SILIKONIEN YM. VAAROISTA

Tietoa ja kuvia

OLETTEKO AJATELLEET SILIKONIEN VAIKUTUKSIA TERVEYTEEN?

1. KAPSELOITUMINEN
-Elimistö hylkii vierasta esinettä muodostamalla aina sen ympärille joustamattoman ja koko ajan kutistuvan arpikapselin
-Ajan mittaan rinta kovettuu ja muuttuu epämuodostuneen näköiseksi

-Kapseloitunut rinta on jatkuvasti kipeä ja ainoa hoitokeino on leikkaus
-Kapseloituminen tapahtuu yli puolelle keinotekoisen rintaimplantin hankkineista naisista viiden vuoden kuluessa ja lähes kaikille muille myöhemmin

2. IMPLANTIN LIIKKUMINEN, VUOTAMINEN JA RIKKOUTUMINEN
-Implantti voi siirtyä paikaltaan ja muuttaa rinnan epämuodostuneen näköiseksi
-Leikkausarpi tai muu kohta rinnan ihossa saattaa pettää ja implantti voi päästä tunkeutumaan ulos kehosta

http://www.ts-tech.com/sbi-info/photos/index.html

-Implantti rikkoutuu joskus ilman mitään ennakko-oireita
-Implantti voi olla rikkoutuneena jopa vuosia ilman että nainen on itse asiasta tietoinen
-Implantteja rikkoutuu myös mammografiassa eli rintasyöpäseulannan röntgenkuvauksessa

-Kapseloitumisessa arpikudos puristaa silikonipussin ryppyyn ja silikonipussin kuori väsyy rypyn kohdalta. Tällöin silikonipussi saattaa puhjeta ja haitallisia yhdisteitä pääsee leviämään elimistöön
-Silikonia on implantin vuotamisen ja rikkoutumisen seurauksena löydetty naisen aivoista, munasarjoista, maksasta ja muista elimistä

-Silikonit löytyvät Ympäristöministeriön jäteluettelosta
-Silikonit luokitellaan muoveiksi (EU:n direktiivi 89/109/ETY 3)
-Silikonit voivat sisältää alkyyliradikaaleja, halogeeneja ja metalleja
-Silikonit ovat biologisesti aktiivisia ja myrkyllisiä aineita

www.medical-library.net/sites/_silicone_implant_disease.html

3. VARSINAISEN LEIKKAUKSEN RISKEJÄ
-Verta ja verihyytymiä jää usein leikkauksen jälkeen rinnan sisälle ´´taskuun´´, johon implantti on laitettu. Ne aiheuttavat mustelmia, turvotusta ja kovia kipuja.
-Leikkauksessa saattaa rinnan sisälle jäädä myös pieniä ilmakuplia. Maailmalla on tapauksia, jolloin koko implantin takia leikattu rinta on räjähtänyt lentokoneessa matalan ilmanpaineen vuoksi.

-Yhteiskunta eli me veronmaksajat joudumme usein osallistumaan mm. epäonnistuneiden silikonileikkausten hoitojen aiheuttamiin kustannuksiin
-Myös niin sanottujen onnistuneiden silikonileikkausten myöhempien ongelmien hoitaminen rasittaa usein julkista terveydenhuoltoa ja kasvattaa entisestäänkin pitkiä potilasjonoja

4. MAMMOGRAFIA JA ULTRAÄÄNITUTKIMUS
-Silikoni-implantti varjostaa kuvattavaa kohdetta, joten mahdollinen syöpä jää usein toteamatta. Syöpä pääsee näin jatkamaan leviämistään.
-Silikonin leviämistä kehoon on vaikeaa havaita em. tutkimuksissa ja verikokeissa

5. VAIKUTUS IMETTÄMISEEN JA SIKIÖÖN
-Silikonia voi kulkeutua rintaimplantista naisen istukkaan ja sieltä sikiöön
-Silikonia on tihkunut myös äidinmaitoon ja siirtynyt näin vauvan elimistöön

-Silikoni saattaa aiheuttaa lapselle pahan maitoallergian.
-Silikonin vuoksi äidinmaidossa olevat vasta-aineet eivät pääse kunnolla imeytymään vauvan elimistöön ja seurauksena on heikompi sairauksien vastustuskyky

-Rintaimplanttileikkauksissa voidaan vaurioittaa maitotiehyeitä, jonka jälkeen imettäminen ei ole enää mahdollista

6. TUNTOAISTIN MUUTOKSET
-Rintaimplanttia ympäröivällä alueella esiintyy usein jatkuvaa kosketusarkuutta
-Suuri osa keinotekoista rintaproteesia kantavista naisista kokee kipuja, kylmyyttä ja tunnottomuutta rintojen sekä varsinkin nännien alueella

7. LIIAN SUURET ODOTUKSET
-Suurimmassa osassa rintaimplanttien leikkauksista tulos on erilainen kuin mitä potilas on etukäteen kuvitellut
-STAKES:in tutkimuksen mukaan VAIN 45% naisista oli tyytyväinen tai edes melko tyytyväinen implantteihinsa

-Keinotekoinen rintaimplantti ei ole koskaan luonnollisen rinnan tuntuinen
-Sen erottaa myös ulkonäöltään helposti aidosta rinnasta
-Rintaimplanttien leikkauksista jää aina selvästi näkyvät ja pysyvät arvet

8. PALUUTA ALKUPERÄISEEN ULKONÄKÖÖN EI OLE
-Kun rintaimplantit poistetaan joko vapaaehtoisesti tai terveyden menettämisen vuoksi, niiden paikalle jäävät vain arpiset, venyneet ja tyhjät ihopussit

9. LYHYT KESTOIKÄ
-Silikoni- ja suolaliuosimplantit ovat kuin tikittävä aikapommi
-Molemmissa käytetään kuorena silikonista valmistettuja pusseja
-Soijaöljytäytteiset implantit on jo poistettu markkinoilta niiden terveysriskien takia

-Täytteestä riippumatta keinotekoisten rintaimplanttien kestoikä on normaalisti vain 3-10 vuotta
-Implanttien valmistajat ovat itse ilmoittaneet, että lähes 40% leikkauksessa olleista naisista joutuu uusintaleikkaukseen viimeistään kolmen vuoden kuluessa

10. IMMUUNIJÄRJESTELMÄN HEIKKENEMINEN
-Immuunijärjestelmä on elimistön oma luonnollinen suojamekanismi infektioita ja sairauksia vastaan
-Lukuisat toisistaan riippumattomat tutkimukset ovat osoittaneet keinotekoisten rintaimplanttien olevan yhteydessä naisten heikentyneeseen immuunijärjestelmään

-Oireita ovat mm. toistuvat ja pitkäkestoiset flunssat, suun ja silmien kuivuminen, jatkuva uupumus, ihottuma, hiusten nopea väheneminen, ihon punoittaminen, heikotus, kuume, ihon kovettumatauti, sidekudostaudit, verenvuototauti, lihaskivut, nivelsärky ja erilaiset tulehdukset
-Infektiot vaativat aina välittömän hoidon. Hoitamattomina ne voivat johtaa vakaviin seurauksiin.

-Jos oireet eivät hoidonkaan jälkeen lakkaa, niin rintaimplantti on poistettava
-Tutkimusten mukaan keinotekoista rintaimplanttia kantavien naisten lapsetkin ovat muita useammin sairastuneet immuunijärjestelmän heikkenemiseen

11. YHTEYS AIVO- JA KEUHKOSYÖPÄÄN SEKÄ NIVELREUMAAN
-USA:ssa tehdyn äskettäin valmistuneen ja 12 vuotta kestäneen tutkimuksen perusteella on selvinnyt mm., että naiset joilla on keinotekoiset rintaimplantit, sairastuvat aivo- ja keuhkosyöpään kolme kertaa useammin kuin muut naiset. Tutkimuksessa oli mukana 13.500 naista.

-Viime vuonna julkaistiin arvostetussa American Journal of Rheumatologyssa tutkimus, jonka mukaan silikoni-implanttia kantavilla naisilla on lähes kolme kertaa normaalia suurempi riski sairastua lihasreumaan. Lihasreuma on laaja-alainen krooninen kipuoireyhtymä, jota hallitsevat väsymys ja psyykkisfyysiset oireet.

12. ELIMISTÖN SIETOKYVYN RAJALLISUUS
-Esimerkiksi syöpähoitojen ja -leikkausten jälkeen naisen elimistö on usein liian heikko, jotta se selviytyisi vieraan objektin sijoittamisesta ihon alle
-Myös alipainoisten naisten elimistöllä on yleisesti heikentynyt kyky selviytyä keinotekoisten rintaimplanttien asentamisesta aiheutuvasta kehon vastareaktiosta

13. VIRUSTEN JA BAKTEERIEN KASVUALUSTA
-Rintaimplanttien silikonista valmistetut kuoret ovat uusimpienkin tutkimuksien mukaan erittäin huokoisia. Ne vuotavat yhdisteitä sisään ja ulos. Keinotekoiset rintaimplantit muodostavat otollisen kasvualustan sairauksia levittäville viruksille ja bakteereille

14. KORKEA HINTA
-Rintaimplanttileikkaus maksaa keskimäärin 20.000-45.000 mk
-Uusintaleikkauksissa implantit joudutaan lähes aina vaihtamaan tai poistamaan kokonaan

15. HARHAANJOHTAVA MAINONTA
-Yksityisillä klinikoilla kirurgien ja sairaanhoitajien konsultaatiot ovat yleensä pelkkiä myyntipuheita. He yrittävät vain saada asiakkaan leikkauspöydälle ja hyötyä näin rahallisesti.

-Potilaille on esimerkiksi yleisesti väitetty, että keinotekoiset rintaimplantit vuotaisivat tai rikkoutuisivat vain muutamalla prosentilla heistä. Todellinen luku on kuitenkin lähes 70%!

http://imaginis.com/breasthealth/news/news5.25.00.asp

- Jos olet kuitenkin jostakin syystä harkinnut keinotekoisten rintaimplanttien hankkimista, niin keskustele asiasta ensin julkisen sektorin kokeneiden kirurgien kanssa. Heillä ei ole mitään syytä salailla todellisia riskejä. He ovat puolueettomia, koska heillä ei ole asiassa taloudellisia intressejä. Varmista kuitenkin se, että kyseiset kirurgit eivät ole työ- tai omistussuhteessa minkään yksityisen klinikan kanssa.

16. KIELTOJA JA RAJOITUKSIA
-Silikoni-implanttien myynti on kielletty jo vuonna 1992 mm. USA:ssa, Kanadassa, Japanissa ja Ranskassa.
-Tiukkoja rajoituksia keinotekoisten rintaimplanttien markkinoinnille ja käytölle on asetettu myös esim. Australiassa ja monissa muissa maissa.

-USA:ssa silikoni-implanttien valmistajat ovat jo tähän mennessä maksaneet sadoille tuhansille naisille mirjardeja dollareita korvauksina silikonien heille aiheuttamista terveyshaitoista. Oikeudenkäynnit silikonien valmistajia, myyjiä ja leikanneita kirurgeja vastaan jatkuvat eri puolilla maailmaa

-EU on parhaillaan valmistelemassa 15 jäsenmaataan koskevaa laajaa ohjelmaa, jolla se haluaa taata naisille puolueettoman tiedon saamisen rintaimplanttien vaaroista sekä riittävän harkinta-ajan ennen leikkausta -vähintään kaksi viikkoa.
-Lisäksi EU pyrkii karsimaan epäeettisen mainonnan ja luomaan kattavan rekisterin vaadittavan koulutuksen saaneista kirurgeista ja heidän potilaistaan

- Asiantuntijoiden mukaan naisen rinnat voivat kehittyä 23-vuotiaaksi asti. Esim. Virossa tehdään kuitenkin silikonileikkauksia jopa 16-vuotiaille tytöille.
-Monet Suomessa markkinoivat yritykset teettävät silikonileikkauksensa Virossa virolaisilla. Sinne eivät valitettavasti ylety Suomen kuluttajansuojalaki, potilasturvalaki, tuotevastuulaki, eivätkä EU:n turvallisuusmääräykset.

17. SYYT LEIKKAUKSIIN USEIN HENKISELLÄ PUOLELLA
-Suuri osa rintaimplanttileikkauksista tehdään pelkästään kosmeettisista syistä nuorille synnyttämättömille naisille. Usein syynä on vain epätoivoinen yritys nostaa heikkoa itsetuntoa keinotekoisten implanttien avulla.
-Monet nuoret naiset ovat joutuneet manipuloivan mainonnan uhreiksi ja he luottavat liikaa yksityisten klinikoiden katteettomiin lupauksiin.

-Media on myös yksi huomattava syyllinen nykyiseen vääristyneeseen ja luonnottomaan tekorintabuumiin. Tiedotusvälineissä esitellään ihailevaan sävyyn ja täysin kritiikittä silikonilla ´´paranneltuja´´ julkkiksia.

-Nuorten ihmisten suuret päätökset perustuvat vain harvoin heidän omaan elämänkokemukseensa. Nuoret ovat erittäin alttiita provokatiivisille vaikutteille ja heidän tiedonsaantinsa on usein hyvin yksipuolista.

-Heikon itsetunnon kohottamista kannattaisi yrittää jollakin sellaisella tavalla, joka ei suoranaisesti vaarantaisi terveyttä. Hyvä alku voisi olla esim. terveelliset elämäntavat, opiskelu, matkailu, säännöllinen liikunta ja muut harrastukset. Myös asioista keskusteleminen ammatti-ihmisten ja lähimmäisten kanssa on tärkeää.

-Suurin osa aikuisista miehistä pitää todellisuudessa suurena miinuksena sitä, jos nainen on täysin turhamaisten syiden vuoksi antanut silpoa tervettä kehoaan ja näin saattanut itsensä alttiiksi sairauksille.

-Kukaan henkisesti kypsä ja tasapainoinen ihminen ei valitse kumppaniaan rintojen tai tekorintojen koon perusteella. Sellainen olisi pelkkää naisen esineellistämistä.

18. MIELENTERVEYDELLISET ONGELMAT
-Silikonirintoihin liittyvät laajat terveysriskit aiheuttavat usein naisille kovaa stressiä ja ahdistusta. He joutuvat elämään jatkuvassa terveyden menettämisen pelossa.

19. SYÖPÄRISKI
-01.08.2002 astui voimaan Euroopan Unionin säädös 67/548/EG koskien silikoneja. Se luokittelee yli 1 % oxim-metoxya sisältävät silikonit karsinogeenisiksi eli syöpää aiheuttaviksi.
-Syöpä muodostuu helpommin leikkaushaavoista syntyvään arpikudokseen kuin terveeseen ihoon.

20. ERITTÄIN SUOSITELTAVIA LINKKEJÄ KUVINEEN

http://199.45.69.176/tony/Video/29.jpg

http://www.siliconeholocaust.org/photos1a.html

http://community-2.webtv.net/Silly-Cones/BreastImplantsthe/

23

1051

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Järkyttynyt

      Kannattaisi näyttää tuo lista silikonien vaaroista niille julkkiksille, jotka ovat ostaneet silikonirinnat. Kysykää niiltä, että tiesittekö kaiken tämän ennen kuin menitte leikkaukseen? Ovatko silikonit sen arvoiset, että niiden takia kannattaa elää koko loppuelämänsä syövän ja muiden sairauksien pelossa? Katsokaa myös ne linkkien kuvat. Haluaako joku vielä silikonit?

      • Shakira on viisas

        Shakiran mielestä hänen muodokas takapuolensa on paljon tärkeämpi seksikkyyden mittari kuin rinnat. Hän laulaa itse kirjoittamassaan hittikappaleessa Whenever, Wherever "Onneksi rintani ovat pienet..."


      • Pamela-Fani

        Minä tiesin ja menin silti. Ja tuo edellinen teksi on taas jonkun luonnonsuojelija-hönöön- proviikka tekstiä. Silikonit ovat todella sen arvoiset. Ei tarvita ku silikonit, minihame, tiukkaatoppi, mahtavat korkkarit niin kyllä rupee päät kääntymään. Ja onhan Pamela pärjännyt ihan hyvin, paitsi että kerran sillä puhkes vasemmanpuoleinen implantti. It's good to be beutifull


      • Tietoa Amerikasta
        Pamela-Fani kirjoitti:

        Minä tiesin ja menin silti. Ja tuo edellinen teksi on taas jonkun luonnonsuojelija-hönöön- proviikka tekstiä. Silikonit ovat todella sen arvoiset. Ei tarvita ku silikonit, minihame, tiukkaatoppi, mahtavat korkkarit niin kyllä rupee päät kääntymään. Ja onhan Pamela pärjännyt ihan hyvin, paitsi että kerran sillä puhkes vasemmanpuoleinen implantti. It's good to be beutifull

        "Getting implants put in is out - having your implants taken out, like Pamela Anderson, is in."

        Nimimerkki "Jaa soo" vaikuttaa olevan oikein tyypillinen silikonibimbo. Ilmeisesti silikoni on jo ehtinyt levitä aivoihin asti, kun hänen "ajatuksensa" kumisevat tyhjyyttään. Kirjoitustaitokin on jäänyt ala-asteen tasolle.

        Aika äskettäin olet silikonit hankkinut, kun väität tienneesi myös EU:lta kaksi viikkoa sitten tulleen tiedon silikonien ominaisuudesta aiheuttaa syöpää. Sinunkin kannattaisi lukea tuo ensimmäinen viesti ihan kokonaan alusta loppuun oikein ajan kanssa. Tai pyydä että vaikka äitisi lukee sen sinulle, jos et itse jaksa tai osaa. Muista katsoa myös linkkien kuvat.

        Oletko sinä oikeasti niin ruma, että tarvitset päiden kääntämiseen muovitissit ym.? Halvemmaksi olisi tullut hankkia sellaiset pilailupuodista. Voin vain kuvitella miesten pttyneitä ilmeitä ja lerpahtavaa etumusta kun he huomaavat, että sinulla onkin muovipussitissit.

        Jos Pamela Anderson on esikuvasi, niin vanhempiesi kannattaisi jo viimeistään nyt alkaa huolestua tyttärestään. Andersonin saavutuksiin kuuluvat mm. jatkuvat mielenterveys-, alkoholi- ja huumeongelmat. Myös hänen pika-avioliittonsa ja monta kertaa naimisiinmeno saman miehen kanssa kertovat omaa kieltään naisen älykkyysosamäärästä.

        Viimeksi Anderson on hankkinut itselleen C-hepatiitin ja aikoo nyt vielä sen jälkeen synnyttää aviottoman lapsen. C-hepatiitti tarttuu lähes poikkeuksetta syntyvään lapseen. Kaikille silikoneja harkitseville pitäisi tehdä ensin Mensan älykkyystesti. Vain idiootin älykkyysosamäärän ylittävät voisivat sitten mennä silikonileikkaukseen. En usko että Maailmassa tehtäisiin sen jälkeen enää montaakaan silikonileikkausta.


      • Pamela-Fani
        Tietoa Amerikasta kirjoitti:

        "Getting implants put in is out - having your implants taken out, like Pamela Anderson, is in."

        Nimimerkki "Jaa soo" vaikuttaa olevan oikein tyypillinen silikonibimbo. Ilmeisesti silikoni on jo ehtinyt levitä aivoihin asti, kun hänen "ajatuksensa" kumisevat tyhjyyttään. Kirjoitustaitokin on jäänyt ala-asteen tasolle.

        Aika äskettäin olet silikonit hankkinut, kun väität tienneesi myös EU:lta kaksi viikkoa sitten tulleen tiedon silikonien ominaisuudesta aiheuttaa syöpää. Sinunkin kannattaisi lukea tuo ensimmäinen viesti ihan kokonaan alusta loppuun oikein ajan kanssa. Tai pyydä että vaikka äitisi lukee sen sinulle, jos et itse jaksa tai osaa. Muista katsoa myös linkkien kuvat.

        Oletko sinä oikeasti niin ruma, että tarvitset päiden kääntämiseen muovitissit ym.? Halvemmaksi olisi tullut hankkia sellaiset pilailupuodista. Voin vain kuvitella miesten pttyneitä ilmeitä ja lerpahtavaa etumusta kun he huomaavat, että sinulla onkin muovipussitissit.

        Jos Pamela Anderson on esikuvasi, niin vanhempiesi kannattaisi jo viimeistään nyt alkaa huolestua tyttärestään. Andersonin saavutuksiin kuuluvat mm. jatkuvat mielenterveys-, alkoholi- ja huumeongelmat. Myös hänen pika-avioliittonsa ja monta kertaa naimisiinmeno saman miehen kanssa kertovat omaa kieltään naisen älykkyysosamäärästä.

        Viimeksi Anderson on hankkinut itselleen C-hepatiitin ja aikoo nyt vielä sen jälkeen synnyttää aviottoman lapsen. C-hepatiitti tarttuu lähes poikkeuksetta syntyvään lapseen. Kaikille silikoneja harkitseville pitäisi tehdä ensin Mensan älykkyystesti. Vain idiootin älykkyysosamäärän ylittävät voisivat sitten mennä silikonileikkaukseen. En usko että Maailmassa tehtäisiin sen jälkeen enää montaakaan silikonileikkausta.

        Ja mitäs sitten, jos oon Bimbo-Blondi?? Et säkään vaikutat mitenkeen sen viisaammalta, ku ei sullakaan toi kirjotus taito mitään ylioppilas luokkaa ole.

        Ensinnäkin mulla on silikonit ollu n. vuoden ja noi "faktat" että silikonit aiheuttaa syöpää on mun mielestä aika kaukaa haettua. Yhtä suurella todennäköisyydellä saa myös chipseistä (vai mitä olikaan) syöpää.

        Mä en oo ikinä kuullu kenenkään sanovan mua rumaksi. Mutta kai oot nähny Pamelan V.I.P:ssä juoksevan ympäri kylää tiukassa asussa rinnat pomppien?? Samaa mäkin haen. BTW, yksikään mies EI OLE sanonut mitään pahaa mun tisseistä.

        Myönnän että Pamela on eräänlainen suunnannäyttäjä mun elämässä. Ja mun porukoilla ei enää oo mitään sanomista mun tekemisiin (ikää löytyy 20v) ja ne maksoi melkein puolet.

        Oletko jollakinlailla kateellinen meille Blondeille, vai mitä?? Vai ootko itse niin ruma ja varaton että pitää tulla tänne sitä pahaa oloaan purkamaan??


      • Bimbo-Blondille
        Pamela-Fani kirjoitti:

        Ja mitäs sitten, jos oon Bimbo-Blondi?? Et säkään vaikutat mitenkeen sen viisaammalta, ku ei sullakaan toi kirjotus taito mitään ylioppilas luokkaa ole.

        Ensinnäkin mulla on silikonit ollu n. vuoden ja noi "faktat" että silikonit aiheuttaa syöpää on mun mielestä aika kaukaa haettua. Yhtä suurella todennäköisyydellä saa myös chipseistä (vai mitä olikaan) syöpää.

        Mä en oo ikinä kuullu kenenkään sanovan mua rumaksi. Mutta kai oot nähny Pamelan V.I.P:ssä juoksevan ympäri kylää tiukassa asussa rinnat pomppien?? Samaa mäkin haen. BTW, yksikään mies EI OLE sanonut mitään pahaa mun tisseistä.

        Myönnän että Pamela on eräänlainen suunnannäyttäjä mun elämässä. Ja mun porukoilla ei enää oo mitään sanomista mun tekemisiin (ikää löytyy 20v) ja ne maksoi melkein puolet.

        Oletko jollakinlailla kateellinen meille Blondeille, vai mitä?? Vai ootko itse niin ruma ja varaton että pitää tulla tänne sitä pahaa oloaan purkamaan??

        Jos idolisi on Pamela Anderson, niin ehkä tähän ei tarvitse enää lisätä mitään... Paitsi että silikoneja myydään osamaksulla ja terveydestään huolehtivat ihmiset eivät muovinpaloja itseensä laita. Silikoneista muuten saa syövän 30 kertaa suuremmalla todennäköisyydellä kuin chipseistä.


    • KYLLÄ MYÖ....

      JO USKOTAAN. EI VARMASTI HANKITA SILIKOONEJA!!!!!!!!

      • Hyviä ohjeita

        Uudessa Me Naiset -lehdessä on iso juttu ryhdikkäistä rinnoista ja siitä, miten sellaiset on mahdollista hankkia. Lehdessä on kuvien ja niiden selostuksen avulla esitelty kahdeksan harjoitusta, joiden avulla rintojen ryhtiä ja asentoa voidaan parantaa. Se tapahtuu pääasiassa vahvistamalla rintakudoksen alla olevaa rintalihasta.

        "Nuukahtaneetkin rinnat nostavat nuppujaan, kun jumppaat niiden alla olevat lihakset kiinteiksi ja venytät kireät lihakset pitkiksi." Kyseiset liikkeet todellakin toimivat ja tuloksia alkaa näkyä jo parissa viikossa. Kannattaa kokeilla!


      • EU:n raportista
        Hyviä ohjeita kirjoitti:

        Uudessa Me Naiset -lehdessä on iso juttu ryhdikkäistä rinnoista ja siitä, miten sellaiset on mahdollista hankkia. Lehdessä on kuvien ja niiden selostuksen avulla esitelty kahdeksan harjoitusta, joiden avulla rintojen ryhtiä ja asentoa voidaan parantaa. Se tapahtuu pääasiassa vahvistamalla rintakudoksen alla olevaa rintalihasta.

        "Nuukahtaneetkin rinnat nostavat nuppujaan, kun jumppaat niiden alla olevat lihakset kiinteiksi ja venytät kireät lihakset pitkiksi." Kyseiset liikkeet todellakin toimivat ja tuloksia alkaa näkyä jo parissa viikossa. Kannattaa kokeilla!

        "Naisten tulisi tietää rintaimplanttien vaikutuksista niin lyhyellä kuin pitkällä aikavälillä. Naisten on tiedettävä, että vaikutukset voivat olla peruuttamattomia. Seuraaviin asioihin tulisi kiinnittää erityistä huomiota

        -ruhjeet, kipu, turvotus, verenvuoto, tulehdukset, nännien herkkyys

        -rypyt, poimut, kapseloituminen, implantin repeytymät, kalkkiutuminen

        -silikonipussien asento, arpien ulkonäkö, implantin siirtyminen, tyytymättömyys lopputulokseen

        -vaikutus imetykseen

        -mahdolliset sidekudosten sairaudet ja vastaavat sairaudet, vaikutukset lapsiin etenkin imetyksen kautta

        -vaikutukset syövän havaitsemiseen ja mammografiaan.

        Jos riskeistä ja seurauksista annettaisiin täydellisempää tietoa, niin moni nainen ei asennuttaisi proteesia"

        Edellä mainitustakin voidaan selvästi päätellä, että silikoni-implanteista ja niihin liittyvistä riskeistä ei yleensä anneta riittävää tietoa niitä harkitseville naisille.

        Tämä pätee etenkin yksityisellä sektorilla. Kaupalliset kirurgit haluavat saada silikoneilla mahdollisimman suuren taloudellisen hyödyn. He eivät kerro potilaille yhtään enempää kuin on pakko.

        "Mainoksissa ei saa käyttää ennen ja jälkeen kuvia. Mainoksissa on selvästi varoitettava terveydelle aiheutuvista riskeistä. Potilaalle on annettava vähintään kahden viikon harkinta-aika ennen päätöstä"

        Kapseloituminen tapahtuu jossakin vaiheessa lähes kaikille silikonirintaisista naisista. Suuri osa muista silikonileikatuista kokee toisenlaisia komplikaatioita, jolloin implantti joudutaan myös tavallisesti poistamaan. Viiden vuoden kohdalla jo yli puolet silikonirintaisista on kokenut vakavan kapseloitumisen. Tällöin implantti on aina poistettava.

        Kirurginen leikkaus ei ole koskaan rutiinitoimenpide. Leikkauksiin liittyy aina suuria riskejä alkaen nukutuksesta ja infektioista.

        01.08.2002 astui voimaan Euroopan Unionin säädös 67/548/EG koskien silikoneja. Se luokittelee yli 1 % oxim-metoxya sisältävät silikonit karsinogeenisiksi eli syöpää aiheuttaviksi.
        Lisäksi syöpä muodostuu helpommin leikkauksissa syntyvään arpikudokseen kuin terveeseen ihoon.


    • Järkyttävää jälkeä

      En kyllä ikinä hommaa silikoneja!

      • Eve

        Kannattaa miettiä tarkoin ovatko silikonit luonnollisuuden tunteen menettämisen arvoista. Itselleni asetettiin silikoniproteesi muutama vuosi sitten. Ongelmallista on esimerkiksi se, että proteesi tuntuu joka kerta kun rintalihakset jännittyvät. Esim leipää leikatessa, nostaessa kassin harteille jne. Se ei tunnu hyvältä -päinvastoin etoo ja puistattaa.

        Lisäksi nyt silikoniproteesi on koteloitunut ja joudun uusimaan operaation. Muistan leikkauksen jälkeen olleeni pitkään kipeänä, enkä siis kovin innokkaasti odota uutta leikkausta. Lisäksi en vielä tiedä paljonko joudun nyt tällä kerralla maksamaan. En tiedä uskallanko koskaan imettää tulevia lapsiani.


      • Tommy
        Eve kirjoitti:

        Kannattaa miettiä tarkoin ovatko silikonit luonnollisuuden tunteen menettämisen arvoista. Itselleni asetettiin silikoniproteesi muutama vuosi sitten. Ongelmallista on esimerkiksi se, että proteesi tuntuu joka kerta kun rintalihakset jännittyvät. Esim leipää leikatessa, nostaessa kassin harteille jne. Se ei tunnu hyvältä -päinvastoin etoo ja puistattaa.

        Lisäksi nyt silikoniproteesi on koteloitunut ja joudun uusimaan operaation. Muistan leikkauksen jälkeen olleeni pitkään kipeänä, enkä siis kovin innokkaasti odota uutta leikkausta. Lisäksi en vielä tiedä paljonko joudun nyt tällä kerralla maksamaan. En tiedä uskallanko koskaan imettää tulevia lapsiani.

        Älyttömyyksiin paisunut naisten rintojen ympärillä pyörivä hössötys on suurelta osaltaan illuusioista elävän viihdeteollisuuden ja manipuloivien markkinavoimien syytä. Rintojen todellinen merkitys ihmisen elämään on kaukana siitä mallista, mitä kaupalliset voimat yrittävät meille tyrkyttää. Jos rinnoilla pystyy imettämään, niin 99% niistä kuuluvasta valittamisesta on täysin turhaa. Naisen minäkuvan täytyy olla todella heikolla pohjalla, jos hän kuvittelee ettei voisi olla naisellinen kuin vain tietyn koon ylittävillä rinnoilla. Eihän tuollaisessa ole mitään järkeä!

        AA-kupin ja A-kupin rinnatkin ovat 100% varmasti ihan oikeat naisen rinnat. Kuvitelma niin sanotusta täydellisyydestä tai normaaliudesta perustuu aivan kokonaan keksittyyn illuusioon. Oikeasti nainen on täydellinen ja normaali silloin, kun hänellä on sama määrä terveitä ruumiinosia kuin muillakin ihmisillä keskimäärin. Juuri henkinen ja fyysinen persoonallisuus tekevät ihmisistä mielenkiintoisia. En usko että kukaan haluaa seurustella samaan muottiin valettujen aivopestyjen robottien tai muovinukkien kanssa.

        Jos nainen kuvittelee olevansa jollakin tavalla ruumiillisesti "vajaa", niin ehdottomasti ensimmäinen keino lähteä hoitamaan asiaa on keskusteleminen muiden ihmisten ja tarvittaessa psykiatrin kanssa. Missään nimessä ei ole pienintäkään järkeä rynnätä suoraan vaaralliseen leikkaukseen asennuttamaan kehoonsa sinne kuulumattomia muoviyhdisteitä.

        Tuntuu aivan sairaalta, että jotkut naiset yrittävät ratkaista vain sen hetkiset itsetunto-ongelmansa siten, että he vaarantavat koko loppuelämänsä terveyden silpomalla ruumistaan antamalla asentaa ihonsa alle silikonia. Silikonit aiheuttavat syöpää ja kymmeniä muita haittoja terveydelle.

        Silikonien ihannointi on muualla mennyt ohi jo kauan aikaa sitten. Ne on tähän mennessä kielletty ainakin USA:ssa, Kanadassa, Japanissa ja Ranskassa. Myös Suomessa huomataan pian, että itsetuntoa voidaan kehittää paljon terveellisemmillä tavoilla. Tutkimuksien ja naisten omien kertomusten perusteella itsetunto ei ole silikoneilla edes noussut kuin pienellä osalla. Myöhemmin suuri osa heistäkin on huomannut, että silikoneista aiheutuvat ongelmat ovat monta kertaa suuremmat kuin ne kuvitellut hyödyt, joita niiltä odotettiin.

        Jos jonkun naisen itsetunto perustuu pelkkiin ostettuihin muovinpalasiin, niin voidaan hyvällä syyllä epäillä hänen identiteettinsä pohjautuvan hyvin ohuelle, hataralle ja valheelliselle perustalle. Jos itse huomaisin kiinnostukseni kohteella olevan silikonit, niin mielenkiintoni häntä kohtaan loppuisi todennäköisesti siihen paikkaan. Silikonit kertovat minulle kantajansa pinnallisuudesta ja lyhytnäköisyydestä. En halua jakaa elämääni sellaisen naisen kanssa, joka vaarantaisi imetyksessä tulevan lapsemme terveyden ja todennäköisesti tuhoaisi silikonien vuoksi jossakin vaiheessa myös oman terveytensä.

        En usko että kukaan muukaan järkevä mies kiinnittää parinvalinnassa juuri mitään huomiota rintojen koolle tai muodolle. Ne pojat ja "miehet", jotka huutelevat silikonien perään, ovat useimmiten henkisesti aika vaatimatonta seuraa. Jos kokonaisuus muuten miellyttää, niin naisen rinnat varmasti kelpaavat ihan sellaisenaan. Vaikka naisella ei olisi rintoja ollenkaan, mutta hänen muut henkiset ym. ominaisuutensa viehättävät, niin hän on varmasti minusta ja useimmista muistakin miehistä Nainen isolla N:llä!


      • Jottei totuus unohtuisi
        Tommy kirjoitti:

        Älyttömyyksiin paisunut naisten rintojen ympärillä pyörivä hössötys on suurelta osaltaan illuusioista elävän viihdeteollisuuden ja manipuloivien markkinavoimien syytä. Rintojen todellinen merkitys ihmisen elämään on kaukana siitä mallista, mitä kaupalliset voimat yrittävät meille tyrkyttää. Jos rinnoilla pystyy imettämään, niin 99% niistä kuuluvasta valittamisesta on täysin turhaa. Naisen minäkuvan täytyy olla todella heikolla pohjalla, jos hän kuvittelee ettei voisi olla naisellinen kuin vain tietyn koon ylittävillä rinnoilla. Eihän tuollaisessa ole mitään järkeä!

        AA-kupin ja A-kupin rinnatkin ovat 100% varmasti ihan oikeat naisen rinnat. Kuvitelma niin sanotusta täydellisyydestä tai normaaliudesta perustuu aivan kokonaan keksittyyn illuusioon. Oikeasti nainen on täydellinen ja normaali silloin, kun hänellä on sama määrä terveitä ruumiinosia kuin muillakin ihmisillä keskimäärin. Juuri henkinen ja fyysinen persoonallisuus tekevät ihmisistä mielenkiintoisia. En usko että kukaan haluaa seurustella samaan muottiin valettujen aivopestyjen robottien tai muovinukkien kanssa.

        Jos nainen kuvittelee olevansa jollakin tavalla ruumiillisesti "vajaa", niin ehdottomasti ensimmäinen keino lähteä hoitamaan asiaa on keskusteleminen muiden ihmisten ja tarvittaessa psykiatrin kanssa. Missään nimessä ei ole pienintäkään järkeä rynnätä suoraan vaaralliseen leikkaukseen asennuttamaan kehoonsa sinne kuulumattomia muoviyhdisteitä.

        Tuntuu aivan sairaalta, että jotkut naiset yrittävät ratkaista vain sen hetkiset itsetunto-ongelmansa siten, että he vaarantavat koko loppuelämänsä terveyden silpomalla ruumistaan antamalla asentaa ihonsa alle silikonia. Silikonit aiheuttavat syöpää ja kymmeniä muita haittoja terveydelle.

        Silikonien ihannointi on muualla mennyt ohi jo kauan aikaa sitten. Ne on tähän mennessä kielletty ainakin USA:ssa, Kanadassa, Japanissa ja Ranskassa. Myös Suomessa huomataan pian, että itsetuntoa voidaan kehittää paljon terveellisemmillä tavoilla. Tutkimuksien ja naisten omien kertomusten perusteella itsetunto ei ole silikoneilla edes noussut kuin pienellä osalla. Myöhemmin suuri osa heistäkin on huomannut, että silikoneista aiheutuvat ongelmat ovat monta kertaa suuremmat kuin ne kuvitellut hyödyt, joita niiltä odotettiin.

        Jos jonkun naisen itsetunto perustuu pelkkiin ostettuihin muovinpalasiin, niin voidaan hyvällä syyllä epäillä hänen identiteettinsä pohjautuvan hyvin ohuelle, hataralle ja valheelliselle perustalle. Jos itse huomaisin kiinnostukseni kohteella olevan silikonit, niin mielenkiintoni häntä kohtaan loppuisi todennäköisesti siihen paikkaan. Silikonit kertovat minulle kantajansa pinnallisuudesta ja lyhytnäköisyydestä. En halua jakaa elämääni sellaisen naisen kanssa, joka vaarantaisi imetyksessä tulevan lapsemme terveyden ja todennäköisesti tuhoaisi silikonien vuoksi jossakin vaiheessa myös oman terveytensä.

        En usko että kukaan muukaan järkevä mies kiinnittää parinvalinnassa juuri mitään huomiota rintojen koolle tai muodolle. Ne pojat ja "miehet", jotka huutelevat silikonien perään, ovat useimmiten henkisesti aika vaatimatonta seuraa. Jos kokonaisuus muuten miellyttää, niin naisen rinnat varmasti kelpaavat ihan sellaisenaan. Vaikka naisella ei olisi rintoja ollenkaan, mutta hänen muut henkiset ym. ominaisuutensa viehättävät, niin hän on varmasti minusta ja useimmista muistakin miehistä Nainen isolla N:llä!

        Nainen isoilla rinnoilla on NAINEN!


      • Mies isolla M:llä
        Jottei totuus unohtuisi kirjoitti:

        Nainen isoilla rinnoilla on NAINEN!

        Jos et erota naista miehestä muuten kuin rintojen koon perusteella, niin aika rumassa naisseurassa olet liikkunut. Et ole tainnut saada äidiltäsi tarpeeksi rintaa vauvana. Mene takaisin sinne äitisi helmoihin itkemään!


      • Hei kaikki naiset!
        Mies isolla M:llä kirjoitti:

        Jos et erota naista miehestä muuten kuin rintojen koon perusteella, niin aika rumassa naisseurassa olet liikkunut. Et ole tainnut saada äidiltäsi tarpeeksi rintaa vauvana. Mene takaisin sinne äitisi helmoihin itkemään!

        Silikonit ja muut tekorinnat ovat kaikella tavalla aivan karmeita. Ne pököttävät turpeina ja konemaisina pystyssä, vaikka niiden kantaja olisi missä asennossa tahansa. Siitä on luonnollisuus kaukana. Itse haluan hyväillä ainoastaan oikeita luonnollisia rintoja, olivat ne sitten minkä kokoiset tahansa. Useimmille miehille on tärkeintä, että rinnat ovat aidot. Synteettiset möhkäleet rintojen paikalla eivät kiihota mitenkään. En osaa kuvitella miten kaupan muovista nukkea voisi olla kiihottavaa rakastella. Minustakin silikonit tappavat kaiken seksikkyyden. Pumpattava Barbara on pumpattava Barbara - mutta ihminen on ihminen.


      • Just me
        Hei kaikki naiset! kirjoitti:

        Silikonit ja muut tekorinnat ovat kaikella tavalla aivan karmeita. Ne pököttävät turpeina ja konemaisina pystyssä, vaikka niiden kantaja olisi missä asennossa tahansa. Siitä on luonnollisuus kaukana. Itse haluan hyväillä ainoastaan oikeita luonnollisia rintoja, olivat ne sitten minkä kokoiset tahansa. Useimmille miehille on tärkeintä, että rinnat ovat aidot. Synteettiset möhkäleet rintojen paikalla eivät kiihota mitenkään. En osaa kuvitella miten kaupan muovista nukkea voisi olla kiihottavaa rakastella. Minustakin silikonit tappavat kaiken seksikkyyden. Pumpattava Barbara on pumpattava Barbara - mutta ihminen on ihminen.

        Jos hankkisin silikonit, niin rinnoistani häviäisi sellainen hohto ja jännitys, kun ne eivät enää olisikaan täyttä ja rehellistä minua. Aina kun nainen paljastaa miehelle jotain omaa, siinä on sellainen jännitysmomentti ja se on erittäin intiimi ja hauras tilanne. Miksi minä en kelpaisi pienine rintoineni? Nehän ovat osa minun persoonallisuuttani. Mielestäni on erittäin seksikästä, kun mieheni haluaa minut juuri sellaisena kuin olen. Se tilanne kun paljastan oman itseni ilman valheita on kaikkein jännittävintä. Sitä hetkeä ja tunnetta en halua pilata silikoneilla.

        Yksi pointti on se, että mitä silikoneille tapahtuu kun on raskaana? Silloin tulee painoa ja rinnat muotoutuvat muutenkin. Kuinkakohan moni mies muuten haluaisi katsella leikkausarpia oman naisensa rinnoissa? Tuskinpa kauhean moni mies suostuisi myöskään ruokkimaan lastaan vaimonsa silikoneilla.


      • Harry
        Just me kirjoitti:

        Jos hankkisin silikonit, niin rinnoistani häviäisi sellainen hohto ja jännitys, kun ne eivät enää olisikaan täyttä ja rehellistä minua. Aina kun nainen paljastaa miehelle jotain omaa, siinä on sellainen jännitysmomentti ja se on erittäin intiimi ja hauras tilanne. Miksi minä en kelpaisi pienine rintoineni? Nehän ovat osa minun persoonallisuuttani. Mielestäni on erittäin seksikästä, kun mieheni haluaa minut juuri sellaisena kuin olen. Se tilanne kun paljastan oman itseni ilman valheita on kaikkein jännittävintä. Sitä hetkeä ja tunnetta en halua pilata silikoneilla.

        Yksi pointti on se, että mitä silikoneille tapahtuu kun on raskaana? Silloin tulee painoa ja rinnat muotoutuvat muutenkin. Kuinkakohan moni mies muuten haluaisi katsella leikkausarpia oman naisensa rinnoissa? Tuskinpa kauhean moni mies suostuisi myöskään ruokkimaan lastaan vaimonsa silikoneilla.

        Mun kokemusten mukaan varsinkin isorintaiset kärsii usein rinnoistaan. Heillä on yleensä kovat niska- ja hartiakivut, rinnat hikoilee kesällä, juostessa ne hölskyy ikävästi jne. He joutuvat aina käyttämään rintaliivejä tukena ja saavat koko ajan kuulla sovinistisia huomautuksia. Tunnen paljon isorintaisia naisia, jotka ovat miesten mielestä hyvin epäseksikkäitä ja ei-haluttavia. Kukaan tuntemani mies ei halua itselleen kumppaniksi naista, jolla on silikonit.

        Mun mielestä seksikkyys lähtee naisen sisältä, siitä miten nainen kantaa itsensä. Jos on itsetunto kunnossa ja muutenkin sinut itsensä kanssa, niin silloin ei tarvi mitään muovitissejä. Pienirintaisten naisten itsetunto on yleensä terveemmällä pohjalla, koska se perustuu enemmän kokonaisuuteen. Ei siis yhteen ruumiinosaan tai ostettuihin muovinpalasiin. Sporttiset naiset ovat aina kauniita. Toivon että kukaan nainen ei olisi niin tyhmä, että menisi pumppaamaan itseensä vaarallista silikonia.


      • Kuule
        Harry kirjoitti:

        Mun kokemusten mukaan varsinkin isorintaiset kärsii usein rinnoistaan. Heillä on yleensä kovat niska- ja hartiakivut, rinnat hikoilee kesällä, juostessa ne hölskyy ikävästi jne. He joutuvat aina käyttämään rintaliivejä tukena ja saavat koko ajan kuulla sovinistisia huomautuksia. Tunnen paljon isorintaisia naisia, jotka ovat miesten mielestä hyvin epäseksikkäitä ja ei-haluttavia. Kukaan tuntemani mies ei halua itselleen kumppaniksi naista, jolla on silikonit.

        Mun mielestä seksikkyys lähtee naisen sisältä, siitä miten nainen kantaa itsensä. Jos on itsetunto kunnossa ja muutenkin sinut itsensä kanssa, niin silloin ei tarvi mitään muovitissejä. Pienirintaisten naisten itsetunto on yleensä terveemmällä pohjalla, koska se perustuu enemmän kokonaisuuteen. Ei siis yhteen ruumiinosaan tai ostettuihin muovinpalasiin. Sporttiset naiset ovat aina kauniita. Toivon että kukaan nainen ei olisi niin tyhmä, että menisi pumppaamaan itseensä vaarallista silikonia.

        Mä otin 20-vuotiaana kasvuspurtin B-kupista D-kuppiin. Ja ihan ilman mitään silikoneja.


      • Suomi on turvallisin
        Kuule kirjoitti:

        Mä otin 20-vuotiaana kasvuspurtin B-kupista D-kuppiin. Ja ihan ilman mitään silikoneja.

        Kirurgia on aina vaarallista ja siihen liittyy paljon riskejä. On selvää, että
        riskit kasvavat, mitä huonompi hoitopaikka on. Lisäksi Suomessa leikatuilla
        potilailla on turvanaan potilasvakuutus, joka kattaa mahdollisesti pieleen
        menneet leikkaukset. Tämä ei kata ulkomailla tehtyjä leikkauksia.

        Etukäteen kannattaa ottaa mahdollisimman paljon selvää hoitopaikasta,
        leikkaavasta kirurgista sekä leikkauksesta. Jos epäilyttää mennä
        kirurgiseen leikkaukseen (minne tahansa) niin silloin ei missään nimessä
        kannata mennä.


    • wertyuiopå

      Olen ajatellut, kiitos muistutuksesta.

    • JaRankkaa

      Uuuuuh! Onneks noi bosat on jo niin viime sesonkia. Onhan se naurettavaa että kundilla on rintalihaksen tilalla joku implantti Haha! Sama naisilla. Mut asiaan eli hanuriin. Se on tätä päivää kunhan ei implanttit. Ei kun salille, sen voi itse rakentaa ja se ON samalla hauskaa.

    • Eugenisti

      Ne ämmät jotka tunkevar implantteja kehoonsa typeryyttään ja turhamaisuuttaan tulisi samalla steriloida.

    • Ehhehheee

      Tuo "Pamela-Fani" taisi olla itse läskimatami Tunkki Pukiainen...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4238
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      236
      2090
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1550
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      157
      1367
    5. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      66
      1039
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1025
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      132
      995
    8. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      238
      992
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      923
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      898
    Aihe