Fiat 600

Mike J

Minkä hintasia ovat nykyään Fiat 600:set? Oisi mukava kesäautoksi selllainen. Mitä tyyppivikoja,ruostepaikkoja ja saako varaosia?

31

11875

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietoa

      600:n hinta lienee kunnosta riippuen "vie romu pois, saat kahvit"-3000€. Aidot Abarth-hinnat ovat pilvissä. Ainoa tyyppivika taitaa olla kesäiset lämpöongelmat, jotka johtuvat likaisesta syyläristä. Vähän tekniikkaa -> vähän vikoja. Ruostepaikkoja ovat A-pilari, kynnyskotelon ja lattian sauma ja penkkien alapuoliset kiskot.
      http://forum.parru.org/index.php

      • vielä tähän

        Joitain 600 osia saa Motonetistä. Lahden suunnalla on firma, joka on keskittynyt vanhempien Fiatien osamyyntiin. Sieltä löytyy.


      • Oma kokemus

        ..ruostepaikkoja ovat myös keulan varapyöräsyvennys, etuvilkkujen ympärystä ja takalokasuojien keskisaumat.


      • lisää
        Oma kokemus kirjoitti:

        ..ruostepaikkoja ovat myös keulan varapyöräsyvennys, etuvilkkujen ympärystä ja takalokasuojien keskisaumat.

        Fiat 600:n hinnat on tosiaan 0-3000€.
        aitoa abarthia et suomesta löydä (ainoa abarth suomessa on ARB-1, jonka alkuperäisyydestä ei takeita...)
        Olen kaksi fiattia laittanut kuntoon (600 ja 850)
        ja todennut, että ne ruostuu ihan mistä vaan.. varsinkin pohja on aina ihan mätä, etulokasuojien etukulmat, takakaaret, helmat, varapyörä syvennös, sisälokasuojat edestä. Toimivalla vesipumpulla ja kunnon syylärillä varustettu kusiainen ón varma, ainakin vakiona.
        osat ovat halpoja.


      • <

        Joo, kaveri putosi armeijalomalta tullessa penkkeineen tiehen, kun pohja petti !


      • Itsekantava kori:.
        lisää kirjoitti:

        Fiat 600:n hinnat on tosiaan 0-3000€.
        aitoa abarthia et suomesta löydä (ainoa abarth suomessa on ARB-1, jonka alkuperäisyydestä ei takeita...)
        Olen kaksi fiattia laittanut kuntoon (600 ja 850)
        ja todennut, että ne ruostuu ihan mistä vaan.. varsinkin pohja on aina ihan mätä, etulokasuojien etukulmat, takakaaret, helmat, varapyörä syvennös, sisälokasuojat edestä. Toimivalla vesipumpulla ja kunnon syylärillä varustettu kusiainen ón varma, ainakin vakiona.
        osat ovat halpoja.

        .

        tarkoitti pompannapeissa totaalisesti itsetuhoutuva ruosteen voimalla

        .


    • JMäkilä

      Sain ajokortin 1988 ja ostin Fiat 600:sen. Kaverit naureskeli. Vaan hyvin se toimi, käytiin Turun suunnalta aina Joensuussa ja Savonlinnassa asti sekä äiteen kotikonnuilla Tyrväällä koko perhe Pompannapin kanssa. Mutta vaurastuttuani ostin Corollan. Yritin myydä kusiaista, mutta kellään ei kelvannut. Niinpä purin pari lahoa kusiaista varaosiksi ja entisöin Fiatin: Pohjaa hiukan paikkailtiin ja maalattiin ylitse koko auto ja kone rengastettiin. Lisäksi on uusittu olkatapit, laakerit, jarrut, jne. Nyt Fiatti seisoo tallissa talvet ja suvella ajellaan. Nyt on kyydissä 3,5v poikanikin, joka sanoo: "Iskällä on fiattiauto ja fiattiautossa on takamoottori." Nyt Fiiu ostettaisiin käsistä, vaan enää ei myydä. Kun poika saa ajokortin, Fiat on 50-vuotias jos iskä saa sen pidettyä kunnossa. Osia on toistaiseksi saanut Motonetistä ja sieltä Lahden paikasta tai sitten niistä puretuista autoista. Osat on aika halpoja ja helppo auto itse laittaa, ei ole turhia vipstaakeja ja namiskuukkeleita häiritsemässä. Se on totta että ylikuumenemisen välttämiseksi syyläri pitää putsata paineilmalla röhnästä kesäksi ja mikä tärkeintä: syylärin alla takana oleva luukku piträä käsin avata täysin auki kesän ajaksi, että kuuma ilma pääsee vaivatta ulos syyläristä, plus moottoritilan pohjapelti pitää olla paikallaan, muuten syylärin propelli imaisee kuuman ilman takaisin syyläriin.
      Kusiainen on aika herkkä ruostumaan melkein mistä vaan, kuten joku jo kirjoittikin, kannattaa antaa öljytä alusta silloin tällöin.

      • Nimetön

        Ryhdyn "entisöimään" Fiat 600:sta(vm 70) ja tarvitsen siihen virtalukon ja kuljettajan puoleiseen oveen avaimen tms. Voiko lukkoliike tehdä rekisteritietojen ym. avulla avaimen virtalukkoon?

        TIETÄÄKÖ JOKU, MISTÄ PO. VIRTALUKON VOISI SAADA YM. TARPEELLISTA OSAA(Motonetin lisäksi).

        Lisäksi "hyvät neovot" ovat tarpeen tässä projektissa, en ole ennen entisöinut Fiat 600:sta.


      • JMäkilä
        Nimetön kirjoitti:

        Ryhdyn "entisöimään" Fiat 600:sta(vm 70) ja tarvitsen siihen virtalukon ja kuljettajan puoleiseen oveen avaimen tms. Voiko lukkoliike tehdä rekisteritietojen ym. avulla avaimen virtalukkoon?

        TIETÄÄKÖ JOKU, MISTÄ PO. VIRTALUKON VOISI SAADA YM. TARPEELLISTA OSAA(Motonetin lisäksi).

        Lisäksi "hyvät neovot" ovat tarpeen tässä projektissa, en ole ennen entisöinut Fiat 600:sta.

        Pompannapin virtalukkoja on aika hankalasti saatavana. Avaintakaan ei käsittääkseni lukkoseppä saa tehtyä rekisteritietojen mukaan. Jos sulla on vanha avain virtalukkoon niin malli vaan mukaan ja katsoa löytyykö aihiota. Björkeyllä ainakin joskus ollut.


      • Heli
        JMäkilä kirjoitti:

        Pompannapin virtalukkoja on aika hankalasti saatavana. Avaintakaan ei käsittääkseni lukkoseppä saa tehtyä rekisteritietojen mukaan. Jos sulla on vanha avain virtalukkoon niin malli vaan mukaan ja katsoa löytyykö aihiota. Björkeyllä ainakin joskus ollut.

        Moi

        Olisko kellään tietoa mistä sais ostettua 600:een museoituun fiattiin(vm 73, SL)virtalukon. Tarivis olla oikealla puolen, vasemmanpuoleinen kyllä on - tarpeettomana, niin ett jos joku tarvitsee.


      • timosuo
        Heli kirjoitti:

        Moi

        Olisko kellään tietoa mistä sais ostettua 600:een museoituun fiattiin(vm 73, SL)virtalukon. Tarivis olla oikealla puolen, vasemmanpuoleinen kyllä on - tarpeettomana, niin ett jos joku tarvitsee.

        Löytyikö virtalukkoa? Tarvitsen itsekin sellaisen, avain poikki. Ellei sitten lukkoseppä pysty tekemään avainta? Projekti aluillaan.
        Timo


      • Fiat 600 osia
        timosuo kirjoitti:

        Löytyikö virtalukkoa? Tarvitsen itsekin sellaisen, avain poikki. Ellei sitten lukkoseppä pysty tekemään avainta? Projekti aluillaan.
        Timo

        tässä olisi tämmönen kuin Mäkipää rainer jolta löytyy kaikenmoista osaa sekä uusia virtalukkoja PUH: 050-5605608


      • Vanhat autot

        Kaikissa vanhemmissa autoissa tärkein on koteloiden suojaus.Ruoste iskee sisältä päin.Sen jälkeen saumat.Koteloaine pohjaan.Vanha massa tietenki ensin paineilmalla tai hiekkapuhalluksella pohjasta pois.Vanhaa irtomassaa turha suojata päälle ku märätyskerros on alimmaisena.Jää vesitaskuja entistä enemmän massan väliin pohjassa.


    • Timo Ryyppö

      Tossa mainittiin,että Suomessa on yksi aito Abarth.Ei pidä paikkaansa.Ulkomuistista ainakin Rinteen Antilla Orimattilassa jopa myytävänä,Niemisen Mikalla Nummelassa maahantuojan auto,jota ajoi Heikki Liedes ym.,Pesosella Järvenpäässä,Volasella Lahdessa kolaroitu romu .Nämä äkkiä ulkomuistista!

      • Jomppa Lussénius

        Noin se muisti tekee tepposia vanhemmiten :)


      • Anonyymi

        Pentuna oli meillä mökki orimattilassa ja muistan Antin käyttäneen abarthia silloin tällöin tallissa ja ääni oli semmosta pauketta.


    • O-Pee

      Mulla 600 sle loppusuoralla korjauksista, ainoa ongelma on nopeusmittarin vaijerin kanssa, ei rupee pelittämään, onko jollain tietoa asennuksesta tai voiko vika olla laatikon puolella??

    • latefiiaatti

      mullakin olis 600 SL projekti edessä,saisko sen lahtelaisen firman tiedot tänne,jos vaikka tarvii osia....kiitos.

      • ei enää

        Lopetti pari vuotta sitten


      • SL mistä lyhennys

        .

        Onko SL lyhennys jostakin (Seat )

        Mitä tarkoitti 600D se D-kirjain vai tarkoittiko mitään

        .


      • 600 huippu
        SL mistä lyhennys kirjoitti:

        .

        Onko SL lyhennys jostakin (Seat )

        Mitä tarkoitti 600D se D-kirjain vai tarkoittiko mitään

        .

        600sl tietääkseni oli varustettu kaasarin alla olevalla ns lisä syöttö venttiilillä.joka lisäsi tehoa ja 600d,ssä ei sitä ollut


      • tare

        Mulla olis ovia ja nokkapelti,muistaakseni myös konepelti . 2 moottoria joista toinen remontoitu amiksessa tietämäni mukaan sen jälkeen ajamaton. kuivassa ulkokatoksessa olleita. 0500736823


      • tare
        600 huippu kirjoitti:

        600sl tietääkseni oli varustettu kaasarin alla olevalla ns lisä syöttö venttiilillä.joka lisäsi tehoa ja 600d,ssä ei sitä ollut

        Ei pidä paikkaansa, millin isompi kaasari ja peltipakosarja.


      • Timo Ryyppö
        600 huippu kirjoitti:

        600sl tietääkseni oli varustettu kaasarin alla olevalla ns lisä syöttö venttiilillä.joka lisäsi tehoa ja 600d,ssä ei sitä ollut

        Ois kiva tietää,mitä tää 600sl syöttöventtili muka syöttää?Ei tehon lisääminen aivan noin helppoa ole,että lisätään joku hemmetin syöttöventtili ja naps,taas tulee pari hepoa.Tulee mieleeni fakiiri Blumpum.


    • könskä

      Moro mistä voisi löytää 600 uusia peltiosia .takasisälokasuojia,varapyörän pojaa,ym.rakennan vanhaa Negar 770 jagst rivieraa.alustan osat ovat samat.
      Harri Könönen 0407492576.

    • fiat 600sl

      löytyis fiat 2D Sedan, 600SLBG/2000 -73, punainen
      viimeinen katsastus 2001
      viimeiset 10 vuotta ollut sisällä lämpimässä.

      0408421805
      Loimaa

    • renkaat

      Multa löytyis renkaat vuodelta nakki. Ehjät, vanteineen.

    • kalle.pesonen

      vieläkö renkaat kaupan? Suunnitteilla projektiauton hankinta..

    • Timo Ryyppö

      Vanhat renkaat saattavat kestää 1-10000km.1 km on lähempänä totuutta,johtuen siitä,että kun vanha=kovettunut rengas lämpiää,se on entinen.Eli kun se jäähtyy,kun auto seisoo,se on neliskulmainen,tai ilmat tulevat pihalle.Kokemusta on.

    • remppa2
    • Anonyymi

      Fiat 600 etupuskuri tarpeettomana. Kunto ok, kromaus sisäpuolelta hieman kärsinyt. Kuvia saa tarvittaessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      256
      2432
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      73
      1836
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      334
      1559
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      175
      1539
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1085
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      86
      978
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      805
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      800
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      216
      773
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe