Thomann verkkokauppa

Ruttu

Onko kellään kokemuksia Thomann.fi kaupasta? Uskaltaako ko. puljusta ostaa?

76

65835

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gh82

      Kyllähän se tavara sieltä saksan maaltakin tänne tulee, mutta odotappa jos tavara menee rikki ja takuuseen. Siinä sit palautellaan postilla romua saksaan. Tuotteen takuu ja huolto on siellä mistä sen ostaa. Kokemusta on;(

      Ite suosin ihan kotimaankamaralta löytyviä kauppoja. Voi testata laitteen ennenku ostaa ettei tuu ostettua sikaa säkissä. Ja ainakin kaupassa jossa käyn myyjä tilaa soittimen testattavaksi jos heillä ei sellaista kaupasta löydy.

      Suomesta saan palvelua ja ei niissä hinnoissakaan niin suuria eroja ole kun osaa tingata

      • Metalli.

        "Tuotteen takuu ja huolto on siellä mistä sen ostaa. Kokemusta on;("

        Ei välttämättä. Tilasin Thomannilta kitaravahvistimen, joka oli mennyt kuljetuksessa (postissa) paskaksi. Lähetin sähköpostia Thomannille että mitäs nyt..? Vastasivat samana päivänä että lähettäisin viallisen tuotteen Matkahuollolla (Thomannin laskuun) Turkuun. Siellä on ilmeisesti yhtiön jokin huolto/takuutoimipiste. Viikon päästä sain uuden (tällä kertaa ehjän) vahvistimen Saksasta.

        Toissakesänä pistettiin bändin kanssa satoja kiloja painava tilaus Thomannille. Tilaukseen sisältyi mm. rumpusetti & PA-kamat ( muuta roinaa). Kun tietty kilomäärä (en muista rajaa) ylittyy, Thomann ei pistä lähetyksiä enää postin kautta, vaan järjestää oman rekka/kuorma-autokuljetuksen. Viikon päästä tilauksen tekemisestä kuorma-auto ajoi pihalleni ja yhdessä kuskin kanssa purimme lastin lavalta. N. parinsataa kiloa painaneen "paketin" lähetyskulut olivat vain 20€ (vakiohinta Thomannilla)!

        Yhteensä olen tilannut, tai ollu mukana porukkatilauksissa kuusi kertaa. Itselläni on siis ainoastaan positiivisia kokemuksia kyseisestä verkkokaupasta. Sanoisin että homma kannattaa, ehdottomasti!


      • Metalli.

        "Tuotteen takuu ja huolto on siellä mistä sen ostaa. Kokemusta on;("

        Ei välttämättä. Tilasin Thomannilta kitaravahvistimen, joka oli mennyt kuljetuksessa (postissa) paskaksi. Lähetin sähköpostia Thomannille että mitäs nyt..? Vastasivat samana päivänä että lähettäisin viallisen tuotteen Matkahuollolla (Thomannin laskuun) Turkuun. Siellä on ilmeisesti yhtiön jokin huolto/takuutoimipiste. Viikon päästä sain uuden (tällä kertaa ehjän) vahvistimen Saksasta.

        Toissakesänä pistettiin bändin kanssa satoja kiloja painava tilaus Thomannille. Tilaukseen sisältyi mm. rumpusetti & PA-kamat ( muuta roinaa). Kun tietty kilomäärä (en muista rajaa) ylittyy, Thomann ei pistä lähetyksiä enää postin kautta, vaan järjestää oman rekka/kuorma-autokuljetuksen. Viikon päästä tilauksen tekemisestä kuorma-auto ajoi pihalleni ja yhdessä kuskin kanssa purimme lastin lavalta. N. parinsataa kiloa painaneen "paketin" lähetyskulut olivat vain 20€ (vakiohinta Thomannilla)!

        Yhteensä olen tilannut, tai ollu mukana porukkatilauksissa kuusi kertaa. Itselläni on siis ainoastaan positiivisia kokemuksia kyseisestä verkkokaupasta. Sanoisin että homma kannattaa, ehdottomasti!


      • Metalli.

        No voi saatana. Tuli tuplapostaus. Joku admini vois poistaa tän toisen.


      • Pompas

        Tilasin sonorin rumpu setin, kesti jotkuu 3 vk tulla tänne,hyvät ne on vaikka onki vielä paketissa,kaverillaa just samanlaiset... että suosittelen.


      • pekka n

        Minulla hajosi Thomannilta Piano ja nyt olen piano. Olen 6 kuukautta tapelut asian suhteen ja he eivät edes halua yrittää hoitaa asiaa kuntoon
        nyt viimesin viesti tuli että ottakaa itse yhteyttä tehtaaseen jotta saatte asianne ratkaistua? joo ja tehdas vastaa että myyjä hoitaa - joten kukaan ei hoida tätä
        yritän vakuutusyhtiön kautta mutta he sanoivat että takuuaikana myyjältä ja nyt ainut vaihtoehto on odottaa että takuu loppuu niin vakuutusyhtiö maksaa sitten - ehkä ?
        mutta haluan varoittaa tuosta tomannista että hyvin se möi mutta kusetusta koko homma siitä eteenpäin


      • pekka n
        pekka n kirjoitti:

