Renault R19 Tyhjäkäynti ongelma

autossani on sellanen vika että tyhjäkäynnillä kylmänä on tyhjäkäynti kierrokset on n.3000 - 3500 rpm ja lämpimänä n 2000 - 2500 rpm vika alkoi ajaessa kun painoin kytkimen liikeenteesä ni sit alkoi yht äkkiä huutaa kone voisitteko auttaa minua kiitos :)
Ilmianna
Jaa

3 Vastausta


Ja mikähän moottori ja ruiskutyyppi?

Tyhjäkäyntimoottori tai ruiskun lämpöanturi tai jossain liitin huonosti kiinni,tai matto kaasupolkimen päällä;)

Lämpöanturivika saattaa aiheuttaa myös kolinaa kylmäkäynnistyksessa,eikä ole sitten lämpömittarin anturi vaan ruiskun,ja onko siinä edes ruisku?

Viallinen tyhjäkäyntimoottori laskee yleensä kierrokset välillä liian alas.

Paha vaan auttaa jos kysyjä ei tiedä autonsa vuosimallia tai moottorityyppiä,tai edes kokoa.

Moiset tiedot löytyy rekisteriotteesta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
vm 1989 1.7i bosch 1 piste r
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mahdollista on, että tyhjäkäynnin lisäilmaventtiili (tyhjäkäyntimoottori) on likainen tai muuten rikki. Se on sellainen metallinen mötikkä, johon menee kaksi letkua ja sähköpiuha. Musitaakseni se on 19-Rellussa edestä katsottuna oikealla suhteellisen näkyvillä moottoritilassa. Voipi kokeilla ottaa letkun irti ja varovasti jotain crc-tyyppistä voiteluainetta ruiskauttaa luistiin.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Renault R19 Tyhjäkäynti ongelma

autossani on sellanen vika että tyhjäkäynnillä kylmänä on tyhjäkäynti kierrokset on n.3000 - 3500 rpm ja lämpimänä n 2000 - 2500 rpm vika alkoi ajaessa kun painoin kytkimen liikeenteesä ni sit alkoi yht äkkiä huutaa kone voisitteko auttaa minua kiitos :)

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta