Häätö?

Toivoton yrittäjä

Kahden kuukauden vuokrat rästissä, vuokranantajalta tuli jo kolmisen viikkoa sitten viesti että jos ei ole 7 vrk:n aikana maksettu niin menee oikeuteen ja tulee häätö, merkintä luottotietoihin ja vähintään 200 e oikeudenkäyntikulut.

En JAKSANUT taas kerran anoa vuokranantajalta (VVO) armoa, kun olen joutunut sitä niin monta kertaa tekemään. Olen tehnyt viime viikot 12-tuntista työpäivää mutta kun maksut asiakkailta tulevat vasta joulukuussa niin en minä niitä vuokria olisi kuitenkaan voinut marraskuun aikana maksaa. Kotiin tultuani olen muutenkin ollut yleensä niin poikki että hyvä kun olen jaksanut perheeni hoitaa.

Tänään oli tullut haastemieheltä yhteydenottopyyntö. Vieläkö tässä vaiheessa yleensä saa sovittua asiat rahalla (=rästissä olevat vuokrat kuluvan kuun vuokra parin sadan kulut) vai onko nyt väistämättä edessä häätö?

Alan olla aika puhki. Jos lähtee katto pään päältä ja menee luottotiedot niin samalla loppuu yrittäminenkin. Sen jälkeen olen eläkeikään asti jollain työmarkkina- tai sossuntuella enkä siltikään saa ehkä koskaan kaikkia velkoja maksettua kun kasvavat korkoa koko ajan.

Leukakeinu alkaa taas tulla mieleen yhtenä vaihtoehtona, kun ei jaksa niin ei jaksa...

31

26320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vähän äkkiä

      eli jos haaste mieheltä tulee vasta kirje tai pyyntö.. soita heille yleensä ulosotto mies tulee oven taakse ja kantaa tavarat ulos... eli sieltä voi tulla haaste missä ilmoitetaan päivä milloin asunnon pitää olla tyhjä..

      • Kokenut

        Haasteessa ei ole häätöpäivää ! Avustava ulosottomies ilmoittaa oikeuden päätöksen jälkeen muuttopäivän. Ulosottomiehet eivät kanna tavaroita ulos, vaan valvovat kantamista !


      • tietoinen...
        Kokenut kirjoitti:

        Haasteessa ei ole häätöpäivää ! Avustava ulosottomies ilmoittaa oikeuden päätöksen jälkeen muuttopäivän. Ulosottomiehet eivät kanna tavaroita ulos, vaan valvovat kantamista !

        jos ei ole siihen päivään mennessä tavaroita viety pois... sovi nyt se asia ja maksa vuokra ajattele perhettäsi


      • " amanda"
        tietoinen... kirjoitti:

        jos ei ole siihen päivään mennessä tavaroita viety pois... sovi nyt se asia ja maksa vuokra ajattele perhettäsi

        kuinka äkkiä tälläset asiat yleensä käy.please vastatkaa joku! itselläni kyllä intrum justitialla nämä maksamattomat velat, eikä mistään häädöstä vuokranantaja ole puhunut.. pelotteletteko te ihmisii täällä vaan! ottakaa asioista ensin selvää.


    • ne vuokrat

      ajantasalle, niin kaikki on OK! Unohda leukakeinut sun muut ja lepää välillä. Tsemppiä sulle ja perheellesi. Asioilla on taipumus järjestyä!!!! :D

      • alkup.

        sain sovittua asian niin että maksan 15.12. mennessä VVOlle erääntyneet vuokrat joulukuun vuokran kulut ja asia on sillä hoidettu.

        En tiedä mistä ne rahat revin mutta hätätilassa lainaan puuttuvat sataset ystäviltä, enpä ole ennen heitä sellaisilla pyynnöillä vaivannut joten toivottavasti ymmärtävät...

        Kiitos rohkaisustasi.


      • plöö
        alkup. kirjoitti:

        sain sovittua asian niin että maksan 15.12. mennessä VVOlle erääntyneet vuokrat joulukuun vuokran kulut ja asia on sillä hoidettu.

        En tiedä mistä ne rahat revin mutta hätätilassa lainaan puuttuvat sataset ystäviltä, enpä ole ennen heitä sellaisilla pyynnöillä vaivannut joten toivottavasti ymmärtävät...

        Kiitos rohkaisustasi.

        helvetin hienoa että homma selvis

        itelle kävi huonommin...lennän tammikuun pakkasiin, kämpästä ulos


      • Kokenut
        plöö kirjoitti:

        helvetin hienoa että homma selvis

        itelle kävi huonommin...lennän tammikuun pakkasiin, kämpästä ulos

        USKO JO, ettei ulosottomies kanna kenenkään tavaroita minnekään, vaan on vain häädön valvoja.


      • joo1
        plöö kirjoitti:

        helvetin hienoa että homma selvis

        itelle kävi huonommin...lennän tammikuun pakkasiin, kämpästä ulos

        siksi kannattaa maksaa vuokransa ja hoitaa asiansa niin ei tule häätöä...eihän kukaan ilmaiseksi voi asua ja elää silti pitää.


    • jani70

      olen kokeut häädön ja ei oo kivaa kun lentää ulos kämpästö

    • kimbe84

      Itselläni on ollut vuoden ajan toistuvasti vuokra myöhässä. jokaisessa maksukehotus lapussa oli lukenut ( haemme teille häätöä toistuvien myöhästymisten vuoksi ) Nyt olen asunnut jo puoltoista vuotta osoitteessani ja lappujen lisätekstien teho on karttunut jo puolisen vuotta takaperin. Tänään havahduin viimein. Toistuvien myöhästymismaksujeni takia olenkin 3 kk.n laskut jättänyt maksamatta. Teksti oli muuttunut : ( Maksusi on toistuvasti myöhässä. Olemme jättäneet saatavan perittäväksi. Asianajotoimisti xx (nimi) sekä haemme sinulle häätöä asunnostasi. En uskonut tämän olevan vakaavaa mutta jotenkin eksyin sattumalta tähän sivustoon ja löysin kirjoitelman jossa (kokenut) kehoitti vastaavassa tilanteessa ottamaan heti yhteyttä. Joten keräsin luuni ja soitin. Soitolla pelastin asuntoni, mutta toisaalta olisin säästynyt 280 euron lisäkustannuksilta jos olisin toiminnut viikon aikaisemmin. Nyt olen perse auki ja olo on tyhjä eikä yhtään helpottunut. Mutta ainakin opin tästä jotain.. Ehkä

      • yh...

        mites tässä' tapauksessa käy! on vain ollut mennenä kuukausina rahattomia kuukausia ja en ole voinut maksaa 2kk, vuokriani, joten vuokrat ovat menneet intrum justitialle, joten vielä onnex ei ole mitään häätöä ole luvattu kun soitin ko.vuokran antajalle.. jotenkin maksoin onnekseni nyt tulevan vuokrani, sillä säästin nahkani,, muttta kyllä ne maksamattomat vuokrat on maksettava.. mutta kantsii aina soittaa ja sopia asiat, .. :(


    • 24

      Käyttävät häikäilemättä hyväkseen suomen valtiolta saamiaan avustuksia. Mutta jos heidän asiakkaansa myöhästyvät esim. vuokrien maksussa, niin jopas lähtee kirje ulosottoon ja nopeasti!!!!TÖRKEÄTÄ hyväksikäyttöä, lain sallimissa puitteissa, tietysti?

      • kffflflfof

        Jos ja kun tuo viesti ei ole sarkasmia niin kerroppas mitä noiden firmojen pitäisi tehdä?? Ajatella vaan että noh, olkoon nyt kolmen kuukauden vuokrat maksamatta mutta eiköhän se sitten maksele kun on rahaa?? Mitä jos itse olisit vuokranantaja, toimisitko noin? Epäilen aika vahvasti.. helvetin pelle.. aika idiootti olet kyllä..


      • frank pappa
        kffflflfof kirjoitti:

        Jos ja kun tuo viesti ei ole sarkasmia niin kerroppas mitä noiden firmojen pitäisi tehdä?? Ajatella vaan että noh, olkoon nyt kolmen kuukauden vuokrat maksamatta mutta eiköhän se sitten maksele kun on rahaa?? Mitä jos itse olisit vuokranantaja, toimisitko noin? Epäilen aika vahvasti.. helvetin pelle.. aika idiootti olet kyllä..

        jihuu olen asunut vuoden asunnossani olen maksanut vuokran yleensä kahdessa erässä kk koska saan palkkani kaksi kertaa. tänään paukahti sitten kirjallinen varoitus että vuokrat maksettava yhdessä erässä tai tulee häätö oho ? taidanpa etsiä joustavamman vuokra-antajan tai ostaa oman pankkiin saa varmasti lyhentää lainaa kaksi kertaa kuussa jos sovitaan heti alussa niin. no juu eipä se oo ku maksaa nyt kerralla niin kaun ku asun tässä.


      • ei auta kuin maksaa
        frank pappa kirjoitti:

        jihuu olen asunut vuoden asunnossani olen maksanut vuokran yleensä kahdessa erässä kk koska saan palkkani kaksi kertaa. tänään paukahti sitten kirjallinen varoitus että vuokrat maksettava yhdessä erässä tai tulee häätö oho ? taidanpa etsiä joustavamman vuokra-antajan tai ostaa oman pankkiin saa varmasti lyhentää lainaa kaksi kertaa kuussa jos sovitaan heti alussa niin. no juu eipä se oo ku maksaa nyt kerralla niin kaun ku asun tässä.

        "jihuu olen asunut vuoden asunnossani olen maksanut vuokran yleensä kahdessa erässä kk koska saan palkkani kaksi kertaa. tänään paukahti sitten kirjallinen varoitus että vuokrat maksettava yhdessä erässä tai tulee häätö oho ?"

        Mikäs siinä on ongelmana. Vuokra pitää olla maksettuna kokonaisuudessaan viimeistään sen eräpäivänä. Jos välttämättä haluat maksaa vuokran kaksi kertaa kuussa, niin ala maksamaan vuokra kuukauden etuajassa. Eli lokakuussa maksat vuokraa kahdessa erässä, jolloin vuokra kohdistuu marraskuun asumiseen ja marraskuussa taas maksat kaksi erää vuokraa, joilla maksat joulukuun asumisen.

        Tuohan vaatii sen, että saa säästettyä yhden ylimääräisen kuukauden vuokran. Senhän saa sitten joskus pois kun muuttaa. Toisaalta jos asuntoa meinaat vaihtaa, niin tarviihan sitä silloinkin rahaa muun muassa takuuvuokraan ja ensimmäisen kuukauden vuokrakin pitää maksaa ennakkoon. Vuokranantajalla on lain mukaa oikeus vaatia enintään kolmen kuukauden vuokraa vastaava vuokratakuu ja samanverran vuokraennakkoa.


      • vapejgvepjaq
        ei auta kuin maksaa kirjoitti:

        "jihuu olen asunut vuoden asunnossani olen maksanut vuokran yleensä kahdessa erässä kk koska saan palkkani kaksi kertaa. tänään paukahti sitten kirjallinen varoitus että vuokrat maksettava yhdessä erässä tai tulee häätö oho ?"

        Mikäs siinä on ongelmana. Vuokra pitää olla maksettuna kokonaisuudessaan viimeistään sen eräpäivänä. Jos välttämättä haluat maksaa vuokran kaksi kertaa kuussa, niin ala maksamaan vuokra kuukauden etuajassa. Eli lokakuussa maksat vuokraa kahdessa erässä, jolloin vuokra kohdistuu marraskuun asumiseen ja marraskuussa taas maksat kaksi erää vuokraa, joilla maksat joulukuun asumisen.

        Tuohan vaatii sen, että saa säästettyä yhden ylimääräisen kuukauden vuokran. Senhän saa sitten joskus pois kun muuttaa. Toisaalta jos asuntoa meinaat vaihtaa, niin tarviihan sitä silloinkin rahaa muun muassa takuuvuokraan ja ensimmäisen kuukauden vuokrakin pitää maksaa ennakkoon. Vuokranantajalla on lain mukaa oikeus vaatia enintään kolmen kuukauden vuokraa vastaava vuokratakuu ja samanverran vuokraennakkoa.

        Voi olla jo liian myöhäistä, kokeile.


        jos ei oo liian myöhästä nii rahojen on oltava tassussa ja kaikkine kuluinee ja ne pitää maksaa VÄLITTÖMÄSTI.


      • vapejgvepjaq
        vapejgvepjaq kirjoitti:

        Voi olla jo liian myöhäistä, kokeile.


        jos ei oo liian myöhästä nii rahojen on oltava tassussa ja kaikkine kuluinee ja ne pitää maksaa VÄLITTÖMÄSTI.

        ja sit ton pelleilyn jälkee älä odota enää saavas SATOlta, VVOlta tai kaupungilta asuntoa!!!!!!! se vuokrarästimerkintä vaikuttaa nii paljo.Ihansama onko sulla lapsia vai ei!!


      • DFGHJKL.
        vapejgvepjaq kirjoitti:

        ja sit ton pelleilyn jälkee älä odota enää saavas SATOlta, VVOlta tai kaupungilta asuntoa!!!!!!! se vuokrarästimerkintä vaikuttaa nii paljo.Ihansama onko sulla lapsia vai ei!!

        Sinulla on alaikäisiä lapsia ja asut niiden kanssa niin kysymys kuuluu.MIHINKÄ LAPSIPERHE TÄNÄ PÄIVÄNÄ HÄÄDETÄÄN EI MIHINKÄÄN TÄLLÄISILLÄ HUOSTAAOTOILLA SUN MUILLA ON TURHA JANKATA EI NIMITTÄIN PIDÄ PAIKKAANSA SIIS VUOKRANMAKSU LAKKOON KAIKKI!


    • tytti3

      minulla yhden kuukauden vuokra maksamatta.tuli postia ulosottomieheltä,sato hakee häätöä.laillisesti se onnistuisi vasta kahden vuokran jälkeen,mutta sato rikkoo lakia.kaksi viikkoa olisi aikaa maksaa 546 euroa tai häätö napsahtaa.oikeus kulut lisäksi.otan häädön koska tämä alue oulun meri toppila on tosi rauhaton.haulikolla ammuskelu tappo tarkoituksessa arkipäivää samoin puukotukset.pihalla puukottivat miestä hengen vaarallisesti.parin viikon päästä yks ihminen sai haulikosta.asunnon saa kyllä vaikka luottotiedot menisi,minulla on mennyt.vuokraennakkoa joutuu enemmän maksamaan.köyhälle maksaa sossu vuokraennakon vaikka olisi töissä.

      • piupalipaupalipumsti

        Meri toppilas oon asunut itsekin(sillonkitapahtu äksönii). Mihis meinasit häävön jälkeen päästä tai mihin pääsit, ois kiva kuulla? Kaakkuriin,rajakylään,kaukovainioon, vai oletkos asunnoton. Kaikilla ei ole oikeutta valita naapuristoon sitä parasta paskaluokkaa.
        Itseäni ei yhteiskuntaluokan alareunassa vaivaa noi juopponarkkishördellit, vaan olen löytänyt talon jossa suurin saaste on talon juoruämmät.
        No helppoo on elämä mulla tällä pisteellä. Mutta mikäs sulla tällähetkellä, näin häädön jälkeen????


    • Lapsetko turvas??

      Joo, no alaikäset lapset lähtevät välittömästi kiireelliseen sijoitukseen. Sitten kiu vanhemmat ovat saaneet uuden asunnon ja elämän taas raiteelleen, niin herää yht, äkkiä "huoli" jostain vanhemmuudesta.. Lapset siis huostaanotetaan, jonka seurauksena vanhemmilta viedään lapsilisät ym. lisä tulot, joilla uuden asunnon/elintason voisi saada.. sitten vanhemmat eivät vaan oikeesti enää jaksa käydä töissä.. Vaan alkaa käyttää päihteitä...(niitä eivät vanhemmat käyttäneet olleenkaan, ennen huostaanottoa, joka siis johtui ALUNPERIN häädöstä..) No vanhemmat saivat uuden asunnon ja kaikki piti olla hyvin, MUTTA yht äkkiä löytyykin (sossujen MUTU:tuntumaa ja herää uusi "HUOLI") Eli lapsia ei saakaan kotiin, silloinkun oli alunperin sovittu...!!! MIKä VITTU tässä säälittävässä kukkahattutäti yhteiskunnassa oikein mättää....??????

      • sossupaholainen

        Asunnottomuus ei ole syy huostaanottoon. Mutta kannattaa olla yhteydessä sossuun ENNEN häätöä, esimerkiksi silloin kun näyttää että ensimmäinen vuokra jää maksamatta.


    • nurkkaan ajettu

      Yritin saada vuokranantajan kanssa,sovittua rästivuokrista.Ne ovat syntyneet niin,että välillä katkeaa kelan tulot ja en ollut asioinut sosiaalitoimistossa vuosiin.Joten ajattelin heidän maksavan vuokran suoraan sieltä tälle vuokranantajalle ja jossain vaiheessa,sanoinkin heille,etttä tekevät niin.
      No,minulle tuli elokuussa ilmoitus,että rästejä on 1200,-,soitin ja kysyin,että mistä nämä ovat synt.koska itse laskin n.300e,sieltä vaan sanottiin,että tietyt kuukaudet maksamatta ja ne oli ne asioinnit toimeentulotukiasioissa.Ihmettelen silloin aikaisemmin,että onpas noussut paljon laskuja,mitä ottavat huomioon,kun sain sen helkatin vuokran omalle tilille ja se olisi pitänyt ittse tietysti hoitaa.Mutta näkihän varmaan siellä toisella kerralla,että se oli jäänyt maksamata ja kukaan ei sanonut mitään!!!Yritin sovitella vuokranantajan kanssa asiaa,mutta en saanut tarpeeksi maksuaikaa ja nyt on jo tilanne sellainen,että odotan käräjä-oikeudelta vastausta,kun teinhän vastineen asiaan.Asunnossa ei ole tehty korjaustöitä ja pahimillaan lattialla ollut mittari näyttänyt 14,vetää joka nurkasta ja ulkoovi ei mene kun kunnon voimaa käyttäen kiinni.Olen jatkuvasti sairaana ja etsinkin uutta asuntoa,myös sen takia koko ajan ja tiedän,että häätö on tulossa,en jää odottelemaan.Mutta miksi kukaan sosiaalityöntekijä ei auta asioissa,eivätkä edes sitä,että on syntynyt väärinkäsitys tuossa maksuasiassa??Mutta ei heiltä ole ennenkään saanut kun:voivoi ja oletko ollut aktiivinen jne...Sairaana nytkin ja lääkekuuri,siihen välillä kuume 39,niin ei oikein jaksa olla kovin aktiivinen,jokaisessa asiassa ja kun on muitakin hoidettavia asioita.Pääasia,että pääsen tästä ns.home/kosteusvaurio asunnosta pois,kunhan saisin jonkunlaisen asunnon jostain???Minä ainakin ymmärrän niitä jolla on maksuvaikeuksia ja heidät ajetaan niin nurkkaan,että et saa maksettua,maksamattomia pois :( Toivon vaan,ettei kukaan perheellinen muuta tähän kylmään vetoisaan asuntoon,Ja sitten tässä on kaksi asuntoa,sellaisessa käytössä että asukkaat eivät edes asu niissä vaan pitävät ns.varastona ja käyvät vaan postinsa katsomassa.Ja asuntojonossa on vaikka,kuinka paljon esim.perheellisiä.Niin eikö tuo ole väärin,minusta ainakin!!!!

      • jokalamahumata

        Tees oma ketju,äläkä vastaa 2005 juttuihin.
        Parhaimmat neuvot saat, kun olet täysin rehellinen. Jos vähänkään kaunistelet, jäät valheesta kiinni ja eik mittään.
        No, olet saamassa häävön, oletkos maksanut väärillä viitteillä väärille tileille tai jättänyt sossun paprut lukematta,häh???

        Jos itselleni sattuisi niin, että jokin lasku tulisi eräpäivän jälkeen uudestaan kotiini tarkistan yleensä ekana oman tiliotteeni. Mullakun on lievä lukihäiriö, jos jokin numero ei natsaa on lasku maksettu väärillä viitteillä. Mutta on sattunut sitäkin, et olen unohtanut, koko maksun, epäillyt postia ja siivotessa löytänyt laskun pinosta, jossa muut maksut on maksettu, paitsi tuo yksi karhuttu.
        Myt nö okkau, pieniä virheitä meille jokaiselle sattuu, mutta toistuvat erheet on jo ihme. Miksi et oloe lukenut päätöksiä tai maksanut vuokria, ei mene selitykset läpi..... Hoija homma kotiin ja korjaa oma erhe. Tekemällä joskus väärin saattaa oppia enempi, ko tekemällä aina oikein...


    • kdkxkxkx

      Kyllä on taas satuja mene töihin

    • vuokranantaja3

      Miten saada vuokrat vuokralaiselta joka ilmoitti ettei aiokaan maksaa ?

      • omiasi ovat rahat

        Maksumuistutuksia kaksi, sitten maksuvaatimus, sitten käräjäoikeuden haastemies, sieltä se menee parin mutkan kautta ulsottomiehelle, joka ottaa palkasta suoraan.

        Hyvin todennäköisesti rahat löytyvät viimeistään sillon, kun tulee haastemies ovelle.
        Näin vuokralaiselle ei edes välttämättä tule "harmeja", jos semmoinen surettaa.


    • mudrer

      Ulostotto on perseestä ja ihmisten kiusaamista.

      • en ymmärrä

        Perustele.


      • jfjcjcnck

        On se kauheaa kun pitää velkansa maksaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4520
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      246
      2249
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1660
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      161
      1452
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      291
      1337
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1137
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1094
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1075
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      62
      1031
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      119
      967
    Aihe