Panacod

Hank

Lääkäri on määrännyt mulle panacodia kipulääkkeeksi selkärangan reumaan. Onko kellään tietoa miten tehokas lääke se on? Entä haittavaikutuksia, huumaavia yms.

81

77506

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • määrättiin

      panacodia kipulääkkeeksi kovaan päänsärkyyn joka johtui lumbaali punktiosta ja veripaikan jälkeen sain kotihoitoon sitä. kokemukseni mukaan se ei välttämättä minulla ollut sen tehokkaampi kuin esim. 2 burana cabs tablettia ja teho alkoi vasta n. tunnin päästä. joka on kuulemma muillakin lääkkeillä.Hyvä puoli siinä oli että vaikutusaika on sitten pitkä jopa 10 tuntia, minulla pysyi kivut pois.En sitten osaa sanoa mitään sen kummempaa sen mahaystävällisyydestä ym. eikä minulla ole kokemuksia muista resepti-kipu lääkkeistä.Toivottavasti oli jotain apua minusta ja etenkin lääkkeestä.

    • apua...

      Itse olen saanut sitä selkäkipuun poretbl. myös moni hoitamani potilas on syönyt niitä tbl./pore muodossa Se täytyy huomioida, että lääke ei ole särkylääke vaan kipulääke eli ei auta esim. päänsärkyyn kuten Burana tms. Panadolin sukulaislääke mihin on lisätty kodeiinia. Alkoholia ei sitten kannata nauttia yhtään tai voi tulla ylläreitä. Ei ole niin vatsaystävällinen kuin esim. Panadol, vatsaa voi kovettaa. Eikä kannata ylittää lääkärin määräämiä annostuksia, kuten ei koskaan. Vaikutus on kuitenkin yksilöllistä -sh-

      • -fk-

        Mitä tarkoitat sillä, että Panacod ei ole särkylääke vaan kipulääke? Mikä ero on mielestäsi säryllä ja kivulla? Minusta ne ovat synonyymeja. PF:n teksti sanoo indikaatioksi "eri syistä johtuvat kiputilat". Ja kyllä Buranankin tekstissä on mainittu kipu...

        Burana on tulehduskipulääke. Panacod ei ole. Panacod ei ole Panadolin sukulaislääke vaan niissä on täsmälleen sama aine parasetamoli, ja Panacodissa lisänä kodeiini. Parasetamoli eroaa tulehduskipulääkkeistä mm. siinä, että sillä ei ole tulehdusta poistavaa vaikutusta, mutta kipua poistava vaikutus on. Lyhyesti sanottuna.

        Parasetamoli ei ole yleensä yhtä tehokas kivun poistaja, mutta yhdistelmänä kodeiinin kanssa kipua lievittävä vaikutus vahvistuu. Ja varmasti auttaa myös päänsärkyynkin, tietysti tämä on yksilöllistä.

        Vielä lisäisin tuohon alkoholi-parasetamoli -yhdistelmään, että se ylläri on sitten maksavaurio.


      • ja kipulääke

        on kyllä sama asia. Ja Panacod auttaa myös tehokkaasti päänsärkyyn, tosin "tavalliseen" päänsärkyyn turhan vahva lääke. Ja pitkäaikaisessa säännöllisessä käytössä muistettava sen riippuvuutta aiheuttava ominaisuus. Tosin riippuu kiputilasta, jotkut tarvitsevat sitä krooniseen (=pitkittyneeseen yli 3-6 kk) kipuun jatkuvasti. Parasetamolin maksimiannos vuorokaudessa on 4g, mikä huomioitava myös Panacodin käytössä, sitä suuremmat annokset rasittavat maksaa liikaa. Kipu-sh


      • päänsärkyä
        ja kipulääke kirjoitti:

        on kyllä sama asia. Ja Panacod auttaa myös tehokkaasti päänsärkyyn, tosin "tavalliseen" päänsärkyyn turhan vahva lääke. Ja pitkäaikaisessa säännöllisessä käytössä muistettava sen riippuvuutta aiheuttava ominaisuus. Tosin riippuu kiputilasta, jotkut tarvitsevat sitä krooniseen (=pitkittyneeseen yli 3-6 kk) kipuun jatkuvasti. Parasetamolin maksimiannos vuorokaudessa on 4g, mikä huomioitava myös Panacodin käytössä, sitä suuremmat annokset rasittavat maksaa liikaa. Kipu-sh

        Mulla on Panacod selkäsärkyyn ja sen sivuvaikutuksena saan päänsärkyä... pitää sitten vaan aina miettiä kumpi on pahempi selkä- vai päänsärky... :-(


      • fze
        päänsärkyä kirjoitti:

        Mulla on Panacod selkäsärkyyn ja sen sivuvaikutuksena saan päänsärkyä... pitää sitten vaan aina miettiä kumpi on pahempi selkä- vai päänsärky... :-(

        Tai sitten harkita vaihtoehtoista lääkettä, jos ei vielä suuresti sopivaa koluttu. Onko?


      • sh-76
        -fk- kirjoitti:

        Mitä tarkoitat sillä, että Panacod ei ole särkylääke vaan kipulääke? Mikä ero on mielestäsi säryllä ja kivulla? Minusta ne ovat synonyymeja. PF:n teksti sanoo indikaatioksi "eri syistä johtuvat kiputilat". Ja kyllä Buranankin tekstissä on mainittu kipu...

        Burana on tulehduskipulääke. Panacod ei ole. Panacod ei ole Panadolin sukulaislääke vaan niissä on täsmälleen sama aine parasetamoli, ja Panacodissa lisänä kodeiini. Parasetamoli eroaa tulehduskipulääkkeistä mm. siinä, että sillä ei ole tulehdusta poistavaa vaikutusta, mutta kipua poistava vaikutus on. Lyhyesti sanottuna.

        Parasetamoli ei ole yleensä yhtä tehokas kivun poistaja, mutta yhdistelmänä kodeiinin kanssa kipua lievittävä vaikutus vahvistuu. Ja varmasti auttaa myös päänsärkyynkin, tietysti tämä on yksilöllistä.

        Vielä lisäisin tuohon alkoholi-parasetamoli -yhdistelmään, että se ylläri on sitten maksavaurio.

        Tarkoitatko, että jos ottaa panacodia lääkrin ohjeen mukaan,niin siitä huolimatta alkoholin kohtuukäyttökin johtaa makasavaurioon?


    • pikkis76

      Mä olen syönyt Panacodia jo monta vuotta vammaperäiseen selkäkipuun. Lievään kipuun se on hyvä, mutta nykyään se ei mulla enää yksinään riitä. Toleranssi kyllä nousee tosi nopeasti ja helposti tekee mieli nostaa annostusta, mutta ei kannata lähteä sille tielle.
      Mahaa se ei juuri ärsytä mutta tosiaan ummettaa herkästi (mikä on kyllä hoidettavissa esim. Duphalacilla), ja jos on taipumusta sappivaivoihin, kodeiini voi aiheuttaa koliikkia. Muita haittavaikutuksia voi olla väsymys alussa, pientä huimausta, isommilla annoksilla pahoinvointia, harvemmin esim. kutinaa. Kyllähän tuota huumeenakin käytetään, siitä tulee sellainen miellyttävä lämmin ja raukea olo, jonka tosin jotkut voivat kokea epämiellyttävänäkin. Auton rattiin ei ainakaan kannata lähteä.

    • Sanna

      Mulle määrättiin Panacodia selkäkipuihin (lannerangassa spondylositeettiä), mutta lääke ei sopinut minulle.

      Se ei vienyt minulta kipuja juuri lainkaan, lievitti niitä ainoastaan hieman. Lisäksi lääkkeen haittavaikutukset olivat kamalat. Lääke aiheutti "pikahumalan"; ensiksi nauratti, sitten väsytti ja jälkeenpäin oli tokkurainen ja krapulainen olo. En pitänyt näistä huumaavista vaikutuksista lainkaan, jotku kuulemma pitää ja jäävät sen takia koukkuun lääkkeeseen.

      En suosittele.

    • tuonlaiseen kipuun

      Mutta jos panacodin varjo puolista haluat tietoa niin sitä löytyy tuolta Tipi81 kirjoittamana noin sivulla 10 tällä keskustelu palstalla. Sitä kannattaa vilkaista, vaikkakin se ei ainakaan vielä koske sinua lainkaan, mutta kunhan nyt mainitsin tämän keskustelun.

    • se on

      Panacodissa on paracetamolia (yhtä paljon kuin Panadolissa) ja sen lisäksi codeinia. Mielestäni vaikutus on sama kuin Buranalla, paitsi että Panacod ei ärsytä vatsaa.

      • Sanna

        Yhteneväisyys Panadoliin on luultavasti syy sille, ettei lääke sopinut minulle lainkaan. Panadolia en ole koskaan pystynyt ottamaan muuhun kuin kuumeseen, se kun ei vie kipuja lainkaan. Paracetamoli ei ilmeisesti sovi kaikille, ei ainakaan mulle. Onneksi kipu- ja tulehduslääkkeitä on useita erilaisia, joten jokaiselle on omansa.


    • kipuilija

      Mulle myös on määrätty kipuihin joskus panacodia, mutta en tykännyt kun se jotenkin "sekoitti" pään. Ei tullut vain raukea olo vaan pelokas ja avuton olo.
      Nyt syön panadolia ja lihasrentouttajana sirdaludia.

      • käyttäjä

        itseasiassa panacod saattaa tuoda päänsärkyä/vatsavaivoja ja tosiaan ummetusta.luumut ja levolac tms hyviä lisukkeita"mutta hyvä lääke sitä tarvitsevalle!


      • fze
        käyttäjä kirjoitti:

        itseasiassa panacod saattaa tuoda päänsärkyä/vatsavaivoja ja tosiaan ummetusta.luumut ja levolac tms hyviä lisukkeita"mutta hyvä lääke sitä tarvitsevalle!

        Niin, siis kyllähän Panacod on ihan hyvä lääke ja sitä paljon käytetään. Sopii yleensä myös niille, joille tulehduskipulääke ei syystä tai toisesta sovi, sekä niille joille parasetamoli ei yksinään riitä. Eli maha-suolikanavaan kohdistuvista haitoista kokemukseni mukaan lähinnä ummetus tulee esille. Sitten kyllä noin kymmenen prosenttia populaatiosta saa niin kodeiniista kuin tramadolistakin valtaväestöä heikomman kivunlievityksen genettisistä syistä johtuen. On tosin myös lääkeyhteisvaikutukset mahdollisia niin, että farmakokineettinen yhteensattuma vähentää kodeiinin tai tramadolin aktiivisen metaboliitin syntymistä.


      • suomeksi
        fze kirjoitti:

        Niin, siis kyllähän Panacod on ihan hyvä lääke ja sitä paljon käytetään. Sopii yleensä myös niille, joille tulehduskipulääke ei syystä tai toisesta sovi, sekä niille joille parasetamoli ei yksinään riitä. Eli maha-suolikanavaan kohdistuvista haitoista kokemukseni mukaan lähinnä ummetus tulee esille. Sitten kyllä noin kymmenen prosenttia populaatiosta saa niin kodeiniista kuin tramadolistakin valtaväestöä heikomman kivunlievityksen genettisistä syistä johtuen. On tosin myös lääkeyhteisvaikutukset mahdollisia niin, että farmakokineettinen yhteensattuma vähentää kodeiinin tai tramadolin aktiivisen metaboliitin syntymistä.

        tuon viimeisen lauseen. On varmaan hienoa osata käyttää noita termejä, mutta suurin osa meistä ollaan vissiin ihan taviksia vaan....


      • fze
        fze kirjoitti:

        Niin, siis kyllähän Panacod on ihan hyvä lääke ja sitä paljon käytetään. Sopii yleensä myös niille, joille tulehduskipulääke ei syystä tai toisesta sovi, sekä niille joille parasetamoli ei yksinään riitä. Eli maha-suolikanavaan kohdistuvista haitoista kokemukseni mukaan lähinnä ummetus tulee esille. Sitten kyllä noin kymmenen prosenttia populaatiosta saa niin kodeiniista kuin tramadolistakin valtaväestöä heikomman kivunlievityksen genettisistä syistä johtuen. On tosin myös lääkeyhteisvaikutukset mahdollisia niin, että farmakokineettinen yhteensattuma vähentää kodeiinin tai tramadolin aktiivisen metaboliitin syntymistä.

        Panacodin sisältämä kodeiini ja toinen mieto opiaattijohdannainen, trmadoli (esim. Tramal) ovat siis ns. aihiolääkkeitä. On siis kyse siitä, että lääkeaineet elimistön toimesta muuttuvat tehokkaampaan kipua lievittävään muotoon. Eli tehokkaampi kuin kodeiini, on kodeiinin aineenvaihdutatuote elimistössä (metaboliitti). Samoin, tramadolia tehokkaampi kipua lievittävä vaikutus on tramadolin aineenvaihdutatuotteilla.

        Nyt on sitten niin, että joko perinnölliset tai ns. hankitut tekijät, kuten lääkeaineiden yhteisvaikutukset voivat sitten jonkin verran vaikuttaa näiden lääkkeiden kipua lievittävään tehoon.

        Lääkäri on oiva apu, ja apteekki.


      • joku toinen
        fze kirjoitti:

        Panacodin sisältämä kodeiini ja toinen mieto opiaattijohdannainen, trmadoli (esim. Tramal) ovat siis ns. aihiolääkkeitä. On siis kyse siitä, että lääkeaineet elimistön toimesta muuttuvat tehokkaampaan kipua lievittävään muotoon. Eli tehokkaampi kuin kodeiini, on kodeiinin aineenvaihdutatuote elimistössä (metaboliitti). Samoin, tramadolia tehokkaampi kipua lievittävä vaikutus on tramadolin aineenvaihdutatuotteilla.

        Nyt on sitten niin, että joko perinnölliset tai ns. hankitut tekijät, kuten lääkeaineiden yhteisvaikutukset voivat sitten jonkin verran vaikuttaa näiden lääkkeiden kipua lievittävään tehoon.

        Lääkäri on oiva apu, ja apteekki.

        Mulla ei tehoa enää panacod kipuun, siitä tuli vain mukava olotila. Levyllisen jos otti päivässä, niin hiukan saattoi lievittää hermosärkyä.
        Jotkut kuulemma jää siihen helposti riippuvaiseks, itse en kokenut moista tapahtuneen vaikka useamman vuoden sitä käytin.


      • Selvitti...
        fze kirjoitti:

        Panacodin sisältämä kodeiini ja toinen mieto opiaattijohdannainen, trmadoli (esim. Tramal) ovat siis ns. aihiolääkkeitä. On siis kyse siitä, että lääkeaineet elimistön toimesta muuttuvat tehokkaampaan kipua lievittävään muotoon. Eli tehokkaampi kuin kodeiini, on kodeiinin aineenvaihdutatuote elimistössä (metaboliitti). Samoin, tramadolia tehokkaampi kipua lievittävä vaikutus on tramadolin aineenvaihdutatuotteilla.

        Nyt on sitten niin, että joko perinnölliset tai ns. hankitut tekijät, kuten lääkeaineiden yhteisvaikutukset voivat sitten jonkin verran vaikuttaa näiden lääkkeiden kipua lievittävään tehoon.

        Lääkäri on oiva apu, ja apteekki.

        ..jonkun verran. MUlla on Panacod 500/30 2 tbl kolmasti päivässä, eikä riitä. Kipu on krooninen ja syyt selvillä, nyt haluaisin jonkun Panacodia tukevan lääkkeet. Olisko siis Tramal hyvä. Sitä mä ehkä lääkärilleni ehdotan kun ens kuussa sinne menen.
        Vai olisko parempia ehdotuksia....any one?


      • fze
        Selvitti... kirjoitti:

        ..jonkun verran. MUlla on Panacod 500/30 2 tbl kolmasti päivässä, eikä riitä. Kipu on krooninen ja syyt selvillä, nyt haluaisin jonkun Panacodia tukevan lääkkeet. Olisko siis Tramal hyvä. Sitä mä ehkä lääkärilleni ehdotan kun ens kuussa sinne menen.
        Vai olisko parempia ehdotuksia....any one?

        Hyvä, jos yhtään selvensi tilannetta.

        Sanoit, ettei Panacodi 2 x 3 riitä. Tramali on kokemukseni mukaan oikeinkin hyvä lääke monella, niille joille sopii. Senkin loppuviimein tietää vasta kokeilemalla. Tiettyjä yhteisvaikutusmahdollisuuksia tramadolillakin on, muun muassa ns. serotonergisiä lääkkeitä, kuten masennuslääkkeitä on käytettävä tramadolin kanssa vain harkiten.

        Jos lääkäri ei arvele sinulla tramadolin vasta-aiheita olevan, se voisi hyvinkin olla kelpo lääke kipuihisi. Itse asiassa voisi olla niinkin, että tällöin jätettäisiin sitten kokonaan Panacod pois, ja yhdistettäisiin tramadoliin vaikka pelkkä parasetamoli tai tulehduskipulääkke. Tulehduskipulääkkeissä tosin sitten omat huomioon otettavat seikkansa. Tramal Panacod-yhdistelmä ei sekään mahdoton ole, mutta tarkoituksenmukaista usein on käyttää vain yhtä kunkin lääkeryhmän edustajaa. Tramadoli ja kodeiinihan ovat kumpikin mietoja opiaatteja. Mahdollisuuksia on kuitenkin monia.

        Krooniseen kipuun tramadolin katsotaan itse asiassa sopivankin erityisen hyvin juuri siksi, että sillä on opiaattireseptoreiden lisäksi vaikutusta myös keskushermoston serotoniini- ja noradrenaliini-välittäjäaineisiin. Vähän samaan tapaan kuin on amitriptyliinilläkin, joka on pienin annoksin hyvä lääke kroonisiin kipuihin, vaikkakin vanhastaan masennuslääkkeisiin luetaan. Varsinaisiin kipulääkkeisiin kuulumattomia lääkkeitä on niitäkin useita, joita erityistilanteissa käytetään.

        Mutta yhtä kaikki, hoitava lääkärisihän tuntee kokonaistilanteesi ja sitten osaa arvioida toteutettavan/kokeiltavan hoidon. Sinun tehtäväsi on sitten kertoa lääkärille, josko hoidosta oli apua vai vieläkö paremman avun etsimistä jatketaan.


      • fze
        joku toinen kirjoitti:

        Mulla ei tehoa enää panacod kipuun, siitä tuli vain mukava olotila. Levyllisen jos otti päivässä, niin hiukan saattoi lievittää hermosärkyä.
        Jotkut kuulemma jää siihen helposti riippuvaiseks, itse en kokenut moista tapahtuneen vaikka useamman vuoden sitä käytin.

        Muistanet, että parasetamoli on yliannoksina kovin maksatoksinen, vaikka se hoitoannoksin hyvin siedetty ja turvallinen onkin. Yliannoksilla voi siis maksa sanoa sopimuksensa irti. Sitä et halunne?


      • joku toinen
        fze kirjoitti:

        Hyvä, jos yhtään selvensi tilannetta.

        Sanoit, ettei Panacodi 2 x 3 riitä. Tramali on kokemukseni mukaan oikeinkin hyvä lääke monella, niille joille sopii. Senkin loppuviimein tietää vasta kokeilemalla. Tiettyjä yhteisvaikutusmahdollisuuksia tramadolillakin on, muun muassa ns. serotonergisiä lääkkeitä, kuten masennuslääkkeitä on käytettävä tramadolin kanssa vain harkiten.

        Jos lääkäri ei arvele sinulla tramadolin vasta-aiheita olevan, se voisi hyvinkin olla kelpo lääke kipuihisi. Itse asiassa voisi olla niinkin, että tällöin jätettäisiin sitten kokonaan Panacod pois, ja yhdistettäisiin tramadoliin vaikka pelkkä parasetamoli tai tulehduskipulääkke. Tulehduskipulääkkeissä tosin sitten omat huomioon otettavat seikkansa. Tramal Panacod-yhdistelmä ei sekään mahdoton ole, mutta tarkoituksenmukaista usein on käyttää vain yhtä kunkin lääkeryhmän edustajaa. Tramadoli ja kodeiinihan ovat kumpikin mietoja opiaatteja. Mahdollisuuksia on kuitenkin monia.

        Krooniseen kipuun tramadolin katsotaan itse asiassa sopivankin erityisen hyvin juuri siksi, että sillä on opiaattireseptoreiden lisäksi vaikutusta myös keskushermoston serotoniini- ja noradrenaliini-välittäjäaineisiin. Vähän samaan tapaan kuin on amitriptyliinilläkin, joka on pienin annoksin hyvä lääke kroonisiin kipuihin, vaikkakin vanhastaan masennuslääkkeisiin luetaan. Varsinaisiin kipulääkkeisiin kuulumattomia lääkkeitä on niitäkin useita, joita erityistilanteissa käytetään.

        Mutta yhtä kaikki, hoitava lääkärisihän tuntee kokonaistilanteesi ja sitten osaa arvioida toteutettavan/kokeiltavan hoidon. Sinun tehtäväsi on sitten kertoa lääkärille, josko hoidosta oli apua vai vieläkö paremman avun etsimistä jatketaan.

        Mulla Panacodi vaihdettin sitten Tramaliin joka olisi pitänyt hyvin kyllä kivun poissa mutta alkoi parin viikon käytön jälkeen piristämään siinä määrin, ettei saanut nukuttua kuin 2-4h yössä.

        Olen muiltaki Tramalin käyttäjiltä kuullu, että se saattaa alkaa piristämään. Mikähän senkin tekee?


      • selvitti
        fze kirjoitti:

        Hyvä, jos yhtään selvensi tilannetta.

        Sanoit, ettei Panacodi 2 x 3 riitä. Tramali on kokemukseni mukaan oikeinkin hyvä lääke monella, niille joille sopii. Senkin loppuviimein tietää vasta kokeilemalla. Tiettyjä yhteisvaikutusmahdollisuuksia tramadolillakin on, muun muassa ns. serotonergisiä lääkkeitä, kuten masennuslääkkeitä on käytettävä tramadolin kanssa vain harkiten.

        Jos lääkäri ei arvele sinulla tramadolin vasta-aiheita olevan, se voisi hyvinkin olla kelpo lääke kipuihisi. Itse asiassa voisi olla niinkin, että tällöin jätettäisiin sitten kokonaan Panacod pois, ja yhdistettäisiin tramadoliin vaikka pelkkä parasetamoli tai tulehduskipulääkke. Tulehduskipulääkkeissä tosin sitten omat huomioon otettavat seikkansa. Tramal Panacod-yhdistelmä ei sekään mahdoton ole, mutta tarkoituksenmukaista usein on käyttää vain yhtä kunkin lääkeryhmän edustajaa. Tramadoli ja kodeiinihan ovat kumpikin mietoja opiaatteja. Mahdollisuuksia on kuitenkin monia.

        Krooniseen kipuun tramadolin katsotaan itse asiassa sopivankin erityisen hyvin juuri siksi, että sillä on opiaattireseptoreiden lisäksi vaikutusta myös keskushermoston serotoniini- ja noradrenaliini-välittäjäaineisiin. Vähän samaan tapaan kuin on amitriptyliinilläkin, joka on pienin annoksin hyvä lääke kroonisiin kipuihin, vaikkakin vanhastaan masennuslääkkeisiin luetaan. Varsinaisiin kipulääkkeisiin kuulumattomia lääkkeitä on niitäkin useita, joita erityistilanteissa käytetään.

        Mutta yhtä kaikki, hoitava lääkärisihän tuntee kokonaistilanteesi ja sitten osaa arvioida toteutettavan/kokeiltavan hoidon. Sinun tehtäväsi on sitten kertoa lääkärille, josko hoidosta oli apua vai vieläkö paremman avun etsimistä jatketaan.

        ..masennuslääke Citalopram, se on pakollinen. Joten tuo tramal ei vissiin sitten olekaan sopiva tässä tapauksessa.

        Tramalia ole joskus vuosia sitten saanut , mutta todella pieniä annoksia eikä se poistanut kipuja.

        Nyt kipuni ovat todella paljon lisääntyneet epäonnistuneen leikkauksen jälkeen (01), eikä enää hoideta muuta kun näitä kipuja.

        Omalääkärini ei vaan usko lääkkeisiin ollenkaan, siksi haluaisin tietää itse mitä ehdottaa. Hänhän sen sitten päätää.

        Kipupoli on käyty, sieltä ei varsinaista kipulääkettä saanut vaan kokeiltiin Lyricaa ja Rivatrilia, joista ei ollut apua.

        Voin sanoa, etten kauaa enää jaksa näiden kipujen kanssa.


      • fze
        selvitti kirjoitti:

        ..masennuslääke Citalopram, se on pakollinen. Joten tuo tramal ei vissiin sitten olekaan sopiva tässä tapauksessa.

        Tramalia ole joskus vuosia sitten saanut , mutta todella pieniä annoksia eikä se poistanut kipuja.

        Nyt kipuni ovat todella paljon lisääntyneet epäonnistuneen leikkauksen jälkeen (01), eikä enää hoideta muuta kun näitä kipuja.

        Omalääkärini ei vaan usko lääkkeisiin ollenkaan, siksi haluaisin tietää itse mitä ehdottaa. Hänhän sen sitten päätää.

        Kipupoli on käyty, sieltä ei varsinaista kipulääkettä saanut vaan kokeiltiin Lyricaa ja Rivatrilia, joista ei ollut apua.

        Voin sanoa, etten kauaa enää jaksa näiden kipujen kanssa.

        Jos ei kerta kipupolilla riitä, hakeudut toisen kerran. Ylipäätään yksi lääkärikäynti asiasta kuin asiasta ei vielä välttämättä tuo tulosta, vaan mainiota olisi, jos kertoisit lääkärille aloitetun/kokeillun hoidon vasteen ja tuot esille, mikäli asia ei ole helpottunut. Joskus on kokeiltava moniakin vaihtoehtoja, ennen kuin joku viimein tärppää.

        Kyllä tramadolia käytännössä useinkin yhdistetään muihin serotoniinivaikutteisiin lääkkeisiin, mutta ongelmia voi tulla - erityisesti jos annokset kumman tahansa suhteen ovat suuria. Käyttö on näin ollen sitten aina arvioitava erikseen. Ja ehdottoman tärkeää lääkärin olisi tunnistaa mahdolliset liiallisen serotoniinivaikutuksen tai serotoniinisyndrooman oireet, jolloin lääkitykseen on puututtava. Älä tarvittaessa pois sulje psykiatrinkaan konsultaatiota tuon Cipramilin ja kipuasian suhteen; hänelläkin on siihen oma ammattiosaamisensa, kuten myös kipupsykologeilla. Kipuhan on aina tavallaan "korvien välissä", missä tilanteessa erityisesti kroonisen kivun kanssa on tärkeää nähdä ihmisen kokonaisuus yksinomaisen lääkehoidon sijaan. Kyllä kipu uuvuttaa.

        Joka tapauksessa ota asia lääkärisi kanssa esille uudestaan. Kärsivällisyyttä!


      • selvitti
        fze kirjoitti:

        Jos ei kerta kipupolilla riitä, hakeudut toisen kerran. Ylipäätään yksi lääkärikäynti asiasta kuin asiasta ei vielä välttämättä tuo tulosta, vaan mainiota olisi, jos kertoisit lääkärille aloitetun/kokeillun hoidon vasteen ja tuot esille, mikäli asia ei ole helpottunut. Joskus on kokeiltava moniakin vaihtoehtoja, ennen kuin joku viimein tärppää.

        Kyllä tramadolia käytännössä useinkin yhdistetään muihin serotoniinivaikutteisiin lääkkeisiin, mutta ongelmia voi tulla - erityisesti jos annokset kumman tahansa suhteen ovat suuria. Käyttö on näin ollen sitten aina arvioitava erikseen. Ja ehdottoman tärkeää lääkärin olisi tunnistaa mahdolliset liiallisen serotoniinivaikutuksen tai serotoniinisyndrooman oireet, jolloin lääkitykseen on puututtava. Älä tarvittaessa pois sulje psykiatrinkaan konsultaatiota tuon Cipramilin ja kipuasian suhteen; hänelläkin on siihen oma ammattiosaamisensa, kuten myös kipupsykologeilla. Kipuhan on aina tavallaan "korvien välissä", missä tilanteessa erityisesti kroonisen kivun kanssa on tärkeää nähdä ihmisen kokonaisuus yksinomaisen lääkehoidon sijaan. Kyllä kipu uuvuttaa.

        Joka tapauksessa ota asia lääkärisi kanssa esille uudestaan. Kärsivällisyyttä!

        ..kipuklinikan lääkärillä 3 krt parin kuukauden välein, jolloin selvitettiin kokeiltavien lääkkeiden teho, ne ajettiin alas siis molemmat.

        Psykiatrilla kävin myös 3 krt, sieltä sain tämän citalopramin. Sain myös hyvin purkaa paineitani siellä.

        Fysiatrilla kävin myös, häneltä sain TENS-laitteen lainaksi kolmeksi kuukaudeksi, ei tehoa.

        Kivun syyt on selvillä, mutta ei enää hoidettavissa.
        Kaikki mahdolliset tutkimukset tehtiin.

        Tämä ruljanssi kesti hieman yli puoli vuotta, joten se on kyllä jo käyty läpi.
        Sanoivat, että hae omalääkäriltä vaan lisää särkylääkettä.

        Palvelu oli hyvää ja asiallista suurimmalta osin, mutta eivät voineet auttaa.


      • fze
        selvitti kirjoitti:

        ..kipuklinikan lääkärillä 3 krt parin kuukauden välein, jolloin selvitettiin kokeiltavien lääkkeiden teho, ne ajettiin alas siis molemmat.

        Psykiatrilla kävin myös 3 krt, sieltä sain tämän citalopramin. Sain myös hyvin purkaa paineitani siellä.

        Fysiatrilla kävin myös, häneltä sain TENS-laitteen lainaksi kolmeksi kuukaudeksi, ei tehoa.

        Kivun syyt on selvillä, mutta ei enää hoidettavissa.
        Kaikki mahdolliset tutkimukset tehtiin.

        Tämä ruljanssi kesti hieman yli puoli vuotta, joten se on kyllä jo käyty läpi.
        Sanoivat, että hae omalääkäriltä vaan lisää särkylääkettä.

        Palvelu oli hyvää ja asiallista suurimmalta osin, mutta eivät voineet auttaa.

        Huomaan, että paljon on jo tehty. Tuommoisen kroonisen kivun kanssa varsinkaan tuota psyykkistä tukea en osaa kuitenkaan ajatella yksinomaan kuuriluontoisena. Tarkoitan, että voisi todella olla aiheellista pitää hoitosuhde yllä ainakin kipupsykologin tai kivun hoitoon erikoistuneen psykiatrin kanssa, jos lääkehoito on jo vakiintunut ja yhä oireita on. Entä vertaistuki?

        Voimia!


      • selvitti...
        fze kirjoitti:

        Huomaan, että paljon on jo tehty. Tuommoisen kroonisen kivun kanssa varsinkaan tuota psyykkistä tukea en osaa kuitenkaan ajatella yksinomaan kuuriluontoisena. Tarkoitan, että voisi todella olla aiheellista pitää hoitosuhde yllä ainakin kipupsykologin tai kivun hoitoon erikoistuneen psykiatrin kanssa, jos lääkehoito on jo vakiintunut ja yhä oireita on. Entä vertaistuki?

        Voimia!

        ..käydään yleensä selvittämässä masennuksen tms. syyt.
        Minulla se on aivan selvä. Tämä kipu siis.

        Psyykkinen hoito ei poista kipuja, enkä löydä enää lisää sanottavaa kivusta vaikka terapiassa kävisinkin. Ei terapiakaan kaikkeen auta.

        Mun ainoa tarve on saada tää kipu lievennettyä, pois se ei taida lähteä millään.

        Olen eräällä vertaistukisivustolla hyvinkin usein, tähän masennukseen liittyen.

        Mihinkään ulkopuolisiin ryhmiin en voi mennä kun en pysty enää liikkumaan paljoa. Tosin mulla on vammaiskuljetus, mutta paikallaan istuminenkin on yhtä tuskaa.

        Kiitos kovasti kun yritit auttaa.


      • dominante
        selvitti kirjoitti:

        ..masennuslääke Citalopram, se on pakollinen. Joten tuo tramal ei vissiin sitten olekaan sopiva tässä tapauksessa.

        Tramalia ole joskus vuosia sitten saanut , mutta todella pieniä annoksia eikä se poistanut kipuja.

        Nyt kipuni ovat todella paljon lisääntyneet epäonnistuneen leikkauksen jälkeen (01), eikä enää hoideta muuta kun näitä kipuja.

        Omalääkärini ei vaan usko lääkkeisiin ollenkaan, siksi haluaisin tietää itse mitä ehdottaa. Hänhän sen sitten päätää.

        Kipupoli on käyty, sieltä ei varsinaista kipulääkettä saanut vaan kokeiltiin Lyricaa ja Rivatrilia, joista ei ollut apua.

        Voin sanoa, etten kauaa enää jaksa näiden kipujen kanssa.

        Ihme tyyppi jollei usko lääkkeisiin. Itse olenkäyttänyt Panacodia niin lihaskipuihin, hammaskipuun kuin päänsärkyynkin. Totta on että joillakin se aiheutaa "humalan" ja sitä kautta ehkä riippuvuutta.
        Itselläni Panacodista tuli vain väsymystä kun kipu laukesi ja niskat menivät jumiin.
        Huomenna joudun varmaan turvautumaan Tramaliin ensimmäisen kerran, koska en yksinkertaisesti pääse hammaslääkäriin kun täällä ei ole iltapäivystystä.

        Sen verran olen lääkärissä viimeisen 10 vuodenaikana käynyt, että huomasin alkaa tutkimaan lääkkeitä itse, ja ehdottamaan lääkärille mitä haluan. Se on kaikista pienimmän riesan tie jos jaksaa vähän tutkia. Tohtori.fi:stä löytyy lääkekirja, sekä nam.fi:stä ne samat.
        Vertaistukeen törmäsin jo ennen ensimmäistä lääkäriä masennukseen liittyen, joten tiesin mitä odottaa.
        Yllätyin kyllä täysin kun sain unilääkkeitä masennuslääkkeiden sijaan, ja ensin rauhoittavia.
        Nukuin 30 h ja olin 5 min "ihminen" hereillä. Citalopram SSRI(masennuslääke) auttoi ja aktivoi myös "huonosti", jolloin pistelin itseäni neulalla, itsetuhoinen kun olin. Seroquel-psykoosi/skitsofrenialääke tasoitti tarpeeksi ja nyt alan olla yli vakavasta masennuksestani tällä kertaa. Menihän siihen kuitenkin monta monituista vuotta.

        Tällä kaikella tilityksellä haluan vain sanoa että kaikkeen on apua saatavilla. Riippuu vaan siitä kuka mitenkin paljon hqaluaa itseään myrkyttää.


    • Hefe

      Koitin koodia poreena - 2 napsua per lasi - 3 lasillista, ja voin sanoa että ainakin omalla kohdalla toimi tarkoituksenmukaisesti paitsi että pisti vattan aika vahvasti kovalle. Kivut poistui kyllä.

      Opissa se lienee variksen poika vastatuulessa.

    • lääkärisetä:::

      Panacod on tehokas särkylääke kun siinä on 2 vaikuttavaa ainetta, parasetamoli ja kodeiini. Parasetamoli on perinteinen särkyaine ja kodeiini rauhoittaa mukavasti, aiheuttaa sellaisen miellyttävän rauhallisen tilan, jossa olo tuntuu todella hyvältä. Sivuvaikutuksista: joillekin kodeiini tekee pahan olon, sellaisen sekavan. Itselleni ei tule sellaista oloa.

      Mutta selkärangan reuma on jo sen verran kova juttu, että itse käyttäisin tuohon särkylääkkeeksi jotain opiaattia, kuten Tramal Retardia. Vihjaisepa lääkärillesi.

      • kirakira1

        Panacod on opiaatti...


    • Poretabletti auttaa siinä kuin 800mg Buranakin.
      En pidä lääkkeen vaikutuksesta, aiheuttaa ummetusta ja vatskipua.

      • lääkelentäjä'

        onko kokemuksia?


      • auli-auli*
        lääkelentäjä' kirjoitti:

        onko kokemuksia?

        Minut tainnuttaisi tuo määrä yli vuorokaudeksi.
        Jos olet tottunut käyttäjä niin voi olla että on tullut toleranssia.
        Itselläni on suurin määrä mitä olen ottanut ½ Stella ja 1 Pancord poretabletti.
        En käytä kumpaakaan kuin muutaman kerran vuodessa.


      • kauko2221
        auli-auli* kirjoitti:

        Minut tainnuttaisi tuo määrä yli vuorokaudeksi.
        Jos olet tottunut käyttäjä niin voi olla että on tullut toleranssia.
        Itselläni on suurin määrä mitä olen ottanut ½ Stella ja 1 Pancord poretabletti.
        En käytä kumpaakaan kuin muutaman kerran vuodessa.

        Lääke on melko vahva ja vaikuttaa keskushermoston kautta. Oireina paskan tulon loppuminen(kovettuminen). Apteekin mukaan ei voi käyttää Melpax-nimisen psyykkeen lääkkeen kanssa samanaikaisesti.


    • ^-^

      Panacodia hammasleikkauksen jälkeen ohjeistuksella 1-2 tablettia 4h välein, enkä pysy hereillä lainkaan. Nuokun koko ajan haittavaikutuksen takia :D

    • Gebartti

      Mulla ainakin Tramal toimii huomattavasti paremmin kuin Panacod. Kipu lähtee paremmin eikä väsytä ollenkaan, itse asiassa päinvastoin. Siinä missä Panacodia tarvitsin 2 tablettia selkäkipuun, Tramalia riittää yksi 50 mg kapseli, ihan pahimmissa kivuissa 2 mutta se on sitten auttanut, Panacod ei riittänyt vastaavissa tilanteissa ollenkaan ja lääkärin mukaan enempää kuin tuo 2 ei pitänyt ottaa. Tramal ei myöskään ole minulla aiheuttanut sellaista ummetusta kuin Panacod.

      Ja tässä niinkuin kai kaikissa lääkkeissä jokainen on yksilö, toimii jos on toimiakseen. Mutta ainakin näin muutaman vuoden kokemuksella (kerran kuussa tai kahdessa n. viikon-kahden kipuepisodi) tuolla ei ole ollut mitään haittavaikutuksiakaan mitä itse olisin huomannut. En sitten tiedä jos jatkuvasti joutuisi käyttämään, ehkä toleranssi tulisi ongelmaksi.

    • seropos

      Syön itse sitä alkavaan selkärankareumaan ja seropositiiviseen nivelreumaan. Itelläni määeä 1-3 p.. Ei poista särkyjä kokonaan, mut kyl sillä pään keikkumaan saa. On huumaava jos liikaa rouskutat menee, jos kipu apiúa tarvit pysy määrätyssä määrässä,

      • avuton panacodisti

        joo tuosta panacodista kertoisin sen verran,että ite olen käyttänyt sitä hermoperäiseen särkyyn,polvileikkausten jälkeen kivun hoitoon,nivelrikkoon,välilevyn pullistumaan ja moneen muuhun kipuun,useita vuosia.Aluksi taisi annos olla 1tabl.kolmasti päivässä..loppuaikoina 2tabl.kolmasti päivässä..oma annokseni pamahtikin sitten 15-20kpl päivässä!Huomaamattani lisäilin annosta selitellen itselleni jotain ja reseptit loppuivat kesken jne..minulle taisi alussa tulla huumaava ja ihana olotila,mutta ainahan sitä piti annosta nostaa jos kaipasi sitä fiilistä.Loppuaikana en saanut siitä mitään fiiliksiä,mutta elimistöni oli jo niin koukussa että kuukaudessa meni ainakin 400kpl!! Ymmärsin tilanteeni ,mutta olin aivan voimaton tekemään mitään ja pelkäsin kipuja yms.Nyt on tasan neljäs vuorokausi menossa kun poltin rseptit ja heitin viimeiset pillerit wc-pönttöön.Voin kertoa että vieroitusoireet ovat aivan saatanan kamalat! Lääkäriin menin kertomaan tilanteen ja sanoin ettei minulle saa koskaan enään kirjoittaa mitään tuollaasia lääkkeitä ja pyysin apua,,vastaus oli..mene kotiisi kitumaan!Tunsin itseni niin narkomaaniksi ja huonoksi ihmiseksi saamastani kohtelusta.Tietysti itsehän olen lääkkeitä suuhuni imuroinut,mutta kuitenkin.Luulin saavani tukea ja apua päätökselleni.Entäpä nyt kun järjetön selkä ja pääkipu iski?? Buranat ja panadolit,triptylit,mobicit ja monet muut lääkkeet on aikanaan kokeiltu ja apua ei ollut??
        En todellakaan tiedä mitä tekisin,olo on aivan avuton.Voiko ihminen päästää itsensä näin pohjalle??Ihan normaalisti elin päiväni lääkemäärästä huolimatta,koska en saanut siitä mitään tokkuraa tai fiilistä joskus hiukan väsytti.Luulen.että jos kaapistani löytyisi vielä codeja niin tällä minuutilla kiskoisin ne naamariini.Onneksi niitä ei ole.Toiset ilmeisesti lopettaa pikku hiljaa pienentämällä annosta,mutta mä päätin kokeilla kerta laakia..ei oo helppoo ei.Tää on maanpäällinen helvetti.Rukoilen joka aamu jotta tää olisi viimeinen päivä kun kehoni huutaa lisää lisää!


      • Ihmettelen kovin
        avuton panacodisti kirjoitti:

        joo tuosta panacodista kertoisin sen verran,että ite olen käyttänyt sitä hermoperäiseen särkyyn,polvileikkausten jälkeen kivun hoitoon,nivelrikkoon,välilevyn pullistumaan ja moneen muuhun kipuun,useita vuosia.Aluksi taisi annos olla 1tabl.kolmasti päivässä..loppuaikoina 2tabl.kolmasti päivässä..oma annokseni pamahtikin sitten 15-20kpl päivässä!Huomaamattani lisäilin annosta selitellen itselleni jotain ja reseptit loppuivat kesken jne..minulle taisi alussa tulla huumaava ja ihana olotila,mutta ainahan sitä piti annosta nostaa jos kaipasi sitä fiilistä.Loppuaikana en saanut siitä mitään fiiliksiä,mutta elimistöni oli jo niin koukussa että kuukaudessa meni ainakin 400kpl!! Ymmärsin tilanteeni ,mutta olin aivan voimaton tekemään mitään ja pelkäsin kipuja yms.Nyt on tasan neljäs vuorokausi menossa kun poltin rseptit ja heitin viimeiset pillerit wc-pönttöön.Voin kertoa että vieroitusoireet ovat aivan saatanan kamalat! Lääkäriin menin kertomaan tilanteen ja sanoin ettei minulle saa koskaan enään kirjoittaa mitään tuollaasia lääkkeitä ja pyysin apua,,vastaus oli..mene kotiisi kitumaan!Tunsin itseni niin narkomaaniksi ja huonoksi ihmiseksi saamastani kohtelusta.Tietysti itsehän olen lääkkeitä suuhuni imuroinut,mutta kuitenkin.Luulin saavani tukea ja apua päätökselleni.Entäpä nyt kun järjetön selkä ja pääkipu iski?? Buranat ja panadolit,triptylit,mobicit ja monet muut lääkkeet on aikanaan kokeiltu ja apua ei ollut??
        En todellakaan tiedä mitä tekisin,olo on aivan avuton.Voiko ihminen päästää itsensä näin pohjalle??Ihan normaalisti elin päiväni lääkemäärästä huolimatta,koska en saanut siitä mitään tokkuraa tai fiilistä joskus hiukan väsytti.Luulen.että jos kaapistani löytyisi vielä codeja niin tällä minuutilla kiskoisin ne naamariini.Onneksi niitä ei ole.Toiset ilmeisesti lopettaa pikku hiljaa pienentämällä annosta,mutta mä päätin kokeilla kerta laakia..ei oo helppoo ei.Tää on maanpäällinen helvetti.Rukoilen joka aamu jotta tää olisi viimeinen päivä kun kehoni huutaa lisää lisää!

        Jos todella nappasit tuollaisia annoksia Panacodia, maksasi pitäisi olla poksahtanut jo aikoja sitten. Onko sitä edes tutkittu vai laskiko lääkäri että olet jo saattohoitotavaraa joka ei tarvitse enää lääkkeitä.


      • avuton panacodisti
        Ihmettelen kovin kirjoitti:

        Jos todella nappasit tuollaisia annoksia Panacodia, maksasi pitäisi olla poksahtanut jo aikoja sitten. Onko sitä edes tutkittu vai laskiko lääkäri että olet jo saattohoitotavaraa joka ei tarvitse enää lääkkeitä.

        Menin sitten päihdehoitajan vast.otolle jaarittelemaan ja vinkumaan..lähete laitettu labraan..fyysiset viekkarit on helpottanut ,mutta yllätyksenä tulikin tää henkinen puoli!Voi perkele kun ei meinaa pysyä ajatukset koossa ja kaikki aika kuluu codien haaveiluun!! Ite olen osittain soppani keittänyt mutta vittu kuitenkin!Millä ihmeellä mä hoidan nyt kipujani??Kaikkia lääkkeitä on kokeiltu ja tuo panacodi oli ainoa joka auttaa.. Kertokaa mitä teen ??Miranaxia määrättiin joo nyt..ihan sama syönkö sitä vai sokeria :(


    • miksi?

      Miten maksasi on kestänyt tuon kaiken?
      Eikö ole tullut mitään oireita mahaan ym.?

      Ihmettelen tätä lääkärin käytöstä, mene takaisin
      vaikka päivystykseen ja vaadi saada apua!!!!

      Vaikka itse söitkin, mutta olet valmis lopettamaan ja lopetit!
      Todella hienoa!!! :))

    • Hyvä lääke..

      Olen syönyt Panacodia jo monta vuotta hermokipuun, annostus on pysynyt jotakuinkin samana koko ajan n. 4-5 tablettia vuorokaudessa, kesäisin pärjään vähemmällä.
      Minulle ei tullut sivuvaikutuksia alussa muuta kun ummetusta, jonkun aikaa käytin siihen lääkettä, mutta hetken päästä pystyin jättämään sen lääkkeen pois. Päänsärkyyn lääke ei minulla auta, siihen joudun syömään Buranaa, onneksi minulla on erittäin harvoin päänsärkyä. Olen kuullut, että monelle Panacod aiheuttaa huimausta esim., mutta kaikille sitä ei tule. Olen myös käyttänyt alkoholia, lähinnä 2-3 viinilasillista, enkä ole huomannut mitään eroa siinä syönkö Panacodia tai en,
      en ole ikinä humaltunut 2-3 viinilasillisesta. En voi uskoa, että se maksalle voi olla kovin vaarallista, jos juon muutaman lasillisen kuukaudessa.
      En myöskään ymmärrä, miksi ei saisi ajaa, en koe olevani yhtään erilainen Panacodin alaisena kuin muuten, käyn töissä ihan normaalisti ja elän muutenkin ihan normaalia elämää.
      Huonoina aikoina Panacod ei yksinään jaksa pitää kipua kurissa, mutta onneksi niitä huonoja aikoja ei ole niin kovin usein.

      • paras särkylääke

        Se on hyvä lääke kaikenlaisiin kipuiluihin. Itsellä niska, selkä, hartiat välillä todella kovissa kivuissa, sekä päätä särkee. Otan lääkärin ohjeen mukaan 1 - 1,5 panacodia.

        Paitsi että kipu lähtee siitä tulee todella miellyttävän rauhallinen hyvänolon tunne, johtuisiko siitä että elimistö muuttaa kodeiinin morfiiniksi.

        Itse pidän tätä "parhaana" särkylääkkeenä, mutta makunsa tietysti kullakin.
        Rinnakkaisvalmisteita joiden pitäisi olla samoja vaikuttavalta aineeltaan, on Gepacod ja Paramax-cod. Itselläni parhaimman olon antaa varsinainen Panacod.


      • Luutpoikki

        Itse kaaduin mustalla jäällä Viime Maanantaina 21.2.2017.Itselläni meni olkapään varren Isoluu poikki.Sain peijaksessa samana päivänä Panacodia 20 milligrammasta särkylääkkeeksi.Olen sairaslomalla vielä Yli kolme kuukautta.Aiheuttaako Panacod maksavaurion 20 milligramman annoksella kolme kertaa päivässä.Minkä määräsi minulle Peijaksen Kirurginen Lääkäri vasta 22.2.2017 alkaen minulle.


      • Outo_lääkemäärä
        Luutpoikki kirjoitti:

        Itse kaaduin mustalla jäällä Viime Maanantaina 21.2.2017.Itselläni meni olkapään varren Isoluu poikki.Sain peijaksessa samana päivänä Panacodia 20 milligrammasta särkylääkkeeksi.Olen sairaslomalla vielä Yli kolme kuukautta.Aiheuttaako Panacod maksavaurion 20 milligramman annoksella kolme kertaa päivässä.Minkä määräsi minulle Peijaksen Kirurginen Lääkäri vasta 22.2.2017 alkaen minulle.

        Mitähän lääkettä olet saanut? Panacodia myydään vain yhtä vahvuutta: 500/30 mg. Pakkausselosteen mukaan suurin sallittu vuorokausiannostus on 8 pilleriä, parasetamolin mukaisesti. Tuossa maksimi pillerimäärässä on siis kodeiinifosfaattihemihydraattia 240 mg.


    • avuton panacodisti

      Ehkäpä mun täytyy vaan elää tämän kivun kanssa.Tietoihini kirjattiin etten saa syödä mitään lääkettä joka vaikuttaa keskushermostoon.Tänä aamunakin sain tehdä töitä että pääsin sängystä ylös :( Panacodin vieroitusoireet meni ohi jo,onneksi.

      • Keijo 420

        Kokeile kannabista kipuihin. Toimii myös vieroitusoireisiin.


    • Mikkis26

      Mä oon syöny yhden kuukauden nyt Panacodia ja nautin suunnattomasti sen tuomista oireista: tulee juurikin se lämmin, raukea olo, uni tulee helposti. Uskaltaa paremmin sosiaalisiin tilanteisiinkin. Koukkuun jäämistä nyt pelkäänkin. Otan aina 2 Panacodia kerralla, joskus Burana 600 lisäksi. Lyrican aloitin tänään. Selviääköhän tästä hengissä...

    • Narkkiko??

      On niin ristiriitaista tämä Panacodin syönti. Itselläni menee 4-5 tabua iltaisin , koviin kipuihin. Tramalia en voi syödä, pää menee aivan sekoksi. Lääkärini pitää minua suunnilleen narkkina vaikka mielestäni annokseni on vielä melko pieni. Erityisesti en voi ymmärtää sillä tämä on minulle se ainoa lääke joka hellittää kipua ja samalla rauhoittaa kivun niin että saan nukuttua.Nyt olenkin miettinyt miten käy jos poliisi puhalluttaa, verikokeet tai jotain. Ainahan minulla on lääkettä kehossa päivittäin kun syön. Enkö saisi koskaan ajaa autoa. ? Mielestäni en enää 12-13 tunnin päästä lääkkeen otosta ole ns. lääkkeessä.Kaikki mahdolliset muut on kokeiltu lääkkeistä. Onko luvallisempaa ottaa unilääkettä joka ilta ja olla sitten siitä tokkurassa puoleenpäivään. ?Tai ottaa mielialalääkettä ,ei kolmio. mutta siitäkin pökkyrässä seuraavana päivänä. jotenkin kivut on saatava pois ja nukuttua.

    • dhtrdsrhgddffdfd

      Pidä respa matkassa ja poliiseilla ei ole mitään sanottavaa.

      • Anonyymi

        Mites kun ei ole reseptiä? Viimeiset lääkkeet tullu puhelimen kautta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites kun ei ole reseptiä? Viimeiset lääkkeet tullu puhelimen kautta!

        Minulle Panacod aiheutti hengenahdistusta ja lihasheikkous,olin melkein kuolla hapen puutteeseen!


    • koekaniini

      Aika yksilöllisiä lääkkeiden vaikutukset ovat. Varmaan lääkärin lääkkeitä määrättyä kannattaa kokeilla. Panadol ei minulla vaikuta mitenkään särkyyn ja samalla tavalle menee sen panacodinkin kanssa. Eihän se cod siinä ole muutakuin huumaava aine. Uni tulee kyllä nopeasti, mutta myös karmeat painajaiset. Lisäksi herään parin tunnin nukkumisen jälkeen enkä sitten enää saa nukuttua ja särky on ennallaan. Burana on särkyyn pieninäkin annoksina paljon tehokkampi kuin panacod.

      Tramaliakin olen kokeillut, mutta ei ollut häävi. Nukuin pari tuntia särystä huolimatta. Olihan se tietty etu, mutta särkyyn se ei vaikuttanut mitenkään. Unetusvaikutuksen loputtua en pystynyt enää nukkumaan säryn takia. Taas kerran burana oli tehokkaampi.

      Burana on melko nopea ja tehokas, mutta sitä ei vatta kestä kovin paljoa. Siksi syönkin arcocsiaa. Sen huono puoli on sen vaikutus sydämmen toimintaan säännöllisesti syötynä.

      Olen kokeillut myös triptyliä ja lyricaa särkyihin, mutta niistä ei ollut mitään vaikutusta. Nuhaan lyrica tosin tehosi mukavasti. Ostinkin vielä yhden paketin varuille, vaikka lopetinkin sen käytön särkylääkkeenä. Voi sitten nuhan yllättäessä ottaa pahimpaan tukkoisuuteen.

    • raajarikko aina

      on tosi paljon ihmisestä kiinni mikä lääke auttaa särkyyn/kipuun. itsellä ei toimi burana ollenkaan vaikka söisi koko paketin, paitsi että vatsa menee sekaisin. toisaalta taas panacod toimii kaikkeen hyvin, mutta lääkärit ei sitä määrää ellei ole juuri jostain leikkauksesta toipumassa. itse sain jostain syystä polvileikkauksen jälkeen omituisen 30kpl panacod-reseptin (panacodia myydään 10/50/100kpl pakkauksissa!) jossa luki näin: 1-2 tablettia 1-6(!) kertaa vuorokaudessa kipuun tarvittaessa. olisin varmasti kuollut jos olisin noudattanut ohjetta vetää 6 grammaa parasetamolia vuorokaudessa. onneksi ei tarvinnut kuin 2-3/ vrk viikon ajan. ymmärrän panacodin riskit ja riippuvaisuuden mahdollisuuden, mutta en sitä ettei reseptiä saa vaikka olisi allerginen muille markkinoilla oleville särkylääkkeille (aspirin/burana) itse olen ainakin yliherkkä ibuprofeenille vaikka se ei särkyyn autakaan. mitä siis sanoa lääkärille jos haluan panacodia/ vastaavaa?

      • tarjasinikka-64

        Olen syönyt selkäsärkyyni Panacodia ja Sirdaludia jo yli kahden vuosikymmenen ajan. Leikkauksia ei ole koskaan ollut, ja kaikilta lääkäreiltä, joilta lääkkeitä olen pyytänyt, olen reseptin myös saanut. Tosin olenkin allerginen asetylisalisyylihapolle, enkä voi siis tulehduskipulääkkeitä käyttää.


    • rouvaihm

      Onko muille määrätty yhtäaikaa käytettäväksi panacodia ja cymbaltaa? Onkohan kovinkaan turvallinen yhdistelmä?

      • tarjasinikka-64

        Olen syönyt Panacodia jo pitkälti yli 20 vuotta selkäkipuun. Tuossa joku aika sitten söin 3,5 vuotta myös Cymbaltaa, eikä niistä tullut, ainakaan minulle, mitään yhteisvaikutusta.


    • Bonded

      If your doctor already told you the use of panacod, why as the general public. You expect lay people to be more knowledgeable then why consult a doctor in the first place? stop showing your disrespect for the medical profession!

    • tramalisti

      Vaihda panacod tramaliin! Teho on aivan eri luokkaa ja ei ole toksinen sisuskaluille. Ikävät reflat tosin tulee kun lopettaa pitkän käytön mutta viikossa ne on ohitse.

      • töttöröö

        Mulle tuli codeista sellanen ihanan leijuva ja hyvä fiilis. Ja ihan 2-3 kpl riitti ennen nukkumaanmenoa. Tramalista lähti täysin taju. Nappasin yhden traman ja hetken päästä, naps, taju pois. Aamulla heräsin joka paikka aivan tunnottomana tai jumissa, tuli sitten vissiin maattua koko yö samassa asennossa. Mutta juu, ei tosiaan mitään hassunhauskoja tuntemuksia tuosta irronnut. Mutta ei kyllä mikään paikka sattunutkaan ja nukuin hyvin aamuun saakka. Siitä etiäpäi tilanne olikin sitten eri.


    • paljon kipuileva

      minulle panacod tekee ummetusta mutta olen todennut sen kyllä hyväksi kipulääkkeeksi, toisia ehkä väsyttää.

      • kipuilija

        kokeilkaa ardinexia 259mg ibupfofeiinii ja 30mg kodeiinii mulla ainakin auttaa monen laisiin kipuihin


    • hyvästi

      moikka... sain panacodia murtuneeseen kylkiluuhun, nyt oon vetäny puoli pakettia eli 25 pilleriä ja 50 escitalopram actavista 10 mg kerralla naamaan ja viinaa ja oon turvonnut ihan sikana ja näppylöitä ja paiseita on tullut poäätä huimaa ym.. tolivottavasti nää on mun viimeiset tarinat tässä maailmassa...

    • sigsten

      Yli vuosi ilman yhtään codia ja eilen testasin piruuttani pitkästä aikaa. Joko minulla on jumalaton mielikuvitus ja placebovaikutus iski, mutta aah, ihana ryyni nollatoleilla. Selkään ei sattunut ja tuli taas se rento, hyvä fiilis. Ja sain hyvin nukuttua!

      Vissiin vaikuttaa aika erilailla eri ihmisillä? Toisiin ei tehoa lainkaan, toisille tulee vaan huono olo ja toiset repivät tuosta oloja irti?! Ainakin meikäläisellä on joka kerta lievä euforia noista, tosin määrätkin alkavat nousta liian helposti.

    • migreenikko

      Vaikutukset ja teho ovat tässäkin todella yksilöllisiä. Sain Panacodia leikkauksen jälkeisiin kiputiloihin, vaikka ibuprofeeni on aina ollut omalla kohdalla all-round lääke ihan mihin tahansa särkyyn migreenistä niveliin ja taannut helpotuksen. Panacod taas ei vie fyysisiä kipuja yksinään, mutta liitettynä ibuprofeeniin toimii hyvin ja saa rentoutumaan. Merkittävintä itselleni on Panacodin rentouttava ja mieltä tasoittava vaikutus. Minulla se siis toimii rauhoittavana pahempaankin ahdistukseen siinä missä ilmeisesti muilla aiheuttaa ahdistusta. Jos missään suhteessa olisi järkevää ja terveellistä, valitsisin kodeiinin alkoholin sijasta (joka taas ei sovi minulle lainkaan).

    • herb1

      Hyvät ihmiset! On olemassa myös toinen lääke näihin vaivoihin, joka ei tuhoa maksaanne eikä muitakaan elimiänne, ei aiheuta riippuvuutta. Mikä se voisi olla? Kannabis tietysti. Tälläkin hetkellä Suomessa voi hankkia itselleen reseptin lääke kannabiksen saantiin. Kannattaisi perehtyä aiheeseen, lukea hieman faktoja ja suosia tätä mielummin. Jätän tähän viestiin linkin jonka kautta voi edes hieman tutustua aiheeseen!

      http://vimeo.com/14693765

    • Panacodilla pärjää

      Panacod on hyvä tavara. Olen käyttänyt n. 10 vuotta tarvittaessa. Ei siihen koukkuun jää. Ainut kiusa on, kun lääkärit antaa ymmärtää, että ei saisi käyttää ja kirjottelee 50 kpl:een reseptejä. Kahdeksan kappaleen max. annoksella ei riitä viikoksikaan.
      Tramal aiheuttaa harhoja. Lankomies syö Lyricaa ja sillä pätkii. Maha ei kestä profeeneita. Sairastan spinaalistenoosia eli selkäydinkanavan ahtaumaa. Muutenkin lanneranka on rappiolla.

    • kuorsaus

      Minulle panacod annettiin, kun tehtiin "kuorsausleikkaus" eli poltettiin paikallispuudutusessa pikkukieli ja kudosta sen ympäriltä. Se kyllä auttoi kipuun, mutta olo oli vähän, olutta olisi ottanut. Lääke oli poretabletti liuotettuna veteen 2kpl.
      Onneksi kipua kesti vain viikon ja lopetin käytön.

    • animalia1

      Panacodista ja sen tuomasta hyvästä fiiliksestä.Kodeiini muuttuu maksassa morfiiniksi entsyymin vaikutuksesta. Morfiini on aine, joka lievittää kipua. Eli se on huumausaine!

      • hellunna

        Kuulin että näistä maksetaan 'katukaupassa' n 5-7€ kpl


      • Anonyymi

        Minusta lääkkeen antama olotila on epämiellyttävä. Kipu kyllä lähtee mutta en pidä siitä huumaavasta tunteesta. Otan vain kun on ihan pakko. Pitäisköhän pyytää lääkäriltä jotain muuta kipulääkettä 🤔


    • 14+5

      Panacod on huume, tottakai sitä monet mielellään napsivat. Panacodkoukku on yksi yleisimpiä ns. "kunnollisten" ihmisten lääkeriippuvuuksista. Narkit ja sekakäyttäjät sitten popsivat mieluusti noita pameja, lyricoita ja vahvempia kipulääkkeitä.

      • elämänkevät

        Täälläkin yksi "kunnollinen" ihminen joka jäi koukkuun panacodiin. Maksimissaan kuitenkin pysyttelin 6 tabletin päiväannoksessa. Reilu vuosi tuli käytettyä, sitten eräänä päivänä annoksen otettua iski niin kova henkinen ahdistus ja paniikki että halusin kuolla. Säikähdin tuota oloa ja lopetin kertaheitolla koko panacodin. Cold turkey-kokemus oli rankka jonka vuoksi jouduin myös sairaalaan. Yhden kerran tuskissani otin vain puolikkaan tabletin ja taas ahdistus päälle. Sen jälkeen vein loput tabletit apteekkiin hävitettäväksi ja kärsin vieroitusoireet. Diapam oli pahimmassa vaiheessa apuna.


      • selkäydin

        Tuo lyrica ei tehoa ja kallis


    • mudy

      Lyrica on minulle ainakin huumavampi kuin Panacod. Koviin kipuihin menee Panaa kylläkin 6-8 tab. päivässä. Mutta muuten en pääsisi mihinkään liikkeelle. Ainoa haitta on tuo miettiminen mihin aikaan illasta-yöstä on Panan ottanut että uskaltautuu autolla ajamaan. Lyrica pistää muistin pätkimään ja on ihan hönö olo aamulla jos on joutunut ottamaan usemman päivässä. Mieluummin otan siis Panaa kipuihin.

    • Selkäkipuilija

      juu kannattaa olla kohtuu tiukkana. Tuo kyllä hyvän olon pikkuisen yliannostettuna (3 tablettia kerralla) ja vie kivun kohtuu hyvin mutta mutta.... jos päivittäin käyttää ainakin minun kohdalla teho häviää hyvinkin pian ja ymmärrän että jos on taipumusta addiktoitua tuohon voi helposti jäädä koukkuun.. Eli tuolla saa vähän lomaa krooniseen kipuun mutta ei jatkuva ratkaisu ainakaan minulle. Kaikkien ohjeitten vastaiseisti parannan tällä kyseisellä pillerillä myös krapulaa kun päätä särkee aamulla niin tämän jälkeen saa nukuttua ja nähtyä jopa euforisia unia. Aamulla en ota kuin 1 kipaleen ettei maksa sano pox. Krapulaakaan ei nykyään ole kuin vajaa 10 kertaa vuodessa.
      niin ja sellainen huono puoli myös että ei ainakaan minulle ole kovin pitkävaikutteinen. 3-4 tuntia .
      Juu ja selkäkipuihin otan.

    • Nivelkipuinen

      Ei kovin kummoinen lääke. Sain sitä ensimmäisen kerran leikkauksen jälkikipuihin ja totesin Buranan paljon tehokkaammaksi. Kaksi pilleriä ei aiheuttanut kuin minimaalisen kivunlievityksen. Mitään pöhnää tms. ei tullut. Ainoa vaikutus oli muutaman päivän ummetus ( suun kuivuminen). Myöhemmin sain Panacodia polvikipuun ja totesin tehon olevan sama kuin Mobilatilla, eli nolla. En tiedä monta noita pitäisi ottaa, että kivut lievittyisi. Nyt mennään Buranalla ja meloksikaamilla. Ei varmaan tee hyvää sisuskaluille...

      Joiltain puuttuu entsyymi, joka muuntaa kodeiinin morfiiniksi. Taidan kuulua tuohon joukkoon, sillä minua ei Panacod auta. Muutenkin suhtaudun noihin kovempiin lääkkeisiin suurella kunnioituksella.

    • kroonikko

      Burana 400 auttaa minuakin enemmän kuin kourallinen paraa.............

    • syöpis

      Vaimoni teloi fillarilla selkänsä ja sairaalareisun saatteeksi sai Panacod reseptin.
      Muutamana päivänä tabu aamuin, illoin aiheutti ummetuksen.
      Vaihtoi minun 1g Panadoliini.

      Olen nukkunut levottomasti kipuilevien olkapäiden vuoksi. Öisin herään muutaman kerran puolihorteeseen vaihtaakseni asentoa.
      Nyt olen ottanut yhden Panacodin tuntiaa, paria ennen nukkumaan menoa. Olen nukkunut häiriöttä 8 - 9h/ yö heräämättä edes hiekkalaatikolle joka sekään ei olisi outoa 75v ukolle.

    • Anonyymi

      Sain panacodia kun jalkani meni poikki menossa toinen paketti siinä lukee 1-4 tab per vrk.
      Alkuun meni paketti viikossa, mutta kipu oli karmea sain sitten uudelleen muutenhan tuota ei voi itse uusia omakannan kautta.

    Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1505
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe