HUONOIN ELÄINLÄÄKÄRI!!!

Anne&Doggi

Tämän vuoden alussa jouduin viemään entisen koirani eläinlääkärille lopetettavaksi. Kyseinen tapahtuma oli minulle aivan kamala shokki ja järkytys, kun jouduin luopumaan siitä kaikkein rakkaimmasta.
Menimme Mikkelissä sijaitsevaan Eläinlääkäri Kurkeen. Palvelu oli ensiksikin todella huonoa,ja kun viimeisen piikin vuoro tuli, sain mielestäni todella ala-arvoista kohtelua. "Nyt tökätään piikki, seuraava asiakas on tulossa." Heillä ei ollut minkäänlaista empatiakykyä, tekivät tätä työtä kuin liukuhihnalla!! Mielestäni heidän KUITENKIN PITÄISI YMMÄRTÄÄ,että eläin on rakas perheenjäsen, ja siitä luopuminen on vaikeaa. Ei toisen tunteita saisi jyrätä tuollaisella hetkellä.
Ýksinkertaisesti:En suosittele kenellekään.

40

16175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eeva

      minä antaisin palautetta! heti! omalle eläinlääkärille annoin kanss palautetta kun koirani tassu oli kipee ja e.lääkäri piti antaa sille piikin. se tuli vaan huoneeseen, oti voimalla kiinni koirasta, ja antoi sen piikin... ei koskaan tervehtinyt sitä, ja tälleen pentuni sai hirveän kokemuksen lääkäreistä... kerroin heti mitä olin mieltä, e.lääkäri väitti, että kiirettä tekee tällaista... paskat.

      • Anne&Doggi

        Joo, kyllä tämä kyseinen paikka jätti jälkensä myös minuun. Tuntui TOSI pahalta, kun vie oman rakkaansa "kuolemanpiikille,"ja sinua kohdellaan huonosti, on kiire, ei empatiakykyä. Mielestäni tällaisessa ammatissa ei saisi "puutua," tai muuten olisi ammattia vaihdettava.
        Kyseinen koira oli minulle kuitenkin henki ja elämä..


      • eeva
        Anne&Doggi kirjoitti:

        Joo, kyllä tämä kyseinen paikka jätti jälkensä myös minuun. Tuntui TOSI pahalta, kun vie oman rakkaansa "kuolemanpiikille,"ja sinua kohdellaan huonosti, on kiire, ei empatiakykyä. Mielestäni tällaisessa ammatissa ei saisi "puutua," tai muuten olisi ammattia vaihdettava.
        Kyseinen koira oli minulle kuitenkin henki ja elämä..

        siis, ihan oikeesti... sulle itselles tulisi varmaan parempi olo jos vaan saisit kerrottua niille mitä mieltä olit siitä käsittelystä... luulen näin...


      • Anne&Doggi
        eeva kirjoitti:

        siis, ihan oikeesti... sulle itselles tulisi varmaan parempi olo jos vaan saisit kerrottua niille mitä mieltä olit siitä käsittelystä... luulen näin...

        Varmasti pitäisi laittaa heille palautetta. Saattaisi olla, että räjähtäisin heille täydellisesti. Olen nimittäin aika tempperamenttinen ihminen....


    • Hömelö

      Itse olen kokenut saman.
      Annetaanko eläinlääkäreille mitään koulutusta siihen miten toimia omistajien kanssa kun lemmikkiä lopetetaan? Todella mukavaa että lekureilla on vaan raha mielessään "kun on niin kiirekin.." Tuntuu että joillekin eläinlääkäreille operoitavat eläimet ovat kuin liukuhihnalla kulkevia nokialaisia.. "mitäs siinä parut, eläinhän se vaan oli" -ilme on varsin kiva nähdä eläinlääkärin naamalta.

      • Anne&Doggi

        Sinä kiteytit juuri ajatukseni ja tunteeni!!
        Miksei eläinlääkäreille anneta koulutusta, miten toimia, kun asiakas tuo rakkaan lemmikkinsä lopetettavaksi? Silloin ihminen on yleensä herkässä mielentilassa...


      • Hömelö
        Anne&Doggi kirjoitti:

        Sinä kiteytit juuri ajatukseni ja tunteeni!!
        Miksei eläinlääkäreille anneta koulutusta, miten toimia, kun asiakas tuo rakkaan lemmikkinsä lopetettavaksi? Silloin ihminen on yleensä herkässä mielentilassa...

        että asiasta on sivumennen vaan mainittu siellä yliopistolla kun ollaan opiskeltu tikkien poistoa..
        Luulen että kovin monet eläinlääkärit tosiaan ovat turtuneet tai sitten he vain yrittävät jatkaa töitään ilman että ikävä lopetus vaikuttaisi heidän työntekoonsa.
        Idiootteja löytyy kyllä joka alalta, mutta tuollaisissa asioissa pitäisi kyllä osata käyttäytyä tilanteen vaatimalla tavalla. Olisi se kiva jonkun kuolleen perheenjäsenihmisenkin vieressä suruissaan seistä kun sairaanhoitaja patistaisi kassalle maksamaan..


      • Anne&Doggi
        Hömelö kirjoitti:

        että asiasta on sivumennen vaan mainittu siellä yliopistolla kun ollaan opiskeltu tikkien poistoa..
        Luulen että kovin monet eläinlääkärit tosiaan ovat turtuneet tai sitten he vain yrittävät jatkaa töitään ilman että ikävä lopetus vaikuttaisi heidän työntekoonsa.
        Idiootteja löytyy kyllä joka alalta, mutta tuollaisissa asioissa pitäisi kyllä osata käyttäytyä tilanteen vaatimalla tavalla. Olisi se kiva jonkun kuolleen perheenjäsenihmisenkin vieressä suruissaan seistä kun sairaanhoitaja patistaisi kassalle maksamaan..

        Niinpä, miltähän tuntuisi,jos ihmisen kuoltua kohdeltaisiin noin?"Meillä on nyt vähän kiire, seuraava asiakas on tulossa.." Toivon,että kyseinen eläinlääkäri saa joskus maistaa omaa lääkettään.. ja varmasti saakin. Eivätkö he koskaan ajattele,että jollekin koira voi olla paljon tärkeämpi ja läheisempi kuin yksikään ihminen?


      • Hömelö
        Anne&Doggi kirjoitti:

        Niinpä, miltähän tuntuisi,jos ihmisen kuoltua kohdeltaisiin noin?"Meillä on nyt vähän kiire, seuraava asiakas on tulossa.." Toivon,että kyseinen eläinlääkäri saa joskus maistaa omaa lääkettään.. ja varmasti saakin. Eivätkö he koskaan ajattele,että jollekin koira voi olla paljon tärkeämpi ja läheisempi kuin yksikään ihminen?

        Luulen kyllä että eläinlääkärit tajuaa kyllä kuinka rakkaita perheenjäseniä koirat on.. Monelle jopa ainoita rakkaita. Tietenkin voi olla että tuolla eläinlääkärillä oli jotain omia ongelmia.. vaimo/mies lähti ja jätti ne 6 penskaa ja 8 koiraa eläinlääkärirukan harteille. Ei voi tietää. Kuitenkin suosittelisin että pistät vähän palautetta kyseiselle tyypille ja keksit uuden lääkärin jostain.


    • kuin sinne ..

      el ole ikäviä.Ystäväni joutui vasta viemään jänismetsä kaverinsa viimeiselle matkalle ja:
      ison miehen itkiessä vuolaasti oli lohdutellut ja tuuminut ettei voi nyt tämän enempää auttaa.Kiirekkään ei ollut vaivannut.
      Itselläni taas vaki el lopetti vanhan koiramme(takapää petti yllättäen,ym...)työaikansa ulkopuolella la iltana myöhällä.Silitteli ja vierellä sai olla loppuun asti.Ja taas aikaakin riitti.

      • Anne&Doggi

        Ei tietenkään kaikki eläinlääkärit ole samanlaisia, en halunnut "mustamaalata" kaikkia,vaan kertoa kyseisen firman toiminnasta. Eli jokaisen täälläpäin asuvan kannattaa harkita kaksi kertaa, ennenkuin menee sinne.


      • kikkelitonttu
        Anne&Doggi kirjoitti:

        Ei tietenkään kaikki eläinlääkärit ole samanlaisia, en halunnut "mustamaalata" kaikkia,vaan kertoa kyseisen firman toiminnasta. Eli jokaisen täälläpäin asuvan kannattaa harkita kaksi kertaa, ennenkuin menee sinne.

        Selvä juttu!


    • issu56

      Muutama vuosi sitten jouduin lopettamaan Ladyn takapään halvaantumisen vuoksi. Menimme tuolloin Laihian kunnaneläinlääkärille, jota yllättäen olikin tuuraamassa Hesalainen nuori lääkärilikka. Tuossa hetkessä oli jotain niin todella kaunista ja suloista kaikesta surusta huolimatta. Ell. silitteli koiraa, jutteli sille rauhoittavasti samalla kun tutki sen takapäätä. Ei ollut kiirettä minnekään, vaikka seuraava potilas jo olikin odottamassa. Rauhassa saimme hyvästellä tytön ja pakata sen tuhkaamista varten.
      Tuosta nuoresta eläinlääkäristä näki selvästi, että hällä on sydän mukana tuossa työssä!

    • rekku

      2 vuotta sitten 8 vuotiaalla susikoira/kultainen noutaja risteytyksellä tuli sylkirauhaseen kasvain. Sitä yritettin ensin hoitaa tulehduksena, mutta lopulta koira kärsi niin paljon, että oli lopetettava.
      Eläinlääkäri hoiti homman kyllä niin hienosti, kuin pystyi.
      Tätä toimitusta varten oli erillinen huone, jossa koira sai ensin rauhoittavaa piikin. Siinä sitten sain olla koiran kanssa viitisentoista minuuttia ja jutella sille yhteisiä asioita. Makasin lattialla koiran vieressä ja rapsuttelin sitä. Sitten lääkäri kävi antamassa viimeisen piikin. Selitti että aine pysäyttää sydämen nopeasti, eikä koira ehdi tuntemaan mitään. Silloin koira jo nukkui. Sain jäädä vielä koiran luo ja rapsuttelin sitä sen kuollessa itku silmässä.
      Kävi vielä niin, että nukahdin huoneeseen koiran olkapäätä vasten ja lääkäri kävi herättelemässä sanoen, että nyt kaikki on ohi. Hoitivat koiran eteenpäin tuhkattavaksi ja haimme ystävämme tuhkan parin viikon päästä krematoriosta. Sielläkin ihmiset suhtautuivat empaattisesti.

      Lääkäri muuten soitti lopettamisen jälkeen vielä ja pyysi lupaa tutkia kasvain. Annoin luvan ja hetken päästä kertoi, että olisi ollut mahdoton poistaa, koska sen läpi kulki isoja verisuonia, jotka olivat repeilleet.

      Ainoa, mikä jäi vaivaamaan ko. lääkärissä oli hänen alussa tekemänsä väärä diagnoosi. Aluksi puhuttiin vain sylkirauhasen tulehduksesta, johon syötiin monta lääkekuuria. Ehkä heti alkuun tehdyllä oikealla diagnoosilla kasvain olisi vielä voitu poistaa ennen sen isonemista.

      Kaikki oireet muuten alkoivat kunnaneläinlääkärillä käynnin jälkeen. Mentiin vain vuosirokotuttamaan koira. Tämä tökkäsi piikin koiran selkään sen enemmän yleiskuntoa tutkimatta. Pari viikkoa tästä olikin jo kuumetta ja sylkirauhasessa vaivaa. Tästä vs. tohtorista on kuulunut muutenkin pelkkää huonoa. Jäi mieleen, kuinka hän halveksi selvästi meidän sekarotuistamme puhuen itse kahdesta dobermannistaan, jotka oli jouduttu lopettamaan 4-vuotiaina. Kun lähdimme pois äijä alkoi tuulettamaan vastaanottohuonettaan, niin kuin koirastamme olisi muka jäänyt joku saasta hänen 'klinikalleen'. Koira oli kaiken lisäksi pesty edellisenä päivänä.
      Voihan olla sattumaa, mutta kai lääkärin pitäisi tutkia koira, ennen rokotusta...

      • Anne&Doggi

        Itsenikin täytyy myöntää,että useimmat eläinlääkärit ovat "hyviä tyyppejä," mukavia ja auttavaisia.
        Eläinlääkäri Kurki toimii mitä ilmeisemmin toisella periaattella: Paljon rahaa, eläimistä ja ihmisten tunteista viis. Sitähän nykymaailmassa on, ja paljon....


      • ...
        Anne&Doggi kirjoitti:

        Itsenikin täytyy myöntää,että useimmat eläinlääkärit ovat "hyviä tyyppejä," mukavia ja auttavaisia.
        Eläinlääkäri Kurki toimii mitä ilmeisemmin toisella periaattella: Paljon rahaa, eläimistä ja ihmisten tunteista viis. Sitähän nykymaailmassa on, ja paljon....

        Ihan alkaa itseäkin itkettämään kun näitä lukee, enkä edes omista koiraa... Varmaan eläinlääkärit tottuvat lopetukseen, mutta että tuollaisiakin tunteettomuuksia löytyy, voi kamala.


      • loukattu

        lillvet ilmajoki huonoin eläinlääkäri ja PASKA PAIKKA!!! Todella koppavaa ja töykeää käytöstä johtavalta eläinlääkäriltä. Aion kertoa koko maakunnalle käytöksesi eläimiä ja niiden omistajia kohtaan. En suosittele puljuasi kenellekään. Aina kun raha haisee paremmalta kuin paska,ei kannata työskennellä eläinten parissa.


    • monenlaisiatuossakij ammatissa. Pahin minun kohdallani on ollut kun olin ystäväni koiraa auttamassa penikoinnissa, ja jouduimme turvautumaan päivystävään eläinlääkäriin, joka oli hesasta. Kyseessä oli arki yö. Mennessämme vastaanotolle oli kaksi pentua jo syntynyt ja kolmatta ei saatu niin millään syntymään.
      Eläinlääkäri nuori nainen istui työpöytänsä takana saapuessamme ja ilmoitti ensitöikseen section maksavan 600 euroa. Minä sitä ihmettelemään sillä meillä oli myös pennut ja synnytys silloin tietysti kaikkein kalleimpana yönä Lauantai-Sunnuntai. Silloin hinta oli 400-500 euroa, ja saman eläinlääkäri välityksen kautta oli tämäkin neitokainen. Siinä hintaa ihmetellessäni kysyi tämä lääkäri mikä on kyseessäolevan rodun pennun hinta? Hänellä oli oikein luettelo pentujen hinnoista.
      Silloin suutuin, voi luoja kuinka suutuin. Leikkausta ei tarvittu, saimme itse pennun ulos ystäväni kanssa siellä vastaanotolla. Sekin maksoi 175 euroa, vaikka itse teimme työn.
      Aikanaan valitukset lähtivät eteenpäin ja ystävälleni palautettiin 100 euroa.

    • Niisku

      Suruasi yhtään vähättelmättä, minä ainakin sain kurjessa erinomaista palvelua kun käytin koiran leikkauksessa. Eläinlääkäritkin on vaan ihmisiä, ja heillä, kuten minulla ja sinullakin on huonoja päiviä eikä sitä aina voi peitellä. Noissa tilanteissa pitää kuitenkin osata itse avata suu ja pyytää aikaa. Mutta kuitenkin, otan osaa rakkaasi pois menoon.

      • Anonyymi

        Jos on itse ollut vastaavassa tilanteessa joka tulee joskus vielä aika yllättäen tietää, ettei siinä tilassa välttämättä tajua vain "avata suuta ja pyytää aikaa" jos on hieman shokissa.

        Itselläkin ensimmäisen koiran lopetus oli traumaattinen. Eläinlääkäri oli töykeä sekä minulle että koiralle, kovakourainen, teki aivan turhan leikkauksen josta koira kärsi turhaan jne. Lopetustilanne tuli "kontrollikäynnin" päätteeksi puun takaa ja oli kyllä todella empatiakyvytöntä toimintaa ja kiire valita että mihin ruukkuun koiran tuhkat sitten laitetaan, tuossa hinnasto jne... Aivan kamala kokemus ja hirvein eläinlääkäri keneen olen törmännyt, nimeä en viittii sanoo mut klinikka Vantaalla. Voi jos olisi tajunnut valittaa myös jonnekin muualle kuin itse klinikalle, oli niin törkeää... Se ihminen ja klinikka kierretään kyllä kaukaa ja suosittelen muillekin. Klinikka tosin ihan ok, siellä on myös hyviä ell töissä, mutta valitettavasti ei tämän yhden takia kyllä enää ikinä sinne mennä.


    • Anna 56v

      ja paljonko maksoit?

    • pennullinen

      Jouduin muutama vuosi sitten viemään ystäväni koiran piikille, kun itse ei pytynyt. Mäntsässä oli nuori naislääkäri, sai nukutettua koiran mutta sitten se alkoi ei saanut piikkiä suoneen, ei toiseen ei tahtonut millään onnistua lopettamisessa, alkoi hermostua ja päätti pistää suoraan sydämeen lääkkeen ja oikealta puolen!!! Silloin sanoin jo että eikö se sydän ole sillä toisella sivulla. Kamalin reissu mitä olen tehnyt. Kemissä taas eräs lääkäri väittää ettei tarvitse nukuttaa ensin ollenkaan muuta kuin myrkky suoraan suoneen ja äkkilähtö, väittää vielä ettei eläin siinä yhtään kärsi. jos ei halua maksaa extraa esinukutuksesta....siinähän menee aikaa.

      joka lähtöön näitäkin löytyy..

      • Anne&Doggi

        Jokaisellahan on joskus huonoja päiviä, MUTTA mielestäni pahaa oloaan ei saa purkaa työelämässä asiakkaisiin/työtovereihin!! Mitähän siitä tulisi, jos itse alkaisin tiuskimaan asiakkaille täällä matkatoimistossa??
        Itselleni jäi Eläinlääkäri Kurjesta paska maku suuhun, ja hintaakin reissulle tuli sellainen 130 €uroa..


      • sudenkorento75
        Anne&Doggi kirjoitti:

        Jokaisellahan on joskus huonoja päiviä, MUTTA mielestäni pahaa oloaan ei saa purkaa työelämässä asiakkaisiin/työtovereihin!! Mitähän siitä tulisi, jos itse alkaisin tiuskimaan asiakkaille täällä matkatoimistossa??
        Itselleni jäi Eläinlääkäri Kurjesta paska maku suuhun, ja hintaakin reissulle tuli sellainen 130 €uroa..

        me kaikki ollaan ja palvelusta SAA ja PITÄÄ valittaa, me suomalaiset kun tahdomme olla sellaisia takananurisijoita ja vannomme että sinnehän minä en ikinä enää mene. Parempi on oikeasti antaa paikanpäällä palaute ja sanoa mielipiteensä, silloin ja vain silloin voi asianomainen parantaa tapansa tai pyytää anteeksi.
        On aina tietysti tilanteita joissa ei voi ymmärtää että palveluammatissa oleva ihminen ei käyttäydy niinkuin hänen pitäisi, joskus vaan käy niin.


    • sakunMamma

      Olin meidän vanhuksen kanssa eläinlääkärissä ihan muuten vain ja siellä oli "tilanne" päällä. Omistaja näytti olevan ihan shokissa ja heille osoitettiin oma huone, jossa "saatte olla niin pitkään kuin tarvitsee". Lisäksi kuulin henkilökunnan puhuvan, että pitää soittaa omistajan miehelle, koska ihmistä ei voi laskea rattiin tuossa tilassa. Tämä oli siis täysin asiallinen ja myötätuntoinen suhtautuminen, mutta minä ahdistuin siitäkin niin hirvittävästi - kun tuo meidän vanhus on jo 12 - että itkua väänsin kotimatkalla.

      Jos omalle kohdalleni olisi sattunut tuo sulle käynyt, niin enpä tiedä mitä olisin tehnyt. Jos kyseessä olisi vastaava tapaus ihmisen saattohoidossa, niin valittaa voisi vaikka oikeusasiamiehelle saakka ja taatusti joku puuttuisi jälkeenjääneen henkisiin kärsimyksiin. Mutta "vain" koiran tapauksessa ihmiselle saa näköjään ihan vapaasti tuottaa kärsimystä, eikä siitä voi edes kuvitella saavansa mitään myötätuntoa virallista tietä. Minusta firman nimen ja palvelutason laittaminen tänne nettiin oli paras mahdollinen "tiedotus" tilanteesta. Toivottavasti ei enää ikinä satu kenellekään.

      • Anne&Doggi

        Itsekin olin täysin shokissa kyseisessä tilanteessa, ja henkilökunnan käytös vaan pahensi tilannetta. Olin luopumassa elämäni tärkeimmästä henkilöstä; Kukaan;ei ihminen eikä eläin ole tehnyt minuun yhtä suurta vaikutusta kuin Morris teki.
        Jos olisin käyttänyt koiraa vain esimerkiksi rokotuksissa, ja saanut tällaista palvelua, olisin varmasti sanonut suoraa palautetta henkilökunnalle. Mutta tämä tilanne oli minulle niin vaikea ja raskas,etten edes osannut/jaksanut antaa palautetta.
        He tekivät minulle todellisen paska tempun. Jos olisin tiennyt, millaista palvelua siellä saa,olisin valinnut ehdottomasti toisen paikan. Ja saattanut Morriksen koirientaivaaseen hänen ansaitsemallaan arvolla.


    • On loputtava.

      Lähetin tuon viestin eläinlääkärille, joka viestissä mainittiin.
      Olette todella tyhmiä, kun haittaatte julkisesti ammatinharjoittamista.
      Sellainen ei käy.

      • Anne&Doggi

        Ai, mielipidettään ei saa sanoa? Ja kukahan sen kieltää? Noin minä koin tilanteen ja piste.


    • kannattaa..

      Jos joudut viemään eläimesi eläin lääkäriin johonkin leikkaus toimenpiteeseen, kannattaa tarkistaa itse se leikkaus pöytä.
      Minun ENTINEN koira kuoli koska eläinlääkärissä leikkaus alusta oli aivan likainen. Koiraltani leikattiin siellä kivi suolesta. Viikko sen jälkeen koiraltani oli mädäntynyt metri suolia. Sitten se piti lopettaa. Veljeni oli huomannut että leikkaus alusta oli likainen, mutta oli vielä niin pieni että ei älynnyt seurauksia.

      • Anne&Doggi

        Eli näinkin voi käydä.. =( Olen todella pahoillani koirasi puolesta. Tiedän erittäin hyvin, miltä tuntuu luopua rakkaasta.
        Kyllä eläinlääkärissä asiallinen palvelu ja täydellinen hygienia ovat tärkeimpiä asioita!


    • hmm

      Toisaalta sitä luulisi, että vanhan koiran kanssa on tullut ennenkin käytyä eläinlääkärillä, ja on jo aikoja sitten valittu se oma luottolääkäri, joka tunnetaan, eikä tuollaisia yllätyksiä tule. Omaa koiraani en viimeiselle piikille veisi kuin ehdottomasti sille samalle hepulle, jonka kanssa on vuosia turistu niitä näitä, monta ötökkää hoidatettu, vaivat valitettu... Ja hänet sen verran tunnen, etten varmaankaan tuollaista käytöstä saisi osakseni.
      Hätälopetustapaukset ovat eri asia, silloin mennään lähimmälle joka ensin vastaa puhelimeen.

      • Anne&Doggi

        Tähän tapaukseen vielä sen verran. Kyseinen lopetus oli "hätälopetus." Oli kylmä talvi-ilma, ja maa aivan jäässä. Entinen koirani painoi yli 70kg, ja kyseinen eläinlääkäri oli täällä ainut,jolla tuhkaaminen onnistui. Tässä siis selitys.


    • Pirez

      kyllähän sitä Suomesta löytyy lääkäreistäkin ja eläinlääkärestäkin niitä jotka saisivat itse saada sen lopetuspiikin..
      Omalle kohdalle sattui aivan ihana eläinlääkäri, vein viime keväänä äitini kanin lopetuspiikille.. Toki itku pääsi väistämättä kun ihana Pörrö veti viimeiset henkäykset sylissäni.. Eläinlääkäri lohdutti ja sanoi että Pörrön on nyt hyvä olla.. ja antoi paperia jotta sain pyyhittyä kyyneleet ja meikit poskilta.
      Tuollaisia eläinlääkäreitä saisi olla kaikki =)

    • Hoitsu

      Me ollaan eläinlääkäri asema kurjesta saatu parasta palvelua ikinä :D
      Ja se, ettei jokaisella eläinlääkärillä ole aikaa itkeä asiakkaan kanssa.
      Itsellenikin on työssäni kehittynyt etiikka. En minä jää jokaisen kuolleen asiakkaan perheen luo puoleksi tunniksi, kun samassa ajassa minua tarvitaan muualla pelastamaan toisten henkiä.
      Eläinlääkärinkin on hyvä olla lempeä, mutta hän näkee kyseistä "tapahtumaa" jatkuvasti ja ei työnsä puolesta voi jäädä setvimään kaikkia kuolevia elikoita.

      Ja toistaiseksi, ehkä sillä eläinlääkärillä oli huono päivä.
      Kun minä olen kys. paikassa useasti käynyt, henkilökunta ovat aina neuvoneet ammattitaidolla ja hymyilleet.

      • Niin,

        varmaan ehkä jäi huomaamatta että tässä on muutama vuosi edellisestä viestistä. Yleensä tuossa ajassa kerkiää tapahtua vaikka mitä. Omistaja vaihtuu, eläinlääkärit vaihtuu(kuka saa potkut, kuka lähtee itse jne), asiakkaat vaihtuu. Ensin vähenee kunnes omistaja(jos edelleen sama) huomaa että jotain tarttis tehdä ja tekee kanssa.

        Ei ole maailmassa ensimmäinen eikä viimeinen paikka joka käy lähellä konkurssia ennen kuin muutoksia tapahtuu. Ihminen(joka jokaisen yrityksen takana on) on siitä mielenkiintoinen otus, että toimintaa tapahtuu vasta kun on vihoviimeinen pakko.


      • Anonyymi

        Olen käyttänyt omia koiriani useiden vuosien ajan alkutekstissä mainitussa Eläinlääkärifirmassa ja aina ollut enemmän kuin tyytyväinen palveluihin. Vuosien aikana on ollut esim. erittäin harvinainen leikkaus ja eläinlääkärikammoisen kodinvaihtaja koiran hoito ja kaikista säännöllisistä rokote yms. käynneissä on saatu aina erinomaista palvelua.


    • surkeaa 24

      Miksi joku vastaa 7 vuotta vanhaan viestiin.Haloo suomi 24 joka voisi poistaa kaikki ketjut viimeistään puolen vuoden päästä jos ei mitään keskustelua siinä.

    • Anonyymi

      Näin muuten yleisesti opin oman koiran lopetuksesta myös sen, että jos vain mahdollista: pyytäkää eläinlääkäri kotiin lopettamaan, älkää viekö klinikalle!!! Huomattavasti reilumpaa koiralle. Nykyään onneksi enemmän tarjotaan jo tuommoistakin vaihtoehtoa.

    • Anonyymi

      Usein tuo eläinlääkärille vienti koetaan vastenmieliseksi. Kuitenkin se on oiva keino lopettaa eläimen kärsimykset.

    • Anonyymi

      Ei ole tuollaista kuin Kurki lääkäriä. Turha valittaa olemattoman lääkrin toimista.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe