paljon prossat?

taksi3

Paljon teillä renkikuskeilla on yleensä provikka prosentit. Kuullut, että täällä savon suunnalla olisi 30 aika yleinen. Itselläni se on 28 prosenttia verottomasta kassasta... Onko ihan surkea???

67

4620

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taksi3

      Eikun siis anteeks, 30 prossaa verottomasta kassasta...

      • Brr

        Pk-seudulla noin surkeasti ei maksa kuin kovanen. Itse saan 37% alvittomasta kassasta...


      • Aut.
        Brr kirjoitti:

        Pk-seudulla noin surkeasti ei maksa kuin kovanen. Itse saan 37% alvittomasta kassasta...

        Sanoo, että 32% on aloittavan kuljettajan palkka. Tuon sopimuksen mukaan maksellaan myös arkipyhäkorvauksia yms. Kaikki työnantajat eivät kuulu sopimuksen piiriin, joten palkka neuvotellaan tapauskohtaisesti. Asia on kuitenkin loppujen lopuksi aika monesta kiinni. Työnantaja maksaa joissain tapauksissa vaatteet, joskus tarjoaa ruuat, taikka auton työmatkoja varten.

        Pääkaupunkiseudulla minimi sekä yleisin taitaa olla 35%. Tuollakaan prosentilla ei meinaa saada työntekijöitä.


      • ---------------
        Brr kirjoitti:

        Pk-seudulla noin surkeasti ei maksa kuin kovanen. Itse saan 37% alvittomasta kassasta...

        tuleeko sen lisäksi vielä lomakorvaus?


      • kuuluu
        Aut. kirjoitti:

        Sanoo, että 32% on aloittavan kuljettajan palkka. Tuon sopimuksen mukaan maksellaan myös arkipyhäkorvauksia yms. Kaikki työnantajat eivät kuulu sopimuksen piiriin, joten palkka neuvotellaan tapauskohtaisesti. Asia on kuitenkin loppujen lopuksi aika monesta kiinni. Työnantaja maksaa joissain tapauksissa vaatteet, joskus tarjoaa ruuat, taikka auton työmatkoja varten.

        Pääkaupunkiseudulla minimi sekä yleisin taitaa olla 35%. Tuollakaan prosentilla ei meinaa saada työntekijöitä.

        eikös työnantajan kuulu maksaa joku vaateraha ain a riippumatta sopimuksista.


      • Aut.
        kuuluu kirjoitti:

        eikös työnantajan kuulu maksaa joku vaateraha ain a riippumatta sopimuksista.

        Yleensä taksityönantaja maksaa osan vaatteista, mutta ei sitä mitenkään kuulu maksaa.


      • Aut.
        --------------- kirjoitti:

        tuleeko sen lisäksi vielä lomakorvaus?

        Lomarahaa kertyy, jos työvuoroja on vähintään 14 kuukaudessa. Käytännössä esim. tuurarille ne lomarahat maksetaan, vaikka ajaisi vähemmänkin. Lomaraha on ensimmäisenä vuonna 8,5% ja sen jälkeen 11% kuljettajan palkasta.


      • iiisäntä
        Aut. kirjoitti:

        Lomarahaa kertyy, jos työvuoroja on vähintään 14 kuukaudessa. Käytännössä esim. tuurarille ne lomarahat maksetaan, vaikka ajaisi vähemmänkin. Lomaraha on ensimmäisenä vuonna 8,5% ja sen jälkeen 11% kuljettajan palkasta.

        On maksettava vaikka ajaisit vain yhden kyydin!
        Huom!


      • Nimetön
        iiisäntä kirjoitti:

        On maksettava vaikka ajaisit vain yhden kyydin!
        Huom!

        jos meinaa saman kuskin saada joskus muulloinkin töihin. Lomaa pykälien mukaan ei kerry, jos ei aja sitä 14 vuoroa kuukaudessa.


      • iiisäntä
        Nimetön kirjoitti:

        jos meinaa saman kuskin saada joskus muulloinkin töihin. Lomaa pykälien mukaan ei kerry, jos ei aja sitä 14 vuoroa kuukaudessa.

        Aivan. Näin se menee. Ja näin olen toiminutkin kuskieni kanssa, eivät valita.


      • suuhari
        Aut. kirjoitti:

        Lomarahaa kertyy, jos työvuoroja on vähintään 14 kuukaudessa. Käytännössä esim. tuurarille ne lomarahat maksetaan, vaikka ajaisi vähemmänkin. Lomaraha on ensimmäisenä vuonna 8,5% ja sen jälkeen 11% kuljettajan palkasta.

        sulla on vanhaa tietoa! prossat on 9% ja 11,5%..


      • skandium
        Nimetön kirjoitti:

        jos meinaa saman kuskin saada joskus muulloinkin töihin. Lomaa pykälien mukaan ei kerry, jos ei aja sitä 14 vuoroa kuukaudessa.

        Lomaa ei kerrykään, jos jää alle 14 vuoron per kk, mutta lomakorvausta saa kuitenkin aina. Sitä saa alle vuoden työsuhteissa 9 % ja yli vuoden kestäneissä työsuhteissa 11,5 %.


      • Niinpä niin se olikin sit vain satu


    • Mr.QQ

      35,65%....että näin tääl pohjois-pohjanmaalla

    • hki-dax

      ..ja tosi mukava isäntä...

      • Pirssikuski

        Verollisesta kassasta.


      • On noin
        Pirssikuski kirjoitti:

        Verollisesta kassasta.

        42%


      • Mää
        On noin kirjoitti:

        42%

        Eikös 35% verollisesta ole 37,8% verottomasta?

        Tampereella 39% verottomasta ja lisänä mukava autoilija...


      • skandium
        Mää kirjoitti:

        Eikös 35% verollisesta ole 37,8% verottomasta?

        Tampereella 39% verottomasta ja lisänä mukava autoilija...

        35 % alv 8 % verollisesta kassasta on nimenomaan 37,8 % verottomasta, kuten edellinen kirjoittaja tiesi. Helpoiten saa tietää verottoman kassan arvon (jos ei ole ollut vuoron aikana tavarakuljetuksia, joissa alv % on 22 eikä 8...), kun jakaa kertyneen kassan luvulla 1,08. Moni erehtyy siinä, että kertoo verollisen kassan luvulla 0,92, josta tulee kuitenkin liian pieni luku, koska oikeasti veroton kassa on noin 0,926 x verollinen kassa.


    • skandium

      Ajan tuurarina Helsingissä, ja provikka on 37 % lomakorvaus. En tosin saa mitään pyhälisiä tms. joita jotkut kertovat saavansa. Harvemmin kyllä ajankaan sunnuntaipäivää.

    • reilu?!

      Maksan kaikille 38% alv0 kassasta lomarahat. Kerranvuoteen vaatteet, pikkujoulut ja kesäjuhlat... Esim huollossa käynnistä kunnon lounas yms. Hyvät pojat pysyy tallissa!

      • Ninhän sitä luvataan näin palstalla?
        Luepa AKT sivuilta uusi taxsien työehto
        sopimus siihen kuuluu paljon muutakin?
        Jos kalusto olis vielä kunnossa
        olisin halunnut sellaisen isännän
        duuniin heti


    • ViidenTähdenUberi

      Sunnuntaisin (tänään) 100%

      8-10 työtunnilta 50%

      Yli 10 tunnilta 100%

      • isäntä__

        Nähtävästi sinulla on harvinaisen tyhmä isäntä....antaisin ennemmin auton seistä.....


      • SeOnTrolli
        isäntä__ kirjoitti:

        Nähtävästi sinulla on harvinaisen tyhmä isäntä....antaisin ennemmin auton seistä.....

        Ei tuo aja taksia. Trollailee vakituisesti täällä...


    • Mr.Adolf

      Turussa 35 %,ajan vakituisesti ko. isännälle.Tunnen kuskin joka saa 32 %,kehoitin neuvottelemaan isäntänsä kanssa.

      • Mr.Adolf

        Kerro kuinka usein pääset "prosenteille" eli kuinka usein prosentit ylittää sen TES palkan joka maksettaan "takuuna" jos porsentit jää alle


      • VeskuS
        Mr.Adolf kirjoitti:

        Kerro kuinka usein pääset "prosenteille" eli kuinka usein prosentit ylittää sen TES palkan joka maksettaan "takuuna" jos porsentit jää alle

        Katos, kehari = kehitysvammainen, on taas kaapannut käyttöönsä toisten nimimerkin. Ei tuo millään hoidolla parane, kehitys jäänyt äidin masussa kesken ja tuollainen tuo on aina. Ei ymmärrä tavallista tekstiä, sanoo sen olevan SIANSAKSAA??! Ei kukaan täydellä järjellä varustettu ihminen jankuta vuosikausia jotain TES juttua linkaten sataan kertaan jotain linkkiä. Tätä prosenttipalkka jankutusta olemme saaneet lukea pari vuotta, montakohan vuotta vielä sitä luemmekaan? Onneksi netistä löytyy tuhansia huomattavasti kiinnostavampia asioita, kuin joku suomi24:n taksipalsta. Täällä joskus vilkaisen keskustelujen tarjontaa, prosenttipalkka"myytti" on aina joka toisessa ketjussa...

        Hohhoijakkaa....


      • Mr.Adolf

        Mikä vaivaa ksukeja? Asiallsiesti kysyttiin kuinka usein pääsee "prosenteille" eli kuinka usein kassa on niin iso ettei tartte käyttää "takuupalkkaa"

        Siitä alkoi stalkkaus, nimittely, huutaminen, haukkuminen, jankuttaminen jne...

        Odotellaan siis vastausta


      • BusissaHakkaajaTaas
        Mr.Adolf kirjoitti:

        Mikä vaivaa ksukeja? Asiallsiesti kysyttiin kuinka usein pääsee "prosenteille" eli kuinka usein kassa on niin iso ettei tartte käyttää "takuupalkkaa"

        Siitä alkoi stalkkaus, nimittely, huutaminen, haukkuminen, jankuttaminen jne...

        Odotellaan siis vastausta

        Katso Bussissa keharin hakkaaja itse jälleen jankuttamassa tarinoitaan. Ei ole vahva päivä sinulla taaskaan. Runosmäellä nimimerkinkaappaaja jälleen yksinäisyydessään kirjoittaa typeryyksiään.


      • Mr.Adolf

        Taas nähtiin!!! Kuskit saa täyden raivarin kun muistutetaan takuupalkasta... Oi miksi


      • oijäöopjm
        Mr.Adolf kirjoitti:

        Mikä vaivaa ksukeja? Asiallsiesti kysyttiin kuinka usein pääsee "prosenteille" eli kuinka usein kassa on niin iso ettei tartte käyttää "takuupalkkaa"

        Siitä alkoi stalkkaus, nimittely, huutaminen, haukkuminen, jankuttaminen jne...

        Odotellaan siis vastausta

        "Siitä alkoi stalkkaus, nimittely, huutaminen, haukkuminen, jankuttaminen jne..."

        Sinä täällä jankutat, ei kukaan muu! Et aja itse taksia, mitä teet taksipalstalla? Vastaathan myös?


      • KuusYsiäKoneeseen
        oijäöopjm kirjoitti:

        "Siitä alkoi stalkkaus, nimittely, huutaminen, haukkuminen, jankuttaminen jne..."

        Sinä täällä jankutat, ei kukaan muu! Et aja itse taksia, mitä teet taksipalstalla? Vastaathan myös?

        Kerro ASIALLISESTI monenako vuorona pääsee prosenttipalkoille ja monenka joutuu turvaantumaan takuupalkkaan


      • öijäöopjm
        KuusYsiäKoneeseen kirjoitti:

        Kerro ASIALLISESTI monenako vuorona pääsee prosenttipalkoille ja monenka joutuu turvaantumaan takuupalkkaan

        " Sinä täällä jankutat, ei kukaan muu! Et aja itse taksia, mitä teet taksipalstalla? Vastaathan myös? "

        Jospa vastaisit itse sinulle esitettyihin kysymyksiin, ennen kuin vaadit vastauksia muilta? Tuota jankkaamista ei lue kukaan. Onko järkesi lopullisesti paennut? Et itse aja taksia, mitä sinua kiinnostaa alan palkka-asiat? Eiköhän jokainen huolehdi omista palkoistaan ilman sivullisten uteluita?

        Siis mitä teet taksipalstalla?

        ASIALLINEN vastaus, kiitos!


    • Tolppahomo

      Mä saan Stadissa 47% verottomasta, etelänlomat ja Hesen tarjoukset kaupanpäälle. Piparii isännän rouvalta, sukupuolitautiklinikan kausikortti. Vihreä Jopo työsuhdekulkuneuvona, olen sivari. Ja muutenkin kehitysvammainen.

    • Mr.Adolf

      Mr. Adolf nimellä kirjoittaa lisäkseni joku idiootti.Mikäli tunnette kys. henkilön,ilmoittakaa minulle.Loppuu paskankirjoitus.Liiviveikot jututtavat idioottia,sen jälkeen ei kaappaa nimimerkkiäni.Kiitollisena odotan ,että saan idiootin henkilöllisyyden selville.Volvokuski Turusta.

      • VeskuS

        Sieltä se teiän nurkilta on. On ajellut aikanaan Mondeolla. Paikallinen tollo, häiriköiny täällä jo vuosia. Täysi idiootti!


    • Suurinosaonsniiduja

      Lomarahojen maksaminen on ihan omistajasta kiinni ja hyvin harva isäntä niitä maksaa.Toki muutamia reilujakin isäntiä löytyy pääkaupunkiseudulta.

      • PalkanMaksaja

        Kyllä lomarahat on ihan kaikkien työnantajien maksettava, ei siitä voi tinkiä. Vaikka ne on kevään tullen suuria maksueriä, on ne pakko maksaa. Nykyisin on näitä n.s. "liikemiesautoilijoita", jotka eivät ole itse ajaneet renkinä koskaan, nämä sen saattavat unohtaa. Itse ajelin vuosikaudet renkinä ja tiedän, ketkä sen rahan firmaan tuo, kuskit siis. Haluan olla reilu kuskeilleni muutenkin, saan samaa lojaaliutta myös heiltä takaisin. Asiallinen saa olla, ei sentään sniidu!


      • PalkanMaksaja
        PalkanMaksaja kirjoitti:

        Kyllä lomarahat on ihan kaikkien työnantajien maksettava, ei siitä voi tinkiä. Vaikka ne on kevään tullen suuria maksueriä, on ne pakko maksaa. Nykyisin on näitä n.s. "liikemiesautoilijoita", jotka eivät ole itse ajaneet renkinä koskaan, nämä sen saattavat unohtaa. Itse ajelin vuosikaudet renkinä ja tiedän, ketkä sen rahan firmaan tuo, kuskit siis. Haluan olla reilu kuskeilleni muutenkin, saan samaa lojaaliutta myös heiltä takaisin. Asiallinen saa olla, ei sentään sniidu!

        Loma(ltapaluu)raha maksetaan vain jos TES sen määrää.

        Sen sijaan lomakorvaus eli 11,5% palkasta maksetaan AINA, olkoon palkan perusteena mikä tahansa! Jos ei susoiolla maksa, niin oikeuden kautta sitten.

        Moni osa-aikatyötön haluaisi että palkka nousisi 11,5% ja lomakorvaus jäisi pois... Voisihan pomo näin tehdä mutta mulkku kuski voisi sitten hakea vaikka oikeuden kautta ne lomakrvaukset


    • Ehkakuskiksi

      Paljon tuollaisessa 12h vuorossa esim la yö on tuntipalkka? Kassa on varmaan ihan kohtuu hyvä?

      • PalkanMaksaja

        Turun trolli tekis kympillä tunti. Todellisuudessa mun kuski sai viime lauantaina kymmenen tunnin vuorossa bruttona 280€. Prosenttipalkka. Mut joku sanoo et prosenttipalkka on myytti. ;)


      • PalkanMaksaja

        Minimimtuntipalkka on 11,99€ lomat ylityöt joten minimi on:

        Perustunteja 12 * 11,99€ = 143,9€
        50% ylitöitä 2 * 11,99/2 = 11,99
        100% ylitöitä 2 * 11,99 = 24€

        Minimi on siis 180€ lomat eli 201€

        Prossapalkka tietenkin voi nostaa tota jos asiakkaita todella paljon....

        Ja yllä olevan tapauksessa prosentit ylititti takuupalkan, ei ongelmaa... Jos kassaan olisi tullut vaikkapa 100€ niin eipä olisi pääst prosenteille...


      • taksarinav1998

        Missä on tollanen palkan maksu.Pistä yhteys tietoja.Olen heti valmis vaikka vaihtamaan paikkakuntaa.Meillä pääkaupunkiseudulla on ainakin erinlainen systeemi.


      • PalkanMaksaja
        PalkanMaksaja kirjoitti:

        Minimimtuntipalkka on 11,99€ lomat ylityöt joten minimi on:

        Perustunteja 12 * 11,99€ = 143,9€
        50% ylitöitä 2 * 11,99/2 = 11,99
        100% ylitöitä 2 * 11,99 = 24€

        Minimi on siis 180€ lomat eli 201€

        Prossapalkka tietenkin voi nostaa tota jos asiakkaita todella paljon....

        Ja yllä olevan tapauksessa prosentit ylititti takuupalkan, ei ongelmaa... Jos kassaan olisi tullut vaikkapa 100€ niin eipä olisi pääst prosenteille...

        Mistä tuollaiset luvut oikein otetaan? Käsittämätöntä jokellusta?


      • PalkanMaksaja
        PalkanMaksaja kirjoitti:

        Minimimtuntipalkka on 11,99€ lomat ylityöt joten minimi on:

        Perustunteja 12 * 11,99€ = 143,9€
        50% ylitöitä 2 * 11,99/2 = 11,99
        100% ylitöitä 2 * 11,99 = 24€

        Minimi on siis 180€ lomat eli 201€

        Prossapalkka tietenkin voi nostaa tota jos asiakkaita todella paljon....

        Ja yllä olevan tapauksessa prosentit ylititti takuupalkan, ei ongelmaa... Jos kassaan olisi tullut vaikkapa 100€ niin eipä olisi pääst prosenteille...

        Tuomas, lueppa tämä ja puhu sitten TES sopimuksista!

        http://www.kouvolansanomat.fi/Online/2014/07/18/Taksikuskit kärsivät työehtosopimuksen puutteesta/2014217639112/4

        Mahdatko ymmärtää tätä normaalia lehtijuttua, vai onko se SIANSAKSAA?


      • PalkanMaksaja
        PalkanMaksaja kirjoitti:

        Tuomas, lueppa tämä ja puhu sitten TES sopimuksista!

        http://www.kouvolansanomat.fi/Online/2014/07/18/Taksikuskit kärsivät työehtosopimuksen puutteesta/2014217639112/4

        Mahdatko ymmärtää tätä normaalia lehtijuttua, vai onko se SIANSAKSAA?

        Jostain syystä linkki ei tullut kokonaisena klikattavaksi. Ei hätää, sinä Tuomas osaat copy/pasten nimimerkkejä kopioidessasi, kopioippa linkki kokonaisuudessaan osoiteriville, saat ihan "uutta ja ihmeellistä" tietoa.... :(


      • PalkanMaksaja

      • SisuMäättäTrolli
        PalkanMaksaja kirjoitti:

        http://www.akt.fi/site/assets/files/2184/taksi_tes_2014-2017_nettiin_id_11809.pdf

        Työehtosopimus ne määrittelee

        Ja saiskos vähän huonoa trollia tyyliin "tota noudattaa 1%" tai muuta kivaa näin perjantain ratoksi

        Jospa vaivautuisit lukemaan, ketä se todella koskee, ihan näin tähän väliin. Tota noin, miksi nää sua kiinnostaa palaakaan, et aja taksia, etkä tule koskaan ajamaan. En mäkään mene sairaanhoitajille neuvomaan palkka-asioissa heidän keskustelupalstoilleen. Mitä siis etsit täältä? Vastaatko joskus trolliesi välillä?


      • OlenSisuMäättäTrolli
        SisuMäättäTrolli kirjoitti:

        Jospa vaivautuisit lukemaan, ketä se todella koskee, ihan näin tähän väliin. Tota noin, miksi nää sua kiinnostaa palaakaan, et aja taksia, etkä tule koskaan ajamaan. En mäkään mene sairaanhoitajille neuvomaan palkka-asioissa heidän keskustelupalstoilleen. Mitä siis etsit täältä? Vastaatko joskus trolliesi välillä?

        Se muuten lukee siinä trollilinkissä, jota olet copy/pastennut 128 kertaa. Lukisit joskus, mitä tänne linkität? Ai niin, sehän on sitä SIANSAKSAA, jot keharit ei ymmärrä? Oletko Downilainen, vai muuten vaan alikehittynyt? Veikkaan, että olet 10-vuotiaan tasolla, ei tuollaisia tarinoita aikuiset, tai aikuisiksi kehittyneet julkaise.


      • HaluatkoKehariTurpaan
        OlenSisuMäättäTrolli kirjoitti:

        Se muuten lukee siinä trollilinkissä, jota olet copy/pastennut 128 kertaa. Lukisit joskus, mitä tänne linkität? Ai niin, sehän on sitä SIANSAKSAA, jot keharit ei ymmärrä? Oletko Downilainen, vai muuten vaan alikehittynyt? Veikkaan, että olet 10-vuotiaan tasolla, ei tuollaisia tarinoita aikuiset, tai aikuisiksi kehittyneet julkaise.

        Anteeski, mä,ei ymmärätänyyt mitä siinä TES jutussa luki. Koeutuan sueraavalla keralla lukea mitä niis linkeis on. Mä oon kehari emmä tajustanut noit.


      • SisuMäättä
        HaluatkoKehariTurpaan kirjoitti:

        Anteeski, mä,ei ymmärätänyyt mitä siinä TES jutussa luki. Koeutuan sueraavalla keralla lukea mitä niis linkeis on. Mä oon kehari emmä tajustanut noit.

        Totta :D Simppeliä :D Nimenomaan :D Eiks jep :D


      • KuudenTähdenUberi

        Kaksi viestiä trollaamista samaan ketjuun keksellä yötä ja itsensä kanssa puhumista...

        Noh SÄÄLITTÄVÄ tapaus olet, ja kovin yksinäinen, perjantaina puol 12 yöllä koneella....

        Noh TES ei ole mikään vanha vaan edelleen voiamssa


    • isommanliksantoivossa

      Missä saa tes palkkaa.Minä haluan tietää vai valehtelevatko kaikki taksarit.
      Olkaa nyt joku rehellisiä ja ilmoittakaa jos maksatte tes palkkaa.

      • isommanliksantoivossa

        Joka firmassa! Joko heti tai oikeuden kautta...

        Se moniko maksaa TES-palkan prosentit onkin toinen tarina... taitaa 99,9% firmoista mennä sillä minimituntipalkalla


    • Pirssari

      Mikä se työehtosopimus on? Onksse jotain syötävää?

      • HaluatkoKehariTurpaan

        Sellainen joka määrittelee minimipalkat kokemusvuosien mukaan, lomarahat, sunnuntaityöt, ylityöt jne...


    • yhtäänentunne

      Yhteystietoja kaivataan,kuka tai missä maksetaan tai maksaako joku jollain muulla systeemillä kuin prossa palkalla.

      • yhtäänentunne

        Tuntuu aika tyhmältä työ prosapalkka! Kuskin palla juoksee vaikka auto ei tuota! toisaalta taasen vilkkaana aikana auton ylimääärinen tuotto menee kuskille!

        Joten taitaa se tuntipalkka ilman prosentteja olla se yleisin palkkausmuoto

        Paras tietenkin olisi että kuski saisi vaikkapa 40% kassasta ilman takuupalkkaa, se nyt vian ei ole mahdollsita


      • Kullikko

        Älä muuta viserrä.


      • Prosentipalkkaaja
        yhtäänentunne kirjoitti:

        Tuntuu aika tyhmältä työ prosapalkka! Kuskin palla juoksee vaikka auto ei tuota! toisaalta taasen vilkkaana aikana auton ylimääärinen tuotto menee kuskille!

        Joten taitaa se tuntipalkka ilman prosentteja olla se yleisin palkkausmuoto

        Paras tietenkin olisi että kuski saisi vaikkapa 40% kassasta ilman takuupalkkaa, se nyt vian ei ole mahdollsita

        Ketä kiinnostää? Turun trollia ehkä?


    • vuorotonvuoro

      Meillä Kovasella palkka on 43,5 %

      • VuorotonVuoroIhanaa

        Kovanen maksaa 30 %. Stadin paskin prossa ja paskin työpaikka.


      • vuorotonvuoro

        Totta,Kovanen on Persiestä


    • Qujima

      Vappuna ja juhannuksena 300%.

    • senttikikuli

      Kowanen Maksaa 53 pro/senttia palkkaa

    • ViidenTähdenUuber

      Mulla on 80%

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1605
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1086
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1062
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1029
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      950
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      837
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      731
    Aihe