Torrevieja

Costa Blanca

Pääsen kohta eläkkeelle ja olen aikonut asua Espanjassa talvikuukaudet. Kysyisin, että millainen paikka on Torrevieja ja kannattako sieltä ostaa asunto ?

52

42011

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • padre

      Ei kannata kiirehtiä ostoa. Moni suomalainen
      siellä vuokraa mielellään suomalaiselle. Ota
      selvää, niin homma alkaa hahmottumaan. Ennenpitkää tiedät tarkalleen mistä haluat ehkä
      omistaa asuntosi.
      Paikaan vaikuttaa moni asia, voitko käyttää omaa autoa liikkumiseen? Jne...
      Ilmastohan on siellä aivan ihana - ei teollisuutta, suolajärvet, valo ja lämpö!
      Sieltä löytyy sitten kyllä jopa suomalainen espanjassa kouluttautunut lakimies auttamaan ostossa ja verokysymyksissä.

    • jussi

      itse olen asunut 2vuotta torreviejassa kiva paikka tulin viikko sitten sieltä hinnat ovat nousseet n. suomen tasolle asunnon ostoa en suosittele mene ensin vuokralle h.noin 300e kk katselet rauhassa ja etsi joku luotettava suomalainen avuksesi siinä vaiheessa kun todella suunnittelet asunnon ostoa koska huijareita siellä riittää mm.eräs lieto torreviejan läheisyydessä myös mielenkiintoisia paikkoja

      • Costa Blanca

        vastauksista. Tuntuu vähän ihmeelliseltä, että siellä asuntojen hinnat lähentelevät Suomen hintoja. Eikös siellä rakenneta "kevyemmin" kuin meillä ilmastosta johtuen. Olen muuten kuullut samaa, että suomalaiset välittäjät huijaavat toisia suomalaisia. Onkohan tämä sitä isänmaanrakkautta ?


      • jussi
        Costa Blanca kirjoitti:

        vastauksista. Tuntuu vähän ihmeelliseltä, että siellä asuntojen hinnat lähentelevät Suomen hintoja. Eikös siellä rakenneta "kevyemmin" kuin meillä ilmastosta johtuen. Olen muuten kuullut samaa, että suomalaiset välittäjät huijaavat toisia suomalaisia. Onkohan tämä sitä isänmaanrakkautta ?

        rakentaminen on espanjassa aika katastrofaalista oli rakentajana skandinaavi tai espanjalainen sen takia on hyvä vuokrata asunto ja katsella tilannetta. suomi espanja seuralla ei ole mitään tekemistä torreviejan seuran kanssa että se siitä vuokratasot heittelevät paljon sitten kannattaa katsella minkälaiset lämmityslaitteet huoneistossa on koska talvi illat voivat olla viileitä ja kämpät harakanpesiä


      • Costa Blanca
        jussi kirjoitti:

        rakentaminen on espanjassa aika katastrofaalista oli rakentajana skandinaavi tai espanjalainen sen takia on hyvä vuokrata asunto ja katsella tilannetta. suomi espanja seuralla ei ole mitään tekemistä torreviejan seuran kanssa että se siitä vuokratasot heittelevät paljon sitten kannattaa katsella minkälaiset lämmityslaitteet huoneistossa on koska talvi illat voivat olla viileitä ja kämpät harakanpesiä

        Vielä kysyisin. Te, jotka olette asunnon ostaneet, niin oletteko olleet ostokseenne tyytyväisiä vai onko tullut katumus päälle ja mistä syystä. Te taas, jotka olette luopuneet asunnosta, niin oletteko saanneet omanne pois. Olen itse viime aikoina opiskellut espanjankieltä, jotta saisin enemmän irti mahdollisesta asumisesta. Kiitoksi vielä arvokkaista neuvoista, taidanpa siis kallistua vuokrauskannalle.


      • padre
        Costa Blanca kirjoitti:

        Vielä kysyisin. Te, jotka olette asunnon ostaneet, niin oletteko olleet ostokseenne tyytyväisiä vai onko tullut katumus päälle ja mistä syystä. Te taas, jotka olette luopuneet asunnosta, niin oletteko saanneet omanne pois. Olen itse viime aikoina opiskellut espanjankieltä, jotta saisin enemmän irti mahdollisesta asumisesta. Kiitoksi vielä arvokkaista neuvoista, taidanpa siis kallistua vuokrauskannalle.

        Tyytyväinen olen, hankin asunnon 1990.
        Klikkaa tuonne Torreviejan seuraan, siellä tiedetään vuokrahalukkuuksista ja mahdollisuuksista.

        www.kolumbus.fi/massol/costablancasuomiseura/index.html


      • padre.
        padre kirjoitti:

        Tyytyväinen olen, hankin asunnon 1990.
        Klikkaa tuonne Torreviejan seuraan, siellä tiedetään vuokrahalukkuuksista ja mahdollisuuksista.

        www.kolumbus.fi/massol/costablancasuomiseura/index.html

        Tosi hyvä sivusto, siinähän on paljon hyödyllistä tietoa.


      • Costa Blanca
        padre kirjoitti:

        Tyytyväinen olen, hankin asunnon 1990.
        Klikkaa tuonne Torreviejan seuraan, siellä tiedetään vuokrahalukkuuksista ja mahdollisuuksista.

        www.kolumbus.fi/massol/costablancasuomiseura/index.html

        Kiittäjä oli Costa Blanca.


      • juuso
        Costa Blanca kirjoitti:

        Vielä kysyisin. Te, jotka olette asunnon ostaneet, niin oletteko olleet ostokseenne tyytyväisiä vai onko tullut katumus päälle ja mistä syystä. Te taas, jotka olette luopuneet asunnosta, niin oletteko saanneet omanne pois. Olen itse viime aikoina opiskellut espanjankieltä, jotta saisin enemmän irti mahdollisesta asumisesta. Kiitoksi vielä arvokkaista neuvoista, taidanpa siis kallistua vuokrauskannalle.

        ostin asunnon vuonna -98 ja myin sen -02 ja voitto olis ollut kaksinkertainen jos se liero valittaja ei olis viennyt mun rahoja siis se joka on sielta turuust.
        suomiseura on hyva paikka kysya myos mitka valittajat on rehellisia ja siella on ihmisia joilla on naista valittajista kokemuksia, kannattaa kysella.


      • Costa Blanca
        juuso kirjoitti:

        ostin asunnon vuonna -98 ja myin sen -02 ja voitto olis ollut kaksinkertainen jos se liero valittaja ei olis viennyt mun rahoja siis se joka on sielta turuust.
        suomiseura on hyva paikka kysya myos mitka valittajat on rehellisia ja siella on ihmisia joilla on naista valittajista kokemuksia, kannattaa kysella.

        neuvosta. Miten se liero sinua **setti ?


      • juuso
        Costa Blanca kirjoitti:

        neuvosta. Miten se liero sinua **setti ?

        joo minua se kusetti klassisella valtakirja jutulla. annoin valtakirjan kaupantekoa varten ja se riitti jai rahat tulematta. varoituksen sana kun ostatte asuntoa niin alkaa antako kenellekkaan valtakirjaa niin ette tule kusetetuksi ja tietysti viela kun teette kaupat niin hankkikaa kunnollinet ulkopuolinen tulkki eika sita mita valittaja suosittelee niin ette tule petetyiksi.


      • Costa Blanca
        juuso kirjoitti:

        joo minua se kusetti klassisella valtakirja jutulla. annoin valtakirjan kaupantekoa varten ja se riitti jai rahat tulematta. varoituksen sana kun ostatte asuntoa niin alkaa antako kenellekkaan valtakirjaa niin ette tule kusetetuksi ja tietysti viela kun teette kaupat niin hankkikaa kunnollinet ulkopuolinen tulkki eika sita mita valittaja suosittelee niin ette tule petetyiksi.

        tosi härskiä. Eikös tuollaista lieroa saa vastuuseen tekemisistään. Sehän on roisto.


      • Anonyymi
        Costa Blanca kirjoitti:

        vastauksista. Tuntuu vähän ihmeelliseltä, että siellä asuntojen hinnat lähentelevät Suomen hintoja. Eikös siellä rakenneta "kevyemmin" kuin meillä ilmastosta johtuen. Olen muuten kuullut samaa, että suomalaiset välittäjät huijaavat toisia suomalaisia. Onkohan tämä sitä isänmaanrakkautta ?

        Kysy pitkään myyjänä olleelta. Remekalta tietääkö he kuka on iltasanomissa 4.2.2020 riinan ja Leon asunnon myyjä, tosi v.... Tu juttu


    • jussi

      kannattaa myös katsoa netistä enetti.com sieltä saa jotain vinkkejä suomi- seura torreviejassa lämpenee sisäänpäin kuin savusauna heh heh

      • Esko

        Pitää paikkansa,kannattaa käydä: enetti.com ja
        siellä keskustelut.
        Sieltä löytyy niin puolesta puhujia kuin myös
        kritiikkiä.


      • Mutta..
        Esko kirjoitti:

        Pitää paikkansa,kannattaa käydä: enetti.com ja
        siellä keskustelut.
        Sieltä löytyy niin puolesta puhujia kuin myös
        kritiikkiä.

        Enetissä kannattaa ainakin selata aiemmat kommentit Torreviejasta ja sitten uskoa itse valikoiden, mielipiteitä on monia. Tosi hyvää tietoa siellä. Mutta..

        Pitää muistaa, että kanava on maksullinen. Itse en ole Vip-jäsen enkä maksa enetin vuosijäsenyyttä.

        Jos kysyn jotakin vastaavaa kuin: "Miten sellaista ja sellaista verotetaan kun ostaa toisen asunnon Espanjasta jne." Vastaukseksi olen saanut, että tule tuonne vip-puolelle keskustelemaan! Sanonnalla tarkoitetaan, että maksa ensin jäsenmaksu. Suomi24.fi olisi siitä hyvä, että kaikki voivat osallistua varallisuuteen katsomatta. Voi enetissä toki kysellä semmoisia kuin: "Tykkäätkö asunnostasi?" "Tykkäätkö Torreviejasta?" Ne ovat sallittua. Mutta sitten muu businekseen liittyvä pitääkinhoidella vip-puolella. (Muutenhan enetti ei pysty toimimaan, jos mainosmarkkoja ei tule mistään. Ymmärrän toki.) Jos kirjoittaa yleiselle palstalle jotain kysymyksiä, jotka kuuluisivat oikeammin vippiin, niin ylläpitö tietysti poistaa sellaiset viestit ja ottaa ainakin yhteystiedot pois.


    • Torreblanca

      Olen asunut vaimoni kanssa Torreviejassa vakituisesti n.3 vuotta. Tosin ympärivuotisena loma-asuntona vuodesta 2000. Hyvin on viihdytty.
      On tullut mukavia uusia ystäviä ja Suomenkaan sukulaiset sekä ystävät eivät ole kaikonneet.
      Itse pidän omistusasuntoa hyvänä vaihtoehtona.
      Asiaa asunnon ostosta täältä. Itselläni on täällä erittäin hyvä ystäväperhe (suomalainen), joka hoitaa satavarmasti kaikki asunnon ostoon tai vuokraukseen liittyvät asiat. Kaikkien lakien ja määräysten mukaan. Itselläni on kokemukset kolmen asunnon oston ja myynnin kautta. Ei ole tarvinnut pelätä huijaamista. Muuten asuntokauppahuijareita on varmasti joka maailman kolkassa.
      Ostimme omakotitalon keväällä aivan meren äärestä Torreviejassa. Olemme siitä haaveilleet koko täällä olo ajan ja nyt se osui kohdalle. Joten, jos asunnon osto kiinnostaa, minulla olisi tarjota edellinen asuntomme, Bungalow kahdella makkarilla, tosi nätiltä paikalta ja upealla näköalalla järkihintaan. Jos kiinnostaa, annan tarvittaessa siitä kuvia ja lisäinfoa sekä varmasti luotettavat kaupan hoitajat (mukana Finesa toimisto)

      • sinne

        Millä alueella tämä bungalow sijaitsee?


      • Torreblanca
        sinne kirjoitti:

        Millä alueella tämä bungalow sijaitsee?

        Moikka.
        Kiitos kysymästä. Huomasin, että kyselysi oli jo lähes kaksi vuotta vanha. Anyway.
        Paikka on varmasti yksi Torreviejan upeimpia ja korkeammalla paikalla. Jos katsot Torreviejan kartalta osoitteen Avenida Torreblana 22. Laita vaikka Google earthin kautta. Se on ison kanjonin vieressä, johon on valmistumassa EU:n tukema tosi upea puisto. (1 milj. Euroa). Eitulevarmasti asuntoja eteen. Alkaa olemaan lähes valmis. Puusto puuttuu. Voin lähettää kuvia mestasta, tosin vanhoja, jos haluat.


      • sinne
        Torreblanca kirjoitti:

        Moikka.
        Kiitos kysymästä. Huomasin, että kyselysi oli jo lähes kaksi vuotta vanha. Anyway.
        Paikka on varmasti yksi Torreviejan upeimpia ja korkeammalla paikalla. Jos katsot Torreviejan kartalta osoitteen Avenida Torreblana 22. Laita vaikka Google earthin kautta. Se on ison kanjonin vieressä, johon on valmistumassa EU:n tukema tosi upea puisto. (1 milj. Euroa). Eitulevarmasti asuntoja eteen. Alkaa olemaan lähes valmis. Puusto puuttuu. Voin lähettää kuvia mestasta, tosin vanhoja, jos haluat.

        Kyseessä ei ole sama henkilö.
        Oltiin viime talvi Torressa. Kiinnostava paikka.
        Tutkiskellaan asuntoja. Ehkä vielä tässä vaiheessa vuokraus olisi paikallaan. Sinne kuitenkin taas pian.


      • Torreblanca 22
        sinne kirjoitti:

        Kyseessä ei ole sama henkilö.
        Oltiin viime talvi Torressa. Kiinnostava paikka.
        Tutkiskellaan asuntoja. Ehkä vielä tässä vaiheessa vuokraus olisi paikallaan. Sinne kuitenkin taas pian.

        Ei ole varmaan oikea foorumi vaihtaa ajatuksia? Miten saan muuten yhteyden.


      • sinne
        Torreblanca 22 kirjoitti:

        Ei ole varmaan oikea foorumi vaihtaa ajatuksia? Miten saan muuten yhteyden.

        Esim. näin vois yrittää:
        Mene orkin sivuille ja lähetä Puntulle sähköpostia.


      • Torreblanca 22
        sinne kirjoitti:

        Esim. näin vois yrittää:
        Mene orkin sivuille ja lähetä Puntulle sähköpostia.

        Orkki meni jakeluun, ei muuta. Laita mulle mailiosoite 0400 428728 (en anna tässä Espanjan numeroita). Tai muu yhteystieto.


      • annettu
        Torreblanca 22 kirjoitti:

        Orkki meni jakeluun, ei muuta. Laita mulle mailiosoite 0400 428728 (en anna tässä Espanjan numeroita). Tai muu yhteystieto.

        Alueesi ei hyvä meille. Ajattelin että jos vaikka olisi Lago Jardin alueella. Silloin...


      • Torreblanca 22
        annettu kirjoitti:

        Alueesi ei hyvä meille. Ajattelin että jos vaikka olisi Lago Jardin alueella. Silloin...

        No päätöshän on tietenkin omasi. Kokemukset vaan on ,että sillä puolella Torrea on aina kovat ruuhkat. Tämä on arvostettua aluetta ja hyvät ilmaiset bussiyhteydet. Siksi toiseksi paras beach on juuri tässä alapuolella. Samoin lentokenttäyhteydet on paremmat.


      • irmeli Eloranta
        annettu kirjoitti:

        Alueesi ei hyvä meille. Ajattelin että jos vaikka olisi Lago Jardin alueella. Silloin...

        Hei!
        Olit kiinnostunut Lago Jardin alueen kohteista.
        Minulla on myynnissä Lago Jardin II
        yhden makuuhuoneen 1. kerroksen asunto 72 000 eur.
        kahden makuuhuoneen paritalon puolikas 159 000 eur
        ota yhteyttä

        Irmeli Eloranta
        www.finn-sol.com
        [email protected]
        34 6193 6183 2


      • just just

        suomalainen huijaa maamiestään. Kiskoo ylihintaa asunnosta, jossa seinät on kuin paperia, kaikki kuuluu naapurista, on kosteus ongelmia ja muutenkinkin huonosti rakennettu. Ei se ole mitään taloa ostannut, vaan yrittää päästä eroon omastaan. Olen muutamana vuotena asunnut vuokralla Torreviejassa ja nähnyt miten ihmisiä jymäytetään asuntokaupoissa. Älkää hyvät ihmist ostaka !!!!


      • just just
        irmeli Eloranta kirjoitti:

        Hei!
        Olit kiinnostunut Lago Jardin alueen kohteista.
        Minulla on myynnissä Lago Jardin II
        yhden makuuhuoneen 1. kerroksen asunto 72 000 eur.
        kahden makuuhuoneen paritalon puolikas 159 000 eur
        ota yhteyttä

        Irmeli Eloranta
        www.finn-sol.com
        [email protected]
        34 6193 6183 2

        osta, huonosti rakennetuja ja vanhoja, seinät paperia.


      • veedus

        kiinnostunut...


    • Milsuuuuuuuuuuuuuuuuu--

      Kandee ostaa asunto meillä on mökki torreviejassa ja
      siellä on ihanaa!!!

      • el sol

        Meillä myös oma asunto Torreviejan lähellä, aivan ihanaa, en antaisi pois.
        Samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, en myöskään ihan Torreviejan keskustassa viihtyisi, vaikka sielläkin on kiva käydä.


      • torreviejajustjoo
        el sol kirjoitti:

        Meillä myös oma asunto Torreviejan lähellä, aivan ihanaa, en antaisi pois.
        Samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, en myöskään ihan Torreviejan keskustassa viihtyisi, vaikka sielläkin on kiva käydä.

        jos tykkää asua perinteisellä massaturismialueella ja eikä ole mitään muita "helmipaikkoja" tiedossa Espanjasta kuin torrevieja, "aurinkorannikko" niin sinne vaan kaikki....voin sanoa, että yks surkeimpia paikkoja asua toi torrevieja verrattuna esim.hieman perinteisimpiin espanjalaisiiin rannikkokyliin missä ei niin paljoa turisteja ole. Mm torreviejassa on rikollisuutta paljon jne. Eli terve menoa vaan torreviejaan!!


      • talviasukas siellä
        torreviejajustjoo kirjoitti:

        jos tykkää asua perinteisellä massaturismialueella ja eikä ole mitään muita "helmipaikkoja" tiedossa Espanjasta kuin torrevieja, "aurinkorannikko" niin sinne vaan kaikki....voin sanoa, että yks surkeimpia paikkoja asua toi torrevieja verrattuna esim.hieman perinteisimpiin espanjalaisiiin rannikkokyliin missä ei niin paljoa turisteja ole. Mm torreviejassa on rikollisuutta paljon jne. Eli terve menoa vaan torreviejaan!!

        Kyllä nyt mustataan tuota paikkaa ihan suotta. Siellä ollaan oltu toistakymmentä vuotta, eikä meille ole pyritty edes ikkunan kautta, eikä ole rosvottu toreillakaan. Palvelut ja siisteys ovat huimasti paremmat kuin aikoinaan ja yleisiä paikkoja on rakennettu viimeisen päällä.


      • Sami-boy
        talviasukas siellä kirjoitti:

        Kyllä nyt mustataan tuota paikkaa ihan suotta. Siellä ollaan oltu toistakymmentä vuotta, eikä meille ole pyritty edes ikkunan kautta, eikä ole rosvottu toreillakaan. Palvelut ja siisteys ovat huimasti paremmat kuin aikoinaan ja yleisiä paikkoja on rakennettu viimeisen päällä.

        Olen kiinnostunut Torreviejan alueesta. Ensi syksynä 3 viikkoa pienen koirani kanssa.
        Kenellä olisi kokemusta koiran kuljettamisesta lentäen. Suoraa lentoa ei taida löytyä.
        Onko alueella paljon vapaana kulkevia koiria? Onko niistä haittaa paljonkin?


      • matkailu avartaa?
        Sami-boy kirjoitti:

        Olen kiinnostunut Torreviejan alueesta. Ensi syksynä 3 viikkoa pienen koirani kanssa.
        Kenellä olisi kokemusta koiran kuljettamisesta lentäen. Suoraa lentoa ei taida löytyä.
        Onko alueella paljon vapaana kulkevia koiria? Onko niistä haittaa paljonkin?

        -Nueva Torrevieja
        - Lago Jardin I

        Kaipaan informaatiota niin negatiivisessa kuin positiivisessakin, kiitti kaikille etukäteen!


      • Tyytyväinen menijä
        torreviejajustjoo kirjoitti:

        jos tykkää asua perinteisellä massaturismialueella ja eikä ole mitään muita "helmipaikkoja" tiedossa Espanjasta kuin torrevieja, "aurinkorannikko" niin sinne vaan kaikki....voin sanoa, että yks surkeimpia paikkoja asua toi torrevieja verrattuna esim.hieman perinteisimpiin espanjalaisiiin rannikkokyliin missä ei niin paljoa turisteja ole. Mm torreviejassa on rikollisuutta paljon jne. Eli terve menoa vaan torreviejaan!!

        Tämä kiinnitti huomioni: "jos tykkää asua perinteisellä massaturismialueella ja eikä ole mitään muita "helmipaikkoja" tiedossa Espanjasta kuin torrevieja, "aurinkorannikko" niin sinne vaan kaikki..."

        No, Torrevieja ei ole sitä perinteistä massaturismialuetta (jos on käynyt molemmilla alueilla niin eron kyllä huomaa!). Torrevieja sitä paitsi sijaitsee costa blancalla, ei costa de solilla eli aurinkorannikolla, toisin mitä perinteinen massaturismipaikka Torremolinos.

        Mutta eikös se missä tykkää asua ole jokaisen oma asia, turha on kenenkään asettua ylimmäiseksi tuomariksi. Eipä luulis ketään liikuttavan jos joku suomalainen asuu alueella missä itse ei haluaisi asua, ihan turhaa vouhkaamista ja itsensä turhaa korottamista...


      • viva españa
        Tyytyväinen menijä kirjoitti:

        Tämä kiinnitti huomioni: "jos tykkää asua perinteisellä massaturismialueella ja eikä ole mitään muita "helmipaikkoja" tiedossa Espanjasta kuin torrevieja, "aurinkorannikko" niin sinne vaan kaikki..."

        No, Torrevieja ei ole sitä perinteistä massaturismialuetta (jos on käynyt molemmilla alueilla niin eron kyllä huomaa!). Torrevieja sitä paitsi sijaitsee costa blancalla, ei costa de solilla eli aurinkorannikolla, toisin mitä perinteinen massaturismipaikka Torremolinos.

        Mutta eikös se missä tykkää asua ole jokaisen oma asia, turha on kenenkään asettua ylimmäiseksi tuomariksi. Eipä luulis ketään liikuttavan jos joku suomalainen asuu alueella missä itse ei haluaisi asua, ihan turhaa vouhkaamista ja itsensä turhaa korottamista...

        Hankimme asunnon hieman torreviejan kaupungin ulkopuolelta ja kokemuksia on kertynyt sekä hyviä että huonoja. Varkaat iskevät jos on varomaton, mutta näinhän se on lähes kaikkialla. torrevieja on niin espanjalaisten kuin eurooppalaistenkin suosima lomakohde, siellä on paljon esim madridilaisten kesäasuntoja kuin myös suomalaisten ja englantilaisten. siksi varsinkin talviaikaan asukasmäärä tippuu huimasti ja osa alueista jää melko tyhjilleen, eikä näillä alueilla asu oikeastaan 'normaaleja' työssäkäyviä espanjalaisia. Varsinainen turistirysä kaupunki ei kuitenkaan ole, mitään ei tuputeta ja kaduilla saa liikkua suhteellisen rauhassa, ainakin pienen rusketuksen ja paikallisten tapojen omaksumisen jälkeen. ilmasto on kuitenkin mitä parhain, meri ihana ja lähietäisyydellä on paljon kaikkea mielenkiintoista katseltavaa. jos haluaa rauhaa, merta, lämpöä mutta silti lähellä kaupunkia ja vapaa-ajan viihdykkeitä ovat torreviejan läheiset asuinalueet loistavia, suosittelisin kuitenkin ostamaan kohtuu uuden talon arvostetulta alueelta, silloin myydessäkin saa paremmat tulot eikä tarvitse huolehtia asunnon kunnosta heti alku vuosina.


      • enrique1
        viva españa kirjoitti:

        Hankimme asunnon hieman torreviejan kaupungin ulkopuolelta ja kokemuksia on kertynyt sekä hyviä että huonoja. Varkaat iskevät jos on varomaton, mutta näinhän se on lähes kaikkialla. torrevieja on niin espanjalaisten kuin eurooppalaistenkin suosima lomakohde, siellä on paljon esim madridilaisten kesäasuntoja kuin myös suomalaisten ja englantilaisten. siksi varsinkin talviaikaan asukasmäärä tippuu huimasti ja osa alueista jää melko tyhjilleen, eikä näillä alueilla asu oikeastaan 'normaaleja' työssäkäyviä espanjalaisia. Varsinainen turistirysä kaupunki ei kuitenkaan ole, mitään ei tuputeta ja kaduilla saa liikkua suhteellisen rauhassa, ainakin pienen rusketuksen ja paikallisten tapojen omaksumisen jälkeen. ilmasto on kuitenkin mitä parhain, meri ihana ja lähietäisyydellä on paljon kaikkea mielenkiintoista katseltavaa. jos haluaa rauhaa, merta, lämpöä mutta silti lähellä kaupunkia ja vapaa-ajan viihdykkeitä ovat torreviejan läheiset asuinalueet loistavia, suosittelisin kuitenkin ostamaan kohtuu uuden talon arvostetulta alueelta, silloin myydessäkin saa paremmat tulot eikä tarvitse huolehtia asunnon kunnosta heti alku vuosina.

        Pienso que es mejor. Los gradadiños son muy amables y sobre tode la cultura es muy muy jajajaja.

        http//:osake.suntuubi.com


      • PT
        Tyytyväinen menijä kirjoitti:

        Tämä kiinnitti huomioni: "jos tykkää asua perinteisellä massaturismialueella ja eikä ole mitään muita "helmipaikkoja" tiedossa Espanjasta kuin torrevieja, "aurinkorannikko" niin sinne vaan kaikki..."

        No, Torrevieja ei ole sitä perinteistä massaturismialuetta (jos on käynyt molemmilla alueilla niin eron kyllä huomaa!). Torrevieja sitä paitsi sijaitsee costa blancalla, ei costa de solilla eli aurinkorannikolla, toisin mitä perinteinen massaturismipaikka Torremolinos.

        Mutta eikös se missä tykkää asua ole jokaisen oma asia, turha on kenenkään asettua ylimmäiseksi tuomariksi. Eipä luulis ketään liikuttavan jos joku suomalainen asuu alueella missä itse ei haluaisi asua, ihan turhaa vouhkaamista ja itsensä turhaa korottamista...

        Olen samaa mielta, eli jokaisella on omat mieltymyksensa asuinalueesta, joku haluaa asua lahiossa toinen kaupungisssa. Aloitimme Los Altosin urbanisaatiosta ja "bungalowista", minne en missaan tapauksessa enaa muuttaisi, enka muillekkaan lahioalueille! Mielestani paras paikka asua on joko Torreviejan keskusta (EI OLLENKAAN MELUINEN) tai aivan keskustan laitamilla josta paasee kaikkialle tarvittaessa kavelemalla, kaikki palvelut ovat vieressa ja on paljon valinnanvaraa ravintoloissa, kaupoissa jne. On ihanaa kun kaikki on lahella eika aina kaupunkiin tullessa etsia parkkipaikkaa... Isoihin kauppoihin voi sitten tarvittaessa menna autolla! Tosin taksihan kulkee ja tana paivana se tulee ovelle parissa minuutissa, toista oli viela 10 vuotta sitten kun taksia ei meinannut saada sitten millaan....


      • J.M.J.
        PT kirjoitti:

        Olen samaa mielta, eli jokaisella on omat mieltymyksensa asuinalueesta, joku haluaa asua lahiossa toinen kaupungisssa. Aloitimme Los Altosin urbanisaatiosta ja "bungalowista", minne en missaan tapauksessa enaa muuttaisi, enka muillekkaan lahioalueille! Mielestani paras paikka asua on joko Torreviejan keskusta (EI OLLENKAAN MELUINEN) tai aivan keskustan laitamilla josta paasee kaikkialle tarvittaessa kavelemalla, kaikki palvelut ovat vieressa ja on paljon valinnanvaraa ravintoloissa, kaupoissa jne. On ihanaa kun kaikki on lahella eika aina kaupunkiin tullessa etsia parkkipaikkaa... Isoihin kauppoihin voi sitten tarvittaessa menna autolla! Tosin taksihan kulkee ja tana paivana se tulee ovelle parissa minuutissa, toista oli viela 10 vuotta sitten kun taksia ei meinannut saada sitten millaan....

        Me teimme kaikkien ohjeiden vastaisesti ostamalla asunnon Torreviejan keskusta-alueelta (Calas Blancas) ilman, että edes näimme asuntoa muuten kuin kuvista. Olemme nyt kerran käyneet asunnolla ja hankinnastamme jäi hyvä kuva. Kaupat sujuivat ongelmitta ilman, että olimme paikalla ja samoin kaikki muut tarvittavat järjestelyt (sähkö- ja vesisopimukset, vakuutus ja pankkitilin avaaminen ja suoraveloitukset näihin kaikkiin). Asunto oli mieluinen yllätys, vaikkakin Espanjalaisten tapa laskea neliöt on hieman toisenlainen kuin meillä. Miellyimme keskusta-alueeseen siksi, että emme tarvitsisi autoa riesaksemme. Kaikki on lähellä (markkinat 200m, ravintola 200m, kaupat 500m jne). Itsekkin vähän pelkäsimme asunnon mahdollista meluisuutta etukäteen, mutta siinä suhteessa yllätys oli tosi positiivinen. Asunnon lähellä ei ole läpikulkuliikennettä, joten liikenteen melua ei kuulu lainkaan. Ainoat äänet tulevat naapureista, koska äänieristeet ovat kehnot. Tosin naapurit eivät olleet äänekkäitä. Polkupyörät hommasimme asunnolle ja niillä on tarkoitus retkeillä lomilla. Kivalta tuntuu ainakin näin aluksi. Tosin pettymyksiäkin varmaan jatkossa voi tulla.


      • Vanha torni
        J.M.J. kirjoitti:

        Me teimme kaikkien ohjeiden vastaisesti ostamalla asunnon Torreviejan keskusta-alueelta (Calas Blancas) ilman, että edes näimme asuntoa muuten kuin kuvista. Olemme nyt kerran käyneet asunnolla ja hankinnastamme jäi hyvä kuva. Kaupat sujuivat ongelmitta ilman, että olimme paikalla ja samoin kaikki muut tarvittavat järjestelyt (sähkö- ja vesisopimukset, vakuutus ja pankkitilin avaaminen ja suoraveloitukset näihin kaikkiin). Asunto oli mieluinen yllätys, vaikkakin Espanjalaisten tapa laskea neliöt on hieman toisenlainen kuin meillä. Miellyimme keskusta-alueeseen siksi, että emme tarvitsisi autoa riesaksemme. Kaikki on lähellä (markkinat 200m, ravintola 200m, kaupat 500m jne). Itsekkin vähän pelkäsimme asunnon mahdollista meluisuutta etukäteen, mutta siinä suhteessa yllätys oli tosi positiivinen. Asunnon lähellä ei ole läpikulkuliikennettä, joten liikenteen melua ei kuulu lainkaan. Ainoat äänet tulevat naapureista, koska äänieristeet ovat kehnot. Tosin naapurit eivät olleet äänekkäitä. Polkupyörät hommasimme asunnolle ja niillä on tarkoitus retkeillä lomilla. Kivalta tuntuu ainakin näin aluksi. Tosin pettymyksiäkin varmaan jatkossa voi tulla.

        Onneksi olkoon! Hinta oli varmaan aika kiva nyt. Ovat tulleet alas. Minäkin katselen tuolta alueelta. Voitko vihjaista kuka oli välittäjäsi, koska kaikki meni noin hienosti. Paljonko asunnon myyntihintaan tulee muita kuluja, notaarit ym. ? Onko Torreviejan keskustan rantakadulla asuntoja tarjolla ja mikä olisi hyvä linkki tutkia niitä? Yksi ainakin on tucasa.com


      • skomar
        J.M.J. kirjoitti:

        Me teimme kaikkien ohjeiden vastaisesti ostamalla asunnon Torreviejan keskusta-alueelta (Calas Blancas) ilman, että edes näimme asuntoa muuten kuin kuvista. Olemme nyt kerran käyneet asunnolla ja hankinnastamme jäi hyvä kuva. Kaupat sujuivat ongelmitta ilman, että olimme paikalla ja samoin kaikki muut tarvittavat järjestelyt (sähkö- ja vesisopimukset, vakuutus ja pankkitilin avaaminen ja suoraveloitukset näihin kaikkiin). Asunto oli mieluinen yllätys, vaikkakin Espanjalaisten tapa laskea neliöt on hieman toisenlainen kuin meillä. Miellyimme keskusta-alueeseen siksi, että emme tarvitsisi autoa riesaksemme. Kaikki on lähellä (markkinat 200m, ravintola 200m, kaupat 500m jne). Itsekkin vähän pelkäsimme asunnon mahdollista meluisuutta etukäteen, mutta siinä suhteessa yllätys oli tosi positiivinen. Asunnon lähellä ei ole läpikulkuliikennettä, joten liikenteen melua ei kuulu lainkaan. Ainoat äänet tulevat naapureista, koska äänieristeet ovat kehnot. Tosin naapurit eivät olleet äänekkäitä. Polkupyörät hommasimme asunnolle ja niillä on tarkoitus retkeillä lomilla. Kivalta tuntuu ainakin näin aluksi. Tosin pettymyksiäkin varmaan jatkossa voi tulla.

        Voisitko kertoa, mitä kiinteistövälitysfirmaa käytitte. Niitä on niin valtavasti eikä yhtään tiedä niiden luotettavuutta.Olemme pyörineet netissä viikkoja ja tämä sinun alueesi kuulostaa aivan täydelliseltä


    • nytten

      hgfdhfhgfkkfsslfgkhk ukava paikka. muuttaisin itsekkin jos voisin.

    • Torrevieja

      Torrevieja on kiva kaupunki. Kirkkoaukioiden välinen alue on hyvä, samoin linja-autoaseman välitön ympäristö. Rantabulevardilta ja sen lähikortteleista löytyy myös hyviä asuntoja, vaikkakin ravintoloista saattaa kantautua häiritseviä ääniä. Myös Aldea del Marin alue ja Los Locosin rannan lähialueet ovat kivoja, mutta talvella sillä puolella kaupunkia on hiljaista. Jotkut suomalaiset kiinteistövälittäjät yrittävät valitettavasti myydä hyväuskoisille maanmiehilleen asuntoja ikävältä alueelta, koska saavat niistä niin ison välityspalkkion. He nimittäin ottavat myyntiin kollegojensa asuntoja ja laittavat päälle ison "suomilisän". Asuntoa ei kannata ostaa läheltä ns. Tuulimyllypuistoa tai Eurooppapuistoa, vaikka niitä mukavina keskusta-asuntoina mainostetaankin.

    • Anonyymi

      Tosi mukava, on tärkeä ke eltä ostaa, kannattaa kiertää ja miettiä mm lottahousen kierrän toi kaukaa kuten kirkot ja museot epäasiallinen palvelu

    • Anonyymi

      Hieno kiva mukava mutta kierrä kaukaa lottahousen kaupat epämiellyttävä kauppias

    • Anonyymi

      Torrevieja mukava paikka.Hinnat edulliset verrattuna Fuengirolaan.

    • Anonyymi

      Olen asunut siellä suolajärven rannalla teltassa jo vuosia.

    • Anonyymi

      Älä osta et pääse sitten eroon kun haluat ja vuokraa, mutta Suomalaisilla on kalleimmat vuokrat. Mene vuokralle ensin ja tutustu kaupunkiin ja niin voit vaihtaa osoitetta halutessasi, tarjontaa on lähes joka kadulla ja vuokraa se välittäjän kautta (riippuen mistä haluat), mutta vältä toimistoa joka on entisen Torremarketin takana . Jos et löydä heti sopivaa asuntoa, niin mene Torremarketin kahvilaan ja kysele Suomalaisilta asioita ja ensin voit vaikka asua hotellissa. Älä osta on neuvoni!!! Muuten kiva kaupunki ja rauhallinen. Torremarketin vieressä on ravintola Hernandes jossa käy pari tuttuani jotka tietävät lähes kaikki ja ovat siellä asuvia Suomalaisia.

      • Anonyymi

        Miksi suomalaisilla on kalleimmat vuokrat? Tarkoitatko että kalliimmat kuin esim ruotsalaisilla tai englantilaisilla? Vai että kaikilta ulkomaalaisilta kiskotaan enemmän kuin paikallisilta vuokraajilta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi suomalaisilla on kalleimmat vuokrat? Tarkoitatko että kalliimmat kuin esim ruotsalaisilla tai englantilaisilla? Vai että kaikilta ulkomaalaisilta kiskotaan enemmän kuin paikallisilta vuokraajilta?

        Suomalaisten välittäjien asunnoissa on yleensä taso hyvä mm. varustksen osalta ja luotettavaa toimintaa (aina kuitenkin pieni varaus). Suomalaiset myös joutuvat maksaan vuokrasta verot Espanjan lisäksi Suomeen.


    • Anonyymi

      sementtinen avovankila senioreille
      Vain markkinat, kävelyä ja ruokapaikan etsiminen...
      halpaa on ja nuukat miljonäärit etsii vielä halvempaa
      karseat korttelit, kaltereita ja tuplalukkoja
      kannattaa pysyä Suomessa.
      Jos meet niin viikko piisaa ota kunnon hotelli tai ryhmämatka
      ilman autoa aivan orpona

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6183
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3966
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2349
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1383
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe