekisteristä, vai?
oteta moisista:)
Itsekin katsastan 35-vuotiaan harrastepelini normaalisti, koska ajelen sillä kesät..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Museorekisteröidyt autot ovat muuten paljon kalliimpia ja vaikeampia saada kuin ihan tavallisesti rekisteröidyt samanikäiset.

Itsellänikin on '66 Volga ihan normaalissa rekisterissä, johtuen kylläkin siitä että on vielä työtä museokilpiin.. :)

--
http://www.gaz21.net
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Toni kirjoitti:
Museorekisteröidyt autot ovat muuten paljon kalliimpia ja vaikeampia saada kuin ihan tavallisesti rekisteröidyt samanikäiset.

Itsellänikin on '66 Volga ihan normaalissa rekisterissä, johtuen kylläkin siitä että on vielä työtä museokilpiin.. :)

--
http://www.gaz21.net
Mistä voisin hankkia Volgan, mielellään 70-luvulta? Mitähän sellainen maksaisi?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Teme kirjoitti:
Mistä voisin hankkia Volgan, mielellään 70-luvulta? Mitähän sellainen maksaisi?
1970 oli viimeinen vuosi kun tuota vanhempaa gaz-21 mallia valmistettiin, sen korvasi gaz-24 mitä sitten valmistettiin 90-lukuun asti. sellaisia on silloin tällöin kyllä tarjolla keltaisessa pörssissä tms. ja korjaaminen sekä varaosien saanti lienee helppoa kun itsekkin ole tuohon vanhempaan malliin todella hienosti osia löytänyt.

hintaan varmastikkin vaikuttaa kunto joka voi olla tosi laaja, eli on niitä ihan "projekteja" ja sitten ihan viimeisen päälle laitettuja.. itse maksoin tuosta "projektista" 2500mk vuosi sitten. tietystikkin uudemman mallin arvostus on heikompaa joten sitä saattaa saada halvemmalla..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
60 -luku. kirjoitti:
Ymmärrän wanhojen autojen ystävän älähdyksen siitä, ettei museorekisteröity auto ole tarkoitettu jokapäiväiseen ajoon, se on varmasti rakkaudesta autoihin syntynyt vastaus. Tarkkaan ottaen tarkoitukseni ei olekaan ajaa oston jälkeen museorekisteröidyllä, vaan nimenomaan katsastuttaa se arkikäyttöön. Olen näet huomannut ostettuani lukuisia 5 - 7 vuotta vanhoja autoja, että ne ovat heikosti kestäviä, joten josko olisi vanhassa vara parempi. Mutta alan miehille on kai rikos sekin, että poistaa auton museorekisteristä, vai?
Terve!
mulla olis myytävänä Vauxhall Victor 101 SUPER vuodelta 1965! Auto maalautettiin viime talvena ja on erittäin hyvässä kunnossa. Tarkoituksena olisi museokatsastaa auto, mutta on toki myynnissä jos vaikka kiinnostas?! Oli viimeksi ajossa juhannuksena ja edellisenä viikonloppuna kokoontumisajossa virroilla.

soitele jos kiinnostaa 0400-709324 Jussi
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Museorekisteröidyt autot ?

Olen suunnitellut museorekisteröidyn auton ostamista ja olisin kiitollinen, jos joku täällä voisi vastata kysymyksiini. 1). Olen kuullut, että museorekisteriin yli 25 -vuotias auto saadaan vasta, kun se on tehdasuutta vastaavassa kunnossa. Pitääkö tämä paikkansa, siis että museoauto olisi esim. moottorinsa kuluneisuuden tai ruosteettomuutensa puolesta kuin uusi? 2). Onko museokatsastus tarkempi kuin tavallinen? 3). Museoautolla on lupa ajaa vain tietty määrä päiviä vuodessa. Kuinka tuota kontrolloidaan, ja onko tietoa, että sellaisia autoja mahdollisesti olisi ympärivuotisessa käytössä? 4). Millä tavalla museoauto voidaan laillisesti ottaa jokapäiväiseen käyttöön, ja ovatko liikennevakuutus ja kasko sen jälkeen kalliimmat kuin uudemmilla autoilla? Kiitän vastauksista jo etukäteen.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta