Korvat lukossa

APUA!

Molemmat korvani ovat olleet jo kolmisen päivää lukossa, ei auta puhaltaminen nenästä pidellen, ei mikään. Flunssaakin on vielä päällä. Mikä voisi olla hyvä keino, jota kannattaa kokeilla? Olisi kiva taas kuulla ihan normaalisti:) Kiitos asiallisista vastauksista:)

74

142252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monta kertaaa

      Meneppäs nyt apteekkiin ja osta pullo Remo-Waxia
      korvapumpulla. Kyllä aukenee korvat.

      • Xyz

        Korvat voivat mennä 'lukkoon kahdesta syystä. Toinen on ulkopuolinen vaha, joka osuu tärykalvoon ja jonka poistamiseen korvakäytävistä Remowax auttaa.
        Toinen syy, jonka arvelen olevan kyseessä juuri kysyjnä tapauksessa, on turvonneet limakalvot, jolloin välikorvan paineentasaus ei toimi. Siihen on erilaisia yksilöllisiä keinoja, kuten voimakas, 'liioiteltu haukotus, jolloin alaleukaa venyttämällä saadaan pään sisäisiä lihaksia venytettyä, niin että joskus korvat todella pamahtaa auki. Lukkoon meneminen on yleensä tapahtunut esim. nenän niistämisen yhteydessä, jolloin korvaan on jäänyt 'ylipainetta'. Silloin sitä ei saa puhaltamalla tai nenäonteloita paineistamalla pois. Erilaiset limakalvoja supistavat lääkkeet voivat auttaa, jopa tulehduskipulääkkeet, kuten ibuprofeiini.
        Pitkäaikainen korvien lukossaoleminen tuo usein myös muita oireita, kuten huimausta.
        Jos korvat ovat edelleen lukossa useita päiviä, ja syy ei ole ulkoinen, kehoitan kyllä hakemaan lääkärin apua tilanteeseen.


      • Aina vaa nimimerkki rekiste...
        Xyz kirjoitti:

        Korvat voivat mennä 'lukkoon kahdesta syystä. Toinen on ulkopuolinen vaha, joka osuu tärykalvoon ja jonka poistamiseen korvakäytävistä Remowax auttaa.
        Toinen syy, jonka arvelen olevan kyseessä juuri kysyjnä tapauksessa, on turvonneet limakalvot, jolloin välikorvan paineentasaus ei toimi. Siihen on erilaisia yksilöllisiä keinoja, kuten voimakas, 'liioiteltu haukotus, jolloin alaleukaa venyttämällä saadaan pään sisäisiä lihaksia venytettyä, niin että joskus korvat todella pamahtaa auki. Lukkoon meneminen on yleensä tapahtunut esim. nenän niistämisen yhteydessä, jolloin korvaan on jäänyt 'ylipainetta'. Silloin sitä ei saa puhaltamalla tai nenäonteloita paineistamalla pois. Erilaiset limakalvoja supistavat lääkkeet voivat auttaa, jopa tulehduskipulääkkeet, kuten ibuprofeiini.
        Pitkäaikainen korvien lukossaoleminen tuo usein myös muita oireita, kuten huimausta.
        Jos korvat ovat edelleen lukossa useita päiviä, ja syy ei ole ulkoinen, kehoitan kyllä hakemaan lääkärin apua tilanteeseen.

        Flunssa päällä ollut jo viikon ja tänä aamuna oli korvat lukossa ja koko päivän mua vaivannu mutta sitten illalla rupes hirveesti haukotuttaa nii jo aukes korvat. Se niin sanottu "liioiteltu haukotus" näemmä tepsii. Kokeilkaa sitä ennen ku meette lääkäriin ;)


      • netta1
        Xyz kirjoitti:

        Korvat voivat mennä 'lukkoon kahdesta syystä. Toinen on ulkopuolinen vaha, joka osuu tärykalvoon ja jonka poistamiseen korvakäytävistä Remowax auttaa.
        Toinen syy, jonka arvelen olevan kyseessä juuri kysyjnä tapauksessa, on turvonneet limakalvot, jolloin välikorvan paineentasaus ei toimi. Siihen on erilaisia yksilöllisiä keinoja, kuten voimakas, 'liioiteltu haukotus, jolloin alaleukaa venyttämällä saadaan pään sisäisiä lihaksia venytettyä, niin että joskus korvat todella pamahtaa auki. Lukkoon meneminen on yleensä tapahtunut esim. nenän niistämisen yhteydessä, jolloin korvaan on jäänyt 'ylipainetta'. Silloin sitä ei saa puhaltamalla tai nenäonteloita paineistamalla pois. Erilaiset limakalvoja supistavat lääkkeet voivat auttaa, jopa tulehduskipulääkkeet, kuten ibuprofeiini.
        Pitkäaikainen korvien lukossaoleminen tuo usein myös muita oireita, kuten huimausta.
        Jos korvat ovat edelleen lukossa useita päiviä, ja syy ei ole ulkoinen, kehoitan kyllä hakemaan lääkärin apua tilanteeseen.

        korva lukossa jo toistaviikkoa ,tulehduslääke syöty loppuun ei aukene ei ,lääkäri kertoi ,jos kuukauden lukossa ota yhteyttä uudelleen? Eilen alkoi huimaus taas!


      • Markusja
        Aina vaa nimimerkki rekiste... kirjoitti:

        Flunssa päällä ollut jo viikon ja tänä aamuna oli korvat lukossa ja koko päivän mua vaivannu mutta sitten illalla rupes hirveesti haukotuttaa nii jo aukes korvat. Se niin sanottu "liioiteltu haukotus" näemmä tepsii. Kokeilkaa sitä ennen ku meette lääkäriin ;)

        Sattuiko se kun korvat aukesi


    • mie

      Minulla oli sama ongelma juuri äskettäin oikeassa korvassa eli korva osittain lukossa useamman päivän ajan. Oli oireillut jo jonkin aikaa, mutta ongelma paheni flunssan aikana. Terveydenhoitaja käski ostamaan apteekista tippoja, joita sitten laitoin yön ajaksi molempiin korviin (molemmissa oli vaikkua). Seuraavana päivänä terveydenhoitaja huuhteli korvat, ei tehnyt kipeää ja kävi tosi nopeasti. Ei suositellut itsetehtävää huuhtelua. Itse käytin Oro Clean -tippoja; halvempi kuin tuo rinnakkaisvalmiste. Molempia saa ilman reseptiä.

      Toki korvasi voivat olla lukossa juuri flunssan vuoksi ja ongelma poistuu, kun flunssakin menee ohitse.

      • Tinnitus

        Onko kellään vinkuneet korvat lukkoon menemisen yhteydessä? Itsellä meni korvatulehduksen seurauksena korva lukkoon ja mitä enemmän se lukkiutui, sitä kovemmaksi vinkuna, eli tinnitus, tuli. Nyt olen melko vakuuttunut, että tämä on ohimenevä ilmiö, koska se tuli tulehduksen ja tukkeutumisen kylkiäisenä mutta silti huolestuttaa.

        Kokemuksia?


      • tepsu
        Tinnitus kirjoitti:

        Onko kellään vinkuneet korvat lukkoon menemisen yhteydessä? Itsellä meni korvatulehduksen seurauksena korva lukkoon ja mitä enemmän se lukkiutui, sitä kovemmaksi vinkuna, eli tinnitus, tuli. Nyt olen melko vakuuttunut, että tämä on ohimenevä ilmiö, koska se tuli tulehduksen ja tukkeutumisen kylkiäisenä mutta silti huolestuttaa.

        Kokemuksia?

        Kun korva on lukossa, niin humiseehan se, ja "soi"..
        tätä en silti kutsuisi tinnitykseksi sillä humina johtuu siitä että korva on lukossa.. mutta miksi.. siinäpä kysymys


      • kaikki nimimerkit on jo viety
        Tinnitus kirjoitti:

        Onko kellään vinkuneet korvat lukkoon menemisen yhteydessä? Itsellä meni korvatulehduksen seurauksena korva lukkoon ja mitä enemmän se lukkiutui, sitä kovemmaksi vinkuna, eli tinnitus, tuli. Nyt olen melko vakuuttunut, että tämä on ohimenevä ilmiö, koska se tuli tulehduksen ja tukkeutumisen kylkiäisenä mutta silti huolestuttaa.

        Kokemuksia?

        juu, tuo on ollut minulla aina tavallista että korvat soi kun ne menevät lukkoon (jo muksuna).

        mutta nyt, kun olen jo vuositolkulla soittanut bändeissä ja on tullut tuo muusikoiden perusvaiva: pysyvä tinnitus, niin voin sanoa että se tinnitus, mikä jää pysyväksi on huomattavasti ärsyttävämpi ääni, mutta onneksi se kuuluu jonkinverran hiljaisempana kun tämä suhinaa muistuttava vinkuna, joka tulee korvien ollessa lukossa =)


      • Impoko?
        tepsu kirjoitti:

        Kun korva on lukossa, niin humiseehan se, ja "soi"..
        tätä en silti kutsuisi tinnitykseksi sillä humina johtuu siitä että korva on lukossa.. mutta miksi.. siinäpä kysymys

        Minulta meniväät korvat lukkoon naimisen yhteydessä. Onkohan muilla tätä samaa?


      • Oikea lääkäri
        Impoko? kirjoitti:

        Minulta meniväät korvat lukkoon naimisen yhteydessä. Onkohan muilla tätä samaa?

        Sillä saattoi olla peräsuolibakteeri, mikä aiheutti tuon ja myöhemmin sairastut myös syöpään.


      • Tässä on Heikki
        Impoko? kirjoitti:

        Minulta meniväät korvat lukkoon naimisen yhteydessä. Onkohan muilla tätä samaa?

        Jo kouluaikoina muistan kuulleeni sanonnan "Naiminen heikentää kuuloo". Nyt voin todeta, että se ei siis ns. legendaa olekaan. Voisiko olla turvallisinta toimia käyttämällä kuulosuojaimia tai ainakin korvatulppia? Paljon harrastaville saattaisi olla mahdollista myöntää jopa Kelan korvaus asiassa. Joka tapauksessa, ikävähkö sivuvaikutus noin mukavan askareen ohessa. Hyvää jatkoa ja avoimia korvia sinulle Impo!


    • tepsu

      Korva lukossa? pidempään kuin 5 päivää? jos nuhaa mutta korva ei ole kipeä, vaiva usein helpottaa itsestään. Jos ei helpota tai pahenee -> lääkäriin.
      Jos ei flunssaa ym, paineen tuntua? kuumotusta, kipeä -> heti lääkäriin.

      Jos korva on lukossa mutta ei kipeä -> korva on todennäköisesti tukossa, siis limaa, vaikkua, ym. jopa niin paljon että kuulo alenee ja korvassa paineen tuntoa. -> korva pitää huuhdella. Parempi antaa lääkärin tehdä se (ei kannata ottaa riskiä ja sählätä itse apteekin aineilla), pohjalla on usein jo alkava tulehdus joka pitää kuitenkin arvioida ja mahdollisesti hoitaa. ÄLÄ missään nimessä koskaan sörki itse pumpulitikulla. 99% tapauksissa, mene lääkäriin.

      • ...

        miten korvat saa auki? olen koittanut sitä että nenästä kiinni ja puhalletaan mutta en uskalla puhaltaa kovaa kun kaikki sanoo että se sattuu ihan kauheesti. Onko muita keinoja lyhytaikaiseen korvatukkoisuuten? Luulen että se menee huomiseksi ohi (huom. on kestänyt vain noin 2 tuntia) mutta kun ärsyttää niin vietävästi.....


      • pekekiuyy
        ... kirjoitti:

        miten korvat saa auki? olen koittanut sitä että nenästä kiinni ja puhalletaan mutta en uskalla puhaltaa kovaa kun kaikki sanoo että se sattuu ihan kauheesti. Onko muita keinoja lyhytaikaiseen korvatukkoisuuten? Luulen että se menee huomiseksi ohi (huom. on kestänyt vain noin 2 tuntia) mutta kun ärsyttää niin vietävästi.....

        mulle autto se haukottelu!!!!!!!!!


    • V****mainen systeemi

      Täytyy kyllä sanoa että on veemäinen tuo korvien/korvan lukkoon meneminen..

      Flunssan mukana se yleensä tulee kylkiäisenä..

      Itellä vasen korva tukossa ja oon yrittäny heilutella päätä edes takas kun joku hullu rokkari ja pitänyt nenästä kiinni ja puhallellut mutta ei oo auennu... perskeles...

      Omassa tapauksessa hiukan pelästyin kun kuuntelen yleensä metalli/rokki musiikkia helvetin kovalla kuulokkeilla ja kävi mielessä että kuulo on pysyvästi huonontunut vasemmasta korvasta..
      Toivottavasti tämä on flunssaa myös mun tapauksessa!

    • fdsfsdfsdfsdfgkjöipuigh

      Mulla nyt vasen korva ollut n. päivän tukossa. n. puol vuotta sitten oli sama juttu, silloin kaverit sanoi että pumpulipuikolla kaivaminen auttaa mutta tiesin että siitä ei ole mitään vaikutusta niin en edes kokeillut, sitten yksi kertoi että korvan huuhtelu suihkulla ja sen yhteydessä pään heiluttaminen korva alaspäin avaisi korvan, mutta ei auttanut.

      sitten kävin tk:ssa ja lääkäri kertoi että kyseessä on korvatulehdus, koska korvassa ei ollut lainkaan likaa. antoivat lääkkeeksi lepoa ja särkylääkkeitä. ei ollut lainkaan flunssaa tai muuta, joten 3 päivää kävin normisti töissä ja tein muita askareita kunnes korva aukesi itsekseen......

      • ei sormellakaan

        ei saa koskaan korvia kaivaa,jos haluaa ettei tule pahempaa ongelmaa.


      • ns. hyttynen korvas
        ei sormellakaan kirjoitti:

        ei saa koskaan korvia kaivaa,jos haluaa ettei tule pahempaa ongelmaa.

        Oletteko huomannut et kaikkilla on vasemassa korvassa ininää ja sointia. Oon
        tästä aiheesta jonkin verran ja vasen korva se sielläkin on ollut ongelmana. Minullakin
        on ollut nyt tämän päivän näitä oireita. En ole ollut kipee ja enkä kuuntele musaa
        kovalla. Ärsyttää kun puhuu niin se ininä menee jotenkin samaan tahtiin...


      • Korvat puhtaaksi
        ns. hyttynen korvas kirjoitti:

        Oletteko huomannut et kaikkilla on vasemassa korvassa ininää ja sointia. Oon
        tästä aiheesta jonkin verran ja vasen korva se sielläkin on ollut ongelmana. Minullakin
        on ollut nyt tämän päivän näitä oireita. En ole ollut kipee ja enkä kuuntele musaa
        kovalla. Ärsyttää kun puhuu niin se ininä menee jotenkin samaan tahtiin...

        Jo korvat inisevät tai soivat ja vaikuttaa kuuloonkin kannattaa puhdistuttaa korvat kunnolla terveydenhoitajalla tai vastaavalla. Jos siitä ei ole apua, niin mene suoraan nimenomaan korvalääkärille. Yleislääkäreillä ei ole kovin kummoista ammattitaitoa korvia koskevissa asioissa.


      • missä syy
        Korvat puhtaaksi kirjoitti:

        Jo korvat inisevät tai soivat ja vaikuttaa kuuloonkin kannattaa puhdistuttaa korvat kunnolla terveydenhoitajalla tai vastaavalla. Jos siitä ei ole apua, niin mene suoraan nimenomaan korvalääkärille. Yleislääkäreillä ei ole kovin kummoista ammattitaitoa korvia koskevissa asioissa.

        Itselläkin on nyt kuukauden verran suunnilleen ollut että joka viikkona 2 päivää vasen korva lukossa ja humisee. Sit se menee heti ohi sen toisen päivän jälkeen ja taas uusiutuu seuraavalla viikolla ja kestää sen 2 päivää.. Voisiko olla että korvien puhdistus auttaisi? En usko että siitä kii kun tulee kuitenkin autossa "huuatettua" subbaria todella usein ja yleensä isoilla volumeilla..


      • Liian kokenut
        missä syy kirjoitti:

        Itselläkin on nyt kuukauden verran suunnilleen ollut että joka viikkona 2 päivää vasen korva lukossa ja humisee. Sit se menee heti ohi sen toisen päivän jälkeen ja taas uusiutuu seuraavalla viikolla ja kestää sen 2 päivää.. Voisiko olla että korvien puhdistus auttaisi? En usko että siitä kii kun tulee kuitenkin autossa "huuatettua" subbaria todella usein ja yleensä isoilla volumeilla..

        Itsellä meni viime syksynä korva tukkoon kun heräsin iltauimisen jälkeisenä aamuna ja siitä lähtien veden kosketus korvaan saa sen pitkiks ajoiks lukkoon. Korvissa ei ollut vettä, siks en hyppiny pää kenossa tasajalkaa ja se saattaa olla allerginen reaktio, suihkussa ei saa mennä yhtään vettä vasempaan korvaan, muuten lukkiutuu jopa viikoiksi (tälläkin hetkellä korvan lukko ja humina päällä, ollu noin 6 päivää nyt).

        Muusikkona tää vaiva on super hanurista ! Ei kuule vasurilla mitää bassoääniä, äänet kaikuvat ja kaikki on epävireisen kuuloista (äänityssessiot siis keskeyty alkuviikosta eteenpäin) ja menee niin hermot !

        Olin syksyllä lääkärissä eivätkä osanneet sanoa mitään; korvassa ei ollut LAINKAAN vaikkua, tärykalvo näytti normaalijännitteiseltä. Noh, mutta vaiva menee 1-2 vkon sisällä ohi loksahtaen mutta saattaa alkaa heti uudestaan.


      • Mursu9
        ei sormellakaan kirjoitti:

        ei saa koskaan korvia kaivaa,jos haluaa ettei tule pahempaa ongelmaa.

        Mä näin kerran yhden ohjelman jossa yhellä tyypillä oli tapana kaivaa korvia jollain terävällä esim saksilla.


    • kuuro

      9 päivää!
      Mikää ei auta. Ja toinen antibioottikuuri menossa, peräjälkeen, mulla on välikorvantulehdus!!!!!!!!!!!

      • kokokokkookokok

        auttakaa mua en kestä tätä itken koko aika!!!!!!!


    • Joonaz98

      Mulla on tässä ollut jo suunnilleen 3 kuukautta yskää ja nuhaa ja on vasen korva piipannut koko ajan? Tietääkö kukaan mistä voisi olla kyse ? Tinnitusta se ei voi olla.. oon vielä liian nuori että sitä voisi esiintyä. On lääkärissä käyty.. epäiltiin poskiontelon tulehdusta... kuuri loppuun... ei vaikutusta.. Uskon että pitäisi käydä jossain Kuvauksessa että saisi selville että onko jotain tuolla pääkopassa huonosti. :/ Jos joku voisi auttaa nopeasti. Thanks !

      • tinnitusta

        Ja mikähän on 'ikäraja' tinnitukselle? Minusta sellaista ei ole. Itselläni korvat tinnittäneet varmaan 13-vuotiaasta asti..


      • apua :O
        tinnitusta kirjoitti:

        Ja mikähän on 'ikäraja' tinnitukselle? Minusta sellaista ei ole. Itselläni korvat tinnittäneet varmaan 13-vuotiaasta asti..

        Ei olekkaan, olen 13 vuotta ja tinnitus alkoi puoli vuotta sitten, viikko sen jälkeen kun olin tullut leiriltä. Vasen korva ei juurikaan soi vaan vain oikea. En ymmärrä mikä voi olla syy? Olen käynyt 2 kertaa korvalääkärillä ja lisäksi audiometrissä jossa selvisi että kuulovauriota ei ole. Lisäksi korva on lukossa ja yliherkkä melulle ym. Onko kenelläkään mitään neuvoa tai kokemusta samankaltaisesta? Olen menossa syksyllä musiikkiluokalle ja vähän pelottaa että soiminen pahenee. Onko se kuitenkin epätodennäköistä, kun kuulovauriosta ei ole kyse? Ahdistaa kun ei tiedä lähteekö tämä pois...


    • Aivastapa kokeeksi. Jos sekään ei auta niin pese korvasi "kunnolla".

    • :[

      Miulla meni eilen toinen korva lukkoon uidessa ja sukeltaessa kallioiden ympäröimässä louhoksessa enkä saa sitä painetta tai mitä nyt onkaan millän pois sieltä ja kuulokin on nyt huonompi siinä korvassa. Kokeilin nenästä kiinni pitäen puhallusta ja liioiteltua haukotusta mut eivät auta :( Pitäsköhän mennä apteekkiin kyselee jotai kalliita lääkeitä???

      • Ndkkkdkdldlöeös

        Mullakin meni korvat lukkoon uidessa, ja on ollu jo kaks päivää.


    • KORVAT TUKOSSA

      mulla on kans ollu jo 2 päivää korva tukossa eikä mikään auta se on erinlaista ku puhaltaa korvaa ja se menee lukkoon tää on niin ärsyttävää

    • itäsuomen iippa

      korva ollut lukossa n. neljän päivän ajan. tänään tässä illemmalla yhtäkkiä rupesi tuntumaan kovaa kipua korvassa ja se meni entistä enemmän lukkoon. aamusta soitto terkkarille ja äkkiä jos sais sitä diagnoosia. toivon vaan ettei joutuisi tärykalvoa puhkaisemaan... korvatulehduksia n. pari kolme kertaa vuodessa.

    • Kuumeessa :((

      Mulla oli perus nuha, ja niistin ihan normisti jonka jälköön oikea korva meni lukkoon, eikä mikään poppakonsti tunnu auttavan. En aijo mennä ainakaan vielä lääkärin, koska korvani lukkoilevat säännöllisesti :D Mutta silloin kun en ole sairaana. yleensä haukottelu auttaa...

    • vituttaa!

      Mulla meni tänää korva lukkoo eikä aukee millää ja nyt vähä aikaa sitte siihen korvaa alko vielä sattumaan. Onkohan kyseessä korvatulehdus?

    • Minullakin on ollut eilisaamusta asti oikea korva lukossa. Minullakaan siihen ei auta puhaltaminen eikä haukottelu. Ihmettelen ainoastaan sitä, mikä sen on aiheuttanut. Minulla ei ole edes viimeaikoina ilmeentynyt nuhaa. Aion mennä huomenna käymään koululääkärillä tai tervedenhoitajalla. Tapaako minun ikäiselläni (15v) olla korvien lukkoutumista joka kestää 2-4 päivää tai enemmän?

    • nuhha

      mullakin on ollut vasen korva lukossa jo neljä päivää eli viime torstaista.korvaa ei ole sattunut ja minkäänmoiset (liioitteluhaukottelut) eikä muutkaan konstit ole auttaneet.koska on ollut myös nuhaa viimetorstaista asti niin onko se luultavasti tullut sen kylkiäisenä ja lähteekö se nuhan mukana pois mahdollisesti?

    • asr3asr

      mulla oli pari viikkoa sitten molemmissa korvissa ärhäkkä tulehdus jonka johdosta korvat kipeät ja täysin lukossa. lääkäri määräsi antibiootit ja nyt korvat jo paranemaan päin. paine ja lukkoisuus hävisivät vähitellen. lääkärin mukaan korvat paranevat hitaasti, joten eipä huolta, itelläkin oli korvat ihan lukossa vajaa 2 viikkoa. kyllä se ohi menee

    • milpuri

      APUA!!!!

      Nyt on antibiootti päällänsä ja OIKEA korva lukossa jo 5:dettä päivää...kuulo siitä jo ihan kadonnut=(=( todettiin välikorvan tulehdus...mutta antibiootit ei tunnu auttavan?????flunssa on päällä mulla...
      Mutta tässä pelottaa se että OON raskaana RV 25 viikolla!!!!!!!!!!!!!

      ja pelkään että tulee kuuroksi?????
      voisko joku valasta mua???????

    • rahka9999

      korvat ollee lukossa jo viikon ja huomenna pitäisi lentää lentokoneella. onko se vaarallista tms.?

    • Tiipula

      Minulla olleet korvat nyt lukossa ja piipanneet neljä kuukautta. Kävin joulukuussa lääkärillä kun tämä alkoi, vaikku poistettiin, mutta vaiva jatkui, kuulokoe otettiin, tuolloin oli kuulo hyvä, ja ulospäin kaikki kunnossa. Tukkoisuus ja piippaus ovat vain jatkuneet ja kävin pari viikkoa sitten uudelleen lääkärillä, lääkäri meinasi että korvien ilmastointi ei toimi oikein, muttei se sinänsä mitään vaarallista, korvat saattavat tuntua tukkosilta mutteivat sinänsä huononna kuuloa. No, vielä määräsi kuulokäyrän uudelleen otettavaksi ja ettei se ole muuttunut joulukuusta. Hoitajan kanssa kuulokäyrään uudestaan, josta sitten näkyi että kuuloni on huonontunut joulukuusta. Äsken oli just lääkärin soittoaika tuloksista ja eipä se mitään, sanoi, ettei mitään merkittävää ole tapahtunut. Vittu mitä paskaa taas tuolta terveyspuolelta, kuulokäyrän ottanut hoitaja oli selkeästi huolissaan huonontuneesta kuulostani, koska näki joulukuussa otetut tulokset myös, ja sitten lääkäri vaan sanoo, että eipä tässä mitään hätää, jos oireet pahenee niin tule sitten uudestaan. Nuo lääkärin soittoajat on muutenkin niin perseestä, kun puhelu ehtii loppua ennen kuin itse ehtii mihinkään reagoida, näin kun arka ja hitaasti lämpeävä ihminen on. Niin ja piippaus ja tukkoisuus eivät lääkärin mielestä liity toisiinsa, vaan ovat kaksi erillistä vaivaa. Minusta se on kummallista, koska vaivat alkoivat yhtä aikaa.

    • 15+9

      Olitko yksityisellä korvalääkärillä, julkisella korvalääkärillä vai terveyskeskuslääkärillä?

      Jos ei julkisella puolella saa "kunnon" hoitoa, niin kannattaa maksaa se 50 - 100 e ja käydä yksityisellä.

      En mollaa julkista terveydenhuoltoa, mutta erikoiset ja hankalat sairaudet ja oireet vaativat erikoislääkäriä joka tapauksessa. Jos ei heti tunnu lääkäri asiantuntevalta (eikä tavallinen lääkäri voi olla yhtä hyvä korva-asioissa kuin korvalääkäri!), niin kannattaa säästää aikaa ja vaatia/hakeutua erikoislääkärin hoitoon.

    • pena32424

      itellä ollut useana aamuna herätessä ihan lukossa ja tukossa vasen korva. Ite oon kokeillut audispraytä sun muuta. Ei tunnu auttavan. Pitänee vissiin lääkäriin mennä ku tuntuu aika ahistavalta ku toisella korvalla ei kuule mitään.

    • minäpä vain

      Ärsyttää ku korva on ollu lukossa kaks päivää enkä uskalla haukotella ku se sattuu ,ainaki Mua on joskus sattunu ku on ollu lukos.Voiskohan mulla olla korvatulehdus ja pitäiskö mennä lääkäriin?Vai saisko sen auki itsekkin?

      • luppokorva

        no niin.... korvatulehduksella alkoi tämä 1,5 vkoa sitten ja lääkekuuria syönyt siitä asti... kipu poissa mutta lukossa ollaan, eikä oikea korva kuule enää juurikaan... olen syönyt Duac lääkettä 3 kertaa päivässä, piti muka auttaa että limakalvo turvottelu katoaisi.. vaan eipä auta... nuhaa ei ole ollut koko aikana...
        mikähän tähän auttais? kurja olla töissäkin puoli kuurona :(
        haukottelu, niistäminen yms. ei auta


    • äääh sattuu

      jaa-a mistä lie johtuu, mulla sama vaiva että vasen korva lukossa. oon kokeillu kaikkia keinoja mitä täällä on esitetty, mutta tuntuu että ne vaan pahentaa kipua ja paineen tuntua. mikä neuvoksi?:o tätä on jatkunut nyt n. 5 päivää

    • 23

      Olen joskus ottanut flunssan yhteydessä Zyrteciä, helpottaa turvotusta vähentäen korvatorvissa ja mitä kaikkee käytävää ja onkaloa siellä onkaan.

    • jassukka1

      mullakin on alkanut olemaan korvatulehduksia ympäri vuoden, paitsi kesällä. en tiedä, mikä olisi syy. nyt mulla ei ole sitä, mutta korva on edelleen lukossa. yritin tehdä sitä mitä monet ehdottivat, jopa lääkärikin (nenä tukkoon ja puhalla) mutta ei auttanut. alkaa olemaan jo siitäkin asiasta stressiä.

      • Ruokavalio vaikuttaa

        Joitakin vuosia sitten minullakin, aikuisella ihmisellä, alkoi poskiontelo-ja korvatulehduksia olemaan säännöllisesti. Antibiootteja ja huuhteluita...Ihmettelin mistä se johtuu koska ei niitä ollut lapsenakaan. Muiden vaivojen vuoksi olin tutkimuksissa ja minulla todettiin herkkyys vehnälle ja maidolle. Nyt vasta huomaan että tulehdukset ovat loppuneet kun suolisto on kunnossa eikä pöpöt pääse niin jylläämään...Tänne eksyin etsimään ukolleni apua.


      • Syöminen kuntoon?

        Joitakin vuosia sitten minullakin, aikuisella ihmisellä, alkoi poskiontelo-ja korvatulehduksia olemaan säännöllisesti. Antibiootteja ja huuhteluita...Ihmettelin mistä se johtuu koska ei niitä ollut lapsenakaan. Muiden vaivojen vuoksi olin tutkimuksissa ja minulla todettiin herkkyys vehnälle ja maidolle. Nyt vasta huomaan että tulehdukset ovat loppuneet kun suolisto on kunnossa eikä pöpöt pääse niin jylläämään...Tänne eksyin etsimään ukolleni apua.


      • Mummeliini
        Syöminen kuntoon? kirjoitti:

        Joitakin vuosia sitten minullakin, aikuisella ihmisellä, alkoi poskiontelo-ja korvatulehduksia olemaan säännöllisesti. Antibiootteja ja huuhteluita...Ihmettelin mistä se johtuu koska ei niitä ollut lapsenakaan. Muiden vaivojen vuoksi olin tutkimuksissa ja minulla todettiin herkkyys vehnälle ja maidolle. Nyt vasta huomaan että tulehdukset ovat loppuneet kun suolisto on kunnossa eikä pöpöt pääse niin jylläämään...Tänne eksyin etsimään ukolleni apua.

        Flunssan seurauksena melkein heti vasen korva rupes humisee ja naksu ja raksu nieltäessä sekä kova paine. En ennen kokenut tällaista. Viikon odottelin ja pakko mennä lääkäriin kun matkakin odottelee reilun kuukauden päästä. Lääkäri sanoi että alipaine korvassa ja putki joka lähtee välikorvasta on tukossa turvotuksen vuoksi ja joku nielemislihas siihen myös vaikutti. Sain tipat ja kuulemma lentokoneessa olisi korva räjähtänyt ja tullut verta. En tiedä oliko lääkärin vitzi. Kuulemma ilman lääkitystä hidas paranee, että hiinä ja hiinä että olisko matkan joutunu peruu tai siirtä kunnes korva terve. Sain vielä pillerit, mitkä syötävä paria pvää ennen matkaa.


    • Lukossa

      mulla ollu korvat lukossa 3-4 päivää fulunssasta varmaan johtuu. Lähteekö se itestään vai mitä pitäs tehä?ideoita? ja voiko silloin uida kun on korvat lukossa?

    • puolikuuro*

      Molemmat korvat lukossa jo ainakin viikon. Niitä ei säre, mutta esim. kännykässä en kuule hiljaisempaa puhetta. Olen haukotellut, pitänyt nenästä ja puhaltanut. Voisiko liittyä esim. säätilan muutokseen, matalapaineeseen? Muutama vuosi sitten sama juttu, kesän alussa.

      • puolikuuro*

        Täällä puolikuuro* edelleen!

        Tuo vasen korva ikäänkuin "napsuu", eli kuuluu sellainen ikäänkuin liike, aivankuin ilmakupla, tavallaan kutisee. Lukossa on. Ostin kaupasta jonkinlaisia tippoja, paketin mukana pumppu korvahuuhtelua varten. En tullut tuosta hurskaammaksi, mutta 20 euroa meni.


      • Vaikuttaa näkemättä/
        puolikuuro* kirjoitti:

        Täällä puolikuuro* edelleen!

        Tuo vasen korva ikäänkuin "napsuu", eli kuuluu sellainen ikäänkuin liike, aivankuin ilmakupla, tavallaan kutisee. Lukossa on. Ostin kaupasta jonkinlaisia tippoja, paketin mukana pumppu korvahuuhtelua varten. En tullut tuosta hurskaammaksi, mutta 20 euroa meni.

        kertomasi perusteella sieni-infektiolle ja tipat tuolle REMO-WAX korvapumppu. Jos oli REMO-WAX niin laita korvakäytävään 20-tippaa ja korvakäytävän suulle ampujan korvatulppa, tai vanutuppo ja anna liota yön yli 7-10-tuntia, että töhnä varmasti pehmenee! Aamulla huuhtelet(-ks. alta) 37C-ast. vähintään 8-kertaa ja toista operaatio niin monta kertaa että "tulppa" irtoaa! Kun töhnätulppa irtoaa vesihuuhtelulla, niin et voi kun ihmetellä sitä kuinka suuri se voi olla! Toisinsanoen REMO-WAX liuottaa(-pehmittää) sen tulpan ja vesihuuhtelu vasta poistaa sen!
        Ja ota nuo 3-tärkeintä hyötybakteeria heti käyttöön:
        http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/mhb-maitohappoprobiootti-bakteerit-pahkinankuoressa-vaiheittain-lyhyesti/


        ...........jatkuu.
        * Kun korvakäytävä tulehtuu, tai saat korvakäytävään sieni-infektion:
        Voit parantaa edellä mainitut käyttämällä L-a, L-b ja Bif hyötybakteereita sisäisesti – syöden ”tehosessioita”(=suuret bakteerimäärät), sekä voit nopeuttaa paranemista:
        - Osta apteekista Ceridal hoitoöljy-pullo(=100ml),
        - asetu makuulle tukkoinen korva ylöspäin,
        - suihkauta korvakäytävä ”täyteen” hoitoöljyä,
        - anna hoitoöljyn liuottaa vaikku yms”töhnä” noin 2….5-minuuttia,
        - käänny toiselle kyljelle ja anna korvakäytävän ”valua” tyhjäksi 5…….15-minuuttia. Voit hieroa kevyesti korvan nipukkaa korvakäytävän tyhjenemisen nopeuttamiseksi.
        Huuhtele korvakäytävä KORVAPUMPULLA*):
        a.Ime puhdasta-kädenlämpöistä vettä korvapumppuun,
        b.Vie pumpun kärki pari milliä korvakäytävän suulle-EI SYVEMMÄLLE,
        c.Huuhdo korva puristamalla pumppua,
        d.Toista huuhtelu 8……..20 kertaa, syystä että ”töhnä” ei irtoa heti alkuun.
        - Toista ”töhnän” liuotus tarvittaessa.
        Jos et saa korvakäytävää puhtaaksi edellisillä toimilla, niin on otettava pykälää ’järeämmät’ konstit käyttöön:
        - Osta apteekista REMO-WAX korvatipat( KORVAPUMPPU*), jos sinulla ei vielä ole korvapumppua),
        - Katso ohje pakkauksesta!
        - Varmimmin töhnä pehmenee kun liuotat yön yli, jonka jälkeen teet toistetut vesihuuhtelut!

        Mikäli sieni-infektion aiheutti KVHT-altistus, niin pyri myöskin pois altisteesta!
        Mikäli tunnet, että et pysty edelläkerrottuihin toimenpiteisiin, niin käänny kotisaraanhoidon-tai lääkärin puoleen!
        Jatkuu............
        http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/mhb-maitohappoprobiootti-bakteerit-pahkinankuoressa-vaiheittain-lyhyesti/mhb-ohje-maitohappobakteerien-kaytosta-nenaan-ja-korviin-apua-korvatulehdus-potilaalle/#Kun_korvakaytava_tulehtuu__tai_saat_korvakaytavaan_sieni_infektion


      • puolikuuro*
        Vaikuttaa näkemättä/ kirjoitti:

        kertomasi perusteella sieni-infektiolle ja tipat tuolle REMO-WAX korvapumppu. Jos oli REMO-WAX niin laita korvakäytävään 20-tippaa ja korvakäytävän suulle ampujan korvatulppa, tai vanutuppo ja anna liota yön yli 7-10-tuntia, että töhnä varmasti pehmenee! Aamulla huuhtelet(-ks. alta) 37C-ast. vähintään 8-kertaa ja toista operaatio niin monta kertaa että "tulppa" irtoaa! Kun töhnätulppa irtoaa vesihuuhtelulla, niin et voi kun ihmetellä sitä kuinka suuri se voi olla! Toisinsanoen REMO-WAX liuottaa(-pehmittää) sen tulpan ja vesihuuhtelu vasta poistaa sen!
        Ja ota nuo 3-tärkeintä hyötybakteeria heti käyttöön:
        http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/mhb-maitohappoprobiootti-bakteerit-pahkinankuoressa-vaiheittain-lyhyesti/


        ...........jatkuu.
        * Kun korvakäytävä tulehtuu, tai saat korvakäytävään sieni-infektion:
        Voit parantaa edellä mainitut käyttämällä L-a, L-b ja Bif hyötybakteereita sisäisesti – syöden ”tehosessioita”(=suuret bakteerimäärät), sekä voit nopeuttaa paranemista:
        - Osta apteekista Ceridal hoitoöljy-pullo(=100ml),
        - asetu makuulle tukkoinen korva ylöspäin,
        - suihkauta korvakäytävä ”täyteen” hoitoöljyä,
        - anna hoitoöljyn liuottaa vaikku yms”töhnä” noin 2….5-minuuttia,
        - käänny toiselle kyljelle ja anna korvakäytävän ”valua” tyhjäksi 5…….15-minuuttia. Voit hieroa kevyesti korvan nipukkaa korvakäytävän tyhjenemisen nopeuttamiseksi.
        Huuhtele korvakäytävä KORVAPUMPULLA*):
        a.Ime puhdasta-kädenlämpöistä vettä korvapumppuun,
        b.Vie pumpun kärki pari milliä korvakäytävän suulle-EI SYVEMMÄLLE,
        c.Huuhdo korva puristamalla pumppua,
        d.Toista huuhtelu 8……..20 kertaa, syystä että ”töhnä” ei irtoa heti alkuun.
        - Toista ”töhnän” liuotus tarvittaessa.
        Jos et saa korvakäytävää puhtaaksi edellisillä toimilla, niin on otettava pykälää ’järeämmät’ konstit käyttöön:
        - Osta apteekista REMO-WAX korvatipat( KORVAPUMPPU*), jos sinulla ei vielä ole korvapumppua),
        - Katso ohje pakkauksesta!
        - Varmimmin töhnä pehmenee kun liuotat yön yli, jonka jälkeen teet toistetut vesihuuhtelut!

        Mikäli sieni-infektion aiheutti KVHT-altistus, niin pyri myöskin pois altisteesta!
        Mikäli tunnet, että et pysty edelläkerrottuihin toimenpiteisiin, niin käänny kotisaraanhoidon-tai lääkärin puoleen!
        Jatkuu............
        http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/mhb-maitohappoprobiootti-bakteerit-pahkinankuoressa-vaiheittain-lyhyesti/mhb-ohje-maitohappobakteerien-kaytosta-nenaan-ja-korviin-apua-korvatulehdus-potilaalle/#Kun_korvakaytava_tulehtuu__tai_saat_korvakaytavaan_sieni_infektion

        Kiitos vastauksesta!

        Tuo eilinen ostokseni oli juuri Remo Wax pumppu.
        Ostin tänään apteekista Vaxol-suihkeen ja laitoin molempiin korviin.

        Ei ole vielä tehonnut. Odottelen ja yritän hoitaa parhaani mukaan. En ymmärrä, mistä olisin saanut sieni-infektion, mutta onhan se mahdollista. Jos en saa asiaa viikonlopun aikana kuntoon, on varmaankin mentävä terveysasemalle.

        Syynä saattaisi hyvinkin olla asunnon kosteusvauriot.


      • SalakavalaHaisematon
        puolikuuro* kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta!

        Tuo eilinen ostokseni oli juuri Remo Wax pumppu.
        Ostin tänään apteekista Vaxol-suihkeen ja laitoin molempiin korviin.

        Ei ole vielä tehonnut. Odottelen ja yritän hoitaa parhaani mukaan. En ymmärrä, mistä olisin saanut sieni-infektion, mutta onhan se mahdollista. Jos en saa asiaa viikonlopun aikana kuntoon, on varmaankin mentävä terveysasemalle.

        Syynä saattaisi hyvinkin olla asunnon kosteusvauriot.

        homekasvusto rakenteissa. Ja tarkennettuna 3-vaiheen kasvusto, joka on lahottajasienet-sieltä olet sieni-infektion saanut.

        Muista, että kun laitat noita tippoja suihkeita korvakäytävään, niin ne pehmittää sen töhnän ja se toistettu vesihuuhtelu poistaa sen töhnän korvakäytävästä.

        Tuo kosteusvaurio-home on siitä inho, että se ei haise, eikä edes useinkaan näy, niin sitä ei osaa kaikki lääkäritkään epäillä, vaikka sinulla olisi ollut jo 10-vuoden altistus päällä.
        Mutta kvht-altistus pystytään todentamaan noilla kahdella tavalla.

        Jos et saa auki korvakäytävää niin lääkäri/s-hoitaja, tms vois katsoa korviin niin sitten tietäis tarkemmin.


        ..................jatkuu. KVHT-altistusta (=KosteusVaurioHomeidenToksiini-/Kemikaali-altistus) ei voida luotettavasti todentaa yksilötasolla veren IgG/IgE vasta-aineista, eikä ihon Prick-testeillä. KVHT-altistus voidaan todentaa alla olevalla oiretestillä, tai keuhkojen BAL-huuhtelulla. Kun epäillään kosteusvaurio-hometta, voi sen olemassa olon varmistaa kotikonstillakin ja poistaa ensiapuna välitön terveyshaitta. Koska kosteusvaurio-hometta ei välttämättä ole näkyvissä, eikä se välttämättä haise, niin on vielä yksi varma kotikonsti todeta sen olemassa olo. Kosteusvaurio-homeen hajusta kantapään kautta koettua ja käytännössä testattua: Asunnossani on todettu jo aiemmin kosteusvaurio-hometta, jonka itse haistan selvästi, koska olen altistunut ja herkistynyt jo pitemmän aikaa kv-homeille. Tein viimeisen testin erään ystäväni kanssa. Kysyessäni häneltä, haistaako hän mitään erikoista asunnossani? Hän vastasi: En, mutta minun on raskasta hengittää täällä, eli jotain täällä on. Mitä tästä opimme?
        No miksei haise? Homeita tunnet............................
        Testi kokonaan:
        http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/kvht-altistuneen-oiretesti/


      • puolikuuro*
        puolikuuro* kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta!

        Tuo eilinen ostokseni oli juuri Remo Wax pumppu.
        Ostin tänään apteekista Vaxol-suihkeen ja laitoin molempiin korviin.

        Ei ole vielä tehonnut. Odottelen ja yritän hoitaa parhaani mukaan. En ymmärrä, mistä olisin saanut sieni-infektion, mutta onhan se mahdollista. Jos en saa asiaa viikonlopun aikana kuntoon, on varmaankin mentävä terveysasemalle.

        Syynä saattaisi hyvinkin olla asunnon kosteusvauriot.

        Väliaikatiedoitus: kävin terv.asemalla.

        Vas. korvassa, syvällä, iso vahamöykky. Oik.korvassa vähemmän. Korvia huuhdeltiin (ei sattunut, eikä pyörryttänyt). Korvista irtosi jonkin verran vahaa, muttei täysin. Syvällä oleva vahatulppa ei irronnut. Sain määräyksen laittaa nimenomaisesti Remo Wax -tippoja (20 tip.) sekä pumpulituppo peittämään korvaa. Näin vahatulppa saattaisi pehmetä. Ei Vaxol-suihketta. Parin päivän päästä uusi korvahuuhtelu.

        Ei ollut sienikasvustoa, eikä tulehdusta.
        Kiitos neuvoista.
        ;


      • puolikuuro*
        SalakavalaHaisematon kirjoitti:

        homekasvusto rakenteissa. Ja tarkennettuna 3-vaiheen kasvusto, joka on lahottajasienet-sieltä olet sieni-infektion saanut.

        Muista, että kun laitat noita tippoja suihkeita korvakäytävään, niin ne pehmittää sen töhnän ja se toistettu vesihuuhtelu poistaa sen töhnän korvakäytävästä.

        Tuo kosteusvaurio-home on siitä inho, että se ei haise, eikä edes useinkaan näy, niin sitä ei osaa kaikki lääkäritkään epäillä, vaikka sinulla olisi ollut jo 10-vuoden altistus päällä.
        Mutta kvht-altistus pystytään todentamaan noilla kahdella tavalla.

        Jos et saa auki korvakäytävää niin lääkäri/s-hoitaja, tms vois katsoa korviin niin sitten tietäis tarkemmin.


        ..................jatkuu. KVHT-altistusta (=KosteusVaurioHomeidenToksiini-/Kemikaali-altistus) ei voida luotettavasti todentaa yksilötasolla veren IgG/IgE vasta-aineista, eikä ihon Prick-testeillä. KVHT-altistus voidaan todentaa alla olevalla oiretestillä, tai keuhkojen BAL-huuhtelulla. Kun epäillään kosteusvaurio-hometta, voi sen olemassa olon varmistaa kotikonstillakin ja poistaa ensiapuna välitön terveyshaitta. Koska kosteusvaurio-hometta ei välttämättä ole näkyvissä, eikä se välttämättä haise, niin on vielä yksi varma kotikonsti todeta sen olemassa olo. Kosteusvaurio-homeen hajusta kantapään kautta koettua ja käytännössä testattua: Asunnossani on todettu jo aiemmin kosteusvaurio-hometta, jonka itse haistan selvästi, koska olen altistunut ja herkistynyt jo pitemmän aikaa kv-homeille. Tein viimeisen testin erään ystäväni kanssa. Kysyessäni häneltä, haistaako hän mitään erikoista asunnossani? Hän vastasi: En, mutta minun on raskasta hengittää täällä, eli jotain täällä on. Mitä tästä opimme?
        No miksei haise? Homeita tunnet............................
        Testi kokonaan:
        http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/kvht-altistuneen-oiretesti/

        Ilokseni voin ilmoittaa, että eilen, kolmannessa korvahuuhtelussa terv.asemalla, tiukasti syvälle vasempaan korvaani juuttunut vaikkumötikkä lopulta irtosi. Korvat eivät ole kipeät ja kuulen hyvin.

        Noin 3 viikkoa tässä kärsimyksessä meni. Ei siis ilmeisesti ollutkaan kyse "korvien lukkiutumisesta", mitä se sitten onkin, vaan tukkiutumisesta, pahemmin juuri vas.korvani kohdalla.

        Hoito oli: yöksi Remo Wax-tippoja ja pumpulituppo, aamulla vesihuuhtelua.

        Nyt on hoitona: tarvittaessa, tai kaikenvaralta, n. kerran viikossa Vaxol-suihke molempiin korviin.


    • Liuotus+huuhtelut+

      L-a,L-b ja Bif hyötybakteereilla hoidetaan tulehdus ja noilla liuotusohjeilla vaikku/sienitöhnä. Noudata ohjeita:
      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/mhb-maitohappoprobiootti-bakteerit-pahkinankuoressa-vaiheittain-lyhyesti/mhb-ohje-maitohappobakteerien-kaytosta-nenaan-ja-korviin-apua-korvatulehdus-potilaalle/#Kun_korvakaytava_tulehtuu__tai_saat_korvakaytavaan_sieni_infektion



      Testaa varuilta, onko sieni-infektion/tukkoisuuden aiheuttajana lahottajasienet (rakenteissa kolmannen vaiheen migrobikasvusto):
      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/kvht-altistuneen-oiretesti/

    • Lisää ed.

      >>>>>>korvat kukossa jo
      9 päivää!
      Mikää ei auta. Ja toinen antibioottikuuri menossa, peräjälkeen, mulla on välikorvantulehdus!!!!!!!!!!!

    • 13.vuotta

      Mulla nyt reilun vuoden tinnitustä vasemmassa korvassa, tukoon menee helposti. : ( Aina kun on liian hiljasta alkaa tinnitys : ( Tuurtunut olen mutta silti ärsytää.

      Kävvin veden alla tosi nopeaa ja kun nousin pintaa kuulu vasemasta korvasta hirvee piipaus ihankuin joku olis painanut vasta rannalla sitä kannustutu sireeniä sit kuulu PLOKS ja korva menni tukoon, mikään ei autanut lääkärit ei osaa autaa, tosi helpposti tukoon menee.

      Rakastan sukeltamista, mutta enään en uskalla sukeltaa, pelkään et oikea korva menee myös.: (
      Mutta ajattelin kerätä rohekuden ja hypätä veteeen ja sukeltaa

    • Terveystiede auttaa

      sinua, lääketiede ei sinua osaa auttaa! Tee nuo testit:
      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/

      Ja sitten otat L-a, L-b ja Bif hyötybakteerit käyttöön! Ja pyri ehdottomasti tekemään rasva- ja probiootti-remontti! Kun luet tekstit niin ymmärrät MIKSI:
      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/mhb-maitohappoprobiootti-bakteerit-pahkinankuoressa-vaiheittain-lyhyesti/

      Jos tulee kysyttävää, niin lue ensin:
      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/mhb-maitohappoprobiootti-bakteerit-pahkinankuoressa-vaiheittain-lyhyesti/39-2/

    • entykkää

      Mulla molemmat korvat tulehtui muutaman päivän kuumeilun jälkeen, ei muita erityisiä oireita paitsi kurkku jotenkin paksun tuntuinen. Vasen korva oireili ensin ja meni heti lukkoon, toinen parin päivän päästä. "Viritysääni" koko ajan, etenkin hiljaisina hetkinä kuului kuin huilukonsertto.Söin viikon antibiootteja, viikon antihistamiinia ja nenäsuihketta, ei vaikutusta. Tulehdus hellitti mutta korvat yhä lukossa, nyt jo 3 vk. Nyt neljättä päivää huimausta ja huonovointisuutta sekä oksentelua. odottelen kutsua korvalääkäriin...

    • pitkään kärsinyt

      Aina kun joudun tekemisiin tupakanhajun kanssa limakalvoni turpoavat, kuuloni heikkenee ja korvat tukkeutuvat. Tosi ikävä olo. Valitettavaa on, että näin kaupunkioloissa ei voi missään välttyä tupakanhajuilta. Se haittaa jo kovin pitkänkin matkan päästä. Siispä ei tee mieli mennä kaupungille eikä terasseille.
      HARMITTAA!!!! Siirrytään siis sähkötupakkaan. Siitä ei ole haittaa ympäristölle.
      Voi polttaa myös sisätiloissa.

    • 4374kj

      kannattaa mennä saunaan ja tehdä liitoiteltua haukottelua. mulla se ainakin tepsi

      • Dkdkdkdkfkfkfk

        Hmm... Pitää testata


    • Korvat tukossa

      Mistä mahtaa johtua kun korvat lukkiutuvat aamupäivällä n 2 tuntia aamiaisen jälkeen ja avautuvat puolenpäivän jälkeen. Menevät lukkoon vaikka ei söisi mitään, joten ruoka-aineallergia on pois suljettu. Korvat avautuvat kun pään laskee alaspäin mutta menevät taas lukkoon kun nostaa normaaliasentoon. Ei mitään kipuja eikä muita oireita. Kestänyt jo lähes vuoden.

      • Korvat tukossa

        Tuhon edelliseen viestiin omia tuloksia. Lopetin Läkerolin Xylitoli-pastillien syönnin aamiaisen jälkeen, niin nyt ainakaan neljään päivään korvat eivät ole menneet lukkoon. Ehkäpä olen allerginen jollekin aineosalle jota on kyseisissä pastilleissa.


    • Flunssanen

      Itelläni on kauhea nuha äsken niistin ja vasemmassa korvassa naksahti ja kuulon nyt hieman heikosti ;(

    • Puolkuuro

      Oltiin viikonloppuna kylpylässä. Mulla on todettu aikaisemmin kuulonalenema, tuntuu hassult koska itse nimitän sitä yliherkistyneeksi kuuloksi. Korkeat ja kimeät äänet tuntuvat kamalalta, siksi käytän osittain töissä ja muuallakin sellasia halpoja korvatulppia (suojaimia), jotka vähän vaimentavat ääntä, mutteivät poista kokonaan. Imurikin huutaa niin, että pitää käyttää tulppia...paltaan takasin tähän aamuun, eli keskiviikkoaamuun, oikeestaan aamuyöstä heräsin ja kävin vessassa, jolloin huomasin, että vasen korva tukossa! Aamulla herätessä oli myös toinen, nyt olleet koko päivän ja vas. tuntuu inhottavaa huminaa ja äänet tuntuvat inhottavilta. Ei ole ollut korvatulehduksia, tinnitusta kyllä aina joskus, muttei ei kestämätöntä. Mistä tämä voi johtua? Olenko saanut töistä flunssatartunnan, joka mulla oireilee noin?

    • Loppu

      Itellä tinnitusta jo kohta vuoden ja nyt muuta sairasteluu puol vuotta. Kaks kuukautta sitten flunssan jälkeen meni korvat lukkoon ja tuntuu paineentunnetta ja korvat soi vielä entistäkin pahemmin. Kuulen myös huonommin. Vahaa ei juurikaan ollut, mutta sekin vähä poistettiin. Korvakäytävät olivat ärtyneet.... Tulehduksesta ei kukaan puhunut mitään mutta tämä on sietämätöntä. Odottelen pääsyä korvaklinikalle... Toivottavasti lähtisi ja tinnituskin helpottaisi.

    • Hei!

      Korvasi tukkoisuuden taustalla on todennäköisesti flunssaan liittyvä nenän limakalvoturvotus. Nenän takaosista lähtee välikorvaan ns. korvatorvi, jonka tehtävänä on kuljettaa ilmaa välikorvaan (tärykalvohan on ilmatiivis). Jos nenä on kovin tukossa, korvatorven ulostulo-aukko voi mennä tukkoon. Tällöin välikorvassa oleva ilma imeytyy pikkuhiljaa limakalvoille ja korvaan syntyy alipainetta. Tämä vetää tärykalvon sisäänpäin ja korva menee lukkoon. Tarkemmin voin lukea korvan tukkoisuuden syistä, oireista ja hoidosta esim. osoitteesta: http://klinik.fi/terveysinfo/korvan-tukkoisuus

      Hoitona on siis nenän limakalvoturvotuksen vähentäminen. Tähän voidaan käyttää sekä nenäsumutteita että tabletteja. Sumutteita saa apteekista ilman reseptiäkin, tabletteihin tarvitaan lääkärin resepti.

      Toivottavasti tukkoisuus helpottaa! Terveisin:

      -Klinikin lääkäritiimi

      Klinik - terveyspalvelusi netissä
      www.klinik.fi

    • muuliapina

      Korva ollut lukossa 8h kun söin buranaa niin kipu siirtyi toiseen korvaan ja kun otin uudestaan buranaa kipu katosi molemmista korvista kokonaan eikä ole tullut ainakaan vielä takaisin (minulla on herkät korvat ja lukkiutuvat lentokoneessa todella helposti) nyt pitäisi mennä nukkumaan ja katsoa aamulla mikä tilanne.

    Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1605
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1086
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1062
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1029
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      950
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      837
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      731
    Aihe