        Minulla hajosi Thomannilta Piano ja nyt olen piano. Olen 6 kuukautta tapelut asian suhteen ja he eivät edes halua yrittää hoitaa asiaa kuntoon
        nyt viimesin viesti tuli että ottakaa itse yhteyttä tehtaaseen jotta saatte asianne ratkaistua? joo ja tehdas vastaa että myyjä hoitaa - joten kukaan ei hoida tätä
        yritän vakuutusyhtiön kautta mutta he sanoivat että takuuaikana myyjältä ja nyt ainut vaihtoehto on odottaa että takuu loppuu niin vakuutusyhtiö maksaa sitten - ehkä ?
        mutta haluan varoittaa tuosta tomannista että hyvin se möi mutta kusetusta koko homma siitä eteenpäin

        niin ja tuohon lähettämiseen vielä - jos tilaatte pianon tai jonkun ison tavaran thomannilta niin miettikääpä kuinka kalliiksi tulee lähettää se sinne saksaan huoltoon kun thoman ei vastaa kuluista!!!
        HE ILMOITTIVAT ETTÄ MUUTENKIN ASIOISSA OSTAJAN PITÄÄ SÄILYTTÄÄ PAKETIT JOS MEINÄÄ LÄHETTÄÄ TÄNNE TAKUUSEEN ;)
        aika isoja taloja suomeen tulee kun thomannin laatikot vaatii autotaleja säilytykseen


      • Anonyymi

        Thomann kokemuksia - http://tonzes.com/thomanfi.htm On tämä niin helppoa ja kaikkea tarvitsemaansa löytää suuresta valikoimasta hyvin toimivien hakujen ansiosta. Aika randomisti tarvitsin moltonin teatteriin ja sekin löytyi Thomannilta! :)


    • mann

      Mitään suurempia haukkuja ei ko puulaaki ole saanut. Kuitenkin jos tuote on viallinen, joudut useimmiten lähettämään sen Saksaan ja se voi olla kallista, tuotteesta riippuen.
      Kiitos Suomen postin!

      Ja aina kun tilaat, listahinnan päälle tulee 20 € postikulut.

      Minimi tilaus 50 e, no tuon pienempää tuskin haluttaa Saksasta asti tilata. Tai ainakin säästö on olematon...

      • Pianoman

        ... joudutaan lähettämään takaisin Saksaan korvaa Thomann kulut!!! Joko hyvityksenä asiakastilille tai sitten suoraan omalle pankkitilille...


      • käyttäjä

        Tilasin Thomannilta mikserivahvistimen joka otti savut esiin. (Huomattiin että se käy sinisellä savulla. Kun se tulee ulos ei laite enää toimi). Soitto Thomannille, että mitä tehdään. Rahtifirma tuli kotiovelta hakemaan paketin Thomannin laskuun, ja uusi tuli tilalle Saksasta. Palvelu pelasi todella hyvin.


      • thoman fani
        Pianoman kirjoitti:

        ... joudutaan lähettämään takaisin Saksaan korvaa Thomann kulut!!! Joko hyvityksenä asiakastilille tai sitten suoraan omalle pankkitilille...

        ei EI korvaa jos et lähetä alkuperäisissä paketissa !!!
        ja josvahingoittuu kuletuksessa niin kertovat että olet paketoinot huolimattomasti


        thoman fani


    • HaNi

      Mitä syytä on epäillä Thomannia? Miksei siellä olisi samalla tavalla takuut ja palautusoikeudet tuotteisiin? Eikö kannattaisi ensin ottaa asioista selvää ennen kuin mennään haukkumaan. Itse otin asiasta selvää minuutissa ja siellä luki näin:
      Onko lähetykseni vakuutettu ?
      Kyllä, kaikki lähetyksemme on vakuutettu !
      Ole ystävällinen ja tarkista pakettisi heti vastaanotettaessa. Pakkaamme tuotteet huolellisesti, mutta mitä tahansa voi sattua matkan varrella (onneksi todella harvoin).
      Jos huomaat pienimmänkin ongelman, informoi rahtifirmaa / postia heti ja vaadi vahinkoraportin tekoa. Jos raporttia ei saada, kieltäydy vastaanottamasta pakettia.

      Niin että sama se mistä tilaa. Ja tiedättekö hyvät ihmiset; nettikauposta tavarat saa yleensä paljon halvemmalla. Totta kai palvelu maksaa, mutta jos tietää mitä haluaa, suosittelen ehdottomasti Thomannia. Kokemusta on ja lisää tulee.

      • J H

        edellinen viesti uudelleen eikä olla niin fanaattinen. Eikös me olla kuitenkin kaikki suomalaisia ja samalla puolella....


    • bassdude

      tilasin jolukuun 1 päivä basson thomannilta ja postikulut oli se 20e vaikka maksoin postiennakolla.. ei mitään valittamista.. kehuttavaa vaan.. tuote kunnos pikkasen vaan epävirees mut senhan ite pystyy korjaan tietenki xD.. kannattaa tilata sieltä.. mut hintoja pitää tietenki vertailla

    • nii'i

      mulle järjesty pelkällä puhelinsoitolla huolto helsingissä olevaan suomalaiseen liikkeeseen jolla taitaa jonkinlaisia yhteyksiä toho ite thomannii.... eli ei se huolto välttämättä tapahdu sielä saksassa... jos ei pelkää et soitin joutuu huoltoo tai asuu helsingissä ni mikäs siinä. tilaamaa vaa.

      jos asuu jossa muualla vaikka helvetin rovaniemellä tai vastaavassa ni ei kannata lähtee tilailee mitää... en suosittele...

      • Just päinvastoin

        Siltä h-vetin rovaniemeltä tai posiolta just kannattaa tilata mieluummin kuin lähtee vaeltamaan musakauppaan. Ihan yhtä kauan (tai kaueminkin) se takuukorjaus kestää musakaupan kautta kuin ite suoraan lähettämällä. Ja kait se posti on kuitenkin lähempänä kuin musakauppa. Ainakin syrjäkylillä.


      • Syrjäkyläläinen
        Just päinvastoin kirjoitti:

        Siltä h-vetin rovaniemeltä tai posiolta just kannattaa tilata mieluummin kuin lähtee vaeltamaan musakauppaan. Ihan yhtä kauan (tai kaueminkin) se takuukorjaus kestää musakaupan kautta kuin ite suoraan lähettämällä. Ja kait se posti on kuitenkin lähempänä kuin musakauppa. Ainakin syrjäkylillä.

        Mää oon ehdottomasti samaa mieltä!!! Meitä lähimpänä oleva musiikkiliike on jotain 65km päässä ja sekin on auki sillon kun sen liikkeen känninen omistaja sitä viittii pitää. Eli turhia reissuja on tullu paljo tehtyä... ja paskoja kauppoja. Se vetää tuotteistaan aivan kauheesti ylihintaa, jos vertaa joihinkin netin kauppoihin. Kuitenkin se on ainoa musiikki kauppa, jossa oon koskaan käyny, vaikka musiikkia harrastankin. Ei oo ollu mahollisuuksia lähteä mihinkään kauemmas musaliikkeen takia.

        Näin ollen on tullut yleensä netistä ja oikeastaan vain Thomanilta tilattua. eikä sieltä oo nyt ainakaan kuin vaan 12€ se posti maksu. Odottelen nyt viimeisintä tilaustani saapuvaksi. Sen pitäs tulla muutaman päivän päästä :)

        Eli ainakin mun tapauksessa on ehdottomasti järkevämpää tilata Thomanilta tai jostain muusta vastaavasta. Ja mitä mää oon tutkinu, niin T-kaupasta tilattaessa se postimaksu on monesti pienempi kuin mitä se ois jos tilaisin jostain suomalaisesta nettikaupasta.


      • On kokeiltu tämäkin
        Syrjäkyläläinen kirjoitti:

        Mää oon ehdottomasti samaa mieltä!!! Meitä lähimpänä oleva musiikkiliike on jotain 65km päässä ja sekin on auki sillon kun sen liikkeen känninen omistaja sitä viittii pitää. Eli turhia reissuja on tullu paljo tehtyä... ja paskoja kauppoja. Se vetää tuotteistaan aivan kauheesti ylihintaa, jos vertaa joihinkin netin kauppoihin. Kuitenkin se on ainoa musiikki kauppa, jossa oon koskaan käyny, vaikka musiikkia harrastankin. Ei oo ollu mahollisuuksia lähteä mihinkään kauemmas musaliikkeen takia.

        Näin ollen on tullut yleensä netistä ja oikeastaan vain Thomanilta tilattua. eikä sieltä oo nyt ainakaan kuin vaan 12€ se posti maksu. Odottelen nyt viimeisintä tilaustani saapuvaksi. Sen pitäs tulla muutaman päivän päästä :)

        Eli ainakin mun tapauksessa on ehdottomasti järkevämpää tilata Thomanilta tai jostain muusta vastaavasta. Ja mitä mää oon tutkinu, niin T-kaupasta tilattaessa se postimaksu on monesti pienempi kuin mitä se ois jos tilaisin jostain suomalaisesta nettikaupasta.

        Lisäksi voit testata hankintaasi rauhassa kotona omilla kamoilla kaksi viikkoa ja palauttaa sitteen, jos et ole tyytyväinen. Sen sijaan, että rämpyttelisit keskellä kauppaa muutaman minuutin sitä "smoke on the wateria" tai "nothing else mattersia". Eikä keskivertomusakaupan paikalla oleva tarjonta ole erityisen laaja, joten joudut tilaamaan kuitenkin senkin kaman, jos tarjolla oleva ei kelpaa. Ja kestää. Ja saattaa maksaakin, kun kauppias kinuaa etumaksua tai "varausmaksua" .


      • thoman fani

        olen samaa mieltä
        ei kannata tilata jos et asu thomannin naapurissa tai tunne tj:tä


    • Julli

      kaikki tullut aina niin ku pitääkin.

    • eric1990

      tilasin 02.01.2007 imageline fl studio producer
      editionin. eikä oo vieläkään tullut(27.01.2007)
      :(

      • Jrrrr

        johtuskohan vaikka siitä ettei niillä oo varastossa sitä ja sitä on tulossa vasta joskus myöhemmin. tämmösetkin asiat kannattas tarkastaa ennenku rupee itkeskelemää.


    • kallala

      Kannattaa ostaa sieltä saa niin hyvää tavaraa että oksat pois olen tilannut thomannilta basso-setin rummut sähkö-kitaran ja kaikkia muuta tarpeellista tavaraa.

    • heviletti55

      siis oikeesti se on ihan paras paikka tilata soittimia. Tilasin ite just rummut ne ei oo vielä tullu mut ne lähetti sähköpostia mulle et kannattaa tarkastaa se paketti et jos siinä on jotain vikaa ni se kannattaa lähettää takas et on se sinänsä aika rehti yhtiö et ei huijaa.

    • Ja todettu

      helvetin hyvin toimivaksi mestaksi.

    • juu u

      Olen ostanut thomanilt 2 kitaraa vahvistimen muita kitara ja basso kamppeita ja aina ovat ehjänä tulleet ja hyvin soineet, että suosittelen ehdottomasti thomanilt tilaamist !!

      • TomppaH

        Kannattaa aktiivisesti seurata ulkomaan musiikkikauppojen nettisivuja, ja verrata suomen hintoihin.
        Kaikki on 10%-50% halvempaa, itse ainakin tilaan kaikki musakamat ulkomailta niin kauan kunnes suomen verotus saadaan kuriin, ja hinnat normaalille EU-tasolle.
        Esimerkkinä kitara jonka tilasin ulkomailta hintaan 1500e, suomessa se maksoi n.2700e, rahti päälle ja ilman veroja itselläni noin 1700e hintaan, ollut käytössä vuoden.
        En viitsi maksaa 1000e siitä että takuu olisi ihan vieressä, usein takuuasiat toimii paremmin ulkomaille, ainut ongelma on lähettely edestakaisin.

        Thomanista sen verran, tilannut sieltä noin 5 kertaa aina paketti tullut kunnossa perille, ja usein on ollut särkyvää tavaraa.

        Suosikaa halpaa hintaa, älkää suomalaista naurettavaa sosialistista veropolitiikkaa.


      • 123
        TomppaH kirjoitti:

        Kannattaa aktiivisesti seurata ulkomaan musiikkikauppojen nettisivuja, ja verrata suomen hintoihin.
        Kaikki on 10%-50% halvempaa, itse ainakin tilaan kaikki musakamat ulkomailta niin kauan kunnes suomen verotus saadaan kuriin, ja hinnat normaalille EU-tasolle.
        Esimerkkinä kitara jonka tilasin ulkomailta hintaan 1500e, suomessa se maksoi n.2700e, rahti päälle ja ilman veroja itselläni noin 1700e hintaan, ollut käytössä vuoden.
        En viitsi maksaa 1000e siitä että takuu olisi ihan vieressä, usein takuuasiat toimii paremmin ulkomaille, ainut ongelma on lähettely edestakaisin.

        Thomanista sen verran, tilannut sieltä noin 5 kertaa aina paketti tullut kunnossa perille, ja usein on ollut särkyvää tavaraa.

        Suosikaa halpaa hintaa, älkää suomalaista naurettavaa sosialistista veropolitiikkaa.

        että niin mikä liene


    • Nimetön

      Joo itse olen tilaillut jo kahden vuoden ajan Thomanilta.
      Mainio nettikauppa!

      • mitzzu666

        tilasin basson eikä ollu mitää ongelmaa mut vahvistin ei ole tullut se ei kai ehtiny samaa laivaa


    • |juha |

      Tilasin sieltä kitara setin Hb ja monet sitä haukkuu mut aivan hyippu hyvä setti kuuluu hyvin ja kaikki toimii ei mitään ongelmia. eikä ollu kuljetuksessakaan ongelmiin, kotiin asti tuli . et kannattaa.

    • Evgeny Boyadjiev

      Thomann is doing monkey's business.

      I had to place my order 3 times.
      - the first time I wanted to use the option "pay at the delivery time", but soon I got an e-mail telling me that I must pay the order upfront providing me with a bank information account. I called their customer supports center and the explanation was that because the order was quite big (though it was for only 700 euros)
      - the second time the order was accepted I paid it fully, but in a few hours I received another e-mail that the goods (digital piano) are not available at the moment, I should wait 1 week before they ship the order. BUT the goods were shown as AVAILABLE when I placed the order.
      - then I made my order 3th time, and of course had to choose another model of digital piano which was available..

      and I'm still waiting for the shipment...

      the order was placed on 10.Dec.2008, today is 22.Dec.2008 and it is not clear when it will come to me.

      I ordered Christmas presents for my kids and trusted Thomann, but it seems that Thomann are playing unfair game.

      DO not recommend you thomann.

    • Kannattaaa

      Kaksi kertaa olen kitaran tilannut ja ilman ongelmia on homma hoitunut. Toivottavasti palvlu on hyvää jatkossakin.

      • Toimii kuin junan vessa

        Tilasin digi 8-raiturin thomannilta. 20 euroa kalliimmalla olisin tinkauksen jälkeen saanut paikallisesta musaliikkeestä. Meillä Suomessa on tietty palautusoikeus, mutta uskallan väittää, ettei yhtä huoletonta kuin thomannilla. Ruuvasin laitetta pari viikkoa ja totesin, ettei millään tavalla vastaa odotuksia, eikä asia etukäteen selvinnyt teknisiä tietoja lukemalla. Tuntui kivalta palauttaa 500 e laite kun rahtifirma hakee ovelta ilman kustannuksia ja rahat on ilman selityksiä pelkällä "rasti ruutuun" periaatteella takaisin tilillä. Voin todella suositella.


    • musikantti171717

      Kerronpas oman kokemukseni thomannista.

      Tilasin kesällä paketin thomannilta. UPS toimitti paketin minulle ja kun pääsin kotiin, niin huomasin paketin olleen väärä. No palautus onnistui hienosti ja thomann lähetti munulle sen oikean paketin. Lopulta UPS toimitti sen oikean paketinkin perille asti. Sitten menikin pari kuukautta, mutta ihmettelin miksi thomannin järjestelmässä on vielä toinenkin samanlainen paketti minulle tulossa. No sitä pakettia ei koskaan kuulunut, mutta thomann lähetti minulle laskun. Nyt he yrittävät periä sitä, koska thomannilla näkyy kuittaus, joka ei siis ole minun tekemä, eikä edes samanlainen, kuin oma kuittaukseni. Ensimmäinen henkilö jonka kanssa asiasta keskustelin lopetti viestittelyn ja ajattelin asian olevan selvä. No eipä ollut. Thomannilta tuli jälleen lasku tuosta väärin toimitetusta paketista. Nyt minun pitäisi allekirjoittaa lappuja ja lippuja jossa ensinnäkin vakuutan etten oakettia ole ottanut ja olen tietoinen minua uhkaavista lakitoimista, jos valehtelen. No ne allekirjoitin, mutta sekään ei vielä riittänyt.

      Nyt minun pitäisi allekirjoittaa sellainen lappu, jossa vakuutan, etten tunne paketin vastaanottanutta henkilöä. Tässä on se ongelma, että enhän minä tiedä minne se paketti on seilannut. Jos en allekirjoita tuota,, tai maksa laskua, niin thomann uhkaa lakitoimilla, koska paketti on minun nimelläni alllekirjoitettu.

      Tämmöinen on kyseinen yritys. Olet syyllinen, jos et pysty todistamaan syyttömyyttäsi.

      Tämä asia on siis ollut kesken jo 7kk eikä thomaan anna tuumaakaan periksi tässä asiassa. 100 euron vuoksi thomann uhkaa aloittaa lakitoimet, jos en allekirjoita heidän lippujaan, tai maksa. Ja mikä erikoisinta. En tilannut thomannilta tuota pakettia, vaan he lähettivät sen omatoimisesti ja sekin meni väärään osoitteeseen. Kumma kyllä lasku löysi perille. Omat asiointini kyseisen huijarifirman kanssa ovat ohitse. Soittimia saa muualtakin.

      • ziissuus

        Nykyään suomesta saa samaan hintaan.
        suosikaa suomalaista.


      • FOLF

        Minulla menossa samanlainen prosessi täysi paska koko firma pellejä....lakimies töihin...


      • FOLF
        FOLF kirjoitti:

        Minulla menossa samanlainen prosessi täysi paska koko firma pellejä....lakimies töihin...

        Nyt on kuukausi mennyt ja täyttä pelleilyä koko touhu onneksi menin paikalliseen Suomalaiseen muusiikiliikeeseen pojat kato Thomanin hinnan ja antoivat samaan rahaan jos haluatte ittenne kuseen ja paluttamaan tuotteen varautukaa tähän. Suomessa ei 30 vuoden aikana minulle tälläistä pelle firmaa ole osunut ja palutukset ovat Suomessa Thomaniin verratuna huippu luokkaa se mitä rahdissa voittaa sen tyhmyydellä menettää kerron koko stoorin myöhemmin......


      • FOLF
        FOLF kirjoitti:

        Nyt on kuukausi mennyt ja täyttä pelleilyä koko touhu onneksi menin paikalliseen Suomalaiseen muusiikiliikeeseen pojat kato Thomanin hinnan ja antoivat samaan rahaan jos haluatte ittenne kuseen ja paluttamaan tuotteen varautukaa tähän. Suomessa ei 30 vuoden aikana minulle tälläistä pelle firmaa ole osunut ja palutukset ovat Suomessa Thomaniin verratuna huippu luokkaa se mitä rahdissa voittaa sen tyhmyydellä menettää kerron koko stoorin myöhemmin......

        Tähän mennesä viallisen tuotteen takia sellainen rumpa että 16 sähköpostiviestiä saksaa,englantia,suomea, tilatkaa vaan jos hermot kestää kaiken kukkuraksi lähettivät samanlaisen tuotteen takaisin minkä palutin tänään 1 kk jälkeen löytyi taas uusi persoona uskokaa tai älkää he pitävävät Suomalaisa pelleinä mutta niin piti apinakin sakemanneja eläintarhassa 300 sakemannia katto apinaa mitä se tekee oksalla se räväytti sen poikki ja hölmöt alkoivat taputtaa silloin apina näytti sormella päätä eli tyhmiähän nuo ovat. Tilatkaa vaan niin perkeleesti romua mutta kun rahat on tilillä katson ettei missään lue germany.....................


    • Fender squier

      Thomanilta kannattaa ostaa ostin juuri Fender Squier kitaran ja se on älyttömän hyvä! :D

    • Thoman54654

      Erittäin sujuvaa asiointia! Muutenkin kuullu paljon kehuja. Tilaukseen vaan, mitä sit ikinä ostatkin :)

    • -kiksi-

      thomann toimii erittäin hyvin. nettisivuilla näytetään onko tuotetta varastossa. jos tuotetta löytyy niin tilaus tulee erittäin nopeasti. ainaki itselläni on näin käynyt. tilasin kitaran muutama vuosi sitten ja 3-4 päivän päästä tuli kirje kotia missä luki että paketin voi noutaa postista

    • Tietämätön

      Onko kukaan korjuuttanut Thoman korjaamolla että takuuaika olisi jo mennyt umpeen?
      Onko kalista korjuuttaa ilman takuuta?
      Onko Sumomessa Thomanin korjaamoja elektroniikkalaitteille?
      Onkohan rahti mahdollisesti kallis lähetettäessä 10kg paketti Thomanille?
      Kiitoksia

    • Tarkkamarkka6

      Oon tilannu firmalle useemman sadantuhannen euron edestä Thomannilta tavaraa. Jos jotain on ollu rikki, valokuvat rikkinäisestä tuotteesta ja puhelinsoitto niin uudet tulee ihan muutamassa päivässä tilalle. Eli asiakaspalvelu ainakin toimii.

      Nettisivut ovat pysyneet hyvin selkeänä usemman vuoden.

      Helpoiten Thomannin kanssa asioi joko saksaksi tai englanniksi.

      Ainoat suuremmat ongelmat ovat olleet ups:n & Itellan kanssa kun ovat luovuttaneet paketit täysin eri osoitteisiin, mutta puhelimella nekin ovat tulleet oikeaan paikkaan.

      suosittelen Tomppaa, ei keksi pahaa sanottavaa. Joka valmistajalle osuu sunnuntaikappaleita tuotteistaan, ikävää jos se osuu omalle kohdalle.

    • En oo alottaja.:D

      Olen itse Thommannilta kauan nyt tuota saksofonia ajatellut tilata, eikä ollut sitten mitään hajua että onkos se paska vai pirun hyvä, mutta vaikuttaa siltä että kun hoitaa kaikki osoitteet jne, hyvin, niin tulee oikea hyvä kappale. (:
      Kysyisin vielä teiltä silti, että kun olisi n, 11 saksofonin kera tulossa Suomeen se tilaus, niin joudunko maksamaan joka ikisestä tullimaksun? D:

      • Kalakkuna

        Thomannilta tilattaessa ei tule tullimaksuja.


    • En oalottanut,

      Kalakkuna, kiitos. (:

    • Kitarapoju

      Hyvällä omatunnolla voi sanoa että toimii hyvin :) palvelu moitteetonta, sekä hinnat paljon halvempia ku suomessa. Suosittelen!

    • aem2

      kyllä on hyvä kauppa ja nopeat toimitukset. Jos jotain tarvitsen mus.harrastajana, tilaan sen heti aina thomanilta. hinnatkin ovat huomattavasti halvemmat kui muualla. t. aem

    • asfafasfasfa

      Ei ne hinnat oikeasti niin paljoa poikkea. Ainakaan perus soittimissa. Tuotteita tietysti thoomannilla todella paljon mutta mielelläni testaan ensin esim kitaraa miltä se tuntuu kädessä. Ehkä se ei olekkaan sellainen mitä kuvittelin. Entäs jos tulee ongelmia paljon helpompaa viedä paikalliseen musa liikkeeseen kuin lähetellä ja soitella.

      Paljon on muuten tippuneet soittimien hinnat suomessa. 2v sitten tilasin kitaran thoomannilta enää en tilaa vaikka kaikki toimikin loistavasti.

      Kuolaan nyt Gibson Les Paul Studio ja melko samat hinnat...

    • Sami Seppo_019

      Itse ostin muutamia vuosia sitten Thomannilta StagePianon suht edulliseen hintaan, mutta sitten hinta-laatusuhde osoittautui huonoksi.. 3 vuoden aikana 5 kertaa piti lähettää Thomannille Saksaan takuukorjauksiin vikojen ilmennyttyä.

      On siellä toki hyvääkin tavaraa, mutta kannattaa katsoa, ettei tilaa halvimpia mahdollisia laitteita sieltä.

    • Tomettaja

      Ite pari kertaa tilannut Thomannilta. Valitettavasti molemmilla kerroilla ollut jotain häikkää tuotteen toimittamisessa. Tämähän saattaa olla toki vain huonoa tuuria..

    • saksaonluotettavamaa

      Thoman on jo yksin yhtä luotettava kuin kaikki suomessa olevat nettipuljut. Suomessa tilaaminen on epävarmaa ja aikaa vievää puuhaa, koska nämä ostavat tuotteensa myös Thomannilta ja laittavat oman lisänsä tuotteen hintaa. Tilatkaa suoraan Thomannilta ja vielä suomeksi.

    • Nellikuukeri2

      Juuri muutama minuutti sitten lähti lafkaan päälle 1500e tilaus.
      Että parempi olisi olla hyvä mestä ;D
      Noh ei olen tilannut sieltä aikaisemminkin tavaraa, (mikkejä ja kitaran), eikä ole ollut valittamista.
      Se on vain hieman jopa ikävää että tuollainen firma voi talloa suomalaiset yhtiöt aika tukalaan tilanteeseen.

      --> Käy testaamassa vermeitä kaupasta ja tilaa ne sitten thomannilta :I

    • parkkimaksusaituri

      Ostin Thomannilta kitaran. Ei olis ees tullut mieleen lähteä hakemaan "jostain Hesan keskustasta" ja maksaa jo parkkimaksujakin yli 10€, että pääsee edes näkemään mitä sattuu olemaan varastossa.

      Kitara tuli kahden viikon päästä ovelle kolmen vuoden takuulla. Luulin, että juuri kun olin tilauksen tehnyt tuotetta ei olisi saatavissa koska Thomanin varasto näytti 0kpl.

      Joka tapauksessa kaikki toimi ajallaan ja mikä parasta olin itse tuotteeseen tyytyväinen. Eka ostos sieltä ja ainakin sen perusteella voin sanoa, että suosittelen.

      • parkkimaksusaituri

        Niin, säästöä tuli peruskitarassa reilu 100€ verrattuna Suomessa maksavaan. En sitten tiedä onko se paljon vai vähän, joka tapauksessa hinta oli iso kriteeri.


    • Piiptöötritsrätkolik

      Maanantaituotteita tulee ostettua yhdestä sun toisesta paikastakin, olipa kyseessä musiikki tai joku muu ala. Itse olen kokenut Thomannin kokonaisuutena hyväksi, mutta ei sieltäkään kannata halppistuotteita ostaa. Laadukas tuote maksaa yleensä aina enemmän. Huteja ovat olleet esim. muoviset okariinat ja 15 euron ukulele. Hyviä sähköpiano, pianomelodikat (myös Thomannin halppismalli) ja kellopeli (jälkimmäisten hintataso paljon edullisempi kuin Suomessa).

    • Kalakkuna

      Tulipahan ensimmäinen pettymys kyseiseen puljuun, eli Thomanniin.
      Usein olen tilaillut ilman ongelmia.

      Tilasin tuotteita maksoin tuotteet visamaksuna jolloin summa meni varaukseen.
      Yhden tuotteen kohdalla luki tilaushetkellä että ei saatavilla, saatavilla muutaman päivän sisällä.
      Viikon odottelin ja sitten katsoin tiliäni, tilissäni lukin että tuotteita ei oltu voitu lähettää koska yhtä tuotetta ei ollut varastossa, saatavuus oli tupsahatanut maaliskuun puolelle.

      Ei sitten voineet jälkilähetyksenä lähettää sitä tuotetta, olen joskus saanut jälkilähetyksenä jopa pienen rumpu kiinnikkeenkin, nyt ei kuulokkeita viitsineet lähettää.
      Peruin tilauksen, homma hoitui ihan hyvin mutta tilissäni näkyy edelleen varaus tuonne liikkeeseen vaikka ovat kyselyjeni mukaan peruneet tilauksen ja "irrottaneet" visavarauksen.
      No, siinäpähän olkoon, jää tilaukset tekemättä Thomannilta ja haen tuotteet suoraan paikalliselta musiikkikauppiaalta.

      Pitkäaikaisena asiakkaana olen kyllä pettynyt.

    • On kokemuksia ja hyvin pelaa. Toimii erittäin hyvin, jos on viikko aikaa odottaa ja tietää mitä tilaa. Olen tilannut paljon rumpukamoja, laatukamaa ja palvelu toimii.

    • touhoserkku48

      Thomannin verkkokauppa on aika hyvä, jos ei tarvitse suomenkielisiä käyttöohjeita,
      niitä ei saa vaikka EU:n kuluttajansuoja lainsäädäntö näin edellyttääkin.(Jos
      Eu:n alueella toimiva liike markkinoi suomeksi, tai yrityksellä on suomenkielistä
      henkilökuntaa, käyttöohjeet on oltava myös suomeksi!)
      Itse hankin Zoom H2n tallentimen Thomann'ilta, ja yrityksistä huolimatta ohjeita
      suomeksi en saanut.

      Asia korjaantui , kun uutta kosketinsoitinta hankkiessani otin yhteyttä Seinäjoelle
      Top Sound-musiikkiliikkeeseen , ja tiedustelin heiltä ko. Zoom-tallentimen käyttö-
      ohjeita (jotka heiltä löytyivätkin)
      Teimme kaupat uudesta kosketinsoittimesta (suomenkielisillä käyttöohjeilla)
      ja kylkiäisenä sain myös tallentimen ohjeet.

      Ps.Ja mikä parasta sama soitinpaketti olisi maksanut Thomannilla 12€
      enemmän!
      Tuli mieleen vanha sanonta: Älä lähde merta edemmäs kalaan!

    • tarkennusta
    • 32423421

      Tilasin kamaa ensimmäisen kerran Thomannilta tuossa vuodenvaihteessa ja mukaan sattui yksi selkeästi viallinen tuote. Pari kierrosta jouduin jänkkäämään heidän kanssaan ennen kuin palauttivat rahat, ja sittenkin maksoivat 10 senttiä vajaasti. Muuten antaisin täydet pisteet mutta turha lässytys, nihkeys, jänkkääminen ja huolimattomuus pudottavat arvosanan kolmeen.

      Arvosana 3/5

      On jotenkin muodostunut mielikuva saksalaisista rentoina ja reiluina kauppamiehinä joille asiakas on useimmiten oikeassa. Ilmeisesti kukaan ei ole kertonut sitä suomalaisille asiakaspalvelijoille, joilla on sitten tainnut jäädä se härmäläinen vittuiluvaihde päälle.

    • 20+11

      Pari vuotta olen käyttänyt thomannin palveluita. Kaikki on sujunut ongelmitta. Ainoastaan yhden kerran olen reklamoinut, kun muutama kuukausi sitten ostin Strymon Mobiuksen, joka noin viikon käytön jälkeen pimeni totaalisesti. Lähetin thomannille sähköpostia (suomeksi) ja sain ohjeet saman päivän aikana. Palautus meni thomannin piikkiin. Parin viikon kulutta posti toi uuden iskemättömän laitteen.

      En tiedä onko thomann se halvin tai paras paikka. Mutta onhan se vaivatonta kun paketti tulee kotiovelle.

      • Anonyymi

        Thomann myy myös omaa "in house" merkkiään, joka on Harley Benton. HB tuotteet valmistetaan ja toimitetaan suoraan Thomannille. Näiden tuotteiden osalta edullinen hinta selittyy välikäsien puuttumisella. Hinnasta jää pois paikallisen edustajan, tukkurin, maahantuojan, kotimaan tukkurin ja edustajan prosentit.

        Ihan niitä halvimpia HB tuotteita ei kenties kannata ostaa, mutta vähän kalliimmat ovat jo hyvänlaatuisia. Esim. sähkökitaroissa sanotaan että 200 € ja enemmän maksavat, ovat jo ihan OK laadultaan. Sitä halvemmat HB kitarat kannattaa kenties jättää ostamatta.

        Käteväähän se on, että voi ostaa tietokoneella netistä, jos lähellä omaa asuinpaikkaa ei edes ole mitään soitinliikettä. Palautuksetkin onnistuvat.


    • Musiikista iloa

      Vuosien kokemuksella, aloitteljoille tilattu lukuisia viuluja ja olen todella tyytyväinen hinta/laatusuhteeseen. Ei ole tullut viallista tavaraa, toimitus nopeaa ja kätevää. Surullista, että soitinliikkeet eivät voi aina kilpailla hinnalla... Ja mikä etu onkaan paikkakunnille, joilla soitinliikkeet kaukana. Shoppailu Thomanilla jatkuu :)

      • musikhaus

        Vuosien aikana tilannut Thomannilta noin 20 kertaa tavaraa. Rumpuja, kitaroita, bassoja, pa-kamat ym. Aina on tullut ehjänä perille, ja kaikki on sujunut hyvin . Nyt viimesen parin vuoden aikana olen kuitenkin ruvennut tilaamaan Suomesta, pääasiassa DLX- musiikista koska: Soittimien hinnoissa ei juuri ole enään eroa Thomannin hintoihin, ja melkein liike kun liike lupaa myydä soittimen "Thomannin" hintaan. Ainoastaan pikkutavara/krääsä on thomannilla selkeästi halvempaa, mutta myös selvästi p.skempaa. Esim piuhoja en enään thomannilta tilaa , vaikka on selkeästi halvimpia,on niin lelun näkösiä ja ohkasta tavaraa, etten edes reeneissä viitti käyttää.Ja tärkeimpänä itselle toimitusaika! Suomesta tilatut "paketit" 2 päivässä kotona, Thomannilta 1-3 viikkoa. Ainut asia missä Thoman nykyään selkeästi voittaa Suomalaiset nettikaupat, ovat nettisivut. Joka ikinen pikkutilpehöörikin löytyy kuvien kanssa omilta osastoiltaan helposti. Tässä sais moni pulju ottaa mallia.


      • Laatua.
        musikhaus kirjoitti:

        Vuosien aikana tilannut Thomannilta noin 20 kertaa tavaraa. Rumpuja, kitaroita, bassoja, pa-kamat ym. Aina on tullut ehjänä perille, ja kaikki on sujunut hyvin . Nyt viimesen parin vuoden aikana olen kuitenkin ruvennut tilaamaan Suomesta, pääasiassa DLX- musiikista koska: Soittimien hinnoissa ei juuri ole enään eroa Thomannin hintoihin, ja melkein liike kun liike lupaa myydä soittimen "Thomannin" hintaan. Ainoastaan pikkutavara/krääsä on thomannilla selkeästi halvempaa, mutta myös selvästi p.skempaa. Esim piuhoja en enään thomannilta tilaa , vaikka on selkeästi halvimpia,on niin lelun näkösiä ja ohkasta tavaraa, etten edes reeneissä viitti käyttää.Ja tärkeimpänä itselle toimitusaika! Suomesta tilatut "paketit" 2 päivässä kotona, Thomannilta 1-3 viikkoa. Ainut asia missä Thoman nykyään selkeästi voittaa Suomalaiset nettikaupat, ovat nettisivut. Joka ikinen pikkutilpehöörikin löytyy kuvien kanssa omilta osastoiltaan helposti. Tässä sais moni pulju ottaa mallia.

        Onkait ne roska piuhat varmaan laadultaa roskaa, mutta samoja piuhoja ne oikeat piuhat on kuin muuallakin, ei sen huonompia.
        Osta laatumerkkejä reanin plugeilla.


      • musikhaus
        Laatua. kirjoitti:

        Onkait ne roska piuhat varmaan laadultaa roskaa, mutta samoja piuhoja ne oikeat piuhat on kuin muuallakin, ei sen huonompia.
        Osta laatumerkkejä reanin plugeilla.

        Kyllä mulla kunnon piuhoja löytyy tarpeeksi. Noi piuhat nyt oli vaan esimerkkinä, ettei Thomannilta saa enään mitään sen halvemmalla kuin Suomesta. Paitti tota halpiskrääsää, millä ei tee mitään. Milleniumia ja Harleybenttonia ym:krääsää. No kyllä niilläkin aloittelija kotona muutaman viikon räpeltää, ennenkun menee hermot. Mutta kunnon piuhat ja soittimet on ihan samoissa hinnoissa Suomessa ja Thomannilla.


    • Anonyymi

      Я по поводу поставщика на данный момент не имею притензий в Германии и Финляндии есть связь,с оператором.Я хочу сказать по поводу перевозчика , это самая плошая доставка с которой я сталкивался в моей жизни,упс это полное говно,они тебе не пишут, они не умеют разговаривать, фирма зарегистрирована в Финляндии не говорят по финский.Такон ощущение что там работают не люди ,а роботы.Я так ещё и не получил свой заказ.Ситуация возмутительна.У меня ребенок для которого был заказ каждый день плачет,тем самым растраевая меня. Наверное мы когда нибудь дождемся своего заказа.

    • Anonyymi

      Kerron omasta kokemuksesta: väittivät palauttaessani tuotteen että olin vaihtanut kitaraan osia, loukkaantuivat kun epäilin heidän asiantuntijoiden ammattitaitoa. Erittäin epäluotettava yritys.

    • Anonyymi

      On luotettava

    • Minulla on huono kokemusta? ostin kitara miten oli huonosti hoidettu, oli naarmuja ja lähetin se takaisin! En ostan koskan enää Thomailta!

    • Anonyymi

      Uskaltaa ostaa.

    • Anonyymi

      Nyt vuonna 2023 samat tuotteet saa Suomesta samaan hintaan. Softaa sieltä saa ostettua joskus edullisesti. Paketit ovat tulleet aina ehjänä perille. Luotettavuus 100%.

    • Anonyymi

      No ei todellakaan kannata asioida Thomann kaupassa!
      Ostin 450€ arvoiset kuulokkeet.
      Vasemmasta kupista lähti ääni ja lähetin kuulokkeet huoltoon, huollosta ne palautuivat minulle teippivirityksellä "huolletteuina" takaisin.
      Hetken toimivat ja sitten ääni lähti vasemmasta kupista uudelleen ja lähetin taas ne huoltoon, josta ne saapuivat taas teippivirityksellä "huolletteuina" takaisin. No!!!!!hetken päästä taas ääni lähti siitä vasemmasta kupista. Sitten kun soitin thomannille jälleen että taas lähti ääni niin siinä vaiheessa sanottiin minulle thomannilla, että takuu on mennyt umpeen että he eivät enää huolla tai anna minulle uutta tuotetta.
      Eli ei todellakaan ole luotettava kauppa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1535
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1107
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1006
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      674
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe