nivuskipu

mikä avuksi?

Mulla on oikean puolen nivusessa semmosta kolottavaa/jomottavaa kipua, joka säteilee sisäreiteen. Kipua on vaikea paikantaa et missä se kipukohta on, mutta nivusissa tuntuu eniten. Vasemmassa nivusessa ei kuitenkaan kipua. Välillä on päiviä että sitä ei oo, mut sitten se taas palaa. Aloitin pari kuukautta sitten harrastamaan liikuntaa enemmän, silloin tätä ei vielä ollut . Vaan se alkoi yhtäkkiä puolitoista vkoa sitten. Liikunta tuntuu välillä auttavan kipua. Mitähän tämä kolotus voisi olla? ja mikä siihen olisi avuksi?

7

62087

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoidettu

      Sivuillani vastaus tähänkin

    • sama vaiva

      Moikka
      Tutun oloiset vaivat.Miekin laukkoin lääkärissä
      monesti ennenkuin paljastui kivun aiheuttaja.
      Ekaksi epäilivät nivustyrää sit lonkkaa ja lopuksi vikaa päässä ko ei löytynyt oikein selkeää syytä kivulle.Kiitokset nykyiselle lääkärille joka otti asian tosissaan,epäili hermopinnettä selässä.Sain lähetteen selän mangeetti kuvaukseen.Kuvista selvis heti et
      lääkäri oli oikeessa III ja IV nikaman välissä
      välilevyn pullistuma ja paha.Nyt ootellaan leikkausta.

      • Pullistuma

        Mulla oli pari vuotta sitten sama juttu. Jatkuva kova kipu nivusessa joka säteili etureidestä polveen saakka.
        Juoksin lääkärisssä jotka määräsivät särkylääkkeitä jos toisiakin. Sitten menin yksityislääkärille ja sieltä magneettikuvaukseen ja maksoin itseni kipeäksi.Kivun aiheuttaja selvisi, välilevynpullistuma. Sitten hermoratatutkimukseen ja siellä todettiin hermopinne, eli pullistuma painoi hermoa. Ajan kanssa tuo meni itsekseen ohi, minä selvisin onneksi ilman leikkausta.


      • 13w tyty
        Pullistuma kirjoitti:

        Mulla oli pari vuotta sitten sama juttu. Jatkuva kova kipu nivusessa joka säteili etureidestä polveen saakka.
        Juoksin lääkärisssä jotka määräsivät särkylääkkeitä jos toisiakin. Sitten menin yksityislääkärille ja sieltä magneettikuvaukseen ja maksoin itseni kipeäksi.Kivun aiheuttaja selvisi, välilevynpullistuma. Sitten hermoratatutkimukseen ja siellä todettiin hermopinne, eli pullistuma painoi hermoa. Ajan kanssa tuo meni itsekseen ohi, minä selvisin onneksi ilman leikkausta.

        MUlla oli puolitoista vuotta jatkuva jomotus nivuset-lonkka-reiden ulkosyrjä alueella. välillä kipu oli pahempi ja välillä laimeempi. kävin jatkuvasti sairaalassa eri lääkäreiden luona ja viimein löydettiin monien tutkimusten perusteella että minulal on hermopinne.

        Koska kipuja oli jatkunut niin pitkään päätyivät lääkärit leikkaukseen. Nyt on 3vrk leikkauksesta ja oon jo hyvin paranemassa. Laittoivat leikkauksessa itse sulavat tikit. Välillä todella kovaa vihlontaa tuntunut haavan seudulla, toivottavasti normaalia. Keppejä käyän ainoastaan vähän pidemmällä kävelyllä.

        Leikkaussalissa minulle tehtiin selkäydin puudutus ja heräämössä koko alavartalo oli puutunut. Kaikki on ennallaan paitsi että oiken jalan (kipeän) ulkosyrjään ei ole tuntoa palautunut. Lääkärit sanoivat että tuo on normaalia. Parempi että oisikin :)

        Vastaan pari vuotta liian myöhään tähän viestiin mut ajan kuluks vaan tänkin kirjotin :D


    • minulla myös
    • sama!

      Itselläni on aivan sama kipunja olen 12v salibandynpelaaja tosin mulla on kaikki nilkat jne kipeen :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      3338
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1935
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1361
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe