yh-äidit baareissa

baarissa

Alkaa pikkuhilja ottaa päähän nää yh-äidit jotka näkyy viikonloppuisin baareissa riehumassa.
Jos tosiaan lapsia on tullut tehtyä niin kannattaisikohan ehkä jäädä kotiin niitten kanssa aikaa viettämään?
Näyttäisi siltä että kun kerran sitten pääsee ulos niin otetaan kaikki ilot irti, ryypätään ja rähjätään ihan sikana.
Mun mutsini oli ainakin kotona kun minä olin pieni...

21

3517

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nähty on

      Yksinhuoltajat ovat mielestäni yhteiskunnan pohjasakkaa jos niin voi sanoa. Kumma että pitää leikkiä ilman ehkäisyä ja sitten ei voi tehdä aborttia. Aviorikoksista pitäisi tuomita vankilaan, samoin jos tekee lapsia avioliiton ulkopuolella.

      • ulkopuolella..

        Eiköhän se ole kunkin ihmisen oma asia tekeekö lapsia avioliiton ulkopuolella vai ei.
        Taidat elää uskossa sillä ateistina voin sanoa, etten ikinä mene naimisiin ja minulla on perhe enkä ole avioliittoja siihen tarvinnut ja silti hyvin menee.
        Tuntemani yh:t ovat vastuuntuntoisia äitejä voisin sanoa, että parempiakin kuin jotkut jotka ovat avioliitossa.
        Me ihmiset olemme niin erilaisia persoonia eikä sitä omaa minuutta muuta edes se avioliitto.


      • todella

        että kaikki yh:t ovat tehneet "vahinkolapsen" avioliiton ulkopuolella? Kyllä moni heistä on ollut naimisissa ja lapsi on ollut toivottu ja tarkoituksella tehty. Aina se elämä vaan ei mene niin kuin onnellisissa saduissa. Puolison kanssa voi tulla niin pahoja ongelmia, että yhteiselämä ei mitenkään ole mahdollista. Pitäisikö esim. naisen kestää sitä, että miehestä tulee vaikkapa väkivaltainen alkoholisti? Eikö se ole lapsellekin parempi, että äiti ryhtyy silloin yh:ksi? Ja yh:t tarvitsevat myös omaa aikaa jaksaakseen yksin kantaa vastuun lapsesta. Rajansa tietysti kaikella, mutta enpä usko suurimman osan yksinhuoltajista viettävän siellä baarissa kovin usein aikaa. Kuulostaa ihan siltä, kuin joku hemaiseva yh-äiti olisi napannut nenäsi edestä miehen, jonka olisit halunnut itsellesi...:)


      • ateistinisti
        ulkopuolella.. kirjoitti:

        Eiköhän se ole kunkin ihmisen oma asia tekeekö lapsia avioliiton ulkopuolella vai ei.
        Taidat elää uskossa sillä ateistina voin sanoa, etten ikinä mene naimisiin ja minulla on perhe enkä ole avioliittoja siihen tarvinnut ja silti hyvin menee.
        Tuntemani yh:t ovat vastuuntuntoisia äitejä voisin sanoa, että parempiakin kuin jotkut jotka ovat avioliitossa.
        Me ihmiset olemme niin erilaisia persoonia eikä sitä omaa minuutta muuta edes se avioliitto.

        Ateistien juttuja ei jaksa kuunella, jos ovat niin varmoja siitä mitä kukaan ei tiedä. (paitsi tietysti he itse koska ovat vain niin älykkäitä). Agnostikon juttuja voi jopa kuunella, mutta ei ateistin. Hitto, jopa uskovaisten jutut on parempia, heillä yleensä sentään on arvot kohillaan. ateistit ovat niin "älykkäitä" olevinaan että pitäisi mitalli antaa rintaan jossa lukee isolla "HEI KATSOKAA OLEN ATEISTI, KAIKKEIN ÄLYKKÄIN KAIKISTA"


    • Sitten

      Oletko sitä mieltä ettei yh äideillä ole oikeutta käydä ollenkaan baareissa?
      Ihmisiähän ne yh äiditkin ovat ja tarvitsevat myös irroittelua.Sen ymmärrän jos tarkoitit, että yh joka käy joka vkl baarissa, mutta silloin tällöin niin mielestäni jokaisella siihen on oikeus. Käyväthän koti äidit ja isät myös baareissa ja pettävät puolisoa sen minkä ehtivät.
      Mites sitten yh isät?..niitäkin on ja käyväthän nekin baarissa.

      • YH-isukki

        Totta mooses minä käyn baarissa, vaikka olenkin yh-isä! Tietysti vain silloin kun olen saanut lapsen hoitoon isovanhempien luo, eli ehkä kerran, pari kuukaudessa. Äitiä lapsi ei kiinnosta, ei halua tavata kuin pari kertaa vuodessa. Onko tuo lapseni äiti sitten mielstäsi jotenkin vastuullisempi kuin minä?

        Enkä minä käy baareissa pelkästään naisia metsästämässä tai juomassa nuppiani turvoksiin, vaan yleensä pitämässä hauskaa kavereiden kanssa muutaman oluen voimin, kuten kuka tahansa normaali mies. Miksi vain ikisinkuilla tai avioliitossa elävillä ihmisillä olisi oikeus baarissa käymiseen?

        Ja sitä kommenttia etä yh-äidit tai -isät olisivat jotenkin yhteiskunnan pohjasakkaa minä en sulata ollenkan. Hehän päinvastoin kantavat vastuuta lapsestaan toisin kuin ex-siippa joka on lähtenyt huitelemaan ties minne.


    • yyhoo

      Ei se äitis kotona olo susta ainakaan avointa ja hyvää ihmistä ole tehnyt, päinvastoin aika katkeran. Niinhän se on että kun ulos pääsee siitä otetaan ilo irti, ja jokainen ottaa sen ilon irti niinkuin parhaaksi katsoo. Me on opittu riehumaan kunnolla pulkkamäessä/nurmikentillä, eikä oikein osata rauhoittua ravintolassakaan ja miksi pitäisikään, koti on rauhoittumista varten. Kyllä säkin vielä opit. Tai jos tekisit niinkuin äitees, pysy kotona niin ei muut ärsytä.

      • baarissa

        Kyllä minulla on ihan moraalisestikin enemmän oikeus käydä baarissa näin lapsettomana kuin yksinhuoltajat joilla on lapsia kotona odottamassa.
        Se on vaan ikävä nähdä yh-äidit baareissa kun tietää että niille on myönnetty huoltajuus vain sen takia koska ne ovat naisia, vaikka monesti varmasti isäpuoli olisi ollut lapsille parempi vaihtoehto.

        Sitten vietetään iltaa baarissa kuin viimeistä päivää, riehutaan ja tullaan iskemään miehiä eikä se paljoakaan auta vaikka sanoo olevansa jo varattu... vastuutonta ja moraalitonta touhua joka on nähty jo tarpeeksi.

        Antakaa yh-äidit lapsillenne tänä vuonna joululahja minkä ne varmasti arvostavat - jääkää kotiin niitten kanssa ja lopettakaa ne baariillat!


      • yyhoo
        baarissa kirjoitti:

        Kyllä minulla on ihan moraalisestikin enemmän oikeus käydä baarissa näin lapsettomana kuin yksinhuoltajat joilla on lapsia kotona odottamassa.
        Se on vaan ikävä nähdä yh-äidit baareissa kun tietää että niille on myönnetty huoltajuus vain sen takia koska ne ovat naisia, vaikka monesti varmasti isäpuoli olisi ollut lapsille parempi vaihtoehto.

        Sitten vietetään iltaa baarissa kuin viimeistä päivää, riehutaan ja tullaan iskemään miehiä eikä se paljoakaan auta vaikka sanoo olevansa jo varattu... vastuutonta ja moraalitonta touhua joka on nähty jo tarpeeksi.

        Antakaa yh-äidit lapsillenne tänä vuonna joululahja minkä ne varmasti arvostavat - jääkää kotiin niitten kanssa ja lopettakaa ne baariillat!

        Siis onko ne vain yh-äitejä jotka käy iskemässä sun miestäs? ja mistä tiedät sen?
        Moraali ja moraali, sitä on aina paras neuvomaan kun ei itse tiedä asiasta mitään. Toki kunnioitan päätöstäsi pysyä mahdollisen lapsen synnyttyä kotona seuraavat 18 vuotta, ja sitä että katsot huonoa miestä/pidät kullissit yllä mielummin kuin olet yksinhuolta. Syitä eroon on monia eikä kaikkia kiinnosta pitää kulissiä yllä, vaan valitsevat tietoisesti elämän eri osoitteissa. Eron myötä yleensä lapset viettävät huomattavasti enemmän aikaa isien kanssa kun vielä yhdessä asuessa, se vaan on kylmä tosiasia, ja samalla tuo äitille aikaa juosta menojaan kun kerrankin isät hoitaa "velvollisuuksiaan". Niin kuin sanoin jo aikaisemmin, toisia ihmisiä ärsyttää kaikki, ja sen voi välttää pysymällä kotona.


      • baarissa
        yyhoo kirjoitti:

        Siis onko ne vain yh-äitejä jotka käy iskemässä sun miestäs? ja mistä tiedät sen?
        Moraali ja moraali, sitä on aina paras neuvomaan kun ei itse tiedä asiasta mitään. Toki kunnioitan päätöstäsi pysyä mahdollisen lapsen synnyttyä kotona seuraavat 18 vuotta, ja sitä että katsot huonoa miestä/pidät kullissit yllä mielummin kuin olet yksinhuolta. Syitä eroon on monia eikä kaikkia kiinnosta pitää kulissiä yllä, vaan valitsevat tietoisesti elämän eri osoitteissa. Eron myötä yleensä lapset viettävät huomattavasti enemmän aikaa isien kanssa kun vielä yhdessä asuessa, se vaan on kylmä tosiasia, ja samalla tuo äitille aikaa juosta menojaan kun kerrankin isät hoitaa "velvollisuuksiaan". Niin kuin sanoin jo aikaisemmin, toisia ihmisiä ärsyttää kaikki, ja sen voi välttää pysymällä kotona.

        Mistäköhän olet saanut että olisin nainen?

        Kerron vaan omista kokemuksistani baareissa jossa tulee viikonloppuisin käyty.
        Olen huomannut että yh-äidit yleensä ovat ne jotka eniten juovat (kun nyt kerran pääsee baanalle) sekä käytöskin on huonommasta päästä.

        Ne kun ei tosiaan ymmärrä ettei kerta kaikkiaan kiinnosta vaikka onkin kehuttu
        "hyväksi äidiksi".
        Mulla on itse ihan oma mielipide siitä millainen hyvä äiti on - ja niitä ei todellakaan löydy
        baareissa kahden promillen humalassa, varattuja miehiä iskemässä.

        Taitaa olla niille vaikea pala sulaa että elämä on jo takana...


      • yyhoo
        baarissa kirjoitti:

        Mistäköhän olet saanut että olisin nainen?

        Kerron vaan omista kokemuksistani baareissa jossa tulee viikonloppuisin käyty.
        Olen huomannut että yh-äidit yleensä ovat ne jotka eniten juovat (kun nyt kerran pääsee baanalle) sekä käytöskin on huonommasta päästä.

        Ne kun ei tosiaan ymmärrä ettei kerta kaikkiaan kiinnosta vaikka onkin kehuttu
        "hyväksi äidiksi".
        Mulla on itse ihan oma mielipide siitä millainen hyvä äiti on - ja niitä ei todellakaan löydy
        baareissa kahden promillen humalassa, varattuja miehiä iskemässä.

        Taitaa olla niille vaikea pala sulaa että elämä on jo takana...

        No ihan siitä kun sua niin kovasti ottaa päähän kun yh.t (sun sanoin) iskevät varattuja miehiä, tai sitten olet vaan katellinen kun eivät iske sua, en tiedä. En vaan ymmärrä mistä tiedät näiden naisten olevan yh.ta ja että iskettävät miehet ovat varattuja? No niin tai näin, onneksi meitä on moneen junaan, eikä me kuljeta samassa pilaamassa toistemme ilmaa.


      • tuuli-juulia
        baarissa kirjoitti:

        Mistäköhän olet saanut että olisin nainen?

        Kerron vaan omista kokemuksistani baareissa jossa tulee viikonloppuisin käyty.
        Olen huomannut että yh-äidit yleensä ovat ne jotka eniten juovat (kun nyt kerran pääsee baanalle) sekä käytöskin on huonommasta päästä.

        Ne kun ei tosiaan ymmärrä ettei kerta kaikkiaan kiinnosta vaikka onkin kehuttu
        "hyväksi äidiksi".
        Mulla on itse ihan oma mielipide siitä millainen hyvä äiti on - ja niitä ei todellakaan löydy
        baareissa kahden promillen humalassa, varattuja miehiä iskemässä.

        Taitaa olla niille vaikea pala sulaa että elämä on jo takana...

        Mun mielestä elämä on takana silloin kun on kuollut. Itse olen yksinhuoltaja, ja mielestäni hyvinkin vahvasti elossa!!

        Kasvatan lapseni, opiskelen ja teen töitä. Vapaa-ajalla luen, lenkkeilen ja tapaan ystäviä. Käyn baarissa tai vastaavassa "huvipaikassa" muutaman kerran vuodessa ja otan 2 siideriä jos en ole autolla. En ole eläissäni iskenyt yhtään miestä enkä tule iskemään, ja joku mies jos tulee aloitetta tekemään, niin aika vaikea tapaus olen, koska luottaminen niin h--tin vaikeaa.

        Yksinhuoltajuudesta en kanna syyllisyyttä, en myöskään siitä, että halua olla elävänä kuollut, joten odotan tulevaisuudelta toista mahdollisuutta, elämäni toista ja viimeistä parisuhdetta ja vielä toivon sisaruksia lapselleni.

        Kyllä siellä baareissa kulkee iskumielellä ja ympäripäissään myös kaksinhuoltajaperheen vanhempia, jolloin paitsi että on yhden illan pois lapsensa luota, on pois myös kumppaninsa luota ja mahdollisesti ainakin yrittää pettää rakasta puolisoaan.

        Ei silti yleistetä eikä tuomita...eihän?


    • morsian.

      Ihan niinkuin se lapsi olisi heitteillejätetty jos äiti sillointällöin käy ulkona ja on muutaman tunnin poissa - lapsihan nukkuu yöllä eli jos äiti on illanvietossa niin halojaa.. kyllä "lapsellisillakin" on oikeus elää omaa elämää. Ja onhan ne lapset usein isänsäkin luona, joten miksei äiti saisi vapaailtoinaan käydä ulkona. Ja jos sitä isää ei ole, niin kyllä äidin täytyy päästäkin joskus neljän seinän sisältä ulos.

    • N35 YH

      En tiedä mitä ilmestyksiä olet baareissa nähnyt.
      Älä kuitenkaan tee yleistyksiä, sillä Yhteishuoltajia löytyy molemmista sukupuolista, kaikista sosiaallisista luokista, monen ikäisiä jne.

      Tiedätkö, että lapsella on oikeus molempiin vanhempiinsa? Eli on hyvin todennäköistä, että lapset ovat isällään silloin kuin äiti on baarissa bilettämässä raskaan YH-viikon päätteeksi. Kaikki jaksavat paremmin, jos sekä äidillä että lapsilla on omia harrastuksia.

      Mullakin lapset ovat nyt isällään ja mä olen täällä kotona sulle viestiä kirjoittamassa.
      Pitää lähteä kohta ihmisten ilmoille, jotta jaksaa lasten kanssa tulevan viikon.

    • oksettaa

      yh-äidit. Voisko joku yh-äiti kertoa mulle, että miksi yh-äideistä niin suuri osa (huom! ei kaikki) on näitä pahimmanlaatuisia jakorasioita, juoppoja, epänaisellisia läskejä lähiöruusuja? Joiden lapset on pistetty alulle sekavissa panojutuissa ja lapsilla on eri isät. Miksi? Kertokaa! Tajuatteko, että siinä menee mahikset niiltä kunnollisiltakin yh-äideiltä, kun te sekoilette?

      On olemassa niitäkin yh-äitejä, jotka ovat tehneet lapsensa entisessä avioliitossa ja jotka elävät ihan kunnolla sitä yh-äitiyttänsäkin. Mutta eihän tässä enää uskalla koskea pitkällä tikullakaan yhteenkään yh-äitiin enää, kun useimmat niistä on tuollaista edellämainittua lokaa.

      • YH-isukki

        En tiedä, missä maailmassa oikein elät, mutta ainakin tuntemistani YH-äideistä ehdoton enemmistö on jäänyt YH:ksi nimenomaan avioeron takia.

        Samaan aikaan kun mies saa "toteuttaa itseään" työurallaan ja elää uutta nuoruutta uuden nuorikkonsa kanssa, joutuu hänen exänsä huolehtimaan yhteisistä lapsista ja tekemään töitä siinä sivussa usein voimavarojensa äärirajoilla. Jos hänellä joskus oli haaveita omasta työurasta ja ylenemisestä, ne ovat saaneet karista eron ja yksinhuoltajuuden myötä. Onko siis mikään ihme, jos monet YH:t näyttävät väsyneiltä, ehkä katkeriltakin, eivätkä jaksa pitää aina ulkonäöstäänkään huolta.

        Sinä kuulostat juuri sellaiselta mulkerolta, joka voisi hyvinkin jättää vaimonsa, mikäli hänelle lasten synnyttyä tulisi muutama liikakilo, mikäli arki alkaisi yövalvomisineen ja vaipanvaihtoineen tökkiä tai mikäli vaimosi ei enää ehtisi tai jaksaisi antaa sinulle 100% huomiota ja palvelua.

        Jos YH:t ovat mukamas "epänaisellisia läskejä lähiöruusuja", se johtuu lähinnä sinun kaltaisista itsekeskeisistä ja omahyväisistä idareista, jotka heidät ovat sellaiseen jamaan ahdistaneet!


    • Kaidste

      Ihan jokaisessa tapauksessa jonka tiedä on myös se yh isä tai äiti tietäny mihin on ryhtyny,alkoholismi,huumeet,sossunrahoilla eläminen työttömyys jne jne ei liene kellekkään ylläri että näistä piireistä ne yyhoot tulee.
      Ylen harvoin hyvistä rikkaista piireistä,semmosia en tiedä yhtään,hoitavat asiat vissiin rahalla??
      Että turha selittää miksi on yyhoota

      • muumumamma

        On olemassa myös upporikkaita ja erittäin korkealle koulutettuja, yhteiskunnallisesti arvostettuja yhäreitä. Omasta tuttavapiiristäni löytyy molempia, jopa useita!
        Kun naisella on rahaa ja kyvykkyyttä selvitä elämästä, hän joko on hyvässä suhteessa tai ei tarvitse mitään miespuolista vikisevää riippakiveä elämäänsä.


    • eksäkö

      Jos ei ole mitään itsekuria vaikka on lapset kotona ja ite baarissa niin ois kannattanu jättää lapset tekemättä.
      Todella vastuutonta on semmoisen äidin elämä,aivan sama koskee isääkin,pitää kantaa vastuu tekemisistään,kukaan ei ole käskeny tekemään pakosti lapsia jollei voi niitä itse edes elättää!

    • äideillevapaatamyös

      Mikähän mielenhäiriö aloittajalla on koska kuvittelee että äidit jättää lapset yksin kotiin siksi aikaa kun lähtevät baariin?

      Lapset silloin isiensä luona, tai mummolassa tai muualla.

      • nullinnu

        Kyllä pitäis munat leikata irti mieheltä joka jättää vaimonsa ja lapsensa alkaa ryyppäämään tai ottaa paremman näköisen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1634
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1472
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1325
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      87
      1304
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe