Syöminen menkkojen aikaa

Marja

Minkä ihmeen takia aina kun on menkat, pitää syödä koko ajan? Aivan kauheet ruokahalut, mistä se johtuu? Vai olenko vain poikkeus, syöttekö te muutkin?

6

4229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vaan

      Mulla häviää ruokahalu kokonaan. Joudun pakottamaan itseni syömään, koska ei tule edes nälkä kuukautisten ensimmäisinä päivinä. Vaikka kyllä normaalisti syönkin liikaa.

      Tosin mulla on aika kivuliaat kuukautiset, joten suurimmaksi osaksi tekee mieli vain käpertyä sänkyyn peiton alle kippuraan. :) Voi selittää asiaa?

      • Marja

        Mullakin kyllä joskus menkkojen ekiona päivinä, ku on kipuja, niin ei pysty syömään paljon mitään. Mut oikeastaan just vähän ennen menkkoja hirveet ruokahalut...


      • nelikymppinen nainen
        Marja kirjoitti:

        Mullakin kyllä joskus menkkojen ekiona päivinä, ku on kipuja, niin ei pysty syömään paljon mitään. Mut oikeastaan just vähän ennen menkkoja hirveet ruokahalut...

        Ihan tyypillistä, tuo syömähimo juuri ennen kuukautisia. Usein tekee mieli nimen omaan hiilihydraatteja, eli juuri sitä, mitä pitäisi ennen kuukautisia välttää!

        Koitapa joskus yrittää syödä oikein terveellisesti ennen kuukautisia, ruisleipää, ei lihaa, ei makeisia, paljon vihanneksia ja hedelmiä, kalaa... Ainakin minulla kuukautiset ovat paljon helpommat, kuin silloin kun olen mässäillyt sipsejä ja jäätelöä. Mutta vaikeetahan se on...


      • ...
        nelikymppinen nainen kirjoitti:

        Ihan tyypillistä, tuo syömähimo juuri ennen kuukautisia. Usein tekee mieli nimen omaan hiilihydraatteja, eli juuri sitä, mitä pitäisi ennen kuukautisia välttää!

        Koitapa joskus yrittää syödä oikein terveellisesti ennen kuukautisia, ruisleipää, ei lihaa, ei makeisia, paljon vihanneksia ja hedelmiä, kalaa... Ainakin minulla kuukautiset ovat paljon helpommat, kuin silloin kun olen mässäillyt sipsejä ja jäätelöä. Mutta vaikeetahan se on...

        Miksi pitäisi välttää hiilihydraatteja just ennen kuukautisia?


    • hormooni

      Hormoonit ne pistää jossain vaiheessa kuukautiskiertoa (yleensä vähän ennen kuukautisia) tekemään kaikkea kummallista. Minä siivoan aina kuukautisia edeltävänä päivänä, vaikka muuten olenkin laiska siihen hommaan. Ja pitäähän sitä myös jollekin jostain mitättömästä räjähtää. Ja maha pömpöttöö. Ja nälkä on. Ja kaikenlaista. Se kuuluu naisen normaaliin elämään. Ei kun syöt vain.

    • huupo

      Minä kutsun sitä hormonaaliseksi näläksi.1-2pv kierron alusta söisi mitä vaan ja kauheasti.
      Mutta en tee siitä ongelmaa, syön sen kaksi päivää huoletta ja sitten palaan taas normaaliin ruokavalioon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6043
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3821
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      245
      2151
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1850
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1299
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      303
      1065
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      939
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe