nenän jatkuva vuotaminen

räkänokka

Tämä ei nyt varsinaisesti liity vilustumiseen, mutta ehkä tämä on täällä lähimpänä oikeaa keskustelualuetta.

Mulla on ongelmana, että minun nenä vuotaa kirkasta räkää jatkuvasti ja joudun niistämään sitä koko ajan, vaikken ole vilustunut tai muuten sairas. Nenän vuoto lisääntyy entisestään pienistä lämpötilavaihteluista, kuten ulkoa sisälle tullessa tai syödessä normaalia lämmintä ruokaa, mutta vuotaa myös muutoin.

Mikään iso ongelmahan tämä ei ole, mutta on ärsyttävä vaiva kummiskin, esim. kun joutuu aina epäkohteliaasti ruokapöydässä niistämään jatkuvasti.

Onko kellään vastaavaa ongelmaa ja tietääkö joku, että onko tähän olemassa jotain apua, esim. voiko nenää jotenkin kuivattaa?

22

14509

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tavalla

      Mulla on kans samoin. Ulkona kylmässä nenä vuotaa, niin tapahtuu aina, vaikkei flunssaa olisikaan. Mä olisin kans halukas kuulemaan vinkkejä, miten sitä voisi estää.

    • Niistäen...

      Yksi syy voisi olla allergia? Ei välttämättä ruoka-aineille, vaan esim. huonepölylle... Minulla vuotaa myöskin ulkona vaikka ei olisi allergiaa aiheuttavia... Se jää päälle :(

      • niisku

        Itse kuulun myös näihin niiskuttajiin. Mitään syytä ei ole löytynyt. Kaikki mahdolliset allergiatestit on tehty, eikä mitään järkevää syytä ole. Joten jatkan niiskuttamista edelleen.


      • Hernando
        niisku kirjoitti:

        Itse kuulun myös näihin niiskuttajiin. Mitään syytä ei ole löytynyt. Kaikki mahdolliset allergiatestit on tehty, eikä mitään järkevää syytä ole. Joten jatkan niiskuttamista edelleen.

        Tosi kiusallinen ongelma. Olen siitä kärsinyt jo vuosia, mutta epäilen syyksi sydänlääkettä Emconcor, joka minulle on määrätty flimmerin vuoksi. Lääkkeen yhtenä haittavaikutuksena mainitaan allerginen nuha. Se saattaisi olla selitys tässä tapauksessa, mutta muuten en tiedä.


    • vielä sitten

      Ja katkuvasta niistelystä nenänpielet aina punaisena.

    • niisku neiti

      Mulla nenä vuotaa aina. Asiaan erikoistuneen lääkärin mukaan kylmä lattia tai sisältä ulos tai ulkoa sisälle siirtyminen talvella saa nenän vuotamaan ja on normaalia. Ei kuitenkaan se joka aamuinen aivastelu ja niistäminen, mitä on kestänyt jo muutaman vuoden. Allergiatesteissä todettu pujo allergia, mutta ei leppää, koivua tms tai mitään eläimiä. Perus niistämisen lisäksi on usein huono olo ja tuntuu flunssalta. Tutkimukset tuntuivat jäävän vähän kesken....Pitänee itse soitella perään, että niin löytyykö sitä syytä tälle joka päiväiselle niiskuttamiselle...

      • tukehdun räkään

        Mullakin sama ongelma. Ikuinen nuha haittaa urheilua merkittävästi. Nuhan lisäksi kärsin ajoittain kuumeen kaltaisesta heikosta olosta (mitattaessa ei kuitenkaan lämpöä ole), sekä rintakivuista... Lisäksi vaiva tuntuu pahenevan jatkuvasti!
        Joskus kävin tämän takia lääkärissä, kuvattiin ontelot, ei löytynyt muuta kuin turvonusta limakalvoissa. Hemoglobiini oli myös tavallista alhaisempi. Lääkäri määräsi Duactia kuurina, eipä ollut apua. Asia jäi siihen, enkä ole uudestaan viitsinyt käydä valittamassa. Tuntuu että vaivaa ei oteta tosissaan, vaan todetaan vaan jotain että on herkät limakalvot ja pölyä ilmassa. siitepöly ei voi olla syynä, koska nuha minulla on myös talvella ja vielä pahempana, sekä sisätiloissa myös!


    • Hillykartano

      Itsekin oon samasta vaivasta jo joitain vuosia kärsinyt, ja joitain kuukausia sitten käväisin korva-, nenä- ja kurkkutautien erikoislääkärin juttusilla, ja tämä löysi vian heti: nenän sisällä sijaitsevat alakuorikot olivat turvonneet ja näin tukkivat ilmatiet ja panivat nenän vuotamaan turvotuksen vuoksi. Hoitomuodoksi lääkäri suositteli lämpökärkihoitoa, jossa alakuorikoiden turvotusta pyritään laskemaan aiheuttamalla hallittu palovamma. Kävin ko. hoidossa viime viikon tiistaina ja hiukan on nenä avautunut, joskaan ei vielä merkittävästi ja vuotaa edelleen. Mutta koska hoidon vaikutukset tulevatkin yleensä vasta viikkojen päästä, toivoa vielä sopii että auttaa. =) Suosittelen tutkituttamaan, josko teillä muilla olis sama vaiva, (tai sitten joku muu, kuten nenän väliseinien vinous ym.) apua voi löytyä yllättävän helposti. ;)

      • Anonyymi

        Mulla tehtiin tuo toimenpide n.2 kuukautta sitten. Sanottiin heti ettei kovin äkkiä vaikuta! Yhtäkkiä nyt tajusin ettei nenä enää vuoda! Olin muutama päivä sitten kontrollissa nyt nenä siisti! Olen enemmän kuin tyytyväinen!


    • Huono olo.

      Minulla on asbestoosi ja vakava hengitystie infektio. Elinaikaa arvioitu 5 vuotta. Valittavat räkänokat.

      • räkänokkatyttö

        Kommenttisi nyt ei juuri kuulu tänne.. Et kai jokaiselle nuhapalstalle ole kirjoittelemassa tuollaista negatiivista palautetta? Keksisit jotain muuta tekemistä. Jos mulla ois varmasti noin vähän elinaikaa, en tasan istuisi tietsikan ääressä.. Enkä varsinkaan aiheuttaisi muille mielipahaa sairauteni avulla..


      • MuumiPaappa

        Harmi juttu, mutta se, että jollakulla on pahempi ongelma ei poista kenenkään ongelmaa. Vai tuleeko sinulle parempi olo, kun luet uutisista, että autokolarissa on kuollut 3 ihmistä. Koitetaan kaikki löytää ratkaisuja ongelmiimme, siksi täällä ollaan, vaan ei vitsailun takia. Tsemppiä everyone.


    • Surullinenn

      :(harmi:(

    • juuhfg

      Nokkahuuhtelukannu. Saa apteekeista.

      • Sarvikuono

        " Nenänhuuhtelu haalealla suolavedellä poistaa epäpuhtauksia sieraimista. Sopii hyvin käytettäväksi niin flunssan ja poskiontelontulehduksen kuin siitepölyallergiankin yhteydessä. "
        Tuota siosittaisin minäkin. Hita haitari on 15-8,9 €, mutta se on sitten ikuinen eli ei mene rikki on muovia.

        Aika ovela juttu, jos ei laita merisuolaa alkaa kiertää nenässä mutta suolalla ei...
        Aina kun pesen hampaat huuhtelen lopuksi kannulla nenän. Joskus pidän taukoa


      • Itse desiffioi itses
        Sarvikuono kirjoitti:

        " Nenänhuuhtelu haalealla suolavedellä poistaa epäpuhtauksia sieraimista. Sopii hyvin käytettäväksi niin flunssan ja poskiontelontulehduksen kuin siitepölyallergiankin yhteydessä. "
        Tuota siosittaisin minäkin. Hita haitari on 15-8,9 €, mutta se on sitten ikuinen eli ei mene rikki on muovia.

        Aika ovela juttu, jos ei laita merisuolaa alkaa kiertää nenässä mutta suolalla ei...
        Aina kun pesen hampaat huuhtelen lopuksi kannulla nenän. Joskus pidän taukoa

        PITKÄ Flunssa kierre?

        Vaihda: lakanat, tyynyliinat, pyyhkeet jonkin aikaa jo joka kolmapäivä.
        Keitä hammasharja ja -muki jota käytät hammaspesussa, ihan niin kauvan kunnes kierre loppuu.
        Älä juo samasta lasista, pesemättä sitä välissä.
        Pyyhi kaikki ovien kahvat ja muut vastaavat, muista avaimet kännykkä ja tietokoneen näppäimet.
        Ilmeisemmin itsesaastutat itsesi kosteus ja lämpö elättää tartunta eläväistä basiliskoa...


    • sisäilmahome

      Sisäilma/home.

    • Anonyymi

      Tamppooni nenää ja eiku menoks

    • Anonyymi

      Vasomotorinen nuha. Mulla on sama. Ulos ja sisään siirtyminen aiheuttaa, tuulinen ja viileä ilma. Kylmä ja kuuma juotava ja syötävä, jotkut mausteet, esim. chili. Käytännössä siis aina.

      Netissä luki, että myös painomuste voi vaikuttaa ja paineenvaihtelut.

      • Anonyymi

        TK:n kautta lähete korva-nenäpolille ja siellä pyytäkää nenän kuorikoiden RFTA- hoito, näin tein minä ja onnistui!


    • Anonyymi

      Mulla oli 2 vuotta sama tuskastuttava vaiva, ei apua mistään suihkeista, oli sisällä tai ulkona, kesällä sekä talvella niin jatkuva nenävuoto ja niistäminen! Mutta sitten menin muusta syystä nenän kuorikoiden RFTA-hoitoon niin tajusin että siitä löytyikin apu tuohon nenän vuotamiseen! Nyt niin ihanaa kun ei ole enää räkänokka!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe