ataraxista kertokaa?

apuako?

onko atarax jollain"ns rauhottavana?unentuojana?tai unilääkkeen rinnalla?millaisia käyttökokemuksia on?niin toki se annostus ja muu lääkitys kiinnostaisi kuulla..
itsellä:cipralex 10mg.
imovene yöksi=ei auta kovin usein.
atarax uutena!

21

25214

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väsytti

      Kyllä se rentouttaa ja rauhoittaa mutta väsynyt olo jatkuu pitkään vielä aamullakin.Kai se vaikuttaa yksilöllisesti,oon aika herkkä lääkkeiden vaikutuksille...mua se kyllä väsytti liikaa.

    • Ovidiu

      Olen saanut Ataraxia unilääkkeeksi, koska bentsopohjaiset tai niiden tyyppiset kuten tsaleploni, tsolpideemi ja tsopikloni eivät auta unettomuuteen enää kovin hyvin. Syy tähän on se, että käytän päivälääkkeenä klonatsepaamia (Rivatril) 1-1,5 mg / vrk.

      Ataraxín vaikuttava aine hydroksitsiini unettaa mukavasti ja ainakin itse olen siitä hyötynyt. Annostukseni on 25 mg x 1-3. Jotkut käyttävät huomattavasti suurempiakin annoksia, koska Atarax on melko vaaraton lääke.

      • apuako tästä

        ataraxia ja muita lääkkeitä?mutta ei muita(unilääkkeitä?
        imovane ei ainakaan poista unettomuutta minulla.xanor ei väsytä enään.
        joten ataraksista suhteellisesti hyvää olen kuullut unihäiriöiden hoidoissa.


      • Ovidiu
        apuako tästä kirjoitti:

        ataraxia ja muita lääkkeitä?mutta ei muita(unilääkkeitä?
        imovane ei ainakaan poista unettomuutta minulla.xanor ei väsytä enään.
        joten ataraksista suhteellisesti hyvää olen kuullut unihäiriöiden hoidoissa.

        Itselläni on vain yksi unilääke ja se on Atarax. Enkä muita unilääkkeitä pidä.

        Muut lääkkeet tässä ilman suurempia selvityksiä: Metforem, Ixel, Buspar, Rivatril, Ranoprin, Aspirin cardio ja Lanzo.


      • mirkku
        apuako tästä kirjoitti:

        ataraxia ja muita lääkkeitä?mutta ei muita(unilääkkeitä?
        imovane ei ainakaan poista unettomuutta minulla.xanor ei väsytä enään.
        joten ataraksista suhteellisesti hyvää olen kuullut unihäiriöiden hoidoissa.

        Imovane on nukahtamislääke. Ei toimi samalla lailla, kuin varsinaiset unilääkkeet.


      • Ovidiu
        mirkku kirjoitti:

        Imovane on nukahtamislääke. Ei toimi samalla lailla, kuin varsinaiset unilääkkeet.

        ...tsopiklonia sisältävä keskipitkävaikutteinen UNILÄÄKE.

        On olemassa pitkävaikutteisia (kuten nitratsepaami), keskipitkävaikutteisia (tematsepaami, tsopikloni), lyhytvaikutteisia ja ultralyhytvaikutteisia (tsaleploni, tsolpideemi, midatsolaami, triatsolaami) unilääkkeitä.

        "Nukahtamislääke" on enemmänkin markkinamiesten valjastama termi.


      • mirkku
        Ovidiu kirjoitti:

        ...tsopiklonia sisältävä keskipitkävaikutteinen UNILÄÄKE.

        On olemassa pitkävaikutteisia (kuten nitratsepaami), keskipitkävaikutteisia (tematsepaami, tsopikloni), lyhytvaikutteisia ja ultralyhytvaikutteisia (tsaleploni, tsolpideemi, midatsolaami, triatsolaami) unilääkkeitä.

        "Nukahtamislääke" on enemmänkin markkinamiesten valjastama termi.

        Teoriassa näin. Käytännössä toimii helpottamaan nukahtamista, mutta jo muutaman nukutun tunnin jäkeen ei enää auta.


    • Ansku

      Hei!

      Käytän Ataraxia allergiaan...Ilmeisesti sille nousee toleranssi aika nopeasti, koska ei mua ainakaan se enää väsytä laisinkaan. (puolen vuoden käytön jälkeen. 50mg iltaisin)

    • relapse

      Pahimpina masennusaikoinani osastolla käytiin läpi liki kaikki mahdollinen, ja vain valvoin. Viimeinen, liki epätoivoinen ratkaisu: atarax 25 mg X 8.. siis maksimiannos, yhteensä 200mg. Ja ensimmäistä kertaa kuukausiin nukuin. Jotkut tipahtavat jo puolikkaasta, mutta koska lääke todellakin on antihistamiini eli allergialääke eli käytännössä hyvin vaaraton, lääkäriltä voisi olla aiheellista pyytää ihan kunnon kupillista.

      /nainen; 55kg hevosen elimistöä

      • tai 50/uneton.

        no 25mg ei tunnu yhtään missään.kuten ei kyllä 50mg.
        en sitten tiedä tulisiko tämän määrän jo väsyttää...ei minua ainakaan.


      • toimii minulla
        tai 50/uneton. kirjoitti:

        no 25mg ei tunnu yhtään missään.kuten ei kyllä 50mg.
        en sitten tiedä tulisiko tämän määrän jo väsyttää...ei minua ainakaan.

        piristeenä,joten kippaan sen satsin aamulla.Ei tule lainkaan väsyttävää oloa.


      • tuo
        toimii minulla kirjoitti:

        piristeenä,joten kippaan sen satsin aamulla.Ei tule lainkaan väsyttävää oloa.

        ole allergialääke, lääkäri ehdotti sitä, mutta kun en ole allerginen niin miksi sitä unettomuuteen, sehän voi pahemmassa tapauksessa puhkaista allergian terveelle ihmiselle. Imovanella nukun tosi hyvin, ja en tartte kun 1 ainoan pillerin, siis toleranssi ei ole kohonnut, käyttänyt 15v, onkohan tuo allergialääke kallis, jospa lääkärit saa siitä paremmat bonukset.


      • allergiaa saa
        tuo kirjoitti:

        ole allergialääke, lääkäri ehdotti sitä, mutta kun en ole allerginen niin miksi sitä unettomuuteen, sehän voi pahemmassa tapauksessa puhkaista allergian terveelle ihmiselle. Imovanella nukun tosi hyvin, ja en tartte kun 1 ainoan pillerin, siis toleranssi ei ole kohonnut, käyttänyt 15v, onkohan tuo allergialääke kallis, jospa lääkärit saa siitä paremmat bonukset.

        kellekään puhkeamaan! Ellei siis ole vaikuttavalle aineelle tai sidosaineille allerginen jo valmiiksi.
        Atarax on todella HALPA lääke, siitä kukaan mitään bonuksia saa..

        Et sitten ole koskaan kuullut että yhdellä lääkkeellä on _useita_ eri indikaatioita?!


      • vaivaa kun atarax
        allergiaa saa kirjoitti:

        kellekään puhkeamaan! Ellei siis ole vaikuttavalle aineelle tai sidosaineille allerginen jo valmiiksi.
        Atarax on todella HALPA lääke, siitä kukaan mitään bonuksia saa..

        Et sitten ole koskaan kuullut että yhdellä lääkkeellä on _useita_ eri indikaatioita?!

        ei vaikuta mitenkään rauhoittavasti eikä vie ahdistusta pois.Se piristää minua,enkä saa nukuttua,kun illalla otan 2 kpl.


      • nuijanukutus
        vaivaa kun atarax kirjoitti:

        ei vaikuta mitenkään rauhoittavasti eikä vie ahdistusta pois.Se piristää minua,enkä saa nukuttua,kun illalla otan 2 kpl.

        Ota pari kappaletta Levozin 100mg tai Leponex 100mg, niin takaan, että uni kyllä tulee tosin ainoa miinus tuossa on se, että heräät seuraavana päivänä vasta iltapäivällä klo:15.00-18.00. ja olet todennäköisesti kussut housuun, koska et herää, vaikka yöllä olisi kuinka kova hätä tahansa :) Mutta kullä tuohonkin parin viikon jälkeen kasvaa se toleranssi ja sit ei ole enään seuraavana päivänä sellainen olo, että jalat painavat tonnin ja suu kuiva ja puheesta ei saa mitään selvää, koska et pysty puhumaan(kirjaimellisesti). Mut paras vaihtoehto on Dormicum 15mg x 2kpl, illalla 30min. ennen nukkumaanmenoa. Se on sit taas eri asia, että mistä löytää sellaisen lääkärin joka niitä kirjoittaa enään nykypäivänä, koska ovat bentsoja ja yleisimpiä väärinkäytettyjä ja katukaupassa pyöriviä nappeja. Hinta kadulla 7,5e.-15e./kpl. Tämä on täysin narkkareiden aikaan saannosta!


    • ötökkä

      otin tässä yhtenä iltana Ataraxin ja minulle tuli siitä harha-aistimuksia.Näin seinillä skorpioneja ym.ötököitä. Onko muilla vastaavia kokemuksia tän lääkkeen käytön yhteydessä?

      • villivattu123

        25mg sain ihme pelkotilat ja keho tuntui kun olisi aaltoillut vähän niinkun sienitripin alussa. kroppa oli "löysä" mut pää virkeä ja tuntuu kun olisin nukkunut silmät auki koko yön, horroksen ja valveen välitilassa. tooosi outoa koska ei koskaan mistään muista tullut mitään vastaavaa ja monen moista kokeiltu :0


    • happypillman

      Olen itse käyttänyt ataraxia nyt vasta 2 viikkoa. Oon nukkunut paremmin, väsymys kuitenkin jatkuu seuraavaan päivään asti. Aluksi riitti yksi tabletti, mutta nyt oon joutunut ottamaan 100mg/pv. Ahdistukseen ei ole toiminut laisinkaan.

    • Nonou

      Ei auttanut nukkumiseen mulla 5 x 25 mg ataraxia.

    • niihhh

      Oon syönyt ja annostus oli 6x25mg. Eipä vaikuttanut juuri millään tavalla, ja ahdistukseen on kyllä parempiakin lääkkeitä olemassa..

    • Toimii.jotenkuten

      Itse otan Melatoniinin lisäksi 6 tbl Ataraxia unettomuuteen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1804
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1602
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1518
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      19
      1399
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe