basiron

kokemuksia

Aiemmissa keskusteluissa on sekä hehkutettu että haukuttu tuota basironia..Haluaisin tietää vielä vähän lisää kokemuksia eli jos basiron tehosi niin:
-miten pikään&miten usein käytit ennekuin auttoi?
-millaisiin finneihin tehosi(mustapäihin, valkopäihin, ihonalaisiin jne.)?
-tehosiko teini-iän iho-ongelmiin vai esim.hormonaaliseen aikuisiän akneen?Ja oliko joillakin muillakin asioilla vaikutusta ihon kunnon paranemiseen?

Ja jos basiron ei tehonnut niin oliko sillä jotakin negatiivisia vaikutuksia ihoon, esim.lisäsikö finnejä?

175

131213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se sopii

      vain lievään akneen ja semmosiin pieniin ihon pinnalla oleviin finneihin.. Ite ku laitoin ihonalaisiin niin ne hilseili ihan hirveesti. Ei kannata laitaa liikaa muuten alkaa punoittaa ja kuumottaa hirveesti. Muuten jotain pikku finnejä kyllä poistaa aika tehokkaasti, jo yhden yön aikana.

      • SamaaPaskaaKuinMuut

        Kaikki voiteet missä lukenut noita %prosentteja ovat vain tehneet naamastani vielä punaisemman ja apinamman näköisen. Samoin teki tämäkin. Paskaa.


      • ei herkille alueille..
        SamaaPaskaaKuinMuut kirjoitti:

        Kaikki voiteet missä lukenut noita %prosentteja ovat vain tehneet naamastani vielä punaisemman ja apinamman näköisen. Samoin teki tämäkin. Paskaa.

        Mulla auttoi otsan, nenän ja leuan alueisiin, mutta pilasi poskipäät. Ennen oli hillitysti poskissa finnejä, mutta käytön aikaan ne pahenivat ja ilmeisesti jätti pysyviä arpia. Ne punertavat vieläkin!! Nimenomaan apinalta näytän, kun vaan poskipäissä kauhee akne... voi v****!!!!


      • Anonyymi

        Aknelääke ilman reseptiä - http://derminax.se Erittäin hyvä tuote. Finnit vähenevät selkeästi käytön jälkeen, eikä siihen mene viikkoja.


    • kokenut

      Itse ostin Basiron AC 5% vasta noin 5 päivää sitten, mutta ajattelin nyt kuitenki kirjottaa, kai siitäki jotain apua voi sulle olla. Ja mulla on muuten lievä akne ja voi olla et mihinkä pahaan akneen tää ei kauheen hyvin auta.

      Ensinnäkin voin sanoa että tajusin vasta liian myöhään hankkia tämän aineen, koska mitkään marketin tuotteet ei todellakaan auta!!! Luulenpa että pahentaa vaan. Mut jos nyt vastaisin noihin sun kysymyksiin:

      1. No oon tosiaan käyttäny nyt vasta muutaman päivän, mutta tuntuu auttavan tosi tehokkaasti, mun mielestä mun iho näyttää jo nyt paremmalata, ihan oikeesti.
      Ja ekan kerran käytin niin et laitoin sitä koulun jälkeen ja annoin olla iltaan asti ja sit pesin pois, mut nyt sit oon käyttäny sillaila et laitan illalla ennen nukkumaanmenoo ja laitan jotain kosteusvoidetta siihen päälle paljon, muuten saattaa iho kuivua tosi paljon, mut vielä mulla ei mitään mahdottoman kamalia kuivumisia oo viäl näkyny. Ja sitte aamulla aina pesen sen pois.
      Joskus pistän myös sillai jos vaik oon viikonloppuna menosa johonki ni pistän sitä ja sit kosteusvoidetta ja meikit päälle. Ni sit se saa vaikuttaa sielä alla koko illan.

      2. No mulla on mustapäitä ja valkopäitä ja on ihan finnejäki melkein joka päivä, mut ei mitään kauheita tapauksia. Joskus on myös ihonalaisia isoja ja kipeitä. Sit on myös leuassa semmosta luultavasti stressistä tullutta. Näihin kaikkiin on tuntunu auttavan. Paitsi ei niin kauheesti noihin nenän ja nenänpielen mustapäihin, mut luulen että neki vähän helpottaa ko oon jonku aikaa tota käyttäny.

      3.Tehosi tosiaan tähän murrosiän näppylöihin, tai en tie onksne enään niitä ko oon 16, mutta kummiskin. Ja sitte on auttanu myös tohon leuan stressi/hormooni näppylöihin.
      Veikkaan et omalta osalta myös se on auttanu ihon kuntoon ko syön omega-3 tabletteja ja sinkkiä n. 3 tablettia päivässä...en tie onkse niitä finnejä viäny pois, voi ollakki, mut on ainaki edesauttanu hyvin sitä paranemista. Ainakin ihon kunto muutenki on näillä parantunu mun mielestä.

      Noni siinä nyt oli jotain, kysy lisää jos tulee mieleen jotain.

      • kiitti

        Kiitti kokemuksista vaan!Kai sitä ainakin kannattaa koittaa, taitaa olla kuitenkin niitä tehokkaimpia aineita joita saa ilman reseptiä.Jospa minäkin saan sit jonku ajan kuluttua kirjoittaa tänne ihon paranemisesta basironin avulla...


      • niin .....
        kiitti kirjoitti:

        Kiitti kokemuksista vaan!Kai sitä ainakin kannattaa koittaa, taitaa olla kuitenkin niitä tehokkaimpia aineita joita saa ilman reseptiä.Jospa minäkin saan sit jonku ajan kuluttua kirjoittaa tänne ihon paranemisesta basironin avulla...

        kannattaa koittaa, onnea.


      • poika
        kiitti kirjoitti:

        Kiitti kokemuksista vaan!Kai sitä ainakin kannattaa koittaa, taitaa olla kuitenkin niitä tehokkaimpia aineita joita saa ilman reseptiä.Jospa minäkin saan sit jonku ajan kuluttua kirjoittaa tänne ihon paranemisesta basironin avulla...

        Itse olen käyttänyt Basironia 4 kuukautta Widemein Lipo Solin kanssa keskivaikeaan akneeni. Iho on nyt finnitön, tai no 1 finni jossain nenän vieressä. Ainoa ongelma on arvet jotka näyttävät vaalenevan päivä päivältä. Suosittelen käyttämään.


      • hehz
        poika kirjoitti:

        Itse olen käyttänyt Basironia 4 kuukautta Widemein Lipo Solin kanssa keskivaikeaan akneeni. Iho on nyt finnitön, tai no 1 finni jossain nenän vieressä. Ainoa ongelma on arvet jotka näyttävät vaalenevan päivä päivältä. Suosittelen käyttämään.

        millaisia arpia voi jäädä? pysyviä?


      • guara
        hehz kirjoitti:

        millaisia arpia voi jäädä? pysyviä?

        siis joillekin jää finneistä arpia jos on vaikka puristellut tms. ja tällä tyypillä joka arvista kirjoitti ne arvetkin näyttää vaalenevan hoidon ansiosta.


      • käyttäny Bas.n.viikon
        poika kirjoitti:

        Itse olen käyttänyt Basironia 4 kuukautta Widemein Lipo Solin kanssa keskivaikeaan akneeni. Iho on nyt finnitön, tai no 1 finni jossain nenän vieressä. Ainoa ongelma on arvet jotka näyttävät vaalenevan päivä päivältä. Suosittelen käyttämään.

        Käytit 4kk. Käytitkö kaksi kertaa päivässä vai laitoitko vain yöksi? Käytitkö kosteusvoidetta samalla? Itellä ollu tosi rasvanen iho ennen Basironin aloittamista (käyttäny nyt n.viikon).
        Mietin vain et alkaako iho taas rasvottua liikaa ja hoito ei tehoa jos alan kauheasti kosteuttamaan sitä hoidon aikana..On kyl tosi kuiva iho nyt hoidon aloitettua.


      • käyttäny Bas.n.viikon
        poika kirjoitti:

        Itse olen käyttänyt Basironia 4 kuukautta Widemein Lipo Solin kanssa keskivaikeaan akneeni. Iho on nyt finnitön, tai no 1 finni jossain nenän vieressä. Ainoa ongelma on arvet jotka näyttävät vaalenevan päivä päivältä. Suosittelen käyttämään.

        Käytit 4kk. Käytitkö kaksi kertaa päivässä vai laitoitko vain yöksi? Käytitkö kosteusvoidetta samalla? Itellä ollu tosi rasvanen iho ennen Basironin aloittamista (käyttäny nyt n.viikon).
        Mietin vain et alkaako iho taas rasvottua liikaa ja hoito ei tehoa jos alan kauheasti kosteuttamaan sitä hoidon aikana..On kyl tosi kuiva iho nyt hoidon aloitettua.


      • _lellu_

        ite kuulin tuotteesta vasta ja aattelin kysäistä että kannattaako tuotetta kokeilla jos iho ei ole mikään hirveän paha??että onko tuote liian vahva iholle jossa on enimmäkseen mustapäitä, näppyjä ja sillon tällöin pari finniä??


      • eilen basironin ostanut

        niin tota noi,oliks se sun basironis tota washia? meinaa eiks se kuivannu hirveesti jos kerra pisit sitä yön yli tai jotain?


      • S

        Kyllähän tuo tehokasta on.

        MUTTA. Mulla kun sattuu olemaan tuo atopia, (lievä tosin), nii en uskalla hirveesti käyttää. Saatan näyttää yhen käyttökerran jälkeen viikon ajan palovammapotilaalta.
        Riippuu tosin siitä miten kuiva iho just sillä hetkellä sattuu olemaan..

        Finnit häviää kyllä, mutta mielummin kärsin niistä kun näistä "palovammoista".. Joskus otin naamasta kuviakin että voin todistaa tän, mutta oon hävittäny ne.

        Suosittelen kyllä lämpimästi niille, joitten iho kestää, mutta herkkäihoiset & atoopikot, älkää vaivautuko.


      • Kosteusvoidetta!
        käyttäny Bas.n.viikon kirjoitti:

        Käytit 4kk. Käytitkö kaksi kertaa päivässä vai laitoitko vain yöksi? Käytitkö kosteusvoidetta samalla? Itellä ollu tosi rasvanen iho ennen Basironin aloittamista (käyttäny nyt n.viikon).
        Mietin vain et alkaako iho taas rasvottua liikaa ja hoito ei tehoa jos alan kauheasti kosteuttamaan sitä hoidon aikana..On kyl tosi kuiva iho nyt hoidon aloitettua.

        Äkkiä sitten kosteusvoidetta kehiin!
        Jos näppyläinen iho alkaa kuivua liikaa (hilseilee/halkeilee/tms.) se aiheuttaa lisää näppyjä!

        Kuiva iho alkaa itse tuottamaan entistäkin enemmän rasvaa ihon pinnalle koska pyrkii kosteuttamaan sitä ja lisäksi hilseilevä iho tukkii ihohuokosia enemmän, jolloin se lisääntynyt ihon oma rasva ei pääse huokosista ulos. Lopputuloksena finni.

        Hyvä kosteusvoide akneiholle on jokin kevyt ja kosteuttava apteekin perusvoide, kuten Humektan.


      • hmm...
        eilen basironin ostanut kirjoitti:

        niin tota noi,oliks se sun basironis tota washia? meinaa eiks se kuivannu hirveesti jos kerra pisit sitä yön yli tai jotain?

        Varmaan kaikki tarkoittavat tässä sitä voidetta/geeliä/mitälie....


      • SiluettiHki
        guara kirjoitti:

        siis joillekin jää finneistä arpia jos on vaikka puristellut tms. ja tällä tyypillä joka arvista kirjoitti ne arvetkin näyttää vaalenevan hoidon ansiosta.

        Isoista syvistä finneistä jää usein syviä kuoppia, eli siis arpia, ihoon, vaikka niitä ei puristelisikaan.


    • kosteuttamiseen

      Diorin hydraction gel sorbettia... Kyseinen tuote on aika kallista, mutta toimii tosi hyvin!

      • tietämätön...

        niin siis mitäs ainetta tämä diorin hydraction gel sorbetti oikeen on?saako apteekista iliman reseptiä???


    • kari-iskä

      Tuotteesta on huomioitavaa, että se pilaa kaikki perheen pyyhkeet. Sen sisältämä peroksidi on valkaisuaine, eikä tästä ole kunnollista varoitusta missään!

      • nimimerkki

        on varoitus. ja ohjeissa sanotaan että pese naama ennen kuivaamista. ei pitäs pyyhkeet värjääntyy. sun lapses ei osaa käyttää.


    • hemmina

      olen käyttäny basironii jo monen vuoden ajan silloin tällöin ja voin suositella että jahja alkuhankaluudet(punotus,kutina)hellittää niin tuloksiin olen ollut tyytyväinen.olen tosin aina sen jälkeen ollut laiska hoitamaan ihoani joten olen taas siinä pisteessä että joudun hakemaan basironia vuoden tauon jälkeen.

    • enhh

      Ei todellakaan kannata käyttää tuota Basironia! ( ei washia eikä 5% )
      Itse käytin pari päivää ja heti seuraavana päivänä koko naama punoitti ihan hirveästi ja ja niille alueille, joille käytin ainetta syntyi punoituksen lisäksi pieniä rakkuloita ja näppyjä.
      Eikä punoitus rakkulat lähteneet millään! vasta parin viikon kuluttua. itsellän ion akneen taipuvainen, erittäin rasvainen ja näppyläinen iho.

      • hff,

        Näin tuotteesta mitään tietämättömänä voisin sanoa, että joltain allergialta tuo lähinnä kuulostaa. Pitänee ko. tuotetta tässä kokeilla, katsellaan sitten olenko vielä tätä mieltä.. :D


      • mullakin

        Mulla oli ennen basironin käyttöä hieman rasvainen iho, leuan ja poskien alueella satunnaisia näppyjä ja ajattelin kokeilla josko tämä aine auttasi (annoin vaikuttaa muutaman tunnin ekoilla kerroilla ennenkuin pesin pois). Parin päivän käytön jälkeen alkoi naama kutista ja kuumottaa ja päätin keskeyttää pariksi päiväksi, seuraavana päivänä oli posket ja leuka täynnä pieniä rakkuloita (jopa niillä alueilla jolle en ollut käyttänyt ainetta) ja naama oli aivan karhea ja kiristävä, kuin olisi ollut kelmu ihon päällä, siis aivan kamalaa. noin kahden viikon kuluttua siitä iho alkoi hieman palutua "normaalimpaan" suuntaan, mutta sen jälkeen ihoni on tullut vain huonommaksi, eli puhkesi oikein kunnon akne. Kyllä harmittaa! Hyvä kuitenkin jos joillain tämä tuote toimii..


      • miuauu

        Ohjeessahan sanotaan että iho saattaa aluksi punoittaa (varsinkin jos herkkä) mutta tottuu käytössä. Varsinkin jos laittaa liikaa tai on auringon valossa ;) että nii!


      • daah

        Kosteutithan ihon aina käytön jälkeen ?

        Jos et niin juuri noinhan siinä käy!


    • atoopikko

      ilmeisesti tämä tuote ei sovi ainakaan herkkäihoisille, onneksi etsin tietoa ennen hankkimista... :s

    • basironin ostaja

      Ostin basironia noin kuukausi sitten (koulun terveydenhoitaja suositteli) nyt on kaikki aknen arvet ja finnit hävinny. minulla oli keskivaikea akne... basiron kyllä kuivatti ihoni ekalla viikolla todella kuivaksi ja punaiseksi ja tuntui että finnejä oli jopa enemmän mutta sitten alkoi vaikuttaa ja nyt kaikki finnit ovat poissa. enään käytän mietoa kasvovettä ja rasvaa, eikä uusia finnejä ole tullut (:

    • basironia

      maanantaina ja tämä on siis kolmas iltani kun tätä geeliä käytän.. 2 ekaa iltaa meni ihan hyvin, tulosta ei hirveesti näkynyt (ehkä hieman punoitusta hävisi, ei muuta) mutta nyt kolmantena iltana kuumottaa niin maan perkeleesti että kohta purskahdan itkuun ja menen pesemään nämä pois.. mutta lohduttaudun sillä että se vaan vaikuttaa nyt ja mä PÄÄSEN JUMANKAUTA näistä finneistä eroon..

      mulla on jonkun verran 2 "normaaleja" finnejä ja aika paljon sellasia hmm.. tulehtuneen näköisiä.. myös ihon alla on pieniä näppyjä ja yleensä talvipakkasilla ne on isoja ja kipeitä.
      olen tässä jo jonkin aikaa miettinyt että auttaisko ihan siisteyteen ihonpuhdistus kosmetologilla? sain 2007 jouluna lahjakortin sinne ja se on vielä käyttämättä. en tiedä miksi en ole päässyt sinne saakka. en ole aiemmin käynyt ja se pelottaa.. palkään myös että se putsaaja haukkuu mut pystyyn että kun en ole aikasemmin tullut tai että olen hoitanut ihoa huonosti..
      päätin kuitenkin että jos tämä ei auta, niin käännyn kauneushoitolan puoleen ja sieltä ehkä lääkäriin..
      mitä puhdistusaineita, kasvovesiä ja kasvorasvoja käytätte? mulla on apteekista noita acon ja vichyn tuotteita.. olen nyt noin 3 viikkoa niitä käyttänyt. nekin hieman ovat auttaneet..

      • \o/

        Mulla on ollut pitkään pieniä finnejä ja sitten on välillä oikein ison ihonalaisia ja hemmetin kipeitä joista jää aina arpi vaikka en edes puristele niitä. Kosmetologilla käydessäni ne putsas aina mustapäät mutta ei niille kipeille finneille oikein mitään voinut siinä kohtaa. Ja kaiken lisäksi aina kosmetologilta tullessani seuraavana päivänä ihoni on aina ihan hirveä. Märkänäppyjä täynnä. Varsinkin leuka ärtyy käsittelystä tosi paljon joka kerta. No sain jopa e-pillerit joiden pitäs auttaa akneen (vaikak lievä onkin) mutta näin kolme kk käytön jälkeen ei oo ihmeempiä tuloksia näkynyt. Sitten hain tuota Basiron wash -geeliä. Olen käyttänyt sitä nyt viikon kahdesti päivässä 3-5min ja iho on parempi kuin koskaan. Kaiken lisäksi mulla on osin todella kuiva iho joka välillä suorastaan hilseilee vaikka kuinka kosteuttaa. Vaikka Basiron on kuivattava niin silti ihoni ei ole kuivunut hilseilypisteeseen enää ollenkaan. Mun ihoa ei kuumota ja kirvele tämä aine vaan päin vastoin, sopii mun iholle kuin nakutettu. Onneksi! Näin kolmeakymmentä kolkutellessa.. Kaikille ei tietenkään kaikki aineet sovi mutta mä olen tässä basironissa hyvä esimerkki siitä että se sopii ja toimii.


      • kosmetologista

        itsellä oli melko tulehtunut iho ja kävin kosmetologilla noin 4 kertaa ja käytin heiltä ostettuja tuotteita. 3kk käytin ja ihon kunto vain paheni. Kallista huvia eikä mitään hyötyä


      • lisäystä
        kosmetologista kirjoitti:

        itsellä oli melko tulehtunut iho ja kävin kosmetologilla noin 4 kertaa ja käytin heiltä ostettuja tuotteita. 3kk käytin ja ihon kunto vain paheni. Kallista huvia eikä mitään hyötyä

        Syönyt MSM tabuja joku 4 kk ja iho on mennyt parempaan kuntoon käyttänyt ihan apteekista ostettuja perustuotteita. Silloin tällöin tulee näppylöitä mutta minkäs niille mahtaa.


    • punanaamaa

      Ite ostin sen basiron AC 5% geelin muutama päivä sitten ja oon nyt käyttänyt sitä 2 kertaa. Ekan kerran töhnä oli naamassa vajaa pari tuntia ja seuraavan kerran 4 tuntia. Laitoin sitä viimeksi siis 2 päivää sitten. toisella kerralla iho alkoi kihelmöidä ihan älyttömästi ja oli aamulla vähän punainen. en sitten seuraavana päivänä laittanut ollenkaan mutta naaman kihelmöinti vain paheni. tänä aamuna kun heräsin, naama oli kirkkaanpunainen ja kihelmöi ja kuumottaa melko paljon... kokemukseni eivät siis tässä vaiheessa ole kovin positiivisia,vaikka kyllä noista poskista on nyt näpyt jo melkeen lähteny. onko ihan normaalia,että naama reagoi aineeseen näin voimakkaasti vaikka siitä on jo pari päivää ku käytin? Mulla on kohtuullisen pintakuiva sekaiho,mutta olen kyllä basironin jälkeen koskeuttanut sitä melko reilusti.

      • kuumotuksesta

        Basironin ohjeissa lukee näin:

        Ensimmäisellä hoitokerralla ihossa saattaa tuntua lievää kuumoitusta ja muutaman päivän kuluttua saattaa esiintyä ihon punoitusta ja hilseilyä. Nämä oireet ovat yleensä lieviä ja menevät ohi, jos hoito keskeytetään tilapäisesti tai hoitokertoja harvennetaan. Mikäli ihoärsytys, punoitus tai hilseily on voimakasta, hoito tulee keskeyttää ja ottaa yhteyttä lääkäriin.

        Kannattaa lukea ohjeet aina tarkkaan ennen käytön aloitusta


    • jee

      Niin ajattelin ostaa tota basironia kun kaveri kehu mutta paljonko se maksaa ja miten sitä oikein käytetääm??
      tomiinko se oikeesti katsos oon 13 vee ja mulla on semmonen no ei niin paha akne mutta silti oon epävarma ja tarviin nopeasti apuu.

      • vaan

        kannattaa mennä apteekista kysymään, he osaavat kyllä auttaa tällasissa kysymyksissä


      • tyhmälle
        vaan kirjoitti:

        kannattaa mennä apteekista kysymään, he osaavat kyllä auttaa tällasissa kysymyksissä

        Levitättekö basironia siis koko kasvojen iholle vai vain paikallisesti finnin päälle? Onko aineella siis ennaltaehkäsevä vaikutus jos sitä levittää niille alueille joihin näppyjä yleensä tulee?


      • ...
        tyhmälle kirjoitti:

        Levitättekö basironia siis koko kasvojen iholle vai vain paikallisesti finnin päälle? Onko aineella siis ennaltaehkäsevä vaikutus jos sitä levittää niille alueille joihin näppyjä yleensä tulee?

        levitä basironia pelkästään ns "ongelma-alueille" joilla esiintyy finnejä..
        ensin se tosin kuivattaa kasvoja aika paljon, mut on se sen arvosta!! ekan viikon jälkeen ajattelin et ei basironista oo mihinkään! mut nyt oon tosi tyytyväinen, meni vähän reilu viikko et se alko tehoamaan, niin ja joo kyl mä ainaki ite pistän sitä kans ennalta ehkäsemään!! :)


      • ...
        tyhmälle kirjoitti:

        Levitättekö basironia siis koko kasvojen iholle vai vain paikallisesti finnin päälle? Onko aineella siis ennaltaehkäsevä vaikutus jos sitä levittää niille alueille joihin näppyjä yleensä tulee?

        vielä lisäys äskeseen, niin siis ku mun naama oli IHAN järkyttävän näkönen ennen ku aloin käyttää basironia! hävetti oikee näyttää naamaansa ihmisten ilmoilla! mut nyt mun naama on melko tasanen, joitain pieniä ongelmakohtia on vielä, mut toivon mukaa nekin lähtee pois ajan myötä! :) oon basironia käyttäny reilun kuukauden!


      • dwdwdowkdfpoefopkf
        tyhmälle kirjoitti:

        Levitättekö basironia siis koko kasvojen iholle vai vain paikallisesti finnin päälle? Onko aineella siis ennaltaehkäsevä vaikutus jos sitä levittää niille alueille joihin näppyjä yleensä tulee?

        Auttaako toi myös selkään ja rintaan?


    • hassuli

      Minulla oli todella pahoja iho ongelmia selässäni(finnejä). Eräs ystäväni kehotti kokeilemaan basironia, joten päätin sitten kokeilla.
      Jo viikossa huomasin osan finneistä hävinneen. Voide todella toimii, suosittelen.

    • tiinaliina

      lukekaa ohjeet hyvin,eli voidetta laitetaan iltaisin yöksi tai aamuisin ja iltaisin.ei sitä tartte erikseen pestä pois,muutoin kun mitä tavallisesti kasvoja pestään.ja ohut kerros,ei mitään hirveetä satsia.se on kuitenkin lääkevoide ja tehokas kuivaamaan ihoa.ja tarkoitettu nimenomaan aknenhoitoon!! ja se wash tietty pestään pois kun se on pesuaine!!

      • puupelisz

        nyt noin viikon käyttäny ja toimii todellakin! kuivaa vaan pirusti iho,hilseilee :(


      • shala
        puupelisz kirjoitti:

        nyt noin viikon käyttäny ja toimii todellakin! kuivaa vaan pirusti iho,hilseilee :(

        Itse olen käyttänyt vasta yli viikon, ja kasvoista hävinnyt kaikki punoittavat ja isot finnit!
        Otsa kukki järkyttävänä, ja yli puolet finneistä lähteneet. Nenän mustapäihin tehonnut hieman heikommin, ajattelin että voisi käydä kosmetologilla puristuttamassa pois ja ehkäistä niiden tuloa basironilla.

        Itselläni ei mitään hirveämpiä sivuvaikutuksia, pikkuista kuumotusta ja yhdessä vaiheessa "ihoa lähti" (samallailla esim kuin palaneen ihon nahka lähtee), mutta kunnon kosteutusvoiteella tämäkin loppui.

        Huippu aine, naama jo puolet paremmassa kunnossa, tästä on hyvä jatkaa! :)


      • joops...
        shala kirjoitti:

        Itse olen käyttänyt vasta yli viikon, ja kasvoista hävinnyt kaikki punoittavat ja isot finnit!
        Otsa kukki järkyttävänä, ja yli puolet finneistä lähteneet. Nenän mustapäihin tehonnut hieman heikommin, ajattelin että voisi käydä kosmetologilla puristuttamassa pois ja ehkäistä niiden tuloa basironilla.

        Itselläni ei mitään hirveämpiä sivuvaikutuksia, pikkuista kuumotusta ja yhdessä vaiheessa "ihoa lähti" (samallailla esim kuin palaneen ihon nahka lähtee), mutta kunnon kosteutusvoiteella tämäkin loppui.

        Huippu aine, naama jo puolet paremmassa kunnossa, tästä on hyvä jatkaa! :)

        eli onkos tuo wash vaiko se 5% tehokkaampaa/parempaa?


    • Rcca-

      Joo kyllä se mulla tehos (teini-iän iho-ongelmiin) jotenki, mutten nyt voi sanoo et se siitä kovin paljon paremmaks olis tullu. Ja mulla kans vaan noihin pienempiin ihonalaisiin finneihin. Ja vasta noin vuoden käytön jälkeen.
      Sitten mulla oli yks iso haitta puoli (en tiedä mistä johtui) mutta ihoa lähti alkuvaiheessa jonkin verran. Voi kyllä olla et kuollutta ihosolukkoo oli sitte niin paljon, mutta sitä kyll lähti oikein suikaleina.

      Joten kannattaahan sitä kokeilla. Joillakin toimii, joillakin ei. Mulla iho on kyllä tullu paljon paremmaks ilman basironia.

    • toiminu!

      käytin sitä jotai pari kuukautta. laitoin joka yöksi. se teki naamasta ihan punasen hilseilevän ja kuivan, vaikka laitoin kosteusvoidetta. ehkä se pikkusen haalensi finnejä muttei poistanu kokonaan.

      • ei ole hyväksi

        todella herkkäihoisilla, mutta haluanpa kertoa omasta käytöstäni.

        Olen basironia käyttänyt silloin tällöin vuosien saatossa, ja havainnut sen tehokkaaksi.

        Pahin haittavaikutus on ollut ihon hilseily, aivan hirveän näköinen jos meikkivoidetta tai puuteria laittoi, ja sitä oli pakko laittaa aina kouluun mennessä, kuului tyyliini meikata voimakkaasti. Pelkäsin tätä vaikutusta ja siksi koetin käyttää basironia vain lomilla. Nyt kuitenkin oli pakko aloittaa taas kun lopetettuani e-pillerit naamaan tuli lisää näppyjä ja finnejä.

        Kas kas, kun yhdistin oikean pesuaineen ja kosteusvoiteen, ei hilseilyä ole tapahtunut kuin aivan lievästi! Käytän lumenen herkälle iholle tarkoitettuja tuotteita, joku "sensitive touch"- puhdistusemulsiota ja saman merkkistä kosteusvoidetta. Melko tyyriitä, mutta ne eivät sisällä silikonia ym keinotekoisia aineita joiden väitetään tekevän pahaa iholle. Ne aineet voivat itsessään aiheuttaa finnejä ja näppyjä, by the way, eivät pelkästään meikit. Herkkää ihoa minulla ei tietääkseni ole, mutta varmasti kenen tahansa iholle tekee hyvää käyttää mahdollisimman mietoja puhdistusaineita jotka minimoivat ärsytyksen. Kyseisissä lumenen tuotteissa ei ole myöskään hajusteita, ja ne on kehitetty yhdessä allergia- ja astmaliiton kanssa.

        Pesen tosiaan joka aamu ja ilta lumenen herkän ihon puhdistusemulsiolla, meikit lähtee kyllä hyvin kun tekee puhdistuksen huolellisesti. Joskus käytän vanulappua kostutettuna veteen ja pyyhin sillä, jotta varmasti kaikki lika lähtee, ja tottakai huuhtelen vielä kunnolla. Annan naaman kuivua hyvin, ja sitten laitan basironia ongelmakohtiin, melkein kaikkialle siis. Levitän huolella ja tasaisesti. Annan basironin imeytyä muutaman minuutin, ehkä jotain 5-10 min, ja sitten laitan lumenen herkän ihon kosteusvoidetta. Ei liikaa, mutta ei ainakaan liian vähän, jotta iho saa kunnolla kosteutusta. Pari painallusta siitä pumppu-purkista. Joskus lisään vielä, jos tuntuu että iho jää karheaksi ja kuivaksi. Tämän avulla ei ole hilseilyä tullut kuin aivan minimaalisesti verrattuna entiseen.

        Halusin jakaa tämän vinkkini, toivottavasti toimii muillakin jos huvittaa kokeilla samaa. Ihoni on rauhoittunut huomattavasti, näpyt pienentyneet ja lähteneet, hoitoa takana reilu viikko. Pahaa aknea minulla ei ole tällä hetkellä, pieniä näppyjä ja pikkufinnejä lähinnä t-alueella. Sellaiseen ongelmaan basiron auttaa yleensä.

        Tsemppiä kaikille ja hyvää kesää!


      • hasaxxxxxasdadasd
        ei ole hyväksi kirjoitti:

        todella herkkäihoisilla, mutta haluanpa kertoa omasta käytöstäni.

        Olen basironia käyttänyt silloin tällöin vuosien saatossa, ja havainnut sen tehokkaaksi.

        Pahin haittavaikutus on ollut ihon hilseily, aivan hirveän näköinen jos meikkivoidetta tai puuteria laittoi, ja sitä oli pakko laittaa aina kouluun mennessä, kuului tyyliini meikata voimakkaasti. Pelkäsin tätä vaikutusta ja siksi koetin käyttää basironia vain lomilla. Nyt kuitenkin oli pakko aloittaa taas kun lopetettuani e-pillerit naamaan tuli lisää näppyjä ja finnejä.

        Kas kas, kun yhdistin oikean pesuaineen ja kosteusvoiteen, ei hilseilyä ole tapahtunut kuin aivan lievästi! Käytän lumenen herkälle iholle tarkoitettuja tuotteita, joku "sensitive touch"- puhdistusemulsiota ja saman merkkistä kosteusvoidetta. Melko tyyriitä, mutta ne eivät sisällä silikonia ym keinotekoisia aineita joiden väitetään tekevän pahaa iholle. Ne aineet voivat itsessään aiheuttaa finnejä ja näppyjä, by the way, eivät pelkästään meikit. Herkkää ihoa minulla ei tietääkseni ole, mutta varmasti kenen tahansa iholle tekee hyvää käyttää mahdollisimman mietoja puhdistusaineita jotka minimoivat ärsytyksen. Kyseisissä lumenen tuotteissa ei ole myöskään hajusteita, ja ne on kehitetty yhdessä allergia- ja astmaliiton kanssa.

        Pesen tosiaan joka aamu ja ilta lumenen herkän ihon puhdistusemulsiolla, meikit lähtee kyllä hyvin kun tekee puhdistuksen huolellisesti. Joskus käytän vanulappua kostutettuna veteen ja pyyhin sillä, jotta varmasti kaikki lika lähtee, ja tottakai huuhtelen vielä kunnolla. Annan naaman kuivua hyvin, ja sitten laitan basironia ongelmakohtiin, melkein kaikkialle siis. Levitän huolella ja tasaisesti. Annan basironin imeytyä muutaman minuutin, ehkä jotain 5-10 min, ja sitten laitan lumenen herkän ihon kosteusvoidetta. Ei liikaa, mutta ei ainakaan liian vähän, jotta iho saa kunnolla kosteutusta. Pari painallusta siitä pumppu-purkista. Joskus lisään vielä, jos tuntuu että iho jää karheaksi ja kuivaksi. Tämän avulla ei ole hilseilyä tullut kuin aivan minimaalisesti verrattuna entiseen.

        Halusin jakaa tämän vinkkini, toivottavasti toimii muillakin jos huvittaa kokeilla samaa. Ihoni on rauhoittunut huomattavasti, näpyt pienentyneet ja lähteneet, hoitoa takana reilu viikko. Pahaa aknea minulla ei ole tällä hetkellä, pieniä näppyjä ja pikkufinnejä lähinnä t-alueella. Sellaiseen ongelmaan basiron auttaa yleensä.

        Tsemppiä kaikille ja hyvää kesää!

        LOL


      • ffffrg
        hasaxxxxxasdadasd kirjoitti:

        LOL

        paljonko pistätte tota basironia? mä pistän sillee et sitä ei näy naamassa vai pitääkö se laittaa et näkyy ihan sitä basironia ennenkuin se kuivahtaa? Olen laittanut tota basironia 3 kertaa niin ei kyllä ole iho hilseillyt eikä mitään mut on kyl auttanu vähäsen noihi näppyihi!


      • Totuttakaaseihosiihenbasironiin...
        ffffrg kirjoitti:

        paljonko pistätte tota basironia? mä pistän sillee et sitä ei näy naamassa vai pitääkö se laittaa et näkyy ihan sitä basironia ennenkuin se kuivahtaa? Olen laittanut tota basironia 3 kertaa niin ei kyllä ole iho hilseillyt eikä mitään mut on kyl auttanu vähäsen noihi näppyihi!

        Kannatta käydä lukemassa acne.orgista ohjeet, miten käyttää bentsoyyliperoksidia sisältävää voidetta.

        No mutta tässä silti acne.orgin ohjeet tiivistettynä: aloitat sen käytön vähäisellä määrällä, eli siis totutat ihosi Basironiin. Levitä ongelma-alueille aluksi esim. vain yöksi. Annat imeytyä ja levität kasvoille ihohuokosia tukkimatonta kosteusvoidetta. That's it.

        Oma ihoni ei todellakaan hilseillyt pahasti, kun ensin totutin naamani Basironiin tuolla lailla varovasti, ehkä n. viikon ajan. Alussa hilseily ja punoitus kuuluu asiaan, mutta ne menvät ohi, kun iho tottuu. Sitten jatkossa voit vähitellen lisätä sitä Basironin määrää ja tuolla todellakin neuvotaan loppujen lopuksi laittamaan sitä runsaasti ongelma-alueille, hierot todella hellästi ihoon, kunnes se on imeytynyt. Ja muista se kosteusvoide (ja tietty ihonpuhdistus jollakin ihoa ärsyttämättömällä puhdistusaineella tmv. ennen Basironin levitystä.)

        Ainiin, ja niitä maata mullistavia tuloksia ei kannata vielä viikonkaan jälkeen odottaa. Iho ei parane hetkessä, varsinkin jos on paha tulehdus. Sinnikkyyttä ja pitkäjänteisyyttä ihonhoitoon. Vaikka tuntuu ettei heti lähde paranemaan, niin kannattaa sitä ainakin kuukausi kokeilla, ellei se iho sitten osoittaudu yliherkäksi Basironille.

        Täällä näkee joskus ihmeellisiä kommentteja tyyliin "viikon käytön jälkeen iho on parempi kuin ikinä"! ...Öööö OK, vaikea uskoa. Millainenhan se oli ennen käyttöä?

        Itse olen käyttänyt nyt em. tavalla Basironia reilut kolme viikkoa ja iho on parantunut kyllä hyvin. Punaisia läikkyjä vanhoista finneistä ja siedettävä määrä valkopäitä jäljellä (ja mustapäitä, mikäpä ne pois veisi). Aion jatkaa edelleen.


      • no höh
        Totuttakaaseihosiihenbasironiin... kirjoitti:

        Kannatta käydä lukemassa acne.orgista ohjeet, miten käyttää bentsoyyliperoksidia sisältävää voidetta.

        No mutta tässä silti acne.orgin ohjeet tiivistettynä: aloitat sen käytön vähäisellä määrällä, eli siis totutat ihosi Basironiin. Levitä ongelma-alueille aluksi esim. vain yöksi. Annat imeytyä ja levität kasvoille ihohuokosia tukkimatonta kosteusvoidetta. That's it.

        Oma ihoni ei todellakaan hilseillyt pahasti, kun ensin totutin naamani Basironiin tuolla lailla varovasti, ehkä n. viikon ajan. Alussa hilseily ja punoitus kuuluu asiaan, mutta ne menvät ohi, kun iho tottuu. Sitten jatkossa voit vähitellen lisätä sitä Basironin määrää ja tuolla todellakin neuvotaan loppujen lopuksi laittamaan sitä runsaasti ongelma-alueille, hierot todella hellästi ihoon, kunnes se on imeytynyt. Ja muista se kosteusvoide (ja tietty ihonpuhdistus jollakin ihoa ärsyttämättömällä puhdistusaineella tmv. ennen Basironin levitystä.)

        Ainiin, ja niitä maata mullistavia tuloksia ei kannata vielä viikonkaan jälkeen odottaa. Iho ei parane hetkessä, varsinkin jos on paha tulehdus. Sinnikkyyttä ja pitkäjänteisyyttä ihonhoitoon. Vaikka tuntuu ettei heti lähde paranemaan, niin kannattaa sitä ainakin kuukausi kokeilla, ellei se iho sitten osoittaudu yliherkäksi Basironille.

        Täällä näkee joskus ihmeellisiä kommentteja tyyliin "viikon käytön jälkeen iho on parempi kuin ikinä"! ...Öööö OK, vaikea uskoa. Millainenhan se oli ennen käyttöä?

        Itse olen käyttänyt nyt em. tavalla Basironia reilut kolme viikkoa ja iho on parantunut kyllä hyvin. Punaisia läikkyjä vanhoista finneistä ja siedettävä määrä valkopäitä jäljellä (ja mustapäitä, mikäpä ne pois veisi). Aion jatkaa edelleen.

        Joo, Basironia jos laittaa vaikka selkään tai takapuoleen ,niin se värjää ja valkaisee alushousut ja paidat, että ei kivaa. Punoitus ja hilseily oli kanssa vaivoja ja mulla ei kyllä basiron ollut hyvä.


      • Jermukka
        no höh kirjoitti:

        Joo, Basironia jos laittaa vaikka selkään tai takapuoleen ,niin se värjää ja valkaisee alushousut ja paidat, että ei kivaa. Punoitus ja hilseily oli kanssa vaivoja ja mulla ei kyllä basiron ollut hyvä.

        No katsii varmaan laittaa vain yöksi sitä sitten ja nukkua ei-niin-kovin-hyvissä, tai valkoisissa lakanoissa alasti... Siis ihan oikeasti. Ja punoitus ja hilseily kuuluu asiaan alussa. Hoidon voi keskeyttää vähäksi aikaa, jos menee liian pahaksi tuo (ja ehdottomasti jos vaikuttaa, että on allerginen ko. aineelle). On siellä pakkauksessa tuohonkin nuo selostukset.

        Käytitkö Basironin kanssa kosteusvoidetta, ja aloitit hoidon vähitellen ja varovasti, kuten tuossa jo edellä neuvoin? Vai lopetitko heti kun alkoi hilseillä? Iho tottuu kyllä.

        Isoille ihoalueille, kuten juurikin selälle, on myös oma Basiron-tuote, Basiron Wash, joka siis pestään sitten käytön jälkeen pois. Itse en sitä kylläkään ole käyttänyt, joten en voi sanoa miten se toimii. Mutta luulisin, että hyvin ajan kanssa.


    • toista joka huuhdellaan pois.

      27v Mies

      Oma kokemukseni kohdistuu Basironin AC Wash tuotteeseen, joka levitetään kostutetulle iholle ja annetaan vaikuttaa 3-5min, jonka jälkeen huuhdellaan pois.

      Olen käyttänyt tuotetta 2 viikkoa, aamuin ja illoin koko kasvojen alueelle ja kaulalle (omille ongelma alueilleni). Tuote on ehkäissyt uusien finnien tulemista ja poistanut entiset. Mutta ei ole vaikuttanut mustapäihin (joihin oikeastaan toivoin apua kasvoissani). Omalla kohdallani huomasin tuotteen aika laimeaksi iholleni, mutta vaikutus on ollut ihan positiivinen silti.

      Toinen käyttöalueeni tuotteelle on takaselän yläosa, jossa akne onkin suurempi ongelma. Olen käyttänyt tuotetta 3-5x viikossa, tuon saman 2 viikon aikana. Mutta en voi sanoa vielä, että olisi auttanut ongelmaani. Joten käytän tuotetta vielä 2 viikkoa lisää, ennen kuin ajattelen mennä lääkärille, saadakseni vahvempaa kamaa. ^^

      Ostin nyt tuotteen "Neutrogena Visibly Clear Blackhead Eliminating Daily Scrub" noille kasvojen mustapäille apteekista, jolla ajattelin pestä naamani Basironin sijasta 2 viikon ajan...

    • aknea kärsivä

      mulla se ei ainakaan auttanu. kahteen kertaan oon sitä kokeillu 2kk jaksoissa. oon koittanu kaikenlaisia voiteita ja rasvoja mutta ei oikeen ole auttanut. mut käytin joku 5-6kk jotain pillereitä ja ne autto. mut sitten tuli kaikki finnit takasin kun kuuri loppu.

    • tyttö 20v

      Oon käyttäny Basironia nyt viis päivää. Mulla on jonkunlainen lievä akne, kun leukaan tulee koko ajan edellisten tilalle uusia kipeitä (järkyttäviä :D ) finnejä.
      Aloin ekaks käyttää Seba Med Clear Facea (puhdistusvaahto täsmähoitopuikko). Aluksi iho parantui huomattavasti, mutta hetken päästä finnejä tuli taas uusia, tosin ei niin isoja kuin aikaisemmin ja ne lähti nopeammin pois. Olisiko Seba Med hyvä vaihtoehto niille, joille Basiron on liian "vahvaa"?
      Sen jälkeen aloin pestä Basiron puhdistusgeelillä aamulla ja illalla ja pesun jälkeen laitoin vielä täsmähoitogeeliä. Tulehtuneet finnit parantui parissa päivässä! Eli näpyt tasoittui, nyt enää punaiset läikät jälellä mitkä pienentyy pikkuhiljaa. Iho myös punottaa ja hilseilee (mutta sehän on ihan normaalia hoidon alkuvaiheessa). Päivisin hilseilystä pääsee eroon kosteusvoiteella, mitä laittelen aina ku tuntuu kuivalta. Kestän tän kirvelyn, koska haluan näpyistä eroon (tätä on kestäny vuosiaaa) ja (ihon punoituksesta huolimatta) näpyt pienenee koko ajan. Ja kyllä huomaa että Basironin on pakko tehota oikeasti just niihin ongelmakohtiin, koska vaan tää mun leuan alue on kuivunu ja sitä kirvelee, vaikka oon puhdistusgeelillä pessyt varmuuden vuoksi koko naaman (muu osa naamasta ihan puhasta).
      Voin vaikka myöhemmin kirjoitella kun tulokset alkaa olla pysyviä :)
      Mutta tosiaan, suosittelen sitä Seba Media (apteekista) jos Basiron tuntuu liian vahvalta. Sitä on puhdistusvaahto, millä pestään aamulla ja illalla (ei kuivata ihoa) ja täsmähoitopuikko, mitä voi laittaa kuinka monta kertaa päivässä haluaa. Niin ja kans kosteusvoide.

      • tyttö 20v

        Nyt käyttänyt Basironia kaks viikkoa, samalla tavalla kuin aikasemmin oon kirjottanu ^ Leuka ei punoita enää ja iho kuivuu oikeastaan vaan öisin, päivisin laitan muutamia kertoja kosteusvoidetta. Kirvelee vain kun pesun jälkeen laittaa rasvaa. Osa leuasta parantunut hyvin, tuntuu sileältä ja pehmeältä, mut pieniä punaisia länttejä (tasasia, isompia ja pienempiä) kuitenkin näkyy, vaalenee pikkuhiljaa, toivottavasti. About viisi uutta finniä tullut kahen viikon aikana, mikä tietty vatuttaa, mutta eipä tuu ainakaa niin usein ja niin isoja ku ilman basironia. Päivitän vaikka taas myöhemmin... Toivottavasti jollekkin jotain hyötyä tästäkin :D


      • jessu16
        tyttö 20v kirjoitti:

        Nyt käyttänyt Basironia kaks viikkoa, samalla tavalla kuin aikasemmin oon kirjottanu ^ Leuka ei punoita enää ja iho kuivuu oikeastaan vaan öisin, päivisin laitan muutamia kertoja kosteusvoidetta. Kirvelee vain kun pesun jälkeen laittaa rasvaa. Osa leuasta parantunut hyvin, tuntuu sileältä ja pehmeältä, mut pieniä punaisia länttejä (tasasia, isompia ja pienempiä) kuitenkin näkyy, vaalenee pikkuhiljaa, toivottavasti. About viisi uutta finniä tullut kahen viikon aikana, mikä tietty vatuttaa, mutta eipä tuu ainakaa niin usein ja niin isoja ku ilman basironia. Päivitän vaikka taas myöhemmin... Toivottavasti jollekkin jotain hyötyä tästäkin :D

        Luin juttujanne ja päätin kokeilla itsekkin tätä Basironia. Ostin kyllä putilon jo kauan sitten mutta en uskaltanut käyttää :s pelkäsin että akne vain pahenee entisestään, minulla kun on mielestäni aika paha akne. Finnejä ja niiden jälkiä posket täynnä, ja mustapäitä otsassa, nenässä ja leuassa. Olen kokeillut monia eri aineita, eikä yksikään tuntunut auttavan. Toivottavasti basironin käytöstä olisi jotain hyötyä :)


      • höhlä
        jessu16 kirjoitti:

        Luin juttujanne ja päätin kokeilla itsekkin tätä Basironia. Ostin kyllä putilon jo kauan sitten mutta en uskaltanut käyttää :s pelkäsin että akne vain pahenee entisestään, minulla kun on mielestäni aika paha akne. Finnejä ja niiden jälkiä posket täynnä, ja mustapäitä otsassa, nenässä ja leuassa. Olen kokeillut monia eri aineita, eikä yksikään tuntunut auttavan. Toivottavasti basironin käytöstä olisi jotain hyötyä :)

        Mulla on nyt toisen kerran Basironia kasvoissani, eikä kummallakaan käyttökerralla ole tullut mitään kuumotuksia, tai punoituksia ihoon. Iho ei myöskään ole kuivunut ainakaan vielä. Levitän Basironia kasvoihin sen verran, että levityksen jälkeen voidetta ei juurikaan näe iholla. Voide siis tuntuu ihan tavalliselta kosteusvoiteelta tms. Mitä luulette, että laitanko voidetta liian vähän iholleni?


      • Jermukka
        höhlä kirjoitti:

        Mulla on nyt toisen kerran Basironia kasvoissani, eikä kummallakaan käyttökerralla ole tullut mitään kuumotuksia, tai punoituksia ihoon. Iho ei myöskään ole kuivunut ainakaan vielä. Levitän Basironia kasvoihin sen verran, että levityksen jälkeen voidetta ei juurikaan näe iholla. Voide siis tuntuu ihan tavalliselta kosteusvoiteelta tms. Mitä luulette, että laitanko voidetta liian vähän iholleni?

        Sitä kannattaisi laittaa ihan reilusti. Itse noudatin acne.org -sivuston ohjeita ja sain lievän (välillä vähän pahemmankin) akneni parantumaan. Siis ihan reilusti hierot kevyesti kasvoille kunnes on imeytynyt. Sitten laitat öljytöntä kosteusvoidetta päälle, niin vältyt varmasti pahemmilta hilseilyiltä. Alkaa nimittäin hyvin todennäköisesti iho hilseilläkin vielä. Mutta se kuuluu asiaan. Kosteusvoidetta siis kehiin. Varsinkin nyt pakkasilla muutenkin tärkeää.


      • 123+44445
        Jermukka kirjoitti:

        Sitä kannattaisi laittaa ihan reilusti. Itse noudatin acne.org -sivuston ohjeita ja sain lievän (välillä vähän pahemmankin) akneni parantumaan. Siis ihan reilusti hierot kevyesti kasvoille kunnes on imeytynyt. Sitten laitat öljytöntä kosteusvoidetta päälle, niin vältyt varmasti pahemmilta hilseilyiltä. Alkaa nimittäin hyvin todennäköisesti iho hilseilläkin vielä. Mutta se kuuluu asiaan. Kosteusvoidetta siis kehiin. Varsinkin nyt pakkasilla muutenkin tärkeää.

        Oon käyttänyt Basiron AC Wash 5% ja Basiron AC - geelejä nyt vasta 3 päivää ja naama on niin kuiva, punanen, hilseilevä, kutittava... Oon käyttänyt paljon kosteusvoidetta ja kosteusnaamioita, mutta silti iho vaan pahenee ! Alkaa mennä järki ! Toivon todella, että tää auttais tai iho alkais tottua tähän tököttiin, mutta miten pystyn jatkamaan hoitoa kun ihoa niin kirvelee ja kutittaa ja punottaa ???? =(


      • Jermukka
        123+44445 kirjoitti:

        Oon käyttänyt Basiron AC Wash 5% ja Basiron AC - geelejä nyt vasta 3 päivää ja naama on niin kuiva, punanen, hilseilevä, kutittava... Oon käyttänyt paljon kosteusvoidetta ja kosteusnaamioita, mutta silti iho vaan pahenee ! Alkaa mennä järki ! Toivon todella, että tää auttais tai iho alkais tottua tähän tököttiin, mutta miten pystyn jatkamaan hoitoa kun ihoa niin kirvelee ja kutittaa ja punottaa ???? =(

        Ehkä kannattaisi aloittaa varovaisemmin, eli jättäisit ainakin tuon Basiron Washin pois (pesisit kasvosi jollain miedommalla aineella) ja totuttaisit ihoa pelkällä Basiron-voiteella. Oletko laittanut sitä yöksi ja päiväksi? Suosittelisin, että alussa pitäisit Basironia kasvoillasi vain muutamia tunteja päivässä, ja sitten vähitellen yön yli jne.... Ihosi ehtisi tottua paremmin. Lopulta se hilseilykin loppuu ja iho paranee.

        Keskeytä se hoito nyt pariksi päiväksi ja jatka sitten varovasti ja vähitellen. Hiljaa hyvä tulee, aknen hoidossa varsinkin!


      • Jermukka
        Jermukka kirjoitti:

        Sitä kannattaisi laittaa ihan reilusti. Itse noudatin acne.org -sivuston ohjeita ja sain lievän (välillä vähän pahemmankin) akneni parantumaan. Siis ihan reilusti hierot kevyesti kasvoille kunnes on imeytynyt. Sitten laitat öljytöntä kosteusvoidetta päälle, niin vältyt varmasti pahemmilta hilseilyiltä. Alkaa nimittäin hyvin todennäköisesti iho hilseilläkin vielä. Mutta se kuuluu asiaan. Kosteusvoidetta siis kehiin. Varsinkin nyt pakkasilla muutenkin tärkeää.

        Hei, ja se tärkeä piti vielä sanomani, että _totuta kasvot vähitellen Basironiin_. Ensin siis voit kyllä käyttää pienempää annosta vaikkapa parin viikon ajan, ja alussa Basironia vaikka vain yöksi kasvoille. Sitten kun iho on tottunut ko. aineeseen, laita sitä reilusti. Hellävaraisesti hiero iholle niin pitkään, kunnes on imeytynyt., SItten kosteusvoidetta päälle.


      • ihqdaaxxxx
        tyttö 20v kirjoitti:

        Nyt käyttänyt Basironia kaks viikkoa, samalla tavalla kuin aikasemmin oon kirjottanu ^ Leuka ei punoita enää ja iho kuivuu oikeastaan vaan öisin, päivisin laitan muutamia kertoja kosteusvoidetta. Kirvelee vain kun pesun jälkeen laittaa rasvaa. Osa leuasta parantunut hyvin, tuntuu sileältä ja pehmeältä, mut pieniä punaisia länttejä (tasasia, isompia ja pienempiä) kuitenkin näkyy, vaalenee pikkuhiljaa, toivottavasti. About viisi uutta finniä tullut kahen viikon aikana, mikä tietty vatuttaa, mutta eipä tuu ainakaa niin usein ja niin isoja ku ilman basironia. Päivitän vaikka taas myöhemmin... Toivottavasti jollekkin jotain hyötyä tästäkin :D

        lopeta se opiaattien kiskominen nii lähtee näpyt


    • no heipähei

      Käytin pari putkiloa ja ei minulle ollut mitään apua ainakaan siitä. Aluksi iho hilseili hirveästi mikä näköjää kuuluikin asiaan. Minulla ainakin meni naama vain pahemmaksi. Ja niitä ''valkopäitä'' tuli vain lisää.
      Kannattaa olla varovainen sen käytön kanssa kuitenkin.

      • finnit pois

        Valkopäät johtuvat nimenomaan siitä että iho on liian kuiva ja pyrkii työntämään sitä rasvaa pintaan. Kosteusvoidetta reilusti vaan naamaan ja kosteuttavaa silmänympärysvoidetta silmien ihon ympärille. Sillä pysyy valkoiset "kovat pallerot ihon alta" poissa. Ja ne jo tulleet valkopäät voi käydä kosmetologilla poistattamassa.


    • 23456765432

      Olen 19-vuotias.

      Ihoni kuivuu suhteellisen herkästi ja on akneen taipuvainen. Nenän pinnalla, poskilla ja suupielissä on mustapäitä, otsassa ja poskilla jonkun verran valkopäitä, ja noin kerran viikossa tai harvemmin saan jonnekin kipeän, ison, ihonalaisen finnin.

      En syö mitenkään erityisen hyvin tai erityisen huonosti. Perusruokaa ja silloin tällöin jotain hyvää.

      Basironin vaikutukset ihooni:
      - Kun olen illalla levittänyt iholle Basironia, on aamulla ihon pinta huomattavasti tasaisempi. Finnitkin tuntuvat kuivuneen hyvin. Ainut huono puoli on että iho kuivuu surperpaljon ja jää punoittamaan. Kaikki finnit eivät koskaan lähde pois. Kun käytön lopettaa, palaavat epäpuhtaudet aika nopeasti takaisin.

      Koska herkkä ihoni ei kestä niin hyvin Basironin kuivattavaa vaikutusta, pidän välipäiviä tuotteen käytön aikana.

      Mutta kyllä tuote auttaa. Toivoisin vain ettei se tekisi ihoa niin punoittavaksi ja kuivaksi :/

      • 2345678765434

        ...ja siis puhuin siitä voiteesta.


      • finnejä
        2345678765434 kirjoitti:

        ...ja siis puhuin siitä voiteesta.

        Itse olen käyttänyt tuota bisiron washia jokin aika sitten, mutta lopullista apua en ole siitä iho-ongelmiini saanut. Nyt kovilla pakkasilla en ole sitä käyttänyt, kun iho kuivuu muutenkin.

        Onko basiron auttanut teitä pysyvästi saamaan finnit pois?
        Itselläni mikään tuote ei ole tuonut tuota pysyvää vaikutusta, vaan epäpuhtaudet ovat pikkuhiljaa palanneet takaisin, kun olen lopettanut aknelääkityksen (olen käyttänyt mm. voiteita: clindoxyl, dalacin, differin, sekä antibiootteja, ja e-pillereitä)

        Mitä kosteusvoidetta käytätte basironin kanssa? Entä millä pesette ihon kun käytätte basiron geeliä?


      • Jermukka
        finnejä kirjoitti:

        Itse olen käyttänyt tuota bisiron washia jokin aika sitten, mutta lopullista apua en ole siitä iho-ongelmiini saanut. Nyt kovilla pakkasilla en ole sitä käyttänyt, kun iho kuivuu muutenkin.

        Onko basiron auttanut teitä pysyvästi saamaan finnit pois?
        Itselläni mikään tuote ei ole tuonut tuota pysyvää vaikutusta, vaan epäpuhtaudet ovat pikkuhiljaa palanneet takaisin, kun olen lopettanut aknelääkityksen (olen käyttänyt mm. voiteita: clindoxyl, dalacin, differin, sekä antibiootteja, ja e-pillereitä)

        Mitä kosteusvoidetta käytätte basironin kanssa? Entä millä pesette ihon kun käytätte basiron geeliä?

        En nyt tiedä tuosta lopullisesta avusta... Luulen, että omaan ongelmaihooni auttaa lopullisesti vain aika, jos sekään.

        Basironia (geelimuodossa) ( kosteusvoidetta) olen nyt käyttänyt nelisen kuukautta, viimeisen kuukauden aikana vain tarvittaessa. (Basiron Washia en ole edes kokeillut, sillä yritän välttää turhaa kuivattamista. Ihan sitä tuubissa olevaa perinteistä geeliä vain olen käyttänyt.) Tällä hetkellä ei ole yhtään finniä ja punaiset jäljetkin ovat suurimmaksi osaksi parantuneet lähes kokonaan. Mustapäistä en ole päässyt eroon, mutta en niitä erityisen aktiivisesti yrittänytkään pois hoitaa, kun keskityin tuohon suun ympärykseen. En myöskään usko, että tällä tavalla mustapäistä eroon pääsenkään. Ovat ne niin sitkeitä lurjuksia.

        Lähtökohta oli se, että kesän jäljiltä, jolloin ihoni taas räjähti, kasvoissani oli n. kolme kpl aktiivisia finnejä ja ehkäpä viitisen punaista jälkeä entisten jäljiltä. Kaikki tämä suun ympärillä (=hormonaalista?) Ihan tarpeeksi erittäin vaaleaihoiselle ihmiselle, kun nuo punaiset kohdat loistivat kilometrin päähän, kun ei ollut meikkiä naamassa.

        Eli olen ERITTÄIN tyytyväinen. Täytyy pitää kuitenkin Basironia tuolla jemmassa, jos hätätilanne iskee taas.

        Kosteusvoiteena olen käyttänyt joko apteekista saatavaa Eucerinin Impure Skin Creme Geliä taikka ihan markettikamaa, elikkäs Erisania. (Acne.orcissa painotetaan, että kosteusvoiteiden oltava öljyttömiä, joten mm. sen pohjalta nuo olen valinnut.) Ovat itselläni toimineet ihan hyvin. Nyt talvella tosin tarvitsisin ehkä jotain vielä kosteuttavampaa. Kasvojeni pesuun olen käyttänyt, jälleen kerran, ihan markettikamaa, elikkäs L'orealin Hydrafresh Cleansing Geliä. Pesee tosi hyvin pois meikit ihan sellaisenaankin, mutta jos on ollut vaikkapa meikkivoiteet naamassa, niin saatan lopuksi pyyhkiä kasvot vielä Eucerinin epäpuhtaalle iholle tarkoitetulla kasvovedellä (joka on muuten mielestäni parasta kasvovettä, jota olen ikinä käytänyt).

        Tuon kummempaa ei ole tarvinnut, eikä tunnu että tarvitsisinkaan, kun ne finnit on nyt häädetty. Basironilla aion pitää ne kurissa jatkossakin, kun säännöllisellä hoidolla ja kosteutuksella sain näin hyvät tulokset aikaan.


      • jeijjis
        Jermukka kirjoitti:

        En nyt tiedä tuosta lopullisesta avusta... Luulen, että omaan ongelmaihooni auttaa lopullisesti vain aika, jos sekään.

        Basironia (geelimuodossa) ( kosteusvoidetta) olen nyt käyttänyt nelisen kuukautta, viimeisen kuukauden aikana vain tarvittaessa. (Basiron Washia en ole edes kokeillut, sillä yritän välttää turhaa kuivattamista. Ihan sitä tuubissa olevaa perinteistä geeliä vain olen käyttänyt.) Tällä hetkellä ei ole yhtään finniä ja punaiset jäljetkin ovat suurimmaksi osaksi parantuneet lähes kokonaan. Mustapäistä en ole päässyt eroon, mutta en niitä erityisen aktiivisesti yrittänytkään pois hoitaa, kun keskityin tuohon suun ympärykseen. En myöskään usko, että tällä tavalla mustapäistä eroon pääsenkään. Ovat ne niin sitkeitä lurjuksia.

        Lähtökohta oli se, että kesän jäljiltä, jolloin ihoni taas räjähti, kasvoissani oli n. kolme kpl aktiivisia finnejä ja ehkäpä viitisen punaista jälkeä entisten jäljiltä. Kaikki tämä suun ympärillä (=hormonaalista?) Ihan tarpeeksi erittäin vaaleaihoiselle ihmiselle, kun nuo punaiset kohdat loistivat kilometrin päähän, kun ei ollut meikkiä naamassa.

        Eli olen ERITTÄIN tyytyväinen. Täytyy pitää kuitenkin Basironia tuolla jemmassa, jos hätätilanne iskee taas.

        Kosteusvoiteena olen käyttänyt joko apteekista saatavaa Eucerinin Impure Skin Creme Geliä taikka ihan markettikamaa, elikkäs Erisania. (Acne.orcissa painotetaan, että kosteusvoiteiden oltava öljyttömiä, joten mm. sen pohjalta nuo olen valinnut.) Ovat itselläni toimineet ihan hyvin. Nyt talvella tosin tarvitsisin ehkä jotain vielä kosteuttavampaa. Kasvojeni pesuun olen käyttänyt, jälleen kerran, ihan markettikamaa, elikkäs L'orealin Hydrafresh Cleansing Geliä. Pesee tosi hyvin pois meikit ihan sellaisenaankin, mutta jos on ollut vaikkapa meikkivoiteet naamassa, niin saatan lopuksi pyyhkiä kasvot vielä Eucerinin epäpuhtaalle iholle tarkoitetulla kasvovedellä (joka on muuten mielestäni parasta kasvovettä, jota olen ikinä käytänyt).

        Tuon kummempaa ei ole tarvinnut, eikä tunnu että tarvitsisinkaan, kun ne finnit on nyt häädetty. Basironilla aion pitää ne kurissa jatkossakin, kun säännöllisellä hoidolla ja kosteutuksella sain näin hyvät tulokset aikaan.

        Olen itse nyt käyttäny basrion ac washia 5 päivää aina iltaisin ja samalla alottanut sinkin syönnin 60mg/päivä. Tuntuu että iho on alkanu tasoittumaan ja iholta on puskenut myös epäpuhtauksia ulos finnien muodossa. Kuitenkin luulen että tämä onkin aineen tarkoitus alussa? Ja uskon että käyttöä jatkettaessa tulee vielä hyviä tuloksia. Onko muilla kokemuksia miten tuo basiron ac washin käyttöön otto vaikutti? tuliko ns pahenemisvaihetta?


      • jeanne80
        jeijjis kirjoitti:

        Olen itse nyt käyttäny basrion ac washia 5 päivää aina iltaisin ja samalla alottanut sinkin syönnin 60mg/päivä. Tuntuu että iho on alkanu tasoittumaan ja iholta on puskenut myös epäpuhtauksia ulos finnien muodossa. Kuitenkin luulen että tämä onkin aineen tarkoitus alussa? Ja uskon että käyttöä jatkettaessa tulee vielä hyviä tuloksia. Onko muilla kokemuksia miten tuo basiron ac washin käyttöön otto vaikutti? tuliko ns pahenemisvaihetta?

        Itse olen käyttänyt basiron washia noin pari kuukautta ja on toiminut,pesen sillä iltaisin suihkussa ollessa ja annan vaikuttaa muutaman minutin.Lisäksi käytän basiron geeli aamuisin ja iltaisin ja nämä tuotteet ob auttaneet ainakin minun ihoon todella hyvin.Aluksi hieman kuivatti mutta iho tottui pikkuhiljaa.Minulla ei tullut pahenemisvaihetta vaan iho alkoi pikkuhiljaa tasoittumaan eikä uusia finnejä tullut enään läheskään niin paljoin kuin ennen.Suosittelen tätä basironia!!


    • Toimii =)

      Itellä käytössä nyt toinen putkilo basironia ja on toiminut yllättävän hyvin. Naamasta on lähtenyt suurin osa finneistä ja rintakehässä ei ole enään finnejä ja mustapäitäkin on lähtenyt hieman. Ainoat sivuvaikutukset ovat olleet ihon kuivuminen ja pieni hilseily joista kosteusvoiteella on selvitty sa sitten on tullut kun on käyttänyt n. 5-7 päivää putkee ihon kirvelemistä kun on laittanut ainetta mutta välipäivä on auttanut asiaan. Iltasin olen laittanut ja antanut imeytyä 10-20min ennen kuin menen nukkumaan ettei lakanoista tule ihan valkoisia :D

    • jos vaikka ny

      suosittelisin kans tollasia perustuotteita kuten vaikka lactolinen pesunestettä ja humektanin perusvoidetta!! halpoja ja toimivia!

      ostin itse basironia tänään ja vähän epäilyttää voiko tästä olla apua leukapielien isoihin ja kipeisiin ihonalaisiin finneihin... söin kesällä parin kuukauden antibioottikuurin joka auttoi hyvin, mutta pari kuukautta kuurin loputtua iho palasi ihan samaan kuntoon kuin ennen kuuriakin... reseptillä sain tosin skinoren-voidetta joka tuntui kyllä tosiaan auttavan! jos basironista ei ole mihinkään niin taidan mennä hakemaan uuden kuurin ja lisää skinorenia....... ja muillekin vinkiksi tuo skinoren, joka ei myöskään aiheuttanut oikeastaan minkäänlaista ärsytystä mutta tuntui antavan samanlaisia tuloksia kuin basironin onnistuneimmilla käyttäjillä täällä! itse käytin vain yhden tuubin mutta tuota pitäisi kyllä saada vakkariksi omaan kaappiin....

      • 5w86e

        Mulla ei basiron tehonu lievään akneeni, mutta muilla sisaruksillani kyllä. Onneksi viimein pitkän kamppailun jälkeen tuntuu, että mahdollisesti minäkin olen löytänyt oikeat ihonhoitometodit :)

        Eräällä sisaruksistani oli erittäin vaikea akne, joka on vasta nyt, reippaasti yli 20 vuoden iässä loppunut. Hän kiersi ihotautilääkärit ja söi jos minkälaista moskaa, mutta basironista sai viimein avun :)


      • Jermukka

        Kyllä voi olla apua niihin isoihinkin! Minulla auttoi ainakin Basiron. Aluksi veikkailin, että ei tuollaisiin hormoniperäisiin patteihin mikään muu kuin Roa tehoa (jota en ole syönyt) mutta niin vain kuule kähtivät nekin! ...ja se kosteutus pitää vaan muistaa sitten.... :)


      • Minttü
        Jermukka kirjoitti:

        Kyllä voi olla apua niihin isoihinkin! Minulla auttoi ainakin Basiron. Aluksi veikkailin, että ei tuollaisiin hormoniperäisiin patteihin mikään muu kuin Roa tehoa (jota en ole syönyt) mutta niin vain kuule kähtivät nekin! ...ja se kosteutus pitää vaan muistaa sitten.... :)

        Olen viime kesästä asti kamppailut järkyttävän näköisen ihon kanssa, johon ei tunnu tehoavan mikään! Käytän apteekin putsareita, mutta eipä ne oo pahemmin auttaneet.. Onneksi eksyin tähän keskusteluun, sillä löysin potentiaalisen näppyjenpoistajan :) Itelläni siis posket lähinnä kukkii, mutta esim. otsassa, nenässä ja leuassa ei oo mitään valittamista. Joo, ja tosiaan mulla on nyt ikää 20v. ja olin _järkyttynyt_, kun ihoni rupesi kukkimaan - murkkuiässä mulla ei ollut näpyn näppyä ja nyt kun se on ohi, niin näppyjä riittää.

        Mulla ois yks kysymys: joku tuolla mainitsi käyttävänsä sinkkitabletteja - onko niistä apua (siis, vaaleneeko arvet jne.)? Ja sitten, suositelkaa jotain hyviä kosteusvoiteita? Itelläni on tällä hetkellä käytössä aika "laimea" kosteusvoide, basiron vaatis varmaan vähän tuhdimman, jottei iho kuivu kokonaan? Ihoni on aika pintakuiva.


      • johou
        Minttü kirjoitti:

        Olen viime kesästä asti kamppailut järkyttävän näköisen ihon kanssa, johon ei tunnu tehoavan mikään! Käytän apteekin putsareita, mutta eipä ne oo pahemmin auttaneet.. Onneksi eksyin tähän keskusteluun, sillä löysin potentiaalisen näppyjenpoistajan :) Itelläni siis posket lähinnä kukkii, mutta esim. otsassa, nenässä ja leuassa ei oo mitään valittamista. Joo, ja tosiaan mulla on nyt ikää 20v. ja olin _järkyttynyt_, kun ihoni rupesi kukkimaan - murkkuiässä mulla ei ollut näpyn näppyä ja nyt kun se on ohi, niin näppyjä riittää.

        Mulla ois yks kysymys: joku tuolla mainitsi käyttävänsä sinkkitabletteja - onko niistä apua (siis, vaaleneeko arvet jne.)? Ja sitten, suositelkaa jotain hyviä kosteusvoiteita? Itelläni on tällä hetkellä käytössä aika "laimea" kosteusvoide, basiron vaatis varmaan vähän tuhdimman, jottei iho kuivu kokonaan? Ihoni on aika pintakuiva.

        olen aivan järkyttynyt siitä kun oon lukenu näit ketjun viestei ja moni on valittanu "oon pitäny basironii naamas muutaman tunnin päiväs ja vitsi ku kuivuu iho ja hilseilee :(((" eiks kukaa oo lukenu niit käyttöohjeita?? Basiron AC Was 5% Geelin käyttöohjeissa, kohdassa 3. Miten Basiron AC:tä käytetään? lukee neljäntenä pallurana näin: "Anna geelin vaikuttaa iholla 1 - 5 minuutin ajan ja huuhtele se sen jälkeen huolellisesti pois vedellä ja kuivaa iho." ei puhuta mielestäni mistään monen tunnin pidosta iholla ...............


      • Jermukka
        johou kirjoitti:

        olen aivan järkyttynyt siitä kun oon lukenu näit ketjun viestei ja moni on valittanu "oon pitäny basironii naamas muutaman tunnin päiväs ja vitsi ku kuivuu iho ja hilseilee :(((" eiks kukaa oo lukenu niit käyttöohjeita?? Basiron AC Was 5% Geelin käyttöohjeissa, kohdassa 3. Miten Basiron AC:tä käytetään? lukee neljäntenä pallurana näin: "Anna geelin vaikuttaa iholla 1 - 5 minuutin ajan ja huuhtele se sen jälkeen huolellisesti pois vedellä ja kuivaa iho." ei puhuta mielestäni mistään monen tunnin pidosta iholla ...............

        Basironiahan on kahta eri geeliversiota, eli tämä aito ja alkuperäinen, eli iholle jätettävä voide "Basiron AC", ja sitten on tämä uudempi tuote elikkäs Basiron AC Wash, jota käytetään hoidettavien ihoalueiden pesemiseen. Ja siis tätä jälkimmäistähän EI siis jätetä iholle.

        Tuo Basiron voide taas jätetään iholle, ja kyllähän se kuivattaa ja iho hilseilee (kuuluukin asiaan) alussa varsinkin ja itse olen täälläkin toitottanut moneen kertaan, että se iho pitää siihen totuttaa vähitellen.


    • aapelionkovis

      Aattelin käydä ite ostamassa joku päivä nyt tätä Basiron AC:ta, siis sitä geeliä. Kokeilin sitä Washia mutta siitä nyt ei ollut hyötyä, ainakaan naaman parantumisen kanssa. Apteekin täti vaan oli suositellu kun on se toinen kuulemma niin tujua tavaraa. Brevoxyliä oon kans kokeillu, ei oo sekään erityisemmin auttanut.. : / Mutta, vaikeeks asian tekee se että mulla ei oo aknea, vaan finnejä. Ei mitenkään hirveästi, mutta päähän ne ottaa kun joutuu peilistä kattelemaan omaa finninaamaansa. Varsinkin poskissa niitä finnejä on paljon ja sitten kans ohimoilla. Mutta noi posket siis on se pahin alue. Toivottavasti tästä nyt olis apua, mitään pillereitä en vaan jaksais ruveta syömään. Nyt ois just sopiva aikakin tätä kokeilla, ku se hiihtoloma kohta alkaa nii ei tarvis mennä kouluu jos naama sitten tän käytön aikana rupee punottaa / hilseilee / kutiaa. Mutta siis se nyt vaan arveluttaa ettei ole liian kovaa kamaa omaan naamaani, mutta kaipa se on kokeiltava, ku ei ollu Brevoxylistäkään hyötyä.

      • finnejä

        Olen nyt käyttänyt basiron geeliä n. kuukauden ja kosteusvoiteena apteekin perusvoide humektania.
        Tällä hetkellä tuntuu että basiron EI auta, se on pikemminkin lisännyt finnejä ja kuivattanut otsaa rankasti. Poskiin on tullut finnejä, joita ennen ei ollut, eivätkä punaiset finnien jäljet ole kadonneet lainkaan,
        Olen välillä pitänyt taukoa basironista, mutta otsa hilseilee yhä, ja meikkivoide vain korostaa hilseilyä.

        Basironissa on se huono puoli, että se ei ole kokonainen ihonhoitosetti, vaan vain paikallishoito. Luin positiivisia kommentteja ostoskanavan proactiv-sarjasta(vaikka aika skeptisesti ostoskanavaan suhtaudunkin), niin ajattelin tilata sitä, koska rahat ilmeisesti saa takaisin jos tuote ei toimi.


    • asdmoimoim

      Basiron oikeesti toimii, ainakin mulla, mut mul on ollu jo 5 pv iha punanen naama.. Pakkausselosteessa selitettiin että tuote voi aiheuttaa parin päivän sisällä punoitusta jne mut hei tää on jo kestäny 5 pv.. et millon tää punotus lähtee o:

      Mut sillon käytin tätä koko naamalle. Basiron kuivattaa mulla aivan hemmetisti suunpielien kohalla. Mut emt pitääkö sitä laittaa vaan finnien ja näppyjen kohalle.. Ja tää toimi mulla parissa päivässä.
      Mulla tuote tehos hieman näppylöihin ja sai useet finnit pois. Ongelmana on vaan tää punotus :s
      Mun mielestä se pakkausseloste on aika ykstoikkonen. Siin ei kerrota mihin se tehoaa, siinä vaan sanotaan että jos tuote ei tehoa, ota yhteyttä lääkäriin. JA tos pakkaukses vaa lukee että aknen hoitoon.. hmm ei sitte kerrota että tehoaako se muihin iho-ongelmiin tai nii.

      • asdmoimoim

        ^ Unohin mainita että ostin tuotteen 5 pv sitten.
        Ja tuotteella tarkotin sitte Basiron 5%. :::D oonpas pälli


      • asdmoimoim
        asdmoimoim kirjoitti:

        ^ Unohin mainita että ostin tuotteen 5 pv sitten.
        Ja tuotteella tarkotin sitte Basiron 5%. :::D oonpas pälli

        ai eiku siis sen tuotteen nimi onki basiron AC 5% XD soriiiiiii

        siis mitä hittoo pitäskö sitä tuotetta pitää vaan 1-5 minuuttii ? ::::::::::::D oon pitäny yön yli ja sitä rataa et ei ihme et on nii punane naama XDDDDDDDDDDDDD nauran

        .. mut ei tos pakkausselosteessa mitään siitä mainita.


      • moooooooooro
        asdmoimoim kirjoitti:

        ai eiku siis sen tuotteen nimi onki basiron AC 5% XD soriiiiiii

        siis mitä hittoo pitäskö sitä tuotetta pitää vaan 1-5 minuuttii ? ::::::::::::D oon pitäny yön yli ja sitä rataa et ei ihme et on nii punane naama XDDDDDDDDDDDDD nauran

        .. mut ei tos pakkausselosteessa mitään siitä mainita.

        ^ okei sori taas tostakin kommentista, vastasin vahingos jotai shaissea unohtakaa.

        Ekalla kerralla laitoin aikamoisen satsin sitä Basiron AC 5% naamaan, ja aamulla oli samanlainen iho kun edellisenä päivänä. Sit se rupes pikkuhiljaa tehoomaan, ja laitoin taas aika melkoisen satsin sitä naamaan ja sit seuraavan aamuna oliki aikamoinen punotus :D Njoo siitähän se varmaa johtuuki. Mun iho on hilseilly aika paljonkin suun ympäryksen alueella, ja kutittaa ihan hirveesti varsinkin leuan kohalta. Ärsyttävää ku kaikki luokkalaiset on sillee et oon iha punane jne.. ja mikää puuterikaa ei saa punotust peittoo, just :D Mut koitan olla kärsivällinen. Ja siis edelleen on naama punanen, on tosin jo punoitus hieman lähtenyt.. Aion jatkossa laittaa vaan ongelma-alueille. Huomasin muutes äsken että yhteen kohtaan on tullu semmosii näppylöitä joita ei silleen nää, mut siis sillee :::D


      • aapelionkovis
        moooooooooro kirjoitti:

        ^ okei sori taas tostakin kommentista, vastasin vahingos jotai shaissea unohtakaa.

        Ekalla kerralla laitoin aikamoisen satsin sitä Basiron AC 5% naamaan, ja aamulla oli samanlainen iho kun edellisenä päivänä. Sit se rupes pikkuhiljaa tehoomaan, ja laitoin taas aika melkoisen satsin sitä naamaan ja sit seuraavan aamuna oliki aikamoinen punotus :D Njoo siitähän se varmaa johtuuki. Mun iho on hilseilly aika paljonkin suun ympäryksen alueella, ja kutittaa ihan hirveesti varsinkin leuan kohalta. Ärsyttävää ku kaikki luokkalaiset on sillee et oon iha punane jne.. ja mikää puuterikaa ei saa punotust peittoo, just :D Mut koitan olla kärsivällinen. Ja siis edelleen on naama punanen, on tosin jo punoitus hieman lähtenyt.. Aion jatkossa laittaa vaan ongelma-alueille. Huomasin muutes äsken että yhteen kohtaan on tullu semmosii näppylöitä joita ei silleen nää, mut siis sillee :::D

        Nojoo, ilmeisest punotus on teillä ollu se pahin ongelma... Siis, ite en tietenkään meinaa laittaa sitä koko naamaan, vaan ongelma-alueille. Niinku tätä Brevoxyliäki oon laittanu ( ja ei oo siis pahemmin auttanu ). Ja mitä toi yks tossa sekoilee, et tuotetta pidetään vaan 1-5 minuuttii? Siis eiks se mee sillee että sen annetaan vaan olla eikä sitä pestä pois? Niin ja ootteko sitte lätkiny kosteusvoidetta sen jälkeen heti ku ootte sitä voidetta laittanu?


      • asdmoimoim
        aapelionkovis kirjoitti:

        Nojoo, ilmeisest punotus on teillä ollu se pahin ongelma... Siis, ite en tietenkään meinaa laittaa sitä koko naamaan, vaan ongelma-alueille. Niinku tätä Brevoxyliäki oon laittanu ( ja ei oo siis pahemmin auttanu ). Ja mitä toi yks tossa sekoilee, et tuotetta pidetään vaan 1-5 minuuttii? Siis eiks se mee sillee että sen annetaan vaan olla eikä sitä pestä pois? Niin ja ootteko sitte lätkiny kosteusvoidetta sen jälkeen heti ku ootte sitä voidetta laittanu?

        joo moi totanoin oon sama tyyppi kun edellisen edellinen. :D
        auttaisko bepanthen punotukseen ellei tää lähe viikossa? mulla on punottanut 5 pv ja haluisin sen loppuvan. ei oo kivaa ku kaikki vaa sanoo mua punanaamaks tms :D


      • Boyo_92
        aapelionkovis kirjoitti:

        Nojoo, ilmeisest punotus on teillä ollu se pahin ongelma... Siis, ite en tietenkään meinaa laittaa sitä koko naamaan, vaan ongelma-alueille. Niinku tätä Brevoxyliäki oon laittanu ( ja ei oo siis pahemmin auttanu ). Ja mitä toi yks tossa sekoilee, et tuotetta pidetään vaan 1-5 minuuttii? Siis eiks se mee sillee että sen annetaan vaan olla eikä sitä pestä pois? Niin ja ootteko sitte lätkiny kosteusvoidetta sen jälkeen heti ku ootte sitä voidetta laittanu?

        Siis sitä Basiron AC 5% (eli sitä geeliä, tujumpaa tavaraa) laitetaan koko kasvoalueelle, ja annetaan vain vaikuttaa. Sitä ei pestä pois.

        Tuo geeli kuivattaa ihoa todella tehokkaasti, eli kun olet levittänyt sitä kasvoillesi, niin anna sen vaikuttaa reilu 20min. Siinä ajassa se on imeytynyt kunnolla. Tämän jälkeen voit, ja kannattaa laittaa jotain kosteusvoidetta siihen vaan päälle.

        Ja jos iho alkaa punottaan ihan hirveästi, niin piettäkää hyvät ihmiset niitä välipäiviä! Antakaa kasvonne hengittää välistä!


        Itse ostin juurikin tuota AC 5% -geeliä noin kaksi viikkoa sitten; ensin ei näkynyt minkäännäköistä punoitusta, ihon hilseilyä tms. mutta sitten noin viikon käytön jälkeen alkoi iho kunnolla kuivamaan ja punoittamaan. Kävin sitten apteekista hakemassa sellaista perusvoidetta kun Hukmetan (hyvin halpaa, ja ainakin itsellä tehoaa todella hyvin.) joka on tarkoitettu akneihon kosteuttamiseen, eli sopii kuin nyrkki silmään tuon Basironin kanssa :)

        Itsellä ikää kohta vasta 18v, tätä teini-iän aknea vastaan kamppaillut yläasteen alusta asti, ja mikään muu ei ole aijemmin toiminut, mutta Basironilla näki selvää eroa jo muutamassa päivässä (kaikki kaverit ja tuttavatkin huomanneet todella suuren muutoksen ihossani).

        Joten suosittelen kyllä kaikkia edes kokeilemaan tätä tuotetta, jos tuloksia on tullakseen, ne näkyvät jo selvästi ensimmäisen viikon aikana.

        PS. Tuota Hukmetania kannattaa välttää silmänympärysalueella, itsellä ainakin turposi ja meni iho todella kipeäksi siitä!


      • aknea o
        Boyo_92 kirjoitti:

        Siis sitä Basiron AC 5% (eli sitä geeliä, tujumpaa tavaraa) laitetaan koko kasvoalueelle, ja annetaan vain vaikuttaa. Sitä ei pestä pois.

        Tuo geeli kuivattaa ihoa todella tehokkaasti, eli kun olet levittänyt sitä kasvoillesi, niin anna sen vaikuttaa reilu 20min. Siinä ajassa se on imeytynyt kunnolla. Tämän jälkeen voit, ja kannattaa laittaa jotain kosteusvoidetta siihen vaan päälle.

        Ja jos iho alkaa punottaan ihan hirveästi, niin piettäkää hyvät ihmiset niitä välipäiviä! Antakaa kasvonne hengittää välistä!


        Itse ostin juurikin tuota AC 5% -geeliä noin kaksi viikkoa sitten; ensin ei näkynyt minkäännäköistä punoitusta, ihon hilseilyä tms. mutta sitten noin viikon käytön jälkeen alkoi iho kunnolla kuivamaan ja punoittamaan. Kävin sitten apteekista hakemassa sellaista perusvoidetta kun Hukmetan (hyvin halpaa, ja ainakin itsellä tehoaa todella hyvin.) joka on tarkoitettu akneihon kosteuttamiseen, eli sopii kuin nyrkki silmään tuon Basironin kanssa :)

        Itsellä ikää kohta vasta 18v, tätä teini-iän aknea vastaan kamppaillut yläasteen alusta asti, ja mikään muu ei ole aijemmin toiminut, mutta Basironilla näki selvää eroa jo muutamassa päivässä (kaikki kaverit ja tuttavatkin huomanneet todella suuren muutoksen ihossani).

        Joten suosittelen kyllä kaikkia edes kokeilemaan tätä tuotetta, jos tuloksia on tullakseen, ne näkyvät jo selvästi ensimmäisen viikon aikana.

        PS. Tuota Hukmetania kannattaa välttää silmänympärysalueella, itsellä ainakin turposi ja meni iho todella kipeäksi siitä!

        Kannattaa mennä http://www.acne.fi/aknen-hoito/bentsoyyliperoksidi.html ja kattoa sieltä ohjeet miten käyttää. Mulla toimis älyttömän hyvin. Outoo ku tääl on niin paljo juttuu ja tuol acne.fi foorumis iha tyhjää..


      • asdmoimoim
        Boyo_92 kirjoitti:

        Siis sitä Basiron AC 5% (eli sitä geeliä, tujumpaa tavaraa) laitetaan koko kasvoalueelle, ja annetaan vain vaikuttaa. Sitä ei pestä pois.

        Tuo geeli kuivattaa ihoa todella tehokkaasti, eli kun olet levittänyt sitä kasvoillesi, niin anna sen vaikuttaa reilu 20min. Siinä ajassa se on imeytynyt kunnolla. Tämän jälkeen voit, ja kannattaa laittaa jotain kosteusvoidetta siihen vaan päälle.

        Ja jos iho alkaa punottaan ihan hirveästi, niin piettäkää hyvät ihmiset niitä välipäiviä! Antakaa kasvonne hengittää välistä!


        Itse ostin juurikin tuota AC 5% -geeliä noin kaksi viikkoa sitten; ensin ei näkynyt minkäännäköistä punoitusta, ihon hilseilyä tms. mutta sitten noin viikon käytön jälkeen alkoi iho kunnolla kuivamaan ja punoittamaan. Kävin sitten apteekista hakemassa sellaista perusvoidetta kun Hukmetan (hyvin halpaa, ja ainakin itsellä tehoaa todella hyvin.) joka on tarkoitettu akneihon kosteuttamiseen, eli sopii kuin nyrkki silmään tuon Basironin kanssa :)

        Itsellä ikää kohta vasta 18v, tätä teini-iän aknea vastaan kamppaillut yläasteen alusta asti, ja mikään muu ei ole aijemmin toiminut, mutta Basironilla näki selvää eroa jo muutamassa päivässä (kaikki kaverit ja tuttavatkin huomanneet todella suuren muutoksen ihossani).

        Joten suosittelen kyllä kaikkia edes kokeilemaan tätä tuotetta, jos tuloksia on tullakseen, ne näkyvät jo selvästi ensimmäisen viikon aikana.

        PS. Tuota Hukmetania kannattaa välttää silmänympärysalueella, itsellä ainakin turposi ja meni iho todella kipeäksi siitä!

        hmm viikon käytön jälkeen edelleenki punanen naama. :s meinaan tota basiron 5% käytön jälkee.
        käytin sitä viimeks koko naamalle viime viikolla, ja sit pidin muutaman välipäivän ja sit aloin laittaa vaa niille kohille mis on näppylöit jne. on toiminu iha kivasti mut MIKS TÄÄ PUNOTUS EI LÄHE? edes bepanthen ei auta. mutsi haukku mua porsaaks. mutsi esti sen käytön. oujee. -.-''''' seon paras joka kertoo mulle oivan niksin jol tää punotus menis hiivattiin. :)


      • ohjeet ohjeet ja ero
        aapelionkovis kirjoitti:

        Nojoo, ilmeisest punotus on teillä ollu se pahin ongelma... Siis, ite en tietenkään meinaa laittaa sitä koko naamaan, vaan ongelma-alueille. Niinku tätä Brevoxyliäki oon laittanu ( ja ei oo siis pahemmin auttanu ). Ja mitä toi yks tossa sekoilee, et tuotetta pidetään vaan 1-5 minuuttii? Siis eiks se mee sillee että sen annetaan vaan olla eikä sitä pestä pois? Niin ja ootteko sitte lätkiny kosteusvoidetta sen jälkeen heti ku ootte sitä voidetta laittanu?

        washia 1-5 min voi pitää kauemminkin mutta pestävä pois,geeli jätetään iholle!


    • Enää 3 kk kesään!

      Olen 19 v. tyttö, jolla on aika herkkä iho, esim. tällä hetkellä ei voida mun vaatteissa käyttää ollenkaan huuhteluainetta, koska saan siitä ihottumaa, ja pesuaineiden kanssa pitää olla myös tarkkana... Olen lukenut tän koko viestiketjun, ja mietin et uskaltaisinko tota Basiron Washia kokeilla. Kärsin aika lievästä aknesta, ja naamaan tulee vain silloin tällöin, finnit pysyy poissa pelkällä vedellä ja saippualla suht hyvin..

      Mutta. Ongelma onkin yläselkäni, johon ehkä pari vuotta sitten alkanut aina silloin tällöin tulemaan aknea, ja niistä jäänyt arpia sitten ja noita arpijälkiä haluaisin vaalentaa ( ennaltaehkäisy samalla olisi aikas mahtavaa!). Jokuhan sanoi, että oli vaalentanu arpijälkiä kasvoissa? Siis mun ihoon kyllä jää arpia aikas herkästi muutenkin, mutta ois kiva ku ootan ens kesästä kunnon intiaanikesää (no kun talvikin kerran on kylmä..), että voisin ilman selän häpeilyä käyttää vaikka selästä avoimia mekkoja ( niin ja ens vuonna ku valmistun amiksesta lukiosta...) häirittee aika paljon pukeutumistani tuo selkä ja itseluottamustakii haittaa. Oon kans miettiny et auttaiskohan joku solariumi yms. noihin arpiin..

      Niin Basironin kokeilua siis siksi vähän jännitän ko jos ei herkkäihoisille sovi, niin en mielellään sit haluis selkää rakoille, ku pitäs kuiteskii pystyy hommia tekemään ilman, että selkä kipee.. Onko kellään mitään vinkkejä, millä muulla noita arpia vois saada pois?

    • miimiimiiiii

      Piti tulla lisäämään oma sana tähän soppaan...

      1. PUNOITUS; KUIVUMINEN, IHON HILSEILY KUULUU AKNEN HOITOON

      En tiedä millä planeetalla sitten itse elän, mutta eikö tuo ihon kuivuminen ja hilseily ole juuri aknen hoidon juju? Ihmiset tuntuvat kuvittelevan, että jotain rasvaa vain sivellään iholle ja akne häviää sen rasvan ansiosta...? Kyllä se akne häviää sen takia, että se iho uusiutuu ja kuoriutuu ja hoitaa samalla ne pöpöt pois. Toisin sanoen; akne ei häviä rasvan takia, vaan ihon uusiutumisen myötä.

      Roaccutan (tehokkain antibiootti tällä hetkellä akneen) tekee iholle aivan saman - ja tarkoituksen mukaisesti. En ole kuullutkaan aknehoidosta, jonka vaiheisiin ei kuuluisi punoitus, hilseily ja ihon kuoriutuminen. Jos sitä ei kestä, niin ei kannata edes yrittää oikeita aknenhoito keinoja.

      Teette vain hallaa tuolla, kun eka laitatte basironia ja sitten seuraavana aamuna tuhoatte hoidon jälkiä länttäämällä naamaan raskasta rasvaa (pahimmassa tapauksessa juuri Bebanthenia!). Ei ihme, ettei iho tule kuntoon, kun ette anna Basironin tehdä sitä, mitä sen pitääkin. Ja ei ihme, että hoito ei tuota tulosta, kun tukitte juuri puhdistumassa olevan ihon vain rasvaamalla lisää.

      Toki kannattaa pitää välipäiviä, jos kuivuminen on kovaa ja ihoon sattuu. Järki käteen. Mutta ihan utopistista odottaa, että saatte aknennne hoidettua ilman kuivumista. Aivan utopistista.

      2. NUORET TYTÖT

      Mikäli perheenlisäys ei ole suunnitelmissa, niin hakekaa ihmeessä gyneltä Diane Nova -pillerit (koskee vain niitä, jolla on oikeasti akne - ei niitä jotka itkevät muutaman näkymättömän valkopään perään).

      Olen itse 27-vuotias ja söin 8 vuotta diane novaa. Naamani ja selkäni oli nuo 8 vuotta erittäin hyvässä kunnossa! Jättäkää siis rasvat sikseen ja hoitakaa hormonaalinen akne hormoneilla. Netissä puhutaan paljon pahaa Diane Novasta (jotenkin ne, joilla on huonoja kokemuksia, eksyvät aina tänne nettiin avautumaan), mutta tosiasiassa Diane Nova sopii monelle erittäin hyvin. Niin minullekin! Meillä on raskaus toiveissa, joten lopetin pillerit siitä syystä, mutta voin monelle suositella Dianea! Oikeasti!

      3. JA BASIRON toimii LIEVÄÄN AKNEEN HYVIN.

      ... kun siis hoitaa oikein. Eikä sörki ihoaan joka minuutti. Ja antaa parantumiselle aikaa.

      Tosin tuo rasva ja pesuaina värjää kyllä pyyhkeitä. Ikeasta saa nyt 50 sentillä pieniä halpapyyhkeitä. Käykää ostamassa esim. sellaisia Basiron-hoidon ajaksi.

      • 22v ja raskaana!

        olen käyttänyt basironia nyt noin 2kk ja olen helvetin tyytyväinen! olen raskaana ja kaikki raskaana olevat tietävät kun hormoonit voi tehdä temput ja naama näyttääkkin siltä! aina on olllut pikkasen mustapäitä ja finnej,mutta olin toivoton kun mustapäät oli ISOJA JA PALJON JA FINNEJÄ! mutta nyt :) ihoni ei ole koskaan ollut paremmassa kunnossa,joo naama punoitti ja kutisi ekan vkon,mutta pysyttelinkin pois ihmisten ilmoilta ja olin ilman mitään meikkiä,siis ihan oli koko ajan vapaa iho ja basiron hoito,nyt iho tottunut ja käytän illlálla kun pesen meikin pois,annan olla washin noin 5-10 min iholla ja pesen pois,(ja todellakin kannattee suojata hiukset ja vaatteet ja pestä huolellisesti ettei pyyhe valkaistu kuten joku olikin valittanut,ohjeet kun lukee siinä pakkauksessa!) ja sitten muut tuotteet ohjeen mukaan. nyt olen ajatellut että ostan jonkun lievemmän merkkisen ylläpitävänä ja pidän basironin hoitona silloin tällöin :) mutta kannattee kokeilla ja käyttää kärsivällisyyttä,kauneuden eteen on kä'rsittävä ja eteenkin luettava ne ohjeet ja varoitukset jotka on todella selkeät pakkauksessa!


    • jännästi cool

      öhömm... tänään sain ton tuubis ostettua... basiron AC 5% geeli... niin pitääkö toi niiku jättää siihe finnie päälle niiku joku rasva vai petääkö se pois iiku puolen tunnin päästä ku sitä o laittanu? ku ei tuolla selosteessa nii hyvin sanota noitakaa... geelihän toi on eli eikös se jätetä kytemään siihe koko päiväks ? :)

      • jeijjis

        laita illalla yöksi "kytemään"


      • ninnikan
        jeijjis kirjoitti:

        laita illalla yöksi "kytemään"

        Mullakin aina toiminut Basiron. Käytän sitä kuuriluonteisesti, eli en koko ajan. Nyt en ole taas pitkään aikaan käyttänyt ja näppyjä alkaa taas tulla, joten täytynee käydä uusi tuubi ostamassa. Tosiaan vaikutus ei näy ihan heti, joten kärsivällisyyttä ihmiset! Ja älkää tosiaan liikaa laittako, ettei iho kuivu liikaa. Välillä välipäiviä ja akneiholle sopivaa kosteusvoidetta. Itse levitän tätä vain ns. ongelma-alueille, missä pahimmat näpyt(posket ja leuka). Tämä on oikeastaan ainut voide mikä oikeasti on akneeni tehonnut, lisäksi omega 3:set ja ihon säännöllinen kuorinta, herkän ihon pesuaineet ja runsas kosteutus ovat auttaneet.


      • Eivoiollatotta!

        Voi hyvänen aika, lukekaa ne ohjeet sieltä pakkauksesta! Siellä lukee kyllä. Ja lukee tässä viestiketjussakin, jos vain viitsisitte nähdä vähän vaivaa! Mikä ihme tätä nykynuorisoa vaivaa, kun sisälukutaito/keskittymiskyky on nolla ja kaikki pitää rautalangasta vääntää!


      • minulle?
        Eivoiollatotta! kirjoitti:

        Voi hyvänen aika, lukekaa ne ohjeet sieltä pakkauksesta! Siellä lukee kyllä. Ja lukee tässä viestiketjussakin, jos vain viitsisitte nähdä vähän vaivaa! Mikä ihme tätä nykynuorisoa vaivaa, kun sisälukutaito/keskittymiskyky on nolla ja kaikki pitää rautalangasta vääntää!

        En tietääkseni kärsi aknesta, en tosin siis ole asiasta aivan varma kun en ole missään tutkituttanut asiaa. Ihoni on kuitenkin aivan tajuttoman rasvainen, iho rasvoittuu pesun jälkeen aivan meganopeaa ja oikeastaan kasvot kokonaisuudessaan punoittavat. Käytän mietoja puhdistusaineita ja hoitotuotteita etten ainakaan tuskin ihoani liikaa rasita. Finnejä ei yleensä ole mutta satunnaisesti kuitenkin, mustapäät vaivaavat varsinkin nenän alueella ja nenä on muutenkin varsinainen rasvapesäke. Pääongelmina ovat siis ihon tajuton rasvaisuus ja punoittavuus, joten mitä luulette, kannattaisiko Basironiin investoida vai pitäisikö kokeilla jotain ihan muuta?


      • Sari-----------
        minulle? kirjoitti:

        En tietääkseni kärsi aknesta, en tosin siis ole asiasta aivan varma kun en ole missään tutkituttanut asiaa. Ihoni on kuitenkin aivan tajuttoman rasvainen, iho rasvoittuu pesun jälkeen aivan meganopeaa ja oikeastaan kasvot kokonaisuudessaan punoittavat. Käytän mietoja puhdistusaineita ja hoitotuotteita etten ainakaan tuskin ihoani liikaa rasita. Finnejä ei yleensä ole mutta satunnaisesti kuitenkin, mustapäät vaivaavat varsinkin nenän alueella ja nenä on muutenkin varsinainen rasvapesäke. Pääongelmina ovat siis ihon tajuton rasvaisuus ja punoittavuus, joten mitä luulette, kannattaisiko Basironiin investoida vai pitäisikö kokeilla jotain ihan muuta?

        Näin kosmetologina suosittelisin sinua ostamaan rasvaiselle iholle tarkoitettua pesunestettä tai -geeliä. Suosittelisin käyttämään tässä yhteydessä esimerkiksi apteekeista saatavaa Eucerinin DermoPurifyer Cleanseria. Kosteusvoiteena kannattaa käyttää taas useimmista luontaistuotekaupoista myytävää jojobaöljyä (4 tippaa aamuin illoin heti pesun jälkeen), joka tasapainottaa ihon kosteustasapainoa. Nämä tuotteet ovat myös hellävaraisia iholle.

        Uskon, että näillä tuotteilla ihosi rasvaisuus ja punoittavuus vähenee, kuten myös finit. Mustapäihin nämä eivät välttämättä tosin auta. Antamiesi tietojesi pohjalta Basiron ei ole oikea tuote ongelmiisi. Kerrohan myöhemmin kokemuksistasi näiden tuotteiden suhteen, jos päädyt niitä käyttämään!


      • AnnaKaa
        Sari----------- kirjoitti:

        Näin kosmetologina suosittelisin sinua ostamaan rasvaiselle iholle tarkoitettua pesunestettä tai -geeliä. Suosittelisin käyttämään tässä yhteydessä esimerkiksi apteekeista saatavaa Eucerinin DermoPurifyer Cleanseria. Kosteusvoiteena kannattaa käyttää taas useimmista luontaistuotekaupoista myytävää jojobaöljyä (4 tippaa aamuin illoin heti pesun jälkeen), joka tasapainottaa ihon kosteustasapainoa. Nämä tuotteet ovat myös hellävaraisia iholle.

        Uskon, että näillä tuotteilla ihosi rasvaisuus ja punoittavuus vähenee, kuten myös finit. Mustapäihin nämä eivät välttämättä tosin auta. Antamiesi tietojesi pohjalta Basiron ei ole oikea tuote ongelmiisi. Kerrohan myöhemmin kokemuksistasi näiden tuotteiden suhteen, jos päädyt niitä käyttämään!

        Olen saanut voiteesta kahden viikon käytön jälkeen paljon pieniä näppylöitä, ihottuman kaltaista suun ympärille ja otsaan. Huomasin että muutkin ovat saaneet, kuuluuko se asiaan? Itse pahimmat isot finnit ovat kuivuneet onneksi pois aina aamulla kun voide on vaikuttanut yön ajan. Mutta ongelmana onkin että basiron EI ole auttanut lievään akneeni leuassa ja otsassa, sillä uusi finnejä tulee päivittäin vanhojen viereen. Tällöin tietenkin laitan voidetta niiden päälle ja ne kuivuvat, mutta uusi tulee uusiin paikkoihin. Lisäksi voide on myös minulla kutissut ja punoittanut paljon, varsinkin kun olen laittanut siihen päälle rasvaa. Käytän apteekin aqualan plus-rasvaa, joka on kevyttä myös meikin alle. Eli en tiedä mitä sanoisin basironista, on kyllä kuivattanut kipeät finnit pois, mutta ei ole estänyt uusia tulemasta.


      • Jermukka
        AnnaKaa kirjoitti:

        Olen saanut voiteesta kahden viikon käytön jälkeen paljon pieniä näppylöitä, ihottuman kaltaista suun ympärille ja otsaan. Huomasin että muutkin ovat saaneet, kuuluuko se asiaan? Itse pahimmat isot finnit ovat kuivuneet onneksi pois aina aamulla kun voide on vaikuttanut yön ajan. Mutta ongelmana onkin että basiron EI ole auttanut lievään akneeni leuassa ja otsassa, sillä uusi finnejä tulee päivittäin vanhojen viereen. Tällöin tietenkin laitan voidetta niiden päälle ja ne kuivuvat, mutta uusi tulee uusiin paikkoihin. Lisäksi voide on myös minulla kutissut ja punoittanut paljon, varsinkin kun olen laittanut siihen päälle rasvaa. Käytän apteekin aqualan plus-rasvaa, joka on kevyttä myös meikin alle. Eli en tiedä mitä sanoisin basironista, on kyllä kuivattanut kipeät finnit pois, mutta ei ole estänyt uusia tulemasta.

        Aika mielenkiintoista... Minulla ei tullut pieniä näppylöitä Basironin käytön aikana ollenkaan. Ja sillä siis sain lievän akneni kuriin. Kuulostaa kyllä jonkinlaiselta ihottumalta, eli olisitko sitten allerginen Basironille?

        Kaksi viikkoa on todella lyhyt aika aknen hoidossa. Itselläni meni yli kolme kuukautta kunnes ihossa ei ollut enää pieniäkään finnejä. On siis ihan normaalia, että niitä pieniä finnejä, ja isojakin vielä tulee. Ne kyllä paranevat, kunhan maltat olla puristelematta ja ärsyttämättä ihoasi. Saat varautua todellakin kärsivälliseen, monta kuukautta kestävään ihonhoitoon Basironin kanssa, sillä mitään oikotietä ei ole onneen, kun on akne kyseessä, ja välillä ainakin näin alussa tulee luultavasti takapakkiakin.

        Alussa myös hilseily ja kutina on normaalia. Suosittelisin sinua lukemaan Acne.orgista lisää ohjeita (keskittyy aika pitkälti aknen hoitoon, nimenomaan bentsoyyliperoksidipohjaisella voiteella, sivuston ylläpitäjän kehittämällä hoito-ohjelmalla). Olen niin monesti tänne kirjoittanut samat asiat, että nyt en enää jaksa. :D Toivottavasti et ole allerginen Basironille, sillä luulen, että saat sillä iho-ongelmasi kuriin, kunhan olet kärsivällinen.


      • jebajk3
        Jermukka kirjoitti:

        Aika mielenkiintoista... Minulla ei tullut pieniä näppylöitä Basironin käytön aikana ollenkaan. Ja sillä siis sain lievän akneni kuriin. Kuulostaa kyllä jonkinlaiselta ihottumalta, eli olisitko sitten allerginen Basironille?

        Kaksi viikkoa on todella lyhyt aika aknen hoidossa. Itselläni meni yli kolme kuukautta kunnes ihossa ei ollut enää pieniäkään finnejä. On siis ihan normaalia, että niitä pieniä finnejä, ja isojakin vielä tulee. Ne kyllä paranevat, kunhan maltat olla puristelematta ja ärsyttämättä ihoasi. Saat varautua todellakin kärsivälliseen, monta kuukautta kestävään ihonhoitoon Basironin kanssa, sillä mitään oikotietä ei ole onneen, kun on akne kyseessä, ja välillä ainakin näin alussa tulee luultavasti takapakkiakin.

        Alussa myös hilseily ja kutina on normaalia. Suosittelisin sinua lukemaan Acne.orgista lisää ohjeita (keskittyy aika pitkälti aknen hoitoon, nimenomaan bentsoyyliperoksidipohjaisella voiteella, sivuston ylläpitäjän kehittämällä hoito-ohjelmalla). Olen niin monesti tänne kirjoittanut samat asiat, että nyt en enää jaksa. :D Toivottavasti et ole allerginen Basironille, sillä luulen, että saat sillä iho-ongelmasi kuriin, kunhan olet kärsivällinen.

        siis mitä ihmettä, pitäiskö basironin vaikuttaa 2 päiväs? mul lähti just kaikki isot ja keskikokoset finnit ja alotin pari päivää sitten käytön :)

        en toki valita :D:D


      • Finnejä(kö)?
        jebajk3 kirjoitti:

        siis mitä ihmettä, pitäiskö basironin vaikuttaa 2 päiväs? mul lähti just kaikki isot ja keskikokoset finnit ja alotin pari päivää sitten käytön :)

        en toki valita :D:D

        Puskeeko Basiron käytön alussa kaikki ihon paskat pinnalle?


      • tuncay
        Finnejä(kö)? kirjoitti:

        Puskeeko Basiron käytön alussa kaikki ihon paskat pinnalle?

        ei kannata käyttää, totutin eka laittamal vähän ain laitoin ennen nukkumaamenoo tota voidet, aluks tuntu tosi hyvält mut viikon jälkee nii ain aamul naama oli järkyttävän näkönen, punanen, ja turvonnu. Silmänluomet oli turvonnu ihan sikana ja iha ku koko naama ois palanu ja näytin iha joltai hirviölt tai mutantilt ja kaveritki pelkäs kattoo ja ei uskonu et m' oon mä :D oliskoha toi joku allergine reaktio.. kyllä pelästyin kans itekki pahemma kerra ku peiliin katoin.. :s onks muilla luomet turvonnu noi pahasti?


      • Finnit poies
        tuncay kirjoitti:

        ei kannata käyttää, totutin eka laittamal vähän ain laitoin ennen nukkumaamenoo tota voidet, aluks tuntu tosi hyvält mut viikon jälkee nii ain aamul naama oli järkyttävän näkönen, punanen, ja turvonnu. Silmänluomet oli turvonnu ihan sikana ja iha ku koko naama ois palanu ja näytin iha joltai hirviölt tai mutantilt ja kaveritki pelkäs kattoo ja ei uskonu et m' oon mä :D oliskoha toi joku allergine reaktio.. kyllä pelästyin kans itekki pahemma kerra ku peiliin katoin.. :s onks muilla luomet turvonnu noi pahasti?

        Itselläni Basiron ollut ainoa joka on tähän mennessä oikeasti auttanut jotain. Minun naama parantuu huomattavasti. Punoituskin loppuu vaikka sitä pitäisi esiintyä.


      • Aakke cijdckn2
        Finnit poies kirjoitti:

        Itselläni Basiron ollut ainoa joka on tähän mennessä oikeasti auttanut jotain. Minun naama parantuu huomattavasti. Punoituskin loppuu vaikka sitä pitäisi esiintyä.

        Näin myös täällä. Vielä 2 viikkoa sitten häpesin kasvojani, ja kärsin jatkuvasta finnien tulosta. Akneni oli kasvoissa lievä/keskivaikea t-alueen akne, ja hartioissa vaikea. Basironia käytettyäni kaksi päivää, alkoi naama hilseillä ja punoittaa. Noin viikon jälkeen iho oli täysin tottunut tököttiin eikä enää reagoinut negatiivisesti sen käyttöön. Nyt 2 viikkoa käyttäneenä finnejä ei enää ole tullut ja vanhojen arvetkin ovat alkaneet hiljalleen paranemaan. Hartioissa ollut vaikea akne on vain muisto vain, enää sinnekään ei tule näppyjä, vaikka pahalta näyttä edelleen. Taidan kuitenkin tulla riippuvaiseksi basironista, sillä aknetautuiahan tämä ei poista, ja heti jos on viikon ilman niin akne puhkeaa. Kuitenkin olen tyytyväinen naamaani ja selkääni tämän ansiosta.


    • 89

      Basiron todella tehoaa MUTTA lievään akneen/musta-/valkopääakneen. Itselläni siis todella lievä akne. Oikeita finnejä vähemmän, mustapäitä poskissa ja nenässä sitäkin enemmän.. Olen kokeillut kaikki käsikauppalääkkeet mitä maan ja taivaan väliltä löytyy.. Basiron ainut joka minulle tehonnut. Alussa käytin levitin geeliä aamulla ja illalla. Nyt satunnaisesti iltaisin. Ihanaa kun ei tarvii enää laittaa minkäänmoista pakkelia peittämään rumaa ihoa.. ;) JA MUISTAKAA KAIKKI akne on IHOSAIRAUS jota EI VOI PESTÄ POIS ALKOHOLILLA! näinhän se tais se basironin "iskulausekin" mennä.. Että jos oikeen paha akne vaivaa niin unohtakaa kaikki rasvat ja geelit ja ihmepesuaineet ja marssikaa ihotautilääkärille hakemaan joku kuuri, roacuttan tehokas, vaikkakin haittavaikutukset voivat olla aika ikäviä..

    • pohjolaenen naenen

      minnuu tuo basironi tehosi meinnaa iha pirun hyviin! kaekki skrubut ja epäpuhutaukset katosi yön jälekeen! meirän perehe suasittelee teille lämpemästi!

    • ~~~

      Löysin tuon putkilon kaapista jonkun aikaa sitten, ja huomasin että se menee tässä kuussa vanhaksi, ja päätin käyttää sitten pois. Laitoin voidetta ensimmäisen kerran kaksi päivää sitten illalla, eilen illalla, ja tänään aamulla. Kasvoissani oli todella paljon pieniä finnejä, muutama isompi kipeä finni sekä hieman arpia vanhoista finneistä. Nyt kaikki ovat kadonneet kuin tuhka tuuleen, vain muutama pieni jälki on jäljellä!
      Eikä ole ihokaan pahemmin kuivunut, vaikken totuttanutkaan kasvoja Basironiin. Äiti ei meinannut uskoa ettei kasvoillani ole yhtään meikkiä, kun tänään aamulla minut näki. :'D

      Että kyä meinaan toimii!

      • mm

        liputan jo parin päivän käytön jälkeen tämän "ihmevoiteen" puolesta! itselläni iho on pukannut jo vuoden ajan jonkin verran ikäviä epäpuhtauksia ja lähiaikoina ongelma näytti jo pahenevan, mutta onneksi nyt vihdoin viimein näyttäisi löytyvän apu! itse en kärsi aknesta vaan lähinnä rasvoittuvasta sekaihontapaisesta. vaikka en varsinaisesta aknesta kärsikkään ja ihollani on taipumusta herkkyyteen ja kuivuuteen, niin mitään ikäviä sivuvaikutuksia ei ole ilmennyt. olen lisännyt voiteen määrää asteittain, aluksi ihan vähän ja nyt jo vähän enemmän. nyt jonkin verran kuumottanut/ kiristänyt ihoa nukkumaan mennessä ja päivisin jonkin verran iho punoittanut, mutta sehän on tätä tuotetta käytettäessä aivan normaalia. tuotetta tulevaisuudessa kokeilevat siis kärsivällisyyttä ja varoivaisuutta peliin! tuntuu mahtavalta kun monta sataa euroa mennyt ihonhoitotuotteisiin ja mikään ei ole tehonnut. nyt puhdistan ihoni siis lumenen sensitive touch sarjan puhdistusemulsiolla ja kasvovedellä(testattu allergia-ja astmaliiton kanssa eikä sisällä mitään iholle haitallisia aineita kuten silikoneja) ja iltaisin basironin lisäämisen jälkeen kosteuttanut humektanilla. olen laittanut voidetta paikoin runsaastikin. päivisin olen käyttänyt lumene sensitive touch yövoidetta, ja tiedetään, se on yövoidetta mutta se rauhoittaa ja hoitaa ihoa paksumman koostumuksensa ansiosta paremmin kuin ohut päivävoide. ihoni tarvitsee sitä yöllisen basironin käytön takia. acne.fi sivustolta löytyy hyvät ohjeet voiteen oikeanlaiseen käyttöön, mutta ainakaan äsken sivut eivät toimineet :o en tiedä miksi...
        heittäkää hyvät ihmiset kaikki hyödyttömät tuotteet roskiin ja käykää hakemassa apteekista basironia ja tuubi humektania ja ostakaa mieto puhdistusaine, sillä lähtee finnit yms.! ps. herkkäihoisille suosittelen käytettäväksi basironia vain iltaisin kuten itse olen tehnyt ja muistakaa lukea ohjeet tarkasti !


      • ..
        mm kirjoitti:

        liputan jo parin päivän käytön jälkeen tämän "ihmevoiteen" puolesta! itselläni iho on pukannut jo vuoden ajan jonkin verran ikäviä epäpuhtauksia ja lähiaikoina ongelma näytti jo pahenevan, mutta onneksi nyt vihdoin viimein näyttäisi löytyvän apu! itse en kärsi aknesta vaan lähinnä rasvoittuvasta sekaihontapaisesta. vaikka en varsinaisesta aknesta kärsikkään ja ihollani on taipumusta herkkyyteen ja kuivuuteen, niin mitään ikäviä sivuvaikutuksia ei ole ilmennyt. olen lisännyt voiteen määrää asteittain, aluksi ihan vähän ja nyt jo vähän enemmän. nyt jonkin verran kuumottanut/ kiristänyt ihoa nukkumaan mennessä ja päivisin jonkin verran iho punoittanut, mutta sehän on tätä tuotetta käytettäessä aivan normaalia. tuotetta tulevaisuudessa kokeilevat siis kärsivällisyyttä ja varoivaisuutta peliin! tuntuu mahtavalta kun monta sataa euroa mennyt ihonhoitotuotteisiin ja mikään ei ole tehonnut. nyt puhdistan ihoni siis lumenen sensitive touch sarjan puhdistusemulsiolla ja kasvovedellä(testattu allergia-ja astmaliiton kanssa eikä sisällä mitään iholle haitallisia aineita kuten silikoneja) ja iltaisin basironin lisäämisen jälkeen kosteuttanut humektanilla. olen laittanut voidetta paikoin runsaastikin. päivisin olen käyttänyt lumene sensitive touch yövoidetta, ja tiedetään, se on yövoidetta mutta se rauhoittaa ja hoitaa ihoa paksumman koostumuksensa ansiosta paremmin kuin ohut päivävoide. ihoni tarvitsee sitä yöllisen basironin käytön takia. acne.fi sivustolta löytyy hyvät ohjeet voiteen oikeanlaiseen käyttöön, mutta ainakaan äsken sivut eivät toimineet :o en tiedä miksi...
        heittäkää hyvät ihmiset kaikki hyödyttömät tuotteet roskiin ja käykää hakemassa apteekista basironia ja tuubi humektania ja ostakaa mieto puhdistusaine, sillä lähtee finnit yms.! ps. herkkäihoisille suosittelen käytettäväksi basironia vain iltaisin kuten itse olen tehnyt ja muistakaa lukea ohjeet tarkasti !

        Näyttää olevan täysin ihokohtaista miten vaikuttaa, itsellä on keskivaikea iho ja eron huomasi basiron ac 5% geelin käytön jälkeen jo 2 päivän päästä ! Nyt käyttänyt vasta 5 päivää ja iho näyttää jo paljon paremmalta. Esim kaulan alueella jossa oli ollut varmaan puolen vuoden ajan hirveästi finnejä jotka eivät lähteneet oikein millään, niin samalla alueella ei ole enää kun pari pientä jäljellä :)


      • ossii121

        kuinka kauan pidit sitä kasvoilla?


    • ..

      Laitan ennen nukkumaanmenoa ja annan olla seuraavaan päivään saakka kunnes menen suihkuun ja sitten taas sama juttu illalla naamaan ja seuraavana pois

      • ediforever12

        Jaa'a, päätin nyt sitten kommenttien perusteella ostaa itellenikin ton Basiron AC 5 prosenttisen.
        Kärsin lähinnä lievästä, toisinaan keskivaikeastakin aknesta. Pesen ihon aamuin illoin Acnicyl Cleanserilla. Se ehkäsee aknea ja poistaa lian. Lisäks käytän saman merkin kosteusvoidetta ja Acon rasvasen ihon puhdistusvettä. Sit vältän hygienia- ja kosmetiikkatuotteissa sen nimistä lisäainetta, ku Sodium Lauryl Sulfate/Sodium Laureth Sulfate, se nimittäin aiheuttaa aqkne-bakteerien kasvua.
        Ruokavalion puolelta syön ihan normisti, mut otan joka aterialla vähintään puol lautasellista salaattia. Näillä konsteilla on kasvot pysyny suht hyvässä kunnossa. Kipeitä, ihonalasia finnejä tulee harvoin, ehkä kerran/pari kuukaudessa.

        Toisinaan iho on kuitenkin surkeassakin kunnossa (mm. menkkojen aikaan ja syys-, sekä hiihtolomilla). Sillon laitan isoimpien finnien päälle hammastahnaa yöks. Se ainakin kuivattaa niitä ja saattaa poistaakin pienimpiä.
        Bassen ostin just tohon hammastahnan tilalle, nyt ei suurta tarvetta oo sitä laittaa, mut ompahan ainakin jotain sitten jos tarttee.


    • qywehj

      Voisko sitä basironia pistää n. 13-15 murrosikäiselle pojalle jolla paljon kaikenlaatuisia näppylöitä naamassa (varmaankin keskivaikea akne)?
      Mitä muuta suosittelisitte jos ei basironia?

    • minävaann

      Oon käyttänyt Basiron AC 5% nyt noin 6vk ja tulokset ovat hyviä. Ennen tuli jatkuvalla syötöllä tosi kipeitä ja pattimaisia (ISOJA!!) ihonalaisia finnejä milloin mihinkin; leukaan, otsaan, poskiin, nenään... Meikkejä pestessä sattui niin järjettömästi kun hipaisikin tuollaiseen pattikohtaan, normaalistihan ihoa voi painaa alaspäinkin ilman kipua. Aknea oli poskissa ns. "poskipunakohdissa" ihan kiitettävästi, muualla kehossa ei ollenkaan. Nyt Basironin käytön jälkeen ei enää ole tullut näitä kipeitä finnejä, ei ainuttakaan. Aknekin tuntuu olevan omasta mielestäni paranemassa/haalistumassa, voi toki olla että kuvittelen vain, silti sanoisin että pientä parannusta on nähtävissä.
      Vaikka pelkällä Basironin käytöllä pääseekin varmasti pitkälle aknen hoidossa, aion mennä silti ihotautilääkärille. Ihan sen takia kun kesä on pian tulossa, että saisi ihon kesäkuntoon:)
      Basiron on aika riittoisaakin, riippuen tietysti hoidettavan ihoalueen koosta. 40g:n tuubista on 6 viikon jälkeen jäljellä n.1/6. Poskiin olen rasvaa levittänyt näkyvän valkoisen kerroksen kahdesti päivässä. Suositus olisi kai 12 tunnin välein aamuin illoin, mutta itse en henk.koht. pidä meikkivoiteen levittämisestä lääkerasvan päälle. Kun tulen koulusta kotiin, pesen meikit pois ja laitan Basironia poskiin, muille ihoalueille kevyeesti kosteusvoidetta (ihoni on siis pintakuiva-rasvoittuva ja epäpuhdas sekaiho, se vaikein ihotyyppi!), koska vesi kuivattaa aikalailla. Illalla pesen vanhat pois ja laitan uutta tilalle yöksi. En laita poskiin Basironin päälle kosteusvoidetta, sillä se mielestäni olisi ristiriitaista, Basironin tehohan perustuu osaksi finnien kuivattamiseen.
      Eli minulla on vain hyviä kokemuksia Basironin käytöstä, loistava tuote! Aika näyttää ehdinkö saamaan ihotautilääkärille ajan ennen Basironin loppumista, se määrittelee ostanko uudenkin vai en.
      Kannattaa kokeilla:)

    • VITUN FINNIT

      Ensimmäinen keskustelu kun ei prukka puhu kaikesta paskaa ja sen lisäksi Kiitoksia viisaisti vastanneille

    • basironnnn_

      Terve! Mun mielestä basiron on sy***tä! Oon käyttäny sitä jonkin aikaa ja kosteuttanu ihooni humektanilla. Humektan tosiaan toimii mutta basiron saa ihon surkeeseen kuntoon ja mulla jäi kouluunkin menemättä ku yhtenä aamuna iho niiin punanen ja kipee, että ei saanu meikillä piiloo :(

    • b-ron

      Reilut 3 viikkoa olen Basironia käyttänyt. Pientä ihon kuivumista ollut, mutta ei sen pahempaa. Leuka näyttää hyvältä, eikä uusia finnejä tule. Otsaan ei ole vaikuttanut vielä niin hyvin. Putilo tuntuu kyllä loppuvan hyvää tahtia, vaikka vain iltaisin käytän.

    • Naama kireenä

      Nyt n.5 päivää Basiron-hoitoa ja näpyt on hävinny selkeesti. Iho kyllä punoittaa (reilusti) ja kiristää, vaikka olen rasvannut, mutta toivottavasti alkaa hoitumaan kunhan jatkan hoitoa. Mulla on finnejä otsassa ja suun ympärillä/leualla. Suun alueelta pienet röpelöfinnit ja oikeestaan kaikki muutkin on hävinneet kokonaan. Otsalla finnejä on vielä, mutta mustapäät ja pienet tukkeumat on hävinny. Otsan iho ei ole niin herkkä, joten ei punoita paljoa, mutta suun alla punoitus on aika voimakas. Kannattaa aloittaa hoito vaikka lomalla niin ei nää sivuvaikutukset haittaa yhtä paljon. Hoito hatkuu, mutta harmi ettei apteekista saa laimempaa 2,5% versiota tästä. :/

    • murrosikähyyppä:D

      Mul on naama aika täynnä finnejä, ja kun käytin basiron AC 5% niin ei ainakaan finnit enää punoita!
      Oon käyttänyt vasta 3-4 päivää, ja on huomattavasti auttanut.
      Oon ekaks huuhdellu naaman, sitten puhdistanut cleasirilla, ja laittanut sitä voidetta niihin finni paikkoihin.
      Aluksi 1-5 minuttia, naama voi näyttää pahemmalta, mut sit vähän ajan päästä, naama näyttää jo paremmalta!
      oon antanut vaikuttaa kokoyön, mutta sit aamulla annan vaikuttaa noin 10 minuuttia, ja pesen pois.
      Suosittelisin Basironia!:D Ei välttämättä ehkä hyväksi herkkäihoisille? tai en tiiä..:)

    • jokunimitähännytvaan

      Te jotka ootte tulleet punaisiksi ja allannu hilseillä basironista oottekste laittanu sitä ihan oikein? Sitä basironiahan (sitä voidetta) laitetaan ihan vaan sihen kohtaan missä finni/finnit ovat eikä koko naamaan ja ihan vaan semmonen ohut kerros eikä mikään iso plänä. Itekin oon huomannu että hilseilee jaa vähän poltelee jos laitta liian paljon sitä voidetta.

      Mulle toi 5% toimii ihan hyvin namaan enkä edes laita sitä säännöllisesti. Selän finneihin se nyt ei pahemmin vaikuta mutta ehkä toi 10% vaikuttaiski...

      • TheOriginalJermukka

        Lue ne ohjeet sieltä Basiron-pakkauksessa olevasta paperista vielä kerran, tai ensimmäisen lerran. Hilseily ja punoitus kuuluu asiaan alussa, mutta menee ohi.

        Tässä vielä linkki Acne.org -sivuille, jos sieltä joku kerrankin jaksaisi käydä lukemassa miten Basironia tai vastaavaa bentsoyyliperoksidipitoista voidetta kannattaa käyttää, että saa parhaimman hyödyn. Ja kyllä, sitä suositellaan laitettavaksi PALJON, kunhan iho on siihen tottunut

        http://www.acne.org/regimen.html


    • TheOriginalJ...

      ...ja ihan ensimmäisen "kerran" tarkoitin...

    • Auttakaa mua :(

      Yyh mä tuun ihan just hulluks tän ihon kanssa. Laitoin Basironia tossa sunnuntaina ekaa kertaa ja sen jälkeen maanantaina ( laitoin siis illalla ja aamulla pesin pois). Tiistaiaamuna iho tuntu vähän kireeltä ja punotti vähän, mutta muuten tuntu vähän tasasemmalta kun ennen. No, illalla sitte huomaan, että otsa on täynnä pienenpientä rakkulamaista näppyä ja ihan ku se iho olis paksuuntunu otsassa. No säikähin sitä sen verran,etten uskaltanu enää laittaa Basironia.
      Keskiviikkoaamuna huomaan sitte että sitä näppyä on tullu myös poskiin,leukaan ja suun ympärille. Tässä vaiheessa oikeesti aloin näyttää jo ihan siltä, ku olisin palanu pahasti auringossa..
      Tänään sitte (torstaina) näppyjä on sitte koko kasvojen alueella, myös siellä minne en ole Basironia laittanut. Naama siis punottaa kolmatta päivää, kutisee hemmetisti ja näytän ihan hirveltä. Kamalammalta ku koskaa ennen.
      Tais olla liian tujua ainetta mulle, kun ei kuitenkaa oo mitää kunnon aknea, mutta niitä pirun isoja ja punasia finnejä oli kyllä paljon. Nyt mulla on jopa ikävä niitä, nimittäin mun iho ei oo koskaan ollu näin paskana :(
      Luin, että joillain muillaki oli tullu tommosta pientä karheeta näppylää, niin viittiskö joku kertoa kauan siinä kesti kun iho palautu normaaliks? Vai palautuko ollenkaa? Vai pitääkö mun mennä lääkärii? Mä oon niin epätoivonen, ei oo kivaa, ku kouluki just alko ja meikkivoide ja puuteri näyttää kans ihan kauheelta tämmösel karheella iholla :-( Ja Basironia en kyllä enää naamani pistä!

      • Tehotuote!

        Mä oon kärsiny synnytysten ja imetysajan jälkeen todella ärsyttävästä hormonaalisesta aknesta pääasiassa leuan ja suun ympärillä. Sellaisia kamalia isoja kipeitä patteja pukkaa toinen toisensa jälkeen. Nuorempana taistelin finnejä vastaan monta vuotta reseptilääkkeillä ja kosmetologituotteilla viimein diane nova e-pillerit auttoi.
        Mutta nyt uudestaan sitte tuli samat hommat eteen finnien kanssa. Kävi todella tökkimään tää touhu, ei enää tässä iässä jaksais finneja vastaan taistella (33v.). Kunne löysin uuden ystäväni Basironin. Ihan uskomattoman tehokas tuote en olis IKINÄ uskonu että tehoaa näin hyvin!!!!
        Mulla nyt 5. hoitopäivä ja iho parempi kuin viimeiseen puoleen vuoteen! Olin TOSI skeptinen alkaessani käyttää sitä mutta yllätyin kuinka todella toimii! Onhan se aika tujua kamaa kun tyynyliinastakin lähti väri, mutta niin lähtee finnitkin!
        Kaikile vinkiks että kannattaa kosteuttaa ihoa vaan tosi hyvin eikä päästää kuivumaan, sillo tulee just sellasta pientä kuivaa näppyä ja iho vaan ärtyy. Eli mä oon pessy aamuisin aqualan plussalla naaman (myös humektan ja tavallinen aqualan sekä aqualan L sopii pesuun) ja sit kuivannu kasvot ja levittäny finnikohtiin basironia, antanu imeytya n.5min ja sit vielä päivävoidetta päälle ja meikki. Illalla oon puhdistanu kasvot ihan tavallisella kasvojenpuhdistusgeelillä ja sit kuivaus, basironia ja yövoide. Eikä oo päässy oma ihoni kuivumaan.:)


      • philip-k

        Sun tapauksessa ei kannata missään nimessä laittaa sitä Basironia kuin vain niiden yksittäisten pahimpien finnien päälle. Ja muista kosteutus! Niinkin voi toimia, että antaa voiteen olla esim yöllä vain 2-3 tuntia ja pestä sitten pois! Älä lopeta hyvän tuotteen käyttöä vain siksi että käytit sitä väärin!!! Basiron kuorii ihoa ja puskee ihosta ulos pois kuona-aineita, talia ja rasvaa, eli kun ihosi kukkii, se tarkoittaa, että Basiron on alkanut puhdistaa sitä toden teolla. Tuo tasoittuu nopeasti, kuten olet varmaan jo huomannut. Käytä tuotetta tästä lähin täsmäaseena!


    • susannah_grand

      No niin. Voin puhua syvällä kokemuksen rintaäänellä koska olen käyttänyt Basironia n. 8 vuotta. Se toimii. Mutta EHDOTTOMASTI kannattaa käyttää vain kerran päivässä, mieluiten öisin. Ja ihon KOSTEUTUS on äärimmäisen tärkeää, jotta balanssi ja ihon oma ph säilyy. Eli iltaisin pesun jälkeen (suosittelen jotakin laadukasta ainetta, kuten neutrogenaa pesuun) ohut kerros kasvoille.
      Aamulla pesun jälkeen rasvaiselle iholle tarkoitettua kosteusvoidetta. Tämä resepti toimii. Ei tarvitse enää antibiootteja sun muita. Ja kun finnit vähenevät, riittää, että Basironia levittää 2x viikossa.

    • Facial

      Aloitin tänään basiron-kuurin. Puhdistusaineena käytän Acon syväpuhdistavaa pesuainetta. Kosteutuksena Humektania. Aamulla laitoin ekat voiteet ohuella kerroksella. Päivän aikana orastavat finnit tulivat kunnolla pintaan. Joudun käyttämään reilusti kosteutusta, sillä ihoni todellakin alkoi hilseillä basironin vaikutuksesta. Mitään kipua tai polttelua minulle ei tullut. Odotan innolla huomisaamua, millaiseksi kasvoni ovat tulleet. Raportoin kuurini aikana tänne, jos rupeaa tapahtumaan jotakin henkeä salpaavaa! Onnea kaikille finneistä kärsiville yrityksessä päästä aknesta eroon! Itse olen käynyt läpi kaikkia - halpoja ja kalliita - tuotteita läpi, eikä pitkävaikutteista apua akneeni ole löytynyt. Minulla on paikallista aknea leuan molemmin puolin ja molemmilla ohimoilla. En siis kärsi koko naamaa peittävästä aknesta. Ihoni rasvoittuu helposti, mutta sen sain kuriin käyttämällä Proactivin oil control -tuotetta, se tepsii! Muistakaa olla hellävaraisia ihollenne, niin ei tule arpia sitten aknesta eroon pääsyn jälkeen! Itse siis kuuriin ohjeet löysin acne.org sivuilta, ja vähän lyhyemmät, suomenkieliset ohjeet löytyvät acne.fi -sivustolta!

    • Facial

      Hei taas!

      Kuurini on jo neljän päivän aikana vaikuttanut! Kasvoille ei ole ilmestynyt yhtäkään isompaa finniä. Lisäksi ihonalaiset punaiset läiskät finnien jäljiltä ovat pienentyneet ja vähentyneet! Tätä olen odottanut! Kasvoni näyttävät jo todella paljon hyvinoivemmilta! ACO:n puhdistusaineen olen tosin vaihtanut Humektaniin. Pesen siis Humektanilla kasvoni, se ei kuivata niin paljoa.
      Todella kuivattava tuote Basiron kyllä on. Kasvoni hilseilee ja nenän ympäriltä iho lähtenyt kerrustamaan. Kosteusrasvaa kuluu runsaasti, mutta on se sen arvoista!
      Aijon jatkaa kuuria kyllä vielä ainakin jonkin aikaa, kunnes olen tyytyväinen lopputulokseen, ehkä jopa sen jälkeenkin. Tosiaan paikallisakneni aiheuttanut bakteeri taitaa olla kuollut joten basironia kyllä voin suositella kaikille, keillä iho ei ole hirvittävän herkkä! Lisää taas infoa jossain vaiheessa.

    • ---

      Onko kukaan saanut naamaa basironilla niin hyvään kuntoon, ettei ole tarvinnut enää "basiron-kuurin" jälkeen käyttää voidetta? Vai pysyykö finnit poissa vain kun käyttää jatkuvasti?

      • Facial

        Mulla ainakin pysyy finnit kurissa kun käytän aamuin illoin voidetta runsaasti. Pesun jälkeen tietenkin. Kolmelta finnialueelta kasvoillani on jo lähteneet finnit, uusia ei ole tullut. Arvet vaan haittaa, mutta niihinkin löytyy jo hyviä hoitoja. Käytän näihin finnittömiinkin alueisiin kuitenkin voidetta, jotta akne sillä alueella ei varmasti uusiutuisi. Jos isompi finni alkaa orastamaan, laitan sen päälle runsaammin basironia, kuin niille alueille joilta finnit ovat jo tipo tiessään. Lisäksi käytän finnin päälle Garnierin Roll-Onia. Parhaimmassa tapauksessa finni katoaa jo yhdessä yössä! Arvet peitän Garnierin Tinted Roll-Onilla. Mahtava tuote!


    • fd

      ei minkäänlaista tehoa kunnon akneiholle..liian kevyttä. Yks kalliimpi tollanen rasva oli paremi en muista nimee mut se oli tehokas

    • maöfksakjfiajf

      ittelläni autto aikas hyvin!:) oon nyt käyttänyt n. 10 kuukautta ja on se ainakin parempi ku ennen..:)

    • äöäöäöäö

      hei,millaisiin finneihi olet basironia käyttäny? entä miten kauan käytit että aloit huomata sen vaikuttavan? ite käyttäny vasta pari viikkoa, ei oo pahemmin näkyny et ois vaikuttanu, ehkä vhän, mut ei oo kyl lisääkään tullu..

    • Facial

      Jos sulla ei uusia finnejä ole tullut, sun iho on parantumassa! Parannusprosessi on vaan hidasta ihon uusiutumistahdin takia. Jotkut finnit voi olla vaikka viikonkin ensin orastavia ja toisen viikon puhjenneena, riippuu miten finni on muodostunut! Aika on valttia!

    • helphelphjelplklk

      mulla on pelkästään otsassa finnejä jonkun verran, ei hirveen paljon mut hieman häiritsee. oon joskus ennen käyttäny tota basironii sillee joka ilta ja alussa kuivu ja otsa vähän punotti mut nyt en muista että kauan toi punotus kesti. että jos nyt alotan(sunnuntai) niin onko iho normalisoitunut lauantaihin mennessä? silloin ois tärkeet juhlat enkä haluu olla mikää punanaama..että jos joku vois nopeesti vastata??:)

      • tsajau

        riippuu tietysti miten herkkä ihosi on, mutta mulla kesti n. kaksi viikkoa että punoitus hävisi kokonaan. mutta voithan käyttää vaikka torstaihin asti. iho ehtii vähän parantua, mutta ei pitäisi enää lauantaina punoittaa :)


    • lalalallalalaa

      joo muistin just et riparilla en käyttäny tota mut konfirmaaatioon piti saada hyväks toi otsa ja siin oli noin kuus päivää aikaa ja ihan täydellinen oli sinä päivänä. ja siis alotin eilen sillee et pidin päivän ja yön ja täst eteenpäin sit yöllä vaan ja nyt siis finnit suunnillee lähteny otsasta(oikeesti:Dtujuu kamaa) mut otsa on vähän punanen kyllä. on se kyl helpottanu eilisest ku laitoin bepanthen tota emulsioo siihen :) kai tää sitte lauantaiks on normaali jos viime kesänäki konfirmaatioo onnistu muutamas päivässä:)
      p.s. kiitos vastauksesta!

    • edellinen

      kuinka herkkä sun iho sit muute on? koska yleensähän tää punotus tulee muutaman päivän päästä mut mulla tulee heti ja lähtee sitte nopeemmi, entiiä, koska yleensä mulla on sellanen normaali vähän herkkä iho välillä:)

    • Böö_!!!

      Itse olen nyt kuukauden käyttänyt ja pakko todeta, että mahtavaa ainetta!

      Laitan iltaisin ohuelti finnien päälle ja sitten rasvaa. Aamulla pesen pois ->finnien päälle basiron ->rasva ja meikit naamaan.

      Finnit katoavat ilman arpia tai minkäänlaista punoitusta :) Olen vihdoin päässyt yli puristuskierteestä! Ja tosiaan finnejä esiintyy nykyään harvoin, mutta ne onnekkaat pääsevät heti tällä aineella kuivateltavaksi.

      Pieni miinun on, että ensin aine nostaa finnin pintaan hiukan häiritsevän näköiseksi, mutta tämän jälkeen kuitenkin kuivahtaa näkymättömäksi melko nopeasti.

      MAHTAVAA SUOSITTELEN :)

    • ineedhelp

      Itelläni on helposti kuivuva vähä punoittava iho käytän punaisuutta ehkäisevää kosteusvoidetta, finnejä tulee nenän molemmin puolin ei mitenkään hirveän paljon ja lisäksi otsassa pari mitä suosittelisitte mulle??oon kokeillut vaikka mitä muta semmosta mulle hyvää ei ole oikeen löytyny. neutrogena-voide on auttanut jotenkuten, mutta ei kunnolla :/

    • asklmnö

      jos on vähänkään herkkä iho, en kyllä voi tota suositella.
      itte käytin sitä 2-3 kertaa pari päivää sitten ja nyt on kyllä naama ihan oikeesti ku palovammapotilaalla; punoittaa ja iho on ihan turvoksissa. myös koskettaessa se tuntuu tosi epätasaiselta.
      joka levityskerralla laitoin voidetta ainoastaan otsaan ja leukaan, mutta varmaan sitä levis muuallekin ku imeytymisen jälkeen hieroin naamaan kosteusvoidetta.
      nyt oon yrittäny hoitaa tätä naamaa kunnon tuhdilla kosteusvoiteella, mikäköhän muu vois auttaa?
      kyllähän toi muutaman finnin ehti kuivattaa noilla käyttökerroilla mutta en lähtis ylistämään.
      enkä itse asiassa ees oo koskaan ajatellu, että mulla ois mitenkään herkkä iho! ilmeisesti toi sopii vaan tosi rasvaiselle ja paksulle iholle.

    • 16vpoikaaaaa

      En tiiä lukeeko ketään enää näitä, mutta päätän silti kirjottaa sillä tämän keskustelun perusteella päätin ostaa tuota basiron AC 5% geeliä. Nyt on tullut käytettyä geeliä 3 päivää, ja itse olen todella tyytyväinen tähän tuotteeseen, olen kokeillut kaikkia ihmeen ihonhoito tuotteita mitä voi, mikään ei ole tehonnut. Tällä alkaa näkyä tulokset jo, uusia finnejä ei ole tullut yhtään isoa, yksi pieni oli tullut. Mulla oli eniten tossa leuan alueella ihonalaisia finnejä tosi rumia sellaisia ja nekin alkavat vaalentua ja ehkäisee uusien finnien tulemista. Pienen kirvelyn iltaisin ja aamuisin kestän kun naama alkaa näyttää paremmalta=)

    • Aknesta eroon päässy

      Eli tässä sulle julma tosiasia.
      Olet mitä syöt, myös siitä naamasta/selästä/rinnasta näkyy miten syöt..

      Mä käytän itse apuvälineenä tuota basironia, mutta, vain tulehtuneisiin finneihin, johon se on tarkotettu. Olen vasta 17, eli mulle tulee niitä finnejä, mutta osaan ehkästä niitä, nimittäin en syö lisä-aineita, en vehnäjauhoja, en sipsejä/karkkeja..

      Eli oikeasti, rualla on suuri merkitys iho hyvinvointiin.

      Jos menet lääkäriin ja pyydät apua iho ongelmiin saat jonkunlaisen lääkepakkauksen, yleensä voiteen ja antibiottikuurin, sillä lääkäri on kouluttautunut lääkkeisiin. Niinkuin minä olen saanut kertaa kaksi. Ensimmäinen kuuri oli välttämätön, sillä aknesta oli tullut kokonaaman, selän ja rinnuksien kokoinen. Kävin myös kosmetologilla ja sain bion nimisen kasvohoito sarjan. Kyllähän ne tepsi, en voi sitä kieltää.

      Mutta, kun lopetin lääkekuurin, finnit palasi takaisin. Tietenkin. Minnekkäs ne nyt olisi hävinnyt oikeasti? Sitten yksi ilta kesällä, kävin meidän mökin rantasaunassa, ja seuraavana aamuna finnejä oli aivan saatan*sti..

      Kun palattiin kotiin kävin yksityisellä ihotauti lääkärillä, koska halusin luottaa ihon ammattilaiseen.( maksoin siis ns. turhasta 90 euroa..) No.. sainpas taas lääkekuurin, joku terlalycal se oli ja skinkoren tai joku semmonen voide.

      Lääkekuuri auttoi hiukan.. ihan karvan verran.. mutta voide taas auttoi, mutta finnit palasi samaan pisteeseen kun alkuvaiheessa. Ennen kuin lääkekuuri loppui aloitin jo kuukautta ennen stressaamisen että mitä jos finnit palaa kun lääkkeet loppuu.. niinhän ne palasivatkin..

      No korjailin tilanteen bionin (tämä on siis se kasvojen hoitosarja jonka käytön aloitin ensimmäisen kuurin alussa) kasvonaamion ja inhibiittin geelin avulla aina kun naama "räjähti".. Mutta tietysti finnejä silti oli, niinkuin joka ikisellä teinillä, mutta mulla niitä on tavallista enemmän..

      Elikkä mulla kasvot "räjähtää" nykyään aina viikkoa ennen kun kuukautiset alkavat. Ihan tosissaan räjähtää... Tulehtuneita finnejä tulee tavallista enemmän.

      Mutta kun aloitin gluteenittoman ruokavalion ( ihan siis sen vuoksi kun olin kuullut sen auttavan akneen ) ja lopetin lisä-aineitten syömisen, juon oikeasti PALJON vettä päivässä sekä käyn lenkillä joka päivä, ihoni suorastaan hehkuu.

      Lopeta kasvojen liika peseminen, kerran päivässä ILLALLA riittää, lämpimällä vedellä, se avaa ihohuokosia. Jos haluat pestä myös aamuisin esim. ennen meikkiä, tee se kylmällä vedellä, se supistaa ihohuokosia. Muista kosteutus, ihosi tarvii sitä, olit joko mies tai nainen. Jos jätät kosteutuksen väliin, ihosi alkaa tuottamaan omaa rasvaa joka on huonoa aknelle. Suosi luonnollisia puhdistusaineita.

      Jos meikkaat, meikkaa meikeillä jotka eivät tuki ihohuokosia. Meikki ON hyväksi iholle. Se suojaa ihoa ulkoisilta tekiöiltä, kuten pölyltä.

      Usein ihmiset kertovat kuinka heidän ihonsa on paremmassa kunnossa kesällä, ja he luulevat että se johtuu auringon ottamisesta siinä mielessä että auronko polttaa ihoa. Niin minäkin ennen luulin.

      Se johtuu D vitamiinista. Elikkä syökää D vitamminia :) Toinen ravintolisä joka auttaa ihoon, on sinkki.

      Elikkä te aknesta kärsivät; syökää oikein, liikkukaa tarpeeksi ulkona, juokaa PALJON vettä, hellä ja oikeanlainen ihon puhdistus, suojaa ihoa meikillä.

      Tsemppiä (:

    • Jebbajee

      -miten pikään&miten usein käytit ennekuin auttoi?

      Jo parin yön jälkeen näkyi että vaikuttaa parantavasti ihon kuntoon. Puski muutaman finnin ulos, mutta sen jälkeen ei ole tullut pahasti uusia. Ihan pari pientä. Mutta hyvin tyytyväinen olen!

      -millaisiin finneihin tehosi(mustapäihin, valkopäihin, ihonalaisiin jne.)?

      On vähentänyt kaikkia noista. Ennaltaehkäisee enimmäkseen, auttaa myös jo tulleisiinkin finneihin.

      -tehosiko teini-iän iho-ongelmiin vai esim.hormonaaliseen aikuisiän akneen?Ja oliko joillakin muillakin asioilla vaikutusta ihon kunnon paranemiseen?

      No oon 20, että on murrosiästä jääny iho vähä huonoon kuntoon. Syön vitamiineja, jotka sisältää myös sinkkiä, kalaöljykapseleita ja pyrin pitämään ihoni mahdollisimman puhtaana. Vain mahdollisimman kevyt mineraalimeikki. Mutta ne eivät ole auttaneet kuitenkaan kovin paljoa verrattuna nyt tähän basironiin, joka yllätti tehokkuudellaan! Olen tosi ilonen että iho on nyt melkeen tasainen, ei oo finnejä, vain arpia jotka vaalenee ajan myötä kyllä.

      Käyn myös lähiaikoina kosmetologilla putsauttamassa kasvot. Kyllä tämä tästä vielä hyväksi kääntyy! Hilseilyä oli aluksi paljon, mut rasvasin paljon Humektanilla ja välissä vähän rasvasemmallakin, ku näytti että iho tippuu naamasta :D Ei enää, ku on iho tottunu.

      Suosittelen kyllä kokeileen, on sen arvosta!! Eihän se kaikille sovi, mut täällä ainaki tyytyväinen käyttäjä! Mulla ei siis ollu älyttömän paha iho, mut kuitenki tuli finnejä melkeen jatkuvasti ja hermo meni. Nyt rauhottunu iho kyllä hyvin :)

      • Jebbajee2

        ^ Ja laitan vain yöksi!


    • turhaantunut*

      Itseänikin kummastuttaa kuinka tämä basiron on jo muutamassa päivässä auttanut joitakin ihmisiä. Itse olen käyttänyt basironia kohta viikon ajan ja en huomaa juurikaan minkäänlaista eroa. Ihoa ei polttele eikä se punoita, kuivuu hieman ja finnit näyttää lisääntyneen (onko se merkki siitä, että tuote toimii?)
      Ennen basironia käytössäni oli epiduo melkein kahden vuoden ajan ja tuntuu, että kyseinen tuote vain "pahenti" akneani. Luultavasti myös itse pahennan akneani puristelemalla finnejäni, en tiedä miten päästä eroon tästä tottumuksesta. Peiliin katsoessa tulee pakonomainen tunne puristella nuo oksettavat finnit pois naamasta :/

    • mitä tehdä

      basiron 5% geeli kuivatti ihoa niin paljon ettei voinu käyttää ku pari kertaa, sen jälkee laittanu vaan kosteusvoidetta mut nekää ei tunnu auttavan iho on silti ihan karhee ja kuiva, mitä pitäis tehä jatkaa käyttöö vai lopettaa

    • whiihsdk

      ihon pitäis tottua siihen.. kokonaan se tottuu n.2 kertaa, jos käytät säännöllisesti ongelma alueilla :)

    • vauvanpyllyiho

      moikka! omasta kokemuksesta haluan nyt kertoa ;)
      Ihoni on sekaiho, välillä kuiva ja välillä rasvainen. Sen vuoksi siis mulla oli 13 vuotiaasta asti keskivaikea akne, suurimmaks osaks poskissa ja otsassa finnejä. Ja mustapäitäki löytyi. Kokeilin kaikenlaisia hoitosarjojen tuotteita ja kulutin tuhottomasti rahaa sellaisiin hömpötyksiin kun luvataan että tulee naama kuntoon jollain aineella. Söin myös kuurin diane novaa, joka auttoi kyllä, mutta kuurin päätyttyä naama päätti taas ruveta kukkimaan. Finnejä tuli ku sieniä sateella. Sitten yks kaveri suositteli basironia, ja juoksin sitten salamana hankkimaan sitä apteekista.
      Kaikenlaisia tarinoita oli siitä että basiron tekee naamasta kirkkaanpunaisen ja polttelee ja laittaa ihon karstailemaan. Mut mullapas näin ei käynyt, sillä käytin basironia näin:
      pesin naaman aamuisin ja iltaisin erisanin herkän ihon puhdistusaineella, sitten ohut kerron basironia naamaan, ja parin minuutin kuivumisen jälkeen päälle runsas kerros erisanin kasvorasvaa.
      Nyt oon kaks viikkoa käyttänyt, ja hyvät hyssykät ku on sievä iho!
      suosittelen siis oikeasti todella tota basironia, se ihan todella auttaa, eikä aiheuta ongelmaa kun muistaa kosteuttaa ihoa riittävästi. Jokaisella on oikeus omistaa puhdas iho. Aknesta ei kuulu kenenkään kärsiä!
      Tsemppiä tosi paljon kaikille :)

      • Apua saatu

        Pakko jakaa tarinani. Olen teininä kärsinyt melko pahasta aknesta ja söin roa-kuurin. Iho oli vuosia ok, mutta pillerit jätettyäni iho alkoi oireilla taas n.25v. Aloin syömään vhh valiolla ja iho parani, mutta raskausaikana iho oli taas paha.. Synnytyksestä on 4v ja edelleen ole kärsinyt keskivaikeasta aknesta. Olen todella kärsinyt koska olen jo 30 ja minua nolottaa jo ihan se että aikuisen iho on kuin teinillä :(

        Aloitin käyttämään 4pvää sitten basironia ja se on auttanut todella paljon! Kaikki finnit ovat kuivuneet jaljellä on enää punaiset jäljet, joiden tiedän lähtevän muutamissa päivissä.

        Olen käyttänyt basironia nyt 2-3krt/pvä. Yleensä kaksi, mutta jos olen päivällä urheillut ja käynyt suihkussa, niin olen laittanut sitä uudestaan. Vhh ruokavaliota noudatan jatkvasti, mutta se ei enää auta. Hormonit aiheuttavat ihon pahenemista. Pillereitä en halua syödä, enkä mitään ab-kuurejakaan suostu tähän syömään.

        Olen antanut aineen vaikuttaa n.20min ja sen jälkeen laittanut paksun kerroksen rasvaa. Varoitan että silloin kirvelee, mutta se tunne häviää nopeasti. Olen pahimpiin kuiviin laittanut dr.hauskan ihoöljyä.

        Olen yllättynyt siitä, että tämä oikeasti auttoi. Laitoin ainetta myös mustapäihin ja nekin ovat kadonneet 80%. Uskomatonta, mutta totta. Harmittaa ettei tullut otettua valokuvia... Laitoin ainetta pääasiassa vain ongelmaalueille, en koko kasvoihin. Nyt kun alkaa parantua, siirryn käyttämään voidetta vain öisin ja ongelmakohtiin.

        Tsemppiä kaikille, ketkä painivat saman ongelman kanssa. Tämä on kokeilemisen arvoinen juttu :) Tiedän, että tästä voi koitua tosi iso itsetunto ongelma ja jos tää voidekaan ei auta, niin sitten passittaisin ihotautilääkärin juttusille.


    • JKKL

      Antakaa basironin kuivattaa ihonne älkääkä pilatko hoitoa rasvoilla! Juuri se kuivuminen ja hilseily parantaa aknea..

      • oletko täysin urpo

        Ei todellakaan näin! Kuivuminen ja hilseily vain PAHENTAA finnejä ja mustapäitä, koska se tukkii ihon eikä ihon luontainen öljy pääse ulos ihohuokosista, mitä se taas puskee koko ajan enemmän mitä kuivempi iho.

        Älkää missään nimessä käyttäkö liian paksuja rasvoja kuitenkaan, sillä niissä on usein ainesosia jotka tukkivat ihohuokoset.

        Suosittelen etsimään omalle ihotyypille hyvän luonnollisen öljyn (EI mineraaliöljyä tai tuoksuöljyä), kuten neitsytoliiviöljy, jojobaöljy tai muu: riippuen ihon tyypistä ja siitä mitä öljyltä toivoo. Mikäli pelkästään öljyllä lutraaminen ei kiinnosta, kannattaa etsiä tehokas mutta kevyt voide jossa suurin osa on luonnollisia ainesosia.


      • oletko täysin urpo
        oletko täysin urpo kirjoitti:

        Ei todellakaan näin! Kuivuminen ja hilseily vain PAHENTAA finnejä ja mustapäitä, koska se tukkii ihon eikä ihon luontainen öljy pääse ulos ihohuokosista, mitä se taas puskee koko ajan enemmän mitä kuivempi iho.

        Älkää missään nimessä käyttäkö liian paksuja rasvoja kuitenkaan, sillä niissä on usein ainesosia jotka tukkivat ihohuokoset.

        Suosittelen etsimään omalle ihotyypille hyvän luonnollisen öljyn (EI mineraaliöljyä tai tuoksuöljyä), kuten neitsytoliiviöljy, jojobaöljy tai muu: riippuen ihon tyypistä ja siitä mitä öljyltä toivoo. Mikäli pelkästään öljyllä lutraaminen ei kiinnosta, kannattaa etsiä tehokas mutta kevyt voide jossa suurin osa on luonnollisia ainesosia.

        Unohdin tähän laittaa oman kokemukseni öljyistä... Minulla on pintakuiva mutta päivän myötä rasvoittuva sekaiho, joka taipuvainen finneihin (akne lähti aikoinaan e-pillereillä) ja paljon mustapäitä T-alueella.

        Jojobaöljy on haalistanut aknearpia, tasoittanut ihoa ja mustapäitä, ja pitänyt sen mattapintaisempana mutta silti kosteutettuna (ei kiristä) kuin mikään muu voide paitsi se Neutrogenan vaaleanpunainen... Ko. voiteessa on kuitenkin paljon synteettisiä ainesosia ja sitä piti käyttää paljon, ja hinta/määrä-suhde on ihan järjetön. Jojoba-öljy on kestänyt hyvin, vaikka hieman perusvoidetta kalliimpaa onkin.

        Öljyissä ei tietenkään ole mustapäihin auttavia aineita, joten tilasin Paula's Choicea joka sisältää salisyylihappoa ja BHA:ta, ilman alkoholia. Älkää missään nimessä käyttäkö alkoholia sisältäviä tuotteita, ne eivät auta vaan tuhoavat ja kuivattavat ihoa, saaden aikaan pahimman luokan kierteen (ja näin meitä kuluttajia kusetetaan!).

        Muistakaa hyvät ihmiset ottaa asioista selvää muualtakin kuin keskustelupalsoilta ja ensimmäiseltä nettisivulta mitä Google heittää.


    • fghjklöä'

      Kannattaa käyttää tota Lumenen natural coden Keep it cool- kosteusvoidetta basironin kanssa :) Se auttaa aika hyvin siihen punoitukseen ja kuivumiseen:)

    • anonyymi4

      Oon käyttänyt basironia nyt kolme viikkoa aamuin illoin ja ensin ne finnit lähtikin kaikki, siis olin tosi tyytyväinen, mut nyt on alkanu tulla takasin.. Ja koko kolmen viikon ajan on iho hilseillyt ja kuivanut tosi paljon, ihan sama mitä rasvaa laittaa ja kuinka paljon. Miks ne epäpuhtaudet nyt takasin tulivat kun ensin auttoi? Onko tässäkin aineessa jotain pahenemisvaihetta..?

    • :()

      minulla on valko ja musta päitä sekä satunnaisia finnejä , rasvainen ja punoittava iho kannattaisiko käyttäää basironia ??

    • 1wdv

      miten tämän aineen käyttö vaikuttaa rusketukseen?

    • hmmmmm....

      Hei!
      Kuinka nopeasti muilla basiron on alkanut vaikuttaa? Olen aivan maassa kun kahden viikon päivittäisen käytön jälkeen ei ole auttanut paljoakaan. Kai pari jotain pikkufinniä on poistunut, mutta isoja on ja tulee edelleen :( luuletteko, että tulosta vielä syntyisi vai vaihdanko taas seuraavaan mömmöön (brevoxyl?)
      Sivuoireita minulla oli vähän aikaa. Naama kuivui pahasti ja hieman turposi ja punoittikin, mutta pidin välipäivän ja sen jälkeen ei ole tarvinut niistä kärsiä.

    • pari päivää käyttänyt

      ja tuloksia näkyy!
      Pidän voidetta yön yli ja aamu toisen jälkeen huomaan finnien katoavan. Itselläni ei aknea ole, vaikka tuote onkin "aknen hoitoon." voin suositella tuotetta ihmisille, joilla silloin tällöin putkahtaa finni naamalle.

      ja höpö höpö mitä ihmiset täällä valittavat että "tuote sai naamaani joitain rakkuloita", "punottaa, polttaa, kirvelee". mulla ei ole esiintynyt mitään sivuoireita, sillä pidän huolta että iho ei kuivu. Tuote saattaa kuivattaa ihoa ja kuivaan ihoon syntyy lisää finnejä --> käytän SebaMed kosteusvoidetta ja nämä 2 yhdessä takaavat paremman ihon :)

    • tuloksia näkyy jo

      Nyt alkoi neljäs viikko Basironin käyttöä. Ensimmäinen viikko meni hyvin, ilman suurempia sivuvaikutuksia. Laitoin ainetta aina yöksi.

      Viikon käytön jälkeen alkoi kovat sivuoireet, leuka kuivui tajuttomasti, hilseili, kutisi ja kuumotti. Olin aika epätoivoinen, mutta kun nämä oireet jaksoin sen viikon kestää, tottui iho Basironiin suunnilleen kolmannella viikolla. Pahimpien kuumotusten aikaan pidin välipäivän. Tujua tavaraa on, sivuoireet olivat siis pahat, vaikka käytin paljon syväkosteuttavaa kosteusvoidetta, eikä ihoni ole normaalisti lainkaan kuiva. Jos meikkiä haluaa käyttää, kannattaa kokeilla esimerkiksi jotain kevyttä ja kosteuttavaa bb-voidetta. Yritin käyttää pitkäkestoista meikkivoidetta ja se ärsytti ihoani vielä hieman lisää.

      Nyt kun iho on tottunut, alan pikkuhiljaa käyttää Basironia myös päivisin. Pidän kyllä varmasti myös välipäiviä jos ärsytystä alkaa taas tulla.

      Näppylät on kyllä selvästi vähentyneet ja iho on tasaisempi. Vielä puskee muutamaa näppyä varsinkin öisin, mutta ne eivät ole niin punaisia kuin aiemmin. Basiron vaalentaa myös vanhoja finnijälkiä vähäsen. Kannattaa todella yrittää kestää ne haittavaikutukset! Toisaalta monen vuoden aknen jälkeen en enää edes paljon välittänyt miten järkyltä naamani niiden takia näytti näytti. Kaikki se kuitenkin unohtuu, kun vihdoin saa kirkkaan ihon. Kärsivällisyyttä vaan!

      • aknex

        Olen käyttänyt kyseistä tuotetta noin viikon, mutta suurempaa eroa en huomaa, ennemminkin tuntuu että finnejä olisi tullut enemmän? Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Olisi myös kiva tietää miten käytätte basironia ja kosteusvoidetta? Laitatteko sitä heti basironin jälkeen, ennen vai mitenkäs?


    • Outo1

      Ajattelin kokeilla ;) auttaaks se oikeesti?! Jos ei ole paha akne? Kosteus rasvaa Geelin jälkeen vai toisinpäin?

    • Oulu

      Minulla oli lievä kautta keskivaikea akne(vain naamassa finnejä),no talven käytin muita paskoja ruokakaupan rasvoja jotka vain ärsyttivät ja lisäsi,mutta kun sain vinkkejä basironin tehokkuudesta nii testasin ja olen kiitollinen että aloin käyttää.naamani on finnitön paitsi arpia jotka luonnollisesti katoavat ajan ja basironin kanssa,naamani näyttää paremmalta

    • Ropee

      Mä oon ite käyttänyt basironia kohta parisen vuotta. Mullla todettu ihoekseema, tosi kuiva ja kaikista hajusteellisista voiteista ja aineista menee iho ihan hirveäksi, kirvelee eikä siedä yhtään. Oon jo 20vuotias mutta edelleen kun joskus unohtaa aamulla taikka illalla pestä naama basironilla niin seuraavana päivänä naama täynnä finnejä, erityisesti t-alue. tullut varmaan kokeiltuu kaikki kaupan sekä apteekin pesugeelit yms. Mutta tuo basironi on ainoa mikä tehoaa, suosittelen!

      • epätyytyväinen

        basiron on kyllä semmoista myrkkyä ja kuraa että en suosittele, meni itsellä naama aivan ruvelle :(


    • Anonyymi

      Moiw

    • Anonyymi

      Itse käytin Basironia 4 viikkoa. Basiron vain pahensi minun aknea. Mutta päätin mennä lääkäriin ja sain Acnatac reseptin. Se on ollu hyvä ja suht halpa.

    • Anonyymi

      Ootteko koskaan kuunnelleet clear skin subliminaleita YouTubesta ? Itse kuuntelen niitä mun omalta kanavaltani .oon tehnyt soittolistoja sinne .Supernatural beauty sun muita kauneus subliminaleita .

    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta ajattelin kirjoittaa jos tästä olisi jollekkin vastaavasta kärsivälle apua. Sain jostain kummasta kesällä hirveän hormonaalisen aknen mikä alkoi näppylöinä suu leuka alueelta.. Siitä se levisi leukarajaan, poskiin ja lopulta koko naamaan. Ihan hirveä! Hormonaalinen kiertoni on ollut normaali mutta epäilen että kun kärsin vähän ibs tyylisestä vatsasta niin se laukkasi tämän aknen. Käytin alussa saaren taian teepuusaippua mikä tuntui auttavan mutta kun poskiini ilmestyi hirveästi umpikomedoita niin siihen se ei auttanut. Aloitin Differin geelin käytön ja käytin myös basiron wash geeliä. Naamani oli jo tottunut basironiin ja se tekee kyllä ihmeitä Differinin kanssa. Kaikki ne pinnan alla lymyilevät finnit tuli pintaan. Naamani oli hirveä mutta se oli käytävä vaan läpi että saisin ihoni taas terveeksi. Differiniä käytin joka ilta ja 2 kuukaudessa se oikeastaan poisti suurimman osan aknestani. Sain sitten vaan perään hirveitä kystisiä akne näppyjä mihin basiron auttoi hyvin. Toi ne pintaan, kuivatti ja tappoi sen paskiaisen ihossani. Ihooni ei onneksi jäänyt yhtään aknearpea vaikka puristin kaikki pintaan tulleet finnit pois. Ei ihoni olisi koskaan parantunut vaikka toki se kesti näin kauemmin. Nyt olen käyttänyt Differin 4kk ja ihoni on finnitön. Muutama punertava akneläikkä vielä näkyy mutta Differin on vaalentanut aiemmatkin tosi hyvin niin uskon että nekin häviää. Lämmin suositus. Käytössä on oltava hyvä rasva, ei komedogeeninen. Esim erisania kosteuttava voide on hyvä.

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe