vesieristys kylpyhuoneeseen

Täysin pihalla

Moi,

Tarkoitus olisi vesieristää 2x2,5m2 suihku/wc-tila. Niin ja korkeus on lähemmäksi 3m. Ilmeisesti lattiat ja seinät tulisi eristää? Onko työ pakko tehdä certifioidulla tekijällä? Tiedossa olisi erittäin hyvä laattamies, joka tehnyt eristyksiä, mutta hänellä ei ole certifikaattia. Mitä tuollainen eristys maksaa, jos se tettää certifikaatin omaavalla ammattilaisella?

8

6946

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mate

      Ota yhteyttä johonkin urakoitsijaan jolla on VTT:n vedeneristyssertifikaatin omaava asentaja.
      Kysy mitä vesieritys maksaa urakoitsijan tekemänä. Jos on selvästi kalliimpi kuin oman laattamiehesi niin kysy josko laatamies voisi eristyksen tehdä ja sertifioitu asentaja tulisi sen sitten tarkistamaan.
      Kaikki eivät mielellään allekirjoita toisen tekemää työtä.
      Toki tarkastus myös maksaa.

      Jos laattamies on joku tuttu tai muuten vaan tekee ilman kuittia niin laske myös se että oikean urakoitsijan työstä saat 60% kotitalousvähennystä joten se voi hyvinkin tulla halvemmaksi.

      • Täysin pihalla

        Moi,

        Taitoa eristyksen ja laatoituksen tekemiseen kyllä löytyy, mutta ainoa mikä epäilyttää on vastuuni. Tiedän kuulostaa hullulta. Oletetaan että myyn asunnon joskus pois. Kauan olen vastuussa vesieristeistä ja mahdollisista kosteushaitoista. Tarkoituksenani ei todellakaan ole tehdä mitään pommia ja myydä äkkiä pois, vaan rakentaa itselleni kohtuuhintainen kylppäri. Kuten kaikki tiedämme elämäntilanteet saattavat muuttua ja sen myötä voin joutua asuntoni myymään. Tällöin tuo vastuu tulee peliin, toki onhan vastuu minulla myös siinä asutessani.


      • P.N
        Täysin pihalla kirjoitti:

        Moi,

        Taitoa eristyksen ja laatoituksen tekemiseen kyllä löytyy, mutta ainoa mikä epäilyttää on vastuuni. Tiedän kuulostaa hullulta. Oletetaan että myyn asunnon joskus pois. Kauan olen vastuussa vesieristeistä ja mahdollisista kosteushaitoista. Tarkoituksenani ei todellakaan ole tehdä mitään pommia ja myydä äkkiä pois, vaan rakentaa itselleni kohtuuhintainen kylppäri. Kuten kaikki tiedämme elämäntilanteet saattavat muuttua ja sen myötä voin joutua asuntoni myymään. Tällöin tuo vastuu tulee peliin, toki onhan vastuu minulla myös siinä asutessani.

        lienee oma asunto kerrostalossa,niin kysy ensin isännöitsijältä. Meilä toimitaan kylppäriremontissa siten että suoritetaan tarvittaessa kosteusmittaus/kuivaus. Tehdään ohjeen mukaan tarvittavat vesi/kosteuseristykset, jotka isännöitsijä tarkastaa ja valokuvaa digikameralla. Taloyhtiö maksaa osakkaan vesi/kosteus eristyksen teosta 400e.


      • taloyhtiö
        P.N kirjoitti:

        lienee oma asunto kerrostalossa,niin kysy ensin isännöitsijältä. Meilä toimitaan kylppäriremontissa siten että suoritetaan tarvittaessa kosteusmittaus/kuivaus. Tehdään ohjeen mukaan tarvittavat vesi/kosteuseristykset, jotka isännöitsijä tarkastaa ja valokuvaa digikameralla. Taloyhtiö maksaa osakkaan vesi/kosteus eristyksen teosta 400e.

        ei maksa eristettä, jos ei ole mitään vikaa.
        yleensä näin.


      • P.N
        taloyhtiö kirjoitti:

        ei maksa eristettä, jos ei ole mitään vikaa.
        yleensä näin.

        Kysyin sen eilen(19.10.2005). Tosin meilä on kylppärissä vesieristys pohja ja pintabetonin välissä jo olemassa. Vaativat remontin yhteydessä uuden eristyksen lattiapinnoitteen (muovimaton/laatoituksen) alle. Ehkä siksi se menee taloyhtiön piikkiin.


      • Juha
        P.N kirjoitti:

        Kysyin sen eilen(19.10.2005). Tosin meilä on kylppärissä vesieristys pohja ja pintabetonin välissä jo olemassa. Vaativat remontin yhteydessä uuden eristyksen lattiapinnoitteen (muovimaton/laatoituksen) alle. Ehkä siksi se menee taloyhtiön piikkiin.

        Vasen käsi ei tiedä mitä oikea tekee???
        1.Muovimaton alle ei missään olosuhteissa saa laittaa vesieristettä!
        2.On riskirakenne tuokin että pintabetonin alla on vesieriste olemassa ja sitten laitetaan pintabetonin päälle uusi vesieriste. Näin ei ole hyvä menetellä, siksi juuri suositellaan teettämään työt sertifikaatin omaavilla henkilöillä että edes jonkinlainen järki säilyisi näissäkin hommissa.


      • käytännössäkokenut
        Juha kirjoitti:

        Vasen käsi ei tiedä mitä oikea tekee???
        1.Muovimaton alle ei missään olosuhteissa saa laittaa vesieristettä!
        2.On riskirakenne tuokin että pintabetonin alla on vesieriste olemassa ja sitten laitetaan pintabetonin päälle uusi vesieriste. Näin ei ole hyvä menetellä, siksi juuri suositellaan teettämään työt sertifikaatin omaavilla henkilöillä että edes jonkinlainen järki säilyisi näissäkin hommissa.

        Sertifiointi ei takaa välttämättä hyvää tulosta, esim. valmiiksi liimattava vahvikekankaan. Liimaaineet haurastuu määrättyjen liima-aineiden kanssa, joita käytetään lattiakaivojen kiinityksessä kuten sikabond 520. Loppu tulos, kaivon laatoituksen purkutyö 2 viikkoa töiden valmistumisesta. Vaikka kaikkituotteet yhteensopivia ja sertifioituja. Lattiakaivon liimaamiseen käytetyssä tuotteessa ei varoitusta, ettei sovellu lattiakaivojen liimaamiseen ja haurastuttaisi vahvikekankaan liimaa.


    • laki vaan suositu

      Vesieristyksen saa tehdä kuka vaan joka osaa sen tehdä: se on vaan suositus että homma teetettäisiin sertifikaatin omaavalla henkilöllä. Olen nähnyt monta päin per...tä tehtyä eristystä ja osassa on ollut tekijänä niin sanottu sertifikaati mies. Jos tekiä on tunnollinen ja osaa hommansa, niin anna tehdä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4314
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1809
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1549
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1370
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1325
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    Aihe