Hammaskoru

Hammaskorua haluava...

Otin hammaskorun (pelkän kivellisen), joka ensimmäisellä kerralla pysyi reilun kuukauden. Koru kiinnitettiin tällöin liimalla. Irtosi huomaamatta.

Toisella kerralla otin samanlaisen mutta nyt kiinnitettiin uv-valolla, se pysyi kaksi viikkoa, irtosi hampaita pesiessä. Menin hakemaan uutta korua tippuneen tilalle, koska takuu aikaa oli vielä. Ensin yritettiin kiinnittää liimalla, vielä toisen kerran liimalla ja lopuksi uv-valolla, mutta lopulta koru ei pysynyt edes minuuttia. En siis saanut hammaskorua ollenkaan vaan muun tuotteen sen tilalle.

Otin korun Helsingissä, pienessä liikkeessä Itäkeskuksessa. Kuulin tekijältä, että muutkin asiakkaat olivat valittaneet ettei koru pysy paikallaan, joten he lopettavat kokonaan niiden laittamisen.

Johtuuko tämä pysymättömyys hammaslaadustani vai saisiko jostain muusta liikkeestä korun joka pysyisi kauemmin? Missä muissa liikkeissä Helsingissä laitetaan niitä? Onko vielä muita kiinnitystapoja kuin liima ja uv-valo?

55

39451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ------

      mä laitoin aikoinaan hammaskorun hammaslääkärissä. koru on kultainen maksoi silloin 100mk plus koru 40mk ollut hampaassa reilut kuusi vuotta.. että.. nykyään kyllä kuulee että eivät osaa laittaa/muuten vaan pysy...

      • kultakeiju

        Minä otin tänään hammankorun muutama tunti sitten. Otin semmoisen kultaisen pienen sydämmen joka maksoi kultasepänliikkeessä 11 euroo. Korun laitoi yksityisessä hammaslääkärissä. Sen laitto ei kestänyt kuin noin.8 minuuttia. Laitto oli kivuton. Ensiksi hoitaja laittoi jotain sinistä puhistus ainetta jonka jälkeen puhisti hammasta. Sit se laitto siihen hampaaseen tarran tai semmosen liimalapun. Lpuks se sit otti sen mun korun ja laitto sen taa liimaa ja lättäs hampaaseen. Hoitaja sano lähtiessäni et jos koru irtoo 2 viikon sisällä ne laittavat sen uudestaan ilmaiseksi. Suosittelen korua jok`ikiselle.


      • ♥
        kultakeiju kirjoitti:

        Minä otin tänään hammankorun muutama tunti sitten. Otin semmoisen kultaisen pienen sydämmen joka maksoi kultasepänliikkeessä 11 euroo. Korun laitoi yksityisessä hammaslääkärissä. Sen laitto ei kestänyt kuin noin.8 minuuttia. Laitto oli kivuton. Ensiksi hoitaja laittoi jotain sinistä puhistus ainetta jonka jälkeen puhisti hammasta. Sit se laitto siihen hampaaseen tarran tai semmosen liimalapun. Lpuks se sit otti sen mun korun ja laitto sen taa liimaa ja lättäs hampaaseen. Hoitaja sano lähtiessäni et jos koru irtoo 2 viikon sisällä ne laittavat sen uudestaan ilmaiseksi. Suosittelen korua jok`ikiselle.

        kuinka paljon se koru ja sen laittaminen maksaa?


      • en tiedä mistää mitää
        kultakeiju kirjoitti:

        Minä otin tänään hammankorun muutama tunti sitten. Otin semmoisen kultaisen pienen sydämmen joka maksoi kultasepänliikkeessä 11 euroo. Korun laitoi yksityisessä hammaslääkärissä. Sen laitto ei kestänyt kuin noin.8 minuuttia. Laitto oli kivuton. Ensiksi hoitaja laittoi jotain sinistä puhistus ainetta jonka jälkeen puhisti hammasta. Sit se laitto siihen hampaaseen tarran tai semmosen liimalapun. Lpuks se sit otti sen mun korun ja laitto sen taa liimaa ja lättäs hampaaseen. Hoitaja sano lähtiessäni et jos koru irtoo 2 viikon sisällä ne laittavat sen uudestaan ilmaiseksi. Suosittelen korua jok`ikiselle.

        osaisitko vastata pariin kysymykseen? 1. millanen koru kannattee laittaa? mä ite aattelin sellasta onko se valkokulta- vai kultakyyneltä jossa on timantti. 2. tarviiko alle 15 vuotias vanhempien suostumuksen sen laittoon. 3. missä se kannattee laittaa. 4. onko se siis kannattavaa? toivottavasti vastaat mahd. pian t. mira


    • koruliin

      mulla on ollu vuojesta 97 ja ei oo hievahtanukkaa.. sellanen pikku tähti :) *

    • Hansku83

      Mulla onpi myöskin hammaskoru ja onhan tuo pysynyt syksystä 99 asti. Semmoinen puolikuun mallinen... taitaa olla kiinno vastaavalla liimalla jolla myös hammasrautoja liimataan???

    • NalaCat

      Kannattaa laitatuttaa hammaskoru hammaslääkärillä, koska muilla tuskin on yhtä tehokkaita (ja turvallisia?) keinoja käytettävissä. Hammaslääkärit käsittääkseni käyttävät kiinnityksessä samaa liimaa kuin hammasrautojen kiinnityksessä. Ja ne hammasraudat nyt eivät irtoile kovin helposti, koska niitä säännöllisesti kiristellään ja niissä on jatkuva jännitys päällä. (Eli tehokasta liimaa on!)

    • Sanna

      Mulla on hampaassa kaksi timanttia. Siis pelkkä kivi, ei mitään kultaista korua mihin kivi on upotettu.
      Aluks toinen irtos helpommin (oli vissiin sellaisessa kohtaa hampaassa), mutta sen paikkaa pikkasen siirrettiin ja tuossahan ne on pysynyt talvesta -99 lähtien...
      Pelkälle timantillehan kyllä sitten tarvii porata reikä hampaan pintaan ja sit sinne koloon laitetaan liimaa ja kivi päälle.
      Jos timantin haluaa aikanaan pois niin paikka sitten vaan kolon päälle, mulla tosiaan siirrettiin hiukan kiven paikkaa ja paikattiin "virhe kolo", eikä kyllä yhtään jälkeä huomaa.

      • -suuhygienisti-

        Hammaskoruja kiinnittävät yleensä suuhygienistit yksityispuolella. Terveyskeskuksessa niitä ei laiteta. Hammasta EI PORATA, vaan koru kinnitetään hapolla puhdistettuun hampaan pintaan liimalla valokovettajan avulla. Oikein kiinitettynä sekä timantti että kultakantainen koru kyllä pysyy...


      • -cat-
        -suuhygienisti- kirjoitti:

        Hammaskoruja kiinnittävät yleensä suuhygienistit yksityispuolella. Terveyskeskuksessa niitä ei laiteta. Hammasta EI PORATA, vaan koru kinnitetään hapolla puhdistettuun hampaan pintaan liimalla valokovettajan avulla. Oikein kiinitettynä sekä timantti että kultakantainen koru kyllä pysyy...

        juu....mä haluisin hammaskorun mut en tiä mikä ois paras paikka misä niit vois pistää joten voitteko kertoo misä ois paras paikka tai mitä ne yleensä maksaa...????


      • pisara<33 timantti<33

        ei kannata olla pelkkää timanttia, kaverillani/ serkullani on timantti ja se lähtee helposti.. hammaslääkärinikii sano sillee.. minulla on kyynel missä on pieni timantti


      • siippali
        pisara<33 timantti<33 kirjoitti:

        ei kannata olla pelkkää timanttia, kaverillani/ serkullani on timantti ja se lähtee helposti.. hammaslääkärinikii sano sillee.. minulla on kyynel missä on pieni timantti

        Sua on kusetettu.. Pelkkä timantti upotetaan hampaaseen ja päälle tulee pinnoite joten sitä ei edes tunne kielellä hampaan pinnasta.. ei varmasti irtoa ilman hammalääkärikäyntiä.. itellä jo yli 10 vuotta ollut ja siellä pysyy..


      • hammaskoru96
        siippali kirjoitti:

        Sua on kusetettu.. Pelkkä timantti upotetaan hampaaseen ja päälle tulee pinnoite joten sitä ei edes tunne kielellä hampaan pinnasta.. ei varmasti irtoa ilman hammalääkärikäyntiä.. itellä jo yli 10 vuotta ollut ja siellä pysyy..

        Mäkin haluaisin sellasen upotetun mallin, kun ei toi liimattu pysynyt kun 4kk. Tiedätkö missä laittavat noita?


    • snade

      eli siis. voiko itse korun ostaa ja mennä sitten hammaslääkärille laitatuttamaan sen kiinni? kun niitähän myydään.

      • Hoitsu

        Hei,


        olen ammatiltani hammashoitaja ja huomauttaisin nyt parista kohdasta jotta saatte varmasti rahoillenne vastinetta. Itselläni on kaksi hammaskorua, toinen vuodesta -96, toinen 2003 syksyllä laitettu.

        Hammaskoru tulee ostaa hammaslääkäriltä, niin se on varmasti laadukas ja ammattitaidoilla valmistettu. Se myös tulee kiinnittää hammaslääkärillä. Kovin usein hammaslääkärin kiinnittämä, muualta ostettu koru putoaa koska sen kiinnityspinta on väärän muotoinen. Eli näillä eväillä sitten. Saattaa maksaa vähän enemmän (koru kiinnitys n.50€) mutta pysyy takuuvarmasti paremmin. Nämäkin saattavat toki irrota mutta on ainakin parempi takuu saada samalla hinnalla uusi ja laadukas kiinnitys.


      • nnmi
        Hoitsu kirjoitti:

        Hei,


        olen ammatiltani hammashoitaja ja huomauttaisin nyt parista kohdasta jotta saatte varmasti rahoillenne vastinetta. Itselläni on kaksi hammaskorua, toinen vuodesta -96, toinen 2003 syksyllä laitettu.

        Hammaskoru tulee ostaa hammaslääkäriltä, niin se on varmasti laadukas ja ammattitaidoilla valmistettu. Se myös tulee kiinnittää hammaslääkärillä. Kovin usein hammaslääkärin kiinnittämä, muualta ostettu koru putoaa koska sen kiinnityspinta on väärän muotoinen. Eli näillä eväillä sitten. Saattaa maksaa vähän enemmän (koru kiinnitys n.50€) mutta pysyy takuuvarmasti paremmin. Nämäkin saattavat toki irrota mutta on ainakin parempi takuu saada samalla hinnalla uusi ja laadukas kiinnitys.

        HEI! hoitsu sanoit:"Hammaskoru tulee ostaa hammaslääkäriltä", saako koruja kaikista hammaslääkäreistä, jossa koruja laitetaan? onko hintaluokka aina jos ottaa tavallisen kultakorun niin n. 50e? Kumpi pysyy paremmin tavallinen kulta vai se valkokulta? Tietääkö kukaan jotain hyvää hammaslääkäriä lahdesta? kiitos etukäteen!


    • amelie

      Minkälaisia ovat nuo nykyajan hammaskorut?!? minä laitoin 7vuotta sitten, ja se on edelleen paikallaan. ostin korun kultasepänliikkeestä ja hammaslääkäri laittoi korun paikalleen. koru on kultaa, missä on timantti. Ihme homma..

      • Hammaskorunhaluaja

        Pitääkö siis vaan hammaslääkärille mennä sanomaan että haluaa hammaskorun vai mitä ? :D


      • miia-
        Hammaskorunhaluaja kirjoitti:

        Pitääkö siis vaan hammaslääkärille mennä sanomaan että haluaa hammaskorun vai mitä ? :D

        ei ku meet koru kauppaan ja ostat sen ja sitte meet hammaslääkärille :D


    • hampikorutyttö

      Mistä sää sellaisia hammaskoruja, jotka ovat pelkkiä timanttejä? Haluaisin sellaisen pienen sinisen, vaaleanpunaisen tai lilaan timantin. Niiden hinta? Kiinnitetäänkö niitä kaikissa hammashoitoloissa? Kiitos jos vaivaudut vastaamaan. :D

      • Ihana hammaskoru<3

        Ei kannata ottaa pelkkää timantti, ei pysy... mulla e pysyny :( joten laiton sydämen missä timantti . on pysyny , myös hopeista ei kantsi ottaa... saattaa tummuu :(


        Ihana koru,, kannattaa ottaa, en voi kuvitella hampaitani ilman, mulla on aika vinot hampaat, mutta näyttää silti hyvältä.


      • siippali
        Ihana hammaskoru<3 kirjoitti:

        Ei kannata ottaa pelkkää timantti, ei pysy... mulla e pysyny :( joten laiton sydämen missä timantti . on pysyny , myös hopeista ei kantsi ottaa... saattaa tummuu :(


        Ihana koru,, kannattaa ottaa, en voi kuvitella hampaitani ilman, mulla on aika vinot hampaat, mutta näyttää silti hyvältä.

        Missä ihmeessä te ootte laittanu pelkän timantin joka ei pysy? Ette ainakaan asian tuntevalla hammaslääkärillä.. Timantti on hionnaltaan jo sen muotoinen että sitä EI PYSTY liimaamaan hampaan pintaan! Se upotetaan hampaaseen ja pysyy siellä vaikka loppuelämän..

        En sit tiä jos nykysin koittavat kaupitella jotain liimattavia lasinpaloja hammastimantteina. Itselläni on ihan kultakaupasta ostettu pieni timantti..


    • pupukoru ;&gt;

      mie otin tänään semmosen playboy hammaskorun,ainakin viellä se on kestänyt.mutta pelkään että se lähtee irti. :/ voitteko kokeneemmat kertoa kuinka helposti koru lähtee irti?

      • Hammasmenninkäinen

        Itselläni ollut hammaskoru muistaakseni vuodesta -96 tai -97. Yhä edelleen tuo pieni sydän tuikkii hampaassani hymyillessäni. Kaikkee pystyy jyrsimään, porkkanaakin ;) Eli ei kovinkaan helposti lähde, jos on kunnolla kiinnitetty.


      • Katie Bell
        Hammasmenninkäinen kirjoitti:

        Itselläni ollut hammaskoru muistaakseni vuodesta -96 tai -97. Yhä edelleen tuo pieni sydän tuikkii hampaassani hymyillessäni. Kaikkee pystyy jyrsimään, porkkanaakin ;) Eli ei kovinkaan helposti lähde, jos on kunnolla kiinnitetty.

        Siis kun näitä viestejä lukee, niin käy ilmi että kannatta laitatuttaa hammaskoru joko yksityisellä puolella tai kultasepällä ja sen materiaali mielellään kulta!!!??? Eikö...


      • erggy

    • että..

      haluaisin korun...mutta asun pikkuisella paikkakunnalla ..tekevätköhän joka hammaslääkäri näitä kiinnityksiä(vaiko vain suuremmissa kaupungeissa)??:D ja saako sitä ikinä pois ..? siis toisilla se ongelma että se ei pysy mutta toisilla taas pysyy, niin että sehän kuitenkin lähtee jotenkin pois..?? ja tarvitseeko olla täysi-ikäinen korun ottaakseen??:D

      • kiiuliiu

        Mä meen huomenna ottaa hammaskorun. Ostin sen koruliikkeestä (semmonen kultanen sydän). Ja varasin ajan hammaslääkäri-keskukseen. Ei kysellee mitään ikää, että tuskin on ikäraja..? Koru makson. 10e ja kysyin kiinnityksen hintaa ja sanoivat 25e. Moni hammashygienisti ja -lääkäri niitä laittaa.. :DDD


      • joujoujou12
        kiiuliiu kirjoitti:

        Mä meen huomenna ottaa hammaskorun. Ostin sen koruliikkeestä (semmonen kultanen sydän). Ja varasin ajan hammaslääkäri-keskukseen. Ei kysellee mitään ikää, että tuskin on ikäraja..? Koru makson. 10e ja kysyin kiinnityksen hintaa ja sanoivat 25e. Moni hammashygienisti ja -lääkäri niitä laittaa.. :DDD

        mulla makso sama koru 23 e :(


    • @minä :-)

      korun pitäisi pysyä kaikissa hammaslaaduissa joten uskon että se pysymättömyys johtuu ihan paikasta. :-) joten mene vaikka hammaslääkäriin tai yksityiselle nii varmasti pysyy =)

      • venlaa.

        olen luultavasti ottamassa tässä no lähiaikoina hammaskorua, missä kannattaisi laitattaa, että pysyy vaikka monta vuotta jos tahtoo ? Olisiko hammaslääkäri hyvä paikka ? Luotan ainakin hammaslääkäriin,mutta missä hinnoissa pyörii hammaslääkärillä laitot ?
        Onko sen laitto kivuliasta, vai tuntuuko paljoa miltään ? =) kiitos jos vastaatte !


      • siippali
        venlaa. kirjoitti:

        olen luultavasti ottamassa tässä no lähiaikoina hammaskorua, missä kannattaisi laitattaa, että pysyy vaikka monta vuotta jos tahtoo ? Olisiko hammaslääkäri hyvä paikka ? Luotan ainakin hammaslääkäriin,mutta missä hinnoissa pyörii hammaslääkärillä laitot ?
        Onko sen laitto kivuliasta, vai tuntuuko paljoa miltään ? =) kiitos jos vastaatte !

        ehottomasti hammaslääkärille.. Jos koru ei pysy niin laittavat takuuna uuden!
        Jos laitetaan liimalla ei tunnu missään, jos upotetaan timantti niin porataan ihan hieman hampaanpintaa eikä sekään tunnu yhtään missään kun ei hermoa lähelle mennä..
        Hinnoista en osaa enää nykypäivänä sanoa..


      • kokokoko
        venlaa. kirjoitti:

        olen luultavasti ottamassa tässä no lähiaikoina hammaskorua, missä kannattaisi laitattaa, että pysyy vaikka monta vuotta jos tahtoo ? Olisiko hammaslääkäri hyvä paikka ? Luotan ainakin hammaslääkäriin,mutta missä hinnoissa pyörii hammaslääkärillä laitot ?
        Onko sen laitto kivuliasta, vai tuntuuko paljoa miltään ? =) kiitos jos vastaatte !

        Ei tunnu miltään.
        Ehdottomasti yksityiselle hammaslääkärille laitattamaan. Pelkkä laitto maksoi minulla 30€, mutta sain vuoden takuun! Eli jos lähtee irti vuodessa, laittaa ilmaiseksi uudelleen. Kannattaa kysyä etukäteen hintaa ja myös sitä, minkälaisen takuun antaa. En olisi tuolla hinnalla laittanut, jos olisi takuu ollut 2 viikkoa...


    • kisfdbjzdsgbfdmoi

      Haluaisin hammaskorun mutta ongelma on se että jos pistän sen en halua että se pysyy siinä 5-20 vuotta eli saako sen myös maksutta/maksullisesti otettua myös pois? :s

      • kokokoko

        Hammaslääkärit myös irrottavat koruja. Maksaa se, tottakai.


    • Huomio huomio

      Hammaskoruista minä käväsin timanttisilla ostamassa,pinkin timantin ja olen menossa ensviikolla laitattamaa jajjajja, sen hinta oli 12e,aika halpa vai mitä? mutta jos se kerran lähteee.niin ostampa sitten uuden,

    • _Dana_

      Onko mahdollista ottaa hammaskorua jos on oikomishoito käynnissä. Siis käytän muotteja joka toinen yö. Haluaisin kovasti hammaskorun :( Onko koru hampaassa niin "koholla" että sen tuntee kielellä?

    • ihhihi

      Ostakaa koru mistä tahansa liikkeestä mutta käykää laitattamassa yksityisellä hammaslääkärillä. Oma hammaslääkärini antoi takuun, että laittaa uudestaan, jos vuodessa lähtee irti! Nyt on ollut jo kolme vuotta ja tuossa se on edelleenkin...

      Korun tuntee kielellä, mutta siihen tottuu noin päivässä. Tunsin sen ensin myös huulen sisäpinnalla, ja tuntui oudolta, mutta siihen tosiaan tottuu nopeasti. Ei sitä hetken päästä enää huomaa.
      Kysy hammaslääkäriltä, estääkö oikomishoito hammaskorun ottoa.

    • jempppu

      Itse en pidä kultaisista koruista ja haluaisin hopeisen, mutta voisiko joku kertoa tummuuko hopeinen hammaskoru ajan myötä? Ja mitenkä teen, marssinko vain yksityiselle hammaslääkärille ja sanon että haluan ottaa hammaskorun?

      • tinttiiiiiiiiiiiiii

        mulla on hopeinen timantti, ei ole tummunut vaikkakin on ollut jo 5v. Minä kävin ostamassa koruliikkeestä korun ja varasin ajan yksityiselle hammaslääkärille joka laittoi sitten korun paikalleen. Jotkut hammaslääkärit eivät laita koruja ollenkaan.


    • Vibuliini

      Haittaako hammaskoru hampaiden kasvua?

    • Playboy <3

      mulla on hammaskoru sellanen playboy se on ihana mun mutsi tekee niit

    • 11v.

      minkä ikäiset saa ottaa hammas korun?

    • Liisa

      omalle 13- vuotiaalle tyttärelle laitettiin hammaskoru vähän yli kaks vuotta sitten, eikä tyttö ole mulle ainakaan ilmottanu, että olis irronnu tai haitannu päivittäistä hammaspesua.

    • nelaald

      Itse kävin helsingin hämeentiellä sijaitsevalla eurohampaalla laittamassa. Sain korun ja kiinnityksen yhteishintaan vain 30 euroa !:) (varmaan siksi sillä he ovat tahitin maahantuottajat) lupasivat vielä, että pysyy kymmenen vuotta.

    • tyytyväinen

      Minulle laitettiin hammaskoru noin.4 vuotta sitten ja olen ollut todella tyytyväinen. Ostin pienen hopeisen timantin 2e ja sain toisen kaupanpäälle La chicasta jos edellinen vaikka irtoaisi. Sitten kävin laittamassa sen yksityisellä hammaslääkärillä eikä maksanut kuin 40e. Pari ekaa päivää vain piti olla varovainen sen kanssa mutta muuten olen voinut olla aivan normaalisti kaikki nämä vuodet korun kanssa ja pitäisi pysyä ainakin 10 vuotta.

      • 11.w

        Hyvä hinta!!!!


    • 11.W

      Hei kaikki! olen 11.v tyttö ja haluaisin Hammaskorun! onko ikärajaa? tummuuko hopea? pitääkö hampaaseen porata hieman jos haluaa timantin? haluaisin pinkin timantin mutta en porausta mistä kannattaa ottaa?? mikä koru pysyy? HUOM:olen 11 joten ei mitään playboy pupu ehdotuksia!!!!!!! KIITOS JO ETU KÄTEEN!!!!!!!!!!!!!

    • soittaja2

      Auttakaa!!

      Soitan poikkihuilua ja fonia ja trumpetin soitto olisi kiikarissa, ja haluaisin kovasti hammaskorua. KYsymykseni koskeekin sitä, että häiritseekö upotettu timantti esim. trumpetin soittoa. Olen kyllä lukenut että timanttia ei edes tunne hampaasta koska on aivan tasainen, mutta pitääkö tämä ihan tasan tarkkaan paikkansa??
      Kiitos, ja toivon että saisin asiantuntevaa apua pian, mieluiten juuri asianomaisilta mutta kaikki apu on ehdottoman tervetullutta!!!

    • Tiina189

      Ystävälläni hammaskoru on pysynyt jo rapeat kaksi vuotta eikä korun irtoamisessa ole ollut ongelmaa...

    • Timanttikoru ♥

      Oma timanttikoruni maksoi noin 60 euroa . Hammaskorun laittaminen yksityisellä maksaa 30 euroa . Ensiksi hammaslääkäri desifioi eli puhdistaa kyseisen hampaan ja sitten koru liimataan hampaaseen haluamaasi kohtaan. (5 min) Toki löytyy aina halvempia koruja . Tavallinen koru maksaa noin 5 euroa , mutta pysyykö se sitten pitkään hampaassa, en tiedä. Itselläni koru on ollut jo 3 vuotta :)

      Aluksi koru tietenkin tuntuu huulessa muttei se häiritse ollenkaan, sitten myöhemmin siihen jo tottuu.

      Ei tarvitse pelkää " sopiiko koru minulle" .
      Korun voi aina poistaa jos ei tykkää.

    • emma141

      paljonko koru ja laitto maksavat?

    • HAMIIIIS

      hammaskoru hammaslahden hammaslääkärissä hammaslahdessa XD

    • Kyrsiikö

      Minulla koru ja laitto maksoivat yhteensä n 40 e. Koru ei pysynyt laiton jälkeen kuin viikon eli liimauksessa on täytynyt olla jotakin hämminkiä ja hammaslääkärin tekemästä virheestä koruni ja rahani menivät hukkaan enkä saa minkäänlaista takuuta. Mitä mieltä olette, onko hammaskoruissa 2 viikon takuu ? En saa edes rahojani takaisin. Laitatin korun Rovaniemen Suusepillä

    • saija1

      Hei!

      Pelkkä kristallikoru ei pysy kunnolla sen sileän taustan vuoksi. (Itselläni kävi näin kahden korun kanssa, kiinnitysmuovit vaan jäi hampaalle)
      Kultaisessa ja hopeisessa korussa on yleensä tausta "epätasainen",jonka vuoksi koru pysyy paremmin.
      Koru kiinnitetään oikomismuovilla ja siihen kuuluvilla sidosaineilla. ne kovetetaan valolla ihan kuin paikkausmuovikin.

      Hammaskoruja kiinnittää yksityisvastaanotoilla hammaslääkärit,suuhygienistit sekä hammashoitajat,jotka ovat sen laiton opetelleet.

      Hampaan pintaa hapotetaan ensin mikroskooppisesti,jotta saadaan hampaalle tarttumispintaa muoville. (EI PORATA TERVETTÄ KUDOSTA TURHAAN!!)

      Hammaskorun laittoa voi suositella jos ei ole tulossa oikomista/ oikominen on päättynyt. (turhaan laitetaan koru, jos oikomisen vuoksi se joudutaan poistamaan) :)
      Omalta hammaslääkäriltä voi kysyä,sopiiko koru, esim. yöllä käytettävien oikomiskojeiden alle.

      Terv. Hammashoitaja,joka laittaa koruja Oulussa. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1831
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1749
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1662
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1541
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1528
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1426
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1222
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe