Lassila & Tikanoja siivojan palkka?

...

Paljonko mahtaa olla toimistosiivojan palkka kokopäivätyö? aloittelijan palkka? Mitä huonoja puolia/hyviä kyseisessä firmassa on? Kiitos kaikille asiasta tietäville.

147

79711

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä.

      Ihan yhtä *aska firma kun kaikki muutkin!

      Multa vähennettiin juuri pari viikkoa sitten työtunnit puoleen.. 300e/kk pitäisi nyt sitten pärjätä, ennen oli ab. 600e/kk.
      Ei todellakaan yhtään kivaa! Pyysin lisää työtunteja, muttei kuulemma nyt ole töitä enempää (mitä tosin en usko!).. Aika ihmeellistä sillä pyysin yhtä päivää vapaaksi ja oli kovin kovin vaikeaa saada tuuraajaa.. Jouduin itse tekemään työt yöllä!

      Älä aloita lainkaan siivoustyöt, vaan mene työkkäriin! Alan arvostus on erittäin surkea! Itse olen ollut siivoojana nyt 5 vuotta ja kohta lähtee irtisanoutumisaika tikittämään!!

      • ...

        Moi!
        Kertoisitko paljonko sulla on tuntipalkka? Vaikuttaako palkan nousuun kun olen tehnyt aiemmin siivoustöitä mutta en toimistosiivuosta? Siivouskokemusta on yli 2.5 vuotta. Jos vaikuttaa palkkaan niin paljonko voisi olla korotus? Kiitos vastauksestasi!


      • minä.
        ... kirjoitti:

        Moi!
        Kertoisitko paljonko sulla on tuntipalkka? Vaikuttaako palkan nousuun kun olen tehnyt aiemmin siivoustöitä mutta en toimistosiivuosta? Siivouskokemusta on yli 2.5 vuotta. Jos vaikuttaa palkkaan niin paljonko voisi olla korotus? Kiitos vastauksestasi!

        Elikkäs olen tehnyt mm. kauppasiivousta ja sitten huoltsikkasiivousta ym.

        Kaupasta tuntiliksa oli 7,20e. Siivosin myöskin pientä toimistotilaa ja silloin tuntipalkkani oli ab. 6,86 tms.

        Tietääkseni tuo siivouskokemus ei palkkaukseen vaikuta. Palkkoja ei myöskään pahemmin korotella, vaan nuo on ne TESin vähimmäispalkat.

        Tietysti vuosilisää sitten saa.. Itselläni 5 vuoden jälkeen se on 24snt/h.

        Eli paljon riippuu, millaista paikkaa siivoaa, toimistot taitaa olla kaikkein huonoiten palkattuja.. Teollisuussiivous taas on todella hyväpalkkaista.


      • ????

        Siis, 600 €uroa - verot??? Ja kokopäivä työ???

        Kunnallisella on noin 1400-1500 ja sekään ei ole paljon.


      • ent. pamilainen
        minä. kirjoitti:

        Elikkäs olen tehnyt mm. kauppasiivousta ja sitten huoltsikkasiivousta ym.

        Kaupasta tuntiliksa oli 7,20e. Siivosin myöskin pientä toimistotilaa ja silloin tuntipalkkani oli ab. 6,86 tms.

        Tietääkseni tuo siivouskokemus ei palkkaukseen vaikuta. Palkkoja ei myöskään pahemmin korotella, vaan nuo on ne TESin vähimmäispalkat.

        Tietysti vuosilisää sitten saa.. Itselläni 5 vuoden jälkeen se on 24snt/h.

        Eli paljon riippuu, millaista paikkaa siivoaa, toimistot taitaa olla kaikkein huonoiten palkattuja.. Teollisuussiivous taas on todella hyväpalkkaista.

        olla noin surkeat tuntipalkat ? Herää kysymys, mitä tekee PAM ??


      • L&Tläinen
        ???? kirjoitti:

        Siis, 600 €uroa - verot??? Ja kokopäivä työ???

        Kunnallisella on noin 1400-1500 ja sekään ei ole paljon.

        eipä taida olla kokopäivätyö.. itse siivoan opiskelujeni ohella (3-4h, 5-6krt/vko) ja saan palkkaa kuitenkin sen 600-800 euroa kuussa riippuen teenkö ylimääräisiä keikkoja.


      • Riula

        10,69 On laitoshuoltajan palkka kun on sijaisena. Tuntiliksa määräytyy sen perusteella kenen sijaisena milloinkin satun olemaan. Lisät ovat pyhinä hyvät ja viikonloppu töistäkin saa paremmin.


      • Anonyymi
        minä. kirjoitti:

        Elikkäs olen tehnyt mm. kauppasiivousta ja sitten huoltsikkasiivousta ym.

        Kaupasta tuntiliksa oli 7,20e. Siivosin myöskin pientä toimistotilaa ja silloin tuntipalkkani oli ab. 6,86 tms.

        Tietääkseni tuo siivouskokemus ei palkkaukseen vaikuta. Palkkoja ei myöskään pahemmin korotella, vaan nuo on ne TESin vähimmäispalkat.

        Tietysti vuosilisää sitten saa.. Itselläni 5 vuoden jälkeen se on 24snt/h.

        Eli paljon riippuu, millaista paikkaa siivoaa, toimistot taitaa olla kaikkein huonoiten palkattuja.. Teollisuussiivous taas on todella hyväpalkkaista.

        Minä teen toimistotyö täja palkka on 11,02 olen ollut 5vuotta töissä lassila-tikanojalla


    • kokenut

      Työehtosopimuksen mukaan määräytyy siivoojan palkka. Toimistosiivous on luokituksessa kaikkein keveintä eli palkka on tällä hetkellä 6,90€ / tunti. Taulukossa on viisi palkkaluokkaa joka määräytyy työtehtävien raskauden, olosuhteiden ym. mukaan. 2. palkkaluokka on 7,27, 3. 7,63, 4. 8,01 ja 5. 8,41.
      Suurimmat firmat yleensä maksavat vain tes palkkoja mutta pienet ja keskisuuret ovat paljon joustavampia jos teet työsi tunnollisesti ja hyvin.
      Palkkataulukon päälle tulevat myös palvelusvuosilisät joita ansaitaan yksityisellä puolella, ei kunnat tai valtio. Palvelusvuosilisät nousevat 1., 3., 5. ja 7. vuoden palveluksista.Hintoja en sano kun en 100 varmasti niitä muista mutta 1. on 0,10€/h.
      Palvelusvuosilisää on oikeutettu saamaan myöskin edellisistä työsuhteista karttunutta kokemusta jos edellinen työsuhde on kestänyt yli neljä kuukautta, eli niitä voi kerätä mutta kaikista pitää olla todeistus.

      Kokemusta siivousalalta 12 vuotta joista 6 ensimmäistä L & T nyt pienempi yritys jossa työntekijät ovat tyytyväisempiä.

      • ...

        Täytyy yrittää saada sellainen työpaikka missä palkka olis vähän parempi.


      • Japi-varapääluottamusmies

        ...kun kiinteistöalan ja siivousalan tes.sit yhdistyvät nousevat 1.1 alkaen siivoojien ilta ja yö lisät 10.centtiä.Toukokuuhun 2007 mennessä
        siivoojien palkkoja suhteellistetaan lähemmäs kiinteistöalan palkkoja.


      • Hellu

        Kokemusvuosilisät kunnallisella puolellakin kertyvät, eri lailla tosin.


      • onko oikein

        Lueskelin tuota ja mietin onko oma palkkani nyt sitten oikein..
        Kokemusta siivoustyöstä ennen tätä työnantajaa on n. 4 vuotta. Tällä työnantajalla ensin 1½ vuotta, sitten puolen vuoden tauko ja taas elokuusta lähtien. Palkka on 7,2e tunti ja Varsinais-Suomessa ollaan.


    • siivoojanretku

      Tälle yritykselle töihin meneminen ei kannata, sillä palkkojen maksaminen kusee ja pahasti ja vaaditaan ihan uskomattomia ja sitten väitetään ettei työstäsi makseta, joten ennemmin ISS kuin tämä.

      • m4k3

        iss maksaa erittäin huonoo palkkaa meinaa itelläni oli 6.79e/h ja tein 7.30/h päiviä. nyt ku olen ollut lassila&tikanojalla niin liksa on 9.20e/h tuotantolisä 50cnt per tunti. että kyllä se l&t antaa paremmin ja l&t:llä teen sekä sen 7.30/h päivä.


      • 19k71
        m4k3 kirjoitti:

        iss maksaa erittäin huonoo palkkaa meinaa itelläni oli 6.79e/h ja tein 7.30/h päiviä. nyt ku olen ollut lassila&tikanojalla niin liksa on 9.20e/h tuotantolisä 50cnt per tunti. että kyllä se l&t antaa paremmin ja l&t:llä teen sekä sen 7.30/h päivä.

        Norjassa olen ollut jo kolme vuotta siivoojana, ISS maksaa 142,81 kruunua tunnilta joka nykykurssilla on 18,30 euroa. Hinnat täällä on kovemmat mutta siltikin palkasta riittää jokavuotiseen kaukolomamatkaan. En nyt ala liikoja unelmapilviä tuottamaan, alku oli todella hankala kielen ym puolesta mutta nyt olen tyytyväinen nykyiseen elämääni.


    • Heli

      L&T:llä kokopäiväisen siivoojan aloituspalkka on 7.62€/h.Aloittelijan sama.Jos kokemusta,niin siiten tulee kok.vuosilisät päälle.L&T on ihan ok firma.Perehdytys ja muu opastus hoidetaan kunnolla.

      • kohdevastaava

        Tällä hetkellä toimistosiivous tuntipalkka on 7.81. Liity PAMiin niin ei tarvitse meuhkata tyhjästä. Saat kotiisi työehtosopimuksen, jota L&T:nkin pitää noudattaa. Siinä on luettavissa kaikki. Sitä ei voi soveltaa. Laki on laki. Täyttämäsi tunti-ilmoitus on tosi tärkeä. Sen perusteella tuntisi tallennetaan palkkajärjestelmään. Palkkojen tallentaja ei välttämättä tiedä kuka olet, mitä olet tehnyt, minkälainen sopimus sinulla on. Hän tallentaa tuntisi pelkästään tekemäsi tunti-ilmoituksen perusteella. Jos et tiedä kohdenumeroasi tai työtehtäväsi täsmällistä nimeä, kysy kohdevastaavalta, palveluohjaajalta tai esimieheltä. Palkkojen tallennus perustuu täsmälleen siihen mitä itse olet ilmoittanut tunti-ilmoituksessa. Joten tarkkuutta peliin ...


      • japi..
        kohdevastaava kirjoitti:

        Tällä hetkellä toimistosiivous tuntipalkka on 7.81. Liity PAMiin niin ei tarvitse meuhkata tyhjästä. Saat kotiisi työehtosopimuksen, jota L&T:nkin pitää noudattaa. Siinä on luettavissa kaikki. Sitä ei voi soveltaa. Laki on laki. Täyttämäsi tunti-ilmoitus on tosi tärkeä. Sen perusteella tuntisi tallennetaan palkkajärjestelmään. Palkkojen tallentaja ei välttämättä tiedä kuka olet, mitä olet tehnyt, minkälainen sopimus sinulla on. Hän tallentaa tuntisi pelkästään tekemäsi tunti-ilmoituksen perusteella. Jos et tiedä kohdenumeroasi tai työtehtäväsi täsmällistä nimeä, kysy kohdevastaavalta, palveluohjaajalta tai esimieheltä. Palkkojen tallennus perustuu täsmälleen siihen mitä itse olet ilmoittanut tunti-ilmoituksessa. Joten tarkkuutta peliin ...

        Toimistosiivoojan palkka on Helsingissä joka kuuluu ensimmäiseen kalleusluokkaan 7.89.e


      • m4k3
        japi.. kirjoitti:

        Toimistosiivoojan palkka on Helsingissä joka kuuluu ensimmäiseen kalleusluokkaan 7.89.e

        noo mä teen kauppakeskus siivousta josta maksetaan 9.20e/h ja siitä päälle tuotanto lisää joka on 50cnt per tunti Lassila&tikanojalla.


      • vkosiivous
        kohdevastaava kirjoitti:

        Tällä hetkellä toimistosiivous tuntipalkka on 7.81. Liity PAMiin niin ei tarvitse meuhkata tyhjästä. Saat kotiisi työehtosopimuksen, jota L&T:nkin pitää noudattaa. Siinä on luettavissa kaikki. Sitä ei voi soveltaa. Laki on laki. Täyttämäsi tunti-ilmoitus on tosi tärkeä. Sen perusteella tuntisi tallennetaan palkkajärjestelmään. Palkkojen tallentaja ei välttämättä tiedä kuka olet, mitä olet tehnyt, minkälainen sopimus sinulla on. Hän tallentaa tuntisi pelkästään tekemäsi tunti-ilmoituksen perusteella. Jos et tiedä kohdenumeroasi tai työtehtäväsi täsmällistä nimeä, kysy kohdevastaavalta, palveluohjaajalta tai esimieheltä. Palkkojen tallennus perustuu täsmälleen siihen mitä itse olet ilmoittanut tunti-ilmoituksessa. Joten tarkkuutta peliin ...

        ainakaan TOIMITETUN tuntilistan perusteella palkkoja Helsingin kantakaupungin palveluassistentti. Liekö edes koko lappua vilkaissut.


    • olin kerran samassa

      JOO pelkkää kusetusta,,mullakin aina soutipalkka ihmellisesti..ja korjaaminen oli tosi vaikeeta vaikka kuinka huomautti;;; välillä jäi maksamatta kohteita joita olit tehnyt

      • ssiivoaja

        Siivoustyöllä saa leivän ja vähän voitakin sen päälle jos on ammattitaito ja kunto kohdallaan. mut ei siivoamalla laiska itteään elätä. Palvelu ammatti siinä missä kaikki muutkin ja nyt onneks palkkakin kohenee samalle tasolle muiden palvelu alojen kanssa. alaelle tuli myös ammattitaito vaatimukset. niin et kaikki tumpelot ei enää pääsekään sotkemaan alan mainetta. Olen ollu tyytyväinen työhöni siivous alalla, enemmin yksityinen tai L & T kuin kunta sektori. Kunta sektorilla kusetetaan työntekijöitä ja pelotellaan L & T:llä kuin pikku lapsia joulupukilla. Kuntien teknisen puolen työntekijät on tositiukoilla kun ei vero euroja tule ni vähennetään ja sääästetään ja sit mitotetaan uudestaan ja taas leikataan. Se on vaan niin et kun sen tekee kaupunki tai valtio ni se on jotenkin hyväksytympää kuin jos saman tekis yksityinen tai joku muu taho.


      • tyytyväinen...
        ssiivoaja kirjoitti:

        Siivoustyöllä saa leivän ja vähän voitakin sen päälle jos on ammattitaito ja kunto kohdallaan. mut ei siivoamalla laiska itteään elätä. Palvelu ammatti siinä missä kaikki muutkin ja nyt onneks palkkakin kohenee samalle tasolle muiden palvelu alojen kanssa. alaelle tuli myös ammattitaito vaatimukset. niin et kaikki tumpelot ei enää pääsekään sotkemaan alan mainetta. Olen ollu tyytyväinen työhöni siivous alalla, enemmin yksityinen tai L & T kuin kunta sektori. Kunta sektorilla kusetetaan työntekijöitä ja pelotellaan L & T:llä kuin pikku lapsia joulupukilla. Kuntien teknisen puolen työntekijät on tositiukoilla kun ei vero euroja tule ni vähennetään ja sääästetään ja sit mitotetaan uudestaan ja taas leikataan. Se on vaan niin et kun sen tekee kaupunki tai valtio ni se on jotenkin hyväksytympää kuin jos saman tekis yksityinen tai joku muu taho.

        eikä minua ole kusetettu mitenkään.


      • sivutoiminen,

        Ihmetellä täytyy kuinka tuollaista ei saada kuriin.
        Vielä tulee aika jolloin takautuvasti maksetaan rästiin jääneet tunnit.


    • vkosiivous

      Hyvää firmassa on varmuus. Jos kohde loppuu, uutta työtä löytyy. Välineet ok, koneet myös useimmiten, tosin keväällä palvelupäällikkö sai jonkun ihme säästämiskohtauksen ja tuotatti uuteen kohteeseen ruostuvat romut. Toimivat, mutta k.o.paikassa on paljon todella korkeita palokynnyksiä, ei niitä koneita niitten kynnysten yli pysty viemään. Ja arvon rouva ei tietenkään ole edes koko paikassa käynyt.
      Eli huonoa on tämä uusi organisaatio, palvelupäällikkö, tuotantoesimies ja kouluttaja. Kukaan ei tunnu oikein tietävän mikä homma kuuluu kenellekin tässä uudessa organisaatiossa. Senverran on nyt opittu, että kouluttajan homma lopetetaan. En voi olla sanomatta, että mitäs mä sanoin. Kouluttajanhan piti kiertää kohteita, tavata siivoojia ja startata aloituksia, mutta kun ei koko vuonna ole ollut kuin kaksi aloitusta, toinen nyt tosin oli aika iso, niin ei kannata pitää. Katselleen nyt, mihin suuntaan mennään tulevaisuudessa. Alkupalkka ei päätä huimaa, mutta jos olet hyvä ja kiinnostunut alasta, palkkaa tarkistetaan ja sinut halutaan pitää talossa.

      • Mistä näitä sikiää

        Eipä tuolla firmassa taideta opettaa toisen omaisuuden kunnioitusta. Tänään kyseisen yrityksen työntekijä putsasi portaita ja hieman jalkakäytävää painepesurilla ja suuntasi veden niin, että työnsi hiekoituskiviä autoni kylkeen. Kivet lensivät oikein komeasti. Kun menin tutkimaan vaurioita kyseinen heppuli vain tokaisi, että ei siitä mitään jälkiä voinut jäädä, kun pesuri ei ollut täysillä. Äly hoi! Harmittaa näin jälkeenpäin miksi en kysynyt, että onko kyseinen heppuli todella niin u#po ja laiska, että ei voinut ottaa vaikka ihan harjaa käteen ja hoitaa työnsä ammattimaisesti? Lähde nyt tuollaiselta firmalta hakemaan auton kyljen maalauksen korvauksia. Niitä rahoja ei varmasti kukaan tule näkemään!


      • Kouluttaja L&T

        Ei kouluttajan pestiä olla lakkauttamassa, mistä lie olet tuommoista kuullut. Kyllä meidän alueella on startteja ollut mukavasti ja autetaan starteissa myös muita tj-alueita yksikön sisällä, jos keretään =) Kyllä omiin tehtäviini kuuluu paljon enemmän mitä tuossa annat ymmärtää... Ja kouluttajat/tem:it/palvelupäälliköt ovat ainakin toistaiseksi vain pk-seudulla, muualla suomessa edelleen palveluesimiehet yms.. Hauska lukea näitä kirjoituksia, kun ihmiset eivät selkeästi oikeasti tiedä mitä kyseiset henkilöt työkseen tekevät =) Uusi organisaatio muutenkin vasta hakee paikkaansa, eihän tämä ole ollut aluillaan kuin vasta vuoden 2009 alusta...


      • vkosiivous
        Kouluttaja L&T kirjoitti:

        Ei kouluttajan pestiä olla lakkauttamassa, mistä lie olet tuommoista kuullut. Kyllä meidän alueella on startteja ollut mukavasti ja autetaan starteissa myös muita tj-alueita yksikön sisällä, jos keretään =) Kyllä omiin tehtäviini kuuluu paljon enemmän mitä tuossa annat ymmärtää... Ja kouluttajat/tem:it/palvelupäälliköt ovat ainakin toistaiseksi vain pk-seudulla, muualla suomessa edelleen palveluesimiehet yms.. Hauska lukea näitä kirjoituksia, kun ihmiset eivät selkeästi oikeasti tiedä mitä kyseiset henkilöt työkseen tekevät =) Uusi organisaatio muutenkin vasta hakee paikkaansa, eihän tämä ole ollut aluillaan kuin vasta vuoden 2009 alusta...

        on hommaa kun ehdit työaikana täällä keskustella..


      • Kouluttaja L&T
        vkosiivous kirjoitti:

        on hommaa kun ehdit työaikana täällä keskustella..

        Hei vkosiivous.. Lomat ne on meilläkin, en ole ollut täällä työajalla. Olisikin aikaa sellaiseen =)


    • KOKENUT,,

      PALKASTA PUUTTUU AINA,,,,,,,,,,,,,NÄIN SE VAAN ON

      • korkojakorko

        Aina puuttuu työtekijän palkkapussista!
        Jossainvaiheessa tulee maksuun ja korkojen kera!


      • homma hoituu

        Jos te olette työnjohdon ja palkanlaskijan kanssa neuvotelleet näistä ongelmista ja muutosta ei ole tullut ,niin ottakaa yhteyttä luottamusmieheen!


      • äläedes kuvittele
        korkojakorko kirjoitti:

        Aina puuttuu työtekijän palkkapussista!
        Jossainvaiheessa tulee maksuun ja korkojen kera!

        näistä raamatullisista tuomioista ja ikuisesta tulesta? Täällä maan päällä ei noille firmoille maksun päivää tule. ei yhdellekään. niillä on siihen liian ovelat ja häikäilemättömät lakimiehet.


      • expom1o

        Siivousfirmoissa ei o mikään muuttunu 26 vuoden aikana. Palkkoja on aina jääny maksamatta. Tuntipalkka on niin huono, että se ei riitä edes parkkimittariin. Kertokaa sitte kun muuttuu paremmaksi, niin tuun takas


    • HÄRSKIÄ

      Riippuen siitä mitä työnjohto ja palkanlaskija ovat sattuneet kirjaamaan.
      Siirtymäajat siirretään työaikaan pienillä viidenminuutin viilauksilla.
      Työaikakirjanpito tarkenpaan seurantaan ja heti.

      • "KUSETUSTA"

        siivouskohteisiin käytetyt työajat paperille,että on näyttää mustaa valkoisella kun palkkoja maksetaan,
        muuten palkkakuitissa voi lukea mitä sattuu.


      • Tyndle
        "KUSETUSTA" kirjoitti:

        siivouskohteisiin käytetyt työajat paperille,että on näyttää mustaa valkoisella kun palkkoja maksetaan,
        muuten palkkakuitissa voi lukea mitä sattuu.

        Olin työkokeilussa keikkasiivoojana L&T:llä 3 päivää mutta kokemus ei riittänyt. Palkkaan tosin saattoi vaikuttaa se, että olin Suomen Vuokramestarien kautta hakenut. Ennen sitä haastattelussa kun kysyttiin palkkatoivomusta niin sanoin että eikö TESin mukainen siivoojan peruspalkka ole noin 9€/h paikkeilla? Hän sanoi sitten että joo hän aloittelijoille maksaa 8,5€/h. Töiden loputtua laitoin sähköpostissa perusteellisen tuntilistan menemään ja odottelen nyt sitä kolmen päivän palkkaa ainakin...


    • plop plop

      Ikävä vaan sanoa,e ttä ei siivoojan kuulu saada 2000 tai ainakaan 3000e/kk palkkaa.... ja niin pitää olla
      kaikesta työstä ei voi saada hyvää palkkaa, ja siivojat kuuluu nyt siihen palkkatilastojen ja työn arvostavuudenhäntä päähän! elämä on tätä, jos ei ole tyytyväinen työhön niin toisiin hommiin tai jos ei ole muuhun kun siivoojaksi se on sit siivottava ja kärsittävä pienestä palkasta
      tsempiä jokaiselle siivoojalle, teette hyvää työtä... mut elämä on tällästä vaan

      • Lumisäde

        Heippa Kyllä se kuulkaa niin on, että kaikista ei edes siivoojaksi ole ja sitäpaitsi nykyään vaaditaan koulutus, laitoshuoltaja tms. sillä pitää tietää miten pöpöt pysyy kurissa. Pitää siis tietää mikä aine millekkin pinnalle, koneet pitää myös hallita, vahaukset ym. Minä olen siivonnut yli 20 vuotta ja palkkani on 2300 kuukaudessa niin että, plop, plop KYLLÄ SIIVOOJAN (ammattitaitoisen) kuuluu saada HYVÄ palkka.


      • plop plop
        Lumisäde kirjoitti:

        Heippa Kyllä se kuulkaa niin on, että kaikista ei edes siivoojaksi ole ja sitäpaitsi nykyään vaaditaan koulutus, laitoshuoltaja tms. sillä pitää tietää miten pöpöt pysyy kurissa. Pitää siis tietää mikä aine millekkin pinnalle, koneet pitää myös hallita, vahaukset ym. Minä olen siivonnut yli 20 vuotta ja palkkani on 2300 kuukaudessa niin että, plop, plop KYLLÄ SIIVOOJAN (ammattitaitoisen) kuuluu saada HYVÄ palkka.

        vuosipalkkani on 41400euroa, ja en ole siivooja
        ihan muu paskasen työnduunari, mut läheltä liippaa "siivoustyö"
        8h pvä ma-pe
        onhan se ihan hyvä saada palkkaa paskasesta työstä. mut riippuu työnkuvasta mitä tekee...
        ja tuottavuudessa mitä talolle tuo rahaa omallla työllään


      • siivoaja l&t:ltä

        itse siivoajana voin sanoa,että kyllä siivojien kuuluisi saada se ainakin 2000e kuussa. Oletko ajatellut,että jos te isot pomot (niinkun luulen sinun olevan) olette päivän,kaksi tai vaikka koko kuukauden pois,kukaan ei huomaa mitään. Mutta autappa armias jos siivoaja on päivän tai puoli päivää pois niin kyllä saa semmoset huudot että!!!


      • 478645

        kaikesta työstä ei voi saada hyvää palkkaa se on selvä mutta se on vielä selvempää että jonkun ne on silti aina tehtävä muuten ollaan kusessa. on myös mahdollista nostella sossun rahoja josta käteen jäävä osuus on vuokran jälkeen lähes sama. on turha valittaa työttömyydestä jos työllä ei saavuta mitään. se että siivooja tekee 5-7 pv viikossa työtä jossa terveys on koetuksella josta hän ei saa oikeastaan mitään ja maksaa valtiolle verot ei ole mielestäni kohtuullista.
        Jos köyhät eivä't tee siivoustyötä niitä ei todellakaan tule tekemään rikkaatkaan ja näin hukumme pask...


      • reality check

        Taitaa valtiolla olla tänä päivänä laitoshuoltajan alkupalkka lähemmäs 2000 €, ja moni menee tuosta vielä yli...


      • Anonyymi
        reality check kirjoitti:

        Taitaa valtiolla olla tänä päivänä laitoshuoltajan alkupalkka lähemmäs 2000 €, ja moni menee tuosta vielä yli...

        1600€ jos koulutus ja osaa koneet aineet.


    • Emmanuel Dacruz Nzal

      Hyvää Päivää,
      Olen Emmanuel Dacruz Nzale,antaa minun hakemuksen pyytää yötyö siivous.Olen hyviä työntekijoitä,kovaa mies,käytä kunnioittaa työtä sääntöjä ja aina parhaani edistääkseni voittoa pastoraati yrityksen.
      Asuin ennen Vaasassa,mutta nyt muuti Helsinkiin aj kaikki minun vuotta Suomessa olen työskennellyt monissa siivousyritys ja minulla on iso kokemus:Toimistosiivous,Laboratorisiivous,Hotelsiivous.
      Voin puhua Suomi,Ruotsi,Ranska,Englanti,Portugali ja Afrikans.Toivo henkilökunta vastaako hakemus,kiitos.
      Ystävällisin terveisin,
      Emmanuel Dacruz Nzale

    • Surkeaaa

      Muutama vuosi sitten oli alin tuntipalkkani vähän päälle kuusi euroa! Kyseessä siis sama firma, L&T.
      Itse en mene enää ikinä samaan firmaan takaisin, siellä ei nimittäin toiminut MIKÄÄN! Viikoittainen työaikani oli sopimuksessa merkitty 0,5-37,5 tuntia. Eli koskaan ei tiennyt, kun töihin lähti, että millainen päivä kyseessä. Kerran olisin halunnut pari päivää vapaaksi, jotta pääsen auttamaan sukulaistani muutossa, ei sitten millään meinannut onnistua! Myöskään ennalta sovittuja vapaita en aina saanut. Yleisesti ottaen, mistään lupauksista ei pidetty kiinni, mikään ei toiminut. Mutta voihan olla, että jossain toisella paikkakunnalla homma toimiikin paremmin! Moni asia on kuitenkin kiinni esimiehestä, mitä saman talon sisälläkin on monia!

    • MiClean

      Se on ihan varmaa etta siivojaa tarvitaan ja palkka pitaa olla yli 2200 euroa ja ylospain.
      Miettikaa, kuka ne omat ja toisten ...askat siivoaa jos siivoojia ei ole!
      Onko kiva menna toimistoon, myymalaan ym. kun paikat/lattiat/wc...ym. on taynna ...paskaa, roskikset taynna jne.
      Ajatelkaa hyvanen aika!!!
      Minun firmani tyontekijat saavat hyvaa palkkaa ja ovat tyytyvaisia, mukaan lukien asiakkaat.

    • Siivoojaksi!

      MiClean, lähetäs tiedot firmastasi osoitteeseen [email protected] nii rupatellaa vähä että pääsenkö sinne töihin, olen ahkera :)'

    • nainen 78

      kyllä sen sanon ettei siivojan palkalla taloutta pyöritetä. itse olen ollu alalla 15vuotta. kyseisestä firmasta mulle tarjottiin 8e tunti palkkaa ja olin huvin vuoksi siellä hetken ja heti kättelyssä tunnit ei pitäny paikkaa työ aika oli 07:15:00 mutta alkovat venymään 07:18:00 ja tietenkään yli töistä ei mitään makseta. oikein kunnon kusetus firma. yli töihin vaan kommentoitiin et mitäs oot hidas. välillä omien töiden lisäksi tuurasit jopa kahta siivous kaveria ja näistä tuurauksista ei makseta mitään jos pomo sanoo et tuuraat omien töiden lisäksi noi ja kunnolla häntä ei vähempää kiinosta kuinka myöhään sulla menee. esimiehet ei oo ees koulutettuja tämäkin tuli ilmi suhteilla pääsee etenemään .. nykyisin tämä firma han suosii venäläisiä kun heille ei tarvii maksaa kun sen alimman palkan mukaan ja heitä sit voi pomputtaa miten vaan kun heillä ei oo suomenkielen taitoa ja eivät muualta saa töitä niin suostuvat ihan mihin vaan. suomalainen kun tietää mitä kuuluu olla ja mitä ei.. yks kans pisti korvaan et miten isommat siellä puhuu siivojille..huhu..mitä kielen käyttöä.. ihan haukutaan henkilö kohtasista jutuista.. en ikänä suosittele kyseistä firmaa kellekkään :)

    • vkosiivous

      Oletko edes käynyt koko firmassa? "Suosii venäläisiä..", ei pidä paikkaansa. Alunpitäenhän L&T maksoi silloisella palkkajärjestelmällä parempaa palkkaa kun esim. Sol, mutta kun asiakkaat eivät kertakaikkiaan halua maksaa tästä työstä mitään ja laki ei pakota maksamaan parempaa kun alimman, oli L&T:n pakko mennä samaan leikkiin mukaan! Kiitos asiakkaat ja Sol, nyt kaikki isot maksavat alimman mukaan :-((

      • siivooja1

        Vastauksena nimimerkille vkosiivous että jos asiakkaat eivät halua maksaa siivouksesta mitään niin sitten heidän pitää itse siivota omat jälkensä.


      • Anonyymi

        ISS on hyvä jos tekee hyvää jälkeä on huolellinen ja Virossa on samat palkat


    • työtä tekevä

      solli maksaa paremmin kun kyseinen firma! ja arvostaa siivojiaan enempi.

    • ,.,.,.,.,

      sollilla maksetaan jopa kauppojen siivouksesta 8,29 ja lisät päälle..eli tää pisteytys on monen muunkin mielestä päin persettä! tosi kiire koko ajan, ja saat likasia roskiksia raahata ees taas, ymm toisten jälkiä siivota selkä märkänä..ltllä jopa pomo valehteli naama punasena, että joo sittähän heillä muka maksetaan joku likasen työn lisä..joo hehe heh! :D kysyin asiaa moneltakin ltläiseltä, eikä ne maksa sitä kun ei tartte muka maksa..sama homma on :) naamoilla..eri firmalla..sollin arvostus perustuu siihen että sulla on suht koht kivat pomo&ohjaaja, ja kunnon välineet, ymm ja saat laatupalkintoja, ja kannustusta, koska työ mitä tarjotaan, teetätetään mahd. huonolla palkalla..uskoisinkin että sollin kaltaisella firm. ois kykyä ees vähän parempaa h. palkkaa maksaa, mutta eihän ne sitä voi tehdä, kun siellä on satoja muitakin solilaisia..kummasti ne johtop. tilit vaan joka vuosi kasvaa.. :D

    • Ei KoskaanEnää

      Hei!
      Olen ollut nyt 9kk LT:lla porrassiivoojana, tuntipalkka 8,29€. Siivouskokemusta n.8 vuotta ja voin sanoa, että LT on ollut surkein siivousfirma tähän mennessä. (Kokemusta minulla on viidestä muustakin firmasta.)
      Palveluohjaajalla on aina mieletön kiire, esim. perehdyttämiset kohteisiin olivat täysin puutteellisia. Tiedän kyllä ettei se ole hänen syynsä vaan firman, joka repii viimeisenkin pisaran työntekijöiden selkänahasta!
      Suureksi onnekseni voin sanoa, että minulla on enää pari viikkoa töitä, olen jo irtisanonut itseni ja lähdössä opiskelemaan. Suosittelen lämpimästi muillekin jos vain talous niin sallii!:)

    • vieras111111

      voi tämä kyseinen L&T tulee itselläni jo korvista ulos! Mikään ei vaan toimi, palkka on paska 8,29€ ei lisiä. siivoan toimistoja ( ei kuulema muuta ole tarjolla... hmmm...) täydet tunnit teen, vapaata on vaikea saada, harmikseni tasan yksi hyvä esimies, mietin miks ne muut on edes esimiehinä... En suosittele kenellekkään. Informaatio ei kulje. esim. soitin jostain asiasta esimiehelleni joka tokaisee "ainii joo sun pitää olla sielä ja sielä sillon ja sillon, en muistanu kertoo!" Hienoa.... Pompottelevat muuten minne haluavat.. valitettavasti mulle ei oo sattunu yhtäään mukavaa työkaveia... en tajua mikä tuuri mulla on ollu :D perehdytys ei oo mistään kotoisin. Siinä firmassa ei vaan toimi mikään!
      Innolla odotan että tulee kirje kotiin, jossa kerrotaan että pääsen opiskelemaan :) tää sanoo sit ittensä irti ja ottaa osaa joka tulee tilalle...
      plussaa tässä on; Työterveys hoito! ja palkka aikanaan tilillä. tosin, palkka kuitit kannattaa ite tsekkailla, koska vetävät välistä...

      • onnea yritykseen

        Anna pillua esimiehelle, saat varmaan pienen korotuksen. Yleinen tapa edellisessä työpaikassani.


      • Johan Pomppas
        onnea yritykseen kirjoitti:

        Anna pillua esimiehelle, saat varmaan pienen korotuksen. Yleinen tapa edellisessä työpaikassani.

        Naiselle ??? :) ??


    • Ihan hirrrveeeetä ??

      Ei voi olla totta miten huonot palkat siivoojilla on. Raskas työ ja mitään ei näytä jäävän palkasta käteen. Kaikkien siivojien pitäisi alkaa lakkooon niin näkisivät miten arvokasta työtä siivooja tekee.

      Miksi liitto ei tee mitään siivoojien palkan eteen. Pitäisi tuntipalkka olla ainakin yli 10 e. Sekin on tänä päivänä liian vähän.

    • raatajar

      Totta, siivoojan palkalla ei ole varaa yksinasujan ottaa asuntolainaa, tokko sitä saisikaan, ellei satu asumaan pienellä paikkakunnalla, jossa halvat asunnot.

      Vuokran pystyy juuri ja juuri maksamaan, yllätyksiin ei ole varaa saati matkustamiseen tai auton pitoon. Siivoojien keski-ikä n.50-60 vuotta. Onko ihme, että ala ei vedä nuoria paitsi kesätöihin ja väliaikaisesti, kunnes löytää parempaa..

    • takkukasa89

      mulla siivouskohteina Iso K-citymarket, keskikokoinen toimisto ja Rekkaterminaali ja kaikista maksetaan sama 8,29€. ei minusta oikein.

    • En suosittele!

      Kyllä tuo kyseisen firman touhu on syvältä.itse juuri irtisanoutuneena kiinteistöhuollon puolelta.tuossa talossa ei kyllä toimi mikään ja työntekijät ovat vain ilmaa..
      Kirjan saisi kirjoitettua mitä siellä esimiehet saavat tehdä ja katsotaan vain sormien läpi..huonoin työpaikkani missä olen koskaan ollut!!!

    • vkosiivous

      Kirjan saisi kirjoitettua mitä siellä esimiehet saavat JÄTTÄÄ TEKEMÄTTÄ..

    • palkkani<3

      Kylläpäs tänne on kirjoitettu kaikennäköistä negatiivista... Tunnen itseni onnekkaaksi, tuuraan siivoojaa metallialan yrityksessä ja saan 9,25€ / tunti... Olen nuori, vasta 19v, koulutusta ei muuta kuin lukio. Tosin olen ollut kyseisessä firmassa monesti kesätöissä. Työaika 5:30 - 14:00 ja siivoan monipuolisesti, niin toimistoja, vessoja, taukotiloja, saunatiloja, pukuhuoneita, ruokalaa kuin ulkotilojakin. :) Toisina päivinä työtahti on kovempi, toisina päivinä on rennompaa.

      • laikku

        sinulla on varmaan kolme jalkaa ja esimiehesi on keski-ikäinen yksinäinen nainen. Itse sellainen ja maksaisin ehkä vielä enemmän palkkaa kuin nykyinen firma.


    • ......

      siivoo vaikka omaa kämppääsi mutta ei tartte joka kohassa olla erikseen kehumassa töitäsi´, ja muka 9E risat palkkaa! Mikähän firma muka niin hyvää tunti palkkaa maksaa..ärsyttää tollanen että jollain alottelijalla on mennyt kusi päähän, heti kun saa enempi hommia tehtäväkseen..kasva aikuiseksi..kiitos!

      • Hah!

        Omien tarinointiesi mukaan saan hyvää liksaa vain sen takia, että annan firman työntekijöille p*llua?! (Toisessa keskustelussa..) Ja tämän jälkeen kehtaat vielä minulle sanoa, että kasvaisit aikuiseksi. Suosittelen sinua katsomaan ensin peiliin, ennen kuin alat tuollaisia mulle sanomaan. Mietippä itse, mitä lapsellisuuksia olet möläyttänyt. En tuollaisesta naurettavasta uhoamisestasi välitä, vaan olen aidosti iloinen siitä, että hyvä työn jälkeni on huomattu ja olen päässyt yksityiselle puolelle siivoamaan. Pura suuttumuksesi jonneki muualle, kuin typerille nettifoorumeille. Tiedän itse mitä tienaan, uskokoon sen kuka uskoo. :)


    • Baldihtvxkdjfjjcf

      Hei!
      olen itse töissä kyseisessä yrityksessä Pirkanmaan alueella ollut jo 7 vuotta 18 vuotiaasta lähtien. minulle on tarjottu useita koulutusmahdollisuuksia, palkat aina oikein maksettu yms muuta positiivista. työtahti on toki kova, mutta asiakkaat eivät maksa enempää Niin ei oo mistä korottaa palkkoja. Voihan nää kokeneet murjottajat perustaa halutessaan oman firman niin ei oo sitten niitä välistävetäjiä.

    • ravalko?

      L&T on yritys joka oikeasti kohtelee henkilökuntaansa ihan miten haluaa,jos et kuulu Pirkanmaalla aluejohtaja NURMISEN perseennuolenta kerhoon,voit olla varma että keskustelut töistä/toimeenkuvan muutoksesta on edessä,hän itse käyttää sanontaa "se joka ei tienaa palkkaansa täällä voi olla varma että tässä laivassa ei ole tilaa". Lisäksi kyseinen fossiili aikakauden johtaja suosii yllättäen omaa pesäänsä kun työllistää vaimonsa ja hyvän perhetutun tyttären Tampereen toimistolla. Yrityksestä on jo lähtenyt monia ydinpelaajia,ja vielä lähtee. En suosittele kenellekkään tätä yritystä, siitäkin huolimatta että olen tuolla talossa edelleen palkkalistoilla ja ollut jo kultaisen pinssin verran.

    • nolo kysymys....

      Niin elikkä, nolo kysymys, mutta mulla ei ihan oikeasti ole mitään hajua tästä - tarvitseeko minulla olla mitään erityistä syytä irtisanomiselle, onko pakko antaa syytä ollenkaan? Ja vaikka ei ole ammattiliitossa niin se PAM:in tes pätee minuunkin??

      Alkaa toi L&T pännimään niin maanvitusti, pomo epäpätevä, yms....

      • vkosiivous

        Ei tartte sanoo mitään syytä. Joo, vaikka ei PAMiin kuulu, niin KIPAn tessiä sovelletaan joka paikassa.


    • Sivustakatsoja

      Olen sivullisena seurannut tämän sivun keskustelua. Aika surkeat palkat. Miten ihminen pärjää tuollaisella. Pitäisi elää telttamajoituksessa. Kyllä tässä maassa rahaa riittää, kunhan se jaettaisiin vähän oikeudenmukaisemmin. Ihmettelen, että miksi eivät siivojat lyöttäydy paremmin yhteen. Toimiva ammattiosasto? Onhan siivous kovaa työtä, josta pitäisi saada kohtuullinen ja elämiseen riittävä palkka. Esim. Finnairilla lakkoillaan jatkuvasti ja puhutaan varmaan erisuuruisista palkoista. Heidän palkoillaan ei varmaan eletä "kädestä suuhun". Ei tarvitse ajatella ruuan hintaa. Mitä jos kaikki Suomen siivoojat tekisivät lakon, vaikka vaan pariksi viikoksi. Vähän Italian malliin. Uskon, että teidän poissaolonne huomattaisiin aika pian ja sen jälkeen alkaisi järkevä keskustelu teidän tärkeästä työstänne hyvinvointiyhteiskunnassamme. Tsemppiä.

      • muna

        siivota osaa ihan kaikki,mitäpä sitä turhaan maksamaan kunnon palkkaa,mokomasta hantti hommasta.


      • 4812
        muna kirjoitti:

        siivota osaa ihan kaikki,mitäpä sitä turhaan maksamaan kunnon palkkaa,mokomasta hantti hommasta.

        Kaupan kassalla osaa olla kaikki ja siellä tehtaalla liukuhihnan jatkonakin osaa olla kaikki.

        Miksi kaupan ja teollisuuden aloilla on silti paremmat palkat, kuin siivousalalla, vaikka nuo työt kuuluvat samaan ns. "kaikki osaa" -kastiin (=koulutusta ei vaadita)?


      • Anonyymi
        4812 kirjoitti:

        Kaupan kassalla osaa olla kaikki ja siellä tehtaalla liukuhihnan jatkonakin osaa olla kaikki.

        Miksi kaupan ja teollisuuden aloilla on silti paremmat palkat, kuin siivousalalla, vaikka nuo työt kuuluvat samaan ns. "kaikki osaa" -kastiin (=koulutusta ei vaadita)?

        Kaupan kassallakin on koulutus säännöt ja osaaminen sekä eri kortteja kuten ikäkortti tupakka alkoholi säännöt ja osaa kortit jne.


    • Eräs Siivooja

      Kun palkoissa on epäselvyyksiä ja työnantaja kusettaa, niin joskus on pakko ryhtyä itse yrittäjäksi. Näin teki erä tuttavani ja jo hakee "keikkatyöhön" kaveria. Täytynee nostaa hälle hattua, että jaksoi...Löytyy ainakin Facebookista "teholeidit" haulla..

    • Onneaa yritykselle!

      Onneaa yritykselle!

    • vkosiivous

      Itse tein juuri tänään lattian käyttöönottopesua. Epäilen, että sitä eivät "kaikki" osaa..

      • Anonyymi

        No ei jos et kerro mitä se on uudessa talossa ilmeisesti rakennus siivoojat


    • l&t/säkkiväline

      Itse olin Säkkivälineellä töissä 5kk vuosituhannen vaihteessa Helsingissä.
      Palkkanauhoja en koskaan nähnyt.Työvastaava-palkanlaskija oli todella "raaka" ja omasta mielestään erityisen yleispätevä eukko.
      =Kulki kohteesta toiseen hiljaisen fanittavan ystävänsä kanssa,jota käytti suosiollisena tukena simputustilanteessa.

      Hänellä oli tapana huudella kirosanoja ja viedä harjoittelija ja osa-aikatyttöjä kellariin "puhutteluun".Sävy oli tämänkaltainen:"Paskaa,paskaa taakses jätät vain pelkkää paskaa".Tiedettiin yleisesti,että ko nainen "itkettää" siivoojiaan,siis niitä henkilöitä joista tämä ei henkilökemioiden takia pitänyt.
      Työn tekemisellä ja ahkeruudella ei ollut mitään osaa tuohon mokitukseen.

      Nainen painosti myös muita siivoojia mokittamaan ei toivottua henkilöä siivouskohteessa.Esim tällaiselle ei-toivotulle siivoojalle ei kannattanut puhua.
      Muu painostus irtisanoutumiseen hoidettiin yhä suurempien työalueiden määräämisen muodossa,vaikka palkka/tunnit oli sama ja että työntekijää siirrettiin yhä huonompaan-eli ei haluttuun siivous kohteeseen.

      Nk huonossa kohteessa ko vastaava tuli käymään kontrolloimassa ja haukkumaan painostettavaa siivoojaa useita kertoja päivässä.Muutoin tällä oli tapana vierailla siivouskohteissa kerta-pari viikkoon.

      Yleensä tällaisen itkettämisen jälkeen,missä painostettiin siivoojaa irtisanoutumaan,irtisanomisajan palkat pidätettiin esim parusteella "ettei ollut käynyt töissä".Jos valitti liittoon,niin työtodistukseen ei saanut arvostelua taikka tämän sai kuukausia myöhässä.

      Itse olin töissä ko firmassa opiskeluaikana,myöhemmin minusta tuli 2001 itse yrittäjä ja sille tielle jäin.Yritän siivous ja kiinteistöhuollon alalla.Tosin joudun nyt itse ostamaan jotain palveluja L&T:n kautta.Jos mahdollisuus aukeaa,niin vaihdan ko firmaa heti.

      Töitä ei ole itseltäni puuttunut,jotenka Säkkivälineen kokeukseni on jäänyt minulle erityisen suureksi pahaa mieltä tuottavaksi mysteeriksi.
      Suosittelisin työpaikkaa valitessanne hakeutumaan töihin jonnekkin muualle.

    • ...

      ...

    • H

      Olen itsekin monesti miettinyt siivoojien yhteistä lakkoa. Alalla on niin paljon uskomattoman räikeitä ongelmia, että mielestäni vain täydellinen siivoamattomuus voisi herättää kunnon keskustelua alan ongelmista.

      Itse olen töissä mukavalla ja reilulla Laatutakuu -ketjun yrittäjällä ja viihdyn työssäni, mutta inhoan sitä villin lännen meininkiä jolla esimerkiksi isot firmat siivousbisnestä pyörittävät. Aloitin urani l&t:llä ja järkytyin siitä miten järjettömillä mitoituksilla työstä saadaan kitkettyä pois kaikki ilo. Sen jälkeen siivosin eri paikoissa, joista parhaiten mieleen jäi vuokrafirman kautta tekemäni tuuraus eräässä kotisiivousfirmassa. Firman vakituiset työntekijät saivat pienempää tuntipalkkaa kuin minä, mielestäni se oli heillä seitsemän euron luokkaa. Meille ei myöskään maksettu siirtymäajoista penniäkään. Ihan kuin olisimme omaksi huviksemme ajelleet paikasta toiseen siivoamassa.
      Millään muulla alalla ei taatusti riistetä ihmistä niin kuin siivousalalla, olen siitä sataprosenttisen varma. Ilmeisesti nykyään ei myöskään enää tarvitse maksaa työntekijälle eritelisää, vaikka firmat perivätkin isompaa hintaa esim. baareista, joissa eritteitä todennäköisimmin saa siivota. Kuka siivoaa paskaa ja oksennusta paskapalkalla?

      Mielestäni jotain tarttis tehrä.

    • ...

      L&T surkea työpaikka ainakin siivoojille, en suosittele! Pitäisi saada tehtyä uskomattoman paljon hommia erittäin nopeasti ja erittäin hyvin ja erittäin huonolla palkalla. Ylitöistä ei makseta. Jos ei saa tehtyä kaikkia hommia työpäivän aikana, joutuu ne tekemään omalla ajalla.

      • jAKKE

        just niin , tuli tänään fudut ,siivouskohteen paikat OK ja KIITOS työntekijöilta KUOPIOSSA, mutta joku johavampi henkilö,mulkku vaan antoi FUDUT!! VITUN L&T en suosittele
        kellekkään ÄLKÄÄ HERRANJUMALA MENKÖ fimaan; TÄYS PASKA!


      • jj
        jAKKE kirjoitti:

        just niin , tuli tänään fudut ,siivouskohteen paikat OK ja KIITOS työntekijöilta KUOPIOSSA, mutta joku johavampi henkilö,mulkku vaan antoi FUDUT!! VITUN L&T en suosittele
        kellekkään ÄLKÄÄ HERRANJUMALA MENKÖ fimaan; TÄYS PASKA!

        aMenkää joo muuhun FIRMAAN kun Tuo LASSIE JA TIKANPOIKA ,kokemuksesta ei hyvä, ei tieto kulje eteen päin ei kunnon työvälineitä ei vastaa puhelimeen vitun tikanpojat parempi palkka muualla Kaikki KUOPIOSSA


      • jj out
        jj kirjoitti:

        aMenkää joo muuhun FIRMAAN kun Tuo LASSIE JA TIKANPOIKA ,kokemuksesta ei hyvä, ei tieto kulje eteen päin ei kunnon työvälineitä ei vastaa puhelimeen vitun tikanpojat parempi palkka muualla Kaikki KUOPIOSSA

        PASKA PAIKKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • nana889
        jAKKE kirjoitti:

        just niin , tuli tänään fudut ,siivouskohteen paikat OK ja KIITOS työntekijöilta KUOPIOSSA, mutta joku johavampi henkilö,mulkku vaan antoi FUDUT!! VITUN L&T en suosittele
        kellekkään ÄLKÄÄ HERRANJUMALA MENKÖ fimaan; TÄYS PASKA!

        Tosi on olen huomannut itse saman, työ alueet isot...pitäis tehdä nopeasti työt,
        aikaa annetaan vähän, l&t ei mikään toimi palkat päin persettä,ei makseta oikein ..en löydä mitään hyvää sanomista paikasta--parempia ovat toiset siivous firmat. Kuka hullu tuolla nyt jaksaisi ollakaan. Lähdin itse kun ei tuollaista rumbaa siellä jaksa kukaan tehdä,en ollut siellä kauan,kun näki jo lyhyessä ajassa homman. Kuopiossa siis ja ihan yks täys sonta laitos.


      • nappula
        nana889 kirjoitti:

        Tosi on olen huomannut itse saman, työ alueet isot...pitäis tehdä nopeasti työt,
        aikaa annetaan vähän, l&t ei mikään toimi palkat päin persettä,ei makseta oikein ..en löydä mitään hyvää sanomista paikasta--parempia ovat toiset siivous firmat. Kuka hullu tuolla nyt jaksaisi ollakaan. Lähdin itse kun ei tuollaista rumbaa siellä jaksa kukaan tehdä,en ollut siellä kauan,kun näki jo lyhyessä ajassa homman. Kuopiossa siis ja ihan yks täys sonta laitos.

        EI EI EI lassila ja tikanoja EI KANDE MENNÄ: ONHAN NOITA PAREMPIAKIN ISS,SOL,RTK::::::::::::::::MUTTA EI L&T


      • fude@56
        nappula kirjoitti:

        EI EI EI lassila ja tikanoja EI KANDE MENNÄ: ONHAN NOITA PAREMPIAKIN ISS,SOL,RTK::::::::::::::::MUTTA EI L&T

        kuka sinne haluaisikaan??!! jos menee lähtee nopeasti viisaanpana pois: en suosittele ja tiedän ainakin 5 frendiä jotka ovat samaa mieltä


      • heppu 34
        nappula kirjoitti:

        EI EI EI lassila ja tikanoja EI KANDE MENNÄ: ONHAN NOITA PAREMPIAKIN ISS,SOL,RTK::::::::::::::::MUTTA EI L&T

        TIKANPOJAT OVAT TIKANPOIKIA NYT JA AINA: HUNO PAIKKA EIKÄ MUKAVAA OLLUT OLLA SIELLÄ: EN SUOSITTELE L&T :LLE MENOA


      • dogi 3
        heppu 34 kirjoitti:

        TIKANPOJAT OVAT TIKANPOIKIA NYT JA AINA: HUNO PAIKKA EIKÄ MUKAVAA OLLUT OLLA SIELLÄ: EN SUOSITTELE L&T :LLE MENOA

        tikanpojat ovat per ceectä oikein syvältä. ***_firma on bestja kaikki toimii


      • tikanpojat tyrii
        dogi 3 kirjoitti:

        tikanpojat ovat per ceectä oikein syvältä. ***_firma on bestja kaikki toimii

        tiknpojat ovat todella tikanpoikia: korkealla eläviä tikanpoikia: lento loppuu firmoissa lyhyeen kun tikanpoika säheltää: toiset nappaa potin! miettikööt sitten palveluesimiehet oisko kannatanut opastaa paremmin eikä istua vaan pulla nokassa kahvipöydässä!


      • darru
        tikanpojat tyrii kirjoitti:

        tiknpojat ovat todella tikanpoikia: korkealla eläviä tikanpoikia: lento loppuu firmoissa lyhyeen kun tikanpoika säheltää: toiset nappaa potin! miettikööt sitten palveluesimiehet oisko kannatanut opastaa paremmin eikä istua vaan pulla nokassa kahvipöydässä!

        tukehtuvat vielä pullaan kun kuulevat että menettävät kohteita ja työntekiöitä


      • sikke 1*
        darru kirjoitti:

        tukehtuvat vielä pullaan kun kuulevat että menettävät kohteita ja työntekiöitä

        tikka perkele!


      • Anonyymi
        nappula kirjoitti:

        EI EI EI lassila ja tikanoja EI KANDE MENNÄ: ONHAN NOITA PAREMPIAKIN ISS,SOL,RTK::::::::::::::::MUTTA EI L&T

        Rtk on vaativa mutta hyvä ja ISS


    • Sikke1

      Jokainenhan on vapaa työskentelemään missä haluaa, vois olla fiksua myöskin peiliin katsoa jos on kenkää tullut...Jos on niin paska paikka niin kannattaisko lopettaa mariseminen ja katsoa eteenpäin? Onneks kortistosta löytyy vielä tilaa.

      • kissamissi

        Olen käynyt laitoshuoltajan koulutuksen ja siellä opin että noin 500 neliötä ammattisiivooja siivoaa tunnissa. Eli 7,5 tuntia x 500 neliötä=3750 neliötä päivässä. Mutta sitä ei opetettu kuinka se tapahtuu. Ja kun sen jälkeen hain töitä muihin firmoihin, joka firmassa sanottiin että PAM on on tehnyt huonon sopimuksen ja he eivät voi maksaa kuin 8,75 tunnille. Oli työ mitä tahansa. Ja sama palkka on myös aloittelijoille. Esim. opiskelijalle joka haluaa rahoittaa opintoja tai yli 18-vuotiaat jotka tulevat töihin ilman mitään työkokemusta saavat saman palkan kuin 30 vuotta alalla ollut. Ja se vanha akka joutuu opettamaan näitä nuoria samalla palkalla. Ja työnantaja moittii tätä vanhaa työntekijää kateudesta nuorta työntekijää kohtaan. Vaikka se ei ollut totta. Itse lähdin laitoshuoltajan koulutukseen kun esimies pyysi. Saisin syventävää opetusta siivoustyöhön. Ja sitten myöhemmin palkka nousee. Lopetin palkollisena ja teen nyt yrittäjänä töitä ja nämä opiskelut kyllä nousivat arvoon arvaamattomaan. Samalla työmäärällä pystyn olemaan lomalla kun haluan ja maksan sijaiselle sen palkan kun hän haluaa. Ja kaikki ovat tyytyväisiä. Kannatan yrittäjäksi sopivia tähän koulutukseen menoa. T. entinen duunari


      • damdam38

        no niin se vaan oli pas...paikka..ja työ paikka irtosi heti muualta, kun on hyvät paperit:todistukset,suositukset,kokemukset..Kiire toki on nykyäänkin, mutta henkilökunta rennommipia ja muutenkin ymmärtäväisempää porukkaa...ja työt kerkee tehdä hyvin kun ei palvelu ohjaaja läähätä niskaan ja vittuile, on se silloin mukavempi olo itselläkin ja muilla.. kun työtä hyvin tehtyä arvostella vittuilulla..näin ei nykyisessä mutta niin siellä entisessä l&t ssä! silti en paikkaa suosittele ja tiedän sen että lisää lähtiöitä sieltä tulee kun kannustus on per...stä::sorry


      • damdam38*

        eipä hyvät kortistossa loju päivääkään: kyllä jokainen tietää mitä osaa tehdä!! et silleen.


      • sikke1@

        l&t PErkele


      • l&t jurpii kaikkia

        niin:::mutta kun tuo kaikki ei ole aina itsestä kiinni,työpaikoilla on yleensä aina joku sabotoija toiselle. Yleensä kateellinen toisen menestyksestä ja sen hyvästä työstä.
        Tällainen ihminen on se työpaikan piru ja ajaa väkisin hyvän työntekijän pois puhumalla ja valehtelemalla tietoja toisesta....yleensä löytyy vielä p.vastaavan alalta,
        (voi joskus myös olla yli innokas nuorempi henkilö,tyyliä olen paras,muut ei osaa mitään).Tämä voisi katsoo itseään peilistä ja miettiä kannattaako itse enää jatkaaja antaa toisten olla,menis vaan itse kortistoon, jos huolitaan tai pummiksi soskuun s#########na!!!


      • hot in somewere
        l&t jurpii kaikkia kirjoitti:

        niin:::mutta kun tuo kaikki ei ole aina itsestä kiinni,työpaikoilla on yleensä aina joku sabotoija toiselle. Yleensä kateellinen toisen menestyksestä ja sen hyvästä työstä.
        Tällainen ihminen on se työpaikan piru ja ajaa väkisin hyvän työntekijän pois puhumalla ja valehtelemalla tietoja toisesta....yleensä löytyy vielä p.vastaavan alalta,
        (voi joskus myös olla yli innokas nuorempi henkilö,tyyliä olen paras,muut ei osaa mitään).Tämä voisi katsoo itseään peilistä ja miettiä kannattaako itse enää jatkaaja antaa toisten olla,menis vaan itse kortistoon, jos huolitaan tai pummiksi soskuun s#########na!!!

        l&t kuivaa korppua..........Etsikää sitä mehevää paikkaa....Joku muu paikka täysin HOTTIS
        -----------
        -------------
        ------------- löydät sem
        n kun laitat kapulan soiman, muttei l&t (**********&********)


      • mami 73

        HYVÄ TYÖNTEKIJÄ:SAA HETI PAIKAN MUUALTA, VASTAAVASTA FIRMASTA. NIUHOTTAJA FIRMAT VOIS ETSIÄ SEN SYYLLISEN JOKA HÄÄTÄÄ HYVÄN TEKIJÄN POIS: TYÖPAIKAN JUORUKELLON:HÄIRIKKÖ TÄLLAINEN ON VAAN SILKKAA KATEUTTA:AJANUT POIS: PAREMPI JA ONNELLISEMPI MUUALLA NYKYJÄÄN:ENT: TIKANPOIKA


      • fudee73

        sikke1: taidat olla töissä tikanpojill: kun noin vaahtoot: on sellainen olo ett olisit tyytyväinen kun joku joutuu kortistoon: älä tuu tänne skeidaa puhuu,oot vain kade jostain , per****töllää ittees peilist ade!


      • antti
        fudee73 kirjoitti:

        sikke1: taidat olla töissä tikanpojill: kun noin vaahtoot: on sellainen olo ett olisit tyytyväinen kun joku joutuu kortistoon: älä tuu tänne skeidaa puhuu,oot vain kade jostain , per****töllää ittees peilist ade!

        lopetan tänään tikanpojilla :on töitä vähän eikä palkka ole hyvä ja sekin maksetaan aina väärin. on surkee paikka.....!


      • com®o
        antti kirjoitti:

        lopetan tänään tikanpojilla :on töitä vähän eikä palkka ole hyvä ja sekin maksetaan aina väärin. on surkee paikka.....!

        meinasin mennä sinne töihin: en menekkään ,menen raksalle tai postiin :on palkkakin parempi varmasti€€€ ja parempi mieli


      • Anu****
        com®o kirjoitti:

        meinasin mennä sinne töihin: en menekkään ,menen raksalle tai postiin :on palkkakin parempi varmasti€€€ ja parempi mieli

        oli kiire töissä tänään! paljon on porukkaa sairaana, saa raattaa 10 edestä ja palkka on paska!!!! lähden tuolta l&t pois ennen joulua on siinä jollekkin sitten paikka vapaana.. tuol kuopios....työn ILOA !!


      • imatra112
        Anu**** kirjoitti:

        oli kiire töissä tänään! paljon on porukkaa sairaana, saa raattaa 10 edestä ja palkka on paska!!!! lähden tuolta l&t pois ennen joulua on siinä jollekkin sitten paikka vapaana.. tuol kuopios....työn ILOA !!

        imatral se vasta olikin @eininkii:' arvaa oliko siel mikä tilanne:::Täys paska kaaos aina, aikaa tuost on parizwn vuotta, nykyään toisaal töis ...ja onnellinen mamma


      • kyselyikä 23
        imatra112 kirjoitti:

        imatral se vasta olikin @eininkii:' arvaa oliko siel mikä tilanne:::Täys paska kaaos aina, aikaa tuost on parizwn vuotta, nykyään toisaal töis ...ja onnellinen mamma

        mikä on paras firma siivous puolella? onko kaikki tikanpojat muuallakin tuollaisii .. mätämunia?


      • jull22
        kyselyikä 23 kirjoitti:

        mikä on paras firma siivous puolella? onko kaikki tikanpojat muuallakin tuollaisii .. mätämunia?

        on ne vaan kaikki samanlaisia. ei mikään siivousfirma ole hyvä


      • Jyyrä 57
        jull22 kirjoitti:

        on ne vaan kaikki samanlaisia. ei mikään siivousfirma ole hyvä

        Minustapa on. Jyväskylässä on yks mikä maksaa ainakin jonkin verran paremmin, kun muualla. Tosin laadusta eivät tingi. Pitää tehä kunnolla vaikka aina ei huvittas. Pääsääntöisesti motivoitunutta porukkaa ne joita ei kiinnosta ei kauan pysy.Ite oon ollu n 3 vuotta ja ennen ISS.llä onneks vaihoin. Työt ehtii tehä ja palkkakin parempi.
        Kehittelevät muutenkin toimintaa ja saan vielä kaiken lisäksi itse siihen vaikuttaa tälläkin iällä.


      • hesse 89
        jull22 kirjoitti:

        on ne vaan kaikki samanlaisia. ei mikään siivousfirma ole hyvä

        l&t on perseestä konsanaan. ei siellä jostain syystä mikään toiminu . iss paras Ainakin Hesassa!


      • kotkan poikii
        Jyyrä 57 kirjoitti:

        Minustapa on. Jyväskylässä on yks mikä maksaa ainakin jonkin verran paremmin, kun muualla. Tosin laadusta eivät tingi. Pitää tehä kunnolla vaikka aina ei huvittas. Pääsääntöisesti motivoitunutta porukkaa ne joita ei kiinnosta ei kauan pysy.Ite oon ollu n 3 vuotta ja ennen ISS.llä onneks vaihoin. Työt ehtii tehä ja palkkakin parempi.
        Kehittelevät muutenkin toimintaa ja saan vielä kaiken lisäksi itse siihen vaikuttaa tälläkin iällä.

        kaikkialla on sama tess palkkaus !!! ei varmasti makseta sen paremmin l&t kään!! kaikilla on sama tietysti keikalla on palkka luokka 4 kun toimisto siivous on 2! ett mitas teit iss illä ja tuolla tikan poikasilla? ze on siitä kii¿¿¡¡??!!


      • Jyyrä 57
        hesse 89 kirjoitti:

        l&t on perseestä konsanaan. ei siellä jostain syystä mikään toiminu . iss paras Ainakin Hesassa!

        Minä teen porrassiivousta ja muutamaa pientä toimistoa. Palkkaluokkien mukaan palkat ei meillä mene vaan sen mukaan mitä osaa. Työnantaja sano, et ei oo meijän "vika" jos tarjotaan ns 2 tason työtä ja osaan kaikki työt laidasta laitaan. saan siis kaikista töistä samaa on ehkä vähän yli vitos tason. Enkä valita jos joudun jotain muuta tekemään siis sellasta mikä ei mun alueeseen kuulu. Meillä toimii reilu peli puoilin ja toisin. Maksavat kuulemma ennemmin sille joka tekee kerralla kunnolla ja firman maine hyvänä säilyy, kun se että joutus saman työn tekemään uusiksi. Pistävät mainosrahat palkkoihin. Eivät muuten juuri mainosta. Töitä piisaa silti! vähän niinkun... Hyvin tehty työ on paras mainos. JA EN TODELLAKAAN OLE L&T.LLÄ ENKÄ OLE OLLUT ENKÄ MENE !


      • zombie x
        hesse 89 kirjoitti:

        l&t on perseestä konsanaan. ei siellä jostain syystä mikään toiminu . iss paras Ainakin Hesassa!

        tänään pois tikan pojilta. mutta olen onnellinen: ensiviikolla muihin hommiin töihin. tikan pojilla ei taida kukaan viihtyä, jos ovatkin niin pakko syistä, tunnen vain sellaisia paljonkin. nokka vaan kohti uusia tuulia päin... tikkoja tulee ja menee siis lähtee.


      • Tulihan kokeiltua
        kotkan poikii kirjoitti:

        kaikkialla on sama tess palkkaus !!! ei varmasti makseta sen paremmin l&t kään!! kaikilla on sama tietysti keikalla on palkka luokka 4 kun toimisto siivous on 2! ett mitas teit iss illä ja tuolla tikan poikasilla? ze on siitä kii¿¿¡¡??!!

        Olen ollut ikävä kyllä Tikanojalla ja kaikki meni hyvin siihen asti kun tehtiin ensimmäiset ylityöt ja tuli palkanmaksun aika ja varsinkin ylitöiden niin siihen tyssäsi. Ylitöitä kertyi kesällä TODELLA paljon, koska hommia otettiin enemmän, kuin muutama keikkalainen ehti tehdä. Ylityö ja viikkolepokorvauksia kun alettiin hakea niin koeaikapurkuhan siitä tuli kuulemma luottamuspulan takia. (olin siis koeajalla, mutta nyt kyse sen verran suuresta summasta, etten jäänyt odottamaan 4kk koeajan päättymistä.) Sain kyllä lopulta omani pois, mutta joka päivä piti soittaa ja asiasta muistuttaa.Loppuporukka sai vastaavat puuttuvat korvaukset 2 kk myöhemmin. Lahessa L&T päivittäissiivoojan palkka 9,70e/h ja keikkasiivoojan 10,70e/h.


      • Anonyymi
        l&t jurpii kaikkia kirjoitti:

        niin:::mutta kun tuo kaikki ei ole aina itsestä kiinni,työpaikoilla on yleensä aina joku sabotoija toiselle. Yleensä kateellinen toisen menestyksestä ja sen hyvästä työstä.
        Tällainen ihminen on se työpaikan piru ja ajaa väkisin hyvän työntekijän pois puhumalla ja valehtelemalla tietoja toisesta....yleensä löytyy vielä p.vastaavan alalta,
        (voi joskus myös olla yli innokas nuorempi henkilö,tyyliä olen paras,muut ei osaa mitään).Tämä voisi katsoo itseään peilistä ja miettiä kannattaako itse enää jatkaaja antaa toisten olla,menis vaan itse kortistoon, jos huolitaan tai pummiksi soskuun s#########na!!!

        Yksityiset pikkuset siivous yritykset sopii keikka luontoiseen


    • terho58

      VOIHAN POJAT, TIKAN POJAT!!!! HYVÄÄ JATKOA !!! TEKIJÖIT TARVITTAKOON.

      • nilkku

        todella tarvitsevatkin. Ja on taas muuten paikkoja avoinna ja kohta taas lisää paikkoja tulossa kun on lähtiöitäkin. tatvitsevat tsemppausta kyllä!voi voi! hyvästi l&t, jatkoja parempia.


      • coco4
        nilkku kirjoitti:

        todella tarvitsevatkin. Ja on taas muuten paikkoja avoinna ja kohta taas lisää paikkoja tulossa kun on lähtiöitäkin. tatvitsevat tsemppausta kyllä!voi voi! hyvästi l&t, jatkoja parempia.

        missä vika l&t, kun tyontekijät lähtee??? Paikkoja jatkuvasti vapaana,:etsitään siivoojia eri kohteisiin, niin ja esimiehet vaihtuu tiuhaan samassa paikassa ja palveluohjaajatkin vaihtuu kokoajan. ei hyvä juttu!! todellakin paikkoja on taas auki tällä formalla.


      • julli iso bag bang
        coco4 kirjoitti:

        missä vika l&t, kun tyontekijät lähtee??? Paikkoja jatkuvasti vapaana,:etsitään siivoojia eri kohteisiin, niin ja esimiehet vaihtuu tiuhaan samassa paikassa ja palveluohjaajatkin vaihtuu kokoajan. ei hyvä juttu!! todellakin paikkoja on taas auki tällä formalla.

        vika löytyy sieltä itsestään pää paikasta : ::: Tolla menolla ei työntekijät pysy!!ASENNETTA PELIIN VITU* L&T


      • kulli mahtava xxxl
        julli iso bag bang kirjoitti:

        vika löytyy sieltä itsestään pää paikasta : ::: Tolla menolla ei työntekijät pysy!!ASENNETTA PELIIN VITU* L&T

        ihan just niin.......miettikööt firma ite


      • tähtipölyä
        kulli mahtava xxxl kirjoitti:

        ihan just niin.......miettikööt firma ite

        olin itsekkin tuolla l&t llä jonkun aikaa. Ei siellä kyllä mikään toiminut. palveluohjaajakaan ei ollut ammattitaitoinen TODELLAKAAN. Palkat maksettiin aina väärin ja aina sai olla oikomassa niitä ja työvälineet keikkatöissä ihan perseestä konsanaan. Nykyisessä työpaikassa olen onnellinen ja kaikki menee ok!!


      • nacce1
        tähtipölyä kirjoitti:

        olin itsekkin tuolla l&t llä jonkun aikaa. Ei siellä kyllä mikään toiminut. palveluohjaajakaan ei ollut ammattitaitoinen TODELLAKAAN. Palkat maksettiin aina väärin ja aina sai olla oikomassa niitä ja työvälineet keikkatöissä ihan perseestä konsanaan. Nykyisessä työpaikassa olen onnellinen ja kaikki menee ok!!

        TONNE L&T MENOA EN SUOSITTELE,,voithan tota käydä, kyllä näet syyn MIKSI KAIKKI LÄHTEE POIS!!!! fucin place !!! i know..................
        kukaan ei jaksa runoilla näitä huonoja syitä KUN NE ON VAAN JO KIRJOITETTU about SATA KERTAA: HYVÄSTI L & T , mun sanani oli tässä.


    • Cleaninggal

      Onpas täällä outoja juttuja.

      Itse aloitin L&T:llä neljä viikkoa sitten, palkka on 9,20e ja isoa toimistorakennusta siivoan. Pomot ymmärtäväisiä(vähän liiankin myöhästyjiä kohtaan) ja ihan ok perehdytyskin on ollut. Ennen tätä olin Pikku noidalla, ja siellä eivät hommat oikeasti toimi. Esim. melkein 10 tunnin työpäivä ilman yhtäkään taukoa. L&T:llä oikeasti pidetään työntekijöistä huolta, ainakin täällä Helsingissä.

      • Ei Lassila Tikanoja

        Cleaninggal, katsotaan sitten 4 vuoden ja kahden kuukauden kuluttua,sama setti jonka minä tein kiertävänä siivoojana tikanojalla. Kierrät seitsemää kohdetta päivässä talon autolla,jonka sait hirveän huudon kanssa,sitä ennen 5 kohdetta kävellen per päivä,työalue laaja Vantaan ja Helsingin alue, siirtymistä ei makseta penniäkään, saat tasan saman palkan kuin yhdessä kohteessa siivoava siivooja,jolla on helpompi alue,laittavat sinut kiertäväksi siivoojaksi vain sen takia että ovat havainneet sinut hyväuskoiseksi ja tunnolliseksi työntekijäksi jonka selkänojasta voi repiä kaiken irti,myös toisten tekemättömät työt.Ehdottavat aluksi toki että rupeat hoimmaan omalla autolla että heillä ei tule menoerää talon auton kuluista ja bensoista.Antavat kilometrikorvauslapun mutta rahoja et koskaan tule näkemään.Otat liittoon yhteyttäTässä vaiheessa menevät sukset ristiin työnjohdon kanssa.Alkaa kyttääminen,syyttely ja vaikka mistä syystä omituiset kutsut puhutteluihin kesken työpäivän.Tässä vaiheessa kun saat stressistä keskellä yötä vapinakohtauksia ja sydän hakkaa että uhkaa tulla rinnasta ulos.Niin tilanne on jo finaalissa.Joudut siis lääkärin tutkimuksiin sydänoireiden vuoksi,itsekin olen muuten terve,kaksi viikkoa stressilomaa fyysisen ja henkisen loppuunpalamisen vuoksi,joka johtuu myöskin siitä huolesta että maksetaanko töstä edes mitään kun faktat ovat jo olemassa eet jättävät tahallaan maksamatta,vinkuvat että heillä ei riitä kaatteet.Tulet sairaslomalta ja jälleen puhutteluun jossa vaaditaan sinun ulosheittämistä.Sinun siis pitää sanoa itsesi irti eikä he koska he joutuisivat muuten ongelmiin ja joutuisivat maksamaan jotain kovia maksuja sinulle.Olet vielä vähän vihreä hommassa mutta kun käyt tämän siperian läpi olet silloin tosi kokenut siivooja niinkuin minä.Ja sitten huomaat että eivät ne tikanojan esimiehet ja työnjohto nyt niin kivoja sinun ystäviäsi ollutkaan.Eli kiellän teitä kaikkia ehdottomast menemästä töihin helsingin lassilaan haagaan tikanojan siivousyksikköön.Kukaan ei ole ansainnut semmoista kohtelua.


      • aikanaan siivonnut
        Ei Lassila Tikanoja kirjoitti:

        Cleaninggal, katsotaan sitten 4 vuoden ja kahden kuukauden kuluttua,sama setti jonka minä tein kiertävänä siivoojana tikanojalla. Kierrät seitsemää kohdetta päivässä talon autolla,jonka sait hirveän huudon kanssa,sitä ennen 5 kohdetta kävellen per päivä,työalue laaja Vantaan ja Helsingin alue, siirtymistä ei makseta penniäkään, saat tasan saman palkan kuin yhdessä kohteessa siivoava siivooja,jolla on helpompi alue,laittavat sinut kiertäväksi siivoojaksi vain sen takia että ovat havainneet sinut hyväuskoiseksi ja tunnolliseksi työntekijäksi jonka selkänojasta voi repiä kaiken irti,myös toisten tekemättömät työt.Ehdottavat aluksi toki että rupeat hoimmaan omalla autolla että heillä ei tule menoerää talon auton kuluista ja bensoista.Antavat kilometrikorvauslapun mutta rahoja et koskaan tule näkemään.Otat liittoon yhteyttäTässä vaiheessa menevät sukset ristiin työnjohdon kanssa.Alkaa kyttääminen,syyttely ja vaikka mistä syystä omituiset kutsut puhutteluihin kesken työpäivän.Tässä vaiheessa kun saat stressistä keskellä yötä vapinakohtauksia ja sydän hakkaa että uhkaa tulla rinnasta ulos.Niin tilanne on jo finaalissa.Joudut siis lääkärin tutkimuksiin sydänoireiden vuoksi,itsekin olen muuten terve,kaksi viikkoa stressilomaa fyysisen ja henkisen loppuunpalamisen vuoksi,joka johtuu myöskin siitä huolesta että maksetaanko töstä edes mitään kun faktat ovat jo olemassa eet jättävät tahallaan maksamatta,vinkuvat että heillä ei riitä kaatteet.Tulet sairaslomalta ja jälleen puhutteluun jossa vaaditaan sinun ulosheittämistä.Sinun siis pitää sanoa itsesi irti eikä he koska he joutuisivat muuten ongelmiin ja joutuisivat maksamaan jotain kovia maksuja sinulle.Olet vielä vähän vihreä hommassa mutta kun käyt tämän siperian läpi olet silloin tosi kokenut siivooja niinkuin minä.Ja sitten huomaat että eivät ne tikanojan esimiehet ja työnjohto nyt niin kivoja sinun ystäviäsi ollutkaan.Eli kiellän teitä kaikkia ehdottomast menemästä töihin helsingin lassilaan haagaan tikanojan siivousyksikköön.Kukaan ei ole ansainnut semmoista kohtelua.

        Sama toimisto ja josta voin sanoa seuraavaa.
        Toimistossa parhaiten viihtynyt säkkivälineeltä siirtynyt siivoustyönohjaaja,tykkäsi sulkeistaa siivoojiaan.

        Kielenkäyttö on asiatonta ja siihen liittyi äänen korottamista.Käytettyjä toimitapoja oli siivoojan työn haukkuminen muiden siivoojakolegoiden edessä.
        Siivouskohteen kahvipöydässä haukuttiin poissaolevaa siivoojaa.Tämä saattoi tehdä työnsä hyvin,mutta ohjaaja ei pitänyt hänen elämäntilanteestaan tms naamastaan ja halusi mielipiteelleen tukijoukkoja.Haluttiin että työntekijöillä olisi keskenään huonot välit ja että he hännystelisivät työkohteen ohjaajaa.

        Siivouskohteessa Helsingin keskustan passitoimisto,siivoojaa vietiin tämän ohjaajan toimesta poliisiaseman väestösuojaan ja tälle kiroiltiin ja työpanokselle naureskeltiin mitätöivästi.Yleensä ohjaajalla oli joku toinen häntä juuri sillä hetkellä hännystellyt siivooja alainen mukana,jonka oli määrä osallistua muilutukseen.Tai taisi olla joku sukulainen.Työpalaute oli täynnä paska sanaa.Yleensä kerta pari sulkeisia pommisuojassa riitti siivoojan irtisanoutumiseen itse.
        Muilutuksen aikana ohjaajalla ja tämän hovinaisella oli lupa istuutua.Haukuttava siivooja seisoi.

        Muita kokemuksia.En saanut palkkanauhoja kahta ensimmäistä lukuunottamatta koko 5kk:n työajallani.Kun valitin tästä ja kellarisulkeisista irtisanouduttuani työsuojeluun,sain kuulla että minulle on hankaluuksia firmassa kirjoittaa työtodistusta.Sain sen työsuojelun avustuksella lähes vuoden jälkijunassa ilman arvosteluja.Minut oli myös entisen työnohjaajani toimesta merkitty ko yrityksen entistentyöntekijäin rekisteriin henkilönä jolle ei saisi antaa yrityksessä enään koskaan töitä.

        Koen tulleeni kohdelluksi huonosti.Työnohjaaja selvästikkin henkilökemian vuoksi inhosi minua,mutta muutoin hoidin työni tunnollisesti ilman sairaslomia.Siivouskohteissa asiakkaat pitivät minusta ja antoivat positiivistä palautetta.

        Nykyään yrittäjänä joudun ostamaan jätekuljetuspalvelua L&T:ltä.
        Ärsyttää maksaa,sillä en halua olla ko yrityksen kanssa missään tekemisissä.Siivouksia en tule koskaan ko firmalta ostamaan.


      • aikanaan siivonnut kirjoitti:

        Sama toimisto ja josta voin sanoa seuraavaa.
        Toimistossa parhaiten viihtynyt säkkivälineeltä siirtynyt siivoustyönohjaaja,tykkäsi sulkeistaa siivoojiaan.

        Kielenkäyttö on asiatonta ja siihen liittyi äänen korottamista.Käytettyjä toimitapoja oli siivoojan työn haukkuminen muiden siivoojakolegoiden edessä.
        Siivouskohteen kahvipöydässä haukuttiin poissaolevaa siivoojaa.Tämä saattoi tehdä työnsä hyvin,mutta ohjaaja ei pitänyt hänen elämäntilanteestaan tms naamastaan ja halusi mielipiteelleen tukijoukkoja.Haluttiin että työntekijöillä olisi keskenään huonot välit ja että he hännystelisivät työkohteen ohjaajaa.

        Siivouskohteessa Helsingin keskustan passitoimisto,siivoojaa vietiin tämän ohjaajan toimesta poliisiaseman väestösuojaan ja tälle kiroiltiin ja työpanokselle naureskeltiin mitätöivästi.Yleensä ohjaajalla oli joku toinen häntä juuri sillä hetkellä hännystellyt siivooja alainen mukana,jonka oli määrä osallistua muilutukseen.Tai taisi olla joku sukulainen.Työpalaute oli täynnä paska sanaa.Yleensä kerta pari sulkeisia pommisuojassa riitti siivoojan irtisanoutumiseen itse.
        Muilutuksen aikana ohjaajalla ja tämän hovinaisella oli lupa istuutua.Haukuttava siivooja seisoi.

        Muita kokemuksia.En saanut palkkanauhoja kahta ensimmäistä lukuunottamatta koko 5kk:n työajallani.Kun valitin tästä ja kellarisulkeisista irtisanouduttuani työsuojeluun,sain kuulla että minulle on hankaluuksia firmassa kirjoittaa työtodistusta.Sain sen työsuojelun avustuksella lähes vuoden jälkijunassa ilman arvosteluja.Minut oli myös entisen työnohjaajani toimesta merkitty ko yrityksen entistentyöntekijäin rekisteriin henkilönä jolle ei saisi antaa yrityksessä enään koskaan töitä.

        Koen tulleeni kohdelluksi huonosti.Työnohjaaja selvästikkin henkilökemian vuoksi inhosi minua,mutta muutoin hoidin työni tunnollisesti ilman sairaslomia.Siivouskohteissa asiakkaat pitivät minusta ja antoivat positiivistä palautetta.

        Nykyään yrittäjänä joudun ostamaan jätekuljetuspalvelua L&T:ltä.
        Ärsyttää maksaa,sillä en halua olla ko yrityksen kanssa missään tekemisissä.Siivouksia en tule koskaan ko firmalta ostamaan.

        Mulla on ollut LT:n kanssa yhteensä kolme työsuhdetta ympäri suomea.

        En osaa syyttää LT:tä siitä että se olisi huono työnantaja, palkat ovat tulleet ajoissa ja muutenkin pääasiassa olen mielestäni pärjännyt esimiesten tai palveuohjaajien kanssa.

        Kaksi kertaa kolmesta olen irtisanoutunut siksi että esimies on vaihtunut joko sillä että esimies on vaihtanut itse firmaa tai sillä että esimies tai palveluohjaaja (tai molemmat) ovat jääneet äitiyslomille.

        Yritän tässä sanoa sitä että olen kokenut lt:n hyväksi työantajaksi, palkat tulevat ajallaan ja palkka juoksee, vaikka hiljaa juokseekin.

        Ongelmana olen kokenut yksittäiset esimiehet, kuten äsken totesin olen kahtena kertana kolmesta lähtenyt talosta kun esimies on vaihtunut. Eli toisin sanoen olen karannut firmasta kilpailijalle, kun esimiestaso laskee.

        Viimeksi palveluohjaaja oli todella hyvä ja töitä riitti. Sitten hän ja esimies jäivät äitiyslomille, sitten tuli eräs nuori kiinteistöpuolen tradenomi esimieheksi.

        Se oli ihan kauheaa.. mulle oli luvattu vanhan palveluohjaajan kautta kesän alussa että pääsen tuuraamaan tiettyihin kohteisiin, tämä uusi esimies oli antanut ne kohteet kesälomatuurarille joten mulla ei sitten ollut tarpeeksi tunteja.

        Toinen juttu jota vihasin oli se, että esimies soitteli monta kertaa viikossa: välillä aamulla, välillä illalla, välillä keskellä päivää.. piti mukamas mennä tuuraamaan jotakuta.. sitten se soitti 5 minuutin päästä ettei tarvitsekaan kun siellä on jo joku tuuraamassa.

        Mä alon jo tämän takia harkita firman vaihtoa, loppuisku oli se kun oli jokin epäselvyys avainten kanssa. Niin tottakai minua siinä syytettiin vaikka olin tehnyt juuri niinkuin virkaa tekevä palveluohjaaja oli pyytänyt, eli antanut avaimen sille jonka piti tuurata kohdetta kun olen tuuraamassa isompaa kohdetta toisaalla.

        Vaikka tämä esimies lähti parin kuukauden työsession jälkeen isompaan yksikköön, päätin vaihtaa maisemaa sillä eräs iso vakikohde lähti kilpailijalle.
        Esimieheksi värvätty palveluohjaaja lupasi tuurauskohteita ihan riittävästi, mutta olin jo tehnyt päätökseni.
        Lähdin kilpailijalle ISS:lle.. siellä työtahti on kovempi, mutta luotan palveluohjaajiin ja heidän osaamiseensa enemmän kuin luotin tähän virkaa tekevään joukkoon lt.llä..


    • gullervo1

      Viestiketjussa on muutamia positiivisia mainintoja siivousvirmoista, mutta ei mainita nimiä. Antakaa vinkkejä toimivista (hyvin tai edes välttävästi) firmoista.
      Alalta helsingistä töitä etsivä.

      • 9+1=10

        Palveluohjaajia savustetaan ulos... Se ehkä kertoo mikä on lopullisen työntekijän (=siivoojan) paikka firmassa? Suosittelen pätkätyöläisille, en todellakaan niille jotka suunnittelevat kokopäivätyötä.


      • Anonyymi
        9+1=10 kirjoitti:

        Palveluohjaajia savustetaan ulos... Se ehkä kertoo mikä on lopullisen työntekijän (=siivoojan) paikka firmassa? Suosittelen pätkätyöläisille, en todellakaan niille jotka suunnittelevat kokopäivätyötä.

        Väärä asenne jos jätkä käy vaan kääntymässä työpaikalla menee tupakalle ja häipyy


    • vkosiivous

      Palveluohjaajia savustetaan ulos... Se ehkä kertoo mikä on lopullisen työntekijän (=siivoojan) paikka firmassa?

      Tarkoittaa mitä?

      • ...

        "Palveluohjaajia savustetaan ulos... Se ehkä kertoo mikä on lopullisen työntekijän (=siivoojan) paikka firmassa?
        Tarkoittaa mitä?"

        En itsekään ymmärtänyt tuota lausetta :)


    • ...

      Olin muutaman vuoden L&T:llä töissä kunnes jäin pois vuosi sitten. Silloin palkka oli n. 9,70€/h joka oli tuotantosiivouspalkka, ei toimistosiivoojan palkka joka on taas jonkin verran pienempi.

      • ...

        Lisäys:
        Mitä tulee muuten L&T:n ja sen toimintaan joka ei liity palkkoihin on se, että siellä oli jatkuvasti "informaatio katkoksia" milloin mistäkin asiasta. Ja kun juorut liikkuivat, tuntui siltä että olin itse se joka viimiseksi kuuli minun omiin työhöni liittyviä asioita. Eli eka kuulin työkavereilta että he on kuullu mitä työhöni tulee ja miten se muuttuu tms asia. Ihmettelin usein että mitä *ittua tämä on että heille asiat kerrotaan mutta ei minulle jota asia koskee! Minulle sit toki viimisenä kerrottiin... Toinen asia mikä voi ärsyttää työpaikassa on *erseestä oleva pomo. Minulla oli kaksi pomoa työvuosien varrella joista ensimmäinen oli oikeasti IHANA ihminen. (Ikävä kyllä hän oli pomonani vain n. vuoden verran). Tuntui että hänelle voi oikeasti kertoa mitä vain ja hän ymmärsi aina ja oli kannustava. Sitten esimieheni vaihtui eikä siitä kerrottu minulle mitään. Niin, en tiennyt asiasta mitään. Minut heitettiin yhtäkkiä toiseen kohteeseen. Minulla oli ollut yksi kohde vuoden (jonka ajan tuo esimies oli ollut pomonani) ja yksi "kaunis" päivä palveluohjaaja tuli kohteeseeni ja sanoi ettei minun tarvitse enää tulla sinne, alotan heti ensiviikon alusta uuden kohteen. Olin huuli pyöreänä että selvä... Menin uuteen kohteeseen. Palveluohjaaja juoksi kohteen ympäri kanssani (se oli täyden päivän kohde) ja sitten minun pitikin se jo osata ulkoa ja tietää missä mitäkin tehdään ja koska. Kohde oli muutenkin todella vaativa. Lähetin normaalisti työtunnit pomolleni jolloin hän sitten ilmoitti että lähettäisin ne "oikealle" uudelle esimiehelleni. Sanoin ihan suoraan että minulle ei ole pomojen vaihtumisesta sanottu halaistua sanaa, sanoin tämän saman myös uudelle pomolle ja hänen kommenttinsa oli "no, on tullut pieni informaatio katkos". Näitä katkoksia sitten oli jatkuvasti milloin mistäkin tämän esimiehen vaihtuvuuden jälkeen. Tämä uusi pomo esim. nöyryytti ja moitti kaikkien muiden siivoojien edessä. Työn viihtyvyyteen liitty ainakin nämä asiat: minkälainen työkohde on, onko esimies reilu ja kannustava vai täysi kus*pää sekä minkälaiset työkaverit omaat.


    • KokenutLassillalla

      Itse olen työskennellyt lassilalla nyt noin 1,5 vuotta, palkka on siivouskohde kohtaisesti, 9,53->10,53 /h.
      Pisteet lassila saa ilmaisesta terveystalosta, ja sairauskassaan mahdollisesta liittymisestä, lassila myös järjestää henkilökuntakerhon retkiä jne.
      MUTTA
      tosiaan, jos olet kipeänä eikä tuuraajaa saada, joutuu itse siivoamaan, olit sitten oksennustaudissa tai 40 asteen kuumeessa. Myös se, että vaikka tuurari saataisiin, pitäö itse viedä avaimet paikanpäälle koska esimieheni ei jaksa tai viitsi itse viedä tuurarille avaimia.
      Palkka tulee kyllä ihan ajallaan, tosin palkkakuitit usein myöhässä.
      Tällä en tarkoita kuulostavan mitenkään rasisitiselta tai vastaataa, mutta palkattomia vapaapäiviä on mahdoton saada ellei satu olemaan esim. Virolainen, joita lassilalla työskentelee yli puolet. Ja syynä tähän, että virolaisilla on oikeus päästä käymään kotimaassaan halutessa, jolloin siis suomalaisille ei suoda tätä vapaa aikaa kuin aniharvoin.
      Netissä olevassa työntekijän haussa, mitä lassila kertoo että alalle opastetaan eikä kokemus ole välttämätön on p****-puhetta. Palveluohjaaja opastaa pesuaineissa mikäli jaksaa. Kokemusta ei tarvitse olla sillä tähän työhön ei tosiaan tarvita kuin fyysistä kuntoa ja puhtia jaksaa tehdä työtä. Itse en tässä työssä olisi, ja haussa siis aina uusi parempi työ.
      Suosittelen esim. Opiskelijoille jotka tarvitsevat muutamia tunteja viikossa, tai niille joilla työttömyys ei ole vaihtoehtona, ja tarvitee töitä. Mutta jos sinulla on pienikin mahdollisuus työskennellä muussa firmassa tai muuta alaa, unohda Lassilan siivous.

      • Anonyymi

        Mikä tämä sairauskassa on


    • Fritjohan

      Miten menee nykyisin? Kukaan enää LassilaTikanojalla töissä?

    • Anonyymi

      12.59 ainakin mulla, mutta jos on uusi työntekijä eikä koulutusta tai palvelusvuosilisiä niin jotain 9€ tunti

    • Anonyymi

      11.80€/h

      • Anonyymi

        Kyllä on pieni tuntipalkka!


      • Anonyymi

        Useimmin 7-8 € tunti jos ei koulutusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useimmin 7-8 € tunti jos ei koulutusta

        Siis minimipalkka ylipäätään tällä alalla on 11.73, ensi vuonna 11.94. Samaa palkkaa kaikki nuo firmat maksaa, siis minimissään.


    • Anonyymi

      Se kokopäivätyö tehdään puolessatoistatunnisaa kun muut ovat menneet. Pomo on siivonnut ja juonut kahvia koko päivän ja ottaa osansa kaikista palkkioista.

    • Anonyymi

      Itsellä palkka 10.60/h. Ei koulutusta, eikä aikasempaa kokemusta. Tuntipalkka nousee työtuntien mukaan, 200 tuntia takana niin 11e, 400 tuntia niin 11.50e jne. Tampere

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2784
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      517
      2624
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1835
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      31
      1739
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1713
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1659
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1252
    8. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1072
    9. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      69
      1071
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    Aihe