Itsetyydytys

-syntinen-

Olen nuori uskova nainen ja harrastanut itsetyydytystä jo vuosia - en ole naimisissa enkä seurustele, en usko vapaisiin suhteisiin. Se alkoi kokeiluna, ja jatkui lääkkeenä ahdistukseen ja masennukseen, mutta nyt olen täysin koukussa ja kärsin kovasta syyllisyydestä. Olen tosissani yrittänyt lopettaa, monen monta kertaa - ei onnistu. Uskon syntien anteeksiantoon, mutta en haluaisi jatkaa synnin tekemistä anteeksisaamisen jälkeen.

Kysymykseni onkin: onko kukaan onnellinen onnistunut lopettamaan itsetyydytyksen muutenkin kuin parisuhteeseen siirtymällä? Jos on, miten onnistuit siinä? Onko tällaisesta luonnollisesta tarpeesta, kuin seksuaalisuus, edes mahdollista päästä irti?

Olisin erittäin kiitollinen ASIALLISISTA viesteistä.

HUOM! Ennen kuin vastaat, lue tämä:

1. En kaipaa tuomitsevia viestejä - usko pois, olen itse itseni pahin tuomitsija, välillä tuntuu, että syyllisyys tuhoaa minut.

2. En myöskään toivo viestejä, joissa kehotetaan vaan jatkamaan samaan mallin. Uskoni ja omatuntoni mukaan itsetyydytys on syntiä.

91

7998

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fr.

      Heips
      En ihan tarkkaan tiedä missä kohtaa Raamattua tuo ehdottomasti kielletään. Itse olen kyseistä kirjaa kyllä lueskellut, mutta ehdotonta kieltoa en ole löytänyt. Ja jos tuota asiaa oikein ajatellaan, niin kenellekkös sinä siinä hallaa tekisit rapsutellessasi ?
      En oikein jaksa uskoa että tuo yläkerran kaveri siitä suuttuisi. Ei Hän niin tiukkapipoinen ole.
      Sitäpaitsi olet varmasti sekä itsellesi ja ympäristöllesi huomattavasti mukavempi tyydytettynä :)
      Tämä vastaus ei kylläkään sovi vaatimukseesi numero 2, mutta raapaisinpa tämän nyt kuitenkin.
      Hyviä jatkoja toivotellen
      Fr.

      • hops

        Raamatussa kielletään "laskemasta siementä maahan". Onan oli mies... tämä siis tarkoittaa miehen itsetyydytystä. Naisen itsetyydytystä eikä naisen orgasmia mainita raamatussa ollenkaan.


      • Itsesaastuttaja
        hops kirjoitti:

        Raamatussa kielletään "laskemasta siementä maahan". Onan oli mies... tämä siis tarkoittaa miehen itsetyydytystä. Naisen itsetyydytystä eikä naisen orgasmia mainita raamatussa ollenkaan.

        "Raamatussa kielletään "laskemasta siementä maahan". Onan oli mies... tämä siis tarkoittaa miehen itsetyydytystä."

        Missä kohtaa Raamattua siemenen laskeminen maahan kielletään?

        Raamatun kertomuksen mukaisen Onanin synti ei ollut itsetyydytys eikä tarkkaan ottaen edes
        siemenen laskeminen maahan, vaan se, ettei Onan
        halunnut siittää kuolleelle veljelleen jälkeläistä! Keinona tässä toki oli se, että Onan AINA kun makasi kälynsä kanssa hän laski siemenensä maahan.

        1.Moos.38:8-10
        5.Moos.25:5-10


      • Anonyymi

        Kieltämättä tämä tarve herättää ristiriitaisia mietteitä. Raamatussa mainitaan esim. Parempi Naida kuin palaa. Jos katsot naista/miestä himoiten, olet tehnyt hänen kanssaan huorin. Toisaalta Daavidillakin oli haaremi, ja kuitenkin hän oli Jumalan suosiossa. Mutta tapattaessaan Batseban miehen Uurian, saadakseen hänestä lisäystä vaimoihinsa, niin siitä alkoi Daavidin alamäki, mutta hän sai nämäkin anteeksi, mutta rangaistusta hän ei välttänyt. Heidän lapsensa kuoli. Jumala antoi meille nälän, janon ja seksin, jotka vaativat säännöllisesti tyydytystä. Mutta niitäkin voi käyttää väärin. Jeesus ei kuitenkaan katsonut ihmiseen, Hänellä oli opetuslapsina entisiä syntisiä ja ainakin yksi entinen ilotyttö. Onko se hyvä työ, jos antautuu seksin nälkäiselle? jos ruokkii nälkäisen ja juottaa janoisen, on se hyvä työ. En tiedä vastausta, mutta itse aion pelastua, vaikka rakastan ihania naisia ja haluan halia heitä, mutta en saata heitä kiusaukseen. Enkä enää himoitse toisen vaimoa.


    • minäpä kerron

      hekumoitsijat, mässäilijät, miehimykset, anaali-seksin harrastajat, itse-tyydyttäjät (=runkkarit), huorintekijät, esiaviollisen seksin harrastajat, myös jälkiaviollisen seksin harrastajat nämä kaikki ovat syntisiä ja palavat helevetin tulessa.

      • minä777

        no voi kun oli mukavasti laitettu tosi rohkasevaa..onesta jumala ei oo tommonen..siis niin pistää tommoset kommentit vihaks ei voi rakkaudella sanoa niinku raamatussa sanotaan tekemään


      • Anonyymi
        minä777 kirjoitti:

        no voi kun oli mukavasti laitettu tosi rohkasevaa..onesta jumala ei oo tommonen..siis niin pistää tommoset kommentit vihaks ei voi rakkaudella sanoa niinku raamatussa sanotaan tekemään

        Itse seuraan Raamatun oppeja parhaani mukaan niin hyvin kuin pystyn, mutta mulla ei oo kumppania itsellä ja mulla on pakko harrastaa itsetyydytystä koska mulla on penis jatkuvasti kovana ja tuntuu painetta jos en tyhjennä vähään aikaan ja julkisissa paikoissakin meinaa kovaksi mennä välillä, tuskat ovat niin kovat jos en saa, kristinuskossa seksiä saa tehdä vasta avioliitossa mutta minulla ei ole kumppania niin siksi teen itsetyydystä niin ei siitä pitäisi mitään haittaa olla kellekkään muille ihmisille


    • Hei

      Asia on kovin yleinen yksinäisten keskuudessa.
      Itsellänikin asia on pyrkinyt joskus pintaan varsinkin nuorempana.

      Nyt uskossa olen onnistunut pitkään olemaan yleensä miettimättä seksin asioita, ja siksi asia ei ole ollut ongelma.

      Elämäni oli joskus niin ongelmia täynnä, että olen ollut tyytyväinen kun uskossa olen voinut eheytyä rauhassa.
      Huomasin että kun olen saanut itseni tasapainoon, ja elämäni hyväksi elämänvietoksi, olin valmis vasta sitten kiinnostumaan naisesta.
      Asia meni järkevästi kypsyyteni kannalta kuin se olisi ohjelmoitu sisääni.

      Tietenkin tuli vaikeuksia ajatauksieni kanssa.
      Eihän kukaan mies voi kiinnostua naisesta kiihottumatta myös seksuaalisesti.
      Kuitenkin sanoisin että kristitty ei anna himolle valtaa, van pyrkii pyhyyteen.

      Minulle ajatus avioitumisesta olisi täysin vieras ellen olisi kiinnostunut seksistä.
      Ellei minulla olisi tarvetta rakastaa, olisin mieluimmin yksin koska vietän niin mukavaa ja hyvää poikamieselämää.

      Miehisen suorituskyvyn ylläpitämisen kannalta minusta on tuntunut että tuotakin lihasta pitää hiukan treenata ettei nyt aivan surkastu, mutta olen välttänyt asian loppuun saattamista.
      Äkkiäpä tuo lihas toipuu käytön puutteesta.
      Itsetyydytys on ihmistä kuluttavaa.
      Se vaikuttaa minusta suoraan mielenterveyteenkin ja vie henkisiä voimia.
      Lisäksi se voi viedä ajatuksia harhaan.

      Sinänsä minusta rakastelu saa sisältää kaikkea mistä yhteisymmärryksessä rakkaudessa yhdessä nautitaan.

      Minusta itsetyydytys on asia jota pitää välttää.
      Miehellä- ja miksei naisellakin saattaa kovan sukupuolisen kiihotuksen paineen alla olla sen verran hankala olo, että ainoalta keinolta tuntuu
      saada orgasmi paineiden helpottamiseksi.

      Minä koin juuri voimakkaan kriisin elämässäni joka johti päätökseen että katselen vaimon itselleni jostakin.
      Haluan Jumalan ja Jeesuksen olevan elämässäni aina ja haluaisin ensin yhdessä vaimon kanssa rakastaa ensin Jumalaa.
      uskovat naiset ovat kuitenkin kovasti kortilla ja suppeissa valikoimissa.
      Maailmasta voi tuurilla saada naisen jos hän suostuisi seuraamaan myös uskossa.
      Maailman ihmiseen ei muuten pidä sekaantua.

      Elämässä oli hankaluuksia nuorempana, ja kypsyin vasta 47 vuotiaana avioliittoon sopivaksi.

      En tiedä onko asia taivaan suunnitelmissa, vai oman lihani tulosta, mutta vakuutuin että haluan rakastaa naista ja kiinnostuin pitkän karhun uneni jälkeen voimakkaasti naisesta.
      Olen tästä iloinen.

      Täytyy sanoa että sitä sitten nukkuu "häntä suorana" mutta en itse tahdo ryhtyä itseäni tyydyttämään.
      Joskus kävin taistelun itsetyydytyksestä eroon.

      Käy katsomassa http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli
      "Avioliitto ja seksuaalisuus" osasto.

      Löydät sielä myös sähköpostini jos haluat kirjoittaa sinne?

      Jumalan siunausta Sinulle
      jari laurila

      • Kurlaus

        kertomuksesi itsetyydytyksen haitoista ei vastaa tutkimuksista saatua tietoa. ainoastaan syyllisyys itsetyydytyksestä saattaa olla haitallista mutta se ei taas johdukaan itsetyydytyksestä.


      • hops

        "Itsetyydytys on ihmistä kuluttavaa.
        Se vaikuttaa minusta suoraan mielenterveyteenkin ja vie henkisiä voimia.
        Lisäksi se voi viedä ajatuksia harhaan.
        "

        Totuus on jälleen kerran päinvastainen. Nimittäin itsetyydytys, paitsi antaa rauhallisen unen teinipojalle ja -tytölle, myös vähentää poikien riskiä sairastua eturauhasen syöpään vanhempana. Siemenneste kun on karsinogeeninen aine, ei ole mikään sattuma että miehelle on kehittynyt mekanismi ejakuloida liemet säännöllisesti. Itsetyydytystä tulisi harrastaa myös aviossa, mikäli seksiä harrastetaan harvoin.


      • Valistusta kaipaava
        hops kirjoitti:

        "Itsetyydytys on ihmistä kuluttavaa.
        Se vaikuttaa minusta suoraan mielenterveyteenkin ja vie henkisiä voimia.
        Lisäksi se voi viedä ajatuksia harhaan.
        "

        Totuus on jälleen kerran päinvastainen. Nimittäin itsetyydytys, paitsi antaa rauhallisen unen teinipojalle ja -tytölle, myös vähentää poikien riskiä sairastua eturauhasen syöpään vanhempana. Siemenneste kun on karsinogeeninen aine, ei ole mikään sattuma että miehelle on kehittynyt mekanismi ejakuloida liemet säännöllisesti. Itsetyydytystä tulisi harrastaa myös aviossa, mikäli seksiä harrastetaan harvoin.

