spagaatti

onko toivoa

Onko toivoa saada tehdyksi spagaatti? Yritin tehdä mutta jalkojen alle jäi niinku noin 40 senttimetriä tyhjää...Enkä oo enää hirveän nuori, taitaa luut ja lihakset olla jumiutunu....

56

23010

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tehä

      mää ainaki spagettia ossaan keitellä

      • kiva tyyppi

        pitää joka päivä treenata pakaroita ja liikkua paljon että lihakset pehmenee ja sitten se ei satu olen 7v ja olen sirkus koulussa mutta en enää täyti 10v en ole enää siellä sirkus koulussa


      • Anonyymi

        Mitä ei toi ollu hyvä vitsi😠😤😡🔥


    • jaana_

      venyttele vain tv:n ääressä joka ilta.

      • cheerious

        itseasiassa ei kaikille. jotkut vaikka kuinka venyttelis, ei millää vaa saa, että silleinki voi olla.

        Mut siis aluks just vähä lämmittelet enneku venyttelet, just takareisi, etureisi, pohkeet, pakarat yms (:


    • käy

      se on vain niin ettei spakaattiin niin vain mennä. Tai jos joku menee harjoittelematta niin on aika lahjakas venyvyydeltään. Olen entinen voimistelija ja valmentaja siksi tiedän että spakaatin saaminen vaatii aikas paljon treenaamist. Eroja henkilöiden välillä on paljon . jollakin voi mennä 2 viikkoa toisilla 2 vuotta. Harjoittelu pitäisi olla lähes päivittäistä ja ne tulisi tehdä oikein. Verryttely 5-10 min. Venytykset kipurajalle jossa pidetään 30s sitten lasketaan hieman alemmaksi ja uudestaan 30s-1min. Alle 30s venytykset auttavat mutta pidemmillä venytyksillä on huomattavasti suurempi vaikutus.

      t.:)

      • mie vaan =)

        Millaisia liikkeitä sitten kannattaa tehdä?? =) ja mitä kaikkia lihaksia tulisi harjoittaa?? :D


      • heippavaan
        mie vaan =) kirjoitti:

        Millaisia liikkeitä sitten kannattaa tehdä?? =) ja mitä kaikkia lihaksia tulisi harjoittaa?? :D

        mä saan spagaatin venyttämällä jalkalihaksia: pää polviin, lattiaan... yms. ne on hyviä liikkeitä. hyvä venytys on myös työntää jalkoja suorana seinää vasten.


      • 124
        mie vaan =) kirjoitti:

        Millaisia liikkeitä sitten kannattaa tehdä?? =) ja mitä kaikkia lihaksia tulisi harjoittaa?? :D

        Eli jos yrittää oikein hyvin niin spagaatti tulee onnistumaan 1-2kk. eli kannattaa venyttää hyvin etu ja taka reidet (esim. lonkankoukistaja) on hyvä muistaa venytellessä että rentoutat lihakset venyt paljon nopeammmin.


      • Notkeako

        Mulla spagaatti menee luonnostaan, venyttelemättä vasen edellä. Mutta toisin päinpä ei onnistukaan. :)


      • Anonyymi

        Uskon noita sanojasi ne on todella tsemppaavia❤️🔥😉


    • jos ei käy

      helposti, tuskinpa kannattaa itseään t-äyteen spagaattiin pakottaa. Voi olla kiinni lonkkanivelesi rakenteesta, ette pääse spagaattiin. Ettei vain ole ns. matalassa kupissa. Ota selvää ette kadu.

      • sinya

        sinun pitää asettaa jalka oikein siis suoraan se ei saa olla (/vino) vaan se pitää olla suorassa kuin (i) minä saan melkein tosiaan ei saa pakottaa itseään spagaattiin kun venyttelet ja lämmittelet lihaksia ensin niin voi olla että onnistut kuten sanotaan (harjoittelu tekee mestarin)


    • sinya

      minun mummu saa spagaatin maahan asti ja hän on 52w ja minä olen 10 ja saan melkein maahan noin 2 senttiä tyhjää yritä vaan =)

    • -mä vaan-

      On toivoa, kunhan vain venyttelet joka päivä sitä ennen niin pääset aina enemmän ja enemmän. Joka kerralla kun yrität spagaattia niin pääset yhden sentin enemmän. Muista venytellä!

    • loooota

      Aina kun venyttää spagaattia, pitää katsoa että lonkkaluut osoittavat suoraan eteenpäin. Venytyksien pitää olla pitkäkestoisia. Suosittelen n.2-3min. Kannattaa venyttää tosi paljon etu- ja takareisiä ja lonkankoukistajaa, jos haluat saada tulosta spagaateissa. =D

    • Mie vaan

      Heij! hmm... en itse asiassa tiedä kun en tiedä minkä ikänen oot :D Mutta jos haluaa saada spagaatin pitää venytellä paljon. Ei kannata kuitenkaan ihan joka päivä. Itse venyttelen yleensä ainakin yli 10 minuuttia. :D
      Tsemppii sulle!

      • Nimimerkki

        Minulla (olen 12 vuotias) meni puoli vuotta päivttäisellä venyttelemisellä saada spagaatti pohjaan. Nyt se menee, ja erityisen hyvin silloin, kun olen lämmitellyt kunnolla. Venytteleb ykeensä jokaikinen ilta (jos ehdin) ja venytän silloin aitajuoksijaa, lonkankoukistajaa, sivu- ja eteenmenevää spakua sekä moniamonia muita venytyksiä. Muistattehan lämmitellä kunnolla, etteivät lihaksenne revähdä! Tsemppiä kaikille, malttia sitten kaivataan venyttelyssä. Venyttelykin on työtä, jota pitää vain jaksaa ja malttaa thedä. Itselleni venyttely on muuttunut osaksi elämääni enkä varmaankaan enään osaisi olla venyttelemättä pitkiä aikoja. :'S


    • .............

      Sinun pitää venytellä joka päivä vaikka vain aamuisin ja iltaisin 10 minuuttia ja se riittä.Ja joka päivä venyttelyn yhteydessää koitat tätä spagaattia ja voit vaikka painaa itseäsi maahan päin niin se käy helpommaksi ja sen avulla lihakset lämpenevät ja on paremmat mahdollisuudet päästä spagaatti..tarkoitatko pitkittäis vai sivuttais spagaattia? : )

    • nimimi

      kunhan venyttelet paljon niin sulla on hyvät mahdollisuudet spagaattiin iteltäni puuttuu n.7 senttiä

    • vanha pieru

      Spagaatti onnistuu, kun vain jaksat venytellä ja tiedät, mitä on terve kipu. Itse olen 58v. ja sinne läsähtää.

    • kiva ht

      On sulla vielä toivoa.Paljon venyttelyä ja yrität olla mahdollisimman pitkään spagaatissa. Itse pelaan maalivahtina tyttö jääkiekkojoukkueessa.Ja olen 13v. En ole juuri koskaan harjoitellut spagaattia huomasin vain yksissä reeneissä et hei mähän saan spagaatin.Ventyttelen 30min-1h päivässä.Sitkeyytä vaan...

    • spagaatti

      oon kohta 12. tässä tarinani eilen tanssin ja venyttelin kaverini kanssa ja lopuks halusin kokeilla,kuika pitkälle pääsen spagaattia ja valuin vain alas päin nousin ylös,vaikka olisin päässyt pidemmällekkin. säikähdin kauheasti,koska ei ollut kkuin 10 senttiä maahan! en oo ennen päässy ku jotain 35 senttiä!yritin koko illan uudestaan ja pääsin spagaadin samana päiväna,vaikka en oo notkea yhtään! vastatkaa onko toi oikeesti normaalia en ollut ees venytellyt viikkoon.

      • Spagaatti

        No onhan se normaalia! Ei spagaattia kannata yrittää joka ilta, vaan pitäkää muutaman viikon taukoja ja sitten lämmitelkää,käykää vaikka lenkillä ja venytelkää, yrittäkää sitten spagaattia niin tuottaa tulosta.


      • Gymnastictytsy
        Spagaatti kirjoitti:

        No onhan se normaalia! Ei spagaattia kannata yrittää joka ilta, vaan pitäkää muutaman viikon taukoja ja sitten lämmitelkää,käykää vaikka lenkillä ja venytelkää, yrittäkää sitten spagaattia niin tuottaa tulosta.

        Eli kannattaa parin viikon ajan venytellä KUNNOLLA, ja sitten sen voikin jo päästä. Itse oon voimistelussa, joten pääsen sen tietty.


      • Patrik97
        Gymnastictytsy kirjoitti:

        Eli kannattaa parin viikon ajan venytellä KUNNOLLA, ja sitten sen voikin jo päästä. Itse oon voimistelussa, joten pääsen sen tietty.

        menee melkee enää 18 senttiä vaille jalko välistä takapuoleen (olen 12v poika) onko toivoa


      • vanhamrs
        Patrik97 kirjoitti:

        menee melkee enää 18 senttiä vaille jalko välistä takapuoleen (olen 12v poika) onko toivoa

        Meikä on jo seittemän kymppine liikunnan opettaja ja vielä se spagaatti maahan lysähtää. Kylllä sie sen saat ku vaa yrität, piereskele ilmat pihalle ja alota harjottelu, vanhemmat valittaa sun ylivenyvyyttäs ku ne ei saa hetken rauhaa piereskelyiltäs.

        jaksa yrittää, näin me kaikki.


      • blezaaja

        oon 11v poika ja oon harjotellu spagaattia aamuin illoin. venytelly oon paljon vuosi pian täynnä eikä spagaattia ole tullut ja siksi olisin kiitollinen jos joku antaisi vinkkejä joten kiitän kaikista vinkeistä !!


      • etkäoo
        vanhamrs kirjoitti:

        Meikä on jo seittemän kymppine liikunnan opettaja ja vielä se spagaatti maahan lysähtää. Kylllä sie sen saat ku vaa yrität, piereskele ilmat pihalle ja alota harjottelu, vanhemmat valittaa sun ylivenyvyyttäs ku ne ei saa hetken rauhaa piereskelyiltäs.

        jaksa yrittää, näin me kaikki.

        huomaahan jo tost sun viestit että et oo mikää liikunnanope.


    • spagu:D

      On toivoa päästä spagaatti.Pitää vain ahkerasti venytellä takareisiä,etureisiä,lonkankoukistajia ja alaselän venyttäminenkin auttaa huomattavasti.Kannattaa venytellä joka toinen päivä, koska jos venyttelee joka päivä lihakset rasittuvat liikaa, joten ihan joka toinen päivä riittää ja joillain spagaatti tulee nopeammin kuin toisilla. Itselläni kesti melkein vuoden, että pääsin spagaatin. Ja sitten kun pääset spagaatin niin venyttelemistä ei saa lopettaa, koska lihakset jäykistyy etkä pääse enää spagaattia. Onnea ja toivottavasti onnistut:D

      • Liisaliinispöö

        Eli jos spagaatin tosissaan haluaa saada pohjaan, venyttele päivittäin 10 minuuttia.
        Mitä enemmän venyttelet, sitä paremman tuloksen tuotat. Voit vaikka pitää päiväkirjaa venytyksistäsi, ja
        huomaatkin parin viikon pääsät pääseväsi pohjaan. Itselläni jää sivuspagaatissa (spritsissä) n. 10 cm. Oikea jalka edessä saan spagaatin pohjaan, ja vasemmalla jää n. 5 cm väli.

        Olen 10 vuotias, ja spagaattia olen yrittänyt venytellä joka päivä. Se on tapa.


      • ansku332
        Liisaliinispöö kirjoitti:

        Eli jos spagaatin tosissaan haluaa saada pohjaan, venyttele päivittäin 10 minuuttia.
        Mitä enemmän venyttelet, sitä paremman tuloksen tuotat. Voit vaikka pitää päiväkirjaa venytyksistäsi, ja
        huomaatkin parin viikon pääsät pääseväsi pohjaan. Itselläni jää sivuspagaatissa (spritsissä) n. 10 cm. Oikea jalka edessä saan spagaatin pohjaan, ja vasemmalla jää n. 5 cm väli.

        Olen 10 vuotias, ja spagaattia olen yrittänyt venytellä joka päivä. Se on tapa.

        määkin olen 10 vuotta ja yritän harjotella sitä spagaattia . voisitteko tehä mulle venyttely listan niin voisin ehkä saadakki sen spagaattinXD oisin hyvin kiitollinen


      • Spagahaaveilija (=
        ansku332 kirjoitti:

        määkin olen 10 vuotta ja yritän harjotella sitä spagaattia . voisitteko tehä mulle venyttely listan niin voisin ehkä saadakki sen spagaattinXD oisin hyvin kiitollinen

        Täytin just 12, ja venyttelen joka ilta. Harrastan uintia kahdeksan kertaa viikossa. Venyttelen yleensä tunnin kerralla. en ole vielä uskaltanut koittaa spagaattia, koska pelkään, etten pääse siitä enää ylös...
        kerran, kun olin kuuden kamuni kanssa ulkona juoksemassa, niin koitin spagaa, ja se menikin, mutta en päässyt siitä enää ylös, koten kaikkien kavereideni oli nostettava minut siitä ylös... sen jälkeen oli nivuset TOOSI kipeenä! Mutta aion vielä sitä yrittää ilman apuvoimia!!! (= Tsemppiä kaikille venyttelijöille!!! (=


      • liisaliinispöö
        Spagahaaveilija (= kirjoitti:

        Täytin just 12, ja venyttelen joka ilta. Harrastan uintia kahdeksan kertaa viikossa. Venyttelen yleensä tunnin kerralla. en ole vielä uskaltanut koittaa spagaattia, koska pelkään, etten pääse siitä enää ylös...
        kerran, kun olin kuuden kamuni kanssa ulkona juoksemassa, niin koitin spagaa, ja se menikin, mutta en päässyt siitä enää ylös, koten kaikkien kavereideni oli nostettava minut siitä ylös... sen jälkeen oli nivuset TOOSI kipeenä! Mutta aion vielä sitä yrittää ilman apuvoimia!!! (= Tsemppiä kaikille venyttelijöille!!! (=

        Täällä taas se Liisaliinispöö. Tämän kuukauden ajan olen venytellyt joka päivä 5-15 minuuttia, lukuunottamatta lämppää [ MUISTAKAA AINA TEHDÄ LÄMPPÄ, ESIMERKIKSI HYPPIMÄLLÄ NARUA TAI TEKEMÄLLÄ X-HYPPYJÄ! ]. Nyt pääsen molemmilla puolilla pohjaan, ja spritsikin on parantunut huimasti! (Jää väliä 3cm ) Tuo päivittäinen venyttely auttaa. Ja kuten huomautin, tehkää joka kerta lämppä vaikka et jaksaisi! Muuten paikat saattavat olla kipeät jopa useita viikkoja, tai pahimmassa tapauksessa jalka voi "revähtää" ja silloin se sattuu niin paljon että tekisi mieli kiljua, nimimerkillä ON kokemusta.


      • minä vaan! :)
        liisaliinispöö kirjoitti:

        Täällä taas se Liisaliinispöö. Tämän kuukauden ajan olen venytellyt joka päivä 5-15 minuuttia, lukuunottamatta lämppää [ MUISTAKAA AINA TEHDÄ LÄMPPÄ, ESIMERKIKSI HYPPIMÄLLÄ NARUA TAI TEKEMÄLLÄ X-HYPPYJÄ! ]. Nyt pääsen molemmilla puolilla pohjaan, ja spritsikin on parantunut huimasti! (Jää väliä 3cm ) Tuo päivittäinen venyttely auttaa. Ja kuten huomautin, tehkää joka kerta lämppä vaikka et jaksaisi! Muuten paikat saattavat olla kipeät jopa useita viikkoja, tai pahimmassa tapauksessa jalka voi "revähtää" ja silloin se sattuu niin paljon että tekisi mieli kiljua, nimimerkillä ON kokemusta.

        Moi!!! oon kohta 12w tyttö ja harratan voimisteluu eli pitkittäis spagu menee ihan tosta vaan pohjaan ja menee myös jonkun verran yli spagua!!! poikittais spagusta jää jotain 15 cm vaille pohjaan. kun rupee harjottelee spagua aluks pitää muistaa lämmitellä (esim. hyppiä hyppistä tai juosta paikallaan yms.) noin. 5-10 minuuttii ja sitten alkaa venyttelee!!! ekaks kannattaa venyttää takareidet, tokaks etureidet, sitten lonkat ja vielä lopuks pohkeet ja pakarat!!! :) venyttellä kannattaa joka toinen päivä ettei lihakset rasitu!! tota kaavaa noudattamalla mä sain nopeesti spagun. eli tsemppii spagun harjoittelijoille!!! :)

        ps. oisko kellään poikittais spaguun venyttely vinkkejä???


    • joukkuevoimistelija

      Oon 12 v. tyttö ja harrastan joukkuevoimistelua.
      Eli siis siitä spakusta:
      Ensin on lämmiteltävä. Hypittävä, juostava ym. Sitten olisi hyvä tehdä vielä pumppauslämppä eli toinen jalka eteen koukkuun (90 asteen kulmaan) ja toinen taakse suoraksi, polvi irti maasta ja päkiä maahan. Siitä sitten pumppaat alas, ja ylös. Ylhäällä voit työntyä eteenpäin, niin että tuntuu. Siinä venyy samalla takareisi ja pohje. Ja tee molemmilla jaloilla. Jos teet vain toisella, se saattaa kostautua kipuina.
      Pumppauksien jälkeen lonkankoukistajaan (etujalka koukkuun eteen ja takajalan polvi maahan.) Voit myö irrottaa kädet maasta, niin venyy paremmin. Voit vetää nilkasta toisella kädellä takajalan pohkeen takareiteen kiinni, jolloin venyy etureisi. Sitten voit venyttää takareittä ja pohkeita perinteisellä istumaan-ja-toinen-jalka-koukkuun-takapuolen-alle-ja-siitä-pallea-reiteen-venytyksellä.
      Sitten voit jo yrittää spakua. Katso että menet oikeaan asentoon, eli takajalan etureisi pitäisi olla lattiaan päin (ei sivulle) ja vartalon neljä pistettä (eli molemmat olkapäät ja lonkkaluut) osoittavat eteenpäin.
      JOS HALUAT nätimmän lopputuloksen ojenna nilkat :)
      Tämän jälkeen voit vielä kokeilla ylivenytystä ensin matalalta.

      HYVÄ VINKKI: Jos haluat oikea-asentoisen spakun, liimaa lattiaan suora, pitkä teipinpala. Mene spakuun ja katso, että molemmat jalat menevät suoraan viivalla. Tätä voi käyttää myös sivuspakussa.

      Sivuspaku (jota virheellisesti spiraaliksi kutsutaan):
      Ensin lämppäämistä. Sen jälkeen mene lattialle ja ojenna toinen jalka sivulle ja toinen eteenpäin koukkuun, niin että PÄKIÄ osuu maahan. Siirrä painoa vuorotellen toiselta jalalta toiselle. Voit irrottaa kädet maasta halutessasi.
      Seuraavaksi on monta vaihtoehtoa:

      -Voit mennä sammakkoasentoon, eli mahalleen ja siitä jalat sivulle koukkuun, niin että molemmat reidet ovat suorassa linjassa.

      -Voit mennä selällesi ja nostaa jalat ylös ja siitä suoraan sivulle auki ja painaa käsillä alas.

      -Voit aukaista jalat seinää vasten sivuspaku asentoon ja pyytää kaveria työntämään takapuolesta seinää vasten.

      -Voit mennä "alkuasukasasentoon", eli seisomaan jalat harallaan ja mennä siitä alaspäin, että polvet ovat kunnolla koukussa (ainakin 90 astetta) ja työntää kyynärpäillä polvia taakse.

      -Voit levittää jalat auki lattialle ja työntää palleaa maahan.

      Ja sitten vaan spagaatit auki. ;)

      Sivuspakuakin voi venyttää yli, jolloin tosin pitää katsoa, että menee täysin suoraan, eikä liikaa eteen-tai taaksepäin.

      Tiedän, venytykset tuntuu, mutta on ihanaa kun spagaati vain menee muitta mutkitta, kun on hyvin venytellyt.

      TSEMPPIÄ ;D

      • juu moi juu moi

        ite oo 10v ja saan sen joskus ja joskus en ite harrastan kilpatelinevoimisteluu


      • Kysyttävvääoisnääs
        juu moi juu moi kirjoitti:

        ite oo 10v ja saan sen joskus ja joskus en ite harrastan kilpatelinevoimisteluu

        Oonkohan mä treenannut pitkittäisspagaatia liikaa? Treenaan joka päivä, ensin teen pikku lämpät, sitten venyttelen huolellisesti kaikki lihakset, mitä spagaatissa tarvitaan, sitten menen ylispagaatiin (se ei kylläkään vielä mene ihan pohjaan) ja olen siinä n. 10min, mutta pitelen välillä taukoja ja ravistan jalkoja. Tuon jälkeen menen spagaatiin ja pysyttelen kerralla siinä 30sec, pikku ravistelu, ja uudelleen... Seuraavana päivänä on paikat aika kipeet. Pääösin tuntuu takareidestä, sillä sitä venyttelen eniten.
        Tällä hetkellä venyttelen vain niitä lihaksia, mitä tarvitaan oieka jalka eessä, vasen takana, mutta myöhemmin venyttelen myös toisinpäin, eli vasen jalka eessä, oikee takana, mutta kun musta on niin vaikeaa päinvastoin venytellä, kun oikee jalka on mulla aina notkein...
        Venyttelemäti en spagaatia pääse (en lähellekään) kun on paikat sen verran kipeet. Venyttelemällä pääsen. Pääsisinköhän spagaatin melkein venyttelemättä, jos antaisin lihasten palautua ja lihas"kivun" laantua??


      • Envielsaaspakuu
        Kysyttävvääoisnääs kirjoitti:

        Oonkohan mä treenannut pitkittäisspagaatia liikaa? Treenaan joka päivä, ensin teen pikku lämpät, sitten venyttelen huolellisesti kaikki lihakset, mitä spagaatissa tarvitaan, sitten menen ylispagaatiin (se ei kylläkään vielä mene ihan pohjaan) ja olen siinä n. 10min, mutta pitelen välillä taukoja ja ravistan jalkoja. Tuon jälkeen menen spagaatiin ja pysyttelen kerralla siinä 30sec, pikku ravistelu, ja uudelleen... Seuraavana päivänä on paikat aika kipeet. Pääösin tuntuu takareidestä, sillä sitä venyttelen eniten.
        Tällä hetkellä venyttelen vain niitä lihaksia, mitä tarvitaan oieka jalka eessä, vasen takana, mutta myöhemmin venyttelen myös toisinpäin, eli vasen jalka eessä, oikee takana, mutta kun musta on niin vaikeaa päinvastoin venytellä, kun oikee jalka on mulla aina notkein...
        Venyttelemäti en spagaatia pääse (en lähellekään) kun on paikat sen verran kipeet. Venyttelemällä pääsen. Pääsisinköhän spagaatin melkein venyttelemättä, jos antaisin lihasten palautua ja lihas"kivun" laantua??

        Pidä yks pv taukoo ,kun oot venytelly ahkerasti :p


    • blezaaja

      kato youtubesta sen niminen video kun "how to-splits" luulisin että tosta olis apua

    • vinkki.

      Kun venytät sivaria, niin liu´u kantapäillä ja polvet ylöspäin.

    • HAHAAHHAAHHAHA

      Kyllä se siitä! Mä oon 13v tyttö, tein just eilen toka kertaa spagaattin ;) venyttelet,kokeilet pehmeellä patjalla,kyl se siitä:D

    • Koira-hullu

      En osaa spagaattia, mutta osaan sivuspagaatin ja olen 8 täytän kohtä 9 ja mulla meni sivuspagaatin venyttelyssä n.1-3kk ja nyt venyttelen spagaattia. Katon netistä venyttelystä kuvia ja mulle saa kertoa venytys vinkkejä. Mä ehkä alotan syksyllä telinevoimistelun.

    • balettigirl

      Mooi (: oon 14w ja yksi päivä päätin että aloitan harjoittelemaan spagaatteja. Aloitin ensin siinä, jossa jalat ovat toinen edessä ja toinen takana (=sivuspagaatti?) Sitten aloin harjoitella myös sitä toista, jossa jalat on molemmilla sivuilla. juoksin melkein joka pv kilometrin menosuuntaan, sitten siellä venyttelin kaikilla mahdollisilla tavoilla ja viivyin asennossa n. puoli minsaa. Eikä ole mennyt kun koetin. Sitten juoksin kotiin ja laitoin jalat seinää vasten \ / - asentoon. Venytin niin kauan kun jaksoin ja viivyin tuossa asennossa k. 5 min.
      Haluaisin kysyä, ovatko harjoitukseni spagaattiin ihan asianmukaiset ja oikeanlaiset ja olisiko niissä jtn parannettavaa?
      En ole vielä onnistunut spaguissa, ja haluisin tosi kovasti ennen joulua osata edes toisen

    • ezzi123

      kyllä sen spagaatin pääsee ku venyttelee päivittäin. ja lämmittely on tärkeää. jos ei lämmittele ja rupeaa kylmissään venyttelemään nii ei siitä oo oikkee hyötyä. mää venyttelen näin:
      -ekana takareidet, molempia minuutin ajan
      -etureidet 30 s. -minuutti molemmat puolet
      -pakarat 30 s. - minuutti , myös molemmat puolet
      pohkeet 30s - minuutti
      - sitte istun spagaatissa noin minuutin molemmin puolin
      - nii ja sitte vielä istun leveässä haara asennossa (vaikka seinää vasten) ja yritän mennä mähdollisimman paljo alas
      venytän selkää ja käsiä

    • Voimistelu is best

      Mun äiti saa spagaatin pohjaan ja multa jää viis senttiä.... venyttele venyttele.

    • balettia 10 vuotta..

      Venyttely auttaa! Pitää vain muistaa venytellä niin se onnistuu :) kokemusta on nimittäin siitä, jos ei venyttele tarpeeksi, nimittäin oon harrastanut balettia jo 10 vuotta, mut en oo jaksanu venytellä, ni en saa spagaattia ja täs vaihees pitäs todellakin saaha! Kannataa vaa jaksaa venytellä säännöllisesti! :)

    • ärrrrrrrräär

      saahan michael monroeki spagaatin vaikka on jo aika vanha pappa. =))))) Eikä se mun tietääkseni oo nuorena balettia tai voimistelua harrastanu hehheehe :D

      ei se oo mikään selitys että on vanha tai että ei oo aikasemmin venytelly paljoo. Nimim. 2kk spagaatti, olen 19v enkä koskaan aikaisemmin saanut spagaattia, enkä edes paljoa venytelly.

      Mutta kyllä rakenne sun muut vähä vaikuttaa. Mutta kyllä se suurella todennäköisyydellä JOSKUS onnistuu, siihen pitää vaan paneutua ja uhrata aikaa. sekä tehä venytykset oikein.

    • Looooollzzz

      Hmm....... No venyttelee vaan!! Kantzii käyä jossain temppukoulus!

    • nimetön1234

      moi haluisin saada spagun maahan oon saanu sen 6vuotiaana mutta enää en!
      mul jää enää allle 10 senttiiii!! ja venyttely tosiaanki autta asiaan tosi paljon!

    • Musatyttö

      Mou!

      Oon venytellyt jostain loppukeväästä asti, spritsi menee kun venyttelee mut miten ihmeessä mä saan spagaatin (toinen jalka edes ja toinen takan) suoraan? Yks kaveri testas mul kerran et meneekö mun spagu suoraan siten, että mä menin asentoon ja se nosti mun takajalkaa, ja totes et sul ei oo suora asento. Myöhemmin oo ite kattonu, ja tosiaankin, mä en saa sitä spagaattia meneen suoraa, vaan jos takajalkaa vähänkin nostaa, niin se lähtee heti toiseen suuntaan kiertymään. Miten saan sen suoraks?
      Auttakaa mua!!

    • M_

      Tämä nyt ei liity ihan suoraan spagaattiin, mutta olen ihmetellyt, että miksi takareiden venytykset sattuu mulla AINA polveen kun suoristan sen? En saa takareiden venytystä tuntumaan koskaan siellä missä pitäisi, koska tosiaan polviin alkaa sattumaan heti niitä suoristaessa. Osaako joku sanoa missä vika ja mitä pitäisi tehdä toisin?

    • kukkufjolla

      M_ mulla on ihan sama ongelma kun sulla!

      Oon harrastanu parkouria 6v ja kaikkea muuta urheilua missä pitää venyä ja oon nyt pari vuotta lusmuillu ja huomannu, että en pysty venymään samanlailla!

      Aina kun venytän spagaattia tai sivu spagaattia niin polviin ottaa ja ei pysty venyttää enempää, mutta tähän on vain yksi ratkaisu minkä itte huomasin.

      Älä venytä liikaa kerrallaan ja spagaatin sivu spagaatin venyttely kestää 1.5kk - 4kk.
      Suosittelen tekemään spagaatti venytyksiä vähän kerrallaan, vaikka 3 kertaa päivässä kevyet venytykset ja muista lämmitellä!

      Tässä on vinkki niille kenen polvet ei kestä spagaattia vaikka jalat venyisi kuinka paljon!

      Ei liikaa kerrallaan ja hiljaa hyvä tulee.

      KERTAUS ON OPINTOJEN ÄITI!
      Koulussa opetettu :D

    • voikkaaja

      Spagaatti voi vielä onnistua vanhempanakin, mutta sitä on vaikeampi saada jos ei ole nuorena jo aloittanut venyttelemistä. Kaikilla ei välttämättä ole tarpeeksi liikkuvat nivelet jotta voisi vanhempanakin vielä onnistua venymään.

    • Bella Rosé

      On sulla toivoa. Olen 10 .v ja harrastan voimistelua itseltä jää viis senttii

    • Cheer+Sirkus

      On sulla ite oon 11v. Ja harrastan Cheerleadingia meni jotain alle puol vuotta että sain kaikki spagaatit pohjaan :)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1796
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1417
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1376
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1299
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1293
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1260
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1227
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      647
      1192
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1058
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      13
      1018
    Aihe