        Voisikohan joku asiantuntija esim. urologi valistaa, ehkäiseekö tai vähentääkö toistuva siemensyöksy riskiä eturauhasen liikakasvuun. Useinhan on niin, että juuri iäkkäät miehet, joilla ei ole enää naista, johon spermansa laskea sairastuvat eturauhasvaivoihin.


      • Anonyymi

        "Itsetyydytys on ihmistä kuluttavaa.
        Se vaikuttaa minusta suoraan mielenterveyteenkin ja vie henkisiä voimia.
        Lisäksi se voi viedä ajatuksia harhaan."

        Onkohan harhaoppia, Jari ehkä omista kokemuksistaan ja tuntemuksistaan on vetänyt tällaiset päätelmät ja ihan kuin totuutena täällä esitteli vuonna 2005.
        Minulla kun on erilaisia kokemuksia asiasta.

        Mitähän hänelle nyt kuuluu, onko samaa mieltä?


    • Seksi ei toki saa olla vaikutin nro 1 avioliitolle, mutta rakastamisen tarve j rakkauden tarve jo on sellainen vaikutin miksi kannattaa mennä naimisiin.

      Siunausta
      jari

      • tyydyttäjä

        aika vahvasti seksuaalisuuden tyydyttämiseen.


    • Nimetön

      Seksuaalinen tarve on aika luonnollinen tarve ja
      monesti se voi päästä hallitsemattomaksi.Yleensä
      itsetyydytyksestä on vaikea luopua mutta vaikka
      uskoo Jumalaan,niin ei sitä tarvitse ruoskia it-
      seään syyllisyydentunnoilla.Itsetyydytys alkoi minulla jo 12-vuotiaana j olen jo 45-vuotias mies
      ja vaikka olen halunnut olla puhdas,niin silti
      tuo tapa säilyi minulla lähes viime vuosiin.Olen
      nyt naimisissa ja seksuaaliset tarpeeni eivät ole
      silti hävinneet mutta tyydytän ne nyt vaimoni
      kanssa.Tee parannusta koko ajan vaikka tuo tapa
      jatkuisikin.Jossain vaiheessa kyllä ymmärrät että
      se "ehkä" kuuluu ihmisen kasvamiseen.Raamatun tar-
      koitus ei ole tehdä siitä syyllistävää.Se onko
      luonnollisesta seksuaalisuudesta,jonka Jumala on
      antanut ihmiselle,mahdollista päästä eroon,on
      kyllä minun mielestäni kokeneena sanottava että
      täydellisyyttä ei ole vielä mahdollisuutta saa-
      vuttaa eikä kannata vaatia itseltään mahdottomia.

      • Pyhä Henki eli Gabriel

        Voisin vielä sanoa itsetyydytyksestä laulun sa-
        noin,eihän se mikään synti oo mutta kyllä se hä-
        vettää.En minäkään mielelläni muistele noita ai-
        koja jolloin harjoitin tuota tapaa,koska se ai-
        heutti myös häpeää.Onko tuo tapa sinun itsesi ai-
        kaansaama vai onko se ulkopuolinen kiusaus?Pyri
        kuitenkin vapautumaan tuosta tavasta ja jos et
        onnistu,niin keskustele siitä joko asiantuntijan,
        seksiterapeutin,tai papin kanssa,et ainakaan me-
        netä mitään ja syyllisyydentuntosi ja häpeä jota
        todennäköisesti koet,voivat lievittyä.


    • malliesimerkki

      siitä, mitä uskonto saa aikaan täysin normaalille ja sallitulle toiminnalle. Helvetinpelko istutetaan jo lapsena päähän niin lujaa, että jopa normaali eläminen on mahdotonta. Hullua. Sairasta. ITSETYYDYTYS ON TÄYSIN NORMAALIA!!

      Pistää ihan vihaksi lukea tuollaista paskaa. Heivaa se uskonto ja elä niinkuin itse haluat.

      • Anonyymi

        Istutetaan lapsena? Mitä piirrettyjä sä katot itse tulin uskoon 20 vuotiaana huumekoukusta ja katuojasta nykyisin työssäkäyvä jeesuksen kohdanneena voin sanoa että kyseessä ei ole pelkkä satukirja naiseni koki myös ihmeen ja parantui vaikeasta skolioosista hetkessä juurikuin mietittiin vaikeaa leikkausta... Huom rukouksen voimalla... Yks sanoi tuosta asiasta"onko kuvia todisteena ja vaikka olisikin ne on väärennettyjä"jos ei halua nähdä tai uskoa ei ole pakko mutta turha sitä on muitten asioista ottaa paineita siunausta toivotaan että löydät tiesi jumalanluo.. Jeesus elää:)


    • Hei vielä

      Luin uudelleen viestisi ja olen jättänyt hiukan vastaamatta.

      Kaikessa synninteossa vaaditaan ihmisen oma tahto siitä luopumiseen.
      Kun ihminen taistelee, ja tekee hyvää päätöstä, siihen saa pian Jumalan Hengen voiman.
      Sanoisin että rukousta ja sanan tutkimista.

      Kun on pinttynyt tapa kyseessä on taistelu kovempi, mutta ehkä kerrat harvenevat vähitellen.
      Kehottaisin Sinua tarttumaan evankeliumin iloon mieluimmin kuin raskaaseen syyllisyyteen. Olethan kuitenkin kokenut välttämättömän synnintunnon. Älä anna sen kasvaa liian raskaaksi jolloin masennut.
      Nauti Jumalan rakkaudesta, ja sen voimassa halua olla Hänelle mieleen.

      Miksi et haluaisi vakiintua?

      Ennen nukkuman menoa pidä hartaushetki rukouksessa ja lue sanaa.

      Siunausta
      jari laurila

      • Eila

        Kysäisit, miksi alkuperäinen ei haluaisi vakiintua. En tiedä, mutta onhan sekin mahdollista, että Jumalan mahdollisesti hänelle tarkoittama ihminen ei vielä ole tullut vastaan.

        Itse olin muuten 33-vuotias naimisiin mennessäni. Vuosi ehdittiin seurustella. Ei siis todellakaan ole yksiselitteistä, että Jumalan tahto olisi aina ihmisen avioituminen heti 18-vuotiaana.


      • Eila kirjoitti:

        Kysäisit, miksi alkuperäinen ei haluaisi vakiintua. En tiedä, mutta onhan sekin mahdollista, että Jumalan mahdollisesti hänelle tarkoittama ihminen ei vielä ole tullut vastaan.

        Itse olin muuten 33-vuotias naimisiin mennessäni. Vuosi ehdittiin seurustella. Ei siis todellakaan ole yksiselitteistä, että Jumalan tahto olisi aina ihmisen avioituminen heti 18-vuotiaana.

        Hei ja kiitos

        En tiennut henkilön ikää, olisiko noin nuori?

        Kuule, saanko kertoa omasta tilanteestani hiukan.
        Minä kypsyin vasta 47 vuotiaana, ja juuri aivan.
        Hiukan kuumeiset mietinnät on mistä saisin "sen oikean."

        Nuorempana oli tyttöjä/naisia heti 16 vuotiaasta, mutta enhän minä ajatellut koskaan mitään vakiintumista kenenkään kanssa.
        Oli vain kaksi jotka vakiintumiseen asti veivät ajatukseni, mutta en heitä saanut.
        Jotenkin koin sen kuuluvaksi nuoruuteen silloin.
        30- vuotiaana olisin ollut valmis vakiintumaan maailman suhteeseen, mutta elämäntilanne ei ollut sellainen.

        Sitten meni vuosikausia sairastellessa masennusta ja bourn outia, ja alkoholisoiduin ja hotkin pillereitä.
        Kun sitten uskoon tultuani vähitellen pääsin ihmisen olotilaan takaisin ja eheydyin ja tasapainotuin ihmisenä kiinnostuin naisista taas.
        Tuo eheytymisprosessi piti käydä loppuun, ennenkö pystyin toisesta kiinnostumaan.
        Olin nimittäin niin täynnä itseäni ongelmien vuoksi ettei ollut mahdollista aikaisemmin kiinnostuaa naisesta, ja suunnittelinkin eläväni elämäni yksin.

        Yhtäkkiä havaitsin kun sain kaikki puitteet asunto, yms valmiiksi mukavaa poikamieselämää varten havaitsin ettei tämä olekaan minulle mahdollista, vaan kaipaan palavasti naista.

        Olen kampaillut ongelman kanssa, että mistä nainen, kun oman seurakunnan penkit eivät tarjoa yhtä ainuttakaan minule sopivaa, eikä lähiseurakintienkaan penkit tarjoa minulle ainuttakaan pyhää naista jota käsivin kosaisemassa, ja pääsisin asiassa järjestykseen ja naisen itselleni.

        Haluaisin naimisiin ja rakkausavioliittoon.
        Näen tuon rakkauden olevan ehdoton ehto.
        En tarvitse piikaa.

        Tässä probleema, mitä teen???

        Olisi mukava jos löytäisin jonkun joka haluaisi seurata uskoni periaatteita ja haluaisi turvalliseen ja uskolliseen suhteeseen.
        Haluan vaimon, jonka otan, pidän ja pidän hyvänä.

        Ei voi ajatella että olisi nainen jonka halut vievät kapakkaan, kun minun taas kirkkoon.

        Mistään muusta ei ole kysymys kuin rakastamisen tarpeesta. Antaa ja saada.
        Tietysti on yhdessä olo monella tavalla mukavaa.

        Tuohon asiaan vielä mistä kirjoitit.
        En voinut tietää tuon henkilön ikää.
        Nuorempana olin paljon yksin, ja tuttua puuhaa tuo sama puuha.
        Uskoon tultuani seksitouhut jäivät unholaan pitkäksi aikaa.

        Paavali sanoi "parempi naida kuin palaa" että tuo palaminen on tuttua kyllä uskovaisellekin kun se alkaa. Pitäisi vaan hillitä koko ajan toki, mutta jotenkin olen onnellinen että heräsin tuohon asiaan, ja ajattelen että voin onnen saada parisuhteessa vielä.
        Jos mies huolehtii itsensä hyvin, hän on rakastaja vielä 80 vuotiaana, että aikaa on vielä kyllä.
        Tuollainen hiukan nuorempi nainen olisi toivomuksessa.
        Herra tietää minulle sopivan kyllä.

        Minä uskon että Jumala tahtoo huolehtia minulle kumppanin, mutta olen kärsimätön.
        Kuitenkin minulla on selväkin ajatus että olisin joskus parin vuoden kuluttua naimisissa?
        En tiedä, näkyypähän?

        Kiitos Sinulle, oli mukava kirjoittaa omia ajatuksia myös jollekin.

        Jumalan siunausta
        jari laurila


      • Eila
        jarlau kirjoitti:

        Hei ja kiitos

        En tiennut henkilön ikää, olisiko noin nuori?

        Kuule, saanko kertoa omasta tilanteestani hiukan.
        Minä kypsyin vasta 47 vuotiaana, ja juuri aivan.
        Hiukan kuumeiset mietinnät on mistä saisin "sen oikean."

        Nuorempana oli tyttöjä/naisia heti 16 vuotiaasta, mutta enhän minä ajatellut koskaan mitään vakiintumista kenenkään kanssa.
        Oli vain kaksi jotka vakiintumiseen asti veivät ajatukseni, mutta en heitä saanut.
        Jotenkin koin sen kuuluvaksi nuoruuteen silloin.
        30- vuotiaana olisin ollut valmis vakiintumaan maailman suhteeseen, mutta elämäntilanne ei ollut sellainen.

        Sitten meni vuosikausia sairastellessa masennusta ja bourn outia, ja alkoholisoiduin ja hotkin pillereitä.
        Kun sitten uskoon tultuani vähitellen pääsin ihmisen olotilaan takaisin ja eheydyin ja tasapainotuin ihmisenä kiinnostuin naisista taas.
        Tuo eheytymisprosessi piti käydä loppuun, ennenkö pystyin toisesta kiinnostumaan.
        Olin nimittäin niin täynnä itseäni ongelmien vuoksi ettei ollut mahdollista aikaisemmin kiinnostuaa naisesta, ja suunnittelinkin eläväni elämäni yksin.

        Yhtäkkiä havaitsin kun sain kaikki puitteet asunto, yms valmiiksi mukavaa poikamieselämää varten havaitsin ettei tämä olekaan minulle mahdollista, vaan kaipaan palavasti naista.

        Olen kampaillut ongelman kanssa, että mistä nainen, kun oman seurakunnan penkit eivät tarjoa yhtä ainuttakaan minule sopivaa, eikä lähiseurakintienkaan penkit tarjoa minulle ainuttakaan pyhää naista jota käsivin kosaisemassa, ja pääsisin asiassa järjestykseen ja naisen itselleni.

        Haluaisin naimisiin ja rakkausavioliittoon.
        Näen tuon rakkauden olevan ehdoton ehto.
        En tarvitse piikaa.

        Tässä probleema, mitä teen???

        Olisi mukava jos löytäisin jonkun joka haluaisi seurata uskoni periaatteita ja haluaisi turvalliseen ja uskolliseen suhteeseen.
        Haluan vaimon, jonka otan, pidän ja pidän hyvänä.

        Ei voi ajatella että olisi nainen jonka halut vievät kapakkaan, kun minun taas kirkkoon.

        Mistään muusta ei ole kysymys kuin rakastamisen tarpeesta. Antaa ja saada.
        Tietysti on yhdessä olo monella tavalla mukavaa.

        Tuohon asiaan vielä mistä kirjoitit.
        En voinut tietää tuon henkilön ikää.
        Nuorempana olin paljon yksin, ja tuttua puuhaa tuo sama puuha.
        Uskoon tultuani seksitouhut jäivät unholaan pitkäksi aikaa.

        Paavali sanoi "parempi naida kuin palaa" että tuo palaminen on tuttua kyllä uskovaisellekin kun se alkaa. Pitäisi vaan hillitä koko ajan toki, mutta jotenkin olen onnellinen että heräsin tuohon asiaan, ja ajattelen että voin onnen saada parisuhteessa vielä.
        Jos mies huolehtii itsensä hyvin, hän on rakastaja vielä 80 vuotiaana, että aikaa on vielä kyllä.
        Tuollainen hiukan nuorempi nainen olisi toivomuksessa.
        Herra tietää minulle sopivan kyllä.

        Minä uskon että Jumala tahtoo huolehtia minulle kumppanin, mutta olen kärsimätön.
        Kuitenkin minulla on selväkin ajatus että olisin joskus parin vuoden kuluttua naimisissa?
        En tiedä, näkyypähän?

        Kiitos Sinulle, oli mukava kirjoittaa omia ajatuksia myös jollekin.

        Jumalan siunausta
        jari laurila

        ...kysyjän ikää tiennyt. Se 18 v ei ollut tarkoitettu niin kirjaimelliseksi. Tarkoitin sitä, että kaikki eivät löydä puolisoa nuorina - mutta sen näytit tietävän itsekin. :)

        En tiennyt taustaasi ennen kuin katsoin galleria- ja kotisivusi. Pintapuolisesti katsottuna hämmästelin sitä, että olet poikamies - luulisi, että uskovia vapaita naisia olisi sinulle jonoksi asti. :) Ei silti - jos heistä kukaan ei "kolahda", minkäpä sille tekee. *levittelee käsiään tietäen kokemuksesta, ettei "hyvistä" neuvoista ole hyötyä näissä tilanteissa* Vaimon valinta on kahden kauppa ja kolmannen korvapuusti - paitsi jos se kolmas osapuoli on Jumala. :)


      • Eila kirjoitti:

        ...kysyjän ikää tiennyt. Se 18 v ei ollut tarkoitettu niin kirjaimelliseksi. Tarkoitin sitä, että kaikki eivät löydä puolisoa nuorina - mutta sen näytit tietävän itsekin. :)

        En tiennyt taustaasi ennen kuin katsoin galleria- ja kotisivusi. Pintapuolisesti katsottuna hämmästelin sitä, että olet poikamies - luulisi, että uskovia vapaita naisia olisi sinulle jonoksi asti. :) Ei silti - jos heistä kukaan ei "kolahda", minkäpä sille tekee. *levittelee käsiään tietäen kokemuksesta, ettei "hyvistä" neuvoista ole hyötyä näissä tilanteissa* Vaimon valinta on kahden kauppa ja kolmannen korvapuusti - paitsi jos se kolmas osapuoli on Jumala. :)

        Kiitos rohkaisusta.

        Itse asiassa en ole havainnut jonoa, mutta olettaisin ilanteen kyllä priatteessa kohenevan.
        En ole ollut ottipäällä kuin vasta viime aikana itse.
        Naisilta on kylä tullut mukavia hymyjä siellä ja täällä kun olen itse osoittanut kiinnostusta ja ovat olleet tietoisia kiinnostuksestani avioliittoa kohtaan.

        Minulla on varsin ikävä tilanne.
        Menetin järkeni juuri rakastuessani erääseen naiseen, mutta hän ei ole ottipäällä minua kohtaan. Ikävä kyllä.
        Ei ole valmis minulle, enkä voi tietenkään tietää tulisiko valmiiksi koskaan.
        Hän oli torjunnassaan niin selvä etten nähnyt viheätä valoa lainkaan, ja pakko jatkaa matkaa.
        Olisin häntä rakastanut niin paljon ettei ymmärtäisi asiaa.
        Kuitenkin yhteensopivuus olisi neuvottelukysymys.
        En näe että olisi riittävää kiinnostusta uskonsioita kohtaan.
        En voi jäädä odottelemaan, vaan minun on toivottava etä vastaan tule sopiva.

        Henki on minua vakuuttanut, ja sanoo että "kunhan maltan odottaa"
        Minä en jaksa odotella vuosia. Tässä on pikatilanne, tai lankean pian joihinkin nettinaisiin näin karkeastia ajatellen kauhuskenariona.

        Tänään on jo helpompi päivä.
        Täytyy rauhoittua.
        Koin voimakkaan elämänkriisin jossa syntyy päätös avioitumisesta, ja olen käyttäytynyt hermostuneesti.

        On niin että jos ihmiset olisivat vailla tunteita ja käyttäytyisivät kuin viilipytyt näissä asioissa, suurin osa ei mensisi naimisiin koskaan. En minäkään.
        Ne avioituisivat jotka tarvitsevat toista johonkin kuten ruoanlaittoon.

        Minä haluan naisen rakastamista varten.
        Pärjäilen kodinhoidossa.
        Minua kiinnostaa naisessa vain rakkaus puolin ja toisin.

        On laitettava haku päälle netissä yms.
        Seurakunnassani ei yksinkertaisti ole nyt tarjolla minulle sopivaa ainakaan 150 km säteellä.

        Kyllä hyvää kanattaa odottaa, mutta tämä ei anna mitään vihreää valoa, enkä voi jäädä katsomaan millä päällä hän mahdollisesti on 2 vuoden kuluttua.
        Tarvitsen nopeita ratkaisuja.
        Kerroinkin etä minun on pakko jatkaa matkaa, koska ystävyytenikin oli hänelle halpa.
        Oli pakko sanoa ettei kukaan puhuisi muuta asiassa että olisin hylännyt.

        Jumalan siunausta
        jari


      • Miekkonen-8
        jarlau kirjoitti:

        Kiitos rohkaisusta.

        Itse asiassa en ole havainnut jonoa, mutta olettaisin ilanteen kyllä priatteessa kohenevan.
        En ole ollut ottipäällä kuin vasta viime aikana itse.
        Naisilta on kylä tullut mukavia hymyjä siellä ja täällä kun olen itse osoittanut kiinnostusta ja ovat olleet tietoisia kiinnostuksestani avioliittoa kohtaan.

        Minulla on varsin ikävä tilanne.
        Menetin järkeni juuri rakastuessani erääseen naiseen, mutta hän ei ole ottipäällä minua kohtaan. Ikävä kyllä.
        Ei ole valmis minulle, enkä voi tietenkään tietää tulisiko valmiiksi koskaan.
        Hän oli torjunnassaan niin selvä etten nähnyt viheätä valoa lainkaan, ja pakko jatkaa matkaa.
        Olisin häntä rakastanut niin paljon ettei ymmärtäisi asiaa.
        Kuitenkin yhteensopivuus olisi neuvottelukysymys.
        En näe että olisi riittävää kiinnostusta uskonsioita kohtaan.
        En voi jäädä odottelemaan, vaan minun on toivottava etä vastaan tule sopiva.

        Henki on minua vakuuttanut, ja sanoo että "kunhan maltan odottaa"
        Minä en jaksa odotella vuosia. Tässä on pikatilanne, tai lankean pian joihinkin nettinaisiin näin karkeastia ajatellen kauhuskenariona.

        Tänään on jo helpompi päivä.
        Täytyy rauhoittua.
        Koin voimakkaan elämänkriisin jossa syntyy päätös avioitumisesta, ja olen käyttäytynyt hermostuneesti.

        On niin että jos ihmiset olisivat vailla tunteita ja käyttäytyisivät kuin viilipytyt näissä asioissa, suurin osa ei mensisi naimisiin koskaan. En minäkään.
        Ne avioituisivat jotka tarvitsevat toista johonkin kuten ruoanlaittoon.

        Minä haluan naisen rakastamista varten.
        Pärjäilen kodinhoidossa.
        Minua kiinnostaa naisessa vain rakkaus puolin ja toisin.

        On laitettava haku päälle netissä yms.
        Seurakunnassani ei yksinkertaisti ole nyt tarjolla minulle sopivaa ainakaan 150 km säteellä.

        Kyllä hyvää kanattaa odottaa, mutta tämä ei anna mitään vihreää valoa, enkä voi jäädä katsomaan millä päällä hän mahdollisesti on 2 vuoden kuluttua.
        Tarvitsen nopeita ratkaisuja.
        Kerroinkin etä minun on pakko jatkaa matkaa, koska ystävyytenikin oli hänelle halpa.
        Oli pakko sanoa ettei kukaan puhuisi muuta asiassa että olisin hylännyt.

        Jumalan siunausta
        jari

        Oliko nainenkin adventisti?


      • jarlau kirjoitti:

        Kiitos rohkaisusta.

        Itse asiassa en ole havainnut jonoa, mutta olettaisin ilanteen kyllä priatteessa kohenevan.
        En ole ollut ottipäällä kuin vasta viime aikana itse.
        Naisilta on kylä tullut mukavia hymyjä siellä ja täällä kun olen itse osoittanut kiinnostusta ja ovat olleet tietoisia kiinnostuksestani avioliittoa kohtaan.

        Minulla on varsin ikävä tilanne.
        Menetin järkeni juuri rakastuessani erääseen naiseen, mutta hän ei ole ottipäällä minua kohtaan. Ikävä kyllä.
        Ei ole valmis minulle, enkä voi tietenkään tietää tulisiko valmiiksi koskaan.
        Hän oli torjunnassaan niin selvä etten nähnyt viheätä valoa lainkaan, ja pakko jatkaa matkaa.
        Olisin häntä rakastanut niin paljon ettei ymmärtäisi asiaa.
        Kuitenkin yhteensopivuus olisi neuvottelukysymys.
        En näe että olisi riittävää kiinnostusta uskonsioita kohtaan.
        En voi jäädä odottelemaan, vaan minun on toivottava etä vastaan tule sopiva.

        Henki on minua vakuuttanut, ja sanoo että "kunhan maltan odottaa"
        Minä en jaksa odotella vuosia. Tässä on pikatilanne, tai lankean pian joihinkin nettinaisiin näin karkeastia ajatellen kauhuskenariona.

        Tänään on jo helpompi päivä.
        Täytyy rauhoittua.
        Koin voimakkaan elämänkriisin jossa syntyy päätös avioitumisesta, ja olen käyttäytynyt hermostuneesti.

        On niin että jos ihmiset olisivat vailla tunteita ja käyttäytyisivät kuin viilipytyt näissä asioissa, suurin osa ei mensisi naimisiin koskaan. En minäkään.
        Ne avioituisivat jotka tarvitsevat toista johonkin kuten ruoanlaittoon.

        Minä haluan naisen rakastamista varten.
        Pärjäilen kodinhoidossa.
        Minua kiinnostaa naisessa vain rakkaus puolin ja toisin.

        On laitettava haku päälle netissä yms.
        Seurakunnassani ei yksinkertaisti ole nyt tarjolla minulle sopivaa ainakaan 150 km säteellä.

        Kyllä hyvää kanattaa odottaa, mutta tämä ei anna mitään vihreää valoa, enkä voi jäädä katsomaan millä päällä hän mahdollisesti on 2 vuoden kuluttua.
        Tarvitsen nopeita ratkaisuja.
        Kerroinkin etä minun on pakko jatkaa matkaa, koska ystävyytenikin oli hänelle halpa.
        Oli pakko sanoa ettei kukaan puhuisi muuta asiassa että olisin hylännyt.

        Jumalan siunausta
        jari

        Rauhaa ja kiitos

        Ei ole nainen adventtikirkon jäsen tämä.
        Minulla ei ole pyhiänaisia valjkata penkiltä, ja haen naista joka tahto minut, ja antaa suostumuskensa opetaa hänelle Raamattu, eli uskon tielle.

        Sellainen 25-40 vuotias on hakusessa.

        On monia nuoriakin naisia jotka tahtoisivat sellaisen miehen kuin minä nyt, mutta eivät sellaista kuin minä olin nuorempana.
        Naisille merkitsee, turvallinen suhde, jotka asiaa kaipaavat, kapakoiden hyväksikäyttäjien sijaan.

        Jumalan siunausta
        jari laurila


    • katarine88

      "Onko tällaisesta luonnollisesta tarpeesta, kuin seksuaalisuus, edes mahdollista päästä irti?" Ei, koska se on luonnollista eikä siinä ole mitään miksi siitä pitäisi päästä irti.

    • Siipirikko.....

      Itselläni on sama synti jatkuvana taakkana, kaikkeista kamalinta on että vaikka sen kuinka kieltää, niin aina siihen lankeaa...Itse uskon Jumalaan ja uskon että itsetyydytys on synti, koska omatunto on Jumalan keksintö...Voimia..

      • DoctorT

        Kuka on antanut luvan itsetyydytyksestä käyttää sanaa SYNTI? Ihminen, ei Jumala!

        Siis, ole vapaa tyydyttämisesi kanssa. Luomistyössään Jumala ei meihin asentanut on/off-nappulaa meidän seksuaalisuudellemme, ei asentanut. Seksuaalisuuden kylläkin kuulumaan meihin jokaiseen. Kuka toteuttaa sitä turvallisessa parisuhteessa, kuka turvallisessa suhteessa omaan kehoonsa.

        Älä vaivaa Jumalaa sellaisella parannuksenteolla, jossa TEKO ei ole ollut erottamassa sinua Hänestä.

        Itsetyydytys on NORMAALIA toimintaa, tee ja nauti silloin kun niin tunnet, vapaudessa!


      • Anonyymi
        DoctorT kirjoitti:

        Kuka on antanut luvan itsetyydytyksestä käyttää sanaa SYNTI? Ihminen, ei Jumala!

        Siis, ole vapaa tyydyttämisesi kanssa. Luomistyössään Jumala ei meihin asentanut on/off-nappulaa meidän seksuaalisuudellemme, ei asentanut. Seksuaalisuuden kylläkin kuulumaan meihin jokaiseen. Kuka toteuttaa sitä turvallisessa parisuhteessa, kuka turvallisessa suhteessa omaan kehoonsa.

        Älä vaivaa Jumalaa sellaisella parannuksenteolla, jossa TEKO ei ole ollut erottamassa sinua Hänestä.

        Itsetyydytys on NORMAALIA toimintaa, tee ja nauti silloin kun niin tunnet, vapaudessa!

        Toista

        Kolossalaisille 3:5 5 Kuolettakaa siksi maan päällä olevien ruumiinjäsentenne taipumusa seksuaaliseen moraalittomuuteen,* epäpuhtauteen, hillitsemättömään seksuaaliseen himoon,b vahingolliseen haluun ja ahneuteen, joka on epäjumalanpalvelusta

        https://www.jw.org/fi/kirjasto/kirjat/Nuoret-kysyvät-käytännöllisiä-vastauksia-1-osa/Seksi-moraali-ja-rakkaus/Miten-pääsen-eroon-masturboinnista/ Itse olen koittanut alustavasti vähentää vemputusta, kahden viikon välein nyt retkahtanut kerran, tuntuu että kahden viikon taitteessa koittaa paha kiusaus, viime kerta oli omin päin muka "terveyden hoitamista" mutta jälkeenpäin kaduttaa & ahdistaa, ei auta kuin yrittää uudelleen, niin kauan kuin Herra armossaan antaa yrittää👏


    • Anne18

      Minäkin harrastin ennen itsetyydytystä. Mutta nyt kun minulla on poikaystävä, voimme tyydyttää toistemme tarpeita. Huom! Olen neitsyt, emme rakastele, se olisi väärin koska emme ole naimisissa. Mutta kädellä ja suulla voi toista pitää hyvänä ja se helpottaa paineita, joten en tunne tarvetta enää itsetyydytykseen enkä seksin harrastamiseen.
      Tämä on minun ratkaisuni joka on minulle se oikea!

      • Pyhä Henki eli Gabriel

        On hyvä että olet löytänyt luonnollisen tien pur-
        kautua,luonnollisemman kuin itsetyydytys.Uskovien
        mielestä itsetyydytys salassa on kyllä hyväksyt-tävämpää kuin että vastakkainen sukupuoli tyydyt-tää tarpeet ilman rakastelua.


    • neuvo

      Alkoholia, tupakka, huumeita pidetään syntinä. Ja se on järkevän tuntuista sillä kaikki nuo vahingoittavat ihmistä.

      Mutta olisiko mahdollista, että Jumala olisi säätänyt synniksi jotakin, joka on ihmiselle terveellistä? Itsetyydytyshän on ilman muuta sellainen asia. Miehillä se edistää ihan fyysistäkin terveyttä estämällä eturauhasssyöpää ja mielenterveyttä se varmasti edistää kummallakin sukupuolella.

    • harrat

      Eikö raamattu neuvo että parempi mennä naimisiin kun kärsiä puutteesta.Olet tuollainen seksualisesti terve nainen,mikä maksaa että ei kaveria löydy.Oletko etsinyt kumppania.Tietenkin jos olet valinnut sinkkuna olon, niin sitten on eri asia.Sanoisin sinulle että jumalan sanassa on sellainen neuvo että Room 14:22: onnellinen se joka ei tuomitse itseään siitä minkä uskoo oikeaksi.Jos sinun on tosiaan mahdotonta olla ilman itsetyydytystä,ei se ole maailman pahin asia.Pääasia on että et tuomitse itseäsi turhaan siitä.Päätä vaikka mielessäsi,että nyt minulla on tämä tapa purkautua,mutta heti kun löytyy aviokumppani,tämä asia saa jäädä.Ei kaikki syyllisyys tule Jumalalta.Ja vielä sana:jos meidän sydämmemme syyttää meitä,on Jumala suurempi kuin meidän sydämmemme ja tietää kaiken.Varmasti sinun asiasi järjestyvät.

      • Anonyymi

        Juutalaismytologialla voi pyyhkiä .......


    • Pyhä Henki eli Gabriel

      Kirjoituksestasi sain myös sen käsityksen että ha-
      luaisit että sinua "ruoskittaisiin".Tuo ei ole tässä tapauksessa oikea asenne sinulla.Onko tuo tapa sinun itsesi aikaansaama vai onko se ulkopuolinen kiusaus?Joskus saatana pystyy lisäämään luonnollisia haluja "kiusauksillaan" niin että ne muuttuvat hallitsemattomiksi,siksi niitä vastaan täytyy koko ajan taistella.

      • Anonyymi

        Kuvottavat miehet sekä naiset tekevät tällaista kopelointia, sanotaan sitä sitten saatanaksi kun ihmiset ei muista tai ovat raamatun kielen mukaan ”sokaistuneita”.

        Kokeile pestä saastutus pois käsisuihkulla.


    • terve ihminen

      varmasti pienempiä niistä sinunkin synneistä!

    • Orgazmus

      nautin runkkaamisesta, itseni tyydyttämisestä. En satuta ketään, enkä loukkaa ketään tekemällä sen omassa yksinäisyydessäni. En tosin pidä seksiäkään syntinä. Jos en runkkaa säännöllisesti, menevät lakanat sotkuisiksi.

      Miehillä kun on fyysinen tarve saada kivespussit tyhjennettyä säännöllisin väliajoin, sillä kivekset tuottavat siittiöitä jatkuvalla syötöllä. Jos en itse kontrolloi niiden tyhjentämistä, ne tyhjentyvät yöllä nukkuessani. Naisilla on myös yhtäläinen tarve saada orgasmi, tämä kuuluu normaaliin seksuaaliviettiin.

      En ymmärrä miten mikään uskonto voi mennä fyysisten tosiasioiden edelle, ihmisen luonnolinen tarve on saada orgasmi. Koska orgasmin aikana nautinnon huippu on niin suuri, on luonnollista tuntea nopea palautuminen normaaliin olotilaan, jonka yhteydessä voi luulla tuntevansa voimakkaita syyllisyydentunteita.

      • KäsiPelillä_

        Tyhjä pussit kevyt olo!
        Kuka sitä jaksaa kokoajan hermot kireällä olla seksipaineiden takia?
        Kyrpä seisoo merkkinä siitä, että helpotusta on saatava.


      • Anonyymi

        Raamatun mukaan se "tarve" on saatanan ihmiseen istuttama "lihan himo" , jota vastaan tulisi taistella, ihmiset vain käsittävät, että se on luonnollista, koska synti on istuutunut ihmisen kiertokulkuun jo ensimmäinen lankeamisen yhteydessä, jos Jeesus olisi langennut seksuaalisyntiin niinkuin ne ihmiset vähästä sorrumme, ei olisi pelastusta, ainoastaan Jeesuksen oppeja noudattamalla voi pelastua, & niitä oppeja pyrin sisäistämään/noudattamaan, & yritän uudelleen jos putoan, AMEN👏


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan se "tarve" on saatanan ihmiseen istuttama "lihan himo" , jota vastaan tulisi taistella, ihmiset vain käsittävät, että se on luonnollista, koska synti on istuutunut ihmisen kiertokulkuun jo ensimmäinen lankeamisen yhteydessä, jos Jeesus olisi langennut seksuaalisyntiin niinkuin ne ihmiset vähästä sorrumme, ei olisi pelastusta, ainoastaan Jeesuksen oppeja noudattamalla voi pelastua, & niitä oppeja pyrin sisäistämään/noudattamaan, & yritän uudelleen jos putoan, AMEN👏

        "se joka LIHASSA kärsii, jää eloon "HENGESSÄ"😉👏


    • -syntinen-

      Olisi varmaan kohteliasta keskustelun aloittaneelta jotenkin vastata viesteihinne, kun kerran aihe herätti hyvin keskustelua. =) Kiitos kaikista asiallisista viesteistä.

      Vaikka jotkut ovatkin kyseenalaistaneet itsetyydytyksen syntinä, minä kuitenkin koen sen itselleni syntinä. Olen kylläkin elänyt elämäni melko lakihenkisessä seurakunnassa, jossa synnin käsite on erittäin laaja, joten minulla varmaan on monia muita paljon herkempi omatuntokin tässä asiassa. Eikä paljon ole helpottanut asiaa, että seurakunnassani kaikki seksuaalisuuteen liittyvä on todella tabu-asia.

      Syyllisyys ei kyllä todellakaan tee hyvää psyykkeelle, ja sen lisäksi koen, että itsetyydytys on este läheiseen Jumala-suhteeseen ja hengelliseen kasvuun. En koskaan ole harrastanut sitä usein, ja olen viime aikoina todella pyrkinyt vähentämään sitä mahdollisimman vähäiseen. Joskus olen kuitenkin langennut, johtuen usein stressitilanteesta elämässäni tai muuten masennuksesta. Lankeaminen on aina helpottanut fyysistä olotilaa, mutta psyykkinen on huonontunut.

      Lankeaminen on nimittäin herättänyt aina vahvan syyllisyyden tunteen, jonka kanssa varsinkin aikaisemmin kamppailin pitkän aikaa ennen kuin taas sain levon ja pystyin aloittamaan uskonelämän "alusta", uskoin saaneeni anteeksi siis. On siis tuntunut siltä, että lankeaminen on pysäyttänyt hengellisen kasvun, ja se on surettanut minua kovasti, koska kaipaisin syvempää elämää uskossa. Nykyään ymmärrän kuitenkin, että syyllisyyden tunnossa ei kannata liian kauaa rypeä, vaan tunnustaa syntinsä, pyytää anteeksi ja uskoa saaneensa anteeksi, jolloin voi mahdollisimman pian jatkaa uskovan elämää.

      Olen saanut sellaisen kasvatuksen, että uskova ei saa jatkaa tietoisen synnin tekemistä anteeksiannon jälkeen, eikä tulisi tyytyä siihen, että kerta toisensa jälkeen aina vaan on pyytämässä samaa asiaa anteeksi, joten on ollut erityisen raskasta huomata langenneensa uudelleen. Nyt kuitenkin ymmärrän, että syntitaakastakin voi tulla lankeamus, joten koitan aina mahdollisimman pian ylös tuosta suosta.

      En ole koskaan voinut kuvitellakaan kertovani asiasta jollekin, tämä oli ensimmäinen kerta, kun jollain tapaa kerroin. Omassa seurakunnassani ei ole mahdollisuutta ripittäytymiseen, joten sitäkään en ole koskaan ennen tehnyt. Viime viikonloppuna oli kuitenkin eräässä muussa tilaisuudessa mahdollisuus ripittäytyä ja, uskomatonta kyllä, sain tunnustettua syntini. Se oli kyllä todella vaikeaa, mutta uskon, että synnin tunnustamisella toiselle ihmiselle ja sitä kautta Jumalalle, on hyvä vaikutus tähän kamppailuuni. Koetuksia on kyllä sen jälkeen riittänyt, mutta rukoilen että voisin pysyä vahvana.

      En ole enää mikään teini, vaan lähempänä kolmeakymmentä. Olen kuitenkin niin kauan sairastanut masennusta, että en koe olevani vielä valmis avioliittoon enkä myöskään usko avioliiton ulkopuolisiin suhteisiin. Voihan olla, että joskus vielä Jumala lähettää sopivan aviopuolison, mutta tällä hetkellä se ei tunnu ajankohtaiselta, en olisi siihen valmis, eikä toisaalta näköpiirissä ole ketään sopivaa...

      Joten nyt on vain jollain muulla tavalla koitettava selvitä. Haluan ainakin pikku hiljaa pyrkiä vapautumaan tuosta tavasta. Uskon, että se voi onnistuakin, kunhan tosiaan pysyn päätöksessäni päästä synnistä irti, ja pysyn lähellä Jumalaa rukoilemalla, laulamalla ylistyslauluja, käymällä kokouksissa ja lukemalla sanaa.

      Kohduttavaa kuulla, että jotkut ovat tästä vapautuneet. Ja voimia kaikille, jotka asian kanssa kamppailevat!

    • Kerran kokeillut

      Mitäs helvettiä tuohon nyt voi sanoa:

      1. En kaipaa tuomitsevia viestejä - usko pois, olen itse itseni pahin tuomitsija, välillä tuntuu, että syyllisyys tuhoaa minut.

      2. En myöskään toivo viestejä, joissa kehotetaan vaan jatkamaan samaan mallin. Uskoni ja omatuntoni mukaan itsetyydytys on syntiä.

      Oliskohan vika uskonnossa?

    • luonnoll

      Itsetyydytys on terveellistä. Seksuaalisuus on lahja Jumalan. Raamattu ei kiellä itsetyydytystä!

    • Pillu_märkänä

      Ihanalta se tuntuu tyydyttää itseään, et sinäkään sitä muuten tekisi.
      Jatka vain se on terveellistäkin, ei tämä elämä ole tarkoitettu kärsimykseksi
      vaan nautinnoksi.

      • Anonyymi

        Lihan nautinto = Hengen "Kristuksen" kärsimys, eli
        siis...Synti🤔itse kun en onanointi lankeamisen jälkeen muuta vaihtoehtoa näe, muuta kuin rukoilla synnin anteeksiantoa, & yrittää uudelleen puhtautta, Niin Jeesus on opettanut


    • 13df13f131f31

      Olen päässyt pikkuhiljaa syntisestä itsetyydytyksestä ohi, Rukoilin Jeesusta lähes 10 vuotta. Armeijassa tai sen aikoihin aloin itsetyydyttelemään itseäni aika paljonkin.

      Nyt minua ei enää itsetyydytys kiinnosta. Tosin olen samalla menettänyt kiinnostukseni oikeaan seksiinkin. Jos viimeinkin 10v itsetyydyttely helvetin jlk saisin oikeaa seksiä niin olisin että jaa ei kiinnosta. Tehokkain itsetyydytyshalujen viejä oli zypadhera injektiolääke joka vei pysyvästi tunnon peniksestä.

    • vievwSonic

      Ei, mä en tuomitse sua!


      Mitä vaihtoehtoja kuiteskin olisi? Auttaako sinua rukouksen voima?
      -miten koet elämäsi juuri tänään? ...............................................................?

      Joskus samaa asiaa läpikäyneenä kuin loppumattomassa maailmanpyörässä olleena sain vastauksen viikossa rukouksiini.

      Kadulla vastaan tuli sanansaattaja, yllättäen.


      Vaan siinä painetussa sanassa ei ollut yhtikäs muuta uskontojuttua, vaan ainoastaan asiaa itsetyydytyksestä. Vuosia on jo siitä mennyt.

      ------------------------>>>>>>>>>>>>>Luokitellaan itsensä häpäisemiseksi. Likaamiseksi. Saastaiseksi tulemiseksi. Kuin sikapossuksi joka kylpee lantalan p* :ssa.

      Tämän vastauksen sain asiaan. Enkä käy sitä kieltämään. Tekeekö siveellinen ihmenen sitä?

      Jumala on luonut ihmisen Jumalan kuvaksi, sellaiseksi kuin itse on. Kunnes paratiisin käärme sai pikkusormen, sai luvan meitä muuttaa siinä syntiinlankeamuksessa. Hallitsijasta tulimmekin renkiluokkaan. Ja naisen piti _tämän_ jälkeen kivulla synnyttää. Jokaisen piti siten tehdä raataen työtä leipänsä eteen


      Mutta mitkä sua parhaiten auttaa elämässä eteenpäin sekä jaksamaan siinä. että käyt positiiviselle puolelle elämään

    • LuonnollinenAsia

      Luonnollisen seksuaalisuuden tukahduttaminen ei varmasti ole hyvä asia. Pahimmillaan se on johtanut pedofiliaan ja muihin sairaisiin perverssioihin. Sellaista esiintyy eniten niissä ryhmissä, joissa seksuaalisuus yritetään väkisin tukahduttaa. Esimerkkejä ei varmasti tarvitse kertoa.

      • Anonyymi

        Katoliset papit joutuvat elämään selibaatissa ja se aiheuttaa pedofiliaa ja muuta poikkeavuutta, antakaa siis palaa.


    • apostolinenkyyti

      Itselläni on kanssa kyseinen ongelma! Mutta olen sanut uuden armon ja käyn aina tunnustamassa syntini ja pyrintekemään parannusta asiasta parhaani mukaan! pikku hiljaa kun saa vähenettyy kertoja ja katuu aina! nii jumala on luvannut ulospääsyn asiasta kuin asiasta!hän tietää heikoutemme siksi hän voi auttaa! pyydä rukousta puolestasi käy sielunhoidossa! ja kaikella tavalla osallistu elämään nii onnistuu! siunausta!

    • JeesusPottonen

      Itsetyydytyksestä syyllisyyttä tuntevan olisi ehkä aiheellista lähteä liikkeelle pohtimalla, miksi kyseinen toiminto tuntuu väärältä. Onko oman seksuaalisen estoisuuden ja syyllisyydentunteen taustalla sittenkin asenneympäristö, jossa on viettänyt lapsuutensa ja nuoruutensa?

      Raamatussa itsetyydytystä ei mainita sanallakaan. Puhutaan vain siitä, kuinka Onan laski siemenensä maahan. Ja siinäkin "rikos" oli se, ettei Onan saattanut kuolleen veljensä leskeä raskaaksi (kuten hänen velvollisuutensa olisi ollut tuon ajan juutalaisen käsityksen mukaan), vaan keskeytti yhdynnän ennen siemensyöksyä. Naisen itsetyydytyksestä tai orgasmista Raamatussa ei puhuta mitään.

      • Anonyymi

        Raamattuhan on pääasiassa vanhojen miesten kirjoittammaa, eivät he tienneet kaikkea seksistä


    • " Olen tosissani yrittänyt lopettaa, monen monta kertaa - ei onnistu."

      Ehkä sun nyt vaan tulee tappaa itsesi

      muuten pyhä pappi tulee ja antaa sulle "piiskaa"

    • Tumppuheiluu

      Runkkaamatta jättäminen on synneistä suurin.

    • Naksimi

      voisitko laittaa kuvan itsestäsi privana? voisin auttaa sinua mielelläni.

    • Oliviah

      Olen itse ymmärtänyt niin, että Jumala kehoittaa ihmistä huolehtimaan niin fyysisestä kuin henkisestä terveydestä, jotta ihminen on ja pysyy terveenä pysyäkseen yhteydessä Jumalaan ja Jeesukseen. Eli hän sallii muun muassa meikkaamisen, itsetyydytyksen, kehon huoltamisen kuntoilulla, laihdutuskuurit ja niin edelleen.

      Ei kuitenkaan tatuointeja, lävistyksiä. hyönteisten syömistä ja extreme-lajien harrastamista, jossa ihminen voi joutua hengen vaaraan.

      Raamatun kymmenessä käskyssä sanotaan, että "Minä olen sinun Jumalasi, älä pidä muita Jumalia", mikä minun mielestäni tarkoittaa sitä, että jos jostakin tulee Jumalaa tärkeämpi asia, on se syntiä, ja tällainen ei itsetyydytys ole. Seksiriippuvuus on asia erikseen.

      Aloittaja, miten olet päätynyt siihen, että itsetyydys on uskossasi syntiä? Minkä tyyppisestä masennuksesta oli kysymys? Voisitko ajatella, että olet yhä masentunut? Oletko koittanut hakea apua ristiriitaan, mikä sinulla selvästi on?

      • Anonyymi

        Itsetyydytys on saastaisuutta, mikä on epäJumalan palvelua, NS. Lihan ruumiillinen himo, mikä Saatanasta lähtöisin, & sitä toteuttaessaan tekee syntiä, mikä avaa portin pahalle, synti on sama kuin saaste, eihän kukaan esim. Syö saasteisia elintarvikkeita ym. saastaista/moottoriöljyssä uinutta kalaa, ei Jumalakaan varmaan hyvällä katso saastaisuutta, eikä Herran valtakuntaan saastainen edes pääse ilman synnin anteeksiantoa ym. parannusta, niinkuin ei Presidentin linnaankaan puliukkoja ym. muita huligaaneja kutsuta linnanjuhliin🤔näin ajattelen👏


    • haaveillaanvaan

      Sinulle nuori nainen haluaisin sanoa että turhaan sinä taistelet luonnollisia haluja vastaan. Sinut on luotu sellaiseksi että sinulla on halu mieheesi, niinkuin Eevalle sanottiin. Jos et löydä miestä joka rakastelee kanssasi niin usein kuin tunnet tarvetta, sinusta tulee ärtyisä ja kiukkuinen. Avioliitossakin on tärkeää pitää huolta siitä että puoliso on seksuaalisesti tyydytetty, mikä merkitsee että mies ei jätä hyväilyjään kesken ennenkuin vaimo saa orgasmin, vaikka itselle olisi tullut jo ennen. Silloin on hyvä olo eikä yhtään tee mieli moneen tuntiin tai päivään, ihmisestä riippuen. Toiset tarvitsevat seksiä useamman kerran päivässä, toiset taas vaikka kerran viikossa tai harvemmin. Opi tuntemaan itsesi.
      Koska sinulla ei ole miestä, sinun tulee tyydyttää itsesi niin että tunnet todella itsesi tyydytetyksi. Varaa aikaa itsellesi, haaveile kuinka haluaisit tyydyttää ihannemiehesi, ja nauti. Kun tulet vanhaksi, kenties kadut ettet nauttinut kun vielä tunsit halua.
      Minä olen jo vanhempi, ja kun olin nuori, kamppailin samojen ongelmien kanssa kuin sinä. Pidin itseni tyydyttämistä syntinä.Epäonnistuin aina olemaan ilman tyydytystä enemmän kuin viikon tai pari. Nyt se on jotain mistä nautin aina kun siihen kykenen. Puolisoni rukoili aikoinaan että hän pääsisi vapaaksi seksuaalisista haluistaan. Minua se loukkasi suuresti, olihan hän minun kumppanini. Nyt hän ei enää tunne kiinnostusta, joten saan tyydyttää itse itseni. Olen mies, ja miehenä haluaisin kovin mielelläni tyydyttää sinutkin ainakin haaveissani, sillä on monin kerroin ihanampaa tyydyttää toinen toisensa. Sinun ei tarvitsisi tuntea olevasi puutteessa, vaan voisit tuntea hellää rakkautta. Mikä olisi ihanampaa kuin nähdä sinun nauttivan täysin siemauksin.

      Minä haaveilen lähes joka yö rakastelusta jonkun kanssa. Ei niin että haluaisin heidät itselleni, haluaisin vain tehdä heidät onnellisiksi, Ei ole niin tärkeää johtaako haaveilu orgasmiin, nautin enemmän mielikuvistani.
      Joskus haaveilen jostakin tutusta tytöstä. Koska minun mielikuvani hänestä on värjäytynyt haaveistani, rakastan tätä henkilöä kun hänet kohtaan, ja näytän että olen iloinen kun tapaan. Tästä on seurauksena että saan aika monta halausta, sillä rakkaus synnyttää vastarakkautta.

      Jos en tyydyttäisi itseäni, tuntisin koko aika himoa kun näen kauniin tytön. Nyt kun olen tyydytetty, sanon mielessäni:" Kiitos Herra että olet luonut niin kauniin olennon kuin tuon tytön".

      On vaikea elää tyydyttämättömänä. Siksi koetan tyydyttää itseäni niin usein että en tunne himoa, vaan rakkautta ja kiitollisuutta kun tapaan jonkun ihanan naisihmisen.

      Toivottavasti sinäkin tunnet tyydytystä, haaveillaan vaikka toisistamme.

    • Enole.botti

      Ikä kyllä poistaa tuon 'synnin'. Viimeistään keski-iän jälkeen halu hiipuu etkä enää ajattele koko asiaa. Jopa niin että ajatuskin seksistä tuntuu ikävältä. On helppoa olla sortumatta syntiin jos ei edes tee mieli.

      • Anonyymi

        Tervetuloa kyvyttömien seniilien joukkoon!


    • lohtu_

      Sanoisin että älä ole liian lakihenkinen itseäsi kohtaan. Syntiä teet lukuisilla muillakin tavoilla kuten me kaikki jopa huomaamattasi. Toki syntiä tulee vältellä, mutta muista että pelastus on uskossa Jeesukseen ei synnittömyydessä. Älä päästä sielunvihollista saarnaamaan ja haukkumaan itseäsi kaikista synneistäsi. Vaikka hän on oikeassa, niin Jumala rakastaa sinua syntisenäkin.

    • Anonyymi

      Älä tee luonnollisesta tarpeesta mitään numeroa. Olet uskonnollisen aivopesun uhri, siksi tuomitset itse itsesi. Jos et sinkkuna tee sitä, riudut ja näännyt haluttomaksi zombiksi (vaikka miehenä en tuosta takuuseen mene). Terveellistä se vain on!

      Oletpa sitten valmiimpi kun se oikea kohde sattuu kohdalle.

      • Anonyymi

        Sama jatkaa.
        Lisäksi naurahdin nimimerkillesi "syntinen" :D

        Kukas sinut syntiseksi luokittelisi, kun et mitään pahaa muille tee? Itseensä ja seksuaalisuuteensa tutustuminen on parasta itsetuntemusta.


    • Anonyymi

      Nyt vasta huomasinkin, että aloitus on ikivanha ja joku oli sen nostanut ylös. Yhtä kaikki, toivon, että vastaukset auttavat samoja ajatuksia hautoville.

    • Anonyymi

      Älä ole liian ankara itsellesi

      T:jeesus

    • Anonyymi

      On se synti Raamatun mukaan. Haureus on itsetyydytystä ja seksi ilman avioliitto sillä sanoohan sana valehteliat avionrikkojat hekumoijat varkaat ym eivät peri taivasten valtakuntaa. Mutta myös sanotaan joka syntinsä hylkää ja tunnustaa hänelle koittaa armo

      • Anonyymi

        Hekumoijat pinkkaa rupliaan...


    • Anonyymi

      On se synti Raamatun mukaan mutta rukoile ja mene sellaisen ihmisen luokse joka pyrkii rukoilee puolestasi vapautta asiaa sinun ei tarvitse sanoa vaan sanot että kaipaat Jumalan lapsen vapauteen määrätyissä asioissa.

    • Anonyymi

      ei muuta kuin Teen Masturbation sivulle saat rauhan uskovst ei ole maalikkoa parenpia pysy sinkkuna ja masturboi 5 kertaa päivässä.

    • Anonyymi

      nauti kehostasi olit nuori tai vanha. tätä iloa ei sinulta ketään vie pois ei niintä suurta viisata ole maailmassa ettei saisi masturboida olin aikanaa yhden minusta nuorenman naisen kanssa hän sai 12 orkasmia tunnin aikana kun hieronta laitetta käytti ei muuta kun kaalimato.com tai goollaat teen masturbation ja nauti.

    • Anonyymi

      jeesus antaa sinun päättää mitä teet ei varmaan tule sanomaan että masturbatio on syntiä jos yksin tai saman ikäsen kanssa harrastat .lesbot on ihania tai biiton ihan nkiva katsoa Gränny teen Lesbian seksiä.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse omassa voimassa teistella. Pyhä Henki antaa voiman ja vapauttaa himosta yms. Tässä linkissä tämä voima vaikuttaa ja auttaa kuulijoita elämään pyhää elämää. https://www.youtube.com/watch?v=R6865lS7Ahg&feature=youtu.be

        Onanointia ei Raamatussa mainita. Siitä vaan vapaasti!
        Miehimykset = pyhäkköpojat, hekumoitsijat = pedofiilit.


      • Anonyymi

        Käsitän, että ominpäin tekeminen "tottelematta Herran opetuksia" on epäJumalan palvelua, & ainut tie pelastukseen on noudattaa Jeesuksen ohjeita, "Älä tee huorin"👏


    • Anonyymi

      Se tunne tulee lähinnä siitä että ajattelee jotain siis kuvittelee mitä ei oikeasti ole. Härskit kuvitelmat saa aikaan katumusta ja sama juttu pornovideot kuvat lehdet myös miehillä . Nehän on lähinnä kuvitelma seksiä mielikuvitusta . Sitten nolottaa. Lasten ei saisi nähdä niitä se aiheuttaa häpeää syyllisyyttä ja houkuttaa siihen turhan aikaisin. Parempi mieli puhtaana ajatukset . Ne on useimmin arabien tekemiä .

    • Anonyymi

      Käytetään hiukan mielikuvitusta ja katsotaan auttaako se ymmärtämään mistä on kyse.

      Sinulla ja minulla on varmasti ns. ikoneja, on persoonia joita arvostamme, ihailemme ja kunnioitamme. He ovat meille esikuvia ja malleja. Hän voi olla puolueen johtaja, prseidentti, professori, huippulääkäri... opettaja....urheilija...

      Ota malliksi sinun eniten arvostamasi ihminen.

      Olipa hän politikko, johtaja, presidentti, kuningas... Mitä ajattelisit hänestä, jos saisit tietää hänen vetävän käteen tai lipsittelevän klitoristaan suht säännölisesti. Hän edustaisi virassaan komeasti pukeutuneena, komealla pallilla istuvana, valokuvaajien ympäröimänä omaa maataan. Suomea, Kiinaa, USAta.... Epäilen, että kuva hänestä kokisi inflaation tuon seksuaalisen itsetyydytyksen takia.

      Kysytään, että miten paljon sinä sen jälkeen arvostaisit häntä kun saat tietää mitä hän tekee. Olen siitä varma, että hän ei olisikaan sinulle enää sama kuin hän on nyt. Tämä esimerkki kertoo, mitä masturbointi oikeesti on meille, kun ajattelemme jonkun arvostavamme ihmisen olevan "itsensä roplaajia". Se alentaa hänen arvoaan meidän silmissämme. Hän ei olekkaan niin hyvä kuin luulemme.

      Tämä on elävä esimerkki siitä, mitä itsetyydytys arvona on.

      Emme voi edes kuvitella, että Raamattu ei sanoisi masturbointia eli itsetyydytystä Jumalan tahdon vastaiseksi. Jos saatana ei olisi saanut ihmisiä paratiisissa lankeamaan syntiin, niin ihminen ei olisi ikinä masturboinut.

      Ei Raamtussa kaikkia syntejä luetella ja siksi jotkut puhuu, ettei se ole syntiä siksi ettei se sana ole Raamatussa. Tämä on täysin väärä perustelu ja täysin väärä väite. Kaikki vääryys on syntiä. Ja Jumala ei luonut eikä tarkoittanut meitä itsetyydyttäjiksi ja/tai pornon tiiraajiksi.

      Ei Aadan eikä Eeva eikä kukaan heidän jälkeläisistään olisi masturboinut ollessaan Paratiisissa. Koska ihminen ei ollut silloin vielä perisynnin orja. Himot ei olisi olleet paratiisissa oleenkaan hallisevana voimana ja orjuutajana. Niitä ei olisi ollut ollenkaan. Vaan siellä olisi vallinnut täydellinen vapaus, terveys, rauha, ei kuolemaa, ei väkivaltaa, ei pornoa, ei sukurutsauksia (koska vain Aadama ja Eeva saivat käskyn lisääntyä eikä sitä käskyä laitetu koskemaan heidän lapsiaan)

      Evankeliumi on ilosanoa, että me olemme kuoleet pois perisynnin orjuudesta, Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen kautta. Tämä on täysin uskon asia. Usko totuuteen antaa meille sen minkä totuus lupaa. Raamattu on kokonaan totuus. Uskon kautta se on meidän omaisuus 100%. Me uskomme siihen, jonka Jumala on säätänyt koskemaan ihmistä kaikkien valtojen ja voimien edessä. Jumala on kirjannut silmiesi eteen evankeliumin kautta: Olet kuollut pois perisynnistä Olet vapaa. Sinä olet vapautunut synnin orjuudesta VAPAHTAJASI kautta. Jeesus on sinun Vapahtajasi.

      Ystävä, haluan kannustaa sinua ! Jeesuksen veren kautta on anteeksisaaminen täydellistä. Kaikki sinun syntisi on sovitettu ristillä. Kaikki, kaikki ja vielä kerran kaikki. Älä katso menneitä syyllistäen itseäsi.

      Puhu Jumalalle suoraan ongelmistasi niiden oiealla nimella. Hän kuulee sinua. Ps 50:15 sanoo: " Huuda minua (Herraa, Jumalaa) avuksesi hädän päivänä, niin minä autan sinua."

      Me emme elä elämäämme tehdäksemme syntiä, vaan eläksemme siinä vapaudessa ja poissa synneistä, jonka Jeesus meille toi elettäväksi.

      Herra sinua siunatkoon !

      • Anonyymi

        "Käytetään hiukan mielikuvitusta ja katsotaan auttaako se ymmärtämään mistä on kyse.

        Sinulla ja minulla on varmasti ns. ikoneja, on persoonia joita arvostamme, ihailemme ja kunnioitamme. He ovat meille esikuvia ja malleja. Hän voi olla puolueen johtaja, prseidentti, professori, huippulääkäri... opettaja....urheilija...

        Ota malliksi sinun eniten arvostamasi ihminen.

        Olipa hän politikko, johtaja, presidentti, kuningas... Mitä ajattelisit hänestä, jos saisit tietää hänen vetävän käteen tai lipsittelevän klitoristaan suht säännölisesti. Hän edustaisi virassaan komeasti pukeutuneena, komealla pallilla istuvana, valokuvaajien ympäröimänä omaa maataan. Suomea, Kiinaa, USAta.... Epäilen, että kuva hänestä kokisi inflaation tuon seksuaalisen itsetyydytyksen takia."

        Yksi idoleistani on Päivi Räsänen ja kun kuvittelen hänen lipsuttelevan klitoristaan jalat leveellään seksikkäässä asennossa jostain syystä kiihotun itsekin ja arvostukseni nousee tätä kohtaan varsinkin kun seuraavassa hetkessä näen hänet kirjoittelemassa homoseksuaaleista vihapuheita ja näen hänen taas kiihottuvan kyseisen asian tähden ja hän alkaa itsetyydytyksen alusta jatkaen taas kirjoituksiaan hetken päästä.



        "Emme voi edes kuvitella, että Raamattu ei sanoisi masturbointia eli itsetyydytystä Jumalan tahdon vastaiseksi. Jos saatana ei olisi saanut ihmisiä paratiisissa lankeamaan syntiin, niin ihminen ei olisi ikinä masturboinut."

        Masturboiva Jeesus on hyvin yleinen mielikuva uskovaisten naisten mielikuvissa tutkimusten mukaan.

        "Ei Raamtussa kaikkia syntejä luetella ja siksi jotkut puhuu, ettei se ole syntiä siksi ettei se sana ole Raamatussa. Tämä on täysin väärä perustelu ja täysin väärä väite. Kaikki vääryys on syntiä. Ja Jumala ei luonut eikä tarkoittanut meitä itsetyydyttäjiksi ja/tai pornon tiiraajiksi."

        Tutkimusten mukaan kaikki ihmiset masturboivat enemmän tai vähemmän erityisesti kieltäymyksessä elävät papit ovat kovia pornon kuluttajia ja amerikassa tehdyn tutkimuksen mukaan raamattuvyöhykkeellä kulutetaan eniten pornoa amerikassa.

        "Ei Aadan eikä Eeva eikä kukaan heidän jälkeläisistään olisi masturboinut ollessaan Paratiisissa. Koska ihminen ei ollut silloin vielä perisynnin orja. Himot ei olisi olleet paratiisissa oleenkaan hallisevana voimana ja orjuutajana. Niitä ei olisi ollut ollenkaan. Vaan siellä olisi vallinnut täydellinen vapaus, terveys, rauha, ei kuolemaa, ei väkivaltaa, ei pornoa, ei sukurutsauksia (koska vain Aadama ja Eeva saivat käskyn lisääntyä eikä sitä käskyä laitetu koskemaan heidän lapsiaan)"

        Jonku tutkimuksen mukaan jumala käytti hyväkseen Aatamia ja Eevaa ja suuttui siitä että nämä tajusivat asian yllättäen hyvä/pahatiedon kautta ja kieltäytyivät olemasta enään alasti eivätkä antautuneet enään hyväksikäyttöön.

        "Evankeliumi on ilosanoa, että me olemme kuoleet pois perisynnin orjuudesta, Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen kautta. Tämä on täysin uskon asia. Usko totuuteen antaa meille sen minkä totuus lupaa. Raamattu on kokonaan totuus. Uskon kautta se on meidän omaisuus 100%. Me uskomme siihen, jonka Jumala on säätänyt koskemaan ihmistä kaikkien valtojen ja voimien edessä. Jumala on kirjannut silmiesi eteen evankeliumin kautta: Olet kuollut pois perisynnistä Olet vapaa. Sinä olet vapautunut synnin orjuudesta VAPAHTAJASI kautta. Jeesus on sinun Vapahtajasi."

        Olen tietoinen ettei perisynti ole koskaan ollut minun ongelmani .

        "Ystävä, haluan kannustaa sinua ! Jeesuksen veren kautta on anteeksisaaminen täydellistä. Kaikki sinun syntisi on sovitettu ristillä. Kaikki, kaikki ja vielä kerran kaikki. Älä katso menneitä syyllistäen itseäsi."

        En todellakaan olen tuntenut itseni synnittömäksi koko elämäni ajan ja kuulostaa hyvältä jos olet itsekin saavuttamassa tämän pisteen.

        "Puhu Jumalalle suoraan ongelmistasi niiden oiealla nimella. Hän kuulee sinua. Ps 50:15 sanoo: " Huuda minua (Herraa, Jumalaa) avuksesi hädän päivänä, niin minä autan sinua."

        Täyityisi ensin keksiä ongelma turhaan kun ei viitsi kenellekkään huudella ja ketään vaivata ja nämä maalliset muut haasteet pidän kunnia asiana hoitaa itse.

        "Me emme elä elämäämme tehdäksemme syntiä, vaan eläksemme siinä vapaudessa ja poissa synneistä, jonka Jeesus meille toi elettäväksi."

        Siksi toivotankin sinulle hyviä hetkiä itsesi kanssa masturbointi auttaa niin henkiseen kuin fyysiseenkin hyvinvointiin tutkimusten mukaan ....Päivikin tämän varmasti tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Käytetään hiukan mielikuvitusta ja katsotaan auttaako se ymmärtämään mistä on kyse.

        Sinulla ja minulla on varmasti ns. ikoneja, on persoonia joita arvostamme, ihailemme ja kunnioitamme. He ovat meille esikuvia ja malleja. Hän voi olla puolueen johtaja, prseidentti, professori, huippulääkäri... opettaja....urheilija...

        Ota malliksi sinun eniten arvostamasi ihminen.

        Olipa hän politikko, johtaja, presidentti, kuningas... Mitä ajattelisit hänestä, jos saisit tietää hänen vetävän käteen tai lipsittelevän klitoristaan suht säännölisesti. Hän edustaisi virassaan komeasti pukeutuneena, komealla pallilla istuvana, valokuvaajien ympäröimänä omaa maataan. Suomea, Kiinaa, USAta.... Epäilen, että kuva hänestä kokisi inflaation tuon seksuaalisen itsetyydytyksen takia."

        Yksi idoleistani on Päivi Räsänen ja kun kuvittelen hänen lipsuttelevan klitoristaan jalat leveellään seksikkäässä asennossa jostain syystä kiihotun itsekin ja arvostukseni nousee tätä kohtaan varsinkin kun seuraavassa hetkessä näen hänet kirjoittelemassa homoseksuaaleista vihapuheita ja näen hänen taas kiihottuvan kyseisen asian tähden ja hän alkaa itsetyydytyksen alusta jatkaen taas kirjoituksiaan hetken päästä.



        "Emme voi edes kuvitella, että Raamattu ei sanoisi masturbointia eli itsetyydytystä Jumalan tahdon vastaiseksi. Jos saatana ei olisi saanut ihmisiä paratiisissa lankeamaan syntiin, niin ihminen ei olisi ikinä masturboinut."

        Masturboiva Jeesus on hyvin yleinen mielikuva uskovaisten naisten mielikuvissa tutkimusten mukaan.

        "Ei Raamtussa kaikkia syntejä luetella ja siksi jotkut puhuu, ettei se ole syntiä siksi ettei se sana ole Raamatussa. Tämä on täysin väärä perustelu ja täysin väärä väite. Kaikki vääryys on syntiä. Ja Jumala ei luonut eikä tarkoittanut meitä itsetyydyttäjiksi ja/tai pornon tiiraajiksi."

        Tutkimusten mukaan kaikki ihmiset masturboivat enemmän tai vähemmän erityisesti kieltäymyksessä elävät papit ovat kovia pornon kuluttajia ja amerikassa tehdyn tutkimuksen mukaan raamattuvyöhykkeellä kulutetaan eniten pornoa amerikassa.

        "Ei Aadan eikä Eeva eikä kukaan heidän jälkeläisistään olisi masturboinut ollessaan Paratiisissa. Koska ihminen ei ollut silloin vielä perisynnin orja. Himot ei olisi olleet paratiisissa oleenkaan hallisevana voimana ja orjuutajana. Niitä ei olisi ollut ollenkaan. Vaan siellä olisi vallinnut täydellinen vapaus, terveys, rauha, ei kuolemaa, ei väkivaltaa, ei pornoa, ei sukurutsauksia (koska vain Aadama ja Eeva saivat käskyn lisääntyä eikä sitä käskyä laitetu koskemaan heidän lapsiaan)"

        Jonku tutkimuksen mukaan jumala käytti hyväkseen Aatamia ja Eevaa ja suuttui siitä että nämä tajusivat asian yllättäen hyvä/pahatiedon kautta ja kieltäytyivät olemasta enään alasti eivätkä antautuneet enään hyväksikäyttöön.

        "Evankeliumi on ilosanoa, että me olemme kuoleet pois perisynnin orjuudesta, Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen kautta. Tämä on täysin uskon asia. Usko totuuteen antaa meille sen minkä totuus lupaa. Raamattu on kokonaan totuus. Uskon kautta se on meidän omaisuus 100%. Me uskomme siihen, jonka Jumala on säätänyt koskemaan ihmistä kaikkien valtojen ja voimien edessä. Jumala on kirjannut silmiesi eteen evankeliumin kautta: Olet kuollut pois perisynnistä Olet vapaa. Sinä olet vapautunut synnin orjuudesta VAPAHTAJASI kautta. Jeesus on sinun Vapahtajasi."

        Olen tietoinen ettei perisynti ole koskaan ollut minun ongelmani .

        "Ystävä, haluan kannustaa sinua ! Jeesuksen veren kautta on anteeksisaaminen täydellistä. Kaikki sinun syntisi on sovitettu ristillä. Kaikki, kaikki ja vielä kerran kaikki. Älä katso menneitä syyllistäen itseäsi."

        En todellakaan olen tuntenut itseni synnittömäksi koko elämäni ajan ja kuulostaa hyvältä jos olet itsekin saavuttamassa tämän pisteen.

        "Puhu Jumalalle suoraan ongelmistasi niiden oiealla nimella. Hän kuulee sinua. Ps 50:15 sanoo: " Huuda minua (Herraa, Jumalaa) avuksesi hädän päivänä, niin minä autan sinua."

        Täyityisi ensin keksiä ongelma turhaan kun ei viitsi kenellekkään huudella ja ketään vaivata ja nämä maalliset muut haasteet pidän kunnia asiana hoitaa itse.

        "Me emme elä elämäämme tehdäksemme syntiä, vaan eläksemme siinä vapaudessa ja poissa synneistä, jonka Jeesus meille toi elettäväksi."

        Siksi toivotankin sinulle hyviä hetkiä itsesi kanssa masturbointi auttaa niin henkiseen kuin fyysiseenkin hyvinvointiin tutkimusten mukaan ....Päivikin tämän varmasti tietää.

        Aatami ja Eeva ja niiden pojat sukurutsasivat äitinsä kaa


      • Anonyymi

        Amen👏!!!


    • Anonyymi

      Voit ottaa yhteyttä pastoreihin, silunhoitajiin, evankelisoitihin ja kertoa heille ongelmasi. Tämän voi tehdä myös internetin kautta. Voit lähettää rukouspyyntösi myös TV7:ssä olevaan rukousohjelmaan.

      Rukous ja ongelman kertominen toiselle, ymmärtävälle silunhoitajalle vapauttaa. Ongelman voima voi olla usein siinä, että se jää pyörimään mielemme alueelle ja tulee joskus kuin nuoli mieleen ja se langettaa syntiin. Mutta puhuminen ja ongelman kertominen vapauttaa siitä oman mielen alueen ongelmasta. Sielunhoito voi kestä mutta ole turvallisella mielellä sillä aika on apuna.

      Toivotan sinulle kaikkea hyvää. Herra sinunatkoo sinua!

      Ps. Voit ottaa yhteyttä myös Ari Puonti nimiseen pastoriin. Hän on kirjoittanut kirjallisuutta erotiikan ongelmista. Intteristä löydät yhteystiedot.

    • Anonyymi

      Synti on raamatussa määritelty. Sen minkä synniksi katsot se sinulle synniksi luettakoon. Selaile enempi raamattua siellä vastauksia. Jumala se loi seksuaalisuudenkin sinuun.

      • Anonyymi

        Mutta "lihan himo" on lähtöisin Saatanasta😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta "lihan himo" on lähtöisin Saatanasta😉

        Vegaanilla on ainainen lihan himo?


    • Anonyymi

      Mä oon ainakin onnistunut siirtämään tyydytystä myöhempään kun en vain aloita tekemään sitä, eli äkkiä vaan pesu & ei sen enempää eikä muutakaan hiplailua, jos s n aloittaa niin yleensä loppuun asti menee, ehkä sillai vähentämällä voi päästä irti joskus, heti ei kyllä muillakaan ole onnistunut, tupakoinnin jättäminen kun oli helpompaa, esim .jopa Kirkossa olen monesti saanut kicsit "kiusaukset" kun joku nainen on joko pyllistänyt että pakarat näkyy lyhyen hameen alta tai tanssinut häiritsevästi musiikin mukana että ittestä näyttää sexylle sivukatseella, tai kaupan jonossa isorintainen kassa😱 kääk vaikea olla huomaamatta, side silmillä pitäis kulkea, & uskossa oon ☀️

    • Anonyymi

      Riippuu mihin pyrit elämässä, mikä on tavoitteesi.

      Yksi tavoite voi olla nunna luostarissa, jolloin masturbaatio ei ole hyvä asia, vaikka mitä itse munkkeja olen seuranneena havainnut, että masturbaatiota tapahtuu, anteeksi sanonnani.
      Kuitenkin laitosmunkit elävät yhteisössä ja yhteisön evoluutio on itsessään tärkeä ja paljon suurempi kuin yksi yksilö, joka voi olla yhteisön kanssa eri mieltä.
      Joskus yhteisöllä on kriisi.
      Filosofisesti ei ole staattista tilaa, mutta energiat aaltoilevat alhaasta ylös, myös selibaatti ja masturbaatio sen mukaan.
      Kuin vuoden aikojen vaihtelut.

      Mieli joo joskus pitää tavoitteet todella korkealla.
      Mutta kun tajuaa, että ei onnistuu jossakin, niin parempi hyväksyä sen.

      Minulla oli sama vaihe, että pelkäsit genitaalejani tosi paljon.

      Elämä vie eteenpäin.

      Miehenä en edes osannut ilmaista kaikkea, mistä sinä kirjoitat.
      En koskaan.

      Elämä onneksi etenee ja tuo uusia asioita ja kuvioita.

      Vanhasta kuviosta siirtyneenä, minä sanon, että HYVÄ KUN ELÄMÄ VAIHTUU EIKÄ JÄÄ PAIKOILLEEN.

      Kun elämä tuo aviokumppanin - niin hyvää.
      Kun elämä tuo seksin - niin hyvää.
      Kun oman lapsen - sen parempi.

      • Anonyymi

        Niin no, miehellä on vähän se ongelma, että siemennestettä kertyy, ja sehän alkaa jossain vaiheessa tulla sitten väkisinkin ulos, eli ehkä on siistimpää hoitaa homma, ennen kuin herää sotkuisesta vuoteesta aamulla?

        Munkit eivät välttämättä poikkea muusta massasta, tosin hyvin henkistyneestä ihmisestä ei aina tiedä, jos siemennestettä ei muodostu ollenkaan. Itselläni on ollut kausia, jolloin olen ollut jotenkin henkistyneessä tilassa, jolloin ei ole himottanut, ja olen huomannut, miten siemennestettäkään ei ole päässyt muodostumaan. Mystisiä asioita on olemassa, en tiedä onko jossain kirjoituksissa mainittu tätä asiaa, että siemennestettä ei munkeilla muodostu laisinkaan, jos ovat päässeet ns. korkeammalle tasolle, jossa himot lakkaavat, ehkä jossain mainitaan asiasta jotain?

        Pyhimyksiä oli joskus aikoinaan, jotka kokivat mystisiä juttuja, tämä saattaisi olla yksi niistä?

        Mieli voi kontrolloida hormonitoimintaa, ja ilmiölle voi löytyä maallisempikin selitys. Jos hallitsee mieltään oikeiden harjoitusten kautta, niin pystyy vaikuttamaan kehon toimintaan, hormonit eivät pääse hyrräämään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no, miehellä on vähän se ongelma, että siemennestettä kertyy, ja sehän alkaa jossain vaiheessa tulla sitten väkisinkin ulos, eli ehkä on siistimpää hoitaa homma, ennen kuin herää sotkuisesta vuoteesta aamulla?

        Munkit eivät välttämättä poikkea muusta massasta, tosin hyvin henkistyneestä ihmisestä ei aina tiedä, jos siemennestettä ei muodostu ollenkaan. Itselläni on ollut kausia, jolloin olen ollut jotenkin henkistyneessä tilassa, jolloin ei ole himottanut, ja olen huomannut, miten siemennestettäkään ei ole päässyt muodostumaan. Mystisiä asioita on olemassa, en tiedä onko jossain kirjoituksissa mainittu tätä asiaa, että siemennestettä ei munkeilla muodostu laisinkaan, jos ovat päässeet ns. korkeammalle tasolle, jossa himot lakkaavat, ehkä jossain mainitaan asiasta jotain?

        Pyhimyksiä oli joskus aikoinaan, jotka kokivat mystisiä juttuja, tämä saattaisi olla yksi niistä?

        Mieli voi kontrolloida hormonitoimintaa, ja ilmiölle voi löytyä maallisempikin selitys. Jos hallitsee mieltään oikeiden harjoitusten kautta, niin pystyy vaikuttamaan kehon toimintaan, hormonit eivät pääse hyrräämään...

        Onko tarpeellista tuo kehon hallinta tätä tarkoitusta varten? Onko ja jos on niin miksi?


    • Anonyymi

      Mikä ihme siinä oikein on, että kaikenkarvaisten talebanien ja hurmahenkisaarnaajien pitää juuttua nimenomaan seksiin? Ja nimenomaan sellaiseen seksiin, jota nämä raamatullapaukuttajat eivät millään edes kykene ymmärtämään?

      Runkatkaa ihmessä, syyllisyydentunnot on ahdasmielisten setämiesten harrastamaa hengellistä väkivaltaa teidän omaa seksuaalisuuttanne ja myös VAPAUTTANNE vastaan.

      Katsos, kun saanutta ja tyytyväistä ihmistä ei pysty kukaan lähettämään torille pommivöiden ja Kalashnikovien kanssa. Niin se vaan on.

      Olen itsekin kristitty ja jo elämää nähnyt transvestiitti.

      • Anonyymi

        Transvestismi liittyy mielen "oikkuihin", joten ei ole relevanttia Sinun täällä esitellä käsityksiäsi itsesaastutuksesta? Olet jäävi?

        Oletko tosiaan siinä uskossa, että runkkaria ei saa kukaan lähetettyä torille kertomallasi tavalla tai niihin hommiin pommivöin ja rynnäkkökiväärein?


    • Anonyymi

      Sinun kannattaa tuokin asia puhua Jeesukselle ja pyytää asiaan ohjausta. Kuten kaikki mieltä painavat asiat. Ajallaan Pyhä Henki auttaa sinua. Antaa ymmärrystä asiaa. Elämänkokemuksesta tiedän, että meillä jokaisella on asioita, jotka pitävät kiinni, vaivaavat mieltä. Ja jos jokin vaivaa, se kannattaa Jeesukselle kertoa. Ajallaan saat vastauksen. Älä pelkää. Ei aina ole helppoa irrottautua jostain. Sitten siitäkin kantaa taakkaa. Mutta kun asian antaa Jeesukselle, niin jossain vaiheessa tilanne muuttuu.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6043
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3821
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      245
      2151
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1850
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1299
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      303
      1065
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      939
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe